Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:18:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 189 190 [191] 192 193 194 195 196 197 198 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3598216 alkalommal)
0 Felhasználó és 50 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9500 Dátum: 2019.07.01 hétfő, 14:37:06 »

Sziasztok!

Ha utólag teszek az autóba ülésfűtést, nem gyárit, akkor ahhoz tudom használni az autó gyári ülésfűtés kapcsolóját? sokkal jobban néz ki, mint egy kerek 3 állásos kapcsoló...

99.9%  nem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
PopecRob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #9501 Dátum: 2019.07.01 hétfő, 22:27:29 »

1. talán a gomb nem kapcsol. http://mondeo.hu/index.php?topic=17569.0
2. Nincs felprogramozva az az ablak.Húzd fel teljesen,maj amikor felért, nyomd a gombot a másodikk kattanaásig 6-8másodpercet.Ekkor már kell azt is automatikusan mozgatnia.

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Mindkét válasz működött Smiley A kormány sajnos kontakt hiba, ahogy az általad linkelt oldalon is írva van, teljesen kihúz, betol a kormány és utána azonnal működött.
A végállások beállítása után pedig az ablak is szépen felhúzódik.

Köszönöm!!!
Naplózva
fila
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #9502 Dátum: 2019.07.09 kedd, 12:38:17 »

Sziasztok, -MK4 fényszóró izzó foglalatot keresnék (egyiknek letört a rögzítő füle, s a másik picit megolvadt...). Hasonló kérdést találtam még 2014 -ből, de megoldást nem.
Köszi : Gyuri
Naplózva
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #9503 Dátum: 2019.07.10 szerda, 13:13:51 »

Az olvadással már találkoztam:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.7800

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
fila
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #9504 Dátum: 2019.07.10 szerda, 14:36:40 »

Az olvadással már találkoztam:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.7800

Bonca

Tegnap kidobtam (az olvadtat), s ideiglenesen (amíg veszek foglalatot) meggányoltam : nagyobb parafadugó méretre vágva kónuszosan, 2 sarunak bevágás, kábelnek lyuk, ezen átvezetve, hátul megkötve (lehet felesleges, mert a parafába piszkosan szorul), majd izomból egy tekeréssel a lámpatestbe préseltem. Olyan stabilan áll, hogy már a szabadalmaztatáson is elgondolkodtam, ha a másik fülhibás foglalat vacakol, akkor azt is hasonlóan meggányolom, s képeket is felteszek róla...
Naplózva
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #9505 Dátum: 2019.07.12 péntek, 12:46:10 »

Tegnap kidobtam (az olvadtat), s ideiglenesen (amíg veszek foglalatot) meggányoltam : nagyobb parafadugó méretre vágva kónuszosan, 2 sarunak bevágás, kábelnek lyuk, ezen átvezetve, hátul megkötve (lehet felesleges, mert a parafába piszkosan szorul), majd izomból egy tekeréssel a lámpatestbe préseltem. Olyan stabilan áll, hogy már a szabadalmaztatáson is elgondolkodtam, ha a másik fülhibás foglalat vacakol, akkor azt is hasonlóan meggányolom, s képeket is felteszek róla...

csak arra figyelj, hogy a parafa kapjon lángra Cheesy
Naplózva

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9506 Dátum: 2019.07.12 péntek, 13:00:51 »

csak arra figyelj, hogy a parafa kapjon lángra Cheesy

Kapjon lángra?  wow1
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Pityke78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


E-mail
« Új hozzászólás #9507 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 20:26:09 »

Sziasztok!

2011-es 1,6 benzines Mondeoba milyen akkumulátort érdemes venni?

Köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9508 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 20:52:55 »

Sziasztok!

2011-es 1,6 benzines Mondeoba milyen akkumulátort érdemes venni?

Köszi

Attól függ, Start-Stop van-e az autóban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Pityke78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


E-mail
« Új hozzászólás #9509 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 21:00:16 »

Attól függ, Start-Stop van-e az autóban.


Nincs, alap Ambiente felszereltség.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9510 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 21:07:18 »

Nincs, alap Ambiente felszereltség.

Gyári, belevaló akku.
Motorcraft, kedvező árú.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9511 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 09:03:33 »

Sziasztok!
Mondeo mk4 2012-es .
Tudna valaki segíteni,kiszálláskor most nem nyílik minden ajtó,csak a vezető oldali.Hogyan tudnám visszaprogramozni,hogy a belső kilincs nyitására minden ajtózár nyisson?
Naplózva

Frey Márton
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9512 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 09:37:47 »

Sziasztok!
Mondeo mk4 2012-es .
Tudna valaki segíteni,kiszálláskor most nem nyílik minden ajtó,csak a vezető oldali.Hogyan tudnám visszaprogramozni,hogy a belső kilincs nyitására minden ajtózár nyisson?


Nem a kilincsre nyitás a fő szempont.
Távirányítóval történő (egy gombnyomásra) nyitásra is csak a vezető ajtó zár ki?
Utána még egy gombnyomásra nyílik a többi ajtó?
Vagy távirányítóval nyitásra kizár minden ajtó? Ha igen, akkor a belső kilincs nyitásra nem biztos, hogy programozással megoldódik.
Ott lehet zár hiba is.

Ha csak programozás a probléma, ugyanúgy kell, ahogy most ebbe az állapotba programoztad.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9513 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 12:12:16 »

Nem a kilincsre nyitás a fő szempont.
Távirányítóval történő (egy gombnyomásra) nyitásra is csak a vezető ajtó zár ki?
Utána még egy gombnyomásra nyílik a többi ajtó?
Vagy távirányítóval nyitásra kizár minden ajtó? Ha igen, akkor a belső kilincs nyitásra nem biztos, hogy programozással megoldódik.
Ott lehet zár hiba is.

Ha csak programozás a probléma, ugyanúgy kell, ahogy most ebbe az állapotba programoztad.



Kizár? Max az asszony, ha sokat motorozol... hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9514 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 12:59:49 »

Szia!
Eddig ,ha a vezető oodali zárat nyitottam belülről ki,akkor nyitott minden ajtózárat .Most csak a vezetőoldalit nyitja.
Most úgy tudom csak kinyitni az összes ajtót,hogy autóleállít mald távirányítóval nyitom az ajtókat.
Ez a belső centrál funkcióm szünt meg valahogyan.
Naplózva

Frey Márton
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9515 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 13:16:09 »

Igazad van,az is!! nyes
Naplózva

Frey Márton
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9516 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 17:50:19 »

Elindulás után 3 km/ h felett becsukódnak automatikusan az ajtók. A probléma nálam az ,hogy a vezetői oldalon nem húz be  a kilincs felett a kis reteszelő ,vagyis nincs is lezárva az ajtó ,ezért hiába nyitom a kilincset nem nyilik a többi ajtó sem.Ha kézzel betolom a kis reteszelőt,utána zár minden ajtó,így már nyilik is mindegyik a kilincs nyitására.
Vajaon a vezetői oldalon miért nem záródik be automatikusan a reteszelő elindulás után?
Tudna valaki segíteni,volt már valakinek ilyen problémája?
Köszönöm!
Naplózva

Frey Márton
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9517 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 17:57:38 »

Elindulás után 3 km/ h felett becsukódnak automatikusan az ajtók. A probléma nálam az ,hogy a vezetői oldalon nem húz be  a kilincs felett a kis reteszelő ,vagyis nincs is lezárva az ajtó ,ezért hiába nyitom a kilincset nem nyilik a többi ajtó sem.Ha kézzel betolom a kis reteszelőt,utána zár minden ajtó,így már nyilik is mindegyik a kilincs nyitására.
Vajaon a vezetői oldalon miért nem záródik be automatikusan a reteszelő elindulás után?
Tudna valaki segíteni,volt már valakinek ilyen problémája?
Köszönöm!


Látod....látod, végre korrektül sikerült leírni a problémát, tünetet.  eljen

Távirányítóval záródik/nyílik a vezető ajtózár is?

Ha úgy sem működik a bal első ajtózár, akkor zárszerkezet hiba valószínűsíthető.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.28 vasárnap, 18:03:45 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9518 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 19:00:06 »

Igy van ,igazad van!
Most jöttem fel a garázsból.
Most már csak kulcsal tudom nyitni ill.zárni a vezető oldali ajtót,mert távirányítóval kb.negyedig- félig húzódik csak be a kis reteszelő és ez nem elég ahhoz ,hogy záródjon az ajtó.
Tehát áramot azt kap,de nem húzza be rendesen.
Mi lehet itt a gondl?
Szorúl esetleg  bent valami ?
Naplózva

Frey Márton
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9519 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 20:12:16 »

Igy van ,igazad van!
Most jöttem fel a garázsból.
Most már csak kulcsal tudom nyitni ill.zárni a vezető oldali ajtót,mert távirányítóval kb.negyedig- félig húzódik csak be a kis reteszelő és ez nem elég ahhoz ,hogy záródjon az ajtó.
Tehát áramot azt kap,de nem húzza be rendesen.
Mi lehet itt a gondl?
Szorúl esetleg  bent valami ?

Ahogyan korábban is írtam, bal első ajtózár szerkezet a rossz.
Cserélni kell.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9520 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 20:13:45 »

Ahogyan korábban is írtam, bal első ajtózár szerkezet a rossz.
Cserélni kell.

Ez valóban egy nehéz szülés volt. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9521 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 20:17:44 »

Ez valóban egy nehéz szülés volt. vigyor3


Ezért jobb a legtöbbször, ha látom a kocsit és én nézem meg mi a probléma.
Akkor egy ilyen 3 mp-ig tart, amíg elmondom, hogy ajtózár csere.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9522 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 20:54:30 »

Köszönöm!  worship
Naplózva

Frey Márton
krudya
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #9523 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 21:04:20 »

Sziasztok!

Korábban már írtam a hátsó lámpám egyik LED-szekciójának a hibájáról. A bal oldali, csomagtér-fedélben lévő lámpatestben nem működik az egyik csoport. 3 hete kiszereltem a lámpát, és elvittem egy volt villamosmérnök kollégámhoz, aki nagyon ért a LED-ekhez. Sajnos - mint tudjátok - a NYÁK-ok nem hozzáférhetőek, mert az összehegesztett búra belsejébe helyezték el mindkettőt. Néhány dolog azért kiderült: Nem valószínű, hogy buszrendszerre lenne a lámpa kötve, mert az autótól mindössze 12V tápot kap két vezetéken a fő-NYÁK. Erről aztán négy (!) vezeték fut a nem világító kis NYÁK-hoz. Először azt hittük, hogy mind a 3 LED-hez külön táp megy egy közös földdel, de nem. Egy föld és egy táp van, amire közvetlenül 12V-ot adva (ekkor a vezetékekekt lehúztuk fő NYÁK csatlakozójáról és kézben tartottuk az áramfelvételt) a kis NYÁK LED-jei világítanak. A másik két vezeték nem tudni mit csinál, csupán egy néhány ohmos ellenállást tudtunk köztük mérni. Ami érdekes, hogy ha a segéd-NYÁK kábeleit lehúzzuk a fő NYÁK-ról, akkor utóbbi sem világít.
Ahogy játszottunk azzal, hogy próbáltuk megfejteni a NYÁK-ok titkát, egyszer csak életre kelt a lámpa, azaz szépen világított rajta valamennyi LED-je. Azt hittük, hogy valamelyik csatlakozó kontakthibája okozhatta az egész kalamajkát. A pin-eket mind összeszorítottuk, hogy ez ne jöjjön elő újra, aztán hazahoztam, és beszereltem a helyére. Szépen működött.
Lementem Budapestről Zalába, aztán pár nap múlva át a Balatonhoz. Még mindig jó volt. De a Balatonnál a szabadban álltam, és éppen az autó hátulját tűzte a Nap. Mikor pár nappal később mentünk valahova, már nem működött a korábban is problémás szekció...
Szerintetek lehetséges az, hogy - noha csak két kábel megy a LED-es részhez -  mégis valami buszrendszerrel kommunikál az autóval? Vagy ha nem, akkor mi a fene lehet az a két, feleslegesnek tűnő kábel, ami a nagyobb LED-panelról a kis panelhez megy?
Ja igen: az autó semmilyen hibajelzést nem mutat, amikor nem működik jól a lámpa.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9524 Dátum: 2019.07.28 vasárnap, 21:44:50 »

Sziasztok!

Korábban már írtam a hátsó lámpám egyik LED-szekciójának a hibájáról. A bal oldali, csomagtér-fedélben lévő lámpatestben nem működik az egyik csoport. 3 hete kiszereltem a lámpát, és elvittem egy volt villamosmérnök kollégámhoz, aki nagyon ért a LED-ekhez. Sajnos - mint tudjátok - a NYÁK-ok nem hozzáférhetőek, mert az összehegesztett búra belsejébe helyezték el mindkettőt. Néhány dolog azért kiderült: Nem valószínű, hogy buszrendszerre lenne a lámpa kötve, mert az autótól mindössze 12V tápot kap két vezetéken a fő-NYÁK. Erről aztán négy (!) vezeték fut a nem világító kis NYÁK-hoz. Először azt hittük, hogy mind a 3 LED-hez külön táp megy egy közös földdel, de nem. Egy föld és egy táp van, amire közvetlenül 12V-ot adva (ekkor a vezetékekekt lehúztuk fő NYÁK csatlakozójáról és kézben tartottuk az áramfelvételt) a kis NYÁK LED-jei világítanak. A másik két vezeték nem tudni mit csinál, csupán egy néhány ohmos ellenállást tudtunk köztük mérni. Ami érdekes, hogy ha a segéd-NYÁK kábeleit lehúzzuk a fő NYÁK-ról, akkor utóbbi sem világít.
Ahogy játszottunk azzal, hogy próbáltuk megfejteni a NYÁK-ok titkát, egyszer csak életre kelt a lámpa, azaz szépen világított rajta valamennyi LED-je. Azt hittük, hogy valamelyik csatlakozó kontakthibája okozhatta az egész kalamajkát. A pin-eket mind összeszorítottuk, hogy ez ne jöjjön elő újra, aztán hazahoztam, és beszereltem a helyére. Szépen működött.
Lementem Budapestről Zalába, aztán pár nap múlva át a Balatonhoz. Még mindig jó volt. De a Balatonnál a szabadban álltam, és éppen az autó hátulját tűzte a Nap. Mikor pár nappal később mentünk valahova, már nem működött a korábban is problémás szekció...
Szerintetek lehetséges az, hogy - noha csak két kábel megy a LED-es részhez -  mégis valami buszrendszerrel kommunikál az autóval? Vagy ha nem, akkor mi a fene lehet az a két, feleslegesnek tűnő kábel, ami a nagyobb LED-panelról a kis panelhez megy?
Ja igen: az autó semmilyen hibajelzést nem mutat, amikor nem működik jól a lámpa.


Nem bonyolódjatok bele ebbe ennyire és sajnos a villamosmérnök is megbukott.  Roll Eyes

A (CAN, VAN, LIN ) BUS rendszernek semmi köze a hátsó lámpához! Ahogy az autón semmilyen világító eszközhöz sem.  Cool

Amikor fogdostátok, feltehetően sikerült összenyomni a nyákon a megszakadt részt/alkatrészeket és újra működött.... egy darabig.
Hiba volt összerakni. Nagyítóval át kell nézni a nyákot és szükséges helyeken javítani.  wave

Nincs hibajelzés hátsó LED fény hibára.
 
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.28 vasárnap, 22:53:16 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9525 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 19:55:17 »

Igy van ,igazad van!
Most jöttem fel a garázsból.
Most már csak kulcsal tudom nyitni ill.zárni a vezető oldali ajtót,mert távirányítóval kb.negyedig- félig húzódik csak be a kis reteszelő és ez nem elég ahhoz ,hogy záródjon az ajtó.
Tehát áramot azt kap,de nem húzza be rendesen.
Mi lehet itt a gondl?
Szorúl esetleg  bent valami ?

A működtető kis villanymotort kell szétszedni és kitisztítani.
Annak idején én megcsináltam, az angol fórumon valaki fotókkal is dokumentálta. Próbálj meg visszakereseni.

Vagy csak kicserélni.
https://www.ebay.com/itm/Car-door-Lock-Motor-Actuator-Mabuchi-For-Ford-Mondeo-Mazda-M3-Land-Rover-VOLVO/202435836677?epid=25027183367&_trkparms=ispr%3D1&hash=item2f221dbb05:g:SbIAAOSwbrZcdNd~&enc=AQAEAAAB8BPxNw%2BVj6nta7CKEs3N0qXUoavhs2Z%2BxXFvbqM9kg7oyEaFo6EuoksfaFt9%2B4vBw0yPM9IbcwiejyBw%2BvbRG65vtOMJVESrBsO7AJhPYnfAewm4NirIuQ9ZEnO09u%2FinGf8ii86ygm8XK%2Bb%2Fy6gbuuYZOOFwGeNvE2FKrVpgb123P%2F5Udu0waQUR1noIkxVauxea6LTg4q%2BS97zWkCia1cuoxfG2Fj0f3R3glY1MFrqL%2FLnxd4x2dgnrTorZ0K9K%2Bc0Cny52DpjKnQsOot8%2FZyvkaT7byzvLCXv4%2B%2FQqyJIV%2BnYQWBfMQ8DmXUTTIbaH78cmePvtJE9Oeky5nuMr2hfMU%2BpW4OEtu4ejRxogcaMEZK3JVBZgmrzL9O2n61xS1Bhoh0BolavWkTDoFyvPBenL7IzEj9rL%2B%2F7gn6kMs29TJVOutP4%2B06UBvPHlW5IENqkb3dU%2BezWlktYlC0sspqpm%2FZBg4AlC1DOVH4FdOqxDwASHokSznjOD2sMm5ywcu5Aw%2BxW4x59515CpYwoct38OdP%2BjKzzKJLem4nrEeEr9kOLeJimCuAnPA%2Bpu0KxSlhDklk3oRG4M30n2dnZ2hBPskrtVwh7D7xFyqbRkGov%2FeLrcDAQ6asjfZW3yiXMmX2wvhwnQsJxEQAL3pxe7eo%3D&checksum=202435836677a332984f9492495bbe241714ecbcd171
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.29 hétfő, 20:07:06 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9526 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 20:03:52 »

Sziasztok!

Korábban már írtam a hátsó lámpám egyik LED-szekciójának a hibájáról. A bal oldali, csomagtér-fedélben lévő lámpatestben nem működik az egyik csoport. 3 hete kiszereltem a lámpát, és elvittem egy volt villamosmérnök kollégámhoz, aki nagyon ért a LED-ekhez. Sajnos - mint tudjátok - a NYÁK-ok nem hozzáférhetőek, mert az összehegesztett búra belsejébe helyezték el mindkettőt. Néhány dolog azért kiderült: Nem valószínű, hogy buszrendszerre lenne a lámpa kötve, mert az autótól mindössze 12V tápot kap két vezetéken a fő-NYÁK. Erről aztán négy (!) vezeték fut a nem világító kis NYÁK-hoz. Először azt hittük, hogy mind a 3 LED-hez külön táp megy egy közös földdel, de nem. Egy föld és egy táp van, amire közvetlenül 12V-ot adva (ekkor a vezetékekekt lehúztuk fő NYÁK csatlakozójáról és kézben tartottuk az áramfelvételt) a kis NYÁK LED-jei világítanak. A másik két vezeték nem tudni mit csinál, csupán egy néhány ohmos ellenállást tudtunk köztük mérni. Ami érdekes, hogy ha a segéd-NYÁK kábeleit lehúzzuk a fő NYÁK-ról, akkor utóbbi sem világít.
Ahogy játszottunk azzal, hogy próbáltuk megfejteni a NYÁK-ok titkát, egyszer csak életre kelt a lámpa, azaz szépen világított rajta valamennyi LED-je. Azt hittük, hogy valamelyik csatlakozó kontakthibája okozhatta az egész kalamajkát. A pin-eket mind összeszorítottuk, hogy ez ne jöjjön elő újra, aztán hazahoztam, és beszereltem a helyére. Szépen működött.
Lementem Budapestről Zalába, aztán pár nap múlva át a Balatonhoz. Még mindig jó volt. De a Balatonnál a szabadban álltam, és éppen az autó hátulját tűzte a Nap. Mikor pár nappal később mentünk valahova, már nem működött a korábban is problémás szekció...
Szerintetek lehetséges az, hogy - noha csak két kábel megy a LED-es részhez -  mégis valami buszrendszerrel kommunikál az autóval? Vagy ha nem, akkor mi a fene lehet az a két, feleslegesnek tűnő kábel, ami a nagyobb LED-panelról a kis panelhez megy?
Ja igen: az autó semmilyen hibajelzést nem mutat, amikor nem működik jól a lámpa.

Volt villamosmérnök?  wow1 Visszaadta a diplomáját?
Az a plusz két vezeték talán a 3 sorba kötött LED előtét ellenállása, ami a fő panelre került valamiért. Ha kézben tartva is jött a hiba, illett volna megtalálni a szakadás helyét.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9527 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 20:06:26 »

A működtető kis villanymotort kell szétszedni és kitisztítani.
Annak idején én megcsináltam, az angol fórumon valaki fotókkal is dokumentálta. Próbálj meg visszakereseni.

Aki jártas ebben....
Ha ő nem, akkor hiába mondod.  wave
Számára megoldás a csere. Mert arra van garancia.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
krudya
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #9528 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 21:21:46 »


Nem bonyolódjatok bele ebbe ennyire és sajnos a villamosmérnök is megbukott.  Roll Eyes

A (CAN, VAN, LIN ) BUS rendszernek semmi köze a hátsó lámpához! Ahogy az autón semmilyen világító eszközhöz sem.  Cool

Amikor fogdostátok, feltehetően sikerült összenyomni a nyákon a megszakadt részt/alkatrészeket és újra működött.... egy darabig.
Hiba volt összerakni. Nagyítóval át kell nézni a nyákot és szükséges helyeken javítani.  wave

Nincs hibajelzés hátsó LED fény hibára.
 

Bár ilyen egyszerű lenne az élet! De - ahogy írtam is - a NYÁK-ok nem hozzáférhetők, mert az összehegesztett búra belsejében vannak. Teljesen fedve. Ügyes megoldás, ha azt akarjuk, hogy a kedves tulajnak esélye se legyen javítani a meghibásodott áramkört. Csak a kábelekhez lehet hozzáférni. Azokon lehetett csak mérni, blackbox-ként a NYÁK-okat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9529 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 21:22:55 »

Bár ilyen egyszerű lenne az élet! De - ahogy írtam is - a NYÁK-ok nem hozzáférhetők, mert az összehegesztett búra belsejében vannak. Teljesen fedve. Ügyes megoldás, ha azt akarjuk, hogy a kedves tulajnak esélye se legyen javítani a meghibásodott áramkört. Csak a kábelekhez lehet hozzáférni. Azokon lehetett csak mérni, blackbox-ként a NYÁK-okat.

Ja, azt hittem evidens, hogy ki kell venni a nyákot!  wave
Javítottam már ilyen lámpákat, semmi sem lehetetlen. A kombi annyival könnyebb, hogy egy kicsi nyák van benne. Bár mindegyiknél az pusztul....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
krudya
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #9530 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 21:27:11 »

Volt villamosmérnök?  wow1 Visszaadta a diplomáját?
Az a plusz két vezeték talán a 3 sorba kötött LED előtét ellenállása, ami a fő panelre került valamiért. Ha kézben tartva is jött a hiba, illett volna megtalálni a szakadás helyét.

Csak ismételni tudom magam: a NYÁK-okhoz sajnos nem lehet hozzáférni. Így, ha azok bármelyikén van a hiba, akkor a lámpa gyakorlatilag javíthatatlan. Esetleg valami okos átkötéssel, de ahhoz meg pontosan kellene ismerni a kapcsolást. Ezért is írtam ide, hátha valaki már megfejtette...
Naplózva
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9531 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 21:30:25 »

Szia!
Köszi a tippet!
Anno a mondeo 3-ban ,volt 2db zár hibám,az egyiket megtudtam javítani, már nem nagyon emlékszem,hogy is volt pontosan , de a kis villanymotor nem tudta mozgatni a műanyag csúszkát,ott egy kis igazítással és zsírral meggyógyúlt.
A másik az cserés lett mert a kis villanymotor leégett benne teljesen, egy komplett zár 4000ft  volt,ezért maradtam a komplett zár cserénél.
Gondolom azóta maga a működési elv úgy sem válltozott ,majd megoldom valahogyan.
Köszönöm a segítséget!
Üdv:Márton
Naplózva

Frey Márton
krudya
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #9532 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 21:30:39 »

Ja, azt hittem evidens, hogy ki kell venni a nyákot!  wave
Javítottam már ilyen lámpákat, semmi sem lehetetlen. A kombi annyival könnyebb, hogy egy kicsi nyák van benne. Bár mindegyiknél az pusztul....

Amíg nem szembesültem a realitásokkal, én is ebben gondolkodtam. De a ráncfelvarrott, ötajtós Mondeo Mk4 esetében a kis NYÁK-ot még talán ki lehetne faragni, de ez sem egyértelmű. A nagyot biztosan nem lehet kioperálni, mert ahhoz szanaszét kellene szabdalni a lámpatestet.  rinya
A kapcsolás ismerete nélkül egyáltalán nem lehet eldönteni, hogy valójában melyiken van a hiba.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9533 Dátum: 2019.07.29 hétfő, 21:39:45 »

Amíg nem szembesültem a realitásokkal, én is ebben gondolkodtam. De a ráncfelvarrott, ötajtós Mondeo Mk4 esetében a kis NYÁK-ot még talán ki lehetne faragni, de ez sem egyértelmű. A nagyot biztosan nem lehet kioperálni, mert ahhoz szanaszét kellene szabdalni a lámpatestet.  rinya
A kapcsolás ismerete nélkül egyáltalán nem lehet eldönteni, hogy valójában melyiken van a hiba.

Sehol nem fogsz kapcsolási rajzot találni a lámpa belső nyákjaihoz. Nincs és minek is...
Ki kell venni, átvizsgálni és szükség szerint javítani. Alig van rajta pár alkatrész. Ehhez nem kell kapcsolási rajz.
Ismétlem magam, "semmi sem lehetetlen"  Cool

Persze egyszerűbb venni egy újat és no problem!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9534 Dátum: 2019.07.30 kedd, 08:11:30 »

Szia!
Köszi a tippet!
Anno a mondeo 3-ban ,volt 2db zár hibám,az egyiket megtudtam javítani, már nem nagyon emlékszem,hogy is volt pontosan , de a kis villanymotor nem tudta mozgatni a műanyag csúszkát,ott egy kis igazítással és zsírral meggyógyúlt.
A másik az cserés lett mert a kis villanymotor leégett benne teljesen, egy komplett zár 4000ft  volt,ezért maradtam a komplett zár cserénél.
Gondolom azóta maga a működési elv úgy sem válltozott ,majd megoldom valahogyan.
Köszönöm a segítséget!
Üdv:Márton
Emitten a beszédes képek.
A motor nem ég le, csak belül a kommutátor szeletek közé beül a fémpor és zárlatot okoz, amitől a motor elgyengül, a vezérlő meg hibát dob. Csak a réseket kell kipucolgatni és olyan, mint az új.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.30 kedd, 11:04:36 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9535 Dátum: 2019.07.30 kedd, 08:38:02 »

Emitten a beszédes képek.
A motor nem ég le, csak belül a kommutátor szeletek közé beül a fémpor és zárlatot okoz, amitől a motor elgyengül, a vezérlő meg hibát dob. Csak a réseket kell kipucolgatni és olyan, mint az új.

Ismét javaslat.... wave
Húzd alá vagy színezd a linket takaró szöveget, hogy észrevegyék.

Anno egy 3.5 éves, 30e km-et futott Jaguar XF zárait javítottam.... mind a 4 szhar volt. Ez röhejes...
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.01 csütörtök, 11:36:27 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
iki77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #9536 Dátum: 2019.08.01 csütörtök, 11:27:30 »

Szia!
Köszönöm!
Ilyen profi kép sorozattal tényleg nagy segítség!
Köszi. worship
Naplózva

Frey Márton
Mikkencs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #9537 Dátum: 2019.08.14 szerda, 14:25:38 »

Üdv. Mindenkinek!
Most vásároltam egy 2008-as MK4-es Ford Mondeo 2.0 TDCI-t Titanium.
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy mivel nincs benne gyári tolatóradar!Lehet beletenni? Kivan vezetékezve? És ha igen akkor hol található a csati?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9538 Dátum: 2019.08.14 szerda, 14:37:33 »

Üdv. Mindenkinek!
Most vásároltam egy 2008-as MK4-es Ford Mondeo 2.0 TDCI-t Titanium.
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy mivel nincs benne gyári tolatóradar!Lehet beletenni? Kivan vezetékezve? És ha igen akkor hol található a csati?

A gyári költséges, ha gyárilag nem volt benne.
Egy minőségi (pl. Valeo) utángyártott szett olcsóbb és ugyanazt tudja.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikkencs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #9539 Dátum: 2019.08.14 szerda, 14:44:02 »

A gyári költséges, ha gyárilag nem volt benne.
Egy minőségi (pl. Valeo) utángyártott szett olcsóbb és ugyanazt tudja.

Köszönöm!
És az is látszik a Convers+ kijelzőn?? Mint a gyári?
Én bontottra gondoltam.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9540 Dátum: 2019.08.14 szerda, 15:06:16 »

Köszönöm!
És az is látszik a Convers+ kijelzőn?? Mint a gyári?
Én bontottra gondoltam.

Nem.
Amúgy alap esetben a gyári sem látszik.
De ezt meg lehet oldani Converse+ upgrade-el, ami szintén nem gyári megoldás.

A gyárit kiépíteni nem olcsó (ahogy már írtam) és sok idő is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #9541 Dátum: 2019.08.14 szerda, 15:08:13 »

Köszönöm!
És az is látszik a Convers+ kijelzőn?? Mint a gyári?
Én bontottra gondoltam.
Az nem látszik. HA megszerzel hozzá mindent, akkor meg lehet oldani, persze. Titaniumban valószínűleg lesz kábelköteg benne, ha jól tudom a parkoló modul kell,
szenzorok + vezeték, kapcsoló, csipogók meg konfigurálni kell utána BCM-ben.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.14 szerda, 15:09:49 írta xrobe » Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9542 Dátum: 2019.08.14 szerda, 15:20:09 »

Az nem látszik. HA megszerzel hozzá mindent, akkor meg lehet oldani, persze. Titaniumban valószínűleg lesz kábelköteg benne, ha jól tudom a parkoló modul kell,
szenzorok + vezeték, kapcsoló, csipogók meg konfigurálni kell utána BCM-ben.


Nincs a (magyar) Titaniumban kiépítés, a külföldi Titaniumokban pedig van radar.
BCM-ben nincs mit tenni.
Fel kell programozni az autóhoz a PAM modult, ha vonóhorgos a kocsi, akkor meg a TRM-be is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikkencs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #9543 Dátum: 2019.08.14 szerda, 15:26:03 »

Nincs a (magyar) Titaniumban kiépítés, a külföldi Titaniumokban pedig van radar.
BCM-ben nincs mit tenni.
Fel kell programozni az autóhoz a PAM modult, ha vonóhorgos a kocsi, akkor meg a TRM-be is.
Ez Németországból származik de nincs benne tolatóradar.
Hol lehet megnézni hogy ott van e a vezetékelés?
Jobb vagy Bal oldalon keressem?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9544 Dátum: 2019.08.14 szerda, 15:29:36 »

Ez Németországból származik de nincs benne tolatóradar.
Hol lehet megnézni hogy ott van e a vezetékelés?
Jobb vagy Bal oldalon keressem?

Biztos, hogy Titanium?
Adj egy alvázszámot, utánanézek.

A csomagtér oldalkárpit alatt és végig a küszöb menték padlókárpit alatt...... szerintem nem fogod szétszedni a kocsit ezért.

Ha csak hátra szeretnél, gyorsabb és olcsóbb megoldás egy szett hátra.
Ha előre is, utángyártottból már az is bonyolultabb....gyáriból meg nagyon drága és rengeteg munka. Bontott kábelkötegek (nem csak a szenzor kötegek kellenek) meg ritkák....a bontósok csak vágnak.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.14 szerda, 15:40:45 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikkencs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #9545 Dátum: 2019.08.14 szerda, 16:01:26 »

Biztos, hogy Titanium?
Adj egy alvázszámot, utánanézek.

A csomagtér oldalkárpit alatt és végig a küszöb menték padlókárpit alatt...... szerintem nem fogod szétszedni a kocsit ezért.

Ha csak hátra szeretnél, gyorsabb és olcsóbb megoldás egy szett hátra.
Ha előre is, utángyártottból már az is bonyolultabb....gyáriból meg nagyon drága és rengeteg munka. Bontott kábelkötegek (nem csak a szenzor kötegek kellenek) meg ritkák....a bontósok csak vágnak.
Elküldtem PÜben a számot.
A Barátomnak az S-maxban csomagtér jobb hátsó kárpit alatt van a radarvezérlő.
Ebben ott nem találtunk csatlakozást.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9546 Dátum: 2019.08.14 szerda, 16:06:54 »

Elküldtem PÜben a számot.
A Barátomnak az S-maxban csomagtér jobb hátsó kárpit alatt van a radarvezérlő.
Ebben ott nem találtunk csatlakozást.


Válaszoltam is.
Ami alvázszámot küldtél, az egy magyar piacos Focus II, amiben gyárilag van hátsó parkolás segítő rendszer.

Igen, az S-max -ban (is) ott van.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikkencs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Új hozzászólás #9547 Dátum: 2019.08.14 szerda, 16:35:26 »

Válaszoltam is.
Ami alvázszámot küldtél, az egy magyar piacos Focus II, amiben gyárilag van hátsó parkolás segítő rendszer.

Igen, az S-max -ban (is) ott van.....

Köszi, küldtem a jó számot.
Naplózva
Tomca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #9548 Dátum: 2019.08.15 csütörtök, 11:54:03 »

Sziasztok! 2007 es Ford Convers műszer egységet keresek. Ha lehet benzines eu.s kivitel érdekelne.
Köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9549 Dátum: 2019.08.15 csütörtök, 12:15:16 »

Sziasztok! 2007 es Ford Convers műszer egységet keresek. Ha lehet benzines eu.s kivitel érdekelne.
Köszönöm.

Van keresek rovat.

Van interneten google...   (sokkal nagyobb a merítés, esély)

 wave


https://auto.jofogas.hu/budapest/Ford_mondeo_mk4_2009_es_2_0_Benzines_motor_alkatreszek_Motorkod__Aoba_95144793.htm

Érdemes megkérdezni a műszercsoportot.  



« Utoljára szerkesztve: 2019.08.15 csütörtök, 12:17:17 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 189 190 [191] 192 193 194 195 196 197 198 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.