Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 07:52:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 694 695 696 697 698 699 700 [701] 702 703 704 705 706 707 708 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11158505 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35000 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 09:27:56 »

Nekem új akkumlátor,és felújított generátor csere után is bevillan nagy hidegekben.

Nekem mindig villan, villog/világít.
De ez nem normális szerintem.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #35001 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 09:30:40 »

Nekem mindig villan, villog/világít.
De ez nem normális szerintem.

Akkor az akksid gyenge.Nekem is így kezdődött a régi akksimnál.
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35002 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 09:46:28 »

Nekem új akkumlátor,és felújított generátor csere után is bevillan nagy hidegekben.

Nekem évek óta világítanak indításkor, hidegben, melegben. Volt cserélve akku, önindító (egyik sem ezért), és azóta is világítanak. Amíg egy hét állás után is indul a síeléskor a hegyekben, addig én biztos nem kezdek neki szellemeket kergetni és testproblémákat keresni  hehe
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #35003 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 11:25:19 »

Nekem évek óta világítanak indításkor, hidegben, melegben. Volt cserélve akku, önindító (egyik sem ezért), és azóta is világítanak. Amíg egy hét állás után is indul a síeléskor a hegyekben, addig én biztos nem kezdek neki szellemeket kergetni és testproblémákat keresni  hehe

egyet értek veled
az enyém is állandóan villog , pedig fulra fel van minden ujitva, generátor 115A-s cserélve , aksi tökéletes fullon és mégis
szóval engem se nagyon érdekel
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35004 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 12:03:56 »

egyet értek veled
az enyém is állandóan villog , pedig fulra fel van minden ujitva, generátor 115A-s cserélve , aksi tökéletes fullon és mégis
szóval engem se nagyon érdekel

De akkor mitől villog?
Ha normális lenne akkor mindenkié csinálná!?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35005 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 13:23:39 »

De akkor mitől villog?
Ha normális lenne akkor mindenkié csinálná!?


Valahol egy csatlakozási ponton, vezetéken, valamin feszültségesés van. Emiatt az ABS kocka alacsony feszültséget lát, és lámpát gyújt. Ha ez a hiba nem lenne, akkor nem gyújtana lámpát, mint mindenkinek akinek minden jó. El lehet kezdeni keresgélni, méregetni, de ha az akku és az önindító is jó, akkor 700-800 A-es kezdeti áramcsúcs simán kialakulhat, ott meg az olyan ellenállások is szerepet játszanak, amit sima multiméterrel már nem is látsz.

Vagy csak simán gyenge az akksi, vagy szorul az önindító, vagy 20 egyéb dolog.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35006 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 13:44:41 »

Valahol egy csatlakozási ponton, vezetéken, valamin feszültségesés van. Emiatt az ABS kocka alacsony feszültséget lát, és lámpát gyújt. Ha ez a hiba nem lenne, akkor nem gyújtana lámpát, mint mindenkinek akinek minden jó. El lehet kezdeni keresgélni, méregetni, de ha az akku és az önindító is jó, akkor 700-800 A-es kezdeti áramcsúcs simán kialakulhat, ott meg az olyan ellenállások is szerepet játszanak, amit sima multiméterrel már nem is látsz.

Vagy csak simán gyenge az akksi, vagy szorul az önindító, vagy 20 egyéb dolog.

Értem, vagyis nem tudom miről beszélsz  falbav
A lényeg, hogy okozhat bármi hibát? Mondjuk az abs rendszerben vagy bárhol?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #35007 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 14:36:09 »

Értem, vagyis nem tudom miről beszélsz  falbav
A lényeg, hogy okozhat bármi hibát? Mondjuk az abs rendszerben vagy bárhol?
Egy kérdés: az ABS aminek a lámpája világít indításkor az miután beindult az autód akkor is világít? Mert ugye akkor egyértelműen hibás. Ha kialszik és  nem bízol a lámpában egyszerűen próbáld ki, beleállsz a fékbe ha "ropog" a pedál a lábad alatt akkor jó az ABS, ha nem akkor aggódj eplus2. (Több ezer fékezésből egyszer vennéd hasznát akkor se biztos, hogy tudsz vele mit kezdeni nyes) Tudtommal ez a rendszer  helyreáll a hiba elmúltával,(ha nem így van valaki helyesbíteni fog) nem jegyzi a vezérlő.  Fotelból egyébként se lehet kontakt jellegű hibát megoldani, túl sok lehetőség van.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35008 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 19:16:49 »

Egy kérdés: az ABS aminek a lámpája világít indításkor az miután beindult az autód akkor is világít? Mert ugye akkor egyértelműen hibás. Ha kialszik és  nem bízol a lámpában egyszerűen próbáld ki, beleállsz a fékbe ha "ropog" a pedál a lábad alatt akkor jó az ABS, ha nem akkor aggódj eplus2. (Több ezer fékezésből egyszer vennéd hasznát akkor se biztos, hogy tudsz vele mit kezdeni nyes) Tudtommal ez a rendszer  helyreáll a hiba elmúltával,(ha nem így van valaki helyesbíteni fog) nem jegyzi a vezérlő.  Fotelból egyébként se lehet kontakt jellegű hibát megoldani, túl sok lehetőség van.

Köszönöm. A lámpa azonnal kialszik, mikor beindul.
Valóban az abs ontesztes, más hiba nincs, mert nem világít.
Az abs működik, ha azzal lenne baj, már a szervizben lenne Wink
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Coppfy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #35009 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 18:13:04 »

Sziasztok. Nagy kérdéssel fordulnék ide. Van egy 60 A. sárga biztosíték elöl. Elméletileg a ventillátor biztosítéka. No ez a jószág elfüstölt. Kapott a gép ujj venti vezérlést. Ismét elfüstölt a biztosíték. Majd kapott ujj ventit, vezérlést. És ismét elfüstölt. Valaki találkozott már ilyesmivel? Azért egy 60 as biztit elfüstölni az már nem gyenge.
Előre is köszönöm .

2005. MK3 2.0 TDCI 115 paci
Naplózva
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #35010 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 20:55:11 »

Sziasztok. Nagy kérdéssel fordulnék ide. Van egy 60 A. sárga biztosíték elöl. Elméletileg a ventillátor biztosítéka. No ez a jószág elfüstölt. Kapott a gép ujj venti vezérlést. Ismét elfüstölt a biztosíték. Majd kapott ujj ventit, vezérlést. És ismét elfüstölt. Valaki találkozott már ilyesmivel? Azért egy 60 as biztit elfüstölni az már nem gyenge.
Előre is köszönöm .

2005. MK3 2.0 TDCI 115 paci

Szia!
Nálam, TDDi-nél a ventilátor biztosítéka együtt van az izzítógyertyákéval, lehet zárlatos valamelyik izzítógyertyád vagy a vezetéke valahol letestel.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #35011 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 11:01:41 »

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne! A fényszóró állító műanyag fogaskerekét le lehet valahogy szedni? Az enyémet cserélni kellene, de nem tudom leszedni! Köszönöm a segítséget előre is!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35012 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 13:21:01 »

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne! A fényszóró állító műanyag fogaskerekét le lehet valahogy szedni? Az enyémet cserélni kellene, de nem tudom leszedni! Köszönöm a segítséget előre is!

Szétfaragod, lejön az. Csak azt hogyan szeded le, amit utána feltennél a helyébe, hogy egyben maradjon...? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #35013 Dátum: 2018.11.30 péntek, 12:42:01 »

Sziasztok,
Keresek valakit aki ert az MKIII elektromos dolgokhoz, ulesfutes, gps antenna, hatso zar a kombiban. szivargyujto.
Oke, do it yourself, de szaki most jobban esne Smiley

koszi


Még mindig keresek, mondhanám úgyis, mostmár muszáj Smiley

Köszi ha valaki tud Budapesten szakit.

A tolatólámpám nem ég amióta bebikáztam a kocsit. Remélem csak kontakthiba valahol.

Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35014 Dátum: 2018.12.01 szombat, 07:59:52 »

Hali!

A generátor alapjáraton mekkora áramerősséggel tölt?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #35015 Dátum: 2018.12.01 szombat, 09:18:29 »

Még mindig keresek, mondhanám úgyis, mostmár muszáj Smiley

Köszi ha valaki tud Budapesten szakit.

A tolatólámpám nem ég amióta bebikáztam a kocsit. Remélem csak kontakthiba valahol.



Üdvözöllek! Próbálkozzál a Csurka Autovillamossággal. Nekem beváltak. https://aranyoldalak.hu/autok-es-koezlekedes/autovillamossag/csurka-karoly.htm
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35016 Dátum: 2018.12.01 szombat, 09:44:57 »

Hali!

A generátor alapjáraton mekkora áramerősséggel tölt?
az mindig attól függ mennyi fogyasztó terheli.A maximális 90A. Amíg izzít, ez lehet akár 70A is... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Coppfy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #35017 Dátum: 2018.12.01 szombat, 14:48:06 »

Szia!
Nálam, TDDi-nél a ventilátor biztosítéka együtt van az izzítógyertyákéval, lehet zárlatos valamelyik izzítógyertyád vagy a vezetéke valahol letestel.
Futok benne egy kört köszönöm
Naplózva
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #35018 Dátum: 2018.12.01 szombat, 14:49:02 »

Szevasztok Mondejósok!

Olybá tűnik, hogy kiment a tolatólámpa kapcsolóm. Az izzókat kicseréltem, azokkal biztosan nem lesz probléma. Már-már zavaró, hogy estefelé nem látok semmit a visszapillantóban tolatás közben, ráadásul egy ilyen szép autónál ez illúzióromboló. Megtudnátok adni a kapcsoló pontos pozícióját a motortérben?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35019 Dátum: 2018.12.01 szombat, 14:57:54 »

Szevasztok Mondejósok!

Olybá tűnik, hogy kiment a tolatólámpa kapcsolóm. Az izzókat kicseréltem, azokkal biztosan nem lesz probléma. Már-már zavaró, hogy estefelé nem látok semmit a visszapillantóban tolatás közben, ráadásul egy ilyen szép autónál ez illúzióromboló. Megtudnátok adni a kapcsoló pontos pozícióját a motortérben?
az akksi alatt lakik a váltó tetején.nem drága 6-8e ft talán(nem pontos adat),érdemes cserélni ha kontakt hibás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #35020 Dátum: 2018.12.01 szombat, 15:44:22 »

az akksi alatt lakik a váltó tetején.nem drága 6-8e ft talán(nem pontos adat),érdemes cserélni ha kontakt hibás.

Köszi szépen, le fogom csekkolni!  pias Meg is rendeltem Cromaxéktól, 4 ezer pénzbe került a Metzger.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.01 szombat, 18:16:26 írta Nyírimondi » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35021 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 08:34:08 »

Hali!

A generátor alapjáraton mekkora áramerősséggel tölt?

Amekkorát felvesz az akksi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35022 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 08:34:45 »

az mindig attól függ mennyi fogyasztó terheli.A maximális 90A. Amíg izzít, ez lehet akár 70A is... Roll Eyes

Azt kérdezte, hogy tölt. Az akkumulátort. Minden más az fogyasztó, azt nem "tölti" a generátor.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35023 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 08:41:23 »

Azt kérdezte, hogy tölt. Az akkumulátort. Minden más az fogyasztó, azt nem "tölti" a generátor.

AndyA
ülj le egyes.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35024 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 09:05:37 »

ülj le egyes.

Miért is...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #35025 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 09:19:55 »

Miért is...?

AndyA

ne vitatkozz, ülj le, könnyebben szabadulsz  eplus2
Naplózva
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35026 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 10:53:05 »

Na most akkor!

A generátor alapjáraton maximálisan mekkora áramerősséget képes leadni? Így értettem.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35027 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 10:58:47 »

ne vitatkozz, ülj le, könnyebben szabadulsz  eplus2
te necsigázz, Bagoly! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35028 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 11:00:09 »

Na most akkor!

A generátor alapjáraton maximálisan mekkora áramerősséget képes leadni? Így értettem.
Minden körülmény között max 90A-t.Ennyit tud.A fordulattól ez tökre független.
EndyE-é nem, mert neki 115A-es van, de az útólagos átalakított. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35029 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 11:03:19 »

Na most akkor!

A generátor alapjáraton maximálisan mekkora áramerősséget képes leadni? Így értettem.

90A a névleges a szabvány generátornál, ill. van olyan, ami 115A-re képes (más az állórésze). Viszont max. terhelés környékén elkezd lekókadni a feszültség, így a leadott teljesítmény sem egészen lineáris a vége felé. Ha túlterheled, akkor is ez van, hogy úgy "kompenzál" a generátort, hogy leesik a fesz, vagyis adott teljesítménynél többet nem tudsz kihúzni belőle.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35030 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 11:27:50 »

90A a névleges a szabvány generátornál, ill. van olyan, ami 115A-re képes (más az állórésze). Viszont max. terhelés környékén elkezd lekókadni a feszültség, így a leadott teljesítmény sem egészen lineáris a vége felé. Ha túlterheled, akkor is ez van, hogy úgy "kompenzál" a generátort, hogy leesik a fesz, vagyis adott teljesítménynél többet nem tudsz kihúzni belőle.

AndyA
Na már most az van, hogy a mostani hidegekben indítás után ingadozik az alapjárat. Világítás bekapcsolva, kieg.fűtés bekapcsolva(utólagos, 2 izzító megy), belső venti kettes fokozaton. Feszültség alapjáraton 13V alatt. Fordulaton 14,5V körül.
Viszont 1 percen belül kisímúl az lapjárat.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.03 hétfő, 11:29:48 írta spyware » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35031 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 12:54:47 »

Na már most az van, hogy a mostani hidegekben indítás után ingadozik az alapjárat. Világítás bekapcsolva, kieg.fűtés bekapcsolva(utólagos, 2 izzító megy), belső venti kettes fokozaton. Feszültség alapjáraton 13V alatt. Fordulaton 14,5V körül.
Viszont 1 percen belül kisímúl az lapjárat.

Mérj áramfelvételt abban az egy percben. Indítás után a dízel még izzít egy picit, lehet, az vész össze a kieg. fűtéssel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #35032 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 17:23:50 »

Na már most az van, hogy a mostani hidegekben indítás után ingadozik az alapjárat. Világítás bekapcsolva, kieg.fűtés bekapcsolva(utólagos, 2 izzító megy), belső venti kettes fokozaton. Feszültség alapjáraton 13V alatt. Fordulaton 14,5V körül.
Viszont 1 percen belül kisímúl az lapjárat.

 Az autók generátora képes akár 100 A-rel is tölteni. Az enyém Motorcraft 115A-es. Vagy akár még többel, ha olyanja van. Viszont a generátor és az akkutöltő működése egészen más.

Mikor otthon töltőre teszed az akkut, kényelmesen, alacsony áramerősséggel töltögeted. Ez azért kell, hogy ne forrjon fel az elektrolit, ne deformálódjanak a lemezek. Viszont az akku ennél nagyobb áramerősséget is elbír, csak nem sokáig. Van neki indítóárama, ezt rá szokták írni és általában több száz amperes értéket jelent. Ezt viszont nem sokáig tudja leadni, általában egy 10-15 másodperces indítózást kibír, de ha hosszabb ideig tekered az önindítót, nem csak az indítómotor fog füstölni, hanem az akku is rosszul fogja érezni magát.

Na, de visszatérve a töltőre: a töltő árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli. A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.

A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között. Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor.

Ez egyébként a mai autóknál nem is olyan könnyű, mint hinnéd. Az üzemanyagot elektromos szivattyú nyomja a tartályból, a befecskendező elektronikus, másodpercenként akár több százszor nyitja-zárja a megfelelő szelepeket, ehhez komoly teljesítmény kell. A gyújtás is igényli a wattokat, nem a semmiből lesznek bődületes méretű szikrák. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifiből a "kottonájdzsó", nem fújja a levegőt a szellőzőventillátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. Úgyhogy nem kell félteni az akkut, a generátor által megtermelt teljesítménynek bőven van más helye is, nem csak az elektrolit forralására mennek az amperek. A generátor minél nagyobb teljesitményt ad le, annál több teljesitményt von el a motortól vagyis csökken a fordulatszám és ezért az ECU az alapjárat emelgetésével próbálja ezt kompenzálni. Amennyiben az egyensúly egy idő után helyreáll az alapjárat is kisimul.

Üdv: László


Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35033 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 19:44:56 »

Az autók generátora képes akár 100 A-rel is tölteni. Az enyém Motorcraft 115A-es. Vagy akár még többel, ha olyanja van. Viszont a generátor és az akkutöltő működése egészen más.

Mikor otthon töltőre teszed az akkut, kényelmesen, alacsony áramerősséggel töltögeted. Ez azért kell, hogy ne forrjon fel az elektrolit, ne deformálódjanak a lemezek. Viszont az akku ennél nagyobb áramerősséget is elbír, csak nem sokáig. Van neki indítóárama, ezt rá szokták írni és általában több száz amperes értéket jelent. Ezt viszont nem sokáig tudja leadni, általában egy 10-15 másodperces indítózást kibír, de ha hosszabb ideig tekered az önindítót, nem csak az indítómotor fog füstölni, hanem az akku is rosszul fogja érezni magát.

Na, de visszatérve a töltőre: a töltő árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli. A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.

A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között. Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor.

Ez egyébként a mai autóknál nem is olyan könnyű, mint hinnéd. Az üzemanyagot elektromos szivattyú nyomja a tartályból, a befecskendező elektronikus, másodpercenként akár több százszor nyitja-zárja a megfelelő szelepeket, ehhez komoly teljesítmény kell. A gyújtás is igényli a wattokat, nem a semmiből lesznek bődületes méretű szikrák. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifiből a "kottonájdzsó", nem fújja a levegőt a szellőzőventillátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. Úgyhogy nem kell félteni az akkut, a generátor által megtermelt teljesítménynek bőven van más helye is, nem csak az elektrolit forralására mennek az amperek. A generátor minél nagyobb teljesitményt ad le, annál több teljesitményt von el a motortól vagyis csökken a fordulatszám és ezért az ECU az alapjárat emelgetésével próbálja ezt kompenzálni. Amennyiben az egyensúly egy idő után helyreáll az alapjárat is kisimul.

Üdv: László

Egy picit pontosítanék. A feszszabályzó próbálja kb. állandó értéken tartani a feszültséget a terhelés függvényében. Ha alacsonyabb a terhelés, visszavesz a gerjesztésből, ha nagyobb, rátesz. Amikor már nincs mit rátenni, akkor hiába próbálkozik tovább, elkezd lekonyulni a fesz. Ha elég intelligens a fedélzeti elektronika (a Mondeóban az), akkor ezen a ponton lép be, és kezdi egy picit ráhúzni a gázt, hogy a magasabb fordulattal megpróbálja kompenzálni a generátorból kihúzott teljesítményt. Ez az egyik fele.

A másik fele az, hogy az akku által felvett töltőáramhoz a feszszabályzónak semmi köze. Senki, sehogyan nem "erőltet bele" villanyt az akksiba. Van neki egy olyan névleges töltőfeszültsége, amit ha ráadsz, akkor az akksi a saját belső ellenállásától "szabályozva" felvesz valamennyi áramot. A belső ellenállás a töltöttség függvénye is, a kialakítás függvénye is, több dologtól függ. Ezért írtam, hogy annyival tölt a generátor, amennyit felvesz az akksi, merthogy ez történik. Ezt az áramot kizárólag úgy lehet növelni, ha a töltőfeszt növeled. Az viszont az akksi belső ellenállásán hőt fejleszt, és idővel meg tudja forralni a savat, ha soká és/vagy túl magas fesszel csinálod. Amikor hideg van, egy ilyen akksi belső hőmérséklet növelés éppenhogy kívánatos is lehet. Ezt csinálja a Ford Smart Charge töltőrendszere, és ezért tud akár 16V körül is tölteni mondjuk -15 fokban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Jankobra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #35034 Dátum: 2018.12.04 kedd, 05:28:35 »

Üdv.
A következő problémával fordulok hozzátok. Az alany egy 2001-es tddi Mondeo, a jelenség a következő: kulcs „1”-es állásban a rádió nem kapcsol be csak gombnyomásra illetve a kombinált műszer sem jelzi a km állást illetve a külső hőmérsékletet. Biztosíték (699 ellenőrizve (kiégett) cseréltem (újra kiégett), csere után 2X működött, harmadszorra már nem.
Valaki találkozott már ilyen problémával?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35035 Dátum: 2018.12.04 kedd, 08:05:16 »

Üdv.
A következő problémával fordulok hozzátok. Az alany egy 2001-es tddi Mondeo, a jelenség a következő: kulcs „1”-es állásban a rádió nem kapcsol be csak gombnyomásra illetve a kombinált műszer sem jelzi a km állást illetve a külső hőmérsékletet. Biztosíték (699 ellenőrizve (kiégett) cseréltem (újra kiégett), csere után 2X működött, harmadszorra már nem.
Valaki találkozott már ilyen problémával?


Valahol zárlatos a kábel, kidörzsölődött a szigetelés, ilyesmi. Végig kell bogarászni.

A rádió meg mintha programozható lenne, vagy úgy indul, ahogy legutóbb hagytad, be- vagy kikapcsolva, valami ilyesmi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35036 Dátum: 2018.12.06 csütörtök, 08:05:07 »

Mérj áramfelvételt abban az egy percben. Indítás után a dízel még izzít egy picit, lehet, az vész össze a kieg. fűtéssel.

AndyA
Háát alapjáraton beindítás után a kezdeti ~68A csökenget ~54A-ig majd leesik 10A körülire. Kezdetben a fordszám is magasabb majd beáll. Ekkor még semmit sem kapcsoltam be. Ha bekapcsolok mindent(összes világítás.venti maxon, kieg fűtés)  egymás után növekszik az áram 53-55A-ig, feszültség leesik 12V alá, alapjárt meg nem emelkedik. Ha emelem a fordulatot nő feszültség, 1500-as fordulatnál ~14,5V. Ez van nagyjából.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35037 Dátum: 2018.12.06 csütörtök, 16:10:22 »

Háát alapjáraton beindítás után a kezdeti ~68A csökenget ~54A-ig majd leesik 10A körülire. Kezdetben a fordszám is magasabb majd beáll. Ekkor még semmit sem kapcsoltam be. Ha bekapcsolok mindent(összes világítás.venti maxon, kieg fűtés)  egymás után növekszik az áram 53-55A-ig, feszültség leesik 12V alá, alapjárt meg nem emelkedik. Ha emelem a fordulatot nő feszültség, 1500-as fordulatnál ~14,5V. Ez van nagyjából.

Ott valami nem jó. 12V alá nagyon nem kellene menni a fesznek, pláne ennyi áramfelvétel mellett. 12,7 V alatt az akksit meríted, akkor már nem a generátor dolgozik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xegox
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



« Új hozzászólás #35038 Dátum: 2018.12.08 szombat, 09:16:06 »

Hello mindenki.

Mk III. 2006 ban generátor csere után 14.2 töltést mérek, de indítás után kb 20 másodperc mulva kigyullad a töltésjelző lámpa.
Töltés így is megvan 14.2.
Csak a lámpa kiéeti a szemem  rinya
Most hogy bejöttek a hidegek, észrevettem , hogy a töltésjelző kigyulladásával lekapcsol a szélvédő fűtés.
Esetleg valaki tudna valami okosat erre a problémára?

előre is köszi

üdv. szép napot
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35039 Dátum: 2018.12.08 szombat, 10:55:44 »

Hello mindenki.

Mk III. 2006 ban generátor csere után 14.2 töltést mérek, de indítás után kb 20 másodperc mulva kigyullad a töltésjelző lámpa.
Töltés így is megvan 14.2.
Csak a lámpa kiéeti a szemem  rinya
Most hogy bejöttek a hidegek, észrevettem , hogy a töltésjelző kigyulladásával lekapcsol a szélvédő fűtés.
Esetleg valaki tudna valami okosat erre a problémára?

előre is köszi

üdv. szép napot
Bontott Visteon kerül bele, vagy valami más.Mert akkor az a baj...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
xegox
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



« Új hozzászólás #35040 Dátum: 2018.12.08 szombat, 13:44:44 »

Bontott Visteon kerül bele, vagy valami más.Mert akkor az a baj...


Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért   rinya
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35041 Dátum: 2018.12.08 szombat, 14:02:59 »


Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért   rinya
Ha Visteon akkor jó, ha nem, az lehet a baj.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35042 Dátum: 2018.12.08 szombat, 14:34:11 »


Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért   rinya

Szerelő rakta be, szerelő szerezte be? Akkor nem igazán értem a problémát, nem neked kell diagnosztizálni, meg megoldani, hanem neki. És nem azzal hogy leragasztja a visszajelzőt.
Naplózva
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #35043 Dátum: 2018.12.08 szombat, 15:40:05 »

Ott valami nem jó. 12V alá nagyon nem kellene menni a fesznek, pláne ennyi áramfelvétel mellett. 12,7 V alatt az akksit meríted, akkor már nem a generátor dolgozik.

AndyA
Az mitől lehet, hogy az alapjáratot nem emeli meg?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #35044 Dátum: 2018.12.08 szombat, 19:29:23 »

Sziasztok szeretném lecserélni a kazettás magnót a kocsiból kijelzős fejegységre tudnátok segíteni hogy milyen méretű megy a helyére meg mire figyeljek a vásárlásnál?
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35045 Dátum: 2018.12.09 vasárnap, 09:48:04 »


Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért   rinya

Kertész utcában ennyiért ki is cserélik, és még vissza is adnak belőle...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35046 Dátum: 2018.12.09 vasárnap, 09:48:58 »

Az mitől lehet, hogy az alapjáratot nem emeli meg?

Talán, mert eleve a hideg miatt magasabb a fordulat a nyárinál? Csak tipp, nem tudom.

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35047 Dátum: 2018.12.09 vasárnap, 11:08:16 »

Kertész utcában ennyiért ki is cserélik, és még vissza is adnak belőle...

AndyA

Sőt, még jó is lesz  hehe
Naplózva
geza840731
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #35048 Dátum: 2018.12.10 hétfő, 08:35:10 »

sziasztok  átalakitottam a műszerfalat Fl-esre ahogy le  van irva a Talkfordon,de nem fúj meleg levegőt,valaki tud a lábkiosztásrol rajzot vagy mi lehet,gondolom valamelyik kábel nem jo helyen van..
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35049 Dátum: 2018.12.10 hétfő, 08:43:18 »

sziasztok  átalakitottam a műszerfalat Fl-esre ahogy le  van irva a Talkfordon,de nem fúj meleg levegőt,valaki tud a lábkiosztásrol rajzot vagy mi lehet,gondolom valamelyik kábel nem jo helyen van..
http://mondeo.hu/index.php?topic=19627.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 694 695 696 697 698 699 700 [701] 702 703 704 705 706 707 708 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.