Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:04:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 81 82 83 84 85 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677517 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3850 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 14:57:28 »

Co hegesztővel rá kell hegeszteni egy nagy anyát ami rámegy és utána simán kitudod venni.

Ilyet elkövettem régen vaslemezből alkotott olajteknőnél, de biztos, hogy az aluminium olajteknőnél nem lesz ebből probléma?
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3851 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 15:07:14 »

Ilyet elkövettem régen vaslemezből alkotott olajteknőnél, de biztos, hogy az aluminium olajteknőnél nem lesz ebből probléma?
Nem lesz belőle probléma, hiszen az aluminium jobb hővezető mint a vas lemez, na meg van benne pár liter olaj ami hűti belülről, na meg co val nem keletkezik olyan hosszú ideig hő, mint autó génnel való hegesztésnél, ami hő meg keletkezik pont segíteni fog neked, mert az aluminium ahogy veszi át a hőt a csavartól ugy tágul és könnyebbé teszi a csavar meglazulását!!
Naplózva
csali
Vendég
« Új hozzászólás #3852 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 07:23:57 »

SZiasztok.

most lessz kéthonapja,hogy jogsim lett(40-évesen)és megvettem az elsö autom 94-es mondeo 1.6-16v clx ferdehátu.
megvolt a nagy szervit:kuplung szett,stabilizátorkarok,gömbcsuklo.fékek fékmunkahenger,szilentek....cak-pak 198 ezerbe került,most még van egy hibám:hidegen pörgeti magát a motor,ha hamar indulok dadog,ez melegen megszünik.3000-felet behal a motor,nem reagál a gázadásra csak ha visszaveszem és pumpálva lassan nyomom,és 11-12liter a fogyasztás.labdaszonda?a hömérségleti jeladod kicseréltük.kösszi a segitséget.

Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3853 Dátum: 2014.06.08 vasárnap, 09:15:13 »

SZiasztok.

most lessz kéthonapja,hogy jogsim lett(40-évesen)és megvettem az elsö autom 94-es mondeo 1.6-16v clx ferdehátu.
megvolt a nagy szervit:kuplung szett,stabilizátorkarok,gömbcsuklo.fékek fékmunkahenger,szilentek....cak-pak 198 ezerbe került,most még van egy hibám:hidegen pörgeti magát a motor,ha hamar indulok dadog,ez melegen megszünik.3000-felet behal a motor,nem reagál a gázadásra csak ha visszaveszem és pumpálva lassan nyomom,és 11-12liter a fogyasztás.labdaszonda?a hömérségleti jeladod kicseréltük.kösszi a segitséget.


Szia!
Remélem már megoldódott a hibád, a családban Escortnál volt hasonló hibajelenség.Ott az előzőleg karambolban eltört és cserélt új lambdaszonda ismételt cseréje (visszavette a bolt) volt a megoldás. De érdemes megtisztítani a légtömegmérőt, illetve  kipróbálni másikkal. Nálunk a hibás lambdaszonda cseréje előtt ha lehúztuk a légtömegmérő csatlakozóját, akkor símábban, nem dadogósan dolgozott a motor, de megnőtt a fogyasztása, de pl. hibás légtömegmérővel is lehet hasonló jelenség. 

Még egy általános tanács: A gyújtógyertya kábeleit időnként érdemes kimérni, nem szakadt-e elektromosan, mert tönkreteheti a gyújtótrafót(elosztót) is. Mi a Vejem 8 éves Mondeojával így jártunk. Ja, meg a nagyszervízbe bele szokták venni a vezérműszíj, görgők, vízpumpa cseréjét is, ha nem történt meg garantáltan előzőleg. Én mikor megvettem az I.-es mondimat, levettem a fedelet és láttam, hogy szinte új a szíj. Megnyugodtam, nem lesz vele gond.
Kb. 20 000 km.-rel később, pont mikor az új munkahelyem függött a kocsitól 1 hét után nagy csattogás alapjáraton, elmentem hazáig, de másnap már nem mertem beindítani. Kiderűlt előzőleg csak a vezérműszíjat cserélték, a görgőket nem és az egyiknek szétment a csapágya. A meglazult vezérműszíj verte a burkolat falát, az csattogott. Szerencsére nem ugrott át a szíj, így megúszta a motor.
Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.08 vasárnap, 09:40:36 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
csali
Vendég
« Új hozzászólás #3854 Dátum: 2014.06.10 kedd, 13:44:33 »

köszi a tanácsot,
lamdaszonda kicserélve,javult a helyzet de még mindég nem az igazi,most inditáas után 2-szer le áll utána megy.........gázadásra még nem ugy reagál mint ahogy kénne de jobb....marad az elektromos dolgog átnézése....csak most egy kis pihenö,mert már két honap allat 240000-ret költötem rá-
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3855 Dátum: 2014.06.10 kedd, 14:29:11 »

köszi a tanácsot,
lamdaszonda kicserélve,javult a helyzet de még mindég nem az igazi,most inditáas után 2-szer le áll utána megy.........gázadásra még nem ugy reagál mint ahogy kénne de jobb....marad az elektromos dolgog átnézése....csak most egy kis pihenö,mert már két honap allat 240000-ret költötem rá-
Újratanítás volt?
Azt mondják nálam okosabbak, hogy főbb elektromos alkatrészek (O2 sensor, MAF, ...) cseréje után ildomos
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.10 kedd, 14:31:03 írta HegeGabi » Naplózva
csali
Vendég
« Új hozzászólás #3856 Dátum: 2014.06.10 kedd, 17:00:27 »

Újratanítás volt?
Azt mondják nálam okosabbak, hogy főbb elektromos alkatrészek (O2 sensor, MAF, ...) cseréje után ildomos
Naplózva
Tegi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #3857 Dátum: 2014.06.22 vasárnap, 18:49:52 »

Szerbusztok győri klubtárs tudna jó autó szerelőt !
Egy csomó kérdessem lenne amit nem tudok így itt kifejteni meg meg kellene vizslatni egy paripát ! Smiley

Köszönöm !
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #3858 Dátum: 2014.06.23 hétfő, 17:34:51 »

Szerbusztok győri klubtárs tudna jó autó szerelőt !
Egy csomó kérdessem lenne amit nem tudok így itt kifejteni meg meg kellene vizslatni egy paripát ! Smiley

Köszönöm !
Benzines vagy dízel?
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #3859 Dátum: 2014.06.23 hétfő, 17:39:37 »

Bocsi már látom, hogy a benzines topicban vagyok.Hozzám is jöhetsz hévégén, van egy csomó alkatrészem is .Keress privátban!
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
gery780
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

gery780@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3860 Dátum: 2014.07.04 péntek, 23:52:45 »

sziasztok!
segítség kellene! hengerfejes lett az autóm( '93, 2.0 benzin) összeraktam mindent , de valamiért nincs alapjárat és olyan mintha nem menne egy henger! új gyertya,kábel! mindent gyári jelre állítottam,de ennek ellenére semmi! falbav mit nézzek még meg rajta??? már ott tartok, hogy nagykalapáccsal összeverem!!
Naplózva

MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3861 Dátum: 2014.07.11 péntek, 07:50:27 »

sziasztok!
segítség kellene! hengerfejes lett az autóm( '93, 2.0 benzin) összeraktam mindent , de valamiért nincs alapjárat és olyan mintha nem menne egy henger! új gyertya,kábel! mindent gyári jelre állítottam,de ennek ellenére semmi! falbav mit nézzek még meg rajta??? már ott tartok, hogy nagykalapáccsal összeverem!!

Szia!

Remélem már megoldódott a hibád, ha még esetleg aktuális, s mivel senki nem szólt hozzá, ami eszembe jut: feltételezve, hogy a hengerfejtömítés cseréd sikeres volt, tömítés megfelelő minőségű, hengerfej sík, más baja nincs, szakszerű megfelelő sorrendű, nyomatékú az összehúzás. Gondolom szikrát is néztél, mert a gyujtótrafo is hibásodhat úgy meg, hogy 1 henger nem kap szikrát, esetleg rosszkor. Mellesleg nekem úgy rémlik, 3 hengerrel is szokott lenni alapjárat, csak nem egyenletes a járása. Érdemes megnézni a problémás hengeren az injektor részt, annak csatlakozóját, nem sérült -e meg a szerelésnél. Mellesleg, ha kiveszed a gyertyát és összehasonlítod a problémásnak gondolt hengerét  a többivel, a színe is  sokat elárul. Kompressziómérésnek (inkább összehasonlításnak) ha nincs kompressziómérőd, van egy általam 1-2 -szer már használt módszere: Kiveszem a gyertyákat, csak egy hengerben hagyom benne, a gyertyapipákba - mind a 4-be beledugok egy-egy gyertyát és a motor fém részéhez teszem -nem jó ötlet ha a gyújtószikra a trafón belűl próbál magának utat keresni. A trafo nem mindig bírja ki meghibásodás  nélkül! Profik persze, leköthetik erre az időre a gyújtást, gyújtótrafót is (csati pl.). Aztán egyesével, mindig másikban levő gyertyával (pipa  nincs rajta  nyes) megpörgetem röviden önindítóval a motort. A fordulatszámmérőn, vagy füllel figyelem nem pörgeti -e valamelyik hengernél gyorsabban. Ha igen, akkor ott valami gond van.  Ha valami hibádzik az általam leírtakban, kérem  kijavítani. Egy máris eszembe jutott: katalizátor nem szereti ha benzingőz kerül bele -enyémnek már mindegy, ezért nem húzom le az injektorcsatlakozókat.Smiley.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.11 péntek, 07:59:38 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3862 Dátum: 2014.07.11 péntek, 08:21:52 »

 

Sziasztok!

Lehet, hogy ismerős ez a kérdés, elkövettem már az általános kérdésekben is, de mivel inkább ebbe a topikba való, hátha itt lesz hozzászólás is: Van egy kezdettől (6 éve) meglévő érdekes jelenség, főleg ha nincs túl sok benzin a tankban, de nem esküszöm meg rá, hogy teli tanknál nem jelentkezik -csak az rám nem jellemző: szeretek ahol lehet, és a forgalom is megengedi, a kocsival városban csak "csurogni": 5.-ben!! minimális gázzal kb. 50-60-nal kényelmesen egyenletesen haladni sokáig. Na, ilyenkor elő szokott fordulni, hogy  egyszer csak gázadásra elkezd rángatni a gép, egyértelműen nem kap rendesen benzint. Már rájöttem: vissza kell váltanom pár km-ig alacsonyabb seb. fokozatba (pl. 3.-ba) és a szokásosnál valamivel magasabb fordulattal haladni. Akkor rendbe jön. Benzinszűrőt már cseréltem, de feleslegesen. Meg tudnátok mondani, van-e köze a benzinpumpa üzemének (ütemének)  a motor fordulatszámához? Előfordul ez a gond másnál is?
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3863 Dátum: 2014.07.11 péntek, 16:33:23 »

Sziasztok!

Lehet, hogy ismerős ez a kérdés, elkövettem már az általános kérdésekben is, de mivel inkább ebbe a topikba való, hátha itt lesz hozzászólás is: Van egy kezdettől (6 éve) meglévő érdekes jelenség, főleg ha nincs túl sok benzin a tankban, de nem esküszöm meg rá, hogy teli tanknál nem jelentkezik -csak az rám nem jellemző: szeretek ahol lehet, és a forgalom is megengedi, a kocsival városban csak "csurogni": 5.-ben!! minimális gázzal kb. 50-60-nal kényelmesen egyenletesen haladni sokáig. Na, ilyenkor elő szokott fordulni, hogy  egyszer csak gázadásra elkezd rángatni a gép, egyértelműen nem kap rendesen benzint. Már rájöttem: vissza kell váltanom pár km-ig alacsonyabb seb. fokozatba (pl. 3.-ba) és a szokásosnál valamivel magasabb fordulattal haladni. Akkor rendbe jön. Benzinszűrőt már cseréltem, de feleslegesen. Meg tudnátok mondani, van-e köze a benzinpumpa üzemének (ütemének)  a motor fordulatszámához? Előfordul ez a gond másnál is?

Első v. második fokozatban ha alapjáraton gurulsz/csorogsz egyenes/vízszintes útszakaszon, akkor nem rángat?
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3864 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 18:24:41 »

Első v. második fokozatban ha alapjáraton gurulsz/csorogsz egyenes/vízszintes útszakaszon, akkor nem rángat?

Hi!
 Próbálok emlékezni (tudod, a korom miatt nehézkes  nyes ) de csak  inkább 5. sebességben szoktam ha ráérek és nincs forgalom, meg annyi az előírt, tartósan minimális gázadással kényelmesen csurogni kb. 50 km-es tempóval . Ilyenkor szokott egy idő után berángatni és csak akkor múlik el teljesen ha utána pár percig alacsonyabb sebességfokozatban az ideálisnál magasabb fordulaton haladok.  Illetve rövidebb szakaszon udvarról kiálláskor jellemző, hogy 1.-ben, vagy rükv.-ben gázadás nélkül állok ki, de az rövid szakasz, ilyenkor nem rángat be.  Amúgy régen mégis volt  tényleg  taps, hogy rendszeresen az utca végétől enyhe emelkedőn kb. 200m-en gázadás nélkül -gázpedálon sem volt a lábam- csurogtam haza 1.-ben, mikor a sarki lakó hisztizett a porfelverés miatt, úgy sem rángatott be. Azt azért hozzátenném, hogy amikor elkezd rángatni azt utána is csinálja egy darabig mikor már gázt adok, amíg aztán az említett pörgetés hatására el nem múlik. Előzőleg más említette a gázfröccsöt is mint gyógyszert, az nekem teljesen nem jött be.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.13 vasárnap, 18:41:43 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3865 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 18:32:11 »

Hi!
 Próbálok emlékezni (tudod, a korom miatt nehézkes  nyes ) de csak 4. ill. inkább 5. sebességben szoktam eddig hosszabb egyenes útszakaszon csorogni kb. 50 km-es tempóval . Ilyenkor szokott egy idő után berángatni és csak akkor múlik el teljesen ha utána pár percig alacsonyabb sebességfokozatban az ideálisnál magasabb fordulaton haladok.  Illetve rövidebb szakaszon udvarról kiálláskor jellemző, hogy gázadás nélkül állok ki, de az rövid szakasz, ilyenkor nem rángat be.  Amúgy régen mégis volt  tényleg  taps, hogy rendszeresen az utca végétől enyhe emelkedőn kb. 200m-en gázadás nélkül -gázpedálon sem volt a lábam- csurogtam haza, mikor a sarki lakó hisztizett a porolás miatt, úgy nem rángatott be.

Egyébként lehet, hogy a benzinen spórolsz ilyenkor pár centilitert, de a motor kopása sokkal fokozottabb ha ilyen alacsony fordulatokon van használva + a lerakódások kialakulását is elősegíted. A kenés a fordulatszám emelkedésével egyre jobb. Már csak emiatt sem érdemes tehát így csordogálni Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3866 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 18:56:16 »

Egyébként lehet, hogy a benzinen spórolsz ilyenkor pár centilitert, de a motor kopása sokkal fokozottabb ha ilyen alacsony fordulatokon van használva + a lerakódások kialakulását is elősegíted. A kenés a fordulatszám emelkedésével egyre jobb. Már csak emiatt sem érdemes tehát így csordogálni Smiley

Igazad van,  de -gondolom- akkor sem normális ez a hibajelenség. Jó lenne megszüntetni. Meg hátha egy komolyabb gond előjele. Amúgy inkább emberi gyarlóságból, mint spórolási szándék miatt szoktam alkalmanként így vezetni: sokat vezetek, főleg csak városban,  jól esik néha lazítani  közben  Wink

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #3867 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 20:30:46 »

Igazad van,  de -gondolom- akkor sem normális ez a hibajelenség. Jó lenne megszüntetni. Meg hátha egy komolyabb gond előjele. Amúgy inkább emberi gyarlóságból, mint spórolási szándék miatt szoktam alkalmanként így vezetni: sokat vezetek, főleg csak városban,  jól esik néha lazítani  közben  Wink

Feri

Én gyújtás hibára tippelnék első körben, de okozhatja más is. Cseréltél már gyertyát, kábeleket, trafót?
Korábbi kérdésedre válaszolva a benzin szivattyú motorfordulatszámtól függetlenül tart fent egy állandó nyomást a rendszerben. Alacsony üzemanyag nyomás inkább nagyobb fordulaton okoz erőtlenséget, de ha nagyon alacsony, akkor okozhat rángatást már kis fordulaton is terhelésre.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3868 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 05:52:31 »

Én gyújtás hibára tippelnék első körben, de okozhatja más is. Cseréltél már gyertyát, kábeleket, trafót?
Korábbi kérdésedre válaszolva a benzin szivattyú motorfordulatszámtól függetlenül tart fent egy állandó nyomást a rendszerben. Alacsony üzemanyag nyomás inkább nagyobb fordulaton okoz erőtlenséget, de ha nagyon alacsony, akkor okozhat rángatást már kis fordulaton is terhelésre.

Trafo kivételével voltak már cserélve, akkor is jelentkezett ez a gond és kizárólag az említett tartósan alacsony fordulatú, "takarékban" üzemelésnél és akkor is csak egy idő után. Ha jobban nyomom a gázt, "normálisan vezetek", akkor semmi gond. Megtisztítom valamelyik nap (újra) a légtömegmérőt, hátha az hülyíti meg ha nagyon kevés levegőt szív be a motor.
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #3869 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 19:18:24 »

Trafo kivételével voltak már cserélve, akkor is jelentkezett ez a gond és kizárólag az említett tartósan alacsony fordulatú, "takarékban" üzemelésnél és akkor is csak egy idő után. Ha jobban nyomom a gázt, "normálisan vezetek", akkor semmi gond. Megtisztítom valamelyik nap (újra) a légtömegmérőt, hátha az hülyíti meg ha nagyon kevés levegőt szív be a motor.
Nekem így kezdte, aztán egyre rosszabb lett, már jobban húzatva sem ment jól, csak középtartományban. Kábelcsere megoldotta.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3870 Dátum: 2014.07.20 vasárnap, 06:29:09 »

Nekem így kezdte, aztán egyre rosszabb lett, már jobban húzatva sem ment jól, csak középtartományban. Kábelcsere megoldotta.

Leellenőrzöm, kimérem őket valamelyik nap, nem szakadt-e meg valamelyik, a szigetelésük az biztosan jó állapotban van, át biztosan nem húznak. De mindenképpen jó ötlet megnézni, mert mint írtam anno, Vejem Mondeojának a gyújtótrafoját a szakadt gyertyakábel nyírta ki tavasszal (pont vizsga előtt). Amúgy úgy tűnik, ha menet közben, motorféknél (végig gázadás nélkül) pl. 4. fokozatban leveszem a gyújtást majd pár másodperc után visszakapcsolom, akkor sem jelentkezik utána az említett rángatás, bár -mivel- időszakos ez a jelenség - ez még nem 100%.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.20 vasárnap, 06:30:49 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3871 Dátum: 2014.08.05 kedd, 13:01:31 »

Leellenőrzöm, kimérem őket valamelyik nap, nem szakadt-e meg valamelyik, a szigetelésük az biztosan jó állapotban van, át biztosan nem húznak. De mindenképpen jó ötlet megnézni, mert mint írtam anno, Vejem Mondeojának a gyújtótrafoját a szakadt gyertyakábel nyírta ki tavasszal (pont vizsga előtt). Amúgy úgy tűnik, ha menet közben, motorféknél (végig gázadás nélkül) pl. 4. fokozatban leveszem a gyújtást majd pár másodperc után visszakapcsolom, akkor sem jelentkezik utána az említett rángatás, bár -mivel- időszakos ez a jelenség - ez még nem 100%.

Feri

Érdekelne sikerült-e valamit elérned? Megjavult stb? Nekem is ugyanilyen hibajelenségek voltak - megoldottam ezt is. EGR - off plusz gyujtókábel csere.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3872 Dátum: 2014.08.27 szerda, 08:11:43 »

Érdekelne sikerült-e valamit elérned? Megjavult stb? Nekem is ugyanilyen hibajelenségek voltak - megoldottam ezt is. EGR - off plusz gyujtókábel csere.

Bocs, csak most olvastalak... A helyzet változatlan, de mostanában nem is tudok a kocsival foglalkozni, mert  2 hónapja nem tudok beállni, mivel újraépítik és emiatt feltúrták az utcánkat... Szerintem üzemanyagellátás hiba, mert ha menet közben gázadás nélkül 4.-5. sebességben 1-2 mp.-re leveszem  majd visszakapcsolom a gyújtást, megjavul. Tippelek arra is, hogy mivel családi okok miatt  nyes soha nincs 10-15 liternél több benzin a tankban, éles kanyarban, stb. esetleg levegő kerűl néha a rendszerbe és ez okozza. Másik tippem a pl. szutykos légtömegmérő, de pillanatnyilag azt sem tudom megnézni, mert elveszett a hozzá illő torx   falbav . Tényleg meg tudná adni VALAKI a méretét. Az EGR az nálam is off. , de előtte sem okozott ilyen problémát.

Tényleg, köszönöm, hogy emlékeztettél, kimérem mielőbb a gyújtókábeleket is  worship

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.27 szerda, 08:19:19 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3873 Dátum: 2014.08.27 szerda, 15:02:25 »

Emlékeim szerint 30-as vagy 35-ös kell hozzá.
De nekem is meg kell nézni.
Tényleg meg tudná adni VALAKI a méretét.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3874 Dátum: 2014.08.27 szerda, 16:54:39 »

Bocs, csak most olvastalak... A helyzet változatlan, de mostanában nem is tudok a kocsival foglalkozni, mert  2 hónapja nem tudok beállni, mivel újraépítik és emiatt feltúrták az utcánkat... Szerintem üzemanyagellátás hiba, mert ha menet közben gázadás nélkül 4.-5. sebességben 1-2 mp.-re leveszem  majd visszakapcsolom a gyújtást, megjavul. Tippelek arra is, hogy mivel családi okok miatt  nyes soha nincs 10-15 liternél több benzin a tankban, éles kanyarban, stb. esetleg levegő kerűl néha a rendszerbe és ez okozza. Másik tippem a pl. szutykos légtömegmérő, de pillanatnyilag azt sem tudom megnézni, mert elveszett a hozzá illő torx   falbav . Tényleg meg tudná adni VALAKI a méretét. Az EGR az nálam is off. , de előtte sem okozott ilyen problémát.

Tényleg, köszönöm, hogy emlékeztettél, kimérem mielőbb a gyújtókábeleket is  worship

Feri

Emlékeim szerint 30-as vagy 35-ös kell hozzá.
De nekem is meg kell nézni.

Én vasfűrésszel vágtam bele egy nútot, nem szerettem volna külön megvenni hozzá egy középen lukas TORX fejet. Amit csak ehez fogok használni. nyes Benzinszűrőt cseréld le, megfog javulni. Igen, a MAF is szokott ilyeneket okozni. Jelenleg az autóm hibátlanul üzemel,  vigyor3 beválaltam vele egy Tihany - Pest megye utat. Wink 53 L brenyát tankoltam és 392 Km után van még a tankban kb. 34 L nyál. Abszolút megfelelő fogyasztás. (Vegyes fogyi - 3-as út, M3-M7 max sebességem 130Km/óra volt, átlag 110.) Családosan utazva nem akartam többel menni, meg ugye nem is nagyon lehet. police Szerintem a vége 190-200Km/óra (lenne, de csak lenne  angel)
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3875 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 13:20:46 »

Megnéztem, nekem 30-as torx kell hozzá.

Emlékeim szerint 30-as vagy 35-ös kell hozzá.
De nekem is meg kell nézni.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3876 Dátum: 2014.09.19 péntek, 13:14:42 »

Szia Mindenkinek!
Az aláírásom ne tévesszen meg senkit , most egy Mk 1-es autóról van szó/1996.04. 1.6 benzines Zetec-e kombi EGR on/.Nagyon acsalád szívéhez nőtt, de meg kell válnunk tőle , mert vettünk egy fiatalabbat.Mk 3.Hidegindítási gondom van vele , én már megszoktam , de az új tulajnak nem szeretném így átadni.A reggeli első indításnál azonnal beindul de, "dadog".alapjárat 500-600 rpm,egyenetlen, mintha 1 henger nem menne.3-4 percig így kínlódik majd egyszercsak alapjárat kisímul,felugrik1000 1200-ig és go!Ha úgy hidegen elindulnék és 1km belül leállnék leállna a motor.Gyertyák,gyertyakábel jó a trafó még gyári.Minél hidegebb van annál gyakrabban és intenzívebben csinálja.Ha valaki már találkozott ilyen hibával és meggyógyították az autóják, megköszönném, ha megosztaná velem.Hali!

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3877 Dátum: 2014.09.20 szombat, 10:57:13 »

Szia Mindenkinek!
Az aláírásom ne tévesszen meg senkit , most egy Mk 1-es autóról van szó/1996.04. 1.6 benzines Zetec-e kombi EGR on/.Nagyon acsalád szívéhez nőtt, de meg kell válnunk tőle , mert vettünk egy fiatalabbat.Mk 3.Hidegindítási gondom van vele , én már megszoktam , de az új tulajnak nem szeretném így átadni.A reggeli első indításnál azonnal beindul de, "dadog".alapjárat 500-600 rpm,egyenetlen, mintha 1 henger nem menne.3-4 percig így kínlódik majd egyszercsak alapjárat kisímul,felugrik1000 1200-ig és go!Ha úgy hidegen elindulnék és 1km belül leállnék leállna a motor.Gyertyák,gyertyakábel jó a trafó még gyári.Minél hidegebb van annál gyakrabban és intenzívebben csinálja.Ha valaki már találkozott ilyen hibával és meggyógyították az autóják, megköszönném, ha megosztaná velem.Hali!


Szia nekem is abszolút ugyanez a problémám, eddig vettem egy új lambdaszondát de csak 2-3 hónapig lett jobb..
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3878 Dátum: 2014.09.22 hétfő, 07:39:49 »

Szia,
nálam ugyanez a helyzet és még pár MK1 tulajnál. Nem tudjuk mi a megoldás.
Nekem amikor szelepeket cseréltek, utána pár hónapig jó volt majd újra kezdte. Volt olyan időszakom, hogy nyáron nagy melegben nem csinálta, majd elmúlt. Mostanáig, ha 100-as benzint tankoltam, akkor nem csinálja, de azt meg pénzzel nem lehet bírni.
Ha lesz megoldásod szólj kérlek.
PZs

Szia Mindenkinek!
Az aláírásom ne tévesszen meg senkit , most egy Mk 1-es autóról van szó/1996.04. 1.6 benzines Zetec-e kombi EGR on/.Nagyon acsalád szívéhez nőtt, de meg kell válnunk tőle , mert vettünk egy fiatalabbat.Mk 3.Hidegindítási gondom van vele , én már megszoktam , de az új tulajnak nem szeretném így átadni.A reggeli első indításnál azonnal beindul de, "dadog".alapjárat 500-600 rpm,egyenetlen, mintha 1 henger nem menne.3-4 percig így kínlódik majd egyszercsak alapjárat kisímul,felugrik1000 1200-ig és go!Ha úgy hidegen elindulnék és 1km belül leállnék leállna a motor.Gyertyák,gyertyakábel jó a trafó még gyári.Minél hidegebb van annál gyakrabban és intenzívebben csinálja.Ha valaki már találkozott ilyen hibával és meggyógyították az autóják, megköszönném, ha megosztaná velem.Hali!


Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3879 Dátum: 2014.09.22 hétfő, 18:47:46 »

Szia,
nálam ugyanez a helyzet és még pár MK1 tulajnál. Nem tudjuk mi a megoldás.
Nekem amikor szelepeket cseréltek, utána pár hónapig jó volt majd újra kezdte. Volt olyan időszakom, hogy nyáron nagy melegben nem csinálta, majd elmúlt. Mostanáig, ha 100-as benzint tankoltam, akkor nem csinálja, de azt meg pénzzel nem lehet bírni.
Ha lesz megoldásod szólj kérlek.
PZs


A problematika megoldása az Én 8.1-es Mondeómat is érdekli. nyes 3 pólusú gyujtógyertyám van, trafót kimértem teljesen jó. Gyujtókábelek is jók. EGR-off. Labda szóda, is jónak tűnik - megnéztem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.22 hétfő, 18:52:30 írta Mikee » Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #3880 Dátum: 2014.09.22 hétfő, 22:11:01 »

Hali! Nézze meg nekem valaki lécci(Etzold,Haynes), hogy milyen crova fej kell a hengerfej levételéhez.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3881 Dátum: 2014.09.23 kedd, 11:45:27 »


A problematika megoldása az Én 8.1-es Mondeómat is érdekli. nyes 3 pólusú gyujtógyertyám van, trafót kimértem teljesen jó. Gyujtókábelek is jók. EGR-off. Labda szóda, is jónak tűnik - megnéztem.
Szevasztok!Szégyenszemre én már kb 8 éve próbálkozom,gyakorlatilag 0 sikerrel.Cromax szervízben is volt kiolvasáson,"172"=szegény keverék,"326"EGR rendszer hiba,de csak próbálkozni akartak,hozzányulni nem engedtem őket.Én is kipucoltam ,átnéztem sok mindent ,de semmi eredménye.Eddig együttéltem ezzel a hibával.Bemelegítettem az autót és utána go.A gyujtótrafót én is kimértem,itt valamelyik topik szerint és a primer oldalon tért el az érték a 0.4-0.6 helyett 1-1.3 között mértem/ohm/ különböző hőmérsékleten.Nem tudom ez jelent e valamit?Érdeklődéssel olvasom az észrevételeket.Hali


Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3882 Dátum: 2014.09.23 kedd, 11:52:34 »

Hali! Nézze meg nekem valaki lécci(Etzold,Haynes), hogy milyen crova fej kell a hengerfej levételéhez.

Óriás TORX fej kell hozzá. Megnézem a méretet. T55 Etzoldba nézd meg a sorrendet, különben kuka a hengerfejed.  eplus2

Szevasztok!Szégyenszemre én már kb 8 éve próbálkozom,gyakorlatilag 0 sikerrel.Cromax szervízben is volt kiolvasáson,"172"=szegény keverék,"326"EGR rendszer hiba,de csak próbálkozni akartak,hozzányulni nem engedtem őket.Én is kipucoltam ,átnéztem sok mindent ,de semmi eredménye.Eddig együttéltem ezzel a hibával.Bemelegítettem az autót és utána go.A gyujtótrafót én is kimértem,itt valamelyik topik szerint és a primer oldalon tért el az érték a 0.4-0.6 helyett 1-1.3 között mértem/ohm/ különböző hőmérsékleten.Nem tudom ez jelent e valamit?Érdeklődéssel olvasom az észrevételeket.Hali

Nem szégyen - ez úgylátszik megoldhatatlan probléma. Huh? Roll Eyes Marad nekem is a melegítés, különben lezabálja magát.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.23 kedd, 11:57:56 írta Mikee » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3883 Dátum: 2014.09.23 kedd, 12:55:02 »

A problematika megoldása az Én 8.1-es Mondeómat is érdekli...
Szevasztok!Szégyenszemre én már kb 8 éve próbálkozom,gyakorlatilag 0 sikerrel.Cromax szervízben is volt kiolvasáson,"172"=szegény keverék,"326"EGR rendszer hiba,de csak próbálkozni akartak,...
Pl. ezért nem jó a hibakód kiolvasás. Mert nekem egyszer erre azt mondták, hogy Lambda csere, de a hiba ugyanúgy megmaradt.
El kell menni vele motordiagnosztikára, ami az összes jeladó jelét mutatja. Így esetleg kiderülhet, hogy pl. a MAF, vagy levegő hőmérséklet mérő is lehet a ludas.
Szerintem.

(Nekem egyszer azt derítette ki a diag, hogy a MAF jele 2700rpm felett konstanssá válik, és ez a kompóternek azt jelentette, hogy öntenie kell a benzint a motorba. 13-14 liter lett a fogyi, és mivel csak a tankolás alapján derült fény a gondra, elég sokáig így járt vele asszony, és mert napi használatban van a kocsi, hétköznap szervizbe is igen nehéz elugrani vele. Szóval cumiztam vele egy ideig, mire megoldódott.)
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3884 Dátum: 2014.09.23 kedd, 15:38:37 »

Pl. ezért nem jó a hibakód kiolvasás. Mert nekem egyszer erre azt mondták, hogy Lambda csere, de a hiba ugyanúgy megmaradt.
El kell menni vele motordiagnosztikára, ami az összes jeladó jelét mutatja. Így esetleg kiderülhet, hogy pl. a MAF, vagy levegő hőmérséklet mérő is lehet a ludas.
Szerintem.

(Nekem egyszer azt derítette ki a diag, hogy a MAF jele 2700rpm felett konstanssá válik, és ez a kompóternek azt jelentette, hogy öntenie kell a benzint a motorba. 13-14 liter lett a fogyi, és mivel csak a tankolás alapján derült fény a gondra, elég sokáig így járt vele asszony, és mert napi használatban van a kocsi, hétköznap szervizbe is igen nehéz elugrani vele. Szóval cumiztam vele egy ideig, mire megoldódott.)
Lehet, hogy idétlen a kérdés, de mi a különbség a hibakódkiolvasás és a diagnosztika között,diagot hol lehet megejteni?Levegőhőmérséklet jeladó ki lett cserélve,a Maf szenzor kipucolva,ill. ha le van húzva a csatija akkor le-fel járkál az alapjárat.Valószínű hogy jó!?Szerintem ott kellene keresgélnünk,hogy impulzuslevegő rendszer ill.lambda szonda,mert ezek dolgoznak a hideg motornál.A lambdát úgy értem,hogy amig hideg a motor fűti magát elektromosan.Habár nekem ki lett cserélve de nem javult meg a hidegindulás.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3885 Dátum: 2014.09.23 kedd, 16:43:21 »

Hegegabi:egy másik topicban láttam ,hogy mutattál egy "robbantott"rajzot.Olyant honnan lehet letölteni,akár mk1-et vagy mk3-at.Segítségedet előre is köszönöm.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
szucsi92
Vendég
« Új hozzászólás #3886 Dátum: 2014.09.23 kedd, 17:18:39 »

Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a következőben : Van egy 2000 zetec 96 os évjáratú mondeom  és hidegen mocskos magas az alapjárat beindítom és felugrik 1500 ra és utána 1250 körül sereg majd ha bemelegszik a motor visszaengedi 900 körülre az alapjáratot. Ez a hiba nyáron is fenn áll.
Ami cserélve lett: alapjárati motor, tisztítva maf szenzor, vákum csövek átnézve tisztítva, pillangószelep tisztítva, szívócsonk tisztítva,

Ami érdekes még hogy ha megyek az autóval és benyomom a kuplungot akkor is megemelkedik az alapjárat,kissé.

Ez mitől lehet? Találkoztatok hasonló hibával? Merre induljak?

(hőgombára vetek....)
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3887 Dátum: 2014.09.23 kedd, 17:55:54 »

Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a következőben : Van egy 2000 zetec 96 os évjáratú mondeom  és hidegen mocskos magas az alapjárat beindítom és felugrik 1500 ra és utána 1250 körül sereg majd ha bemelegszik a motor visszaengedi 900 körülre az alapjáratot. Ez a hiba nyáron is fenn áll.
Ami cserélve lett: alapjárati motor, tisztítva maf szenzor, vákum csövek átnézve tisztítva, pillangószelep tisztítva, szívócsonk tisztítva,

Ami érdekes még hogy ha megyek az autóval és benyomom a kuplungot akkor is megemelkedik az alapjárat,kissé.

Ez mitől lehet? Találkoztatok hasonló hibával? Merre induljak?

(hőgombára vetek....)
Nekem van egy '96-os 1.6-os zetec,ill. van a családban egy 2.0 tdci és mindkettő csinálja, ha üresben gurulok.Állítólag gyárilag ilyen.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #3888 Dátum: 2014.09.23 kedd, 18:43:02 »

Óriás TORX fej kell hozzá. Megnézem a méretet. T55 Etzoldba nézd meg a sorrendet, különben kuka a hengerfejed.  eplus2

Nem szégyen - ez úgylátszik megoldhatatlan probléma. Huh? Roll Eyes Marad nekem is a melegítés, különben lezabálja magát.

A T55 nem nagy egy kicsit.Középen a gyertyák között van kettő az T45-ös.Amik a vezérműtengely alatt vannak azok nagyobbak lennének?És oda hosszabb kell vagy le kell venni a vezérműtengelyeket is, hogy hozzá férjek???
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3889 Dátum: 2014.09.23 kedd, 18:49:31 »

A T55 nem nagy egy kicsit.Középen a gyertyák között van kettő az T45-ös.Amik a vezérműtengely alatt vannak azok nagyobbak lennének?És oda hosszabb kell vagy le kell venni a vezérműtengelyeket is, hogy hozzá férjek???

Etzold ezt írta T55... Roll Eyes   Huh? de megnézem újra, vagy nézd meg Te magad - az a biztos. Innen az oldalról, ha jól emlékszem le lehet tőőteni. Smiley Vagy nem...nem lehet. Írj PM-et adok linket.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.23 kedd, 18:53:53 írta Mikee » Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3890 Dátum: 2014.09.23 kedd, 18:51:02 »

Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a következőben : Van egy 2000 zetec 96 os évjáratú mondeom  és hidegen mocskos magas az alapjárat beindítom és felugrik 1500 ra és utána 1250 körül sereg majd ha bemelegszik a motor visszaengedi 900 körülre az alapjáratot. Ez a hiba nyáron is fenn áll.
Ami cserélve lett: alapjárati motor, tisztítva maf szenzor, vákum csövek átnézve tisztítva, pillangószelep tisztítva, szívócsonk tisztítva,

Ami érdekes még hogy ha megyek az autóval és benyomom a kuplungot akkor is megemelkedik az alapjárat,kissé.

Ez mitől lehet? Találkoztatok hasonló hibával? Merre induljak?

(hőgombára vetek....)

Ahogy Döme írja normál működésük ilyen a Mondiknak. Smiley Valószínűleg a gyors melegedés miatt lett így tervezve - Én erre vetek.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3891 Dátum: 2014.09.23 kedd, 19:01:37 »

Ahogy Döme írja normál működésük ilyen a Mondiknak. Smiley Valószínűleg a gyors melegedés miatt lett így tervezve - Én erre vetek.
A beindítás utáni 1500rpm alapjárat nem normális.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3892 Dátum: 2014.09.23 kedd, 19:04:50 »

A beindítás utáni 1500rpm alapjárat nem normális.

Hmmm...ezt nem tudtam. Pedig nekem is akörül van.
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3893 Dátum: 2014.09.24 szerda, 17:48:40 »

Szevasztok!Szégyenszemre én már kb 8 éve próbálkozom,gyakorlatilag 0 sikerrel.Cromax szervízben is volt kiolvasáson,"172"=szegény keverék,"326"EGR rendszer hiba,de csak próbálkozni akartak,hozzányulni nem engedtem őket.Én is kipucoltam ,átnéztem sok mindent ,de semmi eredménye.Eddig együttéltem ezzel a hibával.Bemelegítettem az autót és utána go.A gyujtótrafót én is kimértem,itt valamelyik topik szerint és a primer oldalon tért el az érték a 0.4-0.6 helyett 1-1.3 között mértem/ohm/ különböző hőmérsékleten.Nem tudom ez jelent e valamit?Érdeklődéssel olvasom az észrevételeket.Hali



Még az lenne az észrevételem,hogy a gytrafó hidegen másképp,rendellenesen működik és mikor bemelegszik/akár a motor hőjétől/megjavul?Úgy vettem észre ha nem is melegítem végig azt a 2-4 percet hanem leállítom és 10 perc múlva beindítom akkor többé,kevésbé működik.Gyujtásproblémám volt már,a rossz gyertyák átégették a gykábeleket.Akkor csak gyertyák és gypipák lettek cserélve.Lehet,hogy gyujtótrafót is kellett volna?Csak ebbe a mai világban minden fillért meg kell gondolni hova teszem.











Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3894 Dátum: 2014.09.26 péntek, 14:26:39 »

Sziasztok!
Írtam már régebben, csak jött a nyár, és mérséklődött a probléma!
Tehát Mondeo mk1 16V 1.6 hidegen az alapjárat ingadozik a motor rángat és fullad is, jó 2-3x míg be nem melegszik a motor, régebben volt cserélve lambda szonda, akkor mérséklődött 1 fulladásra, de ez nyáron volt, akkor ígyis úgyis jobb..
Leírom mi tuti jó, mert átnéztem őket:
 - Gyertyák frissen cserélve
 - MAF (lehúzott csatlakozóval, még rosszabb, azonnal fullad, tehát jó)
 - Szívócsőben, alulról a hőmérséklet jeladó vagy mi szintén jó, mert fullad ha lehúzom)
 - Termosztát jó, melegszik a cső is rendesen
 - Vízgomba is jó, kapcsolja a hűtőt
 - Lambdaszonda jó, emeli az alapjáratot és elég frissen van cserélve
Az elöbb olvasgattam és már többen is mondták, hogy a motorhőmérséklet jeladó lehet a hibás, ez pontosan hol helyezkedik el?
Illetve további ötleteket várok a megoldásra!
Nyáron, tehát melegebb időkben max 1 fulladás, télen 3-4-5 is akár, tehát tuti valami jeladó lesz a hibás.
Melegen egyébként tökéletesen működik!
Köszi előre is!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3895 Dátum: 2014.09.26 péntek, 15:01:17 »

Sziasztok!
Írtam már régebben, csak jött a nyár, és mérséklődött a probléma!
Tehát Mondeo mk1 16V 1.6 hidegen az alapjárat ingadozik a motor rángat és fullad is, jó 2-3x míg be nem melegszik a motor, régebben volt cserélve lambda szonda, akkor mérséklődött 1 fulladásra, de ez nyáron volt, akkor ígyis úgyis jobb..
Leírom mi tuti jó, mert átnéztem őket:
 - Gyertyák frissen cserélve
 - MAF (lehúzott csatlakozóval, még rosszabb, azonnal fullad, tehát jó)
 - Szívócsőben, alulról a hőmérséklet jeladó vagy mi szintén jó, mert fullad ha lehúzom)
 - Termosztát jó, melegszik a cső is rendesen
 - Vízgomba is jó, kapcsolja a hűtőt
 - Lambdaszonda jó, emeli az alapjáratot és elég frissen van cserélve
Az elöbb olvasgattam és már többen is mondták, hogy a motorhőmérséklet jeladó lehet a hibás, ez pontosan hol helyezkedik el?
Illetve további ötleteket várok a megoldásra!
Nyáron, tehát melegebb időkben max 1 fulladás, télen 3-4-5 is akár, tehát tuti valami jeladó lesz a hibás.
Melegen egyébként tökéletesen működik!
Köszi előre is!
Vízhőfok mutatód hogy szuperál?
Termosztátházon a két vízhőfokjeladó milyen? Habár emlékeim szerint nem az volt a ludas...
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3896 Dátum: 2014.09.26 péntek, 15:48:58 »

Vízhőfok mutatód hogy szuperál?
Termosztátházon a két vízhőfokjeladó milyen? Habár emlékeim szerint nem az volt a ludas...
A vízhőfok mutatom nagyon sokáig el sem éri a fehér négyzet alját, aztán ha eléri többet nem áll le.
A vízhőfok jeladó a termosztátházon működik, mert a ventillátort bekapcsolja mikor forrósodik a helyzet Smiley
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3897 Dátum: 2014.09.27 szombat, 07:46:59 »

A vízhőfok mutatom nagyon sokáig el sem éri a fehér négyzet alját, aztán ha eléri többet nem áll le.
A vízhőfok jeladó a termosztátházon működik, mert a ventillátort bekapcsolja mikor forrósodik a helyzet Smiley
Legjobb tudomásom szerint 2 vízhőfokjeladó van a szerkezeten:az egyik a termosztátházon/ez megy az ECU felé,ha ez jó,amikor lehúzod beindul a motorhűtő ventillátor/ a másik a vízhőfokmutató órához megy.Ez a motorblokk elülsö részén van, kb. középmagasságban,egy 2 eres csati megy rá.Nekem ez valószínü rossz /vagy a hőfokjelző óra/mert időnként nem mutat semmit az óra/holott a vizem biztos meleg/ utána random beáll normális értékre.Ezzel a gonddal kapcsolatban én is gondolok valamiféle jeladó hibára,de hogy mi lehet ?A bosszantó,hogy nem egyedi eset, sokan próbálkoztak már sok mindennel de gyakorlatilag semmi eredménye.A megoldást úgy tudnám elképzelni,hogy lenne egy rakat jó alkatrész és egyenként cserélgetni őket.Még így is sok idő lenne mert ugye csak úgy lehetne próbálni,hogy hideg motornál.Ui.:kaptam egy szerelő címet aki áll. vágja ezeket a dolgokat.valszinü rövidesen meglátógatom.Már kezdem unni ezt a sok meddő próbálkozást.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3898 Dátum: 2014.09.27 szombat, 18:50:25 »

Legjobb tudomásom szerint 2 vízhőfokjeladó van a szerkezeten:az egyik a termosztátházon/ez megy az ECU felé,ha ez jó,amikor lehúzod beindul a motorhűtő ventillátor/ a másik a vízhőfokmutató órához megy.Ez a motorblokk elülsö részén van, kb. középmagasságban,egy 2 eres csati megy rá.Nekem ez valószínü rossz /vagy a hőfokjelző óra/mert időnként nem mutat semmit az óra/holott a vizem biztos meleg/ utána random beáll normális értékre.Ezzel a gonddal kapcsolatban én is gondolok valamiféle jeladó hibára,de hogy mi lehet ?A bosszantó,hogy nem egyedi eset, sokan próbálkoztak már sok mindennel de gyakorlatilag semmi eredménye.A megoldást úgy tudnám elképzelni,hogy lenne egy rakat jó alkatrész és egyenként cserélgetni őket.Még így is sok idő lenne mert ugye csak úgy lehetne próbálni,hogy hideg motornál.Ui.:kaptam egy szerelő címet aki áll. vágja ezeket a dolgokat.valszinü rövidesen meglátógatom.Már kezdem unni ezt a sok meddő próbálkozást.
A motor elülső részén levő jeladó nem tudom mi. De. A termosztátházon két jeladó van. A fölső úgy van, ahogy te is írod. Viszont a műszercsoport órájához az alsó megy. Tudom, mert nekem cserélték, és megjavult a mutató működése.
Naplózva
szucsi92
Vendég
« Új hozzászólás #3899 Dátum: 2014.09.27 szombat, 21:12:29 »

Sziasztok!

Valakinek van egy mk1 2000 zetec motoros mondeoja???

Szükségem lenne róla egy kis infóra.

A légtömegmétő számát nem tudom beazonosítani mert az enyémben valószínű valami bontott történet van tehát nem az eredeti ,filctollal ráírta valaki hogy 1.8 .

Egyáltalán kompatibilis az 1.8 a 2.0 val ? 93BB12B579BA  ez az enyém száma.

Ha eltudnátok küldeni egy eredeti 2.0 légtömegmérő számát azt nagyon megköszönném.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 81 82 83 84 85 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.