Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 10:14:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 261835 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 12:14:41 »

a takarólemez alól szivárog az olajad?
azt leszeded, bekened tömítőpasztával, és kész
Nagyon úgy tűnik. A takarólemez és környéke tiszta olaj.
Ez volt a lényeg, hogy csavar ki, lemez le, tömítés vagy tömítőpaszta és ennyi.

 
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 12:16:31 »

pirossal a váltó teteje van jelölve
oda amúgy kerülhet a légszűrőházból is ..
A levegőszűrőház kívül-belül teljesen száraz, gondolom így nem tud onnan ráfolyni.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 18:14:13 »

Nagyon úgy tűnik. A takarólemez és környéke tiszta olaj.
Ez volt a lényeg, hogy csavar ki, lemez le, tömítés vagy tömítőpaszta és ennyi.

 
én letakarítanám biztos ami biztos és megnézném, hogy honnan kerül oda olaj
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 18:23:23 »

én letakarítanám biztos ami biztos és megnézném, hogy honnan kerül oda olaj
gondolom azért kérdezte, mert mint a mellékelt ábrán látszik, most kint van a cucc. így könnyebb javítani, viszont nehezebb diagnosztizálni, hiába pucolja meg...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 18:33:01 »

gondolom azért kérdezte, mert mint a mellékelt ábrán látszik, most kint van a cucc. így könnyebb javítani, viszont nehezebb diagnosztizálni, hiába pucolja meg...

ez nem az övé ...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 18:35:45 »

ez nem az övé ...
akkorjóvanakkor hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 19:25:32 »

akkorjóvanakkor hehe
Így van, nem az én váltom. A netről van a kép, könnyebb mutatni, mint magyarázni...  smile
Amúgy az sem tiszta, hogy lehet megállapítani az olajszivárgás helyét. A szívóoldal majdnem le van bontva, ha letakarítom se tudom beindítani, hogy újra elinduljon a szivárgás. Ha összerakom a gépet, akkor meg nem látszódik az olajfolyás. Ha van valami ötletetek, akkor szívesen fogadom.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 19:33:06 »

Így van, nem az én váltom. A netről van a kép, könnyebb mutatni, mint magyarázni...  smile
Amúgy az sem tiszta, hogy lehet megállapítani az olajszivárgás helyét. A szívóoldal majdnem le van bontva, ha letakarítom se tudom beindítani, hogy újra elinduljon a szivárgás. Ha összerakom a gépet, akkor meg nem látszódik az olajfolyás. Ha van valami ötletetek, akkor szívesen fogadom.
azt azért meg tudod állapítani, hogy a motor felől jön-e a cucc. ha a harang is dzsuvás...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2011.08.24 szerda, 22:35:29 »

Szasztok!
Tudja véletlenül vki, hogy egy új kuplung tárcsának mekkora a vastagsága? Motor lett cserélve az autómban, és ha már kint van a váltó is le lett bontva. A tárcsa igen kopott volt, ezért egy sásdi cégnél kapott új ferrodol réteget. Az összerakást követően fültépően fütyül a váltó, és leginkább akkor, amikor gyorsitok, és nem benyomott kuplungnál. A szerelő váltig állítja, hogy vastag lett a tárcsa, az a baj!
Upomocs!! help NEm tudom, hogy most a szerelő nem jól rakta össze, vagy tényleg vastag lett a tárcsa!
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2011.08.24 szerda, 22:40:09 »

Szasztok!
Tudja véletlenül vki, hogy egy új kuplung tárcsának mekkora a vastagsága? Motor lett cserélve az autómban, és ha már kint van a váltó is le lett bontva. A tárcsa igen kopott volt, ezért egy sásdi cégnél kapott új ferrodol réteget. Az összerakást követően fültépően fütyül a váltó, és leginkább akkor, amikor gyorsitok, és nem benyomott kuplungnál. A szerelő váltig állítja, hogy vastag lett a tárcsa, az a baj!
Upomocs!! help NEm tudom, hogy most a szerelő nem jól rakta össze, vagy tényleg vastag lett a tárcsa!
már ne haragudj,de ezt becoptad...Szerintem pont ott spóroltál,ahol nem kellett volna.De egyébként ha fütyül,akkor valószínűleg a lendkeréknél lesz gond,valószínűleg baxtak központosítani.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.24 szerda, 22:47:34 írta misi107 » Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2011.08.24 szerda, 22:47:00 »

már ne haragudj,de ezt becoptad...Szerintem pont ott spóroltál,ahog nem kellett volna.

De kis rendi vagy! köszi, de ezzel nem vagyok előrébb! Esetleg a méret tekintetében nem vagy ilyen okos?
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2011.08.24 szerda, 22:50:05 »

De kis rendi vagy! köszi, de ezzel nem vagyok előrébb! Esetleg a méret tekintetében nem vagy ilyen okos?
NEm,mert momentán nincs kéznél kuplungtárcsám,de holnapra nézek neked (igaz,az véhatos,de majdnem új...) A haynes-ben való keresésben meg túl sötét van...
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2011.08.24 szerda, 22:55:04 »

NEm,mert momentán nincs kéznél kuplungtárcsám,de holnapra nézek neked (igaz,az véhatos,de majdnem új...) A haynes-ben való keresésben meg túl sötét van...

előre is köszi! úgy is csak pénteken lesz szétszedve! csak azt nem értem, ha tényleg ez a baj, akkor miért nem kinyomott állapotban csinálja?
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2011.08.24 szerda, 23:17:48 »

előre is köszi! úgy is csak pénteken lesz szétszedve! csak azt nem értem, ha tényleg ez a baj, akkor miért nem kinyomott állapotban csinálja?
mert akkor külön van választva az erőátvitel.Azt sem tartom kizártnak,hogy központosítva van,de a réteg nem egyenletes és egész egyszerűen a forgás nem egyenletes.Emiatt félrehúzza a lendkereket összekapcsolt állapotban.Vinnyogó,visító hangot hallasz,akkor szerintem az lesz a gond.Én a helyedben-bár nem olcsó-de beruháznék egy új szettbe.Akkor olyan 150-200e km-re le van tudva,amit meg elrontottak fizessék ki vagy vissza az árát.Nem vicc,mert ha szétszáll a lendkerék az visz magával mást is vagy ha abba is belemar a tárcsa,akkor egyrészt vehetsz másik kereket,nameg motornak sem tesz jót az egyenetlen terhelés.
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2011.09.01 csütörtök, 14:12:02 »

mert akkor külön van választva az erőátvitel.Azt sem tartom kizártnak,hogy központosítva van,de a réteg nem egyenletes és egész egyszerűen a forgás nem egyenletes.Emiatt félrehúzza a lendkereket összekapcsolt állapotban.Vinnyogó,visító hangot hallasz,akkor szerintem az lesz a gond.Én a helyedben-bár nem olcsó-de beruháznék egy új szettbe.Akkor olyan 150-200e km-re le van tudva,amit meg elrontottak fizessék ki vagy vissza az árát.Nem vicc,mert ha szétszáll a lendkerék az visz magával mást is vagy ha abba is belemar a tárcsa,akkor egyrészt vehetsz másik kereket,nameg motornak sem tesz jót az egyenetlen terhelés.

egy kinyomócsapágy megoldotta a problémát! tárcsával úgy néz ki, nincs gond azóta megvolt a futómű állítás is. és köszi az infókat!
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 22:56:51 »

Sziasztok!

Ide is csak gyári olaj vagy elég a 75W 90-re koncentrálni?

Valaki esetleg megbízható és kedvező árú olajat tudna ajánlani?

Üdv
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 23:01:00 »

Sziasztok!

Ide is csak gyári olaj vagy elég a 75W 90-re koncentrálni?

Valaki esetleg megbízható és kedvező árú olajat tudna ajánlani?

Üdv

Nincs gyári, Mobilt adnak gyáriként.

Parnalub ESX-75 mehet bele, 1500/liter és nincs vele gond.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 23:11:23 »

Nincs gyári, Mobilt adnak gyáriként.

Parnalub ESX-75 mehet bele, 1500/liter és nincs vele gond.
Ok, köszi.
Néztem a Parnalubot, de mivel én nem ismertem, tartottam tőle. De, ha nincs negatív tapasztalat, akkor ez lesz.
Üdv

Találtam egy szervizt ahol, ha ott veszed az olajat, akkor ingyen ki is cserélik.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.04 péntek, 14:36:17 írta legyozo » Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2011.12.27 kedd, 11:06:50 »

Srácok! Úgy hallom elkezdett "süvíteni" a kinyomócsapágyam. Ha benyomom a kuplungot, halk "súrlódás" hallatszik. Mikorra várhatom az elhalálozást kb? Illetve mennyibe fáj ennek a javítása?
Naplózva
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2011.12.27 kedd, 16:25:11 »

Sziasztok!
MK I váltókart hogyan lehet szétszedni, mert valami zörög benne, természetesen az ideális fordulatszám-tartományban. Ha felhúzom közben a gyűrűt, akkor abba hagyja. nemtudom
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2011.12.27 kedd, 19:51:09 »

Sziasztok!
MK I váltókart hogyan lehet szétszedni, mert valami zörög benne, természetesen az ideális fordulatszám-tartományban. Ha felhúzom közben a gyűrűt, akkor abba hagyja. nemtudom
94-es az autód,az szopás.MErt bepattintós a váltógomb,nem menetes.Ha nincs szerencséd,úgy jön le,hogy kiszakad a gumibetét...utána a többi egyszerű...vagy szerezz be egy váltógombot (pattintóst talán már nem gyártanak,de bontva lehet találni) vagy 3e ft-ért vegyél menetes kart/kulisszát és cseréld le az egészet.Ha csak meg akarod nézni,mi zörög,pattintsd ki a váltószoknyát,húzd fel és eléd tárul az egész kar.
Naplózva
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2011.12.27 kedd, 20:20:06 »

94-es az autód,az ***ás.MErt bepattintós a váltógomb,nem menetes.Ha nincs szerencséd,úgy jön le,hogy kiszakad a gumibetét...utána a többi egyszerű...vagy szerezz be egy váltógombot (pattintóst talán már nem gyártanak,de bontva lehet találni) vagy 3e ft-ért vegyél menetes kart/kulisszát és cseréld le az egészet.Ha csak meg akarod nézni,mi zörög,pattintsd ki a váltószoknyát,húzd fel és eléd tárul az egész kar.
A váltógomb menetes. A szoknyát már felhúztam nyes, de nem találtam semmi gyanúsat. Valahol ott a gyűrűnél kellene keresgélnem, de ott valami stift van, ha jól láttam. Azért köszönöm.
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2011.12.27 kedd, 20:38:00 »

A váltógomb menetes. A szoknyát már felhúztam nyes, de nem találtam semmi gyanúsat. Valahol ott a gyűrűnél kellene keresgélnem, de ott valami stift van, ha jól láttam. Azért köszönöm.
kár,hogy a szoknyafelhúzás után nem találtál semmi érdekeset... Smiley
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #223 Dátum: 2012.01.01 vasárnap, 11:37:11 »

igen jó  a váltója a mondinak  eljen
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2012.01.04 szerda, 13:33:51 »

igen jó  a váltója a mondinak  eljen

Háát....
Esetleg próbálj majd ki egy hasonló korú Audit....
Igen meg fogsz lepődni....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
drof
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2012.01.04 szerda, 13:48:36 »

igen jó  a váltója a mondinak  eljen

Jó a lótúrót jó! Átlagos.

Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!

Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.

De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet. integet2
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2012.01.04 szerda, 15:15:10 »

Jó a lótúrót jó! Átlagos.

Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!

Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.

De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet. integet2
taps taps taps
maximális egyetértés...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #227 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:09:16 »

Jó a lótúrót jó! Átlagos.

Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!

Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.

De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet. integet2
wave szóljál ha kipróbálhatom  eljen
nekem nagyon bejön a fokozatok minden  smile
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:21:31 »

wave szóljál ha kipróbálhatom  eljen
nekem nagyon bejön a fokozatok minden  smile

Szólok majd időben! vigyor3
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #229 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:29:35 »

Szólok majd időben! vigyor3
worship
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2012.01.13 péntek, 22:13:14 »

Jó a lótúrót jó! Átlagos.

Azért érezheted jónak, mert nem váltottál még jobbal!

Sok ennél mérföldekkel finomabb és precízebb váltó van a 90-es évek elejéről.

De ott van pl a Käfer. Hétvégén vezettem 2-őt is (69' és 71'). Na azoknak jó a váltójuk. Pontos, rövid úton könnyen és finoman jár. A Mondeoé elbújhat mögötte. Érdemes kipróbálni, ha lehet. integet2

csatlakozom... Smiley (sajnos) rengeteg hasonló korú autó veri a Mondeot váltóban, sok-sok kocsit vezettem már... németek, japánok nagyrészt a jobbak... (a francia, meg az olasz kocsik viccesek ezen a téren... amerikait pedig szégyen manuálisban vezetni... hacsak nem egy 4 liter fölötti mocis és 1980 alatti évjáratú a gép Smiley )
egyébként nem fontos az Audiig elmenni, elég Passat vagy egy Skoda... (jó, nem 120L-re gondolok Cheesy )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2012.02.21 kedd, 21:24:59 »

Sziasztok!
A következő problémával küzdök:
Először is nem világít a tolatólámpám. Persze, eszembe jutott a kapcsolót kicserélni, az működik, mert kimértük. Maga a lámpa is működik, mert azon is túl vagyunk.
Voto megnézte a váltó végén lévő rudazatot és szerinte a rudazat (ami nyomja a kapcsolót, hogy működjön) végéről hiányzik valami, mert jelen állapotban nem éri el a rudazat a kapcsolót.
Találkoztatok már ilyen problémával vagy egy jó rejtvényt adtam fel? Roll Eyes
Lehet ezzel csinálni valamit egyáltalán? A gáz az, hogy már megállított a rendőr is és figyelmeztetett. Mit csináljak, hogy világítson a tolatólámpám?
Valakinek ötlete?
Előre is kösz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.21 kedd, 21:53:24 írta doktorúr » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2012.02.21 kedd, 21:30:58 »

csatlakozom... Smiley (sajnos) rengeteg hasonló korú autó veri a Mondeot váltóban, sok-sok kocsit vezettem már... németek, japánok nagyrészt a jobbak... (a francia, meg az olasz kocsik viccesek ezen a téren... amerikait pedig szégyen manuálisban vezetni... hacsak nem egy 4 liter fölötti mocis és 1980 alatti évjáratú a gép Smiley )
egyébként nem fontos az Audiig elmenni, elég Passat vagy egy Skoda... (jó, nem 120L-re gondolok Cheesy )
Akkor itt vagyok most ellenpéldának.A második váltócsere óta,amikor visszakerült az eredeti és új olaj került bele,valami nagy jót is elkövettek a szerelők.MErt olyan szinten sikerült belőniük a bowdent,hogy azóta szépen kattan a helyére az összes fokozat,nincs (nagyon minimális) holtjátéka van a karnak.Nem szorul,nem lötyög de lehet érezni,hogy dolgozik a vas.Számomra meglepő,mert én eddig az mk1. tolórudas váltóját szerettem,de ez most megváltozott.
Naplózva
Udo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2012.02.24 péntek, 14:57:06 »

Sziasztok!
A következő problémával küzdök:
Először is nem világít a tolatólámpám. Persze, eszembe jutott a kapcsolót kicserélni, az működik, mert kimértük. Maga a lámpa is működik, mert azon is túl vagyunk.
Voto megnézte a váltó végén lévő rudazatot és szerinte a rudazat (ami nyomja a kapcsolót, hogy működjön) végéről hiányzik valami, mert jelen állapotban nem éri el a rudazat a kapcsolót.
Találkoztatok már ilyen problémával vagy egy jó rejtvényt adtam fel? Roll Eyes
Lehet ezzel csinálni valamit egyáltalán? A gáz az, hogy már megállított a rendőr is és figyelmeztetett. Mit csináljak, hogy világítson a tolatólámpám?
Valakinek ötlete?
Előre is kösz.

Hello!
Nekem is volt ilyen problémám 3 éve.
Látszólag működött a kapcsoló, 2-3mm-t benyomva kapcsolt is. Nem is volt elkopva az a része sem,
amelyl érintkezik a rudazattal. Kicsit drágállottam az új tolatólámpa kapcsoló árát, ezért szétszedtük apámmal az egészet. Nekem dízel autóm van, ennek a javítását tudom leírni.
Ha az ember kezében fogja  a kapcsolót, lát 4 stiftet oldalt. A stiftek mellett le kell vágni/reszelni 1mm mélyen a műanyagokat, majd fogóval kihúzni mind a négy stiftet. Ekkor ha jól emlékszem, szét lehet szedni a házát.
Belül egy gumimembránt  tologat egy kicsi 1-2mm átmérőjű rudacska , emögött van a kapcsoló.
A membrán  a sok erőltetett hátramenetbe tétel miatt átlyukadt, és néha magába tartotta a gumiban lévő lyuk a rudat,ilyenkor kellett 2-3mm-t tolni a kapcsolón, hogy működjön. Ha kiszedtük a lyukból a normál pozíciójába, akkor csak egyet.  Mi gumilap híjján  a régi "membránt" használtuk fel. 180 fokkal elfordítottuk, hogy a rúd útja ne a lyukba
 essen, hanem 4 mm-rel odébb. Egy kis szigetelőszalaggal "befoltoztok" a lyukat, majd összeraktuk a kapcsolót , és beszereltem a kocsiba próbaképpen.

Képet nem készítettünk, mert nem voltunk biztosak a sikerben. Azóta sajnálom, mert hibátlanul működik a kapcsoló.
Kiszedni lusta vagyok, mert *** helyen van. Egyszer már felajánlottam, hogy ha valakinek van ilyen rossz kapcsolója,
megcsinálom, és fényképezek, de nem volt jelentkező.
Ameddig írtam ezt a hozzászólást, ennyi idő alatt el is készítettem volna.
Mondjuk kiszedni a kapcsolót a 95-ös dízel autómból nagyor rossz volt. Irtó rossz helyen van...
Naplózva

MkI kombi TD 1995
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2012.02.24 péntek, 21:02:01 »

Hello!
Nekem is volt ilyen problémám 3 éve.
Látszólag működött a kapcsoló, 2-3mm-t benyomva kapcsolt is. Nem is volt elkopva az a része sem,
amelyl érintkezik a rudazattal. Kicsit drágállottam az új tolatólámpa kapcsoló árát, ezért szétszedtük apámmal az egészet. Nekem dízel autóm van, ennek a javítását tudom leírni.
Ha az ember kezében fogja  a kapcsolót, lát 4 stiftet oldalt. A stiftek mellett le kell vágni/reszelni 1mm mélyen a műanyagokat, majd fogóval kihúzni mind a négy stiftet. Ekkor ha jól emlékszem, szét lehet szedni a házát.
Belül egy gumimembránt  tologat egy kicsi 1-2mm átmérőjű rudacska , emögött van a kapcsoló.
A membrán  a sok erőltetett hátramenetbe tétel miatt átlyukadt, és néha magába tartotta a gumiban lévő lyuk a rudat,ilyenkor kellett 2-3mm-t tolni a kapcsolón, hogy működjön. Ha kiszedtük a lyukból a normál pozíciójába, akkor csak egyet.  Mi gumilap híjján  a régi "membránt" használtuk fel. 180 fokkal elfordítottuk, hogy a rúd útja ne a lyukba
 essen, hanem 4 mm-rel odébb. Egy kis szigetelőszalaggal "befoltoztok" a lyukat, majd összeraktuk a kapcsolót , és beszereltem a kocsiba próbaképpen.

Képet nem készítettünk, mert nem voltunk biztosak a sikerben. Azóta sajnálom, mert hibátlanul működik a kapcsoló.
Kiszedni lusta vagyok, mert *** helyen van. Egyszer már felajánlottam, hogy ha valakinek van ilyen rossz kapcsolója,
megcsinálom, és fényképezek, de nem volt jelentkező.
Ameddig írtam ezt a hozzászólást, ennyi idő alatt el is készítettem volna.
Mondjuk kiszedni a kapcsolót a 95-ös dízel autómból nagyor rossz volt. Irtó rossz helyen van...

Ez eddig mind szép és jó sőt az enyém is eképpen lett felújítva....
De Doktorúr-nál tutibiztos ,hogy a váltó hozzá se ér a kapcsolóhoz.....
A kapcsoló fölött/mellet van 1 gumidgó amit ha kihúzol akkor pont rá lehet látni a kapcsoló végére....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2012.02.25 szombat, 07:45:58 »

Ez eddig mind szép és jó sőt az enyém is eképpen lett felújítva....
De Doktorúr-nál tutibiztos ,hogy a váltó hozzá se ér a kapcsolóhoz.....
A kapcsoló fölött/mellet van 1 gumidgó amit ha kihúzol akkor pont rá lehet látni a kapcsoló végére....
Ez így van, ahogy voto mondja, a kapcsoló tuti, hogy jó, nálam a rudazattal van valami gáz! Persze a váltó tökéletesen működik, csak a rudazat végén nem kóser valami!
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2012.02.25 szombat, 21:45:33 »

Ez így van, ahogy voto mondja, a kapcsoló tuti, hogy jó, nálam a rudazattal van valami gáz! Persze a váltó tökéletesen működik, csak a rudazat végén nem kóser valami!
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2012.02.27 hétfő, 05:05:00 »

...van én nekem 95-ös porosodó (hazudok, mert szerintem még olajos) rudazatom TD-hez... eladó... nekem már nem kell, mert bowdenes van helyette... sajnos... Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.27 hétfő, 05:08:34 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 08:25:22 »

...van én nekem 95-ös porosodó (hazudok, mert szerintem még olajos) rudazatom TD-hez... eladó... nekem már nem kell, mert bowdenes van helyette... sajnos... Cheesy
Szia!
Mennyi lenne az annyi? vigyor3
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 09:12:40 »

Szia!
Mennyi lenne az annyi? vigyor3
Szerintem ő a kapcsolórudazat-ra gondol ami a váltókar és a váltó között van....
És te nem azt keresed....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:35:49 »

Sziasztok! Lenne egy kérdésem  2.5-s v6-m van. Régebben automata váltó volt benne és most manuális váltó van benne. 4000 fölé nem tudom fel pörgetni. Van benne egy kapcsoló szerű ha azt át kapcsolom akkor ki tudom pörgetni 4000 főlé, de viszont ha le állítóm akkor nem tudom be índitani , csak akkor ha azt a kapcsolót vissza kapcsolóm. A computert kéne ki cserélni?
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.14 hétfő, 15:57:19 írta maci023 » Naplózva
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:43:21 »

Le fényképesztem hogy miről van szó , de sajna nem tudom fel rakni! Sad
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 16:04:59 »

Sziasztok! Lenne egy kérdésem  2.5-s v6-m van. Régebben automata váltó volt benne és most manuális váltó van benne. 4000 fölé nem tudom fel pörgetni. Van benne egy kapcsoló szerű ha azt át kapcsolom akkor ki tudom pörgetni 4000 főlé, de viszont ha le állítóm akkor nem tudom be índitani , csak akkor ha azt a kapcsolót vissza kapcsolóm. A computert kéne ki cserélni?
a kábelt és a computert együtt kellene cserélned ...
vagy rövidrezárod a csatlakozóban a megfelelő pineket ..
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 16:37:03 »

Sziasztok! Lenne egy kérdésem  2.5-s v6-m van. Régebben automata váltó volt benne és most manuális váltó van benne. 4000 fölé nem tudom fel pörgetni. Van benne egy kapcsoló szerű ha azt át kapcsolom akkor ki tudom pörgetni 4000 főlé, de viszont ha le állítóm akkor nem tudom be índitani , csak akkor ha azt a kapcsolót vissza kapcsolóm. A computert kéne ki cserélni?

Én ilyet akarok!! Egy rejtett kapcsolót amit ha átnyomok akkor nem lehet X fölé pörgetni, viszont beindul tőle az autó ha be van kapcsolva.. Eskü jó lenne Cheesy
Naplózva
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 16:41:53 »

És az mire jó? ha nincs át kapcsolva akkor 4000 ki tom pörgetni utána le tilt. De át kapcsolom ki pörög és ha le állitom nem tom be inditani, csak ha vissza kapcsolom. Ez az automatának lenne valami fordulat szabályzoja? Vagy mi? Az a baj hogy nem tom hogyan kell fel tölteni képet mert fel raknám hogy miről van szó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 16:45:44 »

És az mire jó? ha nincs át kapcsolva akkor 4000 ki tom pörgetni utána le tilt. De át kapcsolom ki pörög és ha le állitom nem tom be inditani, csak ha vissza kapcsolom. Ez az automatának lenne valami fordulat szabályzoja? Vagy mi? Az a baj hogy nem tom hogyan kell fel tölteni képet mert fel raknám hogy miről van szó.
kephost.com feltöltöd és belinkeled.

szerintem is az automata maradéka. motorvezérlő lett simára cserélve??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 16:50:09 »

Köszi!
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 16:53:55 »

És az mire jó? ha nincs át kapcsolva akkor 4000 ki tom pörgetni utána le tilt. De át kapcsolom ki pörög és ha le állitom nem tom be inditani, csak ha vissza kapcsolom. Ez az automatának lenne valami fordulat szabályzoja? Vagy mi? Az a baj hogy nem tom hogyan kell fel tölteni képet mert fel raknám hogy miről van szó.

Ez ennél összetettebb dolog.

Automata váltós autót csak P/N fokozatokban lehet indítani D/1/2/3-ban nem. P/N fokozatokban viszont nem engedi az ECU 4000 fölé pörgetni, terheletlenül ne pörgesse az user.
Ami az átépítés után gond az a fentiek folyománya. Az ECU várja a jelet a fokozat előválasztó kartól, hogy éppen milyen állásban is vagyunk.

Én így tapasztaltam eddig, de bizonyára hamarosan érkezik egy tapasztaltabb kolléga és kijavít majd.

Vagy ECU csere, vagy kapcsoló mókolás.

Én nem csinálnék vele semmit, nagyon jó ez így. Max egy esztétikus kapcsolót a középkonzolra, immobilizernek sem utolsó.

Addig is itt egy videó a másik problémádra.
http://www.youtube.com/watch?v=-XuITTRSt-Q
Naplózva
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 17:00:19 »

http://www.kephost.com/view3.php?filename=mbf01zr6dm3bb48vtlur.jpg

Erről a kűtyűről van szó! Ezt kell kapcsolgatni!
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 17:03:59 »

a kábelt és a computert együtt kellene cserélned ...
vagy rövidrezárod a csatlakozóban a megfelelő pineket ..
Nálad sikerült megoldani? A pin-es dolog engem is érdekel
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.