Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 11:29:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21921644 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #5700 Dátum: 2006.02.21 kedd, 10:52:00 »

Nem. MKII, ami MS02-nek is van.
Hiba #5784
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5701 Dátum: 2006.02.21 kedd, 11:01:00 »

Szerintem ott a pont ... de vett már valaki bármilyen Mondeot használtan dugóval??? két friss (újonnan vett) tdci-t ki kellene próbálni: egyet dugóval, egyet anélkül és várni évekig, hogy melyiknél érik be a porlasztócsúcs-problem előbb
Szvsz semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5702 Dátum: 2006.02.21 kedd, 11:07:00 »

Szvsz semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Mert a levegő a befecskendező szelepek után kerül a rendszerbe ugye?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #5703 Dátum: 2006.02.21 kedd, 11:09:00 »

#5739!
Szóval szelektálod a hozzászólásaimat.
 
Gondoltam, hogy veled is példálódzom, de nem mertem. Én tudtam, hogy neked nincs, mert az 1,6-1,8-2,0-ás Focusmotoroknál már nincs. Ott más fajta katalizátorral dogoznak!
 
Megkérjem Naput, hogy a saját neve alatt másolja be, vagy elolvasod ezt is!
Dehogy szelektálom, dehogy szelektálom
Csak a másfajta autónál nem a sajátomra gondoltam. De most már tudom, hogy az enyém mindenben különbözik
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5704 Dátum: 2006.02.21 kedd, 11:31:00 »

Szvsz semmi köze a kettőnek egymáshoz.
... csak egy !
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5705 Dátum: 2006.02.21 kedd, 11:41:00 »

Mert a levegő a befecskendező szelepek után kerül a rendszerbe ugye?
Grrrrrr.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5706 Dátum: 2006.02.21 kedd, 11:46:00 »

... csak egy !
Was?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5707 Dátum: 2006.02.21 kedd, 12:01:00 »

Was?
Semmi, ennyire nem értek hozzá
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5708 Dátum: 2006.02.21 kedd, 12:03:00 »

Grrrrrr.
És ez mit jelent...?
#5791 tanuló szándékú volt!:)
Brrrrrrrrrrr
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #5709 Dátum: 2006.02.21 kedd, 13:14:00 »

Sztem is jó dolog! Nekem Szatuna van, és engem nem zavar, vagyis észre sem veszem...Smiley Van annak zaja?:-))))))))
Joe,
 
neked nem karistolta meg az ablaküveg tetejét az az U alakú fém amit be kellett nyomni az ablakkeretbe a szatuna légterelőnél? Nekem egyik oldalon eléggé meglátszik a nyoma, pedig  benyomtam rendesen a helyére...
M.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5710 Dátum: 2006.02.21 kedd, 14:30:00 »

Joe,
 
neked nem karistolta meg az ablaküveg tetejét az az U alakú fém amit be kellett nyomni az ablakkeretbe a szatuna légterelőnél? Nekem egyik oldalon eléggé meglátszik a nyoma, pedig  benyomtam rendesen a helyére...
M.
Nem. Ez már a 3. autó amin van, és semmi karc. Igazából én is féltem tőle, de nem vésett semmit az üvegekbe...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #5711 Dátum: 2006.02.21 kedd, 14:33:00 »

mi a probléma a mennyiségekkel?nyitott vagyok.ird le hogy hol hibáztam,mert én nem láttom.
thx
Este leírom ha lesz egy kis időm.
Majd nézz be.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5712 Dátum: 2006.02.21 kedd, 19:02:00 »

Este leírom ha lesz egy kis időm.
Majd nézz be.
Most már este van...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5713 Dátum: 2006.02.21 kedd, 19:59:00 »

Este leírom ha lesz egy kis időm.
Majd nézz be.
ok.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5714 Dátum: 2006.02.21 kedd, 21:35:00 »

mi a probléma a mennyiségekkel?nyitott vagyok.ird le hogy hol hibáztam,mert én nem láttom.
thx
Naszóval: "mint tudjuk 1liter benzinhez a tökéletesebb égéshez 14.8l oxigén kell"  akkor egy 2 l-es mondeo kb. 30 fordulat alatt éget el "tökéletesen" 1 l benzint. Asszem itt valami bibi van, vagy nem?
 
Helyesen: 1 kg benzin tökéletes elégetéséhez 14,8 kg levegő szükséges. Mint tudjuk a levegő elég könnyű, így ez elég sokat jelent belőle.
 
Az "n2o" inkább NO2 de mivel több vegyületről van szó NOx-nek használja a szakirodalom.
 
Az SCi motor sem szegény keverékkel jár, mert az ügye nem ég (helyes keverési arány szükséges az égéshez). Ha ez áll fenn: "benzin+oxigén meg a füst" akkor a hengerben kevesebb lesz az oxigén, igy a keverék nem szegény hanem dús.
 
Ezt meg nem értem: "mint tudjuk 1liter benzinhez a tökéletesebb égéshez 14.8l oxigén kell,ha ezt az értéket növeljük akkor szegénykeverékes üzem mod van na már most ha besziv a motor 1lbenzint+14.8liter oxigén+vmennyi füstött akkor kb ugyanott vagyunk."
 
Ez így elfogadható?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5715 Dátum: 2006.02.21 kedd, 21:38:00 »

Ja boccs csak 15 fordulat.
Asszem így még rosszabb a fogyasztás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5716 Dátum: 2006.02.21 kedd, 21:40:00 »

Naszóval: "mint tudjuk 1liter benzinhez a tökéletesebb égéshez 14.8l oxigén kell"  akkor egy 2 l-es mondeo kb. 30 fordulat alatt éget el "tökéletesen" 1 l benzint. Asszem itt valami bibi van, vagy nem?
 
Helyesen: 1 kg benzin tökéletes elégetéséhez 14,8 kg levegő szükséges. Mint tudjuk a levegő elég könnyű, így ez elég sokat jelent belőle.
 
Az "n2o" inkább NO2 de mivel több vegyületről van szó NOx-nek használja a szakirodalom.
 
Az SCi motor sem szegény keverékkel jár, mert az ügye nem ég (helyes keverési arány szükséges az égéshez). Ha ez áll fenn: "benzin+oxigén meg a füst" akkor a hengerben kevesebb lesz az oxigén, igy a keverék nem szegény hanem dús.
 
Ezt meg nem értem: "mint tudjuk 1liter benzinhez a tökéletesebb égéshez 14.8l oxigén kell,ha ezt az értéket növeljük akkor szegénykeverékes üzem mod van na már most ha besziv a motor 1lbenzint+14.8liter oxigén+vmennyi füstött akkor kb ugyanott vagyunk."
 
Ez így elfogadható?
Az SCi úgymond rétegesen is tud tölteni, azaz mondjuk a felső felébe jut benzin, az alsóba nem. A felső részben normál a keverék, az alsó rész tiszta levegő. A teljes hengerűrtartalomban, átlagolva a dolgokat, igencsak szegény a keverék. Persze mindez leegyszerűsítve, mert ugye azt tudjuk hogy 30,000 liter... nem 300,000 liter vízbül állíttyuk elő a zokszigént. Az viszont jó nehéz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5717 Dátum: 2006.02.21 kedd, 21:44:00 »

Az SCi úgymond rétegesen is tud tölteni, azaz mondjuk a felső felébe jut benzin, az alsóba nem. A felső részben normál a keverék, az alsó rész tiszta levegő. A teljes hengerűrtartalomban, átlagolva a dolgokat, igencsak szegény a keverék. Persze mindez leegyszerűsítve, mert ugye azt tudjuk hogy 30,000 liter... nem 300,000 liter vízbül állíttyuk elő a zokszigént. Az viszont jó nehéz.
Ezt nem értem, hogy jön ide a vízből előállított oxigén?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5718 Dátum: 2006.02.21 kedd, 22:18:00 »

Ezt nem értem, hogy jön ide a vízből előállított oxigén?
Szalacsi-szindróma... nem hallottál a szalacsiról
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5719 Dátum: 2006.02.21 kedd, 22:30:00 »

Én néztem nincs semmilyen szám bennük - ha +van írj -akkor neked is fekete kell?
Ha igen szerintem jöhet egy 4-es csomag. Van kedvezményed a Fordosoknál?- nekem besz.árba +hoznak mindent - ha gondolod én megrendelem és felezünk
Finis kód: 1211258  
Tehát jöhet a cucc, a fele érdekel.
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5720 Dátum: 2006.02.21 kedd, 22:33:00 »

Szalacsi-szindróma... nem hallottál a szalacsiról
"Szalacsi-szindróma"??? Miért? Az ellen nem véd?
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5721 Dátum: 2006.02.21 kedd, 22:49:00 »

Tud nekem valaki alkatrész rendelési kódokat adni?
2001-es TDDi-hez kellene:
- Tanktól motorig menő üzemanyag cső kódja.
- Fényszoró rögzítő műanyag kódja, az ami a hűtőrács felöli oldalon van, amin a lámpa mélységét is lehet állítani.
- Hűtőrács felogató műanyag csavar. Ennek nem tudom van-e küldön kódja.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #5722 Dátum: 2006.02.21 kedd, 22:57:00 »

Tud nekem valaki alkatrész rendelési kódokat adni?
2001-es TDDi-hez kellene:
- Tanktól motorig menő üzemanyag cső kódja.
- Fényszoró rögzítő műanyag kódja, az ami a hűtőrács felöli oldalon van, amin a lámpa mélységét is lehet állítani.
- Hűtőrács felogató műanyag csavar. Ennek nem tudom van-e küldön kódja.
Holnap megyek egy-két apróságot venni mondeomhoz. Rákérdezhetek, ha neked holnap nem késő. (Feltéve ha elárúlják nekem)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5723 Dátum: 2006.02.21 kedd, 23:06:00 »

Holnap megyek egy-két apróságot venni mondeomhoz. Rákérdezhetek, ha neked holnap nem késő. (Feltéve ha elárúlják nekem)

agica,
 
hagyd, reggel kell megrendelnem, de valószinű így is tudják kód nélkül. Csak a mai világba kóddal lenne a tuti. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #5724 Dátum: 2006.02.21 kedd, 23:09:00 »

agica,
 
hagyd, reggel kell megrendelnem, de valószinű így is tudják kód nélkül. Csak a mai világba kóddal lenne a tuti. Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5725 Dátum: 2006.02.21 kedd, 23:16:00 »

1: Finis: 1131164, 1S71 9L291 CG
2: Tartó fényszóró felerősítés (ha ez) Finis: 1126638 1S71 13A015 AA
3: Kapocs: 6136423
 
Remélem ezek kellenek. Ha nem, akkor majd Petya kijavít:)))
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5726 Dátum: 2006.02.22 szerda, 10:02:00 »

Naszóval: "mint tudjuk 1liter benzinhez a tökéletesebb égéshez 14.8l oxigén kell"  akkor egy 2 l-es mondeo kb. 30 fordulat alatt éget el "tökéletesen" 1 l benzint. Asszem itt valami bibi van, vagy nem?
 
Helyesen: 1 kg benzin tökéletes elégetéséhez 14,8 kg levegő szükséges. Mint tudjuk a levegő elég könnyű, így ez elég sokat jelent belőle.
 
Az "n2o" inkább NO2 de mivel több vegyületről van szó NOx-nek használja a szakirodalom.
 
Az SCi motor sem szegény keverékkel jár, mert az ügye nem ég (helyes keverési arány szükséges az égéshez). Ha ez áll fenn: "benzin+oxigén meg a füst" akkor a hengerben kevesebb lesz az oxigén, igy a keverék nem szegény hanem dús.
 
Ezt meg nem értem: "mint tudjuk 1liter benzinhez a tökéletesebb égéshez 14.8l oxigén kell,ha ezt az értéket növeljük akkor szegénykeverékes üzem mod van na már most ha besziv a motor 1lbenzint+14.8liter oxigén+vmennyi füstött akkor kb ugyanott vagyunk."
 
Ez így elfogadható?
szia.
igazad van,de 1kg benzin az több mint 1liter.én is azt akartam irni,hogy no2.a szegény keverékképzést én ugy értelmezzem,hogy nem a megfelelö  arányban adagolja a benzint az elektronika,hanem kb 18liter oxigén 1kg benzinhez.igy jön létre a szegénykeverék,de a 18 liter oxigénben már ott van a visszavezetett kipufogofüst.abban igazad van ha a hengerben kevesebb az oxigén akkor az dus keverék lesz,de ha uannyi mennyiségü benzinhez oxigént+visszavezetett kipufogogázt adunk akkor már szegényebb keverékkel müxik.nem?mert a visszavezetett kipufogogáz is tartalmaz éghetö elegyet.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5727 Dátum: 2006.02.22 szerda, 10:02:00 »

1: Finis: 1131164, 1S71 9L291 CG
2: Tartó fényszóró felerősítés (ha ez) Finis: 1126638 1S71 13A015 AA
3: Kapocs: 6136423
 
Remélem ezek kellenek. Ha nem, akkor majd Petya kijavít:)))
Köszönöm!
Ezeket hol tudjátok megnézni?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #5728 Dátum: 2006.02.22 szerda, 10:12:00 »

Köszönöm!
Ezeket hol tudjátok megnézni?
Háááát, a kismacskában:)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5729 Dátum: 2006.02.22 szerda, 10:47:00 »

szia.
igazad van,de 1kg benzin az több mint 1liter.én is azt akartam irni,hogy no2.a szegény keverékképzést én ugy értelmezzem,hogy nem a megfelelö  arányban adagolja a benzint az elektronika,hanem kb 18liter oxigén 1kg benzinhez.igy jön létre a szegénykeverék,de a 18 liter oxigénben már ott van a visszavezetett kipufogofüst.abban igazad van ha a hengerben kevesebb az oxigén akkor az dus keverék lesz,de ha uannyi mennyiségü benzinhez oxigént+visszavezetett kipufogogázt adunk akkor már szegényebb keverékkel müxik.nem?mert a visszavezetett kipufogogáz is tartalmaz éghetö elegyet.
Somi, nem érted: nem a benzinen van a hangsúly, a liter/kilogramm, hanem a levegővel! Ha 18 liter levegőhöz 1 liter benzint használna, akkor 19 fordulat alatt ellőne 1 liter benzint!!! Azért ez nagyon sok lenne. 1 kiló levegő több ezer liter.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5730 Dátum: 2006.02.22 szerda, 11:13:00 »

Somi, nem érted: nem a benzinen van a hangsúly, a liter/kilogramm, hanem a levegővel! Ha 18 liter levegőhöz 1 liter benzint használna, akkor 19 fordulat alatt ellőne 1 liter benzint!!! Azért ez nagyon sok lenne. 1 kiló levegő több ezer liter.
ááááááááááááá
 
leesett,jo magasrol.igazatok van,értem miröl van szó,csak irok és nem látok.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5731 Dátum: 2006.02.22 szerda, 11:43:00 »

ááááááááááááá
 
leesett,jo magasrol.igazatok van,értem miröl van szó,csak irok és nem látok.
Sebaj.
 
Remélem azért elfogadod amit írtam.
 
Egyébként, ha a kipu.gázban van éghető anyag, akkor az elégetéséhez szintén oxigénre van szükség, tehát még kevesebb oxigén lesz a hengerben > még dúsabb a keverék. Ezért a vezérlés az EGR nyitásánál kevesebb benyát ad be. De ez megint külön téma.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5732 Dátum: 2006.02.22 szerda, 11:58:00 »

Somi, nem érted: nem a benzinen van a hangsúly, a liter/kilogramm, hanem a levegővel! Ha 18 liter levegőhöz 1 liter benzint használna, akkor 19 fordulat alatt ellőne 1 liter benzint!!! Azért ez nagyon sok lenne. 1 kiló levegő több ezer liter.
Utánanéztem. 1 kiló levegő az 30.000 liter... nem, 300.000 liter... zokszgén, amit a vízből lehet előállítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5733 Dátum: 2006.02.22 szerda, 11:59:00 »

Arra meg nem gondoltatok, hogy a visszavezetett kupuf gazban levo nem egheto, vagyis a motor szempontjabol szennyezo anyagok ronthatjak az eges fokat es karosithatjak a motort ? Gondolom az EGR nem valogat a meg elegetheto es a mar nem elegetheto gazok kozott. Ecceruen vagy beengedi a mociba a kipuf gazt, vagy nem. A kerdes az, hogy a visszavezetett kipufgazban mekkora aranyban van jelen a meg elegetheto gazok es a mar nem, vagyis felesleges trutyi. Tegyuk fel, ha mondjuk a visszavezetett kipuf gazban 10% a meg elegetheto gaz mennyisege, a maradek 90% meg tul keppen xar, akkor maris felmerul a kerdes, hogy van-e ertelme visszavezetni ? Nyilvan a mondjuk 10% hasznos anyag elegetesevel biztos csokkentheto a karos anyag kibocsajtas, de milyen aron ? A 90% korom meg lerakodik mindenhova, ezzel rontva a motor mukodesi fokat, ami szerintem osszesegeben rosszabb vegeredmenyhez vezet, mintha L nem egetnek azta mondjuk 10%-ot. Persze egy zsir uj mocinal meg nem szamottevo a 90% karosito hatasa, de ez idovel felgyulemlik a mociban, szivoterben stb. ahogy a kepek is mutatjak es akkor mar nem bizta, hogy jo dolog ezaz EGR.
EGR monnyonle !
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5734 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:05:00 »

Arra meg nem gondoltatok, hogy a visszavezetett kupuf gazban levo nem egheto, vagyis a motor szempontjabol szennyezo anyagok ronthatjak az eges fokat es karosithatjak a motort ? Gondolom az EGR nem valogat a meg elegetheto es a mar nem elegetheto gazok kozott. Ecceruen vagy beengedi a mociba a kipuf gazt, vagy nem. A kerdes az, hogy a visszavezetett kipufgazban mekkora aranyban van jelen a meg elegetheto gazok es a mar nem, vagyis felesleges trutyi. Tegyuk fel, ha mondjuk a visszavezetett kipuf gazban 10% a meg elegetheto gaz mennyisege, a maradek 90% meg tul keppen xar, akkor maris felmerul a kerdes, hogy van-e ertelme visszavezetni ? Nyilvan a mondjuk 10% hasznos anyag elegetesevel biztos csokkentheto a karos anyag kibocsajtas, de milyen aron ? A 90% korom meg lerakodik mindenhova, ezzel rontva a motor mukodesi fokat, ami szerintem osszesegeben rosszabb vegeredmenyhez vezet, mintha L nem egetnek azta mondjuk 10%-ot. Persze egy zsir uj mocinal meg nem szamottevo a 90% karosito hatasa, de ez idovel felgyulemlik a mociban, szivoterben stb. ahogy a kepek is mutatjak es akkor mar nem bizta, hogy jo dolog ezaz EGR.
EGR monnyonle !
Ez nem így van: ha adsz még egy esélyt az el nem égett gáznak, akkor jobban tudod hasznosítani az üzemanyagot, azaz még nőhet is a hatásfoka.
Az viszont biztos, hogy jobban koszolódik a motor. Ezért kell néha meghajtani, hogy kiégjen a korom.
A szívósort meg néha tisztítani kell. De az egr nélkül is elpiszkolódik, mert valami minimális korom, füst, olaj amúgy is visszajuthat a hengerből, mert a szelepek úgysem zárnak tökéletesen, másrészt, kipufogáskor amúgy is marad benne egy kis kipufogatlan (új szó)gáz. Az meg simán visszaáralmik a szívósorban. Az egr előtti motorokban is koszolódott a szívósor. Szvsz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5735 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:12:00 »

Ez nem így van: ha adsz még egy esélyt az el nem égett gáznak, akkor jobban tudod hasznosítani az üzemanyagot, azaz még nőhet is a hatásfoka.
Az viszont biztos, hogy jobban koszolódik a motor. Ezért kell néha meghajtani, hogy kiégjen a korom.
A szívósort meg néha tisztítani kell. De az egr nélkül is elpiszkolódik, mert valami minimális korom, füst, olaj amúgy is visszajuthat a hengerből, mert a szelepek úgysem zárnak tökéletesen, másrészt, kipufogáskor amúgy is marad benne egy kis kipufogatlan (új szó)gáz. Az meg simán visszaáralmik a szívósorban. Az egr előtti motorokban is koszolódott a szívósor. Szvsz.
Hát akkor semmi értelme semminek se, vagyis minden tökmindegy, azaz csak a gyártók járnak jól
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5736 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:20:00 »

Hát akkor semmi értelme semminek se, vagyis minden tökmindegy, azaz csak a gyártók járnak jól
Nem egészen. Tisztább a kipuffgéz, kevésbé szennyezzük a környezetet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5737 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:23:00 »

Finis kód: 1211258  
Tehát jöhet a cucc, a fele érdekel.
Petya!
 
Megrendeltem, darabra beszerezhető rendeltem 2 db-ot 568-Ft a kisker bruttó ára/db, az nekm olyan 405-Ft körül lesz/db.
Holnap-holnapután itt is lesz.
Akkor az 1db is érdekel?
 
Üdv: Landser
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5738 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:34:00 »

Egyébként a kipu.gázban nincs a motor számára éghető anyag.
Még 10% sem.
Az egész a környezetről szól.
Semmi takarékossági szempont. Az utánégetést a katalizátor végzi, és az sem élget, hanem új vegyületeket hoz létre. Persze ebben van oxidálás is.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5739 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:35:00 »

élget= eléget
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5740 Dátum: 2006.02.22 szerda, 12:55:00 »

Egyébként a kipu.gázban nincs a motor számára éghető anyag.
Még 10% sem.
Az egész a környezetről szól.
Semmi takarékossági szempont. Az utánégetést a katalizátor végzi, és az sem élget, hanem új vegyületeket hoz létre. Persze ebben van oxidálás is.
Ja, a környezet pénz
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5741 Dátum: 2006.02.22 szerda, 13:16:00 »

Angel,
 
"ha adsz még egy esélyt az el nem égett gáznak, akkor jobban tudod hasznosítani az üzemanyagot, azaz még nőhet is a hatásfoka."
 
Ok, ertem, hogy adjunk meg 1 eselyt, de tovabbra is kerdes, hogy:
 
1. van e egyaltalan elegetni valo gaz a kiopufgazban.
2. ha van, akkor az a teljes kioufgaz hany %-a ?
 
szerintem elenyeszo.
A masik problemam azaz EGR-rel, hogy nem csak a meg elegheto (ujrahasznosithato) gazokat tolja vissza a mociba, hanem a mar nem egheto karos gazokat is vele 1ut a rengeteg kormot. Ez diesel verdaknal kulonosen gaz, mivel ott ugye tobb korom kepzodik, mint a benyas verdakban. Ez 100%, hogy nem javitja az eges hatasfokat, hanem csokkenti es tul keppen karositja a motort.
Az, hogy mennyire no a hatasfoka kizart dolog, mert nemtudom, de ha logikusan gondolkozunk es figyelembe vesszuk az EGR mukodesi elvet, miszerint betolja a mociba a komplett kipuf gazt, igy ketlem, hogy barmifele hatasfok novelo szerepe lenne a kipufgaz visszavezetesnek. Merthogy ugye az egeshez kell benya+luft. E helyett mit kap ? benya+luft+dzsuva. Es nyilvan a rendelkezesre allo hellyel a levegonek kell osztoznia a nem egheto dzsuvaval es nem az uzemanyagnak.
Ergo kevesebb a hengerbe bearamlo zoxigen, ami ugye szukseges az egeshez.
De nezzuk mas oldalrol a dolgot. Az ember megeszi a szendvicset, a szervezet a szendvicsbol kivonja a hasznosithato anyagokat es a mar nem hasznosithato mellektermeket kiloki magabol. Ergo a user xarik egy egeszsegeset Cool
Namost ezek utan egyunk ujra szendvicset, de 1 harapas szenyo 1 harapas kaki, de ugy, hogy a megeheto mennyiseg ugyan annyi maradjon. Vagyis mondjuk fele-fele aranyban, vagyis 0.5db szenyo+0.5db hasznosithatatlan termek. Szerinted a szervezet mellik esetben kepes tobb energiat kinyerni ? Az 1db szenyo vagy a fel darab szenyo+kaki eseteben ? pfajjjj Persze ebben az esetben marad meg fel db szenyo, de a szervezet megfelelo mukodesehez ugyis szukseg van a szenyo masik felere is.
A kerdes tovabbra is az, hogy vajon mennyi a xar taperteke ?
 
bocsi a picit durva hasonlatert
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5742 Dátum: 2006.02.22 szerda, 14:08:00 »

Angel,
 
"ha adsz még egy esélyt az el nem égett gáznak, akkor jobban tudod hasznosítani az üzemanyagot, azaz még nőhet is a hatásfoka."
 
Ok, ertem, hogy adjunk meg 1 eselyt, de tovabbra is kerdes, hogy:
 
1. van e egyaltalan elegetni valo gaz a kiopufgazban.
2. ha van, akkor az a teljes kioufgaz hany %-a ?
 
szerintem elenyeszo.
A masik problemam azaz EGR-rel, hogy nem csak a meg elegheto (ujrahasznosithato) gazokat tolja vissza a mociba, hanem a mar nem egheto karos gazokat is vele 1ut a rengeteg kormot. Ez diesel verdaknal kulonosen gaz, mivel ott ugye tobb korom kepzodik, mint a benyas verdakban. Ez 100%, hogy nem javitja az eges hatasfokat, hanem csokkenti es tul keppen karositja a motort.
Az, hogy mennyire no a hatasfoka kizart dolog, mert nemtudom, de ha logikusan gondolkozunk es figyelembe vesszuk az EGR mukodesi elvet, miszerint betolja a mociba a komplett kipuf gazt, igy ketlem, hogy barmifele hatasfok novelo szerepe lenne a kipufgaz visszavezetesnek. Merthogy ugye az egeshez kell benya+luft. E helyett mit kap ? benya+luft+dzsuva. Es nyilvan a rendelkezesre allo hellyel a levegonek kell osztoznia a nem egheto dzsuvaval es nem az uzemanyagnak.
Ergo kevesebb a hengerbe bearamlo zoxigen, ami ugye szukseges az egeshez.
De nezzuk mas oldalrol a dolgot. Az ember megeszi a szendvicset, a szervezet a szendvicsbol kivonja a hasznosithato anyagokat es a mar nem hasznosithato mellektermeket kiloki magabol. Ergo a user xarik egy egeszsegeset Cool
Namost ezek utan egyunk ujra szendvicset, de 1 harapas szenyo 1 harapas kaki, de ugy, hogy a megeheto mennyiseg ugyan annyi maradjon. Vagyis mondjuk fele-fele aranyban, vagyis 0.5db szenyo+0.5db hasznosithatatlan termek. Szerinted a szervezet mellik esetben kepes tobb energiat kinyerni ? Az 1db szenyo vagy a fel darab szenyo+kaki eseteben ? pfajjjj Persze ebben az esetben marad meg fel db szenyo, de a szervezet megfelelo mukodesehez ugyis szukseg van a szenyo masik felere is.
A kerdes tovabbra is az, hogy vajon mennyi a xar taperteke ?
 
bocsi a picit durva hasonlatert
A hasonlat tényleg durva, de: pont a dízelnél van a korom: ami ugye szenet tartalmaz, ami elég. Ha még egyszer belököd a motorba, egy részét elégeti. Környezetvédelem.
Benzinesnél: arról már beszéltünk, hogy egy adott keverési szint alá nem lehet vinni, azaz a túl szegény keverék nem robban. Így bizonyos körülmények között nem lehet csökkenteni a fogyit (kis terhelésnél). Viszont, ha az elején beengedsz egy kis füstöt, majd levegőt, és abba nyomod a benyát, és ez a kettő dolog nem keveredik (füst és benyás levegő), akkor csökkenteni lehet a felhasznált benzint. De ezt már taglaltuk 1x.
 
Egyébként a szendvicses hasonlat: fogyokúra. Eszed a szendvicset, közbe néha benyomsz 1-2 bulátát. Aminek semmi íze, szinte semmi kalória (a megemésztéséhez több kalória kell, mint amit tartlalmaz). Így jóllaksz ugyan, de kevesebb szendót ettél.
Ugyan közel nem olyan vicces a példám, de én nem vagyok egy humorzsák...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #5743 Dátum: 2006.02.22 szerda, 14:20:00 »

Zacci!
 
A tempo kérdésben te nyertél és készül a cikk is?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5744 Dátum: 2006.02.22 szerda, 14:57:00 »

Pimpa,
 
jaja, keszul. Ma hivtak, hogy megjott aza nyavajas kabel ! Ma mar mukododkepes allapotba tudom hozni a tempomatot! . Aztan majd kiderul, hogy o is igy gondolja vagy sem Cool
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #5745 Dátum: 2006.02.22 szerda, 15:17:00 »

A hasonlat tényleg durva, de: pont a dízelnél van a korom: ami ugye szenet tartalmaz, ami elég. Ha még egyszer belököd a motorba, egy részét elégeti. Környezetvédelem.
Benzinesnél: arról már beszéltünk, hogy egy adott keverési szint alá nem lehet vinni, azaz a túl szegény keverék nem robban. Így bizonyos körülmények között nem lehet csökkenteni a fogyit (kis terhelésnél). Viszont, ha az elején beengedsz egy kis füstöt, majd levegőt, és abba nyomod a benyát, és ez a kettő dolog nem keveredik (füst és benyás levegő), akkor csökkenteni lehet a felhasznált benzint. De ezt már taglaltuk 1x.
 
Egyébként a szendvicses hasonlat: fogyokúra. Eszed a szendvicset, közbe néha benyomsz 1-2 bulátát. Aminek semmi íze, szinte semmi kalória (a megemésztéséhez több kalória kell, mint amit tartlalmaz). Így jóllaksz ugyan, de kevesebb szendót ettél.
Ugyan közel nem olyan vicces a példám, de én nem vagyok egy humorzsák...
www.morzsak.hu
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5746 Dátum: 2006.02.22 szerda, 15:36:00 »

Pimpa,
 
jaja, keszul. Ma hivtak, hogy megjott aza nyavajas kabel ! Ma mar mukododkepes allapotba tudom hozni a tempomatot! . Aztan majd kiderul, hogy o is igy gondolja vagy sem Cool
Működik is?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5747 Dátum: 2006.02.22 szerda, 15:51:00 »

Angel,
 
mivel meg csak most megyek majd a kabelert, igy kizart dolog, mert nemtudom. Sajna csak a kabel beszerelese utan derul ki, hogy mukodik vagy sem.  
Mig nincs beszerelve a kabel, addig nem szabad, hogy mukodjon, es ez most igy is van. Tehat eddig jo
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #5748 Dátum: 2006.02.22 szerda, 17:54:00 »

A hasonlat tényleg durva, de: pont a dízelnél van a korom: ami ugye szenet tartalmaz, ami elég. Ha még egyszer belököd a motorba, egy részét elégeti. Környezetvédelem.
Benzinesnél: arról már beszéltünk, hogy egy adott keverési szint alá nem lehet vinni, azaz a túl szegény keverék nem robban. Így bizonyos körülmények között nem lehet csökkenteni a fogyit (kis terhelésnél). Viszont, ha az elején beengedsz egy kis füstöt, majd levegőt, és abba nyomod a benyát, és ez a kettő dolog nem keveredik (füst és benyás levegő), akkor csökkenteni lehet a felhasznált benzint. De ezt már taglaltuk 1x.
 
Egyébként a szendvicses hasonlat: fogyokúra. Eszed a szendvicset, közbe néha benyomsz 1-2 bulátát. Aminek semmi íze, szinte semmi kalória (a megemésztéséhez több kalória kell, mint amit tartlalmaz). Így jóllaksz ugyan, de kevesebb szendót ettél.
Ugyan közel nem olyan vicces a példám, de én nem vagyok egy humorzsák...
Sajnos a hengerben mindig keveredik a levegő és a kipu.gáz, ez biztos. Nincs olyan, hogy alul a kipu.gáz felül a keverék.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5749 Dátum: 2006.02.22 szerda, 18:44:00 »

Sajnos a hengerben mindig keveredik a levegő és a kipu.gáz, ez biztos. Nincs olyan, hogy alul a kipu.gáz felül a keverék.
Ez igaz, de ha összekevered a benzines-levegőt, meg a füstöt, az adott helyen a b-l keveréke marad. Így csökkentetted a lényeges térfogatot, meg a benyát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.