Ford Mondeo Club Hungary
2025.08.28 csütörtök, 11:57:43
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1417
1418
1419
1420
1421
1422
1423
[
1424
]
1425
1426
1427
1428
1429
1430
1431
...
1559
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 23749580 alkalommal)
Scratch
és 30 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27080
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71150 Dátum:
2017.02.08 szerda, 09:28:32 »
Idézetet írta: mike1 - 2017.02.08 szerda, 07:20:52
Sziasztok,
Alábbi hibajelenség okát keresem, remélem van tapasztalat vele és nem kell hetekig diagnosztikázni az egyébként adhoc dolgot.
Teljesen véletlenszerűen reggelenként van, hogy indítás után a műszerfal világítás fénye ingadozik és vele együtt az alapjárat is egyenetlen. (ez most a hidegben még nem lenne akkora baj DE) ami a nagyobb probléma, hogy ilyenkor az autó kis fordulaton 3. vagy 4. fokozatban, 1200-1300-as fordulatról gázpedál lenyomása nélkül gyorsul, megy mint a hülye...és ha hagyom, nem nyomom ki a kuplungot akkor akár 1700-2000.-ig húz, gyorsul. Ilyenkor ha meg kell állni alapjárat közelében megint fel-le járkál a fordulat és a műszerfal lámpákon is látszik, hogy hunyorognak.
Ezt, mikor elkezd üzemmeleggé válni, akkor is csinálja, és van hogy a meleg állapot előtt, van hogy közben, de egyszer csak abbahagyja és minden tökéletes.
A jelenség nem állandó. Van amikor csinálja, van amikor nem...mostanában kezdte és csak heti 1-3 alkalommal történő indítás után jelentkezik. Sárga lámpa nincs, erő van benne, nem füstöl, nem fogyaszt másként...
Arra gondoltam először, hogy fesz szabályzó vagy generátor haldoklik...de ettől miért gyorsítana magától, a gázpedál lenyomása nélkül? Vagy valamilyen jeladó döglődik esetleg?
Van valami ötlet, tapasztalat?
Köszi
Mike
Elsőnek vedd ki az akksit, majd utána a dobozát is, és alatta nézd meg a testkábel csatlakozását, hogy nem korrodált-e, rendesen érintkezik-e.
Az akksid mikori? Nem csak a generátor halódhat.
35 ezerért kompletten felújított generátort (cseredarabot a sajátod ellenében) kapsz a Kertész utcában, 6000 Ft körül másfél óra alatt ki is cserélik neked ott helyben. Ha rádobsz még 5 ezret, akkor másik állórészt kap, és 90A helyett 115A-t fog tudni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mike1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 254
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71151 Dátum:
2017.02.08 szerda, 09:31:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.02.08 szerda, 09:28:32
Elsőnek vedd ki az akksit, majd utána a dobozát is, és alatta nézd meg a testkábel csatlakozását, hogy nem korrodált-e, rendesen érintkezik-e.
Az akksid mikori? Nem csak a generátor halódhat.
35 ezerért kompletten felújított generátort (cseredarabot a sajátod ellenében) kapsz a Kertész utcában, 6000 Ft körül másfél óra alatt ki is cserélik neked ott helyben. Ha rádobsz még 5 ezret, akkor másik állórészt kap, és 90A helyett 115A-t fog tudni.
AndyA
A testkábelt megnézem, az akksi nem régi...bár most télen volt, hogy nullára merült mert nem jártam másfél hétig az autóval...de akkor töltővel fel lett töltve. Rámérek majd, hogy töltés van-e...csak sajna mint mondtam nem állandó a hiba...de ötlet gyanánt köszönöm amit írtok! Nekem csak ez a gyorsítás volt a fura...helyettem nyomja a gázt
Naplózva
2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit,
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(
http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104
)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27080
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71152 Dátum:
2017.02.08 szerda, 09:33:35 »
Idézetet írta: mike1 - 2017.02.08 szerda, 09:31:28
A testkábelt megnézem, az akksi nem régi...bár most télen volt, hogy nullára merült mert nem jártam másfél hétig az autóval...de akkor töltővel fel lett töltve. Rámérek majd, hogy töltés van-e...csak sajna mint mondtam nem állandó a hiba...de ötlet gyanánt köszönöm amit írtok! Nekem csak ez a gyorsítás volt a fura...helyettem nyomja a gázt
Olyat tud az autó, hogy ha hosszabban nincs elég töltés, elkezdi pörgetni a motort, bár talán ennyire nem. De ha hülye a tápfesz, az akármit is bolondíthat a különféle elektronikákon.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71153 Dátum:
2017.02.08 szerda, 17:28:27 »
Idézetet írta: mike1 - 2017.02.08 szerda, 09:31:28
A testkábelt megnézem, az akksi nem régi...bár most télen volt, hogy nullára merült mert nem jártam másfél hétig az autóval...de akkor töltővel fel lett töltve. Rámérek majd, hogy töltés van-e...csak sajna mint mondtam nem állandó a hiba...de ötlet gyanánt köszönöm amit írtok! Nekem csak ez a gyorsítás volt a fura...helyettem nyomja a gázt
ezzel a hibával regeltem a fórumra 9éve....
http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg299024#msg299024
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71154 Dátum:
2017.02.08 szerda, 18:22:57 »
Idézetet írta: mike1 - 2017.02.08 szerda, 07:47:48
És a generátor hibától gyorsul az autó magától? Vagy ilyenkor szorul és úgy érzi az elektronika, hogy terhelés alatt van a motor? (bár elég veszett terhelést érezhet mert húz mint a disznó)
Nekem is ugyan ezt a gyorsulást csinálta amig a generátor ki nem lett cserélve.Kertész utca.
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
baludanny
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71155 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 09:36:22 »
Üdv mindenki
Melyik csúcsot lehet még betenni a 101 301 helyére?
Naplózva
baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27080
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71156 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 10:00:59 »
Idézetet írta: baludanny - 2017.02.09 csütörtök, 09:36:22
Üdv mindenki
Melyik csúcsot lehet még betenni a 101 301 helyére?
Elvileg elég sokfélét, csak esetleg a programot is utána kell húzni, hogy jól (sőt, jobban
) működjön.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23845
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71157 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 10:10:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.02.09 csütörtök, 10:00:59
Elvileg elég sokfélét, csak esetleg a programot is utána kell húzni, hogy jól (sőt, jobban
) működjön.
AndyA
fl előtti hosszúcsúcsosnál nincs sok varia
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
matthewkorby
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71158 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 13:57:07 »
Sziasztok!
Vonóhorgot szeretnék felrakni az autómra. Januári hozzászólások között olvastam, hogy nem kell hozzá elektronika, csak a lámpák vezetékeire csatlakozni. Csinálta már valaki? És működik??
Köszi szépen
Naplózva
Atus
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71159 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 16:04:27 »
Sziasztok!
Bocs a OFFért
Valaki nem tudná esetleg megadni VIK telefonszámát?
Tempomat beszereléssel zaklatnám.
Előre is köszi
Ha esetleg emailban tudnátok elküldeni az még jobb lenne, hamarabb megkapom.
tancsikvw@gmail.com
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71160 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 16:45:20 »
Idézetet írta: Atus - 2017.02.09 csütörtök, 16:04:27
Sziasztok!
Bocs a OFFért
Valaki nem tudná esetleg megadni VIK telefonszámát?
Tempomat beszereléssel zaklatnám.
Előre is köszi
Ha esetleg emailban tudnátok elküldeni az még jobb lenne, hamarabb megkapom.
tancsikvw@gmail.com
Szia.
Mivel benyás vagy ezt magad is megcsinálhatod,ha előkészítés megvan és megveszed hozzá a kellékeket(pedálkapcsolók,motor+tartója,tempomatos légzsák+kapcsolók,gázbowden)A piktogram bekapcsolása elm 327+Forscan+extended license vagy egy fórumtárs,akinek ez megvan.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.09 csütörtök, 16:47:54 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Atus
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71161 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 16:57:27 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.02.09 csütörtök, 16:45:20
Szia.
Mivel benyás vagy ezt magad is megcsinálhatod,ha előkészítés megvan és megveszed hozzá a kellékeket(pedálkapcsolók,motor+tartója,tempomatos légzsák+kapcsolók,gázbowden)A piktogram bekapcsolása elm 327+Forscan+extended license vagy egy fórumtárs,akinek ez megvan.
Sajnos kerestem az előkészítést a leírás alapján amit itt találtam de már megakadtam annal hogy az első toronynál nem volt meg a tempomat motornak a csatlakozója, innen gondoltam, hogy nincs megcsinálva gyárilag.
utána megnéztem a pedáloknál a vezetéket, de ott is úgy láttam fent ahol csatlakoznak, hogy csak 4 megy oda is
Ezért keresném hátha ő tudna rajtam segíteni
Naplózva
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71162 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 18:45:16 »
Idézetet írta: Atus - 2017.02.09 csütörtök, 16:57:27
Sajnos kerestem az előkészítést a leírás alapján amit itt találtam de már megakadtam annal hogy az első toronynál nem volt meg a tempomat motornak a csatlakozója, innen gondoltam, hogy nincs megcsinálva gyárilag.
utána megnéztem a pedáloknál a vezetéket, de ott is úgy láttam fent ahol csatlakoznak, hogy csak 4 megy oda is
Ezért keresném hátha ő tudna rajtam segíteni
Így gáz, több kötözgetés kell, sztem egy jó villamossági szerelő megoldja a problémát, csak nem mindegy mennyiért
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Cobra.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71163 Dátum:
2017.02.09 csütörtök, 20:38:55 »
Idézetet írta: mike1 - 2017.02.08 szerda, 09:31:28
A testkábelt megnézem, az akksi nem régi...bár most télen volt, hogy nullára merült mert nem jártam másfél hétig az autóval...de akkor töltővel fel lett töltve. Rámérek majd, hogy töltés van-e...csak sajna mint mondtam nem állandó a hiba...de ötlet gyanánt köszönöm amit írtok! Nekem csak ez a gyorsítás volt a fura...helyettem nyomja a gázt
Ha másfél hét alatt nullára lemegy az akku, akkor ott valami nagyon nincs rendben. Kellene mérni egy nyugalmi áramfelvételt első körben. Ha az elég alacsony, akkor jöhet a generátor és az akku tesztje.
Naplózva
https://t.me/pump_upp
mike1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 254
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71164 Dátum:
2017.02.10 péntek, 07:43:59 »
Idézetet írta: Dezsi - 2017.02.08 szerda, 18:22:57
Nekem is ugyan ezt a gyorsulást csinálta amig a generátor ki nem lett cserélve.Kertész utca.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, ötletet...a testkábel rendben van, kicseréltetem a generátort...aztán meglátjuk...
Naplózva
2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit,
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(
http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104
)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71165 Dátum:
2017.02.10 péntek, 12:00:14 »
Sziasztok!
Az mitől van, hogy a kocsimon az oldalsó ablakoknál kívül a króm vízlehúzó műanyagok mindegyik állandóan homorít és kézzel kell mindig vissza/lenyomogatnom őket a helyükre. Nem kellene annak valahova bepattannia, hogy ne tudjunk felpuposodni? Érdekes, mert mindegyik ablaknál ilyen... 1-2 naponta mindig körbejárom az autót és visszanyomogatom őket a helyükre, de nem sokáig maradnak meg...
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71166 Dátum:
2017.02.10 péntek, 12:48:30 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.02.10 péntek, 12:00:14
Sziasztok!
Az mitől van, hogy a kocsimon az oldalsó ablakoknál kívül a króm vízlehúzó műanyagok mindegyik állandóan homorít és kézzel kell mindig vissza/lenyomogatnom őket a helyükre. Nem kellene annak valahova bepattannia, hogy ne tudjunk felpuposodni? Érdekes, mert mindegyik ablaknál ilyen... 1-2 naponta mindig körbejárom az autót és visszanyomogatom őket a helyükre, de nem sokáig maradnak meg...
mert elrohadt benne a fém,ami a helyére szoríjja!
csereérettek.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71167 Dátum:
2017.02.10 péntek, 13:27:23 »
Köszi!
Idézetet írta: alf® - 2017.02.10 péntek, 12:48:30
mert elrohadt benne a fém,ami a helyére szoríjja!
csereérettek.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Rlala
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71168 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 10:33:12 »
Idézetet írta: alf® - 2017.02.08 szerda, 17:28:27
ezzel a hibával regeltem a fórumra 9éve....
http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg299024#msg299024
Elkuldhetlek gyufaert?
Naplózva
Mk4 fl tdci 2000cm3
MK3 tdci 130le fl 2014-2020 ig.
MK1 1,6 benzin 2004-2014 ig
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71169 Dátum:
2017.02.13 hétfő, 20:40:58 »
Idézetet írta: Rlala - 2017.02.13 hétfő, 10:33:12
Elkuldhetlek gyufaert?
bármikor.de te csak 1 évvel korábban.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
baludanny
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71170 Dátum:
2017.02.14 kedd, 17:38:17 »
Üdv uraim
Forscan-nal kitudom olvasni a csúcsok számát valahogy ?
talán sehogy erre jöttem rá
??
«
Utoljára szerkesztve: 2017.02.14 kedd, 18:06:48 írta baludanny
»
Naplózva
baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71171 Dátum:
2017.02.14 kedd, 18:22:54 »
Idézetet írta: baludanny - 2017.02.14 kedd, 17:38:17
Üdv uraim
Forscan-nal kitudom olvasni a csúcsok számát valahogy ?
talán sehogy erre jöttem rá
??
a te autódnak szerintem (évjárat alapján) külön ICU van a csúcsok vezérlésének a bal kerékjárati ívben.
Ha így van,akkor az nem olvasható,csak írható!Erdo,ha megvannak a kódok,újra tudod progizni a csúcsokat,de ellenőrizni-kiolvasni nem tudod.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71172 Dátum:
2017.02.14 kedd, 19:18:47 »
Ma vizsgázott a ,,DRÁGASZÁGOM"
Adom át a kulcsot az emberkének, kérdezi komoran: Kézifék működik?
A végén mondom a vizsgabiztosnak: ,,minden ok volt a vassal? Ja Ja nincs semmi baja rendben átment!
Olvasom a bizonyítványt: Motor/hajtómű olaj folyás. Minősítés H ez meg mit jelent?
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71173 Dátum:
2017.02.14 kedd, 20:59:54 »
Idézetet írta: Kispusi - 2017.02.14 kedd, 19:18:47
Ma vizsgázott a ,,DRÁGASZÁGOM"
Adom át a kulcsot az emberkének, kérdezi komoran: Kézifék működik?
A végén mondom a vizsgabiztosnak: ,,minden ok volt a vassal? Ja Ja nincs semmi baja rendben átment!
Olvasom a bizonyítványt: Motor/hajtómű olaj folyás. Minősítés H ez meg mit jelent?
H, mint hulladék
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71174 Dátum:
2017.02.14 kedd, 21:02:04 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.02.14 kedd, 20:59:54
H, mint hulladék
akkor I H lenne.ipari hulladék....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
baludanny
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71175 Dátum:
2017.02.15 szerda, 04:05:17 »
Idézetet írta: alf® - 2017.02.14 kedd, 18:22:54
a te autódnak szerintem (évjárat alapján) külön ICU van a csúcsok vezérlésének a bal kerékjárati ívben.
Ha így van,akkor az nem olvasható,csak írható!Erdo,ha megvannak a kódok,újra tudod progizni a csúcsokat,de ellenőrizni-kiolvasni nem tudod.
Köszi erre jöttem rá énis
2003 tól lehet olvasni csak azt írják az okosok
Naplózva
baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
MMGen
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71176 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 14:59:53 »
Tisztelt fórumtársak!
Cserélve lett nálam is a vízköri és az olajköri termosztát is. (Eredeti FORD alkatrészekkel) (2001 TDDI)
Viszont nem oldódott meg a hiba, visszaesik a hőmérséklet ha megállok. Ha a fűtés be van kapcsolva akkor 20km alatt sem tud felmelegedni üzemi hőmérsékletre. (külső -15 foknál)
Amennyiben hidegen induláskor kikapcsolom a fűtést (Off gomb) akkor egészen rövid idő alatt felmelegszik 90 fokra. Üzemi hőmérséklet elérése után bekapcsolom a fűtést visszaesik a bal oldali első jel alá!
Találkozott már valaki ilyen hibával.
Olvastam itt egy hozzászólást amiben említettek a vízcső körében lévő visszacsapószelepet. Esetleg okozhat ilyen problémát?
Merre lehet megtalálni ezt a visszacsapó szelepet? Valakinek van esetleg rajza vagy fényképe?
Idézetet írta: László - 2016.11.10 csütörtök, 07:10:54
Tisztelt Fórumtárs!
A termosztátok cseréje után, javaslom még a motor háta mögött lévő függőlegesen felfelé haladó vízcső körében lévő visszacsapószelep alapos ellenőrzését. Szükség esetén tisztítását, és a ellenőrizni a biztonságos zárás nyitás folyamatát. A helytelen működése, sok kellemetlen meglepetést tud okozni. A szelep a mellékelt fotón látható.
[/url]
Tisztelettel László!
Naplózva
grubi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 84
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71177 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 16:34:08 »
Idézetet írta: MMGen - 2017.02.16 csütörtök, 14:59:53
Tisztelt fórumtársak!
Cserélve lett nálam is a vízköri és az olajköri termosztát is. (Eredeti FORD alkatrészekkel) (2001 TDDI)
Viszont nem oldódott meg a hiba, visszaesik a hőmérséklet ha megállok. Ha a fűtés be van kapcsolva akkor 20km alatt sem tud felmelegedni üzemi hőmérsékletre. (külső -15 foknál)
Amennyiben hidegen induláskor kikapcsolom a fűtést (Off gomb) akkor egészen rövid idő alatt felmelegszik 90 fokra. Üzemi hőmérséklet elérése után bekapcsolom a fűtést visszaesik a bal oldali első jel alá!
Találkozott már valaki ilyen hibával.
Olvastam itt egy hozzászólást amiben említettek a vízcső körében lévő visszacsapószelepet. Esetleg okozhat ilyen problémát?
Merre lehet megtalálni ezt a visszacsapó szelepet? Valakinek van esetleg rajza vagy fényképe?
Szia,
Esetleg ellenőrizd le, hogy a fűtés bekapcsolásakor nem indul-e el a hűtőventilátor, az vissza tudja hűteni rendesen a motort. A klímavezérlő nálam automatán indítja a klímát
is és ezzel a ventilátorokat, az AC kézzel történő kikapcsolása esetén leáll a venti. Ha jobb idő lesz majd, cserélem a klímavezérlőt, addig marad a kézi kikapcsolás
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDDI Trend Kombi 2002
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71178 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 17:09:09 »
Idézetet írta: grubi - 2017.02.16 csütörtök, 16:34:08
Szia,
Esetleg ellenőrizd le, hogy a fűtés bekapcsolásakor nem indul-e el a hűtőventilátor, az vissza tudja hűteni rendesen a motort. A klímavezérlő nálam automatán indítja a klímát
is és ezzel a ventilátorokat, az AC kézzel történő kikapcsolása esetén leáll a venti. Ha jobb idő lesz majd, cserélem a klímavezérlőt, addig marad a kézi kikapcsolás
Átépíted faceliftesre?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71179 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 17:35:57 »
Idézetet írta: MMGen - 2017.02.16 csütörtök, 14:59:53
Tisztelt fórumtársak!
Cserélve lett nálam is a vízköri és az olajköri termosztát is. (Eredeti FORD alkatrészekkel) (2001 TDDI)
Viszont nem oldódott meg a hiba, visszaesik a hőmérséklet ha megállok. Ha a fűtés be van kapcsolva akkor 20km alatt sem tud felmelegedni üzemi hőmérsékletre. (külső -15 foknál)
Amennyiben hidegen induláskor kikapcsolom a fűtést (Off gomb) akkor egészen rövid idő alatt felmelegszik 90 fokra. Üzemi hőmérséklet elérése után bekapcsolom a fűtést visszaesik a bal oldali első jel alá!
Találkozott már valaki ilyen hibával.
Olvastam itt egy hozzászólást amiben említettek a vízcső körében lévő visszacsapószelepet. Esetleg okozhat ilyen problémát?
Merre lehet megtalálni ezt a visszacsapó szelepet? Valakinek van esetleg rajza vagy fényképe?
Ha az a 20 km alatt nincs nagy terhelés a motoron, akkor -15 fokban még akár normális is lehet. A fűtés baromi sok hőt elvesz.
Két reggel tudatosan figyeltem, mindkét nap kb ugyanúgy minusz -5 fok volt, XI. ker --> II. ker. Budafoki út, rakpart, csorgós, lassan haladós tempó.
Egyik nap venti kézzel fix 2-es fokozat, 23 fokra beállítva. Mire célhoz értem, függőtlegesen állt a mutató.
Másik nap venti automata (kb 2 km után már elég magas fokozaton ment), 23 fok. Célnál éppenhogy a negyedes vonalnál volt.
Próbáld ki, hogy pályán mész mondjuk 30 km-t, majd lejössz róla és csorogsz pár km-t. Ha ekkor nem mozdul meg a mutató középállásból, akkor jó.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71180 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 19:21:50 »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a kocsi hidegben nehezen indul (-10\-15) . Cseréltem izzitogyertyát, üzemanyagszűrőt, akkumlátort, ac pumpát, de a helyzet változatlan vagyis mégsem. Ausztriában voltunk, ahol karcalta a -20 fokot is a hőmérő és a sok indítózástól lemerült aksi miatt bikáztuk, és láss csodát egy pöccre indult. Másnap reggel már nem is szórakoztunk egyből bikakábel és pöccröff. Emiatt cseréltem akksit, mert rámérve igen halovány volt egész estés töltés után is. De az új akksival is nehezen indul (75 ah /700 indítóáramú). Találkozott már valaki ehhez hasonlóval, vagy tudnátok tippet adni merre induljak? Még a generátorra gondoltam, mert indítás után egy darabig egyenetlen az alapjárat, majd beáll szépen.
Üdv: Tomi
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71181 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 19:31:55 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.02.16 csütörtök, 19:21:50
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a kocsi hidegben nehezen indul (-10\-15) . Cseréltem izzitogyertyát, üzemanyagszűrőt, akkumlátort, ac pumpát, de a helyzet változatlan vagyis mégsem. Ausztriában voltunk, ahol karcalta a -20 fokot is a hőmérő és a sok indítózástól lemerült aksi miatt bikáztuk, és láss csodát egy pöccre indult. Másnap reggel már nem is szórakoztunk egyből bikakábel és pöccröff. Emiatt cseréltem akksit, mert rámérve igen halovány volt egész estés töltés után is. De az új akksival is nehezen indul (75 ah /700 indítóáramú). Találkozott már valaki ehhez hasonlóval, vagy tudnátok tippet adni merre induljak? Még a generátorra gondoltam, mert indítás után egy darabig egyenetlen az alapjárat, majd beáll szépen.
Üdv: Tomi
a generátor vonal jó ötlet,érdemes leellenőrizni.
de az akku az kicsi hozzá.80-85Ah kell bele.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71182 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 20:45:17 »
Idézetet írta: alf® - 2017.02.16 csütörtök, 19:31:55
a generátor vonal jó ötlet,érdemes leellenőrizni.
de az akku az kicsi hozzá.80-85Ah kell bele.
Szia!
Értem, akkor nézek nagyobbat, mekkora a max méret ami elfér a tálcába? Esetleg egy alternativát is mondhatsz. Amúgy egy éve kezdte ez a mizériát, és ami az új akksi előtt volt az még ennél is kisebb teljesítményű volt (73ah es 640A) és 2 évesen is a legnagyobb hidegbe röffentette. A céges Rangerbe is ilyen teljesítményű akksi van, de nyilván nem lehet össze hasonlítani a két autót.
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
Lacika71
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71183 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 20:52:54 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.02.16 csütörtök, 20:45:17
Szia!
Értem, akkor nézek nagyobbat, mekkora a max méret ami elfér a tálcába? Esetleg egy alternativát is mondhatsz. Amúgy egy éve kezdte ez a mizériát, és ami az új akksi előtt volt az még ennél is kisebb teljesítményű volt (73ah es 640A) és 2 évesen is a legnagyobb hidegbe röffentette. A céges Rangerbe is ilyen teljesítményű akksi van, de nyilván nem lehet össze hasonlítani a két autót.
A Motorcrat vagy a Ford címkés pont jó bele. Abból van akkora, amekkora neked kell. Az a lényeg, hogy Calciumos legyen.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71184 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 20:55:31 »
Idézetet írta: alf® - 2017.02.16 csütörtök, 19:31:55
a generátor vonal jó ötlet,érdemes leellenőrizni.
de az akku az kicsi hozzá.80-85Ah kell bele.
Dehogy kicsi. Nekem sima mezei hetvenpár Ah-s akksi van benne (tavaly nyári) és simán pöccröff volt reggel -10-ben is.
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.02.16 csütörtök, 20:45:17
Szia!
Értem, akkor nézek nagyobbat, mekkora a max méret ami elfér a tálcába? Esetleg egy alternativát is mondhatsz. Amúgy egy éve kezdte ez a mizériát, és ami az új akksi előtt volt az még ennél is kisebb teljesítményű volt (73ah es 640A) és 2 évesen is a legnagyobb hidegbe röffentette. A céges Rangerbe is ilyen teljesítményű akksi van, de nyilván nem lehet össze hasonlítani a két autót.
Önindítót is érdemes lenne ellenőrizni. Nekem a felújított öndindító berakása után sokkal virgoncabban tekert.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27080
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71185 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:07:32 »
Idézetet írta: alf® - 2017.02.16 csütörtök, 19:31:55
a generátor vonal jó ötlet,érdemes leellenőrizni.
de az akku az kicsi hozzá.80-85Ah kell bele.
Bosch S4 74Ah-sat használok vek óta. Bőven jó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48603
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71186 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:13:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.02.16 csütörtök, 21:07:32
Bosch S4 74Ah-sat használok vek óta. Bőven jó.
AndyA
nyenyecek vagytok....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71187 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:22:31 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.02.16 csütörtök, 20:55:31
Önindítót is érdemes lenne ellenőrizni. Nekem a felújított öndindító berakása után sokkal virgoncabban tekert.
ezt alátudom támasztani, én is felújítottam a sajátom és sokkal jobban indul azóta
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71188 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:24:06 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.02.16 csütörtök, 20:52:54
A Motorcrat vagy a Ford címkés pont jó bele. Abból van akkora, amekkora neked kell. Az a lényeg, hogy Calciumos legyen.
Szia!
Rendben, köszönöm!
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71189 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:28:08 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.02.16 csütörtök, 20:55:31
Dehogy kicsi. Nekem sima mezei hetvenpár Ah-s akksi van benne (tavaly nyári) és simán pöccröff volt reggel -10-ben is.
Önindítót is érdemes lenne ellenőrizni. Nekem a felújított öndindító berakása után sokkal virgoncabban tekert.
Szia!
Igen, én is gondoltam az önindítóra, egy takarítás nem árt neki, meg olvastam még az aksi tálca alatti test kábelt is.
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71190 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:35:57 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.02.16 csütörtök, 21:28:08
Szia!
Igen, én is gondoltam az önindítóra, egy takarítás nem árt neki, meg olvastam még az aksi tálca alatti test kábelt is.
Nem csak takarítás kellene neki, 2 csapágy és komplett bronzkefe csere, szerintem ez a minimum ami jó eredményt hozna
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71191 Dátum:
2017.02.16 csütörtök, 21:44:50 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.02.16 csütörtök, 20:55:31
Dehogy kicsi. Nekem sima mezei hetvenpár Ah-s akksi van benne (tavaly nyári) és simán pöccröff volt reggel -10-ben is.
-10 ben nekem is szépen indult hetvenpár Ah-s Varta akksival de -17 fokban már ugyanez nem volt olyan nagyon egyszerű.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71192 Dátum:
2017.02.17 péntek, 10:04:01 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.02.16 csütörtök, 21:44:50
-10 ben nekem is szépen indult hetvenpár Ah-s Varta akksival de -17 fokban már ugyanez nem volt olyan nagyon egyszerű.
Tisztelt Fórumtárs!
Ha a téli hónapokban, minden hónapban egyszer teljesen feltöltenéd egy normális töltővel az aksit, akkor Magyarországon nincs az a hideg amiben ne indulna minden gond nélkül a gépezet. Különösen igaz ez akkor, ha az ember fia sok rövid utat tesz pl városi közlekedés esetén.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71193 Dátum:
2017.02.17 péntek, 10:41:24 »
Idézetet írta: László - 2017.02.17 péntek, 10:04:01
Tisztelt Fórumtárs!
Ha a téli hónapokban, minden hónapban egyszer teljesen feltöltenéd egy normális töltővel az aksit, akkor Magyarországon nincs az a hideg amiben ne indulna minden gond nélkül a gépezet. Különösen igaz ez akkor, ha az ember fia sok rövid utat tesz pl városi közlekedés esetén.
Tisztelettel László!
A napi átlag 2x2,9 km ami a lényeg 2,9 km után újraindítás, van a mikor persze több
generátor meg akksi legyen a talpán ami ezt nem sínylí meg. Teljesen elégedett vagyok vele.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
legyozo
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71194 Dátum:
2017.02.17 péntek, 11:52:46 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.01.12 csütörtök, 16:53:06
Elkezdett akadni a gyújtáskapcsolóban a kulcs. Sokszor elfordul elsőre, többször pedig csak sokadikra. Van valakinek valami ötlete, hogy milyen nyűge van?
Voltam kulcsosnál, mert jött a kéményseprő. Kulcsos szerint a kulcs nem kopott, a gyújtáskapcsoló lamelláira fogta az akadást. Azt is javítják (6500 pénzért), de ki kell szerelni.
Van valami extra a kiszerelésben, ilyen kódolás, letiltás stb, vagy csak úgy hű neki Balázs?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27080
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71195 Dátum:
2017.02.17 péntek, 12:10:44 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.02.17 péntek, 11:52:46
Voltam kulcsosnál, mert jött a kéményseprő. Kulcsos szerint a kulcs nem kopott, a gyújtáskapcsoló lamelláira fogta az akadást. Azt is javítják (6500 pénzért), de ki kell szerelni.
Van valami extra a kiszerelésben, ilyen kódolás, letiltás stb, vagy csak úgy hű neki Balázs?
Ha kiszereled, gyalog kell elvidd a javítóhoz.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71196 Dátum:
2017.02.17 péntek, 13:01:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.02.17 péntek, 12:10:44
Ha kiszereled, gyalog kell elvidd a javítóhoz.
AndyA
Áhh, benyúl a kormány alá, kitép egy köteg kábelt és lesz pont két blankolt végű, amit összeérint és indul az autó. Legalábbis a filmekben ez szokott működni
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71197 Dátum:
2017.02.17 péntek, 14:17:00 »
Idézetet írta: Petike86 - 2017.02.17 péntek, 13:48:06
Látom nem szüntek meg a mondeo gyermekbetegségei
Ugyanazokat a problémákat olvasom 3 éve
Utcán látok egy MKIII-ast, már majdnem a hányinger kerülget, tudván milyen motor van benne.
Mindnek van valami gyerekbetegsége
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
legyozo
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71198 Dátum:
2017.02.17 péntek, 15:33:04 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.02.17 péntek, 12:10:44
Ha kiszereled, gyalog kell elvidd a javítóhoz.
AndyA
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #71199 Dátum:
2017.02.17 péntek, 19:01:27 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.02.17 péntek, 13:01:31
Áhh, benyúl a kormány alá, kitép egy köteg kábelt és lesz pont két blankolt végű, amit összeérint és indul az autó. Legalábbis a filmekben ez szokott működni
Azt kihagytad, hogy az önindítózós vezetéket szépen összetekerik a másikkal. Ja, és közben akkora szikrákat nyom a két vezeték, mintha hegesztene.
Naplózva
Oldalak:
1
...
1417
1418
1419
1420
1421
1422
1423
[
1424
]
1425
1426
1427
1428
1429
1430
1431
...
1559
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ