Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.30 vasárnap, 23:37:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 475 476 477 478 479 480 481 [482] 483 484 485 486 487 488 489 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20595094 alkalommal)
0 Felhasználó és 140 vendég van a témában
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24050 Dátum: 2010.08.24 kedd, 14:44:43 »

Vagy esetleg kivették az izzót, hogy ne lásd az övfeszítők hibajelzését...

jaj, csak nem  wow1   volt már gépen, csak visított volna miatta, nem?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24051 Dátum: 2010.08.24 kedd, 15:00:20 »

lenne 1 kérdésem:

a sokak által használt pro-tec cuccokat hol vásároljátok?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #24052 Dátum: 2010.08.24 kedd, 15:02:49 »

lenne 1 kérdésem:

a sokak által használt pro-tec cuccokat hol vásároljátok?


Én spec. sehol.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #24053 Dátum: 2010.08.24 kedd, 16:25:50 »

A 2001 es TDDI-ben szerintem még egyik sincs.

Enyémben van öv jező és hang is hozzá, és van belső nyitó is ami csak akkor nem lehet vele nyitni ha a kocsi bezárt elindulás után vagy én ki nem nyitom az ajtók lezárását...
szerintem jó dolog ,pl nekem most a mikrokapcsolója tönkrement és nem tudom azzal nyitani...bentről és kulcsal viszont igen..
Naplózva
mondeo111
Vendég
« Új hozzászólás #24054 Dátum: 2010.08.24 kedd, 16:36:33 »

Én már a 2. gyári tempomatos Mondeomat használom, de ilyen padlógáz jelenség egyiknél sem volt még. Az biztos hogy a tempomatot nem hegyes völgyes, kacskaringós úton szokás használni és nem is erre tervezték. Sík úton és főleg autópályán viszont nagyon áldásos találmány.

Ezt a hülyeséget, hogy a tempomattal többet fogyaszt az autó ezt felejtsétek már el...

Nekem senki ne mondja, hogy a lába pontosabban tudja tartani a pl. 130 km/h-át, mint egy elektronika...

(ami miatt kicsit érdekes a tempomat fogyasztás szempontjából, az az lehet, hogy resume esetén úgy áll vissza az utolsó tárolt sebességre, hogy ad egy padlógázt, na ezt nem feltétlenül köll használni)
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24055 Dátum: 2010.08.24 kedd, 16:37:43 »

Én spec. sehol.  eplus2

van otthon ipari mennyiségben?  Wink
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24056 Dátum: 2010.08.24 kedd, 17:36:54 »

az lesz  Wink

Semmi változás. ezek szerint nincs benne.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24057 Dátum: 2010.08.24 kedd, 17:38:13 »

van otthon ipari mennyiségben?  Wink

Cromax-ban pl lehet kapni, de valaki említette talán, hogy egy-két benzinkúton is van.

Arra figyelj, hogy melyiket veszed meg, mert pl más kell Di-be és más kell Ci-be is, meg ugye benzinesbe is.

Más:

Nem tudjátok Vik-kel mizu? Szabin van?
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24058 Dátum: 2010.08.24 kedd, 18:03:53 »

Cromax-ban pl lehet kapni, de valaki említette talán, hogy egy-két benzinkúton is van.

Arra figyelj, hogy melyiket veszed meg, mert pl más kell Di-be és más kell Ci-be is, meg ugye benzinesbe is.

Más:

Nem tudjátok Vik-kel mizu? Szabin van?

Szerintem a DI be ugyan az kell mint a ci be.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24059 Dátum: 2010.08.24 kedd, 18:56:37 »

Sziasztok.
Sikerült ma leugrasztani a lámpamosó fedelét, viszont nem tudom vis***akni, a belsőrészében van egy kis műanyag darab. Lehet hogy letört a belső részről? falbav Látott már valaki hasonlót, mi a megoldás?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.24 kedd, 19:40:31 írta jancsoj » Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #24060 Dátum: 2010.08.24 kedd, 19:18:05 »

Sziasztok.
Sikerült ma leugrasztani a lámpamosó fedelét, viszont nem tudom vis***akni, a belsőrészében van egy kis műanyag darab. Lehet hogy letört a belső részről? falbav Látott már valaki hasonlót, mi a megoldás?

Szia!
Ha benyúlsz a lyukon ki tudod húzni a lámpamosó fejet. Úgy próbáld meg visszapattintani a fedelet.
Ha így sem megy, akkor letört valami. Ilyenkor (nálam) jó minősségű pillanat ragasztó a megoldás.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #24061 Dátum: 2010.08.24 kedd, 19:25:09 »

Szasztok!
Ma nagy ráérésemben kuthászkottam a szervizkönyvben és találtam egy adat lekérdezö lapot ami a Ford Hungáriához van cimezve,elvileg ha kitöltöm és vissza küldöm közlik velem a gép elő életét.Szerintetek van értelme? wow1
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24062 Dátum: 2010.08.24 kedd, 19:26:14 »

Szia!
Ha benyúlsz a lyukon ki tudod húzni a lámpamosó fejet. Úgy próbáld meg visszapattintani a fedelet.
Ha így sem megy, akkor letört valami. Ilyenkor (nálam) jó minősségű pillanat ragasztó a megoldás.
Nekem is ez volt az első gondolat, de hátha van valami humánusabb megoldás nyes
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.24 kedd, 19:33:01 írta jancsoj » Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24063 Dátum: 2010.08.24 kedd, 20:20:07 »

Pedig fogyaszthat kevesebbet az autó tempomat nélkül! Ha belegondolsz, a tempomat emelkedőn tartja a sebességet, bármennyi üzemanyagba is kerül, lejtőn pedig fékez (motorfék), ha az autó túllépné a beálított sebességet. Ez azt jelenti, hogy nem tudod teljesen kihasználni az autó lendületét.

Ha viszont lejtőn hagyod begyorsulni az autót, akkor a gyűjtött lendülettel hagyhatod gurulni, vagy akár felgurulhatsz vele a következő dombon...

A tempomat viszont sík terepen verhetetlen.
Igen, ez tejesen így van...ezért van 5,4 az aláírásodban. Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24064 Dátum: 2010.08.24 kedd, 20:46:14 »

Cromax-ban pl lehet kapni, de valaki említette talán, hogy egy-két benzinkúton is van.

Arra figyelj, hogy melyiket veszed meg, mert pl más kell Di-be és más kell Ci-be is, meg ugye benzinesbe is.

Más:

Nem tudjátok Vik-kel mizu? Szabin van?
majd benézek a szentendrei úton levő üzletükbe.
nekem bezineshez kellene.
köszi
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #24065 Dátum: 2010.08.24 kedd, 20:55:00 »

Ezt a hülyeséget, hogy a tempomattal többet fogyaszt az autó ezt felejtsétek már el...

Nekem senki ne mondja, hogy a lába pontosabban tudja tartani a pl. 130 km/h-át, mint egy elektronika...

(ami miatt kicsit érdekes a tempomat fogyasztás szempontjából, az az lehet, hogy resume esetén úgy áll vissza az utolsó tárolt sebességre, hogy ad egy padlógázt, na ezt nem feltétlenül köll használni)

Szia Balogh Tomi!

Én csak azt mondtam, hogy itt olvastam, hogy több lehet, amit magam sem hittem/hiszek, DE amióta bent van a turbónyomásmérő a pályán volt időm megnézni, hogy hogy tartja a sebességet a tempomat. Hidd el nagyon sok apró beavatkozással dolgozik.
Mondanék egy másik megközelítést. Gondolati szinten tegyük fel, hogy képes vagy állandó gázpedál állással nyomni a gázt - gondolom itt érhető el a legegyenletesebb fogyasztás. lyenkor szerintem a motor mindig egységesen ua. üzemanyagot kap - a sebességed változik attól függően, hogy emekledik/lejt, vagy hogy milyen irányú és mekkora a szél. A tempomat ezeket az apró hatásokat szépen korrigálja - rengeteg kis gázt ad, vagy épp elveszi. Azért ez szerintem nem a legegyenletesebb üzemanyag felhasználást eredményezheti. Valószinű ez csak decikben, vagy még kevesebben mérhető többlet lehet.
Nem azt szeretném mondani, hogy a tempomat egy haszontalan fogyasztás növelő eszköz! Az egy kényelmi dolog, amit én is előszeretettel használok, mert szeretem, de most látom, hogy mennyi apró beavatkozást végez, így el tudnám fogadni azt az érvelést, hogy egy ilyen állandó beavatkozások sokasága kihathat a fogyira többlet irányába. Így számodra is lehet megfontolás tárgya ez a gondolatmenet nem csak egyszerűen "hülyeség"?
Na és ha esetleg több a fogyi? Kényelmes és eldönthetet használod-e? Én használoni fogom, akár a klímát, vagy télen az ülésfűtést, szélvédő fűtést, vagy a chippelés miatti többlet LE-t is.
Csak egy megtapasztalást szerettem volna megosztani...

Üdv: V.Tamás
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24066 Dátum: 2010.08.24 kedd, 20:59:51 »

Szia Balogh Tomi!

Én csak azt mondtam, hogy itt olvastam, hogy több lehet, amit magam sem hittem/hiszek, DE amióta bent van a turbónyomásmérő a pályán volt időm megnézni, hogy hogy tartja a sebességet a tempomat. Hidd el nagyon sok apró beavatkozással dolgozik.
Mondanék egy másik megközelítést. Gondolati szinten tegyük fel, hogy képes vagy állandó gázpedál állással nyomni a gázt - gondolom itt érhető el a legegyenletesebb fogyasztás. lyenkor szerintem a motor mindig egységesen ua. üzemanyagot kap - a sebességed változik attól függően, hogy emekledik/lejt, vagy hogy milyen irányú és mekkora a szél. A tempomat ezeket az apró hatásokat szépen korrigálja - rengeteg kis gázt ad, vagy épp elveszi. Azért ez szerintem nem a legegyenletesebb üzemanyag felhasználást eredményezheti. Valószinű ez csak decikben, vagy még kevesebben mérhető többlet lehet.
Nem azt szeretném mondani, hogy a tempomat egy haszontalan fogyasztás növelő eszköz! Az egy kényelmi dolog, amit én is előszeretettel használok, mert szeretem, de most látom, hogy mennyi apró beavatkozást végez, így el tudnám fogadni azt az érvelést, hogy egy ilyen állandó beavatkozások sokasága kihathat a fogyira többlet irányába. Így számodra is lehet megfontolás tárgya ez a gondolatmenet nem csak egyszerűen "hülyeség"?
Na és ha esetleg több a fogyi? Kényelmes és eldönthetet használod-e? Én használoni fogom, akár a klímát, vagy télen az ülésfűtést, szélvédő fűtést, vagy a chippelés miatti többlet LE-t is.
Csak egy megtapasztalást szerettem volna megosztani...

Üdv: V.Tamás

Egyetértek veled. Mint írtam én most próbáltam ki és bizony többet fogyaszt tempomatal.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #24067 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:08:53 »

Tobbszot olvastam, hogy tobben adagoltok 2T olajat a naftahoz.
A kerdes az lenne, hogy ezt minden tankolas utan megteszitek? Vagy ha nem akkor milyen gyakorisaggal?
Illetve a go szurot erdemes hasznalat elott/utan cserelni?

Elore is koszi a hasznos tanacsokat mindenkinek  taps wave
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24068 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:25:24 »

Szerintem a DI be ugyan az kell mint a ci be.


Sztem Ci be kék kell:  http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=rxfwvhstr5m2qpfu&submenu=a9nll9zmiwp37th9

Di-be meg biztos, hogy a narancssárga: http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=k2d4bkd365vl52xy&submenu=a9nll9zmiwp37th9
Naplózva
Varga Elemér
Vendég
« Új hozzászólás #24069 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:27:18 »

Ez érdekelne, hogy miként lehet bekapcsolni. Ez szerintem hasznos funkció.

Üdv
Csaba

Tudtommal csak WDS-el
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24070 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:38:35 »


Ezek szerint igazad van. worship
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24071 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:44:51 »

Egyetértek veled. Mint írtam én most próbáltam ki és bizony többet fogyaszt tempomatal.
Bizony kb 0,5 literrel többet fal tempomattal...persze ha jól vezet az ember, ha béna(bocsánat! ...nem annyira ügyes) akkor tempomattal kevesebbet.
Ha használati tárgynál kicsit többként kezeli az ember az autót, hamar rájön  hogy milyen hülye(a tempomat) utána már nem használja, mert zavarja...(vagy használja, de engem piszkosul zavart egy idő után  hehe)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24072 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:50:26 »

Ez a Protec tényleg olyan jó?
És hogyan kell használni?
Gázolajszűrőt kell előtte vagy utána cserélni? integet2
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24073 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:53:22 »

Ez a Protec tényleg olyan jó?
És hogyan kell használni?
Gázolajszűrőt kell előtte vagy utána cserélni? integet2
Ha már pucol valamit a tankból is, akkor inkább utána.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #24074 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:56:21 »

Sziasztok!

A Spuri üzemanyagadalékról van tapasztalat, vagy vélemény? TDDI-be?

 worship
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24075 Dátum: 2010.08.24 kedd, 21:57:06 »

Bizony kb 0,5 literrel többet fal tempomattal...persze ha jól vezet az ember, ha béna(bocsánat! ...nem annyira ügyes) akkor tempomattal kevesebbet.
Ha használati tárgynál kicsit többként kezeli az ember az autót, hamar rájön  hogy milyen hülye(a tempomat) utána már nem használja, mert zavarja...(vagy használja, de engem piszkosul zavart egy idő után  hehe)

Ennyi volt a különbség nekem is.Bár ami azt illeti az üres pályán nagyon kényelmes volt használni 500km es távon.
A gyorshajtás ellen is jó mert lábbal jobban nekilódul az ember és a tempomatot nem nyomogatja folyton ha nem muszáj.
/Az egész úton 5 ször mértek rám az M3 on./
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24076 Dátum: 2010.08.24 kedd, 22:02:53 »

Bizony kb 0,5 literrel többet fal tempomattal...persze ha jól vezet az ember, ha béna(bocsánat! ...nem annyira ügyes) akkor tempomattal kevesebbet.
Ha használati tárgynál kicsit többként kezeli az ember az autót, hamar rájön  hogy milyen hülye(a tempomat) utána már nem használja, mert zavarja...(vagy használja, de engem piszkosul zavart egy idő után  hehe)

Már miért fogyasztana többet tempomattal... ha ugyanolyan sebességátlagot mész mindkét esetben, akkor difi az nincs.
Igen, tudom az elméleted, hogy emelkedőn nem nyomod annyira lábbal, mint tempomattal.
És ettől kisebb lesz az átlagsebességed, emiatt alacsonyabb a fogyid (de nem fél literrel, hanem fél decivel).
És a határozott gyorsítások is kevesebb üzemanyaggal járnak, mintha szép lassan gyorsítanál fel (arról nem beszélve, hogy ismét kisebb lesz az átlagsebességed). A motor hatásfoka egy közepesen terhelt állapotban a legnagyobb. Ha sokáig gyorsítasz, akkor a rosszabb tartomány van - több ideig - több üzemanyaggal.
Fontos, hogy a kiírásban szerepeljen az, hogy a két autó egyszerre érkezzen meg. Ha ez kimarad, akkor almát hasonlítunk körtével.
Ha benne van, akkor a tempomat 0,5-1 decit spórol a lábhoz képest.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24077 Dátum: 2010.08.24 kedd, 22:11:12 »

Ennyi volt a különbség nekem is.Bár ami azt illeti az üres pályán nagyon kényelmes volt használni 500km es távon.
A gyorshajtás ellen is jó mert lábbal jobban nekilódul az ember és a tempomatot nem nyomogatja folyton ha nem muszáj.
/Az egész úton 5 ször mértek rám az M3 on./

ahogy látom, csak a dízlisek panaszkodnak a tempomatos többletfogyasztásra (vagy a benyásokban nincs tempomat?). én nem tapasztaltam se fogyasztás csökkenést se növekedést (és nem vagyok béna  Wink ). nem is észleltem a leírt sűrű pici korrigálásokat de észlelni lehet amikor lejtőn visszavesz vagy ha res gombal vissza akarok gyorsítani, hogy elég nagy gázzal rövid idő alatt gyorsít.
 
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24078 Dátum: 2010.08.24 kedd, 22:11:25 »

Már miért fogyasztana többet tempomattal... ha ugyanolyan sebességátlagot mész mindkét esetben, akkor difi az nincs.
Igen, tudom az elméleted, hogy emelkedőn nem nyomod annyira lábbal, mint tempomattal.
És ettől kisebb lesz az átlagsebességed, emiatt alacsonyabb a fogyid (de nem fél literrel, hanem fél decivel).
És a határozott gyorsítások is kevesebb üzemanyaggal járnak, mintha szép lassan gyorsítanál fel (arról nem beszélve, hogy ismét kisebb lesz az átlagsebességed). A motor hatásfoka egy közepesen terhelt állapotban a legnagyobb. Ha sokáig gyorsítasz, akkor a rosszabb tartomány van - több ideig - több üzemanyaggal.
Fontos, hogy a kiírásban szerepeljen az, hogy a két autó egyszerre érkezzen meg. Ha ez kimarad, akkor almát hasonlítunk körtével.
Ha benne van, akkor a tempomat 0,5-1 decit spórol a lábhoz képest.

Már pedig ezen a távon nekem tankolással mérve többet fogyasztott tmpomatal mint szokott.Bp-Nyíregyháza 7l helyett 7.5l. óra szerint 148kmh GPS szerint 140kmh.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24079 Dátum: 2010.08.24 kedd, 22:13:16 »

ahogy látom, csak a dízlisek panaszkodnak a tempomatos többletfogyasztásra (vagy a benyásokban nincs tempomat?). én nem tapasztaltam se fogyasztás csökkenést se növekedést (és nem vagyok béna  Wink ). nem is észleltem a leírt sűrű pici korrigálásokat de észlelni lehet amikor lejtőn visszavesz vagy ha res gombal vissza akarok gyorsítani, hogy elég nagy gázzal rövid idő alatt gyorsít.
 

Dehogy fogyaszt többet. Tempomat nélkül valószínűleg lassabban mész.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24080 Dátum: 2010.08.24 kedd, 22:18:11 »

Dehogy fogyaszt többet. Tempomat nélkül valószínűleg lassabban mész.

Most direkt mértem.
Tempomat nélkül jóval gyorsabban szoktam menni és akkor is 7l,meg városban és mindenhol annyit eszik.Akkor maradjunk annyiban,hogy az enyém ilyen
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24081 Dátum: 2010.08.24 kedd, 22:50:46 »

Ez a Protec tényleg olyan jó?
És hogyan kell használni?
Gázolajszűrőt kell előtte vagy utána cserélni? integet2
Én a sárgát kaptam a szerelőmtől.Nála mindig van/2000ft/.És amikor már csak negyed a tank tartalma akkor kell beleönteni és kész.Semmit nem kell cserélni.Én pl olajcsere után raktam bele.Majd szól,ha megint aktuális lesz az újraöntése.Mindenki esküszik valamire,apám Opeljába is öntöttünk,csökkent a füstölése.Ártani nem árt az biztos.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #24082 Dátum: 2010.08.25 szerda, 00:02:57 »

Már pedig ezen a távon nekem tankolással mérve többet fogyasztott tmpomatal mint szokott.Bp-Nyíregyháza 7l helyett 7.5l. óra szerint 148kmh GPS szerint 140kmh.
azzal ne is törödj hogy épen szembefújt a szél vagy éppen hátba kaptad  vagy eset éppen az eső vagy sem igaz hogy az alig 1 liter számít, biztos a tempomat a bűnős szerinted..... Undecided
Naplózva
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #24083 Dátum: 2010.08.25 szerda, 00:18:25 »

Cromax-ban pl lehet kapni, de valaki említette talán, hogy egy-két benzinkúton is van.

Arra figyelj, hogy melyiket veszed meg, mert pl más kell Di-be és más kell Ci-be is, meg ugye benzinesbe is.

Más:

Nem tudjátok Vik-kel mizu? Szabin van?

szabin. szept 6ig.
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #24084 Dátum: 2010.08.25 szerda, 07:01:49 »

...És amikor már csak negyed a tank tartalma akkor kell beleönteni és kész.

Ez biztos? Nekem úgy rémlik, mintha az lenne ráírva, hogy tele tankhoz kellene önteni.
Vagy rosszul emlékszem?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #24085 Dátum: 2010.08.25 szerda, 07:18:24 »

Ez biztos? Nekem úgy rémlik, mintha az lenne ráírva, hogy tele tankhoz kellene önteni.
Vagy rosszul emlékszem?
mindre az van írva.
ént azt a választ kaptam a szakitól,ha 60 literhez öntöd,elég gyenge lesz a cucc.Öntsd 15literhez,ott már van hatása. smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #24086 Dátum: 2010.08.25 szerda, 07:22:23 »

mindre az van írva.
ént azt a választ kaptam a szakitól,ha 60 literhez öntöd,elég gyenge lesz a cucc.Öntsd 15literhez,ott már van hatása. smile

Köszi Alf!
Ez jó hír, mert most akarok beleönteni és így legalább nem kell teletankolnom!  nyes nyes
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24087 Dátum: 2010.08.25 szerda, 07:57:49 »

A tempomat nem lát előre. Ha közeledik egy emelkedő, akkor az ember kicsit megnyomja és nagyobb sebességgel kezd felfutni rajta, azért kell valamekkora gázt adnia.
A tempomat az emelkedőn haladva érzékeli a sebesség csökkenést és egy már lassuló autót kezd az emelkedőn visszagyorsítani a beállított sebsségre.
Lejtőn a vezető elengedi a gázt és legurul, majd az egyenes szakaszon hozzáad, hogy ne csökkenjen asebesség.
A tempomat addig gyorsít, míg eléri a lekapcsolási szintet, ott kezd motorfékezni, lelassul a visszakapcsolási sebességig, onnan meg megint gázzal áll be az utazó sebességre.
Ez biztosan több üzemanyagba kerül.

Minél szűkebb a hiszterézise, annál pontosabb, de annál hevesebben váltogatja a gyorsítás, lassítás vezérléseket.

Klasszikus PID szabályozás.

Következtetés: a hegyen-völgyön haladáskor a tempomat okozhat többletfogyasztást egy megfontolt vezetőhöz képest.

Most direkt mértem.
Tempomat nélkül jóval gyorsabban szoktam menni és akkor is 7l,meg városban és mindenhol annyit eszik.Akkor maradjunk annyiban,hogy az enyém ilyen
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #24088 Dátum: 2010.08.25 szerda, 08:53:21 »

Én már a 2. gyári tempomatos Mondeomat használom, de ilyen padlógáz jelenség egyiknél sem volt még. Az biztos hogy a tempomatot nem hegyes völgyes, kacskaringós úton szokás használni és nem is erre tervezték. Sík úton és főleg autópályán viszont nagyon áldásos találmány.

Nekem is 2. tempomatos Mondeóm (+ még a családban van jelenleg +3 tempomatos Ford) és mindegyik padlógázt ad, mk3-on nem annyira érezhető, mint mk4-esen. Próbáld majd ki egyszer nem 6. fokozatban pl...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24089 Dátum: 2010.08.25 szerda, 10:28:26 »

A tempomat nem lát előre. Ha közeledik egy emelkedő, akkor az ember kicsit megnyomja és nagyobb sebességgel kezd felfutni rajta, azért kell valamekkora gázt adnia.
A tempomat az emelkedőn haladva érzékeli a sebesség csökkenést és egy már lassuló autót kezd az emelkedőn visszagyorsítani a beállított sebsségre.
Lejtőn a vezető elengedi a gázt és legurul, majd az egyenes szakaszon hozzáad, hogy ne csökkenjen asebesség.
A tempomat addig gyorsít, míg eléri a lekapcsolási szintet, ott kezd motorfékezni, lelassul a visszakapcsolási sebességig, onnan meg megint gázzal áll be az utazó sebességre.
Ez biztosan több üzemanyagba kerül.

Minél szűkebb a hiszterézise, annál pontosabb, de annál hevesebben váltogatja a gyorsítás, lassítás vezérléseket.

Klasszikus PID szabályozás.

Következtetés: a hegyen-völgyön haladáskor a tempomat okozhat többletfogyasztást egy megfontolt vezetőhöz képest.

A következtetés rossz.
Ha ugyanakkora átlagsebességet érsz el mindkét esetben, nagyjából pont ugyanannyi lesz a fogyi. Minimális eltéréssel hol az egyik, hol a másik javára. Annyira minimális, hogy kb nem kimutatható.
Talán ott lehet a lábnak előnye, ha visszaváltasz, de ha én 100 körüli sebességgel gurulok, az úgyis 5, afelett meg 6, hacsak nem valami borzasztó emelkedő.
Az emelkedő amúgy sem igazán szól bele a fogyiba (ahogy tempomatos közlekedésnél a tömeg sem).
A fogyi akkor romlik, ha fékezni kell (na, akkor számít a tömeg is, mert vissza is kell gyorsulni).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24090 Dátum: 2010.08.25 szerda, 11:50:00 »

szabin. szept 6ig.

Danke!  worship
Naplózva
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24091 Dátum: 2010.08.25 szerda, 11:57:16 »

Sziasztok.
Sikerült ma leugrasztani a lámpamosó fedelét, viszont nem tudom vis***akni, a belsőrészében van egy kis műanyag darab. Lehet hogy letört a belső részről? falbav Látott már valaki hasonlót, mi a megoldás?

Esetleg valakinek megoldás?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24092 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:40:18 »

Sziasztok.
Sikerült ma leugrasztani a lámpamosó fedelét, viszont nem tudom vis***akni, a belsőrészében van egy kis műanyag darab. Lehet hogy letört a belső részről? falbav Látott már valaki hasonlót, mi a megoldás?

Esetleg valakinek megoldás?
Kép?
Ha el van törve a fedél lábazat, akkor ragasztani lehet. Én most fogok kísérleti drótozást alkalmazni, mert nekem már az egyik mosófejen is törött a tartókarom.
ragasztással az a baj, ha bontani kell a lököst, elég macerás tud lenni.
Az enyém a pontatlanul kivágozz utángyártott dekli miatt állandóan leszórja a fedeleket, sőt már a mosófej egyik fúvókája is odavan....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24093 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:46:23 »

Kép?
Ha el van törve a fedél lábazat, akkor ragasztani lehet. Én most fogok kísérleti drótozást alkalmazni, mert nekem már az egyik mosófejen is törött a tartókarom.
ragasztással az a baj, ha bontani kell a lököst, elég macerás tud lenni.
Az enyém a pontatlanul kivágozz utángyártott dekli miatt állandóan leszórja a fedeleket, sőt már a mosófej egyik fúvókája is odavan....
Úgy látom hogy a fedél ép, viszont a fúvóka lábai hiányosak és a fedélben van egy fekete gumiszerű anyag, szerintem ezzel volt ragasztva. A képpel még próbálkozom.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24094 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:57:21 »

http://www.kepfeltoltes.hu/view/100824/20100824098111_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.25 szerda, 13:16:13 írta jancsoj » Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24095 Dátum: 2010.08.25 szerda, 12:57:40 »

Úgy látom hogy a fedél ép, viszont a fúvóka lábai hiányosak és a fedélben van egy fekete gumiszerű anyag, szerintem ezzel volt ragasztva. A képpel még próbálkozom.

Direkt ilyne életlen?  nyes

eléggé össze van gányolva.
Normál esetben a fedélen 3 függelék van: kettő bepattan a mosófej lábaiba és van egy négyzet keresztmetszetű vezetőnyúlvány. Ha jól látom, ezen nincs meg a középső rész, és eléggé össze van ragacsolva.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24096 Dátum: 2010.08.25 szerda, 13:02:56 »


Direkt ilyne életlen?  nyes

eléggé össze van gányolva.
Normál esetben a fedélen 3 függelék van: kettő bepattan a mosófej lábaiba és van egy négyzet keresztmetszetű vezetőnyúlvány. Ha jól látom, ezen nincs meg a középső rész, és eléggé össze van ragacsolva.
Szerintem a mosófejen csak egy láb az ép a másik kettő nincs meg, a fedélen mintha minden ép lenne kivéve a ragacsot nyes
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #24097 Dátum: 2010.08.25 szerda, 13:21:25 »

Kép?
Ha el van törve a fedél lábazat, akkor ragasztani lehet. Én most fogok kísérleti drótozást alkalmazni, mert nekem már az egyik mosófejen is törött a tartókarom.
ragasztással az a baj, ha bontani kell a lököst, elég macerás tud lenni.
Az enyém a pontatlanul kivágozz utángyártott dekli miatt állandóan leszórja a fedeleket, sőt már a mosófej egyik fúvókája is odavan....

fúvóka az az Én gyári törésmentes mk3-asomból is elszállt. Ja és persze ilyen fúvókát nem lehet ám külön kapni, csak egyben az egész mosó kart... Sokáig keresgettem. Aztán egy bontóban rátaláltam egy ripityára tört darabra, amiben 1 db fúvóka volt. Azt átpattintottam.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24098 Dátum: 2010.08.25 szerda, 13:25:42 »

fúvóka az az Én gyári törésmentes mk3-asomból is elszállt. Ja és persze ilyen fúvókát nem lehet ám külön kapni, csak egyben az egész mosó kart... Sokáig keresgettem. Aztán egy bontóban rátaláltam egy ripityára tört darabra, amiben 1 db fúvóka volt. Azt átpattintottam.
Én is erre gondoltam, csak nem tudom hol keressem.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24099 Dátum: 2010.08.25 szerda, 13:27:56 »

Én is erre gondoltam, csak nem tudom hol keressem.
elég ritka sajnos. Ha törik a kocsi eleje, ez is törik, és emiatt kidobják...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Oldalak: 1 ... 475 476 477 478 479 480 481 [482] 483 484 485 486 487 488 489 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.