Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 09:13:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
296
297
298
299
300
301
302
[
303
]
304
305
306
307
308
309
310
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12016609 alkalommal)
Scratch
és 33 vendég van a témában
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15100 Dátum:
2013.02.23 szombat, 02:48:10 »
Sziasztok.
Le tudnátok írni szájbarágósan,hogy egy multi méterrel,hogyan tudom lemérni az autó nyugalmi állapotban lévő áram fogyasztását?
Mert valami leszívta az aksit 7.3 V-ra 4nap állás alatt.Előtte 630km-tert autóztam vele.
A generátor 14,4--14,7V-al tölt.
Az akksi fél éves VARTA 80AH.
Nem maradt égve semmi.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15101 Dátum:
2013.02.23 szombat, 09:33:22 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.02.23 szombat, 02:48:10
Sziasztok.
Le tudnátok írni szájbarágósan,hogy egy multi méterrel,hogyan tudom lemérni az autó nyugalmi állapotban lévő áram fogyasztását?
Mert valami leszívta az aksit 7.3 V-ra 4nap állás alatt.Előtte 630km-tert autóztam vele.
A generátor 14,4--14,7V-al tölt.
Az akksi fél éves VARTA 80AH.
Nem maradt égve semmi.
Szia!
Én így szoktam csinálni:
Multiméter egyik fele a negatív saruhoz, másik fele az akkumulátor negatív pólusához, és így lehúzom a sarut. Így nem szakad meg a kapcsolat, és nincs visszacsatlakoztatáskor hirtelen felébredő rendszerek miatt olyan áramfelvétel, ami miatt a multiméter biztosítója megsülhet. Ne a mA-es skálával kezdd, mert ha így leszívta valami az komolyabb áramfelvétel lesz. Ha így nem látsz semmit, akkor mehet a mA-es. Ezek után a multimétert csatlakozásit így rögzítve elkezdheted kihúzogatni a biztosítókat, hogy lásd melyik áramkörél lévő berendezés fogyaszt sokat folyamatosan. Ha semelyikre sem esik le rendesen az áramerősség, akkor kösd le a generátor pozitív kábelét, mert azon keresztül is ehet, ha kuka a generátor 1-2 része.
Sok szerencsét
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15102 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:23:26 »
Köszi.
Nem tudod mennyi lehet a még elfogadható áramfelvétel?
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.23 szombat, 09:33:22
Szia!
Én így szoktam csinálni:
Multiméter egyik fele a negatív saruhoz, másik fele az akkumulátor negatív pólusához, és így lehúzom a sarut. Így nem szakad meg a kapcsolat, és nincs visszacsatlakoztatáskor hirtelen felébredő rendszerek miatt olyan áramfelvétel, ami miatt a multiméter biztosítója megsülhet. Ne a mA-es skálával kezdd, mert ha így leszívta valami az komolyabb áramfelvétel lesz. Ha így nem látsz semmit, akkor mehet a mA-es. Ezek után a multimétert csatlakozásit így rögzítve elkezdheted kihúzogatni a biztosítókat, hogy lásd melyik áramkörél lévő berendezés fogyaszt sokat folyamatosan. Ha semelyikre sem esik le rendesen az áramerősség, akkor kösd le a generátor pozitív kábelét, mert azon keresztül is ehet, ha kuka a generátor 1-2 része.
Sok szerencsét
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15103 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:38:55 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.02.23 szombat, 11:23:26
Köszi.
Nem tudod mennyi lehet a még elfogadható áramfelvétel?
50-100mA, ha már alszanak a rendszerek. De szerintem ennél jóval többet fogsz látni.
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15104 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:45:00 »
A múlt héten felújították a szervó szivattyút és azután csinálta, elvileg nincs köze hozzá.
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.23 szombat, 11:38:55
50-100mA, ha már alszanak a rendszerek. De szerintem ennél jóval többet fogsz látni.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15105 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:47:21 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.02.23 szombat, 11:45:00
A múlt héten felújították a szervó szivattyút és azután csinálta, elvileg nincs köze hozzá.
Nem szabadna, hogy kapcsolat legyen a kettő között
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15106 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:51:19 »
Köszi. Megmérem és kiderül.
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.23 szombat, 11:47:21
Nem szabadna, hogy kapcsolat legyen a kettő között
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15107 Dátum:
2013.02.23 szombat, 13:24:56 »
Na, aksi csere után is felvillannak az ABS-ESP lámpák. Motorcraft lett beletéve. Töltés jó, önindító fel volt újítva kb fél éve. 1-2 napot méricsgéltek rajta, de semmi eredmény.Az előző aksival ha rátettek 1 bikát akkor nem csinálta.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15108 Dátum:
2013.02.23 szombat, 13:28:01 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.23 szombat, 13:24:56
Na, aksi csere után is felvillannak az ABS-ESP lámpák. Motorcraft lett beletéve. Töltés jó, önindító fel volt újítva kb fél éve. 1-2 napot méricsgéltek rajta, de semmi eredmény.Az előző aksival ha rátettek 1 bikát akkor nem csinálta.
Takiattinak nemrég felújították ez miatt az indítómotorját,mert túl nagy volt az indítóárama.Ha 11v alá esik a feszkó,akkor villannak a sárgák.
Esélyes lehet a bronzkefe kopása vagy a perselyek kopása.Mérj lakatfogóval indító áramot.Mondjuk csípőből nem tudom mennyi lehet,de max mérek én is egyet.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15109 Dátum:
2013.02.23 szombat, 13:39:36 »
Idézetet írta: alf - 2013.02.23 szombat, 13:28:01
Takiattinak nemrég felújították ez miatt az indítómotorját,mert túl nagy volt az indítóárama.Ha 11v alá esik a feszkó,akkor villannak a sárgák.
Esélyes lehet a bronzkefe kopása vagy a perselyek kopása.Mérj lakatfogóval indító áramot.Mondjuk csípőből nem tudom mennyi lehet,de max mérek én is egyet.
mondta a Styleair. és neki azóta jó? Bronzkefék ki vannak cserélve, ilyenekkel kezdtük. töltést akárhányszor mérem mindig jó. csak multiméterem van, azzal nem lehet?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15110 Dátum:
2013.02.23 szombat, 13:49:29 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.23 szombat, 13:39:36
mondta a Styleair. és neki azóta jó? Bronzkefék ki vannak cserélve, ilyenekkel kezdtük. töltést akárhányszor mérem mindig jó. csak multiméterem van, azzal nem lehet?
azzal nem,szerintem 100A felett lesz az áramfelvétel.Elég a műszered.Viszek digitális lakatvfogót ha kell a nagytalira ,az 600A ig mér.
De asszem László is készül hasonló műszerekkel és akku teszterrel is.
Kérdezd meg Takit!Amúgy a perselyek is foghatják a forgót.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15111 Dátum:
2013.02.23 szombat, 13:52:44 »
Idézetet írta: alf - 2013.02.23 szombat, 13:49:29
azzal nem,szerintem 100A felett lesz az áramfelvétel.Elég a műszered.Viszek digitális lakatvfogót ha kell a nagytalira ,az 600A ig mér.
De asszem László is készül hasonló műszerekkel és akku teszterrel is.
Kérdezd meg Takit!Amúgy a perselyek is foghatják a forgót.....
addig nem várok
meg 20-30 fok körül már nem fogja csinálni. jövő héten cserélik a csillapítókat, mondom nekik, h mérjenek rá. mennyinek kell lenni és hol mérve?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15112 Dátum:
2013.02.23 szombat, 13:54:45 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.23 szombat, 13:52:44
addig nem várok
meg 20-30 fok körül már nem fogja csinálni. jövő héten cserélik a csillapítókat, mondom nekik, h mérjenek rá. mennyinek kell lenni és hol mérve?
Az indítómotorra menő vastag piros kábelen kell áramot mérni.de nem tudom mennyi a normál.max ha egy jót valaki megmérne.Az enyém nem hiszem,hogy mérvadó lenne összehasonlításhoz...mondjuk Takié.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15113 Dátum:
2013.02.23 szombat, 14:03:37 »
Idézetet írta: alf - 2013.02.23 szombat, 13:54:45
Az indítómotorra menő vastag piros kábelen kell áramot mérni.de nem tudom mennyi a normál.max ha egy jót valaki megmérne.Az enyém nem hiszem,hogy mérvadó lenne összehasonlításhoz...mondjuk Takié.
kíváncsi vagyok mennyi lesz, de fura lenne, ha ez okozná, mert fel van újítva.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15114 Dátum:
2013.02.23 szombat, 14:14:16 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.23 szombat, 14:03:37
kíváncsi vagyok mennyi lesz, de fura lenne, ha ez okozná, mert fel van újítva.
egy lakatfogós mérés nem kerül pénzbe.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15115 Dátum:
2013.02.23 szombat, 15:49:53 »
Sziasztok Klubtársak!
Tegnap este vettem észre, hogy a fényszóróim (xenon) szépen gondoltak egyet és mindkettő -szépen egyformán- leállította a magasságot, úgy hogy az autó elé kb 1,5 méterre világít. A refi világít kb. a tompított távolságra. Melyik alkatrész büntet vajon? Tegnap amúgy se lehetett normálisan látni, főleg így hogy egy robogó lámpája messzebb világít.
Köszi a tippeket!
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15116 Dátum:
2013.02.23 szombat, 16:09:09 »
Idézetet írta: breakbeat - 2013.02.23 szombat, 15:49:53
Sziasztok Klubtársak!
Tegnap este vettem észre, hogy a fényszóróim (xenon) szépen gondoltak egyet és mindkettő -szépen egyformán- leállította a magasságot, úgy hogy az autó elé kb 1,5 méterre világít. A refi világít kb. a tompított távolságra. Melyik alkatrész büntet vajon? Tegnap amúgy se lehetett normálisan látni, főleg így hogy egy robogó lámpája messzebb világít.
Köszi a tippeket!
Nézd meg az első és a hátsó lengőkarra szerelt magasság érzékelőket.
Lehet leesett valamelyiknek a rögzítése és ezért rossz pozícióba áll, emiatt lefordította a lámpákat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15117 Dátum:
2013.02.23 szombat, 16:14:53 »
Idézetet írta: alf - 2013.02.23 szombat, 14:14:16
egy lakatfogós mérés nem kerül pénzbe.....
az amper mennyi lesz! a hibakereséssel töltött 1-2 napért se kértek semmit, ezért se fognak.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15118 Dátum:
2013.02.23 szombat, 16:26:30 »
Idézetet írta: breakbeat - 2013.02.23 szombat, 15:49:53
Sziasztok Klubtársak!
Tegnap este vettem észre, hogy a fényszóróim (xenon) szépen gondoltak egyet és mindkettő -szépen egyformán- leállította a magasságot, úgy hogy az autó elé kb 1,5 méterre világít. A refi világít kb. a tompított távolságra. Melyik alkatrész büntet vajon? Tegnap amúgy se lehetett normálisan látni, főleg így hogy egy robogó lámpája messzebb világít.
Köszi a tippeket!
valamelyik xenon szinteződ lesz rossz.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15119 Dátum:
2013.02.23 szombat, 17:56:11 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.23 szombat, 16:09:09
Nézd meg az első és a hátsó lengőkarra szerelt magasság érzékelőket.
Lehet leesett valamelyiknek a rögzítése és ezért rossz pozícióba áll, emiatt lefordította a lámpákat.
Köszi a segítséget! Megnézem.
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
joxer
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15120 Dátum:
2013.02.23 szombat, 18:03:21 »
Idézetet írta: breakbeat - 2013.02.23 szombat, 15:49:53
Sziasztok Klubtársak!
Tegnap este vettem észre, hogy a fényszóróim (xenon) szépen gondoltak egyet és mindkettő -szépen egyformán- leállította a magasságot, úgy hogy az autó elé kb 1,5 méterre világít. A refi világít kb. a tompított távolságra. Melyik alkatrész büntet vajon? Tegnap amúgy se lehetett normálisan látni, főleg így hogy egy robogó lámpája messzebb világít.
Köszi a tippeket!
Lesütötte a szemeit, rossz a lelkiismerete!
Naplózva
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15121 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 18:48:54 »
Idézetet írta: joxer - 2013.02.23 szombat, 18:03:21
Lesütötte a szemeit, rossz a lelkiismerete!
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15122 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 19:02:47 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.19 kedd, 19:09:42
Húzz be plusszba egy kb 10-es kábelt a generátor és az akku közé közvetlen...és nemis melegszik tovább.
Ha inditás után ingadozik az alapjáratod akkor azon is tud segiteni esetleg.
Köszi a tippet!
Megnézte egy villanyász, 85A fut rajta. Az utóizzítás miatt van, de lekapcsol egy idő után akkor már normális, ezután kihűl lassan. Azt mondta, nem lesz ettől semmi gond. De tavasszal lehet rakatok fel egy komolyabb vezetéket. Nem árt.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.24 vasárnap, 19:06:59 írta breakbeat
»
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15123 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 21:16:28 »
Idézetet írta: breakbeat - 2013.02.24 vasárnap, 19:02:47
Köszi a tippet!
Megnézte egy villanyász, 85A fut rajta. Az utóizzítás miatt van, de lekapcsol egy idő után akkor már normális, ezután kihűl lassan. Azt mondta, nem lesz ettől semmi gond. De tavasszal lehet rakatok fel egy komolyabb vezetéket. Nem árt.
85A azért van mert zárlatos valamelyik gyetya a kieg fűtésben....normál esetben 25-30A-t(nem emlékszem pontosan) mértem mig ment aszem lakatfogóval....nálam 2-300A volt mikor inditottam és 80-90A körül ugrált mig ment amikor rossz volt....Gond nem lessz csak kinyirja az akksidat mint a
sz@rt...nem
kis pofon ez neki.
Nem kell kicserélni mint mondtam mert fölös...egy min 10-es szigetelt kábelt felsaruzol és berakod...kb fél óra max....NA EZT AMUGY MOSTANTÓL MINDEN MONDEOBAN MEGTENNÉM....az egész rendszert tehermentesited vele.....szebben könnyebben indul minuszokban is.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.24 vasárnap, 21:19:51 írta Bunyek
»
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15124 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 21:54:34 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.24 vasárnap, 21:16:28
85A azért van mert zárlatos valamelyik gyetya a kieg fűtésben....normál esetben 25-30A-t(nem emlékszem pontosan) mértem mig ment aszem lakatfogóval....nálam 2-300A volt mikor inditottam és 80-90A körül ugrált mig ment amikor rossz volt....Gond nem lessz csak kinyirja az akksidat mint a
sz@rt...nem
kis pofon ez neki.
Nem kell kicserélni mint mondtam mert fölös...egy min 10-es szigetelt kábelt felsaruzol és berakod...kb fél óra max....NA EZT AMUGY MOSTANTÓL MINDEN MONDEOBAN MEGTENNÉM....az egész rendszert tehermentesited vele.....szebben könnyebben indul minuszokban is.
Amikor zárlatos volt neked volt az majdnem 100A és utána mérted az enyémen 20-25A volt.Igen lakatfoóval mértük meg olyan meleg volt az akksi kábelod féltél,hogy kigyullad
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
kisgyerek83
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1652
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15125 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 22:23:33 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.24 vasárnap, 21:16:28
....NA EZT AMUGY MOSTANTÓL MINDEN MONDEOBAN MEGTENNÉM....az egész rendszert tehermentesited vele.....szebben könnyebben indul minuszokban is.
Ezt h érted pontosan?
? Hogyan lehetne megvalósítani???
Naplózva
MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz
AIR SPRING légrugó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15126 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 08:39:14 »
Idézetet írta: kisgyerek83 - 2013.02.24 vasárnap, 22:23:33
Ezt h érted pontosan?
? Hogyan lehetne megvalósítani???
uhhh.....Na nem szeretnék ebből vitát inditani...
fogsz egy minimum 10-es szigetelt kábelt, felsaruzod mindkét végét...egyiket a generátorra teszed a gyári kábel mellé, másik felét meg közvetlen az akku plusszra....szépen elvezeted valahol és ennyi...
Naplózva
jamina68
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
újonc
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15127 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 10:01:52 »
Üdv!
Tudna segíteni valaki? A FordEtis-ben ha az szerepel, hogy:
-vezetőülés hőmérséklet vezérlés csökkentés
-utasülés hőmérséklet vezérlés csökkentés
Ez ülésfűtés?
"WFOWXXGBB6J23509" erről a Mondiról van szó.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15128 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 10:08:18 »
Idézetet írta: jamina68 - 2013.02.25 hétfő, 10:01:52
Üdv!
Tudna segíteni valaki? A FordEtis-ben ha az szerepel, hogy:
-vezetőülés hőmérséklet vezérlés csökkentés
-utasülés hőmérséklet vezérlés csökkentés
Ez ülésfűtés?
"WFOWXXGBB6J23509" erről a Mondiról van szó.
nem.szelloztetes.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
jamina68
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
újonc
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15129 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 10:17:34 »
Idézetet írta: alf - 2013.02.25 hétfő, 10:08:18
nem.szelloztetes.
Szia!
Köszi. Ennek a kapcsolója is ott van ahol az ülésfütésé?
Naplózva
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15130 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 12:07:28 »
Nem. Azt jelenti, hogy az ETIS fordítója nem tudott magyarul és angolul.
De mi szerencsére tudunk németül. (is)
Gondolom mindenki tudja, mit jelent az ohne németül.
Vezetőülés hőm.vezérlés csökkentés
Utasülés hőm.vezérlés csökkentés
=
Less Temp Control Driver Seat
Less Temp Control Passengers Seat
=
Ohne Temp.regelung - Fahrersitz
Ohne Temp.regelung - Beifahrersitz
Érthetően azt jelenti, hogy egy sima ülésed van fűtés és hűtés nélkül.
Idézetet írta: alf - 2013.02.25 hétfő, 10:08:18
nem.szelloztetes.
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15131 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 12:18:47 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.02.25 hétfő, 12:07:28
Nem. Azt jelenti, hogy az ETIS fordítója nem tudott magyarul és angolul.
De mi szerencsére tudunk németül. (is)
Gondolom mindenki tudja, mit jelent az ohne németül.
Vezetőülés hőm.vezérlés csökkentés
Utasülés hőm.vezérlés csökkentés
=
Less Temp Control Driver Seat
Less Temp Control Passengers Seat
=
Ohne Temp.regelung - Fahrersitz
Ohne Temp.regelung - Beifahrersitz
Érthetően azt jelenti, hogy egy sima ülésed van fűtés és hűtés nélkül.
Nekem is ugyanezt írta ki. Akkor ezek szerint hiába keresném benne.
Naplózva
feca
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15132 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 18:20:49 »
Egy kis segitséget szeretnék kérni. 2001-es mondeó jobb hátsó ajtó nem nyilik ki,a központizár reteszelője nem oldki igy sem belőről sem kivülröl nem tudom ki nyitni. ha valaki tud valami jó megoldást legyetek szivesek irjatok. előre is köszönöm.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15133 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 18:26:27 »
Idézetet írta: feca - 2013.02.25 hétfő, 18:20:49
Egy kis segitséget szeretnék kérni. 2001-es mondeó jobb hátsó ajtó nem nyilik ki,a központizár reteszelője nem oldki igy sem belőről sem kivülröl nem tudom ki nyitni. ha valaki tud valami jó megoldást legyetek szivesek irjatok. előre is köszönöm.
A fl előtti (2003 előtti) mondeoknál elő szokott az ilyen fordulni. Próbáld meg azt, hogy a bal első ajtónál a három zárrögzítő csavarból az alsót kitekered, nyomsz a lyukba WD40-et, vársz pár percet, majd teszt. Ez szokott segíteni. Ha kinyílik, akkor mielőbbi zárcsere fl utánira. A fl előtti fehér, a fl utáni fekete (neked ez kell). 8 vezetékes zár kell, a cikkszám pedig: 2S4A-A21813-DB, de a két utolsó betű lehet CB, FA, FB, meg még talán más is.
Naplózva
chla
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15134 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 21:14:09 »
Sziasztok!
Már egy ideje húzom-halasztom az autóm elektromos kütyüinek javíttatását, de most azt hiszem elszántam magam.
Tudtok ajánlani
valakit
aki tisztességesen megjavítja
nekem a lenit dolgaimat, és nem kell azonnal egy komplett új autót vennem a javítás árából.
1. Mindkettő elektromos ülésem bizonyos pozicíókba nem állítható. Motor ad hangot, de nem mozdul. (egyiknél fel-le, másiknál a dőlésszög...már ha jól gondolom.)
2. Letört(em) az antennám...
3. Elkezdett problémázni a bal első ülésemen az ülésfűtés. Bizonyos üléspozíciókban o.k., de többnyire nem.
3+1. Lenyúlták a lámpamosót takaró kis fedlet. Ezt utólag is köszi
.
Ennyi.
Zuglóban lakom, de mobilis vagyok.
Köszi előre is a segítséget!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15135 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 21:24:10 »
Idézetet írta: chla - 2013.02.25 hétfő, 21:14:09
Sziasztok!
Már egy ideje húzom-halasztom az autóm elektromos kütyüinek javíttatását, de most azt hiszem elszántam magam.
Tudtok ajánlani
valakit
aki tisztességesen megjavítja
nekem a lenit dolgaimat, és nem kell azonnal egy komplett új autót vennem a javítás árából.
1. Mindkettő elektromos ülésem bizonyos pozicíókba nem állítható. Motor ad hangot, de nem mozdul. (egyiknél fel-le, másiknál a dőlésszög...már ha jól gondolom.)
2. Letört(em) az antennám...
3. Elkezdett problémázni a bal első ülésemen az ülésfűtés. Bizonyos üléspozíciókban o.k., de többnyire nem.
3+1. Lenyúlták a lámpamosót takaró kis fedlet. Ezt utólag is köszi
.
Ennyi.
Zuglóban lakom, de mobilis vagyok.
Köszi előre is a segítséget!
Bónusz kérdésre: Nem kell rosszakaró, vagy tolvaj, lepotyognak azok maguktól is néha (főleg ha nem szuper-tökéletesen áll a lökhárító).
Saját kérdés: A fényszóró állító motor gömbfejét hogyan kell kipattintani? Előre is
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15136 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 21:26:40 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.25 hétfő, 21:24:10
Saját kérdés: A fényszóró állító motor gömbfejét hogyan kell kipattintani? Előre is
van benne egy kis pöcök, azt kell benyomni.
kell motor??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zolas
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1663
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15137 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 21:27:43 »
Idézetet írta: chla - 2013.02.25 hétfő, 21:14:09
Sziasztok!
Már egy ideje húzom-halasztom az autóm elektromos kütyüinek javíttatását, de most azt hiszem elszántam magam.
Tudtok ajánlani
valakit
aki tisztességesen megjavítja
nekem a lenit dolgaimat, és nem kell azonnal egy komplett új autót vennem a javítás árából.
1. Mindkettő elektromos ülésem bizonyos pozicíókba nem állítható. Motor ad hangot, de nem mozdul. (egyiknél fel-le, másiknál a dőlésszög...már ha jól gondolom.)
2. Letört(em) az antennám...
3. Elkezdett problémázni a bal első ülésemen az ülésfűtés. Bizonyos üléspozíciókban o.k., de többnyire nem.
3+1. Lenyúlták a lámpamosót takaró kis fedlet. Ezt utólag is köszi
.
Ennyi.
Zuglóban lakom, de mobilis vagyok.
Köszi előre is a segítséget!
Hali!
1. Általában az állító fogaskerék szokott megmurdelni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=7689.0
2. Talppal együtt vagy az illesztéstől felfelé? Bontó, aztán hagy szóljon
3. Ehhez ezt érdemes elolvasni
http://mondeo.hu/index.php?topic=5058.0
3+1.
https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320279-elso-lokharito-alkatreszei/13353-fenyszoromoso-burkolat-ford-mondeo-2000-2007-bal
Nem olcsó, de hirtelen nem tudok mást ahol lehetne kapni. Még talán Nagyautónál is írta valaki, valamikor.
Remélem tudtam segíteni valamit.
Naplózva
MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső
|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15138 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 22:02:42 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.25 hétfő, 21:26:40
van benne egy kis pöcök, azt kell benyomni.
kell motor??
Meglett, köszi! Mondjuk csokiztam rendesen, hogy valami eltörik
Ja, a jobboldali se kép, se hang, megcserélve meg teljesen OK. Megy PÜ motorral kapcsolatban
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15139 Dátum:
2013.02.25 hétfő, 22:18:16 »
Idézetet írta: chla - 2013.02.25 hétfő, 21:14:09
Sziasztok!
Már egy ideje húzom-halasztom az autóm elektromos kütyüinek javíttatását, de most azt hiszem elszántam magam.
Tudtok ajánlani
valakit
aki tisztességesen megjavítja
nekem a lenit dolgaimat, és nem kell azonnal egy komplett új autót vennem a javítás árából.
1. Mindkettő elektromos ülésem bizonyos pozicíókba nem állítható. Motor ad hangot, de nem mozdul. (egyiknél fel-le, másiknál a dőlésszög...már ha jól gondolom.)
2. Letört(em) az antennám...
3. Elkezdett problémázni a bal első ülésemen az ülésfűtés. Bizonyos üléspozíciókban o.k., de többnyire nem.
3+1. Lenyúlták a lámpamosót takaró kis fedlet. Ezt utólag is köszi
.
Ennyi.
Zuglóban lakom, de mobilis vagyok.
Köszi előre is a segítséget!
Antennám van. Most vettem, mert az enyém is letört, de a nagy navival együtt lett másik, így az újonnan vett talp + szár feleslegessé vált.
Dobj PÜ-t, ha érdekel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15140 Dátum:
2013.02.26 kedd, 01:09:20 »
Idézetet írta: feca - 2013.02.25 hétfő, 18:20:49
Egy kis segitséget szeretnék kérni. 2001-es mondeó jobb hátsó ajtó nem nyilik ki,a központizár reteszelője nem oldki igy sem belőről sem kivülröl nem tudom ki nyitni. ha valaki tud valami jó megoldást legyetek szivesek irjatok. előre is köszönöm.
Én a bal hátsóval jártam így. Ez elég nagy szívás!
Két lehetőség:
- vagy megvárod, míg egyszer "kegyeskedik működni" az ajtóban lévő motor és kinyitja a zárat - nekem ezt nem tette meg 3 hét alatt sem.
- vagy nekiállsz lebontani az ajtó kárpitot így becsukott helyzetben - ez nem egyszerű játék, de nem lehetetlen. A gond a falcnál bent lévő kicsiny csavarok kihajtása. Én ehhez leflexeltem egy bit fejet, kellően rövidre, amit egy hosszú lapos fogó és egy csavarhúzó segítségével be lehet "játszani" a csavarfejhez. Csavarhúzóval tartod, hogy ne essen ki, a fogóval meg kezded kihajtani. A legrosszabb helyen az egyik alsó van, amihez én még az ülést és a küszöb borítást is kiszereltem - csak ez a csavar volt nekem 2 óra!
Ha lent lesz a kárpit lehet széttörni az ajtóban a zár műanyag házát és a kibontakozó mechanika lehetőséget ad az ajtó nyitásra.
Bontott zárat előre szerezz be, amit ide be tudsz majd építeni - jó szerelgetést és sok türelmet!
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
feca
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15141 Dátum:
2013.02.26 kedd, 12:00:21 »
köszi a tippeket. a wd-40 nem segitett, igyhát irány a kárpit bontás,de ha még valakinek van jó ötlete kérem irjon. köszi.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15142 Dátum:
2013.02.26 kedd, 14:08:05 »
Idézetet írta: feca - 2013.02.26 kedd, 12:00:21
köszi a tippeket. a wd-40 nem segitett, igyhát irány a kárpit bontás,de ha még valakinek van jó ötlete kérem irjon. köszi.
Azért próbálgassad. Nem kell azonnal szétbombázni az egészet. Volt, amikor nekem is eltelt fél nap, mire "hatott" a szer. Az ajtó és a kasztni között levő csatlakozót is tekerd szét és oda is nyomass egy keveset az érintkezőkhöz.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15143 Dátum:
2013.02.26 kedd, 15:21:37 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.02.26 kedd, 14:08:05
Azért próbálgassad. Nem kell azonnal szétbombázni az egészet. Volt, amikor nekem is eltelt fél nap, mire "hatott" a szer. Az ajtó és a kasztni között levő csatlakozót is tekerd szét és oda is nyomass egy keveset az érintkezőkhöz.
Miért nem használtok a csatlakozókhoz kontakt spray-t? Az tartósabb.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
zolas
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1663
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15144 Dátum:
2013.02.26 kedd, 15:37:39 »
Üdv!
Ma Motorcraftnak köszönhetően megérkezett az új indexkar.
Ám úgy néz ki, hogy ez sem oldotta meg a problémámat. Ami a következő:
az info gomb nem léptet a menüben.
A csatlakozó kiosztásról van valakinek valami képe?
Mert a 9-es lyukba nem ment semmi ahogy láttam.
Naplózva
MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső
|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15145 Dátum:
2013.02.26 kedd, 16:12:14 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.24 vasárnap, 21:16:28
85A azért van mert zárlatos valamelyik gyetya a kieg fűtésben....normál esetben 25-30A-t(nem emlékszem pontosan) mértem mig ment aszem lakatfogóval....nálam 2-300A volt mikor inditottam és 80-90A körül ugrált mig ment amikor rossz volt....Gond nem lessz csak kinyirja az akksidat mint a
sz@rt...nem
kis pofon ez neki.
Nem kell kicserélni mint mondtam mert fölös...egy min 10-es szigetelt kábelt felsaruzol és berakod...kb fél óra max....NA EZT AMUGY MOSTANTÓL MINDEN MONDEOBAN MEGTENNÉM....az egész rendszert tehermentesited vele.....szebben könnyebben indul minuszokban is.
Tisztelt Fórumtárs!
Ezért van nekem minden egyes kiegfűtés izzitógyertya áramkorébe beépítve egy 30A-es bisztositék. Zárlat esetén elszál a biszti, és nem terheli halálra az akkumulátort a zárlatos gyertya.
A Styleair és a Szili fórumtársé is ilyen.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15146 Dátum:
2013.02.26 kedd, 16:26:58 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.25 hétfő, 08:39:14
uhhh.....Na nem szeretnék ebből vitát inditani...
fogsz egy minimum 10-es szigetelt kábelt, felsaruzod mindkét végét...egyiket a generátorra teszed a gyári kábel mellé, másik felét meg közvetlen az akku plusszra....szépen elvezeted valahol és ennyi...
Ez a plussz kábel behúzás nem okoz semmiben semmiféle galibát?
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15147 Dátum:
2013.02.26 kedd, 16:38:16 »
Idézetet írta: attila82 - 2013.02.26 kedd, 16:26:58
Ez a plussz kábel behúzás nem okoz semmiben semmiféle galibát?
Tisztelt Fórumtárs!
Nyugodtan építsd be a plusz kábelt. A generátor és az akku között, igy kisebb lesz a vezeték ellenállása a megnövekedett keresztmetszet miatt, igy kisebb lessz a feszültség esés a kábelen, és hamarabb és könyebben beindul a gépezeted. Egyszerü sima OHM törvény.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15148 Dátum:
2013.02.26 kedd, 16:51:51 »
Idézetet írta: László - 2013.02.26 kedd, 16:38:16
Tisztelt Fórumtárs!
Nyugodtan építsd be a plusz kábelt. A generátor és az akku között, igy kisebb lesz a vezeték ellenállása a megnövekedett keresztmetszet miatt, igy kisebb lessz a feszültség esés a kábelen, és hamarabb és könyebben beindul a gépezeted. Egyszerü sima OHM törvény.
Tisztelettel László!
Köszönöm szépen a választ!
A beépítés délelőtt megtörtént,csak 1 kicsit aggódtam,hogy emiatt valaminek baja lesz! De így most már nyugott vagyok! Sőt 1 + testkábelt is kapott ugyan abból a 10-es vastagságu kábelből! Még 1x köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.26 kedd, 16:55:07 írta attila82
»
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #15149 Dátum:
2013.02.26 kedd, 16:53:32 »
Idézetet írta: László - 2013.02.26 kedd, 16:12:14
Tisztelt Fórumtárs!
Ezért van nekem minden egyes kiegfűtés izzitógyertya áramkorébe beépítve egy 30A-es bisztositék. Zárlat esetén elszál a biszti, és nem terheli halálra az akkumulátort a zárlatos gyertya.
A Styleair és a Szili fórumtársé is ilyen.
Tisztelettel László!
A tietek ennyivel is jobb mint a gyári intelligen sok ford mérnök álltal tervezett sz@r...
De igen lehet megoldás lenne két 30A-es lengőbiztit berakni a két relé elé....hm még átgondolom szivjak e vele....kb fél óra meló,de iszonyat lusta vagyok mostanában....
Naplózva
Oldalak:
1
...
296
297
298
299
300
301
302
[
303
]
304
305
306
307
308
309
310
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ