Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2018.11.14 szerda, 12:33:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK5 Általános kérdések  (Megtekintve 446881 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24940


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3100 Dátum: 2018.08.21 kedd, 09:37:29 »

Ok némi gugli után értem azt hiszem. Smiley Ez is azok közé a "fícsör"-ök  közé tartozik akkor, amiket utólag lehet aktiválni... Márkakereskedésben tudják vajon, vagy az itteni szakik is megoldják anélkül, hogy probléma lenne belőle?

Mit lehet aktiválni? Már nincs nem start stopos autó. Szerintem nem lehet kikapcsolni, mert ez egy környezetvédelmi szempontú kötelező elem.

 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43105



« Új hozzászólás #3101 Dátum: 2018.08.21 kedd, 09:45:38 »

Mit lehet aktiválni? Már nincs nem start stopos autó. Szerintem nem lehet kikapcsolni, mert ez egy környezetvédelmi szempontú kötelező elem.

 
azért érdemes lenne utánajárni.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
Balageaxe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73



« Új hozzászólás #3102 Dátum: 2018.08.21 kedd, 09:52:08 »

Mit lehet aktiválni? Már nincs nem start stopos autó. Szerintem nem lehet kikapcsolni, mert ez egy környezetvédelmi szempontú kötelező elem.

 

Itt írta valaki, hogy kikapcsolható...
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.21 kedd, 09:53:51 írta Balageaxe » Naplózva

2018 MKV Titanium Magnetic
N0R31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



« Új hozzászólás #3103 Dátum: 2018.08.21 kedd, 11:21:58 »

Köszi!

Ezek szerintem egyik sem a legfrissebb széria, de ettől függetlenül mind jó választás. Csekk a gyártási évet mindenképp!

 wave wave

Hangok gumit nem vennék, mert csak...  eplus2 eplus2
Sziasztok.

Téli gumival kapcsolatban érdeklődnék. A következők között gondolkodom: MICHELIN 235/50R17 100V Pilot Alpin PA4 Grnx XL vagy CONTINENTAL 235/50R17 96V TS 850P FR vagy PIRELLI 235/50R17 96V SottoZero 2 N0.
Valakinek van tapasztalata ezekkel kapcsolatban. Köszi a válaszokat előre is.  wave worship
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6012


E-mail
« Új hozzászólás #3104 Dátum: 2018.08.21 kedd, 13:54:47 »

Itt írta valaki, hogy kikapcsolható...
Nem. Meghekkelhető egy plusz relé beépítésével, ami indítás után otomatikusan olyat tesz, mintha megnyomnád az "A" betűs gombot a váltókar mellett. Legalábbis powerford szerint. Amúgy én már feltétlen reflexből nyomom...
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3105 Dátum: 2018.08.22 szerda, 10:28:28 »

Nem. Meghekkelhető egy plusz relé beépítésével, ami indítás után otomatikusan olyat tesz, mintha megnyomnád az "A" betűs gombot a váltókar mellett. Legalábbis powerford szerint. Amúgy én már feltétlen reflexből nyomom...
 

Amúgy miért utáljátok ennyire? Smiley Nekem pl nincs és nem bánnám ha lenne benne. Minek járjon a motor lámpánál?
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6012


E-mail
« Új hozzászólás #3106 Dátum: 2018.08.22 szerda, 15:08:49 »

Amúgy miért utáljátok ennyire? Smiley Nekem pl nincs és nem bánnám ha lenne benne. Minek járjon a motor lámpánál?
Városi csigabigánál percenként 10x inditana újból, ha nem kapcsolod ki. Persze nem értem a méltatlankodókat. Egy mozdulattal ki lehet kapcsolni...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1997



E-mail
« Új hozzászólás #3107 Dátum: 2018.08.22 szerda, 17:08:54 »

Városi csigabigánál percenként 10x inditana újból, ha nem kapcsolod ki. Persze nem értem a méltatlankodókat. Egy mozdulattal ki lehet kapcsolni...

Ennyi! Pont.  eljen eljen
Naplózva

Előző: 2002. TDCi 
Most: 2011. MK4 Turnier Tit-S 2.0TDCi 163PS, hátsó keréken 114PS / 400nm csipszel
raven71
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


E-mail
« Új hozzászólás #3108 Dátum: 2018.08.24 péntek, 06:54:39 »

Sziasztok!
Mk5-be utólag led nappali menetfényt (ködlámpa keretbe szerelt) lehet beszereltetni?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6012


E-mail
« Új hozzászólás #3109 Dátum: 2018.08.24 péntek, 21:43:52 »

Sziasztok!
Mk5-be utólag led nappali menetfényt (ködlámpa keretbe szerelt) lehet beszereltetni?
Jó kérdés. Eddig még itt ilyen nem volt.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3110 Dátum: 2018.08.28 kedd, 12:28:42 »

https://www.autonavigator.hu/cikkek/mit-hoz-nekunk-az-uj-fogyasztasmeresi-ciklus-a-wltp/

RIP, kár érte... Sad

"a 2,0 literes EcoBoost motortól el kellett búcsúzni, így Mondeo csakis 1,5 literessel rendelhető (készletről még megcsíphető a 240 lóerős 2,0 literes is)"
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43105



« Új hozzászólás #3111 Dátum: 2018.08.28 kedd, 13:12:56 »

https://www.autonavigator.hu/cikkek/mit-hoz-nekunk-az-uj-fogyasztasmeresi-ciklus-a-wltp/

RIP, kár érte... Sad

"a 2,0 literes EcoBoost motortól el kellett búcsúzni, így Mondeo csakis 1,5 literessel rendelhető (készletről még megcsíphető a 240 lóerős 2,0 literes is)"
pont mint a dízelbotrány. Polgárpukkasztás.Vihar a biliben.
Hónapok kérdése, és megjelennek a szabályozásba beleférő motorváltozatok újra.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3112 Dátum: 2018.08.28 kedd, 14:58:35 »

pont mint a dízelbotrány. Polgárpukkasztás.Vihar a biliben.
Hónapok kérdése, és megjelennek a szabályozásba beleférő motorváltozatok újra.
Úgy legyen, kár lenne érte Wink
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6012


E-mail
« Új hozzászólás #3113 Dátum: 2018.08.28 kedd, 16:05:44 »

Amúgy kár ezen keseregni. FordRangerRaptor is lesz 2.0tdcivel+2turbo 200 ló körül. Na majd ezt a motor belehekkeljük a mondeokba, ha egyáltalán lesz még...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #3114 Dátum: 2018.08.28 kedd, 18:55:46 »

Úgy legyen, kár lenne érte Wink
Bizony. Szimpatikusan megy az. Wink
Naplózva
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 224



« Új hozzászólás #3115 Dátum: 2018.08.28 kedd, 19:51:09 »

Bizony. Szimpatikusan megy az. Wink

Valóban. Nyíregyháza-Budapest-Nyíregyháza = 1 tank benzin.  Shocked
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #3116 Dátum: 2018.08.28 kedd, 21:05:04 »

Valóban. Nyíregyháza-Budapest-Nyíregyháza = 1 tank benzin.  Shocked
500 Km körüli távon? Ez kb 13 literes fogyasztás lenne?
Nekem ezzel a 2 literes motorral 8 literből megáll országúton, de pályázva se több 9 liternél.
Naplózva
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3117 Dátum: 2018.08.28 kedd, 21:49:09 »

500 Km körüli távon? Ez kb 13 literes fogyasztás lenne?
Nekem ezzel a 2 literes motorral 8 literből megáll országúton, de pályázva se több 9 liternél.

Nem kell foglalkozni a traktorosokkal, akik csak a fogyasztást tudják kiemelni előnyként, aztán meg szervizben ráköltik amit spóroltak Smiley Én is 8-9 literrel járok, ami több mint jó egy 240LE-s automatától, nagyon eltalált motor, egyik kedvenc, pedig volt már pár autóm. Wink
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6012


E-mail
« Új hozzászólás #3118 Dátum: 2018.08.28 kedd, 22:59:16 »

Nem kell foglalkozni a traktorosokkal, akik csak a fogyasztást tudják kiemelni előnyként, aztán meg szervizben ráköltik amit spóroltak Smiley Én is 8-9 literrel járok, ami több mint jó egy 240LE-s automatától, nagyon eltalált motor, egyik kedvenc, pedig volt már pár autóm. Wink
taps csókold meg Tipcsit!!  integet2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
Mumus1986
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


« Új hozzászólás #3119 Dátum: 2018.08.28 kedd, 23:11:05 »

Sziasztok!


A hivatalos oldal nekem felkínált térkép frissítést. Most töltöm le, 20,6 giga.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43105



« Új hozzászólás #3120 Dátum: 2018.08.29 szerda, 07:01:12 »

Nem kell foglalkozni a traktorosokkal, akik csak a fogyasztást tudják kiemelni előnyként, aztán meg szervizben ráköltik amit spóroltak Smiley Én is 8-9 literrel járok, ami több mint jó egy 240LE-s automatától, nagyon eltalált motor, egyik kedvenc, pedig volt már pár autóm. Wink
hja. nem számít az évi 350-500e ft, ami megmarad üzemanyagpénzben. hehe
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3121 Dátum: 2018.08.29 szerda, 08:33:26 »

hja. nem számít az évi 350-500e ft, ami megmarad üzemanyagpénzben. hehe

Pont ezért irtam: "csak a fogyasztást tudják kiemelni előnyként". Beraktam, hogy kár hogy egy nagyon jó motort kivezetnek, erre nyilván rá kell kontrázni a fogyasztással a dizeleseknek, az egyetlen ütőkártyával Wink

Évi 500eft különbséghez, 2 literes fogyasztás különbséggel számolva, havi 5000km-t kell menni, ha csak munkanapokat nézzünk, akkor napi 250-et, hosszú távokat vezetve jó eséllyel pályán. Ha valaki ennyit megy, az vegyen dizelt, mert itt már lényeges szempont a fogyasztás, és drukkojon hogy ne költse el a szervizben ami a zsebében maradt Smiley Én havi 1000-et sem megyek, igy nekem nem szempont...
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24940


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3122 Dátum: 2018.08.29 szerda, 09:25:21 »

Pont ezért irtam: "csak a fogyasztást tudják kiemelni előnyként". Beraktam, hogy kár hogy egy nagyon jó motort kivezetnek, erre nyilván rá kell kontrázni a fogyasztással a dizeleseknek, az egyetlen ütőkártyával Wink

Évi 500eft különbséghez, 2 literes fogyasztás különbséggel számolva, havi 5000km-t kell menni, ha csak munkanapokat nézzünk, akkor napi 250-et, hosszú távokat vezetve jó eséllyel pályán. Ha valaki ennyit megy, az vegyen dizelt, mert itt már lényeges szempont a fogyasztás, és drukkojon hogy ne költse el a szervizben ami a zsebében maradt Smiley Én havi 1000-et sem megyek, igy nekem nem szempont...

Azért ez összetettebb kérdés.
Mert nem számolsz az időfaktorral.
Egyrészt azonos köbcentiben a dízel kisebb fogyasztás mellett rugalmasabb, pl. a 2 literes fogyasztáskülönbség úgy áll meg, hogy a dízellel 140-es tempomatos sebességgel mész, míg a benyásnál 120 körül.
Nekem most a hosszú hétvégén volt egy kisebb kiruccanásom csáláddal, péntek meló, utána indulás Hro-ba, 7-kor Crikvenicában fürödtünk a tengerben, majd vacsi, szombat-hétfő nyár végi levezetés, hétfőn még fürcsi, kaki-pisi, 17-kor indulás Sopronba Szlovénián és Ausztrián keresztül, este 10 körül érkeztünk, család kitesz, én tovább Büdipestre, kedd-péntek én meló és mászkálás itthon, majd péntek du vissza Sopron, onnan Asuztria ahol tankoltam és kiszámoltam erre az útra a fogyasztást, ami 6,66 liter lett. Szóval ez szerintem a benyásból nem jött volna ki 8,88-ra, mert egyrészt ahol lehetett mentem, klímáztam, megpakolva, stb., másrészt voltak hegyek bőven. Reálisan szerintem ez egy benyással 10 liter alatt nem állt volna meg, de 9 alatt biztos, hogy nem, így már 25%-al több fogyasztáskülönbséggel lehet számolni.
 
És ugye ott van a tankolás, megállás ideje is. Egy tankkal majdnem ezer kilométer, azért egy benyással sosem jön ki. Szóval én úgy elmegyek Münchenig simán, hogy nem tankolok. Ha ezeket összeadom kijön, hogy 1,5-2 órát megspóroltam egy hosszabb úton, ami azért nem mindegy, hogy pénteken meló után egy kicsit megcsúszott vacsira érek oda, vagy beesek az ágyba.
 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3123 Dátum: 2018.08.29 szerda, 09:39:44 »

Azért ez összetettebb kérdés.
Mert nem számolsz az időfaktorral.
Egyrészt azonos köbcentiben a dízel kisebb fogyasztás mellett rugalmasabb, pl. a 2 literes fogyasztáskülönbség úgy áll meg, hogy a dízellel 140-es tempomatos sebességgel mész, míg a benyásnál 120 körül.
Nekem most a hosszú hétvégén volt egy kisebb kiruccanásom csáláddal, péntek meló, utána indulás Hro-ba, 7-kor Crikvenicában fürödtünk a tengerben, majd vacsi, szombat-hétfő nyár végi levezetés, hétfőn még fürcsi, kaki-pisi, 17-kor indulás Sopronba Szlovénián és Ausztrián keresztül, este 10 körül érkeztünk, család kitesz, én tovább Büdipestre, kedd-péntek én meló és mászkálás itthon, majd péntek du vissza Sopron, onnan Asuztria ahol tankoltam és kiszámoltam erre az útra a fogyasztást, ami 6,66 liter lett. Szóval ez szerintem a benyásból nem jött volna ki 8,88-ra, mert egyrészt ahol lehetett mentem, klímáztam, megpakolva, stb., másrészt voltak hegyek bőven. Reálisan szerintem ez egy benyással 10 liter alatt nem állt volna meg, de 9 alatt biztos, hogy nem, így már 25%-al több fogyasztáskülönbséggel lehet számolni.
 
És ugye ott van a tankolás, megállás ideje is. Egy tankkal majdnem ezer kilométer, azért egy benyással sosem jön ki. Szóval én úgy elmegyek Münchenig simán, hogy nem tankolok. Ha ezeket összeadom kijön, hogy 1,5-2 órát megspóroltam egy hosszabb úton, ami azért nem mindegy, hogy pénteken meló után egy kicsit megcsúszott vacsira érek oda, vagy beesek az ágyba.
 

Semmivel nem rugalmasabb a 2 literes dizel a 2 literes 240Le-s benzinesnél. Simán elmegyek 140-el valamivel 9 liter alatt (pl. múlt 2 hete, megpakolva, végig klimával), szóval azt az 1 plusz tankolást kell beleszámolni, ami 5 perc kb.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3124 Dátum: 2018.08.29 szerda, 09:43:08 »

Pont ezért irtam: "csak a fogyasztást tudják kiemelni előnyként". Beraktam, hogy kár hogy egy nagyon jó motort kivezetnek, erre nyilván rá kell kontrázni a fogyasztással a dizeleseknek, az egyetlen ütőkártyával Wink

Évi 500eft különbséghez, 2 literes fogyasztás különbséggel számolva, havi 5000km-t kell menni, ha csak munkanapokat nézzünk, akkor napi 250-et, hosszú távokat vezetve jó eséllyel pályán. Ha valaki ennyit megy, az vegyen dizelt, mert itt már lényeges szempont a fogyasztás, és drukkojon hogy ne költse el a szervizben ami a zsebében maradt Smiley Én havi 1000-et sem megyek, igy nekem nem szempont...
Miért költene szervízre többet a dízellel? Egy mai korszerű dízellel semmivel sincs több gond mint egy korszerű közvetlenes turbós benzinessel...annyi hogy a benzines 3 literrel többet kér és kívül halkabb kicsit.
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.29 szerda, 09:49:03 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24940


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3125 Dátum: 2018.08.29 szerda, 09:44:49 »

Semmivel nem rugalmasabb a 2 literes dizel a 2 literes 240Le-s benzinesnél. Simán elmegyek 140-el valamivel 9 liter alatt (pl. múlt 2 hete, megpakolva, végig klimával), szóval azt az 1 plusz tankolást kell beleszámolni, ami 5 perc kb.

Legyen igazad. Én sosem tudtam tankolni öt perc alatt. legalább 15-20 perc...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3126 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:02:42 »

Miért költene szervízre többet a dízellel? Egy mai korszerű dízellel semmivel sincs több gond mint egy korszerű közvetlenes turbós benzinessel...annyi hogy a benzines 3 literrel többet kér és kívül halkabb kicsit.

Ezt már kitárgyaltuk, egészen addig amig nincs gond a nagynyomású rendszerrel, DPF-el, kettőstömegű lendkerékkel, EGR-el...
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3127 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:05:22 »

Legyen igazad. Én sosem tudtam tankolni öt perc alatt. legalább 15-20 perc...

Egyezzünk ki 10 percben WC-zéssel Cheesy De ugye te sem vezetsz le 1000km-et megállás nélkül, ha már itt járunk Wink
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mumus1986
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37


« Új hozzászólás #3128 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:12:26 »

A dízel pártiak írják már meg legyenek szívesek a tényleges fogyasztási adataikat.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23282


E-mail
« Új hozzászólás #3129 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:14:33 »

Kolléga autót venne, újat, szalonból, Németországban.

Mivel lehetne meggyőzni az MK5 kombi mellett (a hunyadi i40 ellenében), hogy ilyet válasszon? Most egy 9 éves BMW 320d-je van, azt akarja lecserélni.

Az egyetlen komolyabb érve az, hogy nem tetszik az MK5 kombi hátsó fele neki. Mondtam neki, hogy amennyit azt ő nézni fogja, nem mindegy? Cheesy De ezzel egyelőre nem győztem meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24940


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3130 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:17:31 »

Egyezzünk ki 10 percben WC-zéssel Cheesy De ugye te sem vezetsz le 1000km-et megállás nélkül, ha már itt járunk Wink

ezret nem próbáltam még, de 800-at simán, és a gyerekek is bírják.  Cheesy
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24940


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3131 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:19:11 »

Kolléga autót venne, újat, szalonból, Németországban.

Mivel lehetne meggyőzni az MK5 kombi mellett (a hunyadi i40 ellenében), hogy ilyet válasszon? Most egy 9 éves BMW 320d-je van, azt akarja lecserélni.

Az egyetlen komolyabb érve az, hogy nem tetszik az MK5 kombi hátsó fele neki. Mondtam neki, hogy amennyit azt ő nézni fogja, nem mindegy? Cheesy De ezzel egyelőre nem győztem meg.

AndyA

hogy sokkal nagyobb és azért szebb is. Illetve Ford szakszervíz majdnem minden sarkon van, hu nyadi azért nem.

Mondjuk én is kacsingatok a kóreaiak felé...  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43105



« Új hozzászólás #3132 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:21:47 »

Ezt már kitárgyaltuk, egészen addig amig nincs gond a nagynyomású rendszerrel, DPF-el, kettőstömegű lendkerékkel, EGR-el...
csak az ellenoldalt is vegyük figyelembe!

Benzinesnél.
Gyertyacserék tömkelege 300e km alatt.
Ugyanúgy kettőstömegűvel van szerelve az is.
Ugyanolyan tönkremenős az egr szelepe,sőt rosszabb,mert nem lehet ledugózni.

Ergo fifti-fifti.Nem marad más csak az a fél milla évente a zsebben a dízel javára. Wink nyes
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
G_B
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 762



« Új hozzászólás #3133 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:26:14 »

csak az ellenoldalt is vegyük figyelembe!

Benzinesnél.
Gyertyacserék tömkelege 300e km alatt.
Ugyanúgy kettőstömegűvel van szerelve az is.
Ugyanolyan tönkremenős az egr szelepe,sőt rosszabb,mert nem lehet ledugózni.

Ergo fifti-fifti.Nem marad más csak az a fél milla évente a zsebben a dízel javára. Wink nyes
sima automatában nincs DMF.
nekem az rémlik, mintha a 2.0 ecoboost EGR nélküli lenne (meg az 1.0 is)
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3134 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:30:08 »

Ezt már kitárgyaltuk, egészen addig amig nincs gond a nagynyomású rendszerrel, DPF-el, kettőstömegű lendkerékkel, EGR-el...
A DPF en kívül kb mindegyik megvan a benzinesnél is....normál használatnál meg kb annyit bír a DPF mint egy benzines motor élettartama..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3135 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:32:07 »

sima automatában nincs DMF.
nekem az rémlik, mintha a 2.0 ecoboost EGR nélküli lenne (meg az 1.0 is)
A powershiftben sincs kéttömegű...egr nélkül kb 15 éve nem gyártanak semmilyen autót.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3136 Dátum: 2018.08.29 szerda, 10:34:18 »

Kolléga autót venne, újat, szalonból, Németországban.

Mivel lehetne meggyőzni az MK5 kombi mellett (a hunyadi i40 ellenében), hogy ilyet válasszon? Most egy 9 éves BMW 320d-je van, azt akarja lecserélni.

Az egyetlen komolyabb érve az, hogy nem tetszik az MK5 kombi hátsó fele neki. Mondtam neki, hogy amennyit azt ő nézni fogja, nem mindegy? Cheesy De ezzel egyelőre nem győztem meg.

AndyA
Jobb a motorja, a futóműve és valószínűleg biztonságosabb is (azért 1,7 tonna nem hazudik)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
G_B
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 762



« Új hozzászólás #3137 Dátum: 2018.08.29 szerda, 11:06:11 »

A powershiftben sincs kéttömegű...egr nélkül kb 15 éve nem gyártanak semmilyen autót.
és ez mit jelent? (link)
Részterhelésen fontos szerepet kap a belső kipufogógáz-visszavezetés, melyet a vezérműtengelyek állításával valósítanak meg úgy, hogy nagyobb szelepösszenyitást engednek meg a felső holtpont elérése után, így nem szükséges külön (külső) EGR-rendszer kiépítése
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3138 Dátum: 2018.08.29 szerda, 11:14:34 »

csak az ellenoldalt is vegyük figyelembe!

Benzinesnél.
Gyertyacserék tömkelege 300e km alatt.
Ugyanúgy kettőstömegűvel van szerelve az is.
Ugyanolyan tönkremenős az egr szelepe,sőt rosszabb,mert nem lehet ledugózni.

Ergo fifti-fifti.Nem marad más csak az a fél milla évente a zsebben a dízel javára. Wink nyes

Gyertyát 60ekm-nél kell cserélni, kb. 2000ft/db
Kettőstömegű nincs
EGR nincs
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3139 Dátum: 2018.08.29 szerda, 11:15:15 »

sima automatában nincs DMF.
nekem az rémlik, mintha a 2.0 ecoboost EGR nélküli lenne (meg az 1.0 is)

Igy van
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3140 Dátum: 2018.08.29 szerda, 11:17:24 »

A DPF en kívül kb mindegyik megvan a benzinesnél is....normál használatnál meg kb annyit bír a DPF mint egy benzines motor élettartama..

Most ugye a 2.0 Ecoboost-ról beszélünk

Nagynyomású rendszer 10-ed nyomáson megy, ára és meghibásodási lehetősége is töredéke
EGR nincs
DMF nincs
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43105



« Új hozzászólás #3141 Dátum: 2018.08.29 szerda, 11:46:31 »

Gyertyát 60ekm-nél kell cserélni, kb. 2000ft/db
Kettőstömegű nincs
EGR nincs
Egy élettartam alatt a gyertyacsere is többszáz ezerben van.
van kettőstömegő, csak az automatában nem(általánosan benzinest említettem!!), de ott meg a váltó karbantartása viszi el a hasznot.
Általánosan a benzinesekben is van EGR, és az új modellekben részecskeszűrő is lesz.
Szóval eddig elel beszélgettünkegymás mellett, azonban azt még mindig nem tudod megcáfolni, hogy 10év alatt egy egész autó árát tankolod plusszban a benzines autódba. Wink
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3142 Dátum: 2018.08.29 szerda, 11:57:34 »

Most ugye a 2.0 Ecoboost-ról beszélünk

Nagynyomású rendszer 10-ed nyomáson megy, ára és meghibásodási lehetősége is töredéke
EGR nincs
DMF nincs
Ne zsibbassz már....melyik dízel automatában van kéttömegű?
Ha nincs EGR mia f.sztól kokszosodik le a szívószelep az összes ecobooston?
A dízel nagynyomású rendszerek jelenleg annyit bírnak mint az autó, ha rendesen van üzemeltetve.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3143 Dátum: 2018.08.29 szerda, 12:18:31 »

és ez mit jelent? (link)
Részterhelésen fontos szerepet kap a belső kipufogógáz-visszavezetés, melyet a vezérműtengelyek állításával valósítanak meg úgy, hogy nagyobb szelepösszenyitást engednek meg a felső holtpont elérése után, így nem szükséges külön (külső) EGR-rendszer kiépítése

Jó cikk!
Mint ahogy írja is EGR van mégpedig egy jóval bonyolultabb (elektromágneses szelep játszik a vezérműkerekekkel)  mint egy külső szelep...ha az meghibásodik az többszöröse egy dízel külső szelepnek.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3144 Dátum: 2018.08.29 szerda, 13:42:23 »

Egy élettartam alatt a gyertyacsere is többszáz ezerben van.
van kettőstömegő, csak az automatában nem(általánosan benzinest említettem!!), de ott meg a váltó karbantartása viszi el a hasznot.
Általánosan a benzinesekben is van EGR, és az új modellekben részecskeszűrő is lesz.
Szóval eddig elel beszélgettünkegymás mellett, azonban azt még mindig nem tudod megcáfolni, hogy 10év alatt egy egész autó árát tankolod plusszban a benzines autódba. Wink


Ha aranyból van a gyertya, és 10e-ként cseréled, akkor biztos Cheesy Automata simán ki tud szolgálni egy autót, kettőstömeg/kuplung meg szinte tuti cserés egy idő után.
Most nem a jövő modeljeiről beszélünk, mert ott majd kiváncsi leszek milyen űrtechnika fog kelleni a dizeleknek (annak a gyárnak aki egyáltalán fog még fejleszteni dizelt), hogy hozzák a kibocsájtási normákat a valós életben is. Nyilván ezért is veszi le egyre több gyár a palettáról, és inkább hibridekre, elektromos autók fejlesztésére költ
Mint irtam is ha sokat mész akkor más kérdés a dizel, én max 100e-el költenék kevesebbett üzemanyagra, annyit meg nekem megér egy csendes, nyomtékos benzinmotor, már ha megbocsájtod Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.29 szerda, 13:47:23 írta podani » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3145 Dátum: 2018.08.29 szerda, 14:18:23 »

Ne zsibbassz már....melyik dízel automatában van kéttömegű?
Ha nincs EGR mia f.sztól kokszosodik le a szívószelep az összes ecobooston?
A dízel nagynyomású rendszerek jelenleg annyit bírnak mint az autó, ha rendesen van üzemeltetve.

Nyugodj meg sokban van: "Ford DMFs tend to last longer (up to 200k miles) because they are sprung rather than held together by compound. The only way to avoid one on a diesel is to buy a diesel with a torque converter automatic transmission, such as a Mazda 6 Skyactiv D, or a BMW 320d 8-speed auto. DCT, DSG and Powershift all have DMFs to protect the transmissions."

Szóval magyarul a DCT, DSG, Powershift váltóknál.
Mivel a közvetlen befecskendezés nem mossa a szelepeket hátulról benzinnel, illetve EGR helyett szelepösszenyitás van, a kormot és a olajgőzt rá tud égetni, sajna ez általános probléma a közvetlen befecskendezésnél. De tisztitható, ha átnézel az Ecoboost topikba meglátod Wink
Az utolsó mondatodon csak mosolyogni tudok, majd meséld el azoknak akik otthagynak egy rakat pénzt nagynyomású rendszer javitásra Smiley
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3146 Dátum: 2018.08.29 szerda, 14:20:04 »

Jó cikk!
Mint ahogy írja is EGR van mégpedig egy jóval bonyolultabb (elektromágneses szelep játszik a vezérműkerekekkel)  mint egy külső szelep...ha az meghibásodik az többszöröse egy dízel külső szelepnek.

Változó szelepvezérlésnek hivják, és kb 25 éve létezik az autóiparban, semmi bonyolultság nincs benne, és nem is jellemző rá a meghibásodás. Már eleve része a motornak, egy sima olajnyomást szabályzó külső szelep, és igy plusz költség nélkül kiváltották az EGR-t
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.29 szerda, 14:41:09 írta podani » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3147 Dátum: 2018.08.29 szerda, 16:11:36 »

Változó szelepvezérlésnek hivják, és kb 25 éve létezik az autóiparban, semmi bonyolultság nincs benne, és nem is jellemző rá a meghibásodás. Már eleve része a motornak, egy sima olajnyomást szabályzó külső szelep, és igy plusz költség nélkül kiváltották az EGR-t
A toyotánál meg a hondánál hibamentes...de se a VW, Rönó, Ford ezt nem mondhatja el.
Igen semmi bonyolultság és hibamentesség...hány éves motorok ezek? Erre tessék hibamentesség:
https://www.youtube.com/watch?v=OH8us2QFWg8


Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4537


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3148 Dátum: 2018.08.29 szerda, 16:14:40 »

Nyugodj meg sokban van: "Ford DMFs tend to last longer (up to 200k miles) because they are sprung rather than held together by compound. The only way to avoid one on a diesel is to buy a diesel with a torque converter automatic transmission, such as a Mazda 6 Skyactiv D, or a BMW 320d 8-speed auto. DCT, DSG and Powershift all have DMFs to protect the transmissions."

Szóval magyarul a DCT, DSG, Powershift váltóknál.
Mivel a közvetlen befecskendezés nem mossa a szelepeket hátulról benzinnel, illetve EGR helyett szelepösszenyitás van, a kormot és a olajgőzt rá tud égetni, sajna ez általános probléma a közvetlen befecskendezésnél. De tisztitható, ha átnézel az Ecoboost topikba meglátod Wink
Az utolsó mondatodon csak mosolyogni tudok, majd meséld el azoknak akik otthagynak egy rakat pénzt nagynyomású rendszer javitásra Smiley
Nekem DSG-s autóm van, tudom hogy van benne kéttömegű lendkerék....de mondeoról volt szó, azokban az automatákban sem a dízelben sem a benzinesben nincs.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
podani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #3149 Dátum: 2018.08.29 szerda, 16:30:35 »

A toyotánál meg a hondánál hibamentes...de se a VW, Rönó, Ford ezt nem mondhatja el.
Igen semmi bonyolultság és hibamentesség...hány éves motorok ezek? Erre tessék hibamentesség:
https://www.youtube.com/watch?v=OH8us2QFWg8


Ugyan már, írd meg a keresőbe hogy EGR Failure, kíváncsi leszek hány találattal lesz több Cheesy
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.