Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.02 kedd, 20:41:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 850 851 852 853 854 855 856 [857] 858 859 860 861 862 863 864 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20620847 alkalommal)
0 Felhasználó és 127 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #42800 Dátum: 2013.01.02 szerda, 14:45:10 »

Az nem 3 liter? (2+1).  integet2

2 x öblítési művelet + 1 x feltöltési művelet, és a 2 literből egy kicsi még maradt is.

Vigyázz az ilyen kérdésekkel, mert mindjárt elmagyarázom, hogy az autó fogyasztását miért mm2-ben mérjük!!!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #42801 Dátum: 2013.01.02 szerda, 14:46:31 »

2 x öblítési művelet + 1 x feltöltési művelet, és a 2 literből egy kicsi még maradt is.

Vigyázz az ilyen kérdésekkel, mert mindjárt elmagyarázom, hogy az autó fogyasztását miért mm2-ben mérjük!!!

AndyA
Bocs, főnök! Ne haragudj, hogy élek...  integet2

(a két öblítést nem ugyanazzal az olajjal csinálják)
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.02 szerda, 14:49:34 írta joxer » Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #42802 Dátum: 2013.01.02 szerda, 14:48:16 »

Kb 1 liter van a rendszerben, ugye? Mert akkor 3 liter kell. De még ha elég a 2 is, én akkor is sajnálom. Valami nagyon hasonló specifikációval bíró olajjal nem lehetne alaposabban átöblíteni, és majd csak utána feltölteni?
Én is egy literről tudok feltöltési mennyiségként.
Naplózva
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42803 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:01:28 »

Ezzel csak az a gáz, hogy az az olaj asszem 6/liter... szomoru1

Nincs valami olcsóbb megoldás öblíteni?

Nem kell azért cifrázni szerintem. A gyári 6000 forintos olaj sem különb, mint az egyéb ATF olaj.....szerintem.

Ezzel öblítettem és töltöttem fel.

ATF ELF ELFMATIC G3 / 1700.-Ft/l Smiley
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #42804 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:06:46 »

Nem kell azért cifrázni szerintem. A gyári 6000 forintos olaj sem különb, mint az egyéb ATF olaj.....szerintem.

Ezzel öblítettem és töltöttem fel.

ATF ELF ELFMATIC G3 / 1700.-Ft/l Smiley

Én meg ugyan gyárit vettem, de nem az a FINIS volt, amit mondtak, hanem egy másik, és az olcsóbb volt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42805 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:14:53 »

Kb 1 liter van a rendszerben, ugye? Mert akkor 3 liter kell. De még ha elég a 2 is, én akkor is sajnálom. Valami nagyon hasonló specifikációval bíró olajjal nem lehetne alaposabban átöblíteni, és majd csak utána feltölteni?
Tisztelt Fórumtárs!
A kormányszervó és a kormánymű, nem az a terület ahol érdemes spórolni. Az olcsó öblitő olajjal az a probléma, hogy egy része az öblités után, benne marad a rendszerben. Ezek után, ha felöntöd a tiszta olajjal keveredik a két minőság, ami végső soron nem használ a rendszernek. A TIS gyári előirás, nem véletlenűl irja elő a 3 liter össz mennyiséget, amiből 2 liter az öblitésre van szánva és 1 a feltöltésre.. Én 5 év után cseréltem előszőr szervo olajat és takaritottam ki a szervó rendszert. Olyan szennyezet volt a rendszer, hogy a 2 liter olaj épp, hogy elég volt a teljes tisztitáshoz, és a tágulási tartályt csak 1.5 óráig takaritottam mire teljesen átlátszó lett és látni lehetett az olajszintet. A 3 liter olaj ára durván 3x7200 Ft, a kormánymű és a szervó cseréje alsó hangon 150.000Ft+ munkadij. Ezt a két számot kell egymással szembe állitani. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.02 szerda, 19:27:50 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #42806 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:17:29 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kormányszervó és a kormánymű, nem az a terület ahol érdemes spórolni. Az olcsó öblitő olajjal az a probléma, hogy egy része az öblités után, benne marad a rendszerben. Ezek után, ha felöntöd a tiszta olajjal keveredik a két minőság, ami végső soron nem használ a rendszernek. A TIS gyári előirás, nem véletlenűl irja elő a 3 liter össz mennyiséget, amiből 2 liter az öblitésre van szánva és 1 a feltöltésre.. Én 5 év után cseréltem előszőr szervo olajat és takaritottam ki a szervó rendszert. Olyan szennyezet volt a rendszer, hogy a 2 liter olaj épp, hogy elég volt a teljes tisztitáshoz, és a tágulási tartályt csak 1.5 óráig takaritottam mire teljesen átlátszó lett és látni lehetett az olajszintet. A 3 liter olaj ára durván 7200 Ft, a kormánymű és a szervó cseréje alsó hangon 150.000Ft+ munkadij. Ezt a két számot kell egymással szembe állitani. wave
Tisztelettel László! worship
Szia László!

Mondjuk én olyan 6k-t tudok, hogy annyiba kerül a szervoolaj. És ne feledd azt az adalékot sem, amit javasoltál legutóbb ilyen témában. Szerintem megéri idejében olajat cserélni.  integet2
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #42807 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:20:21 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kormányszervó és a kormánymű, nem az a terület ahol érdemes spórolni. Az olcsó öblitő olajjal az a probléma, hogy egy része az öblités után, benne marad a rendszerben. Ezek után, ha felöntöd a tiszta olajjal keveredik a két minőság, ami végső soron nem használ a rendszernek. A TIS gyári előirás, nem véletlenűl irja elő a 3 liter össz mennyiséget, amiből 2 liter az öblitésre van szánva és 1 a feltöltésre.. Én 5 év után cseréltem előszőr szervo olajat és takaritottam ki a szervó rendszert. Olyan szennyezet volt a rendszer, hogy a 2 liter olaj épp, hogy elég volt a teljes tisztitáshoz, és a tágulási tartályt csak 1.5 óráig takaritottam mire teljesen átlátszó lett és látni lehetett az olajszintet. A 3 liter olaj ára durván 7200 Ft, a kormánymű és a szervó cseréje alsó hangon 150.000Ft+ munkadij. Ezt a két számot kell egymással szembe állitani. wave
Tisztelettel László! worship

Az a baj, hogy amit nekem hoz szervó olajat, annak literje kerül kb 6ezer ft-ba. Azt meg nem hiszem, hogy egy olyan olaj ami megfelel a gyári előírásoknak, nagy kárt tudna tenni a rendszerben, főleg hogy csak elenyésző mennyiség marad benne miután leengedem, és feltöltöm ford olajjal. És mint írtad, a 2liter szinte nem is elég az alapos átöblítéshez. Pont ezért érdekelne valami megoldás, de BDWTeam fórumtárs nagyjából meg is adta rá a választ.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #42808 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:24:55 »

Szervóolaj csere témához....

Nem úgy csináltam, mint a fórumon lévő leírásban van.
Én kivettem a tartályt azt is kipucoltam. Az átmosást pedig úgy csináltam, hogy a tartályon lévő visszatérő ágat nem raktam vissza, a tartályon a helyét(csonkot) pedig ledugóztam.
Tehát a szivattyútól visszajövő csövet beledugtam egy üvegbe a tartályt pedig folyamatosan töltögettem friss olajjal(qva gyorsan kiürül, erre figyelni kell nagyon)  amíg nem jött a szép tiszta olaj. A mosóolaj valami noname 800ft/l a célra tökéletesen megfelelt a dzsuvát kimosta szépen. Utána ment bele a gyári olaj. 
Az egész művelethez 2l "gagyi" és 1l gyári ford olajat használtam el. +1 sör a segítőnek aki a kormányt tekergette.  Wink
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #42809 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:29:24 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kormányszervó és a kormánymű, nem az a terület ahol érdemes spórolni. Az olcsó öblitő olajjal az a probléma, hogy egy része az öblités után, benne marad a rendszerben. Ezek után, ha felöntöd a tiszta olajjal keveredik a két minőság, ami végső soron nem használ a rendszernek. A TIS gyári előirás, nem véletlenűl irja elő a 3 liter össz mennyiséget, amiből 2 liter az öblitésre van szánva és 1 a feltöltésre.. Én 5 év után cseréltem előszőr szervo olajat és takaritottam ki a szervó rendszert. Olyan szennyezet volt a rendszer, hogy a 2 liter olaj épp, hogy elég volt a teljes tisztitáshoz, és a tágulási tartályt csak 1.5 óráig takaritottam mire teljesen átlátszó lett és látni lehetett az olajszintet. A 3 liter olaj ára durván 7200 Ft, a kormánymű és a szervó cseréje alsó hangon 150.000Ft+ munkadij. Ezt a két számot kell egymással szembe állitani. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Az általam (feljebb) leírt módszerrel nem fog keveredni a 2féle olaj, mert csak akkor raktam vissza a visszatérő csövet a tartályra mikor már a gyári olaj jött a rendszerből.
Ezzel a módszerrel nincs meg  a "körforgás" a rendszerben, mert a koszos olaj egy üvegben végzi.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.02 szerda, 15:31:52 írta Zoleex » Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42810 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:30:38 »

Nem kell azért cifrázni szerintem. A gyári 6000 forintos olaj sem különb, mint az egyéb ATF olaj.....szerintem.

Ezzel öblítettem és töltöttem fel.

ATF ELF ELFMATIC G3 / 1700.-Ft/l Smiley
Tisztelt Fórumtárs!
2004 óta a Ford minden gépébe a WSS-M2C-204-A2 zöld szinű olajat használja mely alkamas még az eletro- hydraulikus remdszerek működtetéséhez is. Az olaj literenkénti ára most kb 2400 Ft. Szerintem nem véletlenül irnak elő egy meghatározott specifikációt, frekventált helyekre.
Temészetesen nem vitatom, hogy az általad használt olaj nem jó, ha helyettesitőként megfelel, a gyári előirásoknak.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #42811 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:32:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
2004 óta a Ford minden gépébe a WSS-M2C-204-A2 zöld szinű olajat használja mely alkamas még az eletro- hydraulikus remdszerek működtetéséhez is. Az olaj literenkénti ára most kb 2400 Ft. Szerintem nem véletlenül irnak elő egy meghatározott specifikációt, frekventált helyekre.
Temészetesen nem vitatom, hogy az általad használt olaj nem jó, ha helyettesitőként megfelel, a gyári előirásoknak.
Tisztelettel László! worship
Ja igen, a zöld olaj olcsóbb. Nekem meg persze hogy piros kell majd. Miért is lenne nekem jó?!  falbav
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42812 Dátum: 2013.01.02 szerda, 15:39:16 »

Tisztelt László!

Az általam (feljebb) leírt módszerrel nem fog keveredni a 2féle olaj, mert csak akkor raktam vissza a visszatérő csövet a tartályra mikor már a gyári olaj jött a rendszerből.
Ezzel a módszerrel nincs meg  a "körforgás" a rendszerben, mert a koszos olaj egy üvegben végzi.
Tisztelt Fórumtárs!
Mint ahogy a matematikában, egy feledatot többféle képpen is meglehet oldani.
 eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Wadasz_22
Vendég
« Új hozzászólás #42813 Dátum: 2013.01.02 szerda, 16:31:05 »

Az alsó matrica nekem zöld.


jaja, ez alapján úgy néz ki. Nem tudom a többi v6 milyen matricával járkál
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #42814 Dátum: 2013.01.02 szerda, 16:43:42 »

Sziasztok!

Találtam a motortérben egy kóbor vákumcsövet, aminek nem találom a helyét. Ami biztos, hogy nem a turbóra, nem a fékrásegítőre és nem az EGR-re menő csőről van szó, hanem egy negyedikről. Ez vastagabb, mint a többi cső, és egy 90 fokos könyökben végződik. Csináltam a végéről egy fényképet, talán segít:
http://sdrv.ms/12YaaT7

Microcates ábrán bekereteztem, hogy melyik cső lenne az:
http://sdrv.ms/RtalT8

Ha valaki tudja, hogy hova kéne menjen, kérem írja meg.
Köszi!
Zsolteey.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42815 Dátum: 2013.01.02 szerda, 16:46:20 »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítőkész kommenteket.  worship worship
Összegezve, akkor így is úgyis 3 litert kell vennem. A kérdés, hogy miből?
A piros Ford 7351 Ft. Szorozva 3-al egyenlő hajjjjajjjjjajjj-jal.
A zöld Ford 3081. Azért már sokkal barátibb. De akkor mivel 2002-es az autóm ezt nem használhatom?

Továbbá, amit BDWTeam írt, hogy
Nem kell azért cifrázni szerintem. A gyári 6000 forintos olaj sem különb, mint az egyéb ATF olaj.....szerintem.

Ezzel öblítettem és töltöttem fel.

ATF ELF ELFMATIC G3 / 1700.-Ft/l Smiley
ez is eléggé jól hangzik. Ha ezzel öblítek és töltök fel, az baj, és inkább költsem rá a pirosra?  rinya

 worship worship köszi mindenkinek még egyszer. worship worship
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #42816 Dátum: 2013.01.02 szerda, 16:58:58 »

Sziasztok!

Találtam a motortérben egy kóbor vákumcsövet, aminek nem találom a helyét. Ami biztos, hogy nem a turbóra, nem a fékrásegítőre és nem az EGR-re menő csőről van szó, hanem egy negyedikről. Ez vastagabb, mint a többi cső, és egy 90 fokos könyökben végződik. Csináltam a végéről egy fényképet, talán segít:
http://sdrv.ms/12YaaT7

Microcates ábrán bekereteztem, hogy melyik cső lenne az:
http://sdrv.ms/RtalT8

Ha valaki tudja, hogy hova kéne menjen, kérem írja meg.
Köszi!
Zsolteey.
Szerintem az a cső a levegőszűrő házra való!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #42817 Dátum: 2013.01.02 szerda, 17:08:27 »

Szerintem az a cső a levegőszűrő házra való!
Nemcsak szerinted Wink
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #42818 Dátum: 2013.01.02 szerda, 17:20:42 »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítőkész kommenteket.  worship worship
Összegezve, akkor így is úgyis 3 litert kell vennem. A kérdés, hogy miből?
A piros Ford 7351 Ft. Szorozva 3-al egyenlő hajjjjajjjjjajjj-jal.
A zöld Ford 3081. Azért már sokkal barátibb. De akkor mivel 2002-es az autóm ezt nem használhatom?

Továbbá, amit BDWTeam írt, hogy ez is eléggé jól hangzik. Ha ezzel öblítek és töltök fel, az baj, és inkább költsem rá a pirosra?  rinya

 worship worship köszi mindenkinek még egyszer. worship worship
 integet2 integet2
Nekem Eneos ATF DIII van benne, szép piros, tökéletesen teszi a dolgát és mégsem aranyárban mérték, mikor kellett.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #42819 Dátum: 2013.01.02 szerda, 17:52:15 »

Szerintem az a cső a levegőszűrő házra való!

És tényleg Smiley
A légszűrő szűrőbetét utáni oldalán ha szembe állsz a kocsinak, akkor a légszűrőház bal hátsó sarkában.
Ezer köszönet  worship worship

tibike71:
Köszi a megerősítést  worship

Esetleg ha már szó van róla, azt lehet tudni, hogy e cső mi célt szolgál?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #42820 Dátum: 2013.01.02 szerda, 18:09:08 »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítőkész kommenteket.  worship worship
Összegezve, akkor így is úgyis 3 litert kell vennem. A kérdés, hogy miből?
A piros Ford 7351 Ft. Szorozva 3-al egyenlő hajjjjajjjjjajjj-jal.
A zöld Ford 3081. Azért már sokkal barátibb. De akkor mivel 2002-es az autóm ezt nem használhatom?

Továbbá, amit BDWTeam írt, hogy ez is eléggé jól hangzik. Ha ezzel öblítek és töltök fel, az baj, és inkább költsem rá a pirosra?  rinya

 worship worship köszi mindenkinek még egyszer. worship worship
 integet2 integet2
Nekem is piros van benne.Igaz,hogy sok a szám ami kijön ugyan nem tudom mi az ára,de ha 4 év múlva lecseréled addig nem olyan sok és jó szerintem.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #42821 Dátum: 2013.01.02 szerda, 18:20:03 »

Üdv!
A szervóolaj témához...
Az olaj tartályát mivel takarítottátok ki? Tartály leszerelés után valamilyen pl.: Brigéciol-os átmosás?!
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #42822 Dátum: 2013.01.02 szerda, 18:24:16 »

Én fék tisztítóval tisztítottam ki.


Üdv!
A szervóolaj témához...
Az olaj tartályát mivel takarítottátok ki? Tartály leszerelés után valamilyen pl.: Brigéciol-os átmosás?!
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42823 Dátum: 2013.01.02 szerda, 18:30:46 »

A szervóolajat milyen időközönként kell cserélni?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #42824 Dátum: 2013.01.02 szerda, 18:32:31 »

A szervóolajat milyen időközönként kell cserélni?
Én off autónál ott meg ráadsául előírás is volt 4 évente.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42825 Dátum: 2013.01.02 szerda, 18:34:25 »

Én off autónál ott meg ráadsául előírás is volt 4 évente.

És arra van "előírás", hogy hány km után?
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #42826 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:02:25 »

Tisztelt Fórumtárs!
2004 óta a Ford minden gépébe a WSS-M2C-204-A2 zöld szinű olajat használja mely alkamas még az eletro- hydraulikus remdszerek működtetéséhez is. Az olaj literenkénti ára most kb 2400 Ft. Szerintem nem véletlenül irnak elő egy meghatározott specifikációt, frekventált helyekre.
Temészetesen nem vitatom, hogy az általad használt olaj nem jó, ha helyettesitőként megfelel, a gyári előirásoknak.
Tisztelettel László! worship

Az én kocsim 2004/05 német piacos és még pirossal volt feltöltve. Legalább is amennyire a cserénél kiderült, de Cromaxban is azt hozták ki, hogy piros kéne bele. De szerintem simán jó az újabb zöld is ahogyan László is és többen cserélték. Én kényszerből vettem más márkát mert nem volt nekik elég a polcon. Én pl Eneos ATF Dextron 3-t vettem. Ez piros és rendelkezik Ford, GM jováhagyással és az ára 2000Ft/L körül volt. Azóta is hibátlan a gépezet.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42827 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:13:12 »

Üdv!
A szervóolaj témához...
Az olaj tartályát mivel takarítottátok ki? Tartály leszerelés után valamilyen pl.: Brigéciol-os átmosás?!
Tisztelt Fórumtárs!
Mint irtam az előzőekben én 5 év után takaritottam előszőr a tartályt. Brigéciol és fék tisztitó egymás utáni alkalmazása. Nem volt egyszerü feledat. Nagyon megszenvedtem vele mire mindenhol sikerűlt tisztára kitakaritani, és megfelelően kiszáritani. Nagyon nehéz volt eltávolitani, a több éve lerakodott, mikron finomságú fém hordalékot ami igen keményen megkötődött a tartály falán. A tartályban lévő szűrő mindkét oldalát volt a legnehezebb, megfelelően kitakaritani. A szennyeződés olyan szintű volt a tartályon, hogy nem tudtam megállapitani az olaj szintet. Mindentől független érdemes rászánni az időt és tisztességesen megtakaritani, mert könnyen tudod majd ellenőrizni a mindenkori olaj szintet, ami nem egy hátrány. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42828 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:18:02 »

A szervóolajat milyen időközönként kell cserélni?
Tisztelt Fórumtárs!
Én a saját tapasztalatom alapján 2-3 évente bisztosan lefogom cserélni. Nem várok még egyszer 5 évig  a cserével.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42829 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:23:52 »

Tisztelt Fórumtárs!
Mint irtam az előzőekben én 5 év után takaritottam előszőr a tartályt. Brigéciol és fék tisztitó egymás utáni alkalmazása. Nem volt egyszerü feledat. Nagyon megszenvedtem vele mire mindenhol sikerűlt tisztára kitakaritani, és megfelelően kiszáritani. Nagyon nehéz volt eltávolitani, a több éve lerakodott, mikron finomságú fém hordalékot ami igen keményen megkötődött a tartály falán. A tartályban lévő szűrő mindkét oldalát volt a legnehezebb, megfelelően kitakaritani. A szennyeződés olyan szintű volt a tartályon, hogy nem tudtam megállapitani az olaj szintet. Mindentől független érdemes rászánni az időt és tisztességesen megtakaritani, mert könnyen tudod majd ellenőrizni a mindenkori olaj szintet, ami nem egy hátrány. wave
Tisztelettel László! worship
És benzinnel nem próbáltad még? Kb. öt perc alatt lett kristálytiszta a tartály egy fél liter benzintől. Smiley.....és a szárítás sem tartott sokáig.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #42830 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:25:14 »

És arra van "előírás", hogy hány km után?
Fék-hűtő fagyálló-szervó 3-4 évente.Pedig így van.Az off autómnál gyári szerviz nézte ezt és nem nullázta a benne lévő computert.De ha belegondolsz azért öregszik és megvan a miértje.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42831 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:32:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
Én a saját tapasztalatom alapján 2-3 évente bisztosan lefogom cserélni. Nem várok még egyszer 5 évig  a cserével.
Tisztelettel László! worship

Köszi, akkor nálam időszerű, mert nálam van az autó 2007 óta, mentem azóta vele 90 000-et és még nem cseréltem és a szervizben sem mondták akkor sem, amikor a motorban cseréltek. A szervizkönyvében sem láttam említést ilyen műveletre (attól még lehet benne)
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42832 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:33:56 »

És benzinnel nem próbáltad még? Kb. öt perc alatt lett kristálytiszta a tartály egy fél liter benzintől. Smiley.....és a szárítás sem tartott sokáig.
Tisztelt Fórumtárs!
Megvallom őszintén, nem mertem a benzint használni. Nem tudtam, hogy reagálja majd a tartály. Sajnos egyszer már egy ilyennel műveletnél, ért kellemetlen meglepetés. Ebből okulva ez a módszer kimaradt. Minden esetre köszönöm, legközelebb ha szükséges, kipróbálom. eljen
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.02 szerda, 19:35:31 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42833 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:35:53 »

Fék-hűtő fagyálló-szervó 3-4 évente.Pedig így van.Az off autómnál gyári szerviz nézte ezt és nem nullázta a benne lévő computert.De ha belegondolsz azért öregszik és megvan a miértje.

Elhiszem, ezt eddíg senki nem említette még a szervizben sem. Amikor megvettem, mondtam, hogy cseréljenek le mindent, de arra nem emlékszem, hogy a szervóolajat cserélték-e. A váltóban biztos, hogy nem.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #42834 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:41:53 »

Elhiszem, ezt eddíg senki nem említette még a szervizben sem. Amikor megvettem, mondtam, hogy cseréljenek le mindent, de arra nem emlékszem, hogy a szervóolajat cserélték-e. A váltóban biztos, hogy nem.
A váltóban meg mikor a kuplung szettet cserálik akkor szokták illetve ha valami meghibásodás van akkor meg alap.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42835 Dátum: 2013.01.02 szerda, 19:51:54 »

A váltóban meg mikor a kuplung szettet cserálik akkor szokták illetve ha valami meghibásodás van akkor meg alap.

Nekem akkor sem cserélték. Vagy igen? Hát most elbizonytalanodtam.   wow3 buck2
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42836 Dátum: 2013.01.02 szerda, 20:28:26 »

Hát csak a baj van ebben az új évben.

Ma 100zal találkoztam egy kutyulival, aki nem szerette volna, hogy bejussak a városba.

Lökhárító szanaszét, hűtővíz a kocsi alatt mint aki behugyozott.

Fater hazahúzott szerelő mondta, hogy hűtő csere. Lökös bontóból.

Hűtő vásárláskor mire kell ügyelni? Elvileg valamilyen műanyag csonk tört el.

 worship worship
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #42837 Dátum: 2013.01.02 szerda, 20:36:50 »

Hát csak a baj van ebben az új évben.

Ma 100zal találkoztam egy kutyulival, aki nem szerette volna, hogy bejussak a városba.

Lökhárító szanaszét, hűtővíz a kocsi alatt mint aki behugyozott.

Fater hazahúzott szerelő mondta, hogy hűtő csere. Lökös bontóból.

Hűtő vásárláskor mire kell ügyelni? Elvileg valamilyen műanyag csonk tört el.

 worship worship
 integet2 integet2
lökösöm van, ha kell
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42838 Dátum: 2013.01.02 szerda, 20:38:21 »

Hát csak a baj van ebben az új évben.

Ma 100zal találkoztam egy kutyulival, aki nem szerette volna, hogy bejussak a városba.

Lökhárító szanaszét, hűtővíz a kocsi alatt mint aki behugyozott.

Fater hazahúzott szerelő mondta, hogy hűtő csere. Lökös bontóból.

Hűtő vásárláskor mire kell ügyelni? Elvileg valamilyen műanyag csonk tört el.

 worship worship
 integet2 integet2

"Hűtő vásárláskor mire kell ügyelni? "
A kocsiba való legyen. A legjobb ha össze tudod hasonlítani a most benne lévővel. (de ne töröttet vegyél  nyes)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #42839 Dátum: 2013.01.02 szerda, 20:56:30 »

hűtővíz a kocsi alatt mint aki behugyozott.
Motornak mennyire tesz jót, ha hirtelen elszökik a hűtővíz, mégha nem is jár a motor?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42840 Dátum: 2013.01.02 szerda, 21:00:29 »

Motornak mennyire tesz jót, ha hirtelen elszökik a hűtővíz, mégha nem is jár a motor?

Megemelkedik a hőmérséklete 5-8 °C -al, de mivel a levegő hőmérséklete alacsony így hűlni is kezd.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42841 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 00:12:35 »

lökösöm van, ha kell
ha faceliftes, grill rácsos, akkor kell.
más nem ellopom az st lökösöd.  eplus2 eplus2

"Hűtő vásárláskor mire kell ügyelni? "
A kocsiba való legyen. A legjobb ha össze tudod hasonlítani a most benne lévővel. (de ne töröttet vegyél  nyes)
rendben köszönöm.

holnap még fogok szerintem kérdezni, mert találtam egy csatlakozót ami lógott a nagy semmibe, és nem tudtam hova való.

jobb ködfényszóróm nem működik már csak a bal.
attól félek több mindent kell majd cserélni, mint lököst és hűtőt.
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #42842 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 09:51:31 »

ha faceliftes, grill rácsos, akkor kell.
más nem ellopom az st lökösöd.  eplus2 eplus2
rendben köszönöm.

sima facelift előtti, ami fent volt. megvan rajta a mosónak is a lyuk. meg adok mellé egy ajándék tolatóradarszettet vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42843 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 12:13:25 »

sima facelift előtti, ami fent volt. megvan rajta a mosónak is a lyuk. meg adok mellé egy ajándék tolatóradarszettet vigyor3

Első vészhárítóba tolatóradarszett?  Grin
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #42844 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 12:50:28 »

Első vészhárítóba tolatóradarszett?  Grin

Miért, te mindig csak hátramenetben parkolsz? taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42845 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 12:54:18 »

Első vészhárítóba tolatóradarszett?  Grin
Az okosított változatát úgy hívják, hogy távolságtartó automatika. Smiley....és ha olyat ad ajándékba a lökös mellé akkor  megéri!  eplus2
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42846 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 12:58:25 »

Miért, te mindig csak hátramenetben parkolsz? taps

AndyA

Ez esetek 95%-ban igen.  vigyor3
Tolatni csak hátramenetben lehet. Ilyenkor rendszerint a hátsó vészhárító van hátul. Az első vészhárítóba szerelt kütyüket parkolássegítőnek nevezik. beka3  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42847 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 13:00:28 »

Az okosított változatát úgy hívják, hogy távolságtartó automatika. Smiley....és ha olyat ad ajándékba a lökös mellé akkor  megéri!  eplus2
Wink

Hát a ráfutásgátló berendezés az jóval komolyabb, mint egy gagyi PDC...... Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42848 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 13:01:29 »

Az okosított változatát úgy hívják, hogy távolságtartó automatika. Smiley....és ha olyat ad ajándékba a lökös mellé akkor  megéri!  eplus2

...vagy egy komplett automata parkoló berendezést  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #42849 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 13:17:42 »

Ez esetek 95%-ban igen.  vigyor3
Tolatni csak hátramenetben lehet. Ilyenkor rendszerint a hátsó vészhárító van hátul. Az első vészhárítóba szerelt kütyüket parkolássegítőnek nevezik. beka3  Wink

És miért ne lehetne egy tolatóradart az első lökösbe szerelni? Még akkor is, ha utána másképp kellene hívni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 850 851 852 853 854 855 856 [857] 858 859 860 861 862 863 864 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.166 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.