Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.01 hétfő, 09:03:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 598 599 600 601 602 603 604 [605] 606 607 608 609 610 611 612 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13829357 alkalommal)
0 Felhasználó és 62 vendég van a témában
andras2
Vendég
« Új hozzászólás #30200 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 21:17:54 »

ez xárt sem ér....

Igen, de ha bepisil az legalább látja.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #30201 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 21:37:48 »

ez xárt sem ér....
Jah. Nem is indult be egyik sem, hiába próbálgatták!  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30202 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 21:39:59 »

ez xárt sem ér....
Nagyjából mintha a próbapadon lenne csak nyomásmérő nincs rajta.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #30203 Dátum: 2014.01.31 péntek, 01:18:21 »

Hát az baromi sok, nekem 6.4-et eszik, napi 50 km ingázva, ami inkább városi fogyi.. Akárhogy megyek vele, ettől többet sosem eszik....
Szedd ki az EGR-t, és dugózad le, valamint a katalizátort is dobd ki, turbó tisztítás, ilyesmi. Keresd Ervint, ezt mind megcsinálja Neked.


Nem Antinak hívják a munkatársad?  vigyor3 mert akkor tényleg lódított, mert a valóság neki 3-4 liter között van... eplus2 eplus2
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30204 Dátum: 2014.01.31 péntek, 06:21:47 »

Nagyjából mintha a próbapadon lenne csak nyomásmérő nincs rajta.
no,mesélj!
Nyomásokat kisújjból,porlasztási képet meg fókuszálva,mi?És a mennyiségeket meg a vizeletből......pffff.. hehe hehe hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30205 Dátum: 2014.01.31 péntek, 07:13:55 »

no,mesélj!
Nyomásokat kisújjból,porlasztási képet meg fókuszálva,mi?És a mennyiségeket meg a vizeletből......pffff.. hehe hehe hehe
Nem is írtam, hogy ez egy hiteles mérési eljárás lenne, inkább szemrevételezés, ami talán arra jó, hogy a nagy hibákat láthatóan kimutassa pl. nem jól záró szelep vagy látszólag borzalmas porlasztási kép. Szerintem régen sem csinálták másként a mechanikus porlasztókat a javítók!  Azt viszont ha mán imigyen belekötsdi akkor szerinted a porlasztási képet mivel ellenőrzik mert nekem lövésem sincs igazából szemre szerintem de kíváncsi lennék rá! Mennyiség mértékegysége nekem nem a vizelet. Lehet, hogy én hülyeséget írok de ha belekötsz akkor legalább ne űberelj felül a hülyeségben kioktató stílusban!  wave
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30206 Dátum: 2014.01.31 péntek, 07:42:30 »

Igen, de ha bepisil az legalább látja.


Ilyen nyomáson (gyors befecskendezés, rövid időtartam) nem látni "bepisilést".
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30207 Dátum: 2014.01.31 péntek, 09:19:31 »

Nem is írtam, hogy ez egy hiteles mérési eljárás lenne, inkább szemrevételezés, ami talán arra jó, hogy a nagy hibákat láthatóan kimutassa pl. nem jól záró szelep vagy látszólag borzalmas porlasztási kép. Szerintem régen sem csinálták másként a mechanikus porlasztókat a javítók!  Azt viszont ha mán imigyen belekötsdi akkor szerinted a porlasztási képet mivel ellenőrzik mert nekem lövésem sincs igazából szemre szerintem de kíváncsi lennék rá! Mennyiség mértékegysége nekem nem a vizelet. Lehet, hogy én hülyeséget írok de ha belekötsz akkor legalább ne űberelj felül a hülyeségben kioktató stílusban!  wave
a stílusért az elnézésed kérem.Próbáltam poénra vinni,de semmiképp nem bántónak szántam.A lényeg,hogy ez a megoldás kevesebb mint a semmi,mert még félre is vezet. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
djay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #30208 Dátum: 2014.01.31 péntek, 11:02:16 »

Üdv Clubtagok!

Olyan kérdésem lenne , hogy mi a megfelelő/elfogatható fogyasztás. Na akkor tehát nekem van 1 2003 mondeo kombim 2.0 tdci 130 LE , ha Túl nyugodt tempóba autózom 6.7 télen , ha ugye az ember nem tudja visszafogni magát mert hát azért valljuk be őszintén elég jól húz és hát jó érzés is , ha tartom a 120+ ugrálós tempót majdnem , hogy 8 litert megeszik. Én nem sokallom vagy kevesellem , mert ha annyi annyi szeretem az autót szóval elfogadom így ahogy van csak munkatársamnak is ugyan ilyen van , és 5 max 6 literekről beszél elvileg sportos vezetésnél. Nem nagyon értem az olyan embert aki a saját zsebére hazudik (ha persze így van) , na de ez nem is az én dolgom. ui: olaj , olajszűrő , pollenszűrő , légszűrő , gázolajszűrő max 1000 km-rel ezelőtt lett cserélve.

üdv : Tamás

Szia,

Nekem a 2004-es ugyan ilyen TDCI mondeom jelenleg 5.6-ot eszik a központi kompjúter szerint, de még hátra van fél tank és ez az első tankom mióta megvan szóval ez nem biztos h túl valós, mivel még nem tudom mennyit csal a gép a valósághoz képest. Ja és én is a 14.kerből járok vele ki Szentendrére melóba ami kb 40-45km oda vissza és ez városi forgalom, illetve volt benne egy 200km országúti vezetés eddig.
Ha ez a valóságban is ennyi lenne akkor én teljesen elégedett lennék, de igazából ha 1 litert csalna szerintem még az is jónak számítana.

Üdv.
Naplózva

2004 TDCI Ghia Executive 130LE  
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #30209 Dátum: 2014.01.31 péntek, 12:42:37 »

Szia,

Nekem a 2004-es ugyan ilyen TDCI mondeom jelenleg 5.6-ot eszik a központi kompjúter szerint, de még hátra van fél tank és ez az első tankom mióta megvan szóval ez nem biztos h túl valós, mivel még nem tudom mennyit csal a gép a valósághoz képest. Ja és én is a 14.kerből járok vele ki Szentendrére melóba ami kb 40-45km oda vissza és ez városi forgalom, illetve volt benne egy 200km országúti vezetés eddig.
Ha ez a valóságban is ennyi lenne akkor én teljesen elégedett lennék, de igazából ha 1 litert csalna szerintem még az is jónak számítana.

Üdv.

Csal is annyit  Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
buruzstomi
Vendég
« Új hozzászólás #30210 Dátum: 2014.01.31 péntek, 14:02:59 »

https://www.youtube.com/watch?v=uLm0dqxw8gM

Itt egy tesztelési megoldás, szerintem oroszok a mesterek, látványos, ha nem porlaszt azt látni fogod rinya

Ezt én ki is próbáltam és rá is jöttem hogy melyik nem működik nyes



Köszi. Ezt én is kifogom próbálni. Látom az orosz meg román autószerelők kicsit életrevalóbbak, tökösebbek. Lehet, hogy nem tökéletes megoldás, de nem is kerül egy vagyonba. Ez a kalibrálás pedig szerintem egy nagy hókusz-pókusz. A kocsim 13 éves és ebből talán 3-4 évig jártam vele úgy, hogy a megfelelő kód volt beütve az ECU-be. Nem éreztem semmilyen különbséget. A szórási képet nyilván pontosabban lehetne látni, ha nem ilyen rövid impulzusokkal működne. Láttam erre olyan megoldást a youtube-on (talán angoloktól), hogy készítettek egy egyszerű oszcillátort (2 db 555-ösből meg néhány passzív alkatrészből), és azzal vezérelték a szelepet. Rákötötték az injektort egy magasnyomású szivattyúra és így tetszőlegesen tudták szabályozni az impulzusok hosszát és frekijét. Mindenestre, ahogy öregszenek és értéktelenednek el ezek az autók, úgy egyre többen fogják az olcsóbb megoldásokat választani.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #30211 Dátum: 2014.01.31 péntek, 17:06:12 »

Ja felírta az adataimat hogy legyen garancia, egy cetlire, szerintem már aznap ki dobta.

De, mindegy tanulópénz, azért vagyunk itt fórumtársak hogy esetleg valaki alaposabban utánajár akkor ne szívja meg és tudja, hogy mi az ábra!!

Csak nem a falu szélén egy ház udvarában (nincs kiírva semi) levő kis sufniban volt neked is ez az esemény, ahol egy nagydarab nem idén barnult csávó van? Én is voltam nála garanciálisra. 28e-ért akarta felújítani. Mondtam neki tegye vissza majd meggondolom. 3 nap múlva a filepnél volt az autó. Igaz az drágább volt, de kapott új csúcsot, szelepet, kódot. Azóta semmi baj vele.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30212 Dátum: 2014.01.31 péntek, 17:46:53 »

Köszi. Ezt én is kifogom próbálni. Látom az orosz meg román autószerelők kicsit életrevalóbbak, tökösebbek. Lehet, hogy nem tökéletes megoldás, de nem is kerül egy vagyonba. Ez a kalibrálás pedig szerintem egy nagy hókusz-pókusz. A kocsim 13 éves és ebből talán 3-4 évig jártam vele úgy, hogy a megfelelő kód volt beütve az ECU-be. Nem éreztem semmilyen különbséget. A szórási képet nyilván pontosabban lehetne látni, ha nem ilyen rövid impulzusokkal működne. Láttam erre olyan megoldást a youtube-on (talán angoloktól), hogy készítettek egy egyszerű oszcillátort (2 db 555-ösből meg néhány passzív alkatrészből), és azzal vezérelték a szelepet. Rákötötték az injektort egy magasnyomású szivattyúra és így tetszőlegesen tudták szabályozni az impulzusok hosszát és frekijét. Mindenestre, ahogy öregszenek és értéktelenednek el ezek az autók, úgy egyre többen fogják az olcsóbb megoldásokat választani.
Azért mindig csodálkozok az embereken,hogy minden szart kipróbálnak,meg bedőlnek olyanoknak ahol majd rájönnek mégsem jó.de nem baj.Egyszer kell valamit jól megcsinálni még ha sokba is kerül utána meg nincs rá gond.De mindenki maga tudja csak utána nem kell sírni,hogy megint nem jó.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30213 Dátum: 2014.01.31 péntek, 18:21:43 »

Azért mindig csodálkozok az embereken,hogy minden szart kipróbálnak,meg bedőlnek olyanoknak ahol majd rájönnek mégsem jó.de nem baj.Egyszer kell valamit jól megcsinálni még ha sokba is kerül utána meg nincs rá gond.De mindenki maga tudja csak utána nem kell sírni,hogy megint nem jó.
pontosan  eljen
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30214 Dátum: 2014.01.31 péntek, 19:17:53 »

Azért mindig csodálkozok az embereken,hogy minden szart kipróbálnak,meg bedőlnek olyanoknak ahol majd rájönnek mégsem jó.de nem baj.Egyszer kell valamit jól megcsinálni még ha sokba is kerül utána meg nincs rá gond.De mindenki maga tudja csak utána nem kell sírni,hogy megint nem jó.
és még gyártanak hozzá önigazolást is.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
buruzstomi
Vendég
« Új hozzászólás #30215 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:42:48 »

Azért mindig csodálkozok az embereken,hogy minden szart kipróbálnak,meg bedőlnek olyanoknak ahol majd rájönnek mégsem jó.de nem baj.Egyszer kell valamit jól megcsinálni még ha sokba is kerül utána meg nincs rá gond.De mindenki maga tudja csak utána nem kell sírni,hogy megint nem jó.
Már kétszer végigcsináltam. Nem sajnáltam rá a pénzt. Amikor legelőször cseréltettem porlasztót 2005-ben, akkor még 120/db áron. De ma már nem adnék ki ennyit érte. Kérdem én, ha mindenki profi szervízbe viszi az autóját, és ott csak az eredeti gyári minőséget építik be, akkor minek gyártanak a kínaiak ezrével ilyen vackokat. Azzal mi lesz? Valószínűleg azokat rakosgatják bele a mi autóinkba. Nem feltételezem, hogy a szakszervíz ver át lehet, hogy az alkatrész nagyker. Ugyanaz a mese mint a ruháknál. A márkás drága plázás cuccokat 4-5 dolcsiért megveheted távolkeleten. Néhány szemfüles magyar berendel kínából valamit, rátesz egy 2-es szorzót és irány a vatera. Ha valami sürgős, akkor megveszem tőle, ha ráér akkor megrendelem magam és 3 hét múlva csenget a postás. Nem tudtam, hogy autóalkatrészeknél is fut ez a biznisz, csak most, hogy egy kicsit utánanéztem. Ez a jövő, egyre többen fogják így csinálni. Egyébként azt észrevettem, hogy senki nem hozott még fel szakmai érvet a házilagos kivitelezés ellen. Pedig főleg régi fórumozók ellenzik. Szívesen vettem volna, ha tényeket és érveket hoztok fel és nem azt, hogy ezt nem így szoktuk. Mindenesetre, ha meglépem, megírom a tapasztalataimat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30216 Dátum: 2014.01.31 péntek, 21:02:47 »

Már kétszer végigcsináltam. Nem sajnáltam rá a pénzt. Amikor legelőször cseréltettem porlasztót 2005-ben, akkor még 120/db áron. De ma már nem adnék ki ennyit érte. Kérdem én, ha mindenki profi szervízbe viszi az autóját, és ott csak az eredeti gyári minőséget építik be, akkor minek gyártanak a kínaiak ezrével ilyen vackokat. Azzal mi lesz? Valószínűleg azokat rakosgatják bele a mi autóinkba. Nem feltételezem, hogy a szakszervíz ver át lehet, hogy az alkatrész nagyker. Ugyanaz a mese mint a ruháknál. A márkás drága plázás cuccokat 4-5 dolcsiért megveheted távolkeleten. Néhány szemfüles magyar berendel kínából valamit, rátesz egy 2-es szorzót és irány a vatera. Ha valami sürgős, akkor megveszem tőle, ha ráér akkor megrendelem magam és 3 hét múlva csenget a postás. Nem tudtam, hogy autóalkatrészeknél is fut ez a biznisz, csak most, hogy egy kicsit utánanéztem. Ez a jövő, egyre többen fogják így csinálni. Egyébként azt észrevettem, hogy senki nem hozott még fel szakmai érvet a házilagos kivitelezés ellen. Pedig főleg régi fórumozók ellenzik. Szívesen vettem volna, ha tényeket és érveket hoztok fel és nem azt, hogy ezt nem így szoktuk. Mindenesetre, ha meglépem, megírom a tapasztalataimat.
én azt gondolom,hogy nem így van.nincs kínai,sőt még utángyártott sem.épp ez a baj.sosem volt kapható új porlasztó,csak felújított.a gyári felújított meg azért megbízható,mert adnak neki új kalibrációs kódot.Míg a sufniban felújítottnak nincs kalibrációs kódja,így megtörténik,hogy nem fog jól vagy egyáltalán működni az autó.Mutass egy kínai csúcsot kérlek!Ezek simán a kidobott vackok,amiket a házi barkácsolók "felújítanak",és árulják félárba.Tudod mennyi alkalommal buktak ezek a kóklerek itt le a fórumon?Nagyon sokan.ez egy közösség.és gyorsan híre megy ha valakit átvernek a xar csúcsokkal.Itt nem csupán szakmai érvek érvényesülnek,hanem az összegyűjtött tapasztalat.és az azt mondja,hogy csak megbízható gárdát válasszon az ember,és a garanciát is tudja érvényesíteni akár fél év múlva.Ez működik.A sufnijavítók meg jönnek,hogy egy hónapja cserélt csúcsokat és nem jó a verda-mi lehet a baj?Ilyen ez a csúcsellenőrzés is.Elterjed,hogy milyen okosak vagyunk,mert kiforgatjuk a porlasztókat,és ugyan azt látjuk a kis szemünkkel,mint egy 5milliós szuper teszt pad.Ami hajszálpontosan megmondja,mennyi dízelolaj lett befecskendezve az alatt az egy ütem alatt ugye 5ször 1000-s fordulaton,és mennyi 2500-nál és 4000-nél-akár.Míg kiforgatva csak az önindító tekeri a főtengejt 2-300-al kb.
Szakma.Milyen szakmát vársz el itt a fórumon?A szakemberek nem jönnek ilyen fórumokra,mert ők a tudásukból élnek,és nem adnak ki információt.Itt az összegyűjtött anyagot ingyen kapod az autódhoz.És még csak meg sem kell köszönni.Megkéne látni,hogy aki ebben a fórumban leírja a tapasztalatait,az nem a tudás  fitoktatása,hanem egy olyan ingyenes információs bázis,amihez bárki hozzáférhet anélkül,hogy paliravennék a szagszervízek vagy a sakáll szerelők.Azért vagyunk,hogy megkönnyítsük az életünket.És ha neked lesznek tapasztalataid,azt is szívesen fogjuk venni.
Sőt,akár cikket is írhatsz,és elhelyezzük a nagy tudástárunkban. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30217 Dátum: 2014.01.31 péntek, 21:08:39 »

Már kétszer végigcsináltam. Nem sajnáltam rá a pénzt. Amikor legelőször cseréltettem porlasztót 2005-ben, akkor még 120/db áron. De ma már nem adnék ki ennyit érte. Kérdem én, ha mindenki profi szervízbe viszi az autóját, és ott csak az eredeti gyári minőséget építik be, akkor minek gyártanak a kínaiak ezrével ilyen vackokat. Azzal mi lesz? Valószínűleg azokat rakosgatják bele a mi autóinkba. Nem feltételezem, hogy a szakszervíz ver át lehet, hogy az alkatrész nagyker. Ugyanaz a mese mint a ruháknál. A márkás drága plázás cuccokat 4-5 dolcsiért megveheted távolkeleten. Néhány szemfüles magyar berendel kínából valamit, rátesz egy 2-es szorzót és irány a vatera. Ha valami sürgős, akkor megveszem tőle, ha ráér akkor megrendelem magam és 3 hét múlva csenget a postás. Nem tudtam, hogy autóalkatrészeknél is fut ez a biznisz, csak most, hogy egy kicsit utánanéztem. Ez a jövő, egyre többen fogják így csinálni. Egyébként azt észrevettem, hogy senki nem hozott még fel szakmai érvet a házilagos kivitelezés ellen. Pedig főleg régi fórumozók ellenzik. Szívesen vettem volna, ha tényeket és érveket hoztok fel és nem azt, hogy ezt nem így szoktuk. Mindenesetre, ha meglépem, megírom a tapasztalataimat.
egyetértek azzal amit alf írt !arról nem is beszélve hogy ha valaki legyárt egy ilyen csúcsot ott mikronos illesztésnek kell lennie hogy a 1000párszáz bárnál ne hugyozzon be a csúcs!én szerszámkészítésben dolgozom és a kínából idehozott szerszámok még csak köszönő viszonyban sincsenek a rajzzal!arról ne mis beszélve hogy ezek a megmunkálások nem 5 perces műveletek amíg előállítanak egy csúcsot ami frankón illeszekedik! és tudja teljesíteni a feladatát!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
buruzstomi
Vendég
« Új hozzászólás #30218 Dátum: 2014.01.31 péntek, 21:30:25 »

én azt gondolom,hogy nem így van.nincs kínai,sőt még utángyártott sem.épp ez a baj.sosem volt kapható új porlasztó,csak felújított.a gyári felújított meg azért megbízható,mert adnak neki új kalibrációs kódot.Míg a sufniban felújítottnak nincs kalibrációs kódja,így megtörténik,hogy nem fog jól vagy egyáltalán működni az autó.Mutass egy kínai csúcsot kérlek!Ezek simán a kidobott vackok,amiket a házi barkácsolók "felújítanak",és árulják félárba.Tudod mennyi alkalommal buktak ezek a kóklerek itt le a fórumon?Nagyon sokan.ez egy közösség.és gyorsan híre megy ha valakit átvernek a xar csúcsokkal.Itt nem csupán szakmai érvek érvényesülnek,hanem az összegyűjtött tapasztalat.és az azt mondja,hogy csak megbízható gárdát válasszon az ember,és a garanciát is tudja érvényesíteni akár fél év múlva.Ez működik.A sufnijavítók meg jönnek,hogy egy hónapja cserélt csúcsokat és nem jó a verda-mi lehet a baj?Ilyen ez a csúcsellenőrzés is.Elterjed,hogy milyen okosak vagyunk,mert kiforgatjuk a porlasztókat,és ugyan azt látjuk a kis szemünkkel,mint egy 5milliós szuper teszt pad.Ami hajszálpontosan megmondja,mennyi dízelolaj lett befecskendezve az alatt az egy ütem alatt ugye 5ször 1000-s fordulaton,és mennyi 2500-nál és 4000-nél-akár.Míg kiforgatva csak az önindító tekeri a főtengejt 2-300-al kb.
Szakma.Milyen szakmát vársz el itt a fórumon?A szakemberek nem jönnek ilyen fórumokra,mert ők a tudásukból élnek,és nem adnak ki információt.Itt az összegyűjtött anyagot ingyen kapod az autódhoz.És még csak meg sem kell köszönni.Megkéne látni,hogy aki ebben a fórumban leírja a tapasztalatait,az nem a tudás  fitoktatása,hanem egy olyan ingyenes információs bázis,amihez bárki hozzáférhet anélkül,hogy paliravennék a szagszervízek vagy a sakáll szerelők.Azért vagyunk,hogy megkönnyítsük az életünket.És ha neked lesznek tapasztalataid,azt is szívesen fogjuk venni.
Sőt,akár cikket is írhatsz,és elhelyezzük a nagy tudástárunkban. Wink
Azért jöttem a fórumra mert szeretném rendbehozni az autóm. Általában mindent megoldok magam és néhány autószerelő barát segítségével. Az elején még elhordtam szakszervízbe, de igazi profizmussal csak a kasszánál találkoztam. Eddig én is felújító műhelybe vittem, de most más módon szeretném megoldani. Egyébként ki állapítja meg, hogy gyári minőség vagy kínai? Miért van az, hogy egy kínai gyártó gyárt több száz féle csúcsot, a minimum order 10.000 db és választható az OEM packing? Miért van az, hogy a svájci csokoládé svájcban finomabb mint itt, és a német mosópor is szebben mos, ha ott veszed? Nap mint nap áldozatai vagyunk ezeknek az átveréseknek. Itt már nincs becsület, csak a pénz mozgat mindent. A fórumokat azért szeretem, mert nem anyagi érdek mozgatja (általában) és tényleg hálás lehetek, ha tudást vagy segítséget kapok. Én is szívesen segítek. Kértek már tőlem priviben infókat, cikkszámokat, forrásokat. A saját injektoromhoz megtaláltam a szelepet és a csúcsot is (tűvel együtt). De nagyon egyszerű megtalálni bármelyik típushoz.
Naplózva
buruzstomi
Vendég
« Új hozzászólás #30219 Dátum: 2014.01.31 péntek, 22:04:07 »

egyetértek azzal amit alf írt !arról nem is beszélve hogy ha valaki legyárt egy ilyen csúcsot ott mikronos illesztésnek kell lennie hogy a 1000párszáz bárnál ne hugyozzon be a csúcs!én szerszámkészítésben dolgozom és a kínából idehozott szerszámok még csak köszönő viszonyban sincsenek a rajzzal!arról ne mis beszélve hogy ezek a megmunkálások nem 5 perces műveletek amíg előállítanak egy csúcsot ami frankón illeszekedik! és tudja teljesíteni a feladatát!
Kínában nem tudnak precíziós dolgokat készíteni? Az Apple cuccait is ott gyártják. Ha jól emlékszem a Foxconn (a fő beszállítója) legnagyobb gyárában 300.000 ember dolgozik. A Delphi gyárai is kínában vannak. 2012-es adat szerint 28.000 munkás dolgozik 172 gyárban. A dízel injektorokat Chengdu-i gyárukban gyártják. A menedzsmentjük nagy része is kínai vagy Kínában él. Ja és 1993-óta ott vannak. Ezért nagy valószínűséggel mindannyiunk Mondeo-jában kínai injektor van. Ha érdekelnek a részletek olvasgass bele:
http://www.chinadaily.com.cn/business/2012-07/07/content_15557069.htm
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #30220 Dátum: 2014.01.31 péntek, 22:04:46 »

Azért jöttem a fórumra mert szeretném rendbehozni az autóm. Általában mindent megoldok magam és néhány autószerelő barát segítségével. Az elején még elhordtam szakszervízbe, de igazi profizmussal csak a kasszánál találkoztam. Eddig én is felújító műhelybe vittem, de most más módon szeretném megoldani. Egyébként ki állapítja meg, hogy gyári minőség vagy kínai? Miért van az, hogy egy kínai gyártó gyárt több száz féle csúcsot, a minimum order 10.000 db és választható az OEM packing? Miért van az, hogy a svájci csokoládé svájcban finomabb mint itt, és a német mosópor is szebben mos, ha ott veszed? Nap mint nap áldozatai vagyunk ezeknek az átveréseknek. Itt már nincs becsület, csak a pénz mozgat mindent. A fórumokat azért szeretem, mert nem anyagi érdek mozgatja (általában) és tényleg hálás lehetek, ha tudást vagy segítséget kapok. Én is szívesen segítek. Kértek már tőlem priviben infókat, cikkszámokat, forrásokat. A saját injektoromhoz megtaláltam a szelepet és a csúcsot is (tűvel együtt). De nagyon egyszerű megtalálni bármelyik típushoz.

Tudod a német mosópor miért másképpen mos? Mert a vízkeménység totál más a két országban,a német mosópor keményebb vízre van kalibrálva,több benne az adalékanyag. Ugyanez igaz a benzinre-dízelre. Náluk "kemények" a normák,nálunk meg lazák. Ennyi.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30221 Dátum: 2014.01.31 péntek, 22:17:50 »

Kínában nem tudnak precíziós dolgokat készíteni? Az Apple cuccait is ott gyártják. Ha jól emlékszem a Foxconn (a fő beszállítója) legnagyobb gyárában 300.000 ember dolgozik. A Delphi gyárai is kínában vannak. 2012-es adat szerint 28.000 munkás dolgozik 172 gyárban. A dízel injektorokat Chengdu-i gyárukban gyártják. A menedzsmentjük nagy része is kínai vagy Kínában él. Ja és 1993-óta ott vannak. Ezért nagy valószínűséggel mindannyiunk Mondeo-jában kínai injektor van. Ha érdekelnek a részletek olvasgass bele:
http://www.chinadaily.com.cn/business/2012-07/07/content_15557069.htm

Szerintem ne keverjük az ismert és neves gyártók (Bosch, Apple....stb.) Kínába helyezett gyártását (ahová a saját gépsoraikat telepítik és ahol az anyaországi minőség ellenőrzés folyik, tehát nem gyártanak rosszabbat, mint otthon) azokkal a Kínai termékekkel, amik olcsó másolatok! Ráadásul Kínából nem a Bosch és az Apple küldi, hanem Ching Chung Wu !
Ezek a megtévesztésig hasonlítanak az eredeti alkatrészekhez csak anyaghasználatban és minőségben sehol sincsenek. Ráadásul beépítés után még több kárt is okozhatnak.
Aki gépjárműalkatrészt vásárol Kínai magán eladótól......az hibázik és kockáztat! Akár a saját vagy mások testi épségét is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #30222 Dátum: 2014.01.31 péntek, 22:24:46 »

Szerintem ne keverjük az ismert és neves gyártók (Bosch, Apple....stb.) Kínába helyezett gyártását (ahová a saját gépsoraikat telepítik és ahol az anyaországi minőség ellenőrzés folyik, tehát nem gyártanak rosszabbat, mint otthon) azokkal a Kínai termékekkel, amik olcsó másolatok! Ráadásul Kínából nem a Bosch és az Apple küldi, hanem Ching Chung Wu !
Ezek a megtévesztésig hasonlítanak az eredeti alkatrészekhez csak anyaghasználatban és minőségben sehol sincsenek. Ráadásul beépítés után még több kárt is okozhatnak.
Aki gépjárműalkatrészt vásárol Kínai magán eladótól......az hibázik és kockáztat! Akár a saját vagy mások testi épségét is.

ez pontosan így van!de itt Ajkán gyártanak nagyon sok autóba kínai szerszámmal pl toyota!de nem olyan alkatrészeket amik ennyire számítanak!takarófedelek stb!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #30223 Dátum: 2014.01.31 péntek, 22:26:20 »


Aki gépjárműalkatrészt vásárol Kínai magán eladótól......az hibázik és kockáztat! Akár a saját vagy mások testi épségét is.


Nem Brucee Lee-től rendelik, vásárolják azokat a cuccokat. nyes
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.31 péntek, 22:29:25 írta Balogh Tomi » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #30224 Dátum: 2014.01.31 péntek, 23:12:28 »

Azért jöttem a fórumra mert szeretném rendbehozni az autóm. Általában mindent megoldok magam és néhány autószerelő barát segítségével. Az elején még elhordtam szakszervízbe, de igazi profizmussal csak a kasszánál találkoztam. Eddig én is felújító műhelybe vittem, de most más módon szeretném megoldani. Egyébként ki állapítja meg, hogy gyári minőség vagy kínai? Miért van az, hogy egy kínai gyártó gyárt több száz féle csúcsot, a minimum order 10.000 db és választható az OEM packing? Miért van az, hogy a svájci csokoládé svájcban finomabb mint itt, és a német mosópor is szebben mos, ha ott veszed? Nap mint nap áldozatai vagyunk ezeknek az átveréseknek. Itt már nincs becsület, csak a pénz mozgat mindent. A fórumokat azért szeretem, mert nem anyagi érdek mozgatja (általában) és tényleg hálás lehetek, ha tudást vagy segítséget kapok. Én is szívesen segítek. Kértek már tőlem priviben infókat, cikkszámokat, forrásokat. A saját injektoromhoz megtaláltam a szelepet és a csúcsot is (tűvel együtt). De nagyon egyszerű megtalálni bármelyik típushoz.
Akkor azt javaslom,hogy rendelj mindent a FORD-tól és nem lesz gondod mint nekem.Ja ha drága már felejtsd is el.És utána lehet álmatlan éjszakák sorozata.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #30225 Dátum: 2014.02.01 szombat, 00:20:43 »

Azért jöttem a fórumra mert szeretném rendbehozni az autóm. Általában mindent megoldok magam és néhány autószerelő barát segítségével. Az elején még elhordtam szakszervízbe, de igazi profizmussal csak a kasszánál találkoztam. Eddig én is felújító műhelybe vittem, de most más módon szeretném megoldani. Egyébként ki állapítja meg, hogy gyári minőség vagy kínai? Miért van az, hogy egy kínai gyártó gyárt több száz féle csúcsot, a minimum order 10.000 db és választható az OEM packing? Miért van az, hogy a svájci csokoládé svájcban finomabb mint itt, és a német mosópor is szebben mos, ha ott veszed? Nap mint nap áldozatai vagyunk ezeknek az átveréseknek. Itt már nincs becsület, csak a pénz mozgat mindent. A fórumokat azért szeretem, mert nem anyagi érdek mozgatja (általában) és tényleg hálás lehetek, ha tudást vagy segítséget kapok. Én is szívesen segítek. Kértek már tőlem priviben infókat, cikkszámokat, forrásokat. A saját injektoromhoz megtaláltam a szelepet és a csúcsot is (tűvel együtt). De nagyon egyszerű megtalálni bármelyik típushoz.
olvasnivaló, támogatandó az általad elképzelt javítási irányt:
http://www.fordwiki.co.uk/images/6/6b/Delphi_Principles_Of_Operation_-_Common_Rail_Manual.pdf
http://www.harwes.com/techweb/CMNRL.pdf
http://www.hella.com/hella-at/assets/media/Delphi_Katakog.pdf

Szerintem próbáld meg, és gyere vissza az eredménnyel.
A linkelt dokumentumból kiolvasható, hogy hogyan kell jóra megcsinálni.
Az egész dolog relatív: ha olyan "kóklerhez" viszed, aki azt állítja, hogy 1) a felújítás során nem kell újra kalibrálni a porlasztót; 2) úgy rakják össze, hogy az eredeti kód legyen jó hozzá, és még fizetsz neki a "felújításért", annál jobb, ha te magad csinálod otthon, mert ennyire te is meg tudod csinálni, csak olcsóbb lesz valószínűleg.
Jó lesz a végeredmény? ki tudja... Kb. mint a lottó5-ös.
Meg tudod nézni, hogy jó-e az eredmény? nem, csak érzésre.
Mi a jóság kritériuma? beindul? jó az alapjárat? nem füstöl? ettől még nem biztos hogy jó.

(az enyémbe (euro3 tdci) egy bizonyos ford szervizes csapat, kb az általad leírt metódus szerint, 4db felújított, nem kalibrált, euro4-es csúcsokat tett. Ment vele? - igen
Füstölt? - nem
Jó volt az alapjárat? - nem
jól fogyasztott? - nem
rendelkezésre állt mind a 90LE? - érzésre nem.
a pontatlan alapjárat szétrázta a rezgéscsillapító megoldásokat (kéttömegű lendkerék, szíjtárcsa) - igen
olcsó volt? - nem (szerencsére nem én fizettem)

Akkor ez most sikeres felújítás vagy nem?Huh?  wave )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
buruzstomi
Vendég
« Új hozzászólás #30226 Dátum: 2014.02.01 szombat, 12:27:00 »

olvasnivaló, támogatandó az általad elképzelt javítási irányt:
http://www.fordwiki.co.uk/images/6/6b/Delphi_Principles_Of_Operation_-_Common_Rail_Manual.pdf
http://www.harwes.com/techweb/CMNRL.pdf
http://www.hella.com/hella-at/assets/media/Delphi_Katakog.pdf

Szerintem próbáld meg, és gyere vissza az eredménnyel.
A linkelt dokumentumból kiolvasható, hogy hogyan kell jóra megcsinálni.
Az egész dolog relatív: ha olyan "kóklerhez" viszed, aki azt állítja, hogy 1) a felújítás során nem kell újra kalibrálni a porlasztót; 2) úgy rakják össze, hogy az eredeti kód legyen jó hozzá, és még fizetsz neki a "felújításért", annál jobb, ha te magad csinálod otthon, mert ennyire te is meg tudod csinálni, csak olcsóbb lesz valószínűleg.
Jó lesz a végeredmény? ki tudja... Kb. mint a lottó5-ös.
Meg tudod nézni, hogy jó-e az eredmény? nem, csak érzésre.
Mi a jóság kritériuma? beindul? jó az alapjárat? nem füstöl? ettől még nem biztos hogy jó.

(az enyémbe (euro3 tdci) egy bizonyos ford szervizes csapat, kb az általad leírt metódus szerint, 4db felújított, nem kalibrált, euro4-es csúcsokat tett. Ment vele? - igen
Füstölt? - nem
Jó volt az alapjárat? - nem
jól fogyasztott? - nem
rendelkezésre állt mind a 90LE? - érzésre nem.
a pontatlan alapjárat szétrázta a rezgéscsillapító megoldásokat (kéttömegű lendkerék, szíjtárcsa) - igen
olcsó volt? - nem (szerencsére nem én fizettem)

Akkor ez most sikeres felújítás vagy nem?Huh?  wave )
Tudom, hogy van létjogosultsága az én módszeremnek is.
1: Aki sajnálja rá a több százezer forintot
2: Aki valahol a világ végén rohad le és esélye sincs szervízbe vinni az autót. Annak itt egy tanulságos video:
https://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U

Én közel 5-évig jártam úgy az autóval, hogy nem a megfelelő kód volt beírva. Semmilyen különbséget nem éreztem. Ott voltak a kódok a kezembe, de nem vettem rá a fáradságot, hogy beírassam. Mert nem éreztem szükségét. Sőt én az autót is úgy vettem, hogy mind a 4 csúcs ki volt cserélve (rosszabbra) és a kódok nem stimmeltek. Ha én így jártam, még hányan szaladgálhatnak az úton nem megfelelően beírt kódokkal?

Beszéltem az erdélyi haverokkal, ők hogyan csinálják. Kicserélik a csúcsot és a szelepet aztán már mehet is. Max 1 óra alatt kész az autó. Ha nagyon szegény az ügyfél, akkor csak a rossz injektort javítják. Ott egységcsomagban van szinte minden autósboltban a csúcs és a szelep. Árat nem tudok csak jövő héten, de kb 200 EUR lehet a 4 db-os garnitúra. Kár, hogy a csúcs nem jó a Mondeoba.

Részemről lezártam ezt a témát, nem akarok meggyőzni senkit. Ha valakinek infó kell, megkeres priviben.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30227 Dátum: 2014.02.01 szombat, 14:17:08 »

Tudom, hogy van létjogosultsága az én módszeremnek is.
1: Aki sajnálja rá a több százezer forintot
2: Aki valahol a világ végén rohad le és esélye sincs szervízbe vinni az autót. Annak itt egy tanulságos video:
https://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U

Én közel 5-évig jártam úgy az autóval, hogy nem a megfelelő kód volt beírva. Semmilyen különbséget nem éreztem. Ott voltak a kódok a kezembe, de nem vettem rá a fáradságot, hogy beírassam. Mert nem éreztem szükségét. Sőt én az autót is úgy vettem, hogy mind a 4 csúcs ki volt cserélve (rosszabbra) és a kódok nem stimmeltek. Ha én így jártam, még hányan szaladgálhatnak az úton nem megfelelően beírt kódokkal?

Beszéltem az erdélyi haverokkal, ők hogyan csinálják. Kicserélik a csúcsot és a szelepet aztán már mehet is. Max 1 óra alatt kész az autó. Ha nagyon szegény az ügyfél, akkor csak a rossz injektort javítják. Ott egységcsomagban van szinte minden autósboltban a csúcs és a szelep. Árat nem tudok csak jövő héten, de kb 200 EUR lehet a 4 db-os garnitúra. Kár, hogy a csúcs nem jó a Mondeoba.

Részemről lezártam ezt a témát, nem akarok meggyőzni senkit. Ha valakinek infó kell, megkeres priviben.

Annyira nem értek a dolgokhoz de szerintem ez a kódolás meg felújítás nagyon túl van misztifikálva, hogy jól lehessen vele kaszálni! Mondi előtt Escort 1,8D volt 500000 km körül vettem csúcsokat kiszedtem a régieket be az újat összerak visszatesz kb 1,5 óra volt mindennel együtt a 4 porlasztó. Indít légtelenít majd gyönyörűen ketyeg mint a doxa. Ok az mechanikus de ott is szoktak az adagolósok woodoozni, hogy szóráskép meg nyitónyomás szerintem sokszor csak halandzsa kb. ugyanígy csinálják az ügyfél ha nincs ott csak a végeredményt látja vagy hallja, hogy a moci szépen ketyeg.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #30228 Dátum: 2014.02.01 szombat, 14:28:47 »

Annyira nem értek a dolgokhoz de szerintem ez a kódolás meg felújítás nagyon túl van misztifikálva, hogy jól lehessen vele kaszálni! Mondi előtt Escort 1,8D volt 500000 km körül vettem csúcsokat kiszedtem a régieket be az újat összerak visszatesz kb 1,5 óra volt mindennel együtt a 4 porlasztó. Indít légtelenít majd gyönyörűen ketyeg mint a doxa. Ok az mechanikus de ott is szoktak az adagolósok woodoozni, hogy szóráskép meg nyitónyomás szerintem sokszor csak halandzsa kb. ugyanígy csinálják az ügyfél ha nincs ott csak a végeredményt látja vagy hallja, hogy a moci szépen ketyeg.

És az 1.8D-s Escortban mennyi elektronika volt? Smiley
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30229 Dátum: 2014.02.01 szombat, 14:41:47 »

És az 1.8D-s Escortban mennyi elektronika volt? Smiley
Írtam hogy az mechanikus volt de attól még azt is misztifikálják!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #30230 Dátum: 2014.02.01 szombat, 15:27:18 »

Tudom, hogy van létjogosultsága az én módszeremnek is.
1: Aki sajnálja rá a több százezer forintot
2: Aki valahol a világ végén rohad le és esélye sincs szervízbe vinni az autót. Annak itt egy tanulságos video:
https://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U

Én közel 5-évig jártam úgy az autóval, hogy nem a megfelelő kód volt beírva. Semmilyen különbséget nem éreztem. Ott voltak a kódok a kezembe, de nem vettem rá a fáradságot, hogy beírassam. Mert nem éreztem szükségét. Sőt én az autót is úgy vettem, hogy mind a 4 csúcs ki volt cserélve (rosszabbra) és a kódok nem stimmeltek. Ha én így jártam, még hányan szaladgálhatnak az úton nem megfelelően beírt kódokkal?

Beszéltem az erdélyi haverokkal, ők hogyan csinálják. Kicserélik a csúcsot és a szelepet aztán már mehet is. Max 1 óra alatt kész az autó. Ha nagyon szegény az ügyfél, akkor csak a rossz injektort javítják. Ott egységcsomagban van szinte minden autósboltban a csúcs és a szelep. Árat nem tudok csak jövő héten, de kb 200 EUR lehet a 4 db-os garnitúra. Kár, hogy a csúcs nem jó a Mondeoba.

Részemről lezártam ezt a témát, nem akarok meggyőzni senkit. Ha valakinek infó kell, megkeres priviben.


Meglehet csinálni, de nem igy mint egy csöves a járda szélén...
Tudok többről is amiben igy lett megcsinálva, mondeo és renaultok is...mind mennek azóta is.
Renaultnak(dákó is) annyira igénytelen ecu-ja van hogy tök mindegy van e kód vagy nincs...ford-nál ha ugyanoda van visszarakva és csúcs nem volt cserélve, kód sem kell másik...de amugyis kód nélkül is mennie kell mondeonak is...kód csak korrekciós tényezőket ad meg...nem működést befolyásoló dolog.
Naplózva
derotos
Vendég
« Új hozzászólás #30231 Dátum: 2014.02.01 szombat, 17:07:33 »

Sziasztok!
Szeretnek segítséget kérni.Tegnap visszajött a vibráció a kocsimba 1200-1700 fordulat között rinya.Elvittem diagra hogy találnak e valamit,de semmi.De mérés közben láttam hogy hengerenkénti mérésnél az 1.hengernél 0,73cm3 írt ki a többinél 1,46cm3.Ez mit jelent és ez normális?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30232 Dátum: 2014.02.01 szombat, 17:57:42 »

Annyira nem értek a dolgokhoz de szerintem ez a kódolás meg felújítás nagyon túl van misztifikálva, hogy jól lehessen vele kaszálni! Mondi előtt Escort 1,8D volt 500000 km körül vettem csúcsokat kiszedtem a régieket be az újat összerak visszatesz kb 1,5 óra volt mindennel együtt a 4 porlasztó. Indít légtelenít majd gyönyörűen ketyeg mint a doxa. Ok az mechanikus de ott is szoktak az adagolósok woodoozni, hogy szóráskép meg nyitónyomás szerintem sokszor csak halandzsa kb. ugyanígy csinálják az ügyfél ha nincs ott csak a végeredményt látja vagy hallja, hogy a moci szépen ketyeg.
szerinted.mégis ha villog a malacfarok és jön a vészüzem a csúcsok miatt,egy szimpla újrakódolás életrekelti a csúcsokat  több kevesebb időre,még mielőtt teljesen rossz lesz.Akkor kell vagy nem.Van haszna vagy csak wodoo.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30233 Dátum: 2014.02.01 szombat, 17:58:36 »

Tudom, hogy van létjogosultsága az én módszeremnek is.
1: Aki sajnálja rá a több százezer forintot
2: Aki valahol a világ végén rohad le és esélye sincs szervízbe vinni az autót. Annak itt egy tanulságos video:
https://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U

Én közel 5-évig jártam úgy az autóval, hogy nem a megfelelő kód volt beírva. Semmilyen különbséget nem éreztem. Ott voltak a kódok a kezembe, de nem vettem rá a fáradságot, hogy beírassam. Mert nem éreztem szükségét. Sőt én az autót is úgy vettem, hogy mind a 4 csúcs ki volt cserélve (rosszabbra) és a kódok nem stimmeltek. Ha én így jártam, még hányan szaladgálhatnak az úton nem megfelelően beírt kódokkal?

Beszéltem az erdélyi haverokkal, ők hogyan csinálják. Kicserélik a csúcsot és a szelepet aztán már mehet is. Max 1 óra alatt kész az autó. Ha nagyon szegény az ügyfél, akkor csak a rossz injektort javítják. Ott egységcsomagban van szinte minden autósboltban a csúcs és a szelep. Árat nem tudok csak jövő héten, de kb 200 EUR lehet a 4 db-os garnitúra. Kár, hogy a csúcs nem jó a Mondeoba.

Részemről lezártam ezt a témát, nem akarok meggyőzni senkit. Ha valakinek infó kell, megkeres priviben.

nem kell megsértődni.Hozd az eredményeket és tedd közzé. wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30234 Dátum: 2014.02.01 szombat, 19:11:45 »

szerinted.mégis ha villog a malacfarok és jön a vészüzem a csúcsok miatt,egy szimpla újrakódolás életrekelti a csúcsokat  több kevesebb időre,még mielőtt teljesen rossz lesz.Akkor kell vagy nem.Van haszna vagy csak wodoo.
Ebben csak azt nem értem, hogy elvileg ugye a porlasztó romlik az idő folyamán kigyullad a malacka farka mert határértéken kívüli az egyik csúcs. Na most jön a kód frissítés beütöd azt a kódot amit akkor kapott a porlasztó mikor felújították vagy kijött a gyárból, egy elvileg határértéken kívüli majdnem selejt cuccon mit javít, a gyári friss kód?! Itt nem az ECU ami elfelejti még a gyári kódot is hísz az is egy célszámítógép bármikor elmehet az elméje? Valamit nem jól értelmezek valaki segítsen!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30235 Dátum: 2014.02.01 szombat, 19:31:25 »

Ebben csak azt nem értem, hogy elvileg ugye a porlasztó romlik az idő folyamán kigyullad a malacka farka mert határértéken kívüli az egyik csúcs. Na most jön a kód frissítés beütöd azt a kódot amit akkor kapott a porlasztó mikor felújították vagy kijött a gyárból, egy elvileg határértéken kívüli majdnem selejt cuccon mit javít, a gyári friss kód?! Itt nem az ECU ami elfelejti még a gyári kódot is hísz az is egy célszámítógép bármikor elmehet az elméje? Valamit nem jól értelmezek valaki segítsen!
nem.azokból a nyomáshatárokból lép ki olyankor az üzemanyagrendszer,ami a kód bevitelekor (gyári állapot) normál értékeken volt.A használat során az ecu folyamatosan tanulja és korrigálja a befecskendezési értékeket.Majd ezek a módosított értékek felülírják a gyáriakat.Egy idő után kilép a határértékekből,és jön a vészüzem.Ekkor az újraprogramozáskor teljesen lenullázódik-kiürülnek az eltárolt értékek.Ismét egy gyári korrekcióról indul a vezérlés,és ismét belefér a határértékekbe.Ezután újra kezdődik a tanulási folyamat előről.Nyilván,miután a csúcsok időközben mechanikailag visszaállíthatatlan sérülést szenvedtek-elkoptak,a "jól" működésük is sokkal rövidebb időtartamú lesz,mert az ecu ismét felülírja a gyári korrekciók értékeket,és megint jön a malacfarka.
A gyári értékek akár több százezer km-ig (sok esetben 300e km feletti futás) jó működést eredményeznek,ehhez képest egy újrakalibráció után már lényegesen kevesebbet megy el kb 10-30e km után jön ismét az agyhalál.Kockázatos is,mert a rossz porlasztók miatt átéghet akár a dugattyú is.
Ezért nem ér xart sem egy csúcsfelújítás,amihez nem készítenek új kalibrációs kódokat.A csúcsalkatrészt bárki kitudja cserélni,csak a megváltozott tulajdonságaihoz kellene a hozzávaló kód is.És ez nem hit kérdése. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #30236 Dátum: 2014.02.01 szombat, 19:34:14 »

Ebben csak azt nem értem, hogy elvileg ugye a porlasztó romlik az idő folyamán kigyullad a malacka farka mert határértéken kívüli az egyik csúcs. Na most jön a kód frissítés beütöd azt a kódot amit akkor kapott a porlasztó mikor felújították vagy kijött a gyárból, egy elvileg határértéken kívüli majdnem selejt cuccon mit javít, a gyári friss kód?! Itt nem az ECU ami elfelejti még a gyári kódot is hísz az is egy célszámítógép bármikor elmehet az elméje? Valamit nem jól értelmezek valaki segítsen!
A kérdésedre a válasz ott van a linkelt dokumentumokban.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #30237 Dátum: 2014.02.01 szombat, 19:36:22 »

Tudom, hogy van létjogosultsága az én módszeremnek is.
1: Aki sajnálja rá a több százezer forintot
2: Aki valahol a világ végén rohad le és esélye sincs szervízbe vinni az autót. Annak itt egy tanulságos video:
https://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U

Én közel 5-évig jártam úgy az autóval, hogy nem a megfelelő kód volt beírva. Semmilyen különbséget nem éreztem. Ott voltak a kódok a kezembe, de nem vettem rá a fáradságot, hogy beírassam. Mert nem éreztem szükségét. Sőt én az autót is úgy vettem, hogy mind a 4 csúcs ki volt cserélve (rosszabbra) és a kódok nem stimmeltek. Ha én így jártam, még hányan szaladgálhatnak az úton nem megfelelően beírt kódokkal?

Beszéltem az erdélyi haverokkal, ők hogyan csinálják. Kicserélik a csúcsot és a szelepet aztán már mehet is. Max 1 óra alatt kész az autó. Ha nagyon szegény az ügyfél, akkor csak a rossz injektort javítják. Ott egységcsomagban van szinte minden autósboltban a csúcs és a szelep. Árat nem tudok csak jövő héten, de kb 200 EUR lehet a 4 db-os garnitúra. Kár, hogy a csúcs nem jó a Mondeoba.

Részemről lezártam ezt a témát, nem akarok meggyőzni senkit. Ha valakinek infó kell, megkeres priviben.

Szakmai segítséget kértél, nem?! Minek, ha csak a magad által elképzelt utat akarod járni?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30238 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:05:18 »

Tudom, hogy van létjogosultsága az én módszeremnek is.
1: Aki sajnálja rá a több százezer forintot
2: Aki valahol a világ végén rohad le és esélye sincs szervízbe vinni az autót. Annak itt egy tanulságos video:
https://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U

Én közel 5-évig jártam úgy az autóval, hogy nem a megfelelő kód volt beírva. Semmilyen különbséget nem éreztem. Ott voltak a kódok a kezembe, de nem vettem rá a fáradságot, hogy beírassam. Mert nem éreztem szükségét. Sőt én az autót is úgy vettem, hogy mind a 4 csúcs ki volt cserélve (rosszabbra) és a kódok nem stimmeltek. Ha én így jártam, még hányan szaladgálhatnak az úton nem megfelelően beírt kódokkal?

Beszéltem az erdélyi haverokkal, ők hogyan csinálják. Kicserélik a csúcsot és a szelepet aztán már mehet is. Max 1 óra alatt kész az autó. Ha nagyon szegény az ügyfél, akkor csak a rossz injektort javítják. Ott egységcsomagban van szinte minden autósboltban a csúcs és a szelep. Árat nem tudok csak jövő héten, de kb 200 EUR lehet a 4 db-os garnitúra. Kár, hogy a csúcs nem jó a Mondeoba.

Részemről lezártam ezt a témát, nem akarok meggyőzni senkit. Ha valakinek infó kell, megkeres priviben.


Nem véletlenül van igen komoly technológiai folyamat a cr rendszer javításánál. Több ezer bar-os nyomás, nem játék!
A videó egy igazi kontár munka bemutatása. Nem nevezném javításnak! Egy cr rendszer ennél sokkal bonyolultabb!
Mit is láttunk? Nagyobb visszafolyás után kevesebb. A többi paraméter? Na ez az...... 
(Gondolom itt csak kapugarancia van.)
Amikor az ilyen javítás után rövid időn belül átlövi a dugattyút a gázolaj, akkor mi van? Garanciába javítják, gondolom......  nyes
Adott 1.5 dci-nél még a kódolás és kódolatlanság között elég sok érezhető változás van. Emellett a fogyasztás is magasabb kódolás (finomhangolás) nélkül.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30239 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:53:57 »

nem.azokból a nyomáshatárokból lép ki olyankor az üzemanyagrendszer,ami a kód bevitelekor (gyári állapot) normál értékeken volt.A használat során az ecu folyamatosan tanulja és korrigálja a befecskendezési értékeket.Majd ezek a módosított értékek felülírják a gyáriakat.Egy idő után kilép a határértékekből,és jön a vészüzem.Ekkor az újraprogramozáskor teljesen lenullázódik-kiürülnek az eltárolt értékek.Ismét egy gyári korrekcióról indul a vezérlés,és ismét belefér a határértékekbe.Ezután újra kezdődik a tanulási folyamat előről.Nyilván,miután a csúcsok időközben mechanikailag visszaállíthatatlan sérülést szenvedtek-elkoptak,a "jól" működésük is sokkal rövidebb időtartamú lesz,mert az ecu ismét felülírja a gyári korrekciók értékeket,és megint jön a malacfarka.
A gyári értékek akár több százezer km-ig (sok esetben 300e km feletti futás) jó működést eredményeznek,ehhez képest egy újrakalibráció után már lényegesen kevesebbet megy el kb 10-30e km után jön ismét az agyhalál.Kockázatos is,mert a rossz porlasztók miatt átéghet akár a dugattyú is.
Ezért nem ér xart sem egy csúcsfelújítás,amihez nem készítenek új kalibrációs kódokat.A csúcsalkatrészt bárki kitudja cserélni,csak a megváltozott tulajdonságaihoz kellene a hozzávaló kód is.És ez nem hit kérdése. Wink
Mitől lesz ismét jó egy elkopott alkatrész működése ha a korrigált vezérlést kicseréled egy nem korrigáltra? Gondolataim szerint még messzebb kerülnek a kiadott parancs a végrehajtott állapottól. Tehát elvileg kopoghat a motor stb.. Pl  kopás hatására minden tágul az a pirinyó lukacskák is meg a szelep is amin keresztül kispriccel a cucc. Na most egységnyi idő alatt egyre több üzemanyag tud kijönni rajtuk ezt pláne ha a nyomást is tartani akarjuk akkor ezt automatikusan korrigálja is az ECU. Eljön az idő mikor kitér ebből a korrigációs mezőből mert nem tudja korrigálni annyi a veszteség. Ekkor kicseréled a programját egy régi állapotra amikor még minden az eredeti méret minden tökéletesen zár nyilván kevesebb anyagot fog oda engedni program szerint. De mivel minden lyuk már kopott nagyobb, akkor akár sokkal gyengébb lehet a porlasztás erőssége mert csak kipisili azt a mennyiséget amit az ECU az új csúcsnak szánt. Ekkor ismét elkezd korrigálni de mi tart olyan sok ideig Elvileg néhány robbanás kopogás után meg kellene találnia a helyes értékeket.  Akkor tudnám elképzelni ezt a metódust ha pont elzáródik és a viszonylag elég gyorsan az egyik fúvóka és a más kopásokkal korrigált vezérlés hirtelen egy majdnem elzárt szelepen keresztül próbálná kinyomni az adott mennyiséget csak ez nem sikerül- Akkor lehetségesnek tartom a gyári viszonylag kisebb mennyiségű üzemanyag vezérlés jótékony lehet egy darabig míg teljesen el nem záródik a likacska! Ne bántsatok csak elmélkedem!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #30240 Dátum: 2014.02.01 szombat, 21:02:57 »

Mitől lesz ismét jó egy elkopott alkatrész működése ha a korrigált vezérlést kicseréled egy nem korrigáltra? Gondolataim szerint még messzebb kerülnek a kiadott parancs a végrehajtott állapottól. Tehát elvileg kopoghat a motor stb.. Pl  kopás hatására minden tágul az a pirinyó lukacskák is meg a szelep is amin keresztül kispriccel a cucc. Na most egységnyi idő alatt egyre több üzemanyag tud kijönni rajtuk ezt pláne ha a nyomást is tartani akarjuk akkor ezt automatikusan korrigálja is az ECU. Eljön az idő mikor kitér ebből a korrigációs mezőből mert nem tudja korrigálni annyi a veszteség. Ekkor kicseréled a programját egy régi állapotra amikor még minden az eredeti méret minden tökéletesen zár nyilván kevesebb anyagot fog oda engedni program szerint. De mivel minden lyuk már kopott nagyobb, akkor akár sokkal gyengébb lehet a porlasztás erőssége mert csak kipisili azt a mennyiséget amit az ECU az új csúcsnak szánt. Ekkor ismét elkezd korrigálni de mi tart olyan sok ideig Elvileg néhány robbanás kopogás után meg kellene találnia a helyes értékeket.  Akkor tudnám elképzelni ezt a metódust ha pont elzáródik és a viszonylag elég gyorsan az egyik fúvóka és a más kopásokkal korrigált vezérlés hirtelen egy majdnem elzárt szelepen keresztül próbálná kinyomni az adott mennyiséget csak ez nem sikerül- Akkor lehetségesnek tartom a gyári viszonylag kisebb mennyiségű üzemanyag vezérlés jótékony lehet egy darabig míg teljesen el nem záródik a likacska! Ne bántsatok csak elmélkedem!
tágul? mi? a világegyetem? Nem kell elképzelned semmit. Mint ahogy írtam, az általad keresett infó fellelhető a korábban linkelt dokumentumokban. De hogy tényleg ne "képzelgés" szinten beszéljünk a témáról, kikerestem (4-37 jelű oldal):

C2I: INJECTOR INDIVIDUAL CORRECTION
Note: The C2I abbreviation comes from Correction Individuelle Injecteur with the figure 2 symbolising the two Is
4.7.1 Description
The amount injected is proportional to the injection time (pulse) and rail pressure. The flow graphs in relation to
pulse time and rail pressure are called the injector characteristics.
Common Rail system injectors are very high precision parts. They are capable of injecting amounts varying from
0.5 to 100 mg/cp under pressures from 150 to 1800 bar. The precision needed requires very small manufacturing
tolerances (some µm) on jet diameters, and on the operating play between the different moving parts.
Nonetheless, machining variations, load losses, any rubbing between moving parts and magnetic forces cause
variances between one injector and another. Because of this, flow variations can reach 5 mg/cp. In other words,
that means that the same pulse applied to two injectors could produce a difference of 5 mg/cp.
It is impossible to control an engine effectively with such a variance between injectors. So it is necessary to apply
a correction so that the required amount of diesel is injected whatever may be the initial characteristics of the
injector. For this to happen, it is necessary to know the injector characteristic and correct the pulse applied to the
injector as a function of the difference between this characteristic and that used in the DCU.
The characteristic recorded in the DCU is called the target. It is the mean characteristic of flows measured from a
representative batch of injectors. This target is used to convert the flow demand Q in pulse time T. However this
pulse cannot be applied directly to the injector since the characteristics of this latter are different from the target.
It is therefore necessary to correct the pulse time T using the particular injector characteristic. This characteristic
is determined by measuring the flows for different pressure values. The C2I is a modelling procedure for these
characteristics.


A következő oldalak érdekes grafikonokat tartalmaznak
A befecskendezésről a 10-59-> 10-67 oldalak szólnak.  A lényeg, ami a kérdésedre a válasz:
"10.4 PULSE DETERMINATION
The system knows at this point when injections should begin (timing) and it also knows the amounts of fuel that have
to be injected into the cylinders for each injection (fuel flow). It remains for the system to determine the number of pulses,
their duration and their position in the engine cycle.
The reference tooth helps synchronise engine flywheel signals and phase sensor to determine engine condition
and to start injection in the appropriate cylinder.
• The reference angle is the angle between the engine flywheel gap and top dead centre.
• T off is the time lapse between reference tooth and pulse start. This time helps calculations on pulse start
particularly the processing of the angular data from the engine flywheel signal.
• T on symbolises pulse duration. Its value is determined as a function of fuel demand and rail pressure. The result
of this calculation is then corrected by the following:
- C2I to take injector initial characteristics into account.
- BRC strategy See Electric Effects Correction chapter
- Strategy of balancing post-to-post fuel injection amounts
• The Open Time depends on the characteristics of the specific injector (C2I), injector drift (MDP resetting by
accelerometer) and rail pressure.
Note: Other phenomena such as battery voltage and harness resistance can disturb injector open time. The BRC strategy
can correct any ill-effects brought on by these two parameters. The open time can also be disturbed by HP tube and rail
pressure waves provoked by the preceding injections. The PMC strategy seeks to quantify these disturbances and correct
the open time. This strategy had the initial purpose of compensating for the hydraulic effects of the pilot on the main
injection process. Now the strategy is used on all injections in the same cycle."

És hogy hogy megy a tanulás?
"The accelerometer is used to reset pilot injection flow in closed loop for each injector. This auto-adaptive method
can correct any injector drift over time.
The principle for using the accelerometer lies in detecting combustion noise. The sensor is placed on the engine
block where it is best placed to receive a good signal from all cylinders. In order to get the same response from
a cylinder near to as from one far from the accelerometer, the noise signals from the latter are processed to obtain
a variable that quantifies combustion intensity. This variable, called the ratio, is the ratio between background
noise and combustion noise. Using a ratio that takes background noise into account deals with the differences in
noise intensity resulting from the central location of the accelerometer.
• The first window serves to fix the accelerometer signal background noise level for each cylinder. This window
should thus be set up at a time when there cannot be any combustion.
• The second window measures the intensity of pilot combustion. Its position is such that only combustion
noise from pilot injections is measured. It is thus placed just before the main injection.
Here we are considering the minimum drive pulse
(MDP), the minimum from which combustion can
be produced. Any pulse that is less than the MDP
causes no combustion since the coil excitation time
is too short to lift the needle. To find this MDP, the
strategy is incrementally to increase the pilot
injection pulse bit by bit (in steps of some μs) from
0μs until the pulse provokes combustion from the
pilot injection. Once this pulse value is found, it is
deducted from the C2I physical value and saved in
the DCU. This strategy is called applications-related
resetting. There could be between two and six
resetting values per injector. They are applied as a
function of the prevailing rail pressure. These
correction values are then added to the pulse
request so as to compensate for system drift.
The principle of pilot injection resetting thus consists of determining the MDP. It is periodically carried out under
certain operating conditions. Following any resetting procedure, the new minimum pulse value replaces the value
obtained from the preceding resetting. The C2I procedure provides the first MDP value. The strategy that
determines the new MDP provides each following value and applies it by adding the difference between the pulse
measured and the (C2I-obtained) nominal pulse. Each resetting then allows MDP closed-loop updating as a
function of injector drift. This update is saved in the NVM.
On the other hand the accelerometer does not allow evaluation of the amount injected. It only allows access to
the exact pulse value from whichever injector is beginning to inject."
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.01 szombat, 21:13:31 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30241 Dátum: 2014.02.01 szombat, 21:55:45 »

Üdv Mindenki,
érdekelnének tapasztalatok 2.2 tdci kombival kapcsolatban. Évjárat 2004 az alábbi autó lenne. Esetleg valaki ismeri!? Jó vétel lehet?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-x_st-7568337
alkatrész árak mik lehetnek mondjuk olcsóbban mint szakszerviz: porlasztók, lendkerék, féktárcsák főbb dolgokra gondolok.

köszönöm Gyula

Halihoo wave

írtam neked privit!
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #30242 Dátum: 2014.02.01 szombat, 22:47:17 »

tágul? mi? a világegyetem? Nem kell elképzelned semmit. Mint ahogy írtam, az általad keresett infó fellelhető a korábban linkelt dokumentumokban. De hogy tényleg ne "képzelgés" szinten beszéljünk a témáról, kikerestem (4-37 jelű oldal):

C2I: INJECTOR INDIVIDUAL CORRECTION
Note: The C2I abbreviation comes from Correction Individuelle Injecteur with the figure 2 symbolising the two Is
4.7.1 Description
The amount injected is proportional to the injection time (pulse) and rail pressure. The flow graphs in relation to
pulse time and rail pressure are called the injector characteristics.
Common Rail system injectors are very high precision parts. They are capable of injecting amounts varying from
0.5 to 100 mg/cp under pressures from 150 to 1800 bar. The precision needed requires very small manufacturing
tolerances (some µm) on jet diameters, and on the operating play between the different moving parts.
Nonetheless, machining variations, load losses, any rubbing between moving parts and magnetic forces cause
variances between one injector and another. Because of this, flow variations can reach 5 mg/cp. In other words,
that means that the same pulse applied to two injectors could produce a difference of 5 mg/cp.
It is impossible to control an engine effectively with such a variance between injectors. So it is necessary to apply
a correction so that the required amount of diesel is injected whatever may be the initial characteristics of the
injector. For this to happen, it is necessary to know the injector characteristic and correct the pulse applied to the
injector as a function of the difference between this characteristic and that used in the DCU.
The characteristic recorded in the DCU is called the target. It is the mean characteristic of flows measured from a
representative batch of injectors. This target is used to convert the flow demand Q in pulse time T. However this
pulse cannot be applied directly to the injector since the characteristics of this latter are different from the target.
It is therefore necessary to correct the pulse time T using the particular injector characteristic. This characteristic
is determined by measuring the flows for different pressure values. The C2I is a modelling procedure for these
characteristics.


A következő oldalak érdekes grafikonokat tartalmaznak
A befecskendezésről a 10-59-> 10-67 oldalak szólnak.  A lényeg, ami a kérdésedre a válasz:
"10.4 PULSE DETERMINATION
The system knows at this point when injections should begin (timing) and it also knows the amounts of fuel that have
to be injected into the cylinders for each injection (fuel flow). It remains for the system to determine the number of pulses,
their duration and their position in the engine cycle.
The reference tooth helps synchronise engine flywheel signals and phase sensor to determine engine condition
and to start injection in the appropriate cylinder.
• The reference angle is the angle between the engine flywheel gap and top dead centre.
• T off is the time lapse between reference tooth and pulse start. This time helps calculations on pulse start
particularly the processing of the angular data from the engine flywheel signal.
• T on symbolises pulse duration. Its value is determined as a function of fuel demand and rail pressure. The result
of this calculation is then corrected by the following:
- C2I to take injector initial characteristics into account.
- BRC strategy See Electric Effects Correction chapter
- Strategy of balancing post-to-post fuel injection amounts
• The Open Time depends on the characteristics of the specific injector (C2I), injector drift (MDP resetting by
accelerometer) and rail pressure.
Note: Other phenomena such as battery voltage and harness resistance can disturb injector open time. The BRC strategy
can correct any ill-effects brought on by these two parameters. The open time can also be disturbed by HP tube and rail
pressure waves provoked by the preceding injections. The PMC strategy seeks to quantify these disturbances and correct
the open time. This strategy had the initial purpose of compensating for the hydraulic effects of the pilot on the main
injection process. Now the strategy is used on all injections in the same cycle."

És hogy hogy megy a tanulás?
"The accelerometer is used to reset pilot injection flow in closed loop for each injector. This auto-adaptive method
can correct any injector drift over time.
The principle for using the accelerometer lies in detecting combustion noise. The sensor is placed on the engine
block where it is best placed to receive a good signal from all cylinders. In order to get the same response from
a cylinder near to as from one far from the accelerometer, the noise signals from the latter are processed to obtain
a variable that quantifies combustion intensity. This variable, called the ratio, is the ratio between background
noise and combustion noise. Using a ratio that takes background noise into account deals with the differences in
noise intensity resulting from the central location of the accelerometer.
• The first window serves to fix the accelerometer signal background noise level for each cylinder. This window
should thus be set up at a time when there cannot be any combustion.
• The second window measures the intensity of pilot combustion. Its position is such that only combustion
noise from pilot injections is measured. It is thus placed just before the main injection.
Here we are considering the minimum drive pulse
(MDP), the minimum from which combustion can
be produced. Any pulse that is less than the MDP
causes no combustion since the coil excitation time
is too short to lift the needle. To find this MDP, the
strategy is incrementally to increase the pilot
injection pulse bit by bit (in steps of some μs) from
0μs until the pulse provokes combustion from the
pilot injection. Once this pulse value is found, it is
deducted from the C2I physical value and saved in
the DCU. This strategy is called applications-related
resetting. There could be between two and six
resetting values per injector. They are applied as a
function of the prevailing rail pressure. These
correction values are then added to the pulse
request so as to compensate for system drift.
The principle of pilot injection resetting thus consists of determining the MDP. It is periodically carried out under
certain operating conditions. Following any resetting procedure, the new minimum pulse value replaces the value
obtained from the preceding resetting. The C2I procedure provides the first MDP value. The strategy that
determines the new MDP provides each following value and applies it by adding the difference between the pulse
measured and the (C2I-obtained) nominal pulse. Each resetting then allows MDP closed-loop updating as a
function of injector drift. This update is saved in the NVM.
On the other hand the accelerometer does not allow evaluation of the amount injected. It only allows access to
the exact pulse value from whichever injector is beginning to inject."

A tágulásra azt értem, hogy a mechanikus alkatrészek kopásai rendszerint ha tengelyről beszélünk akkor csökken az átmérője, ha furatról és benne egy tengely vagy egy tűszelep mozog akkor tágul a kettő eredője az a átfolyó keresztmetszet megnövekedése / ezért pisil és nem porlaszt/ és nem a világegyetem. A belinkelt dolgok sok érdekes infót is tartalmaznak!  wave
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #30243 Dátum: 2014.02.01 szombat, 23:01:34 »

A tágulásra azt értem, hogy a mechanikus alkatrészek kopásai rendszerint ha tengelyről beszélünk akkor csökken az átmérője, ha furatról és benne egy tengely vagy egy tűszelep mozog akkor tágul a kettő eredője az a átfolyó keresztmetszet megnövekedése / ezért pisil és nem porlaszt/ és nem a világegyetem. A belinkelt dolgok sok érdekes infót is tartalmaznak!  wave

A cr rendszernél nincs a befecskendező furatban mozgó tűszelep.
A cr rendszernél az igen magas üzemi nyomás miatt nincs olyan, hogy pisilés és nem porlasztás. Nagyobb vagy kisebb mennyiségű befecskendezés van, az elvárthoz képest.
Keress keresztmetszeti ábrát egy cr injektorról és ott láthatod, hogy miként működik a porlasztó csúcs. Ha az a kúpos rész megkopik, akkor csoda van, mert előbb rágódik be szennyeződés miatt.
Ezek olyan speciális anyagokból készült alkatrészek és olyan finom megmunkálással gyártják őket, hogy szinte nem is beszélhetünk kopás miatti tágulásról.
Most fejlesztettek ki egy a mai gyártási technológiánál többször finomabb gyártási eljárást (a mai sem semmi pedig), amivel a jövőben tovább finomítható a befecskendezés időzítése és minősége. Bár ez nem most kerül gyártása az tuti....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #30244 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 00:09:47 »

Halihoo wave

írtam neked privit!

Ezt nem egy fórumtárs hirdeti?
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #30245 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 07:44:22 »

Ezt nem egy fórumtárs hirdeti?

Nem, az egy másik autó. De még az is fent van a használtauton! :-)
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30246 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 09:31:47 »

Nem, az egy másik autó. De még az is fent van a használtauton! :-)

De....henki hirdeti. MK3 általánosba belinkeltem tegnap az itteni hirdetést.  Wink
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #30247 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 09:37:41 »

De....henki hirdeti. MK3 általánosba belinkeltem tegnap az itteni hirdetést.  Wink

Tudtam én h ismerős valahonnan Smiley
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #30248 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 09:47:48 »

Tudtam én h ismerős valahonnan Smiley

Sőt....mintha ma Dentcraft autóját is láttam volna hahu-n.  Roll Eyes
Vagy nem az övé?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_xenon_felbor_gyonyoru-7613167
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #30249 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 09:48:27 »

A belinkelt dolgok sok érdekes infót is tartalmaznak!  wave
Nem.Ez a működése.ez nem érdekes info,hanem a tények.Ezzel nehéz vitatkozni,és elméleteket beleszőni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 598 599 600 601 602 603 604 [605] 606 607 608 609 610 611 612 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.