Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:35:04
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
TD motor
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 842697 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #400 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 19:03:01 »
Idézetet írta: zsombi - 2010.09.06 hétfő, 10:41:02
a gyári kézipumpa-szűrő egység nem visszacsapóként működik? különben nem tudnád felpumpálni. szerintem.
Nem.Mert ha felpumpálod keményre és valahol nincs tömítettség akkor kis időn belül lepuhul a kézi pumpa, tehát visszengedett.Felpumpálni meg azért tudod mert az adagoló felé menő cső amikor tele van nő a nyomás és azért keményedik fel a pumpáló.A gyáriban nincs sehol visszacsapószelep.
Naplózva
titti
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #401 Dátum:
2010.09.18 szombat, 19:39:48 »
Hi!Segitséget szeretnék kérni 4hónapja vettem egy94es td mondeot problémám a következő
hidegen 800as az alapjárat majd szép lassan 1100
2300as fordulat után húz csak az autó alatta nagyon gyenge viszont amikor megindúl megy szépen
fogyasztása 5.6 5.8 max legalább 8x mértem füstnek jele sincs se hidegen se melegen
Naplózva
crisrea
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #402 Dátum:
2010.09.22 szerda, 19:17:06 »
Üdvözöllek Benneteket !
Bajban vagyok, keresek, 1994-es évjáratú Ford Mondeo 1.8-as TD komplett motort -adagolóval szerelve, lehetőleg bontás előtt állót, Még mindig ragaszkodom ehhez a régi tipushoz. Ha tudtok segíteni, vagy konkrét helyett, elérhetőséget ahol van, megköszönném, egy régi fordos, :worship
Naplózva
blasz
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #403 Dátum:
2010.09.28 kedd, 12:22:13 »
sziasztok tegnap vettem egy 95-ös 1.8 td kombit és azt vettem észre hogy néha nem igazán reagál a gázra indulásnál,legalábbis nagyon lassan,ha elindult utána viszonylag jol megy .full füstmentes a motor 275 000 van benne sok rosszat olvastam az adagolorol.
Naplózva
crisrea
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #404 Dátum:
2010.09.28 kedd, 12:31:02 »
Kedves Fordos Barátaim !
Sajnálatos, de az Én 1994-es Ford Mondeó 1.8-as TD. autóm turbófeltöltője is felmondta a szolgálatot és az istennek sem találtam eddig ilyen alkatrészt, pedig 2 éjszakát is a NET-en töltöttem emiatt. Az én autóm motorkódja
( RFN ) ami úgy tudom fontos a turbófeltöltőnél is. Szeretném megőrizni ezt az ( öreg ?! ), de a szívemhez nőtt
" járgányt " ezért, ha valaki tudna valahol egy ilyen alkatrészt, örömmel üdvözölném. Email :
crisrea@freemail.hu
Tisztelettel : Tibor
Naplózva
blasz
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #405 Dátum:
2010.09.28 kedd, 12:41:57 »
Idézetet írta: crisrea - 2010.09.28 kedd, 12:31:02
Kedves Fordos Barátaim !
Sajnálatos, de az Én 1994-es Ford Mondeó 1.8-as TD. autóm turbófeltöltője is felmondta a szolgálatot és az istennek sem találtam eddig ilyen alkatrészt, pedig 2 éjszakát is a NET-en töltöttem emiatt. Az én autóm motorkódja
( RFN ) ami úgy tudom fontos a turbófeltöltőnél is. Szeretném megőrizni ezt az ( öreg ?! ), de a szívemhez nőtt
" járgányt " ezért, ha valaki tudna valahol egy ilyen alkatrészt, örömmel üdvözölném. Email :
crisrea@freemail.hu
Tisztelettel : Tibor
vatera ott láttam de tipus nélkül
Naplózva
crisrea
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #406 Dátum:
2010.09.28 kedd, 12:54:46 »
Köszönöm Blasz ! reagáltam is rá, de a tulaj sem tudta de nem ( RFN ) Keresem tovább
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #407 Dátum:
2010.09.28 kedd, 19:55:07 »
Idézetet írta: crisrea - 2010.09.28 kedd, 12:31:02
Kedves Fordos Barátaim !
Sajnálatos, de az Én 1994-es Ford Mondeó 1.8-as TD. autóm turbófeltöltője is felmondta a szolgálatot és az istennek sem találtam eddig ilyen alkatrészt, pedig 2 éjszakát is a NET-en töltöttem emiatt. Az én autóm motorkódja
( RFN ) ami úgy tudom fontos a turbófeltöltőnél is. Szeretném megőrizni ezt az ( öreg ?! ), de a szívemhez nőtt
" járgányt " ezért, ha valaki tudna valahol egy ilyen alkatrészt, örömmel üdvözölném. Email :
crisrea@freemail.hu
Tisztelettel : Tibor
Mennyit ér meg neked egy ilyen turbo?Mert ha mondasz 1 árat akkor szétnézek a sufniba...
Naplózva
crisrea
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #408 Dátum:
2010.09.28 kedd, 23:15:13 »
Kedves EndAn
nem tudom mennyi az ára , a mai piaci viszonyokat figyelembe véve 20 ezer forintot tudok rá áldozni, de ha más az elképzelésed itt a telefonszámon 06309487258 Hivjál és megbeszéljük
Naplózva
crisrea
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #409 Dátum:
2010.09.29 szerda, 09:55:04 »
Kedves ndan !
elnézést kérek Tőled, de véletlenül elírtam a telefonszámomat helyesen : 06 7o 9487258. Bocsi, hiszen magammal toltam ki, várom a hívásod.
Tibor - Ózd
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #410 Dátum:
2010.09.29 szerda, 16:09:54 »
Idézetet írta: crisrea - 2010.09.29 szerda, 09:55:04
Kedves ndan !
elnézést kérek Tőled, de véletlenül elírtam a telefonszámomat helyesen : 06 7o 9487258. Bocsi, hiszen magammal toltam ki, várom a hívásod.
Tibor - Ózd
Az édeskevés.Viszont találtam egyet a sufniba.
Naplózva
crisrea
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #411 Dátum:
2010.09.29 szerda, 20:44:06 »
Idézetet írta: ndan - 2010.09.29 szerda, 16:09:54
Az édeskevés.Viszont találtam egyet a sufniba.
Kedves ndan !
Beszéljük meg telefonon, Csörgess meg és visszahívlak: 06-70-948 7258
Naplózva
Goa
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #412 Dátum:
2010.10.05 kedd, 21:47:21 »
Sziasztok nincs valakinek eladó turbója mk1-hez?
Mk2 is érdekel ha jó áron van igaz akkor szívósor is kéne.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #413 Dátum:
2010.10.08 péntek, 18:32:21 »
Sziasztok! Meg tudná mondani valaki, hogy a porlasztókat mekkora nyomatékkal kell meghúzni?
Naplózva
palesz
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #414 Dátum:
2010.10.17 vasárnap, 17:27:42 »
Sziasztok!
A gondom az volna,hogy az adagolón a dúsitót reggeli inditásnál nem húzza be a bowden.
Két bowden megy oda,egy a termosztát aljáról,eg pedig az akksi alatt lévő talán vákumkapcsolóról.
Egyik sem húzza be.
Ez hiba lehet,vagy csak bizonyos hőmérséklet alatt kapcsol.
Ez kb 0fokban volt.
Tanácsokat előre is köszönök!
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #415 Dátum:
2010.10.28 csütörtök, 11:47:27 »
Hello. Új vagyok itt a fórumon. Őőőő, egy '93-as Td Turnierünk van. Lenne egy olyan problémám, hogy most a hidegek közeledtével elég nehezen /vagy sehogy se akar üzemi hőmérsékletet elérni az autó, van hogy kifeküdve marad a hőfokmutató egész úton (pl. 30 km-en). rajt a takaró az elején, de fűtés igy se nagyon van. Minden évbe szenvedés van vele, mert tele van a rendszer rozsdával :\ Lekötöttük a tágulási tartályról a felső csövet, most jobb lett a fűtés, de érdekelne, hogy ez lehet-e valami befolyással az autóra/hűtésre, keringésre. Előre is kösz a választ.
Második kérdés:
Rossz a fék az autón. Le lett cserélve a fékolaj (már jó fekete volt), de nem nagyon van fékhatás az autón. Jóval beljebb lehet nyomni a fékpedált, mint alapból lehetne, illetve 2-3x meg kell "pumpálni"/fékezni az autót hogy normálisan működjön a fék. Fékek meg lettek pucolva, hátsó dob az okés. Első tárcsák picit vékonyak de nem veszélyes. A főfékmunkahengerre gyanakszok, de nemtudom hogy mi lehet a felelős ezért.
Ui.: Valaki tud olcsóbban lengéscsillapítókat, illetve első féktárcsákat??
Előre is kösz
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #416 Dátum:
2010.11.02 kedd, 18:02:21 »
Idézetet írta: Frogger - 2010.10.31 vasárnap, 20:23:47
Szia!
A hűtési rendszert nem érdemes megbontani, ha nem melegszik fel a motor, akkor inkább a termosztátot nézd meg, (a ladáknál rendszerint berohadt) tehát ha megakadt egy nyitott állapotban, akkor nem képes felmelegedni. Ezt lehet látni akkor, ha egy huzamosabb terhelés után szépen visszaveszed a gázt, és kb 2 km alatt visszahűl a motor. A rozsdásodást illetően, érdemes jól átmosni a rendszert 2X 3X sima vízzel, vagy belerakni tisztítót és vízkőoldót, majd úgy járkálni vele (természetesen csak nyáron) utána beletölteni tiszta glikolt.
A féket illetően, én a cromaxnál vettem hátulra féktárcsákat és fékbetéteket, Meyle gyártmányt (német) harapnak rendesen, és tökéletes.
A javítási kézikönyv alapján az első féktárcsák gyári vastagsága 24,15 mm, a megengedett legkisebb vastagság (a legvékonyabb helyen) 22,2 mm ezt elérve cserélni kell a tárcsákat.
Ha érdekel tudok küldeni neked egy két címet ahonnan válogathatsz alkatrészeket.
üdv:
Frogger
Termosztátra énis gondoltam már, volt is cserélve ha jól emlékszem, a víz városba, ha picit meg lett hajtva a normal feliratnál az O-ig kúszott fel a mutató, de hazafele viszonylag egyenes úton haladva 110-130 km/h-s tempó között viszont visszahűl eégszen a /kezdő csík elejéig. Átmosni már rengetegszer mostuk 5-6 alkalommal bizots, volt hogy sima vízzel, ecettel ,trisóval, mentem vele 100 kilómétert megint átmosni stb de méég mindig tele van retekkel. Sztem lehet hogy 1 évet állt az autó tiszta vizzel mielött megvvettük volna
féknél sztem a munkahengerrel lesz probléma csak még nem értünk réá kiszedni :\
Naplózva
sanyka77
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #417 Dátum:
2010.11.04 csütörtök, 04:25:09 »
Aholy!
Nekem is ilyen bajom volt a fűtéssel, rengeteg pénzt ráköltöttem de nem lett jobb, aztán rájöttünk tök véletlenül. LÉGBUBORÉK volt a csőben ami megy át a motorról a fűtőradiátorba! Üzem-meleg, járó motornál óvatosan nyúljál fel a fűtéscsövekhez, de vigyázz a kipufogónál! Ha az egyik cső hideg, vagy legalábbis sokkal hidegebb mint a másik akkor ott lesz a hiba! Legalábbis az enyémen ez volt! Javításnál fel lett cserélve a 2 vízcső, ezáltal a radiátorból visszatérő cső a motor előremenő kivezetésére került, ráadásul a visszatérő cső magasabbra is került valamiért, (lett benne 1 kurlfli) és meg tudott benne állni a levegő. Mikor melegedett a motor először volt fűtés, de elhűlt, mivel a légbuboréknál gőz tudott fejlődni és elzárta a "hidegebb" víz útját! Az a szerencsétlen víz meg arra folyik amerre könnyebb neki, ezért inkább a hűtőkörben mozgott! A vízpuma sem tudja lelégteleníteni valamiért! Átrendeztem a csöveket, és most jó a fűtés! Arra figyelj, hogy amelyik cső a motorblokkon magasabban van az a radiátoron is a magasabbik csőre csatlakozzon rá! Sajnos felcserélhetőek! Egy javítás alkalmával nem figyel az ember, máris lehet szívni és súlyos pénzeket rákölteni fölöslegesen. Nekem egy fűtésszerelő ismerősöm adta az ötletet, nekem bejött!!!!
Sok sikert! Csőőőőőő
Naplózva
medve76
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #418 Dátum:
2010.11.06 szombat, 14:41:43 »
Sziasztok.Segitséget szeretnék kérni van e valakinek 1,8 td bosch adagoloja elado?Elöre is köszönöm.
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #419 Dátum:
2010.11.07 vasárnap, 18:17:54 »
Idézetet írta: medve76 - 2010.11.06 szombat, 14:41:43
Sziasztok.Segitséget szeretnék kérni van e valakinek 1,8 td bosch adagoloja elado?Elöre is köszönöm.
Nekem van
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #420 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 15:08:01 »
Idézetet írta: Frogger - 2010.11.03 szerda, 12:19:41
Szia!
Hát sajnálom... :S én annyit tennék, hogy szétszedném az egész hűtőkört és egységenként átmosnám (hűtő kiszed, tágulási tartály, csövek, termosztát stb.stb.) Csak amihez kell vegyél új tömítést. Nekem most volt motorfeújítás, átmosták a motort hengerfejet stb, de nekem sem full tiszta a hűtőfolyadék.
A fékes dolog csak egy tipp volt... nekem az legfontosabb, hogy az hibátlan legyen! jó szerelgetést!
Kösz. Meglesz
Most az esősebb idöbe ráérünk majd szerelgetni talán. Jah és ma jött meg az új termosztát
Remélem működik is majd rendesen.
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #421 Dátum:
2010.11.10 szerda, 21:16:08 »
Idézetet írta: sanyka77 - 2010.11.04 csütörtök, 04:25:09
Aholy!
Nekem is ilyen bajom volt a fűtéssel, rengeteg pénzt ráköltöttem de nem lett jobb, aztán rájöttünk tök véletlenül. LÉGBUBORÉK volt a csőben ami megy át a motorról a fűtőradiátorba! Üzem-meleg, járó motornál óvatosan nyúljál fel a fűtéscsövekhez, de vigyázz a kipufogónál! Ha az egyik cső hideg, vagy legalábbis sokkal hidegebb mint a másik akkor ott lesz a hiba! Legalábbis az enyémen ez volt! Javításnál fel lett cserélve a 2 vízcső, ezáltal a radiátorból visszatérő cső a motor előremenő kivezetésére került, ráadásul a visszatérő cső magasabbra is került valamiért, (lett benne 1 kurlfli) és meg tudott benne állni a levegő. Mikor melegedett a motor először volt fűtés, de elhűlt, mivel a légbuboréknál gőz tudott fejlődni és elzárta a "hidegebb" víz útját! Az a szerencsétlen víz meg arra folyik amerre könnyebb neki, ezért inkább a hűtőkörben mozgott! A vízpuma sem tudja lelégteleníteni valamiért! Átrendeztem a csöveket, és most jó a fűtés! Arra figyelj, hogy amelyik cső a motorblokkon magasabban van az a radiátoron is a magasabbik csőre csatlakozzon rá! Sajnos felcserélhetőek! Egy javítás alkalmával nem figyel az ember, máris lehet szívni és súlyos pénzeket rákölteni fölöslegesen. Nekem egy fűtésszerelő ismerősöm adta az ötletet, nekem bejött!!!!
Sok sikert! Csőőőőőő
Kösz, meg is nézem holnap. Egyszer már volt benne buborék de akkor hengerfejet kellett síkolni mert a kipuff gáz bejutott a vízhez
Naplózva
Balage903
Vendég
ÜZEMANYAG ELŐMELEGÍTŐ
«
Új hozzászólás #422 Dátum:
2010.11.26 péntek, 19:35:30 »
Üdv.
Ezekben az autókban elvileg volt ez az úgynevezett üzemanyag előmelegítő.
Hogy kell ezt elektronikusan bekötni?
Alakzáras dugó megy rá a mondeokban elvileg de a Sierra ba nemvolt ez benn és abba szeretném betenni mert hidegben nehezen indul melegben viszont jól.
Ötletek? Olaj 15 40 es jó minőségű. Izzítógyertyák jók most cseréltem. Kompressziót mérek.
Naplózva
Balage903
Vendég
Adagoló.
«
Új hozzászólás #423 Dátum:
2010.11.27 szombat, 07:18:16 »
Van valakinek 1.8 td figyelem TD-hez Bosch adagolója?
Nem szívó hanem td...
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: Adagoló.
«
Új hozzászólás #424 Dátum:
2010.11.27 szombat, 08:30:04 »
Idézetet írta: Balage903 - 2010.11.27 szombat, 07:18:16
Van valakinek 1.8 td figyelem TD-hez Bosch adagolója?
Nem szívó hanem td...
Nekem van.Ha érdekel írj privátot.
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #425 Dátum:
2010.11.28 vasárnap, 16:32:29 »
Idézetet írta: Frogger - 2010.10.31 vasárnap, 20:23:47
Szia!
A hűtési rendszert nem érdemes megbontani, ha nem melegszik fel a motor, akkor inkább a termosztátot nézd meg, (a ladáknál rendszerint berohadt) tehát ha megakadt egy nyitott állapotban, akkor nem képes felmelegedni. Ezt lehet látni akkor, ha egy huzamosabb terhelés után szépen visszaveszed a gázt, és kb 2 km alatt visszahűl a motor. A rozsdásodást illetően, érdemes jól átmosni a rendszert 2X 3X sima vízzel, vagy belerakni tisztítót és vízkőoldót, majd úgy járkálni vele (természetesen csak nyáron) utána beletölteni tiszta glikolt.
A féket illetően, én a cromaxnál vettem hátulra féktárcsákat és fékbetéteket, Meyle gyártmányt (német) harapnak rendesen, és tökéletes.
A javítási kézikönyv alapján az első féktárcsák gyári vastagsága 24,15 mm, a megengedett legkisebb vastagság (a legvékonyabb helyen) 22,2 mm ezt elérve cserélni kell a tárcsákat.
Ha érdekel tudok küldeni neked egy két címet ahonnan válogathatsz alkatrészeket.
üdv:
Frogger
Javaslatod alapján kicseréltük az autón a termosztátot. Annyi lett a különbség,hogy eddig teljesen,fullra letakart hűtővel sem akart melegedni az autó, most ezzel az új termosztáttal viszont már 1-2 kilóméter alatt kellemes meleget fúj a fűtés. Egyébként érdekes hogy az új termosztát 2-3 miliméterrel hosszab mint a régi, és a régi nem is feküdt annyira rá a lyukra mint a mostani, pedig eddig is diesel mondeo 1-esre kértünk termosztátot, de most Escortos ismerős amit hozott ez picitt hosszab, ésmost a Normal feliratnál simán felmegy M-A kornyékére,eddig meg örültem ha az N-et elérte a mutató. Kössz a tippet
Naplózva
igabor
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #426 Dátum:
2010.12.01 szerda, 12:23:40 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy 95-ös 1.8 TD motorba, be lehet e rakni a 92 C°-os termosztátot ?
A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #427 Dátum:
2010.12.11 szombat, 16:24:29 »
Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Viszont máris a hozzáértők segítségét szeretném kérni. :help:Nagyjából átolvastam ezt a topikot az indítási problémák miatt. Nekem is ilyesmi gondom van. Úgy másfél éve vettem egy '97-es, 1,8 TD Turniert. Egészen eddig semmi gondja nem volt, indult rendesen hidegben, melegben. Kb egy hete be akartam indítani, de nem sikerült. Két izzítás után indítózás, köhentett kettőt-hármat, mintha nem menne minden henger, aztán semmi. Még néhányszor próbálkoztam eredménytelenül.
Majd a napokban, mondom megpróbálom megint. Többszöri, hosszas próbálgatás után nagy nehezen beindult. járó motornál belekukkantottam a motortérbe, hátha látok valami rendellenes dolgot. Láttam!
Az adagoló (Francia, talán Lucas) oldalán van egy mágnesszelep, ennek az elektromos kivezetése mellett szivárgott, folyt ki a gázolaj. :falbav:Jól tudom, hogy ez a leállító mágnesszelep? Ez a hiba okozhatta, okozhat ilyen problémát? Utána érdeklődtem több helyen az alkatrésznek és tág határok között mozog az ár tángyártottól a gyáriig. Mik a tapasztalatok, jó az utángyártott, vagy inkább a majd' tízszer annyiba kerülő gyárit ajánljátok?
Köszönöm előre is a válaszotokat.
Üdv Zoli.
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #428 Dátum:
2010.12.11 szombat, 16:33:05 »
Idézetet írta: igabor - 2010.12.01 szerda, 12:23:40
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy 95-ös 1.8 TD motorba, be lehet e rakni a 92 C°-os termosztátot ?
A válaszokat előre is köszönöm.
Igen!!
Nekem már 2 éve 92 C°-os termosztát /aszem GATES/ van bent és tökéletes...
Télen észrevehetően előbb melegszik.
Nyáron nem volt gond vele....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #429 Dátum:
2010.12.11 szombat, 16:36:37 »
Idézetet írta: mondeozoo - 2010.12.11 szombat, 16:24:29
Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Viszont máris a hozzáértők segítségét szeretném kérni. :help:Nagyjából átolvastam ezt a topikot az indítási problémák miatt. Nekem is ilyesmi gondom van. Úgy másfél éve vettem egy '97-es, 1,8 TD Turniert. Egészen eddig semmi gondja nem volt, indult rendesen hidegben, melegben. Kb egy hete be akartam indítani, de nem sikerült. Két izzítás után indítózás, köhentett kettőt-hármat, mintha nem menne minden henger, aztán semmi. Még néhányszor próbálkoztam eredménytelenül.
Majd a napokban, mondom megpróbálom megint. Többszöri, hosszas próbálgatás után nagy nehezen beindult. járó motornál belekukkantottam a motortérbe, hátha látok valami rendellenes dolgot. Láttam!
Az adagoló (Francia, talán Lucas) oldalán van egy mágnesszelep, ennek az elektromos kivezetése mellett szivárgott, folyt ki a gázolaj. :falbav:Jól tudom, hogy ez a leállító mágnesszelep? Ez a hiba okozhatta, okozhat ilyen problémát? Utána érdeklődtem több helyen az alkatrésznek és tág határok között mozog az ár tángyártottól a gyáriig. Mik a tapasztalatok, jó az utángyártott, vagy inkább a majd' tízszer annyiba kerülő gyárit ajánljátok?
Köszönöm előre is a válaszotokat.
Üdv Zoli.
Az adagoló hűtő felöli oldalán van amire gondolsz vagy az akksi felől....
Mert a hűtő felöli az az előtöltésállító mágnesszelep és gyakori gond szokot lenni...
Aszem az e-bay-on jó áron be lehet szerezni...
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #430 Dátum:
2010.12.11 szombat, 17:03:15 »
Idézetet írta: voto - 2010.12.11 szombat, 16:36:37
Az adagoló hűtő felöli oldalán van amire gondolsz vagy az akksi felől....
Mert a hűtő felöli az az előtöltésállító mágnesszelep és gyakori gond szokot lenni...
Aszem az e-bay-on jó áron be lehet szerezni...
Szia!
Köszönöm a gyors választ.
Az adagoló hűtő felőli oldalán. Kb középen. Az innen menő gázolajcső az adagoló tetejére, majd a porlasztókhoz, onnan (valószínűleg) hátra a tankhoz megy.
Akkor én ezek szerint nem a megfelelő alkatrész után érdeklődtem...!? Az e-bay-on sajnos nyelvtudás hiányában nem tudok vásárolni...
Üdv
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #431 Dátum:
2010.12.11 szombat, 17:16:32 »
Előtöltés szabályozó:
http://www.cromax.hu/?katid=43639315&termek_al_id=10756&katnev=El%F5t%F6lt%E9s%20szab%E1lyz%F3%20m%E1gnes
Leállító:
http://www.cromax.hu/?katid=43632372&termek_al_id=4425&katnev=Le%E1ll%EDt%F3%20m%E1gnesszelep
«
Utoljára szerkesztve: 2010.12.11 szombat, 17:19:58 írta voto
»
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #432 Dátum:
2010.12.11 szombat, 17:57:31 »
Idézetet írta: mondeozoo - 2010.12.11 szombat, 16:24:29
Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Viszont máris a hozzáértők segítségét szeretném kérni. :help:Nagyjából átolvastam ezt a topikot az indítási problémák miatt. Nekem is ilyesmi gondom van. Úgy másfél éve vettem egy '97-es, 1,8 TD Turniert. Egészen eddig semmi gondja nem volt, indult rendesen hidegben, melegben. Kb egy hete be akartam indítani, de nem sikerült. Két izzítás után indítózás, köhentett kettőt-hármat, mintha nem menne minden henger, aztán semmi. Még néhányszor próbálkoztam eredménytelenül.
Majd a napokban, mondom megpróbálom megint. Többszöri, hosszas próbálgatás után nagy nehezen beindult. járó motornál belekukkantottam a motortérbe, hátha látok valami rendellenes dolgot. Láttam!
Az adagoló (Francia, talán Lucas) oldalán van egy mágnesszelep, ennek az elektromos kivezetése mellett szivárgott, folyt ki a gázolaj. :falbav:Jól tudom, hogy ez a leállító mágnesszelep? Ez a hiba okozhatta, okozhat ilyen problémát? Utána érdeklődtem több helyen az alkatrésznek és tág határok között mozog az ár tángyártottól a gyáriig. Mik a tapasztalatok, jó az utángyártott, vagy inkább a majd' tízszer annyiba kerülő gyárit ajánljátok?
Köszönöm előre is a válaszotokat.
Üdv Zoli.
ha voto képei közül az elsőn van a kérdéses mágnesszeleped, az az előtöltésállító. nekem is szivárgott (bár az szerintem nem okozna indulás gondot) és cseréltem sk kb 10perc alatt. másfél éve van bent és minden ok.
innen rendeld, kb fele a cromaxos árnak és sejtésem szerint ugyanaz:
http://flag-diesel.rivousel.com/FlagDiesel/Advance%20Actuators.htm
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #433 Dátum:
2010.12.11 szombat, 18:10:27 »
Idézetet írta: voto - 2010.12.11 szombat, 17:16:32
Előtöltés szabályozó:
http://www.cromax.hu/?katid=43639315&termek_al_id=10756&katnev=El%F5t%F6lt%E9s%20szab%E1lyz%F3%20m%E1gnes
Leállító:
http://www.cromax.hu/?katid=43632372&termek_al_id=4425&katnev=Le%E1ll%EDt%F3%20m%E1gnesszelep
Eeeeezaaaaaz! Előtöltésállító! Tegnap este kikaptam belőle, le is fényképeztem a telefonnal, csak nem találom a kábelt a feltöltéshez a gépre. De már nem is kell. Voto megelőzött. Teljesen megegyezik a linken láthatóval, bár az adagolóm más. Köszönöm!!!!
Naplózva
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #434 Dátum:
2010.12.11 szombat, 18:12:18 »
Idézetet írta: zsombi - 2010.12.11 szombat, 17:57:31
ha voto képei közül az elsőn van a kérdéses mágnesszeleped, az az előtöltésállító. nekem is szivárgott (bár az szerintem nem okozna indulás gondot) és cseréltem sk kb 10perc alatt. másfél éve van bent és minden ok.
innen rendeld, kb fele a cromaxos árnak és sejtésem szerint ugyanaz:
http://flag-diesel.rivousel.com/FlagDiesel/Advance%20Actuators.htm
Szia!
Meg van a megoldás! Köszönöm a linket!
Üdv Zoli.
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #435 Dátum:
2010.12.11 szombat, 18:20:53 »
Idézetet írta: mondeozoo - 2010.12.11 szombat, 18:10:27
Eeeeezaaaaaz! Előtöltésállító! Tegnap este kikaptam belőle, le is fényképeztem a telefonnal, csak nem találom a kábelt a feltöltéshez a gépre. De már nem is kell. Voto megelőzött. Teljesen megegyezik a linken láthatóval, bár az adagolóm más. Köszönöm!!!!
Ha más az adagolód akkor vigyázz!!
Amit én küldtem az MKII-höz való
Neked MKI kell?
Az 1 picit más de azt is meg fogod találni....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #436 Dátum:
2010.12.11 szombat, 18:45:13 »
Idézetet írta: voto - 2010.12.11 szombat, 18:20:53
Ez jó kérdés...! Ezt miről lehet megtudni? Pontos "születési dátumot" nem tudok, csak azt, hogy 1997-es az autó. A motorkódja RFNVC58226.
Viszont az általad linkelt képen a szelep teljesen megegyezik (ránézésre) az enyémmel.
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #437 Dátum:
2010.12.11 szombat, 19:09:37 »
Idézetet írta: mondeozoo - 2010.12.11 szombat, 18:45:13
Ez jó kérdés...! Ezt miről lehet megtudni? Pontos "születési dátumot" nem tudok, csak azt, hogy 1997-es az autó. A motorkódja RFNVC58226.
Viszont az általad linkelt képen a szelep teljesen megegyezik (ránézésre) az enyémmel.
Akkor OK!!
Mert az MKI mágnese ducibb és máshogy is néz ki picit....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #438 Dátum:
2010.12.11 szombat, 20:00:52 »
Idézetet írta: voto - 2010.12.11 szombat, 19:09:37
Akkor OK!!
Mert az MKI mágnese ducibb és máshogy is néz ki picit....
Köszönöm még egyszer a segítséget!!
Naplózva
igabor
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #439 Dátum:
2010.12.11 szombat, 21:00:00 »
Idézetet írta: voto - 2010.12.11 szombat, 16:33:05
Igen!!
Nekem már 2 éve 92 C°-os termosztát /aszem GATES/ van bent és tökéletes...
Télen észrevehetően előbb melegszik.
Nyáron nem volt gond vele....
Köszönöm
Naplózva
szell.n
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #440 Dátum:
2010.12.13 hétfő, 19:40:37 »
Idézetet írta: Goa - 2010.10.05 kedd, 21:47:21
Sziasztok nincs valakinek eladó turbója mk1-hez?
Mk2 is érdekel ha jó áron van igaz akkor szívósor is kéne.
kompletten 20 eFt ha kell
Naplózva
Mr.Windd
forddudi
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #441 Dátum:
2010.12.14 kedd, 20:10:24 »
Sziasztok, HELP !
Olyan gondom lenne hogy volna egy 94' 1.8 Td Mondeóm, és reggel amikor beinditom 10 perc járatás után sem nyom meleg levegőt, közbe el kell indulnom és felmegy a hőfokmérő majdnem pirosba és ezután visszaesik a mutató és megindul a forró levegő. De ez is csak akkor ha megyek vele. Kérek segítséget !
Köszönöm !
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #442 Dátum:
2010.12.14 kedd, 22:09:39 »
Idézetet írta: forddudi - 2010.12.14 kedd, 20:10:24
Sziasztok, HELP !
Olyan gondom lenne hogy volna egy 94' 1.8 Td Mondeóm, és reggel amikor beinditom 10 perc járatás után sem nyom meleg levegőt, közbe el kell indulnom és felmegy a hőfokmérő majdnem pirosba és ezután visszaesik a mutató és megindul a forró levegő. De ez is csak akkor ha megyek vele. Kérek segítséget !
Köszönöm !
Szerintem ez így oké, minimális terhelés mellett kell bemelegíteni.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #443 Dátum:
2010.12.14 kedd, 22:31:45 »
Idézetet írta: Scratch - 2010.12.14 kedd, 22:09:39
Szerintem ez így oké, minimális terhelés mellett kell bemelegíteni.
szerintem az nem normál, hogy kimegy majdnem a pirosig. esetleg termosztát hiba??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #444 Dátum:
2010.12.14 kedd, 22:40:06 »
Idézetet írta: forddudi - 2010.12.14 kedd, 20:10:24
Sziasztok, HELP !
Olyan gondom lenne hogy volna egy 94' 1.8 Td Mondeóm, és reggel amikor beinditom 10 perc járatás után sem nyom meleg levegőt, közbe el kell indulnom és felmegy a hőfokmérő majdnem pirosba és ezután visszaesik a mutató és megindul a forró levegő. De ez is csak akkor ha megyek vele. Kérek segítséget !
Köszönöm !
Szia!
Ez nem normális melegedési folyamat. A hűtőfolyadék szintje rendben van?
Naplózva
forddudi
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #445 Dátum:
2010.12.17 péntek, 09:32:35 »
Idézetet írta: mondeozoo - 2010.12.14 kedd, 22:40:06
Szia!
Ez nem normális melegedési folyamat. A hűtőfolyadék szintje rendben van?
Szia !
Igen min. és max között van .
Naplózva
Mobidik
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1941
MK II 1,8 TD.
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #446 Dátum:
2010.12.18 szombat, 11:21:42 »
Idézetet írta: forddudi - 2010.12.17 péntek, 09:32:35
Szia !
Igen min. és max között van .
Szerintem a hőgomba szórakozik.
Egy próbát megér lecserélni.
Naplózva
Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #447 Dátum:
2010.12.19 vasárnap, 18:56:17 »
Idézetet írta: forddudi - 2010.12.17 péntek, 09:32:35
Szia !
Igen min. és max között van .
Szia!
Bocs, de nem nagyon voltam gépközelben. Akkor (szerintem) a termosztát szórakozik, túl későn nyit ki valami oknál fogva. Vagy nem belevaló hőértékű a termosztát, vagy tönkre ment. Én cserélném.
Üdv Zoli.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #448 Dátum:
2010.12.25 szombat, 15:44:03 »
Idézetet írta: mondeozoo - 2010.12.11 szombat, 18:45:13
Ez jó kérdés...! Ezt miről lehet megtudni? Pontos "születési dátumot" nem tudok, csak azt, hogy 1997-es az autó. A motorkódja RFNVC58226.
Viszont az általad linkelt képen a szelep teljesen megegyezik (ránézésre) az enyémmel.
ez a szelep csak ezen a fajta adagolón van. ha nem így néz ki, akkor a hátolján van pont az ellenkező oldalán, mint itt, de az csak így néz ki, nem ugyanez. ha viszont az elején van, és vastagabb, de középen van, az a hidegindító patron. az van nekem is, meg előtöltés állító is, ha nem ez a fajta van rajta. ha még nem oldódott meg, csörgess meg, aztán segítek. 06203106928
«
Utoljára szerkesztve: 2010.12.25 szombat, 15:47:41 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
karaikrisz
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #449 Dátum:
2010.12.27 hétfő, 17:29:17 »
Hello!
Nekem olyan problémám van a mondimmal, hogy miota hidegek vannak inditás után beáll az alapjárat kb 850-re, majd kb 1 perc járatás után felmegy 950-1000-re, és amig be nem melegszik teljesen a motor addig nem jön lejebb az alapjárat. Ez gondolom nem normális?! Az én tudásom szerint inditáskor kellene hogy magasabb legyen az alapjárat. Ha számit 93-as, 1.8 Td a kicsike.
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ