Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:55:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 631387 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #1050 Dátum: 2017.08.12 szombat, 23:41:58 »

Azért ez a lomha kifejezés kicsit erős! Amikor az ember odalép és pillanatok alatt visszakapcsol akár 2 fokozatot is és azonnal kilő, azért az nem épp lomha. És a 140le is elég hozzá. Ráadásul massziv váltó, birja a nyomatékot rendesen.

egyetértek. Szerintem ha összehasonlítunk egy kuplungolós váltást és egy automatát, akkor azért nem lesz számottevő különbség, sőt...
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Cseccci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


« Új hozzászólás #1051 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 15:03:50 »

Sziasztok, meg uj vagyok a ford koreben! segitseget szeretnek kerni toletek! Smax om van 2009 evjaratu  2.0D 103Kw, es AWF21 automata valotos 200000km
a problemam az hogy a valto neha vacakol,(nagyot rant, es hosszan valt) pl 2-3 kozott persze csak melegen es ugyan igy amikor manualisan valtok vele. Elvileg azt mondjak, hogy nem kell olajat cserelni benne mert egy eletre szol Grin ,de en ebben nem hiszek!
Olaj cseret meg lehet oldani hazilag is vagy  pedig ajanlot inkabb szervizben,  esteleg  valaki otthon probalkozott vele?
Koszonom elore is a segitsegetek!
Ui: minekit meghalgatok aki esetleg foglalkozott ilyen dologgal! Wink worship
Naplózva

FORD S-MAX 2.0TDCI 2009
BMW E 46 320D 2004
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1052 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 15:13:28 »

Sziasztok, meg uj vagyok a ford koreben! segitseget szeretnek kerni toletek! Smax om van 2009 evjaratu  2.0D 103Kw, es AWF21 automata valotos 200000km
a problemam az hogy a valto neha vacakol,(nagyot rant, es hosszan valt) pl 2-3 kozott persze csak melegen es ugyan igy amikor manualisan valtok vele. Elvileg azt mondjak, hogy nem kell olajat cserelni benne mert egy eletre szol Grin ,de en ebben nem hiszek!
Olaj cseret meg lehet oldani hazilag is vagy  pedig ajanlot inkabb szervizben,  esteleg  valaki otthon probalkozott vele?
Koszonom elore is a segitsegetek!
Ui: minekit meghalgatok aki esetleg foglalkozott ilyen dologgal! Wink worship

A cseréhez eléggé szét kell borítani a váltót.
Olajfrissítést szoktak csinálni inkább.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1053 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 16:39:26 »

Sziasztok, meg uj vagyok a ford koreben! segitseget szeretnek kerni toletek! Smax om van 2009 evjaratu  2.0D 103Kw, es AWF21 automata valotos 200000km
a problemam az hogy a valto neha vacakol,(nagyot rant, es hosszan valt) pl 2-3 kozott persze csak melegen es ugyan igy amikor manualisan valtok vele. Elvileg azt mondjak, hogy nem kell olajat cserelni benne mert egy eletre szol Grin ,de en ebben nem hiszek!
Olaj cseret meg lehet oldani hazilag is vagy  pedig ajanlot inkabb szervizben,  esteleg  valaki otthon probalkozott vele?
Koszonom elore is a segitsegetek!
Ui: minekit meghalgatok aki esetleg foglalkozott ilyen dologgal! Wink worship
mobilnak létezik belevaló olaja
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1054 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 17:19:20 »

Sziasztok, meg uj vagyok a ford koreben! segitseget szeretnek kerni toletek! Smax om van 2009 evjaratu  2.0D 103Kw, es AWF21 automata valotos 200000km
a problemam az hogy a valto neha vacakol,(nagyot rant, es hosszan valt) pl 2-3 kozott persze csak melegen es ugyan igy amikor manualisan valtok vele. Elvileg azt mondjak, hogy nem kell olajat cserelni benne mert egy eletre szol Grin ,de en ebben nem hiszek!
Olaj cseret meg lehet oldani hazilag is vagy  pedig ajanlot inkabb szervizben,  esteleg  valaki otthon probalkozott vele?
Koszonom elore is a segitsegetek!
Ui: minekit meghalgatok aki esetleg foglalkozott ilyen dologgal! Wink worship
7 liter kell bele.
A Castrol javaslata az Ön Ford (EU) S-Max, MK I (2006-2015)
ATF Multivehicle
Automata sebességváltó AWF21 6/1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1055 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 18:44:28 »

Sziasztok, meg uj vagyok a ford koreben! segitseget szeretnek kerni toletek! Smax om van 2009 evjaratu  2.0D 103Kw, es AWF21 automata valotos 200000km
a problemam az hogy a valto neha vacakol,(nagyot rant, es hosszan valt) pl 2-3 kozott persze csak melegen es ugyan igy amikor manualisan valtok vele. Elvileg azt mondjak, hogy nem kell olajat cserelni benne mert egy eletre szol Grin ,de en ebben nem hiszek!
Olaj cseret meg lehet oldani hazilag is vagy  pedig ajanlot inkabb szervizben,  esteleg  valaki otthon probalkozott vele?
Koszonom elore is a segitsegetek!
Ui: minekit meghalgatok aki esetleg foglalkozott ilyen dologgal! Wink worship
Az awf21 fórumok szerint a "transmission flare", amikor a váltás közben, terelés melle megugrik a fordulat majd nagy rántással érkezik meg az új fokozat, a kapcsolószelep(ek) hibájára utal, gyakran keményebb visszaváltással is párosul. Jellemzően egy adott kapcsolási pontnál jön elő mindig.
Néha az enyém is csinálja, leginkább 1-2 között. Érdekes, hogy pont olaj frissítés után kezdett erősebben jelentkezni. 3,5l olajat frissítettek benne (az ess csinálta), azóta hidegben első indulásnál kissé kehes (elsőre nagyon csúszik), ill. gyakoribb lett a flare is. Lehet, csak szennyeződés kimosódásról van szó, vagy sok/kevés az olaj, úgyhogy tervezem visszavinni ismételt frissítése. Ezt amúgy javasolták is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1056 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 20:02:38 »

Az awf21 fórumok szerint a "transmission flare", amikor a váltás közben, terelés melle megugrik a fordulat majd nagy rántással érkezik meg az új fokozat, a kapcsolószelep(ek) hibájára utal, gyakran keményebb visszaváltással is párosul. Jellemzően egy adott kapcsolási pontnál jön elő mindig.
Néha az enyém is csinálja, leginkább 1-2 között. Érdekes, hogy pont olaj frissítés után kezdett erősebben jelentkezni. 3,5l olajat frissítettek benne (az ess csinálta), azóta hidegben első indulásnál kissé kehes (elsőre nagyon csúszik), ill. gyakoribb lett a flare is. Lehet, csak szennyeződés kimosódásról van szó, vagy sok/kevés az olaj, úgyhogy tervezem visszavinni ismételt frissítése. Ezt amúgy javasolták is.

Nekem is tavaly a frissités után jött elő visszaváltásnál egy rántás, ami erősebb volt, de nálam szerencsésen helyezkedett a kimosodott csomó, mert valószinüleg fennakadt a szűrőn, mert párszáz km után elmult és nem jött vissza párezer km óta. (koppkoppkopp)
Nekem szintén javasolták az ujabb frissitést, kb 20ezer km-el az első után. ( 17. ker aut. váltó szaki műhely )
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1057 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 21:10:34 »

7 liter kell bele.
A Castrol javaslata az Ön Ford (EU) S-Max, MK I (2006-2015)
ATF Multivehicle
Automata sebességváltó AWF21 6/1
ez nem tudja a belevaló szabványt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1058 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 21:11:24 »

Az awf21 fórumok szerint a "transmission flare", amikor a váltás közben, terelés melle megugrik a fordulat majd nagy rántással érkezik meg az új fokozat, a kapcsolószelep(ek) hibájára utal, gyakran keményebb visszaváltással is párosul. Jellemzően egy adott kapcsolási pontnál jön elő mindig.
Néha az enyém is csinálja, leginkább 1-2 között. Érdekes, hogy pont olaj frissítés után kezdett erősebben jelentkezni. 3,5l olajat frissítettek benne (az ess csinálta), azóta hidegben első indulásnál kissé kehes (elsőre nagyon csúszik), ill. gyakoribb lett a flare is. Lehet, csak szennyeződés kimosódásról van szó, vagy sok/kevés az olaj, úgyhogy tervezem visszavinni ismételt frissítése. Ezt amúgy javasolták is.
első lépésben 4-5l, majd 5-8ekm után egy 7-8l-es frissítés.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1059 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 21:11:48 »

Nekem is tavaly a frissités után jött elő visszaváltásnál egy rántás, ami erősebb volt, de nálam szerencsésen helyezkedett a kimosodott csomó, mert valószinüleg fennakadt a szűrőn, mert párszáz km után elmult és nem jött vissza párezer km óta. (koppkoppkopp)
Nekem szintén javasolták az ujabb frissitést, kb 20ezer km-el az első után. ( 17. ker aut. váltó szaki műhely )
én nem szoktam 20at várni a 2 között
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1060 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 21:20:32 »

Mobil ATF 3309
Vastag betűvel pont a hátoldalán van a megfelelő Ford szabvány.

Mindenhol 7 litert ír, de nem kell bele annyi....sőt érdekes az egész!
A csere/leengedés előtt a szintbeállító csavart kitekerve literek folynak ki!  Shocked
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1061 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 21:21:55 »

Mobil ATF 3309
Vastag betűvel pont a hátoldalán van a megfelelő Ford szabvány.

Mindenhol 7 litert ír, de nem kell bele annyi....sőt érdekes az egész!
A csere/leengedés előtt a szintbeállító csavart kitekerve literek folynak ki!  Shocked
nem véletlen van leírva, hogy milyen hőfokon és hogyan kell a szintbeállítást csinálni. és nem is jön le 1 lépcsőben csak max 1-1,5 liter
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #1062 Dátum: 2017.09.01 péntek, 19:04:53 »

valaki tudja, h 2.2es fl utáni sima aut.váltóhoz (nem ps) milyen hidraulikus vezérlőtömb kell? Elvileg a 2.0ás váltó is uolyan, mint a 2.2es. Hol tudok ilyent nézni?
Előre is köszi!
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Cseccci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


« Új hozzászólás #1063 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 13:08:12 »

Koszonom szepen a valaszokat!!! Wink
Az olaj frissitest azt hazilag csinalta mar valaki?  Szeretek az autoval foglalkozni es ha lehetne szivesebben csinalnam en a frissitest. De lattom, hogy inkabb szervizben csinaltassa mindenki.
Bp n 12 ker korul tud valaki olyan helyet ahol meg tudjak oldani a problemat?

koszi!! worship worship
Naplózva

FORD S-MAX 2.0TDCI 2009
BMW E 46 320D 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1064 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 13:47:40 »

Koszonom szepen a valaszokat!!! Wink
Az olaj frissitest azt hazilag csinalta mar valaki?  Szeretek az autoval foglalkozni es ha lehetne szivesebben csinalnam en a frissitest. De lattom, hogy inkabb szervizben csinaltassa mindenki.
Bp n 12 ker korul tud valaki olyan helyet ahol meg tudjak oldani a problemat?

koszi!! worship worship
Hasonlót kerestem én is. A budaörsi úton a gazdagréti csomópont elott bal oldalon elvileg van egy műhely.
Nem voltam náluk, így nincs tapasztalatom. A fórumtársaktól elvileg van referencia.
http://slusszplussz.hu/auto-szerviz/automata-valtok-javitasa/
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kiscsaszi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162


Mondejóóm


WWW
« Új hozzászólás #1065 Dátum: 2017.09.06 szerda, 23:45:04 »

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a Powershift-es váltók a MK4-ben milyenek? Mennyire "érzékenyek", megbízhatók?

Köszönöm előre!
 worship

kiscsaszi
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi (Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Cseccci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


« Új hozzászólás #1066 Dátum: 2017.09.29 péntek, 18:30:15 »

Sziasztok sracok, ma nagy kedvem volt foglalkozni az autovan es gondoltam hogy le cserelem az automata vatlobol az olajat Aisin TF-81sc AWF21  (elmeletileg nem kellene cserelni, egy eletre szolo olaj van benne)  de en igy jobbnak lattam, hogy lecsereljem. Az elejen ugy gondoltam, hogy nem lesz egyszeru de kellemesen csalodtam, ez a video allapjan csinaltam (https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M) nagyon egyszeru es nem sok ido! nagyon megeri ezt meg csinalni es kb 50000 km kent megismetelni. Ha valakinek van kerdese es tudok segiteni akkor szivesen segitek! smile
Naplózva

FORD S-MAX 2.0TDCI 2009
BMW E 46 320D 2004
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #1067 Dátum: 2017.09.30 szombat, 10:47:45 »

Sziasztok,

 Nézegettem olajakat az előírt specifikáció alapján (WSS-M2C936-A) és elég nagy a szórás árban. Az ár tükrözi a minőséget és biztos ami biztos alapon maradjak a "gyári" olajnál vagy létezik árban és minőségben jobb?   wave
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1068 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 21:40:56 »

Megvolt a váltóolaj frissítés.

Első jó hír, hogy egyelőre úgy tűnik, hogy túlélte.
A másik jó hír, hogy a ~15 km alatt, míg hazaértem vele, sokkal finomabbnak érződött a működése.
Holnap belekerül úgy 220 km, kíváncsi leszek mit művel.

Szerelő azt mondta, hogy elég viseltes volt az olaj, ami lejött belőle.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Csukusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



E-mail
« Új hozzászólás #1069 Dátum: 2017.12.06 szerda, 17:01:53 »

Sziasztok!

Nem tudom tudtok e segíteni abban,hogy javítható e az  automata váltó elektronika
szalagkábele? Előre is köszönöm!
Naplózva
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1070 Dátum: 2018.01.09 kedd, 13:03:47 »

Megvolt a váltóolaj frissítés.

Első jó hír, hogy egyelőre úgy tűnik, hogy túlélte.
A másik jó hír, hogy a ~15 km alatt, míg hazaértem vele, sokkal finomabbnak érződött a működése.
Holnap belekerül úgy 220 km, kíváncsi leszek mit művel.

Szerelő azt mondta, hogy elég viseltes volt az olaj, ami lejött belőle.

Szia!
Mik a további tapasztalataid a váltóolaj frissítés után?
Én nemrég ültem bele egy hasonlóba mint a tiéd (2.2 aut 2011, 220e km) és frissítés előtt vagyok, még a gyári olaj van a váltóban.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1071 Dátum: 2018.01.09 kedd, 13:31:06 »

Szia!
Mik a további tapasztalataid a váltóolaj frissítés után?
Én nemrég ültem bele egy hasonlóba mint a tiéd (2.2 aut 2011, 220e km) és frissítés előtt vagyok, még a gyári olaj van a váltóban.

Az elmúlt időben nem mentem sokat, kb 2500 km ment bele a váltóolaj frissítést követően.
Eddig csak pozitív tapasztalatom van. Finoman vált, h..lyeséget, durva rántást eddig nem csinált.
Szvsz érdemes megcsinálni (persze a kockázattal számolni kell).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1072 Dátum: 2018.01.09 kedd, 13:51:54 »

Az elmúlt időben nem mentem sokat, kb 2500 km ment bele a váltóolaj frissítést követően.
Eddig csak pozitív tapasztalatom van. Finoman vált, h..lyeséget, durva rántást eddig nem csinált.
Szvsz érdemes megcsinálni (persze a kockázattal számolni kell).


Kockázatok alatt mit értesz, mivel kell számolni rosszabb esetben a frissítést követően?
Neked hol áll a km számláló az autóban?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1073 Dátum: 2018.01.09 kedd, 14:54:13 »

Kockázatok alatt mit értesz, mivel kell számolni rosszabb esetben a frissítést követően?
Neked hol áll a km számláló az autóban?


Rossz esetben teljes váltó felújítás.
150e km körül mutat nálam az óra. A kapott papírok és számlák alapján van esély rá, hogy valós, de ugyanennyi az esélye, hogy nem.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1074 Dátum: 2018.01.09 kedd, 15:29:21 »

Rossz esetben teljes váltó felújítás.
150e km körül mutat nálam az óra. A kapott papírok és számlák alapján van esély rá, hogy valós, de ugyanennyi az esélye, hogy nem.

Ha már így szóba hoztad esett már át valakinek a váltója teljes felújításon (AWF-21)?
Ha igen mivel jár és milyen költségekre lehet számítani?
Az automata váltószervizesek elmondása alapján ennek a váltónak típushibája, hogy a vezérlő tömb tönkremegy => csere.
Naplózva
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #1075 Dátum: 2018.01.10 szerda, 02:01:15 »

nem-igen.
Elmconfiggal OBD-n keresztül.

Ez mitol fugg, hogy aktivalhato-e a hill assist vagy sem elmconfiggal?
nemtom hogy muxik a hill assist, de ha gyarilag nincs a kocsiban akkor valami hardver is hianyzik hozza, de javitsatok ki.
Naplózva

Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1076 Dátum: 2018.01.10 szerda, 09:02:37 »

Ez mitol fugg, hogy aktivalhato-e a hill assist vagy sem elmconfiggal?
nemtom hogy muxik a hill assist, de ha gyarilag nincs a kocsiban akkor valami hardver is hianyzik hozza, de javitsatok ki.

Ha hegyen megállsz, akkor megfékezi az autót.
Fék általában mindegyiken van, a sebességet tudja, az állásszöget kell még érzékelni. A többi szoftver kérdése.
Az állásszög érzékelése nem tudom, hogy miként van megoldva.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1077 Dátum: 2018.01.10 szerda, 09:24:35 »

Ez mitol fugg, hogy aktivalhato-e a hill assist vagy sem elmconfiggal?
nemtom hogy muxik a hill assist, de ha gyarilag nincs a kocsiban akkor valami hardver is hianyzik hozza, de javitsatok ki.
ha nincs gyárilag aktiválva, akkor 99% az esély, hogy abs tömb csere kell
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1078 Dátum: 2018.01.10 szerda, 09:38:41 »

ha nincs gyárilag aktiválva, akkor 99% az esély, hogy abs tömb csere kell

Nem tudok róla, hogy emiatt külön abs vezérlő lenne az autókban...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Cseccci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


« Új hozzászólás #1079 Dátum: 2018.01.10 szerda, 12:04:41 »

Ha már így szóba hoztad esett már át valakinek a váltója teljes felújításon (AWF-21)?
Ha igen mivel jár és milyen költségekre lehet számítani?
Az automata váltószervizesek elmondása alapján ennek a váltónak típushibája, hogy a vezérlő tömb tönkremegy => csere.

Szia en mar tul vagyok rajta! itt a video https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M igaz, hogy ez volvo de ennek is caka ugyan az! A video alapjan meg csinalhatod, semmi komplikacio!
Naplózva

FORD S-MAX 2.0TDCI 2009
BMW E 46 320D 2004
Kori87
Vendég
« Új hozzászólás #1080 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 08:50:15 »

Üdv Mindenkinek!

,,Boldog" tulajdonosa vagyok egy 2011. gyártási évű 2,0 116 le, Tdci Focusnak, amely Powershift váltóval rendelkezik. (Óra szerint 97e km-rel vettem a kocsit, olaszországi forgalomba helyezés, szinte még új illata volt.)
Cirka egy évvel ezelőtt elkezdett rakoncátlankodni a váltó, és olyan ,,szórakoztató" tüneteket produkált, hogy kanyarodásnál nem igazán tudta eldönteni, hogy hányadik fokozatba is tegye magát, és egy határozott rántással adta a tudtomra, hogy megtalálta a számára kedvező sebességi fokozatot. (ez a jelenség 2-es 3-as fokozat között jelentkezett). Ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, gondoltam egy kis vezetéstechnika - mivel előtte nem volt még automata autóm - és majd alakul ez.
De jött a következő jelenség, ami  már kicsit jobban meglepett: nagyjából egy gázon, 90-100as tempónál, 1900-2000-es fordulatnál el kezdett ,,ugrálni" a fordulatszámmérő, és nem csak a mutató, hanem hallhatóan a motorfordulat is ingadozott.
Egy ismerős révén bevittem hivatalos márkaszervizbe az Ivanicshoz, ahol számítógépes diagnosztika után megállapították, hogy nem állapítottak meg semmitfalbav
Lecserélték a váltóolajat, a váltóolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, és azt mondták használjam, aztán majd kiderül hogy mi lesz, de elvileg semmi baját nem találták. Hát mondanom sem kell, hogy már a hazaúton éreztem, hogy lényegi változás nem történt. Azt mondták még egyébként, hogy a váltóolajat már babrálták, mert ugye annak speckó leengedő csavarja van, és látszott rajta, hogy már babrálták. Annyit mondtak még, hogy hasonló hibával simán együtt élnek mások is, ezt ki lehet bírni!! (mondom köszi!!! 3milla volt a kocsi, annyiért nem biztos hogy így akarok élni)
Azóta már 2-es 3-as fokozat között felfelé váltásnál szól is valami a váltóban, és olyan, mintha össze vissza kavarna sport fokozat és a sima között, hol korábban elvált, hol tovább pörgeti kényelmes vezetési stílusban is. Ha többen utazunk a kocsiban akkor persze jobban erőlködik, váltásoknál picit rángat, bár az esetek 90%-ában egyedül, max egy utassal használom, úgy nem olyan vészes.
Mostmár elkerülhetetlen egy automata szerviz, de nagyon félek, hogy ez milliós tétel lesz!!! rinya
Kérlek Benneteket, ha ismerős a jelenség, és van valakinek javaslata ossza meg velem!

Nagyon köszönöm!   
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1081 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 08:56:57 »

Üdv Mindenkinek!

,,Boldog" tulajdonosa vagyok egy 2011. gyártási évű 2,0 116 le, Tdci Focusnak, amely Powershift váltóval rendelkezik. (Óra szerint 97e km-rel vettem a kocsit, olaszországi forgalomba helyezés, szinte még új illata volt.)
Cirka egy évvel ezelőtt elkezdett rakoncátlankodni a váltó, és olyan ,,szórakoztató" tüneteket produkált, hogy kanyarodásnál nem igazán tudta eldönteni, hogy hányadik fokozatba is tegye magát, és egy határozott rántással adta a tudtomra, hogy megtalálta a számára kedvező sebességi fokozatot. (ez a jelenség 2-es 3-as fokozat között jelentkezett). Ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, gondoltam egy kis vezetéstechnika - mivel előtte nem volt még automata autóm - és majd alakul ez.
De jött a következő jelenség, ami  már kicsit jobban meglepett: nagyjából egy gázon, 90-100as tempónál, 1900-2000-es fordulatnál el kezdett ,,ugrálni" a fordulatszámmérő, és nem csak a mutató, hanem hallhatóan a motorfordulat is ingadozott.
Egy ismerős révén bevittem hivatalos márkaszervizbe az Ivanicshoz, ahol számítógépes diagnosztika után megállapították, hogy nem állapítottak meg semmitfalbav
Lecserélték a váltóolajat, a váltóolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, és azt mondták használjam, aztán majd kiderül hogy mi lesz, de elvileg semmi baját nem találták. Hát mondanom sem kell, hogy már a hazaúton éreztem, hogy lényegi változás nem történt. Azt mondták még egyébként, hogy a váltóolajat már babrálták, mert ugye annak speckó leengedő csavarja van, és látszott rajta, hogy már babrálták. Annyit mondtak még, hogy hasonló hibával simán együtt élnek mások is, ezt ki lehet bírni!! (mondom köszi!!! 3milla volt a kocsi, annyiért nem biztos hogy így akarok élni)
Azóta már 2-es 3-as fokozat között felfelé váltásnál szól is valami a váltóban, és olyan, mintha össze vissza kavarna sport fokozat és a sima között, hol korábban elvált, hol tovább pörgeti kényelmes vezetési stílusban is. Ha többen utazunk a kocsiban akkor persze jobban erőlködik, váltásoknál picit rángat, bár az esetek 90%-ában egyedül, max egy utassal használom, úgy nem olyan vészes.
Mostmár elkerülhetetlen egy automata szerviz, de nagyon félek, hogy ez milliós tétel lesz!!! rinya
Kérlek Benneteket, ha ismerős a jelenség, és van valakinek javaslata ossza meg velem!

Nagyon köszönöm!   

PS lelke a szigorúan betartott váltóolaj csere. Ha ezt elhanyagolták, akkor könnyen baj lehet.
Esetleg még azt meg lehet érdeklődni, hogy nincs-e szoftver frissítés rá. Power_ford szerintem tud segíteni ez ügyben (tagok közt keresd).

Ha az olajcsere és a SW frissítés sem segít, akkor valószínű zsebbe nyúlós történet lesz, ha valaki egyáltalán vállalja.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #1082 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 15:40:38 »

Üdv Mindenkinek!

,,Boldog" tulajdonosa vagyok egy 2011. gyártási évű 2,0 116 le, Tdci Focusnak, amely Powershift váltóval rendelkezik. (Óra szerint 97e km-rel vettem a kocsit, olaszországi forgalomba helyezés, szinte még új illata volt.)
Cirka egy évvel ezelőtt elkezdett rakoncátlankodni a váltó, és olyan ,,szórakoztató" tüneteket produkált, hogy kanyarodásnál nem igazán tudta eldönteni, hogy hányadik fokozatba is tegye magát, és egy határozott rántással adta a tudtomra, hogy megtalálta a számára kedvező sebességi fokozatot. (ez a jelenség 2-es 3-as fokozat között jelentkezett). Ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, gondoltam egy kis vezetéstechnika - mivel előtte nem volt még automata autóm - és majd alakul ez.
De jött a következő jelenség, ami  már kicsit jobban meglepett: nagyjából egy gázon, 90-100as tempónál, 1900-2000-es fordulatnál el kezdett ,,ugrálni" a fordulatszámmérő, és nem csak a mutató, hanem hallhatóan a motorfordulat is ingadozott.
Egy ismerős révén bevittem hivatalos márkaszervizbe az Ivanicshoz, ahol számítógépes diagnosztika után megállapították, hogy nem állapítottak meg semmit.  falbav
Lecserélték a váltóolajat, a váltóolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, és azt mondták használjam, aztán majd kiderül hogy mi lesz, de elvileg semmi baját nem találták. Hát mondanom sem kell, hogy már a hazaúton éreztem, hogy lényegi változás nem történt. Azt mondták még egyébként, hogy a váltóolajat már babrálták, mert ugye annak speckó leengedő csavarja van, és látszott rajta, hogy már babrálták. Annyit mondtak még, hogy hasonló hibával simán együtt élnek mások is, ezt ki lehet bírni!! (mondom köszi!!! 3milla volt a kocsi, annyiért nem biztos hogy így akarok élni)
Azóta már 2-es 3-as fokozat között felfelé váltásnál szól is valami a váltóban, és olyan, mintha össze vissza kavarna sport fokozat és a sima között, hol korábban elvált, hol tovább pörgeti kényelmes vezetési stílusban is. Ha többen utazunk a kocsiban akkor persze jobban erőlködik, váltásoknál picit rángat, bár az esetek 90%-ában egyedül, max egy utassal használom, úgy nem olyan vészes.
Mostmár elkerülhetetlen egy automata szerviz, de nagyon félek, hogy ez milliós tétel lesz!!! rinya
Kérlek Benneteket, ha ismerős a jelenség, és van valakinek javaslata ossza meg velem!

Nagyon köszönöm!  
Hello.
Focusról lévén szó először is tisztázni kellene melyik váltó van az autódban.
Powershiftből van 6dct250 valamint 6dct450. Mondeokba csak a 450 került.
A 250-es száraz kuplungos. Olyan hibáról olvastam már valahol, hogy szimering kikopik, bejut az olaj a kuplung részbe és ettől csúszik.
A 450-esnél nincs ilyen probléma.
Első körben egy újratanítást kellene megcsinálni rajta. A 6dct250 meg lehet csinálni forscan-el is. A 450-et csak IDS vagy UCDS tudja.

Üdv, V.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
herrkoser
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #1083 Dátum: 2018.01.30 kedd, 19:04:59 »

Sziasztok!

Tesztvezettem ma egy 2013-as Powershiftes 2.0 TDCI 140LE Mondeot. A kocsi magyar céges autó 186.000 km-rel, egy ember hajtotta, 60ezrente lekért Ivanicsos szervizmúlt alapján mindig megkapta az olajcseréjét. Namost soha nem volt automata váltós kocsim, így nem is nagyon tudom mit kell figyelni a működésénél. Mennyire kellene ennek teljesen észrevétlenül váltani? Egyesből kettesbe úgy érzékeltem, hogy kicsit határozottabban teszi a fokozatot, tehát határozottan érezhető, de hangtalan "klattyanása" volt. Erős kigyorsításnál is lehetett valami finom pöccenést érezni, de ahogy beálltam utazó sebességre és elkezdte óvatosan felpakolni a fokozatot, na azt nem lehetett érezni egyáltalán. Lassú tempónál, araszolásnál nem rángatott. Ha lepadlóztam 1 másodpercig nem történt semmi, gondolkodott, aztán annak rendje és módja szerint megindult. Ez így normálisnak nevezhető?
Naplózva
velcsi80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229



E-mail
« Új hozzászólás #1084 Dátum: 2018.01.31 szerda, 11:43:06 »

Sziasztok!

Tesztvezettem ma egy 2013-as Powershiftes 2.0 TDCI 140LE Mondeot. A kocsi magyar céges autó 186.000 km-rel, egy ember hajtotta, 60ezrente lekért Ivanicsos szervizmúlt alapján mindig megkapta az olajcseréjét. Namost soha nem volt automata váltós kocsim, így nem is nagyon tudom mit kell figyelni a működésénél. Mennyire kellene ennek teljesen észrevétlenül váltani? Egyesből kettesbe úgy érzékeltem, hogy kicsit határozottabban teszi a fokozatot, tehát határozottan érezhető, de hangtalan "klattyanása" volt. Erős kigyorsításnál is lehetett valami finom pöccenést érezni, de ahogy beálltam utazó sebességre és elkezdte óvatosan felpakolni a fokozatot, na azt nem lehetett érezni egyáltalán. Lassú tempónál, araszolásnál nem rángatott. Ha lepadlóztam 1 másodpercig nem történt semmi, gondolkodott, aztán annak rendje és módja szerint megindult. Ez így normálisnak nevezhető?

Szia!
2010-es Galaxym van, Powershiftes. Első két fokozat érezhető, utána semmi. Lepadlózom, nálam is van egy picike gondolkodás. Kérdésedre válaszolva, szerintem teljesen normálisan működik a tied is.
Naplózva

2010 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi PowerShift
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #1085 Dátum: 2018.01.31 szerda, 11:46:59 »

Sziasztok!

Tesztvezettem ma egy 2013-as Powershiftes 2.0 TDCI 140LE Mondeot. A kocsi magyar céges autó 186.000 km-rel, egy ember hajtotta, 60ezrente lekért Ivanicsos szervizmúlt alapján mindig megkapta az olajcseréjét. Namost soha nem volt automata váltós kocsim, így nem is nagyon tudom mit kell figyelni a működésénél. Mennyire kellene ennek teljesen észrevétlenül váltani? Egyesből kettesbe úgy érzékeltem, hogy kicsit határozottabban teszi a fokozatot, tehát határozottan érezhető, de hangtalan "klattyanása" volt. Erős kigyorsításnál is lehetett valami finom pöccenést érezni, de ahogy beálltam utazó sebességre és elkezdte óvatosan felpakolni a fokozatot, na azt nem lehetett érezni egyáltalán. Lassú tempónál, araszolásnál nem rángatott. Ha lepadlóztam 1 másodpercig nem történt semmi, gondolkodott, aztán annak rendje és módja szerint megindult. Ez így normálisnak nevezhető?
Szia,
az enyém pont így viselkedik. 1-2 közt néha határozottabban vált, egyébként meg alig észrevehető. Kicsit lassan indul 1-ben finom gázzal, de meglépve elkapar rendesen.
K.
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1086 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 12:13:44 »

Powershift-nél milyen gyakran kell váltó olajat cserélni? Mennyi, és milyen megy bele?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1087 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 12:14:48 »

Powershift-nél milyen gyakran kell váltó olajat cserélni? Mennyi, és milyen megy bele?

60e km.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1088 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 14:36:42 »

60e km.

Milyen költsége van?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #1089 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 14:49:14 »

Milyen költsége van?

60-80 körül, ha jól emlékszem. Ezért is szokták "elfelejteni". És ezért beszélt le róla használtan a legtöbb szerelő... (Páromnak akartunk C-MAX-ot, 2.0 dizli, automata)
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1090 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 15:22:29 »

Milyen költsége van?

Nem tom, nem PS-em van.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #1091 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 15:44:15 »

Sziasztok,

Manuális váltós vagyok/voltam életemben, de egy autóváltás esetén nem zárkóznék el az autómatától.
Viszont visszaolvasva, ez így már elég kérdéses. Hozzáteszem, nagyon gyér a háttérinfóm, ezért lécci vki foglalja már össze a Ford (Mondeo) aut. verziókat.
- PS vs. nem PS
- problémák
- szervízigény
- váltókód (ill. miről ismerem meg, h PS vagy sem)
- stb.

Így ezt az infót visszaolvasva nem találtam meg...

kösziii worship
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1092 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 15:56:05 »

Sziasztok,

Manuális váltós vagyok/voltam életemben, de egy autóváltás esetén nem zárkóznék el az autómatától.
Viszont visszaolvasva, ez így már elég kérdéses. Hozzáteszem, nagyon gyér a háttérinfóm, ezért lécci vki foglalja már össze a Ford (Mondeo) aut. verziókat.
- PS vs. nem PS
- problémák
- szervízigény
- váltókód (ill. miről ismerem meg, h PS vagy sem)
- stb.

Így ezt az infót visszaolvasva nem találtam meg...

kösziii worship
Mitől félsz?
Powershit-nél a váltógombra elvileg rá van írva. Másrészt alvázszám alapján is megtudható.
A hagyományos awf21 kóddal megy.
Mindkettő lehet jó és hibás, függően az előélettől. A PSben ütemezetten kell cserélni az olajat, szűrőt,  ha ez nincs, kuka lesz.
Az awf21 elvileg lifetime olajos, de ott is érdemes 100eKm ciklusban frissíteni (min 2 lépésben kell, 5-10eKM külömbözettel), mert meghálálja. (Nálam is sokat számított, 2x frissítés után hibátlan lett a váltó, 185ekm van benne minimum)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1093 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 16:16:14 »

60-80 körül, ha jól emlékszem. Ezért is szokták "elfelejteni". És ezért beszélt le róla használtan a legtöbb szerelő... (Páromnak akartunk C-MAX-ot, 2.0 dizli, automata)

Akkor ez így tényleg nem a legjobb vétel.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1094 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 17:44:51 »

Akkor ez így tényleg nem a legjobb vétel.
mert? Ha meg kézi, akkor összerakod amit nem költesz el a PS olajcseréjére, 300eKm futás alatt összejön a kettős tömegű lendkerék +kuplug + kinyomó cseréje. Smiley
+ ott van még a 6 os kézi váltó esetleges javítási költsége.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169



E-mail
« Új hozzászólás #1095 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 18:24:51 »

Milyen költsége van?

Ess motornál 54e volt olajjal együtt, 2017 07-én cromaxos olajjal. b0-dc  5l 29e.
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1096 Dátum: 2018.02.13 kedd, 09:17:29 »

mert? Ha meg kézi, akkor összerakod amit nem költesz el a PS olajcseréjére, 300eKm futás alatt összejön a kettős tömegű lendkerék +kuplug + kinyomó cseréje. Smiley
+ ott van még a 6 os kézi váltó esetleges javítási költsége.

Mert használtan, pl 130e km-es autónál 2x megcsinálták-e?
300e km-nél már nem nálam lesz az autó. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1097 Dátum: 2018.02.13 kedd, 09:18:05 »

Ess motornál 54e volt olajjal együtt, 2017 07-én cromaxos olajjal. b0-dc  5l 29e.


 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1098 Dátum: 2018.02.13 kedd, 09:22:11 »

Mert használtan, pl 130e km-es autónál 2x megcsinálták-e?
300e km-nél már nem nálam lesz az autó. Smiley

Ha egy valóban 130e km-es autót veszel, akkor ahhoz valszeg meglesz a számla az olajcseréről.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1099 Dátum: 2018.02.13 kedd, 10:09:32 »

mert? Ha meg kézi, akkor összerakod amit nem költesz el a PS olajcseréjére, 300eKm futás alatt összejön a kettős tömegű lendkerék +kuplug + kinyomó cseréje. Smiley
+ ott van még a 6 os kézi váltó esetleges javítási költsége.
ps-el nem ez a legnagyobb gond, 5-600at nyugodtan félre lehet rá rakni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.