Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:20:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21860387 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #1300 Dátum: 2005.06.03 péntek, 13:33:00 »

Srácok, elkeserítő amit a rozsdásodásról írtok! Kezdjek rettegni? Az enyém 2000/12. havi, de sehol nem rozsdásodik (még?) Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek az apró kavicsfelverődésekből lehet-e rozsda? Ha nem muszáj, nem akarom elveszíteni a gyári fényezés "értékét", utána senki le nem mossa, hogy törve volt az autó...
 
Pablo!
Ez a halk kotyogás nekem is jelentkezett jobb hátulról, ha megvan a megoldás, akkor kérlek tudasd velem! Köszi!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1301 Dátum: 2005.06.03 péntek, 13:35:00 »

Remélem csak meglazult valami és nem "lengőkar kaputt". Az kicsit borsos árú téma lenne...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1302 Dátum: 2005.06.03 péntek, 14:14:00 »

Hali!
 
Én idén Húsvétkor vettem, 59e km-el. Most 69e km körül van benne. Vezetett szkönyv, meg ilyenek. Elvileg tök minegy honnan van az autó, a 12 évet akkor is vállalniuk kell az átrozsdásodásra.
 
Egyébként most egy hete kopogó hangokat hallat, a jobb hátulja felől... Remélem semmi komoly. Ha viszem megnézetni rozsdáékat, azt is megmutatom.
 
pablo
De csak ritkan :DD
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1303 Dátum: 2005.06.03 péntek, 14:16:00 »

Halk kopogas nekem MK1-en szet szedettem az egesz futomuvet szinte es a lengescsillapito csavar volt melazulva a toronynal jo moka volt mind2 oldalon meg lett huzva es elmult a zorges :
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1304 Dátum: 2005.06.03 péntek, 15:59:00 »

Srácok, elkeserítő amit a rozsdásodásról írtok! Kezdjek rettegni? Az enyém 2000/12. havi, de sehol nem rozsdásodik (még?) Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek az apró kavicsfelverődésekből lehet-e rozsda? Ha nem muszáj, nem akarom elveszíteni a gyári fényezés "értékét", utána senki le nem mossa, hogy törve volt az autó...
 
Pablo!
Ez a halk kotyogás nekem is jelentkezett jobb hátulról, ha megvan a megoldás, akkor kérlek tudasd velem! Köszi!
szuszu,
 
igen, elkezd rozsdásodni, ahol a kavics leverte a fényezést. De van erre valami speciális lakk, ami megállítja. Utána erre Ford kereskedésbe kapható javító festékkel letudod kezelni, hogy ne látszódjon.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #1305 Dátum: 2005.06.03 péntek, 16:52:00 »

szuszu,
 
igen, elkezd rozsdásodni, ahol a kavics leverte a fényezést. De van erre valami speciális lakk, ami megállítja. Utána erre Ford kereskedésbe kapható javító festékkel letudod kezelni, hogy ne látszódjon.
Scratch,  
 
van ilyen javítófestékem (a lakkot is adják hozzá), csakhát nem lehet ezzel igazán szépen javítani, mert ugye ott vastagabb lesz a fényezés, nem lehet olyan vékonyan lekenni, hogy ne látszódjon a korrekció. Lökhárítón már használtam, de a motorháztetőn valahogy nincs szívem... (Ez már mondi-szerelem?)  
Szerinted elég, ha a színtelen lakkal lekenem? Mert az még nem látszana úgy, mintha a javítófestékkel tenném ugyanezt. Kösz!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1306 Dátum: 2005.06.03 péntek, 18:37:00 »

Scratch,  
 
van ilyen javítófestékem (a lakkot is adják hozzá), csakhát nem lehet ezzel igazán szépen javítani, mert ugye ott vastagabb lesz a fényezés, nem lehet olyan vékonyan lekenni, hogy ne látszódjon a korrekció. Lökhárítón már használtam, de a motorháztetőn valahogy nincs szívem... (Ez már mondi-szerelem?)  
Szerinted elég, ha a színtelen lakkal lekenem? Mert az még nem látszana úgy, mintha a javítófestékkel tenném ugyanezt. Kösz!
3M gyárt egy 9 mikronos csiszolóbélyeget és egy kis müanyag felfogatót hozzá ezzel le lehet csiszolni a kiálló festékpuklit és utána össze kell polirozni a gyári festéssel. Autocolornál lehet ilyet venni. Finesse-it rendszernek hívják autógyárak is ilyet használnak, ha valami gixer volt fényezésnél és políroznak.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1307 Dátum: 2005.06.03 péntek, 18:43:00 »

hehe
meg at sem vettem, de megvan az update terv:)))
ismertetem:
1. chiptuning up to 160 Le
2. xenon by viso
3. PDA navi
4. ülésborozés(ez lehet nem:) )
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1308 Dátum: 2005.06.03 péntek, 20:52:00 »

Ma Xtria átvette a polóját és köze dumáltunk egy jó félórát. Neki 2 éves a gépe és az ajtó alja rozsdásodik. Kértem, hogy irjon róla valamit.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1309 Dátum: 2005.06.03 péntek, 22:36:00 »

hehe
meg at sem vettem, de megvan az update terv:)))
ismertetem:
1. chiptuning up to 160 Le
2. xenon by viso
3. PDA navi
4. ülésborozés(ez lehet nem:) )
jan67!
 
Hol és milyen chip-tuningot fog kapni a kocsi?
Ja, és mennyiért csinálják?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1310 Dátum: 2005.06.03 péntek, 22:51:00 »

hehe
meg at sem vettem, de megvan az update terv:)))
ismertetem:
1. chiptuning up to 160 Le
2. xenon by viso
3. PDA navi
4. ülésborozés(ez lehet nem:) )
Na ez a chiptuning engem is érdekel,bár inkább hallgatok Angelra,és veszek egy TDCi-t.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1311 Dátum: 2005.06.03 péntek, 23:33:00 »

zsoel
es utana a tdci-t chipeled?Smiley))
 
petya>>
magic tunning..130>>>160Le
es a nyomatek is kb 380 Nm lesz..garancialis
ja es 80K..
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1312 Dátum: 2005.06.03 péntek, 23:48:00 »

Scratch,  
 
van ilyen javítófestékem (a lakkot is adják hozzá), csakhát nem lehet ezzel igazán szépen javítani, mert ugye ott vastagabb lesz a fényezés, nem lehet olyan vékonyan lekenni, hogy ne látszódjon a korrekció. Lökhárítón már használtam, de a motorháztetőn valahogy nincs szívem... (Ez már mondi-szerelem?)  
Szerinted elég, ha a színtelen lakkal lekenem? Mert az még nem látszana úgy, mintha a javítófestékkel tenném ugyanezt. Kösz!
szuszu,
 
szerintem igen, elég a lakk is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1313 Dátum: 2005.06.03 péntek, 23:51:00 »

zsoel
es utana a tdci-t chipeled?Smiley))
 
petya>>
magic tunning..130>>>160Le
es a nyomatek is kb 380 Nm lesz..garancialis
ja es 80K..
jan67,
 
azt mondják a Magnum nem a legjobb.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #1314 Dátum: 2005.06.04 szombat, 06:49:00 »

jan67,
 
azt mondják a Magnum nem a legjobb.
MAGIC...nem MAGNUM
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1315 Dátum: 2005.06.04 szombat, 07:45:00 »

zsoel
es utana a tdci-t chipeled?Smiley))
 
petya>>
magic tunning..130>>>160Le
es a nyomatek is kb 380 Nm lesz..garancialis
ja es 80K..
Mi a garanciális? Hogy tényleg annyi lóerő/nyomaték lesz?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1316 Dátum: 2005.06.04 szombat, 07:56:00 »

igen, es nem bantja a gyari garit
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1317 Dátum: 2005.06.04 szombat, 08:04:00 »

igen, es nem bantja a gyari garit
Hááát. Akkor ez azt jelentené, hogy ők szerelik be? Én a gyári gari megmaradásában nem hiszek. Először is, amit a ford szerel be, annál feltétel, hogy 70ezernél kevesebb km legyen, és szerintem km korlátozás is van. Meg nekem az a fixa ideám, hogy a chiptuning csökkenti a motor élettartamát. Előbb ledobja a turbót, jobban kopik a motor, miegymás. A brabus is csak 100e km-re vállal garanciát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1318 Dátum: 2005.06.04 szombat, 09:20:00 »

zsoel
es utana a tdci-t chipeled?Smiley))
 
petya>>
magic tunning..130>>>160Le
es a nyomatek is kb 380 Nm lesz..garancialis
ja es 80K..
Jogos a kérdés,de lehet,hogy egyből 2.2 TDCi-t veszek!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1319 Dátum: 2005.06.04 szombat, 10:10:00 »

MAGIC...nem MAGNUM
jan67,
 
bocs, látod, már késő volt nem láttam rendesen. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #1320 Dátum: 2005.06.04 szombat, 10:24:00 »

en meg nem hallotam sz@r chiptuningrol ami szetszedte volna a mocit!!ez szoftveres teknika, nem hardveres..!
jo beallitas es ennyi..hiszek benne!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1321 Dátum: 2005.06.04 szombat, 18:05:00 »

Sztem a chiptuningnak bizony megvannak az árnyoldalai is, mindamellett, hogy nem biztos 100%-ig, hogy az eredeti beállításokat túllépve egyből szétesne a motor. Az biztos, hogy csökken az élettartama, mert forszírozottabb, fokozott körülmények közt van használva a gép. Viszont nem tudni ez mikor következik be. Lehet, hogy a gyár sem úgy állította be a motort, hogy a lehető legtöbbet hozza ki belőle, pontosan az élettartam miatt. Tehát lehet, hogy van egy bizonyos tartomány, aminél még nem éri jelentősebb negatív hatás a motort. Gondolok itt arra, hogy egy adott chippelés esetén elmegy 150e-ret hibátlanul, ha már eleve csúcsra volt járatva a motor, vagy elmegy 300e-ret, ha volt még benne tartalék. Nagyobb térfogatnál tartósabb a dolog, kisebnél kevésbé.  
Sztem a dízelnél óvatosnak kell lenni, érzékenyek ezek a turbók és sztem a motorból is sok van kihozva alapból.
80.000 sztem nagyon olcsó ezért a műveletért, lehet, hogy silány minőség?
De ne legyen igazam...
 
bye
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1322 Dátum: 2005.06.04 szombat, 18:06:00 »

kiseb=kisebb
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1323 Dátum: 2005.06.04 szombat, 18:30:00 »

Sztem a chiptuningnak bizony megvannak az árnyoldalai is, mindamellett, hogy nem biztos 100%-ig, hogy az eredeti beállításokat túllépve egyből szétesne a motor. Az biztos, hogy csökken az élettartama, mert forszírozottabb, fokozott körülmények közt van használva a gép. Viszont nem tudni ez mikor következik be. Lehet, hogy a gyár sem úgy állította be a motort, hogy a lehető legtöbbet hozza ki belőle, pontosan az élettartam miatt. Tehát lehet, hogy van egy bizonyos tartomány, aminél még nem éri jelentősebb negatív hatás a motort. Gondolok itt arra, hogy egy adott chippelés esetén elmegy 150e-ret hibátlanul, ha már eleve csúcsra volt járatva a motor, vagy elmegy 300e-ret, ha volt még benne tartalék. Nagyobb térfogatnál tartósabb a dolog, kisebnél kevésbé.  
Sztem a dízelnél óvatosnak kell lenni, érzékenyek ezek a turbók és sztem a motorból is sok van kihozva alapból.
80.000 sztem nagyon olcsó ezért a műveletért, lehet, hogy silány minőség?
De ne legyen igazam...
 
bye
A 80e nem olcsó, szerintem teljesen normális. A chiptuning nem káros - tudnék példákat mondani, amikor generálozás lett a vége. És nem optimalizálásról, hanem turbónyomás emelésről van szó. A turbónyomás miatt egy kicsit csökkenhet a fogyi, szélesedik a tartomány, de: a turó jóval előbb tönkremegy, és a motor sem bírja a nagyobb nyomást sem, meg a nagyobb nyomatékot sem, ennek mindenféle csapágyprobléma lehet a vége, vagy gondok a váltóval. A mostani motorok már szerintem így is eléggé fel vannak húzva. És füstölni is jobban fog.
 
Itt olyan túl rossz nem lehet a chiptuning, legfeljebb úgy, hogy túlontúl felhúzod, és még sokkal előbb bexarik. Egy ilyen tdci motor szerintem 1-2 milla, nagy kérdés, megéri-e kockáztatni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1324 Dátum: 2005.06.04 szombat, 19:16:00 »

Kérdésem lenne!
Mit tudtok arról, hogy a Mondeo III-ba a klímavezérlést a manuálisról át lehet-e szereltetni autómatikusra? És még egy: a tempomat utólag beépítethető?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1325 Dátum: 2005.06.04 szombat, 19:29:00 »

Kérdésem lenne!
Mit tudtok arról, hogy a Mondeo III-ba a klímavezérlést a manuálisról át lehet-e szereltetni autómatikusra? És még egy: a tempomat utólag beépítethető?
Erre gondolsz?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1326 Dátum: 2005.06.04 szombat, 19:31:00 »

A 80e nem olcsó, szerintem teljesen normális. A chiptuning nem káros - tudnék példákat mondani, amikor generálozás lett a vége. És nem optimalizálásról, hanem turbónyomás emelésről van szó. A turbónyomás miatt egy kicsit csökkenhet a fogyi, szélesedik a tartomány, de: a turó jóval előbb tönkremegy, és a motor sem bírja a nagyobb nyomást sem, meg a nagyobb nyomatékot sem, ennek mindenféle csapágyprobléma lehet a vége, vagy gondok a váltóval. A mostani motorok már szerintem így is eléggé fel vannak húzva. És füstölni is jobban fog.
 
Itt olyan túl rossz nem lehet a chiptuning, legfeljebb úgy, hogy túlontúl felhúzod, és még sokkal előbb bexarik. Egy ilyen tdci motor szerintem 1-2 milla, nagy kérdés, megéri-e kockáztatni.
Angel,  
 
a 80 igenis olcsó...egyébként a Magic Tuning oldalán is 89e+ÁFA van. jan67???  
A Szeleczkynél 200.000 körül van (ez gyári Ford...?), a németeknél 500-600 Euro körül mozog.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1327 Dátum: 2005.06.04 szombat, 19:32:00 »

Itt 1 másik annak látszik a stekkerje is. ez összenézed és kiderül, szerintem túl 1szerű lenne
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1328 Dátum: 2005.06.04 szombat, 19:53:00 »

Rempomat az Tempomat bocsi:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1329 Dátum: 2005.06.04 szombat, 19:53:00 »

Kérdésem lenne!
Mit tudtok arról, hogy a Mondeo III-ba a klímavezérlést a manuálisról át lehet-e szereltetni autómatikusra? És még egy: a tempomat utólag beépítethető?
Rempomat kormánnyal együtt 100 - ból megáll
 
a klíma átalakítható kbt 150 minden burkolattal hőmérsékletérzékelővel és computerrel együtt...  
 
 
Megéri?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1330 Dátum: 2005.06.04 szombat, 20:00:00 »

89, jogos
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1331 Dátum: 2005.06.04 szombat, 21:19:00 »

Köszi a választ. Ez nagyon sok pénz azért a "kevéske" kényelemért. Ennyit nekem nem ér meg. A Passátba állítólag az elektronika tudja a tempomatot, csak a kart kell beépíteni, és az cca. 30e Ft. Annyit megérne!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1332 Dátum: 2005.06.04 szombat, 21:32:00 »

Rempomat kormánnyal együtt 100 - ból megáll
 
a klíma átalakítható kbt 150 minden burkolattal hőmérsékletérzékelővel és computerrel együtt...  
 
 
Megéri?
MK2-t mennyiböl áll átalakítani?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1333 Dátum: 2005.06.04 szombat, 22:53:00 »

Nuh, tele tankoltam a verdat, de a nehezen indulas nem mult el 8( Neha jon elo, de akkor sokaig kell inditozni, mire eszbe kap. Es van mikor pocre indul a motor. Mi lehet a gond ? Mivel csak ritkan es random jon elo a problema, igy nem feltetlenul szeretnem szagszervizbe vinni. Ergo valceg nem tudjak mi a baja, illetve ki akarnak cserelni a fel autot. Namost nekem nincs arra piizem, hogy ha a szerviz azt mondja csereljunk ezt-azt, de utana nem javul meg a problema, akkor ofcoz csak a vallukat vonjak, es jonne a kov. javaslat, hogy csereljuk ki ezt meg azt is. Nah ebbol nem kerek. Kene egy olyan szerviz, ahol 100%-ra meg tudjak mondani/allapitani, hogy mi a xar, es adjanak egy arajanlatot a javitasra.
Egyebkent beindul a verda, csak zavaro, hogy 4 eves koraban koszorulni kell, hogy beroffenjen. Ez azert picit ciki egy ilyen kategorias verdanal 8(  
Alapjarat rendben, szepen huz, nem hagy ki a motor. Csak es kizarolag motor inditasnal jelentkezik a problema. Toltam a benyaba ilyen injector tisztito waret es azota mentem vele 200km-t, de nem javult a helyzet 8(
Van, mikor picit elobb indul be, de akkor ilyen dadogva es utana altalaban le is fullad. Aztan reboot, es akkor mar tokeletesen indul. Lehet nem kap benyat ? Vagy nem eleget ?
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1334 Dátum: 2005.06.04 szombat, 22:53:00 »

Angel,  
 
a 80 igenis olcsó...egyébként a Magic Tuning oldalán is 89e+ÁFA van. jan67???  
A Szeleczkynél 200.000 körül van (ez gyári Ford...?), a németeknél 500-600 Euro körül mozog.
A szeleczky persze hogy sokkal drágább. Szeintem van olyan műhely, ahol 40-50-ből megvan. A szeleczkys NEM gyári, hanem ők is valami mást építenek be, nem emléxem, de mintha magnum lenne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1335 Dátum: 2005.06.04 szombat, 22:57:00 »

Penteken lezuztam szuleimhez kecskemetre. Vegyesen 120-140kozott hajtottam a verdat. Neha meg-meg lodult 200-ra Cool Atlag fogyi jelen pillanatban igy 8 littyo. Az eleg korrekt nem ?
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1336 Dátum: 2005.06.04 szombat, 23:01:00 »

Penteken lezuztam szuleimhez kecskemetre. Vegyesen 120-140kozott hajtottam a verdat. Neha meg-meg lodult 200-ra Cool Atlag fogyi jelen pillanatban igy 8 littyo. Az eleg korrekt nem ?
Ja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1337 Dátum: 2005.06.04 szombat, 23:27:00 »

zsoel
es utana a tdci-t chipeled?Smiley))
 
petya>>
magic tunning..130>>>160Le
es a nyomatek is kb 380 Nm lesz..garancialis
ja es 80K..
Ennek inkább a Tuning topickban lenne a helye, de mivel itt került szóba:
 
Én a Megalarm-nál (www.megalarm.hu) kérdeztem utána chip-tuningnak (Ők az angol Superchips (www.superchips.co.uk) tuningját forgalmazzák, 95k + ÁFA) és a következőt tudtam meg: három dologba nyúlnak bele: turbó-nyomás emelés (max 0,2-0,3 bar), a befecskendezési idő hosszát és időpontját változtatják meg.  
DE! Mindezek csak szükség esetén történnek meg, azaz elvileg ha ugyan úgy használják a kocsit mint a tuning előtt, akkor nem terheli jobban a motort.
Mivel a tuning a kocsi SAJÁT(!!!) programját módosítja (lementik a prg-t, kiküldik Angliába, átírják, vissza küldik, visszatöltik), így elvileg nem lehet a paramétereket a tűréshatárnál nagyobb mértékben módosítani, mert akkor letilt az elektronika (ilyenkor villog az izzítás-jellző és vészprogramra áll a kocsi), tehát nem is füstölhet sokkal jobban a motor, mint előtte.
Szabyk-kal beszélgettünk a chip-tuningról a talin, és Ő mondta, hogy a 2-3 tizedes turbó-nyomás emelést tartósan bírnia kell a motornak. A fentebb említett Superchips esetén a végeredmény (130 LE TDCi): 153 LE, 386 Nm, a maximális különbség a teljesítmény - és nyomaték görbén: 32 LE 3826 rpm-nél illetve 98 Nm (!) 1947 rpm-nél.
Szintén Szabyk mondta, hogy mértek olyan 2.0-ás széria benzines motort ami 110 LE-t adott le, és mértek olyat ami 150 LE-t (!), lehet, hogy pont a faro-é volt, tehát nagy a gyártási szórás, így akár túl is lehet méretezve motor/hajtáslánc annyira, hogy ki is bírhatja ezt a teljesítmény-növekedést.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1338 Dátum: 2005.06.04 szombat, 23:34:00 »

"Szintén Szabyk mondta, hogy mértek olyan 2.0-ás széria benzines motort ami 110 LE-t adott le, és mértek olyat ami 150 LE-t (!), lehet, hogy pont a faro-é volt, tehát nagy a gyártási szórás, így akár túl is lehet méretezve motor/hajtáslánc annyira, hogy ki is bírhatja ezt a teljesítmény-növekedést."
 
Lehet, csak rosszul értem, de...ezek szerint veszek egy  
2.0L-es gépet és az lehet, hogy 145LE helyett 110LE vagy 150LE???Nemá...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1339 Dátum: 2005.06.04 szombat, 23:40:00 »

"Szintén Szabyk mondta, hogy mértek olyan 2.0-ás széria benzines motort ami 110 LE-t adott le, és mértek olyat ami 150 LE-t (!), lehet, hogy pont a faro-é volt, tehát nagy a gyártási szórás, így akár túl is lehet méretezve motor/hajtáslánc annyira, hogy ki is bírhatja ezt a teljesítmény-növekedést."
 
Lehet, csak rosszul értem, de...ezek szerint veszek egy  
2.0L-es gépet és az lehet, hogy 145LE helyett 110LE vagy 150LE???Nemá...
Bocs, elfelejtettem írni, hogy ez Mk2-nél volt (130LE alapból).
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1340 Dátum: 2005.06.04 szombat, 23:42:00 »

Na várjunk...várjunk! Csak most gondolkodom.
 
"...így akár túl is lehet méretezve motor/hajtáslánc annyira, hogy ki is bírhatja ezt a teljesítmény-növekedést."
 
Tehát...chippelés előtt beméretem az autót és ha a gyári teljesítmény/nyomaték érték alatt van, az azt jelenti, hogy túl van méretezve a motorom, tehát nyugodt szívvel belevághatok a műveletbe. Ha pedig az felett van, akkor csak óvatosan...Huh??
 
Kéne csinálni egy felhívást, hogy jelentkezzen olyan, aki chiptuningolt autóval elment 200-250.000km-t és számoljon be az autó állapotáról Smiley))
Lehet, csak véletlen, hogy nem ismerek ilyet? Smiley))
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1341 Dátum: 2005.06.04 szombat, 23:59:00 »

Na várjunk...várjunk! Csak most gondolkodom.
 
"...így akár túl is lehet méretezve motor/hajtáslánc annyira, hogy ki is bírhatja ezt a teljesítmény-növekedést."
 
Tehát...chippelés előtt beméretem az autót és ha a gyári teljesítmény/nyomaték érték alatt van, az azt jelenti, hogy túl van méretezve a motorom, tehát nyugodt szívvel belevághatok a műveletbe. Ha pedig az felett van, akkor csak óvatosan...Huh??
 
Kéne csinálni egy felhívást, hogy jelentkezzen olyan, aki chiptuningolt autóval elment 200-250.000km-t és számoljon be az autó állapotáról Smiley))
Lehet, csak véletlen, hogy nem ismerek ilyet? Smiley))
Nem egészen: ezzel csak azt akartam mondani, hogy a 2.0-ás Mk2-nek az alap 130 LE helyett a 150 LE-t (15%) el kell bírnia a túlméretezés miatt.
 
Egyébkénz ez egy olyan dolog, hogy ha a széria motort állandóan padlógázon használja az ember, akkor az max. 100 eKm után kuka, de ha a tuningolt (nem dupla teljesítményre, hanem mondjuk 20-30%-osra) motort nem használja jobban, mint amíg széria volt (csak ezt elég nehéz megállni, mert akkor minek a tuning), akkor nem feltétlenül fog rövidülni a motor élttartama.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1342 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 01:32:00 »

Szisztok!
 
Érdekes jelensége(ke)t figyeltem meg mostanában a klimával kapcsolatban: Ha a digit klima kijelzőjét pl 22 C-ra állítom és kint melegebb van , akkor a klíma bekapcsolása ( A/C gomb benyomása nélkül) is hideget fúj be. Gyakorlatilag nem kell a az A/C-t bekapcsolni.
Más. Jópárszor tapasztaltam mostanság, hogy a kocsi beindítása után bekapcsol a ventillátor és pár masodpercig (3-5 sec) erőteljesen fúj be levegőt majd beáll az eredetileg beállítottra. Ezt megteszi akkor is, ha elvileg ki lenne kapcsolva. Tehát ez nem mindig történik így, de nem tudtam rájönni az okára. Normális ez? Mi lehet az oka?
Van vmi ötletetek ezzel kapcsolatban?
 
Üdv falabu
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1343 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 01:34:00 »

Szisztok! - eredetileg Sziasztok! akart lenni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1344 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 02:16:00 »

Szisztok!
 
Érdekes jelensége(ke)t figyeltem meg mostanában a klimával kapcsolatban: Ha a digit klima kijelzőjét pl 22 C-ra állítom és kint melegebb van , akkor a klíma bekapcsolása ( A/C gomb benyomása nélkül) is hideget fúj be. Gyakorlatilag nem kell a az A/C-t bekapcsolni.
Más. Jópárszor tapasztaltam mostanság, hogy a kocsi beindítása után bekapcsol a ventillátor és pár masodpercig (3-5 sec) erőteljesen fúj be levegőt majd beáll az eredetileg beállítottra. Ezt megteszi akkor is, ha elvileg ki lenne kapcsolva. Tehát ez nem mindig történik így, de nem tudtam rájönni az okára. Normális ez? Mi lehet az oka?
Van vmi ötletetek ezzel kapcsolatban?
 
Üdv falabu
falabu!
 
Autómata fokozatban nem fogod látni,hogy a klima mikor kapcsol be,csak érzed áldásos tevékenységét.Az A/C gomb gyakorlatilag egy  manuális váltógomb,aktivizálásakkor biztos hogy be van kapcsolva a klima.Tavasszal figyelhető meg az is,hogy autómata üzemmódban garázsból indulva/meleg garázs,25 fok/először hűt a kocsi,majd kiérve a lakott területen kivül /16 fok/elkezd fűteni.Teszi a klima a dolgát,de nem látszik a kis sárga leden.
 
Amit másodszorra irtál az normális.Igy van betáplálva,gondolom én.Üdv.zsoel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1345 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 02:17:00 »

Nuh, tele tankoltam a verdat, de a nehezen indulas nem mult el 8( Neha jon elo, de akkor sokaig kell inditozni, mire eszbe kap. Es van mikor pocre indul a motor. Mi lehet a gond ? Mivel csak ritkan es random jon elo a problema, igy nem feltetlenul szeretnem szagszervizbe vinni. Ergo valceg nem tudjak mi a baja, illetve ki akarnak cserelni a fel autot. Namost nekem nincs arra piizem, hogy ha a szerviz azt mondja csereljunk ezt-azt, de utana nem javul meg a problema, akkor ofcoz csak a vallukat vonjak, es jonne a kov. javaslat, hogy csereljuk ki ezt meg azt is. Nah ebbol nem kerek. Kene egy olyan szerviz, ahol 100%-ra meg tudjak mondani/allapitani, hogy mi a xar, es adjanak egy arajanlatot a javitasra.
Egyebkent beindul a verda, csak zavaro, hogy 4 eves koraban koszorulni kell, hogy beroffenjen. Ez azert picit ciki egy ilyen kategorias verdanal 8(  
Alapjarat rendben, szepen huz, nem hagy ki a motor. Csak es kizarolag motor inditasnal jelentkezik a problema. Toltam a benyaba ilyen injector tisztito waret es azota mentem vele 200km-t, de nem javult a helyzet 8(
Van, mikor picit elobb indul be, de akkor ilyen dadogva es utana altalaban le is fullad. Aztan reboot, es akkor mar tokeletesen indul. Lehet nem kap benyat ? Vagy nem eleget ?
Üzemanyagszűrő???
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1346 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 09:19:00 »

Szisztok!
 
Érdekes jelensége(ke)t figyeltem meg mostanában a klimával kapcsolatban: Ha a digit klima kijelzőjét pl 22 C-ra állítom és kint melegebb van , akkor a klíma bekapcsolása ( A/C gomb benyomása nélkül) is hideget fúj be. Gyakorlatilag nem kell a az A/C-t bekapcsolni.
Más. Jópárszor tapasztaltam mostanság, hogy a kocsi beindítása után bekapcsol a ventillátor és pár masodpercig (3-5 sec) erőteljesen fúj be levegőt majd beáll az eredetileg beállítottra. Ezt megteszi akkor is, ha elvileg ki lenne kapcsolva. Tehát ez nem mindig történik így, de nem tudtam rájönni az okára. Normális ez? Mi lehet az oka?
Van vmi ötletetek ezzel kapcsolatban?
 
Üdv falabu
Ablakszárítás Focus könyvbe olvastam, ne irányítsd ablakra a levegőt akkor nem csinálja.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1347 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 09:21:00 »

falabu!
 
Autómata fokozatban nem fogod látni,hogy a klima mikor kapcsol be,csak érzed áldásos tevékenységét.Az A/C gomb gyakorlatilag egy  manuális váltógomb,aktivizálásakkor biztos hogy be van kapcsolva a klima.Tavasszal figyelhető meg az is,hogy autómata üzemmódban garázsból indulva/meleg garázs,25 fok/először hűt a kocsi,majd kiérve a lakott területen kivül /16 fok/elkezd fűteni.Teszi a klima a dolgát,de nem látszik a kis sárga leden.
 
Amit másodszorra irtál az normális.Igy van betáplálva,gondolom én.Üdv.zsoel.
Zsoel!
Látom Te sem vagy egy korán lefekvő tipus
Félreértettük egymást egy kicsit.  Szóval én csak a hőfok kijelzőjén állítom be és nem kapcsolom be az automata klímát. Gyakorlatilag pl a 22C-s fűtést állítom be.(mint például télen ) Az "Auto" felirat így nem is jelenik meg és mivel manuálisan sem kapcsoltam be - a klímának szerintem nem kellene müködnie.
 
A másik jelenségben az az érdekes, hogy ha úgy állítom le a kocsit, hogy a ventillátort előtte leállítom, - ha olyan kedve van vagy a motor hőfokától függően ?- akkor is képes ezt produkálni.Beindul s pás másodperc múlva kikapcsolja magát beavatkozás nélkül.
 
Szeretném, ha a következő években csak ennyi hibája lenne a gépnek
 
Üdv falabu
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1348 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 09:41:00 »

Bocs, elfelejtettem írni, hogy ez Mk2-nél volt (130LE alapból).
Te miért nem raksz chippelést, ha tényleg nem árt?
 
Azt írod, 3 dolgot változtanak: t-nyomást és az időzítést. Mi a harmadik? Az üzemanyagbefecskendezési nyomás. Nézzük a turbónyomást. Ha magemeled, akkor a turbónak többet kell dolgozni, jobban igénybeveszi, és a motor is állandóan nagyobb nyomás alatt van, ez előbb-utóbb ártani fog a kompressziónak. Az időzítések megváltoztatásával meg lehet, hogy a befecskendezők fognak többet dolgozni. Az üzemanyagnyomás megemelése meg... ez az egyik legérzékenyebb pontja a motornak. Nagyon precíz kis szerkó ez, és borzasztó drága.
 
Az a helyzet, egy csomó autót le tudok hagyni, egy csomót meg nem. Ez a chippelés után is így lesz, például a korist valszeg akkor sem fogom tudni - akkor meg kár kockáztatni ezt a műveletet, aminek a vége egy mondjuk 2 milliós javítási számla lehet a vége.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1349 Dátum: 2005.06.05 vasárnap, 11:30:00 »

Zsoel!
Látom Te sem vagy egy korán lefekvő tipus
Félreértettük egymást egy kicsit.  Szóval én csak a hőfok kijelzőjén állítom be és nem kapcsolom be az automata klímát. Gyakorlatilag pl a 22C-s fűtést állítom be.(mint például télen ) Az "Auto" felirat így nem is jelenik meg és mivel manuálisan sem kapcsoltam be - a klímának szerintem nem kellene müködnie.
 
A másik jelenségben az az érdekes, hogy ha úgy állítom le a kocsit, hogy a ventillátort előtte leállítom, - ha olyan kedve van vagy a motor hőfokától függően ?- akkor is képes ezt produkálni.Beindul s pás másodperc múlva kikapcsolja magát beavatkozás nélkül.
 
Szeretném, ha a következő években csak ennyi hibája lenne a gépnek
 
Üdv falabu
falabu!
 
Egy buliban voltam,aztán még nem volt kedvem lefeküdni.Ja,és egy másik topicban valaki feltette a Görög Zita képeket!
 
"Szeretném, ha a következő években csak ennyi hibája lenne a gépnek"-szerintem ez nem hiba,igy működik a kocsi.De majd a többiek megerősitik.zsoel.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.