Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:17:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948355 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1850 Dátum: 2016.01.09 szombat, 21:43:56 »

Sziasztok!! 2.0 16v van....
Hidegen hűtővíztócsa van alatta, melegen nem csöpög. Szépen be melegszik, van fűtés is. Honnan jön a víz?
A kiegy tartályban hidegen nincs lé és puhák a csövek. Nem sziszeg ha letekerem a kupakot, melegen kb. két újnyi látszik. Egy litert öntök utána akkor van minimumon. Egy hét alatt elfogy, a fent le írt módon.
Kérem a kedves márka társak segítségét.....
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1851 Dátum: 2016.01.10 vasárnap, 15:54:02 »

Sziasztok!! 2.0 16v van....
Hidegen hűtővíztócsa van alatta, melegen nem csöpög. Szépen be melegszik, van fűtés is. Honnan jön a víz?
A kiegy tartályban hidegen nincs lé és puhák a csövek. Nem sziszeg ha letekerem a kupakot, melegen kb. két újnyi látszik. Egy litert öntök utána akkor van minimumon. Egy hét alatt elfogy, a fent le írt módon.
Kérem a kedves márka társak segítségét.....
Hi!
A legegyszerűbb, ha a csöpögés helye fölött átvizsgálod a csöveket.
Előfordulhat,  hogy alulról is kell kuksiznod, mert a motortérből nem fog látszani.
Naplózva
Tibu90
Vendég
« Új hozzászólás #1852 Dátum: 2016.01.15 péntek, 11:05:16 »

Üdv! Olyan kérdésem lenne, hogy 2002-s évjáratú 1.8. benzines mondeo-nak van váltó olaj leeresztője? Vagy nagy szívás azt lecserélni....
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1853 Dátum: 2016.01.15 péntek, 11:16:52 »

Üdv! Olyan kérdésem lenne, hogy 2002-s évjáratú 1.8. benzines mondeo-nak van váltó olaj leeresztője? Vagy nagy szívás azt lecserélni....

Ha 2002-es akkor az már MK3-as Mondeo. Valszeg itt is lesz aki tudni fogja a választ, de mindenképp javaslom az MK3-as topikokat, ott azért relevánsabb a dolog  wave
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Tibu90
Vendég
« Új hozzászólás #1854 Dátum: 2016.01.15 péntek, 11:18:25 »

Igen, időközben rájöttem, hogy másik csoportba kellett volna írnom! Köszi azért! Wink


Naplózva
jozs79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #1855 Dátum: 2016.02.26 péntek, 15:45:38 »

Sziasztok!

Keresek fém vízcsövet!!!
Aki tud segítsen sürgős lenne nagyon!!

Válaszokat segítségeket előre is köszönöm szépen!!!
Naplózva
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #1856 Dátum: 2016.03.11 péntek, 18:58:36 »

Sziasztok

Szeretném megkérdezni esetleg tud valaki az MK II 1.8 szelepfedél meghúzási nyomatékát.
Vagy esetleg rajz vagy link .
Köszi
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1857 Dátum: 2016.03.12 szombat, 09:49:22 »

Sziasztok

Szeretném megkérdezni esetleg tud valaki az MK II 1.8 szelepfedél meghúzási nyomatékát.
Vagy esetleg rajz vagy link .
Köszi

Az Etzold könyvben eddig egy helyen találtam egy talán erre vonatkozó utalást:
"A hengerfejfedelet az új tömítésekkel szereljük a helyére, előtte rakjuk be a távtartó hüvelyeket és az O-gyűrűket. Ügyeljünk a fedél és a hüvelyek megfelelő elhelyezkedésére. A csavarokat először csak enyhén kézzel húzzuk meg. Ez után húzzunk a csavarokon először 2 Nm-el, majd 7 Nm-rel."
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #1858 Dátum: 2016.03.12 szombat, 18:32:40 »

Az Etzold könyvben eddig egy helyen találtam egy talán erre vonatkozó utalást:
"A hengerfejfedelet az új tömítésekkel szereljük a helyére, előtte rakjuk be a távtartó hüvelyeket és az O-gyűrűket. Ügyeljünk a fedél és a hüvelyek megfelelő elhelyezkedésére. A csavarokat először csak enyhén kézzel húzzuk meg. Ez után húzzunk a csavarokon először 2 Nm-el, majd 7 Nm-rel."
Köszi
Naplózva
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #1859 Dátum: 2016.03.12 szombat, 18:35:05 »

Sziasztok!

Keresek fém vízcsövet!!!
Aki tud segítsen sürgős lenne nagyon!!

Válaszokat segítségeket előre is köszönöm szépen!!!
Szia mihez 1.6 van
Naplózva
KriszG79
Vendég
« Új hozzászólás #1860 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 20:08:19 »

Sziasztok.

Úgy tűnik nem kis baj van az 1,8 zetec motorommal 97-es évjárat.

Már hideg indításos füstöléssel vettem az autót ez bemelegedve megszűnt max nagyobb gázadásra gyorsításra jelentkezett.
És ette-eszi az olajat bőven..
És akad amikor semmi jele a dolognak hideg indításkor, semmi füst ..


Szelepszár szimeringre gyanakodtunk eddig..

Egyik nap elkezdett dadogni egy henger nem ment úgy tűnt.
Ránéztem a gyertyákra nem voltak túl jó állapotban így cseréltem, na 4 napig jó volt majd újra jött a jelenség, kábelcsere trafó csere semmi.
Főtengely jeladó cserével jobb lett ,de nem az igazi, viszont most már jobban és folyamatosan  füstöl és a 2 hengernél kormos a gyertya.
Jah közben volt egy kuplung javítás és amikor elhoztam a szerelőtől igaz ő mondta hogy dadog és füstöl én ezt akkor nem éreztem újra volt erő az autóban.
Másnapig... Újra előjött a probléma..
A másik szerelő erősen gyanakszik a gyűrűhibára.

Röviden ennyi remélem érthető voltam.

Köszönöm a válaszokat ha van ötlet..

Naplózva
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1861 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 11:20:33 »

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Nem rég vásároltam a családból egy mk2 mondeot(1998, 1.6 benzin) , új korától nálunk volt, most van benne 253ezer km, de akadt egy olyan problémám, hogy aggasztóan sok gőz távozik a kipufogón hideg illetve meleg állapotban. Hidegen egy nagyobb gazfroccsre szinte pocsolya van alatta és a víz is fogy minimálisan. Én hengerfej tömítésre gyanakszom, szerintetek?
Illetve, ha valóban az a baj neki merjek állni otthon? Szerszámok vannak hozzá és mondhatni elég sok rutinom van szerelés terén, de ilyet mèg nem csináltam.Természetesen átnézetném és sikoltatnam a hengerfejet előtte. Csinált már valaki ilyet otthon? Ha igen, szívesen várom a tapasztalatokat . Köszönöm! :-)
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.31 csütörtök, 11:23:54 írta tamas960 » Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1862 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 14:08:53 »

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Nem rég vásároltam a családból egy mk2 mondeot(1998, 1.6 benzin) , új korától nálunk volt, most van benne 253ezer km, de akadt egy olyan problémám, hogy aggasztóan sok gőz távozik a kipufogón hideg illetve meleg állapotban. Hidegen egy nagyobb gazfroccsre szinte pocsolya van alatta és a víz is fogy minimálisan. Én hengerfej tömítésre gyanakszom, szerintetek?
Illetve, ha valóban az a baj neki merjek állni otthon? Szerszámok vannak hozzá és mondhatni elég sok rutinom van szerelés terén, de ilyet mèg nem csináltam.Természetesen átnézetném és sikoltatnam a hengerfejet előtte. Csinált már valaki ilyet otthon? Ha igen, szívesen várom a tapasztalatokat . Köszönöm! :-)
A kiegyenlítőtartályból fogy a víz?
Nem lehet, hogy rövid utakon használod, és a kipufogóban felgyűlt a lecsapódott pára?
Ebben az esetben járasd meg picit hosszabb távon, magasabb fordulaton.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1863 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 18:30:37 »

A kiegyenlítőtartályból fogy a víz?
Nem lehet, hogy rövid utakon használod, és a kipufogóban felgyűlt a lecsapódott pára?
Ebben az esetben járasd meg picit hosszabb távon, magasabb fordulaton.

Szia!

Igen a kiegyenlítőből fogy, napi 80km utam van a meloba, nagyrészt városon kívül 90-100as tempóval szóval a rövid utak kizárva Sad
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1864 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 18:54:40 »

Szia!

Igen a kiegyenlítőből fogy, napi 80km utam van a meloba, nagyrészt városon kívül 90-100as tempóval szóval a rövid utak kizárva Sad
Akkor az tényleg kizárva. Sajna nekem eddig tartott a tudomány. Undecided
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1865 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:43:22 »

Akkor az tényleg kizárva. Sajna nekem eddig tartott a tudomány. Undecided

Azért köszönöm! :-)
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1866 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:04:04 »

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Nem rég vásároltam a családból egy mk2 mondeot(1998, 1.6 benzin) , új korától nálunk volt, most van benne 253ezer km, de akadt egy olyan problémám, hogy aggasztóan sok gőz távozik a kipufogón hideg illetve meleg állapotban. Hidegen egy nagyobb gazfroccsre szinte pocsolya van alatta és a víz is fogy minimálisan. Én hengerfej tömítésre gyanakszom, szerintetek?
Illetve, ha valóban az a baj neki merjek állni otthon? Szerszámok vannak hozzá és mondhatni elég sok rutinom van szerelés terén, de ilyet mèg nem csináltam.Természetesen átnézetném és sikoltatnam a hengerfejet előtte. Csinált már valaki ilyet otthon? Ha igen, szívesen várom a tapasztalatokat . Köszönöm! :-)
Gőz távozik biztos? Lehet az üzemanyag minősége nem jó. Benzin szűrő cserélve mikor volt?
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1867 Dátum: 2016.04.05 kedd, 14:53:17 »

Gőz távozik biztos? Lehet az üzemanyag minősége nem jó. Benzin szűrő cserélve mikor volt?

Igen gőz, Mol kúton tankolok sima 95öst. Szűrő meg kb 2 hónapja olajcserenel. :/
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1868 Dátum: 2016.04.07 csütörtök, 10:55:45 »

Igen gőz, Mol kúton tankolok sima 95öst. Szűrő meg kb 2 hónapja olajcserenel. :/
Hidegen tedd a kezed a felső víz csőre, ami a hűtőből megy a termosztátházhoz. Szorítsd össze ERŐSSEN, valaki pörgesse fel a motort. Ha kirúgja a kezed akkor hengerfejes...
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1869 Dátum: 2016.04.07 csütörtök, 12:10:58 »

Hidegen tedd a kezed a felső víz csőre, ami a hűtőből megy a termosztátházhoz. Szorítsd össze ERŐSSEN, valaki pörgesse fel a motort. Ha kirúgja a kezed akkor hengerfejes...


Miccsoda vajákolás!  worship nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1870 Dátum: 2016.05.03 kedd, 12:58:18 »

Kérdés: hűtőkiegyenlítő tartály el szokott repedni?

mk2 2.0 benzin...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1871 Dátum: 2016.05.03 kedd, 15:49:34 »

Kérdés: hűtőkiegyenlítő tartály el szokott repedni?

mk2 2.0 benzin...

Képes rá, leginkább a fütyijeinek a tövénél. Nekem már kellett ilyen miatt cserélnem. Körül kell nézni a tartály körül, ha ráfolyik a kasztnira a hűtőfolyadék, az azért nyomot hagy, abból egyből látszik a repedés helye.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1872 Dátum: 2016.05.03 kedd, 16:10:18 »

Képes rá, leginkább a fütyijeinek a tövénél. Nekem már kellett ilyen miatt cserélnem. Körül kell nézni a tartály körül, ha ráfolyik a kasztnira a hűtőfolyadék, az azért nyomot hagy, abból egyből látszik a repedés helye.

Ami fura, hogy amikor letekertem a kupakot sziszegett rendesen, viszont amikor utánatöltöttem folyt ki a kasznira. Sötét volt, szóval az is lehet, hogy félretöltöttem...  vigyor3 Na de annyit szerintem nem.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1873 Dátum: 2016.05.03 kedd, 17:24:17 »

Ami fura, hogy amikor letekertem a kupakot sziszegett rendesen, viszont amikor utánatöltöttem folyt ki a kasznira. Sötét volt, szóval az is lehet, hogy félretöltöttem...  vigyor3 Na de annyit szerintem nem.  nyes

Cheesy Epic fail. Két csavar tartja a tartályt, tekerd ki őket, aztán kézben tartva könnyen meg lehet vizsgálni. Csöveket érdemes megmozgatni, ha azonak a tövénél repedt, akkor:
-a repedt darab picit fog mozogni
-el is kezd csordogálni egyből a lötty
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1874 Dátum: 2016.05.03 kedd, 20:53:45 »

Kérdés: hűtőkiegyenlítő tartály el szokott repedni?

mk2 2.0 benzin...
smax helyett elővetted a virágtartót? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1875 Dátum: 2016.05.03 kedd, 20:55:19 »

smax helyett elővetted a virágtartót? vigyor3

Asszony lezúzta kivsit a Focust, most ő jár a karácsonyfaszállítóval... vigyor3

Most néztem, és nem tűnt el víz, szóval nincs elrepedve, csak félrelocsoltam egy kicsit. Grin
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1876 Dátum: 2016.05.03 kedd, 22:09:31 »

Asszony lezúzta kivsit a Focust, most ő jár a karácsonyfaszállítóval... vigyor3

Most néztem, és nem tűnt el víz, szóval nincs elrepedve, csak félrelocsoltam egy kicsit. Grin

User error. Kérjük cserélje ki a felhasználót, és nyomjon le egy billentyűt! Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1877 Dátum: 2016.05.17 kedd, 08:37:10 »

Pünkösd Utáni Jó Reggelt az Uraknak!
Annyi segítséget kérek, hogy lehet-e valami oka, hogy gyorsabban melegszik a hűtővíz a szokottnál?
Legalább is érzetre.
A fűtés rendben megy, a ventilátor is bekapcsol, amikor eléri a megadott hőmérsékletet.
Mégis az az érzésem, hogy gyorsabban fölmelegszik.
A mostanság hűvösebb időben, minimális városi vánszorgástól is elérte azt a hőmérsékletet, hogy
bekapcsol a ventilátor.
Köszönöm előre is.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1878 Dátum: 2016.05.17 kedd, 19:11:32 »

Pünkösd Utáni Jó Reggelt az Uraknak!
Annyi segítséget kérek, hogy lehet-e valami oka, hogy gyorsabban melegszik a hűtővíz a szokottnál?
Legalább is érzetre.
A fűtés rendben megy, a ventilátor is bekapcsol, amikor eléri a megadott hőmérsékletet.
Mégis az az érzésem, hogy gyorsabban fölmelegszik.
A mostanság hűvösebb időben, minimális városi vánszorgástól is elérte azt a hőmérsékletet, hogy
bekapcsol a ventilátor.
Köszönöm előre is.

Tavasz.
Jöhetett volna előbb is.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1879 Dátum: 2016.05.18 szerda, 08:07:38 »

Tavasz.
Jöhetett volna előbb is.

Remélem, tényleg csak ennyi.
Ezek szerint elfelejtettem a melegedés tempóját a múlt nyárról, mert gyorsabbnak tűnik.
Azért köszönöm szépen.
Próbálom nyugtatni magam, hogy ilyen hiba nincs is.  vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1880 Dátum: 2016.05.25 szerda, 18:23:28 »

Sziasztok!
2 kérdéssel fordulok hozzátok, nemrég vettem egy mondeot 2 literes motorral.
Tudtok abban segíteni, hogy ennél a motoránál milyen értékhatárok között mozoghat a hűtőfolyadék szintje? Az 1.6-nál úgy emlékszem szinte stabil szinten állt évekig.
Mikor megvettem az autót, mielőtt haza indultam kicsit a minimum alatt volt, másnap (mielőtt mentem hűtőfolyadékot venni) indulás előtt ellenőriztem mikor még hideg volt a motor és alig volt a tartályban, majd töltöttem rá, de meleg motornál megemelkedik a szint.
A tartály alján van egyébként egy csatlakozó, de nincs rádugva kábel, ez minek a helye lenne?

Másik kérdés, olajjal kapcsolatos. Az 1.6-ost mindig gyári 5W30-assal használtam, erre a tulaj azt mondta, hogy olyan szerelőhöz járt vele évekig, aki egyébként Ford szervizben dolgozik és mindig 10W40-et kapott, de szeirnte már 15W is mehetne bele. (Itt kicsit kerekedett a szemem.)
Olaj nagyon kevés volt benne, épp látszott a minimum alatt a pálcán, öntöttem rá 10W40-ből, kb 300 km alatt másfél flakon simán belefért.
Hideg indításnál van egy kis füstje, melegen nem tűnt fel, hogy füstölne, jól húz, nagyobb gázadásnál se láttam semmi vészeset a visszapillantóban.
A szelepszárszimeringekkel lehet a gond, vagy valami más?

Köszi a tippeket!

Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1881 Dátum: 2016.05.25 szerda, 18:51:53 »

Sziasztok!
2 kérdéssel fordulok hozzátok, nemrég vettem egy mondeot 2 literes motorral.
Tudtok abban segíteni, hogy ennél a motoránál milyen értékhatárok között mozoghat a hűtőfolyadék szintje? Az 1.6-nál úgy emlékszem szinte stabil szinten állt évekig.
Mikor megvettem az autót, mielőtt haza indultam kicsit a minimum alatt volt, másnap (mielőtt mentem hűtőfolyadékot venni) indulás előtt ellenőriztem mikor még hideg volt a motor és alig volt a tartályban, majd töltöttem rá, de meleg motornál megemelkedik a szint.
A tartály alján van egyébként egy csatlakozó, de nincs rádugva kábel, ez minek a helye lenne?

Másik kérdés, olajjal kapcsolatos. Az 1.6-ost mindig gyári 5W30-assal használtam, erre a tulaj azt mondta, hogy olyan szerelőhöz járt vele évekig, aki egyébként Ford szervizben dolgozik és mindig 10W40-et kapott, de szeirnte már 15W is mehetne bele. (Itt kicsit kerekedett a szemem.)
Olaj nagyon kevés volt benne, épp látszott a minimum alatt a pálcán, öntöttem rá 10W40-ből, kb 300 km alatt másfél flakon simán belefért.
Hideg indításnál van egy kis füstje, melegen nem tűnt fel, hogy füstölne, jól húz, nagyobb gázadásnál se láttam semmi vészeset a visszapillantóban.
A szelepszárszimeringekkel lehet a gond, vagy valami más?

Köszi a tippeket!


meg kéne próbálni légteleníteni a rendszert

tök mindegy mennyi idős a motor, 5w30 ford spec olaj kéne bele

lehet egy kérdésem? vigyor3 mi visz rá valakit, hogy ilyen embertől vegyen autót? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1882 Dátum: 2016.05.25 szerda, 20:41:47 »

Sziasztok!
2 kérdéssel fordulok hozzátok, nemrég vettem egy mondeot 2 literes motorral.
Tudtok abban segíteni, hogy ennél a motoránál milyen értékhatárok között mozoghat a hűtőfolyadék szintje? Az 1.6-nál úgy emlékszem szinte stabil szinten állt évekig.
Mikor megvettem az autót, mielőtt haza indultam kicsit a minimum alatt volt, másnap (mielőtt mentem hűtőfolyadékot venni) indulás előtt ellenőriztem mikor még hideg volt a motor és alig volt a tartályban, majd töltöttem rá, de meleg motornál megemelkedik a szint.
A tartály alján van egyébként egy csatlakozó, de nincs rádugva kábel, ez minek a helye lenne?

Másik kérdés, olajjal kapcsolatos. Az 1.6-ost mindig gyári 5W30-assal használtam, erre a tulaj azt mondta, hogy olyan szerelőhöz járt vele évekig, aki egyébként Ford szervizben dolgozik és mindig 10W40-et kapott, de szeirnte már 15W is mehetne bele. (Itt kicsit kerekedett a szemem.)
Olaj nagyon kevés volt benne, épp látszott a minimum alatt a pálcán, öntöttem rá 10W40-ből, kb 300 km alatt másfél flakon simán belefért.
Hideg indításnál van egy kis füstje, melegen nem tűnt fel, hogy füstölne, jól húz, nagyobb gázadásnál se láttam semmi vészeset a visszapillantóban.
A szelepszárszimeringekkel lehet a gond, vagy valami más?

Köszi a tippeket!


Szintjelzős a tartály (jó eséllyel már cserélték), az AWS-es verziókban a hűtőfolyadék szintjének is volt visszajelzője, ahhoz való. Valami nem használt visszajelzőre rá lehet kötni, mert miért ne Cheesy
Füst lehet mindentől ahonnan csak juthat a motorba olaj; szelepszárszimering, dugattyúgyűrűk, hengerfejtömítés ereszt. Szelepszárszimeringeket talán lehet helyben is cserélni, a többihez minimum le kell kapni a hengerfejet, rossz esetben kiszedni az egész motort. Remélem jó olcsón vetted, kell majd rá később költened egy csinosabb összeget.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1883 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 15:29:13 »

Szintjelzős a tartály (jó eséllyel már cserélték), az AWS-es verziókban a hűtőfolyadék szintjének is volt visszajelzője, ahhoz való. Valami nem használt visszajelzőre rá lehet kötni, mert miért ne Cheesy
Füst lehet mindentől ahonnan csak juthat a motorba olaj; szelepszárszimering, dugattyúgyűrűk, hengerfejtömítés ereszt. Szelepszárszimeringeket talán lehet helyben is cserélni, a többihez minimum le kell kapni a hengerfejet, rossz esetben kiszedni az egész motort. Remélem jó olcsón vetted, kell majd rá később költened egy csinosabb összeget.

Köszi az infókat!
Ma nem használtam még az autót, de kíváncsiságból beindítottam reggel, hogy megnézzem alaposabban ezt a füstölés témát, hogy most akkor inkább kék vagy fehér, milyen szaga van stb... Erre ma semmi füstöt nem láttam.
Mi okozhatja, hogy egyszer füstöl pár másodpercig hidegen, egyszer meg nem? Valahol "megül" az olaj, de nem mindig?
(A hétvégén megnézetem egy szerelővel.)


meg kéne próbálni légteleníteni a rendszert
tök mindegy mennyi idős a motor, 5w30 ford spec olaj kéne bele
lehet egy kérdésem? vigyor3 mi visz rá valakit, hogy ilyen embertől vegyen autót? vigyor3

Holnap lehet elugrok a XIII ker. Jász utcába venni bele 5W30-as olajat.
Így a fórumon kívül már annyian mondták, hogy vastagabb olaj kell bele, hogy komolyan mondom nem értem.
Hátőizééé.. az eladónak alapból egy csomó papírja megvolt a korábbi javításokról, itthon helyezték anno újonnan forgalomba, meg úgy tűnt, hogy szerette az autót. Persze ezeknek némileg ellentmondanak a motorháztető alatt látottak.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Dolfi
Vendég
« Új hozzászólás #1884 Dátum: 2016.06.01 szerda, 13:53:43 »

Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy a termosztátot kicseréltette (valószínűleg egy gyárit utángyártottra) és utána hangosabb lett a motor? Annyi látszik a hőfokmérőn, hogy egy kicsit lejjebb áll be a hűtővíz hőmérséklete. (A gyári állítólag 92-nál nyit, amit meg beraktak, az 88-nál.)
motor: 2.0 NGB
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1885 Dátum: 2016.06.01 szerda, 20:55:45 »

Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy a termosztátot kicseréltette (valószínűleg egy gyárit utángyártottra) és utána hangosabb lett a motor? Annyi látszik a hőfokmérőn, hogy egy kicsit lejjebb áll be a hűtővíz hőmérséklete. (A gyári állítólag 92-nál nyit, amit meg beraktak, az 88-nál.)
motor: 2.0 NGB

A 88 as dízelhez való.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Dolfi
Vendég
« Új hozzászólás #1886 Dátum: 2016.06.02 csütörtök, 13:19:20 »

A 88 as dízelhez való.

Köszi szépen a választ. Német weboldalakon több helyen is írják, hogy a 92-es a jó termosztát a Zetec motorokhoz, viszont olvastam már olyan infót is külföldi oldalakon, hogy régiótól függően épített be gyárilag 88-asokat is a Ford: délen 88, északon 92. A Cromaxnál - ha megnézed - hiába választod ki a termosztátoknál az MK2-t, azon belül a benzinmotorokat, a végén még választani kell a 88 és a 92 között, és a mind a kettőből van gyári alkatrész. Aztán lehet, hogy az adatbázisuk hibás, de írtak hasonló tapasztalatokról vevők Németországban is.
Na mindegy, kicseréltetem 92-esre. Állítólag a karakterisztikájuk között nagyobb a különbség, mint amit a 4 °C különbség sugallna. Valaki azt írja egy német fórumon (http://www.motor-talk.de/forum/thermostat-92-oder-88-t2993691.html), hogy a 88-as már 50 °C-on elkezd kinyitni, a 92-es meg csak 75 °C-nál, és maga a nyitási görbe is egészen más.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1887 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 13:39:12 »

Sziasztok!

Itt a tűzfalon nem kellene mindenféle izének lennie? Smiley Az ezüst szelepfedeles motornál itt volt pl az EGR vezérlője meg még 1-2 dolog amire nem emlékszem.
Visszaolvasva találtam pár bejegyzést, ahol írták hasonló '99-es 2000-es évjáratú autóknál, hogy nincs rajta EGR. Ahogy néztem ezen sincs sehol, ezek szerint valaki teljesen leszerelte korábban? Vagy a fekete szelepfedeleseknél máshogy oldották meg ezt a mérnökök, mint korábban?
 wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1888 Dátum: 2016.07.06 szerda, 19:31:19 »

Sziasztok mk2 1.8 benzinesen hol találok motorkódot? falbav
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1889 Dátum: 2016.07.06 szerda, 20:00:29 »

Sziasztok mk2 1.8 benzinesen hol találok motorkódot? falbav

A motoron váltó felőli részén, a kipufogó oldalon a szélén kell lenni egy sík felületnek, elvileg ott van.
Ha az eredeti motor van benne, akkor az alvázszám utolsó 7 karaktere megegyezik a motorszámmal (legalábbis nálam).
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #1890 Dátum: 2016.07.13 szerda, 07:52:40 »

Tegnap vettem észre, hogy eltörött a nívópálca megvezető csövet tartó felső konzol. (Amivel oda lenne csavarozva a felső része a motorhoz.) Így most a megvezető cső szabadon mozog össze-vissza. Olyan érzés, mintha alul gumival csatlakozna, pedig gondolom, hogy nem így van. Kérdéseim:
1. Ha nem gumi tartja, de mégis könnyen mozog, az jelent valami rosszat? Alsó része eltörhet?
2. Mindenképpen ki kellene cserélnem, igaz?
3. Mennyire bonyolult cserélni? (Akna fölé be tudok állni, ez nem gond.) Csavarok ki-be csavarozásán kívül van valami extra dolog? Vagy nem is igazán lehet hozzáférni?
+1 Be lehet ilyet egyáltalán még szerezni? (Keresővel nem igazán találtam.)
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1891 Dátum: 2016.07.25 hétfő, 11:18:47 »

Tisztelt Uraim!
Mindössze egy egész napos eredménytelen szopást szeretnék megosztani Önökkel.
Fiam most vett egy 2-es mondeot. Apja fia  nyes
Kötelező olajcsere.
Én nem tudom, hogy az olajszűrőt hogy tették fel, de levehetetlen.
Ami megvolt.
Kézzel tekerés az óramutató járásával ellentétes irányba.
Csiszolóvászonnal tekerés.
Csavarhúzóval átdöfés, tekerés.
A perem csavarhúzóval történő ütése.
Semmi. Meg sem mozdul.
Már annyira szétvan a szűrő, hogy semmivel nem lehet megfogni.
Ma este szétbarmolom teljesen és a fennmaradó peremet megpróbálom valahogy lefeszegetni.
Félek, nehogy a csonkot eltörjem, megsértsem.
Állítólag a csonk belseje inbusz nyílásos. Ha igen és van akkor kulcsom, megpróbálom azt kitekerni, bár nem tudom, hogy jobbos vagy balos a menete.
Azt a szerelőt, amelyik így tette fel, vonóhorogra kötve vontatnám keresztül a városon. hehe
Amennyiben valakinek van építő jellegű hozzászólása, szívesen veszem.

UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1892 Dátum: 2016.07.25 hétfő, 12:01:00 »

Tisztelt Uraim!
Mindössze egy egész napos eredménytelen szopást szeretnék megosztani Önökkel.
Fiam most vett egy 2-es mondeot. Apja fia  nyes
Kötelező olajcsere.
Én nem tudom, hogy az olajszűrőt hogy tették fel, de levehetetlen.
Ami megvolt.
Kézzel tekerés az óramutató járásával ellentétes irányba.
Csiszolóvászonnal tekerés.
Csavarhúzóval átdöfés, tekerés.
A perem csavarhúzóval történő ütése.
Semmi. Meg sem mozdul.
Már annyira szétvan a szűrő, hogy semmivel nem lehet megfogni.
Ma este szétbarmolom teljesen és a fennmaradó peremet megpróbálom valahogy lefeszegetni.
Félek, nehogy a csonkot eltörjem, megsértsem.
Állítólag a csonk belseje inbusz nyílásos. Ha igen és van akkor kulcsom, megpróbálom azt kitekerni, bár nem tudom, hogy jobbos vagy balos a menete.
Azt a szerelőt, amelyik így tette fel, vonóhorogra kötve vontatnám keresztül a városon. hehe
Amennyiben valakinek van építő jellegű hozzászólása, szívesen veszem.

UFF

Atomot neki Cheesy Néztem neten pár képet, elvileg tényleg valami imbuszos csavar van a közepén, használható lehet. Mondjuk én inkább azt mondanám, hogy kívülről szépen le kéne bontani a szűrőt, szétfűrészelgetni annyira, hogy a menetes részhez már hozzá lehessen férni, és azt szétrepeszteni. Kell hozzá vagy egy csavarhasító eszköz, vagy valami alig pár cm-es átmérőjű flex, vagy valami nagyon kemény anyagból készült véső(szerűség).
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1893 Dátum: 2016.07.25 hétfő, 16:54:51 »

...
Én nem tudom, hogy az olajszűrőt hogy tették fel, de levehetetlen.
...

Aknából (akár egy vízóra akna) próbáltátok már, valamilyen rohadt nagy erőkarral? Lehet a kereket leszedve jobban hozzá lehet férni.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1894 Dátum: 2016.07.26 kedd, 08:29:54 »

Lejött a rohadék.   taps
Aknán kezdtük, aztán más fogás nem lévén ki a kertbe, kerék le, doblemez le.
Íme a bűnös. Így jött le végül egy flexkorong leszedővel.
Sajnos a cső közepe nem inbuszos, de valahogy biztosan cserélhető.
Elég vékony falu, szerencse, hogy nem feszegettük túl.
Bár az igazi bűnös a szerelő volt.

http://kepfeltoltes.hu/160726/IMG_20160725_185232_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.26 kedd, 08:31:48 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1895 Dátum: 2016.07.26 kedd, 12:26:20 »

Uraim!
A hűtőfolyadék leeresztéshez a legmélyebb pont a hűtőradiátor alja?
Mi a feltöltés menete?
Simán betöltöm ami bemegy aztán járó motornál légteleníti magát?
Köszönöm

Illetve sikerült illatosított desztvizet tölteni a rendszerbe.
Ennek lehet hátulütője?
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.26 kedd, 12:40:29 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1896 Dátum: 2016.08.16 kedd, 22:26:59 »

Tiszteletem márka társak! Ma meg halt a főtengely szimering a vezérlés oldalán....
 Az lenne a kérdésem elég ha szíjat cserélek vagy kompletten cseréljek vezérlést? 12 ezer kilóméter van benne vanbenne.
Köszönöm!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1897 Dátum: 2016.08.17 szerda, 01:06:10 »

Tiszteletem márka társak! Ma meg halt a főtengely szimering a vezérlés oldalán....
 Az lenne a kérdésem elég ha szíjat cserélek vagy kompletten cseréljek vezérlést? 12 ezer kilóméter van benne vanbenne.
Köszönöm!

Ha a görgőkre gondolsz, én azokat nem cserélném ha 12 ezerrel korábban cserélted.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1898 Dátum: 2016.08.17 szerda, 08:33:00 »

Ha a görgőkre gondolsz, én azokat nem cserélném ha 12 ezerrel korábban cserélted.
Ha a görgőkre gondolsz, én azokat nem cserélném ha 12 ezerrel korábban cserélted.
Köszönöm!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1899 Dátum: 2016.08.17 szerda, 12:27:43 »

Uraim!
Rángatás esetén a gyertya, gyertyakábelen kívül, mire érdemes ránézni?
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.