Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:09:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 182 183 184 185 186 187 188 [189] 190 191 192 193 194 195 196 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3598049 alkalommal)
0 Felhasználó és 53 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9400 Dátum: 2019.05.17 péntek, 18:38:52 »

Tibcsi, nekem már két műszakin ment át ezzel az autó simán...

Másról beszélsz.
A vizsgabiztos lesz@rta, ennyi. Pedig őt is megpiszkálhatják...

Szóval az érvelésednek semmi közé a témához.
Képzeld, én is mentem már sokkal gyorsabban ott, ahol nem volt szabad annyival. Nos, a te logikát szerint mivel nem szólt senki érte, így akkor az rendben van és szabályos. Ugye.... hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9401 Dátum: 2019.05.17 péntek, 18:39:08 »

Forgalmiba nem kell bejegyeztetni.
De.

Ne nekem hidd el, mert látom nem akarod.
Ott járj utána, ahol valóban tudják.
Ha időt akarsz spórolni, akkor meg fogadd el, hogy mindent be kell, ami nem gyárilag típusbizonyítványozott. (Nem az alkatrész, hanem az adott járműre utólag felszerelt. Szabályosan csak úgy vizsgázhat vele az autó.)  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.17 péntek, 18:45:37 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9402 Dátum: 2019.05.17 péntek, 18:43:21 »

Másról beszélsz.
A vizsgabiztos lesz@rta, ennyi. Pedig őt is megpiszkálhatják...

Szóval az érvelésednek semmi közé a témához.
Képzeld, én is mentem már sokkal gyorsabban ott, ahol nem volt szabad annyival. Nos, a te logikát szerint mivel nem szólt senki érte, így akkor az rendben van és szabályos. Ugye.... hehe

Nem xarta le, lemérte, lefotózta, még a lámpa jelzéseit is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9403 Dátum: 2019.05.17 péntek, 18:47:03 »

Nem xarta le, lemérte, lefotózta, még a lámpa jelzéseit is.

Ha tudnád, hogy mennyire nincsnek képben sokszor a vizsgabiztosok.... Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9404 Dátum: 2019.05.17 péntek, 18:59:37 »

Ha tudnád, hogy mennyire nincsnek képben sokszor a vizsgabiztosok.... Undecided

Akkor mondj egy konkrét jogszabályt és jogszabályhelyet ami ezt előírja.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9405 Dátum: 2019.05.17 péntek, 19:12:54 »

Akkor mondj egy konkrét jogszabályt és jogszabályhelyet ami ezt előírja.


Ez pont az az eset, hogy ami nincs tiltva, az szabad? Ugye nem.
Az autók úgy ahogy vannak (gyárilag), úgy adta be a gyártó a típusbizonyítványra. Megkapta, de úgy ahogy ő legyártotta (nyilván minden előírást betartva).
Vagyis a gyártó által legyártott kialakítás(ok), kivitel(ek) vannak tipizálva és engedélyeztetve a közúti forgalomba.

Ami ettől eltér, arra ugye nincs típusbizonyítvány! Ennyi. Nem kell jogszabály, ami előírja...mit is?
Vannak olyan utólagos módosítások, ami nem minősül átépítési engedélynek, vagyis nem kell az átépítési engedélyeztetés menetét elvégezni, de mivel módosítás történt a gyári "elfogadott" és engedélyeztetett kialakítástól, bizony bejegyzés köteles. Amolyan hivatalos bejegyzés.


Amúgy nem értem, unatkozol..... mivel ezeket tudod te is, sőt..... csak xarakocc megen  Tongue

Ausztriába senki nem kötekedik úgy, mint te.  hehe Egyszerű a képlet. Ami benne van a typeschein-ben az oké, ami nincs, az nem. Ott fel van sorolva a gumi méret, felni méret...stb.
Itthon sem lenne szabad mindenféle felniket felrakosgatni, spoilereket...stb...stb.   Majd nemsokára rámennek erre is, mert pénzbevételi forrás, de már egyre többet hallani, hogy szedegetik ki az átalakított/módosított autókat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9406 Dátum: 2019.05.17 péntek, 19:15:11 »


Ez pont az az eset, hogy ami nincs tiltva, az szabad? Ugye nem.
Az autók úgy ahogy vannak (gyárilag), úgy adta be a gyártó a típusbizonyítványra. Megkapta, de úgy ahogy ő legyártotta (nyilván minden előírást betartva).
Vagyis a gyártó által legyártott kialakítás(ok), kivitel(ek) vannak tipizálva és engedélyeztetve a közúti forgalomba.

Ami ettől eltér, arra ugye nincs típusbizonyítvány! Ennyi. Nem kell jogszabály, ami előírja...mit is?
Vannak olyan utólagos módosítások, ami nem minősül átépítési engedélynek, vagyis nem kell az átépítési engedélyeztetés menetét elvégezni, de mivel módosítás történt a gyári "elfogadott" és engedélyeztetett kialakítástól, bizony bejegyzés köteles. Amolyan hivatalos bejegyzés.


Amúgy nem értem, unatkozol..... mivel ezeket tudod te is, sőt..... csak xarakocc megen  Tongue

Ausztriába senki nem kötekedik úgy, mint te.  hehe Egyszerű a képlet. Ami benne van a typeschein-ben az oké, ami nincs, az nem. Ott fel van sorolva a gumi méret, felni méret...stb.
Itthon sem lenne szabad mindenféle felniket felrakosgatni, spoilereket...stb...stb.   Majd nemsokára rámennek erre is, mert pénzbevételi forrás, de már egyre többet hallani, hogy szedegetik ki az átalakított/módosított autókat.


Ez nem az este. Amit előír jogszabály, azt kell betartani. Ha nem írja elő, akkor nincs mit.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9407 Dátum: 2019.05.17 péntek, 19:17:35 »

Ez nem az este. Amit előír jogszabály, azt kell betartani. Ha nem írja elő, akkor nincs mit.


Jah, nyilván olyan jogszabály nincs.....hogy az autóval csak úgy szabad közlekedni és műszaki vizsgára vinni, ahogy a gyártó engedélyeztette a közúti forgalomba való részvételre.
  idiot2

Ami nem tilos, az még nem szabad.


A logikád szerint, akkor ha nincs konkrét tiltás egyenként pl. 18 millió egyéb utólagos autófelszerelésre, akkor azokat fel szabad szerelni, lehet vizsgáztatni és teljesen szabályos! Mert nincs tiltva.... 
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.17 péntek, 19:21:04 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9408 Dátum: 2019.05.17 péntek, 19:22:19 »


Jah, nyilván olyan jogszabály nincs.....hogy az autóval csak úgy szabad közlekedni és műszaki vizsgára vinni, ahogy a gyártó engedélyeztette a közúti forgalomba való részvételre.
  idiot2

Ami nem tilos, az még nem szabad.

Meg kell mondani, hogy mi minősül engedélyköteles átalakításnak, mi esik bejelentési közelezettség alá, és mi az ami egyikbe sem.
Ennyi.
Ez nem nem tilos kérdés... akkor a lidlis csomagtartót is be kell jegyeztetni?
 A vonóhorogra szerelt biciklitartót sem kell már, meg az ahhoz tartozó rendszámot sem, pedig ott a komplett hátsó világításba nyúlsz bele, meg a hatósági jelzésbe is
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9409 Dátum: 2019.05.17 péntek, 19:31:04 »

Meg kell mondani, hogy mi minősül engedélyköteles átalakításnak, mi esik bejelentési közelezettség alá, és mi az ami egyikbe sem.
Ennyi.
Ez nem nem tilos kérdés... akkor a lidlis csomagtartót is be kell jegyeztetni?
 A vonóhorogra szerelt biciklitartót sem kell már, meg az ahhoz tartozó rendszámot sem, pedig ott a komplett hátsó világításba nyúlsz bele, meg a hatósági jelzésbe is


Ezekre nyilván meg vannak a kivételek, kiegészítések.
Valamint annyira nem személyre szabott a dolog, mert a vonóhorogra kerül. Arra meg vannak előírások és be van jegyezve a forgalmiba. Szóval ez megint más dolog. Vonóhorog=felszerelés, bicikli tartó=tartozék.
A fixen beépített dolgokra (ezek nem tartozékok, hanem felszerelések) más vonatkozik, mivel azt nem tudod csak "úgy" leszerelni és nyilván más kategóriába eső céleszközök. Tartozék kategória.

« Utoljára szerkesztve: 2019.05.17 péntek, 19:33:11 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #9410 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:09:00 »

Nem minősül átalakításnak: (ergo nem kell hozzá engedély)
- olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;

6/1990. (IV.12.9.) KÖHÉM rendelet:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek  

55/A. §   (1)   A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek  

55/B. §   (1)   A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)  A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Amennyiben ezeknek a feltételeknek megfelel a beépítés, szabadon közlekedhetsz vele, mindenféle forgalmiban történő bejegyzés nélkül.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9411 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:17:38 »

Nem minősül átalakításnak: (ergo nem kell hozzá engedély)
- olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;

6/1990. (IV.12.9.) KÖHÉM rendelet:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek  

55/A. §   (1)   A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek  

55/B. §   (1)   A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)  A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Amennyiben ezeknek a feltételeknek megfelel a beépítés, szabadon közlekedhetsz vele, mindenféle forgalmiban történő bejegyzés nélkül.

Csak a műszaki vizsgán nem felel meg, be kell jegyeztetni, hogy a jármű felszerelése. Persze ott, ahol a vizsgabiztos naprakész. Cool

Amiket idemásoltál, az a lámpára és felszerelésre vonatkozik...csak.  wave

Ha felszerelsz egy vonóhorgot, akkor azt le kell vizsgáztatni, be kell jegyeztetni. Enélkül nem lehet felszerelve az autóra, még ha nem vontatsz vele, akkor sem. vigyor3
Az ugye "megvan", hogy nem csak átalakítás van?  Az engedély köteles. Van a módosítás is.....  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.17 péntek, 20:19:37 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #9412 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:23:04 »

Csak a műszaki vizsgán nem felel meg, be kell jegyeztetni, hogy a jármű felszerelése. Persze ott, ahol a vizsgabiztos naprakész. Cool

Amiket idemásoltál, az a lámpára és felszerelésre vonatkozik...csak.  wave

Ha felszerelsz egy vonóhorgot, akkor azt le kell vizsgáztatni, be kell jegyeztetni. Enélkül nem lehet felszerelve az autóra, még ha nem vontatsz vele, akkor sem. vigyor3
Az ugye "megvan", hogy nem csak átalakítás van?  Az engedély köteles. Van a módosítás is.....  wave

A vonóhorog más tészta, nem tartalmazza a fenti KÖHÉM rendelet, de elengedem a témát, mert Téged nem lehet meggyőzni kész tényekkel, így értelmetlen róla tovább társalogni. Jóccakát.  wave wave
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9413 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:28:15 »

A vonóhorog más tészta, nem tartalmazza a fenti KÖHÉM rendelet, de elengedem a témát, mert Téged nem lehet meggyőzni kész tényekkel, így értelmetlen róla tovább társalogni. Jóccakát.  wave wave


Ezek nem tények, csak elterjedt hiedelmek!  taps
Valamint keresed az önigazolásod rá.

Akkor figyelj!


[/i]"5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben, valamint a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter feladatáról és hatásköréről szóló 37/1989. (IV. 30.) MT rendeletben kapott felhatalmazás alapján - a belügyminiszterrel, az ipari miniszterrel, a kereskedelmi miniszterrel, továbbá a környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet hatálya

1. § (1) *  A rendelet hatálya - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - Magyarország területén közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton (a továbbiakban együtt: közút) közlekedő gépjárműre, mezőgazdasági vontatóra, lassú járműre, ezek pótkocsijaira, valamint segédmotoros kerékpárra (a továbbiakban együtt: jármű), továbbá ezek tulajdonságaira, alkatrészeire, tartozékaira és önálló műszaki egységeire terjed ki. A munkagépre a rendelet hatálya annyiban terjed ki, amennyiben ezt az egyes rendelkezései kifejezetten előírják.

(2) *  A rendelet hatálya a külföldi hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járműre (a továbbiakban: külföldi jármű) annyiban terjed ki, amennyiben ezt az egyes rendelkezései kifejezetten előírják.

(3) *

(4) *
Fogalommeghatározások

2. § (1) *  A rendelet alkalmazásában

a) *  „jármű összeépítés”: a jármű egyedi vagy kis sorozatban történő előállítása, illetőleg fődarabokból, alkatrészekből történő összeszerelése, ha a hazai forgalomba helyezés céljából létrehozott járművek száma nem haladja meg a (11) bekezdésben hivatkozott jogszabályban meghatározott darabszámot, illetőleg az ott meghatározott jogszabályok hatálya alá nem tartozó járműkategóriák esetében járműtípusonként évente legfeljebb 50 db;

b) „egyedi vagy kis sorozatú gyártás”: a járműnek vagy a járművek kis sorozatának a 9/A. §-ban meghatározott feltételek megtartásával végzett összeépítése, amennyiben az alkalmazott technológia és a gyártó által készített összeépítési dokumentáció teljeskörűen biztosítja a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (a továbbiakban: MR.) foglalt feltételeknek megfelelő, azonos minőségű járművek gyártását.

(2) *  A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje."[/i]


Vagyis az utólagos DRL a "közlekedésbiztonsági jellemző módosulását eredményezi".
Ehhez jött a felszerelési engedélyezés kiegészítés -úgy általánosan, szabályokhoz kötve-, de a műszakihoz (mint fentebb olvasható) be kell-ene jegeztetni, hogy teljesen megfeleljen.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.17 péntek, 20:31:26 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9414 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:29:57 »

Sem adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását nem eredményezi.

 eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9415 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:32:34 »

Sem adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását nem eredményezi.

 eplus2 hehe


Ja, persze...... a DRL pont azért van! A nappali jobb láthatóságért!   nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9416 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:38:48 »


Ja, persze...... a DRL pont azért van! A nappali jobb láthatóságért!   nyes

Ha egy csaj átlátszó miniszoknyát vesz fel bugyi nélkül, hogy jobban kitűnjön, akkor az biztonsági kérdés?

Nalátod. Ennyi.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #9417 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:39:10 »

Járműátalakítás

Engedélyező hatóságok: az illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatalok

A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.

 
Mi nem minősül átalakításnak?

    olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;

6/1990. (IV.12.9.) KÖHÉM rendelet:

55/A. §   (1)   A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

Ha nem minősül átalakításnak, nem kell engedélyt kérni rá!!

Amennyiben engedélyköteles az átalakítás:
Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra a megyei (fővárosi) kormányhivatalok által üzemeltetett vizsgáló állomáson be kell mutatni. A vizsgálatot az átalakításra adott engedély, illetőleg, ha a megyei (fővárosi) kormányhivatalok az átalakításra ilyen feltételt szabott, a feltétel teljesítését igazoló záradékkal ellátott engedély birtokában lehet kérni. A vizsgálat során az átalakítási engedélyben foglaltakat, valamint az üzemeltetési műszaki feltételek megtartását kell ellenőrizni. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX.törvény szerinti kategóriába sorolás, továbbá a gépjármű műszaki és környezetvédelmi osztályba sorolásának adatait a „Műszaki adatlap"-on rögzíteni kell.

Amennyiben a nem sorozatszerűen átalakított jármű a követelményeknek megfelel, az átalakítással létrehozott változást - a megyei (fővárosi) kormányhivatalok által kiadott „Műszaki adatlap" alapján - az illetékes közlekedési igazgatási hatóság (okmányiroda)a jármű hatósági (forgalmi) engedélyébe bevezeti.

Tehát egy járművet át lehet alakítani, amennyiben arra az illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatalok engedélyt adtak és az átalakítás tényét a megyei (fővárosi) kormányhivatalok vizsgáló állomásán történt időszakos műszaki vizsgálat eredményeként a forgalmi engedélyben rögzítik. Természetesen ezek a követelmények csak a közúti forgalomban résztvevő, regisztrált, vagyis forgalmi rendszámmal rendelkező járművekre vonatkoznak. Fontos, hogy az átalakításra felhasznált alkatrészek, részegységek az adott járműhöz való jóváhagyással rendelkezzenek.  Ennek a követelménynek a közlekedésbiztonság szempontjából van jelentősége. Ilyen részek a fék, kormány, kerekek, ülések, biztonsági övek és bekötési pontjaik, a levegőszűrő, a kipufogó rendszer és még lehetne sorolni. Röviden, minden olyan részegység, tulajdonság, amire jóváhagyási illetve minősítési kötelezettséget ír elő a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet.

Amennyiben az időszakos vizsgálaton megállapítják, hogy a jármű engedély nélkül került átalakításra, úgy a jármű a vizsgán „megbukik", a műszaki érvényesség nem kerül meghosszabbításra, a járműveta visszaalakítás után, vagy az átalakítási engedélyeztetési eljárás után ismételten vizsgára kell állítani. Amennyiben a közúton találnak ellenőreink engedély nélkül átalakított járművet, akkor a műszaki érvényességet jelző matricát a rendszámról eltávolítják, a forgalmi engedélyben a műszaki dátumát érvénytelenítik, és a járművet berendelik műszaki vizsgálatra.

Amnnyiben engedélyköteles, be kell jegyeztetni a forgalmi engedélybe, de NEM ENGEDÉLYKÖTELES a nappali menetfény.

Remélem most már elhiszed, hogy NEM kell bejegyeztetni!!


Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9418 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:40:24 »

Ha egy csaj átlátszó miniszoknyát vesz fel bugyi nélkül, hogy jobban kitűnjön, akkor az biztonsági kérdés?

Nalátod. Ennyi.  hehe


Jó irányba halad a félremagyarázás és kihátrálás.....  nyes
A közúti járművekről volt szó...  Tongue
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9419 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:43:48 »


Jó irányba halad a félremagyarázás és kihátrálás.....  nyes
A közúti járművekről volt szó...  Tongue

Inkább nézzél tangás csajokat. hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9420 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:44:26 »

Járműátalakítás

Engedélyező hatóságok: az illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatalok

A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.

 
Mi nem minősül átalakításnak?

    olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;

6/1990. (IV.12.9.) KÖHÉM rendelet:

55/A. §   (1)   A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

Ha nem minősül átalakításnak, nem kell engedélyt kérni rá!!

Amennyiben engedélyköteles az átalakítás:
Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra a megyei (fővárosi) kormányhivatalok által üzemeltetett vizsgáló állomáson be kell mutatni. A vizsgálatot az átalakításra adott engedély, illetőleg, ha a megyei (fővárosi) kormányhivatalok az átalakításra ilyen feltételt szabott, a feltétel teljesítését igazoló záradékkal ellátott engedély birtokában lehet kérni. A vizsgálat során az átalakítási engedélyben foglaltakat, valamint az üzemeltetési műszaki feltételek megtartását kell ellenőrizni. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX.törvény szerinti kategóriába sorolás, továbbá a gépjármű műszaki és környezetvédelmi osztályba sorolásának adatait a „Műszaki adatlap"-on rögzíteni kell.

Amennyiben a nem sorozatszerűen átalakított jármű a követelményeknek megfelel, az átalakítással létrehozott változást - a megyei (fővárosi) kormányhivatalok által kiadott „Műszaki adatlap" alapján - az illetékes közlekedési igazgatási hatóság (okmányiroda)a jármű hatósági (forgalmi) engedélyébe bevezeti.

Tehát egy járművet át lehet alakítani, amennyiben arra az illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatalok engedélyt adtak és az átalakítás tényét a megyei (fővárosi) kormányhivatalok vizsgáló állomásán történt időszakos műszaki vizsgálat eredményeként a forgalmi engedélyben rögzítik. Természetesen ezek a követelmények csak a közúti forgalomban résztvevő, regisztrált, vagyis forgalmi rendszámmal rendelkező járművekre vonatkoznak. Fontos, hogy az átalakításra felhasznált alkatrészek, részegységek az adott járműhöz való jóváhagyással rendelkezzenek.  Ennek a követelménynek a közlekedésbiztonság szempontjából van jelentősége. Ilyen részek a fék, kormány, kerekek, ülések, biztonsági övek és bekötési pontjaik, a levegőszűrő, a kipufogó rendszer és még lehetne sorolni. Röviden, minden olyan részegység, tulajdonság, amire jóváhagyási illetve minősítési kötelezettséget ír elő a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet.

Amennyiben az időszakos vizsgálaton megállapítják, hogy a jármű engedély nélkül került átalakításra, úgy a jármű a vizsgán „megbukik", a műszaki érvényesség nem kerül meghosszabbításra, a járműveta visszaalakítás után, vagy az átalakítási engedélyeztetési eljárás után ismételten vizsgára kell állítani. Amennyiben a közúton találnak ellenőreink engedély nélkül átalakított járművet, akkor a műszaki érvényességet jelző matricát a rendszámról eltávolítják, a forgalmi engedélyben a műszaki dátumát érvénytelenítik, és a járművet berendelik műszaki vizsgálatra.

Amnnyiben engedélyköteles, be kell jegyeztetni a forgalmi engedélybe, de NEM ENGEDÉLYKÖTELES a nappali menetfény.

Remélem most már elhiszed, hogy NEM kell bejegyeztetni!!





Te tényleg nem érted vagy nem akarod.....még mindig!  taps

Akkor lassan írom, utoljára!  Nem azt írtam.... szó nem esett róla, hogy engedélyt kell kérni! Nem kell, mert én sem mondtam, hogy átalakítás! Mivel már kikerült onnan.
Viszont a forgalmiban be kell jegyeztetni. Figyelj! Nem, nem az átalakítási engedély kerül a forgalmiba! Az nem oda kerül, hanem a fiókba.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9421 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:48:15 »


Te tényleg nem érted vagy nem akarod.....még mindig!  taps

Akkor lassan írom, utoljára!  Nem azt írtam.... szó nem esett róla, hogy engedélyt kell kérni! Nem kell, mert én sem mondtam, hogy átalakítás! Mivel már kikerült onnan.
Viszont a forgalmiban be kell jegyeztetni. Figyelj! Nem, nem az átalakítási engedély kerül a forgalmiba! Az nem oda kerül, hanem a fiókba.  vigyor3

Ha ne kell engedély, akkor mit jegyeznek be? Amit bemondok? eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #9422 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:49:13 »


Te tényleg nem érted vagy nem akarod.....még mindig!  taps

Akkor lassan írom, utoljára!  Nem azt írtam.... szó nem esett róla, hogy engedélyt kell kérni! Nem kell, mert én sem mondtam, hogy átalakítás! Mivel már kikerült onnan.
Viszont a forgalmiban be kell jegyeztetni. Figyelj! Nem, nem az átalakítási engedély kerül a forgalmiba! Az nem oda kerül, hanem a fiókba.  vigyor3

Neked nem az átalakítással van problémád, hanem az egóddal! Nem tudod belátni, hogy nincs igazad, ha baj van a szöveg és jogszabály értelmezéssel, arról nem én tehetek!
Tényleg ez volt az utolsó hozzászólásom a témában. Tudom Neked nem, mert az EGÓ nem engedi!  wave wave
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9423 Dátum: 2019.05.17 péntek, 20:57:57 »

Neked nem az átalakítással van problémád, hanem az egóddal! Nem tudod belátni, hogy nincs igazad, ha baj van a szöveg és jogszabály értelmezéssel, arról nem én tehetek!
Tényleg ez volt az utolsó hozzászólásom a témában. Tudom Neked nem, mert az EGÓ nem engedi!  wave wave


Látom, elfogytak a témába illő érvek..... Gratulálok!  taps
Nekem azért nem, mert a hülyeségekre szoktam reagálni, ahogy most is.  eplus2

Azzal kezdtem, hogy ne nekem hidd el és amit találsz a neten.... az nem a gyakorlat. Értelmezésben nálad vannak gondok, bőven! Azt sem érted, hogy átalakítás és módosítás két dolog és nem átalakítási engedélyt kell a forgalmiba jegyeztetni! Valamint nem is engedélyeztetni kell!  Bejegyeztetni, hogy a jármű rendelkezik utólagosan felszerelt a rá vonatkozó előírásoknak megfelelő nappali menetjelző lámpákkal! taps

Szóval otthon keresd az értelmezési hiányosságokat!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Qulligensz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35



E-mail
« Új hozzászólás #9424 Dátum: 2019.05.18 szombat, 01:18:28 »

Nekem ez a típus van beépítve:
https://www.metroman.hu/termek/osram-drl-301-drl-nappali-menetfeny-led
és nagyon jól mutat (szerintem). Olyan fényereje van, hogy csak na... Smiley Olcsóbban is meg lehet kapni, csak a típus miatt linkeltem az első oldalt amit dobott. Vezérlő elektronikával adják, gyújtást rá adod automatán
bekapcsol, tompított kapcsoláskor pedig le. Ez megfelel a KRESZ előírásnak, nem basztat a yard érte. Beépítésnél figyelj a megfelelő méretek betartására (KRESZ, KÖHÉM rendelet, stb) milyen közel, magasan lehet egymáshoz...

Köszi, szerintem ez a típus lesz amit belinkeltél olcsóbbat nem merek inkább hátha xar lesz később (sok olyat látni az utakon hogy egy két led nem világít, pluszban halvány is mellé)...  Smiley
Naplózva

Mk4  Mondeo Turnier 2.0 TDCI Titanium 08'
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #9425 Dátum: 2019.05.18 szombat, 08:08:08 »

Köszi, szerintem ez a típus lesz amit belinkeltél olcsóbbat nem merek inkább hátha xar lesz később (sok olyat látni az utakon hogy egy két led nem világít, pluszban halvány is mellé)...  Smiley
Talán itt van a legjobb áron:
https://lumenet.hu/osram-drl301-clamp15-nappali-menetfeny
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #9426 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:07:36 »

"El lehet felejtettni" a nagynavi fejegységgel egy pendrive-ot? Van egy 8GB-osom, arra tettem zenéket. Tegnap a tali előtt felhoztam a kocsiból, és tettem rá még 3 számot. Visszavittem, és hiába hallgattam közben egy másik pendrive-ot, amikor bedugtam ezt a 8GB-osat, akkor onnan folytatta, ahol előtte abbahagytam. Valamelyik szám felétől. Viszont, az újonnan rátett 3 számot nem listázta ki. Ma felhoztam a kocsiból, és a gép kiírja, hogy rajta van, le is játszom. Kipróbáltam laptoppal, arról is megy. Visszavittem a kocsiba, megint onnan folytatja, ahol utoljára abbahagytam, de az új 3 számot nem látja.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9427 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:16:39 »

"El lehet felejtettni" a nagynavi fejegységgel egy pendrive-ot? Van egy 8GB-osom, arra tettem zenéket. Tegnap a tali előtt felhoztam a kocsiból, és tettem rá még 3 számot. Visszavittem, és hiába hallgattam közben egy másik pendrive-ot, amikor bedugtam ezt a 8GB-osat, akkor onnan folytatta, ahol előtte abbahagytam. Valamelyik szám felétől. Viszont, az újonnan rátett 3 számot nem listázta ki. Ma felhoztam a kocsiból, és a gép kiírja, hogy rajta van, le is játszom. Kipróbáltam laptoppal, arról is megy. Visszavittem a kocsiba, megint onnan folytatja, ahol utoljára abbahagytam, de az új 3 számot nem látja.
valszeg egy fájlban tárolja, hogy hol járt, azt letörlöd és akkor újrakezdi. vagy leszedsz róla mindent, gyorsformat aztán mehet rá vissza
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #9428 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:27:49 »

valszeg egy fájlban tárolja, hogy hol járt, azt letörlöd és akkor újrakezdi. vagy leszedsz róla mindent, gyorsformat aztán mehet rá vissza
Gyorsformatra gondoltam én is, csak nem tudtam, hogy más is tapasztalt-e már ilyet. Mintha ilyen "problémáról" még nem olvastam volna.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #9429 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:30:51 »

Gyorsformatra gondoltam én is, csak nem tudtam, hogy más is tapasztalt-e már ilyet. Mintha ilyen "problémáról" még nem olvastam volna.

Csak kíváncsiságból csinálsz majd egyszer egy összehasonlítást, hogy ugyanazt lejátszod USB-ről, meg telefonról bluetooth-on? Van hallható különbség?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #9430 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:33:30 »

Csak kíváncsiságból csinálsz majd egyszer egy összehasonlítást, hogy ugyanazt lejátszod USB-ről, meg telefonról bluetooth-on? Van hallható különbség?
Csinálhatunk majd egy ilyet. Gondolkodom Spotify előfizun. De itthon gépről megy a zene, irodában youtube és fejhallgató, így azt csak kocsiban használnám. Azzal meg nem megyek annyit, hogy megérje fizetni. Inkább csak azon az évi 3-4 hosszabb túrán kéne, de ilyen egy heti előfizetés meg tudtommal nincs.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #9431 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:35:36 »

Csinálhatunk majd egy ilyet. Gondolkodom Spotify előfizun. De itthon gépről megy a zene, irodában youtube és fejhallgató, így azt csak kocsiban használnám. Azzal meg nem megyek annyit, hogy megérje fizetni. Inkább csak azon az évi 3-4 hosszabb túrán kéne, de ilyen egy heti előfizetés meg tudtommal nincs.

Arra gondoltam, hogy ugyanazt az mp3 fájlt indítod BT-n telefonról. Nekem amúgy Deezer-em van előfizuval.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szana8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #9432 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 09:57:34 »

Sziasztok,

A hétvégén próbáltam kitakarítani a kormány alatt lévő hőmérséklet érzékelő szenzort mert van hangja mostmár. Kivenni sikerült a FAQ-ban leírtak alapján de szétszedni nem. Tehát a ventillátor lapátokhoz nem férek hozzá. Ez valami bajonettzáras megoldás vagy csak simán szét kell húzni a két részt? Mert nagyon nem akarom eltörni Cheesy

Köszönöm
Naplózva

Ford Mondeo 2014 2.0 TDCI Titanium Kombi
TOM78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #9433 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 11:28:24 »

Üdvözlök Mindenkit !
Egy olyan problámával jövök amire legtöbb FORD szerelő nem tudott adni választ, hátha itt találok olyat aki már járt ebben a cipőben.
2011-es Mondeomon gyári xenon lámpák vannak. A bal oldali elkezdett folyamatosan szintezni menet közben is "bólogat". Nem vakitja el a szembejövőket, inkább a föld felé néz, de nem tud beállitani megfelelő szintet és menet közben is állitja folyamatosan.
Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Köszi ha van tanács,
Szép napot !
Tamás
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9434 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 11:35:14 »

Üdvözlök Mindenkit !
Egy olyan problámával jövök amire legtöbb FORD szerelő nem tudott adni választ, hátha itt találok olyat aki már járt ebben a cipőben.
2011-es Mondeomon gyári xenon lámpák vannak. A bal oldali elkezdett folyamatosan szintezni menet közben is "bólogat". Nem vakitja el a szembejövőket, inkább a föld felé néz, de nem tud beállitani megfelelő szintet és menet közben is állitja folyamatosan.
Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Köszi ha van tanács,
Szép napot !
Tamás

Nagy valószínűséggel a lámpában lévő motor hiba. Mivel egy szintérzékelő van elől és hátul is, így ott lenne a probléma, akkor mindkettő lámpa állítgatná magát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9435 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 13:04:19 »

Üdvözlök Mindenkit !
Egy olyan problámával jövök amire legtöbb FORD szerelő nem tudott adni választ, hátha itt találok olyat aki már járt ebben a cipőben.
2011-es Mondeomon gyári xenon lámpák vannak. A bal oldali elkezdett folyamatosan szintezni menet közben is "bólogat". Nem vakitja el a szembejövőket, inkább a föld felé néz, de nem tud beállitani megfelelő szintet és menet közben is állitja folyamatosan.
Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Köszi ha van tanács,
Szép napot !
Tamás

Hibakód vagy hibajelzés? Illetve nem volt lehúzva a csati mostanában a lámpatestről?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TOM78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #9436 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 13:53:24 »

Nagy valószínűséggel a lámpában lévő motor hiba. Mivel egy szintérzékelő van elől és hátul is, így ott lenne a probléma, akkor mindkettő lámpa állítgatná magát.
Köszönöm, ha a lámpában a motor hibája az javítható vagy csak teljes lámpacsere?
Naplózva
TOM78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #9437 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 14:03:26 »

Hibakód vagy hibajelzés? Illetve nem volt lehúzva a csati mostanában a lámpatestről?
Nem volt lehúzva csatlakozó, érdekes hogy bár most már állandó a probléma, kezdetben volt hogy "megjavult" kisebb ideig, ezért kontakt hibára gyanakodtam, de márkaszervizben azt mondták ők nem bontják meg a lámpatestet csak cserélik az egészet.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9438 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 14:30:56 »

Nem volt lehúzva csatlakozó, érdekes hogy bár most már állandó a probléma, kezdetben volt hogy "megjavult" kisebb ideig, ezért kontakt hibára gyanakodtam, de márkaszervizben azt mondták ők nem bontják meg a lámpatestet csak cserélik az egészet.

Én nem hinném, hogy a lámpatest lenne rossz, mert az kap egy jelet, hogy fel, vagy le menjen, aztán semmit. Szerintem.
Én az első-hátsó szintezőt nézném meg. Csatlakozót ki-be dugnám, stb...

Egyszer nem jól dugtam vissza a csatlakozót, mondjuk ott dobott egy hibát is, de indítás után szintezett a lámpa, majd teljesen lebillent.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9439 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 14:50:52 »

Én nem hinném, hogy a lámpatest lenne rossz, mert az kap egy jelet, hogy fel, vagy le menjen, aztán semmit. Szerintem.
Én az első-hátsó szintezőt nézném meg. Csatlakozót ki-be dugnám, stb...

Egyszer nem jól dugtam vissza a csatlakozót, mondjuk ott dobott egy hibát is, de indítás után szintezett a lámpa, majd teljesen lebillent.

Nem is a lámpatest a hiba, legfeljebb benne a léptetőmotor.  vigyor3

Ahogyan korábban írtam, jel próbáléma esetén mindkét lámpa mozogna.
Ha a lámpa csatlakozó kizárható, hogy hibás, akkor motor.
Lehet nem tudja ellenőrizni a pozícióját vagy rosszul.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TOM78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #9440 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 15:14:43 »

Nem is a lámpatest a hiba, legfeljebb benne a léptetőmotor.  vigyor3

Ahogyan korábban írtam, jel próbáléma esetén mindkét lámpa mozogna.
Ha a lámpa csatlakozó kizárható, hogy hibás, akkor motor.
Lehet nem tudja ellenőrizni a pozícióját vagy rosszul.
Igen, sajnos én is motor hibájára jutok az elmélkedés végén. A kérdés hogy a lámpa bontható-e hogy a motor szerelhető legyen?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9441 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 15:16:27 »

Igen, sajnos én is motor hibájára jutok az elmélkedés végén. A kérdés hogy a lámpa bontható-e hogy a motor szerelhető legyen?

Nézd meg a csatlakozót először. Hátha. Ráadásul pont annak oldalinak szokott letörni a füle.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #9442 Dátum: 2019.05.20 hétfő, 22:42:58 »

Nem volt lehúzva csatlakozó, érdekes hogy bár most már állandó a probléma, kezdetben volt hogy "megjavult" kisebb ideig, ezért kontakt hibára gyanakodtam, de márkaszervizben azt mondták ők nem bontják meg a lámpatestet csak cserélik az egészet.

fel lehet cserélni a magassagallito motort a jobbos es balos lampaban? at vandorol-e vele a hiba.
amugy asszem van 1 ilyen lepteto motorom elado.
Naplózva

Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #9443 Dátum: 2019.05.21 kedd, 08:13:53 »

Igen, sajnos én is motor hibájára jutok az elmélkedés végén. A kérdés hogy a lámpa bontható-e hogy a motor szerelhető legyen?

Szia!

Igen bontható. Két jó hírt tudok neked mondani... Valszeg nem komoly a baj, szét lehet és kell is szedni. Én látatlanban lámpacsati problémára voksolok, Pest környékén szívesen megnézem, kb. 10perc.

Ha a jeladól ökörködnének, mindkét oldal kaka lenne, csak egy baloldalon vannak érzékelők. Ha az állítómotorod térdelt le, nekem van tarcsiban az is.  wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9444 Dátum: 2019.05.31 péntek, 19:54:55 »

Szerintetek lehet tölteni start stoppos aksimat, anélkül hogy lekötném a kocsiról??
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9445 Dátum: 2019.05.31 péntek, 20:04:50 »

Szerintetek lehet tölteni start stoppos aksimat, anélkül hogy lekötném a kocsiról??

Start-stoppos akku?

AGM és társai, munka akku. A Start-stop funkció az autóé.  vigyor3

Lehet, de javasolt az impulzus üzemű töltő.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9446 Dátum: 2019.05.31 péntek, 21:28:08 »

Start-stoppos akku?

AGM és társai, munka akku. A Start-stop funkció az autóé.  vigyor3

Lehet, de javasolt az impulzus üzemű töltő.
   Azzal tisztában vagyok.Kérdésem arra irányult volna hogy ha nem kötöm ki a rendszerből , akkor tölthető-e az aksi??
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9447 Dátum: 2019.05.31 péntek, 21:30:21 »

  Azzal tisztában vagyok.Kérdésem arra irányult volna hogy ha nem kötöm ki a rendszerből , akkor tölthető-e az aksi??


A választ nem olvastad?  vigyor3

"Lehet, de javasolt az impulzus üzemű töltő."   wilting

Ha tisztában van "Azzal", akkor miért írod rosszul a kérdést? Cool
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.31 péntek, 21:34:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9448 Dátum: 2019.05.31 péntek, 22:36:03 »

Start-stoppos akku?

AGM és társai, munka akku. A Start-stop funkció az autóé.  vigyor3

Lehet, de javasolt az impulzus üzemű töltő.

Az aldis impulzus üzemű?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9449 Dátum: 2019.05.31 péntek, 23:00:58 »

Az aldis impulzus üzemű?

Van olyan része is, de ugye nem gondolod, hogy egy ennyibe kerülő töltő "valódi" impulzus üzemű töltő?

Az aldis, mély kisütött (7.5 V - 10.5 V) 12V-os akkumulátorok un. újraaktiválási töltésekor van csak impulzus töltés és állandó értékkel. 800 mA.
10.5 V felett folyamatos töltés van.


Egy komoly impulzus töltő ilyen:

http://forex.hu/webshop/akkutoltok/forex-automata-akkumulatortoltok/t1232-407-cikk
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 182 183 184 185 186 187 188 [189] 190 191 192 193 194 195 196 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.