Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:57:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 269 270 271 272 273 274 275 [276] 277 278 279 280 281 282 283 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661964 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13750 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 10:48:10 »

Fekete a belseje, de nem tűnik úgy, hogy lerakodások vannak benne.
Malfunction Indicator Lamp-t nem kapcsolta (eddig). Smiley
Most egy kicsit hosszabb útra megyünk, de előtte nem tudom kivenni a dugót az EGR-ből. Nem lesz baja a kocsinak?

Majd kapcsolja....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13751 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 10:51:30 »

Elég furi mert a benzines általában 20km-en belül kapcsolja az lámpát. Benzines, itt vagy můködik az EGR vagy nem. Kész, ennyi. Nem kell dugózgatni, azzal játszanak csak a dizlisek.

Nem feltétlenül kapcsolja "az lámpát"  rövid út után. vigyor3
Ha teszteli az áramlást és hibát talál, akkor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13752 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 15:45:50 »

Nem feltétlenül kapcsolja "az lámpát"  rövid út után. vigyor3
Ha teszteli az áramlást és hibát talál, akkor.

Hogy te miket ki nem szúrsz bakker... beka3
Ja, "ha" teszteli, amit meg is tesz előbb utóbb.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #13753 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 17:58:13 »

Majd kapcsolja....
Hát kapcsolta.  nyes
Sajnos nem csak amiatt jelezhet szegény autó. Alig megy, szerintem már csak három henger megy és még meg kell tennünk 100 km-t.   rinya Gyertyák(motocraft),kábel (valeo) már cserélve,a célállomásra már megrendeltem a gyújtótrafót (hella). Csak jussunk el odáig.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13754 Dátum: 2019.08.05 hétfő, 18:01:01 »

Hát kapcsolta.  nyes
Sajnos nem csak amiatt jelezhet szegény autó. Alig megy, szerintem már csak három henger megy és még meg kell tennünk 100 km-t.   rinya Gyertyák(motocraft),kábel (valeo) már cserélve,a célállomásra már megrendeltem a gyújtótrafót (hella). Csak jussunk el odáig.

Egy katalizátort is hozass a trafó mellé  vigyor3
Naplózva
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #13755 Dátum: 2019.08.06 kedd, 12:12:14 »

Sziasztok!

Megint a hozzértők segítségét szeretném kérni.
Adott  az MK3as 1.8 as benyás Mondeom, ami 2006os és 5 ajtós.
Minden sebesség fokozatban 1800-2500 as fordulatszám között "csattognak" a szelepek.
( nekem olyannak tünik, mint annak idején a Ladás korszakomban, 40 km/h sebességnél erőssen ráléptem a gázra 4. fokozatban
akkor hallottam ezt a csattogó, kopogó hangot. Tán lesz köztetek aki emlékszik ilyenre )

Visszaolvasva a fórumon, azt gondolom, hogy ti "kopogásos égésnek" neveznétek,
Arra jutottam, hogy a kopogás érzékelő lehet a hibás, de javítsatok ki kérlek ha tévedek.

Kérdés: 1. hol találom ezt a vackot ?
            2. nem régen újítatták fel a szívósort ( lehet hogy ehez hozzányultak és nem lett meghúzva, vagy rosszul lett visszarakva, esetleg
                más orvosolható hiba történhetett vagy sem? )
            3. a cromaxnál 2 félét lehet kapni. gyári 40 K más gyártótól 11k  tapasztalatotok alapján érdemes kisérletezni az olcsobbal ?
                ( óriási az árkülömbség !! )

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett, de próbáltam minden tájékoztatást megadni.

Köszi  a válszokat előre is.

Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13756 Dátum: 2019.08.06 kedd, 12:37:34 »

Sziasztok!

Megint a hozzértők segítségét szeretném kérni.
Adott  az MK3as 1.8 as benyás Mondeom, ami 2006os és 5 ajtós.
Minden sebesség fokozatban 1800-2500 as fordulatszám között "csattognak" a szelepek.
( nekem olyannak tünik, mint annak idején a Ladás korszakomban, 40 km/h sebességnél erőssen ráléptem a gázra 4. fokozatban
akkor hallottam ezt a csattogó, kopogó hangot. Tán lesz köztetek aki emlékszik ilyenre )

Visszaolvasva a fórumon, azt gondolom, hogy ti "kopogásos égésnek" neveznétek,
Arra jutottam, hogy a kopogás érzékelő lehet a hibás, de javítsatok ki kérlek ha tévedek.

Kérdés: 1. hol találom ezt a vackot ?
            2. nem régen újítatták fel a szívósort ( lehet hogy ehez hozzányultak és nem lett meghúzva, vagy rosszul lett visszarakva, esetleg
                más orvosolható hiba történhetett vagy sem? )
            3. a cromaxnál 2 félét lehet kapni. gyári 40 K más gyártótól 11k  tapasztalatotok alapján érdemes kisérletezni az olcsobbal ?
                ( óriási az árkülömbség !! )

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett, de próbáltam minden tájékoztatást megadni.

Köszi  a válszokat előre is.



Miből is gondolod, hogy a kopogás érzékelő a hibás?
Mert benne a nevében a kopogás szó?  vigyor3

A kopogás érzékelő érzékeli a kopogásos égést, nem okozza!

Aztán az is lehet, hogy mechanikai hiba.

Megfelelő diagnosztizálás nélkül értelmetlen cserélgetni alkatrészeket......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #13757 Dátum: 2019.08.06 kedd, 13:41:07 »

Egy katalizátort is hozass a trafó mellé  vigyor3
No, belement végre a Hella gyújtástrafó és csodásan jár a motor.
A katalizátorra én is sajnálkozva gondoltam miközben három hengerrel mentem.  falbav
Talán csak nem pusztult meg. Imádkozom érte.  worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #13758 Dátum: 2019.08.06 kedd, 14:34:24 »

Miből is gondolod, hogy a kopogás érzékelő a hibás?
Mert benne a nevében a kopogás szó?  vigyor3

A kopogás érzékelő érzékeli a kopogásos égést, nem okozza!

Aztán az is lehet, hogy mechanikai hiba.

Megfelelő diagnosztizálás nélkül értelmetlen cserélgetni alkatrészeket......



Természetesen nem a neve miatt, felesleges gúnyolódni.  
Nem vagyok autószerelő és még rutinom sincs benne ( sajnos )
Most nem találom, hogy hol, de előzőekben azt olvastam, ( ha nem értettem félre )
hogy megváltozott terhelés és vagy nagyobb fordulat hatására nő az előgyújtás, és ha ez túl sok akkor a kopogás érzékelő érzékeli a kopogást és a másodperc tört része alatt utána szabályoz vagy jelet ad a szabályzásra. ( vagy valami hasonló )
Innen fordult meg ez az elvetemült gondolat a fejemben, hogy esetleg hibás lehet.

Mechanikai hibára nem gondolok mert a megjelölt fordulatszámon kívüli tartományban ez a hiba nem jelentkezik.
Legalábbis számomra nem halható.

Ezért kértem a hozzáértők segítségét. A 3 kérdés közül  egyre se kaptam választ.
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.06 kedd, 17:12:01 írta KIR-ály » Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13759 Dátum: 2019.08.06 kedd, 15:04:39 »


Természetesen nem a neve miatt, felesleges gúnyolódni.  
Nem vagyok autószerelő és még rutinom sincs benne ( sajnos )
Most nem találom, hogy hol, de előzőekben azt olvastam, ( ha nem értettem félre )
hogy megváltozott terhelés és vagy nagyobb fordulat hatására nő az előgyújtás, és ha ez túl sok akkor a kopogás érzékelő érzékeli a kopogást és a másodperc tört része alatt utána szabályoz vagy jelet ad a szabályzásra. ( vagy valami hasonló )
Innen fordult meg ez az elvetemült gondolat a felyemben, hogy esetleg hibás lehet.

Mechanikai hibára nem gondolok mert a megjelőlt fordulatszámon kívüli tartományban eza hiba nem jelentkezik.
Legalábbis számomra nem halható.

Ezért kértem a hozzáértők segítségét. A 3 kérdés közül  egyre se kaptam választ.


Mi ez, számonkérés?  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.06 kedd, 15:06:14 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #13760 Dátum: 2019.08.06 kedd, 18:07:20 »


Mi ez, számonkérés?  wow1


Számonkérés ??  Nem nem.

Ez egy fórum. ( mint sok másik is ) Többek között azért van, hogy ha valakinek problémája adódna, és feltesz avval kapcsolatban kérdést vagy kérdéseket,
akkor aki érdemben tud rá válaszolni, és van benne segítő szándék akkor válaszol rá.  wave
Ahogy én is tenném ha mondjuk a zárt savas ólom akkumulátorok rekombinációs elvével, vagy esetleg a kettős vagy delta konverziós inverterekkel kapcsolatban
kérdezne tőlem valaki, valamit.
Nem tennék sértő megjegyzéseket rá azért, mert nem ért hozzá annyira, mint én.
Természetesen nem érthetünk mindenhez, de mint egy bölcs mondta vala " nem az a buta aki nem ért valamihez, hanem az a ki nem kérdezi meg, ha szüksége van a tudásra"
Ezért aztán vettem a bátorságot és feltettem három egyszerűnek tűnő kérdést, olyan embereknek akik valószínűleg ehez jobban értenek mint én.
Amit te a válaszodban írtál az egyáltalán nem volt Meg Győző. Pontosabban csak arról győzött meg, hogy cinikusan és gúnyosan kezeltél engem is,
mint itt sok másik hozzászólót, akiknek szintén nem volt  olyan szakmai tudása mint amit te elvárnál más emberektől.

Visszatérve a kérdésedre. Megint mondom. nem számonkérés, csupán jelzés arra, hogy a hozzászólásod nem volt válasz egyik kérdésemre sem.
Ezért semmilyen segítséget nem adott.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13761 Dátum: 2019.08.06 kedd, 19:19:30 »


Számonkérés ??  Nem nem.

Ez egy fórum. ( mint sok másik is ) Többek között azért van, hogy ha valakinek problémája adódna, és feltesz avval kapcsolatban kérdést vagy kérdéseket,
akkor aki érdemben tud rá válaszolni, és van benne segítő szándék akkor válaszol rá.  wave
Ahogy én is tenném ha mondjuk a zárt savas ólom akkumulátorok rekombinációs elvével, vagy esetleg a kettős vagy delta konverziós inverterekkel kapcsolatban
kérdezne tőlem valaki, valamit.
Nem tennék sértő megjegyzéseket rá azért, mert nem ért hozzá annyira, mint én.
Természetesen nem érthetünk mindenhez, de mint egy bölcs mondta vala " nem az a buta aki nem ért valamihez, hanem az a ki nem kérdezi meg, ha szüksége van a tudásra"
Ezért aztán vettem a bátorságot és feltettem három egyszerűnek tűnő kérdést, olyan embereknek akik valószínűleg ehez jobban értenek mint én.
Amit te a válaszodban írtál az egyáltalán nem volt Meg Győző. Pontosabban csak arról győzött meg, hogy cinikusan és gúnyosan kezeltél engem is,
mint itt sok másik hozzászólót, akiknek szintén nem volt  olyan szakmai tudása mint amit te elvárnál más emberektől.

Visszatérve a kérdésedre. Megint mondom. nem számonkérés, csupán jelzés arra, hogy a hozzászólásod nem volt válasz egyik kérdésemre sem.
Ezért semmilyen segítséget nem adott.


Nos, én meg azt gondolom.... Mindenféle szakmai tudást mellőzve.
Van egy problémád, amire a hasonló hibajelenséggel kapcsolatosan olvastál valamit és ezért azt gondolod, hogy nálad is az lehet a hiba. Itt még igazán nem is kell mit kérdezni, mert ugye "tudsz mindent".... olvastad. Akár az olvasott esetből kiindulva el is végrzheted az ott olvasottakat.

Aztán ezzel az "úgy gondolom" illetve olvastam is.... dologgal kapcsolatban felettem kérdéseket. (Hogy ne szaladjuk ennyire előre....)
Nyilván varázsigét vártál.... de hidd el, amíg azok a dolgok nincsenek kivizsgálva, kizárva... addig milyen alapon logikus alkatrészeket cserélgetni, hibafeltárás nélkül?

Még mondom, semmilyen.  wave


Minden esetben ki kell vizsgálni a hibát, mert azonos panaszokat okozhat több hibás dolog is. Egy bizonyos hibajelenségre nem mindig ugyanaz a megoldás!  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.06 kedd, 21:49:27 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #13762 Dátum: 2019.08.07 szerda, 21:49:33 »

Nos, én meg azt gondolom.... Mindenféle szakmai tudást mellőzve.
Van egy problémád, amire a hasonló hibajelenséggel kapcsolatosan olvastál valamit és ezért azt gondolod, hogy nálad is az lehet a hiba. Itt még igazán nem is kell mit kérdezni, mert ugye "tudsz mindent".... olvastad. Akár az olvasott esetből kiindulva el is végrzheted az ott olvasottakat.

Aztán ezzel az "úgy gondolom" illetve olvastam is.... dologgal kapcsolatban felettem kérdéseket. (Hogy ne szaladjuk ennyire előre....)
Nyilván varázsigét vártál.... de hidd el, amíg azok a dolgok nincsenek kivizsgálva, kizárva... addig milyen alapon logikus alkatrészeket cserélgetni, hibafeltárás nélkül?

Még mondom, semmilyen.  wave


Minden esetben ki kell vizsgálni a hibát, mert azonos panaszokat okozhat több hibás dolog is. Egy bizonyos hibajelenségre nem mindig ugyanaz a megoldás!  wave





". Mindenféle szakmai tudást mellőzve. " Ez legalább őszinte és iránymutató volt.  Wink
Mert az összes többi csak ködösítés. 

Köszi a nagy semmit worship worship worship
integet2 integet2
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13763 Dátum: 2019.08.07 szerda, 22:18:49 »




". Mindenféle szakmai tudást mellőzve. " Ez legalább őszinte és iránymutató volt.  Wink
Mert az összes többi csak ködösítés. 

Köszi a nagy semmit worship worship worship
integet2 integet2

Segítek, hogy értsd!
Az a mondat azt jelenti, hogy amit utána írtam, nem kell hozzá szakértelem! Mivel arra hivatkoztál, hogy nem vagy autószerelő!  nyes  taps

Ködösítés?  Hát persze....... te már csak tudod!  taps      Ha kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye!  wave
Hiába várod a varázsigét, nincs.  Vizsgálni, ellenőrizni kell dolgokat....  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
A-magyar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #13764 Dátum: 2019.08.16 péntek, 18:32:51 »

Sziasztok.Remelem jo helyte irok.Van egy mk 3 mondim gyertya tr a fo kabel csere utan is neha rant egyet g uggr t len fordulatttol rs sebessegtol.0206 hibakodot ir ki. Megneztem a neten a befecskendezovrzelo aramkor meghibasodasa .Tudja valaki hogy mit jelent.Merrr kutakodjak
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13765 Dátum: 2019.08.16 péntek, 19:29:27 »

Sziasztok.Remelem jo helyte irok.Van egy mk 3 mondim gyertya tr a fo kabel csere utan is neha rant egyet g uggr t len fordulatttol rs sebessegtol.0206 hibakodot ir ki. Megneztem a neten a befecskendezovrzelo aramkor meghibasodasa .Tudja valaki hogy mit jelent.Merrr kutakodjak



Megírnád úgy is, hogy érthető legyen? Köszi wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
A-magyar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #13766 Dátum: 2019.08.17 szombat, 09:13:03 »

Na szoval.Fordulat es sebessegtol fuggetlenul hirtelen gyorsitaskor rant egyet kettot a mondi kabel gyertya trafo csere lett.Azt hittem a szokasos gond van vele gyujtas hiba de nem mert meg mindig fent all a hiba.Ki olvastam a tarolobol p 0206 hibakodot ir ki am a befecskendezo vezérlő meghibásodást jelenti a 6.hengernel de nekem 2.0 16v benyas van ami 4 hengeres Remelem igy ertheto lesz
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13767 Dátum: 2019.08.17 szombat, 10:22:03 »

Na szoval.Fordulat es sebessegtol fuggetlenul hirtelen gyorsitaskor rant egyet kettot a mondi kabel gyertya trafo csere lett.Azt hittem a szokasos gond van vele gyujtas hiba de nem mert meg mindig fent all a hiba.Ki olvastam a tarolobol p 0206 hibakodot ir ki am a befecskendezo vezérlő meghibásodást jelenti a 6.hengernel de nekem 2.0 16v benyas van ami 4 hengeres Remelem igy ertheto lesz

Mivel olvastad ki?

Milyen gyertya került bele?
Milyen gyertyakábel került bele?
Milyen gyújtótrafó került bele?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
A-magyar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #13768 Dátum: 2019.08.17 szombat, 18:02:32 »

Gyertya bosch kabelberu trafo az fomoco A muszerfali oracsoportbol de meneztem obd csekkerel is az p 1432 kodot ir ki
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13769 Dátum: 2019.08.17 szombat, 21:02:23 »

Gyertya bosch kabelberu trafo az fomoco A muszerfali oracsoportbol de meneztem obd csekkerel is az p 1432 kodot ir ki

Gyertya is gyári kéne.
Nem műszercsoportból olvasunk ki hibakódot és még mindig nem tudom mivel (Milyen diagnosztikai műszer, program, interface) olvastad ki. De mindegy is, ilyen panaszra nem lesz hibakód.
A leírt hibakód nincs hatással a jelenségre. Mikor évjárat az autód? Termosztát fűtés áramköri hiba, lehet nem megfelelő termosztát beszerelése miatt is, akár.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
A-magyar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #13770 Dátum: 2019.08.17 szombat, 22:16:04 »

Amugy ELM interface laptop es egy linux obd progi ami eddig bevalt tobb automnal is csak torolni nem tudok.De ha a hibakod nincs hatassal a jelensegre akkor mi lehet a gond 4eve meg van karbantartott szervizelt auto eddig ilyen nem volt vele mar ketszer voltam vele otthon 1600 km oda es ugyan ennyi vissza semmi gond magas fodulaton megy .Ahogy kisebb tavok vannak varosi helykozi hirtelen gyorsitaskor a el kezd rantani  e gy párat  es utana megy rendesen van hogy csinalja van hogy nem.Nem rendszeres  alkalmi jelenseg De koszonom hogy legalabb válaszoltál
Naplózva
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #13771 Dátum: 2019.08.18 vasárnap, 07:48:55 »

Sziasztok

A vezérlés nemvolt a helyén, 1 foggal félre volt rakva, most olyan 2000ig szépen huz, utánna 3000ig sajnos gyengül, mintha nyomaték vesztes lenne...3000tol megint érezhetően jobb, lehet szivosor hiba? Ki lenne "belezve" vagy esetleg csak tomitetlensegi hiba? Egyáltalán ha kíván herelve járhat ilyen probléma vele?
Ti mire gondoltok?

Köszi a segítséget

Amúgy 2001.es 1.8as, 92 kw-os a páciens
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13772 Dátum: 2019.08.18 vasárnap, 09:21:49 »

Amugy ELM interface laptop es egy linux obd progi ami eddig bevalt tobb automnal is csak torolni nem tudok.De ha a hibakod nincs hatassal a jelensegre akkor mi lehet a gond 4eve meg van karbantartott szervizelt auto eddig ilyen nem volt vele mar ketszer voltam vele otthon 1600 km oda es ugyan ennyi vissza semmi gond magas fodulaton megy .Ahogy kisebb tavok vannak varosi helykozi hirtelen gyorsitaskor a el kezd rantani  e gy párat  es utana megy rendesen van hogy csinalja van hogy nem.Nem rendszeres  alkalmi jelenseg De koszonom hogy legalabb válaszoltál

Fojtószelep érdemes tisztítani, vákuum csöveket és csatlakozásokat ellenőrizni. Tank szellőztető csöveit ellenőrizni.....
Gyári gyertyát javaslok a Fordokba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13773 Dátum: 2019.08.21 szerda, 09:59:19 »

Sziasztok,
Mi lehet az oka annak, hogy az autó a kuplung kinyomásakor nem ejti le a fordulatszámot, sőt még emeli is? Olyan 2500 környékére megy fel ilyenkor, viszont nem mindig jelentkezik a hiba.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13774 Dátum: 2019.08.21 szerda, 10:04:52 »

Sziasztok,
Mi lehet az oka annak, hogy az autó a kuplung kinyomásakor nem ejti le a fordulatszámot, sőt még emeli is? Olyan 2500 környékére megy fel ilyenkor, viszont nem mindig jelentkezik a hiba.

Azt még tedd hozzá, hogy menet közben pl. váltásnál vagy csak úgy álló helyzetben kuplung kinyomásakor....   
Nem mindegy.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13775 Dátum: 2019.08.21 szerda, 12:33:51 »

Azt még tedd hozzá, hogy menet közben pl. váltásnál vagy csak úgy álló helyzetben kuplung kinyomásakor....   
Nem mindegy.
Jogos! Menet közben észleltem váltásnál. Előtte viszont feltűnt egy másik dolog is, ami egyszer jelentkezett, kb. egy hete: a tempomat egy alkalommal nem tartotta a beállított sebességet, az is elindult felfelé. Utána minden rendben volt. Lehet, hogy a kettő között van valami kapcsolat.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13776 Dátum: 2019.08.21 szerda, 14:12:08 »

Sziasztok

A vezérlés nemvolt a helyén, 1 foggal félre volt rakva, most olyan 2000ig szépen huz, utánna 3000ig sajnos gyengül, mintha nyomaték vesztes lenne...3000tol megint érezhetően jobb, lehet szivosor hiba? Ki lenne "belezve" vagy esetleg csak tomitetlensegi hiba? Egyáltalán ha kíván herelve járhat ilyen probléma vele?
Ti mire gondoltok?

Köszi a segítséget

Amúgy 2001.es 1.8as, 92 kw-os a páciens

Ez az egész már úgy rossz, ahogy van. Ennél a motornál nincs olyan, hogy 1 foggal arrébb van a vezérlés, mivel a fő és vezérmű fogaskerekeknél sincs fix pozíció, úgy kell a hármat összehangolni. Vagyis, ha 1 foggal arrébb volt, nem elég visszarakni az előző fogra.
Valami itt nem kerek...
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #13777 Dátum: 2019.09.01 vasárnap, 21:30:11 »

A közepes fordulatnál csörgő motor vezérműlánca milyen hibákat okozhat?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13778 Dátum: 2019.09.01 vasárnap, 21:37:45 »

A közepes fordulatnál csörgő motor vezérműlánca milyen hibákat okozhat?

Biztos, hogy a vezérműlánc csörög? Mert az olyankor feszül...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #13779 Dátum: 2019.09.01 vasárnap, 21:45:32 »

Biztos, hogy a vezérműlánc csörög? Mert az olyankor feszül...

Szerintem igen. De nem vagyok szakértő  worship
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13780 Dátum: 2019.09.04 szerda, 11:05:27 »

Sziasztok!

Ha a fordulatszámot menet közben viszonylag alacsonyabb tartományban tartva (kb.: 1800-2500 körül) "hintázik" előre hátra az autó, persze ezt csak minimálisan érezhető a kocsiban ülve, hogy nem folyamatos a húzás, az a gyújtásrendszer triumvirátusának tipikus hibájának példája? Gondoltam még esetleg benzinszűrő cserére, de ebben nem vagyok biztos, hogy az okozhat ilyen jelenséget? Annak nagyon koszosnak kell lennie ha már meg-meg fogja az autót.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13781 Dátum: 2019.09.04 szerda, 18:00:36 »

Sziasztok!

Ha a fordulatszámot menet közben viszonylag alacsonyabb tartományban tartva (kb.: 1800-2500 körül) "hintázik" előre hátra az autó, persze ezt csak minimálisan érezhető a kocsiban ülve, hogy nem folyamatos a húzás, az a gyújtásrendszer triumvirátusának tipikus hibájának példája? Gondoltam még esetleg benzinszűrő cserére, de ebben nem vagyok biztos, hogy az okozhat ilyen jelenséget? Annak nagyon koszosnak kell lennie ha már meg-meg fogja az autót.

Ilyen van nekem is egy ideje, csak még lusta voltam beleásni magam. Olyan 2000 fordulat körül, ha csak tartani akarom a sebességet akkor olyan érzésem van mintha állandóan meg akarna ugrani az autó, mint valami rakoncátlan paci Smiley persze csak nagyon finoman érezhető, nem az a tipikus rángatás. ~2000 alatt, felett, gyorsításnál semmi, végig egyenletesen húz, erősen. Alapjárat mint a beton. A TPS-t (gázpozició) megnéztem műszerrel, hátha a 2000 körüli tartományban már elkopott vagy valami, de szép egyenletesen megy fel a feszültség. Nem cseréltem ki. Gyanítom, hogy gyertyák. Azokat is egyszer kivettem, az egyiken (3-as) volt kis barna folt a kerámián, de még nem cseréltem ki őket.
Szűrő biztos nem. Ezekben az autókban akkora szűrő van mint egy ház, kétlem, hogy az eldugulna bármikor. Cserélni kell az intervallum szerint azt jóvan.   
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13782 Dátum: 2019.09.05 csütörtök, 10:09:33 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!     2001-es 1,8-as benzines mondeom hűtöventillátora bemelegedés után, 3-4 km megtétele után bekapcsol!  A hűtőben a víz még hideg, és a motor sem melegszik túl! Mit kellene megnéznem rajta, vagy mit kellene kicserélnem?   Segítséget előre megköszönöm!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13783 Dátum: 2019.09.05 csütörtök, 10:35:10 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!     2001-es 1,8-as benzines mondeom hűtöventillátora bemelegedés után, 3-4 km megtétele után bekapcsol!  A hűtőben a víz még hideg, és a motor sem melegszik túl! Mit kellene megnéznem rajta, vagy mit kellene kicserélnem?   Segítséget előre megköszönöm!

Feltehetően nem nyit a termosztát és bizony a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a ventilátor kapcsolási hőmérsékletét, ezért a motorvezérlő bekapcsolja a hűtőventilátort.
A hűtőfolyadék hőmérséklet mutatója kb. 115°C-ig nem mozdul a piros tartomány felé, ezért nem látod túlmelegedni.
Viszont már ezalatt elindul a hűtőventilátort.
Amikor megy a hűtőventilátort, ellenőrizni kell a hűtő ki és bemenő csövet.
Ha a termosztát utáni jelentősen hidegebb, akkor nem kering a hűtőben a hűtőfolyadék.
Nagy valószínűséggel a termosztát hibája miatt. Nem nyit ki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13784 Dátum: 2019.09.05 csütörtök, 15:20:22 »

Feltehetően nem nyit a termosztát és bizony a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a ventilátor kapcsolási hőmérsékletét, ezért a motorvezérlő bekapcsolja a hűtőventilátort.
A hűtőfolyadék hőmérséklet mutatója kb. 115°C-ig nem mozdul a piros tartomány felé, ezért nem látod túlmelegedni.
Viszont már ezalatt elindul a hűtőventilátort.
Amikor megy a hűtőventilátort, ellenőrizni kell a hűtő ki és bemenő csövet.
Ha a termosztát utáni jelentősen hidegebb, akkor nem kering a hűtőben a hűtőfolyadék.
Nagy valószínűséggel a termosztát hibája miatt. Nem nyit ki.

[/q
uote]



Köszönöm a segítséget, ezt ellenőrizni fogom!     Tegnap Pesten voltam, ez oda-vissza közel 500 km, és minden gond nélkül megcsinálta!  A belső óra végig függőlegesen állt!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13785 Dátum: 2019.09.05 csütörtök, 16:26:13 »

Feltehetően nem nyit a termosztát és bizony a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a ventilátor kapcsolási hőmérsékletét, ezért a motorvezérlő bekapcsolja a hűtőventilátort.
A hűtőfolyadék hőmérséklet mutatója kb. 115°C-ig nem mozdul a piros tartomány felé, ezért nem látod túlmelegedni.
Viszont már ezalatt elindul a hűtőventilátort.
Amikor megy a hűtőventilátort, ellenőrizni kell a hűtő ki és bemenő csövet.
Ha a termosztát utáni jelentősen hidegebb, akkor nem kering a hűtőben a hűtőfolyadék.
Nagy valószínűséggel a termosztát hibája miatt. Nem nyit ki.


A mutató kb. 55 - 115 °C között szinte középem áll.




Köszönöm a segítséget, ezt ellenőrizni fogom!     Tegnap Pesten voltam, ez oda-vissza közel 500 km, és minden gond nélkül megcsinálta!  A belső óra végig függőlegesen állt!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13786 Dátum: 2019.09.17 kedd, 17:40:49 »

Szia meg Győző!

Kicseréltem a termosztátot, a vízpumpát és a vízszenzort, de a problémám sajnos ugyan ugy fennáll! Valahogy nem fordul meg a víz a rendszerben! Rádugtuk a progit, a belső körben 107 foknál elindítja a ventillátort. szerintem a hűtő is átjárható, mert ahogy már 2-3 szor leengedtem a rendszert a víz átfolyik rajta! Szakmailag valami ötlet, mert már nem tudom, hogy mihez nyuljak!  Üdv: defoe
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13787 Dátum: 2019.09.17 kedd, 18:53:11 »

Szia meg Győző!

Kicseréltem a termosztátot, a vízpumpát és a vízszenzort, de a problémám sajnos ugyan ugy fennáll! Valahogy nem fordul meg a víz a rendszerben! Rádugtuk a progit, a belső körben 107 foknál elindítja a ventillátort. szerintem a hűtő is átjárható, mert ahogy már 2-3 szor leengedtem a rendszert a víz átfolyik rajta! Szakmailag valami ötlet, mert már nem tudom, hogy mihez nyuljak!  Üdv: defoe
Heréld ki a régi termosztátot,és tedd vissza próbára. Ha megfordul a víz a hűtőben,akkor az új termod sem nyit ki.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13788 Dátum: 2019.09.17 kedd, 19:47:13 »

Szia meg Győző!

Kicseréltem a termosztátot, a vízpumpát és a vízszenzort, de a problémám sajnos ugyan ugy fennáll! Valahogy nem fordul meg a víz a rendszerben! Rádugtuk a progit, a belső körben 107 foknál elindítja a ventillátort. szerintem a hűtő is átjárható, mert ahogy már 2-3 szor leengedtem a rendszert a víz átfolyik rajta! Szakmailag valami ötlet, mert már nem tudom, hogy mihez nyuljak!  Üdv: defoe

Belső körben (Mi az a belső kör?) 107°C -nál elindul a ventilátor? Hivatalosan az 106, de ezzel mi a  baj? Akkor kell neki.
A szerinted átjárható hűtő, még lehet részlegesen eldugult. Ettől még kifolyik belőle a folyadék, de az (csökkentett) átáramlás alatt nem hűl le eléggé.
Klíma is kapcsolhatja a ventilátort.
Működik mindkét ventilátor fokozat?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13789 Dátum: 2019.09.17 kedd, 21:19:13 »

Motor köri hűtésre gondoltam, zárt termosztátnál! Megpróbáltam lábasban a régi termosztátot, az is működik forróvizben! amit még észre vettem, hogy a kiegyenlítő tartálynak a felső csonkja mozog!  Lehet, hogy elmegy belöle a nyomás?  Szerinted nem befolyásolhatja a keringést?
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13790 Dátum: 2019.09.17 kedd, 21:32:38 »

Motor köri hűtésre gondoltam, zárt termosztátnál! Megpróbáltam lábasban a régi termosztátot, az is működik forróvizben! amit még észre vettem, hogy a kiegyenlítő tartálynak a felső csonkja mozog!  Lehet, hogy elmegy belöle a nyomás?  Szerinted nem befolyásolhatja a keringést?

Nem befolyásolja.
A termosztát kifőzése egy régi "buta" módszer és csak részbeni funkciót lehet ellenőrizni és csak belső termosztátoknál javasolt. Ott üzemszerű a hűtőfolyadékban merülés.
A Mondeo házzal együtt lévő termosztát forralása nem üzemi állapot, hiszen a ház kívülről sosem érintkezik a hűtőfolyadékkal és ott hőt ad le.

A termosztáttal kapcsolatban gyanú van, akkor cserélni kell. Nem főzőcskézni.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13791 Dátum: 2019.09.18 szerda, 08:19:56 »

Válasz

......akkor cserélni kell. Nem főzőcskézni....


A termosztát leves nem finom!
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13792 Dátum: 2019.09.18 szerda, 13:30:00 »

A termosztát leves nem finom!

A régit főztem, de valamiért az újnál is hideg a hűtő!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13793 Dátum: 2019.09.18 szerda, 15:06:29 »

A régit főztem, de valamiért az újnál is hideg a hűtő!

Sajnos van rá esély hogy az új termosztát se működik, főleg ha nem gyári. Kényes rá az autó.
Ellenőrizd amit Győzőbácsi mondott
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13794 Dátum: 2019.09.18 szerda, 17:36:22 »

Még egy kérdés! Mit befolyásol a termosztáton az elektromos csatlakozó? Segít a működésben, vagy csak valami hőérzékelő? Arra gondoltam, hogy nem véletlenül elektromos hiba lehet? Egyben köszönöm, hogy ennyi időt fordítottatok rám! Üdv: a 66 éves defoe-tól
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13795 Dátum: 2019.09.18 szerda, 17:49:23 »

Még egy kérdés! Mit befolyásol a termosztáton az elektromos csatlakozó? Segít a működésben, vagy csak valami hőérzékelő? Arra gondoltam, hogy nem véletlenül elektromos hiba lehet? Egyben köszönöm, hogy ennyi időt fordítottatok rám! Üdv: a 66 éves defoe-tól

Az egy fűtőpatron. Ha a hideg motort tartósan 3 fölött tartod, akkor nyitja a termosztátot idő elött. Azt ne kérdezd, hogy ki az a féleszű aki a hideg motornak tolja mint a barom. Jót tesz neki.
Csak a korai modelleken van ilyen, később kivették belőle.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13796 Dátum: 2019.09.18 szerda, 18:41:02 »

Az egy fűtőpatron. Ha a hideg motort tartósan 3 fölött tartod, akkor nyitja a termosztátot idő elött. Azt ne kérdezd, hogy ki az a féleszű aki a hideg motornak tolja mint a barom. Jót tesz neki.
Csak a korai modelleken van ilyen, később kivették belőle.

A fűtőpatronnak nem ez a szerepe, és nem is a leírt körülmények között működik.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13797 Dátum: 2019.09.18 szerda, 21:23:49 »

A fűtőpatronnak nem ez a szerepe, és nem is a leírt körülmények között működik.

Ok én kb így tudom, bár igaz, hogy nem vagyok szakember: A patronos üzemi hőmérséklete 98C a simáé 90C, vagyis a régi rendszer magasabb hőmérsékletre engedi a motort mielőtt nyit.
Ha jól tudom, ha mondjuk lepadlózod az autót mikor még nem érte el az üzemi hőmérsékletet, akkor az ECU a motor védelme érdekében, mivel arra számít, hogy a magas fordulatszám miatt
gyorsan megugrik a hőmérséklet és nem tud a termosztát elég gyorsan nyitni, a patronnal úgymond rá tud segíteni.

Ha ez még mindig helytelen, akkor légyszi írd le, hogy hogy van. Nem szeretek dolgokat rosszul tudni.  vigyor3
Köszi  worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13798 Dátum: 2019.09.19 csütörtök, 06:44:19 »

Ok én kb így tudom, bár igaz, hogy nem vagyok szakember: A patronos üzemi hőmérséklete 98C a simáé 90C, vagyis a régi rendszer magasabb hőmérsékletre engedi a motort mielőtt nyit.
Ha jól tudom, ha mondjuk lepadlózod az autót mikor még nem érte el az üzemi hőmérsékletet, akkor az ECU a motor védelme érdekében, mivel arra számít, hogy a magas fordulatszám miatt
gyorsan megugrik a hőmérséklet és nem tud a termosztát elég gyorsan nyitni, a patronnal úgymond rá tud segíteni.

Ha ez még mindig helytelen, akkor légyszi írd le, hogy hogy van. Nem szeretek dolgokat rosszul tudni.  vigyor3
Köszi  worship

Bár értem az iróniát, de azért:
Ez azért egészen más mint amit elsőre írtál.
A fűtést nem fordulat, hanem terhelés alapján fűti. Attól nem kell fűtenie, hogy 3000 felett tartod, mert az nem jelent nagy terhelést. Ezért a hideg motort sem igazán érdekli a 3000-es fordulatszám, ha nincs nagy gázadás mellé.
És ez pont hogy akkor számít amikor a motor már elérte az üzemi hőmérsékletet, nem előtte.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13799 Dátum: 2019.09.19 csütörtök, 07:00:12 »

Bár értem az iróniát, de azért:
Ez azért egészen más mint amit elsőre írtál.
A fűtést nem fordulat, hanem terhelés alapján fűti. Attól nem kell fűtenie, hogy 3000 felett tartod, mert az nem jelent nagy terhelést. Ezért a hideg motort sem igazán érdekli a 3000-es fordulatszám, ha nincs nagy gázadás mellé.
És ez pont hogy akkor számít amikor a motor már elérte az üzemi hőmérsékletet, nem előtte.

Nem iróniával írtam. Ha úgy érződött, elnézést kérek. Sokszor van úgy, hogy rosszul vagy helytelenul tudok dolgokat.  worship Köszönöm.
Ezt a 3000-es dolgot régebben olvastam valahol, de már meg nem mondom hol, hogy így lehet tesztelni, hogy működik e a patron, de akkor lényegtelen.
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.19 csütörtök, 10:03:42 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 269 270 271 272 273 274 275 [276] 277 278 279 280 281 282 283 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.