Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:12:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 [123] 124 125 126 127 128 129 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330605 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6100 Dátum: 2017.11.06 hétfő, 21:16:01 »

Hello.

5 sebességes Mondiból tudok 6 sebességest csinálni? Ha igen,akkor mi kell hozzá? A 6-os váltón kívűl. A motorkódom HJBB.

Köszönöm a segítséget.

Lehet, de minek...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6101 Dátum: 2017.11.06 hétfő, 22:24:24 »

Hello.

5 sebességes Mondiból tudok 6 sebességest csinálni? Ha igen,akkor mi kell hozzá? A 6-os váltón kívűl. A motorkódom HJBB.

Köszönöm a segítséget.
lehet, sőt ahhoz nem is nagyon kell már átalakítgatni, csak felrakni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #6102 Dátum: 2017.11.07 kedd, 00:14:08 »

Lehet, de minek...

Mert el férne benne. Sokat pályázok.
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6103 Dátum: 2017.11.07 kedd, 09:08:06 »

Mert el férne benne. Sokat pályázok.

Értem. Csak kifizetsz 20-30-50ezret (vagy még többet, ha nem magadnak/haver csinálja), ami az üzemanyagon vagy visszajön vagy nem.
Amikor meg el akarod majd adni és valaki lekéri eTIS-ből az adatokat, akkor vagy elhiszi vagy nem, hogy miért van 6-os váltó a kocsiban.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #6104 Dátum: 2017.11.07 kedd, 10:43:31 »

Értem. Csak kifizetsz 20-30-50ezret (vagy még többet, ha nem magadnak/haver csinálja), ami az üzemanyagon vagy visszajön vagy nem.
Amikor meg el akarod majd adni és valaki lekéri eTIS-ből az adatokat, akkor vagy elhiszi vagy nem, hogy miért van 6-os váltó a kocsiban.

Magamnak csinálnám egy haverral,tehát munkadíj nincs. Egy komplett autót meg hozok kintről donornak mindenképpen. Csak ha lehet váltót cserélni,akkor 6 sebességeset keresek.
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6105 Dátum: 2017.11.15 szerda, 21:27:05 »

Sziasztok,

jártatok már úgy, hogy a váltókar szétugrott?
A bowden vége leakadt a karról. Kézzel sikerült visszanyomni rá, de 2 hónap után most újra szétjött. A kezemben maradt egy szakadt "O" gyűrű is.

Tapasztalatok?

Köszi,
Levis
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6106 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 23:34:48 »

Sziasztok. Megkuplungoltam a kocsit minden jó is volt, szépen vette a sebességeket. Kb egy hónapot állt a műhelyben miután beindítottem hagy járjon egy kis idő múlva égtelen fémes hang jött a kuplung irányából. Amikor kinyomom a kuplungot megszűnik a hang ha felengedem visszatér. A kuplung és a lendkerék luk bontott(még be sincs kopva) a kinyomó az borg&beck(nem tudtam jobb minőségűt hirtelen beszerezni. Új váltó olaj és főtengely szimering ment még bele. Valakinek ötlet?
2.2 tdci.  
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #6107 Dátum: 2017.11.21 kedd, 18:31:42 »

Sziasztok. Megkuplungoltam a kocsit minden jó is volt, szépen vette a sebességeket. Kb egy hónapot állt a műhelyben miután beindítottem hagy járjon egy kis idő múlva égtelen fémes hang jött a kuplung irányából. Amikor kinyomom a kuplungot megszűnik a hang ha felengedem visszatér. A kuplung és a lendkerék luk bontott(még be sincs kopva) a kinyomó az borg&beck(nem tudtam jobb minőségűt hirtelen beszerezni. Új váltó olaj és főtengely szimering ment még bele. Valakinek ötlet?
2.2 tdci.  

Akkor nem ujjat tettél bele?

A kuplung és a lendkerék luk bontott
Naplózva

mondejó 2.5 V6
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6108 Dátum: 2017.11.21 kedd, 18:56:27 »

Akkor nem ujjat tettél bele?

A kuplung és a lendkerék luk bontott

Ebből a szempontból mindegy, hogy a lendkerék új vagy bontott. Itt más a bibi.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6109 Dátum: 2017.11.21 kedd, 19:04:21 »

Sziasztok. Megkuplungoltam a kocsit minden jó is volt, szépen vette a sebességeket. Kb egy hónapot állt a műhelyben miután beindítottem hagy járjon egy kis idő múlva égtelen fémes hang jött a kuplung irányából. Amikor kinyomom a kuplungot megszűnik a hang ha felengedem visszatér. A kuplung és a lendkerék luk bontott(még be sincs kopva) a kinyomó az borg&beck(nem tudtam jobb minőségűt hirtelen beszerezni. Új váltó olaj és főtengely szimering ment még bele. Valakinek ötlet?
2.2 tdci.  
Fotelból nehéz, ami szinte biztos újból le kell szedni az egész hóbelebancot. Aztán okosabb az ember. Itt valami föllazult vagy váltó gond lesz vagy.....
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6110 Dátum: 2017.11.21 kedd, 22:18:10 »

Ebből a szempontból mindegy, hogy a lendkerék új vagy bontott. Itt más a bibi.
Csak sajnos el se tudom képzelni, hogy mi. Már elkezdtem szétbontani és majd kiderül. Legalábbis remélem, hogy fogok látni valamit. Bontott de 3 napra rá, hogy fel lett rakva lezúzták az oldalát a kocsinak és gazdasági totálkáros lett. Csak a karosszéria sérült saját lábon még ment utána.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.21 kedd, 22:22:24 írta feketeba » Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6111 Dátum: 2017.11.22 szerda, 07:25:57 »

Csak sajnos el se tudom képzelni, hogy mi. Már elkezdtem szétbontani és majd kiderül. Legalábbis remélem, hogy fogok látni valamit. Bontott de 3 napra rá, hogy fel lett rakva lezúzták az oldalát a kocsinak és gazdasági totálkáros lett. Csak a karosszéria sérült saját lábon még ment utána.
Ha a kuplungot benyomva elmúlik a hang akkor ugye nem forog a nyeles tengely. Ezen a vonalon elindulva nem valószínű a duplatömegű hiba, nehogy a váltó is kelljen a másik kocsiból nem csak a lendkerék.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6112 Dátum: 2017.11.22 szerda, 09:22:51 »

Csak sajnos el se tudom képzelni, hogy mi. Már elkezdtem szétbontani és majd kiderül. Legalábbis remélem, hogy fogok látni valamit. Bontott de 3 napra rá, hogy fel lett rakva lezúzták az oldalát a kocsinak és gazdasági totálkáros lett. Csak a karosszéria sérült saját lábon még ment utána.
2.2esek sajna ölik a váltót, nem egyről tudok, amire váltó kellett. valszeg az lett, vagy a kinyomó. fte a gyári unixban rendelhető is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6113 Dátum: 2017.11.22 szerda, 09:46:58 »

2.2esek sajna ölik a váltót, nem egyről tudok, amire váltó kellett. valszeg az lett, vagy a kinyomó. fte a gyári unixban rendelhető is
Gondoltam rá én is de előtte semmi baja nem volt illetve a nyeles tengely nem is lóg egy picit sem. Nekem a bardiba van kedvezményem és amikor vettem a kinyomót nem volt nekik készleten. Ha az a bibi akkor fte lessz a csere az biztos. A váltóba pedig új olaj van.
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6114 Dátum: 2017.11.22 szerda, 12:47:48 »

2.2esek sajna ölik a váltót, nem egyről tudok, amire váltó kellett. valszeg az lett, vagy a kinyomó. fte a gyári unixban rendelhető is

2.2 öli a váltót? Nem már, pont olyasmit nézegetnék venni!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6115 Dátum: 2017.11.22 szerda, 12:51:23 »

2.2 öli a váltót? Nem már, pont olyasmit nézegetnék venni!
30-40eft egy bontott váltó. annyira nem vészes dolog, de előfordul, ha rendszeresen taposták neki
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6116 Dátum: 2017.11.22 szerda, 13:04:23 »

30-40eft egy bontott váltó. annyira nem vészes dolog, de előfordul, ha rendszeresen taposták neki

Ja értem! Azt hittem ez is fél millás történet!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6117 Dátum: 2017.11.22 szerda, 14:09:23 »

2.2esek sajna ölik a váltót, nem egyről tudok, amire váltó kellett. valszeg az lett, vagy a kinyomó. fte a gyári unixban rendelhető is


Szia,

lehet hogy én vagyok szerencsés, de nekem semmi gond a váltóval... 310e km
250e km-nél cseréltem kuplungot, kettős tömegűt, stb..

Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6118 Dátum: 2017.11.22 szerda, 14:10:33 »


Szia,

lehet hogy én vagyok szerencsés, de nekem semmi gond a váltóval... 310e km
250e km-nél cseréltem kuplungot, kettős tömegűt, stb..

366, és még nem cseréltem... Smiley Pedig megvettem már 4 éve.

De lassan már sorra fog kerülni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6119 Dátum: 2017.11.22 szerda, 23:09:40 »


Szia,

lehet hogy én vagyok szerencsés, de nekem semmi gond a váltóval... 310e km
250e km-nél cseréltem kuplungot, kettős tömegűt, stb..


tudok sajnos nem egyről, aminek tapossák, azon előbb utóbb lehal. normálisan használva, nem vészes dolog. mk4-eknél is sorozatban keresik az mmt6/m66 bontott váltókat, ott is hullanak
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #6120 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 21:28:52 »

Sziasztok!

230000 Km van az autóban, V6 hagyományos lendkerékkel, 5-ös váltóval, kuplungozva valószínűleg sosem volt. Érzésre nincs is baj vele, nem csúszik, a pedál is normál magasságban működik. Viszont mióta nálam van (kb. 15000 km) gyorsításkor olyan 1500-as fordulatig fémes/daráló hangot hallat, ami utána teljesen megszűnik. Szerelő szerint a váltóból jön, váltófelújító szerint a kuplungtárcsa kiszopósodott rugója is csinálhat ilyet Roll Eyes Gondolom egy váltócsapágynak inkább morgó hangja lenne és pláne nem szűnne meg magasabb fordulatszámon...
Volt valakinek hasonló tünete?
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
feketeba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #6121 Dátum: 2017.11.24 péntek, 09:26:37 »

Ha a kuplungot benyomva elmúlik a hang akkor ugye nem forog a nyeles tengely. Ezen a vonalon elindulva nem valószínű a duplatömegű hiba, nehogy a váltó is kelljen a másik kocsiból nem csak a lendkerék.
Az új kinyomó bírta eddig. Csere de biztos, hogy fte megy bele nem ez a fo... Borg&beck retek.
Naplózva

MKIII 2006 2.2 TDCI 114 kW Ghia kombi
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6122 Dátum: 2017.12.02 szombat, 17:36:50 »

Üdv mindenkinek!

Van egy érdekes váltó problémám az 1,8-as benzines mk3-asommal:
Ha hidegebb az idő, mondjuk 10fok alatt, és míg hideg a motor, nehezen tudom sebességbe tenni.
Míg magas fordulaton tartja a hideg motort az elektronika, addig minden ok, amikor leengedi 1000 fordulat alá, akkor jelentkezik, de nem menet közben, csak amikor megállok egy lámpánál és üresben alapjáraton megy 20másodpercig. Akkor sem az egyesbe, sem kettesbe, van mikor négy vagy ötödikbe engedi betenni, utána már engedi az egyest is, aztán persze minden jól megy megint a következő lámpáig.
Ha bemelegszik rendesen a gép, akkor minden hibátlan.
Már kezdek együtt élni ezzel a problémával, de kíváncsi lennék mi lehet a gond, a szerelőm csak a vállát vonogatta.
Valakinek volt már hasonló problémája? Mi lehet a megoldás? Váltóolaj csere hozhat javulást?
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6123 Dátum: 2017.12.02 szombat, 17:40:39 »

Üdv mindenkinek!

Van egy érdekes váltó problémám az 1,8-as benzines mk3-asommal:
Ha hidegebb az idő, mondjuk 10fok alatt, és míg hideg a motor, nehezen tudom sebességbe tenni.
Míg magas fordulaton tartja a hideg motort az elektronika, addig minden ok, amikor leengedi 1000 fordulat alá, akkor jelentkezik, de nem menet közben, csak amikor megállok egy lámpánál és üresben alapjáraton megy 20másodpercig. Akkor sem az egyesbe, sem kettesbe, van mikor négy vagy ötödikbe engedi betenni, utána már engedi az egyest is, aztán persze minden jól megy megint a következő lámpáig.
Ha bemelegszik rendesen a gép, akkor minden hibátlan.
Már kezdek együtt élni ezzel a problémával, de kíváncsi lennék mi lehet a gond, a szerelőm csak a vállát vonogatta.
Valakinek volt már hasonló problémája? Mi lehet a megoldás? Váltóolaj csere hozhat javulást?
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0  Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6124 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 11:14:37 »


Köszi a linket. Ezt már olvastam, de ez nálam nem segít.
Ha most kimegyek és beülök az autóba ami egy napja áll, a váltóval olyan könnyű kapcsolni, mintha új lenne. Ha beindítom, akkor is minden ok. Csak 2 perc múlva jelentkezik a gond, de akkor is csakis akkor ha alapjáraton üresből akarom 1-be rakni, vagy kettőbe; vagy bárhova. Menet közben semmi gond, minden hibátlan. Ha megállok alapjáraton üresbe teszem és a kuplungot nem engedem fel akkor szintén könnyen váltható. Ha felengedem, és várok 20másodpercet, aztán benyomom a kuplungot, már nem megy be a váltó csak5.be. De ha oda bemegy, akkor utána mindegyikbe könnyen csusszan.
Egy focusos ismerősöm is panaszkodott erre a 3hónapos autójával, már kétszer vitte vissza, de még mindig nem jó. Pedig abban nincs elkopva semmi.
Már kezdem azt hinni hogy ez az autómnak nem hibája, hanem tulajdonsága.  szomoru1
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6125 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 11:38:31 »

Köszi a linket. Ezt már olvastam, de ez nálam nem segít.
Ha most kimegyek és beülök az autóba ami egy napja áll, a váltóval olyan könnyű kapcsolni, mintha új lenne. Ha beindítom, akkor is minden ok. Csak 2 perc múlva jelentkezik a gond, de akkor is csakis akkor ha alapjáraton üresből akarom 1-be rakni, vagy kettőbe; vagy bárhova. Menet közben semmi gond, minden hibátlan. Ha megállok alapjáraton üresbe teszem és a kuplungot nem engedem fel akkor szintén könnyen váltható. Ha felengedem, és várok 20másodpercet, aztán benyomom a kuplungot, már nem megy be a váltó csak5.be. De ha oda bemegy, akkor utána mindegyikbe könnyen csusszan.
Egy focusos ismerősöm is panaszkodott erre a 3hónapos autójával, már kétszer vitte vissza, de még mindig nem jó. Pedig abban nincs elkopva semmi.
Már kezdem azt hinni hogy ez az autómnak nem hibája, hanem tulajdonsága.  szomoru1
lehet, hogy a kuplungod nem emel ki rendesen.Nem volt még kuplungozva,mennyi van benne?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6126 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 11:46:23 »

lehet, hogy a kuplungod nem emel ki rendesen.Nem volt még kuplungozva,mennyi van benne?

Az lehet. Nem volt még kuplungozva, 237ezer van óra szerint.
A kuplung kopottsága okozhat ilyen tüneteket?
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6127 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 11:52:22 »

Az lehet. Nem volt még kuplungozva, 237ezer van óra szerint.
A kuplung kopottsága okozhat ilyen tüneteket?
háát....az szerintem picit reccsenne a váltó,meg megmozdulna az autó,amikor beteszed sebességbe.Ilyen tünetek nincsenek?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6128 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 11:54:44 »

Ha kuplung, akkor kettős tömegűt is cseréni kell, az meg nem olcsó.
Ha tényleg az akkor lehet hogy így marad, már kezdem megszokni.

(Ugye mint a gyaloggaloppban mikor el akarják vitetni az öreget a lepratelepen: "hú de jól vagyok! hú de jól érzem magam!")
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #6129 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 11:57:07 »

háát....az szerintem picit reccsenne a váltó,meg megmozdulna az autó,amikor beteszed sebességbe.Ilyen tünetek nincsenek?

A megmozdulást azt már tapasztaltam de csak mínusz fokos hidegben. A reccsenés az nem volt még.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6130 Dátum: 2017.12.03 vasárnap, 18:21:10 »

Ha kuplung, akkor kettős tömegűt is cseréni kell, az meg nem olcsó.
Ha tényleg az akkor lehet hogy így marad, már kezdem megszokni.

(Ugye mint a gyaloggaloppban mikor el akarják vitetni az öreget a lepratelepen: "hú de jól vagyok! hú de jól érzem magam!")


Ha kuplungozni kell, rakass be egytömegű lendkereket mindenestül és le van a gond. Olcsóbb és simán bírja (nekem olyan volt).
Naplózva
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #6131 Dátum: 2017.12.04 hétfő, 21:23:51 »

Ha kuplung, akkor kettős tömegűt is cseréni kell, az meg nem olcsó.
Ha tényleg az akkor lehet hogy így marad, már kezdem megszokni.

(Ugye mint a gyaloggaloppban mikor el akarják vitetni az öreget a lepratelepen: "hú de jól vagyok! hú de jól érzem magam!")

Nálam hasonló a szitu. 1.8as 5ös váltó. 234Ekm (garantáltan) Ha áll az autó elsőre nem akar bemenni egyesbe második kuplungozásra simán. Volt hogy a 3as és az 5ös is alig akart bemenni. Nem recseg sohasem csak mintha nem a helyére felé menne.. Kuplungcsere? vagy a fentebb említett olajozási gond? Egyébként sokszor úgy érzem hogy a váltókar is olyan karcosan jár. pl az astránkban (tudom más) de olyan mint a vaj ehhez képest egy álom váltani.. (váltókulisszára gondolok.) Ezek ford váltók mind ilyenek? Mert ebben idegesítő a váltás.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.04 hétfő, 21:26:33 írta lacee832 » Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6132 Dátum: 2017.12.05 kedd, 19:18:36 »

sziasztok!
2002-es tdci Mondeomnál egy új hiba jelentkezett.Járó motornál,álló helyzetben,sebváltó üresben,daráló hang jön a motortér felől...Ha kinyomom a kuplungot,akkor elhallgat.Ha visszaengedem,van,hogy megszűnik a darálás,de van,hogy 2-3 kuplungolás is kell,hogy elhallgasson...Nem túl megnyugtató a jelenség. :-\Valakinek van esetleg tapasztalata?Válaszaitokat előre is köszönöm!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6133 Dátum: 2017.12.05 kedd, 19:47:09 »

sziasztok!
2002-es tdci Mondeomnál egy új hiba jelentkezett.Járó motornál,álló helyzetben,sebváltó üresben,daráló hang jön a motortér felől...Ha kinyomom a kuplungot,akkor elhallgat.Ha visszaengedem,van,hogy megszűnik a darálás,de van,hogy 2-3 kuplungolás is kell,hogy elhallgasson...Nem túl megnyugtató a jelenség. :-\Valakinek van esetleg tapasztalata?Válaszaitokat előre is köszönöm!
nyelestengely csapágy... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6134 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:28:24 »

nyelestengely csapágy... Roll Eyes

Köszönöm Alf! worship
És ez mekkora probléma?Sürgősen orvosolandó?És vajon mennyire "fájdalmas" a javíttatása?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6135 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:31:57 »

Köszönöm Alf! worship
És ez mekkora probléma?Sürgősen orvosolandó?És vajon mennyire "fájdalmas" a javíttatása?



Azt én nem tudom ,mennyire sürgős, de nem olcsó. A munkadíja 30+e ft (szét kell dönteni a fél elejét). Ha már szét lesz szedve, akkor már célszerű a kuplungot és a lendkereket is megszakértetni, nehogy 1-2-3 hónap múlva újra szét kelljen szedni.
Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6136 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:46:10 »


Azt én nem tudom ,mennyire sürgős, de nem olcsó. A munkadíja 30+e ft (szét kell dönteni a fél elejét). Ha már szét lesz szedve, akkor már célszerű a kuplungot és a lendkereket is megszakértetni, nehogy 1-2-3 hónap múlva újra szét kelljen szedni.
Köszönöm Lacika! wave
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6137 Dátum: 2017.12.06 szerda, 10:47:06 »

Köszönöm Lacika! wave


Nekem kb 2 éve 220e volt a kuplung csere cakk-pakk. Ehhez jön még hozzá a nyelestengely csapágy. Mondjuk az enyém 6 sebességes volt, de nagy különbség nincsen az árban. Ha már ott tartasz, akkor célszerű még a főtengely szimmeringet is megnézetni/kicserélni.
Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6138 Dátum: 2017.12.06 szerda, 19:17:45 »

Nekem kb 2 éve 220e volt a kuplung csere cakk-pakk. Ehhez jön még hozzá a nyelestengely csapágy. Mondjuk az enyém 6 sebességes volt, de nagy különbség nincsen az árban. Ha már ott tartasz, akkor célszerű még a főtengely szimmeringet is megnézetni/kicserélni.
Köszi még egyszer az infókat!
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6139 Dátum: 2017.12.06 szerda, 19:40:04 »

A nyelestengely csapágy az a kinyomócsapágy?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6140 Dátum: 2017.12.06 szerda, 19:43:46 »

A nyelestengely csapágy az a kinyomócsapágy?
nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6141 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 15:29:54 »

Sziasztok,

jártatok már úgy, hogy a váltókar szétugrott?
A bowden vége leakadt a karról. Kézzel sikerült visszanyomni rá, de 2 hónap után most újra szétjött. A kezemben maradt egy szakadt "O" gyűrű is.

Tapasztalatok?

Köszi,
Levis


Sziasztok,

akkor ezek szerint ezzel a problémával egyedül vagyok?
Mondjuk azóta rájöttem, hogy a váltózár rögzítő szeme rá van erősítve a bowdenre. Ez egy kicsit bele-bele akad váltáskor a váltózár álló részébe / váltózár házba, valszeg ezért kapott nagyobb terhelést a bowden végi váltókar csatlakozó szem és ezért kopott ki.

 falbav
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
balutddi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #6142 Dátum: 2017.12.09 szombat, 17:39:01 »

Sziasztok Fórumtársak!

Sürgős kérdésem lenne

2001 es TDDI mondeo Lendkerék el kezdett 2 napja kolompolni. kinyomó csapágy nyár óta ciripel, sípol.
Van rá ötlet tapasztalat meddig megy el?
mennyire lehet rosszabb?
lendkerék szét tud teljesen esni?
illetve szerelőt,szakembert keresek miskolc és környékén a csere elvégzésére.
komoly megbízható szakembert keresek.

Köszönöm a válaszokat!
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #6143 Dátum: 2017.12.13 szerda, 21:01:22 »

Hello.

5 sebességes Mondiból tudok 6 sebességest csinálni? Ha igen,akkor mi kell hozzá? A 6-os váltón kívűl. A motorkódom HJBB.

Köszönöm a segítséget.
Plusz munka, plusz pénz, új probléma forrás, strapa, sz'vás a köbön, váratlan fejlemények,kár volt belekezdeni életérzés...inkább vegyél egy frankó hifit meg hangszórókat, meg vegyél sört, hidd el teljes lesz életed akkor is ha gyári állapotban hagyod az autódat, úgy ahogy a mérnökgárda ráütötte a pecsétet hogy szerintük rendben lesz az első 3-400 ekm alatt, ha nem idióták ülnek majd a bal egyben. És hidd el a kényelmes imádott használt autóink így is hamar benyújtják a szervízszámlát, amire jól fog jönni a meggondolatlanul el nem költött pénzed...
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6144 Dátum: 2017.12.13 szerda, 21:17:31 »

Plusz munka, plusz pénz, új probléma forrás, strapa, sz'vás a köbön, váratlan fejlemények,kár volt belekezdeni életérzés...inkább vegyél egy frankó hifit meg hangszórókat, meg vegyél sört, hidd el teljes lesz életed akkor is ha gyári állapotban hagyod az autódat, úgy ahogy a mérnökgárda ráütötte a pecsétet hogy szerintük rendben lesz az első 3-400 ekm alatt, ha nem idióták ülnek majd a bal egyben. És hidd el a kényelmes imádott használt autóink így is hamar benyújtják a szervízszámlát, amire jól fog jönni a meggondolatlanul el nem költött pénzed...
látszik, hogy még te se csináltál ilyet nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #6145 Dátum: 2017.12.27 szerda, 07:18:40 »

Sziasztok!A kuplungpedálom beesett ,a szerelő kicserélte a felső munkahengert,de ma reggel ismét beesett a pedál,a kezemmel kihúztam,és utána már normálisan működött ismét.Ilyen esetben mi lehet a probléma?
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6146 Dátum: 2017.12.27 szerda, 10:16:37 »

Sziasztok!A kuplungpedálom beesett ,a szerelő kicserélte a felső munkahengert,de ma reggel ismét beesett a pedál,a kezemmel kihúztam,és utána már normálisan működött ismét.Ilyen esetben mi lehet a probléma?

A szerelő...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6147 Dátum: 2017.12.27 szerda, 13:32:08 »

Sziasztok!A kuplungpedálom beesett ,a szerelő kicserélte a felső munkahengert,de ma reggel ismét beesett a pedál,a kezemmel kihúztam,és utána már normálisan működött ismét.Ilyen esetben mi lehet a probléma?

Kinyomócsapágy?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #6148 Dátum: 2017.12.27 szerda, 13:56:13 »

Beolajoztam a váltó tetején található mozgató szerkezetet. (szaknyelven nem tudom Grin) Hamarabb is megtehettem volna sokkal kellemesebb simább lett a váltókar mozgása.
Naplózva
Zulen
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #6149 Dátum: 2018.01.02 kedd, 16:39:49 »

sziasztok 2001 es tdi 2000 es 115 lóerős kocsimba szeretnék kinyomocsapágyat cseréltettni.mennyi be kerülne nekem az anyag nélkül? csak a munkadij !!!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 [123] 124 125 126 127 128 129 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.