Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.30 vasárnap, 07:49:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 92 93 94 95 96 97 98 [99] 100 101 102 103 104 105 106 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11271511 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4900 Dátum: 2009.08.28 péntek, 13:05:45 »

lol  Cheesy Jo a verdad  Cheesy
Zacci, téged kezelnek egyébként ezzel a kóros mindenhovabeszólással? Mer' ha nem, akkor kellene...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4901 Dátum: 2009.08.28 péntek, 13:06:37 »

Ez sztem bármilyen autóban így van...


Mondiban biztos  Cheesy Nekem is ilyen  Cheesy Jon a szelzaj, kinyitom az ablaxot, akkor meg hangosabb  Cheesy

De a klima azert van, hogy hasznald... wave
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4902 Dátum: 2009.08.28 péntek, 13:07:39 »

Zacci, téged kezelnek egyébként ezzel a kóros mindenhovabeszólással? Mer' ha nem, akkor kellene...

nesze  duhos2 vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4903 Dátum: 2009.08.28 péntek, 13:12:43 »

Sajnos nem találtad el.
Ha egyedül megyek (sokat ez van), akkor a JH ablakot résnyire leengedve megszűnik a napfénytető szélzja, s a levegő is mozog.
Mondjuk ekkor az anyósülésnél orkán erejű szél van.  wow1  eplus2



240km/h nál már 2es erősségű tornádó  kavarog az anyósülésen smile Wink worship
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4904 Dátum: 2009.08.28 péntek, 13:14:19 »

240km/h nál már 2es erősségű tornádó  kavarog az anyósülésen smile Wink worship

csak aztán az anyós nehogy kárt tegyen az ablakban... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4905 Dátum: 2009.08.28 péntek, 13:17:30 »

csak aztán az anyós nehogy kárt tegyen az ablakban... eplus2

Lo.Ol bohoc
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4906 Dátum: 2009.08.28 péntek, 22:12:44 »

Na tehát JB-mester akcióba lépett...   nyes Wink

Thanks for my father, my mother, for my wife, and thanks lot for Jani ( aki a lökössel szerintem somogybabodi off-road fesztiválon járt  vigyor3)

Tehát adva volt egy sérült fullos első lökös, 5-6 köbméter sár, és a FOrd tervezőmérnököknek köszönhetően 3 köbméter ragasztó  falbav vigyor3

Szóval a feladat, hogy hogyan lehet egységből, külön egységeket csinálni. A képek magukért beszélnek.

Részletesebb (írásos)beszámoló majd holnap, de az biztos: az autóépítéshez nem kell más, csak egy jó erős ragasztó   falbav vigyor3 eplus2

( előzetesen csak annyit. Jani a JB alsó betétedet már valaki buzerálta mert két fül le volt törve, amihez további kettőt Én is letörtem  vigyor3, de azokraa fülekre semmi szükség, mert egy kis teknokol kell oda gyárilag is. Szóval betét koptató tud külön mozogni. Sőt: a koptatót csak úgy lehet leszedni, ha a betétet alul kipattintod (na itt nincs egyedül ragasztó  vigyor3))


És íme tessék:


Ford célszerszámok:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Végeredméyn 1:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Végeredmény2:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Köztes állapotok, avagy ragasztó itt-ott, de leginkább mindenhol:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu




A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu







Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4907 Dátum: 2009.08.28 péntek, 22:53:36 »

Na tehát JB-mester akcióba lépett...   nyes Wink

Thanks for my father, my mother, for my wife, and thanks lot for Jani ( aki a lökössel szerintem somogybabodi off-road fesztiválon járt  vigyor3)

Tehát adva volt egy sérült fullos első lökös, 5-6 köbméter sár, és a FOrd tervezőmérnököknek köszönhetően 3 köbméter ragasztó  falbav vigyor3

Szóval a feladat, hogy hogyan lehet egységből, külön egységeket csinálni. A képek magukért beszélnek.

Részletesebb (írásos)beszámoló majd holnap, de az biztos: az autóépítéshez nem kell más, csak egy jó erős ragasztó   falbav vigyor3 eplus2

( előzetesen csak annyit. Jani a JB alsó betétedet már valaki buzerálta mert két fül le volt törve, amihez további kettőt Én is letörtem  vigyor3, de azokraa fülekre semmi szükség, mert egy kis teknokol kell oda gyárilag is. Szóval betét koptató tud külön mozogni. Sőt: a koptatót csak úgy lehet leszedni, ha a betétet alul kipattintod (na itt nincs egyedül ragasztó  vigyor3))

...


Somogybabod: valóban voltam nemrég egy faluban eső után, ott volt 1-2 tócsa...  szomoru1 (mostmár tuti lesz egyszer egy F250-em, s készülök majd ha olyan helyre megyek  eplus2 )

Buzerálás: az az volt, amikor tavasszal lefényeztettem a középső betétet, s próbálták kiszedni a Fordéknál.

A középső betét megúszta a dolgot? Kell fényezni szted?

Ha írni fogsz, érdemes lenne már cikknek megfelelően írni.  Wink Te már teljesen profi vagy a JB retrofit témában.  eljen
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4908 Dátum: 2009.08.28 péntek, 23:01:12 »

Ja: lécci csinálj majd képeket a JB-s állapotról de még a régi ködlámpákkal. Kíváncsi lennék úgy milyen.  Wink

Tényleg: akarod egyáltalán a ködlámpákat cserélni?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4909 Dátum: 2009.08.29 szombat, 07:55:11 »

Ja: lécci csinálj majd képeket a JB-s állapotról de még a régi ködlámpákkal. Kíváncsi lennék úgy milyen.  Wink

Tényleg: akarod egyáltalán a ködlámpákat cserélni?


Szerintem maradnak a régi ködlámpák, tetszik az alap gyári is, illetve k. drága utólag venni.

Szerintem nem kell fényezni a JB betétet, kivéve ha a fólia lehúzásakor valami megindulna. Két alsó sarokban itt-ott van kopás, de szerintem ott mindegyiken lesz, valami konstrukciós hiba lehet az, annyira szabályos a kopás.

Ha lenne valami anyagom/szerszámom esküszöm nekiállnék a lökös megjavításának jómagam.

Tegnap a JB betétről eltávolítottam a ragasztót. Kb 5 perc volt az 1-es kéziszerszámmal (  vigyor3 ), utána finomcsiszolóval megcsiszoltam és olyan, mint az új. Az alsó koptató is ezt fogja kapni, de addig, amíg nincs a vágás kijavítva (egyébként ebbe a másik oldalon is belevágtak egy fél centit) addig nem akarom buzerálni, hogy ne deformálódjon.

Egyébként jó anyagból vannak, elég jól bírják a feszegetést deformálódás nélkül.

Mégegyszer köszi.

Ja és az ígért link: http://www.horpadas.hu/

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #4910 Dátum: 2009.08.29 szombat, 09:59:03 »

Szerintem maradnak a régi ködlámpák, tetszik az alap gyári is, illetve k. drága utólag venni.

Szerintem nem kell fényezni a JB betétet, kivéve ha a fólia lehúzásakor valami megindulna. Két alsó sarokban itt-ott van kopás, de szerintem ott mindegyiken lesz, valami konstrukciós hiba lehet az, annyira szabályos a kopás.

Ha lenne valami anyagom/szerszámom esküszöm nekiállnék a lökös megjavításának jómagam.

Tegnap a JB betétről eltávolítottam a ragasztót. Kb 5 perc volt az 1-es kéziszerszámmal (  vigyor3 ), utána finomcsiszolóval megcsiszoltam és olyan, mint az új. Az alsó koptató is ezt fogja kapni, de addig, amíg nincs a vágás kijavítva (egyébként ebbe a másik oldalon is belevágtak egy fél centit) addig nem akarom buzerálni, hogy ne deformálódjon.

Egyébként jó anyagból vannak, elég jól bírják a feszegetést deformálódás nélkül.

Mégegyszer köszi.

Ja és az ígért link: http://www.horpadas.hu/



Én nemrég csináltattam horpadásjavítást, és több helyen is érdeklődtem. Végül ez mellett döntöttem: http://www.carmechanix.hu/ , mivel kb féláron csinálták a többihez képest (az általad linkelthez képest is).
 Bocs hogy belevau, csak gondoltam hátha hasznos lehet az infó valakinek. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4911 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:00:13 »

Én nemrég csináltattam horpadásjavítást, és több helyen is érdeklődtem. Végül ez mellett döntöttem: http://www.carmechanix.hu/ , mivel kb féláron csinálták a többihez képest (az általad linkelthez képest is).
 Bocs hogy belevau, csak gondoltam hátha hasznos lehet az infó valakinek. wave

nem ugatsz bele, sőt...  worship

Én több helyen is jártam, és ez az egy volt, ahol tényleg eltűnt a horpadás. De ha Te is ezt tapasztaltad akkor kár lenne drágábban ugyanazt...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #4912 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:13:45 »

nem ugatsz bele, sőt...  worship

Én több helyen is jártam, és ez az egy volt, ahol tényleg eltűnt a horpadás. De ha Te is ezt tapasztaltad akkor kár lenne drágábban ugyanazt...  vigyor3


Egy nagyon éles, és mély horpadásom volt a motorháztetőn, meg sok kicsi ajtórányitás. Az ajtónyitásokat 100%ig eltüntette, a motorháztetőn lévőt úgy 95%. De arra az összes hely azt mondta, hogy lehet nem fog teljesen eltünni, mert elég éles a horpadás, nem egyszerű benyomódás. Szal csak akkor látod ha nagyon-nagyon megnézed. Eddig akiknek mutattam hogy látnak-e sérülést rajta, nem is vették észre, csak miután megmutattam nekik hogy hol van. Szal teljesen meg vagyok elégedve, és tényleg kb feléért csinálta a többi árajánlathoz képest.

A srác azt mondta, hogy ugyanazzal a technológiával dolgoznak mint a többi, csak mások "titkolják". Te láttad hogyan csinálják, vagy tényleg titokban tartják?
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 szombat, 10:15:29 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4913 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:15:13 »


Egy nagyon éles, és mély horpadásom volt a motorháztetőn, meg sok kicsi ajtórányitás. Az ajtónyitásokat 100%ig eltüntette, a motorhátrerőn lévőt úgy 95%. De arra az összes hely azt mondta, hogy lehet nem fog teljesen eltünni, mert elég éles a horpadás, nem egyszerű benyomódás. Szal csak akkor látod ha nagyon-nagyon megnézed. Eddig akiknek mutattam hogy látnak-e sérülést rajta, nem is vették észre, csak miután megmutattam nekik hogy hol van. Szal teljesen meg vagyok elégedve, és tényleg kb feléért csinálta a többi árajánlathoz képest.

A srác azt mondta, hogy ugyanazzal a technológiával dolgoznak mint a többi, csak ők "titkolják". Te láttad hogyan csinálják, vagy tényleg titokban tartják?

Nem láttam. Nagyon furfangosak voltak. Eldugták az autót, és bezárkóztak. De szerintem pálcás módszerrel csinálja mindenki...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #4914 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:17:49 »

Nem láttam. Nagyon furfangosak voltak. Eldugták az autót, és bezárkóztak. De szerintem pálcás módszerrel csinálja mindenki...  vigyor3

Az publikus hogy mit javíttattál és mennyiért?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4915 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:20:06 »

Az publikus hogy mit javíttattál és mennyiért?

az árra már nem emlékszem, de nem volt olcsó (10 fölött...)

EGy nyasztert elsodortam a zebrán és a koponyája benyomta a jobb hátsó elemet...  eplus2 vigyor3

Na jó, csak vicceltem. Egy bicósnak nem tetszett, hogy megjegyztem nem egy egyszámjegyű főúton kellene az út közepén cikáznia úgy, hogy mellette megy kerékpár út is, erre mikor elmentem ráütött az autóm jobb hátuljára...  falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #4916 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:34:01 »

az árra már nem emlékszem, de nem volt olcsó (10 fölött...)

EGy nyasztert elsodortam a zebrán és a koponyája benyomta a jobb hátsó elemet...  eplus2 vigyor3

Na jó, csak vicceltem. Egy bicósnak nem tetszett, hogy megjegyztem nem egy egyszámjegyű főúton kellene az út közepén cikáznia úgy, hogy mellette megy kerékpár út is, erre mikor elmentem ráütött az autóm jobb hátuljára...  falbav

A bicós fejét kellett volna falbaverni... falbav

Nekem is 10-15ezret mondtak csak arra az egyre. És végül a másik helyen 17ezerből meglett asszem 4 horpadás....

integet2

Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4917 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:38:22 »

A bicós fejét kellett volna falbaverni... falbav



Hívtam rendőrt. Az meg balfhasz volt(ráadásul ismerték is egymást). Ellenem indult eljárás közúti veszélyeztetés miatt. Na mondom ez meg mi??? Aztán kezembe vettem a dolgot. Én tettem feljelentést hamis tanuzás, rongálás...  nyes

Az Én eljárásom még vádemelésig sem jutott. Aztán a faszi mikor már könyörgött és láttam, hogy nagyon beszhart, visszavontam a feljelentésemet  taps taps Ki akarta fizetni a kárt, mondtam neki költse kresz tanfolyamra, de ha legközelebb meglátom ott bicózni, átmegyek rajta.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4918 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:49:47 »


Ja és az ígért link: http://www.horpadas.hu/


Én őket nagyon nem ajánlom, 200km-t autóztam feleslegesen hozzájuk, mert telefonon mindent megtudnak csinálni, még képet is küldtem mail-be a munkáról, aztán személyesen már csak: "hát ezt mégse tudjuk megoldani..."
Úgyhogy horpadas.hu  levele levele levele
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4919 Dátum: 2009.08.29 szombat, 10:52:52 »

Én őket nagyon nem ajánlom, 200km-t autóztam feleslegesen hozzájuk, mert telefonon mindent megtudnak csinálni, még képet is küldtem mail-be a munkáról, aztán személyesen már csak: "hát ezt mégse tudjuk megoldani..."
Úgyhogy horpadas.hu  levele levele levele

a hozzállásuk elég érdekes valóban. Egy másik autóval is voltam náluk, és mikor kiderült, hogy előzöleg egy másik helyen nem úgy csinálták meg, ahogy Én szerettem volna, elhajtottak a búbánatba... De a mondimat szépen megcsinálták...

Az ilyen brigádoktól mindig fél az ember.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #4920 Dátum: 2009.08.29 szombat, 11:46:07 »

Nem láttam. Nagyon furfangosak voltak. Eldugták az autót, és bezárkóztak. De szerintem pálcás módszerrel csinálja mindenki...  vigyor3

Szia!

Nem vagyok biztos a dologban, még én sem láttam, de hidraulikus - vákuumos módszert hallottam.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4921 Dátum: 2009.08.29 szombat, 11:51:14 »

Szia!

Nem vagyok biztos a dologban, még én sem láttam, de hidraulikus - vákuumos módszert hallottam.

Ezt mondják, de és itt jöna de...  Szerintem az vagy nem szív ki semmit, vagy annyira szív, hogy tovább nyújtja az anyagot...

Szóval szerintem nem a technológia miatt dugdossák az autókat, hanem a kamu miatt. Szerintem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #4922 Dátum: 2009.08.29 szombat, 12:02:31 »

Ezt mondják, de és itt jöna de...  Szerintem az vagy nem szív ki semmit, vagy annyira szív, hogy tovább nyújtja az anyagot...

Szóval szerintem nem a technológia miatt dugdossák az autókat, hanem a kamu miatt. Szerintem.

Szia!

Én úgy tudom elképzelni, hogy egy a horpadás felületét betakaró és a szélein jól tömitő "szerszám" belsejében hoznak létre vákuumot, de ennek a "szerszámnak" a felülete síknak kell lennie és egy, vagy több apró fúraton keresztűl fejti ki a szívó hatást a horpadt lemezre, így ha a horpadás "simulni kezd" a sík felület gátat szabhat a nem kívánt alakváltozásnak. Még jobban szabályozható lehet egy ilyen folyamat ha a "szerszám" alatti teret nem levegő, hanem folyadék tölti ki, mert így lehet hidraulikus csillapitása is, jobban szabályozhatóbb az alakváltozás.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4923 Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:55:27 »

Általános kérdések.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4924 Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 18:11:07 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/horpadasjav/
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #4925 Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 18:45:59 »


Szia!

Köszi megint tanult az ember valamit. Tök jó a cikk. worship

Üdv: V.Tamás
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4926 Dátum: 2009.09.13 vasárnap, 17:18:47 »

Ford Mondeo 2010

Minor cséndzsisz:

http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2010-ford-mondeo-10804.html
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4927 Dátum: 2009.09.13 vasárnap, 17:36:54 »


Ezt a hátsó lámpát a fotós benézte azért rendesen:

http://www.autositenews.com/ford-mondeo-spy/
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4928 Dátum: 2009.09.13 vasárnap, 22:36:24 »

Ezt a hátsó lámpát a fotós benézte azért rendesen:

http://www.autositenews.com/ford-mondeo-spy/


A ledes lámpa nem hangzik rosszul.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #4929 Dátum: 2009.09.15 kedd, 00:16:07 »

Hali!

mekkora az Mk4 üzemanyagtankja... Faternak 2008-as MK4 titanium 2.0 TDCI-je van , s tegnap 73 literért tankolt a stadionokhoz közel lévő mol kúton. Lehet, hogy ennyi belemegy? azt mondta, hogy már 0-át mutatott a megtehető kilométernek a kijelző.

Sztem átvágták, mert az én MK3-somnak tudtommal 60 körüli tankja van... Huh?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4930 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:09:07 »

Hali!

mekkora az Mk4 üzemanyagtankja... Faternak 2008-as MK4 titanium 2.0 TDCI-je van , s tegnap 73 literért tankolt a stadionokhoz közel lévő mol kúton. Lehet, hogy ennyi belemegy? azt mondta, hogy már 0-át mutatott a megtehető kilométernek a kijelző.

Sztem átvágták, mert az én MK3-somnak tudtommal 60 körüli tankja van... Huh?
majdnem tuti, hogy atvagtak, mivel a kutakon penzert lehet tankolni, nem literert  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #4931 Dátum: 2009.09.15 kedd, 11:38:29 »

majdnem tuti, hogy atvagtak, mivel a kutakon penzert lehet tankolni, nem literert  vigyor3

 worship
és az a húszezer forint sem tett jót a motornak, ami a tankba ment  nyes
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4932 Dátum: 2009.09.15 kedd, 12:21:49 »

worship
és az a húszezer forint sem tett jót a motornak, ami a tankba ment  nyes

nah ugye  vigyor3 ne tankolja tovabb elsz  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4933 Dátum: 2009.09.15 kedd, 12:53:44 »

Hali!

mekkora az Mk4 üzemanyagtankja... Faternak 2008-as MK4 titanium 2.0 TDCI-je van , s tegnap 73 literért tankolt a stadionokhoz közel lévő mol kúton. Lehet, hogy ennyi belemegy? azt mondta, hogy már 0-át mutatott a megtehető kilométernek a kijelző.

Sztem átvágták, mert az én MK3-somnak tudtommal 60 körüli tankja van... Huh?

Az mk3-nak hivatalosan 57,5 liter, de nekem már siker-lt 62 liter (vagy 63-at?) beletankolni.
Az MKIV-é nagyobb, szerintem ha teljesen üres volt... simán belemegy ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #4934 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:44:50 »

Az mk3-nak hivatalosan 57,5 liter, de nekem már siker-lt 62 liter (vagy 63-at?) beletankolni.
Az MKIV-é nagyobb, szerintem ha teljesen üres volt... simán belemegy ennyi.
Az MKIII-é 58,5 hivatalosan
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4935 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:57:00 »

Az MKIV tankja papírforma szerint 70 liter.
Egyszer már beleszaladtam, hogy 0km volt a hátralévő, akkor tankoltam 68,58 litert.
Motorféket kellőképpen hasznosítva a kútig, mégiscsak jelzett 15km hátralévőt.
S 1 kattanásig tankolok mindig.
A 73 liter az nekem nagyon gyanús...
Ezért nem szoktam a kutasnak engedni, hogy az autó 1m-es közelébe jöjjön.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ReaperGopher
Vendég
« Új hozzászólás #4936 Dátum: 2009.09.15 kedd, 21:59:37 »

Az MKIV tankja papírforma szerint 70 liter.
Egyszer már beleszaladtam, hogy 0km volt a hátralévő, akkor tankoltam 68,58 litert.
Motorféket kellőképpen hasznosítva a kútig, mégiscsak jelzett 15km hátralévőt.
S 1 kattanásig tankolok mindig.
A 73 liter az nekem nagyon gyanús...
Ezért nem szoktam a kutasnak engedni, hogy az autó 1m-es közelébe jöjjön.  Wink

Nyugi vannak pisztolyon túli őtleteik is. Pl. lazán odacsapott mosódij stb. Elég kreativak a fiuk lányok.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4937 Dátum: 2009.09.15 kedd, 22:05:36 »

Nyugi vannak pisztolyon túli őtleteik is. Pl. lazán odacsapott mosódij stb. Elég kreativak a fiuk lányok.

Tudom, már próbáltak átverni úgy, hogy belehúztak a vonalkódolasóba még egy kb 1500Ft-os cuccot, s nem akartak még blokkot sem adni, illetve mikor azt kértem, ideadták először a vásárolt autópálya matrica papírkáit. Szóval, hogy még hülyének is néztek, keresztrefeszítettem őket rögtön.  Wink  gun  Wink
Volt még más is (M3 kivezető SHell), de ez itt OFF.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #4938 Dátum: 2009.09.16 szerda, 14:24:00 »

...
S 1 kattanásig tankolok mindig.
...

1 kattanásnál tovább nem is érdemes. Van hogy már így is túlcsordul a csodálatos töltőrendszer. Ha még rátöltök akkor biztos a tócsa a kocsi alatt...
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #4939 Dátum: 2009.09.16 szerda, 14:56:52 »

1 kattanásnál tovább nem is érdemes. Van hogy már így is túlcsordul a csodálatos töltőrendszer. Ha még rátöltök akkor biztos a tócsa a kocsi alatt...

A kutas éppen tegnap mondta, hogy az MKIV-et 1 kattanásig nyomja, utánna szinte már alíg lehet rátenni, inkább túlfolyás lesz belőle.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4940 Dátum: 2009.09.16 szerda, 15:33:09 »

1 kattanásnál tovább nem is érdemes. Van hogy már így is túlcsordul a csodálatos töltőrendszer. Ha még rátöltök akkor biztos a tócsa a kocsi alatt...

ezzel rendszeresen szhopok Én is... Csak azt nem tudom, hol a pi-be jön ki a go. Mert mindig csak a tócsát látom...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4941 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:27:01 »



Janinak:

(bár ez szerintem megvan már Neki ungárisül is)

Technische Daten des 2,2 DURATORQ TDCI hinzugefügt.



TECHNISCHE DATEN 2,2 DURATORQ TDCI

Bauart Vierzylinder/Reihe
Hubraum 2.179 cm3
Bohrung 85,0 mm
Hub 96,0 mm
Kraftstoffsorte Diesel (EN 590)
Max. Leistung 129kW/175 PS
bei Drehzahl 3.500 1/min
Max. Drehmoment (ISO) 400 Nm (Overboost: 420 Nm)
bei Drehzahl 1.750 1/min
Verdichtungsverhältnis 16,6:1
Zylinderkopf Aluminium
Motorblock Gusseisen
Kurbelwelle Schmiedestahl
Ventiltrieb Zwei obenliegende Nockenwellen (Zahnriemenantrieb),vier Ventile pro Zylinder
Ventilwinkel 0 Grad (vertikale Anordnung)
Ventildurchmesser Einlass 24,7 mm/Auslass 22,33 mm
Turbolader VNT (variable Turbinengeometrie)
Kolben Aluminium
Pleuel Schmiedestahl
Motormanagement Bosch
Kraftstoffaufbereitung Bosch Hochdruck-Common-Rail (1.800 bar)
Schadstoffreduzierung katalytisch beschichteter Diesel-Partikelfilter (cDPF)
Emissionsstandard Euro 4

KRAFTÜBERTRAGUNG

Getriebeart Sechsgang, manuell (Ford M66)
Getriebeübersetzungen s. Tab.
Kupplung hydraulisch betätigt, selbstnachstellend, Zweimassen-Schwungrad

GETRIEBEÜBERSETZUNGEN

Mondeo
2,2 Duratorq
1. Gang 3,385
2. Gang 1,905
3. Gang 1,194
4. Gang 0,833
5. Gang 0,652
6. Gang 0,540
R.-Gang 3,231
Achsübersetzung 4,27 4,00

GEWICHTE

Mondeo Limousine, vier-/fünftürig
2,2 Duratorq 175 PS M66 1.599 kg 1.740 kg

Mondeo Turnier
2,2 Duratorq 175 PS M66 1.615 kg

1) ohne Fahrer, Betriebsflüssigkeiten 100 %, Tankfüllung 90 %, vorbehaltlich Herstellungstoleranzen und möglicher Optionen






LEISTUNG / KRAFTSTOFFVERBRAUCH / EMISSIONEN

2,2 Duratorq TDCi
Leistung 129 kW/175 PS
Modell
Mondeo
Limousine,
vier-/fünftürig
Mondeo Turnier
Emissionsstandard Euro 4
CO2-Emissionen 165 g/km 165 g/km
Emissionen im ECE-Zyklus
HC + NOx 0,261 g/km 0,261 g/km
CO 0,239 g/km 0,239 g/km
NOx 0,22 g/km 0,220 g/km
Partikel 0,0015 g/km 0,0015 g/km
Kraftstoffverbrauch städtisch 8,4 l/100 km 8,4 l/100 km
außerstädtisch 4,9 l/100 km 4,9 l/100 km
kombiniert 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km
Höchstgeschwindigkeit 223 km/h 218 km/h
Beschl. 0-100 km/h 8,7 s 8,9 s
Beschl. 50-100 km/h (4. Gang) 6,9 s 7,1 s



FÜLLMENGEN

Öl (einschl. Filter) 6,23 l
Öl (ohne Filter) 5,6 l
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4942 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:37:00 »


Janinak:

(bár ez szerintem megvan már Neki ungárisül is)

Technische Daten des 2,2 DURATORQ TDCI hinzugefügt.
...

Köszi.

Én meg ezt nézegettem:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Engines_-_Diesel_Models

S a szemem ezen akadt meg:
Admissible oil consumption: 0,1 litre per 1000 km (620 mls)  wow1
Csúszunk az Opel Ecotec szintjére???
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4943 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:44:55 »

Köszi.

Én meg ezt nézegettem:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Engines_-_Diesel_Models

S a szemem ezen akadt meg:
Admissible oil consumption: 0,1 litre per 1000 km (620 mls)  wow1
Csúszunk az Opel Ecotec szintjére???


Én nem szoktam ellenőrizni, tehát nekem nem fogy...  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4944 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:46:44 »

Én nem szoktam ellenőrizni, tehát nekem nem fogy...  nyes

 vigyor3
Én meg 10E-ként cserélek olajat. Szóval engem sem zaklat fel.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4945 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:47:33 »

Akartam már írni, hogy Mondi megkapta a szép új nóziját+visszafóliát, de még vártam eddig.
A következők miatt.
Ugye többször írtam, hogy sokszor vmi rezonanciát hallottam az autó bal oldali A oszlopának a tövétől.
Ugye írtam azt is, hogy a szervízben a szerelők mikkel próbálkoztak.
Általában a megoldások jók voltak ideig-óráig.
A múltkor (még  kocc előtt) én gondoltam kézben venni a dolgokat.
Addig jutottam el, hogy a légszűrőház elfüggesztése okoza a galibát: ha kipattintottam azt a 3. tappancsot, ami a zárhídra támaszkodott, akkor nem rezonált, ha visszaraktam, akkor először csend volt, majd finoman elkezdte.
Namost.
Ugye jött a kocc. A zárhídról letört a jobb oldali lámpatartó fülem. Ez miatt új komplett zárhídat kaptam.
Elhozatalkor (kb 3 hete) hallottam még a rezonanciát, de már nem 1500ös fordulaton, hanem 1000 környékén.
De aztán 1 nap múlva eltűnt.
Azóta mentem vele mindenféle körülmények között (sok város, sok pálya) de háááÁÁÁÁÁááálistennek  worship csend van.

Szóval ahhoz hogy megszűnjön a rezonancia kellett egy kocc utáni zárhíd, lökös, jobblámpacsere, fényezéssel 600+ áron...
(szerencsére a biztosítós a történet)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4946 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:48:29 »

Baloght kolléga: hogy áll a front JB bumper project? smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4947 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:49:16 »

Akartam már írni, hogy Mondi megkapta a szép új nóziját+visszafóliát, de még vártam eddig.
A következők miatt.
Ugye többször írtam, hogy sokszor vmi rezonanciát hallottam az autó bal oldali A oszlopának a tövétől.
Ugye írtam azt is, hogy a szervízben a szerelők mikkel próbálkoztak.
Általában a megoldások jók voltak ideig-óráig.
A múltkor (még  kocc előtt) én gondoltam kézben venni a dolgokat.
Addig jutottam el, hogy a légszűrőház elfüggesztése okoza a galibát: ha kipattintottam azt a 3. tappancsot, ami a zárhídra támaszkodott, akkor nem rezonált, ha vis***aktam, akkor először csend volt, majd finoman elkezdte.
Namost.
Ugye jött a kocc. A zárhídról letört a jobb oldali lámpatartó fülem. Ez miatt új komplett zárhídat kaptam.
Elhozatalkor (kb 3 hete) hallottam még a rezonanciát, de már nem 1500ös fordulaton, hanem 1000 környékén.
De aztán 1 nap múlva eltűnt.
Azóta mentem vele mindenféle körülmények között (sok város, sok pálya) de háááÁÁÁÁÁááálistennek  worship csend van.

Szóval ahhoz hogy megszűnjön a rezonancia kellett egy kocc utáni zárhíd, lökös, jobblámpacsere, fényezéssel 600+ áron...
(szerencsére a biztosítós a történet)


inkább akkor rezonáljon...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4948 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:50:57 »

Baloght kolléga: hogy áll a front JB bumper project? smile

ahogy aznap...

Neki kellene már állnom a projekt folytatásának.

Egyelőre a részegységgé bontás történt meg az első napon...

azóta logisztikai feladatokat láttam el (egyik helyről pakoltam a másik helyre). (Az üres lökös egy éjszakát eltölthetett zöld környezetben is, a kertben)  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4949 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:51:49 »

inkább akkor rezonáljon...  vigyor3

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 92 93 94 95 96 97 98 [99] 100 101 102 103 104 105 106 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.