Ford Mondeo Club Hungary
2025.11.28 péntek, 11:20:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
474
475
476
477
478
479
480
[
481
]
482
483
484
485
486
487
488
...
1559
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 24624757 alkalommal)
AndyA
és 37 vendég van a témában
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24000 Dátum:
2010.08.21 szombat, 08:00:25 »
Volt régen más típusom. Azt csak kulcsal lehetett nyitni hátul, ott van értelme a belső nyitónak, mert egyszerűbb, ha kiszállva akarnék valamit kikapni, más meg nem tudja felnyitni egy pirosnál.
Ha a mondin ki akarom zárni az illegális felnyitást a csomagtartónál, akkor a egész kocsit le kell zárnom.
Lássuk be van kiforrottabb megoldás is.
Idézetet írta: TISLER19 - 2010.08.20 péntek, 19:34:23
És az hogy van,hogy láttam egy eladó mondit 2006/10 évjáratu hirdetést képen,de ott nem volt benne a kombi hátsó ajtó belső nyitója?Egy üres rajznélküli fedél volt a helyén.Ilyet még nem láttam
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24001 Dátum:
2010.08.21 szombat, 09:48:26 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2010.08.20 péntek, 19:34:23
És az hogy van,hogy láttam egy eladó mondit 2006/10 évjáratu hirdetést képen,de ott nem volt benne a kombi hátsó ajtó belső nyitója?Egy üres rajznélküli fedél volt a helyén.Ilyet még nem láttam
Néztem én is, hogy az F2 kombikból már kihagyták a belső csomagtartónyitógombot.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24002 Dátum:
2010.08.21 szombat, 14:04:51 »
Idézetet írta: NemTom - 2010.08.21 szombat, 09:48:26
Néztem én is, hogy az F2 kombikból már kihagyták a belső csomagtartónyitógombot.
ja, nem is sok ertelme van. Csak 1 esetben hasznalatos ugyanis, ha a sofor marad a kocsiban, es le vannak zarva az ajtok, de valaki be akar tenni vmit, vagy eppen kivenni, ugy, hogy mondom, marad a sofor a helyen es a zarak is lezarva maradnak, meg persze nincs az illetonel a kulcs, mert akkor azzal nyitna
Naplózva
opeti
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24003 Dátum:
2010.08.21 szombat, 14:10:44 »
Sziasztok!
A következő problémával kapcsolatban kérnék tanácsot:
azt vettem észre, hogy alapjáraton, ha bekapcsolom a klímát hangosan elkezd kattogni valami a motortér utasoldali részén. Ha a klímát kikapcsolom, de a ventilátor megy, akkor nincs zaj, valamint ha adok egy kis gázt, akkor se hallom már a kattogást (lehet, hogy a motorzaj miatt). A klíma ettől függetlenül tökételesen hűt.
Van valami ötletetek mi lehet a gond?
Peti
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24004 Dátum:
2010.08.21 szombat, 14:41:51 »
Idézetet írta: peti0731 - 2010.08.21 szombat, 14:10:44
Sziasztok!
A következő problémával kapcsolatban kérnék tanácsot:
azt vettem észre, hogy alapjáraton, ha bekapcsolom a klímát hangosan elkezd kattogni valami a motortér utasoldali részén. Ha a klímát kikapcsolom, de a ventilátor megy, akkor nincs zaj, valamint ha adok egy kis gázt, akkor se hallom már a kattogást (lehet, hogy a motorzaj miatt). A klíma ettől függetlenül tökételesen hűt.
Van valami ötletetek mi lehet a gond?
Peti
Első körben megnézném, hogy valami más nagy teljesítményű fogyasztót ( ködlámpa....) ha bekapcsolsz alapjáraton akkor hallod e a kattogást, mert lehet csak a szíjfeszítő vagy generátort hallod! Nekem ez volt a baja.
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
xenon lámba
«
Új hozzászólás #24005 Dátum:
2010.08.21 szombat, 21:31:57 »
Sziasztok!
Xenon lámpám elég gyenguszan világít, pedig "új" izzók vannak benne. (Nyár elején cserére szorult az egyik ezért teljesen új lámpa testet tettek be az egyik oldalra) Emiatt szembetűnő a különbség..
tehát a régi lámpa "pupillája" körüli rész (mint egy s'aruhártya) kezd bebarnulni.
Ha szétszedem, és megtisztítgatom mennyire javul a helyzet? Javít a fény erején?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.21 szombat, 21:45:57 írta Benedek
»
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
bandika
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24006 Dátum:
2010.08.21 szombat, 22:10:16 »
Sziasztok
Olyan gondom van a verdával hogy világít a motor ellenörző lámpa a sárga.
Semmi mást nem vettem észre, nem tilt le , megy rendesen.
Megnéztem a hibakodot de nem találtam semmit.
Van valakinek esetleg valami ötlete vagy nézessem meg gépen is?
Előre is köszi
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24007 Dátum:
2010.08.21 szombat, 22:51:35 »
Idézetet írta: bandika - 2010.08.21 szombat, 22:10:16
Sziasztok
Olyan gondom van a verdával hogy világít a motor ellenörző lámpa a sárga.
Semmi mást nem vettem észre, nem tilt le , megy rendesen.
Megnéztem a hibakodot de nem találtam semmit.
Van valakinek esetleg valami ötlete vagy nézessem meg gépen is?
Előre is köszi
teljesítményvesztés nélküli motorkontroll lámpa = EGR probléma.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
stealt
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24008 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 00:00:49 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.21 szombat, 22:51:35
teljesítményvesztés nélküli motorkontroll lámpa = EGR probléma.
Ha az EGR beáll akkor ott vészüzemmód van. Dugozásnál ha nem megfelő az átáramló gázmennyiség akkor van lámpa de nincs teljesítményvesztés.
Naplózva
bandika
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24009 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 08:49:35 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.21 szombat, 22:51:35
teljesítményvesztés nélküli motorkontroll lámpa = EGR probléma.
KÖSZÖNÖM .
Megnézem az EGR-t.
Hogyan lehett eltüntetni a motorkontroll lámpát?
Mindenképp gépre kell tenni?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24010 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 11:47:44 »
Idézetet írta: bandika - 2010.08.22 vasárnap, 08:49:35
KÖSZÖNÖM .
Megnézem az EGR-t.
Hogyan lehett eltüntetni a motorkontroll lámpát?
Mindenképp gépre kell tenni?
igen, gépre kell tenni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
bandika
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24011 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 12:17:35 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.22 vasárnap, 11:47:44
igen, gépre kell tenni.
Köszi
Akkor megvan a holnapi program...........
Naplózva
szg
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24012 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 15:55:16 »
A "pupilla" anyagában sárgul, a tisztítás nem segít rajta.
A tükröt lehet foncsoroztatni.
Én vettem gyári xenonos lámpatestet, szétszedtem, kitisztítottam, foncsoroztattam, de a fényével én sem vagyok elégedett.
Idézetet írta: Benedek - 2010.08.21 szombat, 21:31:57
Sziasztok!
Xenon lámpám elég gyenguszan világít, pedig "új" izzók vannak benne. (Nyár elején cserére szorult az egyik ezért teljesen új lámpa testet tettek be az egyik oldalra) Emiatt szembetűnő a különbség..
tehát a régi lámpa "pupillája" körüli rész (mint egy s'aruhártya) kezd bebarnulni.
Ha szétszedem, és megtisztítgatom mennyire javul a helyzet? Javít a fény erején?
Naplózva
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24013 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 18:24:43 »
Idézetet írta: szg - 2010.08.22 vasárnap, 15:55:16
A "pupilla" anyagában sárgul, a tisztítás nem segít rajta.
...
... hát jó... akkor csere a megoldás...
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
kf49
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24014 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 18:44:57 »
Üdv! Kéne egy kis segítség. Van egy 2002-es évjáratú tdci motoros 130 pacis mondeom. A műszerfalon mindig villog az izzítás lámpa és erőtlen a motor. Ha leállítom és visszaindítom akkor abbahagyja egy ideig. Amikor menetközben kigyullad a lámpa akkor ránt egyet és azonnal elgyengül. kb 2-esbe húz úgy mint máskor 5.-ben.
Ha valaki tudja hogy mi lehet a gond akkor kérem segítsen!
Előre is kössz!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23848
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24015 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 19:05:38 »
Idézetet írta: szg - 2010.08.22 vasárnap, 15:55:16
A "pupilla" anyagában sárgul, a tisztítás nem segít rajta.
A tükröt lehet foncsoroztatni.
Én vettem gyári xenonos lámpatestet, szétszedtem, kitisztítottam, foncsoroztattam, de a fényével én sem vagyok elégedett.
és mivel nem vagy megelégedve??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rizsa83
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24016 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 19:10:00 »
Idézetet írta: kf49 - 2010.08.22 vasárnap, 18:44:57
Üdv! Kéne egy kis segítség. Van egy 2002-es évjáratú tdci motoros 130 pacis mondeom. A műszerfalon mindig villog az izzítás lámpa és erőtlen a motor. Ha leállítom és visszaindítom akkor abbahagyja egy ideig. Amikor menetközben kigyullad a lámpa akkor ránt egyet és azonnal elgyengül. kb 2-esbe húz úgy mint máskor 5.-ben.
Ha valaki tudja hogy mi lehet a gond akkor kérem segítsen!
Előre is kössz!
hali az izzítás villogása,hibakód tárolása
az erőtlenség,vészüzem
.aszem a tdci-knél a cmp-szokott sza..ozni,egy 5-6e-ft.os alkatrész,olvasgass fentebb a topic-ban rengeteg ilyen probléma fent van,s általába ez okozza a problémádat,bár ez nem 100% nekem tddi-m van,ugyhogy tapasztalatom nincs,de rengeteget olvastam,sok szerencsét
Naplózva
szg
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24017 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 20:00:01 »
A fényerejével. Tegnap mentem vele hosszabban éjszaka, de a sima lámpatestbe betett utólagos xenon-nal jobban láttam. Nyilván benne van az is, hogy az meg mindenfelé világított. Még egy lámpabeállításra elviszem.
sz.g.
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.22 vasárnap, 19:05:38
és mivel nem vagy megelégedve??
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23848
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24018 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 20:01:27 »
Idézetet írta: szg - 2010.08.22 vasárnap, 20:00:01
A fényerejével. Tegnap mentem vele hosszabban éjszaka, de a sima lámpatestbe betett utólagos xenon-nal jobban láttam. Nyilván benne van az is, hogy az meg mindenfelé világított. Még egy lámpabeállításra elviszem.
sz.g.
milyen izzót tettél bele??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
szg
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24019 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 20:07:22 »
Új GE 4200K
Már égett 50 órát, elvileg elérte a maximális fényerejét
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.22 vasárnap, 20:01:27
milyen izzót tettél bele??
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23848
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24020 Dátum:
2010.08.22 vasárnap, 20:12:37 »
Idézetet írta: szg - 2010.08.22 vasárnap, 20:07:22
Új GE 4200K
Már égett 50 órát, elvileg elérte a maximális fényerejét
nekem GE 5100K-s van benne, és szerintem jó, pedig az kb 700lumennel gyengébb, mint a 4200-as. kitől vetted?? csinálj róla egy képet sötétben kint az űton, hogy milyen a fénye. az állítatás pedig kell, ha szétszedted a lámpát
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37309
www.mondeo.hu
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24021 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 08:42:46 »
Idézetet írta: Benedek - 2010.08.21 szombat, 21:31:57
Sziasztok!
Xenon lámpám elég gyenguszan világít, pedig "új" izzók vannak benne. (Nyár elején cserére szorult az egyik ezért teljesen új lámpa testet tettek be az egyik oldalra) Emiatt szembetűnő a különbség..
tehát a régi lámpa "pupillája" körüli rész (mint egy s'aruhártya) kezd bebarnulni.
Ha szétszedem, és megtisztítgatom mennyire javul a helyzet? Javít a fény erején?
Semennyire, mert az UV sárgítja ki a műanyagot.
Max. foncsoroztatni tudod, jobb lesz!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2025
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: xenon lámba
«
Új hozzászólás #24022 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 08:55:24 »
Idézetet írta: Scratch - 2010.08.23 hétfő, 08:42:46
Semennyire, mert az UV sárgítja ki a műanyagot.
Max. foncsoroztatni tudod, jobb lesz!
....kár, hogy azt a műanyag "íriszt" nem lehet külön cserélni....
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
opeti
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24023 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 11:00:27 »
Idézetet írta: szeszka - 2010.08.21 szombat, 14:41:51
Első körben megnézném, hogy valami más nagy teljesítményű fogyasztót ( ködlámpa....) ha bekapcsolsz alapjáraton akkor hallod e a kattogást, mert lehet csak a szíjfeszítő vagy generátort hallod! Nekem ez volt a baja.
Sajnos nem
Lehet, hogy nem elég a ködlámpa terelése? Viszont Vik említette már régebben, hogy a szíjfeszítő lassan cserés lesz, úgyhogy lehet az lesz a baj.
Ha a szíjfeszítővel van a baj, azzal lehet még járni, a kattogáson kívül más bajt okoz? Mert a hangposta alapján Vik elment két hét szabira...
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24024 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 14:14:30 »
Hétvégén voltunk a Mecsekben bicajozni.
Oda 3 ember az autóban + 4 bicaj a tetőn + a csomagtartó tele. Budapesten kb. 35 km, majd autópályán a maradék és Pécstől Cserkútra. Autópályán 120-130, de inkább 120 km/h.
Vissza 4 fő + 4 bicaj + csomagtartó tele. Kaposvárnak az M7-ig, majd Budapest. A pályán nagy volt a forgalom 20-30, 50-60, ahol lehetett 120-130.
Összesen 607 km-t mentem háztól-házig. A kondi kb. 40%-ban ment.
A fogyasztás 9,93 lett, teljesen pontosan megmértem tankolással (a komp 9,9-et mutatott, de az én kompom nagyon pontos).
Vajon dízelnek mennyi lett volna ilyen paraméterekkel a fogyasztás? Visz bicajokat a tetőn valaki még rajtam kívül? Az én tapasztalatom szerint minél nagyon a sebesség, annál nagyobb a fogyi különbség a bicajok a tetőn, illetve semmi a tetőn verzió között a semmi a tetőn verzió javára.
: ultio
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24025 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 14:55:48 »
Idézetet írta: ultio - 2010.08.23 hétfő, 14:14:30
Hétvégén voltunk a Mecsekben bicajozni.
Oda 3 ember az autóban + 4 bicaj a tetőn + a csomagtartó tele. Budapesten kb. 35 km, majd autópályán a maradék és Pécstől Cserkútra. Autópályán 120-130, de inkább 120 km/h.
Vissza 4 fő + 4 bicaj + csomagtartó tele. Kaposvárnak az M7-ig, majd Budapest. A pályán nagy volt a forgalom 20-30, 50-60, ahol lehetett 120-130.
Összesen 607 km-t mentem háztól-házig. A kondi kb. 40%-ban ment.
A fogyasztás 9,93 lett, teljesen pontosan megmértem tankolással (a komp 9,9-et mutatott, de az én kompom nagyon pontos).
Vajon dízelnek mennyi lett volna ilyen paraméterekkel a fogyasztás? Visz bicajokat a tetőn valaki még rajtam kívül? Az én tapasztalatom szerint minél nagyon a sebesség, annál nagyobb a fogyi különbség a bicajok a tetőn, illetve semmi a tetőn verzió között a semmi a tetőn verzió javára.
: ultio
Én vittem, ugyan csak 2 bicóval mentem és Horvátországban, 150-160-al, végig klímával, hegyen-völgyön át, és 8.5 lett a fogyasztásom.
(olyan nincs szerintem, hogy Neked nagyon pontos a fed.komp Nekem meg nem. Mindenkinek csal az, ne izgulj...)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24026 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 14:59:57 »
Idézetet írta: ultio - 2010.08.23 hétfő, 14:14:30
Hétvégén voltunk a Mecsekben bicajozni.
Vajon dízelnek mennyi lett volna ilyen paraméterekkel a fogyasztás?
A bicajok a tetőn verzióhoz nem tudok hozzászólni, de az én hétvégém ilyen:
- Budapest (M7) - Balatonkeresztúr : 80-140km/h között Siófokig, onnan tempomat 140km/h
- Balatonkeresztúr - Dombóvár : 50-100km/h, lakot területtől függően
- Dombóvár - Máza : 80-100km/h végig
- Máza - Budapest (M6) : 100km/h tempomat végig az autópályán is!!!
Most van benne 501,2km, bőven féltank fölött van a mutató, és ír ~670km-t megtehetőnek, a fedcompos fogyasztás pedig 5,5l/100km, ami nyilván csalóka, de tankolni majd csak akkor fogok, ha ez a tank kifogyott!
Egyenlőre ennyit tudok a dologhoz hozzászólni, szerintem egész jó eredmény, de nyilván az az utolsó 200km tempomatos 100km/h-val, az nagyon levitte a fogyit...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24027 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 15:35:51 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.08.23 hétfő, 14:55:48
(olyan nincs szerintem, hogy Neked nagyon pontos a fed.komp Nekem meg nem. Mindenkinek csal az, ne izgulj...)
Szerintem meg van.
Többször is mértem tankolással és ugyanazt az értéket mértem, mint amit írt a komp.
Most pl. addig tankoltam, míg meg nem láttam a benzint. Induláskor és érkezéskor. 9,93 lett, a komp 9,9-et mutatott, szóval én azt mondom, hogy van pontos fed, komp és az enyém ilyen.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
balage27
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24028 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 18:40:09 »
Sziasztok!
2002-es 1.8 trendhez keresek bontott vagy "olcsó"
EGR szelepet!!! Vagy estleg tippek, hogy hol kapok? köszi!
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24029 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 19:57:42 »
Idézetet írta: takiatti - 2010.08.23 hétfő, 14:59:57
A bicajok a tetőn verzióhoz nem tudok hozzászólni, de az én hétvégém ilyen:
- Budapest (M7) - Balatonkeresztúr : 80-140km/h között Siófokig, onnan tempomat 140km/h
- Balatonkeresztúr - Dombóvár : 50-100km/h, lakot területtől függően
- Dombóvár - Máza : 80-100km/h végig
- Máza - Budapest (M6) : 100km/h tempomat végig az autópályán is!!!
Most van benne 501,2km, bőven féltank fölött van a mutató, és ír ~670km-t megtehetőnek, a fedcompos fogyasztás pedig 5,5l/100km, ami nyilván csalóka, de tankolni majd csak akkor fogok, ha ez a tank kifogyott!
Egyenlőre ennyit tudok a dologhoz hozzászólni, szerintem egész jó eredmény, de nyilván az az utolsó 200km tempomatos 100km/h-val, az nagyon levitte a fogyit...
Szia!
Ez nagyon remek fogyi
gratula
Már volt téma, hogy a tempomat nem minden esetben segít a fogyi csökkenésben, ezt én is kételkedve olvastam. Érdekességként elmondanám - mostanában bekerült egy turbónyomásmérő műszer a kocsiba. Hihetetlenül sokszor ad kis gázokat (vagy épp elveszi) az elektronika tempomat alatt. Szinte folyamatossan változtatja a "gázpedált". Ha én nyomom a gázt és tartom egy adott pozicióban akkor a pályán a 130 km/h-t sík terepen ~0,6 bar töltönyomással meg lehet tartani. Tempomat mellett 0,4-0,8 között mozog. Mindig ad egy kicsi gázt, majd elveszi és a sebességben ezt nem is érzékelni. Hihetetlen, de a kényelemnek üzemanyagfelhasználásban ára van, még ha kicsi is.
Üdv: V.Tamás
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24030 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 20:09:47 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.08.23 hétfő, 19:57:42
Szia!
Ez nagyon remek fogyi
gratula
Már volt téma, hogy a tempomat nem minden esetben segít a fogyi csökkenésben, ezt én is kételkedve olvastam. Érdekességként elmondanám - mostanában bekerült egy turbónyomásmérő műszer a kocsiba. Hihetetlenül sokszor ad kis gázokat (vagy épp elveszi) az elektronika tempomat alatt. Szinte folyamatossan változtatja a "gázpedált". Ha én nyomom a gázt és tartom egy adott pozicióban akkor a pályán a 130 km/h-t sík terepen ~0,6 bar töltönyomással meg lehet tartani. Tempomat mellett 0,4-0,8 között mozog. Mindig ad egy kicsi gázt, majd elveszi és a sebességben ezt nem is érzékelni. Hihetetlen, de a kényelemnek üzemanyagfelhasználásban ára van, még ha kicsi is.
Üdv: V.Tamás
Én mamentem BP-Nyíregyháza és vissza az M3 on.Szinte végig üres pályán tempomatal 148kmh az autó szerint és 136kmh GPS szerint.7l szokott fogyasztani tempomat nélkül pont középen áll ilyenkor a a mutató.Most a tempomatal végig a közép alá ment 7.35l lett a fogyi tankolással mérve,mindvégig klímával.Hát ennyit számít a kényelem.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.23 hétfő, 20:49:31 írta soho001
»
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24031 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 20:31:42 »
Idézetet írta: soho001 - 2010.08.23 hétfő, 20:09:47
Én mamentem BP-Nyíregyháza és vissza az M3 on.Szinte végig üres pályán tempomatal 148kmh az autó szerint és 136kmh GPS szerint.7l szokott fogyasztani tempomat nélkül pont középen áll ilyenkor a a mutató.Most a tempomatal végig a közép alá ment 7.35l lett a fogyi tankolással mérve.Hát ennyit számít a kényelem.
Na akkor én is megosztom veletek hétvégi tapasztalataim.
Csütörtök délután indultunk útnak, 3 fő, csomagtartó tele. 200km M2-M0-M5 100-120-140km/h klíma on, 60km országút 100km/h városkák 50-60km/h klím on.
A fateroméknál hétvégén kiszereltem az ülésmagasság állító motort. 1 fog le volt törve a műnyag fogaskeréken. E szerelés miatt akkusaru lekerült az akkuról és hát nullázta az átlagfogyit és a többit.
Hétvégén ott helyben kb. 15km 11 literes fedcomp átlagfogyival (3km-es utazások)
Ma vissazút ugyanez az útvonal, egyedül, tele csomival.
a 60km országút végig klímával:
tankolás és 200km M5-M0-M2 140-120-100km/h klímával:
ja és végig tempomat
az egész út átlagfogyi 7.63L/100km
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.23 hétfő, 20:37:14 írta mondejoooooo
»
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
V.Tamás
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24032 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 20:57:46 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.08.23 hétfő, 20:31:42
Na akkor én is megosztom veletek hétvégi tapasztalataim.
A fateroméknál hétvégén kiszereltem az ülésmagasság állító motort. 1 fog le volt törve a műnyag fogaskeréken.
Szia!
Sikerült akkor megcsinálni a fogaskerék cserét?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24033 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 21:18:42 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.08.23 hétfő, 20:57:46
Szia!
Sikerült akkor megcsinálni a fogaskerék cserét?
Szia,
egyenlőre csak kiszereltem és majd apósom intézi. Azt mondta ne aggodjak, van neki egy haverja aki majd megcsinálja és ne aggodjak mennyi lesz (neki valszeg ingyen).
üdv.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Varga Elemér
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24034 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 21:53:46 »
Idézetet írta: seekay - 2010.08.19 csütörtök, 16:43:49
Csomót gondolkodtam, hogy mi gyakorlati haszna van a belső csomagtartó nyitó kapcsolónak. Régen mikor megvettem a kocsit, gondoltam arra jó, hogy biztonsági okokból kintről ne lehessen csak úgy kinyitni, ha pl. bent ülök a kocsiban egy parkolóban, nem veszem észre, stb., Aztán rájöttem, hogy kívülről ugye ott a mikrokapcsoló amivel ugyanúgy nyithatod, ergo szerintem akkor lenne a belülről történő nyitásnak tényleges értelme, ha vhogy beállítható lenne a külső gomb deaktiválása is. Ti hogy látjátok ezt a feature-t?
Sziasztok!
Van ilyen funkció. Egy korábbi mondeo-mban is volt ilyen gomb, és én sem tudtam rájönni az igazi lényegére, egészen addig, míg össze nem dugták a szervízben a computerrel. Én szeretem ha egy szerkezeten, legyen az egy TV, kakukkos óra, vagy autó, minden működik amit elvileg tud. Ezért mentem el a szervízbe, egy programozásra. Nos ekkor kapcsoltattam be az intelligans hátsó ablaktörlőt, vagy a fedélzeti computer számítási adatai függenek a kerekek, ill gumik méretétől, ami szintén programozható, nos ekkor hangzott el a kérdés, hogy szeretném-e bekapcsoltatni azt a funkciót, hogy a csomagtartót járó motornál ne lehessen kinyitni. Tehát ez lehet egy magyarázat.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24035 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 23:35:55 »
Most láttam basszus valamit a fenti képeken!!!!
Neked van visszajelzod a biztonsagi ovrol???
Nekem semmi, vagy ki van egve, miota megvan az auto
LOL
Szoval furcsallottam is, hogy egy *** lampa sem figyelmeztet egy 2001-es autoban
Ezekszerint csak kiegett.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23848
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24036 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 23:39:01 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.08.23 hétfő, 23:35:55
Most láttam basszus valamit a fenti képeken!!!!
Neked van visszajelzod a biztonsagi ovrol???
Nekem semmi, vagy ki van egve, miota megvan az auto
LOL
Szoval furcsallottam is, hogy egy *** lampa sem figyelmeztet egy 2001-es autoban
Ezekszerint csak kiegett.
hangjelzés is van, és ki lehet kapcsolni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23848
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24037 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 23:41:45 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.23 hétfő, 23:39:01
hangjelzés is van, és ki lehet kapcsolni
ITT
van részletesen
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24038 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 23:44:23 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.23 hétfő, 23:41:45
ITT
van részletesen
Akkor nekem nincs, mert alvazszam dekoder szerint 2001.07-havi az autom.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23848
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24039 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 23:46:24 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.08.23 hétfő, 23:44:23
Akkor nekem nincs, mert alvazszam dekoder szerint 2001.07-havi az autom.
egy próbát szerintem megér
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24040 Dátum:
2010.08.23 hétfő, 23:47:53 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.23 hétfő, 23:46:24
egy próbát szerintem megér
az lesz
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24041 Dátum:
2010.08.24 kedd, 00:13:45 »
Idézetet írta: Varga Elemér - 2010.08.23 hétfő, 21:53:46
Sziasztok!
Van ilyen funkció. Egy korábbi mondeo-mban is volt ilyen gomb, és én sem tudtam rájönni az igazi lényegére, egészen addig, míg össze nem dugták a szervízben a computerrel. Én szeretem ha egy szerkezeten, legyen az egy TV, kakukkos óra, vagy autó, minden működik amit elvileg tud. Ezért mentem el a szervízbe, egy programozásra. Nos ekkor kapcsoltattam be az intelligans hátsó ablaktörlőt, vagy a fedélzeti computer számítási adatai függenek a kerekek, ill gumik méretétől, ami szintén programozható, nos ekkor hangzott el a kérdés, hogy szeretném-e bekapcsoltatni azt a funkciót, hogy a csomagtartót járó motornál ne lehessen kinyitni. Tehát ez lehet egy magyarázat.
Ez érdekelne, hogy miként lehet bekapcsolni. Ez szerintem hasznos funkció.
Üdv
Csaba
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24042 Dátum:
2010.08.24 kedd, 00:31:25 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2010.08.24 kedd, 00:13:45
Ez érdekelne, hogy miként lehet bekapcsolni. Ez szerintem hasznos funkció.
Üdv
Csaba
Nem figyeltél
http://mondeo.hu/index.php?page=39
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48618
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24043 Dátum:
2010.08.24 kedd, 07:16:02 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.08.24 kedd, 00:31:25
Nem figyeltél
http://mondeo.hu/index.php?page=39
te sem. nem azt,hanem a járó motor mellett ne tudd nyitni a csomagtartót csak belülről!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24044 Dátum:
2010.08.24 kedd, 08:41:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.23 hétfő, 23:39:01
hangjelzés is van, és ki lehet kapcsolni
A 2001 es TDDI-ben szerintem még egyik sincs.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24045 Dátum:
2010.08.24 kedd, 08:52:40 »
Ezt a hülyeséget, hogy a tempomattal többet fogyaszt az autó ezt felejtsétek már el...
Nekem senki ne mondja, hogy a lába pontosabban tudja tartani a pl. 130 km/h-át, mint egy elektronika...
(ami miatt kicsit érdekes a tempomat fogyasztás szempontjából, az az lehet, hogy resume esetén úgy áll vissza az utolsó tárolt sebességre, hogy ad egy padlógázt, na ezt nem feltétlenül köll használni)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24046 Dátum:
2010.08.24 kedd, 09:40:43 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.08.23 hétfő, 23:39:01
hangjelzés is van, és ki lehet kapcsolni
igen, izzó is van és hangjelzés amikor ráadom a gyujtást.
amikor Vik programozta a tempomatot meg is kérdezte tőlem kapcsolja e ki a hangjelzést.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24047 Dátum:
2010.08.24 kedd, 09:44:22 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.08.24 kedd, 08:52:40
Ezt a hülyeséget, hogy a tempomattal többet fogyaszt az autó ezt felejtsétek már el...
Nekem senki ne mondja, hogy a lába pontosabban tudja tartani a pl. 130 km/h-át, mint egy elektronika...
(ami miatt kicsit érdekes a tempomat fogyasztás szempontjából, az az lehet, hogy resume esetén úgy áll vissza az utolsó tárolt sebességre, hogy ad egy padlógázt, na ezt nem feltétlenül köll használni)
Pedig fogyaszthat kevesebbet az autó tempomat nélkül! Ha belegondolsz, a tempomat emelkedőn tartja a sebességet, bármennyi üzemanyagba is kerül, lejtőn pedig fékez (motorfék), ha az autó túllépné a beálított sebességet. Ez azt jelenti, hogy nem tudod teljesen kihasználni az autó lendületét.
Ha viszont lejtőn hagyod begyorsulni az autót, akkor a gyűjtött lendülettel hagyhatod gurulni, vagy akár felgurulhatsz vele a következő dombon...
A tempomat viszont sík terepen verhetetlen.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24048 Dátum:
2010.08.24 kedd, 11:01:46 »
Idézetet írta: Mad-V - 2010.08.23 hétfő, 23:35:55
Most láttam basszus valamit a fenti képeken!!!!
Neked van visszajelzod a biztonsagi ovrol???
Nekem semmi, vagy ki van egve, miota megvan az auto
LOL
Szoval furcsallottam is, hogy egy *** lampa sem figyelmeztet egy 2001-es autoban
Ezekszerint csak kiegett.
Vagy esetleg kivették az izzót, hogy ne lásd az övfeszítők hibajelzését...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #24049 Dátum:
2010.08.24 kedd, 14:43:46 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.24 kedd, 07:16:02
te sem. nem azt,hanem a járó motor mellett ne tudd nyitni a csomagtartót csak belülről!
hehe, tényleg
Naplózva
Oldalak:
1
...
474
475
476
477
478
479
480
[
481
]
482
483
484
485
486
487
488
...
1559
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ