Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:00:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11185904 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2009.10.27 kedd, 13:34:46 »

Wow ilyenre nem is számítottam, hogy valaki önként, és bérmentve ! Tenkjuh, már csak a szándék végett is !

Budapesti vagyok, azon belül XI. ker (otthon) és III. ker (meló) között ingázom nap mint nap.

Tegyük fel, hogy a motrot be lehet izzítani, de még mindig nem tudom a többi tölteléket honnan szerzem be...

Az egyik fórumozós kollega itt feljebb ajánlott már MK II-t, de nem tudom, az passzol-e... --> valaki?

Üdv, T.
Próbára fel tudom küldeni sztem Pöstre, ha jó, akkor boltolunk. Vélemény?
Küldök előre képeket, ha érdekel...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2009.10.27 kedd, 13:36:18 »

Szerintem az egyik zárad a hibás. Keresd VIC-et. Ha kell a telefonszáma, írj nekem pü-t.
Mi a Szendrével jó cimborák vagyunk, így helyettesíthetem segítségügyben.
Szóval ha valahol elakadsz... úgy fordulj hozzám, mint ahogy hozzá fordulnál.
De a Vic is elég lesz neked.

nem Vic, hanem Vik
Naplózva

blah blah blah
iwa
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2009.10.27 kedd, 16:00:14 »

A trafó nem szoktt tönkremenni, inkább a gyújtó része.
Cserélje meg a két csövet, és kiderül mi a rossz.

Köszi az ötletet, megtettem! A hibaszűrésnek kiváló lehetőségét adtad valóban, ha most is csinálja, akkor biztos nem a cső a hibás. Közben azért használtam a csatikra egy kis WD 40-et, hátha kontakt hibás.

Még egyszer köszönöm:

iwa
Naplózva
iwa
Vendég
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2009.10.27 kedd, 16:15:31 »

Köszöntem mindenkinek a sgítséget!!!
Nem erőszak hanem idegbaj, szfh ha csak kétajtós autód van (és az nem egy Ferrari hanem egy Mondeo) és azt hittem tegnap este óta csak látta már valaki a hozzászólásomat. Én már annak is örülök ha valaki azt mondja szfh lehet nekem! Grin
Ja három gyerek meg mi ketten a feleségemmel két ajton be az is egy oldalon, még jó hogy most Őszi szünet van, mert rajtunk röhögne mindenki az ovinál meg a sulinál ahogy ki be szálunk....

Helló!

A harmadik Mondeo van alattam, az első kettőnél voltak hasonló problémáim, amiket mindkettő esetben a csomagtartó mikrókapcsolója okozott. A második esetre jól emlékszem, egy 3 napos kirándulás első napján bolondult meg, érkezés után, a szálloda előtt, én is végigdühöngtem az utazást, úgy, hogy megértelek. Próbáld ki külön a kapcsolót, ha nyitott fedélnél a gombnyomásra nem hallassz kattanást, akkor be van " rohadva ", jó esetben segít egy kis kenés, rosszabban csere, de lehet hozzá kapni elektromos kis boltban majdnem csereszabatos kapcsolót, pár kilóért, kis átalakítással ( kevés szaktudás mellett ) magad is be tudod szerelni, én is egyedül csináltam meg. S láss csodát utána minden ok. lett. Persze úgy gondolom, hogy bármely másik zár is csinálhatja ugyanezt a tünetet.

Vak tyúk is talál szeget jeligére  üdv: iwa
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2009.10.27 kedd, 16:36:40 »

Köszi az ötletet, megtettem! A hi***űrésnek kiváló lehetőségét adtad valóban, ha most is csinálja, akkor biztos nem a cső a hibás. Közben azért használtam a csatikra egy kis WD 40-et, hátha kontakt hibás.

Még egyszer köszönöm:

iwa

Hali

Lehet, hogy most sokan vitatkoznak majd velem, de én WD40-el nem az elektromos dolgokat fújom be, hanem a kenést igénylő dolgokat. A WD 40-el ugyanis, egy kenő réteg alakúl ki a felületen, amit annyira nem szeret az elektromosság. Erre való az un. kontakt spray. Inkább próbáld azzal.

Üdv
Csaba
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2009.10.27 kedd, 17:04:22 »

Hali!

Bocsika hogy megkérdezem de leprás vagyok vagy mi a franc van hogy ha vmi engem érdekel azt észre sem veszi senki?Huh?Huh?Huh?


Dunaföldváron menj be a shell kút melletti szevizbe és keresd Bezerédi Zoltánt, Ő a fordnál dolgozott sokáig és vágja is a dolgokat, de csináltak saját műhelyt régebben...
Mond hogy Energotest-es Krisztián(vagyis én  eplus2) ajánlotta őket...
Ennyit tudok segiteni, de ha kell csütörtökön megyek pestre és viszek pájszert azt felpattintjuk az ajtókat azon ne múljon... eplus2 eplus2 idiota
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #206 Dátum: 2009.10.27 kedd, 18:43:24 »

Wow ilyenre nem is számítottam, hogy valaki önként, és bérmentve ! Tenkjuh, már csak a szándék végett is !

Budapesti vagyok, azon belül XI. ker (otthon) és III. ker (meló) között ingázom nap mint nap.

Tegyük fel, hogy a motrot be lehet izzítani, de még mindig nem tudom a többi tölteléket honnan szerzem be...

Az egyik fórumozós kollega itt feljebb ajánlott már MK II-t, de nem tudom, az passzol-e... --> valaki?

Üdv, T.
Akkor itt jársz el a szomszédban!
én halásztelken lakom. vigyor3
milyen többi töltelékre gondolsz?
megvan hozzá minden,nem?csak összerohadt.
Mind1,ha gondolod írj privit,és életrekeltjük. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2009.10.27 kedd, 23:44:12 »

Megpróbálom mégegyszer!: Undecided


Kedves társaim!

Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek valamilyen módon megoldott nappali világítása a járgányán?! Ha igen, milyen, hogyan, és hol elhejezve? /persze nem az elindulok és bekapcsolom a teljes kivilágítást verzió érdekelne/

Köszi!
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #208 Dátum: 2009.10.28 szerda, 07:50:15 »

Megpróbálom mégegyszer!: Undecided


Kedves társaim!

Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek valamilyen módon megoldott nappali világítása a járgányán?! Ha igen, milyen, hogyan, és hol elhejezve? /persze nem az elindulok és bekapcsolom a teljes kivilágítást verzió érdekelne/

Köszi!
Biztos sokan elolvasták a kérdésed,de egyrészt én nem értem,hogy mit szeretnél,másrészt meg nekem nincs ilyesmi az autómban.Nem is érzem szükségét....Elindulok-bekapcsolom,megállokk kikapcsolom.Én ilyen 1szerű vagyok. nyes
Választ biztos azért nem kaptál mert nem sokan tudnak neked segíteni,és azok akik esetleg tudnának,éppen nincsenek a fórumon.(vagy már....)
De talán kérdezd meg Relhist-et,hátha tud neked segíteni elméletben.Esetleg Vik-kollégát,hogy csinált-e már ilyet.Talán még Fusim is tudhat segíteni.
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2009.10.28 szerda, 11:40:34 »

Megpróbálom mégegyszer!: Undecided


Kedves társaim!

Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek valamilyen módon megoldott nappali világítása a járgányán?! Ha igen, milyen, hogyan, és hol elhejezve? /persze nem az elindulok és bekapcsolom a teljes kivilágítást verzió érdekelne/

Köszi!
A xenonnak van "auto" állása, amikor a belső visszapillantó talpába (asszem) szerelt fényérzékelő adatai alapján kapcsolja le-fel a tompítottat. Erre gondolsz?
Vagy helyzetjelző, de az gyári felszerelés. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2009.10.28 szerda, 12:58:42 »

Megpróbálom mégegyszer!: Undecided


Kedves társaim!

Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek valamilyen módon megoldott nappali világítása a járgányán?! Ha igen, milyen, hogyan, és hol elhejezve? /persze nem az elindulok és bekapcsolom a teljes kivilágítást verzió érdekelne/

Köszi!

Srácok, a kollega sztem Bömcsi Angel Eyes, vagy Ódi Ledsor szerü, olyan nappali jelzőfényről beszél, ami nem tompított, de látják, hogy jönik!

Amugy van már a Fórumon, egy Csaba nevű forumozó, aki most is angel-eyes ügyben tárgyal egy angol céggel, de láttam már olyat, hogy a ködlámpa helyére, vagy a lámpatest belső részébe, alulra szerelt ledsort...ezek igen megosztják a véleményeket!

Bővebbet sztem az Optikai tuning résznél találsz!
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2009.10.28 szerda, 14:21:08 »

Srácok, a kollega sztem Bömcsi Angel Eyes, vagy Ódi Ledsor szerü, olyan nappali jelzőfényről beszél, ami nem tompított, de látják, hogy jönik!

Amugy van már a Fórumon, egy Csaba nevű forumozó, aki most is angel-eyes ügyben tárgyal egy angol céggel, de láttam már olyat, hogy a ködlámpa helyére, vagy a lámpatest belső részébe, alulra szerelt ledsort...ezek igen megosztják a véleményeket!

Bővebbet sztem az Optikai tuning résznél találsz!

Köszönöm szépen a válaszokat worship
Csak a pontosítás kedvéért:
Valamilyen első, fehér világitás, ami az indításkor bekapcsol függetlenül a parkolóktól,
tompítottól, és kikapcsol ha bekapcsolom a rendes viláhítást. /pl. új OCTAVIA, új
SUPERB/ Ezt nálunk /Szlovákia/ nemrég engedték meg hivatalosan is. Így ha 1/2 óra
alatt 10x állok le és indulok /nálunk a lakott területen belül is kell világítani/ sem kínzom halálra a kapcsolómat, az izzók élettartalmáról már nem is beszélve./Műszerfali
izzót már 9 hó alatt 6-ot cseréltem/
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2009.10.28 szerda, 14:36:42 »

Köszönöm szépen a válaszokat worship
Csak a pontosítás kedvéért:
Valamilyen első, fehér világitás, ami az indításkor bekapcsol függetlenül a parkolóktól,
tompítottól, és kikapcsol ha bekapcsolom a rendes viláhítást. /pl. új OCTAVIA, új
SUPERB/ Ezt nálunk /Szlovákia/ nemrég engedték meg hivatalosan is. Így ha 1/2 óra
alatt 10x állok le és indulok /nálunk a lakott területen belül is kell világítani/ sem kínzom halálra a kapcsolómat, az izzók élettartalmáról már nem is beszélve./Műszerfali
izzót már 9 hó alatt 6-ot cseréltem/
Ennyire mélyen még nem mentem bele a dologba!Ledsort ugyan raktam az első lámpákba,de azt simán csak a helyzet jelzőre kötöttem.
Amiről te beszélsz az már egy picurit bonyolultabb,hiszen a gyújtás után kell keresni egy pozitívat,és valami relé se ártana a biztonságos üzemeltetéshez.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2009.10.28 szerda, 17:13:29 »

Köszönöm szépen a válaszokat worship
Csak a pontosítás kedvéért:
Valamilyen első, fehér világitás, ami az indításkor bekapcsol függetlenül a parkolóktól,
tompítottól, és kikapcsol ha bekapcsolom a rendes viláhítást. /pl. új OCTAVIA, új
SUPERB/ Ezt nálunk /Szlovákia/ nemrég engedték meg hivatalosan is. Így ha 1/2 óra
alatt 10x állok le és indulok /nálunk a lakott területen belül is kell világítani/ sem kínzom halálra a kapcsolómat, az izzók élettartalmáról már nem is beszélve./Műszerfali
izzót már 9 hó alatt 6-ot cseréltem/

Szia,

Na ez egy érdekes felvetés. Annyira, hogy elkezdek rajta gondolkodni. Megnézem, hogy hova érdemes kötni a dolgot, de biztos nem egy-két héten belül találom ki. Magyarországon annyi a gond, hogy ezt nem engedik meg. Namármost, az egészet ráadásúl okosan kell megcsinálni, mert az indítózástól a ledek elszálhatnak, tehát pont arra a szálra kellene rákötni, ami az indítózás után él. Ezt ráadásúl relén keresztül, nehogy kívülről valami okos elkezdje macerálni a gyújtást Smiley

Erre egyébként lehet kapni a ring-nek meg hella-nak a nappali high power ledes világítását. Én már néztem, de értelmét eddig nem láttam. Most már látom az értelmét.

Addig javaslom a jó minősségű Led-es izzókat, mert én két éve vettem az 1W-osat és még mindig tart.

Üdv
Csaba
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2009.10.28 szerda, 23:19:05 »

Szia,

Na ez egy érdekes felvetés. Annyira, hogy elkezdek rajta gondolkodni. Megnézem, hogy hova érdemes kötni a dolgot, de biztos nem egy-két héten belül találom ki. Magyarországon annyi a gond, hogy ezt nem engedik meg. Namármost, az egészet ráadásúl okosan kell megcsinálni, mert az indítózástól a ledek elszálhatnak, tehát pont arra a szálra kellene rákötni, ami az indítózás után él. Ezt ráadásúl relén keresztül, nehogy kívülről valami okos elkezdje macerálni a gyújtást Smiley

Sőt, úgy volna az igazi, hogy a generátor gerjedése után /az-az mikor elkezd tölteni/
kapcsoljanak be, tehát pl. 13,4V-tól.


Erre egyébként lehet kapni a ring-nek meg hella-nak a nappali high power ledes világítását. Én már néztem, de értelmét eddig nem láttam. Most már látom az értelmét.

Néztem ezeket én is, csak 2 gondom van velük:
1., a jó minőségűek igen csak nem olcsóak /magas fényűek/
2., amikor a törvényben megengedték, meghatározták felszerelhetőség mérettartományát is, vagyis, hogy kb hova lehet szerelni. Namost, oda a lelkem és a
Mondim orrának széttépése nélkül nem igen megy rinya
Tehát ezért kértem valami ötletet a nálam világjártabb, mélyen tisztelt klubbtársaimtól worship



Üdv
Bandi
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.28 szerda, 23:24:19 írta octavia1 » Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2009.10.28 szerda, 23:33:03 »

Sőt, úgy volna az igazi, hogy a generátor gerjedése után /az-az mikor elkezd tölteni/
kapcsoljanak be, tehát pl. 13,4V-tól.

Néztem ezeket én is, csak 2 gondom van velük:
1., a jó minőségűek igen csak nem olcsóak /magas fényűek/
2., amikor a törvényben megengedték, meghatározták felszerelhetőség mérettartományát is, vagyis, hogy kb hova lehet szerelni. Namost, oda a lelkem és a
Mondim orrának széttépése nélkül nem igen megy rinya
Tehát ezért kértem valami ötletet a nálam világjártabb, mélyen tisztelt klubbtársaimtól worship



Üdv
Bandi

Van ebből egy LED soros is és igen vékony is. Már láttam ilyet mondeo-ra szerelve, de együtt világított a rendes lámpával.

A 13.4V-ra való figyelést nem éri meg kibuherálni, inkább egy rejtett kapcsoló, amivel örökre le tudod kapcsolni, mert egyébként keveset fogyaszt. Több a szívás a feszültség szint figyelésével.

Üdv
Csaba
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #216 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 08:35:14 »

Van ebből egy LED soros is és igen vékony is. Már láttam ilyet mondeo-ra szerelve, de együtt világított a rendes lámpával.

A 13.4V-ra való figyelést nem éri meg kibuherálni, inkább egy rejtett kapcsoló, amivel örökre le tudod kapcsolni, mert egyébként keveset fogyaszt. Több a szívás a feszültség szint figyelésével.

Üdv
Csaba
Gostrada-ának ilyen va ,az első lámpa alsó élén,belül fut a ledsor.és a h.j.vel ég egyszerre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:03:34 »

Gostrada-ának ilyen va ,az első lámpa alsó élén,belül fut a ledsor.és a h.j.vel ég egyszerre.

Igen, de ez már pont nem az, amit a kollega szeretne. Itt az lenne a lényeg, hogy ha jár a motor, akkor egy daylight-ot bekapcsol (lehetőleg ledes, nagy fényerejű) és ha felkapcsolja a helyzetjelzőt, akkor ezt a lámpát kapcsolja le.

Namármost amit egyszerű en 1db relével meg lehet oldani:
- ha felkapcsolod a helyzetjelzőt akkor ezt kapcsolja le. Ez nem más, mint egy bontó relé-t (a száma nem jut az eszembe), kell rákötni a hejzetjelzőre. és ha a helyzetjelző világít, akkor behúz a relé és megszakítja a daylight-ot.

Amit viszont én kitaláltam mit szépség és ehez még fabrikálnom kell elektronikát, hogy ez az egész, csak akkor működjön, ha a motor jár, mert:
- álló motornál a relé ne fogyasszon áramot.
- motor indításnál, ne engedjen a led-ekre tápot, hogy a tüskék ne üssék ki a led-eket.
- ha álló motorral helyzetjelzőt kapcsol (akármilyen megállás miatt), akkor a relét ne tartsa feleslegesen behúzva és fogyassza az aksit.

Elvileg egy két relés dologgal is meg lehet oldani, de én inkább egy elektronikára gondoltam. Majd ha lesz időm, akkor megtervezem, aztán megcsinálom.

Üdv
Csaba
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:26:57 »

Szvsz felesleges ennyit xopni az egészel,rá kell kötni a helyzet jelzőre azt jó van.Nem fog a világítás kapcsoló tönkre menni a folyamatos használattól.De ha el is romlana,akkor is van belőle tonna számra a bontókban.
Jó persze kényelmesebb ha nem kell állandóan kapcsolgatni,de szerintem ez már ugyan olyan rutin mozdulat mint hogy elfordítom a kulcsot,vagy bekötöm magam.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:54:12 »

Szvsz felesleges ennyit xopni az egészel,rá kell kötni a helyzet jelzőre azt jó van.Nem fog a világítás kapcsoló tönkre menni a folyamatos használattól.De ha el is romlana,akkor is van belőle tonna számra a bontókban.
Jó persze kényelmesebb ha nem kell állandóan kapcsolgatni,de szerintem ez már ugyan olyan rutin mozdulat mint hogy elfordítom a kulcsot,vagy bekötöm magam.
V.Tamás írásai szerint Ő megoldotta, és nem kicsit néz ki jól szerintem.
http://mondeo.hu/index.php?topic=43.msg443176#msg443176
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 14:03:57 »

Gostrada-ának ilyen va ,az első lámpa alsó élén,belül fut a ledsor.és a h.j.vel ég egyszerre.

Az uriember nem tudna valami képet felrakni, hogy látnám úgy egyben?
Az előző verzió sem rossz a ragasztós dióda sor, de valahogy nekem nem ez az elképzelésem.
Azért mindenkinek köszi worship worship worship

Csabi! 1x relé - vezérlése 1 + a gyújtásról
                                     1 + a parkolórol / a kapcsoló utánról, az izzók felöl, ha nincs parkoló jön az izzóktól a - ha bekapcs 2 + al úgy sem megy, ha meg nincs gyújtás akkormeg megint nem kapcsol/
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 17:38:19 »

Most nem találok képet róla!De babcifej lefotózta valamelyik mini talin!Ha valakinek el van mentve,frsz nélkül feldobhatná!
Én rengeteget buziztam vele,a végeredmény az lett.Hogy sötétben q-va jól néz ki,de nappal egyáltalán nem látszik!Tehát pont semmi értelme.
Ha jól vettem ki a szavaidból,akkor te daylight fényt akarsz!
Ezek a szilikonba ágyazott meg mitom én milyen ledsorok nekem tetszenek,de csupán csak arra jók hogy sötétben látszanak.
Nappali fényben,20-30 méterről már szinte egyálltalán nem látszik,így nem tölti be azt a funkciót amire az audi kitalálta.
Csak olyanba gondolkodj aminek van foncsora,mert csak az álit elő elég fényt!
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 18:11:56 »

Az uriember nem tudna valami képet felrakni, hogy látnám úgy egyben?
Az előző verzió sem rossz a ragasztós dióda sor, de valahogy nekem nem ez az elképzelésem.
Azért mindenkinek köszi worship worship worship

Csabi! 1x relé - vezérlése 1 + a gyújtásról
                                     1 + a parkolórol / a kapcsoló utánról, az izzók felöl, ha nincs parkoló jön az izzóktól a - ha bekapcs 2 + al úgy sem megy, ha meg nincs gyújtás akkormeg megint nem kapcsol/

Igen erre gondoltam a relés megoldásnál én is, csak szeb lenne 1 relé + elektronika. Elvileg egy tranzisztorral, kondival, és néhány ellenállással megoldható. a teljesítmény tranyó bázisát kötni a Gyújtásra. ha az elviszi 0.6V-al az emiterhez képest a feszkót, akkor behúz a relé és kap áramot a lámpa. Amennyiben indítózik, akkor táp feszre kell rakni, vagyis elé is be kell kötni egy jelet, utána pedig a hejzet jelzőjét kell bekötni még oda, persze mindegyiket diódán keresztül. Tény, hogy ez egy picit macerásabb Smiley

Üdv
Csaba
Naplózva
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 20:20:41 »

Megpróbálom mégegyszer!: Undecided


Kedves társaim!

Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek valamilyen módon megoldott nappali világítása a járgányán?! Ha igen, milyen, hogyan, és hol elhejezve? /persze nem az elindulok és bekapcsolom a teljes kivilágítást verzió érdekelne/

Köszi!

Korábbi autómba audi nappalifény szerüséget sikerült csinálnom. Leegyszerűsítve egy soros-párhuzam kapcsolót csínáltam kb.5-6 relével:-) A távolsági fényszoró izzóit sorba kötöttem, így kb. 50% teljesítménnyel világított a belső lámpatest, ahogy  a 2002-körüli A6-osokban volt látható. A lényege a sok relének annyi volt, hogy amint villantásra meghúztam a refit, akkor párhuzamba kapcsolta, illetve, ha tompítottat kapcsoltam, akkor kikapcsolta menetjelző fényt. Egy kapcsolót azért beraktam, hogy ha vizgára megy, akkor azért járó motornál ne világítson elől valami:-)
Természetesen, külön biztosítékra, valamint a fedélzeti száámítógépre is figyelni kell( ahol az figyeli az izzók állapotát)
Ennél a megoldásnál, sem elől, sem hátul nem égtek a nappali menetjelző fénnyel együtt a helyzetjelzők...

« Utoljára szerkesztve: 2009.10.29 csütörtök, 20:26:42 írta Wah » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 20:50:01 »

V.Tamás írásai szerint Ő megoldotta, és nem kicsit néz ki jól szerintem.
http://mondeo.hu/index.php?topic=43.msg443176#msg443176

Szívesen megnéztem volna, de ezek a képek nekem nem jöttek be:
http://kepfeltoltes.hu/090810/LED_vil_g_t_s_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090810/LED_vil_g_t_s_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090810/LED_vil_g_t_s_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090810/DSCF4426_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090810/DSCF4427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090810/DSCF4433_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv
Csaba
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 21:06:41 »


Pedig élnek a linkek.
Ha rákattintok, bejön a kép mindegyikre.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 21:40:01 »

Pedig élnek a linkek.
Ha rákattintok, bejön a kép mindegyikre.

Most nekem is Smiley

Jó ez a led sor, de nekem a projektoros lámpa tetszik nagyon.

üdv
Csaba
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 21:41:29 »

Igen erre gondoltam a relés megoldásnál én is, csak szeb lenne 1 relé + elektronika. Elvileg egy tranzisztorral, kondival, és néhány ellenállással megoldható. a teljesítmény tranyó bázisát kötni a Gyújtásra. ha az elviszi 0.6V-al az emiterhez képest a feszkót, akkor behúz a relé és kap áramot a lámpa. Amennyiben indítózik, akkor táp feszre kell rakni, vagyis elé is be kell kötni egy jelet, utána pedig a hejzet jelzőjét kell bekötni még oda, persze mindegyiket diódán keresztül. Tény, hogy ez egy picit macerásabb Smiley

Üdv
Csaba

Esetleg még arra is gondoltam, hogy a tompított fény izzói úgy is külön körön /2. kapcsolás a kapcsolón/ vannak, és ezt a kört táplálnám meg egy valamilyen vezérléssel. Így egy csapásra megoldódna a /nem kell bütyköli az elejét, nem nyaggatom a kapcsolót, nem világít az egész járgány, sőtt a külső rájutás lehetősége a gyújtáskörre is elhárul/ problémám.

Mi a véleményed erről ?

Üdv
Bandi

u.i. Az az elektronikai megoldás is jól hangzik, de az már nekem egy kissé magas wow1 Embarrassed Undecided
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 21:47:31 »

Esetleg még arra is gondoltam, hogy a tompított fény izzói úgy is külön körön /2. kapcsolás a kapcsolón/ vannak, és ezt a kört táplálnám meg egy valamilyen vezérléssel. Így egy csapásra megoldódna a /nem kell bütyköli az elejét, nem nyaggatom a kapcsolót, nem világít az egész járgány, sőtt a külső rájutás lehetősége a gyújtáskörre is elhárul/ problémám.

Mi a véleményed erről ?

Üdv
Bandi

u.i. Az az elektronikai megoldás is jól hangzik, de az már nekem egy kissé magas wow1 Embarrassed Undecided

Arra gondolsz, hogy a helyzetjelző a tompítottal együtt kapcsolod és a helyzetjelző helyére megy a daylight kapcsolása? Ez esetleg a vizsgán elbukna vagy lehet, hogy nem jól értem. Amúgy az egyszerűség híve vagyok.

Üdv
Csaba
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:01:31 »

Arra gondolsz, hogy a helyzetjelző a tompítottal együtt kapcsolod és a helyzetjelző helyére megy a daylight kapcsolása? Ez esetleg a vizsgán elbukna vagy lehet, hogy nem jól értem. Amúgy az egyszerűség híve vagyok.

Üdv
Csaba

Kapcsoló állás: -1 / csak külső 4 helyzetjelző
                       0 / 0
                       1 / helyzetjelzők + összes belső csiri-biri + frsz megvilágítás
                       2 / tompított fény-----------> na ezt táplálnám meg a kapcsoló után
/kapcsoló és az izzók között/ a már említett módon.

Üdv
Bandi  wave
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:05:51 »

Kapcsoló állás: -1 / csak külső 4 helyzetjelző
                       0 / 0
                       1 / helyzetjelzők + összes belső csiri-biri + frsz megvilágítás
                       2 / tompított fény-----------> na ezt táplálnám meg a kapcsoló után
/kapcsoló és az izzók között/ a már említett módon.

Üdv
Bandi  wave

Értem. Nekem neccesnek tűnik a vizsgán, egyébként ok. Azért megpróbálok valamit, amihez nem kell sokat bontani.

Üdv
Csaba
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:17:46 »

Értem. Nekem neccesnek tűnik a vizsgán, egyébként ok. Azért megpróbálok valamit, amihez nem kell sokat bontani.

Üdv
Csaba

Kap a gyújtás oldali lábhoz /mármint a relét vezérlő lábához / egy rejtett kapcsolót, és az egész vizsgaügyi probléma megoldva. eplus2     /SZERINTEM/

 :wave:Üdv wave
 :wave:Bandi  wave
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:27:36 »

Csabi!
Ment P.Ü.

Csá!
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:36:04 »


Kedves Társak!

Ha valakit untattunk volna, vagy az agyára mentünk volna, akkor attól én kérek
elnézést, csak gondoltam jobb lesz itt és nem P.Ü.-ben, mert hátha valakinek egyszer
még jól jön a téma!

 party0038 Üdv mindenkinek  poigneemain

                   Bandi
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:41:11 »

Megpróbálom mégegyszer!: Undecided


Kedves társaim!

Szeretnék érdeklődni, hogy van-e valakinek valamilyen módon megoldott nappali világítása a járgányán?! Ha igen, milyen, hogyan, és hol elhejezve? /persze nem az elindulok és bekapcsolom a teljes kivilágítást verzió érdekelne/

Köszi!

Szia oktavia1!

V.Tamás vagyok. Nem voltam mostanában gép közelében, de én csináltam egy nappali világítást a Mondira. Látom a képeim is megfordultak újra a fórumon.
A Racing Bazáron vásároltam egy LED sor azt helyeztem fel a lökösre. Előtte nézegettem a Hella nappali világítását is, de az nem fér be a lökhárító alá, mert a LED-es háznak 8,5 cm mélysége van, amire én nem találtam helyet. Ezért lett ez a LED sor.
A bekötésnél a külső biztosítékdobozból lett egy gyújtásra éledő plusz lopva, ez egy relén keresztűl táplálja a LED-ket. A relén megszakad az áramkör, ha a tompítottat bekapcsolod. A test és a tompított kioltó vezetéke a bal oldali lámpához menő vezetékekről vannak párhuzamosítva.
Hirtelen mást nem tudok elmondani.
 
Üdv: V.Tamás

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:45:29 »

Szia oktavia1!

V.Tamás vagyok. Nem voltam mostanában gép közelében, de én csináltam egy nappali világítást a Mondira. Látom a képeim is megfordultak újra a fórumon.
A Racing Bazáron vásároltam egy LED sor azt helyeztem fel a lökösre. Előtte nézegettem a Hella nappali világítását is, de az nem fér be a lökhárító alá, mert a LED-es háznak 8,5 cm mélysége van, amire én nem találtam helyet. Ezért lett ez a LED sor.
A bekötésnél a külső biztosítékdobozból lett egy gyújtásra éledő plusz lopva, ez egy relén keresztűl táplálja a LED-ket. A relén megszakad az áramkör, ha a tompítottat bekapcsolod. A test és a tompított kioltó vezetéke a bal oldali lámpához menő vezetékekről vannak párhuzamosítva.
Hirtelen mást nem tudok elmondani.
 
Üdv: V.Tamás



Szia, Az pontosan melyik biztiról vetted le? Akkor már nekem nem kellene nyálazni ezt a részt. Tapasztalat, hogy mennyire bírja az indítózást?

Üdv
Csaba
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 22:52:21 »

Szia, Az pontosan melyik biztiról vetted le? Akkor már nekem nem kellene nyálazni ezt a részt. Tapasztalat, hogy mennyire bírja az indítózást?

Üdv
Csaba

Szia!

Pontosítok, nem én vettem le a gyújtás pluszt, hanem egy villamossági szerelő. Külső biztosítéktábla le, gyújtás mellet kereste, hol van fesz - visszaellenőrzés - gyújtás le  - villany eltűnik. Erről a drótról lopta a villanyt.
Mivel egyből kint van a villany azt tapasztalom, hogy indításnál elalszik, sőt 2* már úgy is jártam, hogy indítás után nem is kapcsolódott vissza - amit nem igazán értek.
Kb 1,5 hónapja van fent, és eddig bírja az indítgatásokat.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.29 csütörtök, 23:11:27 írta V.Tamás » Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2009.10.31 szombat, 21:14:48 »

Xenon csöveket csereberéltem ma, emiatt sokszor ráadtam a gyújtás és bekapcsoltam a világítást. Mikor készen voltam, be akartam indítani az autót, de nem indult.
Minden mutató kilendült jobbra, majd lassan vissza. Ezt eljátszotta még kb. 2-szer, de tökéletes csendben. Majd nagyon halkan meghallottam, hogy az önindító erőlködik. Néhány indítózás után beindult, és azóta is tökéletes.
Szerintem az aksi merült le. Létezik, hogy a xenon ennyire lehúzza? Vagy ez már azt jelzi, hogy lassan aksicsere?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Kisber
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2009.10.31 szombat, 21:27:34 »

Xenon csöveket csereberéltem ma, emiatt sokszor ráadtam a gyújtás és bekapcsoltam a világítást. Mikor készen voltam, be akartam indítani az autót, de nem indult.
Minden mutató kilendült jobbra, majd lassan vissza. Ezt eljátszotta még kb. 2-szer, de tökéletes csendben. Majd nagyon halkan meghallottam, hogy az önindító erőlködik. Néhány indítózás után beindult, és azóta is tökéletes.
Szerintem az aksi merült le. Létezik, hogy a xenon ennyire lehúzza? Vagy ez már azt jelzi, hogy lassan aksicsere?


A mutatók jobbra kilendülése valóban az akksimerülést jelzi. Sajna nekem ilyenkor már be sem indul a verda, hiába pörög még fel az önindító (valszeg az adagolás, vagy a rossebtudja mi már nem indul be).
Én amúgy nemhiszem, hogy a xenon miatt van ez...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 00:02:13 »

A mutatók jobbra kilendülése valóban az akksimerülést jelzi. Sajna nekem ilyenkor már be sem indul a verda, hiába pörög még fel az önindító (valszeg az adagolás, vagy a rossebtudja mi már nem indul be).
Én amúgy nemhiszem, hogy a xenon miatt van ez...

A Xenon begyújtása azért ad egy löketet. Ha sokat csinálod és nincs közben töltés az aksin, akkor az merítheti rendesen, pláne, ha már amúgy is a végén jár az aksi.

Üdv
Csaba
Naplózva
hun507@vipmail.hu
Vendég
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 14:20:44 »

Sziasztok!
Még nincs egy hete hogy mondeom van úgyhogy nagyon örülök ennek a fórumnak és lenne is egy kérdésem:
faceliftes kombi modellben a belső csomagtartó nyitó gomb nem működik, a kulcson levő gombbal ki lehet nyitni a csomagtartót de belülről nem.
Ezt, hogy lehet orvosolni? (láttam itt a mikrokapcsolós hozzászólásokat de ha jól értettem ott egyáltalán nem nyílt ki az ajtó nálam meg csak a belső gomb nem működik)
válaszokat előre id köszönöm!
Üdv.:Dávid
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 19:51:37 »

Sziasztok!
Még nincs egy hete hogy mondeom van úgyhogy nagyon örülök ennek a fórumnak és lenne is egy kérdésem:
faceliftes kombi modellben a belső csomagtartó nyitó gomb nem működik, a kulcson levő gombbal ki lehet nyitni a csomagtartót de belülről nem.
Ezt, hogy lehet orvosolni? (láttam itt a mikrokapcsolós hozzászólásokat de ha jól értettem ott egyáltalán nem nyílt ki az ajtó nálam meg csak a belső gomb nem működik)
válaszokat előre id köszönöm!
Üdv.:Dávid

Hali

Ez a gond nálam is meg volt. Azonban a középkonzolt szétszedtem, mert kicseréltem az izzókat a tekerentyűknél és kiderült hogy a gond az, hogy valaki a csatlakozót nem a csomagfedél kapcsolójába kötötte, hanem a mellette lévő vak-kapcsolóba. Vissza dugtam a megfelelő helyére és szépen működik. A kapcsolót csak ki kell pattintani.

Üdv
Csaba
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #242 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:24:39 »

Sziasztok!
Még nincs egy hete hogy mondeom van úgyhogy nagyon örülök ennek a fórumnak és lenne is egy kérdésem:
faceliftes kombi modellben a belső csomagtartó nyitó gomb nem működik, a kulcson levő gombbal ki lehet nyitni a csomagtartót de belülről nem.
Ezt, hogy lehet orvosolni? (láttam itt a mikrokapcsolós hozzászólásokat de ha jól értettem ott egyáltalán nem nyílt ki az ajtó nálam meg csak a belső gomb nem működik)
válaszokat előre id köszönöm!
Üdv.:Dávid

ha jol tudom a DAM modulod rosszalkodik a hideg miatt! ez egy tipushiba.
vagy kicserelteted kb 20 ezer ft ert vagy varsz a jo idore es akkor jol mukodik ujra!
en pl telen csak kulcsal nyitok, tavasztol oszig jol mukodik.
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:34:25 »

Sziasztok!
Még nincs egy hete hogy mondeom van úgyhogy nagyon örülök ennek a fórumnak és lenne is egy kérdésem:
faceliftes kombi modellben a belső csomagtartó nyitó gomb nem működik, a kulcson levő gombbal ki lehet nyitni a csomagtartót de belülről nem.
Ezt, hogy lehet orvosolni? (láttam itt a mikrokapcsolós hozzászólásokat de ha jól értettem ott egyáltalán nem nyílt ki az ajtó nálam meg csak a belső gomb nem működik)
válaszokat előre id köszönöm!
Üdv.:Dávid
Az ajtón lévő mikrokapcsoló működik?
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
hun507@vipmail.hu
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:12:43 »

Az ajtón lévő mikrokapcsoló működik?
Köszi a válaszokat a mindenkinek,igen az ajtón működik a mikrokapcsoló, csak a gomb a rossz a középkonzolon.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:30:52 »

Köszi a válaszokat a mindenkinek,igen az ajtón működik a mikrokapcsoló, csak a gomb a rossz a középkonzolon.
Nem lehet, hogy akkor a kapcsoló adta fel a harcot? Tessék kivenni és egy multiméterrel kimérni...  wave
Naplózva
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:40:31 »

Sziasztok.
Lehet valahogy (MK3) csökkenteni a műszerfal világitás erösségét?
A régi kocsimnál (Fócus) az elektromos fényszóró állitónál volt egy másik poti,
de itt nincs.  szomoru1 szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:41:29 »

Sziasztok.
Lehet valahogy (MK3) csökkenteni a műszerfal világitás erösségét?
A régi kocsimnál (Fócus) az elektromos fényszóró állitónál volt egy másik poti,
de itt nincs.  szomoru1 szomoru1

A ghiában van. De a trendben is lennie kéne...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:55:49 »

A ghiában van. De a trendben is lennie kéne...

De hol? Ugyan ott? Mármint a fényszóró állitó mellett?
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.02 hétfő, 22:12:14 írta Joe164 » Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 22:20:48 »

En pont novelni szeretnem. Olyan halovanyak a fenyek  Undecided Pedig max.-ra van tekerve a poti  Tongue
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.