Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662017 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5800 Dátum: 2013.12.13 péntek, 12:51:08 »

De sok szabadidőtök van  eplus2

Miből gondolod? Lehet munkaidőben csinálta....  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5801 Dátum: 2013.12.13 péntek, 13:07:11 »

Miből gondolod? Lehet munkaidőben csinálta....  nyes

Akkor adok önéletrajzot  integet2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5802 Dátum: 2013.12.13 péntek, 13:09:28 »

Miből gondolod? Lehet munkaidőben csinálta....  nyes

És tényleg. De munkaügyben volt mindkét utazás, amikor a mérés történt. Vezetés közben meg van ideje az embernek ezzel szöszmötölni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5803 Dátum: 2013.12.13 péntek, 13:29:05 »

már hogy ne lenne konklúzió?!?!?!
az eredeti állítás miszerint 80-nál a benzines hangosabb NEM IGAZ
itt a pont
és még 100-nál sem, 110-nél is jelentéktelen a külömbség

Az eredeti állítás az volt, hogy 80 felett. 80 feletti érték a 100, ott a mérés szerint a benzines a hangosabb.  vigyor3
A pont fekete, azaz nem tudsz olvasni/szöveget értelmezni. A különbséget n-nel írják.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5804 Dátum: 2013.12.13 péntek, 13:30:15 »

Ma elvégeztem a nagy-tudományos hangosabbeadízel tesztet.
Helyszín: M0 északi része, a rendes aszfaltos burkolaton.
Mindkét kocsiban a ventilátor legalacsonyabb fokozaton, ablakok felhúzva.
Mindkét kocsi ötajtós, ugyanolyan típusú és méretű gumikkal, mindkettőben tempomat tartotta a sebességet.
"Műszer": Sound meter androidon úgy kalibrálva, hogy csendes környezetben egy méterről a suttogás 30dB körül legyen.


80km/h
Benzines: 61-62 dB
Dízel: 62-63 dB (5. fokozat, 6.-ban hangosabb volt)

100km/h
Benzines : 64-65 dB
Dízel: 64dB (6. fokozat)

110km/h
Benzines: 66-67 dB
Dízel: 66 dB

Nagyobb sebességgel nem próbáltam, mert nem volt kedvem fényképeszkedni  vigyor3 , de szerintem (és a tendencia is ezt mutatja) nagyobb sebességeknél a dízel halkabb.

Szóval nagyon minimálisak a különbségek ezeknél a sebességeknél, inkább a hang túnusa más nagyon, az meg inkább szubjektív, hogy kinek melyik a zavaróbb.

Konklúzió: nincs ...

Megmértem volna mondjuk 120, 130, 150-nél is. Letöltöttem a cumót, meg fogom mérni a sajátommal.
(Egy kicsit a kalibrálástól tartok, hogy nem lehet ugyanúgy belőni, azaz nem lehet összehasonlítani az én adataimat ezekkel. Lehet, hogy kalibrálás nélkül fogom kipróbálni.)
A különbség valóban hibahatáron belül van. Az összes mérésnél. A mérés amúgy játék, nagyon komolyan ne vegyük.
Én még abban se vagyok biztos, hogy ezen mérések alapján levonhatnák azt a következtetést, hogy melyik a hangosabb.
Nem tudjuk, mi alapján mér. True rms, vagy peak, esetleg más. Szívesen meghallgattam volna én is, élőben.

Alapjáraton tuti, hogy a benzines halkabb. Sokkal.
Na, majd az egyik talin, ha lesz kedved, mérünk egyet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5805 Dátum: 2013.12.13 péntek, 13:31:59 »

Az eredeti állítás az volt, hogy 80 felett. 80 feletti érték a 100, ott a mérés szerint a benzines a hangosabb.  vigyor3
A pont fekete, azaz nem tudsz olvasni/szöveget értelmezni. A különbséget n-nel írják.

hát persze, h én vagyok a hülye (de neked legyek hüje)
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5806 Dátum: 2013.12.13 péntek, 14:14:59 »

Megmértem volna mondjuk 120, 130, 150-nél is. Letöltöttem a cumót, meg fogom mérni a sajátommal.
(Egy kicsit a kalibrálástól tartok, hogy nem lehet ugyanúgy belőni, azaz nem lehet összehasonlítani az én adataimat ezekkel. Lehet, hogy kalibrálás nélkül fogom kipróbálni.)
A különbség valóban hibahatáron belül van. Az összes mérésnél. A mérés amúgy játék, nagyon komolyan ne vegyük.
Én még abban se vagyok biztos, hogy ezen mérések alapján levonhatnák azt a következtetést, hogy melyik a hangosabb.
Nem tudjuk, mi alapján mér. True rms, vagy peak, esetleg más. Szívesen meghallgattam volna én is, élőben.

Alapjáraton tuti, hogy a benzines halkabb. Sokkal.
Na, majd az egyik talin, ha lesz kedved, mérünk egyet.

Ja, hát igazából egy telefonnal készült mérések hasonlíthatóak csak össze, még ha mondjuk ugyanúgy van kalibrálva a másik is. És még így is elég komolytalan. Ez csak egy nyers érték, a hang erősségéről, de amúgy teljesen más a két motor hangja. Még az lazán lehet, hogy ez nem is igazán a motor hangja, hanem a gumik, vagy a szél, amit az ember természetesnek vesz, és a két motor más hangtípusát hallja csak meg különbségként. Remélem sikerült érthetően megfogalmazni wow3
Majd egy nagyobb sebességű tesztet is lehet megpróbálok összehozni, csak nincs kedvem a történetet fotókkal drágítani.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5807 Dátum: 2013.12.13 péntek, 14:23:52 »

Mérjünk olyat, hogy melyik a büdösebb!  vigyor3

Egy dízelt és egy benzines elindítunk majd odaállunk páran a hátuljához és megszavazzuk melyik a büdösebb!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5808 Dátum: 2013.12.13 péntek, 15:28:56 »

Mérjünk olyat, hogy melyik a büdösebb!  vigyor3

Egy dízelt és egy benzines elindítunk majd odaállunk páran a hátuljához és megszavazzuk melyik a büdösebb!  eplus2

A benzines sokkal büdösebb!  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5809 Dátum: 2013.12.13 péntek, 16:06:47 »

Ja, hát igazából egy telefonnal készült mérések hasonlíthatóak csak össze, még ha mondjuk ugyanúgy van kalibrálva a másik is. És még így is elég komolytalan. Ez csak egy nyers érték, a hang erősségéről, de amúgy teljesen más a két motor hangja. Még az lazán lehet, hogy ez nem is igazán a motor hangja, hanem a gumik, vagy a szél, amit az ember természetesnek vesz, és a két motor más hangtípusát hallja csak meg különbségként. Remélem sikerült érthetően megfogalmazni wow3
Majd egy nagyobb sebességű tesztet is lehet megpróbálok összehozni, csak nincs kedvem a történetet fotókkal drágítani.

Egyetértek. Lehet, hogy úgy kellene (pályán), hogy felgyorsítani 120-ra, leállítani a motort, amikor a járű sebesség 100, ahhoz kalibrálni, majd bedurrantani a motort, és akkor mérni egyet...
A fene se tudja, annyi szent, hogy nagy difi nincs hangügyileg a két motor között. Alapjáraton kivéve  vigyor3 ott a benzines jóval halkabb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5810 Dátum: 2013.12.13 péntek, 19:23:55 »

Egyetértek. Lehet, hogy úgy kellene (pályán), hogy felgyorsítani 120-ra, leállítani a motort, amikor a járű sebesség 100, ahhoz kalibrálni, majd bedurrantani a motort, és akkor mérni egyet...
A fene se tudja, annyi szent, hogy nagy difi nincs hangügyileg a két motor között. Alapjáraton kivéve  vigyor3 ott a benzines jóval halkabb.

A benzinessel lehet lopakodni...........  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5811 Dátum: 2013.12.13 péntek, 19:48:55 »

A benzinessel lehet lopakodni...........  vigyor3

Szerintem az elektromos meghajtás az igazi!!!!! Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5812 Dátum: 2013.12.13 péntek, 19:56:12 »

Szerintem az elektromos meghajtás az igazi!!!!! Smiley

Csak "rövid a zsinór"....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5813 Dátum: 2013.12.13 péntek, 20:07:18 »

Mérjünk olyat, hogy melyik a büdösebb!  vigyor3

Egy dízelt és egy benzines elindítunk majd odaállunk páran a hátuljához és megszavazzuk melyik a büdösebb!  eplus2
thibííííí  hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5814 Dátum: 2013.12.13 péntek, 20:17:16 »

thibííííí  hehe


He He
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5815 Dátum: 2013.12.13 péntek, 20:20:38 »

eljen taps
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5816 Dátum: 2013.12.13 péntek, 21:27:01 »

Szerintem az elektromos meghajtás az igazi!!!!! Smiley

Szerintem a szélesgabi féle nullpontienergiás-téridőhajlítógörbítős-gravitációkikapcsolós-kalickábólkirepülőmadaras meghajtás az igazi  Roll Eyes
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5817 Dátum: 2013.12.13 péntek, 23:56:49 »

Szerintem a szélesgabi féle nullpontienergiás-téridőhajlítógörbítős-gravitációkikapcsolós-kalickábólkirepülőmadaras meghajtás az igazi  Roll Eyes
Járjatok inkább gyalog vagy bringával... hehe hehe
Naplózva
dosiki
Vendég
« Új hozzászólás #5818 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 13:57:12 »

És merre szökik a levegő? Nagyon nem mindegy, hogy csak a hengerfejet kell rendberakni, vagy a blokkkal, gyűrűkkel, dugattyúval van a gond.

Az olaj és a víz biztosan nem találkozik, olajfolyás, csöpögés nincs a blokkon, így nagyon valószínű, hogy a hengerfej rendben van, vélhetően a problémás hengerben a gyűrű a bibis, emiatt fogy az olaj is .-(
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5819 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 16:59:25 »

Az olaj és a víz biztosan nem találkozik, olajfolyás, csöpögés nincs a blokkon, így nagyon valószínű, hogy a hengerfej rendben van, vélhetően a problémás hengerben a gyűrű a bibis, emiatt fogy az olaj is .-(

Nem csak erre gondoltam. Szelep, szelepülék is simán lehet a gond. Levegőcsövet be a gyertya helyére, olyan pozícióban, ahol elvileg mindkét szelep zár, toljatok bele levegőt, és hallgatózzatok kipufogónál, pillangószelepnél, olajbeöntőnél, kiegyenlítő-tartálynál. Hengerfej tömítés nem csak kifelé tud ereszteni, meg nem csak az olaj- és vízrendszert tudja összenyitni.
Naplózva
Leflee
Vendég
« Új hozzászólás #5820 Dátum: 2013.12.20 péntek, 11:32:55 »

Sziasztok! Kicsit kopog az egyik hidrotőkém (ha minden igaz) és ezt ajánlották:
http://www.olajshop.hu/wynn-s-hidr-szelepemelotisztito-325-ml.html

Valaki használt már ilyet? Ha igen, volt változás?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5821 Dátum: 2013.12.20 péntek, 11:35:54 »

Sziasztok! Kicsit kopog az egyik hidrotőkém (ha minden igaz) és ezt ajánlották:
http://www.olajshop.hu/wynn-s-hidr-szelepemelotisztito-325-ml.html

Valaki használt már ilyet? Ha igen, volt változás?

Nincs a motorban hidrotőke, így nem hiszem, hogy segíteni fog.
Naplózva
Leflee
Vendég
« Új hozzászólás #5822 Dátum: 2013.12.20 péntek, 11:42:34 »

Nincs a motorban hidrotőke, így nem hiszem, hogy segíteni fog.

Az úgy szép...mert eddig nekem azt mondták hogy van benne:D
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5823 Dátum: 2013.12.20 péntek, 11:45:00 »

Az úgy szép...mert eddig nekem azt mondták hogy van benne:D


Hát, végülis, az olajteknőbe biztos be lehet párat passzírozni  vigyor3
Naplózva
Leflee
Vendég
« Új hozzászólás #5824 Dátum: 2013.12.20 péntek, 12:09:52 »

Hát, végülis, az olajteknőbe biztos be lehet párat passzírozni  vigyor3

De örülök...azthittem végre megvan a megoldás erre tessék?... nincs is hidrotőke? Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5825 Dátum: 2013.12.20 péntek, 12:43:20 »

De örülök...azthittem végre megvan a megoldás erre tessék?... nincs is hidrotőke? Cheesy
nincs.korongos.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5826 Dátum: 2013.12.20 péntek, 20:07:58 »

Az úgy szép...mert eddig nekem azt mondták hogy van benne:D

Oda se vidd többet  hehe hehe Sajnos az a kopogás könnyen lehet a dugattyúd is akár... rinya
Naplózva
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #5827 Dátum: 2013.12.27 péntek, 09:21:39 »

Sziasztok! Nemrégen vettem egy mondeo mk3 1.8 125LE.
Azt vettem észre főleg hidegen, hogy fütyülő hangot ad a motor főleg gyorsításkor. 150E km van benne. Ez természetes vagy valami gondot jelenthet?
Naplózva
Pista85
Vendég
« Új hozzászólás #5828 Dátum: 2013.12.27 péntek, 09:31:27 »

150E km van benne.

Biztos.... Huh? Vagy csak papíron.... nezze?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5829 Dátum: 2013.12.27 péntek, 14:49:19 »

Sziasztok! Nemrégen vettem egy mondeo mk3 1.8 125LE.
Azt vettem észre főleg hidegen, hogy fütyülő hangot ad a motor főleg gyorsításkor. 150E km van benne. Ez természetes vagy valami gondot jelenthet?

Nekem országúti tempónál gyorsításkor fütyül a benzines. Melegen is. Ha valami gondot is jelent, én még nem jöttem rá, hogy mit, mert nincs gond a kocsival.
Naplózva
Leflee
Vendég
« Új hozzászólás #5830 Dátum: 2013.12.27 péntek, 15:06:10 »

Sziasztok! Nemrégen vettem egy mondeo mk3 1.8 125LE.
Azt vettem észre főleg hidegen, hogy fütyülő hangot ad a motor főleg gyorsításkor. 150E km van benne. Ez természetes vagy valami gondot jelenthet?

Szia! Ez a fütyülés nálam is van ha egyre gobdolunk... de semmi gond nincs a kocsival. Lassan 3 éve nálam van az autó Smiley
A Motor pàr hónapja lett teljesen átnézve és csak a szelepeknél van valami kis nem odavaló kattogás de ezen kívül semmi. Ennek meg sok köze nincs a fütyüléshez Smiley ugyhogy szerintem no problem Smiley
Naplózva
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #5831 Dátum: 2013.12.27 péntek, 21:27:13 »

Biztos.... Huh? Vagy csak papíron.... nezze?

Köszönöm a hozzaszolasaitokat. Angliaban vásároltam,  ugyhogy remélhetőleg annyi van benne, amennyit az óra mutat.
Ezt azért feltetelezem, mert itt minden évben muszaki vizsga van, ahol ezt feljegyzik. Smiley
Naplózva
Pista85
Vendég
« Új hozzászólás #5832 Dátum: 2013.12.29 vasárnap, 09:12:51 »

Köszönöm a hozzaszolasaitokat. Angliaban vásároltam,  ugyhogy remélhetőleg annyi van benne, amennyit az óra mutat.
Ezt azért feltetelezem, mert itt minden évben muszaki vizsga van, ahol ezt feljegyzik. Smiley

Az elég valószínű..... eljen! Gyerekkori jó barátom is kint van, az ő elmondása alapján, bizony nagyon háklisak a ganaj kereskedőkre! ha kiderül a mutyi akkor annak hamar híre megy, és a kereskedő szinte bizti becsukhat, mert a kutya sem fog semmit venni tőle.... ejnye1 gun taps!

Nálunk lesz e így valaha.... miaz falbav
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.29 vasárnap, 09:14:57 írta Pista85 » Naplózva
gabrielf
Vendég
« Új hozzászólás #5833 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 20:13:27 »

Sziasztok,

Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán! Cheesy Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...

Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni! Smiley

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,
Ecet
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5834 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 20:16:23 »

Sziasztok,

Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán! Cheesy Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...

Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni! Smiley

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,
Ecet

Ha eddig nem volt, akkor illene a szelepszár szimmeringeket kicserélni.........
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5835 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 20:39:26 »

Ha eddig nem volt, akkor illene a szelepszár szimmeringeket kicserélni.........
csak hozzáteszek.

Ha oválra koptak,vagy ha tetszik hordósra a hengerek,akkor egy motorgenerál előtt áll a verda.
Persze lehet még az olajleválasztó szelep hibája is a kartergázvisszavezetésnél is,de idáig nem ez volt jellemző.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5836 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 20:40:45 »

Sziasztok,

Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán! Cheesy Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...

Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni! Smiley

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,
Ecet
méress kompressziót is...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabrielf
Vendég
« Új hozzászólás #5837 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 23:45:07 »

GSR, alf: Köszi a tippeket, jegyzeteltem Smiley

Jöhetnek még továbbiak... Smiley *telhetetlen* Smiley
Naplózva
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5838 Dátum: 2013.12.31 kedd, 11:47:04 »

Sziasztok,

Jót el tudtok vitatkozni a dízel/benzines témán! Cheesy Csak tudnám, h mi értelme, mert minden relatív...

Na de térjünk a lényegre!
Pár hónapja beszereztem egy 2002-es 2.0 literes benzines szépséget. "Kicsit" sok benne a Km (360k), de nem volt vele különösebb gondom. (én vagyok a szerencsés második tulaj) Ami viszont zavar, h kissé sok olajat eszik (értsd: 4000km = 3 liter). Most más fajtát tettem bele, ezzel kicsit mérséklődött a fogyasztás. Amit nem értek: nem füstöl, nyomatékos, nem csöpög. Dízeleken nőttem fel (Mercedes, Zetor, Isuzu, VW, stb), így a benzinesekhez (még) nem értek. Januárban-februárban akarom betolni nagyobb karbantartásokra, de szeretem tudni a mit-miérteket.
Szeretnék kérni ötleteket, illetve egy aprócska "nézd meg ezeket is" listát, mert sokat futott már szegényke, ideje ápolgatni! Smiley

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,
Ecet


Próbált ki, hogy álló helyzetben felpörgeted a motort, ha nem szórja el az olajat útközben ahogy mondod, biztos jönni fog az a füst a kipufogóból.  Egy szelepszár szimering meg dugattyú gyűrű csere biztos esedékes lesz. Remélhetőleg nem kopott a hengerfal, mert akkor drágul a dolog  Grin ... Ha már meglesz egyb bontva a motor akkor érdemes, (főleg így 360k km-nél) megnézni a láncot, főtengelyt, esetleg azon csapágysort cserélni.

Egy tipp szerintem látni fogod, hogy eszi-e az olajat akkor is, ha kiveszed a gyertyákat, és nem-e olajosak, nincsenek e "beköpve"
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5839 Dátum: 2013.12.31 kedd, 19:48:06 »

csak hozzáteszek.

Ha oválra koptak,vagy ha tetszik hordósra a hengerek,akkor egy motorgenerál előtt áll a verda.
Persze lehet még az olajleválasztó szelep hibája is a kartergázvisszavezetésnél is,de idáig nem ez volt jellemző.


A hengerek kopása megelőzhető valahogy (azon kívül, hogy nem használom az autót), vagy ez a használattal jár, és elkerülhetetlen?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5840 Dátum: 2013.12.31 kedd, 20:13:17 »

A hengerek kopása megelőzhető valahogy (azon kívül, hogy nem használom az autót), vagy ez a használattal jár, és elkerülhetetlen?

Karbantartás és ésszerű járműhasználat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5841 Dátum: 2013.12.31 kedd, 20:17:05 »

Karbantartás és ésszerű járműhasználat.

Magyarul rendszeres (és minőségi) olajcsere, és nem nyélgázon járás?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5842 Dátum: 2013.12.31 kedd, 20:26:42 »

Magyarul rendszeres (és minőségi) olajcsere, és nem nyélgázon járás?

Nyélgáz motoroknál használatos.
Autónál padlógáz van.

A fordulatszám nem öli a motort.
Ha valami rossz a motoron, akkor azt megjavítani....nem pedig: "nem olyan vészes, elmegy ez még" hozzáállás.

Ami káros:
- Hidegen szétforgatni, nyomni neki túlzottan.
- Olaj nélkül vagy kevés olajjal üzemeltetni.
- Rossz termosztáttal használni (nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor)
- Magas fokozatban és alacsony sebességgel haladni, erőltetni a motort.



Amúgy ez nem csak Mondeo-ra, hanem minden autóra érvényes.
Itt még nem esett szó a turbós motorról, mert ez nem az. Ott még van pár szentírás, amit érdemes betartani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5843 Dátum: 2013.12.31 kedd, 20:41:11 »

Nyélgáz motoroknál használatos.
Autónál padlógáz van.

A fordulatszám nem öli a motort.
Ha valami rossz a motoron, akkor azt megjavítani....nem pedig: "nem olyan vészes, elmegy ez még" hozzáállás.

Ami káros:
- Hidegen szétforgatni, nyomni neki túlzottan.
- Olaj nélkül vagy kevés olajjal üzemeltetni.
- Rossz termosztáttal használni (nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor)
- Magas fokozatban és alacsony sebességgel haladni, erőltetni a motort.



Amúgy ez nem csak Mondeo-ra, hanem minden autóra érvényes.
Itt még nem esett szó a turbós motorról, mert ez nem az. Ott még van pár szentírás, amit érdemes betartani.

Nyélgáz, padlógáz, a lényege ugyanaz Smiley
Köszi az infókat, ezekre én is odafigyelek, vagy legalábbis igyekszem.
Egy dolog viszont érdekelne még, az 1.8 benyánál melyik az a legkisebb fordulatszám, ami még alkalmas utazósebességre?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5844 Dátum: 2013.12.31 kedd, 20:49:58 »

Nyélgáz, padlógáz, a lényege ugyanaz Smiley
Köszi az infókat, ezekre én is odafigyelek, vagy legalábbis igyekszem.
Egy dolog viszont érdekelne még, az 1.8 benyánál melyik az a legkisebb fordulatszám, ami még alkalmas utazósebességre?

kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)

50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5845 Dátum: 2013.12.31 kedd, 20:52:53 »

kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)

50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......

Értem, köszönöm  worship
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #5846 Dátum: 2013.12.31 kedd, 21:32:39 »

kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)

50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......

Nagyon sokszor volt mar szoba fogyasztásról, de arról meg nem olvastam, hogy melyik a leggazdasagosabb fordulat vagy sebesség 5-ben. Kozel 2000km-t keszulok megtenni az 1.8as mondeoval eshat ekkora utnal sokat lehet sporolni egy jo utazosebesseg eltalalasaval.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5847 Dátum: 2014.01.01 szerda, 01:05:28 »

kb. 1500 alatt ne használd. (nekem 2.0-nál ez az alsó határ....ami alá nem egy -remélem az asszony is figyel erre-)

50-nél 4-ben marad, mert 5-ben pont 1500 lenne. De inkább könnyen vigye......
És az alapjárat is ezerötre van belőve, tuti mai tuti, mi!?  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
gabrielf
Vendég
« Új hozzászólás #5848 Dátum: 2014.01.01 szerda, 05:35:57 »

És az alapjárat is ezerötre van belőve, tuti mai tuti, mi!?  eplus2

Cheesy ...a szurkálódás... eplus2 ...de jópofa! vigyor3

Köszi az eddigi tippeket! Smiley Nagy motorgenerált nem szeretnék => inkább csere egy keveset futott motorra, de a szelepszár szimeringek még beleférnek (talán a gyűrűk is...). Vezérléscsere esedékes (még nem néztük az állapotát, de elvileg 180eKm a csereperiódusa, szóval...).

nagyzotya: mindegy, hogy benzines, vagy diesel. Ülj be az autóba egyedül, és indulj el egy nyugis országúti forgalomban. Fülelj, figyelj, érezd az autót. Érezd a gázpedálon az aszfaltpöttyöket, a kormányon a gumi kopottságát. Meg fogod találni a megfelelő sebességet és a megfelelő fordulatszámot. A saját masinámmal (MK3, 2.0 benzin) 140-150 km/h között az ideál (de nekem megfelelne a 12l-es fogyasztás is). Édesanyám gépén (MK2 kombi, 1.8 diesel) 110-130km/h az ideál. Nem lehet kijelenteni egy általános tartományt, mert mint ahogy korábban írtam: minden relatív. Ez is függ az aktuális autó kivitelétől (kombi, sedan, ötajtós), a motor méretétől és teljesítményétől, annak felépítésétől (pl.: rövid v hosszú löketű diesel, S4, S6, V6 vagy V8 hengerelrendezésű, stb), az UTAZÓ súlytól, a gumiktól, az aszfalttól, éssatöbbi. Érezd az autód. Megéri azt a plusz 100-200 km-t üresen és megpakolva. Ismerd meg! Haltak már meg azért, mert megterhelt autótól üres fékezési reakciót vártak.
Amikor azt érzed, hogy (az autód szemszögéből vigyor3) kellemesen, kényelmesen duruzsol az autód, akkor fogyaszt a legkevesebbet (a reális igényeidnek megfelelően). Mindehhez kellemes támpontot nyújtanak a GSR által írt alaptételek. (Más szóval: kezeld úgy, mint egy jó nőt: ha valamiért egy picit nyifog, szolgáld ki, babusgasd => megéri!!!! ...és ha kedved szottyan, jól meghajthatod!!! eplus2)

Üdv,
Ecet

U.I.: Ahogy az öregem szokta mondani: a gázt taposni egyszerű, megállni nehezebb Elgondolkodtató...
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 05:38:39 írta gabrielf » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5849 Dátum: 2014.01.01 szerda, 10:50:32 »

És az alapjárat is ezerötre van belőve, tuti mai tuti, mi!?  eplus2
Alapjáraton (üzemmelegen kb. 750) keveset jár a motor és akkor a járműsebesség nulla.  action
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.01 szerda, 10:52:44 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.053 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.