Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.04 csütörtök, 22:27:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 848 849 850 851 852 853 854 [855] 856 857 858 859 860 861 862 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20652301 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42700 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 17:09:30 »

Halaki!

Valakivel fordult már elő olyan, hogy idegesítő kis műanyag szerű cincogást hall a középkonzol felől valahonnan.
Nyomogattam bármit, óraegységet, klímavezérlőt, fejegységet, váltókörülit, de nem állt meg.

Mitől lehet?  worship worship
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #42701 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 17:16:36 »

Halaki!

Valakivel fordult már elő olyan, hogy idegesítő kis műanyag szerű cincogást hall a középkonzol felől valahonnan.
Nyomogattam bármit, óraegységet, klímavezérlőt, fejegységet, váltókörülit, de nem állt meg.

Mitől lehet?  worship worship
 integet2 integet2

próbaképp olajozd meg a motorháztető zsanérjait mind a 6 helyen, nekem az volt. Másnak nem tudom.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #42702 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 17:56:33 »

Halaki!

Valakivel fordult már elő olyan, hogy idegesítő kis műanyag szerű cincogást hall a középkonzol felől valahonnan.
Nyomogattam bármit, óraegységet, klímavezérlőt, fejegységet, váltókörülit, de nem állt meg.

Mitől lehet?  worship worship
 integet2 integet2

nekem pont ilyet csinál csak nekem a jobb első ajtó körüli részről jön (legalábbis mintha onnan hallanám)
sajna még nem jöttem rá mi lehet
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85



E-mail
« Új hozzászólás #42703 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:02:58 »

Üdv!

Tudna segiteni valaki abban, hogy 2005 10. 130 le disel mondiban van-e motorhőmérséklet jeladó és ha igen akkor ezt a motorblokk melyik részén találom, ill. a hibás működése okozhat-e ezekben a hidegekben inditás után 5-10 mp-ig tartó alapjárati ingadozást? Ha van ilyen jeladó az autón milyen néven és hol lehetne beszerezni?
Köszönettel.
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #42704 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:07:05 »

Üdv!

Tudna segiteni valaki abban, hogy 2005 10. 130 le disel mondiban van-e motorhőmérséklet jeladó és ha igen akkor ezt a motorblokk melyik részén találom, ill. a hibás működése okozhat-e ezekben a hidegekben inditás után 5-10 mp-ig tartó alapjárati ingadozást? Ha van ilyen jeladó az autón milyen néven és hol lehetne beszerezni?
Köszönettel.
Nem szokott az ilyen hibát okozni, ne ott keresgélj...elsőkörben izzítógyertyák és egr dugózás szívósortisztítással egybekötve.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85



E-mail
« Új hozzászólás #42705 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:11:32 »

Nem szokott az ilyen hibát okozni, ne ott keresgélj...elsőkörben izzítógyertyák és egr dugózás szívósortisztítással egybekötve.
Ezeken túl vagyok,de nem  szünt meg a probláma, esetleg a generátor fesszabályozó okozhat ilyet?
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #42706 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:11:47 »

Üdv!

Tudna segiteni valaki abban, hogy 2005 10. 130 le disel mondiban van-e motorhőmérséklet jeladó és ha igen akkor ezt a motorblokk melyik részén találom, ill. a hibás működése okozhat-e ezekben a hidegekben inditás után 5-10 mp-ig tartó alapjárati ingadozást? Ha van ilyen jeladó az autón milyen néven és hol lehetne beszerezni?
Köszönettel.

Van, mégpedig a hengerfejbe van beleszerelve(CHT szenzor a neve) a szervó oldali szíj mögött. Ezt lehet tesztelni diaggal. De alapjárat ingadozást a koszos MAF szenzor is szokott okozni. Ennek a tisztításáról találsz leírást a FAQ-ban. Ha még mindig ingadozik akkor ez ilyen. Nekem EU4-es motorom van (elektormos turbóval) Nekem is csinál ilyet kb. 4°C alatt és ahogy nemrég témába került más is tapasztalt már ilyet.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85



E-mail
« Új hozzászólás #42707 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:15:25 »

Van, mégpedig a hengerfejbe van beleszerelve(CHT szenzor a neve) a szervó oldali szíj mögött. Ezt lehet tesztelni diaggal. De alapjárat ingadozást a koszos MAF szenzor is szokott okozni. Ennek a tisztításáról találsz leírást a FAQ-ban. Ha még mindig ingadozik akkor ez ilyen. Nekem EU4-es motorom van (elektormos turbóval) Nekem is csinál ilyet kb. 4°C alatt és ahogy nemrég témába került más is tapasztalt már ilyet.
Akkor ez ilyen mert minden lehetőséget megpróbáltam ,de nem szünt meg. Kössz a segítséget
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #42708 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:17:34 »

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, hogy a napokban felajánlottak egy gyári Pboxot egy 2.2-es TD-ből. Használható lehet az én autómban hozzáértő szaki szerelésével, vagy teljesen más a 2 autó Pboxa.
Üdv. worship

Senki?? Sad
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #42709 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:36:30 »

Senki?? Sad

Mire gondolsz "Pbox" alatt? Tuning boxra? Milyen típus? Mibe fáj? Csak mert nagyon jó tuningot lehet irattatni itt a fórumon. Amire van garancia, tapasztalat, és teljesen a te igényeid szerint készül el. Ha ez érdekes lehet akkor Bunyek-et keresd meg itt a fórumon, neki van kapcsolata. Asszem olyan 45e körül mozog az ára.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #42710 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:47:21 »

Mire gondolsz "Pbox" alatt? Tuning boxra? Milyen típus? Mibe fáj? Csak mert nagyon jó tuningot lehet irattatni itt a fórumon. Amire van garancia, tapasztalat, és teljesen a te igényeid szerint készül el. Ha ez érdekes lehet akkor Bunyek-et keresd meg itt a fórumon, neki van kapcsolata. Asszem olyan 45e körül mozog az ára.

Igen. Tuning boxra gondoltam. Pontos tipust meg nem tudok. Ugy ajanlottaknfel mert egy holgyike eladta az autojat es ez megmaraft neki. Annyit tudok, hogy 2.2es TD ben volt az enyem viszont 2.0 TDCI. 25e ker erte, eloljaroban annyit szerettem volna csak hogy kompatibilis lehet e a box a 2autoban  aztan ha lehet ra esely akkor elmegyek hozza a pontos tipusert.
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #42711 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:55:00 »

Akkor neked nincs a blokk tetején a műanyag védő burkolat mert nekem van és nem tud a hengerfejhez érni.
de van, megis valahogy mindig odaer a sarkahoz a kartercsonel :/
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #42712 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:55:47 »

asszem 6os vagy 4e sbelsővel kell vákumra csövet venni a zótós boltban.de mérd meg először.fillérek lesznek.sacc:80ft/m,de lehet,hogy elmegy 200ig is.
danke!  worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42713 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 18:56:15 »

lehet a hossza nem megfelelő
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42714 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 19:37:16 »

Igen. Tuning boxra gondoltam. Pontos tipust meg nem tudok. Ugy ajanlottaknfel mert egy holgyike eladta az autojat es ez megmaraft neki. Annyit tudok, hogy 2.2es TD ben volt az enyem viszont 2.0 TDCI. 25e ker erte, eloljaroban annyit szerettem volna csak hogy kompatibilis lehet e a box a 2autoban  aztan ha lehet ra esely akkor elmegyek hozza a pontos tipusert.
a td motorok nem egyeznek a tdci motorokkal.el sem menj érte.vagy kérj pontos típust,és megmondjuk,hogy jó e az autódba!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42715 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 19:42:36 »

elírás lehet.... a td motoron nincs mit tuning boxozni
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #42716 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 19:44:35 »

a td motorok nem egyeznek a tdci motorokkal.el sem menj érte.vagy kérj pontos típust,és megmondjuk,hogy jó e az autódba!

Ok, köszönöm a választ.
Akkor pontos típussal kereslek majd benneteket.
Lehet , hogy elírás én az üzenetben ennyit kaptam a hölgytől, hogy 2.2.es TD-vel használta a volt pasija.
 worship
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42717 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 19:46:42 »

Ok, köszönöm a választ.
Akkor pontos típussal kereslek majd benneteket.
Lehet , hogy elírás én az üzenetben ennyit kaptam a hölgytől, hogy 2.2.es TD-vel használta a volt pasija.
 worship

Milyen autóban van?
Nem sok típusba van 2.2 TD motor....sőt  fejvakaras
Talán nissan, toyota, mazda......de sima td elég régi
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 vasárnap, 19:52:21 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42718 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 23:22:46 »

Üdv!

Valaki csinált már ilyet, vagy ehhez hasonlót?
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Dropping_Rear_Bumper_Fix

Az igazat megvallva nekem is eléggé lóg a hátsó lökös.  rinya rinya

 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #42719 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 06:29:05 »

Milyen autóban van?
Nem sok típusba van 2.2 TD motor....sőt  fejvakaras
Talán nissan, toyota, mazda......de sima td elég régi

Szia!
Nem másik fajta az biztos. Írta, hogy Ford Mondeo  2,2TD.
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2567



WWW
« Új hozzászólás #42720 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 08:09:59 »

A mondeo 2.0Tdci meg a 2.2td az nem masik fajta?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #42721 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 08:13:55 »

Szia!
Nem másik fajta az biztos. Írta, hogy Ford Mondeo  2,2TD.

Akkor rosszul értelmeztem,mert én típusra gondoltam a kérdést, de akkor leülök és 1-es.
Arra gondoltam, hogy nem Toyota, Nissan, Stb....
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #42722 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 09:26:32 »

Drága a lézerszkenner....... egyszerűbb megoldások is vannak.  vigyor3
Egyszerűen megveszik a gyártól az X darabszámot legyártott elhasználódott, kopott szerszámot. Ezzel gyártanak még sokat, ezek a jobb minőségű utángyártott alkatrészek.
Majd x darab után ők is eladják a szerszámot, ami még rosszabbak gyárt. Ezek már a gyanúsan olcsó és rossz utángyártott alkatrészek.....a sor így áll fel. A végén már nagyon olcsó ellenben semmi köze az autóhoz alkatrészeket árulnak....... és megveszik őket!

Biztosan. De mondanék egy példát. Annó egy autóipari beszállítónál dolgoztam, gumitömítéseket gyártottunk. Ha egy szerszám elkopott és nem volt javítható, minden esetben megsemmisítésre került vagy nálunk, vagy a vevőnél, az újat pedig be kellett jegyeztetni szintén a vevőnél (ez egy hosszabb procedúra). A vevő még a már leselejtezett és megsemmisített szerszámokat is számontartotta. Szó se volt eladásról, sőt! Hiába volt olyan, hogy egy szerszám már nem volt 10 éve gyártásban, nem volt szabad csinálni semmit vele, amíg a vevő nem rendelkezett róla.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
fmin
Vendég
« Új hozzászólás #42723 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 09:32:57 »

Sziasztok!
Bal első ajtó alsó zsanérja mozog, mi szokott kikopni a csap vagy a zsanér szerkezet?
Vagy cseréljem mindkettőt?
Köszi.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #42724 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 09:45:48 »

Sziasztok!
Bal első ajtó alsó zsanérja mozog, mi szokott kikopni a csap vagy a zsanér szerkezet?
Vagy cseréljem mindkettőt?
Köszi.

Szia. Két napja csináltam meg én is. A zsanérban van rézböl persely. Az van kikopva. Nem a csap.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42725 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 10:09:05 »

Biztosan. De mondanék egy példát. Annó egy autóipari beszállítónál dolgoztam, gumitömítéseket gyártottunk. Ha egy szerszám elkopott és nem volt javítható, minden esetben megsemmisítésre került vagy nálunk, vagy a vevőnél, az újat pedig be kellett jegyeztetni szintén a vevőnél (ez egy hosszabb procedúra). A vevő még a már leselejtezett és megsemmisített szerszámokat is számontartotta. Szó se volt eladásról, sőt! Hiába volt olyan, hogy egy szerszám már nem volt 10 éve gyártásban, nem volt szabad csinálni semmit vele, amíg a vevő nem rendelkezett róla.
ez így van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42726 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 10:10:18 »

Akkor rosszul értelmeztem,mert én típusra gondoltam a kérdést, de akkor leülök és 1-es.
Arra gondoltam, hogy nem Toyota, Nissan, Stb....
ha 2.2es mk3as mondin volt,akkor a tiedhez is jó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42727 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 10:47:40 »

Biztosan. De mondanék egy példát. Annó egy autóipari beszállítónál dolgoztam, gumitömítéseket gyártottunk. Ha egy szerszám elkopott és nem volt javítható, minden esetben megsemmisítésre került vagy nálunk, vagy a vevőnél, az újat pedig be kellett jegyeztetni szintén a vevőnél (ez egy hosszabb procedúra). A vevő még a már leselejtezett és megsemmisített szerszámokat is számontartotta. Szó se volt eladásról, sőt! Hiába volt olyan, hogy egy szerszám már nem volt 10 éve gyártásban, nem volt szabad csinálni semmit vele, amíg a vevő nem rendelkezett róla.
Azért ne keverjük, hasonlítsuk össze a gumitömítés gyártást egy karosszéria elemeket préselő szerszámmal.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #42728 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 12:51:52 »

Azért ne keverjük, hasonlítsuk össze a gumitömítés gyártást egy karosszéria elemeket préselő szerszámmal.

Itt inkább az EU vs Kína lesz a lényeg, ott azért nem ISO szerint mennek a dolgok Wink
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #42729 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 13:11:34 »

Azért ne keverjük, hasonlítsuk össze a gumitömítés gyártást egy karosszéria elemeket préselő szerszámmal.

Mert? Ugyanazok a szabályok vonatkoznak mindkettőre, illetve az összes speciális, gyártásban résztvevő szerszámra. Te azt mondod, hogy ezeket eladják miután leselejtezésre kerülnek, én pedig azt hogy nem, sőt, nagyon vigyáznakmrá, hogy ne kerüljön falakon kívülre. Hiába tűnik bagatellnek ez a párhuzam, de ez így van. Az, hogy esetleg az autógyártó utána eladja ezt a szerszámot egy cégnek (mert a gyártósor már mást fog gyártani), az nem csak a szerszámot érinti, de a teljes műszaki és minőségügyi dokumentációt is, és ez hivatalos megállapodás és adásvétel keretei közt zajlik. De ebből nem fog kikerülni mérethibás alkatrész. A lézerszkennerre visszatérve pedig, az nagyon olcsó, ha összehasonlítod egy alkatrész fejlesztési költségeivel.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #42730 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 13:46:09 »

4500km alatt olajszint maxról félig az sok olaj fogyás?
ránéztem az olaj szintre, és kicsit benzin szaga volt az olajnak :/
az autó füstöl, de se nem fehér se nem kék. olyan mintha gőz lenne de a megszokottnál azért jobban füstöl.
Kellene aggódnom valami miatt?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42731 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 13:46:18 »

Mert? Ugyanazok a szabályok vonatkoznak mindkettőre, illetve az összes speciális, gyártásban résztvevő szerszámra. Te azt mondod, hogy ezeket eladják miután leselejtezésre kerülnek, én pedig azt hogy nem, sőt, nagyon vigyáznakmrá, hogy ne kerüljön falakon kívülre. Hiába tűnik bagatellnek ez a párhuzam, de ez így van. Az, hogy esetleg az autógyártó utána eladja ezt a szerszámot egy cégnek (mert a gyártósor már mást fog gyártani), az nem csak a szerszámot érinti, de a teljes műszaki és minőségügyi dokumentációt is, és ez hivatalos megállapodás és adásvétel keretei közt zajlik. De ebből nem fog kikerülni mérethibás alkatrész. A lézerszkennerre visszatérve pedig, az nagyon olcsó, ha összehasonlítod egy alkatrész fejlesztési költségeivel.

Anno volt egy cikk a totalcaron, a suzuki gyárról, a swift1 gyártásáról. Ki volt állítva egy darab, amit még az elején gyártottak, meg ugyi az akkori, utolsó darabok egyike.
Hát teljesen más az illesztés. A szerszám jó sokat kopott.
Az utángyártottnál sokkal rosszabb a helyzet. Lézerszkenner, meg ilyenek: ezek sosem pontosak. Lemez és műanyagalkatrészek: mindig kell egy kicsit trükközni, hogy jó legyen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42732 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 13:47:36 »

4500km alatt olajszint maxról félig az sok olaj fogyás?
ránéztem az olaj szintre, és kicsit benzin szaga volt az olajnak :/
az autó füstöl, de se nem fehér se nem kék. olyan mintha gőz lenne de a megszokottnál azért jobban füstöl.
Kellene aggódnom valami miatt?

A víz fogy? Olajfogyás: a 20e alatt max-ról min-re fogyhat, ennél több nem igazán.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42733 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 14:50:18 »

4500km alatt olajszint maxról félig az sok olaj fogyás?
ránéztem az olaj szintre, és kicsit benzin szaga volt az olajnak :/
az autó füstöl, de se nem fehér se nem kék. olyan mintha gőz lenne de a megszokottnál azért jobban füstöl.
Kellene aggódnom valami miatt?
az kb fél liter.nem hiszem hogy túlzottan baj lenne(még)
ha benzintől hígulna,akkor több lenne benne.
kivéve,ha nem az áll fenn,hogy annyit fogyaszt belőle,hogy a benzinnel hígult olajból fogyott ennyi.... Roll Eyes az már baj lenne.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #42734 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:14:12 »

Mert? Ugyanazok a szabályok vonatkoznak mindkettőre, illetve az összes speciális, gyártásban résztvevő szerszámra. Te azt mondod, hogy ezeket eladják miután leselejtezésre kerülnek, én pedig azt hogy nem, sőt, nagyon vigyáznakmrá, hogy ne kerüljön falakon kívülre. Hiába tűnik bagatellnek ez a párhuzam, de ez így van. Az, hogy esetleg az autógyártó utána eladja ezt a szerszámot egy cégnek (mert a gyártósor már mást fog gyártani), az nem csak a szerszámot érinti, de a teljes műszaki és minőségügyi dokumentációt is, és ez hivatalos megállapodás és adásvétel keretei közt zajlik. De ebből nem fog kikerülni mérethibás alkatrész. A lézerszkennerre visszatérve pedig, az nagyon olcsó, ha összehasonlítod egy alkatrész fejlesztési költségeivel.

Hát...

Mondjuk legyen egy ilyen karosszériaelemet gyártó szerszám élete tízezer darab, amíg még a tűrésen belüli példányokat gyárt. Akkor mondjuk az első 4-5 ezerből csinálnak autót meg pótalkatrészt a "nagy" országoknak, GB, FR, DE stb., utána jönnek a "kicsik", köztük valahol a sor vége felé Magyarország. Láttunk már csodát, hogy az abszolót hivatalos gyári karosszériaelem nem passzolt az autóra...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #42735 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:14:57 »

4500km alatt olajszint maxról félig az sok olaj fogyás?
ránéztem az olaj szintre, és kicsit benzin szaga volt az olajnak :/
az autó füstöl, de se nem fehér se nem kék. olyan mintha gőz lenne de a megszokottnál azért jobban füstöl.
Kellene aggódnom valami miatt?

Nem néz ki jól. Ha ráadásul benzinszagú az olaj, akkor több fogy, csak benzin megy a helyére, tovább higítja még a maradékot is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42736 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:22:47 »

Hát...

Mondjuk legyen egy ilyen karosszériaelemet gyártó szerszám élete tízezer darab, amíg még a tűrésen belüli példányokat gyárt. Akkor mondjuk az első 4-5 ezerből csinálnak autót meg pótalkatrészt a "nagy" országoknak, GB, FR, DE stb., utána jönnek a "kicsik", köztük valahol a sor vége felé Magyarország. Láttunk már csodát, hogy az abszolót hivatalos gyári karosszériaelem nem passzolt az autóra...

AndyA
ja.csak a számok másak.2millió lövésre tervezik a hajlító,kivágó,prés szerszámokat általában.ugyan ez igaz a fröccsszerszámokra is.
és kötelező tervszerű karbantartás keretein belül kell cserélni a kopó alkatrészeket.szóval ez az elmélet megdőlt. a gyári szerszám,amíg gyárt,ugyan azt a minőséget képviseli mint az első 100db-nál. erre autóipari szabvány kötelezi a beszállítókat.a többi csak elméletgyártás.....
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.31 hétfő, 18:25:07 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42737 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:41:56 »

ja.csak a számok másak.2millió lövésre tervezik a hajlító,kivágó,prés szerszámokat általában.ugyan ez igaz a fröccsszerszámokra is.
és kötelező tervszerű karbantartás keretein belül kell cserélni a kopó alkatrészeket.szóval ez az elmélet megdőlt. a gyári szerszám,amíg gyárt,ugyan azt a minőséget képviseli mint az első 100db-nál. erre autóipari szabvány kötelezi a beszállítókat.a többi csak elméletgyártás.....

Keresd meg a totalkáros cikket, ez nem elméletgyártás...
A szerszám nem gyártja pont ugyanazt a méretet, mert folyamatosan kopik. Amíg benne van a tűrésben, addig ok,
majd csinálhatnak új szerszámot. Azt meg te is tudod, nem 2 fillér. De nem is öccá... ez még az autógyártóknak is drága.
Amikor elindul a termelés, jön a fillérbahás, hogy hol lehetne még 2 ojrócentet megspórolni.
Asszem nyilvánvaló, addig nyomnak a régi szerszámmal, amíg lehet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #42738 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:47:12 »

Szerintem itt a forumon én járok legtöbbet autógyárban, és állíthatom, hogy ez így igaz.

Keresd meg a totalkáros cikket, ez nem elméletgyártás...
A szerszám nem gyártja pont ugyanazt a méretet, mert folyamatosan kopik. Amíg benne van a tűrésben, addig ok,
majd csinálhatnak új szerszámot. Azt meg te is tudod, nem 2 fillér. De nem is öccá... ez még az autógyártóknak is drága.
Amikor elindul a termelés, jön a fillérbahás, hogy hol lehetne még 2 ojrócentet megspórolni.
Asszem nyilvánvaló, addig nyomnak a régi szerszámmal, amíg lehet.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #42739 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:50:03 »

Na ez viszont nem igaz.
Tök lutri. Legyártanak x darabot egy megrendeléshez. Ahogy kijön. Semmi köze a kis nagy országokhoz.

Hát...

Mondjuk legyen egy ilyen karosszériaelemet gyártó szerszám élete tízezer darab, amíg még a tűrésen belüli példányokat gyárt. Akkor mondjuk az első 4-5 ezerből csinálnak autót meg pótalkatrészt a "nagy" országoknak, GB, FR, DE stb., utána jönnek a "kicsik", köztük valahol a sor vége felé Magyarország. Láttunk már csodát, hogy az abszolót hivatalos gyári karosszériaelem nem passzolt az autóra...

AndyA
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42740 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:52:18 »

Keresd meg a totalkáros cikket, ez nem elméletgyártás...
A szerszám nem gyártja pont ugyanazt a méretet, mert folyamatosan kopik. Amíg benne van a tűrésben, addig ok,
majd csinálhatnak új szerszámot. Azt meg te is tudod, nem 2 fillér. De nem is öccá... ez még az autógyártóknak is drága.
Amikor elindul a termelés, jön a fillérbahás, hogy hol lehetne még 2 ojrócentet megspórolni.
Asszem nyilvánvaló, addig nyomnak a régi szerszámmal, amíg lehet.
keresd meg,az már a múlt!
jó 3 éve van bevezetve ez a rendszer.Minden beszállítónál, az ő felelőssége elvégezni a karbantartásokat,amit a szerszám tulajdonosa fizet meg.Garancián belül a szerszám gyártója fizeti azt a kategóriát,ami nem a kopóalkatrészekhez tartozik.A garancián túl meg vastagon kell nyitogatni a pénztárcát,és azért inkább csináltatnak úgynevezett követő szerszámokat.És akkor is egy hosszú bemintázási procedúrán kell átesniük az új daraboknak,ha egyáltalán nem történt változtatás a fazonon.ezek a darabok akár 4-5év eltérésével is a szűk türésmezőn belül kell produkáljanak.A szűk tűrésmezőt értem itt +- 1 tizednek vagy még szigorúbbnak.De ebbe a rendszerbe tartozik az is,hogy autóipari műanyag alkatrész,minimum 20%üvegszálat kell tartalmazzon,de a legtöbb esetben ez 30-35-40%.Pláne a légzsákházaknál,a fékalkatrészeknél,és a biztonsági rendszereknél.

Szóval van egy infótok a régmúltból....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42741 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 18:58:18 »

Na ez viszont nem igaz.
Tök lutri. Legyártanak x darabot egy megrendeléshez. Ahogy kijön. Semmi köze a kis nagy országokhoz.

nyes

és a FIFO az smafu? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #42742 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 23:14:55 »

ja.csak a számok másak.2millió lövésre tervezik a hajlító,kivágó,prés szerszámokat általában.ugyan ez igaz a fröccsszerszámokra is.
és kötelező tervszerű karbantartás keretein belül kell cserélni a kopó alkatrészeket.szóval ez az elmélet megdőlt. a gyári szerszám,amíg gyárt,ugyan azt a minőséget képviseli mint az első 100db-nál. erre autóipari szabvány kötelezi a beszállítókat.a többi csak elméletgyártás.....

Nekem meg a Fordosok mesélték... Smiley Most a tízezerre nem teszem le a nagyesküt, de az eljárás attól még kb. így van szerintük.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #42743 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 23:15:38 »

keresd meg,az már a múlt!
jó 3 éve van bevezetve ez a rendszer.Minden beszállítónál, az ő felelőssége elvégezni a karbantartásokat,amit a szerszám tulajdonosa fizet meg.Garancián belül a szerszám gyártója fizeti azt a kategóriát,ami nem a kopóalkatrészekhez tartozik.A garancián túl meg vastagon kell nyitogatni a pénztárcát,és azért inkább csináltatnak úgynevezett követő szerszámokat.És akkor is egy hosszú bemintázási procedúrán kell átesniük az új daraboknak,ha egyáltalán nem történt változtatás a fazonon.ezek a darabok akár 4-5év eltérésével is a szűk türésmezőn belül kell produkáljanak.A szűk tűrésmezőt értem itt +- 1 tizednek vagy még szigorúbbnak.De ebbe a rendszerbe tartozik az is,hogy autóipari műanyag alkatrész,minimum 20%üvegszálat kell tartalmazzon,de a legtöbb esetben ez 30-35-40%.Pláne a légzsákházaknál,a fékalkatrészeknél,és a biztonsági rendszereknél.

Szóval van egy infótok a régmúltból....

Nekem ezt még 2001-2002 körül mesélték az angol kollégák.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #42744 Dátum: 2013.01.01 kedd, 08:01:57 »

Sziasztok!
Abban tudna nekem valaki segíteni, hogy gyárilag milyen hangszórók vannak az ajtóban , illetve hogy tudom leszedni az ajtókárpitot, mert szeretném cserélni a hangszórókat egy kicsit jobb minőségűre.
THX!
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #42745 Dátum: 2013.01.01 kedd, 08:26:03 »

Sziasztok!
Abban tudna nekem valaki segíteni, hogy gyárilag milyen hangszórók vannak az ajtóban , illetve hogy tudom leszedni az ajtókárpitot, mert szeretném cserélni a hangszórókat egy kicsit jobb minőségűre.
THX!
Hali!
4ohm 25w-os ovál.6x8",5x7" mindegy. A kárpitot körben a szélén  fogja 6? csavar, ahol behúzod ki kell pattintani pici csavarhúzóval a műanyagot, az alatt is van 2 csavar. A kilincs nél a kis műanyag dugó alatt 1db, a tükör belső háromszögén ugyancsak a dugó mögött, utána a háromszög kipattintható. Ezután a kárpit is levehető, enyhén megemelve. Vigyázz a vezetékekre,mert nem túl hosszúak, mondhatni kib..szott rövidek hehe
A kipattintós dolgokkal óvatosan, nehogy összecsikargasd a műanyagot. wave
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #42746 Dátum: 2013.01.01 kedd, 10:39:42 »

4500km alatt olajszint maxról félig az sok olaj fogyás?
ránéztem az olaj szintre, és kicsit benzin szaga volt az olajnak :/
az autó füstöl, de se nem fehér se nem kék. olyan mintha gőz lenne de a megszokottnál azért jobban füstöl.
Kellene aggódnom valami miatt?

Ellenőrizd a beömlőt. Ha az EGR alatt van olajod, akkor gyűrűcserére kell készülnöd.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #42747 Dátum: 2013.01.01 kedd, 12:17:00 »

Nekem ezt még 2001-2002 körül mesélték az angol kollégák.

AndyA
Nekem meg a Fordosok mesélték... Smiley Most a tízezerre nem teszem le a nagyesküt, de az eljárás attól még kb. így van szerintük.

AndyA
én meg ebben élek-dolgozom 7ik éve!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #42748 Dátum: 2013.01.01 kedd, 14:05:56 »

én meg ebben élek-dolgozom 7ik éve!

Bár igaz nem az autóiparban dolgozok, hanem turbina gyártásban.
De a szerszámok amiket a szállitóink használnak, azért "életükkel és vérükkel" felelnek.
Nehezen tudom elképzelni, hogy a tönkrement, elkopott szerszámokat "másoló" cég kaphatná meg.
Bár tudjuk lehetetlen nincsen....
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42749 Dátum: 2013.01.01 kedd, 14:25:13 »

keresd meg,az már a múlt!
jó 3 éve van bevezetve ez a rendszer.Minden beszállítónál, az ő felelőssége elvégezni a karbantartásokat,amit a szerszám tulajdonosa fizet meg.Garancián belül a szerszám gyártója fizeti azt a kategóriát,ami nem a kopóalkatrészekhez tartozik.A garancián túl meg vastagon kell nyitogatni a pénztárcát,és azért inkább csináltatnak úgynevezett követő szerszámokat.És akkor is egy hosszú bemintázási procedúrán kell átesniük az új daraboknak,ha egyáltalán nem történt változtatás a fazonon.ezek a darabok akár 4-5év eltérésével is a szűk türésmezőn belül kell produkáljanak.A szűk tűrésmezőt értem itt +- 1 tizednek vagy még szigorúbbnak.De ebbe a rendszerbe tartozik az is,hogy autóipari műanyag alkatrész,minimum 20%üvegszálat kell tartalmazzon,de a legtöbb esetben ez 30-35-40%.Pláne a légzsákházaknál,a fékalkatrészeknél,és a biztonsági rendszereknél.

Szóval van egy infótok a régmúltból....

A lemezpréselésről beszélünk, nem a műanyag alkatrészekről!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 848 849 850 851 852 853 854 [855] 856 857 858 859 860 861 862 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.