Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 18:21:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 256 257 258 259 260 261 262 [263] 264 265 266 267 268 269 270 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4196014 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13100 Dátum: 2017.12.23 szombat, 19:05:42 »

Lehet, hogy már ezt is a kínaiak gyártják.
Azért kíváncsi lennék erre a nem egészen 4 ezer Ft-os termosztátra.

https://www.banggood.com/Thermostat-Housing-For-Ford-Mondeo-MK3-2000-2007-1_82_0-Petrol-Engine-p-1005745.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
Szerintem ez lehet a korrekt ára, csak a többszörösen rátett pofátlanul nagy kereskedelmi árrés, meg szerelői jutalék, stb.. miatt adják ezeket 15-20-25e ft-ért. Az előállítási áruk fillérekbe kerülhet nagyobb szériában.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13101 Dátum: 2017.12.23 szombat, 20:27:37 »

Biztos vagy te ebben hogy létezik motorcraft termosztát?

Persze hiszen lehet venni, csak épp senki nem tudja biztosan ki gyártja nekik. Lehet, hogy a Mahle, lehet hogy más.
Nem hinném hogy kínai mert érdekes módon a gyári mindig évekig bírja.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13102 Dátum: 2017.12.23 szombat, 21:23:22 »

Persze hiszen lehet venni, csak épp senki nem tudja biztosan ki gyártja nekik. Lehet, hogy a Mahle, lehet hogy más.
Nem hinném hogy kínai mert érdekes módon a gyári mindig évekig bírja.
legtöbb gyártónál behr a gyári. én is megvettem a c4be, mert meglesz egy darabig, de szerintem az emberek 99%-a nem azt fogja választani nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13103 Dátum: 2017.12.24 vasárnap, 23:21:03 »

Sziasztok,

nyirkosabb, hideg időben, az első pár km-en rángat, dadog a kocsi. De kicsit fura módon, olyan hogy állok a gázon és mintha nem akarna menni,aztán egyszercsak megindul, közben néha bedadog. De amint bemelegszik, elmúlik. Mivel csak hidegen csinálja nem gondolnám, hogy a gyújtásrendszerben kellene keresni a hibát. Mi okozhat még ilyet?

Amire tippelek, hogy még tavaly nyáron ki volt dörzsölődve a főtengely jeladó kábele. Akkor azt forrasztva és szigszalagozva orvosoltam. Lehetséges hogy nem elég jó a szigetelés és oda bejut a pára ami okozz ezt a hibát? (Akkor is hasonló tünetek voltak)

Sziasztok,

ma este sötétben megnéztem nem húz-e át valahol a kábel. Beindítottam a motort, majd pillangószelepnél kézzel gázfröccsöt adva figyeltem látok-e szikrát. Nos, szikrát nem láttam. Rányomkodtam a gyertyakábel trafón lévő végeit, de amikor ezt megtettem, megrázott. vigyor3 Gondolom ezt nem nagyon lenne szabad neki csinálni, áthúz a kábel? Vagy a trafó a rossz?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #13104 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 09:57:36 »

Sziasztok,

ma este sötétben megnéztem nem húz-e át valahol a kábel. Beindítottam a motort, majd pillangószelepnél kézzel gázfröccsöt adva figyeltem látok-e szikrát. Nos, szikrát nem láttam. Rányomkodtam a gyertyakábel trafón lévő végeit, de amikor ezt megtettem, megrázott. vigyor3 Gondolom ezt nem nagyon lenne szabad neki csinálni, áthúz a kábel? Vagy a trafó a rossz?
ez abban az esetben normális, ha te vagy Thor a villámok ura... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13105 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 10:50:49 »

Szevasztok,

Kis tanács kellene, mostanában ritkábban használom az autót (heti 1-2 alk), és hidegen nehezebben indul,sokáig kell inditózni és pöcögtetni a gázt hogy elkapja, utána már szépen jár. Félmeleg, vagy meleg motorral indul kulcsra, pöcc-re. Akksira gondoltam, de forgatja lelkesen inditózáskor, szóval nem biztos...   

Van tippetek ? Bármi tanács ?

Köszönöm,   Boldog Karácsonyt!

FD.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #13106 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 11:01:27 »

Szevasztok,

Kis tanács kellene, mostanában ritkábban használom az autót (heti 1-2 alk), és hidegen nehezebben indul,sokáig kell inditózni és pöcögtetni a gázt hogy elkapja, utána már szépen jár. Félmeleg, vagy meleg motorral indul kulcsra, pöcc-re. Akksira gondoltam, de forgatja lelkesen inditózáskor, szóval nem biztos...   

Van tippetek ? Bármi tanács ?

Köszönöm,   Boldog Karácsonyt!

FD.
Talán az AC környékén lehet egy kis "reaktor szivárgás"...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13107 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 13:55:35 »

Szevasztok,

Kis tanács kellene, mostanában ritkábban használom az autót (heti 1-2 alk), és hidegen nehezebben indul,sokáig kell inditózni és pöcögtetni a gázt hogy elkapja, utána már szépen jár. Félmeleg, vagy meleg motorral indul kulcsra, pöcc-re. Akksira gondoltam, de forgatja lelkesen inditózáskor, szóval nem biztos...   

Van tippetek ? Bármi tanács ?

Köszönöm,   Boldog Karácsonyt!

FD.

Ha pöcögtetni kell a gázt akkor lehet, hogy trutyis a fojtószelep és vagy az alapjárati motor. Tisztítsd meg őket első körben.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13108 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 19:11:23 »

Szevasztok,

Kis tanács kellene, mostanában ritkábban használom az autót (heti 1-2 alk), és hidegen nehezebben indul,sokáig kell inditózni és pöcögtetni a gázt hogy elkapja, utána már szépen jár. Félmeleg, vagy meleg motorral indul kulcsra, pöcc-re. Akksira gondoltam, de forgatja lelkesen inditózáskor, szóval nem biztos...   

Van tippetek ? Bármi tanács ?

Köszönöm,   Boldog Karácsonyt!

FD.
Nem lehet, hogy az LPG rendszer kever be? Ha az előző napi leállításnál visszateszed benzinre, még járó motornál, majd ezután állítod csak le, akkor is nehezen indul a köv alkalommal?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13109 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 19:12:12 »

A "nem bonyolult a csere" végülis igaz, de azért készülj fel, hogy a csere után friss bőrt kell növeszteni a kezedre, mert körbe le lesz hámozva.  vigyor3

Megtörtént a  termosztát csere. 3-4km után középen áll a mutató meg se mozdul. Nyomorult egy mérnök volt aki odatervezte :-) köszi az infokat. 9400ért kaptam egy másik boltban.
Naplózva
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13110 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 19:19:05 »

Te autód, te életed, de rémlik ebből a fórumból hogy többen rab@sztak a nagyon olcsó termosztáttal, és végül gyárit vettek. Tekerj vissza, hogy ne költs 2x. Pláne hogy nincs nagy árkülönbözet.
Nem nagy árkülönbozet? közel a duplája. A szerelés a termosztát árának töredéke volt ismerősi alapon.
Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13111 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 21:31:28 »

Megtörtént a  termosztát csere. 3-4km után középen áll a mutató meg se mozdul. Nyomorult egy mérnök volt aki odatervezte :-) köszi az infokat. 9400ért kaptam egy másik boltban.
Milyen márkájút sikerült venni és honnan?
Naplózva
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13112 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 23:49:02 »

Milyen márkájút sikerült venni és honnan?
Vernet, autósbolt a beszállítót nem tudom.
Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13113 Dátum: 2017.12.26 kedd, 08:46:33 »

Vernet, autósbolt a beszállítót nem tudom.
Meg tudod nézni a műszerteszten hogy fokra hogy alakult a termosztát csere után a vízhőfok. Max meddig megy fel?
Naplózva
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13114 Dátum: 2017.12.27 szerda, 13:53:45 »

Meg tudod nézni a műszerteszten hogy fokra hogy alakult a termosztát csere után a vízhőfok. Max meddig megy fel?
Függőlegesen áll a mutató. A skála szerint az 90C körül lehet. ezek alapján megállapítom hogy már akkor se volt jó amikor vettem a kocsit csak még nem volt hideg és nem tűnt fel. Korábban is ingázott a mutató csak ugye nem ment le az az első vonal alá. (hideg sem volt)
 A fűtésem is jobb sőt már inkább be sem kapcsolom mert megsülök:-)
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13115 Dátum: 2017.12.27 szerda, 16:48:58 »

ez abban az esetben normális, ha te vagy Thor a villámok ura... vigyor3

A gyertyakábel trafóra menő pipa részén apró szakadások voltak, azt hiszem megtaláltam a hiba okát. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #13116 Dátum: 2017.12.28 csütörtök, 17:44:11 »

Sziasztok!
Ismét a segítségeteket kell kérnem....... Tegnap feldobta a műszerfal a motorlámpát.... hibakódot nem tudtam olvasni..... de mivel a vas úgyanúgy ment tovább, ahogy szokott nem gondoltaam hogy valami nagy lehet...
Azonban ma reggel a szívósor felől hallottam ezt a kereplő hangot....Gondoltam nincs más... megherélem.... Akkusaruk le...
Kemény munka leszedni is... de a lapátok jó állapotban voltak..... csak a tengely vége rázkodott .....
Rendben visszaraktam mindent, macerás egy meló.... a kábelokat is....
A szívósort kipucoltam, mert iszonyú koszos volt... mint egy kipufogó dob...
Elindítás után a motorhiba jelző elaludt kicsit késöbb.... ez most azért volt mert az akkusaruk le lettek véve?
Mi ez a sok kipufgó szútyok a szívosorban? EGR átengedne?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #13117 Dátum: 2017.12.28 csütörtök, 18:27:08 »

Sziasztok!
Ismét a segítségeteket kell kérnem....... Tegnap feldobta a műszerfal a motorlámpát.... hibakódot nem tudtam olvasni..... de mivel a vas úgyanúgy ment tovább, ahogy szokott nem gondoltaam hogy valami nagy lehet...
Azonban ma reggel a szívósor felől hallottam ezt a kereplő hangot....Gondoltam nincs más... megherélem.... Akkusaruk le...
Kemény munka leszedni is... de a lapátok jó állapotban voltak..... csak a tengely vége rázkodott .....
Rendben visszaraktam mindent, macerás egy meló.... a kábelokat is....
A szívósort kipucoltam, mert iszonyú koszos volt... mint egy kipufogó dob...
Elindítás után a motorhiba jelző elaludt kicsit késöbb.... ez most azért volt mert az akkusaruk le lettek véve?
Mi ez a sok kipufgó szútyok a szívosorban? EGR átengedne?
Válaszaitokat előre is köszönöm!

A tengely végén valszeg kopás van,és azért lóg,vagy a perselye kopott.Érdemes kiszedni mindent,és ledugózni a szívósor nyílásait a tengely helyén.
valószínű, hogy  a motorhiba lámpa is az egr miatt gyúlt.De kell az a hibakódolvasás.
Amúgy meg természetes(sajnos), hogy szutyok volt a szívósorban, hiszen a kipufogógáz az egr szelepen keresztül oda van visszavezetve.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #13118 Dátum: 2017.12.28 csütörtök, 19:21:43 »

A tengely végén valszeg kopás van,és azért lóg,vagy a perselye kopott.Érdemes kiszedni mindent,és ledugózni a szívósor nyílásait a tengely helyén.
valószínű, hogy  a motorhiba lámpa is az egr miatt gyúlt.De kell az a hibakódolvasás.
Amúgy meg természetes(sajnos), hogy szutyok volt a szívósorban, hiszen a kipufogógáz az egr szelepen keresztül oda van visszavezetve.
Akkor a lámpa valószínüleg azért aludt el, mert az akksi ki lett kötve?
Akkor legkozelebb ki lesz herélve a szívósor....
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #13119 Dátum: 2017.12.28 csütörtök, 19:23:32 »

Akkor a lámpa valószínüleg azért aludt el, mert az akksi ki lett kötve?
Akkor legkozelebb ki lesz herélve a szívósor....
elképzelhető,de a tárolóban biztos benne lesz a hibakód.Addig heréld ki,míg nem csócsálja meg az örvénylapátokat a moci.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13120 Dátum: 2017.12.29 péntek, 21:20:21 »

elképzelhető,de a tárolóban biztos benne lesz a hibakód.Addig heréld ki,míg nem csócsálja meg az örvénylapátokat a moci.

És erről mi a véleményetek?
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-MK3-Duratec-Inlet-Manifold-Flaps-x-4-1317276/162002880100?epid=1809749052&hash=item25b81fc664:g:PfcAAOSweNxZkxz-
érdemes ilyet rendelni?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13121 Dátum: 2017.12.30 szombat, 07:26:29 »


Attól függ. A korai verziókban narancssárga lapátok voltak, azokat nem lehet cserélni. Amiben fekete van, azokat lehet, de szükség lehet a csapágyakra is, mert azok is elkopnak.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13122 Dátum: 2018.01.02 kedd, 21:20:53 »

A gyertyakábel trafóra menő pipa részén apró szakadások voltak, azt hiszem megtaláltam a hiba okát. vigyor3

Kugler féle kábeleim voltak, és egy pozitív élmény, hogy az ismeretlen eredetű, szemmel láthatóan külsérelmi szakadások miatt kialakult kábelhibát garanciában intézte. Csak annyi költségem volt hogy visszajuttassam neki a cuccot. Ő javított és másnap postázta is vissza. Szerintem ez elég korrekt hozzáállás a részéről. eljen

Szóval én ezután főleg erősen ajánlott státuszba tettem a Kugler szettet. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #13123 Dátum: 2018.01.10 szerda, 22:05:23 »

Sziasztok!!
Az egyik kollégámnak van egy MK3 1.8-as Mondeoja 125 Le.
Azt mondja,hogy olyat csinál a kocsi,hogy ha gázt ad akkor felpörög a motor majd utána fokozatosan kezd el gyorsulni.
Szerintetek mi lehet a kocsi baja??
Én azt mondtam neki,hogy szerintem a kuplungos,de nem biztos.
Meg még olyan kérdésem lenne,hogy a benzines mondeoban is kettős tömegű lendkerék van??
Várom válaszotok!!!
Üdv.: István
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13124 Dátum: 2018.01.10 szerda, 23:31:09 »

Sziasztok!!
Az egyik kollégámnak van egy MK3 1.8-as Mondeoja 125 Le.
Azt mondja,hogy olyat csinál a kocsi,hogy ha gázt ad akkor felpörög a motor majd utána fokozatosan kezd el gyorsulni.
Szerintetek mi lehet a kocsi baja??
Én azt mondtam neki,hogy szerintem a kuplungos,de nem biztos.
Meg még olyan kérdésem lenne,hogy a benzines mondeoban is kettős tömegű lendkerék van??
Várom válaszotok!!!
Üdv.: István
Jó eséllyel kuplungos,ha jól rémlik a korai 2002.10. előtti 1.8-asokba még 1tömegű ment,,,de majd a guruk tudják ezt pontosan.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #13125 Dátum: 2018.01.13 szombat, 18:35:42 »

Sziasztok!
Ma este cserbenhagyott az autóm…
Mindenféle előjel nélkül, piros lámpánál állva, leestek a mutatók, eltűntek a visszajelzések, és a motor is csak dadogott, mintha csak egy henger járt volna, aztán leállt. Indítóztam de csak szapora kattogás volt a válasz. Hétfőn szállíttatom szervizbe, mert ötletem sincs mi lehet. Szerintetek mire készüljek? Mi lehet a kínja?
Robi
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #13126 Dátum: 2018.01.13 szombat, 18:40:25 »

Sziasztok!
Ma este cserbenhagyott az autóm…
Mindenféle előjel nélkül, piros lámpánál állva, leestek a mutatók, eltűntek a visszajelzések, és a motor is csak dadogott, mintha csak egy henger járt volna, aztán leállt. Indítóztam de csak szapora kattogás volt a válasz. Hétfőn szállíttatom szervizbe, mert ötletem sincs mi lehet. Szerintetek mire készüljek? Mi lehet a kínja?
Robi

Tegyetek bele egy másik akksit, ha azzal beindul, akkor generátor. Konkrétan nincs töltésed. Például...
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #13127 Dátum: 2018.01.13 szombat, 18:50:49 »

Tegyetek bele egy másik akksit, ha azzal beindul, akkor generátor. Konkrétan nincs töltésed. Például...
Kösz, megpróbálom, de előtte nem kellett volna a töltésjelzőnek világítani?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13128 Dátum: 2018.01.13 szombat, 22:49:21 »

Kösz, megpróbálom, de előtte nem kellett volna a töltésjelzőnek világítani?

Nem feltétlen. Nekem úgy ment tönkre a generátorom, hogy soha nem jelzett.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #13129 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 11:26:01 »

Nem feltétlen. Nekem úgy ment tönkre a generátorom, hogy soha nem jelzett.
Más lesz, nem generátor... Egy éjszaka a hó alatt... reggel indítóztam, simán beindult. Alapjáraton megy, de gázadásra fuldoklik, erőtlen. Menni nem tudok vele, hétfőn tréler lesz a szerelőig. Remélem nem az van, hogy melegen megszorult a motor, és hidegen azért sikerült elindítani! (Olaj, víz volt benne, mindegyik a megfelelő helyen  vigyor3)
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13130 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 13:24:50 »

Más lesz, nem generátor... Egy éjszaka a hó alatt... reggel indítóztam, simán beindult. Alapjáraton megy, de gázadásra fuldoklik, erőtlen. Menni nem tudok vele, hétfőn tréler lesz a szerelőig. Remélem nem az van, hogy melegen megszorult a motor, és hidegen azért sikerült elindítani! (Olaj, víz volt benne, mindegyik a megfelelő helyen  vigyor3)

Benzinszivattyú gyanús, de akár gyújtásrendszer is lehet. Ez utóbbit szemrevételezéssel te is le tudod ellenőrizni.(kábelen szakadás, gyertya állapota, trafón repedés, égésnyomok)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #13131 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 21:45:38 »

Benzinszivattyú gyanús, de akár gyújtásrendszer is lehet. Ez utóbbit szemrevételezéssel te is le tudod ellenőrizni.(kábelen szakadás, gyertya állapota, trafón repedés, égésnyomok)
Üzemanyagellátást nem valószínűsítem, mert gázzal mentem, amikor a hiba jelentkezett, és benzinnel is ugyanaz a helyzet. A gyújtás már lehet, mert az utóbbi időben hajlamos volt 2000-es fordulat környékén rángatózni, bár nem értem miért, hiszen 19e km-rel ezelőtt cseréltem a triumvirátust, (NGK minden).
Mindenesetre köszönöm a tippeket. Majd a szerelőnél kiderül mi a helyzet.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13132 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 09:44:42 »

Üzemanyagellátást nem valószínűsítem, mert gázzal mentem, amikor a hiba jelentkezett, és benzinnel is ugyanaz a helyzet. A gyújtás már lehet, mert az utóbbi időben hajlamos volt 2000-es fordulat környékén rángatózni, bár nem értem miért, hiszen 19e km-rel ezelőtt cseréltem a triumvirátust, (NGK minden).
Mindenesetre köszönöm a tippeket. Majd a szerelőnél kiderül mi a helyzet.
Az LPG üzem szereti kinyírni a gyújtásrendszert. Szóval a 19e km rel ezelőtti csere még nem zárja ki, hogy ismét azzal lenne a baj.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #13133 Dátum: 2018.01.16 kedd, 10:15:12 »

Más lesz, nem generátor... Egy éjszaka a hó alatt... reggel indítóztam, simán beindult. Alapjáraton megy, de gázadásra fuldoklik, erőtlen. Menni nem tudok vele, hétfőn tréler lesz a szerelőig. Remélem nem az van, hogy melegen megszorult a motor, és hidegen azért sikerült elindítani! (Olaj, víz volt benne, mindegyik a megfelelő helyen  vigyor3)
Telefonált a szerelő, mégis a generátor adta be a kulcsot...
De hogy miért nem volt előjel, azt továbbra sem értem. Sem töltésjelző (akkor minek van?), sem lámpaelhalványulás (este látszania kellett volna). Tanulság: beszerzek egy fedélzeti feszültségmérőt...
Köszönöm mindenkinek a segítő tippeket!  worship
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13134 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 15:49:57 »

Sziasztok!

Ha teljesen bemelegszik a motor a venti folyamat megy és nem áll le. Műszerteszten 98-100 fokos a víz (tudom hogy ez se sok). Előtte kb 10-15 km-ig nézve hőfokot, állva alapjáraton is bekapcsol ha fel megy 98-ra de utána pár másodperc és vissza is hűti majd le áll a venti. Ezt csinálja egy ideig aztán nem hűti vissza és pörög folyamat.
A venti csatiját le húzva is próbáltam, hogy úgy mit csinál, akkor sem melegszik tovább, akkor is meg áll 98-100 között. Nem értem hogy miért csinálja ezt, ha teljesen bemelegszik.   rinya

Termosztát gyári, ami kell bele.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13135 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 18:55:56 »

Sziasztok!

Ha teljesen bemelegszik a motor a venti folyamat megy és nem áll le. Műszerteszten 98-100 fokos a víz (tudom hogy ez se sok). Előtte kb 10-15 km-ig nézve hőfokot, állva alapjáraton is bekapcsol ha fel megy 98-ra de utána pár másodperc és vissza is hűti majd le áll a venti. Ezt csinálja egy ideig aztán nem hűti vissza és pörög folyamat.
A venti csatiját le húzva is próbáltam, hogy úgy mit csinál, akkor sem melegszik tovább, akkor is meg áll 98-100 között. Nem értem hogy miért csinálja ezt, ha teljesen bemelegszik.   rinya

Termosztát gyári, ami kell bele.
Melyik termosztát való bele? Az elektromos csatlakozó nélküli? Mikor lett benne termosztát cserélve? Milyen márkájú és honnan lett vásárolva?
Naplózva
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13136 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 20:16:14 »

Melyik termosztát való bele? Az elektromos csatlakozó nélküli? Mikor lett benne termosztát cserélve? Milyen márkájú és honnan lett vásárolva?

Csatlakozó nélküli (nem fűtött), nincs egy éve tavaly március környékén, gyári Ford, Cromax-ról.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13137 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 06:44:08 »

Csatlakozó nélküli (nem fűtött), nincs egy éve tavaly március környékén, gyári Ford, Cromax-ról.
Így már értem! Olvass vissza, nézd még a hozzászólásaimat, ott egyértelműen megtalálod a hiba okát!
Naplózva
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13138 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 10:34:30 »

Sziasztok ! van egy 2004.08. hónapba gyártott 1.8 (125 le) benzines mondeom. Sajnos bele estem abba a hibába, hogy mahle márkájú 98 fokon nyitó csatlakozóval ellátott termosztátot vetem bele ami 1 hónapja lett belerakva (ezt ajánlotta a kereső a weben). Most olvastam itt utólag a fórumon, hogy ebbe a motorba már a 90. fokon nyitó gyári termosztát való. Nálam is jelentkezett az,hogy ha bemelegszik állandóan megy a hűtő ventilátor még hideg időbe is, amúgy más hibája a lassú bemelegedés problémája megoldódott. Kérdésem az, hogy megéri e lecserélni a gyárira, lesz e valami baja attól hogy így használom vagy esetleg van e valami utólagos megoldás a problémára?

a válaszokat előre is köszönöm !
Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13139 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 17:37:10 »

Sziasztok ! van egy 2004.08. hónapba gyártott 1.8 (125 le) benzines mondeom. Sajnos bele estem abba a hibába, hogy mahle márkájú 98 fokon nyitó csatlakozóval ellátott termosztátot vetem bele ami 1 hónapja lett belerakva (ezt ajánlotta a kereső a weben). Most olvastam itt utólag a fórumon, hogy ebbe a motorba már a 90. fokon nyitó gyári termosztát való. Nálam is jelentkezett az,hogy ha bemelegszik állandóan megy a hűtő ventilátor még hideg időbe is, amúgy más hibája a lassú bemelegedés problémája megoldódott. Kérdésem az, hogy megéri e lecserélni a gyárira, lesz e valami baja attól hogy így használom vagy esetleg van e valami utólagos megoldás a problémára?

a válaszokat előre is köszönöm !
Nem fontos gyári, csak 90 fok körüli legyen. 88-92 fok.A hűtőventillátor élettartama is le fog csökkenni aminek a cseréje nem olcsó mulatság.
Naplózva
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13140 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 21:18:10 »

Így már értem! Olvass vissza, nézd még a hozzászólásaimat, ott egyértelműen megtalálod a hiba okát!

Konkrétan nem tudom melyik hozzászólásodra gondoltál.  vigyor3
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13141 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 21:39:17 »

Konkrétan nem tudom melyik hozzászólásodra gondoltál.  vigyor3
[/quote
Erre:
Sikerült megoldani a problémát. Ajánlom mindenki figyelmébe aki termosztátot cserél, vagy cserélt az autójában.
A fűtőpatron nélküli termosztátokba /amelyiknél nincs elektromos csatlakozó/ többféle nyitási hőfokú létezik-márkától függetlenül. Ez van amikor rá van írva a termosztátra valamilyen módon /lézergravírozás valamelyik fém alkatrészen, pld vernet-calorstat, vagy matrica a termosztát házon, pld mahle. Van amelyiken semmilyen nyitási hőfok sincs feltüntetve sehol, még a dobozon sem pld. a cromaxnál gyáriként árult motorad-on. A fűtőpatron nélküli termosztátos -ba 88 vagy 90 fokos termosztát való. Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát. Így a hűtőmotor rengeteget megy hiába. A motor hőmérséklete is megemelkedik a termosztát nyitási hőfoka felé egy két fokkal.
Normális nyitási hőfokú termosztát esetén a motor hőmérséklete visszaesik kb 92-95 fokra, felé csak nagyon hosszú alapjárati üzem  /vagy nagy hőség/ emelkedik a víz hőmérséklete. 98 foknál bekapcsol a fűtőventillátor, de ekkor már nyitva van a termosztát /kb90fok nyitási hőmérséklet/ a motor kb 15 másodpercen belül visszahül kb 92-93 fokra. Ezután a ventilátor kikapcsol. Így kell működni ha jó a rendszer, már nekem is így működik.
A cromaxnál alvázszám alapján kétszer adtak rossz nyitási hőmérsékletű termosztátot. Már a szerelőm is hülyének nézett, hogy nem igaz hogy egymás után két termosztát a rossz.Szerinte itt valami más baj lesz... Vízkeverő, vízhőfok jeladó, hűtörendszer tisztítás stb... Nem a termosztátok voltak rosszak, csak nem ebbe az autóba valók.Magasabb a nyitási hőfokuk mint 90 fok. Ugyanilyen kinézetű termosztátok valók egyes mazda és volvo tipusokba. Az is lehet hogy ba is raknak 95 fok vagy feletti nyitási hőmérsékletű termosztátokat egyes éghajlati helyeken, de akkor ott a motorvezérlő szoftverben átírják a fűtőventilátor kapcsolási fokát is magasabbra. Így a motor pár fokkal magasabban üzemel, de mégsem megy egyfolytában hiába a hűtőmotor. Ez csak az én elgondolásom.
Remélem segítettem aki termosztát problémával küzd majd. Ez a termosztátcsere project bele került vagy 70000 ft-ba, egy pár nap idegeskedésbe, de megérte.
/nekem a mahle 88 fokos termosztát lett végül a jó/
Naplózva
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #13142 Dátum: 2018.01.30 kedd, 10:24:15 »

Konkrétan nem tudom melyik hozzászólásodra gondoltál.  vigyor3
[/quote
Erre:
Sikerült megoldani a problémát. Ajánlom mindenki figyelmébe aki termosztátot cserél, vagy cserélt az autójában.
A fűtőpatron nélküli termosztátokba /amelyiknél nincs elektromos csatlakozó/ többféle nyitási hőfokú létezik-márkától függetlenül. Ez van amikor rá van írva a termosztátra valamilyen módon /lézergravírozás valamelyik fém alkatrészen, pld vernet-calorstat, vagy matrica a termosztát házon, pld mahle. Van amelyiken semmilyen nyitási hőfok sincs feltüntetve sehol, még a dobozon sem pld. a cromaxnál gyáriként árult motorad-on. A fűtőpatron nélküli termosztátos -ba 88 vagy 90 fokos termosztát való. Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát. Így a hűtőmotor rengeteget megy hiába. A motor hőmérséklete is megemelkedik a termosztát nyitási hőfoka felé egy két fokkal.
Normális nyitási hőfokú termosztát esetén a motor hőmérséklete visszaesik kb 92-95 fokra, felé csak nagyon hosszú alapjárati üzem  /vagy nagy hőség/ emelkedik a víz hőmérséklete. 98 foknál bekapcsol a fűtőventillátor, de ekkor már nyitva van a termosztát /kb90fok nyitási hőmérséklet/ a motor kb 15 másodpercen belül visszahül kb 92-93 fokra. Ezután a ventilátor kikapcsol. Így kell működni ha jó a rendszer, már nekem is így működik.
A cromaxnál alvázszám alapján kétszer adtak rossz nyitási hőmérsékletű termosztátot. Már a szerelőm is hülyének nézett, hogy nem igaz hogy egymás után két termosztát a rossz.Szerinte itt valami más baj lesz... Vízkeverő, vízhőfok jeladó, hűtörendszer tisztítás stb... Nem a termosztátok voltak rosszak, csak nem ebbe az autóba valók.Magasabb a nyitási hőfokuk mint 90 fok. Ugyanilyen kinézetű termosztátok valók egyes mazda és volvo tipusokba. Az is lehet hogy ba is raknak 95 fok vagy feletti nyitási hőmérsékletű termosztátokat egyes éghajlati helyeken, de akkor ott a motorvezérlő szoftverben átírják a fűtőventilátor kapcsolási fokát is magasabbra. Így a motor pár fokkal magasabban üzemel, de mégsem megy egyfolytában hiába a hűtőmotor. Ez csak az én elgondolásom.
Remélem segítettem aki termosztát problémával küzd majd. Ez a termosztátcsere project bele került vagy 70000 ft-ba, egy pár nap idegeskedésbe, de megérte.
/nekem a mahle 88 fokos termosztát lett végül a jó/

Köszi.  wave
Ami benne van az elvileg 90 fokon kéne neki nyitni.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #13143 Dátum: 2018.02.02 péntek, 14:08:28 »

Sziasztok,

Elnézést, hogy csak volt Mondeosként kérdezek, de eddig ez az egyetlen fórum, ahol érdemi segítséget kaptam mindig is. Amúgy ford 1.4 benzin FXJA és már kiidegelt. Már több helyen próbáltam segítséget kérni, de érdemben semmi.

Szóval az autó sz@rul fogyaszt, nem megy, ha rálépsz a gázra, akkor nem történik semmi, csak mintha rágógumin húznák. Amúgy 2000 felett lehet használni, de nem az igazi.

Az elmúlt egy évben ezek lettek cserélve: teljes kuplungszett, gyertyák, gyertyakábelek, gyújtáselosztó(vagyis gyújtótrafó), benzinszűrő..összes egyéb szűrő olajcserekor. Ezek csak azok, amikkel összefügghet.

Abban kérnék tanácsot,hogy forscannel milyen értékeket mérjek, amiből kicsit közel lehetne kerülni a megoldáshoz?
Lambdaszonda értékekre gondoltam így utánaolvasva, de nem nagyon értek hozzá.

Gyári műszeres diagnosztika nem fér most bele, mert ez a *** most húzott ki újabb 100k-t a zsebemből a fékekre.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #13144 Dátum: 2018.02.02 péntek, 15:30:39 »

Csináltam pár mérést. Ha esetleg valaki megnézné Forscannel, tudnék örülni.

Én úgy látom,hogy az első lambdaszonda jó, a map szenzor is jó. A kettes lambdaszonda mintha... Viszont ha ez van a katalizátornál, akkor izé...azt már kisavazták és kintebb emelték a szenzort elvileg.

https://www.dropbox.com/s/3s1r2kxwsvr0274/m%C3%A9r%C3%A9s%201.fsl?dl=0
https://www.dropbox.com/s/shi8sgtu1v8tp0e/m%C3%A9r%C3%A9s%204.fsl?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9pidfz9nck09vz3/m%C3%A9r%C3%A9s%202000%20rpm.fsl?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wizyo5bcnbz9s0m/m%C3%A9r%C3%A9s%20csak%20alapj%C3%A1rat.fsl?dl=0
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #13145 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 11:30:48 »

Sziasztok.
Sok helyen olvastam az olaj fogyasztás problémáját a benzines motoroknál. Ennek javítása mivel jár? Elég lehet gyűrűzni,vagy inkább fúrás,új dugók,stb? Költséghatékonyan,de hosszútávú megoldásként...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #13146 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 11:43:59 »

Sziasztok.
Sok helyen olvastam az olaj fogyasztás problémáját a benzines motoroknál. Ennek javítása mivel jár? Elég lehet gyűrűzni,vagy inkább fúrás,új dugók,stb? Költséghatékonyan,de hosszútávú megoldásként...
nincs költséghatékony megoldás.kb 5kiló a teljes felújítás.Talán a motorcsere  legolcsóbb,de ugye abba sem lehet belelátni,és már az is megette a kenyere javát,10év felett...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #13147 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 11:53:49 »

nincs költséghatékony megoldás.kb 5kiló a teljes felújítás.Talán a motorcsere  legolcsóbb,de ugye abba sem lehet belelátni,és már az is megette a kenyere javát,10év felett...

Szóval csak egy gyűrűzés nem megoldás...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #13148 Dátum: 2018.02.11 vasárnap, 12:15:10 »

Szóval csak egy gyűrűzés nem megoldás...
nem,mert a henger kopott marad.A főtengelyről meg már ne is beszéljünk...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
baranyg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Új hozzászólás #13149 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 20:07:57 »

SZiasztok!

Valaki tapasztalt már olyat, hogy amikor a klímakopresszor megy (kuplung elég hangosan kattan), akkor alapjárat elkezd hinzátni? Nem sokat, kb +-50 fordulat/perc-et. A másik, hogy állandóan katalizátor hatásfok hibára panaszkodik. (P0420 talán). Merre keressem, mit mérjek ezen sz-ron? Az elmúlt 6 hónapban ami cserélve lett.

- generátor (új gyári)
- tmap (új gyári)
- első lambda ( új gyári)
- hátsó lambda (új DENSO)
- alapjárati szabályzó (új nem gyári)
- katalizátor (új nem gyári)
- gyújtáskábelek (új) / gyújtásrafó (új BOSCH)  / gyertyák (gyári)

Előre is köszönök minden tanácsot.

Gábor
Naplózva

Mondeo GHIA 2001 2.0 CJBA
Oldalak: 1 ... 256 257 258 259 260 261 262 [263] 264 265 266 267 268 269 270 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.062 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.