Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 175 176 177 178 179 180 181 [182] 183 184 185 186 187 188 189 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662058 alkalommal)
0 Felhasználó és 36 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9050 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 20:45:15 »

hátezteddignemmondtad.

Természetes,hogy a szivárgásokat megkell szüntetni először,és lehet,hogy a többi csak vaklárma! Cheesy

Pfff purhabbal ki kol nyomni oszt josag van  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9051 Dátum: 2015.10.12 hétfő, 05:25:01 »

hátezteddignemmondtad.

Természetes,hogy a szivárgásokat megkell szüntetni először,és lehet,hogy a többi csak vaklárma! Cheesy

Majd csinálok képeket a héten.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9052 Dátum: 2015.10.14 szerda, 13:30:00 »

MKIII termosztat...

A gyari draga de legalabb szfh.
Van az FL-es ami olcso es kevesbe szfh, viszont hianyzik (mint kiderult nem homerseklet szenzor) a futo patron helye.
Szerelt mar be valaki ilyen thermot fl elotti gepbe ? Tapasztalat ? A futo patront hova "gyorskotozte" ?  vigyor3

 worship
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9053 Dátum: 2015.10.14 szerda, 13:31:54 »

MKIII termosztat...

A gyari draga de legalabb szfh.
Van az FL-es ami olcso es kevesbe szfh, viszont hianyzik (mint kiderult nem homerseklet szenzor) a futo patron helye.
Szerelt mar be valaki ilyen thermot fl elotti gepbe ? Tapasztalat ? A futo patront hova "gyorskotozte" ?  vigyor3

 worship

Tibi csinált ilyet... (is, meg sok csúnya dolgot... hehe)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9054 Dátum: 2015.10.14 szerda, 13:47:14 »

Tibi csinált ilyet... (is, meg sok csúnya dolgot... hehe)

ja, probalom elerni mar napok ota, de eredmenytelenul. Vittem volna hozza a verdat szelvedocserere, fenyezesre stb. de igy picit nehez lesz  szomoru1
Azert erdeklodom hogy van-e valakinek mar ilyen "atalakitott" verdaja es mik a tapasztalatok.
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9055 Dátum: 2015.10.14 szerda, 13:56:32 »

ja, probalom elerni mar napok ota, de eredmenytelenul. Vittem volna hozza a verdat szelvedocserere, fenyezesre stb. de igy picit nehez lesz  szomoru1
Azert erdeklodom hogy van-e valakinek mar ilyen "atalakitott" verdaja es mik a tapasztalatok.

szám nélkül hívd,mert így megismer,hogy te kekesed...... eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9056 Dátum: 2015.10.14 szerda, 14:23:33 »

szám nélkül hívd,mert így megismer,hogy te kekesed...... eplus2 eplus2 eplus2 eplus2

ja jo  hehe
Naplózva

blah blah blah
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #9057 Dátum: 2015.10.14 szerda, 14:38:57 »

MKIII termosztat...

A gyari draga de legalabb szfh.
Van az FL-es ami olcso es kevesbe szfh, viszont hianyzik (mint kiderult nem homerseklet szenzor) a futo patron helye.
Szerelt mar be valaki ilyen thermot fl elotti gepbe ? Tapasztalat ? A futo patront hova "gyorskotozte" ?  vigyor3

 worship
A futo patront azért kell legyorskötözni, hogy ne fusson el?  nyes
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9058 Dátum: 2015.10.14 szerda, 14:44:33 »

A futo patront azért kell legyorskötözni, hogy ne fusson el?  nyes

igen, meg azert, hogy ne hagyja le az autot  hehe
Naplózva

blah blah blah
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9059 Dátum: 2015.10.14 szerda, 18:16:45 »

MKIII termosztat...

A gyari draga de legalabb szfh.
Van az FL-es ami olcso es kevesbe szfh, viszont hianyzik (mint kiderult nem homerseklet szenzor) a futo patron helye.
Szerelt mar be valaki ilyen thermot fl elotti gepbe ? Tapasztalat ? A futo patront hova "gyorskotozte" ?  vigyor3

 worship

A gyári nekünk 10 évig bírta a benzines mk3-ban, annyira azért csak nem szfh  hehe

A fűtött és nem fűtött termosztátnál más a nyitási hőmérséklet: 98°C vs 95/92 (attól függ hol olvassa az ember), és ehhez van a ventilátor kapcsolása is igazítva. Amiben fűtött van, annak olyan 103 körül indul az első fokozat, a nem fűtöttnél meg talán 98, vagy ilyesmi. Tehát ebből a szempontból nem problémás a csere fűtöttről nem fűtöttre.
Viszont szerintem a PCM figyeli a fűtőpatron áramkörét, és hibakód + csekkendzsin lesz belőle, ha nincs valami megfelelő ellenállásra rákapcsolva.

GSR-nek nem volt fűtőpatron gyárilag (amolyan vegyesszexuális termosztátja volt, ha jól emlékszem, ott volt a fűtőpatron helye, csak nem volt benne semmi), és fűtőpatronosra cserélte, ami meg neki *** volt, mert hamarabb indult a venti, minthogy nyitott volna a termosztát, mert a venti elindult, mielőtt nyitott volna a termosztát. Vagy valami hasonló volt a történet.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9060 Dátum: 2015.10.14 szerda, 18:19:43 »

A gyári nekünk 10 évig bírta a benzines mk3-ban, annyira azért csak nem szfh  hehe

A fűtött és nem fűtött termosztátnál más a nyitási hőmérséklet: 98°C vs 95/92 (attól függ hol olvassa az ember), és ehhez van a ventilátor kapcsolása is igazítva. Amiben fűtött van, annak olyan 103 körül indul az első fokozat, a nem fűtöttnél meg talán 98, vagy ilyesmi. Tehát ebből a szempontból nem problémás a csere fűtöttről nem fűtöttre.
Viszont szerintem a PCM figyeli a fűtőpatron áramkörét, és hibakód + csekkendzsin lesz belőle, ha nincs valami megfelelő ellenállásra rákapcsolva.

GSR-nek nem volt fűtőpatron gyárilag (amolyan vegyesszexuális termosztátja volt, ha jól emlékszem, ott volt a fűtőpatron helye, csak nem volt benne semmi), és fűtőpatronosra cserélte, ami meg neki *** volt, mert hamarabb indult a venti, minthogy nyitott volna a termosztát, mert a venti elindult, mielőtt nyitott volna a termosztát. Vagy valami hasonló volt a történet.
hagyd,Tibi is belekeveredett.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9061 Dátum: 2015.10.14 szerda, 19:39:18 »

A gyári nekünk 10 évig bírta a benzines mk3-ban, annyira azért csak nem szfh  hehe

A fűtött és nem fűtött termosztátnál más a nyitási hőmérséklet: 98°C vs 95/92 (attól függ hol olvassa az ember), és ehhez van a ventilátor kapcsolása is igazítva. Amiben fűtött van, annak olyan 103 körül indul az első fokozat, a nem fűtöttnél meg talán 98, vagy ilyesmi. Tehát ebből a szempontból nem problémás a csere fűtöttről nem fűtöttre.
Viszont szerintem a PCM figyeli a fűtőpatron áramkörét, és hibakód + csekkendzsin lesz belőle, ha nincs valami megfelelő ellenállásra rákapcsolva.

GSR-nek nem volt fűtőpatron gyárilag (amolyan vegyesszexuális termosztátja volt, ha jól emlékszem, ott volt a fűtőpatron helye, csak nem volt benne semmi), és fűtőpatronosra cserélte, ami meg neki *** volt, mert hamarabb indult a venti, minthogy nyitott volna a termosztát, mert a venti elindult, mielőtt nyitott volna a termosztát. Vagy valami hasonló volt a történet.

Nekem a gyari 2 ev utan megdoglott. szfh az anyaghasznalat es barmikor eltorhet es nyitva marad. Ehhez kepest a 30+ k-s ar nevetsegesen sok. Neked szerencsed volt.
Naplózva

blah blah blah
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9062 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 07:57:34 »

Nekem a gyari 2 ev utan megdoglott. szfh az anyaghasznalat es barmikor eltorhet es nyitva marad. Ehhez kepest a 30+ k-s ar nevetsegesen sok. Neked szerencsed volt.

Tudod ez úgy van, mint a zöldségesnél. Megfogod, megszagolod, és elődönöd, hogy megfel-e. Ha nem, akkor másikat veszel fel.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #9063 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 13:15:36 »

Tudod ez úgy van, mint a zöldségesnél. Megfogod, megszagolod, és elődönöd, hogy megfel-e. Ha nem, akkor másikat veszel fel.
És milyen szaga van egy rossz termosztátnak?  nyes
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9064 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 15:26:06 »

És milyen szaga van egy rossz termosztátnak?  nyes
Nagyon rossz szaga van(de a jó szagúnak jó)  eplus2 eplus2 eplus2
A hűtőfolyadéktól(szagától,ha van)függ,ha xar akkor xarszagu. wow1
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #9065 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 17:08:05 »

És milyen szaga van egy rossz termosztátnak?  nyes

Friss zewa illata van  eplus2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9066 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 18:24:07 »

Na sziasztok, megcsináltam a képeket.
Rossz hírem van, nem hiszem, hogy szivárog az olaj. Ami a motor alatt volt, az csak amiatt lehetett, hogy disznó módon cseréltem az olajat és nem töröltem le rendesen utána (nem látszott a sötét aknában). Szerintem. Az olajfolt elég száraz volt, tehát nem frissen szivárog. Mindenesetre letisztítottam, majd megnézem egy hét múlva.
A szelepfedélnél viszont van valami huncutság, elég ronda, hogy kerülhet olaj a tetejére?? Huh? Huh? Huh? Huh? Valakinek van ötlet?

Egyelőre nem tudom mit csináljak. Sztem egész télen ezen fogok rágódni.
Szelepszár szimeringeket nehéz kicserélni? Semmi leírást nem találok róla, a Haynes meg azt mondja szét kell szedni a fél motort kb. Viszont egyszer mondta GSR valahol, hogy még csak a hengerfejet se kell levenni a cseréhez.
Vagy motorcsere? Itt egy motor kb. 300-330e Ft (kb. 130e Km-el), ami annyira nem vészes, ha úgy vesszük, hogy a gyűrűzés + szelepszár szimeringezés anyagdíja is lenne majd ennyi.....nem tudom.








« Utoljára szerkesztve: 2015.10.15 csütörtök, 18:25:52 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9067 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 18:25:19 »

Friss zewa illata van  eplus2

 eljen

Végre valaki, akit tudja miről beszél.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9068 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 18:37:58 »

Na sziasztok, megcsináltam a képeket.
Rossz hírem van, nem hiszem, hogy szivárog az olaj. Ami a motor alatt volt, az csak amiatt lehetett, hogy disznó módon cseréltem az olajat és nem töröltem le rendesen utána (nem látszott a sötét aknában). Szerintem. Az olajfolt elég száraz volt, tehát nem frissen szivárog. Mindenesetre letisztítottam, majd megnézem egy hét múlva.
A szelepfedélnél viszont van valami huncutság, elég ronda, hogy kerülhet olaj a tetejére?? Huh? Huh? Huh? Huh? Valakinek van ötlet?

Egyelőre nem tudom mit csináljak. Sztem egész télen ezen fogok rágódni.
Szelepszár szimeringeket nehéz kicserélni? Semmi leírást nem találok róla, a Haynes meg azt mondja szét kell szedni a fél motort kb. Viszont egyszer mondta GSR valahol, hogy még csak a hengerfejet se kell levenni a cseréhez.
Vagy motorcsere? Itt egy motor kb. 300-330e Ft (kb. 130e Km-el), ami annyira nem vészes, ha úgy vesszük, hogy a gyűrűzés + szelepszár szimeringezés anyagdíja is lenne majd ennyi.....nem tudom.





a szűrőház szarulnéz ki.de szerintem az olaj a motorba fogy el.itt annyira száraz a környéke,hogy nem elcsorog....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9069 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 18:59:59 »

Na sziasztok, megcsináltam a képeket.
Rossz hírem van, nem hiszem, hogy szivárog az olaj. Ami a motor alatt volt, az csak amiatt lehetett, hogy disznó módon cseréltem az olajat és nem töröltem le rendesen utána (nem látszott a sötét aknában). Szerintem. Az olajfolt elég száraz volt, tehát nem frissen szivárog. Mindenesetre letisztítottam, majd megnézem egy hét múlva.
A szelepfedélnél viszont van valami huncutság, elég ronda, hogy kerülhet olaj a tetejére?? Huh? Huh? Huh? Huh? Valakinek van ötlet?


Szelepfedel...diszno modon ontotted az olajat a motorba es a fele melle folyt.  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9070 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 19:00:46 »

a szűrőház szarulnéz ki.de szerintem az olaj a motorba fogy el.itt annyira száraz a környéke,hogy nem elcsorog....

Azt letisztítottam, meglátjuk majd ereszt e. A szelepfedéllel mit csináljak?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9071 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 19:06:34 »

Azt letisztítottam, meglátjuk majd ereszt e. A szelepfedéllel mit csináljak?


Takaritsd le. Hogy nez man ki teeee  vigyor3 Wink Vagy sussel rajta tojast, olaj mar van  vigyor3
Brigeciollal adj neki. Ilyen clean pumpas flakont megtoltesz vele es szepen telibe szorod, majd magasnyomasuval letolod. Ennyi.
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9072 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 19:07:06 »

Szelepfedel...diszno modon ontotted az olajat a motorba es a fele melle folyt.  vigyor3

Ne má, most komolyan? Azt nem hinném, hogy én voltam. Én mindig tölcsért használok. Vannak ilyen egyszer használatos papírtölcséreim, azzal tolom.  Cool
Az nem valahogy alulról ment a tetejére??  Grin Grin Kifújt a gyertyák mellett.  Grin Grin Grin
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.15 csütörtök, 19:08:51 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9073 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 19:08:47 »

Szelepfedel...diszno modon ontotted az olajat a motorba es a fele melle folyt.  vigyor3

Ne má, most komolyan? Azt nem hinném, hogy én voltam. Én mindig tölcsért használok. Vannak ilyen egyszer használatos papírtölcséreim, azzal tolom.  Cool
Az nem valahogy alulról ment a tetejére??  Grin Grin Kifújt a gyertyák mellett.  Grin Grin Grin


Rohogni fox, de lattam mar gyertya mellett fura dolgokat. Persze nem ert plafonig, mint a kepen  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9074 Dátum: 2015.10.15 csütörtök, 19:10:35 »

Rohogni fox, de lattam mar gyertya mellett fura dolgokat. Persze nem ert plafonig, mint a kepen  vigyor3

Gyertyákat cseréltem nyáron, ha bekukucskáltam a lukon, minden száraznak látszott, de a gyertyák menete kicsit olajos volt mikor kivettem.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
starwarsfan
Vendég
« Új hozzászólás #9075 Dátum: 2015.10.16 péntek, 04:14:42 »

Kedves Márkatársak!
A kérdésem,h eladjuk vagy ne?
Adott egy 2001.12. havi magyarországi MK3 2literes benzines mondeo. 254 000km (nem leinfórmálható).A feleségem 2éve használja.(csak a két év a biztos)
Pár hete munkába menet az M7-esen nem nyitott neki ki a termosztát és felforrta vize.A hűtőn-mint az utóbb kiderült-volt egy rész,ahol gyengébb volt az anyag és ott nyomta ki a vizet.A motor letiltott.(leállt)
Nyékről bevontatták szerelőhöz.Az olaj nem folyt el.Ment bele új hűtő,termosztát.A motor indult.
Azóta én használom,h figyelgessem.A viz szintje be van jelölve filccel,h nem e fogy.
Elsőre úgy voltunk,h ezek után eladjuk,mert feleségem sokat jár autópályán és sokszor megy kisgyerekkel.
Szerencsére azóta beszélgettem tőlem okosabb Mondeós társunkkal és ráébresztett,h nem kéne annyira elkapkodnom az eladást.Kát mondeonk is van,nagyon nem szívesen válnánk meg egyiktől sem,csak ha muszáj.
Segítségeteket előre is megköszönöm!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9076 Dátum: 2015.10.16 péntek, 06:59:00 »

Kedves Márkatársak!
A kérdésem,h eladjuk vagy ne?
Adott egy 2001.12. havi magyarországi MK3 2literes benzines mondeo. 254 000km (nem leinfórmálható).A feleségem 2éve használja.(csak a két év a biztos)
Pár hete munkába menet az M7-esen nem nyitott neki ki a termosztát és felforrta vize.A hűtőn-mint az utóbb kiderült-volt egy rész,ahol gyengébb volt az anyag és ott nyomta ki a vizet.A motor letiltott.(leállt)
Nyékről bevontatták szerelőhöz.Az olaj nem folyt el.Ment bele új hűtő,termosztát.A motor indult.
Azóta én használom,h figyelgessem.A viz szintje be van jelölve filccel,h nem e fogy.
Elsőre úgy voltunk,h ezek után eladjuk,mert feleségem sokat jár autópályán és sokszor megy kisgyerekkel.
Szerencsére azóta beszélgettem tőlem okosabb Mondeós társunkkal és ráébresztett,h nem kéne annyira elkapkodnom az eladást.Kát mondeonk is van,nagyon nem szívesen válnánk meg egyiktől sem,csak ha muszáj.
Segítségeteket előre is megköszönöm!
most szerintem a figyeléssel csináljátok a legkevesebb gondot magatoknak.Ha rossz vagy maradandóan sérült,az jelentkezni fog.

Víz szint-időnként nézz be a kiegyenlítőbe,nincs-e laj a tetején.
Olajszint,és minőség-ne legyen sárga habos a víztől.
Az olajbetöltő sapija,ha belül vizesolajsáros ne legyen.
A fogyi ugrásszerűen ne nőljön meg.
Esetleg kompresszió esést mérethetsz rajta,és akkor talán az megnyugtató is lehet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
starwarsfan
Vendég
« Új hozzászólás #9077 Dátum: 2015.10.16 péntek, 10:14:02 »

most szerintem a figyeléssel csináljátok a legkevesebb gondot magatoknak.Ha rossz vagy maradandóan sérült,az jelentkezni fog.

Víz szint-időnként nézz be a kiegyenlítőbe,nincs-e laj a tetején.
Olajszint,és minőség-ne legyen sárga habos a víztől.
Az olajbetöltő sapija,ha belül vizesolajsáros ne legyen.
A fogyi ugrásszerűen ne nőljön meg.
Esetleg kompresszió esést mérethetsz rajta,és akkor talán az megnyugtató is lehet.

Köszönöm a segítséget.
Hát nem tudom mi minősű már ugrásszerűnek,de egy picit azért nőtt a fogyi.Kb 1/2-1litert 100kilóméterenként computer szerint.Tehát ennyive mutat kb többet.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9078 Dátum: 2015.10.16 péntek, 10:35:30 »

Köszönöm a segítséget.
Hát nem tudom mi minősű már ugrásszerűnek,de egy picit azért nőtt a fogyi.Kb 1/2-1litert 100kilóméterenként computer szerint.Tehát ennyive mutat kb többet.
annyi van a lábban és a hűvösebb időben is...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9079 Dátum: 2015.10.16 péntek, 11:29:10 »

annyi van a lábban és a hűvösebb időben is...

Meg az esőben.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9080 Dátum: 2015.10.16 péntek, 11:57:50 »

Meg az esőben.
akkor most 11liter? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9081 Dátum: 2015.10.16 péntek, 11:59:29 »

akkor most 11liter? vigyor3

Most ki se álltam az udvarból!  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9082 Dátum: 2015.10.16 péntek, 12:01:34 »

Most ki se álltam az udvarból!  eplus2
megjött a rossz idő,ilyenkor már nem éri meg beindítani sem.inkább vonattal mész..... Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9083 Dátum: 2015.10.16 péntek, 12:04:31 »

Most ki se álltam az udvarból!  eplus2

Ezt mondja Alf is, azért lett "csak" 11 liter...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9084 Dátum: 2015.10.16 péntek, 16:00:35 »

 beka3
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9085 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 08:46:27 »

Szevasztok Urak,

Adott egy 2.0-s motor 230ekm-mel, ami pöccre hideg indítás után nem tartja meg az emelt alapjárati fordulatszámot, hanem kis küzdelem után leáll. Kivéve ha 2x-3x megpöccintem a gázpedált a leállás elkerülése érdekében. Ekkor észbe kap, és onnantól tartja kiválóan az emelt fordulatszámot.

2 dolgora gondolok:
- pillangószelep ház takarítás
- alapjárati szelep csere   (még gyári)

Volt valakinek hasonló ? Hogyan orvosoltátok ?

Köszönet,
FD.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #9086 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 08:53:33 »

Szevasztok Urak,

Adott egy 2.0-s motor 230ekm-mel, ami pöccre hideg indítás után nem tartja meg az emelt alapjárati fordulatszámot, hanem kis küzdelem után leáll. Kivéve ha 2x-3x megpöccintem a gázpedált a leállás elkerülése érdekében. Ekkor észbe kap, és onnantól tartja kiválóan az emelt fordulatszámot.

2 dolgora gondolok:
- pillangószelep ház takarítás
- alapjárati szelep csere   (még gyári)

Volt valakinek hasonló ? Hogyan orvosoltátok ?

Köszönet,
FD.

Nekem is csinálja néha és akkor, mikor kevés benzin van benne, de ekkor se mindig. Én nem foglalkozom vele, illetve ha tehetem, nem hagyom üresen a tankot.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9087 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 09:02:38 »

Szevasztok Urak,

Adott egy 2.0-s motor 230ekm-mel, ami pöccre hideg indítás után nem tartja meg az emelt alapjárati fordulatszámot, hanem kis küzdelem után leáll. Kivéve ha 2x-3x megpöccintem a gázpedált a leállás elkerülése érdekében. Ekkor észbe kap, és onnantól tartja kiválóan az emelt fordulatszámot.

2 dolgora gondolok:
- pillangószelep ház takarítás
- alapjárati szelep csere   (még gyári)

Volt valakinek hasonló ? Hogyan orvosoltátok ?

Köszönet,
FD.
Szia.
Ezek szerint csak  hidegen csinálja?
Nálam hullámzó alapjárat volt,de nem fulladt le,ezért az alapjárati szelepet(2 csavar +csatlakozó)leszedtem,és kipucoltam.Probléma megszünt (de gondolom idővel előjön,mivel használom a vasam).
Pillangó szelep takarítása az előbb írtak miatt nálam kimaradt.

Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9088 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 09:06:33 »

Ezek szerint csak  hidegen csinálja?
Igen, csak hidegen csinálja. De hidegen 100%-os valószínűséggel. A 2-3 pöccintés után magára talál remekül, meleg motorral nincs semmilyen probléma. Ezért vakarom én is a fejem...
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9089 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 09:33:56 »

Igen, csak hidegen csinálja. De hidegen 100%-os valószínűséggel. A 2-3 pöccintés után magára talál remekül, meleg motorral nincs semmilyen probléma. Ezért vakarom én is a fejem...
Forscan-nel nem nézted?
Nyomásszabályzó szelep? csak egy tipp,de első körben a tisztítást javaslom.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.19 hétfő, 09:40:53 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9090 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 09:47:20 »

Forscan-nel nem nézted?
Nyomásszabályzó szelep? csak egy tipp,de első körben a tisztítást javaslom.
Üzemanyag nyomással nincs baj, nemrég lett üa pumpa cserélve, Vik jó munkát végez, mért üa nyomást is. Előtte egy flakon üa tisztító is átfolyt a rendszeren.
Tisztítottam már az alapjárati szelepet is, ezt a jelenséget utána is beadta, ezért érdekes. A Forscan nem tudom micsoda, sorry.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9091 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 11:51:08 »

Üzemanyag nyomással nincs baj, nemrég lett üa pumpa cserélve, Vik jó munkát végez, mért üa nyomást is. Előtte egy flakon üa tisztító is átfolyt a rendszeren.
Tisztítottam már az alapjárati szelepet is, ezt a jelenséget utána is beadta, ezért érdekes. A Forscan nem tudom micsoda, sorry.
Akkor passz,talán mások tudnak segíteni.
FORScan (progi)+ Elm327 adapter= diagnosztizálás alapszinten. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9092 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 21:17:11 »

Szevasztok Urak,

Adott egy 2.0-s motor 230ekm-mel, ami pöccre hideg indítás után nem tartja meg az emelt alapjárati fordulatszámot, hanem kis küzdelem után leáll. Kivéve ha 2x-3x megpöccintem a gázpedált a leállás elkerülése érdekében. Ekkor észbe kap, és onnantól tartja kiválóan az emelt fordulatszámot.

2 dolgora gondolok:
- pillangószelep ház takarítás
- alapjárati szelep csere   (még gyári)

Volt valakinek hasonló ? Hogyan orvosoltátok ?

Köszönet,
FD.

Meress kompressziot. Melegen is! Szivosor orvenylapok megvannak meg, vagy mar megetetted a motorral ?
Naplózva

blah blah blah
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9093 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:21:36 »

Meress kompressziot. Melegen is! Szivosor orvenylapok megvannak meg, vagy mar megetetted a motorral ?
A szívósorom-ban 70 ekm van, mert herélés helyett újat vettem rá amikor még nem volt ilyen horror az ára mint mostanában.Csendben van egyébként.
A kompressziómérés okát nem értem, az autó kiválóan működik, eltekintve attól hogy hideg motornál 2-3 gázpöccintés kell neki hogy észbe kapjon hogy tartania kellene a hidegindítási emelt alapjárati fordulatszámot, a pöcögtetés nélkül 2-3 másodperc küzdelem után leáll. A külső hőmérséklettől független a jelenség. Olajat nem eszi, fogyasztás rendben, nincs egyéb para vele. Onnatól hogy észbe kapott, bármilyen terhelési viszony mellett jó az alapjáratom,tehát furcsállnám ha az alapjárati szelep lenne a beteg. Ezért estem gondolkodóba... Üzemanyag szintjétől független a jelenség. Milyen szenzorok output-ja szól bele a hidegindításba ?
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.19 hétfő, 22:26:34 írta FokaDriver » Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9094 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:46:12 »

A szívósorom-ban 70 ekm van, mert herélés helyett újat vettem rá amikor még nem volt ilyen horror az ára mint mostanában.Csendben van egyébként.
A kompressziómérés okát nem értem, az autó kiválóan működik, eltekintve attól hogy hideg motornál 2-3 gázpöccintés kell neki hogy észbe kapjon hogy tartania kellene a hidegindítási emelt alapjárati fordulatszámot, a pöcögtetés nélkül 2-3 másodperc küzdelem után leáll. A külső hőmérséklettől független a jelenség. Olajat nem eszi, fogyasztás rendben, nincs egyéb para vele. Onnatól hogy észbe kapott, bármilyen terhelési viszony mellett jó az alapjáratom,tehát furcsállnám ha az alapjárati szelep lenne a beteg. Ezért estem gondolkodóba... Üzemanyag szintjétől független a jelenség. Milyen szenzorok output-ja szól bele a hidegindításba ?
Ok es a regi szivosorban megvoltak az orvenylapok ? Hat van fotengely, vezmu tengely jelado, vizhofok, folytoszelep poti meg mitomen meg mi. Inditasnal open loop rendszerben mukodik a motorvezerles. Ilyenkor nehany erzekelot nem vesz figyelembe a rendszer. pl. lambda szondak. Elore definialt program szerint vezerli a motort.
En meretnek egy kompressziot hidegen es melegen is es szepen csendben felkeszulnek a hengerfej felujitasra...kb. 150 penz

Kivanom, hogy ne legyen igazam !  szomoru1 wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.19 hétfő, 22:47:48 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #9095 Dátum: 2015.10.20 kedd, 08:05:23 »

A szívósorom-ban 70 ekm van, mert herélés helyett újat vettem rá amikor még nem volt ilyen horror az ára mint mostanában.Csendben van egyébként.
A kompressziómérés okát nem értem, az autó kiválóan működik, eltekintve attól hogy hideg motornál 2-3 gázpöccintés kell neki hogy észbe kapjon hogy tartania kellene a hidegindítási emelt alapjárati fordulatszámot, a pöcögtetés nélkül 2-3 másodperc küzdelem után leáll. A külső hőmérséklettől független a jelenség. Olajat nem eszi, fogyasztás rendben, nincs egyéb para vele. Onnatól hogy észbe kapott, bármilyen terhelési viszony mellett jó az alapjáratom,tehát furcsállnám ha az alapjárati szelep lenne a beteg. Ezért estem gondolkodóba... Üzemanyag szintjétől független a jelenség. Milyen szenzorok output-ja szól bele a hidegindításba ?

Nekem is ilyen volt egy motorcserém mindkét motornál ugyanez produkálta, de olvastam valahol, hogy ez normális, mert nincs visszatérő ág az üzemanyag rendszerbe, de lehet, hogy rosszul írom majd valaki akkor kijavít  gun
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9096 Dátum: 2015.10.20 kedd, 12:38:41 »

Nekem is ilyen volt egy motorcserém mindkét motornál ugyanez produkálta, de olvastam valahol, hogy ez normális, mert nincs visszatérő ág az üzemanyag rendszerbe, de lehet, hogy rosszul írom majd valaki akkor kijavít  gun

Ja, a FAQ-ban van egy írás, hogy erre vezethető vissza a probléma. Minden esetre ez is egy olyan dolog, mint hogy az MMT6-os váltók nehezen veszik a kettest hidegben, amíg nem melegszik be. Sok embernek van, és végleges, kipróbált, bizonyított megoldásról én még nem hallottam.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9097 Dátum: 2015.10.20 kedd, 13:40:37 »

Ok es a regi szivosorban megvoltak az orvenylapok ? Hat van fotengely, vezmu tengely jelado, vizhofok, folytoszelep poti meg mitomen meg mi. Inditasnal open loop rendszerben mukodik a motorvezerles. Ilyenkor nehany erzekelot nem vesz figyelembe a rendszer. pl. lambda szondak. Elore definialt program szerint vezerli a motort.
En meretnek egy kompressziot hidegen es melegen is es szepen csendben felkeszulnek a hengerfej felujitasra...kb. 150 penz

Kivanom, hogy ne legyen igazam !  szomoru1 wave
Meg voltak az örvénylapátok. A vákummembrán (vagy mi) volt leakasztva róla márkaszervíz által. Így vettem ismerőstől. Megkaptam minden előéletét az autónak. Óvatosságból kicseréltem a szívósort, hogy hibátlan szívósorba fúrják bele a gázinjektorokat mert hosszú távra terveztem az autót.  Nyilván nem fogok hengerfejet felújíttatni azért mert meg kell pöccintenem a gázpedált 3x, ha hidegindítok.  Tehát tiszteletben tartom a véleményed, és köszönöm is, de nem érzem egyensúlyban a tünetet és az ajánlott kezelést, egy ezt leszámítva hibátlan motor esetében.  Valami kisebb probléma lesz itt a megoldás kulcsa szerintem.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9098 Dátum: 2015.10.20 kedd, 14:24:15 »

Meg voltak az örvénylapátok. A vákummembrán (vagy mi) volt leakasztva róla márkaszervíz által. Így vettem ismerőstől. Megkaptam minden előéletét az autónak. Óvatosságból kicseréltem a szívósort, hogy hibátlan szívósorba fúrják bele a gázinjektorokat mert hosszú távra terveztem az autót.  Nyilván nem fogok hengerfejet felújíttatni azért mert meg kell pöccintenem a gázpedált 3x, ha hidegindítok.  Tehát tiszteletben tartom a véleményed, és köszönöm is, de nem érzem egyensúlyban a tünetet és az ajánlott kezelést, egy ezt leszámítva hibátlan motor esetében.  Valami kisebb probléma lesz itt a megoldás kulcsa szerintem.
A jeladók,vezetékek kontaktját végignézni egy kis wd40-nel(de lehet,hogy semmi értelme,mert azonkívül minden OK.)Nem ebben a szutyok időben. falbav
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9099 Dátum: 2015.10.20 kedd, 20:52:05 »

Nekem is ilyen volt egy motorcserém mindkét motornál ugyanez produkálta, de olvastam valahol, hogy ez normális, mert nincs visszatérő ág az üzemanyag rendszerbe, de lehet, hogy rosszul írom majd valaki akkor kijavít  gun

Nem. Ez egyaltlaan nem normalis, hogy hideg motornal beinditod es lefullad. Az mar normalis, ha mesz par km-t, megallsz es utana a szokasosnal tovabb kell inditozni. Ez utobbi az ocsositott uzemanyag rendszer mellektermeke. Elobbi viszont nem. Nalam hengerfej felujitas utan megszunt a problema. Inditod a motort es azonnal beall a hideginditasi alapjaratra. Egyaltalan nem ingadozik. Illetve most picit igen, mert ideiglenesen kiiktattam az orvenylap vezerlest  vigyor3 De erre szamitottam is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.20 kedd, 20:54:23 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 ... 175 176 177 178 179 180 181 [182] 183 184 185 186 187 188 189 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.052 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.