Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:27:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652734 alkalommal)
0 Felhasználó és 97 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5800 Dátum:
2013.12.13 péntek, 12:51:08 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.12.13 péntek, 12:49:48
De sok szabadidőtök van
Miből gondolod? Lehet munkaidőben csinálta....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5801 Dátum:
2013.12.13 péntek, 13:07:11 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.13 péntek, 12:51:08
Miből gondolod? Lehet munkaidőben csinálta....
Akkor adok önéletrajzot
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5802 Dátum:
2013.12.13 péntek, 13:09:28 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.13 péntek, 12:51:08
Miből gondolod? Lehet munkaidőben csinálta....
És tényleg. De munkaügyben volt mindkét utazás, amikor a mérés történt. Vezetés közben meg van ideje az embernek ezzel szöszmötölni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5803 Dátum:
2013.12.13 péntek, 13:29:05 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.12.13 péntek, 11:25:34
már hogy ne lenne konklúzió?!?!?!
az eredeti állítás miszerint 80-nál a benzines hangosabb NEM IGAZ
itt a pont
és még 100-nál sem, 110-nél is jelentéktelen a külömbség
Az eredeti állítás az volt, hogy 80 felett. 80 feletti érték a 100, ott a mérés szerint a benzines a hangosabb.
A pont fekete, azaz nem tudsz olvasni/szöveget értelmezni. A különbséget n-nel írják.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5804 Dátum:
2013.12.13 péntek, 13:30:15 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.12.13 péntek, 10:38:20
Ma elvégeztem a nagy-tudományos hangosabbeadízel tesztet.
Helyszín: M0 északi része, a rendes aszfaltos burkolaton.
Mindkét kocsiban a ventilátor legalacsonyabb fokozaton, ablakok felhúzva.
Mindkét kocsi ötajtós, ugyanolyan típusú és méretű gumikkal, mindkettőben tempomat tartotta a sebességet.
"Műszer": Sound meter androidon úgy kalibrálva, hogy csendes környezetben egy méterről a suttogás 30dB körül legyen.
80km/h
Benzines: 61-62 dB
Dízel: 62-63 dB (5. fokozat, 6.-ban hangosabb volt)
100km/h
Benzines : 64-65 dB
Dízel: 64dB (6. fokozat)
110km/h
Benzines: 66-67 dB
Dízel: 66 dB
Nagyobb sebességgel nem próbáltam, mert nem volt kedvem fényképeszkedni
, de szerintem (és a tendencia is ezt mutatja) nagyobb sebességeknél a dízel halkabb.
Szóval nagyon minimálisak a különbségek ezeknél a sebességeknél, inkább a hang túnusa más nagyon, az meg inkább szubjektív, hogy kinek melyik a zavaróbb.
Konklúzió: nincs ...
Megmértem volna mondjuk 120, 130, 150-nél is. Letöltöttem a cumót, meg fogom mérni a sajátommal.
(Egy kicsit a kalibrálástól tartok, hogy nem lehet ugyanúgy belőni, azaz nem lehet összehasonlítani az én adataimat ezekkel. Lehet, hogy kalibrálás nélkül fogom kipróbálni.)
A különbség valóban hibahatáron belül van. Az összes mérésnél. A mérés amúgy játék, nagyon komolyan ne vegyük.
Én még abban se vagyok biztos, hogy ezen mérések alapján levonhatnák azt a következtetést, hogy melyik a hangosabb.
Nem tudjuk, mi alapján mér. True rms, vagy peak, esetleg más. Szívesen meghallgattam volna én is, élőben.
Alapjáraton tuti, hogy a benzines halkabb. Sokkal.
Na, majd az egyik talin, ha lesz kedved, mérünk egyet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5805 Dátum:
2013.12.13 péntek, 13:31:59 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.13 péntek, 13:29:05
Az eredeti állítás az volt, hogy 80 felett. 80 feletti érték a 100, ott a mérés szerint a benzines a hangosabb.
A pont fekete, azaz nem tudsz olvasni/szöveget értelmezni. A különbséget n-nel írják.
hát persze, h én vagyok a hülye (de neked legyek hüje)
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5806 Dátum:
2013.12.13 péntek, 14:14:59 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.13 péntek, 13:30:15
Megmértem volna mondjuk 120, 130, 150-nél is. Letöltöttem a cumót, meg fogom mérni a sajátommal.
(Egy kicsit a kalibrálástól tartok, hogy nem lehet ugyanúgy belőni, azaz nem lehet összehasonlítani az én adataimat ezekkel. Lehet, hogy kalibrálás nélkül fogom kipróbálni.)
A különbség valóban hibahatáron belül van. Az összes mérésnél. A mérés amúgy játék, nagyon komolyan ne vegyük.
Én még abban se vagyok biztos, hogy ezen mérések alapján levonhatnák azt a következtetést, hogy melyik a hangosabb.
Nem tudjuk, mi alapján mér. True rms, vagy peak, esetleg más. Szívesen meghallgattam volna én is, élőben.
Alapjáraton tuti, hogy a benzines halkabb. Sokkal.
Na, majd az egyik talin, ha lesz kedved, mérünk egyet.
Ja, hát igazából egy telefonnal készült mérések hasonlíthatóak csak össze, még ha mondjuk ugyanúgy van kalibrálva a másik is. És még így is elég komolytalan. Ez csak egy nyers érték, a hang erősségéről, de amúgy teljesen más a két motor hangja. Még az lazán lehet, hogy ez nem is igazán a motor hangja, hanem a gumik, vagy a szél, amit az ember természetesnek vesz, és a két motor más hangtípusát hallja csak meg különbségként. Remélem sikerült érthetően megfogalmazni
Majd egy nagyobb sebességű tesztet is lehet megpróbálok összehozni, csak nincs kedvem a történetet fotókkal drágítani.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5807 Dátum:
2013.12.13 péntek, 14:23:52 »
Mérjünk olyat, hogy melyik a büdösebb!
Egy dízelt és egy benzines elindítunk majd odaállunk páran a hátuljához és megszavazzuk melyik a büdösebb!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5808 Dátum:
2013.12.13 péntek, 15:28:56 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.13 péntek, 14:23:52
Mérjünk olyat, hogy melyik a büdösebb!
Egy dízelt és egy benzines elindítunk majd odaállunk páran a hátuljához és megszavazzuk melyik a büdösebb!
A benzines sokkal büdösebb!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5809 Dátum:
2013.12.13 péntek, 16:06:47 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.12.13 péntek, 14:14:59
Ja, hát igazából egy telefonnal készült mérések hasonlíthatóak csak össze, még ha mondjuk ugyanúgy van kalibrálva a másik is. És még így is elég komolytalan. Ez csak egy nyers érték, a hang erősségéről, de amúgy teljesen más a két motor hangja. Még az lazán lehet, hogy ez nem is igazán a motor hangja, hanem a gumik, vagy a szél, amit az ember természetesnek vesz, és a két motor más hangtípusát hallja csak meg különbségként. Remélem sikerült érthetően megfogalmazni
Majd egy nagyobb sebességű tesztet is lehet megpróbálok összehozni, csak nincs kedvem a történetet fotókkal drágítani.
Egyetértek. Lehet, hogy úgy kellene (pályán), hogy felgyorsítani 120-ra, leállítani a motort, amikor a járű sebesség 100, ahhoz kalibrálni, majd bedurrantani a motort, és akkor mérni egyet...
A fene se tudja, annyi szent, hogy nagy difi nincs hangügyileg a két motor között. Alapjáraton kivéve
ott a benzines jóval halkabb.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5810 Dátum:
2013.12.13 péntek, 19:23:55 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.13 péntek, 16:06:47
Egyetértek. Lehet, hogy úgy kellene (pályán), hogy felgyorsítani 120-ra, leállítani a motort, amikor a járű sebesség 100, ahhoz kalibrálni, majd bedurrantani a motort, és akkor mérni egyet...
A fene se tudja, annyi szent, hogy nagy difi nincs hangügyileg a két motor között. Alapjáraton kivéve
ott a benzines jóval halkabb.
A benzinessel lehet lopakodni...........
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5811 Dátum:
2013.12.13 péntek, 19:48:55 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.13 péntek, 19:23:55
A benzinessel lehet lopakodni...........
Szerintem az elektromos meghajtás az igazi!!!!!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5812 Dátum:
2013.12.13 péntek, 19:56:12 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2013.12.13 péntek, 19:48:55
Szerintem az elektromos meghajtás az igazi!!!!!
Csak "rövid a zsinór"....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5813 Dátum:
2013.12.13 péntek, 20:07:18 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.13 péntek, 14:23:52
Mérjünk olyat, hogy melyik a büdösebb!
Egy dízelt és egy benzines elindítunk majd odaállunk páran a hátuljához és megszavazzuk melyik a büdösebb!
thibííííí
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5814 Dátum:
2013.12.13 péntek, 20:17:16 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.13 péntek, 20:07:18
thibííííí
He He
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5815 Dátum:
2013.12.13 péntek, 20:20:38 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.13 péntek, 20:17:16
He He
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5816 Dátum:
2013.12.13 péntek, 21:27:01 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2013.12.13 péntek, 19:48:55
Szerintem az elektromos meghajtás az igazi!!!!!
Szerintem a szélesgabi féle nullpontienergiás-téridőhajlítógörbítős-gravitációkikapcsolós-kalickábólkirepülőmadaras meghajtás az igazi
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5817 Dátum:
2013.12.13 péntek, 23:56:49 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.12.13 péntek, 21:27:01
Szerintem a szélesgabi féle nullpontienergiás-téridőhajlítógörbítős-gravitációkikapcsolós-kalickábólkirepülőmadaras meghajtás az igazi
Járjatok inkább gyalog vagy bringával...
Naplózva
dosiki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5818 Dátum:
2013.12.16 hétfő, 13:57:12 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.12.10 kedd, 12:54:14
És merre szökik a levegő? Nagyon nem mindegy, hogy csak a hengerfejet kell rendberakni, vagy a blokkkal, gyűrűkkel, dugattyúval van a gond.
Az olaj és a víz biztosan nem találkozik, olajfolyás, csöpögés nincs a blokkon, így nagyon valószínű, hogy a hengerfej rendben van, vélhetően a problémás hengerben a gyűrű a bibis, emiatt fogy az olaj is .-(
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5819 Dátum:
2013.12.16 hétfő, 16:59:25 »
Idézetet írta: dosiki - 2013.12.16 hétfő, 13:57:12
Az olaj és a víz biztosan nem találkozik, olajfolyás, csöpögés nincs a blokkon, így nagyon valószínű, hogy a hengerfej rendben van, vélhetően a problémás hengerben a gyűrű a bibis, emiatt fogy az olaj is .-(
Nem csak erre gondoltam. Szelep, szelepülék is simán lehet a gond. Levegőcsövet be a gyertya helyére, olyan pozícióban, ahol elvileg mindkét szelep zár, toljatok bele levegőt, és hallgatózzatok kipufogónál, pillangószelepnél, olajbeöntőnél, kiegyenlítő-tartálynál. Hengerfej tömítés nem csak kifelé tud ereszteni, meg nem csak az olaj- és vízrendszert tudja összenyitni.
Naplózva
Leflee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5820 Dátum:
2013.12.20 péntek, 11:32:55 »
Sziasztok! Kicsit kopog az egyik hidrotőkém (ha minden igaz) és ezt ajánlották:
http://www.olajshop.hu/wynn-s-hidr-szelepemelotisztito-325-ml.html
Valaki használt már ilyet? Ha igen, volt változás?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5821 Dátum:
2013.12.20 péntek, 11:35:54 »
Idézetet írta: Leflee - 2013.12.20 péntek, 11:32:55
Sziasztok! Kicsit kopog az egyik hidrotőkém (ha minden igaz) és ezt ajánlották:
http://www.olajshop.hu/wynn-s-hidr-szelepemelotisztito-325-ml.html
Valaki használt már ilyet? Ha igen, volt változás?
Nincs a motorban hidrotőke, így nem hiszem, hogy segíteni fog.
Naplózva
Leflee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5822 Dátum:
2013.12.20 péntek, 11:42:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.12.20 péntek, 11:35:54
Nincs a motorban hidrotőke, így nem hiszem, hogy segíteni fog.
Az úgy szép...mert eddig nekem azt mondták hogy van benne:D
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5823 Dátum:
2013.12.20 péntek, 11:45:00 »
Idézetet írta: Leflee - 2013.12.20 péntek, 11:42:34
Az úgy szép...mert eddig nekem azt mondták hogy van benne:D
Hát, végülis, az olajteknőbe biztos be lehet párat passzírozni
Naplózva
Leflee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5824 Dátum:
2013.12.20 péntek, 12:09:52 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.12.20 péntek, 11:45:00
Hát, végülis, az olajteknőbe biztos be lehet párat passzírozni
De örülök...azthittem végre megvan a megoldás erre tessék?... nincs is hidrotőke?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5825 Dátum:
2013.12.20 péntek, 12:43:20 »
Idézetet írta: Leflee - 2013.12.20 péntek, 12:09:52
De örülök...azthittem végre megvan a megoldás erre tessék?... nincs is hidrotőke?
nincs.korongos.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5826 Dátum:
2013.12.20 péntek, 20:07:58 »
Idézetet írta: Leflee - 2013.12.20 péntek, 11:42:34
Az úgy szép...mert eddig nekem azt mondták hogy van benne:D
Oda se vidd többet
Sajnos az a kopogás könnyen lehet a dugattyúd is akár...
Naplózva
nagyzotya
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5827 Dátum:
2013.12.27 péntek, 09:21:39 »
Sziasztok! Nemrégen vettem egy mondeo mk3 1.8 125LE.
Azt vettem észre főleg hidegen, hogy fütyülő hangot ad a motor főleg gyorsításkor. 150E km van benne. Ez természetes vagy valami gondot jelenthet?
Naplózva
Pista85
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5828 Dátum:
2013.12.27 péntek, 09:31:27 »
Idézetet írta: nagyzotya - 2013.12.27 péntek, 09:21:39
150E km van benne.
Biztos....
Vagy csak papíron....
?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5829 Dátum:
2013.12.27 péntek, 14:49:19 »
Idézetet írta: nagyzotya - 2013.12.27 péntek, 09:21:39
Sziasztok! Nemrégen vettem egy mondeo mk3 1.8 125LE.
Azt vettem észre főleg hidegen, hogy fütyülő hangot ad a motor főleg gyorsításkor. 150E km van benne. Ez természetes vagy valami gondot jelenthet?
Nekem országúti tempónál gyorsításkor fütyül a benzines. Melegen is. Ha valami gondot is jelent, én még nem jöttem rá, hogy mit, mert nincs gond a kocsival.
Naplózva
Leflee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5830 Dátum:
2013.12.27 péntek, 15:06:10 »
Idézetet írta: nagyzotya - 2013.12.27 péntek, 09:21:39
Sziasztok! Nemrégen vettem egy mondeo mk3 1.8 125LE.
Azt vettem észre főleg hidegen, hogy fütyülő hangot ad a motor főleg gyorsításkor. 150E km van benne. Ez természetes vagy valami gondot jelenthet?
Szia! Ez a fütyülés nálam is van ha egyre gobdolunk... de semmi gond nincs a kocsival. Lassan 3 éve nálam van az autó
A Motor pàr hónapja lett teljesen átnézve és csak a szelepeknél van valami kis nem odavaló kattogás de ezen kívül semmi. Ennek meg sok köze nincs a fütyüléshez
ugyhogy szerintem no problem
Naplózva
nagyzotya
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5831 Dátum:
2013.12.27 péntek, 21:27:13 »
Idézetet írta: Pista85 - 2013.12.27 péntek, 09:31:27
Biztos....
Vagy csak papíron....
?
Köszönöm a hozzaszolasaitokat. Angliaban vásároltam, ugyhogy remélhetőleg annyi van benne, amennyit az óra mutat.
Ezt azért feltetelezem, mert itt minden évben muszaki vizsga van, ahol ezt feljegyzik.
Naplózva
Pista85
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5832 Dátum:
2013.12.29 vasárnap, 09:12:51 »
Idézetet írta: nagyzotya - 2013.12.27 péntek, 21:27:13
Köszönöm a hozzaszolasaitokat. Angliaban vásároltam, ugyhogy remélhetőleg annyi van benne, amennyit az óra mutat.
Ezt azért feltetelezem, mert itt minden évben muszaki vizsga van, ahol ezt feljegyzik.
Az elég valószínű.....
! Gyerekkori jó barátom is kint van, az ő elmondása alapján, bizony nagyon háklisak a ganaj kereskedőkre! ha kiderül a mutyi akkor annak hamar híre megy, és a kereskedő szinte bizti becsukhat, mert a kutya sem fog semmit venni tőle....
!
Nálunk lesz e így valaha....
«
Utoljára szerkesztve: 2013.12.29 vasárnap, 09:14:57 írta Pista85
»
Naplózva
gabrielf
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5833 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 20:13:27 »
Sziasztok,
Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán!
Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...
Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni!
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Ecet
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5834 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 20:16:23 »
Idézetet írta: gabrielf - 2013.12.30 hétfő, 20:13:27
Sziasztok,
Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán!
Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...
Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni!
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Ecet
Ha eddig nem volt, akkor illene a szelepszár szimmeringeket kicserélni.........
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5835 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 20:39:26 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.30 hétfő, 20:16:23
Ha eddig nem volt, akkor illene a szelepszár szimmeringeket kicserélni.........
csak hozzáteszek.
Ha oválra koptak,vagy ha tetszik hordósra a hengerek,akkor egy motorgenerál előtt áll a verda.
Persze lehet még az olajleválasztó szelep hibája is a kartergázvisszavezetésnél is,de idáig nem ez volt jellemző.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5836 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 20:40:45 »
Idézetet írta: gabrielf - 2013.12.30 hétfő, 20:13:27
Sziasztok,
Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán!
Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...
Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni!
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Ecet
méress kompressziót is...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gabrielf
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5837 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 23:45:07 »
GSR
,
alf
: Köszi a tippeket, jegyzeteltem
Jöhetnek még továbbiak...
*telhetetlen*
Naplózva
Janika111
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5838 Dátum:
2013.12.31 kedd, 11:47:04 »
Idézetet írta: gabrielf - 2013.12.30 hétfő, 20:13:27
Sziasztok,
Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán!
Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...
Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni!
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Ecet
Próbált ki, hogy álló helyzetben felpörgeted a motort, ha nem szórja el az olajat útközben ahogy mondod, biztos jönni fog az a füst a kipufogóból. Egy szelepszár szimering meg dugattyú gyűrű csere biztos esedékes lesz. Remélhetőleg nem kopott a hengerfal, mert akkor drágul a dolog
... Ha már meglesz egyb bontva a motor akkor érdemes, (főleg így 360k km-nél) megnézni a láncot, főtengelyt, esetleg azon csapágysort cserélni.
Egy tipp szerintem látni fogod, hogy eszi-e az olajat akkor is, ha kiveszed a gyertyákat, és nem-e olajosak, nincsenek e "beköpve"
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5839 Dátum:
2013.12.31 kedd, 19:48:06 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.30 hétfő, 20:39:26
csak hozzáteszek.
Ha oválra koptak,vagy ha tetszik hordósra a hengerek,akkor egy motorgenerál előtt áll a verda.
Persze lehet még az olajleválasztó szelep hibája is a kartergázvisszavezetésnél is,de idáig nem ez volt jellemző.
A hengerek kopása megelőzhető valahogy (azon kívül, hogy nem használom az autót), vagy ez a használattal jár, és elkerülhetetlen?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5840 Dátum:
2013.12.31 kedd, 20:13:17 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.31 kedd, 19:48:06
A hengerek kopása megelőzhető valahogy (azon kívül, hogy nem használom az autót), vagy ez a használattal jár, és elkerülhetetlen?
Karbantartás és ésszerű járműhasználat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5841 Dátum:
2013.12.31 kedd, 20:17:05 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.31 kedd, 20:13:17
Karbantartás és ésszerű járműhasználat.
Magyarul rendszeres (és minőségi) olajcsere, és nem nyélgázon járás?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5842 Dátum:
2013.12.31 kedd, 20:26:42 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.31 kedd, 20:17:05
Magyarul rendszeres (és minőségi) olajcsere, és nem nyélgázon járás?
Nyélgáz motoroknál használatos.
Autónál padlógáz van.
A fordulatszám nem öli a motort.
Ha valami rossz a motoron, akkor azt megjavítani....nem pedig: "nem olyan vészes, elmegy ez még" hozzáállás.
Ami káros:
- Hidegen szétforgatni, nyomni neki túlzottan.
- Olaj nélkül vagy kevés olajjal üzemeltetni.
- Rossz termosztáttal használni (nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor)
- Magas fokozatban és alacsony sebességgel haladni, erőltetni a motort.
Amúgy ez nem csak Mondeo-ra, hanem minden autóra érvényes.
Itt még nem esett szó a turbós motorról, mert ez nem az. Ott még van pár szentírás, amit érdemes betartani.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5843 Dátum:
2013.12.31 kedd, 20:41:11 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.31 kedd, 20:26:42
Nyélgáz motoroknál használatos.
Autónál padlógáz van.
A fordulatszám nem öli a motort.
Ha valami rossz a motoron, akkor azt megjavítani....nem pedig: "nem olyan vészes, elmegy ez még" hozzáállás.
Ami káros:
- Hidegen szétforgatni, nyomni neki túlzottan.
- Olaj nélkül vagy kevés olajjal üzemeltetni.
- Rossz termosztáttal használni (nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor)
- Magas fokozatban és alacsony sebességgel haladni, erőltetni a motort.
Amúgy ez nem csak Mondeo-ra, hanem minden autóra érvényes.
Itt még nem esett szó a turbós motorról, mert ez nem az. Ott még van pár szentírás, amit érdemes betartani.
Nyélgáz, padlógáz, a lényege ugyanaz
Köszi az infókat, ezekre én is odafigyelek, vagy legalábbis igyekszem.
Egy dolog viszont érdekelne még, az 1.8 benyánál melyik az a legkisebb fordulatszám, ami még alkalmas utazósebességre?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5844 Dátum:
2013.12.31 kedd, 20:49:58 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.31 kedd, 20:41:11
Nyélgáz, padlógáz, a lényege ugyanaz
Köszi az infókat, ezekre én is odafigyelek, vagy legalábbis igyekszem.
Egy dolog viszont érdekelne még, az 1.8 benyánál melyik az a legkisebb fordulatszám, ami még alkalmas utazósebességre?
kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)
50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5845 Dátum:
2013.12.31 kedd, 20:52:53 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.31 kedd, 20:49:58
kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)
50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......
Értem, köszönöm
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
nagyzotya
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5846 Dátum:
2013.12.31 kedd, 21:32:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.31 kedd, 20:49:58
kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)
50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......
Nagyon sokszor volt mar szoba fogyasztásról, de arról meg nem olvastam, hogy melyik a leggazdasagosabb fordulat vagy sebesség 5-ben. Kozel 2000km-t keszulok megtenni az 1.8as mondeoval eshat ekkora utnal sokat lehet sporolni egy jo utazosebesseg eltalalasaval.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5847 Dátum:
2014.01.01 szerda, 01:05:28 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.31 kedd, 20:49:58
kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)
50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......
És az alapjárat is ezerötre van belőve, tuti mai tuti, mi!?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
gabrielf
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5848 Dátum:
2014.01.01 szerda, 05:35:57 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.01.01 szerda, 01:05:28
És az alapjárat is ezerötre van belőve, tuti mai tuti, mi!?
...a szurkálódás...
...de jópofa!
Köszi az eddigi tippeket!
Nagy motorgenerált nem szeretnék => inkább csere egy keveset futott motorra, de a szelepszár szimeringek még beleférnek (talán a gyűrűk is...). Vezérléscsere esedékes (még nem néztük az állapotát, de elvileg 180eKm a csereperiódusa, szóval...).
nagyzotya
: mindegy, hogy benzines, vagy diesel. Ülj be az autóba egyedül, és indulj el egy nyugis országúti forgalomban. Fülelj, figyelj, érezd az autót. Érezd a gázpedálon az aszfaltpöttyöket, a kormányon a gumi kopottságát. Meg fogod találni a megfelelő sebességet és a megfelelő fordulatszámot. A saját masinámmal (MK3, 2.0 benzin) 140-150 km/h között az ideál (de nekem megfelelne a 12l-es fogyasztás is). Édesanyám gépén (MK2 kombi, 1.8 diesel) 110-130km/h az ideál. Nem lehet kijelenteni egy általános tartományt, mert mint ahogy korábban írtam: minden relatív. Ez is függ az aktuális autó kivitelétől (kombi, sedan, ötajtós), a motor méretétől és teljesítményétől, annak felépítésétől (pl.: rövid v hosszú löketű diesel, S4, S6, V6 vagy V8 hengerelrendezésű, stb), az UTAZÓ súlytól, a gumiktól, az aszfalttól, éssatöbbi. Érezd az autód. Megéri azt a plusz 100-200 km-t üresen és megpakolva. Ismerd meg!
Haltak már meg azért, mert megterhelt autótól üres fékezési reakciót vártak.
Amikor azt érzed, hogy
(az autód szemszögéből
)
kellemesen, kényelmesen duruzsol az autód, akkor fogyaszt a legkevesebbet (a reális igényeidnek megfelelően). Mindehhez kellemes támpontot nyújtanak a
GSR
által írt alaptételek.
(Más szóval: kezeld úgy, mint egy jó nőt: ha valamiért egy picit nyifog, szolgáld ki, babusgasd => megéri!!!! ...és ha kedved szottyan, jól meghajthatod!!!
)
Üdv,
Ecet
U.I.: Ahogy az öregem szokta mondani:
a gázt taposni egyszerű, megállni nehezebb
Elgondolkodtató...
«
Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 05:38:39 írta gabrielf
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5849 Dátum:
2014.01.01 szerda, 10:50:32 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.01.01 szerda, 01:05:28
És az alapjárat is ezerötre van belőve, tuti mai tuti, mi!?
Alapjáraton (üzemmelegen kb. 750) keveset jár a motor és akkor a járműsebesség nulla.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 10:52:44 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ