Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 08:21:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 112   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK5 Általános kérdések  (Megtekintve 1563827 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #850 Dátum: 2015.10.17 szombat, 18:04:28 »

Megint csak azt mondom, hogy ezt így nem lehet meghatározni. A befecskendezett mennyiség a döntő és nem az, hogy hány darab és mekkora a henger. A befecskendezett mennyiség pedig a motor terheléstől függ. Az erős motornak nem nagy terhelés az, ami a kicsinek. Tehát a fajlagos tüzelőanyag fogyasztás kedvezőbb lehet. Mert amit te írsz az csak alapjárat esetén jogos.
Kicsit elkanyarodtunk, de az erős motor is lehet kicsi. Wink Azonos (csúcs)teljesítményű kicsi (feltöltött) és nagy (szívó) motorról van szó szerintem, egyébként almát hasonlítanánk körtéhez. Ha mindkettőből kiveszel x kW-ot, akkor csak az a kérdés, hogy azon a fordulaton és terhelésen melyik mennyire hatékony - erre mondom, hogy jellemzően (nem mindig, de jellemzően) a turbos. Az meg már csak adalék, hogy a minden fordulaton nagyobb forgatónyomaték (kivéve Pmax-nál) miatt az azonos csúcsteljesítményű turbos minden fordulaton erősebb, így hosszabb váltót lehet illeszteni hozzá, ami megint csökkentheti a fogyasztást (azon túl, hogy a jellemzően kisebb fordulatszám az élettartamot is növelheti, bár a mai anyagminőségek mellett ez kb. mindegy lehet).

Érdekes lenne egyébként két azonos csúcsteljesítményű (egyik nagy szívó, másik kis turbo) motorról efficiency map-eket nézegetni (váltóáttételekkel, fordulatokhoz tartozó sebességet számolni), csak ezek sajna nem igazán publikusak. Sad
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2015.10.17 szombat, 19:05:24 »

Kicsit elkanyarodtunk, de az erős motor is lehet kicsi. Wink Azonos (csúcs)teljesítményű kicsi (feltöltött) és nagy (szívó) motorról van szó szerintem, egyébként almát hasonlítanánk körtéhez. Ha mindkettőből kiveszel x kW-ot, akkor csak az a kérdés, hogy azon a fordulaton és terhelésen melyik mennyire hatékony - erre mondom, hogy jellemzően (nem mindig, de jellemzően) a turbos. Az meg már csak adalék, hogy a minden fordulaton nagyobb forgatónyomaték (kivéve Pmax-nál) miatt az azonos csúcsteljesítményű turbos minden fordulaton erősebb, így hosszabb váltót lehet illeszteni hozzá, ami megint csökkentheti a fogyasztást (azon túl, hogy a jellemzően kisebb fordulatszám az élettartamot is növelheti, bár a mai anyagminőségek mellett ez kb. mindegy lehet).

Érdekes lenne egyébként két azonos csúcsteljesítményű (egyik nagy szívó, másik kis turbo) motorról efficiency map-eket nézegetni (váltóáttételekkel, fordulatokhoz tartozó sebességet számolni), csak ezek sajna nem igazán publikusak. Sad

Akarhogy nezzuk fogyasztasban kb. 1 liter a turbos javara, es ahol a turbo nem dolgozik, ott a motor sem a legjobb. Ugyanakkor sokkal kiegyensulyozottabb egy nagy szivo.
Ha pedig azt nezzuk, hogy egy turbos pl. 2.3 ecoboost kb. 5 kiloval dragabb mint egy v6 3.7 a kevesebb uzemanyag fogyival sokkra nem mesz. Cserebe kapsz egy turbos motort annak jo es rossz tulajdonsagaval es ezzel egyutt egy bonyolultabb, kevesbe tartos rendszert. Jo sok km-t kell tolni az ecoba, hogy behozd az arat.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #852 Dátum: 2015.10.17 szombat, 19:12:50 »

Megint csak azt mondom, hogy ezt így nem lehet meghatározni. A befecskendezett mennyiség a döntő és nem az, hogy hány darab és mekkora a henger. A befecskendezett mennyiség pedig a motor terheléstől függ. Az erős motornak nem nagy terhelés az, ami a kicsinek. Tehát a fajlagos tüzelőanyag fogyasztás kedvezőbb lehet. Mert amit te írsz az csak alapjárat esetén jogos.

A benzines motornál a benzin-levegő arányt nem lehet egy adott szint alá vinni, mert nem ég el a keverék.
Hiába kicsi a terhelés, nem lehet csökkenteni a benzin mennyiségét.
Ezért fogyasztanak jobban a turbós benzinesek.
Utoljára turbós fiestát próbáltam. 1,25 82 le szívó vs 1.0 turbó 125 ló.
A turbós jóval alacsonyabban kezd el húzni, sokkal szélesebb a tartomány, ahol jól megy.
A fogyija a turbósnak jelentősen jobb. Már a fifinél is több, mint egy liter e különbség. Mondeónál szerintem 2 is összejön.

Az sem mind1, hogy egy 2 literes motor 6 v 4 hengeres. A 6 hengeres többet fog enni.

Ez a nagy terhelés-kis terhelés nem igazán értelmezhető.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #853 Dátum: 2015.10.17 szombat, 22:36:15 »

A benzines motornál a benzin-levegő arányt nem lehet egy adott szint alá vinni, mert nem ég el a keverék.
Hiába kicsi a terhelés, nem lehet csökkenteni a benzin mennyiségét.
Ezért fogyasztanak jobban a turbós benzinesek.
Utoljára turbós fiestát próbáltam. 1,25 82 le szívó vs 1.0 turbó 125 ló.
A turbós jóval alacsonyabban kezd el húzni, sokkal szélesebb a tartomány, ahol jól megy.
A fogyija a turbósnak jelentősen jobb. Már a fifinél is több, mint egy liter e különbség. Mondeónál szerintem 2 is összejön.

Az sem mind1, hogy egy 2 literes motor 6 v 4 hengeres. A 6 hengeres többet fog enni.

Ez a nagy terhelés-kis terhelés nem igazán értelmezhető.

Számodra....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2015.10.17 szombat, 23:29:45 »

Számodra....

Más számára sem. Ha 50 lóerőt kell előállítani, az nagyjából ugyanannyi benzinbe kerül kis és nagy motor esetében is (mondjuk 2 liter vs 4 liter).
Tehát a nagy motor nem fogja feleannyi benzinből előállítani, mint a kis motor.
Viszont, ha csak 10 lóerőt, az a 4 literes esetében sokkal több benzinbe fog kerülni.
Ha a 2 literes 150 lovas, akkor a 150 lovat a 4 literes kevesebb benzinből állítja elő.
Tehát, mondjuk 200-nál elképzelhető, hogy a 4 literes eszik kevesebbet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 00:09:31 »

Más számára sem. Ha 50 lóerőt kell előállítani, az nagyjából ugyanannyi benzinbe kerül kis és nagy motor esetében is (mondjuk 2 liter vs 4 liter).
Tehát a nagy motor nem fogja feleannyi benzinből előállítani, mint a kis motor.
Viszont, ha csak 10 lóerőt, az a 4 literes esetében sokkal több benzinbe fog kerülni.
Ha a 2 literes 150 lovas, akkor a 150 lovat a 4 literes kevesebb benzinből állítja elő.
Tehát, mondjuk 200-nál elképzelhető, hogy a 4 literes eszik kevesebbet.

A fajlagos fogyasztas elsosorban a motor terhelesetol fugg es kisebb mertekben a litertol v. hengerek szamatol (nyilvan ezektol is). A sebesseghez meg plane semmi koze.
Naplózva

blah blah blah
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #856 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 18:58:01 »

Akarhogy nezzuk fogyasztasban kb. 1 liter a turbos javara, es ahol a turbo nem dolgozik, ott a motor sem a legjobb. Ugyanakkor sokkal kiegyensulyozottabb egy nagy szivo.
Ha pedig azt nezzuk, hogy egy turbos pl. 2.3 ecoboost kb. 5 kiloval dragabb mint egy v6 3.7 a kevesebb uzemanyag fogyival sokkra nem mesz. Cserebe kapsz egy turbos motort annak jo es rossz tulajdonsagaval es ezzel egyutt egy bonyolultabb, kevesbe tartos rendszert. Jo sok km-t kell tolni az ecoba, hogy behozd az arat.
A Ford 1,6-osa 1400-tól húz úgy, mint egy szívó 3-4000-től. 1500 alatt meg milyen motort kínoz az ember? Pont a szívó a kiegyensúlyozatlan, mert ha menni akarsz, pörgetni kell. A feltöltöttet nem. Én sem hittem benne, aztán most már lebeszélni nem lehetne róla. (Jártam 2,8-as szívóval is.)

Nézd meg az azonos évjáratú feltöltött és szívó Focusok, Fiesták árait. Sokkal drágábbak használtan is, mint a szívók - ezt is figyelembe kell venni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 19:23:20 »

A fajlagos fogyasztas elsosorban a motor terhelesetol fugg es kisebb mertekben a litertol v. hengerek szamatol (nyilvan ezektol is). A sebesseghez meg plane semmi koze.

Most melyik fajlagos fogyira gondolunk?
Írod: elsősorban a terheléstől függ... hát ez végképp nem igaz, hogy mondjuk 50 lóerő leadása ugyanannyi benzinbe kerülne, akár 4 liter 8 henger, akár 2 liter 4 henger.
A sebesség pedig arányos a terheléssel... nem egyenesen, hanem négyzetesen. Szóval van köze a sebességhez.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #858 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 19:25:36 »

A Ford 1,6-osa 1400-tól húz úgy, mint egy szívó 3-4000-től. 1500 alatt meg milyen motort kínoz az ember? Pont a szívó a kiegyensúlyozatlan, mert ha menni akarsz, pörgetni kell. A feltöltöttet nem. Én sem hittem benne, aztán most már lebeszélni nem lehetne róla. (Jártam 2,8-as szívóval is.)

Egyetértek.
De nincs is ebben semmi meglepő. A szívónál kb 2500-nál jön meg a nyomaték. A turbósnál meg 2000 alatt, és jóval nagyobb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #859 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 21:50:13 »

A Ford 1,6-osa 1400-tól húz úgy, mint egy szívó 3-4000-től. 1500 alatt meg milyen motort kínoz az ember? Pont a szívó a kiegyensúlyozatlan, mert ha menni akarsz, pörgetni kell. A feltöltöttet nem. Én sem hittem benne, aztán most már lebeszélni nem lehetne róla. (Jártam 2,8-as szívóval is.)

Nézd meg az azonos évjáratú feltöltött és szívó Focusok, Fiesták árait. Sokkal drágábbak használtan is, mint a szívók - ezt is figyelembe kell venni.
Azert nem kell azt annyira porgetni. Ugye azonos teljesitmenyu motorokrol beszeltem. Egy nagy motornak ugyan ugy megvan a huzasa kis fordulaton, mint egy turbosnak.
Tudom milyen egy turbos motor, megy mint a golyo  taps vigyor3
En elso sorban a fogyirol beszeltem, hogy ugyan akkora teljesitmenyu turbos es szivo motor kozt nem latok olyan nagy fogyi kulonbseget. Sooot, sokkal kisebbet, mint amekkorat a ccm-bol gondolna az ember.
Nyilvan a terhelesbol adodoan. Vegulis ha adott energiat akarsz kivenni egy motorbol, ahhoz egy adott energiat kell bevinned. Ezen persze javit valamelyest a turbo, de ahogy irtad is, a turbos benyasok sajnos joval dragabbak, bonyolultabb szerkezetek. Persze papiron jol mutat a kis ccm. A user is jobban elfogadja.
jo lenne egy fajlagos fogyi diagram, csak ez sajnos nem nagyon publikus  szomoru1
Naplózva

blah blah blah
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #860 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 22:51:31 »

Azert nem kell azt annyira porgetni. Ugye azonos teljesitmenyu motorokrol beszeltem. Egy nagy motornak ugyan ugy megvan a huzasa kis fordulaton, mint egy turbosnak.
Tudom milyen egy turbos motor, megy mint a golyo  taps vigyor3
En elso sorban a fogyirol beszeltem, hogy ugyan akkora teljesitmenyu turbos es szivo motor kozt nem latok olyan nagy fogyi kulonbseget. Sooot, sokkal kisebbet, mint amekkorat a ccm-bol gondolna az ember.
Nyilvan a terhelesbol adodoan. Vegulis ha adott energiat akarsz kivenni egy motorbol, ahhoz egy adott energiat kell bevinned. Ezen persze javit valamelyest a turbo, de ahogy irtad is, a turbos benyasok sajnos joval dragabbak, bonyolultabb szerkezetek. Persze papiron jol mutat a kis ccm. A user is jobban elfogadja.
jo lenne egy fajlagos fogyi diagram, csak ez sajnos nem nagyon publikus  szomoru1
A méret nem igazán számít, csak a nyomatékgörbe.

Focus 1,6 EcoBoost 240Nm @ 1400-4200 rpm, 150LE @ 5500 rpm. 2000-en ez kereken 67,6LE.
Mondeo 2,0 szívó 190Nm @ 4500 rpm, 145LE @ 6000 rpm. Legyen 2000-nél 160Nm, az 45LE. 67,6LE valahol 2800-3000 körül jöhet ki belőle.

Ez nem ugyanaz a megindulás lesz, pedig a csúcsteljesítmény azonos. Egyformán akkor fognak menni, ha a csúcsteljesítmény körül van a fordulat, azaz szanaszét forgatva.

Spritmonitor.de szerint az MK4 2,0 szívó 9,2 átlaggal megy (2008-2010), az 1,6 Ecoboost 7,9-cel (2011-2013), miközben 15 lóval erősebb, csendesebb és sokkal erősebb alul. Ez 15% fogyasztáskülönbség, szerintem nem kevés...

Drágább, persze, de eladáskor is drágább lesz, ezt is bele kell számolni a "mennyit spórolok vele" kérdésbe.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.18 vasárnap, 22:54:01 írta Carmaged » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 23:50:47 »

En elso sorban a fogyirol beszeltem, hogy ugyan akkora teljesitmenyu turbos es szivo motor kozt nem latok olyan nagy fogyi kulonbseget. Sooot, sokkal kisebbet, mint amekkorat a ccm-bol gondolna az ember.
Nyilvan a terhelesbol adodoan. Vegulis ha adott energiat akarsz kivenni egy motorbol, ahhoz egy adott energiat kell bevinned. Ezen persze javit valamelyest a turbo, de ahogy irtad is, a turbos benyasok sajnos joval dragabbak, bonyolultabb szerkezetek. Persze papiron jol mutat a kis ccm. A user is jobban elfogadja.
jo lenne egy fajlagos fogyi diagram, csak ez sajnos nem nagyon publikus  szomoru1

A benzinesnél a turbó nem javít a hatásfokon. Ugyanannyi lóerőt (mondjuk a max/2) a turbós nem fog kevesebb benzinből előállítani, sőt, tán egy picivel többől.
Az előny a turbós javára a részterheléseknél van, amikor nem kell annyi lóerő, mint amennyit a motor lead.
Tehát pl városban tötymörgésnél az 1,6 turbó annyit eszik, mint egy 1,6-os, a 2.0 szívó meg mint egy 2.0-ás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #862 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 07:38:26 »

A benzinesnél a turbó nem javít a hatásfokon. Ugyanannyi lóerőt (mondjuk a max/2) a turbós nem fog kevesebb benzinből előállítani, sőt, tán egy picivel többől.
Az előny a turbós javára a részterheléseknél van, amikor nem kell annyi lóerő, mint amennyit a motor lead.
Tehát pl városban tötymörgésnél az 1,6 turbó annyit eszik, mint egy 1,6-os, a 2.0 szívó meg mint egy 2.0-ás.
Huh?

A motor annyi "lóerőt ad le", amennyit kérsz tőle. Az adott fordulathoz tartozó max teljesítménynél lehet, hogy többet eszik, mint egy szívó, de az a lehető legritkább üzemállapot, amikor padlózza az ember. Az összes többinél a te elméleted szerint is a turbos van előnyben. Wink
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:27:37 »

A benzinesnél a turbó nem javít a hatásfokon. Ugyanannyi lóerőt (mondjuk a max/2) a turbós nem fog kevesebb benzinből előállítani, sőt, tán egy picivel többől.
Az előny a turbós javára a részterheléseknél van, amikor nem kell annyi lóerő, mint amennyit a motor lead.
Tehát pl városban tötymörgésnél az 1,6 turbó annyit eszik, mint egy 1,6-os, a 2.0 szívó meg mint egy 2.0-ás.

Ezzel tisztaban vagyok. En arra kerestem a valaszt, hogy minek eroltetik annyira a turbos benyas motorokat. Fogyiban nincs jelentos kulonbseg. Eppen annyi, mint a turbo ara, amit majd ki kell fizetni x ezer km utan. Csak megint bonyolitjak a rendszereket, ami dragitja az autot es csokkenti a megbizhatosagot blablabla. Na mind1
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #864 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:29:56 »

Ezzel tisztaban vagyok. En arra kerestem a valaszt, hogy minek eroltetik annyira a turbos benyas motorokat. Fogyiban nincs jelentos kulonbseg. Eppen annyi, mint a turbo ara, amit majd ki kell fizetni x ezer km utan. Csak megint bonyolitjak a rendszereket, ami dragitja az autot es csokkenti a megbizhatosagot blablabla. Na mind1

Szerintem meg jelentős a különbség a turbós javára.
De hogy miért erőltetik a turbóst? Pont a co2 miatt.
És szeretik bonyolítani a rendszert  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:32:26 »

A méret nem igazán számít, csak a nyomatékgörbe.

Focus 1,6 EcoBoost 240Nm @ 1400-4200 rpm, 150LE @ 5500 rpm. 2000-en ez kereken 67,6LE.
Mondeo 2,0 szívó 190Nm @ 4500 rpm, 145LE @ 6000 rpm. Legyen 2000-nél 160Nm, az 45LE. 67,6LE valahol 2800-3000 körül jöhet ki belőle.

Ez nem ugyanaz a megindulás lesz, pedig a csúcsteljesítmény azonos. Egyformán akkor fognak menni, ha a csúcsteljesítmény körül van a fordulat, azaz szanaszét forgatva.

Spritmonitor.de szerint az MK4 2,0 szívó 9,2 átlaggal megy (2008-2010), az 1,6 Ecoboost 7,9-cel (2011-2013), miközben 15 lóval erősebb, csendesebb és sokkal erősebb alul. Ez 15% fogyasztáskülönbség, szerintem nem kevés...

Drágább, persze, de eladáskor is drágább lesz, ezt is bele kell számolni a "mennyit spórolok vele" kérdésbe.
Azert ne hasonlitsunk ossze egy "regi" szivo motort egy mai "modern" turbossal, ahol kozvetlen befecsi van meg mitomen mi.
1.3 liter az pont arra eleg, gogy 1xxe km alatt behozd az autod dragabb vetelarat, aztan lehet gyurni a turbora. Jo esetben kitermeled az arat, amit aztan rogton bele is tolhatsz alkatreszben.
Eladaskor dragabb ? Hat en ha hasznalt turbosat vennek biztosan nem adnek ki erte plusz penzt, csak azert mert turbos. Allapotot vennek inkabb es szamitasba vennem a lehetseges fenntartasi koltsegeket. Pl. turbo csere.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:33:39 »

Szerintem meg jelentős a különbség a turbós javára.
De hogy miért erőltetik a turbóst? Pont a co2 miatt.
És szeretik bonyolítani a rendszert  vigyor3

Fogyiban ? 1.3l mondjuk. Hat ettol nem megyek falnak  vigyor3
sajnos  szomoru1
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:35:37 »

Huh?

A motor annyi "lóerőt ad le", amennyit kérsz tőle. Az adott fordulathoz tartozó max teljesítménynél lehet, hogy többet eszik, mint egy szívó, de az a lehető legritkább üzemállapot, amikor padlózza az ember. Az összes többinél a te elméleted szerint is a turbos van előnyben. Wink

ezert lenne jo egy fajlagos fogyi diagram.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #868 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:46:36 »

Fogyiban ? 1.3l mondjuk. Hat ettol nem megyek falnak  vigyor3
sajnos  szomoru1

6,8 és 7,9 az átlagfogyi. Hogy ezt mennyire lehet teljesíteni - nem tudom. De itt mennyi lehet a különbség? 5 liter nem lehet...
Városban nagyobb a különbség... ott durván 2 liter.
Megéri-nem éri... a fene se tudja. Ha benzines vennék magamnak, én a 2 literest venném  vigyor3 bár elég nehéz lenne megindokolni, hacsak nem úgy, hogy csak.
De nekem szimpatikus az 1,6-os turbó is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #869 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:51:30 »

6,8 és 7,9 az átlagfogyi. Hogy ezt mennyire lehet teljesíteni - nem tudom. De itt mennyi lehet a különbség? 5 liter nem lehet...
Városban nagyobb a különbség... ott durván 2 liter.
Megéri-nem éri... a fene se tudja. Ha benzines vennék magamnak, én a 2 literest venném  vigyor3 bár elég nehéz lenne megindokolni, hacsak nem úgy, hogy csak.
De nekem szimpatikus az 1,6-os turbó is.

Persze jol megy meg minden ez teny! Arra azert kivancsi leszek, hogy mennyire lesznek tartosak az ilyen pici turbos motorok. En inkabb nagyobb "modern" szivot vennek, mint kicsi turbosat.
Na meg aki 1.0 turbos Mondit vesz az sem normalis  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #870 Dátum: 2015.10.20 kedd, 06:54:15 »

Persze jol megy meg minden ez teny! Arra azert kivancsi leszek, hogy mennyire lesznek tartosak az ilyen pici turbos motorok. En inkabb nagyobb "modern" szivot vennek, mint kicsi turbosat.
Na meg aki 1.0 turbos Mondit vesz az sem normalis  vigyor3
https://www.youtube.com/watch?v=0dbeTaKpdLs

Ez ugyan Focus, de azért szólnak a motorról is (eredetileg a Focus fórumra fordítottam):
-a klímatöltetnek 3 év után csak a fele van meg
-zajforrás lehet pl. a park assist elektronikájának laza rögzítése (csomagtartó), de rozsda nincs
-korrózióvédelem tökéletes állapotban
(-klímahűtőnek saját ventilátora van)
-katalizátor tökéletes állapotú
-hengerek belseje kopás nélküli

-összefoglalva: nagyon jól összerakott, bírja a strapát, ajánlott, a 2. helyezést érte el a tartósteszt-listán

Egyébként inkább járnék turbos 125 lóval, mint szívóval (ls MK4 1,6).
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.20 kedd, 07:00:40 írta Carmaged » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #871 Dátum: 2015.10.20 kedd, 06:59:08 »

Azert ne hasonlitsunk ossze egy "regi" szivo motort egy mai "modern" turbossal, ahol kozvetlen befecsi van meg mitomen mi.
1.3 liter az pont arra eleg, gogy 1xxe km alatt behozd az autod dragabb vetelarat, aztan lehet gyurni a turbora. Jo esetben kitermeled az arat, amit aztan rogton bele is tolhatsz alkatreszben.
Eladaskor dragabb ? Hat en ha hasznalt turbosat vennek biztosan nem adnek ki erte plusz penzt, csak azert mert turbos. Allapotot vennek inkabb es szamitasba vennem a lehetseges fenntartasi koltsegeket. Pl. turbo csere.
Arról nem tehetek, hogy a turbokorszak előtt a Ford képtelen volt normális benzinmotort gyártani. Azzal hasonlítom, ami rendelkezésre áll.

Nem értem, miért alap, hogy a turbo elhullik. Ezek nem dízelek, hogy szanaszét kormolják az olajjáratokat stb. Aztán azok is elmennek 3-400e-t egy turboval (többet futottról nem tudok).

Lehet, hogy te nem adnál érte többet, de nézd meg a használtautó árakat, más ad. Én is adnék, egyszerűen jobb. Némi plusz kockázat van benne, de anélkül nincs győzelem.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #872 Dátum: 2015.10.20 kedd, 06:59:51 »

ezert lenne jo egy fajlagos fogyi diagram.
Legalább valamiben egyetértünk. Smiley
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2015.10.20 kedd, 21:07:30 »

Arról nem tehetek, hogy a turbokorszak előtt a Ford képtelen volt normális benzinmotort gyártani. Azzal hasonlítom, ami rendelkezésre áll.

Nem értem, miért alap, hogy a turbo elhullik. Ezek nem dízelek, hogy szanaszét kormolják az olajjáratokat stb. Aztán azok is elmennek 3-400e-t egy turboval (többet futottról nem tudok).

Lehet, hogy te nem adnál érte többet, de nézd meg a használtautó árakat, más ad. Én is adnék, egyszerűen jobb. Némi plusz kockázat van benne, de anélkül nincs győzelem.

Nem alap, csak megesik. Ahogy mondod, egy (ujabb) kockazati tenyezo. De persze en is szeretem a turbos mocikat. taps
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #874 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 08:21:45 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #875 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 09:08:54 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/


Biztos a vw rendelte a tesztet.... hehe
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 09:33:42 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/



Lehúzzák, mert valszeg nem yo kocsi!

Beszéltem egy ismerősömmel, most MK5 titanium cégese van, MK4 - est váltotta vele. Visszasírja a régit! Az új kissebb, lomhább, a hifi és navi, fedkomp egy phos, futóműve egy szintetikus lekvár, kormányzása halott, semmiben nem tudott előrelépni, legfeljebb a külső... 

Hamar kell egy facelift, mert így nem lesz bestseller! A vinyálé meg mi? Ki a célközönség?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #877 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 10:17:31 »

A gyakorlatban mennyit fogyasztanak az MkV-ök?
A prospektusban elég karcsú fogyasztások találhatóak pld. TDCi 2.0 150LE vegyes 4.5l/100km.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #878 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 10:33:55 »

A gyakorlatban mennyit fogyasztanak az MkV-ök?
A prospektusban elég karcsú fogyasztások találhatóak pld. TDCi 2.0 150LE vegyes 4.5l/100km.


A gyakorlatban pont ugyanannyit, mint egy MK3, MK4... A katalógusadatok "tájékoztató jellegű" ökörségek..., amit a laborban összehoztak.

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 11:01:25 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/



 vigyor3
https://www.facebook.com/Winkler-R%C3%B3bert-252364844815710/

"Miután leadtam a cikket, még mentem vele 500 kilométert,és az a helyzet, hogy a Vignale még így járt jól, mert most már sokkal jobban utálom ezt a szerencsétlen."
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #880 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 12:23:10 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/



Tényleg ennyire kuka lenne? Mert akkor hiába a kinézet, ha minden más gyengus. Sad
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #881 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 18:21:03 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/



Pedig szurkoltam, hogy Winkler jókat írjon róla. Mert nálam nem volt gyerebe ez a Vignale téma már az eleje óta... Pedig konfigoltam is egyet még a mostani előtt, csak 12,7-ért kevésnek éreztem, amit kaptam volna. Ezen felül az értékvesztése sztem bőven 1M/év feletti lesz...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:09:53 »

Lehúzzák, mert valszeg nem yo kocsi!

Beszéltem egy ismerősömmel, most MK5 titanium cégese van, MK4 - est váltotta vele. Visszasírja a régit! Az új kissebb, lomhább, a hifi és navi, fedkomp egy phos, futóműve egy szintetikus lekvár, kormányzása halott, semmiben nem tudott előrelépni, legfeljebb a külső... 

Hamar kell egy facelift, mert így nem lesz bestseller! A vinyálé meg mi? Ki a célközönség?

És annak az ismerősnek milyen motoros van?
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #883 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:16:36 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/


Mondjuk az tényleg elég vékony, ha ilyen girbegurba varrással és hullámosodó bőrrel (az ülés szélén, 21-es kép, 26-os, 28-as és 31-es kép) akarnak prémiumot játszani, az még az alapban is gáz lenne.
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:18:51 »

Gyakorlatilag mindent lehúznek rajta...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/11/02/vignale/



Ez a Vinkler egy pöcs. Meg a mondeós cikkbeli taxis is. Sokmindent lehet mondani a mondeóra, de hogy nem ráz az biztos. Tetszik vagy sem, a Ford sosem volt egy prémium autó. És nem feltétlenül a minőség miatt. Magyarországon sajna sok sznob majom él, akinek csak a BMW, VW és AUDI a menő. Persze más dolog menni egy kölcsön bömössel, és más dolog fenntartani. Vagy épp annak örülni, hogy nem megyünk neki senkinek amikor 180-nál leáll a motor a vadiúj bömösben. Persze sorolhatnám a sok konkurens tapasztalatot. Minden autót lehet fikázni, csak hát most éppen a VW-t nem divat, függetlenül attól, hogy egy rakás xar vagy sem.
Naplózva
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 22:00:30 »

Azért az elég kérdőjeles, hogy miért Winkler írja a tesztet a Vignale-ról is, miután már hasonlóképpen lehúzta a "normál" Mondeo MKV-t korábban. Vannak páran a TC-nál, nem lett volna semlegesebb, ha valaki más vette volna kézbe ezt?

Aztán: (újság)írói szabadság meg minden rendben, mégis, a cikk min. 50%-a nem az autóról szól, hanem arról, hogyan nullázza le a nagy neveket, mit a Ghia és Vignale a Ford, ill. teljes visszatekintés az illető mesterek, ill. műhelyek történetére. Nekem ez kicsit sok volt egy autótesztben. 1-2 bekezdés még elmegy, sőt, kell is, de 50%...

Más: Nem csak ebben a tesztben, de már máshol is olvastam (nem csak WR-től), hogy kapásból nem egyértelmű minden kezelőszerv működése. Feltételezem, hogy a kézikönyvet kézbe sem vette. De akkor is: az átlagpolgár nem 1 hétre veszi a kocsit, hanem 1-5-10 évre. <1 hónap alatt "kivűlről" fújja bárki, ami fontos neki. Bár nálam volt egy MK5-ös egy hétvégére és még ennyi idő alatt is rájöttem a dolgokra. Pedig pl. a tempomat teljesen más, mint az MKIV-en (azzal 7 éve járok). A "set as destination"-ba én is beleütköztem 2x, harmadszorra már tudtam.

Különösen tetszett az "És miért raknak egy benzines autóba is gyorstelepítésű drótakadályt tartalmazó szélvédőt?" megjegyzés. Tudja ez a "mindent jobban tudok ám" okostóni, mi a franc az a drótakadály? Hogy mennyire hasznos? Ja, lehet, hogy nem októberben, majd inkább télen, amikor vagy a jeget kapom le hamarabb a szélvédőről vagy a páramentesítés lesz meg gyorsabban. Ha nem tudja, miért nem kérdezi meg egy Mondeóstól?

Ülésszellőztetés: nincs a Vignale-ban. Helyesebben: nem volt a tesztautóban. Opcióként van, rendelni kell. Sőt az MKIII-ban is volt már (nekem is). És most várom az MKV-t, abban is lesz, Winkler úr! Kíváncsi lennék, hogy melyek azok a márkák/típusok, ahol az ülésszellőztetés az alapkivitelben is benne van. Esetleg egy közepes Lexus? MB E vagy S? BWM 7-es? RR? Ilyen szinten nincs még a Vignale, de árban sem! De ha e nélkül nem autó az autó: megkapható. Fordéknál (mostanában) úgy hívják: komfort ülés = elektromos állítás 3x memóriával + fűtés/szellőztetés + 11-pontos masszírozás.

Nem mondom, hogy a Vignale egy valódi szintugrás (mint Toyotáéknál a Lexus). Sőt nekem nem is tetszik jobban, mint egy jól felszerelt Titanium X. De WR egyoldalú köpködése kihúzta nálam a gyufát. Persze-persze, nem kell őt olvasni.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 22:13:51 »

Itt van egy cikk ugyancsak egy Mondeo V-ről ellenpéldának. Bár ebben is van nem egy negatívum, de legalább kiegyensúlyozott és tárgyilagos. És itt Krepsz úr meg is találta valahol azt a fránya ülésszellőztetést...
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.02 hétfő, 22:17:07 írta TamTam » Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2015.11.03 kedd, 10:29:42 »

És annak az ismerősnek milyen motoros van?

150LE, Dezső
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #888 Dátum: 2015.11.03 kedd, 10:47:14 »

Ez a Vinkler egy pöcs. Meg a mondeós cikkbeli taxis is. Sokmindent lehet mondani a mondeóra, de hogy nem ráz az biztos. Tetszik vagy sem, a Ford sosem volt egy prémium autó. És nem feltétlenül a minőség miatt. Magyarországon sajna sok sznob majom él, akinek csak a BMW, VW és AUDI a menő. Persze más dolog menni egy kölcsön bömössel, és más dolog fenntartani. Vagy épp annak örülni, hogy nem megyünk neki senkinek amikor 180-nál leáll a motor a vadiúj bömösben. Persze sorolhatnám a sok konkurens tapasztalatot. Minden autót lehet fikázni, csak hát most éppen a VW-t nem divat, függetlenül attól, hogy egy rakás xar vagy sem.

Bennem is ez fogalmazódott meg.

Mk4-hez képest nem hiszem, hogy sokat változott volna a futómű, hátrányára biztos (gondolom) nem... Az mk4, de még mk3 futóművét meg istenítik, szóval...

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #889 Dátum: 2015.11.03 kedd, 12:05:09 »

150LE, Dezső

Érdekes, nekem más a tapasztalatom, és nem azért mert nekem az van.
Az új kissebb - ez nem igaz, legfeljebb az illető hízott Cheesy
lomhább - nem tudom a 150 lovas milyen, de a 180-as megy mint a golyó (összehasonlítva a szomszéd MK4-esével),
a hifi és navi, fedkomp egy phos - a navi tökéletesen elnavigált Németországba, de tény, hogy az IGo százszor jobb. Hifi? Attól függ melyik van benne. Fed komp? Mit kellene még tudnia? Mert rejtvényt valóban nem tud fejteni.
futóműve egy szintetikus lekvár - szintetikus? Mi a baja, hogy nem rázza ki a belét? Mert nem értem.
kormányzása halott - igen, van akinek nem tetszik, hogy egy nyomvájú nem tépi ki a kezéből a kormányt. Nekem az Insignia elég volt ebből a szempontból
semmiben nem tudott előrelépni - hát én nem ismertem az elsőt
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.03 kedd, 12:09:27 írta haniboy » Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #890 Dátum: 2015.11.03 kedd, 12:49:53 »

Bennem is ez fogalmazódott meg.

Mk4-hez képest nem hiszem, hogy sokat változott volna a futómű, hátrányára biztos (gondolom) nem... Az mk4, de még mk3 futóművét meg istenítik, szóval...


Egy ismerősömet vittem el egy faluba. Régebbi típusú A8 audija van. Megyünk fel a hegyen, és mondja, hogy itt bizony rázni fog nagyon, mert csúszásgátlós az út. Majd megdöbbenve mondja: Jé, ennek ilyen jó a futóműve? Engem még nem rázott. Persze peresebb gumival nyilván zötyögősebb az út, na de melyik kocsinál nem?
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #891 Dátum: 2015.11.03 kedd, 19:38:38 »

Eleg sokat mentek ket honap alatt!
 wow1

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_ecoboost-9404542
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #892 Dátum: 2015.11.03 kedd, 19:44:44 »

28 km óránként  wow1 de 2 hónapos autóért az ár már sokkal barátibb. vigyor3
Figyu:
Egyéb információ:
-keveset futott  eplus2 eplus2 eplus2
-nem dohányzó
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.03 kedd, 19:47:11 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2015.11.03 kedd, 19:50:27 »

Vmi kölcsönzös lehetett vagy "próba"transferjárat...
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2015.11.03 kedd, 19:51:51 »


Ez szerintem nem mondeo, hanem fusion. A váltógomb is erre utal. Ráadásul a specifikációban csuppa hülyeség van leírva. pl 180 lovas benzinmotor nincs, és nem is led fényszórós.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #895 Dátum: 2015.11.04 szerda, 10:29:02 »

Ez szerintem nem mondeo, hanem fusion. A váltógomb is erre utal. Ráadásul a specifikációban csuppa hülyeség van leírva. pl 180 lovas benzinmotor nincs, és nem is led fényszórós.

Ez bizony az!  eljen
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #896 Dátum: 2015.11.04 szerda, 10:36:43 »

Ez bizony az!  eljen

De melyik?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2015.11.04 szerda, 20:25:38 »

Ez bizony az!  eljen

Ez bizony az? Mármint mi?
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #898 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 09:20:52 »

Ez bizony az? Mármint mi?
Fusion. És nem Mondeo.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 12:38:03 »

Idáig az alábbi észrevételeim vannak. (már ha valakit érdekel)
2.0 TDCi Titanium 180 Le.
22 000 km-t mentem idáig, és túlnyomó részt csak kellemes tapasztalatom van. Igaz, akad jó pár javítandó feladat a Ford számára, de alapjában véve rendben van az autó.
5 év és 250 000 km teljes gyári garancia szinte mindenre. Ez nagyon megnyugtató érzés, pláne azok után, hogy a 2 éves Opel Insigniámra közel 2 millát kellett költeni. (a GM szerint csupa egyedi hiba volt, amiről még nem is hallottak. Mondanom sem kell, hazudnak mint a vízfolyás)

Sokan írják, hogy lomha, meg ráz, meg mittudomén. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy a tesztelők akkor érzik magukat okosnak, ha lefikáznak egy autót.
Lomha lenne? Dehogy, csak sport fokozatban rá kell lépni a gázpedálra.
Azt nem tudom, hogy a váltó milyen áttételezésű, és hányadik fokozatban vált fel városban, vagy kanyarodásnál, mert a powershift szinte észrevétlenül teszi a dolgát. Nagyon kényelmes.

Azt írják, hogy ráz. Könyörgöm, egy 19-es kerék, 40-es gumival, melyik autón nem ráz?
A 235/45 R18 nem ráz már, és még nem is lesz tőle nyúlós, úgyhogy egyelőre jó választásnak tűnik.

Automata parkolás. Érdekes, minden tesztelőnek rosszul parkol. A kutya fáját neki. Én eddig kb. 15 x mutattam meg ismerősöknek, de egyszer sem állt be rosszul. Bár a hétköznapokban nem használom.
Amire kicsit jobban kitérnék, az a fényszóró. Akit már lepett meg kivilágítatlan biciklis, lovaskocsi, vagy éppen szarvas az éjszaka közepén, az tudja, hogy mennyire hasznos dolog egy jó fényszóró. Adaptívnak hívják ugyan, de talán csak a kanyarkövetős része működik rendesen. Alap esetben 2 led világít előre, és van egy harmadik, amelyik a kanyarodó fényt hivatott képviselni. Mondanom sem kell, hogy gyakorlatilag semmit nem ér. Sokáig azt hittem, hogy rossz. Majd kiderült, hogy nem az, de csak akkor látni, ha szemben állok magammal, vagy egy tükröződő felületen  Undecided
Az adaptív részéből a városi (széles) világítás teljesen felesleges, ráadásul ha ilyenkor felkapcsolom a reflektort nagyon szórt fényt ad, és ez nem épp előnyös. Autópályán, vagy autóúton  túl közel világít, és a fényerejét sem emeli meg. Nagyobb tempónál csak reflektorral lehet nyugodtan autózni. Ez teljesen érthetetlen számomra. Fényerő tekintetében szintén gyengusz. Reflektornál is sokszor van olyan érzésem, hogy valami elnyeli a fényt ami kijön a lámpából  Huh?
Egy jobb xenon, de még talán egy halogén is tönkreveri, ami szerintem ultraciki.

Nem tudom az előző mondeók hogyan működtek, de ebben akad pár figyelmesség. Pl. ha telefonálás közben a ventillátort visszaveszi, hogy ne zúgjon. Ugyanígy akkor is amikor a start-stop leállítja a motort. Apropó start-stop rendszer. Már előre utáltam amikor megrendeltem, de be kell vallanom, nagyon kényelmes, és egyáltalán nem zavaró. (van akit az zavar, hogy nem tud kilőni a lámpánál)

Pozitív:
•   nagyon jól néz ki, (nem csak az én véleményem)
•   a motor kellően rugalmas, és jól megy. Tényleg jól.
•   a váltó kényelmes, miután hozzám igazodott, észre sem venni mikor vált
•   a futómű nagyon jó, nekem nem ráz, mint azt pár tesztben írják
•   az ülések (bőr) nagyon kényelmesek
•   esőben felkapcsolja a lámpát (ezt mindig hiányoltam a többi kocsimból)
•   szélvédő és kiegészítő elektromos fűtés szinte isten áldása
•   fogyasztás normál vezetési stílusnál nagyon jó (6-6,2L)

Negatív:
•   a széles kerekek minimálisan ugyan, de követik a nyomvályút
•   ködlámpakapcsoló nem kapcsolja fel automatikusan a lámpát
•   jobb hátsó ajtó rolója zörög
•   első kárpitok bizonyos zenéknél zörögnek
•   ha leengedem a bal és jobb ablakot, a gumi nem húzza le a külső párát, ami érthetetlen
•   kormány és ülésfűtés nagyon lassan melegszik
•   csomagtér ajtó brutál nehéz, mintha ólomból lenne
•   nincs magyar menü és navigáció
•   sync 2 kicsit lassú
•   led fényszóró fényerőben gyenge, autópályán túl közelre világít (remélem lesz frissítés hozzá)

Hát egyelőre ennyi
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.05 csütörtök, 18:45:31 írta haniboy » Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 112   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.