Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 17:26:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 261327 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
legyozo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #200 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 12:14:41 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.08.21 vasárnap, 12:05:13
a takarólemez alól szivárog az olajad?
azt leszeded, bekened tömítőpasztával, és kész
Nagyon úgy tűnik. A takarólemez és környéke tiszta olaj.
Ez volt a lényeg, hogy csavar ki, lemez le, tömítés vagy tömítőpaszta és ennyi.
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #201 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 12:16:31 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.08.21 vasárnap, 11:52:16
pirossal a váltó teteje van jelölve
oda amúgy kerülhet a légszűrőházból is ..
A levegőszűrőház kívül-belül teljesen száraz, gondolom így nem tud onnan ráfolyni.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #202 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 18:14:13 »
Idézetet írta: legyozo - 2011.08.21 vasárnap, 12:14:41
Nagyon úgy tűnik. A takarólemez és környéke tiszta olaj.
Ez volt a lényeg, hogy csavar ki, lemez le, tömítés vagy tömítőpaszta és ennyi.
én letakarítanám biztos ami biztos és megnézném, hogy honnan kerül oda olaj
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #203 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 18:23:23 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.08.21 vasárnap, 18:14:13
én letakarítanám biztos ami biztos és megnézném, hogy honnan kerül oda olaj
gondolom azért kérdezte, mert mint a mellékelt ábrán látszik, most kint van a cucc. így könnyebb javítani, viszont nehezebb diagnosztizálni, hiába pucolja meg...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #204 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 18:33:01 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.08.21 vasárnap, 18:23:23
gondolom azért kérdezte, mert mint a mellékelt ábrán látszik, most kint van a cucc. így könnyebb javítani, viszont nehezebb diagnosztizálni, hiába pucolja meg...
ez nem az övé ...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #205 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 18:35:45 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.08.21 vasárnap, 18:33:01
ez nem az övé ...
akkorjóvanakkor
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #206 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 19:25:32 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.08.21 vasárnap, 18:35:45
akkorjóvanakkor
Így van, nem az én váltom. A netről van a kép, könnyebb mutatni, mint magyarázni...
Amúgy az sem tiszta, hogy lehet megállapítani az olajszivárgás helyét. A szívóoldal majdnem le van bontva, ha letakarítom se tudom beindítani, hogy újra elinduljon a szivárgás. Ha összerakom a gépet, akkor meg nem látszódik az olajfolyás. Ha van valami ötletetek, akkor szívesen fogadom.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #207 Dátum:
2011.08.21 vasárnap, 19:33:06 »
Idézetet írta: legyozo - 2011.08.21 vasárnap, 19:25:32
Így van, nem az én váltom. A netről van a kép, könnyebb mutatni, mint magyarázni...
Amúgy az sem tiszta, hogy lehet megállapítani az olajszivárgás helyét. A szívóoldal majdnem le van bontva, ha letakarítom se tudom beindítani, hogy újra elinduljon a szivárgás. Ha összerakom a gépet, akkor meg nem látszódik az olajfolyás. Ha van valami ötletetek, akkor szívesen fogadom.
azt azért meg tudod állapítani, hogy a motor felől jön-e a cucc. ha a harang is dzsuvás...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
gumilab
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #208 Dátum:
2011.08.24 szerda, 22:35:29 »
Szasztok!
Tudja véletlenül vki, hogy egy új kuplung tárcsának mekkora a vastagsága? Motor lett cserélve az autómban, és ha már kint van a váltó is le lett bontva. A tárcsa igen kopott volt, ezért egy sásdi cégnél kapott új ferrodol réteget. Az összerakást követően fültépően fütyül a váltó, és leginkább akkor, amikor gyorsitok, és nem benyomott kuplungnál. A szerelő váltig állítja, hogy vastag lett a tárcsa, az a baj!
Upomocs!!
NEm tudom, hogy most a szerelő nem jól rakta össze, vagy tényleg vastag lett a tárcsa!
Naplózva
2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #209 Dátum:
2011.08.24 szerda, 22:40:09 »
Idézetet írta: gumilab - 2011.08.24 szerda, 22:35:29
Szasztok!
Tudja véletlenül vki, hogy egy új kuplung tárcsának mekkora a vastagsága? Motor lett cserélve az autómban, és ha már kint van a váltó is le lett bontva. A tárcsa igen kopott volt, ezért egy sásdi cégnél kapott új ferrodol réteget. Az összerakást követően fültépően fütyül a váltó, és leginkább akkor, amikor gyorsitok, és nem benyomott kuplungnál. A szerelő váltig állítja, hogy vastag lett a tárcsa, az a baj!
Upomocs!!
NEm tudom, hogy most a szerelő nem jól rakta össze, vagy tényleg vastag lett a tárcsa!
már ne haragudj,de ezt becoptad...Szerintem pont ott spóroltál,ahol nem kellett volna.De egyébként ha fütyül,akkor valószínűleg a lendkeréknél lesz gond,valószínűleg baxtak központosítani.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.08.24 szerda, 22:47:34 írta misi107
»
Naplózva
gumilab
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #210 Dátum:
2011.08.24 szerda, 22:47:00 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.08.24 szerda, 22:40:09
már ne haragudj,de ezt becoptad...Szerintem pont ott spóroltál,ahog nem kellett volna.
De kis rendi vagy! köszi, de ezzel nem vagyok előrébb! Esetleg a méret tekintetében nem vagy ilyen okos?
Naplózva
2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #211 Dátum:
2011.08.24 szerda, 22:50:05 »
Idézetet írta: gumilab - 2011.08.24 szerda, 22:47:00
De kis rendi vagy! köszi, de ezzel nem vagyok előrébb! Esetleg a méret tekintetében nem vagy ilyen okos?
NEm,mert momentán nincs kéznél kuplungtárcsám,de holnapra nézek neked (igaz,az véhatos,de majdnem új...) A haynes-ben való keresésben meg túl sötét van...
Naplózva
gumilab
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #212 Dátum:
2011.08.24 szerda, 22:55:04 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.08.24 szerda, 22:50:05
NEm,mert momentán nincs kéznél kuplungtárcsám,de holnapra nézek neked (igaz,az véhatos,de majdnem új...) A haynes-ben való keresésben meg túl sötét van...
előre is köszi! úgy is csak pénteken lesz szétszedve! csak azt nem értem, ha tényleg ez a baj, akkor miért nem kinyomott állapotban csinálja?
Naplózva
2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #213 Dátum:
2011.08.24 szerda, 23:17:48 »
Idézetet írta: gumilab - 2011.08.24 szerda, 22:55:04
előre is köszi! úgy is csak pénteken lesz szétszedve! csak azt nem értem, ha tényleg ez a baj, akkor miért nem kinyomott állapotban csinálja?
mert akkor külön van választva az erőátvitel.Azt sem tartom kizártnak,hogy központosítva van,de a réteg nem egyenletes és egész egyszerűen a forgás nem egyenletes.Emiatt félrehúzza a lendkereket összekapcsolt állapotban.Vinnyogó,visító hangot hallasz,akkor szerintem az lesz a gond.Én a helyedben-bár nem olcsó-de beruháznék egy új szettbe.Akkor olyan 150-200e km-re le van tudva,amit meg elrontottak fizessék ki vagy vissza az árát.Nem vicc,mert ha szétszáll a lendkerék az visz magával mást is vagy ha abba is belemar a tárcsa,akkor egyrészt vehetsz másik kereket,nameg motornak sem tesz jót az egyenetlen terhelés.
Naplózva
gumilab
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #214 Dátum:
2011.09.01 csütörtök, 14:12:02 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.08.24 szerda, 23:17:48
mert akkor külön van választva az erőátvitel.Azt sem tartom kizártnak,hogy központosítva van,de a réteg nem egyenletes és egész egyszerűen a forgás nem egyenletes.Emiatt félrehúzza a lendkereket összekapcsolt állapotban.Vinnyogó,visító hangot hallasz,akkor szerintem az lesz a gond.Én a helyedben-bár nem olcsó-de beruháznék egy új szettbe.Akkor olyan 150-200e km-re le van tudva,amit meg elrontottak fizessék ki vagy vissza az árát.Nem vicc,mert ha szétszáll a lendkerék az visz magával mást is vagy ha abba is belemar a tárcsa,akkor egyrészt vehetsz másik kereket,nameg motornak sem tesz jót az egyenetlen terhelés.
egy kinyomócsapágy megoldotta a problémát! tárcsával úgy néz ki, nincs gond azóta megvolt a futómű állítás is. és köszi az infókat!
Naplózva
2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
legyozo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #215 Dátum:
2011.11.03 csütörtök, 22:56:51 »
Sziasztok!
Ide is csak gyári olaj vagy elég a 75W 90-re koncentrálni?
Valaki esetleg megbízható és kedvező árú olajat tudna ajánlani?
Üdv
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #216 Dátum:
2011.11.03 csütörtök, 23:01:00 »
Idézetet írta: legyozo - 2011.11.03 csütörtök, 22:56:51
Sziasztok!
Ide is csak gyári olaj vagy elég a 75W 90-re koncentrálni?
Valaki esetleg megbízható és kedvező árú olajat tudna ajánlani?
Üdv
Nincs gyári, Mobilt adnak gyáriként.
Parnalub ESX-75 mehet bele, 1500/liter és nincs vele gond.
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #217 Dátum:
2011.11.03 csütörtök, 23:11:23 »
Idézetet írta: drof - 2011.11.03 csütörtök, 23:01:00
Nincs gyári, Mobilt adnak gyáriként.
Parnalub ESX-75 mehet bele, 1500/liter és nincs vele gond.
Ok, köszi.
Néztem a Parnalubot, de mivel én nem ismertem, tartottam tőle. De, ha nincs negatív tapasztalat, akkor ez lesz.
Üdv
Találtam egy szervizt ahol, ha ott veszed az olajat, akkor ingyen ki is cserélik.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.04 péntek, 14:36:17 írta legyozo
»
Naplózva
hayhapapi
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #218 Dátum:
2011.12.27 kedd, 11:06:50 »
Srácok! Úgy hallom elkezdett "süvíteni" a kinyomócsapágyam. Ha benyomom a kuplungot, halk "súrlódás" hallatszik. Mikorra várhatom az elhalálozást kb? Illetve mennyibe fáj ennek a javítása?
Naplózva
bluedevils
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 124
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #219 Dátum:
2011.12.27 kedd, 16:25:11 »
Sziasztok!
MK I váltókart hogyan lehet szétszedni, mert valami zörög benne, természetesen az ideális fordulatszám-tartományban. Ha felhúzom közben a gyűrűt, akkor abba hagyja.
Naplózva
Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #220 Dátum:
2011.12.27 kedd, 19:51:09 »
Idézetet írta: bluedevils - 2011.12.27 kedd, 16:25:11
Sziasztok!
MK I váltókart hogyan lehet szétszedni, mert valami zörög benne, természetesen az ideális fordulatszám-tartományban. Ha felhúzom közben a gyűrűt, akkor abba hagyja.
94-es az autód,az szopás.MErt bepattintós a váltógomb,nem menetes.Ha nincs szerencséd,úgy jön le,hogy kiszakad a gumibetét...utána a többi egyszerű...vagy szerezz be egy váltógombot (pattintóst talán már nem gyártanak,de bontva lehet találni) vagy 3e ft-ért vegyél menetes kart/kulisszát és cseréld le az egészet.Ha csak meg akarod nézni,mi zörög,pattintsd ki a váltószoknyát,húzd fel és eléd tárul az egész kar.
Naplózva
bluedevils
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 124
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #221 Dátum:
2011.12.27 kedd, 20:20:06 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.12.27 kedd, 19:51:09
94-es az autód,az ***ás.MErt bepattintós a váltógomb,nem menetes.Ha nincs szerencséd,úgy jön le,hogy kiszakad a gumibetét...utána a többi egyszerű...vagy szerezz be egy váltógombot (pattintóst talán már nem gyártanak,de bontva lehet találni) vagy 3e ft-ért vegyél menetes kart/kulisszát és cseréld le az egészet.Ha csak meg akarod nézni,mi zörög,pattintsd ki a váltószoknyát,húzd fel és eléd tárul az egész kar.
A váltógomb menetes. A szoknyát már felhúztam
, de nem találtam semmi gyanúsat. Valahol ott a gyűrűnél kellene keresgélnem, de ott valami stift van, ha jól láttam. Azért köszönöm.
Naplózva
Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #222 Dátum:
2011.12.27 kedd, 20:38:00 »
Idézetet írta: bluedevils - 2011.12.27 kedd, 20:20:06
A váltógomb menetes. A szoknyát már felhúztam
, de nem találtam semmi gyanúsat. Valahol ott a gyűrűnél kellene keresgélnem, de ott valami stift van, ha jól láttam. Azért köszönöm.
kár,hogy a szoknyafelhúzás után nem találtál semmi érdekeset...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #223 Dátum:
2012.01.01 vasárnap, 11:37:11 »
igen jó a váltója a mondinak
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #224 Dátum:
2012.01.04 szerda, 13:33:51 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.01.01 vasárnap, 11:37:11
igen jó a váltója a mondinak
Háát....
Esetleg próbálj majd ki egy hasonló korú Audit....
Igen meg fogsz lepődni....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #225 Dátum:
2012.01.04 szerda, 13:48:36 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.01.01 vasárnap, 11:37:11
igen jó a váltója a mondinak
Jó a lótúrót jó! Átlagos.
Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!
Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.
De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #226 Dátum:
2012.01.04 szerda, 15:15:10 »
Idézetet írta: drof - 2012.01.04 szerda, 13:48:36
Jó a lótúrót jó! Átlagos.
Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!
Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.
De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet.
maximális egyetértés...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #227 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:09:16 »
Idézetet írta: drof - 2012.01.04 szerda, 13:48:36
Jó a lótúrót jó! Átlagos.
Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!
Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.
De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet.
szóljál ha kipróbálhatom
nekem nagyon bejön a fokozatok minden
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #228 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:21:31 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.01.04 szerda, 18:09:16
szóljál ha kipróbálhatom
nekem nagyon bejön a fokozatok minden
Szólok majd időben!
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #229 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:29:35 »
Idézetet írta: drof - 2012.01.04 szerda, 18:21:31
Szólok majd időben!
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #230 Dátum:
2012.01.13 péntek, 22:13:14 »
Idézetet írta: drof - 2012.01.04 szerda, 13:48:36
Jó a lótúrót jó! Átlagos.
Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!
Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.
De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet.
csatlakozom...
(sajnos) rengeteg hasonló korú autó veri a Mondeot váltóban, sok-sok kocsit vezettem már... németek, japánok nagyrészt a jobbak... (a francia, meg az olasz kocsik viccesek ezen a téren... amerikait pedig szégyen manuálisban vezetni... hacsak nem egy 4 liter fölötti mocis és 1980 alatti évjáratú a gép
)
egyébként nem fontos az Audiig elmenni, elég Passat vagy egy Skoda... (jó, nem 120L-re gondolok
)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #231 Dátum:
2012.02.21 kedd, 21:24:59 »
Sziasztok!
A következő problémával küzdök:
Először is nem világít a tolatólámpám. Persze, eszembe jutott a kapcsolót kicserélni, az működik, mert kimértük. Maga a lámpa is működik, mert azon is túl vagyunk.
Voto megnézte a váltó végén lévő rudazatot és szerinte a rudazat (ami nyomja a kapcsolót, hogy működjön) végéről hiányzik valami, mert jelen állapotban nem éri el a rudazat a kapcsolót.
Találkoztatok már ilyen problémával vagy egy jó rejtvényt adtam fel?
Lehet ezzel csinálni valamit egyáltalán? A gáz az, hogy már megállított a rendőr is és figyelmeztetett. Mit csináljak, hogy világítson a tolatólámpám?
Valakinek ötlete?
Előre is kösz.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.02.21 kedd, 21:53:24 írta doktorúr
»
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #232 Dátum:
2012.02.21 kedd, 21:30:58 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.01.13 péntek, 22:13:14
csatlakozom...
(sajnos) rengeteg hasonló korú autó veri a Mondeot váltóban, sok-sok kocsit vezettem már... németek, japánok nagyrészt a jobbak... (a francia, meg az olasz kocsik viccesek ezen a téren... amerikait pedig szégyen manuálisban vezetni... hacsak nem egy 4 liter fölötti mocis és 1980 alatti évjáratú a gép
)
egyébként nem fontos az Audiig elmenni, elég Passat vagy egy Skoda... (jó, nem 120L-re gondolok
)
Akkor itt vagyok most ellenpéldának.A második váltócsere óta,amikor visszakerült az eredeti és új olaj került bele,valami nagy jót is elkövettek a szerelők.MErt olyan szinten sikerült belőniük a bowdent,hogy azóta szépen kattan a helyére az összes fokozat,nincs (nagyon minimális) holtjátéka van a karnak.Nem szorul,nem lötyög de lehet érezni,hogy dolgozik a vas.Számomra meglepő,mert én eddig az mk1. tolórudas váltóját szerettem,de ez most megváltozott.
Naplózva
Udo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #233 Dátum:
2012.02.24 péntek, 14:57:06 »
Idézetet írta: doktorúr - 2012.02.21 kedd, 21:24:59
Sziasztok!
A következő problémával küzdök:
Először is nem világít a tolatólámpám. Persze, eszembe jutott a kapcsolót kicserélni, az működik, mert kimértük. Maga a lámpa is működik, mert azon is túl vagyunk.
Voto megnézte a váltó végén lévő rudazatot és szerinte a rudazat (ami nyomja a kapcsolót, hogy működjön) végéről hiányzik valami, mert jelen állapotban nem éri el a rudazat a kapcsolót.
Találkoztatok már ilyen problémával vagy egy jó rejtvényt adtam fel?
Lehet ezzel csinálni valamit egyáltalán? A gáz az, hogy már megállított a rendőr is és figyelmeztetett. Mit csináljak, hogy világítson a tolatólámpám?
Valakinek ötlete?
Előre is kösz.
Hello!
Nekem is volt ilyen problémám 3 éve.
Látszólag működött a kapcsoló, 2-3mm-t benyomva kapcsolt is. Nem is volt elkopva az a része sem,
amelyl érintkezik a rudazattal. Kicsit drágállottam az új tolatólámpa kapcsoló árát, ezért szétszedtük apámmal az egészet. Nekem dízel autóm van, ennek a javítását tudom leírni.
Ha az ember kezében fogja a kapcsolót, lát 4 stiftet oldalt. A stiftek mellett le kell vágni/reszelni 1mm mélyen a műanyagokat, majd fogóval kihúzni mind a négy stiftet. Ekkor ha jól emlékszem, szét lehet szedni a házát.
Belül egy gumimembránt tologat egy kicsi 1-2mm átmérőjű rudacska , emögött van a kapcsoló.
A membrán a sok erőltetett hátramenetbe tétel miatt átlyukadt, és néha magába tartotta a gumiban lévő lyuk a rudat,ilyenkor kellett 2-3mm-t tolni a kapcsolón, hogy működjön. Ha kiszedtük a lyukból a normál pozíciójába, akkor csak egyet. Mi gumilap híjján a régi "membránt" használtuk fel. 180 fokkal elfordítottuk, hogy a rúd útja ne a lyukba
essen, hanem 4 mm-rel odébb. Egy kis szigetelőszalaggal "befoltoztok" a lyukat, majd összeraktuk a kapcsolót , és beszereltem a kocsiba próbaképpen.
Képet nem készítettünk, mert nem voltunk biztosak a sikerben. Azóta sajnálom, mert hibátlanul működik a kapcsoló.
Kiszedni lusta vagyok, mert *** helyen van. Egyszer már felajánlottam, hogy ha valakinek van ilyen rossz kapcsolója,
megcsinálom, és fényképezek, de nem volt jelentkező.
Ameddig írtam ezt a hozzászólást, ennyi idő alatt el is készítettem volna.
Mondjuk kiszedni a kapcsolót a 95-ös dízel autómból nagyor rossz volt. Irtó rossz helyen van...
Naplózva
MkI kombi TD 1995
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #234 Dátum:
2012.02.24 péntek, 21:02:01 »
Idézetet írta: Udo - 2012.02.24 péntek, 14:57:06
Hello!
Nekem is volt ilyen problémám 3 éve.
Látszólag működött a kapcsoló, 2-3mm-t benyomva kapcsolt is. Nem is volt elkopva az a része sem,
amelyl érintkezik a rudazattal. Kicsit drágállottam az új tolatólámpa kapcsoló árát, ezért szétszedtük apámmal az egészet. Nekem dízel autóm van, ennek a javítását tudom leírni.
Ha az ember kezében fogja a kapcsolót, lát 4 stiftet oldalt. A stiftek mellett le kell vágni/reszelni 1mm mélyen a műanyagokat, majd fogóval kihúzni mind a négy stiftet. Ekkor ha jól emlékszem, szét lehet szedni a házát.
Belül egy gumimembránt tologat egy kicsi 1-2mm átmérőjű rudacska , emögött van a kapcsoló.
A membrán a sok erőltetett hátramenetbe tétel miatt átlyukadt, és néha magába tartotta a gumiban lévő lyuk a rudat,ilyenkor kellett 2-3mm-t tolni a kapcsolón, hogy működjön. Ha kiszedtük a lyukból a normál pozíciójába, akkor csak egyet. Mi gumilap híjján a régi "membránt" használtuk fel. 180 fokkal elfordítottuk, hogy a rúd útja ne a lyukba
essen, hanem 4 mm-rel odébb. Egy kis szigetelőszalaggal "befoltoztok" a lyukat, majd összeraktuk a kapcsolót , és beszereltem a kocsiba próbaképpen.
Képet nem készítettünk, mert nem voltunk biztosak a sikerben. Azóta sajnálom, mert hibátlanul működik a kapcsoló.
Kiszedni lusta vagyok, mert *** helyen van. Egyszer már felajánlottam, hogy ha valakinek van ilyen rossz kapcsolója,
megcsinálom, és fényképezek, de nem volt jelentkező.
Ameddig írtam ezt a hozzászólást, ennyi idő alatt el is készítettem volna.
Mondjuk kiszedni a kapcsolót a 95-ös dízel autómból nagyor rossz volt. Irtó rossz helyen van...
Ez eddig mind szép és jó sőt az enyém is eképpen lett felújítva....
De Doktorúr-nál tutibiztos ,hogy a váltó hozzá se ér a kapcsolóhoz.....
A kapcsoló fölött/mellet van 1 gumidgó amit ha kihúzol akkor pont rá lehet látni a kapcsoló végére....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
doktorúr
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #235 Dátum:
2012.02.25 szombat, 07:45:58 »
Idézetet írta: voto - 2012.02.24 péntek, 21:02:01
Ez eddig mind szép és jó sőt az enyém is eképpen lett felújítva....
De Doktorúr-nál tutibiztos ,hogy a váltó hozzá se ér a kapcsolóhoz.....
A kapcsoló fölött/mellet van 1 gumidgó amit ha kihúzol akkor pont rá lehet látni a kapcsoló végére....
Ez így van, ahogy voto mondja, a kapcsoló tuti, hogy jó, nálam a rudazattal van valami gáz! Persze a váltó tökéletesen működik, csak a rudazat végén nem kóser valami!
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #236 Dátum:
2012.02.25 szombat, 21:45:33 »
Idézetet írta: doktorúr - 2012.02.25 szombat, 07:45:58
Ez így van, ahogy voto mondja, a kapcsoló tuti, hogy jó, nálam a rudazattal van valami gáz! Persze a váltó tökéletesen működik, csak a rudazat végén nem kóser valami!
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #237 Dátum:
2012.02.27 hétfő, 05:05:00 »
...van én nekem 95-ös porosodó (hazudok, mert szerintem még olajos) rudazatom TD-hez... eladó... nekem már nem kell, mert bowdenes van helyette... sajnos...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.02.27 hétfő, 05:08:34 írta [ Error ]
»
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #238 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 08:25:22 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.02.27 hétfő, 05:05:00
...van én nekem 95-ös porosodó (hazudok, mert szerintem még olajos) rudazatom TD-hez... eladó... nekem már nem kell, mert bowdenes van helyette... sajnos...
Szia!
Mennyi lenne az annyi?
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #239 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 09:12:40 »
Idézetet írta: doktorúr - 2012.03.05 hétfő, 08:25:22
Szia!
Mennyi lenne az annyi?
Szerintem ő a kapcsolórudazat-ra gondol ami a váltókar és a váltó között van....
És te nem azt keresed....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
maci023
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #240 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 15:35:49 »
Sziasztok! Lenne egy kérdésem 2.5-s v6-m van. Régebben automata váltó volt benne és most manuális váltó van benne. 4000 fölé nem tudom fel pörgetni. Van benne egy kapcsoló szerű ha azt át kapcsolom akkor ki tudom pörgetni 4000 főlé, de viszont ha le állítóm akkor nem tudom be índitani , csak akkor ha azt a kapcsolót vissza kapcsolóm. A computert kéne ki cserélni?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.05.14 hétfő, 15:57:19 írta maci023
»
Naplózva
maci023
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #241 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 15:43:21 »
Le fényképesztem hogy miről van szó , de sajna nem tudom fel rakni!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #242 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 16:04:59 »
Idézetet írta: maci023 - 2012.05.14 hétfő, 15:35:49
Sziasztok! Lenne egy kérdésem 2.5-s v6-m van. Régebben automata váltó volt benne és most manuális váltó van benne. 4000 fölé nem tudom fel pörgetni. Van benne egy kapcsoló szerű ha azt át kapcsolom akkor ki tudom pörgetni 4000 főlé, de viszont ha le állítóm akkor nem tudom be índitani , csak akkor ha azt a kapcsolót vissza kapcsolóm. A computert kéne ki cserélni?
a kábelt és a computert együtt kellene cserélned ...
vagy rövidrezárod a csatlakozóban a megfelelő pineket ..
Naplózva
hayhapapi
Vendég
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #243 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 16:37:03 »
Idézetet írta: maci023 - 2012.05.14 hétfő, 15:35:49
Sziasztok! Lenne egy kérdésem 2.5-s v6-m van. Régebben automata váltó volt benne és most manuális váltó van benne. 4000 fölé nem tudom fel pörgetni. Van benne egy kapcsoló szerű ha azt át kapcsolom akkor ki tudom pörgetni 4000 főlé, de viszont ha le állítóm akkor nem tudom be índitani , csak akkor ha azt a kapcsolót vissza kapcsolóm. A computert kéne ki cserélni?
Én ilyet akarok!! Egy rejtett kapcsolót amit ha átnyomok akkor nem lehet X fölé pörgetni, viszont beindul tőle az autó ha be van kapcsolva.. Eskü jó lenne
Naplózva
maci023
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #244 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 16:41:53 »
És az mire jó? ha nincs át kapcsolva akkor 4000 ki tom pörgetni utána le tilt. De át kapcsolom ki pörög és ha le állitom nem tom be inditani, csak ha vissza kapcsolom. Ez az automatának lenne valami fordulat szabályzoja? Vagy mi? Az a baj hogy nem tom hogyan kell fel tölteni képet mert fel raknám hogy miről van szó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #245 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 16:45:44 »
Idézetet írta: maci023 - 2012.05.14 hétfő, 16:41:53
És az mire jó? ha nincs át kapcsolva akkor 4000 ki tom pörgetni utána le tilt. De át kapcsolom ki pörög és ha le állitom nem tom be inditani, csak ha vissza kapcsolom. Ez az automatának lenne valami fordulat szabályzoja? Vagy mi? Az a baj hogy nem tom hogyan kell fel tölteni képet mert fel raknám hogy miről van szó.
kephost.com feltöltöd és belinkeled.
szerintem is az automata maradéka. motorvezérlő lett simára cserélve??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
maci023
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #246 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 16:50:09 »
Köszi!
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #247 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 16:53:55 »
Idézetet írta: maci023 - 2012.05.14 hétfő, 16:41:53
És az mire jó? ha nincs át kapcsolva akkor 4000 ki tom pörgetni utána le tilt. De át kapcsolom ki pörög és ha le állitom nem tom be inditani, csak ha vissza kapcsolom. Ez az automatának lenne valami fordulat szabályzoja? Vagy mi? Az a baj hogy nem tom hogyan kell fel tölteni képet mert fel raknám hogy miről van szó.
Ez ennél összetettebb dolog.
Automata váltós autót csak P/N fokozatokban lehet indítani D/1/2/3-ban nem. P/N fokozatokban viszont nem engedi az ECU 4000 fölé pörgetni, terheletlenül ne pörgesse az user.
Ami az átépítés után gond az a fentiek folyománya. Az ECU várja a jelet a fokozat előválasztó kartól, hogy éppen milyen állásban is vagyunk.
Én így tapasztaltam eddig, de bizonyára hamarosan érkezik egy tapasztaltabb kolléga és kijavít majd.
Vagy ECU csere, vagy kapcsoló mókolás.
Én nem csinálnék vele semmit, nagyon jó ez így. Max egy esztétikus kapcsolót a középkonzolra, immobilizernek sem utolsó.
Addig is itt egy videó a másik problémádra.
http://www.youtube.com/watch?v=-XuITTRSt-Q
Naplózva
maci023
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #248 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 17:00:19 »
http://www.kephost.com/view3.php?filename=mbf01zr6dm3bb48vtlur.jpg
Erről a kűtyűről van szó! Ezt kell kapcsolgatni!
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #249 Dátum:
2012.05.14 hétfő, 17:03:59 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.05.14 hétfő, 16:04:59
a kábelt és a computert együtt kellene cserélned ...
vagy rövidrezárod a csatlakozóban a megfelelő pineket ..
Nálad sikerült megoldani? A pin-es dolog engem is érdekel
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ