Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:10:05
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
118
119
120
121
122
123
124
[
125
]
126
127
128
129
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2330525 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6200 Dátum:
2018.02.08 csütörtök, 07:24:31 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.02.07 szerda, 22:35:55
Öregszel, a digitális adásokat sem látod már...
erről van szó,kéremszépen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6201 Dátum:
2018.02.08 csütörtök, 07:28:02 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.02.07 szerda, 22:10:29
kit sároztam be? mindig a korommal támadsz, aztán mindjárt kiderül, hogy bennem több a felelőség érzet, hogy helytálló infó menjen ki...
láttam már gl4 helyett 5el feltöltött váltót, nem megfelelő választás miatt szétment váltót, ott is okosak megmondták neten a tutit, hogy mi kell bele, aztán mégsem lett jó
a koroddal?hol?Időközben felnőttél...
Az jó ha ennyire magas a felelősségérzeted.Kb a kákán a csomót...
Szerintem ha gondolod abba is hagyhatjuk, vagy még egy kicsit szapulhatjuk egymást.Szia, zsolti.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6202 Dátum:
2018.02.21 szerda, 19:00:23 »
Hello!
MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6203 Dátum:
2018.02.21 szerda, 20:01:07 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.21 szerda, 19:00:23
Hello!
MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
igen.lefűrészelt rovid imbusz kulcsot kell hozzá készíteni,mert szűk a hely a hídtól.
Amúgy life time olaj van benn,és azt is kell belerakni...
Bár a képek nem a hatos váltóról készültek szerintem...
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6204 Dátum:
2018.02.21 szerda, 21:10:54 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.21 szerda, 20:01:07
igen.lefűrészelt rovid imbusz kulcsot kell hozzá készíteni,mert szűk a hely a hídtól.
Amúgy life time olaj van benn,és azt is kell belerakni...
Bár a képek nem a hatos váltóról készültek szerintem...
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
Köszi
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6205 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 07:07:55 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.21 szerda, 19:00:23
Hello!
MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
Kell hozzá az alf által említett lefűrészelt imbuszkulcs. A beöntőnyílás nem ott van, ahol a linkelt képeken. Le kell venni a bal első kereket és a műanyag burkolatok mögött a váltó oldalán lesz. Ha megvan a leeresztő csavar és a rövid kulcs is, amivel ki tudod lazítani, akkor a leeresztés előtt lazítsd ki a beöntő csavarját is, nehogy leengedett olajnál ne tudd azt kicsavarni.
Mi múlt hét végén csináltuk meg, amit észrevettem: korábban "puha" volt a váltó, most "karcosabb" (nem tudom jobb szóval leírni), és kb 75%-ban megszűnt a reggeli 1-es és 2-esbe váltás nehézsége.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6206 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 07:10:51 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.21 szerda, 19:00:23
Hello!
MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
Nem lesz egyszerű a cseréje .
Bal első kerék leszerel, lengéscsillapító jobb oldala mellet hússzú szárral az ínbusz és ugy tudod kivenni a feltöltő csavart
Leeresztő az alján szembe állva a jobb oldalán a híd mellet (kb 2 cm-s hely) ide kell vagy a levágott jó minőségű ínbusz vagy ínbusz bit és 8-s csillag kulcs ami szintén bika erős legyen a levételhez
azért írtam a jó minőséget, mert nekem mindkét csavar fém-fémre húzva volt és pl 3 db 8-s kulcsot használtam el mire kitudtam lazítani (elgörbültek s alakban) a leeresztő csavart
Ha szerencséd van és esetleg a Te autódat már O gyűrűsen rakták össze (mert a csavaron rajta a helye) , akkor könnyen kifogod tudni szedni őket
Ha nincs szerencséd, akkor ugy csináld, hogy még eltudj szaladni venni két rávaló O gyűrűt
A feltöltéshez meg gyártani kell flakonból és max 10-12-s (ha jól emlékszem) külső átmérőjű csőből beöntő tölcsért
Ritka hülye lehetett aki igy tervezte meg a beöntő és leeresztő csavarok helyét
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6207 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 07:44:02 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.02.21 szerda, 19:00:23
Hello!
MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
Bár GSR kolléga már többször ostorozott ezért, csak ideírom: amíg a betöltő csavart nem sikerült megnyitni, addig ne ereszd le az olajat!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6208 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 07:46:18 »
Idézetet írta: rstwingo - 2018.02.22 csütörtök, 07:10:51
Nem lesz egyszerű a cseréje .
Bal első kerék leszerel, lengéscsillapító jobb oldala mellet hússzú szárral az ínbusz és ugy tudod kivenni a feltöltő csavart
Leeresztő az alján szembe állva a jobb oldalán a híd mellet (kb 2 cm-s hely) ide kell vagy a levágott jó minőségű ínbusz vagy ínbusz bit és 8-s csillag kulcs ami szintén bika erős legyen a levételhez
azért írtam a jó minőséget, mert nekem mindkét csavar fém-fémre húzva volt és pl 3 db 8-s kulcsot használtam el mire kitudtam lazítani (elgörbültek s alakban) a leeresztő csavart
Ha szerencséd van és esetleg a Te autódat már O gyűrűsen rakták össze (mert a csavaron rajta a helye) , akkor könnyen kifogod tudni szedni őket
Ha nincs szerencséd, akkor ugy csináld, hogy még eltudj szaladni venni két rávaló O gyűrűt
A feltöltéshez meg gyártani kell flakonból és max 10-12-s (ha jól emlékszem) külső átmérőjű csőből beöntő tölcsért
Ritka hülye lehetett aki igy tervezte meg a beöntő és leeresztő csavarok helyét
Figyelembe véve, hogy a Ford szerint soha nincs szükség cserére, akár azt is megtehette volna, hogy feltöltik olajjal a nyelestengely vagy a diffi felől, utána beépítenek mindent, szimmeringet, akármit, és örökre vasalva. Köszönd meg, hogy egyáltalán van csavar, és nem kell leszereni a váltót, hogy olajat cserélhess.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6209 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 08:24:00 »
Idézetet írta: rstwingo - 2018.02.22 csütörtök, 07:10:51
Nem lesz egyszerű a cseréje .
Bal első kerék leszerel, lengéscsillapító jobb oldala mellet hússzú szárral az ínbusz és ugy tudod kivenni a feltöltő csavart
Leeresztő az alján szembe állva a jobb oldalán a híd mellet (kb 2 cm-s hely) ide kell vagy a levágott jó minőségű ínbusz vagy ínbusz bit és 8-s csillag kulcs ami szintén bika erős legyen a levételhez
azért írtam a jó minőséget, mert nekem mindkét csavar fém-fémre húzva volt és pl 3 db 8-s kulcsot használtam el mire kitudtam lazítani (elgörbültek s alakban) a leeresztő csavart
Ha szerencséd van és esetleg a Te autódat már O gyűrűsen rakták össze (mert a csavaron rajta a helye) , akkor könnyen kifogod tudni szedni őket
Ha nincs szerencséd, akkor ugy csináld, hogy még eltudj szaladni venni két rávaló O gyűrűt
A feltöltéshez meg gyártani kell flakonból és max 10-12-s (ha jól emlékszem) külső átmérőjű csőből beöntő tölcsért
Ritka hülye lehetett aki igy tervezte meg a beöntő és leeresztő csavarok helyét
Kpszi Srácok!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6210 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 09:03:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.02.22 csütörtök, 07:44:02
Bár GSR kolléga már többször ostorozott ezért, csak ideírom: amíg a betöltő csavart nem sikerült megnyitni, addig ne ereszd le az olajat!
AndyA
A tolatólámpa kapcsolót kiszedve annak a helyén is belehet tölteni ha nem lazul meg az eredeti beöntőcsavar.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6211 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 12:08:06 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.02.22 csütörtök, 09:03:46
A tolatólámpa kapcsolót kiszedve annak a helyén is belehet tölteni ha nem lazul meg az eredeti beöntőcsavar.
Köszi!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6212 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 18:30:42 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.02.22 csütörtök, 09:03:46
A tolatólámpa kapcsolót kiszedve annak a helyén is belehet tölteni ha nem lazul meg az eredeti beöntőcsavar.
annyit leszámítva, hogy sosem látod meg a nívószintet ebben az esetben...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6213 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 18:47:49 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.22 csütörtök, 18:30:42
annyit leszámítva, hogy sosem látod meg a nívószintet ebben az esetben...
Egyébként se a betöltőcsavar a nívó szintje. Ki kell venni a második liter olajból kb 2- 2.5 deci olajat és az első literen felül azt beleönteni. Ha 1,8 liter lesz beleöntve nem fog megsértődni a váltó.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6214 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 18:56:04 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.02.22 csütörtök, 18:47:49
Egyébként se a betöltőcsavar a nívó szintje. Ki kell venni a második liter olajból kb 2- 2.5 deci olajat és az első literen felül azt beleönteni. Ha 1,8 liter lesz beleöntve nem fog megsértődni a váltó.
hát mi a nívószint?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6215 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 19:09:00 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.22 csütörtök, 18:56:04
hát mi a nívószint?
Neeeeeeeeeeeeeeeem biztos hogy igazad van! Emlékeim szerint váltónál nem éri el a betöltő csavar szintjét az olaj szintje. Valaki biztosan megírja mi az igazság.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6216 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 19:17:44 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.02.22 csütörtök, 19:09:00
Neeeeeeeeeeeeeeeem biztos hogy igazad van! Emlékeim szerint váltónál nem éri el a betöltő csavar szintjét az olaj szintje. Valaki biztosan megírja mi az igazság.
de ez nem az emlékeken múlik.Addig kell tölteni,amíg a csavarnál megjelenik az olaj.Ez a nívószint.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6217 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 21:30:13 »
Idézetet írta: alf® - 2018.02.22 csütörtök, 19:17:44
de ez nem az emlékeken múlik.Addig kell tölteni,amíg a csavarnál megjelenik az olaj.Ez a nívószint.
A focusomban is így volt!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
MDani
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6218 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 09:02:51 »
Sziasztok!
Kuplung szett cserés az autóm, a készletet már megvettem. A kérdésem, hogy ha már leveszik a váltót, a főtengely szimeringen kívül van e még valami, amit érdemes/kell ilyenkor cserélni?
Köszi,
Dani
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6219 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 13:22:08 »
Idézetet írta: MDani - 2018.03.04 vasárnap, 09:02:51
Sziasztok!
Kuplung szett cserés az autóm, a készletet már megvettem. A kérdésem, hogy ha már leveszik a váltót, a főtengely szimeringen kívül van e még valami, amit érdemes/kell ilyenkor cserélni?
Köszi,
Dani
Mindent. Kuplungtárcsa+szerkezet, kinyomó és kettős tömegű lendkerék, plusz a mondott szimering.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6220 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 13:55:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.04 vasárnap, 13:22:08
Mindent. Kuplungtárcsa+szerkezet, kinyomó és kettős tömegű lendkerék, plusz a mondott szimering.
AndyA
Féltengely szimmering a váltóban?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6221 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 13:57:09 »
Idézetet írta: MDani - 2018.03.04 vasárnap, 09:02:51
Sziasztok!
Kuplung szett cserés az autóm, a készletet már megvettem. A kérdésem, hogy ha már leveszik a váltót, a főtengely szimeringen kívül van e még valami, amit érdemes/kell ilyenkor cserélni?
Köszi,
Dani
Csavarkészlet is van benne? Ami a lendkereket rögzíti a főtengelyre
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6222 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 15:52:14 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.04 vasárnap, 13:55:39
Féltengely szimmering a váltóban?
Ha már szétszedték a fél elejét, akkor még a jobb oldali féltengelyen levő támasztócsapágyat szokták ajánlani cserére.
Naplózva
MDani
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6223 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 16:45:39 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.04 vasárnap, 13:57:09
Csavarkészlet is van benne? Ami a lendkereket rögzíti a főtengelyre
Igen. Kettős tömegű+ kuplung szett+ kinyomócsapágy+ csavarok.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
MDani
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6224 Dátum:
2018.03.04 vasárnap, 16:46:14 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2018.03.04 vasárnap, 15:52:14
Ha már szétszedték a fél elejét, akkor még a jobb oldali féltengelyen levő támasztócsapágyat szokták ajánlani cserére.
Köszi!
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6225 Dátum:
2018.03.07 szerda, 15:42:06 »
Sziasztok!
Melyik kell nekem a váltóba a féltengelyhez?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2006/2_0/D/eroatvitel---valto-kuplung-feltengely/sebessegvalto-alkatreszek/sebessegvalto-szimeringek
MMT6-os váltó, dízel.
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6226 Dátum:
2018.03.07 szerda, 16:21:51 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.07 szerda, 15:42:06
Sziasztok!
Melyik kell nekem a váltóba a féltengelyhez?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2006/2_0/D/eroatvitel---valto-kuplung-feltengely/sebessegvalto-alkatreszek/sebessegvalto-szimeringek
MMT6-os váltó, dízel.
Köszönöm!
Ha rászűrsz az n7ba motorkódra akkor csak az egyiket hozza fel.
Gondolom az kell neked
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
PGyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6227 Dátum:
2018.03.08 csütörtök, 10:24:33 »
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. 2006-os 1.8 SCi motoros 6 sebességes mondeomon kellene kuplungot és kettős tömegű lendkereket cserélni.(az új lehet hagyományos nem kettős tömegű is) Hol tudok hozzá alkatrészt nem aranyáron beszerezni és hol tudom beszereltetni ahol értenek is hozzá (szintén nem aranyáron)? Budapesten lakom, családi elfoglaltságaim miatt messze nem tudok menni. Előre is köszönök minden segítséget. További szép napot kívánok mindenkinek!
Naplózva
MK3 1.8 SCI 2006'
zsozso68
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6228 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 10:44:26 »
A kuplungom a pedál felől nyikorgott a nagy hidegekben.Hol kellene befújni ,hogy elmúljon a jelenség?
Naplózva
2004/12 TDCI Ghia 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6229 Dátum:
2018.03.12 hétfő, 10:52:04 »
Idézetet írta: zsozso68 - 2018.03.12 hétfő, 10:44:26
A kuplungom a pedál felől nyikorgott a nagy hidegekben.Hol kellene befújni ,hogy elmúljon a jelenség?
Ahol nyikorog.
Ez jellemzően a tengely, amin elforog. De amúgy ártalmatlan, nekem is szokta, azután máskor meg nem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6230 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 17:54:37 »
Sziasztok!
MMT6 sebeséges váltóhoz vettem 2 liter olajat. 1,75litert írnak bele. ennyi kell bele, vagy szintet kell figyelni?
A sebességváltó tetején a hátramenet kapcsoló mellett van egy csavar (8as imbuszkulcs megy bele) itt kell feltölteni és a féltengelynél lévő felső ugyanilyen csavarig kell önteni, vagy a mennyiség a lényeg. Itt a féltengely melett a legalsó csavar meg a leeresztője gondolom.
Vettem a lendkerékhez csavarkészletet, mennyi a lehúzási nyomatéka?
Illetve a nyomólap és kinyomócsapágy rögzítő csavarok nyomatéka is érdekelne.
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6231 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 19:56:50 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.15 csütörtök, 17:54:37
Sziasztok!
MMT6 sebeséges váltóhoz vettem 2 liter olajat. 1,75litert írnak bele. ennyi kell bele, vagy szintet kell figyelni?
A sebességváltó tetején a hátramenet kapcsoló mellett van egy csavar (8as imbuszkulcs megy bele) itt kell feltölteni és a féltengelynél lévő felső ugyanilyen csavarig kell önteni, vagy a mennyiség a lényeg. Itt a féltengely melett a legalsó csavar meg a leeresztője gondolom.
Vettem a lendkerékhez csavarkészletet, mennyi a lehúzási nyomatéka?
Illetve a nyomólap és kinyomócsapágy rögzítő csavarok nyomatéka is érdekelne.
Köszönöm!
Az alsó csavarral engeded le, a felsőn töltöd fel. Többet úgysem tudsz beletölteni, mint amennyi kell bele, mert visszafolyik a lyukon.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6232 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 20:01:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.15 csütörtök, 19:56:50
Az alsó csavarral engeded le, a felsőn töltöd fel. Többet úgysem tudsz beletölteni, mint amennyi kell bele, mert visszafolyik a lyukon.
AndyA
Tehát akkor a féltengely kimenetnél kell feltölteni a felső csavaron.
Mert van a váltó tetején is egy csavar, ott bele lehet tölteni 5 litert is
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6233 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 20:08:53 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.15 csütörtök, 17:54:37
Sziasztok!
MMT6 sebeséges váltóhoz vettem 2 liter olajat. 1,75litert írnak bele. ennyi kell bele, vagy szintet kell figyelni?
A sebességváltó tetején a hátramenet kapcsoló mellett van egy csavar (8as imbuszkulcs megy bele) itt kell feltölteni és a féltengelynél lévő felső ugyanilyen csavarig kell önteni, vagy a mennyiség a lényeg. Itt a féltengely melett a legalsó csavar meg a leeresztője gondolom.
Vettem a lendkerékhez csavarkészletet, mennyi a lehúzási nyomatéka?
Illetve a nyomólap és kinyomócsapágy rögzítő csavarok nyomatéka is érdekelne.
Köszönöm!
A nyomólap csavarjait 29 Nm-re kell húzni.
A sebváltót a motorhoz rögzítő csavarok 48 Nm.
A motortartó bak csavarjai a váltón 90 Nm.
Indítómotor 35 Nm, ugyanazon a csavaron a vezetékköteg-tartó csavarjai 20 Nm.
Motortartó bak 4 kisebb csavar 48 Nm, középső nagy csavar 133 Nm.
A főtengely-szimmering csavarjai 10 Nm.
A lendkerék csavarjait több menetben kell lehúzni. A 8 csavart mindig keresztben kell húzni, ez lesz a sorrend körben: 1, 6, 4, 8, 2, 5, 3, 7.
1. fokozat: 15 Nm
2. fokozat: 30 Nm
3. fokozat: 75 Nm
4. fokozat: 45 fok
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6234 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 20:09:57 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.15 csütörtök, 20:01:42
Tehát akkor a féltengely kimenetnél kell feltölteni a felső csavaron.
Mert van a váltó tetején is egy csavar, ott bele lehet tölteni 5 litert is
Nyugodtan. Hamar meg fog tőle szabadulni, ráadásul elég viharos módon.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6235 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 20:18:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.15 csütörtök, 20:09:57
Nyugodtan. Hamar meg fog tőle szabadulni, ráadásul elég viharos módon.
AndyA
Köszi a részletes leírást!
Az 5 liter csak vicc volt
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6236 Dátum:
2018.03.15 csütörtök, 21:12:26 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.03.15 csütörtök, 20:01:42
Tehát akkor a féltengely kimenetnél kell feltölteni a felső csavaron.
Mert van a váltó tetején is egy csavar, ott bele lehet tölteni 5 litert is
ezért van a nívószint.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blaci82
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6237 Dátum:
2018.03.21 szerda, 05:50:45 »
Sziasztok , 2.0 benzines 5 sebességes mondiban lehet kuplung holtjátékot állítani ?? üresből nehezen lehet sebességbe tenni , ráadásul amikor be akarom tenni bármelyik fokozatba egy kicsit meg is mozdul az autó....olyan mint ha nem emrlne ki teljesen a kuplung...
Naplózva
Ford Mondeo mk3 Titanium 2.0 Kombi
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6238 Dátum:
2018.03.21 szerda, 14:45:30 »
Idézetet írta: blaci82 - 2018.03.21 szerda, 05:50:45
Sziasztok , 2.0 benzines 5 sebességes mondiban lehet kuplung holtjátékot állítani ?? üresből nehezen lehet sebességbe tenni , ráadásul amikor be akarom tenni bármelyik fokozatba egy kicsit meg is mozdul az autó....olyan mint ha nem emrlne ki teljesen a kuplung...
Szia,
nekem is ilyen. Ha bemelegszik a váltó, akkor könnyebb. Én úgy szoktam, hogy elöször kettes vagy hármas vagy négyes, aztán egyes, úgy sokkal könnyebb vagy gázfröccs. Nekem azt mondta szerelő, hogy nem lehet állítani. Egybe az egész láncot cserélni kellene, mert nem lehet kideríteni, hogy melyik eleme a hibás.
Első körben próbálj meg egy légtelenítést.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6239 Dátum:
2018.03.23 péntek, 01:26:22 »
Sziasztok!
Folyik a sebváltó olaj és azt mondta a szerelő,h a kinyomót kell cserélni szerinte, mert a kinyomón ment tönkre valami gumi,viszont én ezt nem értem mert a fékfolyadék nem fogy.Valaki járt már így?Úgy tűnik mintha a váltó és motor között folyna el.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6240 Dátum:
2018.03.23 péntek, 07:31:07 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.03.23 péntek, 01:26:22
Sziasztok!
Folyik a sebváltó olaj és azt mondta a szerelő,h a kinyomót kell cserélni szerinte, mert a kinyomón ment tönkre valami gumi,viszont én ezt nem értem mert a fékfolyadék nem fogy.Valaki járt már így?Úgy tűnik mintha a váltó és motor között folyna el.
A nyelestengely szimering a kinyomócsapágyon van MTX-75-nél. Szóval akár lehet is igaza.
Milyen szaga van az olajnak ami kiszivárog? Ha borzalmas, akkor váltóolaj, és kinyomó, ha nem, akkor motorolaj, és inkább főtengely szimering. Mindegy, ígyis-úgyis szét kell szedni.
Ha a váltóolaj folyik, akkor miért csodálkozol, hogy nem fogy a fékfolyadék?
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6241 Dátum:
2018.03.23 péntek, 09:01:03 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.03.23 péntek, 01:26:22
Sziasztok!
Folyik a sebváltó olaj és azt mondta a szerelő,h a kinyomót kell cserélni szerinte, mert a kinyomón ment tönkre valami gumi,viszont én ezt nem értem mert a fékfolyadék nem fogy.Valaki járt már így?Úgy tűnik mintha a váltó és motor között folyna el.
Itt három fajta olaj van motorolaj, fékolaj a kinyomónak, és a váltó olaj.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6242 Dátum:
2018.03.23 péntek, 13:48:55 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.03.23 péntek, 07:31:07
A nyelestengely szimering a kinyomócsapágyon van MTX-75-nél. Szóval akár lehet is igaza.
Milyen szaga van az olajnak ami kiszivárog? Ha borzalmas, akkor váltóolaj, és kinyomó, ha nem, akkor motorolaj, és inkább főtengely szimering. Mindegy, ígyis-úgyis szét kell szedni.
Ha a váltóolaj folyik, akkor miért csodálkozol, hogy nem fogy a fékfolyadék?
Biztos,h váltóolaj mivel fél litert utána kellett önteni.És miért ment tönkre a szimering 1.5 év alatt?( LUK gyártmányú)Lehetséges,h a váltóval is van baj?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6243 Dátum:
2018.03.23 péntek, 15:14:21 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.03.23 péntek, 13:48:55
Biztos,h váltóolaj mivel fél litert utána kellett önteni.És miért ment tönkre a szimering 1.5 év alatt?( LUK gyártmányú)Lehetséges,h a váltóval is van baj?
Ha simán kuplung + kinyomó + DMF csere volt, az nem érinti a nyelestengely szimeringjét, hacsak külön nem kérted a cseréjét.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6244 Dátum:
2018.03.23 péntek, 15:58:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.23 péntek, 15:14:21
Ha simán kuplung + kinyomó + DMF csere volt, az nem érinti a nyelestengely szimeringjét, hacsak külön nem kérted a cseréjét.
AndyA
De az előbb írták h a nyelestengely szimering a kinyomón van ami volt cserélve.Egyébként a váltót felújítani vagy cserélni szokás?Milyen árba van felújítás kb? Azt láttam a váltó 30 körül van.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6245 Dátum:
2018.03.23 péntek, 18:03:06 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.03.23 péntek, 15:14:21
Ha simán kuplung + kinyomó + DMF csere volt, az nem érinti a nyelestengely szimeringjét, hacsak külön nem kérted a cseréjét.
AndyA
MMT6-os váltónál van a váltóban a szimmering, MTX-75-nél a kinyomóban a szimmering
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6246 Dátum:
2018.03.23 péntek, 19:55:53 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2018.03.23 péntek, 13:48:55
Biztos,h váltóolaj mivel fél litert utána kellett önteni.És miért ment tönkre a szimering 1.5 év alatt?( LUK gyártmányú)Lehetséges,h a váltóval is van baj?
A váltó leszerelése elkerülhetetlen, akkor meg úgyis kiderül. Tönkre mehet gyári hiba miatt, kopott tengely miatt, összeszerelés közbeni sérülés miatt is a szimering. A váltót azért előre ne temesd.
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6247 Dátum:
2018.03.24 szombat, 06:19:14 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.03.23 péntek, 19:55:53
A váltó leszerelése elkerülhetetlen, akkor meg úgyis kiderül. Tönkre mehet gyári hiba miatt, kopott tengely miatt, összeszerelés közbeni sérülés miatt is a szimering. A váltót azért előre ne temesd.
Köszi.6-án veszik le addig remélem elég lesz az olaj
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6248 Dátum:
2018.03.29 csütörtök, 13:14:57 »
Sziasztok!
Kuplung csere folyik az autómon, mindenstől.
Milyen lendkerék az amin LUK és Sachs is szerepel elöl és hátul is
Gyárit hogy lehet megállapítani? (Tehát hogy még nem cserélték elöttem)
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6249 Dátum:
2018.04.10 kedd, 19:30:07 »
Sziasztok!
Egy újabb buta kérdés?!!
Ha járó motornál felengedem a kuplungot akkor "csattanó" hangot hallok, mondjuk néha sebességváltásnál is hallom.
Nagyon halk, én a nyelestengely csapágyra tippelnék. ha esetleg kevés a váltóban az olaj annak lehet ilyen hang a jele?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak:
1
...
118
119
120
121
122
123
124
[
125
]
126
127
128
129
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ