Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:01:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 409898 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #500 Dátum: 2016.02.10 szerda, 19:08:27 »

akkor működne a kuplungteszt.
Megvolt a kuplungteszt, 3-ból 3-szor lefulladtam, akármilyen ügyesen is próbáltam csúsztatni. Úgyhogy nagyon úgy néz ki, hogy a váltó lesz. Nándorfi Antalt ajánlották, aki valahol a XVIII. kerületben van és állítólag profi Ford váltós szaki. Van vele valamilyen tapasztalat, vagy mást ajánlotok?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #501 Dátum: 2016.02.10 szerda, 19:14:39 »

Megvolt a kuplungteszt, 3-ból 3-szor lefulladtam, akármilyen ügyesen is próbáltam csúsztatni. Úgyhogy nagyon úgy néz ki, hogy a váltó lesz. Nándorfi Antalt ajánlották, aki valahol a XVIII. kerületben van és állítólag profi Ford váltós szaki. Van vele valamilyen tapasztalat, vagy mást ajánlotok?
Az erzsébeti kórház után van egy szerelő, csak váltókat javít.
http://www.generalautoszerviz.hu/. Ő javítottam meg b4k váltóját. 30eft a munkadíj, úgyhogy az alkatrészt és a váltót kiszerelve odavittem. Kérdezd meg őt is.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #502 Dátum: 2016.02.10 szerda, 19:46:41 »

Az erzsébeti kórház után van egy szerelő, csak váltókat javít.
http://www.generalautoszerviz.hu/. Ő javítottam meg b4k váltóját. 30eft a munkadíj, úgyhogy az alkatrészt és a váltót kiszerelve odavittem. Kérdezd meg őt is.
Köszi!
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Bandi 777
Vendég
« Új hozzászólás #503 Dátum: 2016.02.16 kedd, 19:35:02 »

Üdvözöllek Benneteket! MK 4 -es  5 sebességes  Mondeohoz keresek váltógombot és szoknyát.Kérem segítségeteket.Üdv:Bandi.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #504 Dátum: 2016.02.16 kedd, 20:44:20 »

Üdvözöllek Benneteket! MK 4 -es  5 sebességes  Mondeohoz keresek váltógombot és szoknyát.Kérem segítségeteket.Üdv:Bandi.
Nagyauto, cromax...stb.. Vagy bontottat szeretnél?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #505 Dátum: 2016.02.16 kedd, 21:53:57 »

Üdvözöllek Benneteket! MK 4 -es  5 sebességes  Mondeohoz keresek váltógombot és szoknyát.Kérem segítségeteket.Üdv:Bandi.

Váltószoknya
https://cromax.hu/utasterbelsoter/iranyito_es_kezelo_egysegek/valtoszoknya/?kereso_modell=5&kereso_marka=Ford
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2016.02.16 kedd, 22:00:48 »


18e egy váltószoknya? Cs12 és a többi bőrös annyiért még váltógombot is ad.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #507 Dátum: 2016.02.17 szerda, 17:25:39 »

18e egy váltószoknya? Cs12 és a többi bőrös annyiért még váltógombot is ad.
Nem emléxel, mikor írtam, hogy b4k-nak vettem gyári szoknyát és a váltógombot, kb. 30eft-t fizettem...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Pott R
Vendég
« Új hozzászólás #508 Dátum: 2016.02.24 szerda, 12:18:55 »

Sziasztok!   integet2

Remélem még nem volt kérdés az alábbi problémával kapcsolatban... (Amennyiben igen, akkor bocsánat, nem volt időm visszaolvasni)
Az a bajom, hogy a kuplung első kinyomásakor az egyes és a hátramenetet nem vagy csak nagy erő árán, több próbálkozás után veszi be a váltó. Ilyenkor olyan mintha egy kemény falnak ütközne a kar. Ha egyszer sikerült, utána viszont a kuplungot benyomva tartva már simán megy, ahogyan kell, mindkét fokozat. CSak ennél a két fokozatnál van ez a jelenség.
A kérdés egyszerű: Mi a probléma, mivel lehet orvosolni? help
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #509 Dátum: 2016.02.24 szerda, 17:22:50 »

Sziasztok!   integet2

Remélem még nem volt kérdés az alábbi problémával kapcsolatban... (Amennyiben igen, akkor bocsánat, nem volt időm visszaolvasni)
Az a bajom, hogy a kuplung első kinyomásakor az egyes és a hátramenetet nem vagy csak nagy erő árán, több próbálkozás után veszi be a váltó. Ilyenkor olyan mintha egy kemény falnak ütközne a kar. Ha egyszer sikerült, utána viszont a kuplungot benyomva tartva már simán megy, ahogyan kell, mindkét fokozat. CSak ennél a két fokozatnál van ez a jelenség.
A kérdés egyszerű: Mi a probléma, mivel lehet orvosolni? help
Induláskor előbb 2 utána 1. Egy darabig segít. Bár "elméletileg" nem kell olajat cserélni, de 100-130ekm-enként nem árt.
Hát már cserélsz, létezik egy adalék (xado). Add az új olajhoz. Ha nincs csak "kis nyügje", ez általában segít. Költség: kb.20eft. (olaj+adalék+munkadíj)
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Pott R
Vendég
« Új hozzászólás #510 Dátum: 2016.02.24 szerda, 21:28:06 »

Induláskor előbb 2 utána 1. Egy darabig segít. Bár "elméletileg" nem kell olajat cserélni, de 100-130ekm-enként nem árt.
Hát már cserélsz, létezik egy adalék (xado). Add az új olajhoz. Ha nincs csak "kis nyügje", ez általában segít. Költség: kb.20eft. (olaj+adalék+munkadíj)

Köszönöm a választ!
Nemrég vásárol autó, külföldről hozott bizonytalan km-rel (szerintem), úgyhogy a váltóolaj csere megvolt... Remélem nem valami nagyobb baj!
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2016.02.24 szerda, 21:29:46 »

Köszönöm a választ!
Nemrég vásárol autó, külföldről hozott bizonytalan km-rel (szerintem), úgyhogy a váltóolaj csere megvolt... Remélem nem valami nagyobb baj!
Max. egy váltójavítás, de ezen esetben megvan már a recept.  Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Pott R
Vendég
« Új hozzászólás #512 Dátum: 2016.02.25 csütörtök, 08:51:52 »

Max. egy váltójavítás, de ezen esetben megvan már a recept.  Grin
Milyen recept, mire gondolsz?
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #513 Dátum: 2016.02.25 csütörtök, 11:34:53 »

Milyen recept, mire gondolsz?
Kuplung+kettőstömegű csere és/vagy váltójavítás - utóbbi pl. itt http://www.generalautoszerviz.hu/ vagy itt: http://sebessegvalto.com/sv-eler.htm

Most megyek át éppen ezen (blau4k hathatós segítségével, ezúton is ezer köszönet érte) ezért tudom a folyamatot (most csak a váltójavítós részét írom le, de az már az utolsó lépés a problémád megoldásában, előtte érdemes a váltó bovdeneket állítgatni, megkenni, a rudazatot állítani, váltóolajat cserélni stb, olvass vissza, jól kiveséztük már a témát - ha ezek nem segítenek, akkor jön, amit leírok):
1. Van amikor a kuplungcsere megoldja a problémát, de ha már lebontják a kuplungcseréhez az autót, akkor érdemes megnézni a váltó nyelestengelyét. Ha tengelyirányban kottyan (max pár tizedmillimétert mozoghat a váltós szakik szerint), akkor már nem lesz tökéletes az új kuplunggal sem, legfeljebb egy ideig jobb mint volt.
2. Ha szerinted jó a kuplung és eleve a váltót akarod megnézetni, akkor meg a kuplungot is meg fogja nézni a szerelő és hacsak nem pár hónapja cserélted és minimális km van benne, akkor úgyis azt fogja mondani, hogy azt is érdemes a kettőstömegűvel együtt cserélni.
3. Magyarul arra készülj, hogy lebontják az autót és egy kb. kuplungcsere munkadíját ki kell majd fizetned csak ahhoz, hogy a valószínű hiba oka megállapítást nyerjen. Ha idáig eljutottál és kottyan a váltó, akkor vagy veszel bele egy jó bontottat, vagy elviszed a fenti helyek egyikére javíttatni (csak a váltót, az autód addig áll). Az első linken a szétszedés-hibamegállapítás-javítás-összerakás 30k HUF, úgy, hogy te veszed meg és viszed hozzá az alkatrészt. A másiknál nem tudom pontosan, hogy alakul a költség, látatlanban nyelestengely lógásra 80-90k HUF költséget mondott nekem a szaki mindennel együtt. A váltósnál 1-2 hetet fogsz eltölteni, autód addig nincs.
4. Ha a végére érsz, akkor van egy új kuplungod és KT-t és/vagy egy jó váltód, amit ha nem váltasz nagyon hülyén örökélet+2 napig fogsz használni gond nélkül (legalábbis a fórumtársak tapasztalata ez ezzel a váltóval - MMT6)
A móka nagyságrendi becsült költsége: ha kuplungot nem kell cserélni: ~150k HUF; kuplungcserével: ~330k HUF
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.25 csütörtök, 11:37:29 írta fektoh » Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2016.02.27 szombat, 16:54:01 »

Kuplung+kettőstömegű csere és/vagy váltójavítás - utóbbi pl. itt http://www.generalautoszerviz.hu/ vagy itt: http://sebessegvalto.com/sv-eler.htm

Most megyek át éppen ezen (blau4k hathatós segítségével, ezúton is ezer köszönet érte) ezért tudom a folyamatot (most csak a váltójavítós részét írom le, de az már az utolsó lépés a problémád megoldásában, előtte érdemes a váltó bovdeneket állítgatni, megkenni, a rudazatot állítani, váltóolajat cserélni stb, olvass vissza, jól kiveséztük már a témát - ha ezek nem segítenek, akkor jön, amit leírok):
1. Van amikor a kuplungcsere megoldja a problémát, de ha már lebontják a kuplungcseréhez az autót, akkor érdemes megnézni a váltó nyelestengelyét. Ha tengelyirányban kottyan (max pár tizedmillimétert mozoghat a váltós szakik szerint), akkor már nem lesz tökéletes az új kuplunggal sem, legfeljebb egy ideig jobb mint volt.
2. Ha szerinted jó a kuplung és eleve a váltót akarod megnézetni, akkor meg a kuplungot is meg fogja nézni a szerelő és hacsak nem pár hónapja cserélted és minimális km van benne, akkor úgyis azt fogja mondani, hogy azt is érdemes a kettőstömegűvel együtt cserélni.
3. Magyarul arra készülj, hogy lebontják az autót és egy kb. kuplungcsere munkadíját ki kell majd fizetned csak ahhoz, hogy a valószínű hiba oka megállapítást nyerjen. Ha idáig eljutottál és kottyan a váltó, akkor vagy veszel bele egy jó bontottat, vagy elviszed a fenti helyek egyikére javíttatni (csak a váltót, az autód addig áll). Az első linken a szétszedés-hibamegállapítás-javítás-összerakás 30k HUF, úgy, hogy te veszed meg és viszed hozzá az alkatrészt. A másiknál nem tudom pontosan, hogy alakul a költség, látatlanban nyelestengely lógásra 80-90k HUF költséget mondott nekem a szaki mindennel együtt. A váltósnál 1-2 hetet fogsz eltölteni, autód addig nincs.
4. Ha a végére érsz, akkor van egy új kuplungod és KT-t és/vagy egy jó váltód, amit ha nem váltasz nagyon hülyén örökélet+2 napig fogsz használni gond nélkül (legalábbis a fórumtársak tapasztalata ez ezzel a váltóval - MMT6)
A móka nagyságrendi becsült költsége: ha kuplungot nem kell cserélni: ~150k HUF; kuplungcserével: ~330k HUF

Neked végül megoldódott már a hiba? 

Amúgy nekem is ilyen rohadt nehezen veszi be a hátra menetet, ha nem rakom 3.-ba előtte.  174k km van benne cseréltem olajat és ugyan olyan.  Viszont csak télen ilyen. Én addig hozzá nem nyúlok ameddig be tudom rakni a sebességet.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2016.02.27 szombat, 21:02:43 »

Neked végül megoldódott már a hiba? 

Amúgy nekem is ilyen rohadt nehezen veszi be a hátra menetet, ha nem rakom 3.-ba előtte.  174k km van benne cseréltem olajat és ugyan olyan.  Viszont csak télen ilyen. Én addig hozzá nem nyúlok ameddig be tudom rakni a sebességet.

Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha".  Valójában felmerült bennem, hogy  - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges.
 
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #516 Dátum: 2016.02.27 szombat, 23:29:32 »

Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha".  Valójában felmerült bennem, hogy  - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges.
 

Hogyan lehet orvosolni a nyeles lógását? Újat kell venni bele, vagy annak a csapágyát kéne cserélni? Viszont érdekes, hogy csak télen jelentkezik ez a hiba, nyáron nincs gond vele. Legalább is nálam. Ettől szét esni nem fog ugye? Mert végül is engem nem zavar, hogy az R előtt berakom 3-ba azt utána mehet az R.

Felesleges pénzeket nem akarok elszórni rá. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #517 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 08:16:00 »

HA már váltó... téli időszakban jelentős különbség van meleg motornál és hidegnél... pontosabban nem is csak az üzemi hőmérséklet, hanem az eltelt idő (gondolom míg a blokk átadja a meleget a váltónak). Meleg állapotban szinte "becuppan" a fokozat, hidegnél azért akadozik 2-es sebesség főleg.

Nem tudom erre a váltóolaj csere megoldást nyújtana-e vagy sem, én cseréltettem mikor megvettem Castrol-t tettem bele. (szabványnak megfelelőt), azóta így használom, ezért előtte levő tapasztalatom nincs.

Többieknél hogy alakul ez ?!

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #518 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 14:46:21 »

HA már váltó... téli időszakban jelentős különbség van meleg motornál és hidegnél... pontosabban nem is csak az üzemi hőmérséklet, hanem az eltelt idő (gondolom míg a blokk átadja a meleget a váltónak). Meleg állapotban szinte "becuppan" a fokozat, hidegnél azért akadozik 2-es sebesség főleg.

Nem tudom erre a váltóolaj csere megoldást nyújtana-e vagy sem, én cseréltettem mikor megvettem Castrol-t tettem bele. (szabványnak megfelelőt), azóta így használom, ezért előtte levő tapasztalatom nincs.

Többieknél hogy alakul ez ?!



Nem oldja meg az olajcsere, nem rég cseréltem én is ugyanolyan.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 15:39:16 »

Hogyan lehet orvosolni a nyeles lógását? Újat kell venni bele, vagy annak a csapágyát kéne cserélni? Viszont érdekes, hogy csak télen jelentkezik ez a hiba, nyáron nincs gond vele. Legalább is nálam. Ettől szét esni nem fog ugye? Mert végül is engem nem zavar, hogy az R előtt berakom 3-ba azt utána mehet az R.

Felesleges pénzeket nem akarok elszórni rá. Smiley

Szerintem a tengely lógását egy vagy több csapágy kopása okozza, és elegendő ezeket cserélni, de nyilván a szétszedés után a szakember megmondja pontosan. Hogy szétesik-e? Nem tudom. Én úgy vagyok vele, hogy egy autó bonyolult rendszer, ahol az egyes elemek működését a mérnökök arra tervezik, hogy a többi rész-rendszer jól működik. Magyarul előbb-utóbb egy rossz rész magával rántja a többit. Az én félelmem a konkrét esetben, hogy a lógó nyeles bele-bele nyom a kuplungszerkezetbe és így az hamarabb kerül "tönkrementeli tartományba".
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 15:44:45 »

HA már váltó... téli időszakban jelentős különbség van meleg motornál és hidegnél... pontosabban nem is csak az üzemi hőmérséklet, hanem az eltelt idő (gondolom míg a blokk átadja a meleget a váltónak). Meleg állapotban szinte "becuppan" a fokozat, hidegnél azért akadozik 2-es sebesség főleg.

Nem tudom erre a váltóolaj csere megoldást nyújtana-e vagy sem, én cseréltettem mikor megvettem Castrol-t tettem bele. (szabványnak megfelelőt), azóta így használom, ezért előtte levő tapasztalatom nincs.

Többieknél hogy alakul ez ?!


Én is váltóolaj-cserével kezdtem, nem javult semmit. Bemelegedve az enyém is könnyebben járt valamivel (a bemelegedés nem azt jelenti, hogy a hűtővíz felmelegedett, maga blokk - és pláne a váltó, ami csak közvetve kap meleget a motortól, meg persze valamennyire a benne kavargó olaj is melegíti - bemelegedéséhez kell vagy 30-40 perc, ha nem több egy 2 literes dízelnél)
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #521 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 21:39:01 »

Szerintem a tengely lógását egy vagy több csapágy kopása okozza, és elegendő ezeket cserélni, de nyilván a szétszedés után a szakember megmondja pontosan. Hogy szétesik-e? Nem tudom. Én úgy vagyok vele, hogy egy autó bonyolult rendszer, ahol az egyes elemek működését a mérnökök arra tervezik, hogy a többi rész-rendszer jól működik. Magyarul előbb-utóbb egy rossz rész magával rántja a többit. Az én félelmem a konkrét esetben, hogy a lógó nyeles bele-bele nyom a kuplungszerkezetbe és így az hamarabb kerül "tönkrementeli tartományba".

De ilyen kevés futás után már megkopnának ennyire? 175e km van benne. Mert ha igen, akkor nagyon rossz konstrukciós váltó ez.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 22:58:15 »

De ilyen kevés futás után már megkopnának ennyire? 175e km van benne. Mert ha igen, akkor nagyon rossz konstrukciós váltó ez.

sok minden lehet, mert a váltó sem egy egyszerű cucc. Alapvetően persze lehet sok rossz dologra gondolni, hogy valami lóg, vagy csapágy...

Viszont ennél egyszerűbb dolgok is vannak. Alapvetően semmit nem lehet nagy hőmérsékleti tartományra tervezni, így az olajokat sem. A váltónak, csak úgy mint a motornak, a legkomolyabb igénybevétel az üzem meleg használat (most nem a hidegben lévő kopásra gondolok mint igénybevétel, hanem a folyamatos megterhelés amire méretezni kell.
Ugyebár a motor alkatrészei némileg más méretet adnak 80 fokosan, mint -10 fokosan. Az olaj meg dettó másként viselkedik hidegen, mint melegen. Ennek megfelelően a hideg váltónál bizony lehet tapasztalni ilyen problémákat. Megjegyzem újonnan is vannak ilyenek. Pl elhoztunk annó toyota avensys-eket 2.0 DID motorral és hidegen a váltó néha nem vette be a hátramenetet télen, meg néha kétszer kellett kuplungolni az egyesért. Minden autón ezt csinálta, de megjött a nyár, akkor minden rendben volt.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #523 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 23:02:15 »

sok minden lehet, mert a váltó sem egy egyszerű cucc. Alapvetően persze lehet sok rossz dologra gondolni, hogy valami lóg, vagy csapágy...

Viszont ennél egyszerűbb dolgok is vannak. Alapvetően semmit nem lehet nagy hőmérsékleti tartományra tervezni, így az olajokat sem. A váltónak, csak úgy mint a motornak, a legkomolyabb igénybevétel az üzem meleg használat (most nem a hidegben lévő kopásra gondolok mint igénybevétel, hanem a folyamatos megterhelés amire méretezni kell.
Ugyebár a motor alkatrészei némileg más méretet adnak 80 fokosan, mint -10 fokosan. Az olaj meg dettó másként viselkedik hidegen, mint melegen. Ennek megfelelően a hideg váltónál bizony lehet tapasztalni ilyen problémákat. Megjegyzem újonnan is vannak ilyenek. Pl elhoztunk annó toyota avensys-eket 2.0 DID motorral és hidegen a váltó néha nem vette be a hátramenetet télen, meg néha kétszer kellett kuplungolni az egyesért. Minden autón ezt csinálta, de megjött a nyár, akkor minden rendben volt.
did motor mitsubishi-kben van, toyotában d4d eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2016.02.28 vasárnap, 23:05:09 »

did motor mitsubishi-kben van, toyotában d4d eplus2

igen d4d-t akartam írni  worship

//nem megy ma nekem a fogalmazás//
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #525 Dátum: 2016.02.29 hétfő, 10:55:27 »

sok minden lehet, mert a váltó sem egy egyszerű cucc. Alapvetően persze lehet sok rossz dologra gondolni, hogy valami lóg, vagy csapágy...

Viszont ennél egyszerűbb dolgok is vannak. Alapvetően semmit nem lehet nagy hőmérsékleti tartományra tervezni, így az olajokat sem. A váltónak, csak úgy mint a motornak, a legkomolyabb igénybevétel az üzem meleg használat (most nem a hidegben lévő kopásra gondolok mint igénybevétel, hanem a folyamatos megterhelés amire méretezni kell.
Ugyebár a motor alkatrészei némileg más méretet adnak 80 fokosan, mint -10 fokosan. Az olaj meg dettó másként viselkedik hidegen, mint melegen. Ennek megfelelően a hideg váltónál bizony lehet tapasztalni ilyen problémákat. Megjegyzem újonnan is vannak ilyenek. Pl elhoztunk annó toyota avensys-eket 2.0 DID motorral és hidegen a váltó néha nem vette be a hátramenetet télen, meg néha kétszer kellett kuplungolni az egyesért. Minden autón ezt csinálta, de megjött a nyár, akkor minden rendben volt.

Szerintem is nagyon lényeges tud lenni a hőmérséklet, a mozgó alkatrészek közötti illesztések, hézagok egész mások, aztán ezek alakulnak valahogy az alkatrész használódása során. Nekem anno az új Renault Lagunámban (2001-ben) az első télen olyan volt a váltóm, mint a vaj minden sebességben, a második télen meg már szinte csak állóra fékezve akarta bevenni az 1-est visszaváltáskor (álló helyzetben teljesen OK volt). Persze hülye fejjel egyből olajat cseréltettem benne, semmi hatása nem lett, viszont ebből az állapotából nem romlott tovább, most 16 évesen is pont ugyanúgy vált, mint akkor. Gondolom újonnan minden századmilliméterre pontos volt benne, egy év alatt egy picit megkopott, pont annyira, hogy utána már ne kopjon tovább aztán itt beállt az egyensúly.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.02 szerda, 12:13:30 írta fektoh » Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #526 Dátum: 2016.03.01 kedd, 22:57:41 »

Castrol Syntrans FE 75w lett beletéve?

Nem oldja meg az olajcsere, nem rég cseréltem én is ugyanolyan.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #527 Dátum: 2016.03.03 csütörtök, 21:56:07 »

Castrol Syntrans FE 75w lett beletéve?


Igen az, előtte gyári ford volt benne.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #528 Dátum: 2016.04.29 péntek, 15:59:51 »

Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?

http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #529 Dátum: 2016.04.29 péntek, 16:01:00 »

Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?

http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel

én csak a mazot próbáltam  eplus2  eplus2  eplus2
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #530 Dátum: 2016.04.29 péntek, 16:05:27 »

Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?

http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel

Én kormányszervóba tettem, megjavult tőle! Ajánlom mindenképp!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2016.04.29 péntek, 16:30:55 »

Próbálta már valaki a xado adalékot váltóba? Megérhet egy próbát vajon, hogy jobban vegye hidegen a hátra menetet meg az egyest?

http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel
Állítólag a "csapágyas" problémák azonnal szükséges megoldását lehet elodázni vele.
Egy próbát megérhet, de sokat ne várj tőle.
Amúgy vki szerelőféle leírhatná, hogy ezen probléma esetén tulajdonképpen mi is kopott el?
A váltóban lévő alkatrészek vagy/és a kuplungnál lévő alkatrészek...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #532 Dátum: 2016.04.29 péntek, 16:40:34 »

Én kormányszervóba tettem, megjavult tőle! Ajánlom mindenképp!

Én is. És xart sem ért...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #533 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:30:41 »

Állítólag a "csapágyas" problémák azonnal szükséges megoldását lehet elodázni vele.
Egy próbát megérhet, de sokat ne várj tőle.
Amúgy vki szerelőféle leírhatná, hogy ezen probléma esetén tulajdonképpen mi is kopott el?
A váltóban lévő alkatrészek vagy/és a kuplungnál lévő alkatrészek...

Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.

Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:

'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha".  Valójában felmerült bennem, hogy  - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '

Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
 
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #534 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:41:48 »

Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.

Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:

'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha".  Valójában felmerült bennem, hogy  - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '

Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
 

Szia,

Váltóolaj cserét próbáltad már?
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:51:04 »

Igen zsolio. Volt még 100e km előtt meg 160e körül, de nem változott semmi.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #536 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:52:08 »

Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.

Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:

'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha".  Valójában felmerült bennem, hogy  - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '

Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
 

mondjuk a kuplungtárcsa cseréje szerintem semmilyen hatással nincs a nyelestengely lógására, mivel a kuplungban lévő csap, amibe belemegy ettől nem lesz kisebb vagy nagyobb. Nem hiszem, hogy ennyi idő alatt ennyire használódna, hogy már a tárcsa közepén lévő csapban ekkorát lógna. Nekem a discoverynél centiket lógott a nyelestengely és nem volt gond a váltással, de az nem mondeo persze.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #537 Dátum: 2016.04.29 péntek, 17:54:29 »

Én is. És xart sem ért...

érdekelnének a tapasztalatok, mert gondolkodom folyamatosan, hogy mivel lehetne a járgányokat jobban óvni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2016.04.29 péntek, 21:44:47 »

Igen zsolio. Volt még 100e km előtt meg 160e körül, de nem változott semmi.
Sajnos vannak autók/váltók, ahol ezek kb. 130-140e körül előjönnek. Az olajcsere és ez a csodaszer ezen nem segít.
Szinkrongyűrű+kapcsoló villa csere a sarlangokkal: anyag 125eft+40eft munkadíj.
Rosszabb esetben ehhez jön a KT+kuplugtárcsa csere. Ha ez éppen 200ekm körül van, akkor még 95eft a vezérlés is.
Ha viszont ezek cserélve lettek, még kb. 200ekm gond nélkül elmegy. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #539 Dátum: 2016.04.30 szombat, 06:45:58 »

Igen olvastam, hogy a csapágyakat tudja esetleg halkabbá tenni, de nekem ugye nem a hangjával van a baj.

Igen van aki elment váltóshoz és megkérdezte:

'Az enyémben most blau4k "csere" váltója van, pár ezer km-t tesztelem, aztán meglátjuk, hogy marad, vagy megcsináltatom az eredetimet. Ennek is kottyan amúgy a nyelestengelye, de mindenképpen jobban veszi az 1-2-R-t, mint ahogy az enyém vette, de azért érezni, hogy nem tökéletesen "vajpuha".  Valójában felmerült bennem, hogy  - mivel többen is panaszkodtak itt a fórumon arra, hogy itt-ott akad a váltó (jellemzően 1-2 és/vagy R) - ezt valójában mindenhol ugyanaz a hiba okozza, nevezetesen a nyeles lógása (a váltós szerint egyébként az MMT6-osoknak ez jellemző hibája, de ezt itt már le sem merem írni, mert a hibátlan váltósok leszedik rólam a keresztvizet).
Ezt némileg alátámasztja, hogy ha jól emlékszem egy valaki írta, hogy neki az akadás megszűnt kuplungcsere
 után (ezt egyébként mondta a váltós is: új kuplunggal nem fog annyira akadni, aztán ahogy majd kopik a kuplung akkor megint) meg még egy fórumtárs volt, akinek a bovdenvégződések kenése megoldotta.
Ha teljesen általánosan nézzük, akkor az akadás valamilyen pozicionálási hiba, ennek oka lehet:
1. Váltón kívüli: rudazat, bovdenfeszesség, ezek csatlakozásánál a kenés hiánya, kulissza kopása/kenés hiánya
2. Váltón belül: tengely(ek) lógása (=csapágykopás), szinkrongyűrű kopása/törése, kapcsolóvilla kopása
Nyilván először a váltón kívülieket kell kizárni, mert a többinek csupán a kiderítése is már marha költséges. '

Egyre jobban kezd idegesíteni, persze lehet együtt élni vele, de a tudat hogy valami nem jó frusztráló. Ismerős most vesz mk4-et 220e km-el meg fogom nézni, hogy hidegen milyen elvileg ugyanaz a váltó van a faceliftesben is, nem? 2010-es 140 lovas manuális 6 seb.
 
Ez már az mk3nál is gond volt. Azonos váltó van az mk4-en is?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #540 Dátum: 2016.04.30 szombat, 08:33:35 »

Ez már az mk3nál is gond volt. Azonos váltó van az mk4-en is?
elvileg más a váltó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #541 Dátum: 2016.04.30 szombat, 12:45:53 »

elvileg más a váltó
Gyakorlatilag is. És az sem elég, hogy rámegy a ház a motorra, mert az áttételek is mások egy galaxy&smaxi vs. mondeo esetén. Tehát jó megnézni a csereváltót. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2016.04.30 szombat, 16:01:40 »

Sajnos vannak autók/váltók, ahol ezek kb. 130-140e körül előjönnek. Az olajcsere és ez a csodaszer ezen nem segít.
Szinkrongyűrű+kapcsoló villa csere a sarlangokkal: anyag 125eft+40eft munkadíj.
Rosszabb esetben ehhez jön a KT+kuplugtárcsa csere. Ha ez éppen 200ekm körül van, akkor még 95eft a vezérlés is.
Ha viszont ezek cserélve lettek, még kb. 200ekm gond nélkül elmegy. 

Akkor ez minden csak nem egy jó váltó, ha ilyen hamar előjön ez a hiba. Sad ráadásul elég sokunknál. Valami típus hiba lesz ez amire tudni kéne a pontos ellenszert. Igaz ameddig beveszi a sebességet addig én meg nem bontom.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #543 Dátum: 2016.04.30 szombat, 21:14:50 »

Akkor ez minden csak nem egy jó váltó, ha ilyen hamar előjön ez a hiba. Sad ráadásul elég sokunknál. Valami típus hiba lesz ez amire tudni kéne a pontos ellenszert. Igaz ameddig beveszi a sebességet addig én meg nem bontom.
Tedd azt! Egy javaslat: előbb 1 és kettő, utána rüki.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2016.05.01 vasárnap, 10:32:36 »

Tedd azt! Egy javaslat: előbb 1 és kettő, utána rüki.

Így szoktam, de ezt is csak hideg indításnál mikor már mentem vele utána jó azonnal.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2016.08.09 kedd, 13:57:01 »

https://cromax.hu/valtogomb_bor_ford_mondeo_2007-_mmt6_6_sebesseges_37259

A linken látható váltógombot keresem, olcsóbban ha esetleg tud valaki ugyan ilyet azt megköszönném. Az is segítség ha valami beszerzési utat mondtok ahonnan jó áron lehet ilyet találni. Itt a fórumon nem találtam ilyet senkinél...
( biztos én vagyok eltájolva de valami brutál hogy ezért ennyit kérnek )
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2016.08.09 kedd, 14:55:42 »

https://cromax.hu/valtogomb_bor_ford_mondeo_2007-_mmt6_6_sebesseges_37259

A linken látható váltógombot keresem, olcsóbban ha esetleg tud valaki ugyan ilyet azt megköszönném. Az is segítség ha valami beszerzési utat mondtok ahonnan jó áron lehet ilyet találni. Itt a fórumon nem találtam ilyet senkinél...
( biztos én vagyok eltájolva de valami brutál hogy ezért ennyit kérnek )

én meg az 5 fokozatúhoz keresem ugyan azt
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #547 Dátum: 2016.08.09 kedd, 23:19:44 »

én meg az 5 fokozatúhoz keresem ugyan azt
https://cromax.hu/valtogomb_bor_ford_mondeo_2007-_mmt6_6_sebesseges_37259

A linken látható váltógombot keresem, olcsóbban ha esetleg tud valaki ugyan ilyet azt megköszönném. Az is segítség ha valami beszerzési utat mondtok ahonnan jó áron lehet ilyet találni. Itt a fórumon nem találtam ilyet senkinél...
( biztos én vagyok eltájolva de valami brutál hogy ezért ennyit kérnek )

cs12-t keressétek meg simán felújítják a meglévőt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #548 Dátum: 2016.08.09 kedd, 23:22:41 »

cs12-t keressétek meg simán felújítják a meglévőt

a gombot is? Az a gond, hogy addig is kéne rá valami, hogy járhasson az autó
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #549 Dátum: 2016.08.09 kedd, 23:56:39 »

a gombot is? Az a gond, hogy addig is kéne rá valami, hogy járhasson az autó
persze. van neki cseredarab mk4re is. de gomb nélkül is használható a kocsi. max az asszony kezére alkoholos filctillol felrajzolod a kiosztást, ha hiányolná nyes vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.