Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.07 vasárnap, 16:04:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 787 788 789 790 791 792 793 [794] 795 796 797 798 799 800 801 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20687759 alkalommal)
0 Felhasználó és 92 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39650 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:48:37 »

Ez korrekt. Nekem megvan a 3-as Mondeok szerelési kézikönyve, valami netes kézikönyv. Kell esetleg Neked?
vigyor3 köszi elvagyok a TIS-sel..... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39651 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:50:26 »

vigyor3 köszi elvagyok a TIS-sel..... Wink wave

Az meg mi a szösz?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #39652 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:51:36 »

De gyorsan jött a segítség. Köszönöm srácok!  worship

Ártok az autónak ha holnap megyek egy kört leszedett csatival, amíg nem találok egy relét? (csak, hogy meggyőződjek, mechanikailag jó a hűtőkör)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39653 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:51:43 »

Az meg mi a szösz?
Technikal Information System ala Ford.... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39654 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:52:37 »

De gyorsan jött a segítség. Köszönöm srácok!  worship

Ártok az autónak ha holnap megyek egy kört leszedett csatival, amíg nem találok egy relét? (csak, hogy meggyőződjek, mechanikailag jó a hűtőkör)

Én nem tenném...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39655 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:52:44 »

De gyorsan jött a segítség. Köszönöm srácok!  worship

Ártok az autónak ha holnap megyek egy kört leszedett csatival, amíg nem találok egy relét? (csak, hogy meggyőződjek, mechanikailag jó a hűtőkör)
szerintem nem.csak mindig zárt lesz az elektromos szelep.A mechanikus termosztát úgyis ki fog nyitni,amikor kell! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39656 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:54:46 »

szerintem nem.csak mindig zárt lesz az elektromos szelep.A mechanikus termosztát úgyis ki fog nyitni,amikor kell! Wink wave

Már le is töltöttem a netről valami 2004-es TIS-t. Az jó?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39657 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:57:01 »

Már le is töltöttem a netről valami 2004-es TIS-t. Az jó?
bizony! Wink eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #39658 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 21:05:29 »

Már le is töltöttem a netről valami 2004-es TIS-t. Az jó?

2004-ig igen. Onnantól csak online eTIS van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #39659 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 21:11:43 »

2004-ig igen. Onnantól csak online eTIS van.

AndyA
Ez legális ,nem akarok bajt magamnak?,ha igen dobd át a linket pü-be létszíves
Köszi Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.03 hétfő, 21:36:23 írta Huszár Balázs » Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39660 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 21:33:21 »

Ez legális ,nem akarok bajt magamnak?,ha igen dobd át a linket létszíves
Köszi Balázs
ilyesmit csak privatban!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #39661 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 21:35:48 »

ilyesmit csak privatban!
Úgy gondoltam én is.
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39662 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 21:35:56 »

Ez legális ,nem akarok bajt magamnak?,ha igen dobd át a linket létszíves
Köszi Balázs

Hát én is kaptam, ez valami hosszú netes kézikönyv benne a különböző Mondeókkal de van benne szerintem hiányosság. Egyébként 114MB.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39663 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 21:36:53 »

Úgy gondoltam én is.
google sokat segít!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39664 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 22:07:00 »

szerintem nem.csak mindig zárt lesz az elektromos szelep.A mechanikus termosztát úgyis ki fog nyitni,amikor kell! Wink wave

Mondjuk az is igaz
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #39665 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 22:13:05 »

Köszi még egyszer srácok. Majd referálok relé-ellenőrzés után.  wave
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #39666 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 23:04:12 »

miután működik,ezért bizti gond nem lehet.Annál inkább összeégett relé.Éspedig a K163-as a motortérben!Mindjárt jön a kép is! Wink
A pcm vezérli a relét,gyanítom nem az ment tönkre,sokkal hamarabb ragadt vagy égett össze a relé!
Nnna.itt is van:
[img width=800 height=500]http://invitelweb.hu/tamas.simon/sci.png[/img
Egy kérdés: Ez a relé még mást is kapcsolgat? Csak, hogy PCM Module relay-nek hívják, olyan meglepő, hogy csak egy termosztátot nyitogat...
Kereskedelemben kapható vagy csak Ford spec?
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.04 kedd, 08:08:03 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #39667 Dátum: 2012.09.04 kedd, 10:56:49 »

Termosztát ügyben tévedtem, akkor se melegszik a motor üzemi körülmények közt, amikor nincs a fűtés csatlakoztatva.
Lehet vettem egy ugyanolyan rossz termosztátot? A hőgomba mehet úgy tönkre, hogy alacsonyabb hőfokot mutat?

 help
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39668 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:03:20 »

Termosztát ügyben tévedtem, akkor se melegszik a motor üzemi körülmények közt, amikor nincs a fűtés csatlakoztatva.
Lehet vettem egy ugyanolyan rossz termosztátot? A hőgomba mehet úgy tönkre, hogy alacsonyabb hőfokot mutat?

 help

A termosztáton régen ellenőrizték úgy, hogy forrásban levő vízbe tették és nézték hogy nyit-e. Na ezt most szerintem ne tedd ezzel a termosztáttal, mert elektronikus áramkör van benne. esetleg ha megvan még a kioperált termosztát és ha nem sajnálod akkor azon ellenőrizd le azon. Ha az jó, akkor tuti nem termosztáthiba van. Szerintem...
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39669 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:04:51 »

Segítsetek nekem abban, hogy hogyan kell használni a rajz szerint elkészített generátorszíj lazító készüléket. Mit hova kell akasztani?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #39670 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:17:35 »

Segítsetek nekem abban, hogy hogyan kell használni a rajz szerint elkészített generátorszíj lazító készüléket. Mit hova kell akasztani?

Nem kell akasztgatni. Kicsavarsz két csavart a főtengely szíjtárcsából, a harmadikat meglazítod, elfordul, laza a szíj, cseréled ami kell. Utána kézzel simán vissza tudod fordítani annyira, hogy a csavarjait visszatedd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39671 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:23:32 »

Egy kérdés: Ez a relé még mást is kapcsolgat? Csak, hogy PCM Module relay-nek hívják, olyan meglepő, hogy csak egy termosztátot nyitogat...
Kereskedelemben kapható vagy csak Ford spec?
nem,én úgy néztem,hogy csak azt kapcsolja.vegyél 1et motorcrafttol vagy mk2tol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39672 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:26:55 »

Termosztát ügyben tévedtem, akkor se melegszik a motor üzemi körülmények közt, amikor nincs a fűtés csatlakoztatva.
Lehet vettem egy ugyanolyan rossz termosztátot? A hőgomba mehet úgy tönkre, hogy alacsonyabb hőfokot mutat?

 help
várj! én azt úgy láttam,hogy az egy solenoid valve- tehát mágneses szelep!miért is fűtene a termosztatod?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #39673 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:30:21 »

Sziasztok!

Tudja-e valaki esetleg, hogy a belső világításért felelős égőket (első és hátsó üléseknél is, fej felett lévő, kapcsolható lámpák), illetve a lábtérvilágítás égőjét hogyan kell cserélni ill. milyen izzók kellenek oda?
Hogy kell levenni a búrát, stb.?

Köszi a segítséget! worship

Üdv.
Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39674 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:30:53 »

Nem kell akasztgatni. Kicsavarsz két csavart a főtengely szíjtárcsából, a harmadikat meglazítod, elfordul, laza a szíj, cseréled ami kell. Utána kézzel simán vissza tudod fordítani annyira, hogy a csavarjait visszatedd.

AndyA

Köszi, megszállott!  worship
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39675 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:31:58 »

Köszi, megszállott!  worship

Szerintem csak ki kell pattintgatni a búrákat és hozzáférsz.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #39676 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:37:11 »

Sziasztok!

Tudja-e valaki esetleg, hogy a belső világításért felelős égőket (első és hátsó üléseknél is, fej felett lévő, kapcsolható lámpák), illetve a lábtérvilágítás égőjét hogyan kell cserélni ill. milyen izzók kellenek oda?
Hogy kell levenni a búrát, stb.?

Köszi a segítséget! worship

Üdv.
Doby

Szofita van benne középen, és BA9S oldalt, ha van térképolvasó izzód. A búrát egy lapos csavarhúzóval, de akár körömmel is ki lehet fordítani a plafonból, utána sima ügy az izzócsere, adja magát.

Lábtérvilágítás T10. Megfog, kihúz, bedug, ennyi.

Ilyen izzó kell bele:

Szofita főfény:

http://dx.com/p/t10-ba9s-4w-6000-6500k-white-18-smd-5050-led-car-dome-reading-light-dc-12v-120979?item=5

Térképolvasóba:

http://dx.com/p/0-5w-4x5050-smd-led-80lm-8000k-white-car-reading-dome-combination-rear-lamp-light-dc-12v-59379?item=10

Lábtérvilágításba:

http://dx.com/p/t10-1-5w-12v-white-light-led-car-turning-signal-light-bulbs-2-pack-35620?item=16

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39677 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:37:57 »

Nem kell akasztgatni. Kicsavarsz két csavart a főtengely szíjtárcsából, a harmadikat meglazítod, elfordul, laza a szíj, cseréled ami kell. Utána kézzel simán vissza tudod fordítani annyira, hogy a csavarjait visszatedd.

AndyA
pedig az akasztót be kell akasztani! nemtudom
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #39678 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:39:16 »

pedig az akasztót be kell akasztani! nemtudom

Akkor valamit jól elbaxhattam... Én azt a fogason hagytam és a kabátom volt rajta, míg szereltünk... nyes

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #39679 Dátum: 2012.09.04 kedd, 11:46:24 »

Szofita van benne középen, és BA9S oldalt, ha van térképolvasó izzód. A búrát egy lapos csavarhúzóval, de akár körömmel is ki lehet fordítani a plafonból, utána sima ügy az izzócsere, adja magát.

Lábtérvilágítás T10. Megfog, kihúz, bedug, ennyi.

Ilyen izzó kell bele:

Szofita főfény:

http://dx.com/p/t10-ba9s-4w-6000-6500k-white-18-smd-5050-led-car-dome-reading-light-dc-12v-120979?item=5

Térképolvasóba:

http://dx.com/p/0-5w-4x5050-smd-led-80lm-8000k-white-car-reading-dome-combination-rear-lamp-light-dc-12v-59379?item=10

Lábtérvilágításba:

http://dx.com/p/t10-1-5w-12v-white-light-led-car-turning-signal-light-bulbs-2-pack-35620?item=16

AndyA

Köszi!

Azt akarom kipróbálni, hogy színes led-el milyen lehet?  vigyor3
Nem próbálta valaki, hogy mondjuk mint a műszerfal, zöld legyen a teljes belső fény? eplus2
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #39680 Dátum: 2012.09.04 kedd, 12:13:58 »

várj! én azt úgy láttam,hogy az egy solenoid valve- tehát mágneses szelep!miért is fűtene a termosztatod?
Hali!
Érdekelne ez solienoid valve, hogy hol is van ez, hogy hogyan befolyásolja a termesztát működését és a motor hűtését.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #39681 Dátum: 2012.09.04 kedd, 12:30:02 »

várj! én azt úgy láttam,hogy az egy solenoid valve- tehát mágneses szelep!miért is fűtene a termosztatod?
Fűtött termosztátnak hívják. Akár fűtött akár szolenoid mindig van rajta 11 volt. Viszont a bosch szervizes szerint a PCM direkt vezérli negatívval, reléje nincs. A relé csere után mindenesetre ugyanúgy volt feszültség a csatin.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39682 Dátum: 2012.09.04 kedd, 12:31:19 »

pedig az akasztót be kell akasztani! nemtudom

Akkor most hogyan is van ez? HMMM?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #39683 Dátum: 2012.09.04 kedd, 12:34:58 »

Hali!
Érdekelne ez solienoid valve, hogy hol is van ez, hogy hogyan befolyásolja a termesztát működését és a motor hűtését.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/05/17/elet_a_termosztaton_tul/

Lap közepe felé van szürke háttérrel a magyarázata.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39684 Dátum: 2012.09.04 kedd, 17:38:22 »

Fűtött termosztátnak hívják. Akár fűtött akár szolenoid mindig van rajta 11 volt. Viszont a bosch szervizes szerint a PCM direkt vezérli negatívval, reléje nincs. A relé csere után mindenesetre ugyanúgy volt feszültség a csatin.

nemondmán'!
Mindjárt dobom a képet!



Szóval igaza van az úrnak!
A relé valószínűleg a gyújtás ráadásával meghúz,és a +12V-ot mindig küldi a fűtésre.A PCM pedig testet kapcsol neki a működéséhez.Ha pedig folyamatos a test és a + is,az valami mástól van.Mondjuk a hőmérséklet érzékelés fals jelétől......
Ja,és a szolenoid az máshol van. a tűzfalon.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.04 kedd, 18:01:57 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39685 Dátum: 2012.09.04 kedd, 17:59:11 »

Akkor most hogyan is van ez? HMMM?
Ehune:
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39686 Dátum: 2012.09.04 kedd, 18:22:27 »

Ehune:
[img width=800 height=391]http://invitelweb.hu/tamas.simon/lazito.jpg[/img

Ez kicsit több, mint amit reméltem!  taps
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.05 szerda, 09:14:19 írta AndyA » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39687 Dátum: 2012.09.04 kedd, 18:23:19 »

Ez kicsit több, mint amit reméltem!  taps
eljen Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #39688 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:06:20 »

A relé valószínűleg a gyújtás ráadásával meghúz,és a +12V-ot mindig küldi a fűtésre.A PCM pedig testet kapcsol neki a működéséhez.Ha pedig folyamatos a test és a + is,az valami mástól van.Mondjuk a hőmérséklet érzékelés fals jelétől......
Ja,és a szolenoid az máshol van. a tűzfalon.
[img width=800 height=500]http://invitelweb.hu/tamas.simon/sci2.png[/img
Sajnos a lehúzott csatis teszt azt mutatta, hogy a fűtéstől függetlenül se melegedik be a motor. Csati fenn, csati lenn, nem melegszik.
Délután műszerfal teszt módban megnéztem, hogy melegszik. 30-ról indult és viszonylag gyorsan melegedett 50-ig. Akkor érezhetően melegedni kezdett a kimenő cső és lelassult a melegedés. Ez után emelt üresjárattal felmelegítettem 79-ig aztán elindultam. 100 méter gurulás után visszaesett a hő 70 alá. Ezek után a hazafelé vezető 25 km-en keresztül nem is ment feljebb.

Egy adalék még, hogy ha leállítom a látszólag 70 fokos motort és mondjuk 10 perc múlva újraindítom, akkor a hőmérő egyből beáll a 80-90 közti tartományba, de pár másodperc múlva vissza is hűl 70-re...

Lehet vettem a rossz termosztát után egy másik rosszat??? Mondjuk nem gyári hanem ahhoz kísértetiesen hasonló e-bayes, harmadáron.

Rendes Tőled, hogy így tolod az infót.  worship

 wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.05 szerda, 09:14:27 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #39689 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:26:28 »

Az én Mondeeo-m 1.8 125LE és ezek asszem 98 foknál nyitnak. Mikor nekem rossz volt a termosztátom akkor csak álló helyzetben melegedett, elindulás után elkezdett visszahűlni. Termosztátcsere után a hőmérő beáll a középhelyzetbe télen nyáron tempótól függetlenül. Szerintem neked a termosztáttal lesz bajod. Ha melegszik a hűtő felé menő cső mielőtt elérné a nyitási hőmérsékletet akkor termosztát error. Bár van egy pici luk a termosztáton ami mindig engedi át a hűtőfolyadékot de szerintem annyit nem enged át, hogy attól melegedjen az a bizonyos cső.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #39690 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:27:26 »

Sajnos a lehúzott csatis teszt azt mutatta, hogy a fűtéstől függetlenül se melegedik be a motor. Csati fenn, csati lenn, nem melegszik.
Délután műszerfal teszt módban megnéztem, hogy melegszik. 30-ról indult és viszonylag gyorsan melegedett 50-ig. Akkor érezhetően melegedni kezdett a kimenő cső és lelassult a melegedés. Ez után emelt üresjárattal felmelegítettem 79-ig aztán elindultam. 100 méter gurulás után visszaesett a hő 70 alá. Ezek után a hazafelé vezető 25 km-en keresztül nem is ment feljebb.

Egy adalék még, hogy ha leállítom a látszólag 70 fokos motort és mondjuk 10 perc múlva újraindítom, akkor a hőmérő egyből beáll a 80-90 közti tartományba, de pár másodperc múlva vissza is hűl 70-re...

Lehet vettem a rossz termosztát után egy másik rosszat??? Mondjuk nem gyári hanem ahhoz kísértetiesen hasonló e-bayes, harmadáron.

Rendes Tőled, hogy így tolod az infót.  worship

 wave
nagyon szívesen,bárcsak segítene is..... nyes

Akkor viszont valóban esélyes,hogy a termosszal van továbbra is gond!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #39691 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:53:47 »

Sziasztok!

Tegnap váltam papiron is Mondeo tulajdonossá. Egy MKIII-mas 2.0 (85kW) TDDI GHIA kombit sikerült megkaparintani. Most riasztószervizbe van, aztán ha minden igaz, akkor hétvégén kapja az új szűrőket, olajat, szijakat, feszitőre csapágyat, EGR pucolást, dugót.

Lenne 1-2 kérdésem az autóval kapcsolatban, amire remélem tudtok válaszolni.

1. Wikiben és itt a fórumban is TDCI szabadonfutósitásról van irás. Ezt a szabadonfutósitást érdemes megcsinálni TDDI-n is vagy ennél másképp van megoldva és nem szükséges?

2. Az autóban van kiegészitő fűtés, pillanatok alatt be is áll a hőmérséklet mutató középre. Azonban ezt követően előző autókhoz képest elég gyakran kapcsol be a hűtőventillátor. Pl. este hazaértem, kint már csak ilyen 18 fok körül volt. Városi poroszkálásból álltam meg. A mutató középen állt, klima kikapcsolva. Nyitom kaput, kb fél perc és kapcsolt a venti. Másnál is ilyen ez vagy aggódjak miatta?

3. Az előző pontohoz kapcsolódva, mikor kapcsol a ventillátor, a fényszórók egy pillanatra villannak egyet. Ez szerintem nem normális. Generátor felújitás elé nézek?

4. Jobb első centrálzár vacakolgat, nem mindig akar nyitni. Van ennek valami tipushibája, lehet javitani vagy komplett csere?

Még biztos lesz ezer meg ezer kérdésem, amik jönnek majd, ahogy elkezdem használni az autót. Remélem, hogy idővel én is tudok majd segiteni másoknak Smiley

Minden választ előre is köszönök!

Zsolteey.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domeeno
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #39692 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:59:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nagy valószinűséggel a főtengely ékszijtárcsád gyengélkedik. Érdemes a teljes generátor oldal alkatrészeit átvizsgálni, és szükség szerint cserélni. Tapasztalat. Ha a rendszerben csak egy alkatrészt cserélsz, és van még elhasználodott alkatrész a redszerben, a gyenge rossz alkatrészek rövid idön belül tönkre teszik az újat. Mgoldás, egyszer kell a rendszerben, az ékszijat, a főtengely ékszijtárcsát, az összes görgőt, a szijfeszitőt (hidraulikus rugó alupogácsázás), és a fix generátor ékszijtárcsát szabadonfutóra cserélni. Ez attól függően, holszerzedbe az alkatrészt, 60-80 ezer ft. Ha kicseréled az emlitett alkatrészeket, igen hosszú időre elfelejtheted a generátor oldal javitását. Olvas vissza a TDCI TDDI a FAQ és A WIKI topikban és rájössz, hogy nem mindig az az olcsó ami elsőre annak látszik.  A kocsi állapotának megfelelően, jól át kell gondolni a célra vezető megoldást. wave
Tisztelettel László! worship
Köszönöm a gyors segítséget!
Naplózva

2005 Mondeo 2.2 TDCi  155LE, 6 gang, Titanium-X
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #39693 Dátum: 2012.09.04 kedd, 21:38:49 »

Sziasztok!

Tegnap váltam papiron is Mondeo tulajdonossá. Egy MKIII-mas 2.0 (85kW) TDDI GHIA kombit sikerült megkaparintani. Most riasztószervizbe van, aztán ha minden igaz, akkor hétvégén kapja az új szűrőket, olajat, szijakat, feszitőre csapágyat, EGR pucolást, dugót.

Lenne 1-2 kérdésem az autóval kapcsolatban, amire remélem tudtok válaszolni.

1. Wikiben és itt a fórumban is TDCI szabadonfutósitásról van irás. Ezt a szabadonfutósitást érdemes megcsinálni TDDI-n is vagy ennél másképp van megoldva és nem szükséges?

2. Az autóban van kiegészitő fűtés, pillanatok alatt be is áll a hőmérséklet mutató középre. Azonban ezt követően előző autókhoz képest elég gyakran kapcsol be a hűtőventillátor. Pl. este hazaértem, kint már csak ilyen 18 fok körül volt. Városi poroszkálásból álltam meg. A mutató középen állt, klima kikapcsolva. Nyitom kaput, kb fél perc és kapcsolt a venti. Másnál is ilyen ez vagy aggódjak miatta?

3. Az előző pontohoz kapcsolódva, mikor kapcsol a ventillátor, a fényszórók egy pillanatra villannak egyet. Ez szerintem nem normális. Generátor felújitás elé nézek?

4. Jobb első centrálzár vacakolgat, nem mindig akar nyitni. Van ennek valami tipushibája, lehet javitani vagy komplett csere?

Még biztos lesz ezer meg ezer kérdésem, amik jönnek majd, ahogy elkezdem használni az autót. Remélem, hogy idővel én is tudok majd segiteni másoknak Smiley

Minden választ előre is köszönök!

Zsolteey.
A szabadon futósítás nálad is értelmes dolog mert a feszítő rendszer egy és ugyan az mindkét tipusnál.Csak a motorban van eltérés.A kiegészítő fütésed egy jódolog de most semmi köze a motor melegedéséhez mert 5 fok alatt kapcsol be.Majd megérzed téli használat alatt. A ventilátort megkell nézni mert sürüen kapcsol az nem igazán jó.A központi zárnál nézd meg a bal oldalit az ajtó vastag vezetékét vedd le és fújd be mert az vezérli a többit.de a jobb oldalit is fújd be.A zár 3. csavarját tekerd ki és fújd be WD-40-el.Ha nem javul akkor csere.Új kb 30 e ft.A bontott meg lutri,hogy milyen lesz ha beteszed.Méress egy töltést üresben meg terhelve és abból tudni fogod milyen .Az akksit is méresd meg terhelő villával.A motorral való kérdéseidet meg a TDDi topivban tedd fel.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #39694 Dátum: 2012.09.04 kedd, 21:46:48 »

A szabadon futósítás nálad is értelmes dolog mert a feszítő rendszer egy és ugyan az mindkét tipusnál.Csak a motorban van eltérés.A kiegészítő fütésed egy jódolog de most semmi köze a motor melegedéséhez mert 5 fok alatt kapcsol be.Majd megérzed téli használat alatt. A ventilátort megkell nézni mert sürüen kapcsol az nem igazán jó.A központi zárnál nézd meg a bal oldalit az ajtó vastag vezetékét vedd le és fújd be mert az vezérli a többit.de a jobb oldalit is fújd be.A zár 3. csavarját tekerd ki és fújd be WD-40-el.Ha nem javul akkor csere.Új kb 30 e ft.A bontott meg lutri,hogy milyen lesz ha beteszed.Méress egy töltést üresben meg terhelve és abból tudni fogod milyen .Az akksit is méresd meg terhelő villával.A motorral való kérdéseidet meg a TDDi topivban tedd fel.

Annyival kiegészíteném tanult kollégámat, hogy a motor "ugyanaz" csak az üzemanyag ellátás más (CR vs Direct Injection adagolóval)
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a Tddi azért bírja tovább szabadonfutósítás nélkül, mert 900RPM körül alakul az alapjárata, míg a Tdci-nek 750 körül, amely jobban igénybe veszi a szíjrendszer alkatrészeit. De ettől függetlenül jót teszel vele, ha megcsináltatod.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39695 Dátum: 2012.09.04 kedd, 21:56:45 »

2. Az autóban van kiegészitő fűtés,

Tddi-ben kiegészítő fűtés? Ez biztos?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #39696 Dátum: 2012.09.04 kedd, 22:11:50 »

Tddi-ben kiegészítő fűtés? Ez biztos?

Etis szerint:
"Elektronikusan növelt fűtővel"

Hogy tényleg benne van-e azt még nem tudtam megnézni Smiley

Apropó etis. Ezeket tudja valaki, hogy pontosan mit jelentenek:

Ice Feature Pack 4
Deployable Anti-W'Lash Restr
Air Crtn Rstrnt LH

TISLER19: köszönöm a válaszod!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #39697 Dátum: 2012.09.04 kedd, 22:20:41 »

Tddi-ben kiegészítő fűtés? Ez biztos?
nekem is van benne gyárilag
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #39698 Dátum: 2012.09.04 kedd, 22:22:52 »

Annyival kiegészíteném tanult kollégámat, hogy a motor "ugyanaz" csak az üzemanyag ellátás más (CR vs Direct Injection adagolóval)
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a Tddi azért bírja tovább szabadonfutósítás nélkül, mert 900RPM körül alakul az alapjárata, míg a Tdci-nek 750 körül, amely jobban igénybe veszi a szíjrendszer alkatrészeit. De ettől függetlenül jót teszel vele, ha megcsináltatod.
worship :worship:Bocs a kicsit rosszabb fogalmazásért de így a helyes
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #39699 Dátum: 2012.09.04 kedd, 22:27:37 »

volt már valakinek olyan tapasztalata,hogy a vezetőülés feletti napellenző egyik vége teljesen kilazult?a bal oldalon csavarok rögzítik,de a másik oldal nem tudom hogy van rögzítve,s az a vége már szinte lötyög...mit lehet tenni ezzel?
Naplózva

Mondeo MK3 2004 TDCI-130LE, 6 seb.,5 ajtós
Oldalak: 1 ... 787 788 789 790 791 792 793 [794] 795 796 797 798 799 800 801 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.