Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:40:12
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
4
5
6
7
8
9
10
[
11
]
12
13
14
15
16
17
18
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 409200 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #500 Dátum:
2016.02.10 szerda, 19:08:27 »
Idézetet írta: alf - 2016.02.10 szerda, 11:29:24
akkor működne a kuplungteszt.
Megvolt a kuplungteszt, 3-ból 3-szor lefulladtam, akármilyen ügyesen is próbáltam csúsztatni. Úgyhogy nagyon úgy néz ki, hogy a váltó lesz. Nándorfi Antalt ajánlották, aki valahol a XVIII. kerületben van és állítólag profi Ford váltós szaki. Van vele valamilyen tapasztalat, vagy mást ajánlotok?
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #501 Dátum:
2016.02.10 szerda, 19:14:39 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.02.10 szerda, 19:08:27
Megvolt a kuplungteszt, 3-ból 3-szor lefulladtam, akármilyen ügyesen is próbáltam csúsztatni. Úgyhogy nagyon úgy néz ki, hogy a váltó lesz. Nándorfi Antalt ajánlották, aki valahol a XVIII. kerületben van és állítólag profi Ford váltós szaki. Van vele valamilyen tapasztalat, vagy mást ajánlotok?
Az erzsébeti kórház után van egy szerelő, csak váltókat javít.
http://www.generalautoszerviz.hu/
. Ő javítottam meg b4k váltóját. 30eft a munkadíj, úgyhogy az alkatrészt és a váltót kiszerelve odavittem. Kérdezd meg őt is.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #502 Dátum:
2016.02.10 szerda, 19:46:41 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.10 szerda, 19:14:39
Az erzsébeti kórház után van egy szerelő, csak váltókat javít.
http://www.generalautoszerviz.hu/
. Ő javítottam meg b4k váltóját. 30eft a munkadíj, úgyhogy az alkatrészt és a váltót kiszerelve odavittem. Kérdezd meg őt is.
Köszi!
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Bandi 777
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #503 Dátum:
2016.02.16 kedd, 19:35:02 »
Üdvözöllek Benneteket! MK 4 -es 5 sebességes Mondeohoz keresek váltógombot és szoknyát.Kérem segítségeteket.Üdv:Bandi.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #504 Dátum:
2016.02.16 kedd, 20:44:20 »
Idézetet írta: Bandi 777 - 2016.02.16 kedd, 19:35:02
Üdvözöllek Benneteket! MK 4 -es 5 sebességes Mondeohoz keresek váltógombot és szoknyát.Kérem segítségeteket.Üdv:Bandi.
Nagyauto, cromax...stb.. Vagy bontottat szeretnél?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #505 Dátum:
2016.02.16 kedd, 21:53:57 »
Idézetet írta: Bandi 777 - 2016.02.16 kedd, 19:35:02
Üdvözöllek Benneteket! MK 4 -es 5 sebességes Mondeohoz keresek váltógombot és szoknyát.Kérem segítségeteket.Üdv:Bandi.
Váltószoknya
https://cromax.hu/utasterbelsoter/iranyito_es_kezelo_egysegek/valtoszoknya/?kereso_modell=5&kereso_marka=Ford
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #506 Dátum:
2016.02.16 kedd, 22:00:48 »
Idézetet írta: Ohyeah - 2016.02.16 kedd, 21:53:57
Váltószoknya
https://cromax.hu/utasterbelsoter/iranyito_es_kezelo_egysegek/valtoszoknya/?kereso_modell=5&kereso_marka=Ford
18e egy váltószoknya? Cs12 és a többi bőrös annyiért még váltógombot is ad.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #507 Dátum:
2016.02.17 szerda, 17:25:39 »
Idézetet írta: Angel - 2016.02.16 kedd, 22:00:48
18e egy váltószoknya? Cs12 és a többi bőrös annyiért még váltógombot is ad.
Nem emléxel, mikor írtam, hogy b4k-nak vettem gyári szoknyát és a váltógombot, kb. 30eft-t fizettem...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Pott R
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #508 Dátum:
2016.02.24 szerda, 12:18:55 »
Sziasztok!
Remélem még nem volt kérdés az alábbi problémával kapcsolatban... (Amennyiben igen, akkor bocsánat, nem volt időm visszaolvasni)
Az a bajom, hogy a kuplung első kinyomásakor az egyes és a hátramenetet nem vagy csak nagy erő árán, több próbálkozás után veszi be a váltó. Ilyenkor olyan mintha egy kemény falnak ütközne a kar. Ha egyszer sikerült, utána viszont a kuplungot benyomva tartva már simán megy, ahogyan kell, mindkét fokozat. CSak ennél a két fokozatnál van ez a jelenség.
A kérdés egyszerű: Mi a probléma, mivel lehet orvosolni?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #509 Dátum:
2016.02.24 szerda, 17:22:50 »
Idézetet írta: Pott R - 2016.02.24 szerda, 12:18:55
Sziasztok!
Remélem még nem volt kérdés az alábbi problémával kapcsolatban... (Amennyiben igen, akkor bocsánat, nem volt időm visszaolvasni)
Az a bajom, hogy a kuplung első kinyomásakor az egyes és a hátramenetet nem vagy csak nagy erő árán, több próbálkozás után veszi be a váltó. Ilyenkor olyan mintha egy kemény falnak ütközne a kar. Ha egyszer sikerült, utána viszont a kuplungot benyomva tartva már simán megy, ahogyan kell, mindkét fokozat. CSak ennél a két fokozatnál van ez a jelenség.
A kérdés egyszerű: Mi a probléma, mivel lehet orvosolni?
Induláskor előbb 2 utána 1. Egy darabig segít. Bár "elméletileg" nem kell olajat cserélni, de 100-130ekm-enként nem árt.
Hát már cserélsz, létezik egy adalék (xado). Add az új olajhoz. Ha nincs csak "kis nyügje", ez általában segít. Költség: kb.20eft. (olaj+adalék+munkadíj)
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Pott R
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #510 Dátum:
2016.02.24 szerda, 21:28:06 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.24 szerda, 17:22:50
Induláskor előbb 2 utána 1. Egy darabig segít. Bár "elméletileg" nem kell olajat cserélni, de 100-130ekm-enként nem árt.
Hát már cserélsz, létezik egy adalék (xado). Add az új olajhoz. Ha nincs csak "kis nyügje", ez általában segít. Költség: kb.20eft. (olaj+adalék+munkadíj)
Köszönöm a választ!
Nemrég vásárol autó, külföldről hozott bizonytalan km-rel (szerintem), úgyhogy a váltóolaj csere megvolt... Remélem nem valami nagyobb baj!
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #511 Dátum:
2016.02.24 szerda, 21:29:46 »
Idézetet írta: Pott R - 2016.02.24 szerda, 21:28:06
Köszönöm a választ!
Nemrég vásárol autó, külföldről hozott bizonytalan km-rel (szerintem), úgyhogy a váltóolaj csere megvolt... Remélem nem valami nagyobb baj!
Max. egy váltójavítás, de ezen esetben megvan már a recept.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Pott R
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #512 Dátum:
2016.02.25 csütörtök, 08:51:52 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.24 szerda, 21:29:46
Max. egy váltójavítás, de ezen esetben megvan már a recept.
Milyen recept, mire gondolsz?
Naplózva
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #513 Dátum:
2016.02.25 csütörtök, 11:34:53 »
Idézetet írta: Pott R - 2016.02.25 csütörtök, 08:51:52
Milyen recept, mire gondolsz?
Kuplung+kettőstömegű csere és/vagy váltójavítás - utóbbi pl. itt
http://www.generalautoszerviz.hu/
vagy itt:
http://sebessegvalto.com/sv-eler.htm
Most megyek át éppen ezen (blau4k hathatós segítségével, ezúton is ezer köszönet érte) ezért tudom a folyamatot (most csak a váltójavítós részét írom le, de az már az utolsó lépés a problémád megoldásában, előtte érdemes a váltó bovdeneket állítgatni, megkenni, a rudazatot állítani, váltóolajat cserélni stb, olvass vissza, jól kiveséztük már a témát - ha ezek nem segítenek, akkor jön, amit leírok):
1. Van amikor a kuplungcsere megoldja a problémát, de ha már lebontják a kuplungcseréhez az autót, akkor érdemes megnézni a váltó nyelestengelyét. Ha tengelyirányban kottyan (max pár tizedmillimétert mozoghat a váltós szakik szerint), akkor már nem lesz tökéletes az új kuplunggal sem, legfeljebb egy ideig jobb mint volt.
2. Ha szerinted jó a kuplung és eleve a váltót akarod megnézetni, akkor meg a kuplungot is meg fogja nézni a szerelő és hacsak nem pár hónapja cserélted és minimális km van benne, akkor úgyis azt fogja mondani, hogy azt is érdemes a kettőstömegűvel együtt cserélni.
3. Magyarul arra készülj, hogy lebontják az autót és egy kb. kuplungcsere munkadíját ki kell majd fizetned csak ahhoz, hogy a valószínű hiba oka megállapítást nyerjen. Ha idáig eljutottál és kottyan a váltó, akkor vagy veszel bele egy jó bontottat, vagy elviszed a fenti helyek egyikére javíttatni (csak a váltót, az autód addig áll). Az első linken a szétszedés-hibamegállapítás-javítás-összerakás 30k HUF, úgy, hogy te veszed meg és viszed hozzá az alkatrészt. A másiknál nem tudom pontosan, hogy alakul a költség, látatlanban nyelestengely lógásra 80-90k HUF költséget mondott nekem a szaki mindennel együtt. A váltósnál 1-2 hetet fogsz eltölteni, autód addig nincs.
4. Ha a végére érsz, akkor van egy új kuplungod és KT-t és/vagy egy jó váltód, amit ha nem váltasz nagyon hülyén örökélet+2 napig fogsz használni gond nélkül (legalábbis a fórumtársak tapasztalata ez ezzel a váltóval - MMT6)
A móka nagyságrendi becsült költsége: ha kuplungot nem kell cserélni: ~150k HUF; kuplungcserével: ~330k HUF
«
Utoljára szerkesztve: 2016.02.25 csütörtök, 11:37:29 írta fektoh
»
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #514 Dátum:
2016.02.27 szombat, 16:54:01 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.02.25 csütörtök, 11:34:53
Kuplung+kettőstömegű csere és/vagy váltójavítás - utóbbi pl. itt
http://www.generalautoszerviz.hu/
vagy itt:
http://sebessegvalto.com/sv-eler.htm
Most megyek át éppen ezen (blau4k hathatós segítségével, ezúton is ezer köszönet érte) ezért tudom a folyamatot (most csak a váltójavítós részét írom le, de az már az utolsó lépés a problémád megoldásában, előtte érdemes a váltó bovdeneket állítgatni, megkenni, a rudazatot állítani, váltóolajat cserélni stb, olvass vissza, jól kiveséztük már a témát - ha ezek nem segítenek, akkor jön, amit leírok):
1. Van amikor a kuplungcsere megoldja a problémát, de ha már lebontják a kuplungcseréhez az autót, akkor érdemes megnézni a váltó nyelestengelyét. Ha tengelyirányban kottyan (max pár tizedmillimétert mozoghat a váltós szakik szerint), akkor már nem lesz tökéletes az új kuplunggal sem, legfeljebb egy ideig jobb mint volt.
2. Ha szerinted jó a kuplung és eleve a váltót akarod megnézetni, akkor meg a kuplungot is meg fogja nézni a szerelő és hacsak nem pár hónapja cserélted és minimális km van benne, akkor úgyis azt fogja mondani, hogy azt is érdemes a kettőstömegűvel együtt cserélni.
3. Magyarul arra készülj, hogy lebontják az autót és egy kb. kuplungcsere munkadíját ki kell majd fizetned csak ahhoz, hogy a valószínű hiba oka megállapítást nyerjen. Ha idáig eljutottál és kottyan a váltó, akkor vagy veszel bele egy jó bontottat, vagy elviszed a fenti helyek egyikére javíttatni (csak a váltót, az autód addig áll). Az első linken a szétszedés-hibamegállapítás-javítás-összerakás 30k HUF, úgy, hogy te veszed meg és viszed hozzá az alkatrészt. A másiknál nem tudom pontosan, hogy alakul a költség, látatlanban nyelestengely lógásra 80-90k HUF költséget mondott nekem a szaki mindennel együtt. A váltósnál 1-2 hetet fogsz eltölteni, autód addig nincs.
4. Ha a végére érsz, akkor van egy új kuplungod és KT-t és/vagy egy jó váltód, amit ha nem váltasz nagyon hülyén örökélet+2 napig fogsz használni gond nélkül (legalábbis a fórumtársak tapasztalata ez ezzel a váltóval - MMT6)
A móka nagyságrendi becsült költsége: ha kuplungot nem kell cserélni: ~150k HUF; kuplungcserével: ~330k HUF
Neked végül megoldódott már a hiba?
Amúgy nekem is ilyen rohadt nehezen veszi be a hátra menetet, ha nem rakom 3.-ba előtte. 174k km van benne cseréltem olajat és ugyan olyan. Viszont csak télen ilyen. Én addig hozzá nem nyúlok ameddig be tudom rakni a sebességet.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #515 Dátum:
2016.02.27 szombat, 21:02:43 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.02.27 szombat, 16:54:01
Neked végül megoldódott már a hiba?
Amúgy nekem is ilyen rohadt nehezen veszi be a hátra menetet, ha nem rakom 3.-ba előtte. 174k km van benne cseréltem olajat és ugyan olyan. Viszont csak télen ilyen. Én addig hozzá nem nyúlok ameddig be tudom rakni a sebességet.
Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha". Valójában felmerült bennem, hogy - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #516 Dátum:
2016.02.27 szombat, 23:29:32 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.02.27 szombat, 21:02:43
Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha". Valójában felmerült bennem, hogy - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges.
Hogyan lehet orvosolni a nyeles lógását? Újat kell venni bele, vagy annak a csapágyát kéne cserélni? Viszont érdekes, hogy csak télen jelentkezik ez a hiba, nyáron nincs gond vele. Legalább is nálam. Ettől szét esni nem fog ugye? Mert végül is engem nem zavar, hogy az R előtt berakom 3-ba azt utána mehet az R.
Felesleges pénzeket nem akarok elszórni rá.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #517 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 08:16:00 »
HA már váltó... téli időszakban jelentős különbség van meleg motornál és hidegnél... pontosabban nem is csak az üzemi hőmérséklet, hanem az eltelt idő (gondolom míg a blokk átadja a meleget a váltónak). Meleg állapotban szinte "becuppan" a fokozat, hidegnél azért akadozik 2-es sebesség főleg.
Nem tudom erre a váltóolaj csere megoldást nyújtana-e vagy sem, én cseréltettem mikor megvettem Castrol-t tettem bele. (szabványnak megfelelőt), azóta így használom, ezért előtte levő tapasztalatom nincs.
Többieknél hogy alakul ez ?!
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #518 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 14:46:21 »
Idézetet írta: mondeofan - 2016.02.28 vasárnap, 08:16:00
HA már váltó... téli időszakban jelentős különbség van meleg motornál és hidegnél... pontosabban nem is csak az üzemi hőmérséklet, hanem az eltelt idő (gondolom míg a blokk átadja a meleget a váltónak). Meleg állapotban szinte "becuppan" a fokozat, hidegnél azért akadozik 2-es sebesség főleg.
Nem tudom erre a váltóolaj csere megoldást nyújtana-e vagy sem, én cseréltettem mikor megvettem Castrol-t tettem bele. (szabványnak megfelelőt), azóta így használom, ezért előtte levő tapasztalatom nincs.
Többieknél hogy alakul ez ?!
Nem oldja meg az olajcsere, nem rég cseréltem én is ugyanolyan.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #519 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 15:39:16 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.02.27 szombat, 23:29:32
Hogyan lehet orvosolni a nyeles lógását? Újat kell venni bele, vagy annak a csapágyát kéne cserélni? Viszont érdekes, hogy csak télen jelentkezik ez a hiba, nyáron nincs gond vele. Legalább is nálam. Ettől szét esni nem fog ugye? Mert végül is engem nem zavar, hogy az R előtt berakom 3-ba azt utána mehet az R.
Felesleges pénzeket nem akarok elszórni rá.
Szerintem a tengely lógását egy vagy több csapágy kopása okozza, és elegendő ezeket cserélni, de nyilván a szétszedés után a szakember megmondja pontosan. Hogy szétesik-e? Nem tudom. Én úgy vagyok vele, hogy egy autó bonyolult rendszer, ahol az egyes elemek működését a mérnökök arra tervezik, hogy a többi rész-rendszer jól működik. Magyarul előbb-utóbb egy rossz rész magával rántja a többit. Az én félelmem a konkrét esetben, hogy a lógó nyeles bele-bele nyom a kuplungszerkezetbe és így az hamarabb kerül "tönkrementeli tartományba".
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #520 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 15:44:45 »
Idézetet írta: mondeofan - 2016.02.28 vasárnap, 08:16:00
HA már váltó... téli időszakban jelentős különbség van meleg motornál és hidegnél... pontosabban nem is csak az üzemi hőmérséklet, hanem az eltelt idő (gondolom míg a blokk átadja a meleget a váltónak). Meleg állapotban szinte "becuppan" a fokozat, hidegnél azért akadozik 2-es sebesség főleg.
Nem tudom erre a váltóolaj csere megoldást nyújtana-e vagy sem, én cseréltettem mikor megvettem Castrol-t tettem bele. (szabványnak megfelelőt), azóta így használom, ezért előtte levő tapasztalatom nincs.
Többieknél hogy alakul ez ?!
Én is váltóolaj-cserével kezdtem, nem javult semmit. Bemelegedve az enyém is könnyebben járt valamivel (a bemelegedés nem azt jelenti, hogy a hűtővíz felmelegedett, maga blokk - és pláne a váltó, ami csak közvetve kap meleget a motortól, meg persze valamennyire a benne kavargó olaj is melegíti - bemelegedéséhez kell vagy 30-40 perc, ha nem több egy 2 literes dízelnél)
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #521 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 21:39:01 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.02.28 vasárnap, 15:39:16
Szerintem a tengely lógását egy vagy több csapágy kopása okozza, és elegendő ezeket cserélni, de nyilván a szétszedés után a szakember megmondja pontosan. Hogy szétesik-e? Nem tudom. Én úgy vagyok vele, hogy egy autó bonyolult rendszer, ahol az egyes elemek működését a mérnökök arra tervezik, hogy a többi rész-rendszer jól működik. Magyarul előbb-utóbb egy rossz rész magával rántja a többit. Az én félelmem a konkrét esetben, hogy a lógó nyeles bele-bele nyom a kuplungszerkezetbe és így az hamarabb kerül "tönkrementeli tartományba".
De ilyen kevés futás után már megkopnának ennyire? 175e km van benne. Mert ha igen, akkor nagyon rossz konstrukciós váltó ez.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #522 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 22:58:15 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.02.28 vasárnap, 21:39:01
De ilyen kevés futás után már megkopnának ennyire? 175e km van benne. Mert ha igen, akkor nagyon rossz konstrukciós váltó ez.
sok minden lehet, mert a váltó sem egy egyszerű cucc. Alapvetően persze lehet sok rossz dologra gondolni, hogy valami lóg, vagy csapágy...
Viszont ennél egyszerűbb dolgok is vannak. Alapvetően semmit nem lehet nagy hőmérsékleti tartományra tervezni, így az olajokat sem. A váltónak, csak úgy mint a motornak, a legkomolyabb igénybevétel az üzem meleg használat (most nem a hidegben lévő kopásra gondolok mint igénybevétel, hanem a folyamatos megterhelés amire méretezni kell.
Ugyebár a motor alkatrészei némileg más méretet adnak 80 fokosan, mint -10 fokosan. Az olaj meg dettó másként viselkedik hidegen, mint melegen. Ennek megfelelően a hideg váltónál bizony lehet tapasztalni ilyen problémákat. Megjegyzem újonnan is vannak ilyenek. Pl elhoztunk annó toyota avensys-eket 2.0 DID motorral és hidegen a váltó néha nem vette be a hátramenetet télen, meg néha kétszer kellett kuplungolni az egyesért. Minden autón ezt csinálta, de megjött a nyár, akkor minden rendben volt.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #523 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 23:02:15 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.02.28 vasárnap, 22:58:15
sok minden lehet, mert a váltó sem egy egyszerű cucc. Alapvetően persze lehet sok rossz dologra gondolni, hogy valami lóg, vagy csapágy...
Viszont ennél egyszerűbb dolgok is vannak. Alapvetően semmit nem lehet nagy hőmérsékleti tartományra tervezni, így az olajokat sem. A váltónak, csak úgy mint a motornak, a legkomolyabb igénybevétel az üzem meleg használat (most nem a hidegben lévő kopásra gondolok mint igénybevétel, hanem a folyamatos megterhelés amire méretezni kell.
Ugyebár a motor alkatrészei némileg más méretet adnak 80 fokosan, mint -10 fokosan. Az olaj meg dettó másként viselkedik hidegen, mint melegen. Ennek megfelelően a hideg váltónál bizony lehet tapasztalni ilyen problémákat. Megjegyzem újonnan is vannak ilyenek. Pl elhoztunk annó toyota avensys-eket 2.0 DID motorral és hidegen a váltó néha nem vette be a hátramenetet télen, meg néha kétszer kellett kuplungolni az egyesért. Minden autón ezt csinálta, de megjött a nyár, akkor minden rendben volt.
did motor mitsubishi-kben van, toyotában d4d
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #524 Dátum:
2016.02.28 vasárnap, 23:05:09 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.02.28 vasárnap, 23:02:15
did motor mitsubishi-kben van, toyotában d4d
igen d4d-t akartam írni
//nem megy ma nekem a fogalmazás//
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #525 Dátum:
2016.02.29 hétfő, 10:55:27 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.02.28 vasárnap, 22:58:15
sok minden lehet, mert a váltó sem egy egyszerű cucc. Alapvetően persze lehet sok rossz dologra gondolni, hogy valami lóg, vagy csapágy...
Viszont ennél egyszerűbb dolgok is vannak. Alapvetően semmit nem lehet nagy hőmérsékleti tartományra tervezni, így az olajokat sem. A váltónak, csak úgy mint a motornak, a legkomolyabb igénybevétel az üzem meleg használat (most nem a hidegben lévő kopásra gondolok mint igénybevétel, hanem a folyamatos megterhelés amire méretezni kell.
Ugyebár a motor alkatrészei némileg más méretet adnak 80 fokosan, mint -10 fokosan. Az olaj meg dettó másként viselkedik hidegen, mint melegen. Ennek megfelelően a hideg váltónál bizony lehet tapasztalni ilyen problémákat. Megjegyzem újonnan is vannak ilyenek. Pl elhoztunk annó toyota avensys-eket 2.0 DID motorral és hidegen a váltó néha nem vette be a hátramenetet télen, meg néha kétszer kellett kuplungolni az egyesért. Minden autón ezt csinálta, de megjött a nyár, akkor minden rendben volt.
Szerintem is nagyon lényeges tud lenni a hőmérséklet, a mozgó alkatrészek közötti illesztések, hézagok egész mások, aztán ezek alakulnak valahogy az alkatrész használódása során. Nekem anno az új Renault Lagunámban (2001-ben) az első télen olyan volt a váltóm, mint a vaj minden sebességben, a második télen meg már szinte csak állóra fékezve akarta bevenni az 1-est visszaváltáskor (álló helyzetben teljesen OK volt). Persze hülye fejjel egyből olajat cseréltettem benne, semmi hatása nem lett, viszont ebből az állapotából nem romlott tovább, most 16 évesen is pont ugyanúgy vált, mint akkor. Gondolom újonnan minden századmilliméterre pontos volt benne, egy év alatt egy picit megkopott, pont annyira, hogy utána már ne kopjon tovább aztán itt beállt az egyensúly.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.02 szerda, 12:13:30 írta fektoh
»
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #526 Dátum:
2016.03.01 kedd, 22:57:41 »
Castrol Syntrans
FE
75w lett beletéve?
Idézetet írta: Szlobi - 2016.02.28 vasárnap, 14:46:21
Nem oldja meg az olajcsere, nem rég cseréltem én is ugyanolyan.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #527 Dátum:
2016.03.03 csütörtök, 21:56:07 »
Idézetet írta: danidoki - 2016.03.01 kedd, 22:57:41
Castrol Syntrans
FE
75w lett beletéve?
Igen az, előtte gyári ford volt benne.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #528 Dátum:
2016.04.29 péntek, 15:59:51 »
Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #529 Dátum:
2016.04.29 péntek, 16:01:00 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 15:59:51
Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel
én csak a mazot próbáltam
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #530 Dátum:
2016.04.29 péntek, 16:05:27 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 15:59:51
Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel
Én kormányszervóba tettem, megjavult tőle! Ajánlom mindenképp!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #531 Dátum:
2016.04.29 péntek, 16:30:55 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 15:59:51
Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel
Állítólag a "csapágyas" problémák azonnal szükséges megoldását lehet elodázni vele.
Egy próbát megérhet, de sokat ne várj tőle.
Amúgy vki szerelőféle leírhatná, hogy ezen probléma esetén tulajdonképpen mi is kopott el?
A váltóban lévő alkatrészek vagy/és a kuplungnál lévő alkatrészek...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #532 Dátum:
2016.04.29 péntek, 16:40:34 »
Idézetet írta: Scratch - 2016.04.29 péntek, 16:05:27
Én kormányszervóba tettem, megjavult tőle! Ajánlom mindenképp!
Én is. És xart sem ért...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #533 Dátum:
2016.04.29 péntek, 17:30:41 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.04.29 péntek, 16:30:55
Állítólag a "csapágyas" problémák azonnal szükséges megoldását lehet elodázni vele.
Egy próbát megérhet, de sokat ne várj tőle.
Amúgy vki szerelőféle leírhatná, hogy ezen probléma esetén tulajdonképpen mi is kopott el?
A váltóban lévő alkatrészek vagy/és a kuplungnál lévő alkatrészek...
Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.
Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:
'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha". Valójában felmerült bennem, hogy - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '
Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #534 Dátum:
2016.04.29 péntek, 17:41:48 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 17:30:41
Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.
Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:
'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha". Valójában felmerült bennem, hogy - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '
Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
Szia,
Váltóolaj cserét próbáltad már?
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #535 Dátum:
2016.04.29 péntek, 17:51:04 »
Igen zsolio. Volt még 100e km előtt meg 160e körül, de nem változott semmi.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #536 Dátum:
2016.04.29 péntek, 17:52:08 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 17:30:41
Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.
Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:
'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha". Valójában felmerült bennem, hogy - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '
Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
mondjuk a kuplungtárcsa cseréje szerintem semmilyen hatással nincs a nyelestengely lógására, mivel a kuplungban lévő csap, amibe belemegy ettől nem lesz kisebb vagy nagyobb. Nem hiszem, hogy ennyi idő alatt ennyire használódna, hogy már a tárcsa közepén lévő csapban ekkorát lógna. Nekem a discoverynél centiket lógott a nyelestengely és nem volt gond a váltással, de az nem mondeo persze.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #537 Dátum:
2016.04.29 péntek, 17:54:29 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.04.29 péntek, 16:40:34
Én is. És xart sem ért...
érdekelnének a tapasztalatok, mert gondolkodom folyamatosan, hogy mivel lehetne a járgányokat jobban óvni.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #538 Dátum:
2016.04.29 péntek, 21:44:47 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 17:51:04
Igen zsolio. Volt még 100e km előtt meg 160e körül, de nem változott semmi.
Sajnos vannak autók/váltók, ahol ezek kb. 130-140e körül előjönnek. Az olajcsere és ez a csodaszer ezen nem segít.
Szinkrongyűrű+kapcsoló villa csere a sarlangokkal: anyag 125eft+40eft munkadíj.
Rosszabb esetben ehhez jön a KT+kuplugtárcsa csere. Ha ez éppen 200ekm körül van, akkor még 95eft a vezérlés is.
Ha viszont ezek cserélve lettek, még kb. 200ekm gond nélkül elmegy.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #539 Dátum:
2016.04.30 szombat, 06:45:58 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.29 péntek, 17:30:41
Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.
Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:
'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha". Valójában felmerült bennem, hogy - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere
után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '
Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
Ez már az mk3nál is gond volt. Azonos váltó van az mk4-en is?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #540 Dátum:
2016.04.30 szombat, 08:33:35 »
Idézetet írta: Relhist - 2016.04.30 szombat, 06:45:58
Ez már az mk3nál is gond volt. Azonos váltó van az mk4-en is?
elvileg más a váltó
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #541 Dátum:
2016.04.30 szombat, 12:45:53 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.30 szombat, 08:33:35
elvileg más a váltó
Gyakorlatilag is. És az sem elég, hogy rámegy a ház a motorra, mert az áttételek is mások egy galaxy&smaxi vs. mondeo esetén. Tehát jó megnézni a csereváltót.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #542 Dátum:
2016.04.30 szombat, 16:01:40 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.04.29 péntek, 21:44:47
Sajnos vannak autók/váltók, ahol ezek kb. 130-140e körül előjönnek. Az olajcsere és ez a csodaszer ezen nem segít.
Szinkrongyűrű+kapcsoló villa csere a sarlangokkal: anyag 125eft+40eft munkadíj.
Rosszabb esetben ehhez jön a KT+kuplugtárcsa csere. Ha ez éppen 200ekm körül van, akkor még 95eft a vezérlés is.
Ha viszont ezek cserélve lettek, még kb. 200ekm gond nélkül elmegy.
Akkor ez minden csak nem egy jó váltó, ha ilyen hamar előjön ez a hiba.
ráadásul elég sokunknál. Valami típus hiba lesz ez amire tudni kéne a pontos ellenszert. Igaz ameddig beveszi a sebességet addig én meg nem bontom.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #543 Dátum:
2016.04.30 szombat, 21:14:50 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.04.30 szombat, 16:01:40
Akkor ez minden csak nem egy jó váltó, ha ilyen hamar előjön ez a hiba.
ráadásul elég sokunknál. Valami típus hiba lesz ez amire tudni kéne a pontos ellenszert. Igaz ameddig beveszi a sebességet addig én meg nem bontom.
Tedd azt! Egy javaslat: előbb 1 és kettő, utána rüki.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #544 Dátum:
2016.05.01 vasárnap, 10:32:36 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.04.30 szombat, 21:14:50
Tedd azt! Egy javaslat: előbb 1 és kettő, utána rüki.
Így szoktam, de ezt is csak hideg indításnál mikor már mentem vele utána jó azonnal.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #545 Dátum:
2016.08.09 kedd, 13:57:01 »
https://cromax.hu/valtogomb_bor_ford_mondeo_2007-_mmt6_6_sebesseges_37259
A linken látható váltógombot keresem, olcsóbban ha esetleg tud valaki ugyan ilyet azt megköszönném. Az is segítség ha valami beszerzési utat mondtok ahonnan jó áron lehet ilyet találni. Itt a fórumon nem találtam ilyet senkinél...
( biztos én vagyok eltájolva de valami brutál hogy ezért ennyit kérnek )
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #546 Dátum:
2016.08.09 kedd, 14:55:42 »
Idézetet írta: Habell - 2016.08.09 kedd, 13:57:01
https://cromax.hu/valtogomb_bor_ford_mondeo_2007-_mmt6_6_sebesseges_37259
A linken látható váltógombot keresem, olcsóbban ha esetleg tud valaki ugyan ilyet azt megköszönném. Az is segítség ha valami beszerzési utat mondtok ahonnan jó áron lehet ilyet találni. Itt a fórumon nem találtam ilyet senkinél...
( biztos én vagyok eltájolva de valami brutál hogy ezért ennyit kérnek )
én meg az 5 fokozatúhoz keresem ugyan azt
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #547 Dátum:
2016.08.09 kedd, 23:19:44 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.08.09 kedd, 14:55:42
én meg az 5 fokozatúhoz keresem ugyan azt
Idézetet írta: Habell - 2016.08.09 kedd, 13:57:01
https://cromax.hu/valtogomb_bor_ford_mondeo_2007-_mmt6_6_sebesseges_37259
A linken látható váltógombot keresem, olcsóbban ha esetleg tud valaki ugyan ilyet azt megköszönném. Az is segítség ha valami beszerzési utat mondtok ahonnan jó áron lehet ilyet találni. Itt a fórumon nem találtam ilyet senkinél...
( biztos én vagyok eltájolva de valami brutál hogy ezért ennyit kérnek )
cs12-t keressétek meg simán felújítják a meglévőt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #548 Dátum:
2016.08.09 kedd, 23:22:41 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.08.09 kedd, 23:19:44
cs12-t keressétek meg simán felújítják a meglévőt
a gombot is? Az a gond, hogy addig is kéne rá valami, hogy járhasson az autó
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #549 Dátum:
2016.08.09 kedd, 23:56:39 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.08.09 kedd, 23:22:41
a gombot is? Az a gond, hogy addig is kéne rá valami, hogy járhasson az autó
persze. van neki cseredarab mk4re is. de gomb nélkül is használható a kocsi. max az asszony kezére alkoholos filctillol felrajzolod a kiosztást, ha hiányolná
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
4
5
6
7
8
9
10
[
11
]
12
13
14
15
16
17
18
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ