Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 19:12:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 946354 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1550 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 19:35:42 »

Nem a benzint zárja el, azt az ECU teszi. Az alapjárati csak a megkerülő levegőt biztosítja az alapjárathoz zárt fojtószelep esetén. (+klíma esetén emelt alapjárat, gázelvételkor pillanatra fordulatszámot tart a lágy váltásokért.) Ha ez a szelep nem zár rendesen, akkor nemigazán lesz motorfékhatás és sokszor magasra pörgeti az alapjáratot vagy el sem találja.
Az is elképzelhető, hogy ennek a vezérlőjelében van hiba, aminek lehet oka az ECU, vezetéksérülés, vagy egy érzékelő az ECU felé (pl TPS). Ugyanis vannak most mások is itt a fórumon ezekkel a  tünetekkel (lásd MKIII benzinmotorok és V6 topik), és az alapjárati cseréje nem oldotta meg a problémáját.
Ami még esélyes: fals levegő valahol a vákuum csöveknél, vagy a szívósor tömítéseknél, de ez a hiba amellett, hogy nincs határozott motorfék, inkább lefulladást szokott okozni nem felpörgést, mivel ez MAF által nem érzékelt levegő.
Fals levegő gyanúm van a folytószelep tetején lévő"doboznál".Kicsit billegve fekszik fel.
Ez,hogy nem forog ki a motor magasabb sebességbe kapcsolva szerintem inkább üzemanyag ellátási gondokra utal.
Gondolok itt olyanokra pl:esetleg kisebb köbcentire való injektorok vannak benne,vagy nem megfelelő az üzemanyag nyomás.Bár cáfolja az elméletem,hogy 1-2-3-ban harap a gép.
Volt már valakinek gondja lambda szondával,folytószelep állás érzékelővel, légtömeg mérővel esetleg kopogás érzékelővel(nem tudom van-e a kocsiban)
Leírhatná a hibajelenséget.
Jövő hétvégén mennénk haza Szabolcsba nem bánnám ha addigra jó lenne a verda.Esetleg ha lenne valaki aki tud hibakód olvasást csinálni(Bp-n) nem kérném ingyen.A barátom aki csinálta mikor vettem a kocsit 2 hét szabin van:(
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1551 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 19:43:27 »

Igazad van, de ennyire ne ijeszt be még  vigyor3 Amúgy igen alapjárati okozza a gyenge motorféket, illetve h lassan esik vissza a fordulat szám. A takarítgatás nem mindi vállik be, és nem tartós megoldás. Újat kell venni, és gyárit (fityonak) (sajnos nem éri meg utángyártottat venni...) bontott szintén lutri. Még amit érdemes megnézni az a karter szelep, az is megkerüli az alapjáratit. Engem sokáig szívatott mire sikerült rá jönnöm h az szórakozik velem... és h egyáltalán van benne olyan... váákkuum csöveket érdemes kicserélni mindet, pár száz forintból megvan (üzemanyag cső..)
Vákum csöveket átnéztem.Semmi nyoma repedezésnek,törésnek.Alapjárati motort nem szedtem ki.De a folytószelepbe belekukkantottam.Volt az alján olaj gyanús trutyi.De ha jól láttam a kartel visszavezetés itt a levegőszűröhöz van bekötve,Ezért is nem nagyon értem,hogy mit keres a szívósorban olajos trutyi,úgy hogy a légszűrő száraz.EGR-t meg hirtelen nem láttam a verdán vigyor3
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1552 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 20:47:52 »

Vákum csöveket átnéztem.Semmi nyoma repedezésnek,törésnek.Alapjárati motort nem szedtem ki.De a folytószelepbe belekukkantottam.Volt az alján olaj gyanús trutyi.De ha jól láttam a kartel visszavezetés itt a levegőszűröhöz van bekötve,Ezért is nem nagyon értem,hogy mit keres a szívósorban olajos trutyi,úgy hogy a légszűrő száraz.EGR-t meg hirtelen nem láttam a verdán vigyor3
Az, hogy nincs túl komoly motorfék, nem gond. Nálam is így van. Ráadásul még az is rátesz, hogy - ismereteim alapján - 3500 rpm alatt nem zárja el a benzint, így kikövetkeztethető, hogy miért is nincs alacsony fordulaton motorfék.

Az alapjárati motort nem kell piszkálni, ezt egy Ford-os szervizes fickó mondta. Ő iktatta ki nekem is az EGR szelep vezérlést, mert gondjaim voltak, amik megoldódtak vele.
Ő mondta azt is, hogy a karter szuszogó tisztítása viszont nem rossz ötlet, csak vigyázni kell vele, mert a kipuff csonk környékén igencsak meleg tud lenni Smiley.

Van ott EGR Cheesy. És valószínűleg attól lehet olajos a pillangószelep alatt.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1553 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 21:33:03 »

Az, hogy nincs túl komoly motorfék, nem gond. Nálam is így van. Ráadásul még az is rátesz, hogy - ismereteim alapján - 3500 rpm alatt nem zárja el a benzint, így kikövetkeztethető, hogy miért is nincs alacsony fordulaton motorfék.

Az alapjárati motort nem kell piszkálni, ezt egy Ford-os szervizes fickó mondta. Ő iktatta ki nekem is az EGR szelep vezérlést, mert gondjaim voltak, amik megoldódtak vele.
Ő mondta azt is, hogy a karter szuszogó tisztítása viszont nem rossz ötlet, csak vigyázni kell vele, mert a kipuff csonk környékén igencsak meleg tud lenni Smiley.

Van ott EGR Cheesy. És valószínűleg attól lehet olajos a pillangószelep alatt.
Köszi az ötletet.Bár szerintem a 3500-as fordulat már nem annyira alacsony.Kétlem,hogy az okos mérnökök úgy találták volna ki a befecskendezést,hogy zárt folytószelepnél max az alapjárathoz szükséges üzemanyagtól több kerüljön a hengerbe.De az is igaz,hogy nem tudom,hogy közvetlen befecskendezésű vagy a szívószelepre fecskendez.Ha utóbbi akkor talán magyarázható a szelepek hűtésével.Nem tudom.Annyira nem értek hozzá.Próbálok valami reális hibát keresni ami a fizikában is megállja a helyét.Diagnosztikában lehetne megtudni a legtöbbet.Miért nem úgy gyártották a vasat mint pl a Toyotát?2 érintkezőt rövidre zársz a diag csatin és kivillogja a check lámpa a tárolt hibákat....
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1554 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 21:39:26 »

Nem a beijesztés volt a cél, csak azért írtam az elektromos dolgot, hogy még ne rohanjon gyári alapjáratit venni 30.000-ért, mert volt aki így tett, és pórul járt. Egyébként lehet, hogy elektromos hibával még olcsóbban is megússza. Smiley
De tény, hogy első körben alaposan át kell vizsgálni a szívó oldalt, beleértve a kartergázcsöveket is.
Kedden lesz időm legközelebb.Mindent ami a szívó oldallal összeköt alaposan megvizsgálom.Feltéve ha nem szakad az eső!
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1555 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 23:20:59 »

Vákum csöveket átnéztem.Semmi nyoma repedezésnek,törésnek.Alapjárati motort nem szedtem ki.De a folytószelepbe belekukkantottam.Volt az alján olaj gyanús trutyi.De ha jól láttam a kartel visszavezetés itt a levegőszűröhöz van bekötve,Ezért is nem nagyon értem,hogy mit keres a szívósorban olajos trutyi,úgy hogy a légszűrő száraz.EGR-t meg hirtelen nem láttam a verdán vigyor3

nem, onnan a levegőt szívja az öblítéshez. a kipucsonkból indul, és a szívósor aljába van vissza vezetve, nem az egr-re gondolok nyugi...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1556 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 23:22:39 »

Az, hogy nincs túl komoly motorfék, nem gond. Nálam is így van. Ráadásul még az is rátesz, hogy - ismereteim alapján - 3500 rpm alatt nem zárja el a benzint, így kikövetkeztethető, hogy miért is nincs alacsony fordulaton motorfék.

Az alapjárati motort nem kell piszkálni, ezt egy Ford-os szervizes fickó mondta. Ő iktatta ki nekem is az EGR szelep vezérlést, mert gondjaim voltak, amik megoldódtak vele.
Ő mondta azt is, hogy a karter szuszogó tisztítása viszont nem rossz ötlet, csak vigyázni kell vele, mert a kipuff csonk környékén igencsak meleg tud lenni Smiley.

Van ott EGR Cheesy. És valószínűleg attól lehet olajos a pillangószelep alatt.

így van, azt nem kell piszkállni ha rossz. kikell cserélni újra. tapasztalat..  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1557 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 23:26:12 »

- 3500 rpm alatt nem zárja el a benzint,

beb@szna ha így lenne. 1100 ig van motorfék, és ha minden jó mint nálam, akkor brutál   eljen koppkopp....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1558 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 23:34:49 »

Köszi az ötletet.Bár szerintem a 3500-as fordulat már nem annyira alacsony.Kétlem,hogy az okos mérnökök úgy találták volna ki a befecskendezést,hogy zárt folytószelepnél max az alapjárathoz szükséges üzemanyagtól több kerüljön a hengerbe.De az is igaz,hogy nem tudom,hogy közvetlen befecskendezésű vagy a szívószelepre fecskendez.Ha utóbbi akkor talán magyarázható a szelepek hűtésével.Nem tudom.Annyira nem értek hozzá.Próbálok valami reális hibát keresni ami a fizikában is megállja a helyét.Diagnosztikában lehetne megtudni a legtöbbet.Miért nem úgy gyártották a vasat mint pl a Toyotát?2 érintkezőt rövidre zársz a diag csatin és kivillogja a check lámpa a tárolt hibákat....

fals, karter, alapjárati. Ha kikopott a karter szeleped, és már az alapjáratid is gyenge... akkor a szelepen átjutott (karter gaz olaj gőzök) megbolondítja az alapjáratit, illetve rossz a keverék arány is..... minden szívósorbelsője egy idő után olajos lesz, ez a karterből csapódik le a szívósor falán. Ez normális. Viszont minél kopottabb a szelep annál több az olaj is... 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1559 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 13:30:04 »

Engem is foglalkoztat a gyenge motorfék. Foglaljátok össze nekem mi okozhatja. Smiley Az alapjáratom stabil, bár a múltkor volt egy felakadás 1500 körül, de azóta jó. Kopp-kopp-kopp. De összességében az alapjáratom jó hidegen és melegen is. A pillangószelep tiszta, a TPS is jó. EGR dugózva. A karter szelep hol van és mit csinál? Szívósor takarítás előtt vagyok, nagyon ráfér tekintve mi van benne. Sad Akkor megejtem majd az alapjárati motor takarítását is. Tuti ráfér. A múltkor kíváncsiságból befújtam a vákuumcsövek köré féktisztítót, elvileg épek. Bár eldugulva ellehetnek. Ha a szívósor lent van mit takarítsak még meg/ki? Picit gyengének érzem a motort, azért is akarok néhány dolgot átnézni.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1560 Dátum: 2014.07.15 kedd, 16:57:31 »

Üdv Mindenkinek!
Épphogy csak egy kis időm volt megkukkantani az autót.
Csináltam pár képet.EGR-t továbbra sem találom.
http://kepfeltoltes.hu/140715/20140715_160727_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_160731_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_162336_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_162341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_162347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_162352_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_162454_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140715/20140715_162752_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
De legalább megvan miért kezdett lötyögni a váltókar.
Az a kartelgáz szűrő az ami a kipufogó sor alatt található?
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fethdavid
Vendég
« Új hozzászólás #1561 Dátum: 2014.07.16 szerda, 11:39:27 »

Üdv mindenkinek!
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e új vagyok itt.
Van egy 98-as évjáratú mondeom 1.6 zetec motoros.
A hibajelenség az lenne hogy nehezen indul melegen néha egyáltalán nem hidegen egy kicsit könnyebben.
Ehez társul még,hogy az alapjárat ingadozik gyakran vissza ejti a fordulatot 500-alá és gyakran le is áll megállásnál de van hogy a váltások között is.
Azt vettem észre,hogy amikor nehezen indul akkor van gond az alapjárattal is nemtudom mi az összefüggés.
Rá lett kötve gépre és nem mutatott semmi hibát. falbav
Remélem valaki tud segíteni vagy látott már ehez hasonló hibát.
Köszönöm!
Üdv!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1562 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:11:11 »

Üdv mindenkinek!
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e új vagyok itt.
Van egy 98-as évjáratú mondeom 1.6 zetec motoros.
A hibajelenség az lenne hogy nehezen indul melegen néha egyáltalán nem hidegen egy kicsit könnyebben.
Ehez társul még,hogy az alapjárat ingadozik gyakran vissza ejti a fordulatot 500-alá és gyakran le is áll megállásnál de van hogy a váltások között is.
Azt vettem észre,hogy amikor nehezen indul akkor van gond az alapjárattal is nemtudom mi az összefüggés.
Rá lett kötve gépre és nem mutatott semmi hibát. falbav
Remélem valaki tud segíteni vagy látott már ehez hasonló hibát.
Köszönöm!
Üdv!

Fals levegő szívása a legesélyesebb ezekkel a tünetekkel. Vizsgáld át a vákuum csöveket, kartergáz csöveket, szívó oldal csöveit, tömítéseit: Mozgasd járó motornál (lefullad, ha bejut a MAF által nem mért levegő), fújkáld féktisztítóval (ha felpörög kicsit a motor, akkor ott van tömítetlenség).
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 szerda, 12:12:55 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

fethdavid
Vendég
« Új hozzászólás #1563 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:25:23 »

Köszönöm a gyors választ  worship
Átnézem ezeket remélem meg lesz a hiba.
A folytószelepen a fekete doboz kicsit billeg az is okozhat ilyen problémát?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1564 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:15:35 »

...
A folytószelepen a fekete doboz kicsit billeg az is okozhat ilyen problémát?
Ha kicsit billeg, az azt jelenti, hogy nem tökéletes a rögzítés, ami azt jelenti, hogy nem tökéletes a tömítés, ami esetleg azt jelentheti, hogy bejut felesleges levegő.

Szerintem.
Naplózva
fethdavid
Vendég
« Új hozzászólás #1565 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:56:17 »

Ha kicsit billeg, az azt jelenti, hogy nem tökéletes a rögzítés, ami azt jelenti, hogy nem tökéletes a tömítés, ami esetleg azt jelentheti, hogy bejut felesleges levegő.

Szerintem.

Meghúztam a csavarjait most nem billeg a csöveknél nem találtam repedéseket a féktisztítóra sem pörgött fel a motor.Az alapjárat szabályzót olvastam,hogy tisztítani kell néha az okozhat nehézkes indulást vagy leállást?
Most el sem indul.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 szerda, 14:00:15 írta fethdavid » Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1566 Dátum: 2014.07.16 szerda, 20:31:18 »

Meghúztam a csavarjait most nem billeg a csöveknél nem találtam repedéseket a féktisztítóra sem pörgött fel a motor.Az alapjárat szabályzót olvastam,hogy tisztítani kell néha az okozhat nehézkes indulást vagy leállást?
Most el sem indul.



Minden csatlakozó a helyén van? Ha a TPS senzor (a fojtószelepházon lévő fekete doboz csatlakozóval) csatlakozója nincsen a helyén akkor a motorvezérlő nem tudja hol áll fojtószelep, és a motor lehet hogy nem indul. Ha az alapjárati szabályzó szelep as. alapjárati motor nem működik megfelelően akkor nem lesz elég levegő az alapjárathoz és leáll a motor, vagy instabil az alapjárat. Ezt olvasd el: http://mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf
Naplózva
fethdavid
Vendég
« Új hozzászólás #1567 Dátum: 2014.07.16 szerda, 21:23:19 »



Minden csatlakozó a helyén van? Ha a TPS senzor (a fojtószelepházon lévő fekete doboz csatlakozóval) csatlakozója nincsen a helyén akkor a motorvezérlő nem tudja hol áll fojtószelep, és a motor lehet hogy nem indul. Ha az alapjárati szabályzó szelep as. alapjárati motor nem működik megfelelően akkor nem lesz elég levegő az alapjárathoz és leáll a motor, vagy instabil az alapjárat. Ezt olvasd el: http://mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf

Köszönöm reggel átnézem hátha meg lessz már a hiba.
Naplózva
fater1957
Vendég
« Új hozzászólás #1568 Dátum: 2014.07.18 péntek, 20:44:31 »

Helló! Érdeklödnék hogy ki tud abban segitení van egy 98-as 1.6 mondeom hogy az 1.8 vagy a2.0-es sebváltó is ugyanaz-e az 1.6 -ossal e.Elöre is kösz.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1569 Dátum: 2014.07.19 szombat, 19:21:02 »

Üdvözlet!
Ma túlestem a szívótorok tisztításon.Zavart az a kis olaj az alján.Képek mellékelve.
2 kérdésem lenne hozzátok.
1.
Az alapjárati motornak megfelelő e a működése?(fordított polaritást is kipróbáltam a videóban)És mi a jelentősége,merthogy szerintem sehonnan nem biztosít,több levegőt.
2
EGR szelepet továbbra sem találom.Szerintem az enyémbe nincs.

http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_125127_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_125554_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_132907_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_132912_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_132945_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_133001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_133216_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_145132_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_145140_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_145248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/20140719_152139_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140719/61305658220140719_152144_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ui:nekem miért nincs a szívósorban külön folytószelep?(Úgy tudom több Mondiban is van)
És a lényeg.Semmit nem változott az autó teljesítménye.ECU reset volt,meg újratanítás.

Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1570 Dátum: 2014.07.19 szombat, 19:21:56 »

Itt  a videó!
Lemaradt!
https://www.youtube.com/watch?v=80SJ6-SCIio&feature=youtu.be
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1571 Dátum: 2014.07.21 hétfő, 12:54:58 »

...
EGR szelepet továbbra sem találom.Szerintem az enyémbe nincs.
...
Mivel nekem nincs róla képem, így inkább a netes böngészést ajánlanám.

Ha még így sem találod, akkor már valamelyik előző tulaj kivette Cheesy.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1572 Dátum: 2014.07.21 hétfő, 17:27:27 »

Mivel nekem nincs róla képem, így inkább a netes böngészést ajánlanám.

Ha még így sem találod, akkor már valamelyik előző tulaj kivette Cheesy.
Hálás köszönet érte!
Többek közt azért fotóztam le több több oldalról a kipufogó sort  és motorteret,hogy aki már látott ilyet csak észreveszi a külömbséget!
De mostmár bátran kijelenthető,hogy az enyémbe nincs.
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1573 Dátum: 2014.07.22 kedd, 09:25:05 »

Több helyen is azt az infót találtam, hogy a csörgés megszüntetésének következő lépcsőfoka az alapjárati motor takarítása és / vagy cseréje.
Melyik az? Hogy néz ki és hol találom? Mivel lehet takarítani?
Érdekelne a szakik véleménye.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1574 Dátum: 2014.07.22 kedd, 12:10:02 »

Több helyen is azt az infót találtam, hogy a csörgés megszüntetésének következő lépcsőfoka az alapjárati motor takarítása és / vagy cseréje.
Melyik az? Hogy néz ki és hol találom? Mivel lehet takarítani?
Érdekelne a szakik véleménye.
Ugyan nem tudom, hogy eddig mit ügyködtél a gépen, de a csörgés nem az alapjárati motortól függ.
Inkább a nem megfelelő gyújtási időpont a ludas a dologban. Vagy a dolgok nem megfelelő helyzete a gyújtás időpontjában. Vagy a nem megfelelő üzemanyag.
Ismereteim alapján.
Vezérlés hogy van, mikor volt cserélve?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1575 Dátum: 2014.07.22 kedd, 12:43:35 »

Ugyan nem tudom, hogy eddig mit ügyködtél a gépen, de a csörgés nem az alapjárati motortól függ.
Inkább a nem megfelelő gyújtási időpont a ludas a dologban. Vagy a dolgok nem megfelelő helyzete a gyújtás időpontjában. Vagy a nem megfelelő üzemanyag.
Ismereteim alapján.
Vezérlés hogy van, mikor volt cserélve?

182.000-nél volt vezérlés csere. Legalább is az előző tulaj vezette "szervizkönyv" alapján.
Igaz, ez mindig egy kis bizonytalanságra ad okot, de eddig minden úgy volt, ahogy vezetve vagyon.
Most 202.000 van benne.
Először próbáltam OMV extra benzint - minimális javulás.
1000 km-el ezelőtt cseréltem gyertyát + kábelt.
A csörgés halkult, de maradt, plusz 3000 környékén rángatás és úgy érzem, elerőtlenedés is.  rinya
Mit javasolsz megnézni?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1576 Dátum: 2014.07.22 kedd, 17:19:54 »

182.000-nél volt vezérlés csere. Legalább is az előző tulaj vezette "szervizkönyv" alapján.
Igaz, ez mindig egy kis bizonytalanságra ad okot, de eddig minden úgy volt, ahogy vezetve vagyon.
Most 202.000 van benne.
Először próbáltam OMV extra benzint - minimális javulás.
1000 km-el ezelőtt cseréltem gyertyát + kábelt.
A csörgés halkult, de maradt, plusz 3000 környékén rángatás és úgy érzem, elerőtlenedés is.  rinya
Mit javasolsz megnézni?
A vezérműszíj fedelet vedd le - picit útban lesz a légkondi csöve - és nézd meg a szíj feszeségét a két vezérműtengely kerék között.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1577 Dátum: 2014.07.23 szerda, 08:21:14 »

A vezérműszíj fedelet vedd le - picit útban lesz a légkondi csöve - és nézd meg a szíj feszeségét a két vezérműtengely kerék között.

OK. Este megnézem.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1578 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 08:28:36 »

A vezérműszíj fedelet vedd le - picit útban lesz a légkondi csöve - és nézd meg a szíj feszeségét a két vezérműtengely kerék között.

Megnéztem és feszes, mint a disznó.
Talán fél centit sem tudtam benyomni.
Gondolom, azért ez nem egzakt.
Mi lehet a következő?
Bocsi, hogy szipolyozom az agyad   Smiley
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1579 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 10:10:22 »

Megnéztem és feszes, mint a disznó.
Talán fél centit sem tudtam benyomni.
Gondolom, azért ez nem egzakt.
Mi lehet a következő?
Bocsi, hogy szipolyozom az agyad   Smiley
Semmi gond a szipolyozással, mert egyébként nekem itt megállt a tudományom Smiley. Nem vagyok autószerelő, és ilyen hibával még sikerült nem találkoznom, így tapasztalatom sincs Sad.

Több helyen is azt az infót találtam, hogy a csörgés megszüntetésének következő lépcsőfoka az alapjárati motor takarítása és / vagy cseréje.
Melyik az? Hogy néz ki és hol találom? Mivel lehet takarítani?
Érdekelne a szakik véleménye.
Ismét csak gondolati út, de ha nem csak alapjáraton csörög, akkor nem lehet gond az alapjárati motor, mert az csak alapjárati fordszámon szól közbe - tudomásom szerint.
De mint mondtam, nem vagyok autószerelő, így lehet, hogy a sok helyen talált infó igaz.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1580 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 10:46:26 »

Semmi gond a szipolyozással, mert egyébként nekem itt megállt a tudományom Smiley. Nem vagyok autószerelő, és ilyen hibával még sikerült nem találkoznom, így tapasztalatom sincs Sad.
Ismét csak gondolati út, de ha nem csak alapjáraton csörög, akkor nem lehet gond az alapjárati motor, mert az csak alapjárati fordszámon szól közbe - tudomásom szerint.
De mint mondtam, nem vagyok autószerelő, így lehet, hogy a sok helyen talált infó igaz.

Beszéltem egy-két márkaszervizzel és mind azt mondták, hogy vigyem el diagnosztikára.
Nincs más választásom.
Azért köszönöm, hogy próbáltál segíteni.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1581 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 11:19:45 »

Beszéltem egy-két márkaszervizzel és mind azt mondták, hogy vigyem el diagnosztikára.
Nincs más választásom.
Azért köszönöm, hogy próbáltál segíteni.

Elképzelhető, hogy nem jól pozicionálták a tengelyeket a vezérlés cserénél. De túl szegény keverék is okozhat ilyet, vagy akár koromlerakódások, amik izzásban maradva túl nagy hőmérsékletet tartanak, és még lehetne sorolni a lehetséges okokat. Mindenképp vizsgáltasd ki, mert, ha valóban detonációs égést hallasz, az nagyon káros a motoralkatrészekre nézve.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1582 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 15:38:18 »

Elképzelhető, hogy nem jól pozicionálták a tengelyeket a vezérlés cserénél. De túl szegény keverék is okozhat ilyet, vagy akár koromlerakódások, amik izzásban maradva túl nagy hőmérsékletet tartanak, és még lehetne sorolni a lehetséges okokat. Mindenképp vizsgáltasd ki, mert, ha valóban detonációs égést hallasz, az nagyon káros a motoralkatrészekre nézve.

Hát a Te hozzászólásodtól sem penderültem táncra  nyes
A tengelyek valószínűleg jól lettek pozicionálva, hiszen akkor nem csak most jött volna ki a csörgés.
Ugyanezt gondolom a keverék szegénységéről is.  szomoru1
Marad a motordiagnosztika.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1583 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 17:47:09 »

Hát a Te hozzászólásodtól sem penderültem táncra  nyes
A tengelyek valószínűleg jól lettek pozicionálva, hiszen akkor nem csak most jött volna ki a csörgés.
Ugyanezt gondolom a keverék szegénységéről is.  szomoru1
Marad a motordiagnosztika.

Több ok lehet, nem lehet látatlanban kitalálni. Szegény keveréket is több dolog hibája okozhat.
De jó, ha tudod, hogy detonációs égésnél a felfelé haladó(!) dugattyúra a teljes terheléses égési csúcsnyomás többszöröse hat, ezért nem tanácsos így használnod.

http://www.geree.hu/2010/09/csorgo-szelepek/
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1584 Dátum: 2014.07.24 csütörtök, 22:07:39 »

Több ok lehet, nem lehet látatlanban kitalálni. Szegény keveréket is több dolog hibája okozhat.
De jó, ha tudod, hogy detonációs égésnél a felfelé haladó(!) dugattyúra a teljes terheléses égési csúcsnyomás többszöröse hat, ezért nem tanácsos így használnod.

http://www.geree.hu/2010/09/csorgo-szelepek/

hali!

nekem is volt hasonló jelenség mint neked. Kitisztitottam a tankban lévő benzinszürőt + szürőcsere az előremenőben.
Ezután megszüntek ezek a jelenségek.
De persze sok minden más is okozhatja ezt, elektromos dolgok.

Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1585 Dátum: 2014.07.25 péntek, 08:14:22 »

Több ok lehet, nem lehet látatlanban kitalálni. Szegény keveréket is több dolog hibája okozhat.
De jó, ha tudod, hogy detonációs égésnél a felfelé haladó(!) dugattyúra a teljes terheléses égési csúcsnyomás többszöröse hat, ezért nem tanácsos így használnod.

http://www.geree.hu/2010/09/csorgo-szelepek/

Érdekes cikknek tűnik. Kinyomtatom, elolvasom, elemzem.
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1586 Dátum: 2014.07.25 péntek, 08:15:54 »

hali!

nekem is volt hasonló jelenség mint neked. Kitisztitottam a tankban lévő benzinszürőt + szürőcsere az előremenőben.
Ezután megszüntek ezek a jelenségek.
De persze sok minden más is okozhatja ezt, elektromos dolgok.



Gondolom baja nem lesz tőle az autónak csak javára válik, úgyhogy ezeket is megteszem.  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1587 Dátum: 2014.07.25 péntek, 09:29:50 »

Nos, beszéltem két autódiagnosztikai műhellyel.
Mind a kettő fölöslegesnek tartja, hogy ezért fizessek.
Indok is kb egyforma volt.
Ennek az autónak a pc-je még nagyon kevés ponton figyeli a működést.
Abban az esetben, ha nem villan fel a sárga lámpa (nem villan fel), az ellenőrzött
területeken nem lát hibát. (Nincs kikötve a lámpa, mert indításkor kigyullad, ahogy kell)
Ebből következően, máshol kell a hibát keresni. Marad a "klasszikus" szerelő szaki.
Hát, egyenlőre ennyi.  szomoru1
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1588 Dátum: 2014.07.25 péntek, 11:04:21 »

Nos, beszéltem két autódiagnosztikai műhellyel.
Mind a kettő fölöslegesnek tartja, hogy ezért fizessek.
Indok is kb egyforma volt.
Ennek az autónak a pc-je még nagyon kevés ponton figyeli a működést.
Abban az esetben, ha nem villan fel a sárga lámpa (nem villan fel), az ellenőrzött
területeken nem lát hibát. (Nincs kikötve a lámpa, mert indításkor kigyullad, ahogy kell)
Ebből következően, máshol kell a hibát keresni. Marad a "klasszikus" szerelő szaki.
Hát, egyenlőre ennyi.  szomoru1
Profil:
- lakhely
- aláírás: milyen típusú gépjárművet birtokolsz
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1589 Dátum: 2014.07.25 péntek, 11:44:45 »

Profil:
- lakhely
- aláírás: milyen típusú gépjárművet birtokolsz

Ha jól jött át, a profilt kellett módosítanom.  vigyor3
Megtörtént.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1590 Dátum: 2014.07.25 péntek, 12:33:01 »

Nos, beszéltem két autódiagnosztikai műhellyel.
Mind a kettő fölöslegesnek tartja, hogy ezért fizessek.
Indok is kb egyforma volt.
Ennek az autónak a pc-je még nagyon kevés ponton figyeli a működést.
Abban az esetben, ha nem villan fel a sárga lámpa (nem villan fel), az ellenőrzött
területeken nem lát hibát. (Nincs kikötve a lámpa, mert indításkor kigyullad, ahogy kell)
Ebből következően, máshol kell a hibát keresni. Marad a "klasszikus" szerelő szaki.
Hát, egyenlőre ennyi.  szomoru1
Üdv!
Leírnád,hogy mi villan fel neked indulás előtt?
Mert nálam csak a légzsák,ami ki is alszik,meg az olajnyomás és töltés visszajelző.
Ott a középső résznél ahol a "villáskulcs" hűtővíz mennyiség meg talán a fagyveszélyt jelző visszajelzők vannak semmi se világít.se gyújtáson se menet közben.
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1591 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 09:35:25 »

Üdv!
Leírnád,hogy mi villan fel neked indulás előtt?
Mert nálam csak a légzsák,ami ki is alszik,meg az olajnyomás és töltés visszajelző.
Ott a középső résznél ahol a "villáskulcs" hűtővíz mennyiség meg talán a fagyveszélyt jelző visszajelzők vannak semmi se világít.se gyújtáson se menet közben.

Nekem az ABS lámpa is felvillan indítózás előtt, de rögtön elalszik.
Igaz, közben eszembe jutott, hogy nem is tudom, melyik lámpa a "Check Engine"!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1592 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 09:39:21 »

Mivel továbbra is ragaszkodom hozzá, hogy én gyógyítsam meg, de járnom is muszáj vele (irgalmatlanul leesett a fogyasztásom így, hogy csörgés szint alatt tartom a gyorsítást  Wink ) eszembe jutott, hogy addig amíg nem oldom meg a problémát, a motortérben található, oktánszám-átállító-dugót kiveszem, így késleltetve az előgyújtást.
Van valakinek infója, hogy ilyen formájú, tartós használattól károsodik-e a motor?
Elvileg azért tették oda ... Huh?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1593 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 11:07:28 »

Mivel továbbra is ragaszkodom hozzá, hogy én gyógyítsam meg, de járnom is muszáj vele (irgalmatlanul leesett a fogyasztásom így, hogy csörgés szint alatt tartom a gyorsítást  Wink ) eszembe jutott, hogy addig amíg nem oldom meg a problémát, a motortérben található, oktánszám-átállító-dugót kiveszem, így késleltetve az előgyújtást.
Van valakinek infója, hogy ilyen formájú, tartós használattól károsodik-e a motor?
Elvileg azért tették oda ... Huh?
Mk2-ben oktánszámállító csati?!?!  wow1
Na ilyet sem hallottam/láttam még. Huh? (ami nem jelenti azt, hogy nincs)
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1594 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 13:01:44 »

Mk2-ben oktánszámállító csati?!?!  wow1
Na ilyet sem hallottam/láttam még. Huh? (ami nem jelenti azt, hogy nincs)

Nem is annyira állító. Egy lengő aljzat, két pólussal. Benne egy vakdugó, ami a két pólust rövidre zárja.
Az anyósülés előtti oldalon van, a tűzfalon, egészen fenn, egy vastag kábelkorbács mögé volt bújva.
Remélem az az.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1595 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 14:23:59 »

Nem is annyira állító. Egy lengő aljzat, két pólussal. Benne egy vakdugó, ami a két pólust rövidre zárja.
Az anyósülés előtti oldalon van, a tűzfalon, egészen fenn, egy vastag kábelkorbács mögé volt bújva.
Remélem az az.
Jé, tényleg!
2 pólusú csati, BN/YE és WH/BK kábelekkel: "C822 - D2 Octane adjust plug".
De hogy mit csinál, azt passzolom Smiley.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1596 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 15:15:08 »

Jé, tényleg!
2 pólusú csati, BN/YE és WH/BK kábelekkel: "C822 - D2 Octane adjust plug".
De hogy mit csinál, azt passzolom Smiley.

Elvileg átállítja a gyújtási időpontot magasabb / alacsonyabb oktánszámú benzinhez.
Csak nem tudom, hogy tartósan használható-e dugó nélkül a kocsi.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
fethdavid
Vendég
« Új hozzászólás #1597 Dátum: 2014.08.20 szerda, 19:51:47 »

Sziasztok!
Az lenne a problémám,hogy mára a második vizhűtő púposodott fel alul és kezdett ereszteni egy rövid út után.
Ha valaki találkozott már ilyen gonddal segítsen.
Emellett nehezen indul hidegen még kis tekerés után indul de melegen csak akkor,ha a termosztátházon lévő hőfokérzékelőről lehúzom a kábelt.
98-as 1.6 zetec motor van benne.
A segítséget előre is köszönöm.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1598 Dátum: 2014.08.21 csütörtök, 11:02:26 »

Sziasztok!
Az lenne a problémám,hogy mára a második vizhűtő púposodott fel alul és kezdett ereszteni egy rövid út után.
Ha valaki találkozott már ilyen gonddal segítsen.
Emellett nehezen indul hidegen még kis tekerés után indul de melegen csak akkor,ha a termosztátházon lévő hőfokérzékelőről lehúzom a kábelt.
98-as 1.6 zetec motor van benne.
A segítséget előre is köszönöm.
Akkor egy hibalehetőség már nagy valószínűség szerint körvonalazódott is, probléma lehet vagy azzal a hőfokérzékelővel, vagy a kábelével (testel valahol, mert szakadt), vagy a hűtővíz hőmérsékletével.
Szerintem, de biztosat tőlem ne várjál, nem vagyok autószerelő Smiley.
Naplózva
fethdavid
Vendég
« Új hozzászólás #1599 Dátum: 2014.08.23 szombat, 09:09:27 »

Akkor egy hibalehetőség már nagy valószínűség szerint körvonalazódott is, probléma lehet vagy azzal a hőfokérzékelővel, vagy a kábelével (testel valahol, mert szakadt), vagy a hűtővíz hőmérsékletével.
Szerintem, de biztosat tőlem ne várjál, nem vagyok autószerelő Smiley.

Igen gondoltunk rá,ki is lett cserélve egy újra a hőfokérzékelő de a probléma megmaradt.A víz az óra szerint nem forrt a normál tartomány közepén volt.
Ilyesztegetnek a hengerfejrepedéssel meg a tömítésproblémával lehet tényleg maradok a motorcserénél.Ez ugye zetec motoros a régebbi dohc bemegy ennek a helyére vajon?Vagy mit kell ott átalakítani nem tudod véletlen?
Köszönöm.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.