Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:49:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 521 522 523 524 525 526 527 [528] 529 530 531 532 533 534 535 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11975303 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #26350 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 19:01:58 »

biztos kellemesen megy, de a fogyasztás oldalon város 8 alatt biztos nincs, picit tempósabban 9-10 körül ehet. csodák nincsenek. kérjél tesztvezetést.

Nekem a szüttyögős város a dízellel sincs 8 alatt.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #26351 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 19:02:42 »

Sziasztok .

Van esetleg itt valakinek benzines EcoBoost 1,6 -os 160 lóerős kombi Mondija ?? Kb 2013-as 2014-es ?? 
Ha esetleg akadna akkor légyszi írjon , hogy milyen az autó ezzel a motorral . Mindent amit csak le tud írni. Más is írhat ha van véleménye ,vagy ha már vezetett ilyet.

Előre is köszönöm a válaszokat.

 worship worship worship
egyszer vezettem meglepően jól huz már alacsony fordulaton is viszont ami nekem hiányzik az a visszaváltás padlógáz és pörg és megy mint a a golyó, szerintem elveszítette a benzines érzést inkább úgy viselkedik mint egy diesel, viszont nagyon csendes és nem csak a zajszigetelés miatt, lehet vele takarékosan is közlekedni, az utazó tempóban már takarékos csak a padlógázos gyorsítások kerülnek sokba
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #26352 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 19:04:16 »

Nekem a szüttyögős város a dízellel sincs 8 alatt.
jó, dugómenet az horror. de a normál város kis dugóval dízellel 7 -7,5 körül kijön...
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #26353 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 19:06:04 »

Nekem a szüttyögős város a dízellel sincs 8 alatt.
nekem még felülről sem közeliti a 8-at inkább 9-10L lehet az automata miatt, de ez van országuton örülök ha 8 alatt van
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26354 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 19:30:27 »

jó, dugómenet az horror. de a normál város kis dugóval dízellel 7 -7,5 körül kijön...

Nekem most 6.4-et mutat 240km után. Ebbe van kb 70km közút/pálya a többi város.

Elég jó ahhoz képest, hogy be se melegszik 5km-t megyek majd leállít visszafele ugyanez melóból.

Nagyon kíváncsi lennék egy 1.5 ecoboostra mennyit mutatna ilyen használattal.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #26355 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 19:53:30 »

nekem még felülről sem közeliti a 8-at inkább 9-10L lehet az automata miatt, de ez van országuton örülök ha 8 alatt van

Országúti 6-7 nekem.
Naplózva
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #26356 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 20:36:19 »

95% autópálya 5,8L
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #26357 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 20:58:18 »

100% város 7 - 7,3.
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26358 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 20:58:50 »

95% autópálya 5,8L

Tempó? 130?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26359 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 20:59:16 »

100% város 7 - 7,3.
a városban nekem is 7,5liter az átlag fogyi. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #26360 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 21:34:29 »

Tempó? 130?
több nem nagyon lehet, mert akkor füllent.  eplus2
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26361 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 21:59:01 »

pedig pont ugyan úgy 2tömegű van benne,és abban is ugyan úgy tönkre is megy.

Nemrég voltunk a feketeerdőben egy 1,2 turbós wv jettával.no-ban csapattam neki 180-200al a pályán.4en ültünk az autóban 13l-re jött ki a fogyi.
Tavaly ugyan ez az út egy 2literes CI-vel Passat,hasonló tempóban 8ra jött ki a fogyi,ugyanígy 4 személlyel.
Tudom, hogy van benne, ettől még nem hallottam gondról. Szerintem az MK4 szívó benzineseihez is van (legalábbis Focus-ban van a kétlitereshez).

2 literes benzines autóval 8 liter 180-200-nál? Hm...
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26362 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 22:02:30 »

egyszer vezettem meglepően jól huz már alacsony fordulaton is viszont ami nekem hiányzik az a visszaváltás padlógáz és pörg és megy mint a a golyó, szerintem elveszítette a benzines érzést inkább úgy viselkedik mint egy diesel, viszont nagyon csendes és nem csak a zajszigetelés miatt, lehet vele takarékosan is közlekedni, az utazó tempóban már takarékos csak a padlógázos gyorsítások kerülnek sokba
Egész pontosan: úgy viselkedik, mint egy lentre hangolt turbómotor. Wink
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26363 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 22:03:41 »

Nekem most 6.4-et mutat 240km után. Ebbe van kb 70km közút/pálya a többi város.

Elég jó ahhoz képest, hogy be se melegszik 5km-t megyek majd leállít visszafele ugyanez melóból.

Nagyon kíváncsi lennék egy 1.5 ecoboostra mennyit mutatna ilyen használattal.
Neked nem csal a fogyasztásmérő? Nekem 5-6 decivel mindig kevesebbet mutat, mint a tankolás alapján számolva.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #26364 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 00:51:01 »

Neked nem csal a fogyasztásmérő? Nekem 5-6 decivel mindig kevesebbet mutat, mint a tankolás alapján számolva.
nálad van az igazság, vagy az én autóm is mondeo... vigyor3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26365 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 06:04:54 »

Tudom, hogy van benne, ettől még nem hallottam gondról. Szerintem az MK4 szívó benzineseihez is van (legalábbis Focus-ban van a kétlitereshez).

2 literes benzines autóval 8 liter 180-200-nál? Hm...
olvasol is? CI   Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #26366 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 08:42:51 »

több nem nagyon lehet, mert akkor füllent.  eplus2

 eljen eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #26367 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 09:36:41 »

Kerékcsere.

Érdemes bekenni az agyat és a menetes szárakat zsírral, hogy ne gumikalapács használatával lehessen csak a kereket leszedni? Ha igen milyen fajta zsírral érdemes kenni?

Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #26368 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 10:05:57 »

Nekem pont ugyanígy. 6 liter körül jön ki a fogyim általában, most már megvétel óta kb. az ötödik teletankom van. (Lacinál ez a tizedik lenne:))).

Amit észrevettem ugyanakkor, hogy mintha halkabb lenne a motor. Megvétel óta adalékolom a gázolajat, először (első adalékolás után) hangosabbnak tűnt, most meg határozottabban halkabbnak. Igaz, megvételkor tél volt, de üzemi hőmérsékletre is igaz, amit írok. Nekem most 5,5 litert mutat a fogyasztásmérő, érdekes, ha városban megyek (igaz, ehhez mindig járul városon kívül) lejebb megy a fogyi. Amit még észrevettem, hogy úgy 2.200 fordulatig más a motor hangja és afelett. Alatta kicsit "csörgősebb", felette meg tompább.

Regen-t még nem észleltem, igaz, nekem nagyon kevés a város.

Neked nem csal a fogyasztásmérő? Nekem 5-6 decivel mindig kevesebbet mutat, mint a tankolás alapján számolva.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26369 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 10:58:33 »

Neked nem csal a fogyasztásmérő? Nekem 5-6 decivel mindig kevesebbet mutat, mint a tankolás alapján számolva.

Nem tudom, nem mértem még tankolásnál fogyit. Cheesy
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26370 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 11:17:17 »

Kerékcsere.

Érdemes bekenni az agyat és a menetes szárakat zsírral, hogy ne gumikalapács használatával lehessen csak a kereket leszedni? Ha igen milyen fajta zsírral érdemes kenni?



Rézspray.
http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/korroziogatlok/-MO000561
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #26371 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 15:16:49 »

Kerékcsere.

Érdemes bekenni az agyat és a menetes szárakat zsírral, hogy ne gumikalapács használatával lehessen csak a kereket leszedni? Ha igen milyen fajta zsírral érdemes kenni?


Tipp: miután leszeded a kereket, csiszold meg smirglipapírral a tengelyt és nem olyan durva papírral a furatok belső peremét. Így nem kell zsírozni legközelebb. Amúgy zsírból használhatsz bármilyet. Néhány gumis esküzik erre a rézpasztára, de mivel adnak neki rendesen, a felnit is összekenik vele, amit szívás letörölni.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26372 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 16:27:32 »

Tipp: miután leszeded a kereket, csiszold meg smirglipapírral a tengelyt és nem olyan durva papírral a furatok belső peremét. Így nem kell zsírozni legközelebb. Amúgy zsírból használhatsz bármilyet. Néhány gumis esküzik erre a rézpasztára, de mivel adnak neki rendesen, a felnit is összekenik vele, amit szívás letörölni.

Igen, egy egész flakont nem kell ráfújni, csak éppen hogy egy vékony rétegben. Féktisztító spray leszedi, ha kell.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #26373 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 18:31:34 »

95% autópálya 5,8L
ma kipróbáltam az enyém is tud ilyen fogyasztást mutatni ha 80km/h a sebességem de ilyen tempóval még sosem mentem tartósan és nem is fogok
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #26374 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 18:41:20 »

Kéretik a kedves Klubtársaktól, a gumi/felni és a fogyi topikot használni.
Továbbá kéretik a t. adminokat, hogy egy "Regenerálás"  és egy "Használt mk1-2-3-4-et vennék, mire figyeljek" topikot indítani.  Cheesy
PS: egy "D-B: melyik a jobb?" topik meg már hab lenne tortán (illetve a fórumon).   
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #26375 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:00:49 »

Tempó? 130?

Alapból 145 tempomat, de ha valaki bohóckodik, akkor tanítgatok!  nyes
Az tény, hogy segít az átlagon a Bécsbe bevezető 100-as rész, ami mondjuk 10km...
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.30 hétfő, 20:06:17 írta MrBrown » Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26376 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:34:02 »

Kéretik a kedves Klubtársaktól, a gumi/felni és a fogyi topikot használni.
Továbbá kéretik a t. adminokat, hogy egy "Regenerálás"  és egy "Használt mk1-2-3-4-et vennék, mire figyeljek" topikot indítani.  Cheesy
PS: egy "D-B: melyik a jobb?" topik meg már hab lenne tortán (illetve a fórumon).   
....te meg inkább bonts (még) egy sört..... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26377 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:37:52 »

a városban nekem is 7,5liter az átlag fogyi. vigyor3

város 11.2-13.7
országút 7.2-9.1
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26378 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:38:49 »

Kéretik a kedves Klubtársaktól, a gumi/felni és a fogyi topikot használni.
Továbbá kéretik a t. adminokat, hogy egy "Regenerálás"  és egy "Használt mk1-2-3-4-et vennék, mire figyeljek" topikot indítani.  Cheesy
PS: egy "D-B: melyik a jobb?" topik meg már hab lenne tortán (illetve a fórumon).   

nomeg egy kié nagyobb  nyes  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26379 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:39:21 »

város 11.2-13.7
országút 7.2-9.1
az országút nekem is jobb,azt lelehet vinni 6literig.csak kikell bírni..... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26380 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:41:47 »

az országút nekem is jobb,azt lelehet vinni 6literig.csak kikell bírni..... nyes

ha én 6l-re leviszem, akkor soha nem érek oda  nyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26381 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:46:21 »

ha én 6l-re leviszem, akkor soha nem érek oda  nyes
ez a 6liter nálam már 100maxal elérhető 6odikban.ha gyorsabban megyek,már emelkedik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26382 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 20:47:57 »

ez a 6liter nálam már 100maxal elérhető 6odikban.ha gyorsabban megyek,már emelkedik.

nálam az 5. a legnagyobb, csak ugyebár a súly, meg a motor, meg a légellenállás. Szerintem ha 80 körül mennék az autópályán, akkor elérhető lenne.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #26383 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 21:21:38 »

....te meg inkább bonts (még) egy sört..... nyes
Ne itass! Meg az magától is!  Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
copy88
Vendég
« Új hozzászólás #26384 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 21:22:44 »

Sziasztok .

Van esetleg itt valakinek benzines EcoBoost 1,6 -os 160 lóerős kombi Mondija ?? Kb 2013-as 2014-es ?? 
Ha esetleg akadna akkor légyszi írjon , hogy milyen az autó ezzel a motorral . Mindent amit csak le tud írni. Más is írhat ha van véleménye ,vagy ha már vezetett ilyet.

Előre is köszönöm a válaszokat.

 worship worship worship


Szia!
Szeptember óta használ a család egy 2011 végi kombi 1.6 EcoBoost Mondeot. Kezdem a motorral, eddig egy 1.6-os TI-VTC Focusunk volt ahhoz képest ég és föld. Tény hogy amíg nincs turbó marad az 1.6-os szint, de aztán egy nagy váltás és elég komolyat húz, még ezen a nagy kasznin is. Ha kellően visszaváltunk ez a motor is elég pörgős, de azért senki se hasonlítsa a 2.0 EcoBoost-hoz. A fogyasztás kb. 7.3 és 8.2 között van de nagyjából csak városban használjuk napi max. 15-20km-re, autópálya 7.3-7.5 körül lehet (ritkán megyünk pályán). A mi modellünk kicsit zajos míg be nem melegszik, mint a Focus, kis kerregés van, de a jó hangszigetelésnek köszönhetően az utastérben nem lehet hallani. A csomagtartó óriási, tekintve hogy kombi nagyon jól lehet bele pakolni, a GPS eddig nem hagyott cserben (lekopogom) jobban vezet mint a Garmin tény hogy angolul, de pontosabban. A nappali menetfény tökéletes, nagyon erős épp a minap állított meg a rendőr és ki akarta kapcsoltatni mert zavarja a szembejövőket…. szerinte ( nem értette hogy azt nem lehet csak úgy   taps  nyes ). Ha olyat nézel amiben van sávtartó akkor az elég hasznos tud lenni, rázza  a kormányt ha index nélkül közelítesz a sávhoz. A lejtmenet rásegítés volt zavaró nekem, amíg meg nem szoktam, de van az a helyzet amikor hasznos.

Ha bármi kérdésed lenne írj nyugodtan.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #26385 Dátum: 2015.03.30 hétfő, 23:49:48 »

Én majd az EcoBoost-ok tartósságára leszek kíváncsi. Hány km van egyébként az autóban?

Igaz, hogy a Ti-Vtc kerregős, de ha 2005.10 havi utánit vesz az ember, még a vezérlésmódosítókat sem kell cserélni, csak a szíjat, feszítőt, stb. (még állítólag vízpumpát sem kell, mert a Ti-Vtc-knél ez nem hal meg, ellenben a termosztátra oda kell figyelni). Szóval, ha tartósságra ugyanaz az eredmény, mint a Ti-Vtc-nél, akkor nincs gond és ott a pont.  Ja, és Ti-Vtc-nél is 10e km után olajcsere értelemszerűen. Smiley

A Ti-Vtc szerintem egyébként azért is hangos ( pld fókában), mert a hangszigetelés azért hagy maga után kívánnivalót...
C-maxban kifejezetten jól használható kis motor, nem gyorsulási bajnok, de nem is kell megijedni, hogy a motor miatt életveszélyes helyzetbe kerülhet az ember ( mint pld. VW 1.4 75Le szívóbenzin). Város, meg rövid táv nekünk kis városon kívülivel 7,3 - 7,5. Hosszú távra ott a Tdci.


Szia!
Szeptember óta használ a család egy 2011 végi kombi 1.6 EcoBoost Mondeot. Kezdem a motorral, eddig egy 1.6-os TI-VTC Focusunk volt ahhoz képest ég és föld. Tény hogy amíg nincs turbó marad az 1.6-os szint, de aztán egy nagy váltás és elég komolyat húz, még ezen a nagy kasznin is. Ha kellően visszaváltunk ez a motor is elég pörgős, de azért senki se hasonlítsa a 2.0 EcoBoost-hoz. A fogyasztás kb. 7.3 és 8.2 között van de nagyjából csak városban használjuk napi max. 15-20km-re, autópálya 7.3-7.5 körül lehet (ritkán megyünk pályán). A mi modellünk kicsit zajos míg be nem melegszik, mint a Focus, kis kerregés van, de a jó hangszigetelésnek köszönhetően az utastérben nem lehet hallani. A csomagtartó óriási, tekintve hogy kombi nagyon jól lehet bele pakolni, a GPS eddig nem hagyott cserben (lekopogom) jobban vezet mint a Garmin tény hogy angolul, de pontosabban. A nappali menetfény tökéletes, nagyon erős épp a minap állított meg a rendőr és ki akarta kapcsoltatni mert zavarja a szembejövőket…. szerinte ( nem értette hogy azt nem lehet csak úgy   taps  nyes ). Ha olyat nézel amiben van sávtartó akkor az elég hasznos tud lenni, rázza  a kormányt ha index nélkül közelítesz a sávhoz. A lejtmenet rásegítés volt zavaró nekem, amíg meg nem szoktam, de van az a helyzet amikor hasznos.

Ha bármi kérdésed lenne írj nyugodtan.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26386 Dátum: 2015.03.31 kedd, 07:03:11 »

olvasol is? CI   Wink
Olvasok, eddig csak BMW-ből ismertem a Ci jelölést, Passaton nem. Leszel kedves elárulni szúrkálás helyett, hogy mi az? Google sem segít.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26387 Dátum: 2015.03.31 kedd, 07:04:37 »

Nekem pont ugyanígy. 6 liter körül jön ki a fogyim általában, most már megvétel óta kb. az ötödik teletankom van. (Lacinál ez a tizedik lenne:))).

Amit észrevettem ugyanakkor, hogy mintha halkabb lenne a motor. Megvétel óta adalékolom a gázolajat, először (első adalékolás után) hangosabbnak tűnt, most meg határozottabban halkabbnak. Igaz, megvételkor tél volt, de üzemi hőmérsékletre is igaz, amit írok. Nekem most 5,5 litert mutat a fogyasztásmérő, érdekes, ha városban megyek (igaz, ehhez mindig járul városon kívül) lejebb megy a fogyi. Amit még észrevettem, hogy úgy 2.200 fordulatig más a motor hangja és afelett. Alatta kicsit "csörgősebb", felette meg tompább.

Regen-t még nem észleltem, igaz, nekem nagyon kevés a város.

Nekem akkor volt csörgős a hangja (2200-ig), amikor le volt húzva az EGR.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26388 Dátum: 2015.03.31 kedd, 07:05:51 »

ma kipróbáltam az enyém is tud ilyen fogyasztást mutatni ha 80km/h a sebességem de ilyen tempóval még sosem mentem tartósan és nem is fogok
Brutális a fogyasztásod, nincs valami baja annak az autónak? Egyenetlen alapjárat indítás után esetleg?
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26389 Dátum: 2015.03.31 kedd, 07:08:43 »

Én majd az EcoBoost-ok tartósságára leszek kíváncsi. Hány km van egyébként az autóban?

Igaz, hogy a Ti-Vtc kerregős, de ha 2005.10 havi utánit vesz az ember, még a vezérlésmódosítókat sem kell cserélni, csak a szíjat, feszítőt, stb. (még állítólag vízpumpát sem kell, mert a Ti-Vtc-knél ez nem hal meg, ellenben a termosztátra oda kell figyelni). Szóval, ha tartósságra ugyanaz az eredmény, mint a Ti-Vtc-nél, akkor nincs gond és ott a pont.  Ja, és Ti-Vtc-nél is 10e km után olajcsere értelemszerűen. Smiley

A Ti-Vtc szerintem egyébként azért is hangos ( pld fókában), mert a hangszigetelés azért hagy maga után kívánnivalót...
C-maxban kifejezetten jól használható kis motor, nem gyorsulási bajnok, de nem is kell megijedni, hogy a motor miatt életveszélyes helyzetbe kerülhet az ember ( mint pld. VW 1.4 75Le szívóbenzin). Város, meg rövid táv nekünk kis városon kívülivel 7,3 - 7,5. Hosszú távra ott a Tdci.

Az 1,6 EcoBoost is "kerregős" kicsit, de minden közvetlen befecskendezős benzines az.

Egyébként 4 éve piacon vannak ezek a motorok, de még nem hallottam rémtörténetet. Ellenben mondjuk a BMW-PSA csodamotorral. Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26390 Dátum: 2015.03.31 kedd, 08:48:43 »

Az 1,6 EcoBoost is "kerregős" kicsit, de minden közvetlen befecskendezős benzines az.

Egyébként 4 éve piacon vannak ezek a motorok, de még nem hallottam rémtörténetet. Ellenben mondjuk a BMW-PSA csodamotorral. Smiley
a wv vonalon több cégesautónak átfordult a vezérlése.....motorcsere egytől egyig.gariba.5ből 2.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26391 Dátum: 2015.03.31 kedd, 08:52:09 »

Olvasok, eddig csak BMW-ből ismertem a Ci jelölést, Passaton nem. Leszel kedves elárulni szúrkálás helyett, hogy mi az? Google sem segít.
Commonrail Injection

merthogy ugye a korábbi verzió az TDI volt....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26392 Dátum: 2015.03.31 kedd, 09:21:53 »

Brutális a fogyasztásod, nincs valami baja annak az autónak? Egyenetlen alapjárat indítás után esetleg?

Semmi baja nincs,  3.0 V6 és az autó 2.5Tonna Cheesy  nyes
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26393 Dátum: 2015.03.31 kedd, 09:29:45 »

a wv vonalon több cégesautónak átfordult a vezérlése.....motorcsere egytől egyig.gariba.5ből 2.

Ezek a motor dolgok eléggé érdekesek, mert minden gyárnak van valami, ami éppen jó és esetleg mások is beépítik pont ezért. a BMW-nél is a 2L feletti mocik eléggé megbízhatóak. Van egy BMW szerelős ismerősöm és ő meséli, hogy pl az X5 mennyire nyerő (nyilván nem a törött, tuningolt, nem karbantartott verziókra gondol) és tulajdonképpen elnyűhetetlen. Van egy-két autó kereskedő akiket ismerek, meg szoktam velük beszélgetni és aki nem a felsőbb kategóriákra állt rá, az pl a fordokban látja a húzót. Tart mást is, hogy bejöjjenek az emberek, de ezekből él meg. Ők pl MK3 dizit vagy nem vagy csak nagyon olcsón számítanak be, ugyanakkor mk4 dizit meg imádják. Nekem annó az egyik ilyen vette meg az mk3 (1.8 ambiente) benzinest és többet adott a 9.5 éves autómért, mint amennyiért mentek akkoriban a hasonló évjáratú dizik eladása. Ja és a kereskedésbe már be sem került, mert volt rá vevő.

Amúgy a VW-ről nem hallok jókat mostanában. Az 1.2TSI jónak mondott, de nem egyenletes motor, rapid-ig elegendő, de aztán az 1.4 jön, ami viszont annyira nem nyerő. Az amarok-ban lévő moci (rakták másba is) küzd mindenféle problémával (nem tudok listát nyomni).

Szóval szerintem kinek mi a jó. Nekem 4-nél több henger kell Cheesy
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26394 Dátum: 2015.03.31 kedd, 10:39:31 »


Szia!
Szeptember óta használ a család egy 2011 végi kombi 1.6 EcoBoost Mondeot. Kezdem a motorral, eddig egy 1.6-os TI-VTC Focusunk volt ahhoz képest ég és föld. Tény hogy amíg nincs turbó marad az 1.6-os szint, de aztán egy nagy váltás és elég komolyat húz, még ezen a nagy kasznin is. Ha kellően visszaváltunk ez a motor is elég pörgős, de azért senki se hasonlítsa a 2.0 EcoBoost-hoz. A fogyasztás kb. 7.3 és 8.2 között van de nagyjából csak városban használjuk napi max. 15-20km-re, autópálya 7.3-7.5 körül lehet (ritkán megyünk pályán). A mi modellünk kicsit zajos míg be nem melegszik, mint a Focus, kis kerregés van, de a jó hangszigetelésnek köszönhetően az utastérben nem lehet hallani. A csomagtartó óriási, tekintve hogy kombi nagyon jól lehet bele pakolni, a GPS eddig nem hagyott cserben (lekopogom) jobban vezet mint a Garmin tény hogy angolul, de pontosabban. A nappali menetfény tökéletes, nagyon erős épp a minap állított meg a rendőr és ki akarta kapcsoltatni mert zavarja a szembejövőket…. szerinte ( nem értette hogy azt nem lehet csak úgy   taps  nyes ). Ha olyat nézel amiben van sávtartó akkor az elég hasznos tud lenni, rázza  a kormányt ha index nélkül közelítesz a sávhoz. A lejtmenet rásegítés volt zavaró nekem, amíg meg nem szoktam, de van az a helyzet amikor hasznos.

Ha bármi kérdésed lenne írj nyugodtan.

Ezek tükrében meg se éri a dízelt megvenni az a kb 1 literes fogyi kül, semmi...
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #26395 Dátum: 2015.03.31 kedd, 10:45:24 »

Ezek tükrében meg se éri a dízelt megvenni az a kb 1 literes fogyi kül, semmi...

Hát szerintem nem lehet így általánosítani. A fogyasztás felhasználófüggő. Én a dízellel 5,9-6,5 között járok, kb. 42.000 km-re nézve. Az előző MKIII egy literrel evett többet, hasonló vezetési stílussal. Egy benzines nálam legalább 3 liter + lenne, ha nem több. A turbós benzines akkor eszik sokat, ha nyomják neki, és én nyomom. Szóval ha sokat mész, szerintem még mindig megéri. A párom évi 8000-et megy, de neki is dízelt vettünk, mert ezt szereti vezetni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26396 Dátum: 2015.03.31 kedd, 10:56:05 »

Ezek tükrében meg se éri a dízelt megvenni az a kb 1 literes fogyi kül, semmi...

Ez így nem korrekt. A benzin és a dizi között nem csak fogyasztáskülönbség van. Nyomaték és nyomatékgörbe totál más. Teljesen máshogy dolgozik és viselkedik. Én pl 1.6 eco-t sosem vennék mondiba, mert nem tetszik a járása, a nyomatékot magasabb fordulaton kezdi leadni és akkor sem annyit mint egy 2.0 dizi. Ha spórolás a lényeg, akkor mondjuk egy 2.6-os benya hibrid autót tudok elképzelni. Az is 7 körül fogyaszt városban, de van nyomaték és LE.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26397 Dátum: 2015.03.31 kedd, 11:13:36 »

Hát szerintem nem lehet így általánosítani. A fogyasztás felhasználófüggő. Én a dízellel 5,9-6,5 között járok, kb. 42.000 km-re nézve. Az előző MKIII egy literrel evett többet, hasonló vezetési stílussal. Egy benzines nálam legalább 3 liter + lenne, ha nem több. A turbós benzines akkor eszik sokat, ha nyomják neki, és én nyomom. Szóval ha sokat mész, szerintem még mindig megéri. A párom évi 8000-et megy, de neki is dízelt vettünk, mert ezt szereti vezetni.

Nagyon hosszútávra még megéri a dízel, de az alatt már kb soha nem hozza vissza az árát. Pl tudom nem ford meg nem turbo benzin, de nem éri meg a dízel: http://www.vezess.hu/magazin/suzuki_sx4_s-cross_benzin_dizel/57254/

Én szeretem e dízelt, hogy alulról húz meg alacsonyabb fogyasztás, de ma már, hogy itt vannak a turbos benzinesek amik szintén jól mennek nem biztos, hogy megint dízelt vennék főleg városi használatra.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #26398 Dátum: 2015.03.31 kedd, 11:38:58 »

Igen, egy egész flakont nem kell ráfújni, csak éppen hogy egy vékony rétegben. Féktisztító spray leszedi, ha kell.

Köszönöm a tanácsokat! worship blau4kombi-nak is!

Végül ezt rendeltem meg: http://bolthely.hu/photoline/id/24815_AM_BIGMAN_Rez_spray_500_ml__-40-tol__1100_celsius_fokig_
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26399 Dátum: 2015.03.31 kedd, 12:11:33 »

Nagyon hosszútávra még megéri a dízel, de az alatt már kb soha nem hozza vissza az árát. Pl tudom nem ford meg nem turbo benzin, de nem éri meg a dízel: http://www.vezess.hu/magazin/suzuki_sx4_s-cross_benzin_dizel/57254/

Én szeretem e dízelt, hogy alulról húz meg alacsonyabb fogyasztás, de ma már, hogy itt vannak a turbos benzinesek amik szintén jól mennek nem biztos, hogy megint dízelt vennék főleg városi használatra.

Azért az autó vásárlás nem csak a mi éri meg témája. Ha a mi éri meg lenne a fő, akkor mindenki 1.2-es TSI-vel járna, 4-5l-es fogyival, lehetőleg egy wagonR-ben. Az autózás nem erről szól. Mindenkinek vannak igényei, hogy milyen feeling legyen vele menni, milyen legyen belülről, milyen legyen a hangja, milyen érzés legyen vele gyorsulni, kanyarodni a szerpentinen. Aztán ezt összeveti az anyagi lehetőségeivel, az okosabb ember a hosszútávú költségekkel is számol. Aztán kompromisszumokat köt és általában nem azt veszi meg amit szeretett volna, hanem megpróbál a lehetőségeihez képest okosan dönteni. Csak a gond, hogy utána nem fogja élvezni. Lehet papíron szépen levezetni, hogy mennyire jó az 1.2 benya turbó, vagy az 1.0 benya turbó és városban mennyire elég, de nem fogja az ember élvezni.

Vannak kollegáim 1.2TSI-vel meg 1.0 valami cuccal és a legnagyobb beszélgetésük az autóról az, hogy ki ment el 4l-es fogyasztással A-ból B-be. Senki nem beszélt az élvezetes útról, hogy milyen jót döngetett a kanyarokban a hegyekben, vagy milyen frenetikus volt, hogy a tengerparton amikor előzött, akkor ott volt a nyomaték és....

Amúgy persze, ha valaki csak városban használja, akkor vegyen picit, de ne mondit 1.6-al, hanem fiat csirkecsentót 800ccm-el. Persze, ha valaki csak 5km-t megy naponta ne vegyen dizit, de nem azért mert drágább, hanem azért mert tönkrevágja. Ha tud nagyobb szakaszokat néha-néha menni és szeretne dizit, vagy egy ST220-at akkor vegye. Mert a feeling és az öröm megéri a pénzt. A többi csak bullshit.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 521 522 523 524 525 526 527 [528] 529 530 531 532 533 534 535 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.13 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.