Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.07 vasárnap, 15:42:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 785 786 787 788 789 790 791 [792] 793 794 795 796 797 798 799 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20687402 alkalommal)
0 Felhasználó és 110 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #39550 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 11:01:10 »

Hello

Szetrepedt a szivosorra meno 90°-os turbo csovem, milyen alternativak vannak, tudna vki ebben segiteni? Bontot? Gyari uj? Szilikon cso? Arak mikent alakulnak? Nem szettben cserelnem egyenlore. Koszonom.
Nekem ez a cső 12000ft volt tavaly.Persze gyári új.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #39551 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 11:04:21 »

Mindegy, hogyan csinálják, ha "ingyenes" lesz a rendszámcsere, azt is mi fizetjük meg, csak máskor, máshol (adó).

Meg az sem nagy ügy, ha az autólopáshoz szerezni kell egy jó kis rendszámot, amit megfúrni is tilos, nehogy megbízhatóan a kasztnihoz lehessen rögzíteni.

AndyA
Ma ez volt a rádióban a téma.2013.01.01-től akarják bevezetni a cserét egyelőre a műszakin kötelező a csere és sajnos mi fizetjük a vizsgadíjon felül mert a kormány 40 milliárd ft-ot vár tőle.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39552 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 11:10:58 »

Azért olvastunk már olyan hírt, ami nem volt igaz csak az adott media akart valamit írni. Majd ha több forumon megjelenik és a híradóban megszólaltatnak valakit, akkor azt mondom, hogy ez egy létező hír.

Amúgy amikor a NN 00-00 szám volt (akkori kocsimnak a száma ZU 17-11 volt) az adott tartomány végéhez közeledvén muszály volt a csere, mázlira legalább a mérete EU-s volt, így az Eu csatlakozás miatt nem volt szükséges váltani, de lehetett. Szerintem ha menni fog, akkor ahogy a "hír" mondja majd vizsgánál megoldják, lehet, hogy lesz valamekkora költsége, de ha elcseszünk évente több 10eHUF-ot mindenféle izzókra, adalékanyagokra..., ami nem is biztos, hogy segít, akkor e miatt szerintem ne mondjuk, hogy lehúzás.

Sokkal inkább lehúzás az üzemanyag, a súlyadó és az egyéb illetékek. Pl azon gondolkodott már valaki, hogy ha fizetsz adót, amiből az összes köz... munkavállalót és egyéb az állam által felhasznált anyagot fizetik, akkor miért kell neked még további illetéket fizetni autóvásárláskor, jogsi cserénél, vagy akár a bíróságon? Hiszen már egyszer megfizetted minden bérnek és anyagnak a költségét. Inkább ez ellen lázadozzatok mert az több pénzt vesz ki a zsebetekből, mit ez a szaros rendszámtábla.

"Még az idén döntés születhet a területi (megye, járás) alapú rendszámokról, amennyiben a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel történhet meg a rendszámcsere - mondta Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) új elnökének beiktatásán szerdán Budapesten." Forrás: Origo

Nekem ez eléggé "megszólalt valaki" kategória. És ez azért "fáj" jobban, mint egy sima adó, mert ez egy egyszeri nagy bevétel. Egyetlen egy dologra jó, a hiány rövidtávú kozmetikázására. Pont mint a Manyup pénzek benyelése. Ettől nem lesz semmi sem jobb, nem lesz több pénz út karbantartásra, nem lesz több pénz az ország fenntartható működésére.

Válasz
Amúgy jó tudni, hogy éppen melyik megye lakója tököl előttem, mert lehet, hogy ha egy vidéki kollega poroszkál a bp-i dugóban, akkor elnézőbb vagyok, mintha egy bp-i töketlen fecske ügyetlenkedik.

Ennyi erővel legyen minden kocsin elöl-hátul kijelző, ami megmondja, hogy a sofőrnek mióta van jogosítványa, mennyi km-t vezetett életében, hány éves, és hogy milyen nemű, meg még az is, hogy ismeri-e a környéket, ahol éppen van. Mert ezek inkább határozzák meg, hogy "jogos-e" a töketlenkedése, mint az, hogy hova van bejelentve.

Nekem ez a cső 12000ft volt tavaly.Persze gyári új.

Tavaly az elöl lévő EGR-re menő cső 14k volt, most 22k.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39553 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 11:15:08 »

Vigyük már át a rendszám-témát az off topicba:

http://mondeo.hu/index.php?topic=3.msg692290#msg692290
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #39554 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 11:20:42 »

Oke koszonom a hozzaszolasokat, masik kerdes hogy most kicsereltem a szervo szijfeszitonek a gorgojet sima csapagyra ahogy a wiki-ben is le van irva, szoval az normalis ha felmelegszik a szij? Nem fog az veletlenul elszakadni ha tulsagosan felmelegszik, vagy ez "normalis"?
Naplózva
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #39555 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 18:20:17 »

Hello

Szetrepedt a szivosorra meno 90°-os turbo csovem, milyen alternativak vannak, tudna vki ebben segiteni? Bontot? Gyari uj? Szilikon cso? Arak mikent alakulnak? Nem szettben cserelnem egyenlore. Koszonom.
Itt egy tipp:http://mondeo.hu/wiki/index.php/Turbo_rendszer_atalakitasa_II.
Bontóból ami szemrevételezésre nem repedt és azt bandázsolni.Ez a legolcsóbb altarnativa.Ha ez megvan gyüjtessz egy kis lovét (kb 33000ft) és ha nem vagy megelégedve a bandázsolt turbocsővel (természetesen mindegyiket be kellene bandázsolni) akkor csere szilikonra.http://www.importtuning.hu/catalog/catalog/index.php?cPath=344_212_215&osCsid=ac825388d0cb2616bbbd5080ab7fbd70 lásd wiki-turboátalakitás I.
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #39556 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 19:53:21 »

Itt egy tipp:http://mondeo.hu/wiki/index.php/Turbo_rendszer_atalakitasa_II.
Bontóból ami szemrevételezésre nem repedt és azt bandázsolni.Ez a legolcsóbb altarnativa.Ha ez megvan gyüjtessz egy kis lovét (kb 33000ft) és ha nem vagy megelégedve a bandázsolt turbocsővel (természetesen mindegyiket be kellene bandázsolni) akkor csere szilikonra.http://www.importtuning.hu/catalog/catalog/index.php?cPath=344_212_215&osCsid=ac825388d0cb2616bbbd5080ab7fbd70 lásd wiki- I.
Koszi a infot. Azert kicsit sokallom a 13-16e ft-os gyari arat... Egy bontoba voltam eddig ott nem volt. Probalkozom tovabb.  worship
Naplózva
boczus
Vendég
« Új hozzászólás #39557 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:04:12 »

Sziasztok!

A neten találtam egy "kisokost" a Mondeo műszerfalvilágítás-cserével kapcsolatban.

http://mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/mk3_muszerfalvilagitas_hu.pdf

Az anyag azt írja, hogy nem minden izzót lehet cserélni.. Nekem a bal nagy óra (fordulatszámmérő) egyik izzója, illetve a bal nagy óra belső kis folyadékkristályos háttérvilágítása (átlagfogyasztás, megtehető km stb.) égett ki. Segít valaki: EZEK cserélhetőek? Mert feleslegesen nem szedném szét a fél autót. Smiley

Köszi előre is!
B.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39558 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:13:45 »

Sziasztok!

A neten találtam egy "kisokost" a Mondeo műszerfalvilágítás-cserével kapcsolatban.

http://mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/mk3_muszerfalvilagitas_hu.pdf

Az anyag azt írja, hogy nem minden izzót lehet cserélni.. Nekem a bal nagy óra (fordulatszámmérő) egyik izzója, illetve a bal nagy óra belső kis folyadékkristályos háttérvilágítása (átlagfogyasztás, megtehető km stb.) égett ki. Segít valaki: EZEK cserélhetőek? Mert feleslegesen nem szedném szét a fél autót. Smiley

Köszi előre is!
B.


Pont ezt a leírást találtad volna itt a FAQ topikban. Amúgy a válaszra én is kíváncsi vagyok, mert a dízelben pont ugyanezek, a benzinesben meg az említett LCD világítása nem megy, csak eddig lusta voltam szétszedni  vigyor3
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #39559 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:18:22 »

Sziasztok!

A neten találtam egy "kisokost" a Mondeo műszerfalvilágítás-cserével kapcsolatban.

http://mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/mk3_muszerfalvilagitas_hu.pdf

Az anyag azt írja, hogy nem minden izzót lehet cserélni.. Nekem a bal nagy óra (fordulatszámmérő) egyik izzója, illetve a bal nagy óra belső kis folyadékkristályos háttérvilágítása (átlagfogyasztás, megtehető km stb.) égett ki. Segít valaki: EZEK cserélhetőek? Mert feleslegesen nem szedném szét a fél autót. Smiley

Köszi előre is!
B.


Szeva!

Az a kisokos erről a fórumról származik és nagyon jól használható.
Ki lehet cserélni, viszont cseréld ki az összes izzót, mert az aprópénz, és ha 1 hónap múlva kiég egy másik, a fejed vered majd a falba ( falbav).
 wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #39560 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:27:19 »

Szeva!

Az a kisokos erről a fórumról származik és nagyon jól használható.
Ki lehet cserélni, viszont cseréld ki az összes izzót, mert az aprópénz, és ha 1 hónap múlva kiég egy másik, a fejed vered majd a falba ( falbav).
 wave

En is multkor csereltem, ez a ketto volt nekem is kiegve, csereltem az osszeset. Nem nagy moka.
Naplózva
sztupy
Vendég
« Új hozzászólás #39561 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:31:26 »

Én pont most cseréltem benne kettőt. A leíráshoz még két dolgot hozzátennék:

1. Ha nem találod a hátsó két kormánycsavart akkor ne időzz fél órát a kereséssel, mert lehet az előző tulaj/szerelő nem rakta őket vissza...
2. Ha van a kocsidban riasztó, aminek 1. a kapcsolója a felső kormányvédőbe van beépítve; 2. a kábele nagyon-nagyon rövid (nekem egy Cobra 3800), akkor nagyon sokat fogsz szenvedni a műszerfal kiemelésénél, mert mindig beleakad a riasztó kábelébe
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #39562 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:37:34 »

Hello

Szetrepedt a szivosorra meno 90°-os turbo csovem, milyen alternativak vannak, tudna vki ebben segiteni? Bontot? Gyari uj? Szilikon cso? Arak mikent alakulnak? Nem szettben cserelnem egyenlore. Koszonom.

Hali, nekem van egy leszedett gyári szett, mert lecseréltem mindet Forge-ra.
Azt nem tudom, jó-e TDDI-re pont az, ami neked kell - nekem TDCi-van.
Kb. 1 évesek ezek a csövek, lehet, hogy jó darabig még kibírja nálad (az EGR-re menő szakaszt már elvitték). Ha érdekel, írj privit, és megegyezünk.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.30 csütörtök, 20:41:33 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39563 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:42:06 »

Hali, nekem van egy leszedett gyári szett, mert lecseréltem mindet Forge-ra. Kb. 1 évesek ezek a csövek, lehet, hogy jó darabig még kibírja nálad (az EGR-re menő szakaszt már elvitték). Ha érdekel, írj privit, és megegyezünk.

Neki szerintem hátul van az EGR.
Naplózva
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #39564 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 21:43:03 »

Neki szerintem hátul van az EGR.

Igen nekem hatul van. Azert meg korulnezek mas tipusoknal hogy hatha akad egy ilyen 90° os resz. Ha esetleg van bontot valakinek joarasitva szivesen fogadom. Egy angliai utat csak kibir Smiley
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39565 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 21:47:39 »

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni nekem, hogy a nagyauto.hu-n lévő, 1088486 cikkszámú zár alkatrész az, ami sokunknak " bosszúságot" okoz(ott)? Nem merem megrendelni, mert olcsóbbnak tűnik az eddigi árakhoz képest.
 Huh?

előre is köszi

Lénárd
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #39566 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 22:00:08 »

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni nekem, hogy a nagyauto.hu-n lévő, 1088486 cikkszámú zár alkatrész az, ami sokunknak " bosszúságot" okoz(ott)? Nem merem megrendelni, mert olcsóbbnak tűnik az eddigi árakhoz képest.
 Huh?

előre is köszi

Lénárd
Akkor kérj tőlük itt a fórumon árat rá és azután döntsd el.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39567 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 22:33:41 »

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni nekem, hogy a nagyauto.hu-n lévő, 1088486 cikkszámú zár alkatrész az, ami sokunknak " bosszúságot" okoz(ott)? Nem merem megrendelni, mert olcsóbbnak tűnik az eddigi árakhoz képest.
 Huh?

előre is köszi

Lénárd

Ha facelift utánit akarsz berakni, ami elvileg kompatibilis, és nem szokott tönkre menni, akkor a gyári szám: 2S4A-A21813-DB
Ha ugyanolyat szeretnél, mint ami benne van, akkor gyári szám: XS41-A21813-DE

A nagyautós leírás alapján ez az utóbbi, és tényleg meglepően olcsó, cromaxnál már 40 felett van az ára.
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39568 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 22:47:06 »

Ha facelift utánit akarsz berakni, ami elvileg kompatibilis, és nem szokott tönkre menni, akkor a gyári szám: 2S4A-A21813-DB
Ha ugyanolyat szeretnél, mint ami benne van, akkor gyári szám: XS41-A21813-DE

A nagyautós leírás alapján ez az utóbbi, és tényleg meglepően olcsó, cromaxnál már 40 felett van az ára.

Köszi! worship
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #39569 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 23:08:50 »

Sziasztok,

a kézifékkötelet ha zörög elég csak gyorskötözővel a lengőkarhoz rögzíteni?? Nem dörzsöli úgy ki?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #39570 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 23:12:33 »

Sziasztok,

a kézifékkötelet ha zörög elég csak gyorskötözővel a lengőkarhoz rögzíteni?? Nem dörzsöli úgy ki?
Kidörzsölheti.
Esetleg akkor lehet gyorskötözőt tenni, ha alá teszel még valami gumírozást, és akkor sem szabad erősen lehúzni.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #39571 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 23:15:13 »

Kidörzsölheti.
Esetleg akkor lehet gyorskötözőt tenni, ha alá teszel még valami gumírozást, és akkor sem szabad erősen lehúzni.

De ha nem húzom oda erősen, akkor ugyanúgy lötyög majd, nem? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39572 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 23:30:00 »

Kidörzsölheti.
Esetleg akkor lehet gyorskötözőt tenni, ha alá teszel még valami gumírozást, és akkor sem szabad erősen lehúzni.

Gyárilag is van rajta ott egy gumi réteg. Én nem tettem közé semmit pluszban, majd holnap kimegyek, és megnézem mennyire látszik kopás/kidörzsölődés a gumin fél év után.

Visszatérve a zárakhoz: Én eddig abban a tudatban éltem, hogy az angol első zárak, és a nem angol első zárak nem kompatibilisek, és hogy náluk a jobb első a "főnök", mint itt a bal első. De nézegetve német és angol e-bayt, és összehasonlíthatva a cikkszámokat azt találtam, hogy ugyanaz, mindkét első zár gyári száma megegyezik az angol első zárak számaival. Csak én éltem eddig ilyen nagy tévedésben? Vagy most néztem el valamit?
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #39573 Dátum: 2012.08.31 péntek, 10:13:46 »

De ha nem húzom oda erősen, akkor ugyanúgy lötyög majd, nem? vigyor3
Nem.
Annyira kel lehúzni, hogy a köztes tömítőanyag (gumi, szivacs, stb.) nyomódjon csak be.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #39574 Dátum: 2012.08.31 péntek, 10:40:21 »

Sziasztok,

a kézifékkötelet ha zörög elég csak gyorskötözővel a lengőkarhoz rögzíteni?? Nem dörzsöli úgy ki?
elvileg van újfajta gyári rögzítés hozzá, Vik naz enyémre ilyet tett fel 2 éve, azóta is jó.
ha kötözőzöd, tegyél köré valami gumit.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39575 Dátum: 2012.08.31 péntek, 13:40:38 »

elvileg van újfajta gyári rögzítés hozzá, Vik naz enyémre ilyet tett fel 2 éve, azóta is jó.
ha kötözőzöd, tegyél köré valami gumit.

Ilyen? Mert bár nem látok kopást most a védőgumin, azért ez mégiscsak korrektebb megoldás a kötegelőnél, és nem is drága.
Naplózva
Mizsu
Vendég
« Új hozzászólás #39576 Dátum: 2012.08.31 péntek, 15:11:07 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #39577 Dátum: 2012.08.31 péntek, 15:32:44 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.
Szerintem neked kell érezned, mit akarsz. A többség véleménye alapján soha ne dönts. A statisztika sem ad biztonságot. Autót úgy válassz, ahogy feleséget.
Tetszik, nem tetszik? Szép, nem szép? smile Harap? Nem harap? Tudod etetni? Engedelmes? Megbízható? stb- stb. nyes
Amúgy azon fog múlni a későbbi elégedettséged, az egész dolog, hogy:
1, megfelelő kategóriából válassz (tehát amit ki is tudsz majd használni, ne fölé vagy alá lőjjél)
2, Ki kell fognod abból a típusból egy minél jobb példányt (itt kell a szerencse is)
3, a Te fizikai és érzelmi hozzáállásod majd az autóhoz, vezetése, karbantartása, stb.

Ezeken múlik, hogy szereted majd, vagy nem.
Egy csöppnyi "fanatizmus" azért nem árt - némi márkaszeretet - ami át is lendíthet a holtponton - adott esetben.
Aki nem szereti a Fordot - csak fikázni szereti - attól megkérdezném, hogy akkor miért is tart Fordot? Van ilyen emberke köztünk is....
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 péntek, 15:37:12 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #39578 Dátum: 2012.08.31 péntek, 15:44:04 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.
Mikor én vettem az enyémet, akkor ismerőseim között sokan ellenezték a Fordot, fikázták, megvettem, utána meg dícsérték folyton, nem adok a véleményükre, Nekem teccik, tényleg szerencse kell, ahhoz hogy kifogj egy jót, de bízzunk, hogy Neked sikerül kifognod, de ha van kiszemelt "áldozataid" akk linkelt be ide és az okosok megmondják, hogy érdemes-e foglalkoznod velük, vagy sem Smiley sokat tudnak itt segíteni Neked a naaagyok  eplus2  nyes
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39579 Dátum: 2012.08.31 péntek, 15:48:19 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.

Kérdezz körbe más gyártókról is, hasonló eredmények lesznek, mert mindenki szerint *** minden. Minden autó elromlik, a japán az borzalmas, a koreait ne is említsük, az olaszok maradjanak inkább a pizzakészítésnél, a franciák nem értenek az autókhoz, a németek már nem olyanok mint régen (azokban még volt anyag  eplus2), és ugyanolyan szarok mint a többi, és a három nagy német márka még drága is. A sok rossz népítélet is úgy keletkezik, hogy megveszi az ember a leharcolt, visszatekert, pont a sok nagy kiadás előtt álló kocsit, és utána szidja, hogy az alig 100ezret futott kocsin minden elromlik, és senki ne vegyen ilyet. És az ilyen történetek utána szárnyra kelnek, és ebből lesz az, hogy ez, meg az a márka hulladék.

Az, hogy ki mit mond, az lényegtelen. Keress egy olyan típust, aminek nincs kirívóan sok típushibája, ami tetszik, ha dízelt akarsz, akkor készülj fel, hogy lehetnek nagy kiadásaid (gyártótól függetlenül), és keress a kiválasztott típusból egy jó példányt (szervizben tüzetesen átvizsgáltatva). És csak az olyan kereskedést kerüld, ami nem saját névről árulja a kocsikat.

Legalábbis nekem ez a véleményem.
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #39580 Dátum: 2012.08.31 péntek, 15:54:02 »

Mikor én vettem az enyémet, akkor ismerőseim között sokan ellenezték a Fordot, fikázták, megvettem, utána meg dícsérték folyton, nem adok a véleményükre, Nekem teccik, tényleg szerencse kell, ahhoz hogy kifogj egy jót, de bízzunk, hogy Neked sikerül kifognod, de ha van kiszemelt "áldozataid" akk linkelt be ide és az okosok megmondják, hogy érdemes-e foglalkoznod velük, vagy sem Smiley sokat tudnak itt segíteni Neked a naaagyok  eplus2  nyes

Mikor én vettem a kocsit is mindenki azzal jött: "F betűs kocsit ne vegyél" "Ford, Fiat, Francia" (bár a Ferrarit nem vették bele ebbe a körbe, ki tudja miért?  nyes )
Megvettem. Egyenlőre nem bántam meg  vigyor3

Egy javaslat! Én pl dízelben gondolkodtam mindenképp. Utána néztem hogy hasonló árban és kategóriában lévő kocsikból, ha kifogom a legsz@rabbat (kiindultam a legrosszabb állapotból), mennyit kell rákölteni, hogy rendben legyen (porlasztó, turbó, kettős tömegű, stb., stb. drága alkatrészek).
Pdtdi-ket ki is zártam első körben   eplus2
Mazda 6-ost drágának találtam (meg a többi arról a környékről származó járgányt is)
Opel dieselekről pedig megint meg van a véleményem  vigyor3
Maradt valami más? eplus2

Azt az egyet sajnálom hogy nem találtam egy 5 ajtóst amit megvehettem volna, de sebaj, a IV-es Mondim már tuti 5 ajtós verzió lesz  taps
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39581 Dátum: 2012.08.31 péntek, 16:49:19 »

De ha nem húzom oda erősen, akkor ugyanúgy lötyög majd, nem? vigyor3

Milyen feszültségeket kapsz a generátortól most teljesen feltöltött akkuval?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #39582 Dátum: 2012.08.31 péntek, 19:39:34 »

.....Autót úgy válassz, ahogy feleséget.
Tetszik, nem tetszik? Szép, nem szép? smile Harap? Nem harap? Tudod etetni? Engedelmes? Megbízható? stb- stb. nyes

Azért egy autóval nehezebb bebukni.  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #39583 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:14:46 »

Milyen feszültségeket kapsz a generátortól most teljesen feltöltött akkuval?

Nem tudom mennyire van feltöltve, 300km-t mentem azóta vele.

gyújtásnál: 12.2, indítózásnál egy pillanatra leesik 10-11körülre, utána beáll 13.8ra, fényszórót kapcsolva leesik 12.4re, majd gyorsan beáll 13.1re, aztán első-hátsó szélvédőfűtéssel + zenével is tartja ezt a 13.1et. Ez így oké?

Viszont a menübe lépegetve a dtc 9318 nem hibakód?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39584 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:28:27 »

Nem tudom mennyire van feltöltve, 300km-t mentem azóta vele.

gyújtásnál: 12.2, indítózásnál egy pillanatra leesik 10-11körülre, utána beáll 13.8ra, fényszórót kapcsolva leesik 12.4re, majd gyorsan beáll 13.1re, aztán első-hátsó szélvédőfűtéssel + zenével is tartja ezt a 13.1et. Ez így oké?

Viszont a menübe lépegetve a dtc 9318 nem hibakód?

A 9318 az azt jelenti, hogy az akkufeszültség 10 alá esik indítózáskor. A feszültségek szerintem annyira nem okésak, egy elvileg tökéletes generátorhoz mérve. A miénk majdnem pont ezeket adja, de hogy leesik-e 12.4-re, amikor ráadom a fényszórót, nem emlékszem, de utána 13.2-n áll meg, és utána ugyanúgy ennek a környékén marad teljes terheléssel. Fura, hogy a fényszóróra így leesik a feszültség, pedig az elvileg 15A alatti terhelés, az meg se kéne hogy kottyanjon a generátornak. Azokkal, akik a fejújítást végezték, beszéltél erről?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #39585 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:31:37 »

A 9318 az azt jelenti, hogy az akkufeszültség 10 alá esik indítózáskor. A feszültségek szerintem annyira nem okésak, egy elvileg tökéletes generátorhoz mérve. A miénk majdnem pont ezeket adja, de hogy leesik-e 12.4-re, amikor ráadom a fényszórót, nem emlékszem, de utána 13.2-n áll meg, és utána ugyanúgy ennek a környékén marad teljes terheléssel. Fura, hogy a fényszóróra így leesik a feszültség, pedig az elvileg 15A alatti terhelés, az meg se kéne hogy kottyanjon a generátornak. Azokkal, akik a fejújítást végezték, beszéltél erről?

Nem beszéltem még, főleg mert 10perce néztem az értékeket. vigyor3 Az neme lehet hogy az utólagos xenon miatt 12.4? Neked indítózáskor mennyire esik le?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39586 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:36:55 »

Nem beszéltem még, főleg mert 10perce néztem az értékeket. vigyor3 Az neme lehet hogy az utólagos xenon miatt 12.4? Neked indítózáskor mennyire esik le?

Utólagos xenon magyarázhatja a leesést, mert gyújtáskor annak kell kakaó rendesen. Indítózáskor 11-10.5 körül, attól függ mennyit állt az autó. De ez inkább akku kérdése, mint generátor.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #39587 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:41:54 »

Utólagos xenon magyarázhatja a leesést, mert gyújtáskor annak kell kakaó rendesen. Indítózáskor 11-10.5 körül, attól függ mennyit állt az autó. De ez inkább akku kérdése, mint generátor.

Majd lehet egy próbára visszaszerelem a halogént.És az indítózáskor való 10alá eséssel kell foglalkozzak?

Viszont az alapjáratom kicsit nehezen áll be. Régen semmi ingadozás nem volt, most meg emeli-ejti a fordulatot rendesen. Mitől lehet? Nem tanítottam jól be a motorvezérlést?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39588 Dátum: 2012.08.31 péntek, 21:03:29 »

Majd lehet egy próbára visszaszerelem a halogént.És az indítózáskor való 10alá eséssel kell foglalkozzak?

Viszont az alapjáratom kicsit nehezen áll be. Régen semmi ingadozás nem volt, most meg emeli-ejti a fordulatot rendesen. Mitől lehet? Nem tanítottam jól be a motorvezérlést?

Elvileg nem jó, ha ennyire leesik a feszültség, talán valami elektronikák nem szeretik. Majd ezt valaki megmondja. De ez már elég gyenge akkut jelez, öt éves noname akkuval esik le nekem annyira, amit írtam. Lehet, hogy a következő télen már kileheli a lelkét szegény, ha most ennyire leesik a feszültség.

Alapjáratra esetleg egy alapjárat-motor tisztítás, meg PCM-reset. Azután elvileg van valamilyen betanítási módszer, de szerintem magától is be kéne tanulnia egy idő után.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #39589 Dátum: 2012.08.31 péntek, 23:30:33 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.
Én még hozzá tenném,hogy a kocsim vásárlásakor az igényeimet vettem figyelembe majd elmentem haverhoz és beleültem a mondeojába és 10 perc után azt mondtam ok ez kell.Nem bántam meg.A hibák amik itt előfordulnak előjön ám másikon is csak arról hallgatnak.Baromira bejött nekem ez a kocsi és míg megtehetem erre cserélem majd idővel.Amit megkell csináltatni rajta tedd meg és az itt tapasztaltakból és tanácsokból fogadd meg a leírtakat és nem lesz gond.Azért vedd meg mert másnak nem kell.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #39590 Dátum: 2012.09.01 szombat, 09:07:26 »

Amúgy jó tudni, hogy éppen melyik megye lakója tököl előttem, mert lehet, hogy ha egy vidéki kollega poroszkál a bp-i dugóban, akkor elnézőbb vagyok, mintha egy bp-i töketlen fecske ügyetlenkedik.
ne sértödj meg de ettöl öröm táncot fogsz járni ha ezt tudni fogod a rendszám alapján?ha tököl nem mindegy honnan van? miért jó tudni? mindenki örülni fog körülöttem ha tudni fogja,hogy én pest megyei vagyok,vagy nem is tudom mit irnak rá.Nagykáta kirendeltség? azt sem tudják sokan merre van.de biztos jó mert tudom honnan jött ez a töketlen aki elöttem lefulladt a pirosnál.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #39591 Dátum: 2012.09.01 szombat, 09:35:22 »

Ilyen? Mert bár nem látok kopást most a védőgumin, azért ez mégiscsak korrektebb megoldás a kötegelőnél, és nem is drága.
ja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #39592 Dátum: 2012.09.01 szombat, 10:28:47 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.
Nekem volt eddig Golf, Passat, Citroen BX, XM. Kényelem szempontjából a franciák magasan nyerők, hozzájuk képest az összes többi egy kiült vasalódeszka. Szerelés szempontjából a németek jók, igaz eddig a Fordra sem volt különösebb panasz a szerelőm részéről. Mindemellett a Citroen XM mellett-után a Mondeo az eddigi legjobb autóm. Költeni annyit kell rá mint a többire, a kopó alkatrészeket ki kell cserélni és kész. Kb. 200e megtett km-nél cserélik általában a kuplungot, nekem kicsit korábban kellett. Jól felszerelt autó, némi fórumos böngészéssel-segítséggel szinte full extrássá lehet varázsolni. A németek ára korukhoz-állapotukhoz képest sztem irreális, ebben mindenképpen a Ford a nyerő.
Japánokról nyilatkozni nem tudok, de a szomszéd Suzukiját csak kötelező szervizre kell hordani  vigyor3
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39593 Dátum: 2012.09.01 szombat, 10:48:10 »

ja.

És mennyire volt nagy munka? Így ránézésre mintha csak fel kellene pattintani a lengőkarra, 'oszt kész.

Nekem volt eddig Golf, Passat, Citroen BX, XM. Kényelem szempontjából a franciák magasan nyerők, hozzájuk képest az összes többi egy kiült vasalódeszka. Szerelés szempontjából a németek jók, igaz eddig a Fordra sem volt különösebb panasz a szerelőm részéről. Mindemellett a Citroen XM mellett-után a Mondeo az eddigi legjobb autóm. Költeni annyit kell rá mint a többire, a kopó alkatrészeket ki kell cserélni és kész. Kb. 200e megtett km-nél cserélik általában a kuplungot, nekem kicsit korábban kellett. Jól felszerelt autó, némi fórumos böngészéssel-segítséggel szinte full extrássá lehet varázsolni. A németek ára korukhoz-állapotukhoz képest sztem irreális, ebben mindenképpen a Ford a nyerő.
Japánokról nyilatkozni nem tudok, de a szomszéd Suzukiját csak kötelező szervizre kell hordani  vigyor3

A BX-ünk futóművét és fotel puhaságú üléseit néha én is visszasírom  Smiley (És egy AC halált leszámítva nem is volt vele soha gond)
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #39594 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:04:44 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.

szia!

Már pár autó megfordult alattam.......de én kellemesen csalódtam  Mondeo-ban,pedig az enyém nem hibátlan (még )!
Volt Renault,Fiat.........Nissan Almera,Mazda 3......Opel,Audi A6.........és sosem voltam német ellenes,így Megane II helyett jött a Mondeo.    Francia kényelmes,japán igénytelen.........
Minden márkának meg van a maga köre,szerelője. Mindenki szidja a Renót is,pedig csak oda kell figyelni kicsit a kopó cuccokra,ahogy másnál is.

Drága esetleg a fenntartás??  Hát,itt a fórumon rengeteg segítőkész "Cartárs" van,jobbnál jobb tippekkel esetleg ajánlatokkal.......így nem igazán kell elszörnyülködni a bolti alkatrész áraktól........

biztos,hogy a következő autóm is mondeo lesz......vagy egy fiatalabb 3-as,vagy egy 4es... Smiley
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #39595 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:05:07 »

Sziasztok!
Tegnapi napon foglalózták a jelenlegi autóm, így még inkább rá kell álljak a keresgélésre, illetve  döntenem kell, hogy megvegyem életem "első " fordját ( 2.0TDCI Mondeo ), vagy nem.

Hogy borzoljam a kedélyeket, az elmúlt néhány hetes közvélemény kutatásom mondhatni ford ellenes, tízből talán két ember voksol a típus mellett, mit szóltok hozzá?
Akinek fordja van az azt mondja jó, de lehet nekik még nem volt több márkához szerencséjük,így nincs mihez viszonyítani.
Olyan fórumozó véleménye (IS) érdekelne,akinek autós múltjába néhány német,illetve japán márka megfordult, a francia-olasz márkákat messziről kerülöm, ezért azt nem is említem.
Belepofáznék én is:
A statisztikák szerint mondeo-t középkorú, családos, mérnökök veszik. Talán ezzel magyarázzák, hogy ez nem egy presztizs márka, nem kifejezetten csajozós autó. Olyan embernek való akinek már nem kell semmit bizonyítania. Hát nem tudom. Nekem is volt mindenféle autóm már, most nem sorolnán fel. Végül a mondeo-nál kötöttem ki. Tizenkét éve vettem az elsőt egy '93-as benzines full extrás Ghia-t. és imádtam. A mostanit két és fél éves korában vettem három és fél millióért, ez kb. a fele volt az új árának. Szerintem, jó üzletet kötöttem. Most kilenc éves és nem tervezem eladni. Diesel lévén nagy nyomatékkal bír és alcsony fogyasztással. Aki sokat jár, annak megéri. Egy benzineshez képest a fogyasztáskölönbség miatt jelentős a megtakarítás, főleg az elején amikor még olcsóbb volt a gázolaj. Persze kötöttem is rá. Porlasztócsúcsok, kuplung-lendkerék voltak a nagyobb kiadás. Megjegyzem a konkurens típusoknál azek lényegesen magasabb költséget jelentettek volna. És ez az ami szerintem a mondeo mellett áll, hogy olcsóbb a fenntartása, mint pl.: egy jóval drágább Passátnak. A másik dolog ami motivált, hogy nagyon jó a mondeo-s közösség! Ha csak az anyagi részét nézem akkor több tíz, hanem több százeret spóroltam csak azzal, hogy itt kértem segítséget alkatrészbeszerzéshez, javításhoz. Sok olyan megoldást kidolgoztunk, amivel egy 30-40ezres alkatrészcserét néhány ezer forintos költséggel kiváltottunk. Javítási, karbantartási segédleteket írtunk, mert a mondeo könnyen javítható, karbantartható otthon a garázsban is. Talán ezért is utalnak a statisztikák a műszaki végzettségre. Mondjuk nálam szempont volt ez, hogy otthon is meg tudjam oldani a felmerülő műszaki problémákat, mert az minden típusnál van.
És igen, középkorú, családos, mérnök vagyok és egy fekete gyöngyházmetál, tdci kombit hajtok.  Wink
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #39596 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:13:02 »

És igen, középkorú, családos, mérnök vagyok és egy fekete gyöngyházmetál, tdci kombit hajtok.  Wink
Én középkorú családtalan mérnök vagyok Mondeoval  Wink
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #39597 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:17:24 »

Én középkorú családtalan mérnök vagyok Mondeoval  Wink

..még nem néztem a listát,de Lajosmizsén ott leszel?   Smiley
Naplózva
fubu88
Vendég
« Új hozzászólás #39598 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:50:02 »

Belepofáznék én is:
A statisztikák szerint mondeo-t középkorú, családos, mérnökök veszik. Talán ezzel magyarázzák, hogy ez nem egy presztizs márka, nem kifejezetten csajozós autó.


helló
24 éves vagyok , nem mérnök és családom sincs egyenlőre csak barátnőm, ezért már csajoznom sem kellett ,mégis mondeót vettem 
mert : ausztriában dolgozunk és a két biciklit  és kb 10 utazó táskányi cuccot (előre hajtott hátsóüléssel )(kombi) lazán bepakoltam
és 1 tankal min 1000km-t mindig elmentem vele
költeni eddig nem költöttem rá(áprilisban vettem az autót) de most fogok ,bár eddig felmerülő problémákra rákérdeztem itt a forumon és bízokbenne hogy az se fog csillagászati összegbe kerülni
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #39599 Dátum: 2012.09.01 szombat, 14:41:09 »

A szíjrendszer felől minek lehet kopogó hangja miután bemelegszik a motor? Leginkább mintha műanyag lenne, és nem is ciklikus, inkább mintha valami oda-oda verődne valamihez. Eddig nem csinálta, de most az önindító és generátor felújítás óta hallom. A generátoron új gyári szíjtárcsa van. Szívósort kizárnám, mert nincs is rádugva a rudazata.

Erre valaki?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak: 1 ... 785 786 787 788 789 790 791 [792] 793 794 795 796 797 798 799 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.171 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.