Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:05:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1560241 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3750 Dátum: 2016.02.19 péntek, 06:08:06 »

waste gate környékén sincs olaj. Valamivel kevered
Kedves Ginjoy!

Néhány hozzászólással ezelőtt éppen ezt taglaltam hogy a turbó kívül-belül olajban fürdik.
Az biztos hogy nem kellene de attól még a tény tény marad.
Még fényképet is linkeltem be hogy mások számára is látható legyen a probléma.
Ezért kerestem az okot és találtam meg a hiba okát (szerintem).
Hogy miért van olyan sok olaj a szívócsőben és a turbóban azt még nem tudom.
Igen írtad hogy sok olajat hord a kartergáz.
De miért vándorol az olaj a kartergázzal? Hiszen annak nem volna szabad?

Azért köszönöm az építő hozzászólásodat.
Naplózva

Mk II '97 kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3751 Dátum: 2016.02.19 péntek, 10:50:19 »

Üdv mindenki!

Megfejtettem a turbóm olajosodásának a titkát.
A vaste gate szelep nyomástartálya lukas és azon keresztül jött ki az olaj.
Maga a szelep is be volt állva ,alig bírtam átmozgatni újra.
Tudtok segíteni hogy hol lehet ilyen nyomástartályt kapni?
Tüzetesebb átvizsgálás után rájöttem hogy sajnos a turbó tengelye is lóg (a tengelyközép kb 2-3 mm-t mozdul).
Szerintem az már elég sok de cáfolhattok nyugodtan.
Esetleg valakinek jó állapotú turbó "baráti" áron?

A turina meg a ház között mincs akkora hézag, hogy 2-3 mm lógással még működjön a feltöltő. Valahol beleérne. Tengelyirányban lehet minimális (néhány tizedes) mozgása a tengelynek, de radiálisan nem szabad, hogy kézzel érezhetően kotyogjon. A kartergáz azért visz sok olajat, mert sok maga a gáz, azaz kopott a motor. Mivel a kartergáz visszavezetődik a szívócsőbe, ezért viszi magával az olajködöt, ami ott a nyomáscsökkenés meg a kisebb hőmérséklet miatt lecsapódik. 
Ezek a történések ilyen együttállásban elég jelentős füstölést meg olajfogyasztást kellene, hogy okozzanak minden üzemállapotban...
A membrán háza szerintem is inkább kívülről kaphatja az olajat - ráfolyik, ráveri a menetszél (ez utóbbi trükkös dolgokat tud)
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3752 Dátum: 2016.02.19 péntek, 11:05:11 »

A turina meg a ház között mincs akkora hézag, hogy 2-3 mm lógással még működjön a feltöltő. Valahol beleérne. Tengelyirányban lehet minimális (néhány tizedes) mozgása a tengelynek, de radiálisan nem szabad, hogy kézzel érezhetően kotyogjon. A kartergáz azért visz sok olajat, mert sok maga a gáz, azaz kopott a motor. Mivel a kartergáz visszavezetődik a szívócsőbe, ezért viszi magával az olajködöt, ami ott a nyomáscsökkenés meg a kisebb hőmérséklet miatt lecsapódik. 
Ezek a történések ilyen együttállásban elég jelentős füstölést meg olajfogyasztást kellene, hogy okozzanak minden üzemállapotban...
A membrán háza szerintem is inkább kívülről kaphatja az olajat - ráfolyik, ráveri a menetszél (ez utóbbi trükkös dolgokat tud)
a tengely csinál magának helyet és tud radialisan lógni . Sajnos. Persze ez nem normális dolog . A többi úgy van ahogy mondtad
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3753 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 21:15:15 »

A turina meg a ház között mincs akkora hézag, hogy 2-3 mm lógással még működjön a feltöltő. Valahol beleérne. Tengelyirányban lehet minimális (néhány tizedes) mozgása a tengelynek, de radiálisan nem szabad, hogy kézzel érezhetően kotyogjon. A kartergáz azért visz sok olajat, mert sok maga a gáz, azaz kopott a motor. Mivel a kartergáz visszavezetődik a szívócsőbe, ezért viszi magával az olajködöt, ami ott a nyomáscsökkenés meg a kisebb hőmérséklet miatt lecsapódik. 
Ezek a történések ilyen együttállásban elég jelentős füstölést meg olajfogyasztást kellene, hogy okozzanak minden üzemállapotban...
A membrán háza szerintem is inkább kívülről kaphatja az olajat - ráfolyik, ráveri a menetszél (ez utóbbi trükkös dolgokat tud)

Azt nem tudom hogy működhetne-e 2-3 mm lógással a turbó de az enyém így működött (már amennyire működött).
A membrán is lukas és a turbónyomás egy része ott is elszökött (az a kicsi amit megtermelt a lógós turbóm).
Olajfogyasztás szerintem nem kritikus, 3/4 l 10.000 km alatt.
Füstölés sem ördöngős,nappal a tükörben nem vagy alig látszik.
A motor szerintem nem kopott mert akkor kompresszió problémának is lenni kellene.
Viszont a kompresszió a szétszedés előtt meg lett mérve és 37-38 bar a sűrítési végnyomás.
Szerintem az mindenképpen jónak mondható.
Ha nincs igazam cáfolj meg nyugodtan.
Viszont ha igazam van akkor miért vándorol az olaj?
Naplózva

Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3754 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 21:30:43 »

Egy másik kérdés.
Az adagoló (lucas) gyári mágnesszelepét (amibe benne van az immo) át lehet kötni hogy másik autóban is lehessen használni?
Vagy venni kell egy új utángyártottat és az immo vezetékeit kihagyni?
Ha ez sem akkor hogyan?
Naplózva

Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3755 Dátum: 2016.02.27 szombat, 09:26:38 »

Üdv Mindenki.
Tud valaki olyan helyet ahol lehet venni a gázolajszűrő házhoz javító készletet?
A cromax-os nem jó mert nem a membrán ment tönkre hanem a két kis irányszelep és visszaengedi go-t.
Már fel sem tudom pumpálni vele egyáltalán.
Esetleg valakinek még jó gázolajszűrő ház eladó?
Naplózva

Mk II '97 kombi
bsada
Vendég
« Új hozzászólás #3756 Dátum: 2016.03.01 kedd, 20:32:54 »

Sziasztok! 1.8TD Mondeo mk2 motorhiba, sőt 2db hiba, megpróbálom érthetően leírni. 1. Folyamatosan rángat menet közben. Nem nagyon, de zavaró. Tökmindegy mennyivel megyek, rángatózik. Mintha dugulás lenne az üzemanyag ellátásban. De ha nyomok egy kövéret, gyönyörűen gyorsul, nem rángat, tehát nem az üzemanyag vezetékkel, szűrővel van a baj, de kicseréltem mindet. 2. Leáll menet közben, (főleg éles kanyarban!!!)de ha hagyom gurulni, 3-4 mp múlva magától beindul és megy tovább. Lehet nincs is összefüggés a két hiba között? Tudom, paranormálisnak tűnik a hiba. Volt már valakinek ilyen baja a kocsijával? Lehet az adagolóban kezd elpusztulni valami? Miért csak jobbos kanyarban áll le? Már mosolyogva várom a leállást és újraindulást körforgalomból kifele jövet (valójában forr a vérem). Amúgy hidegen elég nehezen indul, izzítógyertyák jók. Esetleg van valakiek ötlete, tapasztalata ezügyben? Hálás köszönet érte előre is!  worship
Naplózva
bsada
Vendég
« Új hozzászólás #3757 Dátum: 2016.03.01 kedd, 20:43:49 »

Üdv Mindenki.
Tud valaki olyan helyet ahol lehet venni a gázolajszűrő házhoz javító készletet?
A cromax-os nem jó mert nem a membrán ment tönkre hanem a két kis irányszelep és visszaengedi go-t.
Már fel sem tudom pumpálni vele egyáltalán.
Esetleg valakinek még jó gázolajszűrő ház eladó?


Szia! Én kidobtam a francba az egészet, tettem bele helyette egy szimpla gázolajszűrőt, aminek ellentétes irányba állnak a ki-bemenetei, kidobtam belőle az üzemanyag fűtést, azóta nemhogy átláthatóbb, de üzembiztosabb is. Tüdővel felszívható a gázolaj, a szűrő fecskendővel feltőlthető. Javaslom Neked is ezt a megoldást. Nem gyári, de sokkal megbízhatóbb.
Naplózva
bsada
Vendég
« Új hozzászólás #3758 Dátum: 2016.03.01 kedd, 20:55:12 »

Szia! Én kidobtam a francba az egészet, tettem bele helyette egy szimpla gázolajszűrőt, aminek ellentétes irányba állnak a ki-bemenetei, kidobtam belőle az üzemanyag fűtést, azóta nemhogy átláthatóbb, de üzembiztosabb is. Tüdővel felszívható a gázolaj, a szűrő fecskendővel feltőlthető. Javaslom Neked is ezt a megoldást. Nem gyári, de sokkal megbízhatóbb.

Update: Még jobb, ha a ki-bemenete a szűrőnek egyfele áll. UNIX: 81476
Naplózva
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3759 Dátum: 2016.03.02 szerda, 06:23:30 »

Sziasztok! 1.8TD Mondeo mk2 motorhiba, sőt 2db hiba, megpróbálom érthetően leírni. 1. Folyamatosan rángat menet közben. Nem nagyon, de zavaró. Tökmindegy mennyivel megyek, rángatózik. Mintha dugulás lenne az üzemanyag ellátásban. De ha nyomok egy kövéret, gyönyörűen gyorsul, nem rángat, tehát nem az üzemanyag vezetékkel, szűrővel van a baj, de kicseréltem mindet. 2. Leáll menet közben, (főleg éles kanyarban!!!)de ha hagyom gurulni, 3-4 mp múlva magától beindul és megy tovább. Lehet nincs is összefüggés a két hiba között? Tudom, paranormálisnak tűnik a hiba. Volt már valakinek ilyen baja a kocsijával? Lehet az adagolóban kezd elpusztulni valami? Miért csak jobbos kanyarban áll le? Már mosolyogva várom a leállást és újraindulást körforgalomból kifele jövet (valójában forr a vérem). Amúgy hidegen elég nehezen indul, izzítógyertyák jók. Esetleg van valakiek ötlete, tapasztalata ezügyben? Hálás köszönet érte előre is!  worship
Írtam privátba.
Naplózva

Mk II '97 kombi
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3760 Dátum: 2016.03.03 csütörtök, 09:24:54 »

Sziasztok! sajnos be kellett regisztrálnom, de örülök hogy itt lehetek veletek! integet2  Hatalmas nagy gondom van, nem működik szeretett mkII es kombim. Minden probléma indult a jó kis Lucas adagolóból. 35ezerért felujításon esett át. Már sikerült nagy tekergetések árán beindítanom, egyszer kétszer. Sejtésem szerint a baj az elektromos lesz ugyanis nem húzza a szervómotor vagy micsoda a bovdenomat. (míg nem volt leszerelve tökéletesen működött) Kérdésem az lenne: hogyan tudom egyszerűen ellenőrizni hogy működőképes-e valóba. A gáz kar tetején az a kis motor műkszik, 0.7-4.6 ig kb nem emlékszem pontosan. Tudom sokszor volt már ez a kérdés csoport de, a választ és megoldást már senki  nem írta le( sehol nem találtam). Már kezdem feladni a dolgot csak az bosszant hogy ki kaszniztam és át kéne lökni műszakin, már november óta. A másik amit észrevettem hogy a coolert mikor levettem tök száraz volt, most kicseréltem a gumigyűrűket és dől belöle az olaj. (remélem hogy a több órányi inditgatás lehet csak az oka).? Nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni nekem beindítani a vasat. worship
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3761 Dátum: 2016.03.04 péntek, 18:45:13 »

Sziasztok! sajnos be kellett regisztrálnom, de örülök hogy itt lehetek veletek! integet2  Hatalmas nagy gondom van, nem működik szeretett mkII es kombim. Minden probléma indult a jó kis Lucas adagolóból. 35ezerért felujításon esett át. Már sikerült nagy tekergetések árán beindítanom, egyszer kétszer. Sejtésem szerint a baj az elektromos lesz ugyanis nem húzza a szervómotor vagy micsoda a bovdenomat. (míg nem volt leszerelve tökéletesen működött) Kérdésem az lenne: hogyan tudom egyszerűen ellenőrizni hogy működőképes-e valóba. A gáz kar tetején az a kis motor műkszik, 0.7-4.6 ig kb nem emlékszem pontosan. Tudom sokszor volt már ez a kérdés csoport de, a választ és megoldást már senki  nem írta le( sehol nem találtam). Már kezdem feladni a dolgot csak az bosszant hogy ki kaszniztam és át kéne lökni műszakin, már november óta. A másik amit észrevettem hogy a coolert mikor levettem tök száraz volt, most kicseréltem a gumigyűrűket és dől belöle az olaj. (remélem hogy a több órányi inditgatás lehet csak az oka).? Nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni nekem beindítani a vasat. worship
1., a szervomotor csak megemeli az alapjáratot hidegen ill. ha bekapcsolsz egy nagyobb fogyasztót (pl. klíma). E nélkül is be kellene indulnia.
Lehet, hogy levegősödik valahol. Próbáld meg a szűrőtől egyenesen az adagolóba eljuttatni a gázolajat (kikerülni az üzemanyag fűtőt) és légteleníteni.
2., a gázkar tetején nincs motor, nem tudom mire gondolsz.
3., a cooler a turbótól/ból kapja az olajat, nincs köze a sok indítózáshoz.
Ha valamit rosszul írtam majd a hozzáértők kijavítják (remélem)
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3762 Dátum: 2016.03.04 péntek, 20:12:03 »

1., a szervomotor csak megemeli az alapjáratot hidegen ill. ha bekapcsolsz egy nagyobb fogyasztót (pl. klíma). E nélkül is be kellene indulnia.
Lehet, hogy levegősödik valahol. Próbáld meg a szűrőtől egyenesen az adagolóba eljuttatni a gázolajat (kikerülni az üzemanyag fűtőt) és légteleníteni.
2., a gázkar tetején nincs motor, nem tudom mire gondolsz.
3., a cooler a turbótól/ból kapja az olajat, nincs köze a sok indítózáshoz.
Ha valamit rosszul írtam majd a hozzáértők kijavítják (remélem)
1. azt értem hogy megemeli az alapjáratot de amikor rá volt adva a gyújtás akkor behúzott, most meg meg se moccan.
2. arra a fekete elektromos pöcökre gondolok amibe 3 vezeték megy és ciripel  Smiley
hát én most tudtam meg hogy ez fűtené a gázolajat.  Smiley
ma is beindult csak előtte jól fel töltöttem az aksit, viszont füstölt kegyetlenül.
élet kellene abba a szervomotorba, de tanácstalan vagyok nagyon.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.04 péntek, 20:14:32 írta Budai » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3763 Dátum: 2016.03.04 péntek, 20:21:35 »

1. azt értem hogy megemeli az alapjáratot de amikor rá volt adva a gyújtás akkor behúzott, most meg meg se moccan.
2. arra a fekete elektromos pöcökre gondolok amibe 3 vezeték megy és ciripel  Smiley
hát én most tudtam meg hogy ez fűtené a gázolajat.  Smiley
ma is beindult csak előtte jól fel töltöttem az aksit, viszont füstölt kegyetlenül.
élet kellene abba a szervomotorba, de tanácstalan vagyok nagyon.


nem akadt ki a bovden?
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3764 Dátum: 2016.03.04 péntek, 20:51:08 »

nem akadt ki a bovden?
nincs kiakadva a bovden, teljesen lazára engedte. nem értem mért nem működik. gondolom ha behúzna elörébb lennék. Viszont nézegettem az alkatrészeket és arra kiváncsi lennék hogy az elötöltés állító szelep vajon összefügésbe van-e vele.
Naplózva
atis-82
Vendég
« Új hozzászólás #3765 Dátum: 2016.03.04 péntek, 21:00:13 »

amikor gyujtást adsz rá hallod h kattog az adagolódon a szelep?
ha pesti vagy beindítom
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3766 Dátum: 2016.03.04 péntek, 21:10:56 »

nincs kiakadva a bovden, teljesen lazára engedte. nem értem mért nem működik. gondolom ha behúzna elörébb lennék. Viszont nézegettem az alkatrészeket és arra kiváncsi lennék hogy az elötöltés állító szelep vajon összefügésbe van-e vele.


minden mindennel összefüggésben van, hiszen a vezérlőre vannak kötve.
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3767 Dátum: 2016.03.04 péntek, 21:19:46 »

amikor gyujtást adsz rá hallod h kattog az adagolódon a szelep?
ha pesti vagy beindítom
húha. a szelep ciripel? nem az a fekete amibe a 3kábel megy? (vagy az is szelep?) nehéz le írni egy hangot, olyan pár másodperc kis csattogás mikor ráadom az izzitást. Nem pesti, gyöngyösi vagyok. én azt hittem az a 3kábeles zizeg az adagoló legtetején.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.04 péntek, 21:21:53 írta Budai » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3768 Dátum: 2016.03.04 péntek, 22:26:16 »

húha. a szelep ciripel? nem az a fekete amibe a 3kábel megy? (vagy az is szelep?) nehéz le írni egy hangot, olyan pár másodperc kis csattogás mikor ráadom az izzitást. Nem pesti, gyöngyösi vagyok. én azt hittem az a 3kábeles zizeg az adagoló legtetején.

ami a fekete és a tetején van, az a gázka(pedál)rérzékelő
aminek ciripelnie kell (előtöltésállító)az az oldalán van és 2 vezetéke van
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3769 Dátum: 2016.03.05 szombat, 01:49:17 »

ami a fekete és a tetején van, az a gázka(pedál)rérzékelő
aminek ciripelnie kell (előtöltésállító)az az oldalán van és 2 vezetéke van
köszi,  sokat segítettetek! kezdek világosodni! ha ciripel akkor talán működik is.? hogyan ellenőrizzem le a szervomotort hogy jó-e? mitől kormol piszkosul?
Naplózva
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3770 Dátum: 2016.03.05 szombat, 03:02:34 »

köszi,  sokat segítettetek! kezdek világosodni! ha ciripel akkor talán működik is.? hogyan ellenőrizzem le a szervomotort hogy jó-e? mitől kormol piszkosul?


Szia!

Igaz nem vagyok autószerelő, de elég sokat szenvedtem az autóval, mire a sok fórumtárs segítségével sikerült szerintem egész jól belőni a verdát.
Mivel azt írtad, hogy az adagoló most lett felújítva, gondolom padon be is lett állítva, tehát elméletileg az rendben lehet. A dúsító motor rossz - esetleg nem működése miatt, szerintem be kell induljon, amikor az enyémet megvettem, akkor be sem volt kötve a bowdene, és mégis indult pöccre.

Ha már azon túl vagy, hogy a gázkarpoti működik és elengedett gáznál 0,7 körül van, azt tudod, hogy azt előtöltés-állító szelep ciripel, akkor én a helyedben megnézném nem levegős-e a rendszer átlátszó csővel, ha tuti tömény a gázolaj, akkor megnézném az izzítókat, majd a porl. csúcsokat és állítanék egy előtöltést. Ha ez mind jó ennek indulnia kell...

Ha már itt vagyunk szeretném a fórumtársak segítségét kérni én is. Történt ugyanis, hogy most voltunk egy hosszabb úton és másnap reggel nagyon köhögősen füstfelhő mellett indult el. Rá 2 napra is azt csinálta, hogy indítás után csak 2 majd 3 majd 4 henger indult el. Van erre tanácsotok? Olyan létezik hogy hirtelen elromik egyszerre 2-3 izzítógyertya? Előtte nem volt ilyen gond, bármikor 1 izzít és pöcc-röff. (mióta készen volt)

Köszönöm!
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #3771 Dátum: 2016.03.05 szombat, 08:26:25 »


Ha már itt vagyunk szeretném a fórumtársak segítségét kérni én is. Történt ugyanis, hogy most voltunk egy hosszabb úton és másnap reggel nagyon köhögősen füstfelhő mellett indult el. Rá 2 napra is azt csinálta, hogy indítás után csak 2 majd 3 majd 4 henger indult el. Van erre tanácsotok? Olyan létezik hogy hirtelen elromik egyszerre 2-3 izzítógyertya? Előtte nem volt ilyen gond, bármikor 1 izzít és pöcc-röff. (mióta készen volt)

Köszönöm!

Sajnos előfordulhat. Szedd le a kábeleket róluk, aztán multiméterrel csekkolj rajtuk egy ellenállást. Irreálisan magas, vagy nem mérhető értéknél jöhet a csere. A kábelt is érdemes kimérni, lehet hogy az szakadt.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3772 Dátum: 2016.03.05 szombat, 08:58:11 »

köszi,  sokat segítettetek! kezdek világosodni! ha ciripel akkor talán működik is.? hogyan ellenőrizzem le a szervomotort hogy jó-e? mitől kormol piszkosul?

Azt  az alapjárat emelő motort egyelőre hagyd a fenébe, anélkül is működnie kell. Az enyémen se működik vagy egy éve. Indítás után ugyan alacsonyabb az alapjárat de amikor eléri az üzem meleg állapotot akkor beáll a normális értékre. Cseréld ki az üzemanyag csöveket (8mm belső átmérő) a bejövő cső-gázolajszűrő, go szűrő - adagoló között átlátszóra és légteleníts. Ellenőrizd/ha kell cseréld az izzítógyertyákat.
Önindító, akksi milyen állapotban van? Ha rossz vagy gyenge és nem tudja a megfelelő fordulaton forgatni a motort az is gond lehet.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3773 Dátum: 2016.03.05 szombat, 09:03:00 »

amikor gyujtást adsz rá hallod h kattog az adagolódon a szelep?
ha pesti vagy beindítom
Nem pesti, Budai. Nem tudsz olvasni? vigyor3
Bocs a szóviccért. Wink
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3774 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 16:09:40 »

Nem pesti, Budai. Nem tudsz olvasni? vigyor3
Bocs a szóviccért. Wink
Ha vicc van akkor jó kedv is van Wink Tegnap kiszereltem az üzemanyagcsöveket.hát elég siralmas mert csak kivéve látszódott hogy milyen állapotba van. volt beszerelve egy visszafolyásgátló is de az sem működött. holnap veszek egy új gázolajszüröt mert nem tetszett amit a visszafolyásgátlóba találtam.
Naplózva
caca30
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #3775 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 16:43:04 »

Üdv mindenkinek !

Új vagyok itt közöttetek. Van 1 MK 2 - mondeo kombimb 1.8 td motorral szerelve. Sajnos az utóbbi időkben a teljesítménye gyengébb lett. Szépen gyorsul de mikor a 5 ős fokozatba teszem  gyengül a teljesítmény, és 130 nél nem bír többet menni. Kérdésem mi okozhatja ezt a jelenséget? A szerelő akihez mindig hordtam javításra, valami elektromos jelet nem kap az adagoló megfelelően és ezért nem ad  elegendő go-t a motornak. Remélem tudtok segíteni.

Előre is köszi a segítséget.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.06 vasárnap, 16:54:18 írta caca30 » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3776 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 17:23:34 »

Üdv mindenkinek !

Új vagyok itt közöttetek. Van 1 MK 2 - mondeo kombimb 1.8 td motorral szerelve. Sajnos az utóbbi időkben a teljesítménye gyengébb lett. Szépen gyorsul de mikor a 5 ős fokozatba teszem  gyengül a teljesítmény, és 130 nél nem bír többet menni. Kérdésem mi okozhatja ezt a jelenséget? A szerelő akihez mindig hordtam javításra, valami elektromos jelet nem kap az adagoló megfelelően és ezért nem ad  elegendő go-t a motornak. Remélem tudtok segíteni.

Előre is köszi a segítséget.

az egyetlen elektromos jel amit az adagoló kaphat, az az előtöltés állító szelepnek megy. Én ezt kizárnám, el szokott romlani, de mivel ez egy elektromágnes, inkább jó/rossz állapota van, félrossz nincs. Szerintem.
Én inkább a turbómembrán szakadására gyanakszom. Nézd meg, hogy járó motornál nem folyik e a membránt és a turbót összekötő csőből a gázolaj.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3777 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 17:24:22 »

ja, és szerintem keress egy másik szerelőt
Naplózva
caca30
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #3778 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 17:48:44 »

ja, és szerintem keress egy másik szerelőt

Köszi a gyors választ ! 
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3779 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 18:39:49 »

az egyetlen elektromos jel amit az adagoló kaphat, az az előtöltés állító szelepnek megy. Én ezt kizárnám, el szokott romlani, de mivel ez egy elektromágnes, inkább jó/rossz állapota van, félrossz nincs. Szerintem.
Én inkább a turbómembrán szakadására gyanakszom. Nézd meg, hogy járó motornál nem folyik e a membránt és a turbót összekötő csőből a gázolaj.
ez a rész érdekel engem is. mikor kerülhet gázolaj az összekötő csőbe? indításkor mehet bele?
 
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3780 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 18:43:24 »

ez a rész érdekel engem is. mikor kerülhet gázolaj az összekötő csőbe? indításkor mehet bele?
 

nem normális esetben nem lehet benne. Csak membránszakadáskor van benne gázolaj.
Ja, és bejuthat a turbóba, ahonnan pedig a motorba.
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3781 Dátum: 2016.03.08 kedd, 10:10:02 »

Tegnap cseréltem csöveket és go szűrőt. Tegnap odébb raktam a vezérlést is, szerencsémre jött pont egy volt  autószerelő és finomhangoltunk, és elég jól kormolt!  hehe Ma lesz a próba. Viszont csak csak jó lenne az a fránya szervomotor is. lehet hogy csak beragadt?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3782 Dátum: 2016.03.08 kedd, 14:57:54 »

Tegnap cseréltem csöveket és go szűrőt. Tegnap odébb raktam a vezérlést is, szerencsémre jött pont egy volt  autószerelő és finomhangoltunk, és elég jól kormolt!  hehe Ma lesz a próba. Viszont csak csak jó lenne az a fránya szervomotor is. lehet hogy csak beragadt?

vagy csak a poti nem jo
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3783 Dátum: 2016.03.09 szerda, 11:05:13 »

vagy csak a poti nem jo
A gázkarérzékelő 07-4 valamenyiig mértem. Tegnap megint nem indult be  falbav sőt! elkezdett szivárogni a turbomembrán hatlap és a gyűrű találkozásánál amiből a turbó fele megy a cső  falbav A gázolaj csőbe is megy mindig apró buborék.  falbav Azt mondta az asszony ad gyúfát Smiley
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3784 Dátum: 2016.03.09 szerda, 22:36:06 »

beindul az autó de nehezen. ha meleg akkor is nehezebben. ha lehúzom járó motornál a turbo membránnál a csövet akkor meg áll a szívárgás. szervomotor nélkül ez nem fog indulni.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3785 Dátum: 2016.03.09 szerda, 23:03:13 »

beindul az autó de nehezen. ha meleg akkor is nehezebben. ha lehúzom járó motornál a turbo membránnál a csövet akkor meg áll a szívárgás. szervomotor nélkül ez nem fog indulni.
Dehogynem. A magyarországi mk2 td-k fele már kb 10 éve nélküle él.
Állítsd be rendesen az alapjáratot, a gázkar potit,  szüntesd meg a szivárgást és jó lesz az.
A szervómotort vedd ki a helyéről, nézd meg nincs e megszorulva, nem esett e át a bovden a lukon, állítsd be a bovden hosszát rendesen.
Naplózva
Budai
Vendég
« Új hozzászólás #3786 Dátum: 2016.03.09 szerda, 23:12:08 »

Dehogynem. A magyarországi mk2 td-k fele már kb 10 éve nélküle él.
Állítsd be rendesen az alapjáratot, a gázkar potit,  szüntesd meg a szivárgást és jó lesz az.
A szervómotort vedd ki a helyéről, nézd meg nincs e megszorulva, nem esett e át a bovden a lukon, állítsd be a bovden hosszát rendesen.
Köszi a bíztatást! Holnap probálkozok valami varázslattal. A gkarpoti beállításáról találok valamit valahol?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3787 Dátum: 2016.03.09 szerda, 23:34:34 »

Köszi a bíztatást! Holnap probálkozok valami varázslattal. A gkarpoti beállításáról találok valamit valahol?

Persze, a wikiben, alapjárat állítás címszó alatt.
Szerk.: vagy mégsem. Ginjoy majd úgyis kijavít, de ha jól emlékszem, alapjárati helyzetben gyújtáson 4.8v vagy 4.6v ot kell legyen rajta, valamelyik 2 vezetékén.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.09 szerda, 23:37:44 írta VZoli » Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3788 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 14:17:29 »

Köszi a bíztatást! Holnap probálkozok valami varázslattal. A gkarpoti beállításáról találok valamit valahol?

wave

A bowden beállításnál szerintem sokan elvéreznek. Mindenki holtjátékot akar állítgatni, de nem ez a titok nyitja (GinJoy írta le korábban  worship  mert ez biz' nincs benne az Etzoldban sem). Ha a potméteren mért értékek jók, és üzemmeleg (!!!) a motor, meg persze az alapjáratok is helyesen be vannak állítva, akkor jön az a lépés, hogy az alapjárati kar alatt lévő (STOP) feliratú karral óvatosan magadfelé mozgatva le kell fojtani a motort, hogy épp ne álljon le (harmadikra sikerülni fog  nyes ). Ekkor a szervomotor működésbe fog lépni, és megpróbál ráhúzni. Arra kell figyelni, hogy ilyenkor véghelyzetig (az ütközőcsavarig) húzzon rá az alapjárati karra. Ha kevés, akkor széjjelebb kell tekerni a bowdenen az állítóhüvelyt. Amikor visszaengeded és beáll a normális alapjárat, akkor a motor is visszaengedi a bowdent és kész. Addig fogja visszaengedni ameddig kell.

Nálam a bowden sodronya lent ki volt szőrösödve, ezért nehezen mozgott, azt cserélnem kellett. Sőt elkövettem azt a hibát is, hogy láncspray-vel kezelgettem az adagoló tetején a karokat ami aztán hidegben annyira ragacsos lett, hogy akadályozta őket a szabad mozgásban. Ezt le kellett mosogatnom benzinnel. Mindezek óta teljesen helyesen működik a hidegindításom.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3789 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 21:23:02 »

beindul az autó de nehezen. ha meleg akkor is nehezebben. ha lehúzom járó motornál a turbo membránnál a csövet akkor meg áll a szívárgás. szervomotor nélkül ez nem fog indulni.
annak a motornak semmi köze az induláshoz
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3790 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 21:29:24 »

annak a motornak semmi köze az induláshoz

Ja, induláshoz nincs, csak a fordulat tartásához.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3791 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:07:07 »

Ja, induláshoz nincs, csak a fordulat tartásához.

így van
de még ezt se mindenki tudja. nem emeli, csak szinten tartja a fordulatot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3792 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:10:08 »

így van
de még ezt se mindenki tudja. nem emeli, csak szinten tartja a fordulatot
Az etzold szerint hátramenetben megemeli a fordulatszámot, de én nem vettem észre, pedig laptoppel néztem.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3793 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:38:05 »

Az etzold szerint hátramenetben megemeli a fordulatszámot, de én nem vettem észre, pedig laptoppel néztem.
az még az mk1 volt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3794 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:41:52 »

az még az mk1 volt

Mk1? Ott nem viaszos patronja volt a bemelegítésnek? Vagy csak a benzinesek emelték a fordulatot?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3795 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 23:01:20 »

Mk1? Ott nem viaszos patronja volt a bemelegítésnek? Vagy csak a benzinesek emelték a fordulatot?
2 bowden volt. egy a termosztátról jött az a bemelegedésig húzta. és volt egy vákumos ágneskapcsolós, ami hátramenetben és klíma használatakor emelte a fordulatot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3796 Dátum: 2016.03.12 szombat, 13:23:04 »

Az etzold szerint hátramenetben megemeli a fordulatszámot, de én nem vettem észre, pedig laptoppel néztem.

Hátramenetnél meg klímánál nekem sem csinál semmit, de hideg motort hidegben (4-5 fok alatt) indítva megemeli kb 50-el az alpjáratot. de talán fél vagy egy percre.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3797 Dátum: 2016.03.12 szombat, 13:54:38 »

Hátramenetnél meg klímánál nekem sem csinál semmit, de hideg motort hidegben (4-5 fok alatt) indítva megemeli kb 50-el az alpjáratot. de talán fél vagy egy percre.
De, hidd el, hogy csinál, klímánál biztosan, ráhúz kicsit, hogy ne essen a fordulat.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3798 Dátum: 2016.03.12 szombat, 18:01:01 »

De, hidd el, hogy csinál, klímánál biztosan, ráhúz kicsit, hogy ne essen a fordulat.
Ja, az valószínű, persze, csak úgy értem, nem emeli feljebb. Az Etzoldot meg a "híres" Filep-féle esetleírást olvasgatva én is azt hittem anno, hogy benyomom a klíma gombját, és automatikusan emeli az alapjáratot. Meg én is kapcsolgattam a rückwärts-et is, de nekem sem történt semmi...  nyes
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3799 Dátum: 2016.03.12 szombat, 19:36:07 »

Ja, az valószínű, persze, csak úgy értem, nem emeli feljebb. Az Etzoldot meg a "híres" Filep-féle esetleírást olvasgatva én is azt hittem anno, hogy benyomom a klíma gombját, és automatikusan emeli az alapjáratot. Meg én is kapcsolgattam a rückwärts-et is, de nekem sem történt semmi...  nyes
Igazából értelmezés kérdése az egész. Ha azt veszed, hogy bekapcsolt klímával kb 50et esik a fordulat, akkor vegül is emel rajta.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.