Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 09:59:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 748 749 750 751 752 753 754 [755] 756 757 758 759 760 761 762 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21886831 alkalommal)
0 Felhasználó és 116 vendég van a témában
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37700 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 16:56:05 »

Sziasztok!

Autócserén gondolkozom, MKI-esemet cserélném MKIII-ra. Kb. 800 ezer körüli értékben gondolkozom és valószínűleg benzinest vennék (mivel a diesel ebben az árkategóriában már elég veszélyes lehet). Légyszi mondjátok el mire kell figyelni egy ilyen gép vásárlásánál! Az MKI-el nagyon elégedett voltam, jó az ár-érték aránya, csak ne akarna mindig rohadni...  rinya
Erre mennyire jellemző a rohadás? Melyik motorral érdemes venni? Mik a jellemző hibák, amikre figyelni kell?

Előre is köszi a választ!  worship

Üdv
Rick25



Jellemző hibák: rohad a hátsó ajtó.
Figyelni kell: ne füstöljön a motor, illetve az örvénylapátok legyenek kiszedve vagy cserélve.

Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #37701 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 17:09:57 »

Sziasztok!

Autócserén gondolkozom, MKI-esemet cserélném MKIII-ra. Kb. 800 ezer körüli értékben gondolkozom és valószínűleg benzinest vennék (mivel a diesel ebben az árkategóriában már elég veszélyes lehet). Légyszi mondjátok el mire kell figyelni egy ilyen gép vásárlásánál! Az MKI-el nagyon elégedett voltam, jó az ár-érték aránya, csak ne akarna mindig rohadni...  rinya
Erre mennyire jellemző a rohadás? Melyik motorral érdemes venni? Mik a jellemző hibák, amikre figyelni kell?

Előre is köszi a választ!  worship

Üdv
Rick25

arra nem gondotál elég öreg autó ahoz,hogy jogában áll rohadni.legalább 17-18 éves autórol beszélünk.egyébként f1 töl nem jellemzö a sérülés nélküli rohadás
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37702 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 17:29:38 »

Sziasztok!

Autócserén gondolkozom, MKI-esemet cserélném MKIII-ra. Kb. 800 ezer körüli értékben gondolkozom és valószínűleg benzinest vennék (mivel a diesel ebben az árkategóriában már elég veszélyes lehet). Légyszi mondjátok el mire kell figyelni egy ilyen gép vásárlásánál! Az MKI-el nagyon elégedett voltam, jó az ár-érték aránya, csak ne akarna mindig rohadni...  rinya
Erre mennyire jellemző a rohadás? Melyik motorral érdemes venni? Mik a jellemző hibák, amikre figyelni kell?

Előre is köszi a választ!  worship

Üdv
Rick25

800-ért nem sok minden épkézlábat fogsz kapni itthon...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #37703 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 17:45:51 »

kombis kérdés lenne: bal oldali tetősínem mocorog minap valamiért belekapaszkodtam és a középső része mozog... ez szétszedhető /javítható /cserélhető?
vagy egyben cserélhető? ->Motorcraft
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37704 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 17:47:31 »

kombis kérdés lenne: bal oldali tetősínem mocorog minap valamiért belekapaszkodtam és a középső része mozog... ez szétszedhető /javítható /cserélhető?
vagy egyben cserélhető? ->Motorcraft

Alá kell nézni a tetőkárpitnak, mi a baja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #37705 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 17:50:48 »

Alá kell nézni a tetőkárpitnak, mi a baja.

AndyA
Maga a felfogatás stabil csak a két felfogató közötti darab mocorog... de akkor gondolom ez egyben csere Tongue
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37706 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 18:00:09 »

kombis kérdés lenne: bal oldali tetősínem mocorog minap valamiért belekapaszkodtam és a középső része mozog... ez szétszedhető /javítható /cserélhető?
vagy egyben cserélhető? ->Motorcraft
ha tetősín kell, nekem van 2db felesleges Grin
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37707 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 18:00:47 »

Maga a felfogatás stabil csak a két felfogató közötti darab mocorog... de akkor gondolom ez egyben csere Tongue
az úgy falszeg igen. van óccón egy páram, ha érdekel Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #37708 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 20:30:18 »

mi az az OBD rendszer?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37709 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 20:47:40 »

mi az az OBD rendszer?
KB.:
egy szabványos csatlakozó felület,ami a kétezer valahánytól kötelező minden új autón.Adatokat közöl online értékekkel a motorvezérlésből,de viszonylag szűk lehetőségekkel.Hibakódolvasáshoz és diagnosztikához készült.Az obd szabvány szerint csak néhány adat olvasható ki,mélyebb diagnosztikát gyári cél ezközzel lehet,de ugyan ezen a csatlakozón keresztül.
Az információk hiányosságáért felelősséget nem vállalok. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #37710 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 21:03:19 »

KB.:
egy szabványos csatlakozó felület,ami a kétezer valahánytól kötelező minden új autón.Adatokat közöl online értékekkel a motorvezérlésből,de viszonylag szűk lehetőségekkel.Hibakódolvasáshoz és diagnosztikához készült.Az obd szabvány szerint csak néhány adat olvasható ki,mélyebb diagnosztikát gyári cél ezközzel lehet,de ugyan ezen a csatlakozón keresztül.
Az információk hiányosságáért felelősséget nem vállalok. vigyor3
kössz az infot.akkor ez nekem az ugysem tudsz vekle mit kezdeni kategoria  vigyor3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #37711 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 21:19:06 »

köszi az infót. Hát,jah javításra is gyüjtök.........kuplung,kormánymü..........a többi elméletben is rendben!  vigyor3
Meglesem azt az olajat depoban.......... worship
Ez a kormányműjavítás nálam is érik.

Közvéleményt kutatnék: Hány kormánymű felújításról tudunk itt a klubban? Vélelmezhető a típushiba?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37712 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 21:22:32 »

Ez a kormányműjavítás nálam is érik.

Közvéleményt kutatnék: Hány kormánymű felújításról tudunk itt a klubban? Vélelmezhető a típushiba?
nem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37713 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 21:48:19 »

kössz az infot.akkor ez nekem az ugysem tudsz vekle mit kezdeni kategoria  vigyor3
dehonnem.tessék home diagolni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37714 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 22:20:50 »

Ez a kormányműjavítás nálam is érik.

Közvéleményt kutatnék: Hány kormánymű felújításról tudunk itt a klubban? Vélelmezhető a típushiba?
V.Tamás neked ad pontos infót.Neki csere volt.Azt hiszem 100eft-ból kijött.Felújítottat kapott és a régit meg leadta.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #37715 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 22:27:14 »

V.Tamás neked ad pontos infót.Neki csere volt.Azt hiszem 100eft-ból kijött.Felújítottat kapott és a régit meg leadta.

mas oldalakon azt irjak hogy tipushiba. En most keresek bontoban kormanymuhoz alkatreszt, sehol nem kapok, hamar fogynak ezek az alkatreszek bontoban. Az uj horror aron van, azt inkabb ne. Van par ceg amely felujjitassal foglalkozik, pl www.trami.eu mifelenk. Szokott cseredarabjuk lenni raktaron Mondeohoz. A bardinal es unixnal kaphato Remy markaju termek is felujitott, a tramihoz kepest dupla aron van.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37716 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 22:38:56 »

Ez a kormányműjavítás nálam is érik.

Közvéleményt kutatnék: Hány kormánymű felújításról tudunk itt a klubban? Vélelmezhető a típushiba?
Elég "divatos" kezd lenni ezis...  Nekem is odavan, de most, h ,meleg lett jó. Én csak V. Tamásról tudok. Nem occsó
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37717 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 22:52:06 »

mas oldalakon azt irjak hogy tipushiba. En most keresek bontoban kormanymuhoz alkatreszt, sehol nem kapok, hamar fogynak ezek az alkatreszek bontoban. Az uj horror aron van, azt inkabb ne. Van par ceg amely felujjitassal foglalkozik, pl www.trami.eu mifelenk. Szokott cseredarabjuk lenni raktaron Mondeohoz. A bardinal es unixnal kaphato Remy markaju termek is felujitott, a tramihoz kepest dupla aron van.
Ebben a szerelés is benne volt.És ez is felújított.Ennél ahol V.Tamás volt ott mindig van a polcon és így aznap kész.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37718 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 22:52:27 »

Ez a kormányműjavítás nálam is érik.

Közvéleményt kutatnék: Hány kormánymű felújításról tudunk itt a klubban? Vélelmezhető a típushiba?
Kedves Styleair!
Nem szabad mindjárt túl dramatizálni a kormány művet.rinya Ez egy jól bevált stabil szerkezet. taps Én V.Tamás kormánymű felújjitásáról tudok, miután majdnem egy árokban kötött ki a meghibásodás miatt.
Tisztelettel László! wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.11 hétfő, 22:55:34 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #37719 Dátum: 2012.06.12 kedd, 08:13:26 »

Elég "divatos" kezd lenni ezis...  Nekem is odavan, de most, h ,meleg lett jó. Én csak V. Tamásról tudok. Nem occsó
nekem is otthon vár a beavatkozásra az új (felújított) DELCO-REMY kormánymű.
Majd lefotózom, mert annyira újnak néz ki, pedig nem az.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37720 Dátum: 2012.06.12 kedd, 09:04:16 »

nekem is otthon vár a beavatkozásra az új (felújított) DELCO-REMY kormánymű.
Majd lefotózom, mert annyira újnak néz ki, pedig nem az.
Kedves Gergő!
Nem értem mi bajod lehet egy 6 éves autó kormányművével.. Főleg azt nem értem miért kell cserélni. Az én gépem egy évvel idősebb és kifogástalan a kormánymű. Pedi nálam is az autó, munka eszköz, mint sok mindenki másnál. Az előző Fordomnál amit 26 évesen adtam el, mindössze egy müanyag perselyt kellet cserélnem, és kétszer kellet állitanom, a fogasléc hézagoló excenterén. Szóval nem értem, homályositsatok fel. wow1
Tisztelettel László! wave
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #37721 Dátum: 2012.06.12 kedd, 09:36:51 »

Kedves Gergő!
Nem értem mi bajod lehet egy 6 éves autó kormányművével.. Főleg azt nem értem miért kell cserélni. Az én gépem egy évvel idősebb és kifogástalan a kormánymű. Pedi nálam is az autó, munka eszköz, mint sok mindenki másnál. Az előző Fordomnál amit 26 évesen adtam el, mindössze egy müanyag perselyt kellet cserélnem, és kétszer kellet állitanom, a fogasléc hézagoló excenterén. Szóval nem értem, homályositsatok fel. wow1
Tisztelettel László! wave
Kedves László!
Nekem sem hiányzott ez a kiadás, de télen sokat szenvedtem a hidegben vele. Már-már balesetveszélyessé vált a jármű használata. A tényállás a következő. Hideg, áthűlt motor/kormánymű, a kormány középállásban. indulás, erőfeszítések a középállásból való kimozdításra, melynél a jelenség erős betapadás, majd a holtponton való hirtelen átugrással a kormány megugrása. Főleg jobbra tekerésnél. Autóval közlekedés, bemelegedés 5-10 percig és a jelenség mintha elmúlt volna. De odafigyeléssel akkor is érezhető a betapadás. VTamás korábbi leírásával megegyező jelenséget véltem felfedezni a saját járművemnél. futóművem átvizsgálva, nincs kopott alkatrész, csukló a rendszerben. A gumiharangok épek, helyükön voltak. A kísérlet nem sikerült, mely során nagy mennyiségű zsírt juttattam a porvédő alá. Maradt a tépelődés és a rászánás a kormányműcserére.
 szomoru1
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #37722 Dátum: 2012.06.12 kedd, 10:29:12 »

kedves Laszlo

Abban en is egyetertek hogy ne dramatizaljuk a dolgot. Mar eleg regota olvasom a forumot es nem egyszer felmerult mar ez a tema, vagy akadozassal kezdodott, amibol olajcsere lett aztan kormanymucsere, vagy valami eldurrant / elkezdett csepegni es abbol csere lett. Parhuzamosan olvasom az itteni forumot is, itt is elofordulnak problemak ezen a teren.
Nekem eddig egyik off amutomnak sem volt ilyen jellegu problemaja. Mashol koptak  smile
Szerintem kinek milyen a szerencseje alapon megy a dolog. Jo volna egy altalanos statisztikat megnezni erre az esetre mondjuk JD Power-ek szemszogebol. vagy megkerdezni Delco - REmy -eket mennyit adnak el a Mondeo reszlegen. Akkor el lehetne donteni hogy tipushiba-e vagy sem. 
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37723 Dátum: 2012.06.12 kedd, 11:19:04 »

Alacsony fordulaton morgó rezgés az autó bal elejéből (vezető oldalon). Magasabb fordulaton eltűnik. Amolyan rezonálás lehet. Szerintetek honnan jöhet? Mindig csak alacsony fordulaton csinálja, amikor elkezdek gyorsítani.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37724 Dátum: 2012.06.12 kedd, 11:49:36 »

Alacsony fordulaton morgó rezgés az autó bal elejéből (vezető oldalon). Magasabb fordulaton eltűnik. Amolyan rezonálás lehet. Szerintetek honnan jöhet? Mindig csak alacsony fordulaton csinálja, amikor elkezdek gyorsítani.

Motortartó bak?
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37725 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:06:18 »

Motortartó bak?

Elvileg azokkal nincs gond. Ervin megnézte alulról. És csak menet közben hallani, ha üresen pörgetem a motort, nem jön elő a rezgés.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37726 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:08:08 »

Alacsony fordulaton morgó rezgés az autó bal elejéből (vezető oldalon). Magasabb fordulaton eltűnik. Amolyan rezonálás lehet. Szerintetek honnan jöhet? Mindig csak alacsony fordulaton csinálja, amikor elkezdek gyorsítani.
turbocső rögzítése??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37727 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:12:12 »

turbocső rögzítése??

Az lehet? Most lett leszedve meg visszarakva a turbó. Mondjuk most hogy így mondod, mielőtt Ervin szétszedte akkor szinte csak 4-5-6-ban csinálta olyan 1700-as fordulaton, most meg szinte minden gyorsításnál hallani egy pillanatra.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37728 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:27:11 »

Az lehet? Most lett leszedve meg visszarakva a turbó. Mondjuk most hogy így mondod, mielőtt Ervin szétszedte akkor szinte csak 4-5-6-ban csinálta olyan 1700-as fordulaton, most meg szinte minden gyorsításnál hallani egy pillanatra.
http://mondeo.hu/index.php?topic=5111.0
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37729 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:33:34 »

Kedves László!
Nekem sem hiányzott ez a kiadás, de télen sokat szenvedtem a hidegben vele. Már-már balesetveszélyessé vált a jármű használata. A tényállás a következő. Hideg, áthűlt motor/kormánymű, a kormány középállásban. indulás, erőfeszítések a középállásból való kimozdításra, melynél a jelenség erős betapadás, majd a holtponton való hirtelen átugrással a kormány megugrása. Főleg jobbra tekerésnél. Autóval közlekedés, bemelegedés 5-10 percig és a jelenség mintha elmúlt volna. De odafigyeléssel akkor is érezhető a betapadás. VTamás korábbi leírásával megegyező jelenséget véltem felfedezni a saját járművemnél. futóművem átvizsgálva, nincs kopott alkatrész, csukló a rendszerben. A gumiharangok épek, helyükön voltak. A kísérlet nem sikerült, mely során nagy mennyiségű zsírt juttattam a porvédő alá. Maradt a tépelődés és a rászánás a kormányműcserére.
 szomoru1

Kedves Gergő!
Nem tudom mi lehet az oka a kormánymű problémádnak. Sajnálatos ugyanakkor érthetetlen ez az idő előtti tünet együttes. Én csak azt tudom mondani, hogy a régi és a mostani Fordomnál 2-3 évente cserélem a szervó olajat. Minden egyes olaj csere után a rendszer könyebben és hangtalanul üzemel. Kivételt képez a teljesen végállásba kitekert kormány esetén, hogy gyengén halható a szervószivattyú működése. Ez teljesen természetes, sőt a TIS felhívja a figyelmünket arra, kerüljük a hosszan tartó végállás üzemét a kormányműnek. Biztos vagyok benne, hogy a rendszeres olaj cserével kitolható a kormánymű, és a szivattyú rendellenes kopása, és idő előtti meghibásodása. Wink
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
soros72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #37730 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:51:19 »

Sziasztok!
A rögzítőfék szinte nullás hatékonyságú. A mechanika valszeg be van rohadva. Van ehhez valamiféle leírás itt?  Huh? Mármint hogy hogyan lehet szétszedni, javítani.
Naplózva

2002 TDDI Tournier 116 ló
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37731 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:03:45 »

kedves Laszlo

Abban en is egyetertek hogy ne dramatizaljuk a dolgot. Mar eleg regota olvasom a forumot es nem egyszer felmerult mar ez a tema, vagy akadozassal kezdodott, amibol olajcsere lett aztan kormanymucsere, vagy valami eldurrant / elkezdett csepegni es abbol csere lett. Parhuzamosan olvasom az itteni forumot is, itt is elofordulnak problemak ezen a teren.
Nekem eddig egyik off amutomnak sem volt ilyen jellegu problemaja. Mashol koptak  smile
Szerintem kinek milyen a szerencseje alapon megy a dolog. Jo volna egy altalanos statisztikat megnezni erre az esetre mondjuk JD Power-ek szemszogebol. vagy megkerdezni Delco - REmy -eket mennyit adnak el a Mondeo reszlegen. Akkor el lehetne donteni hogy tipushiba-e vagy sem.  
Kedves dieselbee!
Egy közforgalmu jármű, kormány szerkezete, kiemelten fontos, bisztonsági és megbizhatósági szempontból, elsődleges alkatrésze a járműnek. Ezeket a szempontokat figyelembe véve, minden beszállitónak és után gyártónak, kötelessége a gyártás technológiában meghatározott, minőségi anyagogat használni. Az ettől eltérő anyag felhasználás, törvénybe ütköző cselekedet, mert ezzel veszélyeztetik mások testi épségét. Ezt minden gyártó cég tudja és be is tartja. Szerintem nem itt van a probléma gyökere. A gyártó szempontjából meghatározott, kedvező csere periódus időkben van az eb, elhantolva! A szeviz álltal hangosan reklámozott hosszú periódus időknek köszönhetjük, az idő ellőtti meg hibásodást, és az egyre magasabb szeviz költségeket. Ez az igazi üzlet a gyártónak és a szerviznek egyaránt. Tanulság: gyakoribbá kell tenni az ellenörzéseket, és le kel csökkenteni ésszerűen, a csere periódus időket. Evvel megelőzhető, vagy minimalizálható, az idő előtti kopás és meghibásodás.
Természetesen ez csak az én véleményem. Ettől függetlenül, mindenki más véleményét meghalgatom, és tiszteletben tartom. worship
Tisztelettel Lászó!
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.12 kedd, 13:05:50 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #37732 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:28:20 »

Kedves Laszlo

Az fentebb irottakkal teljessegeben egyetertek! A nagyobb csereperiodus nekem inkabb marketing szovegkent szuperal.

Egyes gyartok becsuletere legyen mondva, neha odairjak hogy gyakori varosi hasznalat mellett a csereperiodus ennyi es ennyi...
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37733 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:30:24 »


Köszi! worship
Így már rémlik, hogy ezt olvastam. Megnézzük majd!
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #37734 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:39:37 »

Köszi! worship
Így már rémlik, hogy ezt olvastam. Megnézzük majd!
Nem emlékszel, még mutattam is, hogy legközelebb azokat a gumikat kivesszük, és fixen rögzítjük.  Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37735 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:42:57 »

Nem emlékszel, még mutattam is, hogy legközelebb azokat a gumikat kivesszük, és fixen rögzítjük.  Wink

De emlékszem, csak nem tudtam, hogy erre gondoltál.  worship
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #37736 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:47:22 »

De emlékszem, csak nem tudtam, hogy erre gondoltál.  worship

Baszki az lehet, hogy nekem ez rezeg be 2000-2500f/p körül?
Azóta rezeg, mióta egy hozzáértő szerelő lebontotta az egész coolert egy turbócsőrepedés miatt!

Lehet, hogy a barom nem rögzítette rendesen...?  falbav
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Rick25
Vendég
« Új hozzászólás #37737 Dátum: 2012.06.12 kedd, 16:39:15 »


Jellemző hibák: rohad a hátsó ajtó.
Figyelni kell: ne füstöljön a motor, illetve az örvénylapátok legyenek kiszedve vagy cserélve.



Köszi, rajta leszek...  Wink
Naplózva
Rick25
Vendég
« Új hozzászólás #37738 Dátum: 2012.06.12 kedd, 16:40:29 »

arra nem gondotál elég öreg autó ahoz,hogy jogában áll rohadni.legalább 17-18 éves autórol beszélünk.egyébként f1 töl nem jellemzö a sérülés nélküli rohadás

Az enyém nem sérült, mégis rohad egy kicsit... Ez van sajna.
Naplózva
Rick25
Vendég
« Új hozzászólás #37739 Dátum: 2012.06.12 kedd, 16:42:24 »

800-ért nem sok minden épkézlábat fogsz kapni itthon...

Pedig van pár a neten (bár inkább 900 felé). Miért, hol lehet jót kapni ilyen áron? Olaszoknál, Németeknél?  vigyor3
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37740 Dátum: 2012.06.12 kedd, 17:33:05 »

Pedig van pár a neten (bár inkább 900 felé). Miért, hol lehet jót kapni ilyen áron? Olaszoknál, Németeknél?  vigyor3


HA ott kint veszel,akkor számold hozzá a regadót,plusz a lábon elhozás ktsg-eit is. Szvsz nem lehet normális MK3-ast venni 800ezerből.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37741 Dátum: 2012.06.12 kedd, 18:28:25 »

Pedig van pár a neten (bár inkább 900 felé). Miért, hol lehet jót kapni ilyen áron? Olaszoknál, Németeknél?  vigyor3
inkább 1-1,1m fele...

ebben az árkategóriában én kerülném a kereskedői darabokat. http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_ghia-5817339

olasz-német autót én elfelejteném Grin
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37742 Dátum: 2012.06.12 kedd, 18:30:17 »

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_trend-5700866 gondolom ebbe sem a 103ekm miatt került bele a faceliftes műszeregység vigyor3 eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #37743 Dátum: 2012.06.12 kedd, 18:38:06 »

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_trend-5700866 gondolom ebbe sem a 103ekm miatt került bele a faceliftes műszeregység vigyor3 eplus2

 eplus2 eplus2
szemfüles.  nyes
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37744 Dátum: 2012.06.12 kedd, 18:45:12 »

eplus2 eplus2
szemfüles.  nyes
pedig nem nézne ki rossznak...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37745 Dátum: 2012.06.12 kedd, 19:10:53 »

Nem tudom, hol kérdezzem meg, beírom ide..

Mit jelent ha egy alkatrész márkája "FORD OE" ?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37746 Dátum: 2012.06.12 kedd, 19:37:00 »

Nem tudom, hol kérdezzem meg, beírom ide..

Mit jelent ha egy alkatrész márkája "FORD OE" ?
gyári ford. amúgy ford oem szokott lenni kiírva
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #37747 Dátum: 2012.06.12 kedd, 19:45:42 »

gyári ford. amúgy ford oem szokott lenni kiírva

Láng webshopján nézegettem pár alkatrészt, oda ez volt írva. Akkor jó, ha onnan veszem meg, ott is ugyanazt kapom mint pl a cromaxnál, csak olcsóbban  Grin
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37748 Dátum: 2012.06.12 kedd, 20:24:39 »

Nem tudom, hol kérdezzem meg, beírom ide..

Mit jelent ha egy alkatrész márkája "FORD OE" ?

Original Equipment, illetve Original Equipment Manufacturer
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37749 Dátum: 2012.06.12 kedd, 20:27:29 »

de lehet kapni vigyor3
hol? és kell is bele? vagy ne foglalkozzak vele?
A kiput ki lehet szerintetek mosni brigéciolos vízzel belülről? Mert ha nem tudom rendesen kiöblíteni, rozsdásodni fog...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 748 749 750 751 752 753 754 [755] 756 757 758 759 760 761 762 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.234 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.