Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:19:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 [155] 156 157 158 159 160 161 162 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3597043 alkalommal)
0 Felhasználó és 54 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7700 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:28:41 »

Srácok valaki tud valami infót adni?
igen,valószínű.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7701 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:30:24 »

Köszi
ma kuplongot+ kettöstömegüt cseréltettem rá ment a napom igy is terveztem!
Sajnos a elektromos dolgom érdekes már harmadszor jön ki az hogy amikor kicsélték blokkom utánna az akksim és most a kuplungot ugye kiugrik a akksi a helyéröl utánna inditásnál kiirja hogy immobilézer activ és csak többszöri inditáskor indul el.két fajta hibakodot ir ki a karoszéria modul vagy hibás adatot kap vagy nem komunikál az abssel meg a esp vel .idáig ugy javult meg hogy aksi saru le biztositékok ki és helyre jött. de nekem igy érdekes

Vik az embered!
Az mit jelent, hogy kicserélték a blokkod?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kisimi69
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60



E-mail
« Új hozzászólás #7702 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:32:53 »

Vik az embered!
Az mit jelent, hogy kicserélték a blokkod?
egy pár honapja én vettem ugy az autot hogy kiderült megvan repedve blokk és kicseréltettem az eladoval
Naplózva

2013 Ford Mondeo 1,6 trend tdci
kisimi69
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60



E-mail
« Új hozzászólás #7703 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:36:46 »

egy pár honapja én vettem ugy az autot hogy kiderült megvan repedve blokk és kicseréltettem az eladoval
Tudsz az urhoz elérhetöséget adni akár privátba
köszi
Naplózva

2013 Ford Mondeo 1,6 trend tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7704 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:53:54 »

Tudsz az urhoz elérhetöséget adni akár privátba
köszi
http://mondeo.hu/index.php?topic=4014.msg512202#msg512202
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #7705 Dátum: 2017.05.03 szerda, 01:17:38 »

jobb oldalt jön át az összes kábel a motortérből a kesztyűtartó mögött

+ alf ! Köszönöm worship Így már el tudok indulni.
Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #7706 Dátum: 2017.05.03 szerda, 12:30:57 »

De ez egy mk4 kulcsház, mk3 szárral. Amit linkeltél az eBay-ról az is ugyan ez, csak mk4 szárral. Egyikben sincs se távirányító elektronika, se transzponder.
Neked csak a házra van szükséged, leginkább a gombos részre, igaz?
Ha igen, akkor a helyzet egyszerű, örülünk.
Ha az egész ház kell szár nélkül, kell kicsit barkácsolni.
Ha az eBay-os verziót veszed, akkor sem vagy előrébb. Abba is át kell rakni az elektronikát és a transzpondert. És a fejrészt össze kell ragasztani.

Az mk4 facelift előtti bicskakulcsa 2 részből áll:
- "gombos" rész, benne a központi zár távvezérlő elektronika.
-fejrész, melybe a kulcsszár van rögzítve és az indításgátló transzpondere is benne van.

Így világos?




Szia,

Köszi igen. Sajnos a háznak mindkét része cserére szorulna, csak reméltem hogy a szár tövénél a felső részben nincs semmi Smiley

Üdv
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7707 Dátum: 2017.05.03 szerda, 12:54:27 »

Szia,

Köszi igen. Sajnos a háznak mindkét része cserére szorulna, csak reméltem hogy a szár tövénél a felső részben nincs semmi Smiley

Üdv
Breaker
Nem nagy dolog, kb 15perces meló. Kisértékű szívás az eredeti kulcsfej szétbontásával van csak. Roncsolásmentesen nem jön szét, csak ha melegíted 150fok fölé. Szerecsére csak a transzponder kell belőle egyben, így nem jelent gondot a roncsolás. Ha nagyon szeretnéd, a gyári kulcsszár rögzítőjét is át tudod tenni az utángyártott fejbe, és akkor nem kell kivenni a szár rögzítő pöcköt. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7708 Dátum: 2017.05.04 csütörtök, 23:54:49 »

1.8 tdci-ben :
A napokban jött elő a jelenség, hogy a kiló méteróra mutatója és a fordulatszám mérőóra mutatója valamint az üzemanyag szint és a víz hőfok szint, beragad mind egyszerre egy pontban. Pl.: a km/h megragad 120-nál, a fordulat meg 2300 környékén. A többi mutató meg a normál szinteknél, mind ezt menet közben. De mar reggel beindítottam tolattam 5 métert és úgy maradt minden mutató alacsony fordulatnál ragadt meg a fordulatszám mérő, a km/h 10-nél, a vízhőfok még be sem melegedett az úgy maradt alsó állásban. De volt rá példa, hogy a fordulatszám mérő 4000nél ragadt be, úgy hogy addig sosem pörgettem még el, meg egy tök alacsony km/h-nál. Ezt 2-3 napja csinálja az autó, minden más vissza jelző lámpa jól működik. A probléma úgy oldódik meg ha leállítottam az autót, akkor a mutatók még a megragadt állásban maradnak, majd amikor újra gyújtást adok rá, akkor térnek vissza a mutatók az alap állásba, de azt is egymástól eltérően 1-2 másodperc különbséggel.

Én ilyet még nem láttam menet közben, fogalmam sincs mi lehet a gond, vagy hova forduljak ezzel??

Ha jól láttam senki nem válaszolt az általam leírt problémára. A helyzet azóta a következő: Röviden a 4 mutatós órám megáll menet közben vagy már el sem indul gyújtás kapcsolásra, vagy megáll és magától odébb ugrik, teljes a káosz a km órámban. A digitális része jól működik. Kétszer jártam autóvillamosság szerelőnél kétszer lett javítva ez a processzor, de a hiba ugyan az. Már nem kevés pénzt adtam ki erre.... de továbbra sem jó, sajnos úgy néz ki, hogy teljesen "újat" bontott km órát kell bele tenni, pont ugyan olyat meg eddig nem sikerült találni, lehet mérföldes mutatóm lesz... teljesen kiakaszt a helyzet, hogy napokat vagyok az autóval együtt a szerelőnél, és úgy néz hogy újra kell programozni mindent meg én nem tudom mivel jár ez de komolynak és bonyolultnak hangzik. Valaki jártas ilyenben? mármint van buktatója ennek a cserének? vagy pikk pakk lemásolják a régi adatokat és egy másik ilyen processzorra átteszik majd az autó minden korábbi funkciót felismer és működik gond nélkül?
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7709 Dátum: 2017.05.05 péntek, 10:02:31 »

Ha jól láttam senki nem válaszolt az általam leírt problémára. A helyzet azóta a következő: Röviden a 4 mutatós órám megáll menet közben vagy már el sem indul gyújtás kapcsolásra, vagy megáll és magától odébb ugrik, teljes a káosz a km órámban. A digitális része jól működik. Kétszer jártam autóvillamosság szerelőnél kétszer lett javítva ez a processzor, de a hiba ugyan az. Már nem kevés pénzt adtam ki erre.... de továbbra sem jó, sajnos úgy néz ki, hogy teljesen "újat" bontott km órát kell bele tenni, pont ugyan olyat meg eddig nem sikerült találni, lehet mérföldes mutatóm lesz... teljesen kiakaszt a helyzet, hogy napokat vagyok az autóval együtt a szerelőnél, és úgy néz hogy újra kell programozni mindent meg én nem tudom mivel jár ez de komolynak és bonyolultnak hangzik. Valaki jártas ilyenben? mármint van buktatója ennek a cserének? vagy pikk pakk lemásolják a régi adatokat és egy másik ilyen processzorra átteszik majd az autó minden korábbi funkciót felismer és működik gond nélkül?
Nem gondolom bonyolultnak. Én a hétvégén BCM egységet (komfortmodul, GEM, utastéri biztosítéktábla a másik neve) cseréltem, fél óra akart kész volt, de csak mert először csináltam és az indításgátló tréfás volt.
Szerintem a műszeregység csere sem bonyolult, főleg ha van IDS műszer:
Elméletben így néz ki:
*Kibontod az órát a helyéről, de nem húzod le róla a vezetékeket.
*IDSben ki kell választani a programozási műveletek közül a modul cserét az IPC-re, amikor jelzi a progi, régit lehúzod, újat bedugod.
* Az IDS beírja a jó alváz számot az IPC-be.
*Ezután fel kell tölteni a central config adatokat az IPCre, ettől a kijelzési egységek (km/h, Cfok) is jók lesznek.
* Ha nagyon akarod, a km számláló is beállítható a korábbi értékre.
Az alvázszám beírásán kívül a művelet forscan+elmconfig kombóval is elvégezhető. Ekkor a szoftveres matatás csak a fizikai beépítés után kell, először elmconfig central config programozás, majd forscan hibakód törlés és km óra állítás kell.

De mielőtt sokat fizetsz a műszeregységért, vedd ki a rádiót, mert lehet, hogy annak a hibája zavarja a kommunikaciot (CAN bus), ami miatt áll meg a műszeregység.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.05 péntek, 10:09:00 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7710 Dátum: 2017.05.05 péntek, 16:16:12 »

Nem gondolom bonyolultnak. Én a hétvégén BCM egységet (komfortmodul, GEM, utastéri biztosítéktábla a másik neve) cseréltem, fél óra akart kész volt, de csak mert először csináltam és az indításgátló tréfás volt.
Szerintem a műszeregység csere sem bonyolult, főleg ha van IDS műszer:
Elméletben így néz ki:
*Kibontod az órát a helyéről, de nem húzod le róla a vezetékeket.
*IDSben ki kell választani a programozási műveletek közül a modul cserét az IPC-re, amikor jelzi a progi, régit lehúzod, újat bedugod.
* Az IDS beírja a jó alváz számot az IPC-be.
*Ezután fel kell tölteni a central config adatokat az IPCre, ettől a kijelzési egységek (km/h, Cfok) is jók lesznek.
* Ha nagyon akarod, a km számláló is beállítható a korábbi értékre.
Az alvázszám beírásán kívül a művelet forscan+elmconfig kombóval is elvégezhető. Ekkor a szoftveres matatás csak a fizikai beépítés után kell, először elmconfig central config programozás, majd forscan hibakód törlés és km óra állítás kell.

De mielőtt sokat fizetsz a műszeregységért, vedd ki a rádiót, mert lehet, hogy annak a hibája zavarja a kommunikaciot (CAN bus), ami miatt áll meg a műszeregység.

Köszönöm a választ.
Gyári  ( blaupunkt ) rádióm van, talán ez zavarná be azt hogy megállnak az óráim? Mert a km órán már minden volt javítva forrasztva azok amik típus hibák lehetnek... ford fiesta, focus, mondeó... csak nálam egyik jól bevett javítási módszer sem hozott eredményt. Egy napot kb 50 km-t használtam ideiglenesen egy mérföldes más kijelzőjű km órát, az nem akadt el ezen időszak alatt, a kis digitális kijelzője kisebb volt így azt nem tudtam vezérelni, de a mutatós órák mind jól működtek. Jelenleg egy mérföldes nagyobb kijelzős van bontottan amiből lesz összehozva egy. A km meg valahogy át lesz programozva amit a szerelő csinál.
Korábban jelzett hibát a rádió hibakód kiolvasáskor, de már nem jelzi miután ki lett törölve. a hiba ismeretlen volt.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7711 Dátum: 2017.05.06 szombat, 09:30:48 »

Köszönöm a választ.
Gyári  ( blaupunkt ) rádióm van, talán ez zavarná be azt hogy megállnak az óráim? Mert a km órán már minden volt javítva forrasztva azok amik típus hibák lehetnek... ford fiesta, focus, mondeó... csak nálam egyik jól bevett javítási módszer sem hozott eredményt. Egy napot kb 50 km-t használtam ideiglenesen egy mérföldes más kijelzőjű km órát, az nem akadt el ezen időszak alatt, a kis digitális kijelzője kisebb volt így azt nem tudtam vezérelni, de a mutatós órák mind jól működtek. Jelenleg egy mérföldes nagyobb kijelzős van bontottan amiből lesz összehozva egy. A km meg valahogy át lesz programozva amit a szerelő csinál.
Korábban jelzett hibát a rádió hibakód kiolvasáskor, de már nem jelzi miután ki lett törölve. a hiba ismeretlen volt.
Ha másik műszeregységgel nem jelentkezik a hiba, egyértelmű a probléma. Ha a műszeregység elektronikáját cserélik, akkor is végig kell csinálni a programozási lépéseket. Szerintem egyszerűbb egészben cserélni. Talán az is megfontolható, hogy convers+ kijelzőt tegyél bele.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7712 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 00:40:06 »

Ha másik műszeregységgel nem jelentkezik a hiba, egyértelmű a probléma. Ha a műszeregység elektronikáját cserélik, akkor is végig kell csinálni a programozási lépéseket. Szerintem egyszerűbb egészben cserélni. Talán az is megfontolható, hogy convers+ kijelzőt tegyél bele.

Az ideiglenes műszeregységgel nem jelentkezett a hiba. Most az a döntés született hogy akkor azt cserélik. Apró probléma, hogy csak mérföldes kijelzős csere darab van bontottan amit talált a szerelő. Első nekifutásra én sem találtam másikat a neten... Ha jól gondolom, akkor megmarad a mostani kijelzőm km-ben a gyári, csak azt a processzort ( zöld lapot Cheesy ) cserélik és programozzák át km-re meg stb...
Biztos egyszerűbb lenne egyben cserélni, örülnék is neki, de nem találtunk ugyan ilyet bontottan. Én még azt sem tudom milyen árban mozog egy ilyen, fogalmam sincs... A neten van focus, MKIII-as mondeó, meg MKIV-es kisebb kijelzős, de ami nekem kell az pont nincs.
Ennél jobban nem mélyedtünk bele a témába, sajnos idő hiányban küzdök, nagyon kevés időm van kutakodni utána járni, hogy lehetne a legjobb megoldás. A szerelő természetesen szintén úszik a melóban...
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7713 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 11:17:59 »

Az ideiglenes műszeregységgel nem jelentkezett a hiba. Most az a döntés született hogy akkor azt cserélik. Apró probléma, hogy csak mérföldes kijelzős csere darab van bontottan amit talált a szerelő. Első nekifutásra én sem találtam másikat a neten... Ha jól gondolom, akkor megmarad a mostani kijelzőm km-ben a gyári, csak azt a processzort ( zöld lapot Cheesy ) cserélik és programozzák át km-re meg stb...
Biztos egyszerűbb lenne egyben cserélni, örülnék is neki, de nem találtunk ugyan ilyet bontottan. Én még azt sem tudom milyen árban mozog egy ilyen, fogalmam sincs... A neten van focus, MKIII-as mondeó, meg MKIV-es kisebb kijelzős, de ami nekem kell az pont nincs.
Ennél jobban nem mélyedtünk bele a témába, sajnos idő hiányban küzdök, nagyon kevés időm van kutakodni utána járni, hogy lehetne a legjobb megoldás. A szerelő természetesen szintén úszik a melóban...
A hiba leírása alapján valami alapvető gond lehet. Mondjuk a műszerek mozgatásához szükséges tápfeszültség hiánya. Nem nagyon tartom elképzelhetőnek, hogy egy proci így hibásodna meg, ráadásul időnként megjavulva.
Kontkahiba keresés, hűtés, melegítés lenne a helyes út. Ha lenne kapcsolási rajz, az alapján be is lehetne azonosítnai a gyanúsított alkatrészt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
nemeth_laca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #7714 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 16:49:51 »

Üdv Urak!

Szeretnék tolatóradart a gépbe, és ahogy alánéztem, találtam egy csatlakozót. Gondolom ez a szenzorok csatlakozója lehet:

http://kephost.com/image/wQ5V
http://kephost.com/image/wQ58
http://kephost.com/image/wQ53

Létezhet, hogy ha  a gyári szenzorokat beszerelném, akkor működik egyből? Vagy fel kell programozni?
Továbbá a gyári szenzorok, hogy vannak rögzítve? Csak be vannak pattintva vagy, van valami tartójuk?

Köszi!
Naplózva

Mondeo MK IV 2007 GHIA 2.0 benzin 145 LE 5 ajtó
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #7715 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 17:15:39 »

Valaki találkozott olyannal,hogy a kombi hátsó ajtó magától kinyit? Random időnként. De volt olyan,hogy kézzel nyitottam, és 4-5 alkalommal hallottam nyitni a zárat. Ajtónyitó kapcsoló?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7716 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 19:16:37 »

Üdv Urak!

Szeretnék tolatóradart a gépbe, és ahogy alánéztem, találtam egy csatlakozót. Gondolom ez a szenzorok csatlakozója lehet:

http://kephost.com/image/wQ5V
http://kephost.com/image/wQ58
http://kephost.com/image/wQ53

Létezhet, hogy ha  a gyári szenzorokat beszerelném, akkor működik egyből? Vagy fel kell programozni?
Továbbá a gyári szenzorok, hogy vannak rögzítve? Csak be vannak pattintva vagy, van valami tartójuk?

Köszi!

Nem létezhet, hogy beszereled és egyből működik.
Egyrészt a 4 vezeték kevés, tehát ez nem feltétlenül a radar csatlakozója. Ha gyárilag nincs benne, akkor modul sincs benne minden bizonnyal.
Van tartójuk a szenzoroknak.

Ha csak hátra szeretnél, akkor javaslok egy univerzális valeo-t például. Sokkal olcsóbban, jobban és egyszerűbben jársz....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7717 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 19:43:37 »

A hiba leírása alapján valami alapvető gond lehet. Mondjuk a műszerek mozgatásához szükséges tápfeszültség hiánya. Nem nagyon tartom elképzelhetőnek, hogy egy proci így hibásodna meg, ráadásul időnként megjavulva.
Kontkahiba keresés, hűtés, melegítés lenne a helyes út. Ha lenne kapcsolási rajz, az alapján be is lehetne azonosítnai a gyanúsított alkatrészt.

Én ehhez annyit tudok hozzászólni mint az autóvillamosság szerelő, hogy a jelenségek amiket nálam tapasztalt, meg elmondtam neki, konkrétan ilyennel még nem találkozott. Két valami dolgot javított, forrasztott ezen a processzoron de a hiba ugyan az maradt. Teljesen össze vissza jelenik meg a hiba, volt hogy 300 km-t vezettem többször megálltam elindultam és minden jó volt. Van hogy 20 km-en kétszer megáll, vagy elindulásnál el sem indul, most újabban 4-5 km megtétele után ugrik az aktuális sebességre, és mind a 4 mutató egyszerre ugrik a " helyére ". Én nem vagyok szaki, nem tudok túl sokat ezekről, agyalnom is kár, mert abszolút nem értek az ilyenhez, minden bizalmam az autóvillamosság szerelőben van aki teljesen megbízható és korrekt ember amennyire ismerem, mert eddig két különböző autóval voltam nála az elmúlt 10 évben, akármi gondjuk volt, mindig megtalálta és megjavította. Mondhatni nagyon drágán dolgozik, de én azt mondom ha megjavítja és tényleg jó az amit kiad a keze közül akkor le kell nyelni amit kér érte...
Jelenleg ugye számomra nem kevés pénzt adtam ki kétszer és a hiba ugyan az... kedden jön a műszeregység csere, mert ez az utolsó ötlete ( vagy amivel biztosra tud menni )
Már hetek óta igazából csak érzésre közlekedem az autóval, hogy mikor mennyivel mehetek éppen...
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7718 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 20:29:31 »

Én ehhez annyit tudok hozzászólni mint az autóvillamosság szerelő, hogy a jelenségek amiket nálam tapasztalt, meg elmondtam neki, konkrétan ilyennel még nem találkozott. Két valami dolgot javított, forrasztott ezen a processzoron de a hiba ugyan az maradt. Teljesen össze vissza jelenik meg a hiba, volt hogy 300 km-t vezettem többször megálltam elindultam és minden jó volt. Van hogy 20 km-en kétszer megáll, vagy elindulásnál el sem indul, most újabban 4-5 km megtétele után ugrik az aktuális sebességre, és mind a 4 mutató egyszerre ugrik a " helyére ". Én nem vagyok szaki, nem tudok túl sokat ezekről, agyalnom is kár, mert abszolút nem értek az ilyenhez, minden bizalmam az autóvillamosság szerelőben van aki teljesen megbízható és korrekt ember amennyire ismerem, mert eddig két különböző autóval voltam nála az elmúlt 10 évben, akármi gondjuk volt, mindig megtalálta és megjavította. Mondhatni nagyon drágán dolgozik, de én azt mondom ha megjavítja és tényleg jó az amit kiad a keze közül akkor le kell nyelni amit kér érte...
Jelenleg ugye számomra nem kevés pénzt adtam ki kétszer és a hiba ugyan az... kedden jön a műszeregység csere, mert ez az utolsó ötlete ( vagy amivel biztosra tud menni )
Már hetek óta igazából csak érzésre közlekedem az autóval, hogy mikor mennyivel mehetek éppen...
Dolgozott, de a hibát nem találta meg. Egy panel átnézése, gyanús pontok átforrasztgatása nem kerülhet sokba. Mert ugye itt valódi hibafeltásár nem történt...
Csak kíváncsiságból, ha ilyenkor rácsapsz egyet a műszerfal tetejére, nem javul meg?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
nemeth_laca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #7719 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 20:40:39 »

Nem létezhet, hogy beszereled és egyből működik.
Egyrészt a 4 vezeték kevés, tehát ez nem feltétlenül a radar csatlakozója. Ha gyárilag nincs benne, akkor modul sincs benne minden bizonnyal.
Van tartójuk a szenzoroknak.

Ha csak hátra szeretnél, akkor javaslok egy univerzális valeo-t például. Sokkal olcsóbban, jobban és egyszerűbben jársz....

Nekem is gyanús volt ez a dolog, plusz a gyári szenzorok elég drágák, úgyhogy inkább marad az univerzális.
Nem szeretnék semmiféle kijelzőt, csak hangot. 
Mivel ötajtós a kocsi, ezért a kábelátvezető előtt kéne levenni a tolatólámpa 12 voltját, ha ott megbontom akkor hozzáférhető a kábelkorbács? Nem gáz, hogy a kocsi can-bus rendszerű?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy szeretném a gyári pontokra helyezni a szenzorokat. Viszont azt olvasgatom, hogy ezeknek az univerzálisaknak a beépítési magasságuk 40-50 cm. Vajon ha alulra raknám a gyári helyére, akkor nem érzékelné a talajt alapból akadálynak? Nemszeretném a lököst megfúrni.
Naplózva

Mondeo MK IV 2007 GHIA 2.0 benzin 145 LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7720 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 20:51:05 »

Nekem is gyanús volt ez a dolog, plusz a gyári szenzorok elég drágák, úgyhogy inkább marad az univerzális.
Nem szeretnék semmiféle kijelzőt, csak hangot. 
Mivel ötajtós a kocsi, ezért a kábelátvezető előtt kéne levenni a tolatólámpa 12 voltját, ha ott megbontom akkor hozzáférhető a kábelkorbács? Nem gáz, hogy a kocsi can-bus rendszerű?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy szeretném a gyári pontokra helyezni a szenzorokat. Viszont azt olvasgatom, hogy ezeknek az univerzálisaknak a beépítési magasságuk 40-50 cm. Vajon ha alulra raknám a gyári helyére, akkor nem érzékelné a talajt alapból akadálynak? Nemszeretném a lököst megfúrni.

A CAN BUS-nak a világon semmi köze sincs a tolató radarhoz.
Karosszérián belül a csomagér oldalkárpit alatt hozzá lehet férni a tolatólámpa vezetékéhez. Semmi dolog nincs az átvezetővel.
A hátsó vészhárító alsó  "szoknya" részébe kell szerelni a szenzorokat (ehhez pedig ki kell fúrni, hiába nem akarod), ahol látszik a gyári helye is. Elég magas, pl. a Valeo-hoz amihez egyébként adnak többféle dőlésszögű fej első részt. Így korrigálható ha esetleg közel lenne a talajhoz.
Én raktam 4 ajtósba Valeo-t már és talán nem is kellett a nagyobb dőlésszögű illesztő. De ki kell próbálni.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nemeth_laca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #7721 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 21:07:25 »

A CAN BUS-nak a világon semmi köze sincs a tolató radarhoz.
Karosszérián belül a csomagér oldalkárpit alatt hozzá lehet férni a tolatólámpa vezetékéhez. Semmi dolog nincs az átvezetővel.
A hátsó vészhárító alsó  "szoknya" részébe kell szerelni a szenzorokat (ehhez pedig ki kell fúrni, hiába nem akarod), ahol látszik a gyári helye is. Elég magas, pl. a Valeo-hoz amihez egyébként adnak többféle dőlésszögű fej első részt. Így korrigálható ha esetleg közel lenne a talajhoz.
Én raktam 4 ajtósba Valeo-t már és talán nem is kellett a nagyobb dőlésszögű illesztő. De ki kell próbálni.....

Igen, persze a fényezetlen részt a gyári helyeken fúrni kell, én a fényezett részre céloztam, hogy oda nemszeretném rakni a szenzorokat.
Véletlen nem emlékszel a vezeték színére?  nyes De, ha a tolatóizzóhoz bekukkolok, akkor látni fogom milyen színű a vezetéke, gondolom olyan színű fut végig. Láttam ott alul a nyílásban vannak testpontok is csak fel kell csiszolni kicsit, bár elég hülye menetemelkedése van annak a csavarnak. Vagy inkább szedjem le a testet is egy kábelről?

Köszönöm a segítségedet!  worship  poigneemain
Naplózva

Mondeo MK IV 2007 GHIA 2.0 benzin 145 LE 5 ajtó
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7722 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 21:07:52 »

Dolgozott, de a hibát nem találta meg. Egy panel átnézése, gyanús pontok átforrasztgatása nem kerülhet sokba. Mert ugye itt valódi hibafeltásár nem történt...
Csak kíváncsiságból, ha ilyenkor rácsapsz egyet a műszerfal tetejére, nem javul meg?

Nem javul meg, próbáltuk...
AZt is hogy csak a zöld lap a processzor volt bedugva, úgy is jöttek a hibák, meg volt nyomkodva, hajlítgatva de teljesen összefüggéstelenül reagált mindig. A 4 kis mutató hajtó motorjai is ki lettek szedve mindig más más összeállításban vissza rakva hátha egyik kihat a másikra, de akkor is váltakozva kiakadt valamelyik vagy nem indult el...
aztán végül amikor már úgy volt hogy jó lesz, annak tűnt 2. javítás után akkor össze lett szerelve a műszeregységgel és vissza rakva minden, és kétszeri gyújtásra sem csináltak semmit a mutatók, csak 3.-ra. Akkor mondta a szerelő hogy ez gyanús nagyon tart attól hogy a hiba nem szűnik meg. Előtte mentem vele kétszer egy pihenéssel pár km-t az autóval úgy hogy csak a processzor volt simán rádugva jó volt... majd össze lett szerelve az elején kétszer ugye mint írtam nem mozogtak az órák utána már mozogtak. Aztán a szerelő nem sok reménnyel de mondta hogy használjam menjek vele ha rossz lesz menjek vele vissza. Használtam is 10 km-t követően menet közben beragadtak ismét, mind a 4 szokás szerint egyszerre....
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7723 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 21:09:35 »

Igen, persze a fényezetlen részt a gyári helyeken fúrni kell, én a fényezett részre céloztam, hogy oda nemszeretném rakni a szenzorokat.
Véletlen nem emlékszel a vezeték színére?  nyes De, ha a tolatóizzóhoz bekukkolok, akkor látni fogom milyen színű a vezetéke, gondolom olyan színű fut végig. Láttam ott alul a nyílásban vannak testpontok is csak fel kell csiszolni kicsit, bár elég hülye menetemelkedése van annak a csavarnak. Vagy inkább szedjem le a testet is egy kábelről?

Köszönöm a segítségedet!  worship  poigneemain

Nem is kell a fényezett részbe rakni, gyári sem ott van.
Az nem test pont, amit láttál.
Kár bajlódni, ott a kábelkötegben a test is.

A tolató lámpa vezetéke zöld/barna a test pedig fekete/fehér.

A tévedés jogát fenntartom.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.07 vasárnap, 21:14:16 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7724 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 22:23:06 »

Nem javul meg, próbáltuk...
AZt is hogy csak a zöld lap a processzor volt bedugva, úgy is jöttek a hibák, meg volt nyomkodva, hajlítgatva de teljesen összefüggéstelenül reagált mindig. A 4 kis mutató hajtó motorjai is ki lettek szedve mindig más más összeállításban vissza rakva hátha egyik kihat a másikra, de akkor is váltakozva kiakadt valamelyik vagy nem indult el...
aztán végül amikor már úgy volt hogy jó lesz, annak tűnt 2. javítás után akkor össze lett szerelve a műszeregységgel és vissza rakva minden, és kétszeri gyújtásra sem csináltak semmit a mutatók, csak 3.-ra. Akkor mondta a szerelő hogy ez gyanús nagyon tart attól hogy a hiba nem szűnik meg. Előtte mentem vele kétszer egy pihenéssel pár km-t az autóval úgy hogy csak a processzor volt simán rádugva jó volt... majd össze lett szerelve az elején kétszer ugye mint írtam nem mozogtak az órák utána már mozogtak. Aztán a szerelő nem sok reménnyel de mondta hogy használjam menjek vele ha rossz lesz menjek vele vissza. Használtam is 10 km-t követően menet közben beragadtak ismét, mind a 4 szokás szerint egyszerre....
ilyen kell?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-Mk4-S-Max-LHD-SPEEDO-INSTRUMENT-CLUSTER-6M2T10849GN-VP6M2F10890B-/272413317334?hash=item3f6d1958d6:g:sXcAAOSw8gVYANms
Érdekes, hogy angliából van és balkormányos (KM/h skálás...)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #7725 Dátum: 2017.05.07 vasárnap, 23:40:13 »

Sziasztok!

2013-as évjáratú Mondeo MK4 első ajtók belső felén van egy piros pici lámpa (fényvisszaverő?)


Ezt szeretném megtudni hogyan lehet ebben izzót cserélni, egyik se világít..vagy bekötni utólag ha csak fényvisszaverők..lehetséges?
Illetve még a lábtérvilágítás érdekelne azt hogyan lehet összehozni?
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7726 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 06:53:04 »

Sziasztok!

2013-as évjáratú Mondeo MK4 első ajtók belső felén van egy piros pici lámpa (fényvisszaverő?)
[img width=800 height=600]http://rbcdn.hu/b/201701/39/12771549_1024x768.jpg[/img

Ezt szeretném megtudni hogyan lehet ebben izzót cserélni, egyik se világít..vagy bekötni utólag ha csak fényvisszaverők..lehetséges?
Illetve még a lábtérvilágítás érdekelne azt hogyan lehet összehozni?

Nem biztos, hogy az lámpa.
Amúgy ki kell pattintani.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.08 hétfő, 18:21:12 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #7727 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 08:18:59 »

Sziasztok!

2013-as évjáratú Mondeo MK4 első ajtók belső felén van egy piros pici lámpa (fényvisszaverő?)
az csak fényvisszaverő.
lábtérvilágítás: nézz be alulra, lehet csak izzó kell bele
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7728 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 08:30:37 »

az csak fényvisszaverő.
lábtérvilágítás: nézz be alulra, lehet csak izzó kell bele
taps a legtöbbe CSAK izzó kell!
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #7729 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 18:16:19 »

Sziasztok!

Ezt szeretném megtudni hogyan lehet ebben izzót cserélni, egyik se világít..vagy bekötni utólag ha csak fényvisszaverők..lehetséges?
Illetve még a lábtérvilágítás érdekelne azt hogyan lehet összehozni?

Nekem sem volt lábtér világításban gyárilag izzó. Kis bújkálás és megvan a foglalat, majd izzó bele és fényárban romantikáznak a lábaid! Smiley
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7730 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 18:32:45 »

Nem javul meg, próbáltuk...
AZt is hogy csak a zöld lap a processzor volt bedugva, úgy is jöttek a hibák, meg volt nyomkodva, hajlítgatva de teljesen összefüggéstelenül reagált mindig. A 4 kis mutató hajtó motorjai is ki lettek szedve mindig más más összeállításban vissza rakva hátha egyik kihat a másikra, de akkor is váltakozva kiakadt valamelyik vagy nem indult el...
aztán végül amikor már úgy volt hogy jó lesz, annak tűnt 2. javítás után akkor össze lett szerelve a műszeregységgel és vissza rakva minden, és kétszeri gyújtásra sem csináltak semmit a mutatók, csak 3.-ra. Akkor mondta a szerelő hogy ez gyanús nagyon tart attól hogy a hiba nem szűnik meg. Előtte mentem vele kétszer egy pihenéssel pár km-t az autóval úgy hogy csak a processzor volt simán rádugva jó volt... majd össze lett szerelve az elején kétszer ugye mint írtam nem mozogtak az órák utána már mozogtak. Aztán a szerelő nem sok reménnyel de mondta hogy használjam menjek vele ha rossz lesz menjek vele vissza. Használtam is 10 km-t követően menet közben beragadtak ismét, mind a 4 szokás szerint egyszerre....
Mérni kellett volna, nem próbálkozni.
Amúgy az a zöld izé, az az áramköri lap vagy szerelt NYÁK. A processzor az egy fekete, tepsiszerű soklábú micsoda és a NYÁK-ra van forrasztva. Az nem javítható, max cserélhető.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7731 Dátum: 2017.05.09 kedd, 01:09:18 »


Igen, ilyen kellene.. az ebayen nem néztem körül. Reggel már szerelonel leszek. Az idő csak pörög az autónak meg a lehető legkevesebbet kellene állnia.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7732 Dátum: 2017.05.09 kedd, 09:33:32 »

Igen, persze a fényezetlen részt a gyári helyeken fúrni kell, én a fényezett részre céloztam, hogy oda nemszeretném rakni a szenzorokat.
Véletlen nem emlékszel a vezeték színére?  nyes De, ha a tolatóizzóhoz bekukkolok, akkor látni fogom milyen színű a vezetéke, gondolom olyan színű fut végig. Láttam ott alul a nyílásban vannak testpontok is csak fel kell csiszolni kicsit, bár elég hülye menetemelkedése van annak a csavarnak. Vagy inkább szedjem le a testet is egy kábelről?

Köszönöm a segítségedet!  worship  poigneemain

A gyári szenzorok helyei meg vannak jelölve belülről a hátsó lökháríton. 2cm átmérőjű karika és benne egy plusz jel. Alulról megközelíthető, nem kell leszedni a lökhárítót. Belülről jelöld át cigányfúróval a plusz jel közepét és kívülről fúrhatod a lyukat. A szenzorkábelek alulról bal oldalon egy gumidugón keresztül átvezethetők (amit előtte ki kell venni!). A kijelző vezetékei a gumigéderek alá csúsztathatóak, nem kell plusz burkolatot leszedni hozzá.

Tavasszal a feleségem Mondeojába ilyen 4 szenzoros parkradart építettem be:
https://www.aliexpress.com/item/7-colors-Sensor-Kit-Car-Auto-LED-Display-4-Sensors-For-All-Cars-Reverse-Assistance-Backup/32786685428.html?spm=2114.01010208.3.1.BMXYNA&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_436_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_10154_10056_10055_10054_10059_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10119_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10181_10037_10183_10182_10185_10032_10078_10079_10077_10073_10070_10123_10120-10050_10119,searchweb201603_9,ppcSwitch_5&btsid=f83e005a-8cf3-4454-9512-97c9c03bf999&algo_expid=e726e509-96c7-408d-ad80-088276f7c2b3-0&algo_pvid=e726e509-96c7-408d-ad80-088276f7c2b3

Azóta tökéletesen működik.

Fekete az autó így még fényezni sem kellett a szenzorokat.

Csak az én Mondimon lévő szenzorokról van kéznél fotó, a szenzorok itt is a gyári helyeken vannak:
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.09 kedd, 10:52:51 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
KáZé
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #7733 Dátum: 2017.05.09 kedd, 09:38:38 »

A gyári szenzorok helyei meg vannak jelölve belülről a hátsó lökháríton. 2cm átmérőjű karika és benne egy plusz jel. Alulról megközelíthető, nem kell leszedni a lökhárítót. Belülről jelöld át cigányfúróval a plusz jel közepét és kívülről fúrhatod a lyukat. A szenzorkábelek alulról bal oldalon egy gumidugón keresztül átvezethetők (amit előtte ki kell venni!). A kijelző vezetékei a gumigéderek alá csúsztathatóak, nem kell plusz burkolatot leszedni hozzá.

Tavasszal a feleségem Mondeojába ilyen 4 szenzoros parkradart építettem be:
https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=81060702934295&productId=32702631929
Azóta tökéletesen működik.

Fekete az autó így még fényezni sem kellett a szenzorokat.

Szia,

én is tolatóradar beszerelését tervezem, de utánajárva és olvasgatva azt mondom, hogy hagyom a gyárit a francba, nem lényeges, hogy a converse+ kijelzőn lássam a távolságokat, elég ha hallom.

Veszek egy univerzálisat aliexpressről és gyorsab beleteszem. Wink
Naplózva

Mondeo MK4 kombi (2011), 2.0 fl, 163le, 340nm + chip
nemeth_laca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #7734 Dátum: 2017.05.09 kedd, 13:08:27 »

Sziasztok!

Megjött a megrendelt Valeo tolatóradar.

Három kábelt kell bekötni 1. test (okés), 2. tolatólámpa kábele (okés), 3. ACC+, tehát gyújtás 12 volt.

Hátul a csomagtérben van valamilyen olyan kábel amiről letudom venni a gyújtás 12V-ot, vagy muszáj lesz előre kábelezni a kormány környékére?
Hol tudnám a legegyszerűbben levenni?

Köszi!
Naplózva

Mondeo MK IV 2007 GHIA 2.0 benzin 145 LE 5 ajtó
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #7735 Dátum: 2017.05.09 kedd, 13:10:29 »

Sziasztok!

Megjött a megrendelt Valeo tolatóradar.

Három kábelt kell bekötni 1. test (okés), 2. tolatólámpa kábele (okés), 3. ACC+, tehát gyújtás 12 volt.

Hátul a csomagtérben van valamilyen olyan kábel amiről letudom venni a gyújtás 12V-ot, vagy muszáj lesz előre kábelezni a kormány környékére?
Hol tudnám a legegyszerűbben levenni?

Köszi!

Ha az acc-t és a tolató lámpa szálat +12-re rakod, akkor egyből fel éled? Ha igen akkor rakd a lámpára mind a kettőt
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
nemeth_laca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #7736 Dátum: 2017.05.09 kedd, 13:22:47 »

Ha az acc-t és a tolató lámpa szálat +12-re rakod, akkor egyből fel éled? Ha igen akkor rakd a lámpára mind a kettőt

Nemtudom, ezért kérdezem  vigyor3
Nemszeretnék kárt tenni benne.
Naplózva

Mondeo MK IV 2007 GHIA 2.0 benzin 145 LE 5 ajtó
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #7737 Dátum: 2017.05.09 kedd, 13:26:00 »

Nemtudom, ezért kérdezem  vigyor3
Nemszeretnék kárt tenni benne.

Nem tudsz. Mind a kettő +12-t var. Egyszerűen fogod és a test-et letesteled a másik kettőt egyszerre +12. Persze valamennyire össze kell rakni, hogy legyen érzékelő tesztelni
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #7738 Dátum: 2017.05.09 kedd, 18:52:38 »

az csak fényvisszaverő.
lábtérvilágítás: nézz be alulra, lehet csak izzó kell bele

Mekkora az a foglalat én bebújtam a pedálokhoz ott lestem de semmit se találtam. Lehet nem voltam elég kitartó?
Hol helyezkedik el az a foglalat ha van nekem egyáltalán?
Gyanús hogy csak fényvisszaverő az ajtóban, nem mertem erőltetni nehogy eltörjön benne valami.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #7739 Dátum: 2017.05.09 kedd, 21:55:57 »

Mekkora az a foglalat én bebújtam a pedálokhoz ott lestem de semmit se találtam. Lehet nem voltam elég kitartó?
Hol helyezkedik el az a foglalat ha van nekem egyáltalán?
Gyanús hogy csak fényvisszaverő az ajtóban, nem mertem erőltetni nehogy eltörjön benne valami.


az ajtóban csak fényvisszaverő van. Én csináltam annó világítást úgy, hogy egy piros led csíkot rákötöttem a pocsolyavilágításra és beragasztottam a fényvisszaverő mögé.

Csak a kínába gyártott változatok világítanak ottan amúgy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
squadro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #7740 Dátum: 2017.05.10 szerda, 08:38:05 »

Az a gondolat sem hagyott nyugodni, hogy mégis hol van és miben rejlik a hiba igazi oka. Azt hiszem ma erre is megszületett a megoldás.
Időközben beépítettem és teszteltem is. A hiba megszűnt. Ez a javasolt megoldásom.

Sikerült kézbe venni egy ilyen kormány mögötti modult és beazonosítani a hibáért feltehetően felelős alkatrészt. Megjegyzem pont úgy van, ahogy sejtettem és korábban leírtam. A modulban egyetlen alkatrészen keresztül testelődik a gombok közös szála és ez az alkatrész pont képes arra, hogy változtassa az ellenállását és időnként megszakadjon. Ez egy SMD biztosíték. Hőre megszakad, majd helyreáll. A hibát tehát nem rossz forrasztás okozza, hanem ez az alkatrész. Gyors ellenőrzés során a pákát megmutatva neki azonnal szakadásba ment, ezért kizártam, hogy bármi más okozza ezt a tempomat hibát. Aztán hogy az ültetésnél kapott-e a megengedettnél nagyobb hősokkot vagy maga az alkatrész hibás, nem tudom.

A dolog szépsége, hogy a gyanúsított alkatrész az ablaktörlő kapcsoló kivételével viszonylag könnyen hozzáférhető. Itt egy kép a kapcsoló hűlt helyéről fényképezve.


A következő képet a kölcsön modulról készítettem ugyanabban a szögben:


Végül egy kép a csupasz NYÁK-ról:


A bekarikázott alkatrész az SMD biztosíték. Ezt kell cserélni, leginkább egy 10-15 Ohmos 1206-os ellenállásra. De itt a modul NYÁK-on már egy rövidzár is megteszi.
Biztosítékkal kár próbálkozni, mert csak megnyekken a forrasztástól és tényleg semmi szükség rá itt. Az említett SMD ellenállás túlráam esetén biztosítékként is viselkedik (csak nem öngyógyuló, mint az eredeti alkatrész) tehát érdemes azt beépíteni.

Update: A biztosíték adatlapja itt megnézhető: http://www.te.com/catalog/bin/TE.Connect?S=23159&M=PPROP&P=&BML=L2VuL3Byb2R1Y3RzL2NpcmN1aXQtcHJvdGVjdGlvbi9icm93c2UtcHJvZHVjdHMvb3ZlcmN1cnJlbnQtZGV2aWNlcy9wb2x5c3dpdGNoLXJlc2V0dGFibGUtZGV2aWNlcy5leHRlcm5hbEhlYWRlci5odG1s&LG=1&PG=2&IDS=718190,718191,489300,489479,489480,489481,489482,487359,489483,489484,489485,489486,487358,718189,511776,506187,506188,511777,715429,506189&N=5

Hőmérséklettől függően 100-300mA között old.
A doksi szerint 20 Celsius fokon maximum 15 Ohm lehet az ellenállása. Ha rámérve ennél több, akkor egyértelműen hibás az alkatrész annak ellenére, hogy még a tempomat adott esetben működőképes nagyobb ellenállás esetén is.
Az említett 10-15 Ohmos SMD ellenállással nyugodtan helyettesíthető. Az is biztosítékként fog működni, ha valami lehetetlen zárlat miatt 12V kerülne ide, csak az nem öngyógyuló:)
A javasolt ellenállás beépítéséhez nem is kell kiforrasztani ezt az SMD biztit, hanem az ellenállás a hátára is ráforrasztható.

Update2.
Az első tesztek alapján valóban ez az alkatrész okozza a hibát. A hátára forrasztott rövidzárral egyszer sem fordult elő tempomat probléma.

Update3.
Kis segítség az ellenállás beépítéséhez.
Az ablaktörlő kapcsoló kiszereléséhez le kell venni a kormányoszlop burkolat alsó és felső felét. A felső csak patentos, az alsót két csavar tartja.
Az ablaktörlő kapcsolót szintén két csavar rögzíti, utána oldal irányban kihúzható (nehezen indul meg)
A kormányt jobbra 90 fokban elforgatva férünk hozzá legjobban a nyíláshoz.

Én vágtam egy apró kétoldalas ragasztó darabot és az ellenállás aljára ragasztottam. (Igen, 10-15 Ohmot írtam, de nekem csak 0 Ohmos volt kéznél)


Csipesszel a biztosíték tetejére illesztettem az ellenállást. Kicsit lehet forgatni tologatni, hogy pont jól álljon. A kétoldalas ragasztó a helyén tartja az ellenállást a forrasztás idejére.


Majd beforrasztottam a két végét. Hosszú keskeny páka kell, nehogy a környező műanyagokhoz hozzáérjen.
Megoldható, de ne ezen kezdj el megtanulni forrasztani.


Utána mindent visszaszerelni és örülni.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #7741 Dátum: 2017.05.10 szerda, 08:41:28 »



Haaaaat én ezt egy mobilon próbáltam olvasni, de feladtam, mert nem tudom hol kezdődik a válasz, a képek sincsenek meg....
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
squadro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #7742 Dátum: 2017.05.10 szerda, 08:58:18 »

Az a gondolat sem hagyott nyugodni, hogy mégis hol van és miben rejlik a hiba igazi oka. Azt hiszem ma erre is megszületett a megoldás.
Időközben beépítettem és teszteltem is. A hiba megszűnt. Ez a javasolt megoldásom.

Sikerült kézbe venni egy ilyen kormány mögötti modult és beazonosítani a hibáért feltehetően felelős alkatrészt. Megjegyzem pont úgy van, ahogy sejtettem és korábban leírtam. A modulban egyetlen alkatrészen keresztül testelődik a gombok közös szála és ez az alkatrész pont képes arra, hogy változtassa az ellenállását és időnként megszakadjon. Ez egy SMD biztosíték. Hőre megszakad, majd helyreáll. A hibát tehát nem rossz forrasztás okozza, hanem ez az alkatrész. Gyors ellenőrzés során a pákát megmutatva neki azonnal szakadásba ment, ezért kizártam, hogy bármi más okozza ezt a tempomat hibát. Aztán hogy az ültetésnél kapott-e a megengedettnél nagyobb hősokkot vagy maga az alkatrész hibás, nem tudom.

A dolog szépsége, hogy a gyanúsított alkatrész az ablaktörlő kapcsoló kivételével viszonylag könnyen hozzáférhető. Itt egy kép a kapcsoló hűlt helyéről fényképezve.


A következő képet a kölcsön modulról készítettem ugyanabban a szögben:


Végül egy kép a csupasz NYÁK-ról:


A bekarikázott alkatrész az SMD biztosíték. Ezt kell cserélni, leginkább egy 10-15 Ohmos 1206-os ellenállásra. De itt a modul NYÁK-on már egy rövidzár is megteszi.
Biztosítékkal kár próbálkozni, mert csak megnyekken a forrasztástól és tényleg semmi szükség rá itt. Az említett SMD ellenállás túlráam esetén biztosítékként is viselkedik (csak nem öngyógyuló, mint az eredeti alkatrész) tehát érdemes azt beépíteni.

Update: A biztosíték adatlapja itt megnézhető: http://www.te.com/catalog/bin/TE.Connect?S=23159&M=PPROP&P=&BML=L2VuL3Byb2R1Y3RzL2NpcmN1aXQtcHJvdGVjdGlvbi9icm93c2UtcHJvZHVjdHMvb3ZlcmN1cnJlbnQtZGV2aWNlcy9wb2x5c3dpdGNoLXJlc2V0dGFibGUtZGV2aWNlcy5leHRlcm5hbEhlYWRlci5odG1s&LG=1&PG=2&IDS=718190,718191,489300,489479,489480,489481,489482,487359,489483,489484,489485,489486,487358,718189,511776,506187,506188,511777,715429,506189&N=5

Hőmérséklettől függően 100-300mA között old.
A doksi szerint 20 Celsius fokon maximum 15 Ohm lehet az ellenállása. Ha rámérve ennél több, akkor egyértelműen hibás az alkatrész annak ellenére, hogy még a tempomat adott esetben működőképes nagyobb ellenállás esetén is.
Az említett 10-15 Ohmos SMD ellenállással nyugodtan helyettesíthető. Az is biztosítékként fog működni, ha valami lehetetlen zárlat miatt 12V kerülne ide, csak az nem öngyógyuló:)
A javasolt ellenállás beépítéséhez nem is kell kiforrasztani ezt az SMD biztit, hanem az ellenállás a hátára is ráforrasztható.

Update2.
Az első tesztek alapján valóban ez az alkatrész okozza a hibát. A hátára forrasztott rövidzárral egyszer sem fordult elő tempomat probléma.

Update3.
Kis segítség az ellenállás beépítéséhez.
Az ablaktörlő kapcsoló kiszereléséhez le kell venni a kormányoszlop burkolat alsó és felső felét. A felső csak patentos, az alsót két csavar tartja.
Az ablaktörlő kapcsolót szintén két csavar rögzíti, utána oldal irányban kihúzható (nehezen indul meg)
A kormányt jobbra 90 fokban elforgatva férünk hozzá legjobban a nyíláshoz.

Hali!

Tegnap szétkaptam a kormány mögötti részt, hogy én is megoldjam a tempomat kiugrálását! Addig eljutottam, hogy kiszedtem az ablaktörlő bajuszkapcsolóját, és láttam hova kellene forrasztani az ellenállást, de a hely annyira szűk és mindent műanyag vesz körül, hogy nem álltam neki nehogy több kárt okozzak a környező alkatrészekben. A kérdésem az lenne, hogyan lehetne kivenni a modult vagy nyákot, mert nekem nem sikerült és feleslegesen nem akarok csak nekiállni bontogatni! Jobb szeretném asztalon tiszta munkát végezve készíteni a forrasztást.
Ebben szeretném kérni a segítségeteket!
Ezen felül szeretném megköszönni azt a munkát ami a tempomat probléma megoldásához kellett!!! Okos Ford márkaszervizesek többszöri kapcsolócseréje nem hozott megoldást, viszont nagyon drága volt és hasztalan, még jó, hogy a Ford márkakereskedés márkaszervizét ennyire érdekli a dolgozók képzése, nem értenek szinte semmihez, de még az alkatrészcserét sem tudják tisztességgel végezni!
köszönet mégegyszer!


Én vágtam egy apró kétoldalas ragasztó darabot és az ellenállás aljára ragasztottam. (Igen, 10-15 Ohmot írtam, de nekem csak 0 Ohmos volt kéznél)


Csipesszel a biztosíték tetejére illesztettem az ellenállást. Kicsit lehet forgatni tologatni, hogy pont jól álljon. A kétoldalas ragasztó a helyén tartja az ellenállást a forrasztás idejére.


Majd beforrasztottam a két végét. Hosszú keskeny páka kell, nehogy a környező műanyagokhoz hozzáérjen.
Megoldható, de ne ezen kezdj el megtanulni forrasztani.


Utána mindent visszaszerelni és örülni.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7743 Dátum: 2017.05.10 szerda, 09:05:03 »



A szövegdobozban a [/qoute.] rész után írd a mondandódat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7744 Dátum: 2017.05.10 szerda, 10:45:03 »

A szövegdobozban a [/qoute.] rész után írd a mondandódat.
Ahogy nézem a kolléga kétszer beidézte a cikkemet, de nem írt mellé semmit.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7745 Dátum: 2017.05.10 szerda, 11:30:42 »

Ahogy nézem a kolléga kétszer beidézte a cikkemet, de nem írt mellé semmit.

A másodikra hirtelen ránézve a közepén van egy Hali! kezdetű rész, de tovább nem voltam hajlandó bogarászni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7746 Dátum: 2017.05.10 szerda, 11:36:18 »

A másodikra hirtelen ránézve a közepén van egy Hali! kezdetű rész, de tovább nem voltam hajlandó bogarászni.
Na akkor itt a kérdés kiollózva:

Idézetet írta: squadro
Hali!

Tegnap szétkaptam a kormány mögötti részt, hogy én is megoldjam a tempomat kiugrálását! Addig eljutottam, hogy kiszedtem az ablaktörlő bajuszkapcsolóját, és láttam hova kellene forrasztani az ellenállást, de a hely annyira szűk és mindent műanyag vesz körül, hogy nem álltam neki nehogy több kárt okozzak a környező alkatrészekben. A kérdésem az lenne, hogyan lehetne kivenni a modult vagy nyákot, mert nekem nem sikerült és feleslegesen nem akarok csak nekiállni bontogatni! Jobb szeretném asztalon tiszta munkát végezve készíteni a forrasztást.
Ebben szeretném kérni a segítségeteket!
Ezen felül szeretném megköszönni azt a munkát ami a tempomat probléma megoldásához kellett!!! Okos Ford márkaszervizesek többszöri kapcsolócseréje nem hozott megoldást, viszont nagyon drága volt és hasztalan, még jó, hogy a Ford márkakereskedés márkaszervizét ennyire érdekli a dolgozók képzése, nem értenek szinte semmihez, de még az alkatrészcserét sem tudják tisztességgel végezni!
köszönet mégegyszer!

A válasz pedig, hogy a modul kiszereléséhez le kell venni a kormányt. Egyébként a márkaszervizek is a kapcsoló hiábavaló cseréje után a modult szokták cserélni. XI-XXII. kerületben tudok szerelőt is ajánlani, aki megcsinálja neked ezt a műveletet.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 szerda, 11:38:35 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
KáZé
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #7747 Dátum: 2017.05.10 szerda, 19:27:54 »

Sziasztok. A park assist modul lehetséges, hogy azokba a mobdeókba is benne van amelyekben nincs tolató radar?
Naplózva

Mondeo MK4 kombi (2011), 2.0 fl, 163le, 340nm + chip
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7748 Dátum: 2017.05.10 szerda, 19:47:36 »

Sziasztok. A park assist modul lehetséges, hogy azokba a mobdeókba is benne van amelyekben nincs tolató radar?

Nem hinnem, mi ertelme lenne? Pont azert kulon modul hogy csak a parkradarosokba szereljek.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7749 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:31:16 »

Sziasztok. A park assist modul lehetséges, hogy azokba a mobdeókba is benne van amelyekben nincs tolató radar?
max amelyikben volt gyárilag, és karambol után nem pótolták a szenzorokat
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 [155] 156 157 158 159 160 161 162 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.094 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.