Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.06 szombat, 05:41:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 527 528 529 530 531 532 533 [534] 535 536 537 538 539 540 541 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11314958 alkalommal)
0 Felhasználó és 85 vendég van a témában
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #26650 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 19:23:31 »

Szep estet!

Lenne egy olyan kerdesem h szerintetek az mitol lehet h a bal elso fektarcsat a multkor kerekcserenel megrangattam es lotyogott ez gondolom en nem normalis dolog. A kormany is raz finoman fekezeskor, annyira nem foglalkoztam vele mert 3e km mulva olajcsere majd akkor egyszerre a kettot gondoltam de most nagyobb temporol fekezve 210 korul vmi brutalis vonatzakatolas hanggal toleralta a fekezesem. Ez ha meg kicsit varok a szervizzel mast is tonkre tud tenni azon kivul ami eleve *** benne? Meg egyaltalan mitol tud lotyogni a fektarcsa? Esetleg ha vkinek van ra vmi tipje szivesen meghalgatnam h vmi fogalmam legyen rola mielott szervizbe viszem es olyanokat is csereltetnek velem aminek koze nincs hozza
Kormányösszekötő gömbcsukló csere! Legalábbis az első mondatra. A vonatzakatolás az nem az ABS volt véletlen? ( Cheesy)
Amúgy a fék nem játék (úgy, mint a medve), tehát egy jó szerviz nem ártana.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
100kg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60



E-mail
« Új hozzászólás #26651 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 19:36:30 »

Kormányösszekötő gömbcsukló csere! Legalábbis az első mondatra. A vonatzakatolás az nem az ABS volt véletlen? ( Cheesy)
Amúgy a fék nem játék (úgy, mint a medve), tehát egy jó szerviz nem ártana.

Ha a kormanyosszekoto az attol fuggetlenul ez nem vagja gallyra mondjuk a fektarcsat mert viszonylag uj van rajta. Persze h nem jatek tudom en is nem is kockaztatok csak eleg sokat megyek es idohianyban vagyok mindig ezert szserettem vna megtudni h nagyjabol mekkora a gaz h ne kelljen 2x szervizbe menni hanem egyszerre az olajcserevel de lehet h elore hozom akkor az olajcseret ☺. Azert annyira nem vagyok muszaki analfabeta h osszeketevesztem az abs-el, ezt abbol gondolom h 3 pedalom van es nemcsak azokat talalom el elsore de meg a sebesseget is 
Naplózva

Mk5 Titanium 2015 manual 2.0L Diesel
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #26652 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 21:53:35 »

Ide is beírom talán hamarabb jön a válasz.

MK4-es mondeojában kinek van ledugózva az EGR szelep.
1.35-ös lemezem van otthon, elég vastag hozzá???
Fog hibakódot dobni a rendszer?
Változik valamiben az autó tulajdonsága?

Az én 2.2-esem EGR-ét én is ledugóztam egy idő után másfeles rozsdamentes lemezzel.
Sztem az 1,35 elég vastag, bár én vmi olyasmi lemezt alkalmaznék ma már, aminek az enyik oldalán van vmi tömítés szerű réteg, ugyanis bárhogy meghúztam a csavarokat, mindig engedett egy kis trutymót ott ki (nem volt vészes).
Hibakód nem volt, előtte sem füstölt, utána sem. Nekem érdekes módon eltűnt az 1400es fordulat körüli rángatás, illetve jó pár hónap után csökkent a fogyim kb 10%-kal.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #26653 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 22:05:40 »

Szep estet!

Lenne egy olyan kerdesem h szerintetek az mitol lehet h a bal elso fektarcsat a multkor kerekcserenel megrangattam es lotyogott ez gondolom en nem normalis dolog. A kormany is raz finoman fekezeskor, annyira nem foglalkoztam vele mert 3e km mulva olajcsere majd akkor egyszerre a kettot gondoltam de most nagyobb temporol fekezve 210 korul vmi brutalis vonatzakatolas hanggal toleralta a fekezesem. Ez ha meg kicsit varok a szervizzel mast is tonkre tud tenni azon kivul ami eleve *** benne? Meg egyaltalan mitol tud lotyogni a fektarcsa? Esetleg ha vkinek van ra vmi tipje szivesen meghalgatnam h vmi fogalmam legyen rola mielott szervizbe viszem es olyanokat is csereltetnek velem aminek koze nincs hozza

Ha az aggyal együtt "lötyög", akkor kormányösszekötő gombfej elvileg. Nézz alá, ha olajos vmelyik akkor az a döglött. Ha 210ről fékezgetsz, akkor nem lesz hosszú életű soha semmi a fékrendszeredben. Én a megtett 223E km alatt ha 10x fékeztem 130 felett, akkor sokat mondok. Ha már 150ről fékezve is beremeg (zakatol), akkor hullámos a tárcsád, csere (hiába még nincs kivállasodva).
Igen, mást is szét tud menni a gömbcsukló miatt (nekem a dömperben a segédirányítókar bánta, ami 4x annyiba került ebben, bár Mondiban ez nincs), ha mindenképpen egy füst alatt cserélnéd, akkor azt a 3e km-t igen csak óvatosan tedd meg.
Futómű állító emberkéhez ha beviszed, akkor ott olcsóbban megúszod a diagnosztikát (nekem 5E-ért állítanak, ha szhar vmi a futóműben, akkor általában elküldenek, s az ingyé volt, igaz mindig kapnak 1-2-3 E borravalót).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
100kg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60



E-mail
« Új hozzászólás #26654 Dátum: 2015.04.21 kedd, 00:41:25 »

Ha az aggyal együtt "lötyög", akkor kormányösszekötő gombfej elvileg. Nézz alá, ha olajos vmelyik akkor az a döglött. Ha 210ről fékezgetsz, akkor nem lesz hosszú életű soha semmi a fékrendszeredben. Én a megtett 223E km alatt ha 10x fékeztem 130 felett, akkor sokat mondok. Ha már 150ről fékezve is beremeg (zakatol), akkor hullámos a tárcsád, csere (hiába még nincs kivállasodva).
Igen, mást is szét tud menni a gömbcsukló miatt (nekem a dömperben a segédirányítókar bánta, ami 4x annyiba került ebben, bár Mondiban ez nincs), ha mindenképpen egy füst alatt cserélnéd, akkor azt a 3e km-t igen csak óvatosan tedd meg.
Futómű állító emberkéhez ha beviszed, akkor ott olcsóbban megúszod a diagnosztikát (nekem 5E-ért állítanak, ha szhar vmi a futóműben, akkor általában elküldenek, s az ingyé volt, igaz mindig kapnak 1-2-3 E borravalót).
Rendben koszi a segitseget!
Naplózva

Mk5 Titanium 2015 manual 2.0L Diesel
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26655 Dátum: 2015.04.22 szerda, 07:21:34 »

Sziasztok!

Elkezdte azt csinálni a Mondim, hogy álló helyzetben, illetve max. 20-30km sebességig, ha a kormányt áttekerem a középálláson, akkor kopog egyet. Nem olyan hangos, és nem mindig csinálja. Fordos ember tesztkör után azt mondta, hogy vagy csak egy zsírozás kell a kormány összekötőnek, vagy rosszabb esetben kormánymű hiba. Holnap megy a szervizbe.

Valakinek volt már hasonló problémája? MK3-nál 300 ezernél cseréltem kormányművet, ebben most 160e van...
Naplózva
barthagyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #26656 Dátum: 2015.04.22 szerda, 21:58:34 »

sziasztok,

csomagter vilagitasom nem eg, de az ego jo, nincs kiegve hol talalom a hozza tartozo biztositekot?

koszi
Gyuri
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #26657 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 06:31:50 »

sziasztok,

csomagter vilagitasom nem eg, de az ego jo, nincs kiegve hol talalom a hozza tartozo biztositekot?

koszi
Gyuri

Toltsd le a kezelesit, abban szerintem megtalalod.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26658 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 10:21:03 »

Sziasztok!

Elkezdte azt csinálni a Mondim, hogy álló helyzetben, illetve max. 20-30km sebességig, ha a kormányt áttekerem a középálláson, akkor kopog egyet. Nem olyan hangos, és nem mindig csinálja. Fordos ember tesztkör után azt mondta, hogy vagy csak egy zsírozás kell a kormány összekötőnek, vagy rosszabb esetben kormánymű hiba. Holnap megy a szervizbe.

Valakinek volt már hasonló problémája? MK3-nál 300 ezernél cseréltem kormányművet, ebben most 160e van...

Na Ford szerint a kormánymű rendben van, bezsírozták, de nem múlt el a kopogás. Állítólag megnézték két új autón is, és mind a kettőnél ugyanúgy hallani. Nekem viszont tuti, hogy csak 1-2 hónapja kezdte el csinálni, így egyelőre zsákutca...  Undecided
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #26659 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 10:26:31 »

MK4-esek, tanács kellene.

Mennyire szabad korai MK4 dizliben gondolkodni késői MK3 helyett? Mondjuk 2007-8-9 körüliek. Angolhonban elég jó áron vannak már ilyenek is 150 ezer mérföld futás körül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #26660 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 10:36:54 »

MK4-esek, tanács kellene.

Mennyire szabad korai MK4 dizliben gondolkodni késői MK3 helyett? Mondjuk 2007-8-9 körüliek. Angolhonban elég jó áron vannak már ilyenek is 150 ezer mérföld futás körül.

AndyA

Ha rendesen cserélgették az olajat, akkor sok gond azzal se lehet szerintem. Ott az a baj, hogy el szokták tudomásom szerint hanyagolni a kocsikat. Elég költséges a szerviz. A volt feleségemék és egy haverom is kint él. Mindketten azt mondták hogy egy kor felett már inkább cserélik az autót, mint hogy javíttassák. Gondolom gari lejárta után már kétséges hogy megkapta-e a törődést. De tuti találsz jót.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.23 csütörtök, 10:38:51 írta titta » Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #26661 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 12:01:33 »

Ha rendesen cserélgették az olajat, akkor sok gond azzal se lehet szerintem. Ott az a baj, hogy el szokták tudomásom szerint hanyagolni a kocsikat. Elég költséges a szerviz. A volt feleségemék és egy haverom is kint él. Mindketten azt mondták hogy egy kor felett már inkább cserélik az autót, mint hogy javíttassák. Gondolom gari lejárta után már kétséges hogy megkapta-e a törődést. De tuti találsz jót.

Ha mondjuk ott van mellette a teljes szerviztörténet... Akkor alighanem cserélték rendesen az olajat. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #26662 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 12:18:32 »

Ha mondjuk ott van mellette a teljes szerviztörténet... Akkor alighanem cserélték rendesen az olajat. Smiley

AndyA

Nem feltétlen erre gondolok. Hanem hogy ha nem tudott normálisan regenerálni, akkor romlott az olaj minősége. És ha szólt szerencsétlen hogy cserélni kellene, de nem vitték el... Mert ugyi ilyenkor nem 20ezer a csereperiódus. De biztos találsz jót. Én emiatt választottam inkább a facelift-eset. De biztos túlaggódtam a problémát.
Elég sokan használják gond nélkül.  nyes
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #26663 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 12:48:34 »

Na Ford szerint a kormánymű rendben van, bezsírozták, de nem múlt el a kopogás. Állítólag megnézték két új autón is, és mind a kettőnél ugyanúgy hallani. Nekem viszont tuti, hogy csak 1-2 hónapja kezdte el csinálni, így egyelőre zsákutca...  Undecided
Nekem is ezt mondták a szervizben. Megnéztek két új autót, az egyik erősebben kopogott, a másik gyengébben. Viszont nekem csak álló motornál hallani, ha rángatom a kormányt. Úgyhogy most az találtam ki, hogy álló motornál nem rángatom a kormányt, így nincs is semmi probléma vele.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #26664 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 13:04:44 »

Nekem is ezt mondták a szervizben. Megnéztek két új autót, az egyik erősebben kopogott, a másik gyengébben. Viszont nekem csak álló motornál hallani, ha rángatom a kormányt. Úgyhogy most az találtam ki, hogy álló motornál nem rángatom a kormányt, így nincs is semmi probléma vele.

Sziasztok!

Én ezt a témát már körbeveséztem, méghozzá kormányművet is cseréltettem, hátha jobb lesz... majd a kivett donort a satupadon megnéztem, nem egy bonyolult holmi...

A megoldás roppant egyszerű, csak senki nem foglalkozik vele. A fogaslécet egy műanyag persely szorítja a "pittman tengelynek". Ez a persely megkopik és/vagy a rugó elfárad és a szorítás egyre gyengébb lesz. DEEE mivel ez a műanyag persely egy csavarral van megtámasztva, így a csavaron lehet állítani. Oly annyira meg lehet húzni, hogy a kormánymű szoros lesz... a holtjáték teljesen eltűnik. Ezen a csavaron aknából vagy emelőn is lehet állítani, egy 17-es villáskulcs segítségével, bejátszva a kulcsot, mivel tényleg nagyon kicsi hely van.

Remélem segítettem!

Üdv.: Peti



Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #26665 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 14:35:29 »

Sziasztok!

Én ezt a témát már körbeveséztem, méghozzá kormányművet is cseréltettem, hátha jobb lesz... majd a kivett donort a satupadon megnéztem, nem egy bonyolult holmi...

A megoldás roppant egyszerű, csak senki nem foglalkozik vele. A fogaslécet egy műanyag persely szorítja a "pittman tengelynek". Ez a persely megkopik és/vagy a rugó elfárad és a szorítás egyre gyengébb lesz. DEEE mivel ez a műanyag persely egy csavarral van megtámasztva, így a csavaron lehet állítani. Oly annyira meg lehet húzni, hogy a kormánymű szoros lesz... a holtjáték teljesen eltűnik. Ezen a csavaron aknából vagy emelőn is lehet állítani, egy 17-es villáskulcs segítségével, bejátszva a kulcsot, mivel tényleg nagyon kicsi hely van.

Remélem segítettem!

Üdv.: Peti




taps
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26666 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 14:35:56 »

Sziasztok!

Én ezt a témát már körbeveséztem, méghozzá kormányművet is cseréltettem, hátha jobb lesz... majd a kivett donort a satupadon megnéztem, nem egy bonyolult holmi...

A megoldás roppant egyszerű, csak senki nem foglalkozik vele. A fogaslécet egy műanyag persely szorítja a "pittman tengelynek". Ez a persely megkopik és/vagy a rugó elfárad és a szorítás egyre gyengébb lesz. DEEE mivel ez a műanyag persely egy csavarral van megtámasztva, így a csavaron lehet állítani. Oly annyira meg lehet húzni, hogy a kormánymű szoros lesz... a holtjáték teljesen eltűnik. Ezen a csavaron aknából vagy emelőn is lehet állítani, egy 17-es villáskulcs segítségével, bejátszva a kulcsot, mivel tényleg nagyon kicsi hely van.

Remélem segítettem!

Üdv.: Peti


Szuper, köszi!  worship Most indulok a Mondiért, kinyomtatom a hozzászólásod, és a kezükbe nyomom...  eplus2
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #26667 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 14:54:46 »

Szuper, köszi!  worship Most indulok a Mondiért, kinyomtatom a hozzászólásod, és a kezükbe nyomom...  eplus2

Íme egy kép:

http://www.kephost.com/images/2015/04/23/kormanymu.jpg
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #26668 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 14:56:16 »


Íme még egy:

http://www.kephost.com/images/2015/04/23/Fenykep0068.jpg

Talán így érthető lesz.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26669 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 15:26:08 »


Na, hát a munkafelvevő rácsodálkozott az infóra, hogy erre nem is gondoltak. Aztán végül mégsem voltak hajlandóak húzni rajta mert, hogy ez egy gyári érték, és ha meghúzzák, akkor középen ugyan nem fog kotyogni, viszont két oldalt szorulni fog. Ezzel kapcsolatban van tapasztalat? Utána lehet úgy húzni, hogy pont jó legyen? Ha igen, honnan tudom mikor "pont jó"?  Grin
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #26670 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 20:06:42 »

Na, hát a munkafelvevő rácsodálkozott az infóra, hogy erre nem is gondoltak. Aztán végül mégsem voltak hajlandóak húzni rajta mert, hogy ez egy gyári érték, és ha meghúzzák, akkor középen ugyan nem fog kotyogni, viszont két oldalt szorulni fog. Ezzel kapcsolatban van tapasztalat? Utána lehet úgy húzni, hogy pont jó legyen? Ha igen, honnan tudom mikor "pont jó"?  Grin

Nyugodtan lehet rajt húzni ! Akkor szorulna a végén, ha középen a fogasléc meg lenne kopva és ahhoz lenne állítva, de nem gondolnám, hogy megvan.

Én is állítottam rajt. Minimálisat szükséges csak, kb 10-20 fok már elegendő lehet. Ha jobban ráhúzol, mondjuk úgy 45-90 fokot, akkor már meg is fog szorulni. Próbálni kell, s kiderül.

Tipp: Ha aknán állsz és álló motornál rángatod a kormányt akkor hallani a kopogást. Picit ráhúzva, egyre tompább lesz. Ha már nem is hallani semmit, akkor már szorulni fog, az sem egészséges, de az első próbakörnél majd úgyis kiderül.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
pepe74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59



E-mail
« Új hozzászólás #26671 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 21:37:09 »

Ciao Club társak szükségem lenne komplett kuplungra és egy csapágyra a nyelestengely végére hol tudnám én ezeket be szerezni minnél gyorsabban és olcsóbban? ha tudtok valamit légyszi írjátok megteljes cím meg ilyenek
Naplózva

2008 MK4 1.8 TDCi Ghia X fekete metál 20 COLL-os Y Borbet alufelni (korábbi Fordok Sierra 1.8b,Sierra2.0b,Scorpio 2.5tdi)
pepe74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59



E-mail
« Új hozzászólás #26672 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 21:39:29 »

A segítséget előre is köszönöm nagyon sürgős lenne!
Naplózva

2008 MK4 1.8 TDCi Ghia X fekete metál 20 COLL-os Y Borbet alufelni (korábbi Fordok Sierra 1.8b,Sierra2.0b,Scorpio 2.5tdi)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #26673 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 21:50:15 »

A segítséget előre is köszönöm nagyon sürgős lenne!
1. Írjál Andynek, hogy mit ajánl a bárdy és menyiért
2. nagyautó
3. lőrinci autóbolt
4. cromax
Pik-pak megvan a 4 ajánlat. Válogathatsz közülök.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #26674 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 21:54:48 »

1. Írjál Andynek, hogy mit ajánl a bárdy és menyiért
2. nagyautó
3. lőrinci autóbolt
4. cromax
Pik-pak megvan a 4 ajánlat. Válogathatsz közülök.

Bárdiban drága a kuplung, még kedvezménnyel is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #26675 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 22:05:06 »

A segítséget előre is köszönöm nagyon sürgős lenne!

Legutobb a Nagyauto adott valakinek jo arat. Bardiban tudok segiteni de pontos adatok kellenek.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #26676 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 23:24:14 »

Legutobb a Nagyauto adott valakinek jo arat. Bardiban tudok segiteni de pontos adatok kellenek.
Kaufer szigetszentmiklóson. ők is jó árat adnak.
Naplózva
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26677 Dátum: 2015.04.24 péntek, 14:14:23 »

Nyugodtan lehet rajt húzni ! Akkor szorulna a végén, ha középen a fogasléc meg lenne kopva és ahhoz lenne állítva, de nem gondolnám, hogy megvan.

Én is állítottam rajt. Minimálisat szükséges csak, kb 10-20 fok már elegendő lehet. Ha jobban ráhúzol, mondjuk úgy 45-90 fokot, akkor már meg is fog szorulni. Próbálni kell, s kiderül.

Tipp: Ha aknán állsz és álló motornál rángatod a kormányt akkor hallani a kopogást. Picit ráhúzva, egyre tompább lesz. Ha már nem is hallani semmit, akkor már szorulni fog, az sem egészséges, de az első próbakörnél majd úgyis kiderül.

Köszi, egyelőre úgy tűnik a kormányoszlop kenése megoldotta a problémát, ráadásul sokkal "simább" lett a kormányzás is.  vigyor3 Meglátom mennyire lesz tartós a dolog, ha újra előjön a kopogás, akkor megnézem ezt a csavart.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #26678 Dátum: 2015.04.24 péntek, 20:58:20 »

Kormányoszlop kenése? Mesélj, azt hol lehet?

Köszi, egyelőre úgy tűnik a kormányoszlop kenése megoldotta a problémát, ráadásul sokkal "simább" lett a kormányzás is.  vigyor3 Meglátom mennyire lesz tartós a dolog, ha újra előjön a kopogás, akkor megnézem ezt a csavart.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26679 Dátum: 2015.04.24 péntek, 21:29:59 »

Kormányoszlop kenése? Mesélj, azt hol lehet?


Fogalmam sincs, Ford szervizben csinálták, de nem lehetett nagy kaland mert anyag + munkadíj 2e Ft volt.   vigyor3
Naplózva
schenker88
Vendég
« Új hozzászólás #26680 Dátum: 2015.04.24 péntek, 22:41:33 »

Hello mindenki!

Angliaban vettem egy 2.5T 2008 Mondeo Titanium X-et es forgalomba akarom helyeztetni MO-on. Valaki tud segiteni, vmi extra feltetel? Mennyibe fog kerulni? Lehet vmit okoskodni az arral?
Nekem amugy kicsit lomhanak tunik a kocsi, ezert meg kell majd tuningolni. Erre is varnek vmi epkezlap otletet, melyik tuning a legmegbizhatobb teljesitmenymeressel? Szerintem a 2.5T motortol 220LE meg 32Nm eleg keves gyarilag is. Tudja vki hogy mi a lenyegi kulonbseg ezen es a Focus ST300 motorja kozott? Sportlegszuro dob meg vmit a teljesitmenyen? Atprogramozassal szerintem minimum 250-280Le + 380Nm mindenkepp elvarhato kellene, hogy legyen.
Letezhet az valoban hogy atprogramozassal a teljesitmeny novekedik a fogyasztas meg csokken? (Ha papa modra valtok)
Nekem elotte Saabom 9.3 sport Sedan volt 175 LE es az is ment ennyire kb, ugy erzem. Remelem a tuning segithet.
Van meg egy furcsa problemam: tempomat idonkent elmegy, es minta rugna egyet a motor, mintha elvenne a gazt, olyasmihez tudnam hasonlitani mint vmi szivritmuszavar. Volt olyan, hogy egyaltalan nem jott vissza a tempomat csak ha beavatkoztam. Gazadasnal mintha nem egyenletes lenne, neha nem ugy reagal ahogy szeretnem, lenyomom es nem megy, maskor meg hirtelen megrandult. Szerintem ez nem normalis jelenseg, vmi szerelo tudja vajon hogy mirol beszelek? Nehez ezt leirni, sokkal egyszerubb lenne megmutatni vkinek.
Vki azt irta 1500-tol tolt a turbo, nekem alacsony fordulaton lomhanak tunik ennek ellenere. Egyaltalan mukodik a turbo folyamatosan? A Saabban volt turbo nyomas mutato, ebben nincsen. Jo lenne ha vki meg tudna magyarazni ezeket a jelensegeket es megoldast kinalna a problemara.
Amugy biztos fan lesz otthon jobbkormanyost hasznalni, mar volt benne reszem Smiley

Remelem visszairtok majd Smiley
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26681 Dátum: 2015.04.24 péntek, 23:05:25 »

Hello mindenki!

Angliaban vettem egy 2.5T 2008 Mondeo Titanium X-et es forgalomba akarom helyeztetni MO-on. Valaki tud segiteni, vmi extra feltetel? Mennyibe fog kerulni? Lehet vmit okoskodni az arral?
Nekem amugy kicsit lomhanak tunik a kocsi, ezert meg kell majd tuningolni. Erre is varnek vmi epkezlap otletet, melyik tuning a legmegbizhatobb teljesitmenymeressel? Szerintem a 2.5T motortol 220LE meg 32Nm eleg keves gyarilag is. Tudja vki hogy mi a lenyegi kulonbseg ezen es a Focus ST300 motorja kozott? Sportlegszuro dob meg vmit a teljesitmenyen? Atprogramozassal szerintem minimum 250-280Le + 380Nm mindenkepp elvarhato kellene, hogy legyen.
Letezhet az valoban hogy atprogramozassal a teljesitmeny novekedik a fogyasztas meg csokken? (Ha papa modra valtok)
Nekem elotte Saabom 9.3 sport Sedan volt 175 LE es az is ment ennyire kb, ugy erzem. Remelem a tuning segithet.
Van meg egy furcsa problemam: tempomat idonkent elmegy, es minta rugna egyet a motor, mintha elvenne a gazt, olyasmihez tudnam hasonlitani mint vmi szivritmuszavar. Volt olyan, hogy egyaltalan nem jott vissza a tempomat csak ha beavatkoztam. Gazadasnal mintha nem egyenletes lenne, neha nem ugy reagal ahogy szeretnem, lenyomom es nem megy, maskor meg hirtelen megrandult. Szerintem ez nem normalis jelenseg, vmi szerelo tudja vajon hogy mirol beszelek? Nehez ezt leirni, sokkal egyszerubb lenne megmutatni vkinek.
Vki azt irta 1500-tol tolt a turbo, nekem alacsony fordulaton lomhanak tunik ennek ellenere. Egyaltalan mukodik a turbo folyamatosan? A Saabban volt turbo nyomas mutato, ebben nincsen. Jo lenne ha vki meg tudna magyarazni ezeket a jelensegeket es megoldast kinalna a problemara.
Amugy biztos fan lesz otthon jobbkormanyost hasznalni, mar volt benne reszem Smiley

Remelem visszairtok majd Smiley

Ez sima szívó benzines nem? Attól azért csodát nem kell várni pörgetni kell, hogy lépjen, nincs turbo.

Itt megcsinálják neked a tuningot, ha haza hoztad: http://www.autokorbel.hu/chiptuning/ford/mondeo-25-t-220-le/
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
schenker88
Vendég
« Új hozzászólás #26682 Dátum: 2015.04.24 péntek, 23:20:30 »

Ez sima szívó benzines nem? Attól azért csodát nem kell várni pörgetni kell, hogy lépjen, nincs turbo.

Itt megcsinálják neked a tuningot, ha haza hoztad: http://www.autokorbel.hu/chiptuning/ford/mondeo-25-t-220-le/

Ez turbofeltoltos motor, szivobenzint nem veszek Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #26683 Dátum: 2015.04.24 péntek, 23:22:07 »

Ez sima szívó benzines nem? Attól azért csodát nem kell várni pörgetni kell, hogy lépjen, nincs turbo.

Itt megcsinálják neked a tuningot, ha haza hoztad: http://www.autokorbel.hu/chiptuning/ford/mondeo-25-t-220-le/

Nem ez egy 5 hengeres Volvo, turbós benzines motor. Ha lomhának találod az gond, bár kérdés mid volt előtte.

Akkor lép nagyot, amikor a turbó felpörgött és meg van a megfelelő nyomás. Én annó a 2.0 dizivel meglepődtem, hogy milyen jól megy a 2.5T még jobb lehet, bár tény, hogy a dizi nyomatéka azért nem rossz.

Szerintem benzinest ne nagyon tuningoltass, mert jelen esetben a turbónyomást fogják szerintem megemelni és a motor élettartama csökkenni fog. A diziknél a LE különbségeket főleg szoftveresen hozták létre, szóval ott a 115Le-ből 160Le csinálni nem nagy probléma.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #26684 Dátum: 2015.04.24 péntek, 23:30:30 »

Ez turbofeltoltos motor, szivobenzint nem veszek Smiley

Akkor nem szóltam, annak viszont mennie kell. Smiley Gondolom a fogyasztása se lehet kevés neki.


Azért mennek ezek szépen: https://www.youtube.com/watch?v=GA4MYPMWbrg

Igaz ez már tuningolt.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.24 péntek, 23:34:11 írta Szlobi » Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
schenker88
Vendég
« Új hozzászólás #26685 Dátum: 2015.04.24 péntek, 23:47:05 »

Nem ez egy 5 hengeres Volvo, turbós benzines motor. Ha lomhának találod az gond, bár kérdés mid volt előtte.

Akkor lép nagyot, amikor a turbó felpörgött és meg van a megfelelő nyomás. Én annó a 2.0 dizivel meglepődtem, hogy milyen jól megy a 2.5T még jobb lehet, bár tény, hogy a dizi nyomatéka azért nem rossz.

Szerintem benzinest ne nagyon tuningoltass, mert jelen esetben a turbónyomást fogják szerintem megemelni és a motor élettartama csökkenni fog. A diziknél a LE különbségeket főleg szoftveresen hozták létre, szóval ott a 115Le-ből 160Le csinálni nem nagy probléma.

saabom volt elotte
meg mazda de az dizel volt de a dizelt nem szeretem
ennel meg furcsanak talalom a gazadast neha
mennyi lesz vajon a forgalomba helyezes?
Naplózva
schenker88
Vendég
« Új hozzászólás #26686 Dátum: 2015.04.24 péntek, 23:47:48 »

Akkor nem szóltam, annak viszont mennie kell. Smiley Gondolom a fogyasztása se lehet kevés neki.


Azért mennek ezek szépen: https://www.youtube.com/watch?v=GA4MYPMWbrg

Igaz ez már tuningolt.

10 liter
mondjuk ha 3000tol 6000ig taposom neki akkor ez is tutira megy, de a kekuszony tuning jocskan dob azert rajta a videoban Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.24 péntek, 23:51:08 írta schenker88 » Naplózva
barthagyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #26687 Dátum: 2015.04.25 szombat, 07:26:55 »

Toltsd le a kezelesit, abban szerintem megtalalod.

sajnos nem talaltam benne ezert kerdeztem ):
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26688 Dátum: 2015.04.25 szombat, 08:44:21 »

Hello mindenki!

Angliaban vettem egy 2.5T 2008 Mondeo Titanium X-et es forgalomba akarom helyeztetni MO-on. Valaki tud segiteni, vmi extra feltetel? Mennyibe fog kerulni? Lehet vmit okoskodni az arral?
Nekem amugy kicsit lomhanak tunik a kocsi, ezert meg kell majd tuningolni. Erre is varnek vmi epkezlap otletet, melyik tuning a legmegbizhatobb teljesitmenymeressel? Szerintem a 2.5T motortol 220LE meg 32Nm eleg keves gyarilag is. Tudja vki hogy mi a lenyegi kulonbseg ezen es a Focus ST300 motorja kozott? Sportlegszuro dob meg vmit a teljesitmenyen? Atprogramozassal szerintem minimum 250-280Le + 380Nm mindenkepp elvarhato kellene, hogy legyen.
Letezhet az valoban hogy atprogramozassal a teljesitmeny novekedik a fogyasztas meg csokken? (Ha papa modra valtok)
Nekem elotte Saabom 9.3 sport Sedan volt 175 LE es az is ment ennyire kb, ugy erzem. Remelem a tuning segithet.
Van meg egy furcsa problemam: tempomat idonkent elmegy, es minta rugna egyet a motor, mintha elvenne a gazt, olyasmihez tudnam hasonlitani mint vmi szivritmuszavar. Volt olyan, hogy egyaltalan nem jott vissza a tempomat csak ha beavatkoztam. Gazadasnal mintha nem egyenletes lenne, neha nem ugy reagal ahogy szeretnem, lenyomom es nem megy, maskor meg hirtelen megrandult. Szerintem ez nem normalis jelenseg, vmi szerelo tudja vajon hogy mirol beszelek? Nehez ezt leirni, sokkal egyszerubb lenne megmutatni vkinek.
Vki azt irta 1500-tol tolt a turbo, nekem alacsony fordulaton lomhanak tunik ennek ellenere. Egyaltalan mukodik a turbo folyamatosan? A Saabban volt turbo nyomas mutato, ebben nincsen. Jo lenne ha vki meg tudna magyarazni ezeket a jelensegeket es megoldast kinalna a problemara.
Amugy biztos fan lesz otthon jobbkormanyost hasznalni, mar volt benne reszem Smiley

Remelem visszairtok majd Smiley
Nézz körbe a Focus fórumon (fordfocus.hu), ott jópáran felokosították ezt a motort 280 ló környékére. Egyébként ez a motor a Volvokban gyárilag 300 paci fölött is jár, nem kell félni az erősítéstől. Már, ha rendesen csinálják, egyébként könnyű dugót olvasztani. Smiley
Naplózva
bagesz
Vendég
« Új hozzászólás #26689 Dátum: 2015.04.25 szombat, 20:02:39 »

Valaki tudna segíteni ? MK4 -es mondeom van 2.0 tdci 140 le. És menetközbe kiírja Engine Malfunction  rátették gépre egr szelep hibát irt kicserélték de a hiba meg maradt mi lehet a gond.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #26690 Dátum: 2015.04.25 szombat, 20:58:08 »

Valaki tudna segíteni ? MK4 -es mondeom van 2.0 tdci 140 le. És menetközbe kiírja Engine Malfunction  rátették gépre egr szelep hibát irt kicserélték de a hiba meg maradt mi lehet a gond.
nem az volt a hiba.ingyen diagnosztikában tudok segíteni délpesten.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #26691 Dátum: 2015.04.25 szombat, 23:54:11 »

saabom volt elotte
meg mazda de az dizel volt de a dizelt nem szeretem
ennel meg furcsanak talalom a gazadast neha
mennyi lesz vajon a forgalomba helyezes?

http://szamoldki.com/auto/autobehozatal

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #26692 Dátum: 2015.04.25 szombat, 23:55:19 »

Valaki tudna segíteni ? MK4 -es mondeom van 2.0 tdci 140 le. És menetközbe kiírja Engine Malfunction  rátették gépre egr szelep hibát irt kicserélték de a hiba meg maradt mi lehet a gond.

futott km?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
schenker88
Vendég
« Új hozzászólás #26693 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 10:00:36 »


Koszi szepen!
tudja vki egyertelmuen melyik kornyezetvedelmi osztalyba sorolhato ez a motor? euro4? Mivel a ccm 22-vel tulmegy 2500-on ezert 200000 Ft bunteto koltseget kell fizetnem? Ez olyan szintu pofatlansag, hogy hihetetlen.
Eleg elszomorito latni hogy a regisztracios ado miatt tobb mint 600 ezerbe kerul a behozatal, komolyan elgondolkozom azon hogy mit kellene csinalni.
Eleg jo fej az allam, hogy eluzi az embereket, es amikor van egy kis penzed meg gondolod hazamennel esetleg, azonnal el is venne mindet.
Csoda, hogy mar lassan mindenki emigral?

Naplózva
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26694 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 16:38:12 »

Köszi, egyelőre úgy tűnik a kormányoszlop kenése megoldotta a problémát, ráadásul sokkal "simább" lett a kormányzás is.  vigyor3 Meglátom mennyire lesz tartós a dolog, ha újra előjön a kopogás, akkor megnézem ezt a csavart.

Korai volt az öröm, a kopogás maradt, így jövő héten keresek valakit aki hajlandó állítani rajta....  Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #26695 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 18:35:21 »

Koszi szepen!
tudja vki egyertelmuen melyik kornyezetvedelmi osztalyba sorolhato ez a motor? euro4? Mivel a ccm 22-vel tulmegy 2500-on ezert 200000 Ft bunteto koltseget kell fizetnem? Ez olyan szintu pofatlansag, hogy hihetetlen.
Eleg elszomorito latni hogy a regisztracios ado miatt tobb mint 600 ezerbe kerul a behozatal, komolyan elgondolkozom azon hogy mit kellene csinalni.
Eleg jo fej az allam, hogy eluzi az embereket, es amikor van egy kis penzed meg gondolod hazamennel esetleg, azonnal el is venne mindet.
Csoda, hogy mar lassan mindenki emigral?


eu4es.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26696 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 07:01:35 »

Nyugodtan lehet rajt húzni ! Akkor szorulna a végén, ha középen a fogasléc meg lenne kopva és ahhoz lenne állítva, de nem gondolnám, hogy megvan.

Én is állítottam rajt. Minimálisat szükséges csak, kb 10-20 fok már elegendő lehet. Ha jobban ráhúzol, mondjuk úgy 45-90 fokot, akkor már meg is fog szorulni. Próbálni kell, s kiderül.

Tipp: Ha aknán állsz és álló motornál rángatod a kormányt akkor hallani a kopogást. Picit ráhúzva, egyre tompább lesz. Ha már nem is hallani semmit, akkor már szorulni fog, az sem egészséges, de az első próbakörnél majd úgyis kiderül.


Azt nem értem még, hogy miért kopog jobban ha megyek vele? A reggeli indulásnál teljesen tünetmentes, egy 50 km-es út után már jobban kopog, aztán ha délután újra elindulok, akkor hallani a legjobban...
Ha akkor állítok rajta amikor nagyon kopog, nem baj akkor amikor nem kopog?  Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.27 hétfő, 07:06:04 írta KaoszNagymester » Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #26697 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 08:39:02 »

Azt nem értem még, hogy miért kopog jobban ha megyek vele? A reggeli indulásnál teljesen tünetmentes, egy 50 km-es út után már jobban kopog, aztán ha délután újra elindulok, akkor hallani a legjobban...
Ha akkor állítok rajta amikor nagyon kopog, nem baj akkor amikor nem kopog?  Undecided

Ha menet közben hallod a koppanást akkor nem a kormánymű lesz! A kormánymű kopogást akkor hallani, ha áll az autó és motor és jobbra-balra mozgatod a kormányt. (ez minden mondeo-nál megvan valamennyire, még két újnál sem teljesen egyforma, mondhatni természetes jelenség, azonban mint írtam állítani lehet rajt, ezáltal tompább lesz a kopogás, és a holtjáék is csökken, ami esetenként jó vagy rossz is lehet)

A változást én inkább a hőmérséklettel kötném össze. Reggel hidegben a szilentek keményebbek, majd állás után a motortól átveszik a meleget és "lágyulnak", majd emiatt koppanhat, mivel már hozzáér a szilent házhoz, "fémhez".

Tipikusan ilyen az első lengőkar hátsó szilentje. NAGY batár gumidarab egy erős fém tüskével. Ha ez kikopik és melegen a gumi kilágyul, akkor könnyen hozzátud verődni a házhoz, s akár fékezéskor vagy induláskor, vagy fekvőrendőrön való áthajtáskor bekoppanhat. Rázópadon egész jól lehet diagnosztizálni, cseréje nem bonyolult.

Én nemrég cseréltettem, ami után futómű állítás is kellett természetesen. Az autó lényegesen stabilabb lett, feszesebb, biztonságosabb érzést ad nagyobb sebességnél is. Gyári volt bent és 2007-es autóról van szó.

Üdv.: Peti




Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #26698 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 09:26:58 »

Ha menet közben hallod a koppanást akkor nem a kormánymű lesz! A kormánymű kopogást akkor hallani, ha áll az autó és motor és jobbra-balra mozgatod a kormányt. (ez minden mondeo-nál megvan valamennyire, még két újnál sem teljesen egyforma, mondhatni természetes jelenség, azonban mint írtam állítani lehet rajt, ezáltal tompább lesz a kopogás, és a holtjáék is csökken, ami esetenként jó vagy rossz is lehet)

A változást én inkább a hőmérséklettel kötném össze. Reggel hidegben a szilentek keményebbek, majd állás után a motortól átveszik a meleget és "lágyulnak", majd emiatt koppanhat, mivel már hozzáér a szilent házhoz, "fémhez".

Tipikusan ilyen az első lengőkar hátsó szilentje. NAGY batár gumidarab egy erős fém tüskével. Ha ez kikopik és melegen a gumi kilágyul, akkor könnyen hozzátud verődni a házhoz, s akár fékezéskor vagy induláskor, vagy fekvőrendőrön való áthajtáskor bekoppanhat. Rázópadon egész jól lehet diagnosztizálni, cseréje nem bonyolult.

Én nemrég cseréltettem, ami után futómű állítás is kellett természetesen. Az autó lényegesen stabilabb lett, feszesebb, biztonságosabb érzést ad nagyobb sebességnél is. Gyári volt bent és 2007-es autóról van szó.

Üdv.: Peti


Na akkor egyre izgalmasabb ez a hiba. Menet közben is hallani, tegnap 200km autópálya után nagyon hangos volt, 50km/óránál akkorát koppant ha finoman jobbra balra kitértem a középállásból, hogy nem csak hallani de "érezni" is lehetett a pedálokon, kormányon. Aztán ma reggel megint nyoma sem volt semminek.

Ezt a szilent kikopást akkor is észre lehet venni, ha éppen nem kopog? Csak mert amikor szervizbe tudom vinni az autót, akkor sosem jön elő a kopogás.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #26699 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 14:18:32 »

Na akkor egyre izgalmasabb ez a hiba. Menet közben is hallani, tegnap 200km autópálya után nagyon hangos volt, 50km/óránál akkorát koppant ha finoman jobbra balra kitértem a középállásból, hogy nem csak hallani de "érezni" is lehetett a pedálokon, kormányon. Aztán ma reggel megint nyoma sem volt semminek.

Ezt a szilent kikopást akkor is észre lehet venni, ha éppen nem kopog? Csak mert amikor szervizbe tudom vinni az autót, akkor sosem jön elő a kopogás.

Mivel hideg-melegnél van egyértelmű különbség ezért gondoltam a szilentre, mivel az tud így viselkedni. Kormánymű fogasléc fémből van, az a hőre kevésbé reagál.

Rázópadon ki kell hogy jöjjön, hogy mennyire mozog egy szilent. Ha a szilentblokkban a fém tüske "mozog", azt ki kell cserélni. (első lengőkar hátsó szilent)

A nagy szilentre gondolok:
http://p1.vatera.hu/photos/5a/49/73b7_1_big.jpg

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Oldalak: 1 ... 527 528 529 530 531 532 533 [534] 535 536 537 538 539 540 541 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.108 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.