Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.29 szombat, 05:04:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 599 600 601 602 603 604 605 [606] 607 608 609 610 611 612 613 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13810038 alkalommal)
0 Felhasználó és 59 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #30250 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 09:51:20 »

Sőt....mintha ma Dentcraft autóját is láttam volna hahu-n.  Roll Eyes
Vagy nem az övé?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_xenon_felbor_gyonyoru-7613167

Hasonlít rá, az ár alapján meg biztos... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30251 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 10:04:50 »

Nem.Ez a működése.ez nem érdekes info,hanem a tények.Ezzel nehéz vitatkozni,és elméleteket beleszőni.
Alf majd én eldöntöm, hogy számomra érdekes az az infó vagy nem, függetlenül attól, hogy tények vagy nem tények. A linkelt dolgokkal nem is vitáztam meg nem is szőttem hozzá elméletet nem értem miért kell belekötni.  Az infókat köszi de a  sítlust nem.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30252 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 10:08:37 »

A cr rendszernél nincs a befecskendező furatban mozgó tűszelep.
A cr rendszernél az igen magas üzemi nyomás miatt nincs olyan, hogy pisilés és nem porlasztás. Nagyobb vagy kisebb mennyiségű befecskendezés van, az elvárthoz képest.
Keress keresztmetszeti ábrát egy cr injektorról és ott láthatod, hogy miként működik a porlasztó csúcs. Ha az a kúpos rész megkopik, akkor csoda van, mert előbb rágódik be szennyeződés miatt.
Ezek olyan speciális anyagokból készült alkatrészek és olyan finom megmunkálással gyártják őket, hogy szinte nem is beszélhetünk kopás miatti tágulásról.
Most fejlesztettek ki egy a mai gyártási technológiánál többször finomabb gyártási eljárást (a mai sem semmi pedig), amivel a jövőben tovább finomítható a befecskendezés időzítése és minősége. Bár ez nem most kerül gyártása az tuti....
Köszi ez sokkalta szebb válasz mint Alf kioktató stílusa. Valami ilyen válaszra vártam.  eljen
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30253 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 10:15:36 »

Alf majd én eldöntöm, hogy számomra érdekes az az infó vagy nem, függetlenül attól, hogy tények vagy nem tények. A linkelt dolgokkal nem is vitáztam meg nem is szőttem hozzá elméletet nem értem miért kell belekötni.  Az infókat köszi de a  sítlust nem.
ok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30254 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 10:22:10 »

Köszi ez sokkalta szebb válasz mint Alf kioktató stílusa. Valami ilyen válaszra vártam.  eljen
A kioktatás  nem egyoldalú ám,mert onnan indult a dolog,hogy mekkora hülyék a szakik,és szemét módon átverik az embert mert nyomják a süket vakert a technológiáról,és ez csak wodoo.Nem is ez a valóság,és sokkal egyszerűbb a helyzet mint állítják.

Megkaptátok azt az infót,ami 13éves az mk3 mondeóval együtt,és most meg megsértődtök a kioktató hangnemért.A másik oldal is megteheti,ha ti is nem? Egymás közt meg elénézést kérek,mert nem ez volt most sem a szándék. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30255 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 17:12:16 »

MENEKÜLJÖN, AKINEK KEDVES AZ ÉLETE! FUSSON, KI MERRE LÁT!

Új ötletem van... eplus2

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_fh2dwg8c4a.jpg

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_hzer66p00b.jpg

Az első egy 17x40x17-es csapágy (ugyanaz, amit a kis szíjkörbe 1:1-ben lehet felrakni a gyári görgő helyére) egy alumíniumból esztergált köpennyel. A generátor szíjfeszítő gyári csapágya 12 mm széles. Ehhez képest ez alighanem egy kicsivel tartósabb megoldás lesz. Smiley

A második pedig egy 17x62x25,4-es bazi nagy csapágy, amihez csak egy betét kell, hogy a másik vezetőgörgő helyére, a 8-as csavarra fel lehessen rakni. Az eredeti itt is ugyanaz a 12 mm-es csapágy, mint az összes többi görgőben. Ez saccra elpusztíthatatlan lesz... Az összes baja annyi csak, hogy 62 mm az átmérője a gyári görgő 65 mm-e helyett. Emiatt kb. 4-4,5 mm-rel rövidebb szíj kellene a generátorkörre. Ilyet persze lehet kapni, illetve jó eséllyel a szíjfeszítőnek is illenék ennyit elbírnia.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30256 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 17:19:17 »

MENEKÜLJÖN, AKINEK KEDVES AZ ÉLETE! FUSSON, KI MERRE LÁT!

Új ötletem van... eplus2

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_fh2dwg8c4a.jpg

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_hzer66p00b.jpg

Az első egy 17x40x17-es csapágy (ugyanaz, amit a kis szíjkörbe 1:1-ben lehet felrakni a gyári görgő helyére) egy alumíniumból esztergált köpennyel. A generátor szíjfeszítő gyári csapágya 12 mm széles. Ehhez képest ez alighanem egy kicsivel tartósabb megoldás lesz. Smiley

A második pedig egy 17x62x25,4-es bazi nagy csapágy, amihez csak egy betét kell, hogy a másik vezetőgörgő helyére, a 8-as csavarra fel lehessen rakni. Az eredeti itt is ugyanaz a 12 mm-es csapágy, mint az összes többi görgőben. Ez saccra elpusztíthatatlan lesz... Az összes baja annyi csak, hogy 62 mm az átmérője a gyári görgő 65 mm-e helyett. Emiatt kb. 4-4,5 mm-rel rövidebb szíj kellene a generátorkörre. Ilyet persze lehet kapni, illetve jó eséllyel a szíjfeszítőnek is illenék ennyit elbírnia.

AndyA

 eljen
Akkor így már csak 1db bordás görgő marad a szíjrendszerben amit nem lehet kiváltani. 
Azt még megosztod velünk, hogy mibe kerül ez a móka (csapágyak)?  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30257 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 18:40:49 »

eljen
Akkor így már csak 1db bordás görgő marad a szíjrendszerben amit nem lehet kiváltani. 
Azt még megosztod velünk, hogy mibe kerül ez a móka (csapágyak)?  vigyor3

A B17-es (ami a köpenyt kapja) 4000 Ft körül. Ebből kell még egy a kis szíjkörbe is.

A nagyból két darab volt 14,5 Euro, de még egy tizes a posta (ami persze jobban oszlik, ha több darabot rendelünk egyszerre). Otthon a kínai 1500-1800 Ft, a német FAG meg 8000... A kettő között meg nem találtam. Elírtam a méretét, helyesen: 25x62x25,4.

Az esztergált alu köpeny és a nagyhoz a betét másik kb. 4000 Ft.

A bordás vezetőgörgőről annyit, hogy egy budapesti Ford kereskedés legutóbbi 13 havi eladási adatai alapján egy darabra sem volt szükség, nem volt belőle egész évben egyetlen rendelés sem. Amúgy azt sem művészet megcsinálni, csak kell hozzá egy mintadarab, ami alapján csinálnak hozzá egy pontosan passzos esztergakést, meg amiről le lehet venni a méreteket. Utána az is kaphat nagyobb csapágyat bordás köpennyel, és béke van. Smiley

Ha valakinél akad ilyen mintadarab, egy tönkrement példány, azt szívesen veszem, ha eljuttatja hozzám.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30258 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 18:48:38 »

A B17-es (ami a köpenyt kapja) 4000 Ft körül. Ebből kell még egy a kis szíjkörbe is.

A nagyból két darab volt 14,5 Euro, de még egy tizes a posta (ami persze jobban oszlik, ha több darabot rendelünk egyszerre). Otthon a kínai 1500-1800 Ft, a német FAG meg 8000... A kettő között meg nem találtam. Elírtam a méretét, helyesen: 25x62x25,4.

Az esztergált alu köpeny és a nagyhoz a betét másik kb. 4000 Ft.

A bordás vezetőgörgőről annyit, hogy egy budapesti Ford kereskedés legutóbbi 13 havi eladási adatai alapján egy darabra sem volt szükség, nem volt belőle egész évben egyetlen rendelés sem. Amúgy azt sem művészet megcsinálni, csak kell hozzá egy mintadarab, ami alapján csinálnak hozzá egy pontosan passzos esztergakést, meg amiről le lehet venni a méreteket. Utána az is kaphat nagyobb csapágyat bordás köpennyel, és béke van. Smiley

Ha valakinél akad ilyen mintadarab, egy tönkrement példány, azt szívesen veszem, ha eljuttatja hozzám.

AndyA


A szervó oldalon már cseréltem.
Nekem asszem van itthon bordás görgő, ha kell odaadom.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #30259 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 22:37:12 »

MENEKÜLJÖN, AKINEK KEDVES AZ ÉLETE! FUSSON, KI MERRE LÁT!

Új ötletem van... eplus2

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_fh2dwg8c4a.jpg

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_hzer66p00b.jpg

Az első egy 17x40x17-es csapágy (ugyanaz, amit a kis szíjkörbe 1:1-ben lehet felrakni a gyári görgő helyére) egy alumíniumból esztergált köpennyel. A generátor szíjfeszítő gyári csapágya 12 mm széles. Ehhez képest ez alighanem egy kicsivel tartósabb megoldás lesz. Smiley

A második pedig egy 17x62x25,4-es bazi nagy csapágy, amihez csak egy betét kell, hogy a másik vezetőgörgő helyére, a 8-as csavarra fel lehessen rakni. Az eredeti itt is ugyanaz a 12 mm-es csapágy, mint az összes többi görgőben. Ez saccra elpusztíthatatlan lesz... Az összes baja annyi csak, hogy 62 mm az átmérője a gyári görgő 65 mm-e helyett. Emiatt kb. 4-4,5 mm-rel rövidebb szíj kellene a generátorkörre. Ilyet persze lehet kapni, illetve jó eséllyel a szíjfeszítőnek is illenék ennyit elbírnia.

AndyA
wow1
Nem fog lejárni róla a szíj?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30260 Dátum: 2014.02.04 kedd, 08:40:50 »

wow1
Nem fog lejárni róla a szíj?

Ha a gyáriról nem, akkor erről mitől?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30261 Dátum: 2014.02.04 kedd, 08:47:45 »

MENEKÜLJÖN, AKINEK KEDVES AZ ÉLETE! FUSSON, KI MERRE LÁT!

Új ötletem van... eplus2

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_fh2dwg8c4a.jpg

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_hzer66p00b.jpg

Az első egy 17x40x17-es csapágy (ugyanaz, amit a kis szíjkörbe 1:1-ben lehet felrakni a gyári görgő helyére) egy alumíniumból esztergált köpennyel. A generátor szíjfeszítő gyári csapágya 12 mm széles. Ehhez képest ez alighanem egy kicsivel tartósabb megoldás lesz. Smiley

A második pedig egy 17x62x25,4-es bazi nagy csapágy, amihez csak egy betét kell, hogy a másik vezetőgörgő helyére, a 8-as csavarra fel lehessen rakni. Az eredeti itt is ugyanaz a 12 mm-es csapágy, mint az összes többi görgőben. Ez saccra elpusztíthatatlan lesz... Az összes baja annyi csak, hogy 62 mm az átmérője a gyári görgő 65 mm-e helyett. Emiatt kb. 4-4,5 mm-rel rövidebb szíj kellene a generátorkörre. Ilyet persze lehet kapni, illetve jó eséllyel a szíjfeszítőnek is illenék ennyit elbírnia.

AndyA
örülök h jó lett a cucc! wave
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30262 Dátum: 2014.02.04 kedd, 09:53:45 »

örülök h jó lett a cucc! wave

Azt még nem tudom, ahhoz előbb még be kell majd szerelni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #30263 Dátum: 2014.02.04 kedd, 10:11:30 »

Ha a gyáriról nem, akkor erről mitől?

AndyA
Azt hittem, a gyári görgő bordás, de látom már, hogy nem...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30264 Dátum: 2014.02.04 kedd, 10:18:35 »

Azt hittem, a gyári görgő bordás, de látom már, hogy nem...

Van egy bordás is a két sima mellett. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30265 Dátum: 2014.02.04 kedd, 10:43:51 »

Van egy bordás is a két sima mellett. 

Olyan még nem készült. Ahhoz kell egy mintadarab, de elvileg már van felajánlás. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30266 Dátum: 2014.02.04 kedd, 10:54:49 »

Olyan még nem készült. Ahhoz kell egy mintadarab, de elvileg már van felajánlás. Smiley

AndyA

Megnéztem...megvan, nem dobtam ki. A 2 sima is megvan + zen szabadonfutó. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30267 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:01:09 »

Olyan még nem készült. Ahhoz kell egy mintadarab, de elvileg már van felajánlás. Smiley

AndyA
megnézem lehet hogy nekem is megvan még a garázsban!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30268 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:03:21 »

Megnéztem...megvan, nem dobtam ki. A 2 sima is megvan + zen szabadonfutó. 

Ha amúgy szemét, akkor kellene mind, a biztonság kedvéért.

Mikor, hol, hogyan?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30269 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:08:11 »

Ha amúgy szemét, akkor kellene mind, a biztonság kedvéért.

Mikor, hol, hogyan?

AndyA

Pénteken mész minire?  (én még nem mondom 100%-ra, hogy tudok menni)
Vagy szombaton átviszem....elvileg megyek Budakalászra.     
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30270 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:08:55 »

Pénteken mész minire?  (én még nem mondom 100%-ra, hogy tudok menni)
Vagy szombaton átviszem....elvileg megyek Budakalászra.     

Elvileg megyek, leszek. Gyakorlatban majd az időjárástól függ.

Szombat viszont mindenképpen jó lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30271 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:11:34 »

Elvileg megyek, leszek. Gyakorlatban majd az időjárástól függ.

Szombat viszont mindenképpen jó lehet.

AndyA

Ok. 
Akkor megpróbálok eljutni a minire, ha nem akkor majd szombaton rád csörgök.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30272 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:16:33 »

Ez miféle holmi lehet? A főtengely szíjtárcsa jól láthatóan nem kettős tömegű, hanem csak egy pléhből hajlított bili.

http://www.ebay.co.uk/itm/D11817-CRANKSHAFT-CRANK-SHAFT-PULLEY-KIT-FORD-MONDEO-MK3-EST-00-07-/331030453324

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30273 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:22:00 »

Ez miféle holmi lehet? A főtengely szíjtárcsa jól láthatóan nem kettős tömegű, hanem csak egy pléhből hajlított bili.

http://www.ebay.co.uk/itm/D11817-CRANKSHAFT-CRANK-SHAFT-PULLEY-KIT-FORD-MONDEO-MK3-EST-00-07-/331030453324

AndyA

A képen nem mondeohoz való szett van....más a feszítő is. (ilyen feszítőt 2.0 benzines focuson láttam) Amúgy létezik mondeohoz is fix tárcsa.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30274 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:24:55 »

A képen nem mondeohoz való szett van....más a feszítő is. (ilyen feszítőt 2.0 benzines focuson láttam) Amúgy létezik mondeohoz is fix tárcsa.

A feszítő nincs a képen, csak a hozzávaló cseregörgő és csavar.

Ami pedig görgő + tartó a kép közepén, az a tartó ott is van a blokk oldalán, csak nem mindig szokták cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30275 Dátum: 2014.02.04 kedd, 11:35:21 »

A feszítő nincs a képen, csak a hozzávaló cseregörgő és csavar.

Ami pedig görgő + tartó a kép közepén, az a tartó ott is van a blokk oldalán, csak nem mindig szokták cserélni.

AndyA

Nekem ilyen szett van: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-2-0-DIESEL-16V-2-2-DI-TDDi-TDCi-GENUINE-GATES-DRIVE-BELT-KIT-/151086572723?
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3AMondeo&hash=item232d7624b3

Keress rá a leírásban szereplő feszítő kódjára (FORD: XS7E6A228CB)....az olyan, mint a monde feszítő és, ha rákeresel a többi alkatrészre is akkor a főtengely szíjtárcsa sem az ami a képen van.
A képen ilyen van....jól emlékeztem. http://www.monstermarketplace.com/ford-focus-performance-parts/ford-accessory-belt-tensioner-for-focus-duratec-2-0-2-3-05-07
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #30276 Dátum: 2014.02.04 kedd, 12:05:02 »

MENEKÜLJÖN, AKINEK KEDVES AZ ÉLETE! FUSSON, KI MERRE LÁT!

Új ötletem van... eplus2

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_fh2dwg8c4a.jpg

http://www.kephost.com/images4/2014/2/3/a1_2014_2_3_hzer66p00b.jpg

Az első egy 17x40x17-es csapágy (ugyanaz, amit a kis szíjkörbe 1:1-ben lehet felrakni a gyári görgő helyére) egy alumíniumból esztergált köpennyel. A generátor szíjfeszítő gyári csapágya 12 mm széles. Ehhez képest ez alighanem egy kicsivel tartósabb megoldás lesz. Smiley

A második pedig egy 17x62x25,4-es bazi nagy csapágy, amihez csak egy betét kell, hogy a másik vezetőgörgő helyére, a 8-as csavarra fel lehessen rakni. Az eredeti itt is ugyanaz a 12 mm-es csapágy, mint az összes többi görgőben. Ez saccra elpusztíthatatlan lesz... Az összes baja annyi csak, hogy 62 mm az átmérője a gyári görgő 65 mm-e helyett. Emiatt kb. 4-4,5 mm-rel rövidebb szíj kellene a generátorkörre. Ilyet persze lehet kapni, illetve jó eséllyel a szíjfeszítőnek is illenék ennyit elbírnia.

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Gratula! Remek kezdeményezés. Ha nem haragszol elmondanám a véleményem a témával kapcsolatban. A 17x40x17mm csapágyra készített alumínium köpennyel kapcsolatban, vannak aggályaim. A hő hatására az alumínium erősen kitágul. Ha a palást lelazul a csapágyról az mindenképp komoly gondot és problémát okozhat. Itt a legjobb megoldás, ha a palást illesztett a csapágyra, és melegen lett felsajtolva. A melegen azt jelenti, hogy a maximális motor hőmérséklet 3-4 szeresére volt a palást melegítve, és így lett felsajtolva. Kihűlve a palást a zsugorodás következtében megfelelő rögzítést biztosít. A zsugorkötéssel rögzített palást később is felhasználható(melegen oldható) egy esetleges csapágy csere alkalmával. Én a csapágyat acélból esztergáltattam volna. Nem biztos, hogy az okfejtésem helyes, mivel nem tudom mekkora hőmérsékletre melegszik fel a rendszer, egy nyári tartós több száz Km út alkalmával. De a palást rögzítését ebben az esetben a lehető legbiztonságosabban kell megoldani. Én ebben az esetben ragasztást nem alkalmaznék. A másik csapágy beépítése után nem hiszem, hogy még egyszer cserélni kéne. A csapágy hibátlan működés mellett, elkíséri a kocsit a bontóba. Sok sikert a további kísérlethez. Ha a módszer beválik mindenképp megcsinálom én is. wave
Tisztelettel László! worship    
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30277 Dátum: 2014.02.04 kedd, 12:26:00 »

"Az én fejemben durván leegyszerűsítve úgy rakódott le az a kis tapasztalat, ami egy embernél az évek során összegyűlik, hogy lehet bármilyen csábító a keveset evő dízel, egy benzines azért előkelőbb. Szebb a hangja, jobb a szaga, és úgy általában kellemesebb jellem. Gumicsizmás traktorsofőr kontra színházjáró értelmiségi. Csak mostanában mintha gumicsizmával járnának a színházba."

 eplus2






Jöhetnek a dízelfanatikusok rosszalló megjegyzései hehe
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.04 kedd, 12:32:34 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30278 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:20:14 »

Tisztelt Fórumtárs!
Gratula! Remek kezdeményezés. Ha nem haragszol elmondanám a véleményem a témával kapcsolatban. A 17x40x17mm csapágyra készített alumínium köpennyel kapcsolatban, vannak aggályaim. A hő hatására az alumínium erősen kitágul. Ha a palást lelazul a csapágyról az mindenképp komoly gondot és problémát okozhat. Itt a legjobb megoldás, ha a palást illesztett a csapágyra, és melegen lett felsajtolva. A melegen azt jelenti, hogy a maximális motor hőmérséklet 3-4 szeresére volt a palást melegítve, és így lett felsajtolva. Kihűlve a palást a zsugorodás következtében megfelelő rögzítést biztosít. A zsugorkötéssel rögzített palást később is felhasználható(melegen oldható) egy esetleges csapágy csere alkalmával. Én a csapágyat acélból esztergáltattam volna. Nem biztos, hogy az okfejtésem helyes, mivel nem tudom mekkora hőmérsékletre melegszik fel a rendszer, egy nyári tartós több száz Km út alkalmával. De a palást rögzítését ebben az esetben a lehető legbiztonságosabban kell megoldani. Én ebben az esetben ragasztást nem alkalmaznék. A másik csapágy beépítése után nem hiszem, hogy még egyszer cserélni kéne. A csapágy hibátlan működés mellett, elkíséri a kocsit a bontóba. Sok sikert a további kísérlethez. Ha a módszer beválik mindenképp megcsinálom én is. wave
Tisztelettel László! worship    

Nos, a kérdés valóban érdekes, de nemigen van rá mód a szokásos puding próbáján kívül, hogy eldöntsük, mi lesz belőle.

Nagyon meleg ott azért nem lehet, mert azt a generátorszíj sem bírná sokáig. Az alu palást 0,1 mm-rel lett kisebbre gyártva a kelleténél, és valóban sajtolva lett bele a csapágy. Ezen felül bízom még az alu-vas közötti elektrokémiai korrózióban is, ami ebben az esetben remélhetőleg csak tovább javítja a kötést. Smiley

A hőtágulási együttható alapján 100 fokos hőmérsékletnövekedés a csapágyon kb. 0,05 mm méretkülönbséget jelent az alu és a vas hőtágulása között - elvileg ettől még nem szabad elengednie. Arról nem is beszélve, hogy a gyári görgő műanyag - ha ott komolyabb melegedés lenne, rég elolvadna az is. Csapágyból egyébként a 200 fokos hőtűrésű az már különlegesnek számít. Jellemzően 120-160 fok között van a max. megengedett hőmérséklet, elsősorban a porvédő gyűrűk anyaga miatt (gumi ill. műanyag).

Volt egy első verzió is, az 0,15-tel volt kisebb, melegítve szépen fel is ment volna a csapágyra - csak sajnos az összerakáskor használt 200-250 fok körüli hőmérsékletet nem viselte el a csapágy, és a porvédő gyűrűk meg a benne lévő kenőanyag füstjelekkel fejezte ki nemtetszését... Smiley

A melegedést meg elég egyszerű ellenőrizni, csak be kell nézni egy hosszabb út után a motortérbe a hőkamerával. Alkalmasint majd megejtem, bár most tél van, és ilyenkor nyilván jobban hűl minden.

És persze ezt is jól elírtam, mert nem 17x40x17, hanem 17x52x17 a csapágy mérete. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30279 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:21:09 »

"Az én fejemben durván leegyszerűsítve úgy rakódott le az a kis tapasztalat, ami egy embernél az évek során összegyűlik, hogy lehet bármilyen csábító a keveset evő dízel, egy benzines azért előkelőbb. Szebb a hangja, jobb a szaga, és úgy általában kellemesebb jellem. Gumicsizmás traktorsofőr kontra színházjáró értelmiségi. Csak mostanában mintha gumicsizmával járnának a színházba."

 eplus2

Jöhetnek a dízelfanatikusok rosszalló megjegyzései hehe

Tudod, nem az a szégyen, ha traktorral mész a diszkóba.

Hanem az, ha nem akasztod le róla az ekét. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30280 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:22:33 »

"Az én fejemben.....
Tibi ezt inkább az off-ba, vagy a KMO-ba rakd át légyszi'!  worship wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30281 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:27:42 »

"Az én fejemben durván leegyszerűsítve úgy rakódott le az a kis tapasztalat, ami egy embernél az évek során összegyűlik, hogy lehet bármilyen csábító a keveset evő dízel, egy benzines azért előkelőbb. Szebb a hangja, jobb a szaga, és úgy általában kellemesebb jellem. Gumicsizmás traktorsofőr kontra színházjáró értelmiségi. Csak mostanában mintha gumicsizmával járnának a színházba."

 eplus2






Jöhetnek a dízelfanatikusok rosszalló megjegyzései hehe
Nincs is fejed,mert az már fuj..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #30282 Dátum: 2014.02.04 kedd, 14:00:38 »

Nos, a kérdés valóban érdekes, de nemigen van rá mód a szokásos puding próbáján kívül, hogy eldöntsük, mi lesz belőle.

Nagyon meleg ott azért nem lehet, mert azt a generátorszíj sem bírná sokáig. Az alu palást 0,1 mm-rel lett kisebbre gyártva a kelleténél, és valóban sajtolva lett bele a csapágy. Ezen felül bízom még az alu-vas közötti elektrokémiai korrózióban is, ami ebben az esetben remélhetőleg csak tovább javítja a kötést. Smiley

A hőtágulási együttható alapján 100 fokos hőmérsékletnövekedés a csapágyon kb. 0,05 mm méretkülönbséget jelent az alu és a vas hőtágulása között - elvileg ettől még nem szabad elengednie. Arról nem is beszélve, hogy a gyári görgő műanyag - ha ott komolyabb melegedés lenne, rég elolvadna az is. Csapágyból egyébként a 200 fokos hőtűrésű az már különlegesnek számít. Jellemzően 120-160 fok között van a max. megengedett hőmérséklet, elsősorban a porvédő gyűrűk anyaga miatt (gumi ill. műanyag).

Volt egy első verzió is, az 0,15-tel volt kisebb, melegítve szépen fel is ment volna a csapágyra - csak sajnos az összerakáskor használt 200-250 fok körüli hőmérsékletet nem viselte el a csapágy, és a porvédő gyűrűk meg a benne lévő kenőanyag füstjelekkel fejezte ki nemtetszését... Smiley

A melegedést meg elég egyszerű ellenőrizni, csak be kell nézni egy hosszabb út után a motortérbe a hőkamerával. Alkalmasint majd megejtem, bár most tél van, és ilyenkor nyilván jobban hűl minden.

És persze ezt is jól elírtam, mert nem 17x40x17, hanem 17x52x17 a csapágy mérete. Smiley

AndyA

Tisztelt Fórumtárs!
A melegített verzió esetében én azonnal megpörgettem volna a csapágyat sűrített levegővel ami megfelelően lehűtötte volna a palástot, valamint előhűtöttem volna a csapágyat. Így kevésbé tudott volna felhevülni és még javította volna is a sima felsajtolást. Bízzunk abban, hogy megfelelő erővel rögzíti az illesztés a palástot a csapágyon. Nagyon kíváncsian várom az eredményt. Nem kötözködni akartam a felvetésemmel. Szurkolok, hogy minden passzoljon és jól működjön. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.04 kedd, 14:14:36 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30283 Dátum: 2014.02.04 kedd, 14:12:38 »

Tisztelt Fórumtárs!
A melegített verzió esetében én azonnal megpörgettem volna a csapágyat sűrített levegővel ami megfelelően lehűtötte volna a palástot és a csapágyat. Bízzunk abban, hogy megfelelő erővel rögzíti az illesztés a palástot a csapágyon. Nagyon kíváncsian várom az eredményt. Nem kötözködni akartam a felvetésemmel. Szurkolok, hogy minden passzoljon és jól működjön. wave
Tisztelettel László! worship

Kicsit felkészületlen voltam, hogy mi történhet, nem erre számítottam. Smiley

De a második verzió egyelőre OK. Még azt meg fogom próbálni, hogy hőlégfúvóval megmelengetem egy kicsit (ésszel), hogy mi történik vele. Azután kipróbáljuk, mit bír a helyén. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #30284 Dátum: 2014.02.04 kedd, 14:32:40 »

Kicsit felkészületlen voltam, hogy mi történhet, nem erre számítottam. Smiley

De a második verzió egyelőre OK. Még azt meg fogom próbálni, hogy hőlégfúvóval megmelengetem egy kicsit (ésszel), hogy mi történik vele. Azután kipróbáljuk, mit bír a helyén. Smiley

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Ha bármi gond lenne az illesztéssel, megérne még egy próbát, mint ahogy beszúrtam az előző hszbe, hogy a palástot melegíteni a csapágyat meg előhűteni egy fagyasztóban. Remélhetőleg így erősebb illesztést is elbír a rendszer a csapágy káros felmelegedése nélkül. Az első kísérletet megismételném úgy, hogy a porvédőtől kiolvadt csapágyat megtölteném zsírral, és ezután hűteném le. Ha a zsír nem olvad ki a felsajtoláskor akkor minden oké. Azért írtam az aggályaimat, mert "alf" már kísérletezett vele és a műanyag futó felület a terheléskor jelentkező hő hatására rövid idő alatt elolvadt és ledobta a szíjat. Az is igaz, hogy itt viszont fém futófelületről van szó. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30285 Dátum: 2014.02.04 kedd, 14:50:28 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha bármi gond lenne az illesztéssel, megérne még egy próbát, mint ahogy beszúrtam az előző hszbe, hogy a palástot melegíteni a csapágyat meg előhűteni egy fagyasztóban. Remélhetőleg így erősebb illesztést is elbír a rendszer a csapágy káros felmelegedése nélkül. Az első kísérletet megismételném úgy, hogy a porvédőtől kiolvadt csapágyat megtölteném zsírral, és ezután hűteném le. Ha a zsír nem olvad ki a felsajtoláskor akkor minden oké. Azért írtam az aggályaimat, mert "alf" már kísérletezett vele és a műanyag futó felület a terheléskor jelentkező hő hatására rövid idő alatt elolvadt és ledobta a szíjat. Az is igaz, hogy itt viszont fém futófelületről van szó. wave
Tisztelettel László! worship

Arról a kísérletről én is hallottam, ezért lett alu a megoldás. Meglátjuk...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30286 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:50:07 »

Arról a kísérletről én is hallottam, ezért lett alu a megoldás. Meglátjuk...

AndyA
ha meglehet oldani valahogyan,hogy a csapágy mechanikusan el legyen kötve az alugyűrűben,hogy ne tudjon megfordulni,akkor lesz jó.
Aláméretezett illesztéssel nem lesz jó.nem azért mondom,hogy útját álljam a kísérletnek,hanem,hogy jó irányba tereljem.
Az alu felfog forrósodni és lepörög róla.Az eredeti csapágy külső átmérőjében egy fogazás fut végig.Nem véletlenül.

Hajrá!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #30287 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:54:34 »

ha meglehet oldani valahogyan,hogy a csapágy mechanikusan el legyen kötve az alugyűrűben,hogy ne tudjon megfordulni,akkor lesz jó.
Aláméretezett illesztéssel nem lesz jó.nem azért mondom,hogy útját álljam a kísérletnek,hanem,hogy jó irányba tereljem.
Az alu felfog forrósodni és lepörög róla.Az eredeti csapágy külső átmérőjében egy fogazás fut végig.Nem véletlenül.

Hajrá!

Te miről beszélsz? Fogazás, el van kötve, megfordulás, illesztés, jó irányba tereled, lepörög róla...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30288 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:56:19 »

Te miről beszélsz? Fogazás, el van kötve, megfordulás, illesztés, jó irányba tereled, lepörög róla...  eplus2
A fogazásig még vágod mi? te Antitálentum...... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30289 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:57:40 »

Sziasztok,

Tudja valaki véletlen, hogy alufelni csavarjaival tudok-e acélfelnit felrakni? vagy nincs eltérés.


Szép napot mindenkinek.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30290 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:58:08 »

Te miről beszélsz? Fogazás, el van kötve, megfordulás, illesztés, jó irányba tereled, lepörög róla...  eplus2
falbav falbav falbav

basszus,most esett le.ezt csináltátok a Thibivel.Megfogazott,majd megfordult,te beillesztetted neki,jó irányba terelted a lompost,aztán meg leperegtél róla mint a baknyúl amikor végez! eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #30291 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:59:00 »

Sziasztok,

Tudja valaki véletlen, hogy alufelni csavarjaival tudok-e acélfelnit felrakni? vagy nincs eltérés.


Szép napot mindenkinek.

Tudja.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30292 Dátum: 2014.02.04 kedd, 15:59:21 »

Tudja.  vigyor3
genya. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30293 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:02:24 »

Tudja.  vigyor3

és Huh?Roll Eyes el is árulja?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #30294 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:05:29 »

és Huh?Roll Eyes el is árulja?

valaki.  vigyor3

(fel lehet tenni, de sem a csavarnak, sem a felninek nem tesz jót. Acélfelnihez acélfelnihez való csavar való.)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #30295 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:07:23 »

Sziasztok,

Tudja valaki véletlen, hogy alufelni csavarjaival tudok-e acélfelnit felrakni? vagy nincs eltérés.


Szép napot mindenkinek.
Tisztelt Fórumtárs!
Nem tanácsos az alufelni csavarokat acélfelni rögzítésre használni. Az alufelni csavarok megsérülhetnek, és utána kuka. Nem egy horribilis összeg. Be kell szerezni egy garnitúra acélfelnihez való anyát. Én mindenképp ezt tenném. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30296 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:07:50 »

valaki.  vigyor3

(fel lehet tenni, de sem a csavarnak, sem a felninek nem tesz jót. Acélfelnihez acélfelnihez való csavar való.)


kösz, kösz worship
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30297 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:26:56 »

valaki.  vigyor3

(fel lehet tenni, de sem a csavarnak, sem a felninek nem tesz jót. Acélfelnihez acélfelnihez való csavar való.)

 nyes főleg, hogy anyával van rögzítve a kerék.   eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #30298 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:49:27 »

Tisztelt Fórumtársak!
A generátor oldali görgők kiváltására egy másik megoldást javaslok.
Be kell szerezni egy olyan csapágyat aminek a külső átmérője 65 mm szélessége 25.4 mm és a belső átmérője nagyobb mint 17 mm. Ez nem lesz nehéz mert csak ilyen kapható ezekkel a külső méretekkel.
Kell kettő  peremes közbetét gyűrűt esztergáltatni, ahol az egyik gyűrű belső átmérője 17 mm külső átmérője megegyezik a csapágy belső méretével és a perem megakadályozza hogy a közbetét hüvely bele essen a csapágyba.
A perem vastagságával beállítható a csapágy és a tartó mechanika közötti távolság.
A másik gyűrű szintén peremes, ami küső átmérőjével illeszkedik a csapágy belső furatába, a közepén egy 8-as furattal. Így a csapágy a két peremes gyűrű közé fogatva rögzíthető. A csapágy mérete miatt az itt fellépő terhelés elhanyagolható. így a csapágy szinte örök élet meg egy nap.
Ezzel a megoldással a vezetőgörgő kivételével, minden sima görgő kiváltható a rendszerben. Remélem nem voltam túl bonyolult. Én ezt fogom tenni. Ha elkészülök vele jelentkezem. wave
Tisztelettel László worship    
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #30299 Dátum: 2014.02.04 kedd, 17:43:25 »

Tisztelt Fórumtársak!
A generátor oldali görgők kiváltására egy másik megoldást javaslok.
Be kell szerezni egy olyan csapágyat aminek a külső átmérője 65 mm szélessége 25.4 mm és a belső átmérője nagyobb mint 17 mm. Ez nem lesz nehéz mert csak ilyen kapható ezekkel a külső méretekkel.
Kell kettő  peremes közbetét gyűrűt esztergáltatni, ahol az egyik gyűrű belső átmérője 17 mm külső átmérője megegyezik a csapágy belső méretével és a perem megakadályozza hogy a közbetét hüvely bele essen a csapágyba.
A perem vastagságával beállítható a csapágy és a tartó mechanika közötti távolság.
A másik gyűrű szintén peremes, ami küső átmérőjével illeszkedik a csapágy belső furatába, a közepén egy 8-as furattal. Így a csapágy a két peremes gyűrű közé fogatva rögzíthető. A csapágy mérete miatt az itt fellépő terhelés elhanyagolható. így a csapágy szinte örök élet meg egy nap.
Ezzel a megoldással a vezetőgörgő kivételével, minden sima görgő kiváltható a rendszerben. Remélem nem voltam túl bonyolult. Én ezt fogom tenni. Ha elkészülök vele jelentkezem. wave
Tisztelettel László worship    

62 mm-es csapágy van csak. Az, amit linkeltem. A másik görgőt én is pontosan így oldottam meg, de a feszítőn nem megoldható a dolog. A csapágy olyan közel fut a feszítőhöz, hogy nem tudsz peremes betétet tenni a csapágy és a feszítő közé, és még egy kiemelkedés is van alatta. Így néz ki:

http://www.kephost.com/images4/2014/2/4/a1_2014_2_4_bv3t6wuc2w.jpg

A menetes rész 17 mm, oda pont passzos egy ekkora csapágy. Alatta a kör alakú kiemelkedő rész 31 mm körüli átmérőjű. Ekkora belső átmérővel nincs alkalmas csapágy, amit direktben rá lehetne tenni (a másik görgőhöz használtnak 25 mm a belső átmérője). Ezért kellett olyan megoldást találni, hogy a csapágy belseje 17 mm-es, és (a gyárival azonos módon) a 31 mm-es felületre fekszik fel, miközben van egy pereme, ami annál lejjebb lóg, kis híján hozzáér a feszítőhöz. Ilyen a köpenyes csapágy a másik oldalról:

http://www.kephost.com/images4/2014/2/4/a1_2014_2_4_xoi5ygpyha.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 599 600 601 602 603 604 605 [606] 607 608 609 610 611 612 613 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.