Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:36:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 637 638 639 640 641 642 643 [644] 645 646 647 648 649 650 651 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11169124 alkalommal)
0 Felhasználó és 78 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32150 Dátum: 2017.03.17 péntek, 21:23:28 »

Mintha egyet akarnál tanítani, csak mindhárom távirányító gombját megnyomod az alatt az idő alatt, amíg tanítani enged a rencer.

Jah. No, majd próbálkozom. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #32151 Dátum: 2017.03.18 szombat, 07:24:03 »

Tanulási mód a távhoz a simán 4x vagy a 2 kulcs 10-10x forgatása? Mindkettő elhangzott, és már kezdek összekeveredni.

AndyA

Ha csak a gombokat akarod tanítani, akkor 4x

Ha az Immot akarod tanítani, akkor 10x-10x
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #32152 Dátum: 2017.03.18 szombat, 07:44:32 »

Ha csak a gombokat akarod tanítani, akkor 4x

Ha az Immot akarod tanítani, akkor 10x-10x

Én pár hete csináltam a PATS programozást. Nem kellett 10x. Ha van 2 működő kulcs akkor Egyikkel 1x, utána a másikkal is 1x, majd a tanítandóval is 1x. 
A távirányító programozás az tényleg 4x.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=PATS_Key_%26_Keyless_Entry_Programming
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bayani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #32153 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:07:42 »

Sziasztok.

Talán valaki segitene a rádiókódomnál.Akkucsere volt és nincs meg a kód.
A rádión a következök vannak:FDD 2005 MO47631

Talán valaki segit.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #32154 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:17:54 »

Sziasztok.

Talán valaki segitene a rádiókódomnál.Akkucsere volt és nincs meg a kód.
A rádión a következök vannak:FDD 2005 MO47631

Talán valaki segit.
Valaki írt  vigyor3 ,de különben van saját topikja.
http://mondeo.hu/index.php?topic=6954.0
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
csiposz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #32155 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:20:43 »

Kedves mindenki.

Én még új vagyok itt és 1 éve vettem egy 2005 novemberi Ford mondeo 2.0 TDCI kombit Ghia felszereltséggel.
Két problémám is van.
Az első hogy nem működik a sofőr oldalon az ülés fűtés de nem találtunk elektromos hibát.
A második hogy mostanában nem akarta automatán felhúzni az ablakot a sofőr oldalon,és most már teljes zárásnál sem emeli fel.
Kérdés elég lenne e a komfort computert újra taníttatni vagy cserélni kell?
Ha taníttatni elég tudtok valami megfizethetőt helyet ajánlani? Undecided

Válaszotokat előre is köszönöm. Smiley 
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32156 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:25:07 »

Kedves mindenki.

Én még új vagyok itt és 1 éve vettem egy 2005 novemberi Ford mondeo 2.0 TDCI kombit Ghia felszereltséggel.
Két problémám is van.
Az első hogy nem működik a sofőr oldalon az ülés fűtés de nem találtunk elektromos hibát.
A második hogy mostanában nem akarta automatán felhúzni az ablakot a sofőr oldalon,és most már teljes zárásnál sem emeli fel.
Kérdés elég lenne e a komfort computert újra taníttatni vagy cserélni kell?
Ha taníttatni elég tudtok valami megfizethetőt helyet ajánlani? Undecided

Válaszotokat előre is köszönöm. Smiley 

Ablak: Nyomod a gombot, míg felmegy. Elengeded, újra megnyomod, míg "zökken" egyet az ablak. Utána menni fog. Így tudod egyenként mind a négyet zárásra programozni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
csiposz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #32157 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:27:59 »

Ablak: Nyomod a gombot, míg felmegy. Elengeded, újra megnyomod, míg "zökken" egyet az ablak. Utána menni fog. Így tudod egyenként mind a négyet zárásra programozni.

AndyA


Köszi.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #32158 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:28:15 »

Kedves mindenki.

Én még új vagyok itt és 1 éve vettem egy 2005 novemberi Ford mondeo 2.0 TDCI kombit Ghia felszereltséggel.
Két problémám is van.
Az első hogy nem működik a sofőr oldalon az ülés fűtés de nem találtunk elektromos hibát.
A második hogy mostanában nem akarta automatán felhúzni az ablakot a sofőr oldalon,és most már teljes zárásnál sem emeli fel.
Kérdés elég lenne e a komfort computert újra taníttatni vagy cserélni kell?
Ha taníttatni elég tudtok valami megfizethetőt helyet ajánlani? Undecided

Válaszotokat előre is köszönöm. Smiley 
Szia.
Üdv a klubban. wave
ajánlom a FAQ topik mk3-as részét.

első:       az ülésfűtésed lehet csak a vezeték törött.
              http://mondeo.hu/index.php?topic=5058.0
második:az ablakokat tanítsd újra(nálam aksisaru levétele után csak a JE és a BH húzta fel autómatán.
             Ablakok automatikus felhúzása (MK3) Az elektromos ablakok képesek egy gombnyomásra felhúzni az ablakot. Csak be kell programozzuk ezt minden ajtónál.
Gyújtás ON állapotba. Az ablakot húzzuk fel, majd nyomjuk meg megint a fel gombot és tartsuk még kb. 3 másodpercig. (Amikor másodjára nyomjuk meg a felfele gombot akkor halljuk és érezzük hogy az üveg jobban felfele fog zárni.) Ha megvolt, akkor ezt ismételjük meg a többi ablakkal is. Ha az összes ablak fel van programozva, a távirányítóval tudjuk működtetni az ablakokat is. Első nyomásra bezár a kp-i zár, második nyomásra bezár a kettős zár (retesz), ilyenkor nyomva tartjuk, akkor felhúzza az ablakokat is. Nyitáskor első nyomásra kinyit a zár, (a retesz is), második nyomásra, nyomva tartva nyílnak az ablakok.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
csiposz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #32159 Dátum: 2017.03.18 szombat, 19:31:13 »

Szia.
Üdv a klubban. wave
ajánlom a FAQ topik mk3-as részét.

első:       az ülésfűtésed lehet csak a vezeték törött.
              http://mondeo.hu/index.php?topic=5058.0
második:az ablakokat tanítsd újra(nálam aksisaru levétele után csak a JE és a BH húzta fel autómatán.
             Ablakok automatikus felhúzása (MK3) Az elektromos ablakok képesek egy gombnyomásra felhúzni az ablakot. Csak be kell programozzuk ezt minden ajtónál.
Gyújtás ON állapotba. Az ablakot húzzuk fel, majd nyomjuk meg megint a fel gombot és tartsuk még kb. 3 másodpercig. (Amikor másodjára nyomjuk meg a felfele gombot akkor halljuk és érezzük hogy az üveg jobban felfele fog zárni.) Ha megvolt, akkor ezt ismételjük meg a többi ablakkal is. Ha az összes ablak fel van programozva, a távirányítóval tudjuk működtetni az ablakokat is. Első nyomásra bezár a kp-i zár, második nyomásra bezár a kettős zár (retesz), ilyenkor nyomva tartjuk, akkor felhúzza az ablakokat is. Nyitáskor első nyomásra kinyit a zár, (a retesz is), második nyomásra, nyomva tartva nyílnak az ablakok.

Köszönöm neked is.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32160 Dátum: 2017.03.19 vasárnap, 17:00:27 »

Tudna nekem valaki segíteni, akinek gyári xenonos 4/5 ajtósa van, és van valamilyen diagnosztikai cucca?
Kéne nekem az első és a hátsó szenzorok nyugalmi értéke, valamint hogy merre mozog a értékük amikor az adott oldalt lenyomja az ember.
Előre is köszönöm!

Szerk: Igazából kombi is jöhet, referenciának
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.19 vasárnap, 18:19:43 írta tpmportal » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #32161 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 10:43:04 »

Sziasztok,
az elso-hatso szelvedo futes kapcsoloknak van hattervilagitasa (vilagit), de ha megnyomom a gombokat, akkor a visszajelzo nem vilagit.
Mivel, hogyan tudom ellenorizni, hogy akkor gombnyomas utan megy a futes? Csak a ket izzo egettt volna ki, azokat lehet cserelni?
Ha nem megy a futes, akkor mi a hibakeresesi metodus?
Koszi,
pzs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32162 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 10:57:22 »

Sziasztok,
az elso-hatso szelvedo futes kapcsoloknak van hattervilagitasa (vilagit), de ha megnyomom a gombokat, akkor a visszajelzo nem vilagit.
Mivel, hogyan tudom ellenorizni, hogy akkor gombnyomas utan megy a futes? Csak a ket izzo egettt volna ki, azokat lehet cserelni?
Ha nem megy a futes, akkor mi a hibakeresesi metodus?
Koszi,
pzs

Nem égett ki. LED van benne.

Ha nem világít, akkor nem kapcsolt. Nézd meg a biztosítékokat. Az első szélvédőnek három van, 2 db 30A-es a két felének, és 1 db 3A-es, ami a relék verzérlőáramát védi. Ha kompletten nem működik, akkor leginkább ez füstölt el. Ez az akku mellett, a motortéri táblában van.

A másik emlékeim szerint a belső táblában a hátsó szélvédőhöz.

Pesszimista esetben a gyújtásra kapcsolt 12V valamelyik ágának biztosítéka szállt el, ami ezeket mind táplálja, de valószínűleg akkor más is lenne, ami nem működik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #32163 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 13:46:55 »

Tudna nekem valaki segíteni, akinek gyári xenonos 4/5 ajtósa van, és van valamilyen diagnosztikai cucca?
Kéne nekem az első és a hátsó szenzorok nyugalmi értéke, valamint hogy merre mozog a értékük amikor az adott oldalt lenyomja az ember.
Előre is köszönöm!

Szerk: Igazából kombi is jöhet, referenciának

Nekem: Első ~1.6, lefele mozog ha lefele nyomom az elejét, hátsó ~2.4, felfele mozog, ha a hátulját nyomom lefelé.

Leírom akkor, hogy mi hozta elő, és miért kérdeztem:
Van egy külön trafó párom a gyári xenonokhoz, és egy ahhoz, amit bi-xenonra cseréltem. A bi-xenonos szetten lévő trafó pár jól szintez, fel van konfigurálva és kalibrálva jól, minden hibátlan vele.
Voltunk ausztriában, és gondoltam nehogy szemet szúrjon az ottani  police-öknek visszacseréltem a gyári projektoros lámpákat, és azokra áttettem az ismerten jó trafókat.
Ezután hazajöttem, és visszaraktam a nagyprojektoros lámpákat, de nem cseréltem vissza a trafókat, hanem csak lefuttattam egy xenon kalibrálást forscan-ben, ami hiba nélkül lefutott, hibakód nem volt sem LHID-ben, sem RHID-ben, mindkettővel működött a kommunikáció.
Csakhogy a szintezés nem akart menni. A hátsó szintérzékelőt leakasztva, és különböző helyzetekben kalibrálva, majd gyújtásráadáshoz elforgatva rájöttem, hogy fordítva működik, mint kéne. Tehát minél feljebb van a kocsi feneke, annál lejjebb akarja állítani a fényszórókat. Van egy tartalék hátsó szintérzékelőm, azzal is ugyanezt hozta, a kar állása a hátsó stabilizátoron fix, tehát az sem lehet hibás. Visszacserélve a trafókat az ismert jó párra megint jól működött.

Forscan extended license-el kiolvastam belőlük az as-built konfigurációs adatokat. A jó párban a jobb és bal oldal megegyezett, és a fordítva működő párban a jobb oldali is ezekkel megegyező adatokkal ment, de a fordítva működő bal oldalinak az egyik sorában más érték volt tárolva. És ez nem a kalibrációs adat, mert nem változott, ha különböző állásokkal futtattam kalibrációt. (Szerk. most nézegettem megint, más module address-ek is szerepelnek az .abt-jében, mint a többinek  Huh?)
Ha legközelebb lesz időm játszani ezzel akkor ugyanezeket az adatokat beírom az egyetlen különböző trafóba, és kipróbálom a dolgot.

Mindegyik trafó megegyező Bosch azonosítójú, megegyező Ford azonosítójú.
Szóval eddig tanulság: Hiába nincs hibakód, hiába fut le hiba nélkül a kalibráció, nem biztos hogy a szintezés jól működik.

Ha esetleg valakinek van extended licence hozzáférése forscan-hez, és xenonos a kocsija, ki tudná nekem ezt a kalibrációs as-built kódot olvasni nekem, és esetleg elküldeni e-mailben a .abt fájlt?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.20 hétfő, 14:13:10 írta tpmportal » Naplózva
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #32164 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 20:33:46 »

Sziasztok ....egy kérdés ....Ha az imo karikár már levettem utána hogy jön ki a gyújtáskapcsoló a behegesztett részből?
Köszönet a válaszért. Mk3
Naplózva

Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #32165 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 20:49:55 »

Sziasztok ....egy kérdés ....Ha az imo karikár már levettem utána hogy jön ki a gyújtáskapcsoló a behegesztett részből?
Köszönet a válaszért. Mk3
Wow rájöttem 1 állás likon nyomni és ki Smiley
Naplózva

studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #32166 Dátum: 2017.03.21 kedd, 19:55:20 »

Sziasztok!

Cseréltem izzókat(xenon).azóta az egyik oldalom vibrál a villagítás(hol világit-hol nem).ha valaki megtudná mondani mit rontottam el hálás lennék.köszi előre is.
Naplózva
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #32167 Dátum: 2017.03.21 kedd, 20:05:58 »

Sziasztok!
Müszerfal világitásomat kéz alá kellene vegyem,ki van égve pár izzo Sad
Tudnátok olcso ledes megoldást ajánlani,mit,s mennyit kell bele venni!
Olvastam itt már sokat,T5-T10 kell bele,szines,vagy fehér?
Esetleg a csere mikéntjéröl valami leirás?
Köszi a segitséget!
Üdv:zsolti
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32168 Dátum: 2017.03.21 kedd, 20:11:12 »

Sziasztok!
Müszerfal világitásomat kéz alá kellene vegyem,ki van égve pár izzo Sad
Tudnátok olcso ledes megoldást ajánlani,mit,s mennyit kell bele venni!
Olvastam itt már sokat,T5-T10 kell bele,szines,vagy fehér?
Esetleg a csere mikéntjéröl valami leirás?
Köszi a segitséget!
Üdv:zsolti

Szabad használni a fórumot....
http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #32169 Dátum: 2017.03.21 kedd, 20:16:37 »

Szabad használni a fórumot....
http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0

Köszi,ezt tudom,olvastam...
Led beszerzési forrás az még érdekel....
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32170 Dátum: 2017.03.21 kedd, 20:21:47 »

Köszi,ezt tudom,olvastam...
Led beszerzési forrás az még érdekel....

www.aliexpress.com

Olyant keress, ahonnan egy helyről tudod megrendelni a T5-T10, meg a mindenféle színűeket, akkor egyszerre jön meg, nem kell kivárni, hogy nekiláthass a cserének. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #32171 Dátum: 2017.03.21 kedd, 20:57:40 »

Köszi,ezt tudom,olvastam...
Led beszerzési forrás az még érdekel....

Szia!

Nekem ilyenek vannak benne.

Ottó

http://www.ebay.com/itm/10pcs-T5-1-COB-LED-Dashboard-Licence-Plate-Speed-Wedge-Light-Car-Bulb-Green-/281832557171?hash=item419e878a73

http://www.ebay.com/itm/Hot-10pcs-T5-1-COB-LED-Dashboard-Licence-Plate-Speed-Wedge-Light-Car-Bulb-Blue-/221917583396?hash=item33ab519824

http://www.ebay.com/itm/10-Pcs-T10-COB-1-LED-W5W-Side-Wedge-168-12V-Car-Interior-Backup-Light-Bulb-Lamp-/272115227091?hash=item3f5b54d9d3
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #32172 Dátum: 2017.03.21 kedd, 21:06:15 »


Köszi az infokat Smiley
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
BéPé
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #32173 Dátum: 2017.03.22 szerda, 15:04:53 »

Hali!
Olyan problémája van egy ismerősöm mondeojának, hogy a "műszerfal későn reagál ha a gyújtást ráadja" Ebből valaki ki tud hámozni valamit ? Mire gyanakodjak? 2.0 benzines egyébként a jármű.
Naplózva
Chab87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #32174 Dátum: 2017.03.22 szerda, 21:50:03 »

Sziasztok!

Nem megy a klímám, ezzel kapcsolatba kérném a segítségeteket. Lefuttattam a tesztet, volt egy A308-as tárolt hiba. Töröltem, azóta nem jött vissza, de a klíma nem működik továbbra sem.
Automata módba, ahogy veszem lejjebb a hőmérsékletet a ventilátor erősségét növeli, de nem hideg levegőt fúj.
Merre érdemes elindulni a hibakeresésbe?
Naplózva

2007/04  MK3 2.0 benzin (145LE) kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32175 Dátum: 2017.03.22 szerda, 21:56:57 »

Sziasztok!

Nem megy a klímám, ezzel kapcsolatba kérném a segítségeteket. Lefuttattam a tesztet, volt egy A308-as tárolt hiba. Töröltem, azóta nem jött vissza, de a klíma nem működik továbbra sem.
Automata módba, ahogy veszem lejjebb a hőmérsékletet a ventilátor erősségét növeli, de nem hideg levegőt fúj.
Merre érdemes elindulni a hibakeresésbe?
gázt ellenőriztesd.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #32176 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 14:06:19 »

Sziasztok!

Milyen típusú foglalatban vannak a két hátsó olvasó lámpa izzója? T5f van ráírva de úgy nem találok rá a neten.
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32177 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 14:09:39 »

Sziasztok!

Milyen típusú foglalatban vannak a két hátsó olvasó lámpa izzója? T5f van ráírva de úgy nem találok rá a neten.

Többféle is lehet, de leginkább BA9S:

http://i2.cdscdn.com/pdt2/6/1/6/1/300x300/alp4040849093616/rw/ampoule-tubulaire-ba9s-socket-24-0-volts-2-0-wa.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #32178 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 15:15:32 »


köszi!
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
zoltanczibolya
Vendég
« Új hozzászólás #32179 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 18:28:44 »

Sziasztok. Sakos küldtem pm üzenetet a klíma vezérlő gombokkal kapcsolatban.Várom válaszod.
Üdv.Zoli
Naplózva
degabor
Vendég
« Új hozzászólás #32180 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:09:06 »

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni abban, hogy mire utal az ajelenség, ha alapjáraton enyhén pislog a fényszóró, illetve a műszerfalon lévő visszajelző lámpák? Ha a fordulatszám elmozdul az alapjáratról, akkor rendben minden. Akku? Generátor? Más? 2004-es Mondeo 1.8 SCi-ről van szó.

Köszönöm a hozzászólásokat,
Gábor
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32181 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:15:11 »

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni abban, hogy mire utal az ajelenség, ha alapjáraton enyhén pislog a fényszóró, illetve a műszerfalon lévő visszajelző lámpák? Ha a fordulatszám elmozdul az alapjáratról, akkor rendben minden. Akku? Generátor? Más? 2004-es Mondeo 1.8 SCi-ről van szó.

Köszönöm a hozzászólásokat,
Gábor

Ebben a sorrendben. Akkunál nem feltétlenül maga az akku, hanem a tartóját kivéve a testkábel csatlakozását nézd meg, nincs-e korrodálva. De esélyesebb sajnos a generátor, ha folyamatosan pislog.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
degabor
Vendég
« Új hozzászólás #32182 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:18:20 »

Kösz Andy, azt javasolták, hogy szedjem le a sarut az akksiról, miközben jár a motor. Ha akkor is pislog, akkor generátor, ha nem, akkor akku. Ez tényleg jó módszer?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32183 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:20:05 »

Kösz Andy, azt javasolták, hogy szedjem le a sarut az akksiról, miközben jár a motor. Ha akkor is pislog, akkor generátor, ha nem, akkor akku. Ez tényleg jó módszer?

Én ezt nem erőltetném...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
degabor
Vendég
« Új hozzászólás #32184 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:21:24 »

Én ezt nem erőltetném...

Mi történhet?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32185 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:23:59 »

Kösz Andy, azt javasolták, hogy szedjem le a sarut az akksiról, miközben jár a motor. Ha akkor is pislog, akkor generátor, ha nem, akkor akku. Ez tényleg jó módszer?

Aki ezt mondta, annak többé azt se hidd el, amit kérdez... falbav falbav falbav falbav falbav

Ha tényleg a generátor, és azért pislog, mert mindenféle zavar-tüskéket szór bele a drótba a kopott szénkefe vagy akármi, akkor ezeket a fesz. tüskéket pont nem szeretnéd, hogy csillapítatlanul kapja az összes elektronika a fedélzeten... Az akku ebben az esetben jókora kapacitása révén simítja a tüskéket, a csúcsokat lenyeli, a völgymenetekben meg pótolja a kieső villanyt. Persze nem akármennyire, ezért látod a villogást, de annyira azért bőven, hogy az elektronikáknak ne eshessen baja. No, ezt a védelmet akarja leszedetni veled az az ember.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
degabor
Vendég
« Új hozzászólás #32186 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:28:22 »

Aki ezt mondta, annak többé azt se hidd el, amit kérdez... falbav falbav falbav falbav falbav

Ha tényleg a generátor, és azért pislog, mert mindenféle zavar-tüskéket szór bele a drótba a kopott szénkefe vagy akármi, akkor ezeket a fesz. tüskéket pont nem szeretnéd, hogy csillapítatlanul kapja az összes elektronika a fedélzeten... Az akku ebben az esetben jókora kapacitása révén simítja a tüskéket, a csúcsokat lenyeli, a völgymenetekben meg pótolja a kieső villanyt. Persze nem akármennyire, ezért látod a villogást, de annyira azért bőven, hogy az elektronikáknak ne eshessen baja. No, ezt a védelmet akarja leszedetni veled az az ember.

AndyA

oké, értem, és köszi. És hogyan lehet kideríteni akkor az okot? Szerelő?
Naplózva
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #32187 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:42:23 »

Sziasztok!
Müszerfal világitásomat kéz alá kellene vegyem,ki van égve pár izzo Sad
Tudnátok olcso ledes megoldást ajánlani,mit,s mennyit kell bele venni!
Olvastam itt már sokat,T5-T10 kell bele,szines,vagy fehér?
Esetleg a csere mikéntjéröl valami leirás?
Köszi a segitséget!
Üdv:zsolti

Sziasztok!
Ma megcsináltam a müszerfal világitásomat,4db t10 ledet vettem a bárdiban,azok voltak
kiégve (még izzok voltak benne) .
Nem volt nehéz müvelet,kb 30 perc alatt végeztem vele!
Szép zöld lett a fénye mind a 4 müszer szépen látszik!
További szép estét!üdv:Zsolti
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #32188 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 19:55:46 »

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni abban, hogy mire utal az ajelenség, ha alapjáraton enyhén pislog a fényszóró, illetve a műszerfalon lévő visszajelző lámpák? Ha a fordulatszám elmozdul az alapjáratról, akkor rendben minden. Akku? Generátor? Más? 2004-es Mondeo 1.8 SCi-ről van szó.

Köszönöm a hozzászólásokat,
Gábor
Szia!
Meg kellene mérni a töltö feszültséget!
Nekem elözö autom focus volt,ugyan ezt csinálta,megmértem a feszültséget,s hát sajnos a generátor  adta fel a harcot!
Kikapcsolt motornál az akku fesz. értéke 13,2v. (1 cella 2,2V ebböl van 6 cella,igy jön ki a 13,2V)
De ez  lehet kevesebb is,a lényeg 12V felett kell legyen/
Töltés az max 14,7V lehet ha ezt jol tudom,de megnéztem,az enyém most 14v körül tölt,alapjáraton!
1 támpontnak kiindulásnak jo lehet....házilag is kivitelezhetö
Sok sikert!
Akksit ne kösd le üzem közben!!!
Üdv:Zsolti
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32189 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:02:18 »

Szia!
Meg kellene mérni a töltö feszültséget!
Nekem elözö autom focus volt,ugyan ezt csinálta,megmértem a feszültséget,s hát sajnos a generátor  adta fel a harcot!
Kikapcsolt motornál az akku fesz. értéke 13,2v. (1 cella 2,2V ebböl van 6 cella,igy jön ki a 13,2V)
De ez  lehet kevesebb is,a lényeg 12V felett kell legyen/
Töltés az max 14,7V lehet ha ezt jol tudom,de megnéztem,az enyém most 14v körül tölt,alapjáraton!
1 támpontnak kiindulásnak jo lehet....házilag is kivitelezhetö
Sok sikert!
Akksit ne kösd le üzem közben!!!
Üdv:Zsolti


Ha nem vagyunk tisztában a dolgokkal, akkor ne adjunk tanácsot.....mert még komolyan veszik.  Cool  wave
Egy cella teljesen feltöltött állapotban 2.13 V.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32190 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:02:48 »

oké, értem, és köszi. És hogyan lehet kideríteni akkor az okot? Szerelő?

Már megírtam:

"Akkunál nem feltétlenül maga az akku, hanem a tartóját kivéve a testkábel csatlakozását nézd meg, nincs-e korrodálva. De esélyesebb sajnos a generátor, ha folyamatosan pislog."

Megnézed a testkábelt, ha korrodált, szakadt stb., akkor tisztítod, javítod. Utána belepróbálhatsz másik akksit, ami van kéznél, de szerintem nem esélyes. Marad a generátor, arról meg megtalálod a FAQ cikket, hogy mi a teendő. Alternatíva, hogy becseréled egy felújítottra a Kertész utcában. Az mondjuk nem olcsó mulatság, de utána nyugodtan alhatsz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32191 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:05:21 »

Már megírtam:

"Akkunál nem feltétlenül maga az akku, hanem a tartóját kivéve a testkábel csatlakozását nézd meg, nincs-e korrodálva. De esélyesebb sajnos a generátor, ha folyamatosan pislog."

Megnézed a testkábelt, ha korrodált, szakadt stb., akkor tisztítod, javítod. Utána belepróbálhatsz másik akksit, ami van kéznél, de szerintem nem esélyes. Marad a generátor, arról meg megtalálod a FAQ cikket, hogy mi a teendő. Alternatíva, hogy becseréled egy felújítottra a Kertész utcában. Az mondjuk nem olcsó mulatság, de utána nyugodtan alhatsz.

AndyA

Pár napig, aztán utána vinni kell vissza....majd megcsinálják rendesen és utána van nyugi.
Az esetek túlnyomó részében így történik. Nem értem miért nem elsőre csinálják meg rendesen.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32192 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:07:29 »

Szia!
Meg kellene mérni a töltö feszültséget!
Nekem elözö autom focus volt,ugyan ezt csinálta,megmértem a feszültséget,s hát sajnos a generátor  adta fel a harcot!
Kikapcsolt motornál az akku fesz. értéke 13,2v. (1 cella 2,2V ebböl van 6 cella,igy jön ki a 13,2V)
De ez  lehet kevesebb is,a lényeg 12V felett kell legyen/
Töltés az max 14,7V lehet ha ezt jol tudom,de megnéztem,az enyém most 14v körül tölt,alapjáraton!
1 támpontnak kiindulásnak jo lehet....házilag is kivitelezhetö
Sok sikert!
Akksit ne kösd le üzem közben!!!
Üdv:Zsolti

Maradjunk abban, hogy ha nem éppen akkor akasztottad le a töltőről, akkor az akkufesz üresjáratban 12,7-12,8V körül kell legyen. Smiley De pl. a 12,4-12,5V már gyanús.

A töltés - dízlinél, a benzines értékei mások - akár 16V fölött is lehet, ugyanis az intelligens töltésvezérlés a külső hőmérsékletnek megfelelően túlszabályozza a feszültséget. Ha nagyon hideg van, amikor az akksi nem szeret dolgozni, kicsit többet kap. Persze a 16V az mínusz 10-15 fok meg még hidegebbet jelent. 0-10 fok között elég pontosan hozza a névleges 14,4V-ot, de pl. 20 foknál már inkább csak 14,1-14,2-t kap, 30-35 fokos kánikulában pedig 14V alá is lemegy a töltés, hogy ne forralja ki a vizet az akksiból a nagy melegben.

AndyA

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32193 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:12:37 »

Maradjunk abban, hogy ha nem éppen akkor akasztottad le a töltőről, akkor az akkufesz üresjáratban 12,7-12,8V körül kell legyen. Smiley De pl. a 12,4-12,5V már gyanús.

A töltés - dízlinél, a benzines értékei mások - akár 16V fölött is lehet, ugyanis az intelligens töltésvezérlés a külső hőmérsékletnek megfelelően túlszabályozza a feszültséget. Ha nagyon hideg van, amikor az akksi nem szeret dolgozni, kicsit többet kap. Persze a 16V az mínusz 10-15 fok meg még hidegebbet jelent. 0-10 fok között elég pontosan hozza a névleges 14,4V-ot, de pl. 20 foknál már inkább csak 14,1-14,2-t kap, 30-35 fokos kánikulában pedig 14V alá is lemegy a töltés, hogy ne forralja ki a vizet az akksiból a nagy melegben.

AndyA

AndyA

Semmi gyanús nincs a 12.4-12.5 voltban.
A teljes feltöltés után 30 perccel kell/lehet megmérni az akku nyugalmi kapocsfeszültségét. Kitűnő állapotú és teljesen feltöltött (autóba szerelve nem igazán fordul elő) akkunál mérhető csak 12.7 feletti kapocsfeszültség.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #32194 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:19:25 »


Ha nem vagyunk tisztában a dolgokkal, akkor ne adjunk tanácsot.....mert még komolyan veszik.  Cool  wave
Egy cella teljesen feltöltött állapotban 2.13 V.

Szia!
Szerintem nem irtam semmi félrevezetöt,ill valotlant!
Üdv:Zsolti
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32195 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 20:20:35 »

Szia!
Szerintem nem irtam semmi félrevezetöt,ill valotlant!
Üdv:Zsolti

Akkor segítek:
"Kikapcsolt motornál az akku fesz. értéke 13,2v. (1 cella 2,2V ebböl van 6 cella,igy jön ki a 13,2V)"


 Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
degabor
Vendég
« Új hozzászólás #32196 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 22:15:49 »

Már megírtam:

"Akkunál nem feltétlenül maga az akku, hanem a tartóját kivéve a testkábel csatlakozását nézd meg, nincs-e korrodálva. De esélyesebb sajnos a generátor, ha folyamatosan pislog."

Megnézed a testkábelt, ha korrodált, szakadt stb., akkor tisztítod, javítod. Utána belepróbálhatsz másik akksit, ami van kéznél, de szerintem nem esélyes. Marad a generátor, arról meg megtalálod a FAQ cikket, hogy mi a teendő. Alternatíva, hogy becseréled egy felújítottra a Kertész utcában. Az mondjuk nem olcsó mulatság, de utána nyugodtan alhatsz.

AndyA

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Kissé bonyolult az ügy, mert külföldön vagyok éppen, közben meg a motorhibajelző is kugyulladt, szóval le kellett tennem a gépet Frankfurtban és most konkrétan szopórollerezés van. A motorhibajelzőnek lehet köze a generátorhibához?
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #32197 Dátum: 2017.03.24 péntek, 05:24:29 »

Hátramenet lámpa rapszodikusan működik. Kapcsoló jó, érintkezés jó. Elkophat a kapcsoló golyóját mozgató valami a váltóban?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32198 Dátum: 2017.03.24 péntek, 07:27:36 »

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Kissé bonyolult az ügy, mert külföldön vagyok éppen, közben meg a motorhibajelző is kugyulladt, szóval le kellett tennem a gépet Frankfurtban és most konkrétan szopórollerezés van. A motorhibajelzőnek lehet köze a generátorhibához?

Ha össze-vissza van villany, az megviselheti az elektronikát is, hogy nem egészen tud magáról. Konkrét hibakódot kellene olvasni, utána lehet mit mondani.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #32199 Dátum: 2017.03.24 péntek, 07:36:23 »

Jah. No, majd próbálkozom. Smiley

AndyA

Sikerült a tanítás?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 637 638 639 640 641 642 643 [644] 645 646 647 648 649 650 651 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.