Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:40:49
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
72
73
74
75
76
77
78
[
79
]
80
81
82
83
84
85
86
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14623585 alkalommal)
0 Felhasználó és 50 vendég van a témában
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3900 Dátum:
2010.06.22 kedd, 15:02:07 »
Idézetet írta: Angel - 2010.06.22 kedd, 14:53:25
A Stuttgart-Müncheni autópályán a helyzet a következő: a külső sávban mennek a teherautó, monnyuk 90-nel.
A belsőben a személyautók, 120-szal. Tk egybefüggő kocsisor S-M között.
Még 121-gyel sem tudsz menni, nemhogy 150-nel.
Biztosan így van én nagyon ritkán járok arra, pontosabban 1x mentem 3 éve vasárnap du Frankfurt felé 1034km bruttó 8 óra hazafelé hétfő éjszaka jöttem 7:55 óra volt szintén bruttó idő.
Akkor lehetett menni
.
Comp avg: 137 km/h és 6,4 l/100km
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.22 kedd, 15:39:12 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3901 Dátum:
2010.06.22 kedd, 15:48:10 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.06.22 kedd, 15:02:07
Biztosan így van én nagyon ritkán járok arra, pontosabban 1x mentem 3 éve vasárnap du Frankfurt felé 1034km bruttó 8 óra hazafelé hétfő éjszaka jöttem 7:55 óra volt szintén bruttó idő.
Akkor lehetett menni
.
Comp avg: 137 km/h és 6,4 l/100km
Angel nem használja az autóját. Egy Fiestát gyűr a mindennapokban. Csak ünnepnapokon veszi elő a Mondeó-t és akkor levegőt sem szabad venni az autóban, hogy kevesebbet fogyasszon...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3902 Dátum:
2010.06.22 kedd, 16:17:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.06.22 kedd, 15:48:10
Angel nem használja az autóját. Egy Fiestát gyűr a mindennapokban. Csak ünnepnapokon veszi elő a Mondeó-t és akkor levegőt sem szabad venni az autóban, hogy kevesebbet fogyasszon...
Legalább jobban tudja értékelni a jót. Én is most teljesen hozzászoktam már a mondihoz. Vezettem apósom 100 lovas benyás g astráját, hát érdekes volt.
Nyomom és nem történik semmi, de tényleg
igaz a hangtalan motor az tetszett
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3903 Dátum:
2010.06.22 kedd, 16:28:03 »
Sziasztok!Ha hozzá szolhatok a fogyasztási mizériához.Az elözö tulaj csak pálya klimával 6.6,ithon nulláztam 3-as fő ut ovatosan klima nélkül 5.4,amióta az asszony használja kisfaluk között 35km/h átlagal full klimával 7.1,Egyébként a Frankfurt-München tényleg elég gáz csak éjel lehet rajta haladni,a többi német pálya szakaszon is elég sok a korlátozó tábla.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3904 Dátum:
2010.06.22 kedd, 17:31:57 »
Cseréld ki a zörgő részeket, lesz csend is
Idézetet írta: Trekxc - 2010.06.22 kedd, 16:17:14
Legalább jobban tudja értékelni a jót. Én is most teljesen hozzászoktam már a mondihoz. Vezettem apósom 100 lovas benyás g astráját, hát érdekes volt.
Nyomom és nem történik semmi, de tényleg
igaz a hangtalan motor az tetszett
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3905 Dátum:
2010.06.22 kedd, 17:33:21 »
A szervíz megnézte a katalizátort. Mondják mint az új. Nem ez a baj. Más jött elő.
Megnézték a szelepeket, és nem nyitnak rendesen. A szelepemelő nem működik rendesen, ezért nem jut elég levegő a motorba. Ez 16 ilyen szelepemelő cseréje.
Illetve a hidraulikus kis dugyattyúk rosszak. Az létezik külön? Mert ez így igen húzós 16 szor tizenezer forint.
Naplózva
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3906 Dátum:
2010.06.22 kedd, 17:59:54 »
Szakszerűen a hidrotőkék rosszak. Létezik, e külön, vagy esetleg utángyártott, felújított. Eddigis sokba van a javítás, még 16 szelephimba a mindennel együtt megint vagy 200 ezer forint. Muszály mindet kicserélni? Gondolom célszerű, de a pénz nagy úr.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3907 Dátum:
2010.06.22 kedd, 19:09:11 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.22 kedd, 17:33:21
A szervíz megnézte a katalizátort. Mondják mint az új. Nem ez a baj. Más jött elő.
Megnézték a szelepeket, és nem nyitnak rendesen. A szelepemelő nem működik rendesen, ezért nem jut elég levegő a motorba. Ez 16 ilyen szelepemelő cseréje.
Illetve a hidraulikus kis dugyattyúk rosszak. Az létezik külön? Mert ez így igen húzós 16 szor tizenezer forint.
Nem szokott egyszerre 16 tönkremenni...átverés szagú a dolog...ennyi pénzt nem érdemes rákölteni, kell venni egy bontott hengerfejet kompletten, feldobni és kész.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3908 Dátum:
2010.06.22 kedd, 19:19:03 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.22 kedd, 17:59:54
Szakszerűen a hidrotőkék rosszak. Létezik, e külön, vagy esetleg utángyártott, felújított. Eddigis sokba van a javítás, még 16 szelephimba a mindennel együtt megint vagy 200 ezer forint. Muszály mindet kicserélni? Gondolom célszerű, de a pénz nagy úr.
A hidrotőkék akkor mennek tönkre, ha nem megfelelő viszkozitású olajat használsz/használtak a motorhoz. Volt ilyen?
Olyankor a turbó kap rendesen.
A szelepek nyitási gondját hogy diagnosztizálták? leszedték a hengerfejet?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3909 Dátum:
2010.06.22 kedd, 19:29:52 »
shell szintetikus olajat szokott rakni bele a szerelő, de nem voltam ott mikor cserélte. Lehet ezután magam fogok olajat cserélni. csak az üzemanyagszűrőt bízom rá.
Voltam a műhelyben délután, a henfgerfej nem volt leszedve, de a szelephimbákat láttam, fedő volt leszedve. kicsit megtolták a kocsit és mutatták, hogy nem nyomja le rendesen a szelepet a himba. Hibakód nincs, turbó működik, egr dugózva, porlasztók résolajvesztesége megszüntetve, katalizátor jó, maf tiszta.
A szívás zaj elég nagy, csattogósan jár a motor alacsony fordulaton, 1500 korül finoman gyorsítva igen gyenge, és hatalmas fekete füst. 2000 fölött kezd úgy menni mint egy 1,6-os citroen ( ilyen volt előtte ), végsebesség 170-180 és füstöl.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3910 Dátum:
2010.06.22 kedd, 20:02:53 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.22 kedd, 19:29:52
kicsit megtolták a kocsit és mutatták, hogy nem nyomja le rendesen a szelepet a himba.
Hát ezek nagyon ügyes szerelők, ha szemre megmondják, hogy elég mélyre nyom-e a bütyök
Miért nem inkább azt mutatták meg, hogy a halott hidrotőkét egy csavarhúzóval felülről lazán le lehet nyomni....egy jót meg megfeszülve sem...hát mondjuk ez az egyik ahogy meg lehet állapítani mikor rossz a tőke, meg van mégegy, de arról sem írtál, hogy nézték volna...
Vigyázz, majd kicserélnek egy turbócsövet 250 ezer Huf-ért..
Biztos, hogy jó helyen van az autód
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.22 kedd, 20:04:38 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3911 Dátum:
2010.06.22 kedd, 20:25:01 »
Nem tudom. Ez egy direkt dízel szervíz. Ajánlotta egy autószerelő ismerősöm őket. Lehet egyből a Fordhoz kellett volna menni. csak az istentelen drága.
Nem tudom. Maximum mondom nekik cseréljék ki a legrosszabb himbát, aztán ha nem javul meg megyek a fordhoz. Ha rossz a kocsi használni sem tudom meg eladni sem. Pedig nagyon jó volt vezetni, sőt még így, hogy rossz, így is jobb autózni vele mint egy alsóbb kategóriájúval. El vagyok kenődve rendesen.
A turbócsővon nem leltem lukat. Persze csak nyitott motorháztetővel álló helyzetben nyomkodtam a gázt, olyan kifújós hangott nem hallottam.
Olajosodást sem láttam a környékén, bár sok helyhez nem férek hozzá, se aknám, se rendes emelőm. Az opel kadettig, megszereltem az autóimat, de ezekkel nem nagyon tudok otthon mit kezdeni. Az biztos mondeot kell venni, mert a legjobb fórum a mondeoé. Néhány más típusét megnéztem már, de ebből lehet legtöbbet "okosodni".
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3912 Dátum:
2010.06.22 kedd, 20:26:21 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.06.22 kedd, 15:02:07
Biztosan így van én nagyon ritkán járok arra, pontosabban 1x mentem 3 éve vasárnap du Frankfurt felé 1034km bruttó 8 óra hazafelé hétfő éjszaka jöttem 7:55 óra volt szintén bruttó idő.
Akkor lehetett menni
.
Comp avg: 137 km/h és 6,4 l/100km
Odafelé frankfurtba szoktam menni. Kifelé nem a fogyira gyúrunk
Ott is mo 150, labancland 140, németország
Ott egy kicsit ki szoktuk kormolni a kipuffot. Persze nem meygyünk végig 200 felett...
Azt csinálom, hogy amint lehet, nyomok egy padlóst. Így lemegyünk 10-20 kilométert, majd ráállok 160-ra.
Elég az...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3913 Dátum:
2010.06.22 kedd, 20:28:57 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.06.22 kedd, 15:48:10
Angel nem használja az autóját. Egy Fiestát gyűr a mindennapokban. Csak ünnepnapokon veszi elő a Mondeó-t és akkor levegőt sem szabad venni az autóban, hogy kevesebbet fogyasszon...
Azért nem így van... otthon dolgozom, nem is járok be sehová. Rövid távokra tényleg inkább a fiestát gyűröm, de az elmúlt 2 hónapban én jártam a gyerekért, és kénytelen voltam a mondeóval menni. Kb 1 km... mennék én inkább gyalog, csak az meg sok idő.
Amúgy meg nagyon ritkán gyúrok a fogyira. Persze spórolósan vezetek - ahol lehet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3914 Dátum:
2010.06.22 kedd, 20:32:22 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.22 kedd, 20:25:01
Nem tudom. Ez egy direkt dízel szervíz. Ajánlotta egy autószerelő ismerősöm őket. Lehet egyből a Fordhoz kellett volna menni. csak az istentelen drága.
Nem tudom. Maximum mondom nekik cseréljék ki a legrosszabb himbát, aztán ha nem javul meg megyek a fordhoz. Ha rossz a kocsi használni sem tudom meg eladni sem. Pedig nagyon jó volt vezetni, sőt még így, hogy rossz, így is jobb autózni vele mint egy alsóbb kategóriájúval. El vagyok kenődve rendesen.
Elég átverés szaga van. Én nem emlékszem, hogy bárki is cserélt volna hidrotőkét.
Turbócső lesz az...
Mindenképpen nézesd meg mással is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3915 Dátum:
2010.06.22 kedd, 21:32:39 »
Mindenesetre rákérdezek, hogy biztos megnézték-e a turbócsövet, meg turbónyomást is.
Naplózva
Latat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3916 Dátum:
2010.06.22 kedd, 21:36:49 »
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.
A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?
Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).
Köszi a gyors választ!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3917 Dátum:
2010.06.22 kedd, 21:44:41 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.22 kedd, 21:36:49
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.
A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?
Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).
Köszi a gyors választ!
asszem ha a gázolaj begőzosödik(forró valamire érkezik és elpárolog), akkor meg tud gyulladni a gőze
(de lehet hogy most nagy hülyeséget írtam
)
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.22 kedd, 21:51:21 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3918 Dátum:
2010.06.22 kedd, 23:06:30 »
Melyik szervízbe érdemes leginkább egy tdci-t vinni? Hozzáértés, megbízhatóság, tisztesség?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3919 Dátum:
2010.06.22 kedd, 23:16:17 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.22 kedd, 23:06:30
Melyik szervízbe érdemes leginkább egy tdci-t vinni? Hozzáértés, megbízhatóság, tisztesség?
[/q
Pécsen tudok segíteni.Általánosságban éán azt ja vaslom ahol szeretik a Fordot és megbeszélik a javítási dolgokat veled.Nem próbálnak meg mindent egyből cserélni hanem mjavaslatot tesznek mi lenne a legjobb megoldás.Én ilyen helyre hordom és bevélt.Csak jót mondhatok róluk.Szerintem így döntsél és ha kell legyél határozott mindenben nehagyd magad.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3920 Dátum:
2010.06.23 szerda, 08:24:30 »
A dízelt több helyen is nyomhatja. A szűrő körüli csövektől a nagynyomású részig.
A nagynyomásnál már érzékelné a rendszer a hibát és jelzett volna valamit. Ezért esélyes a szűrő környéke. A visszafolyó rendszer, ami nagy terhelésnél spriccel, normál, üzemben talán nem annyira.
A járulékos problémákat okozhatja a szétküldött olaj a motortérben...
Takard le a cuccot valami tiszta ronggyal és túráztasd, kiderül hol köpköd.
Idézetet írta: Latat - 2010.06.22 kedd, 21:36:49
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.
A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?
Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).
Köszi a gyors választ!
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3921 Dátum:
2010.06.23 szerda, 10:17:26 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.22 kedd, 21:36:49
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.
A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?
Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).
Köszi a gyors választ!
Én nem indulnék neki 1000km-nek.
Egy komoly karbantartás kell annak a gépnek.
Nem megy többet 160-nál: talán turbócső lukadás.annak 220ig mennie kell.
A go folyhat a nagynyomású részen is,de akkor már vészüzemre állt volna az autó.
Valszeg a résolajcsövek folyhatnak,de az sem szerencsés,mert onnan meg falsot tud szívni a nagynyomású pumpa.
A gáz,ha a szűrőtől folyik.Na ,akkor nehogy úgy járj mint "más"!
A szűrőből szépen belecsöpög a generátorba,és te az út szélén nézed végig,ahogy porrá ég az autód,és örülhetsz,ha kitudsz belőle szállni!!!!!!
1. a folyás megszüntetése!
2. Turbónyomásmérés
3. go szűrő csere
4. szervóolajszint ellenörzés
5. diagnosztika-hibakódolvasás
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3922 Dátum:
2010.06.23 szerda, 11:16:33 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.22 kedd, 21:36:49
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.
A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott...
Ha a motor tetején volt a go, akkor a csúcsok környékén ereszt. Nálam volt ilyen, csak utánhúztam egy kicsit a hollandert (az igazi a tömítéscsere/lágyítás lett volna). És teljesen megszűnt, azóta száraz a motor.
Akkor jelentkezik, ha nagy nyomáson megy a rencer, azaz pl 160-as tempó.
Nézd meg a csúcsok környékén, ha ott folyik, húzzátok meg, és ennyi (esetleg cserélni/lágyítani a tömítést).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
polgab
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3923 Dátum:
2010.06.23 szerda, 12:58:29 »
Sziasztok,
1-2 nap állás utáni inditásnál szoktam erős égett szagot érezni, ez normális, az izzitógyertyáktól jöhet?
más is érzett ilyet?
G.
Naplózva
malacka
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3924 Dátum:
2010.06.23 szerda, 18:43:20 »
sziasztok örülök hogy hogy ilyen sokan reagáltatok a fogyasztási kérdésre de teletankolva szeged- miskolc 150- 160km/h és hazaérvén még megtehető km 330km tehát az össztáv 650 km egy tankkal sok városi használatban pedig tele tankkal 750 km . De arra szeretnék választ kapni hogy pl csúcscsere után tapasztalt e valaki magasabb fogyasztást
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3925 Dátum:
2010.06.23 szerda, 18:53:33 »
Idézetet írta: polgab - 2010.06.23 szerda, 12:58:29
Sziasztok,
1-2 nap állás utáni inditásnál szoktam erős égett szagot érezni, ez normális, az izzitógyertyáktól jöhet?
más is érzett ilyet?
G.
Nem jöhet az izzítógyertyáktól. Ha csak indításnál érzed akkor nem ért megnézni a kábelezést nincs-e valahol szigetelés sérülés.
Naplózva
Latat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3926 Dátum:
2010.06.23 szerda, 21:32:05 »
Idézetet írta: Angel - 2010.06.23 szerda, 11:16:33
Ha a motor tetején volt a go, akkor a csúcsok környékén ereszt. Nálam volt ilyen, csak utánhúztam egy kicsit a hollandert (az igazi a tömítéscsere/lágyítás lett volna). És teljesen megszűnt, azóta száraz a motor.
Akkor jelentkezik, ha nagy nyomáson megy a rencer, azaz pl 160-as tempó.
Nézd meg a csúcsok környékén, ha ott folyik, húzzátok meg, és ennyi (esetleg cserélni/lágyítani a tömítést).
Közben, egy szervizes takarítása után kiderült, hogy a motor tetején, az egyik henger felett (a legszélső jobb oldali) jön ki az üzemanyag (ahol azok a furcsa alakú fémek csatlakoznak a hengerre, tehát nem az alatta lévő visszaömlő műanyag, vagy mit tudom én, milyen cső. Ma 40 km-t vezettem egy Ford szervizbe, néhány csepp volt csak a kifolyó üzemanyag, igaz 80 fölé nem mentem. El kellett ugyanis vinnem az autót egy Ford szervizbe. Holnap megkérem itt a szervizest, hogy húzzon utána, de a Ford csak jövő hét közepére vállalta volna a szervizt. Ezt azért nem vártam volna egy némettől. Én pénteken megyek vissza Magyarországra. Addig kiderül, ha elégek, akkor nem hallotok rólam
- de mást nem tudok tenni, mint hazamegyek, mert itt egy napi szállás is közel 100 EUR-ba kerül, a teljes javításra meg 300-400 EUR-t mondott a Ford, ami a kényszerittmaradással 1000 EUR fölé ment volna.
Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3927 Dátum:
2010.06.24 csütörtök, 09:26:54 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.23 szerda, 21:32:05
Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.
Nem megerőltető. Kimegy a világból is 160-al egy tdci szvsz csak ugye, ha szivárog a go akkor nem ajánlatos hajtani nagyon
!
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3928 Dátum:
2010.06.24 csütörtök, 16:25:51 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.23 szerda, 21:32:05
Közben, egy szervizes takarítása után kiderült, hogy a motor tetején, az egyik henger felett (a legszélső jobb oldali) jön ki az üzemanyag (ahol azok a furcsa alakú fémek csatlakoznak a hengerre, tehát nem az alatta lévő visszaömlő műanyag, vagy mit tudom én, milyen cső. Ma 40 km-t vezettem egy Ford szervizbe, néhány csepp volt csak a kifolyó üzemanyag, igaz 80 fölé nem mentem. El kellett ugyanis vinnem az autót egy Ford szervizbe. Holnap megkérem itt a szervizest, hogy húzzon utána, de a Ford csak jövő hét közepére vállalta volna a szervizt. Ezt azért nem vártam volna egy némettől. Én pénteken megyek vissza Magyarországra. Addig kiderül, ha elégek, akkor nem hallotok rólam
- de mást nem tudok tenni, mint hazamegyek, mert itt egy napi szállás is közel 100 EUR-ba kerül, a teljes javításra meg 300-400 EUR-t mondott a Ford, ami a kényszerittmaradással 1000 EUR fölé ment volna.
Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.
Ez nem igaz. A 2L tdci-nek megerőltető, ha tartósan 4000-et forgatod.
A 160 kmh nem ez. Probléma viszont, ha az esetleges porlasztócserénél (volt ilyen?) nem megfelelően rakják össze a rendszert. Azaz
- nem cserélik a magas nyomású fémcsöveket
- nem megfelelő nyomatékkal húzzák meg a hollandereket
- nem cserélik a résolajcsöveket (vagy az O gyűrűket a porlasztó csatlakozókon)
- nem ellenőrzik a tűzgyűrűket.
Ez hajlamosít a folyásra. De előfordulhat gyári szerelési pontatlanság is (ld. Angel gépe). A gond ott van, hogy a szerviz sok100 EUR-os ajánlatot ad rá...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3929 Dátum:
2010.06.25 péntek, 07:55:40 »
Üdv!
Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!
Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor(
). Normális ez?
Alapjáraton nincs füst, se hidegen, se melegen, ECU nem vagdossa vészüzembe a gípet (kopp, kopp, kopp). Ha módjával gyorsítok, akkor nem látom a tükörből a füstöt.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3930 Dátum:
2010.06.25 péntek, 08:40:59 »
Idézetet írta: Ronnydown - 2010.06.25 péntek, 07:55:40
Üdv!
Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!
Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor(
). Normális ez?
Ugye ez nem MTZ? Akkor nem normális
Szvsz nincs köze a dugózáshoz hiszen attól elméletileg még kevésbé kellene füstölnie, de lehet, hogy a bilincset rosszul húztátok meg a turbócsőnél? Vagy megsérült valahol vagy pont megrepedt?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.25 péntek, 08:58:39 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3931 Dátum:
2010.06.25 péntek, 09:23:39 »
Idézetet írta: Ronnydown - 2010.06.25 péntek, 07:55:40
Üdv!
Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!
Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor(
). Normális ez?
Alapjáraton nincs füst, se hidegen, se melegen, ECU nem vagdossa vészüzembe a gípet (kopp, kopp, kopp). Ha módjával gyorsítok, akkor nem látom a tükörből a füstöt.
A turbónyomás elszökik valahol.Bilincsek a helyén?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3932 Dátum:
2010.06.25 péntek, 09:30:27 »
A bilincseket ellenőriztem ismét, azok a helyükön vannak. Túrbófütyűlést azt hallom, szép egészséges hangja van (elvileg teker
). EGR körül nem látok kipufogó füstöt.
Az az érdekes, hogy félgázra nekilendül, mint a barom... és füstöl... Nem jelentkezik a szívódízel hatás...szerencsére...
Mennyibe kerül a turbócső? Ha nem drága, a biztonság kedvéért kicserélem.
Turbónyomást csak szerviz tud mérni?
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3933 Dátum:
2010.06.25 péntek, 09:53:53 »
Idézetet írta: Ronnydown - 2010.06.25 péntek, 09:30:27
A bilincseket ellenőriztem ismét, azok a helyükön vannak. Túrbófütyűlést azt hallom, szép egészséges hangja van (elvileg teker
). EGR körül nem látok kipufogó füstöt.
Az az érdekes, hogy félgázra nekilendül, mint a barom... és füstöl... Nem jelentkezik a szívódízel hatás...szerencsére...
Mennyibe kerül a turbócső? Ha nem drága, a biztonság kedvéért kicserélem.
Turbónyomást csak szerviz tud mérni?
6db turbócső van,ami kilukadhat......ezt így nem lehet,hogy a biztonság kedvéért...rá kell jönni,hol fúj ki a nyomás.
Nem,nem csak service.Ha pesti vagy,keresd Relhistet nyomásmérésre!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3934 Dátum:
2010.06.25 péntek, 12:07:22 »
Köszi, bejelentkeztem a helyi Fordservicébe ellenőrzésre!
Júl. 5. reggel 7.30...
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3935 Dátum:
2010.06.25 péntek, 12:20:17 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.06.22 kedd, 12:32:21
Hát pont ezt írtam az előbb, hogy nálam (és másik 2 mondeos ismerősömnél) lehetetlen 6l alatti fogyasztást produkálni 130-as (tempomatos) tempónál.
Egyszer sikerült 5l-es fogyasztást elérnem azt is csak 220km-re vetítve, de akkor szó szerint papásan (max 100km/h és települések előtt ki üresbe, h épp beguruljak 60-al stb.) vezettem és ha nem éjszaka lett volna akkor tuti lett volna egy csomó autós akit fenntartok.
Tavasz óta vezetem a fogyasztásaimat és így alakulnak:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/383007.html
ja és mindezt bacar tuning boxxal ami kb 4dl-t javított a fogyimon
most kiszedtem belőle kiváncsi vagyok, hogy alakul a Siófok-Miskolc-Siófok túra.
Itt vagyok Miskolcon, még nem tankoltam, de tempomatos 145km/h-val 6.9l mutat a fedcomp 300km után (amiből kb 50km-t mentem klimával).
Sajnos lefelé csal a fedkompom (átlagosan 0,5l-t), igy valszeg 7 liter feletti lesz a fogyasztásom 2 személlyel.
Ami ha azt nézem,h a swiftünk is többet evett volna, akkor jó, de ha a ti fogyasztási beszámolóitokat veszem alapul akkor rossz. Arról nem beszélve, hogy sógor avensise és haverom 320d-je is tudja ugyan ezt 6l alatti fogyasztással (konkrétan 5,5l) ami majdnem 2l különbség/100km.
ez van...
nem vág földhöz ez a fogyasztás sem, de azért furcsa, h még márkán belül is ekkora különbségek vannak fogyasztásban, ráadásul ilyenkor mindig arra gondolok,h valami nem stimmel az autóval.
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3936 Dátum:
2010.06.25 péntek, 12:27:53 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.06.25 péntek, 12:20:17
Itt vagyok Miskolcon, még nem tankoltam, de tempomatos 145km/h-val 6.9l mutat a fedcomp 300km után (amiből kb 50km-t mentem klimával).
Sajnos lefelé csal a fedkompom (átlagosan 0,5l-t), igy valszeg 7 liter feletti lesz a fogyasztásom 2 személlyel.
Ami ha azt nézem,h a swiftünk is többet evett volna, akkor jó, de ha a ti fogyasztási beszámolóitokat veszem alapul akkor rossz. Arról nem beszélve, hogy sógor avensise és haverom 320d-je is tudja ugyan ezt 6l alatti fogyasztással (konkrétan 5,5l) ami majdnem 2l különbség/100km.
ez van...
nem vág földhöz ez a fogyasztás sem, de azért furcsa, h még márkán belül is ekkora különbségek vannak fogyasztásban, ráadásul ilyenkor mindig arra gondolok,h valami nem stimmel az autóval.
szél, eső, sokminden befolyásolja a fogyasztást.
De szerntem reális a fogyasztásod. A többiek igazi bűvészek...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3937 Dátum:
2010.06.25 péntek, 12:29:30 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.06.25 péntek, 12:20:17
Itt vagyok Miskolcon, még nem tankoltam, de tempomatos 145km/h-val 6.9l mutat a fedcomp 300km után (amiből kb
Mentem kb 100 km-t egyhuzamban 90-es tempót tempomattal, klímával és 4,8-ra lement a fogyasztás. Annyi még hozzá tartozik, hogy spuri volt most bekeverve a naftába és nem volt közben hegymenet sem. De az enyém is csal és kb 0,5 lityit hozzá kell adni.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3938 Dátum:
2010.06.25 péntek, 13:06:30 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.06.25 péntek, 12:27:53
szél, eső, sokminden befolyásolja a fogyasztást.
De szerntem reális a fogyasztásod. A többiek igazi bűvészek...
ja sok minden befolyásolja, pl: a nagy felni szélesebb gumival....
ezért sem értem, hogy miért eszik az enyém ennyit, mert tavaly mikor taliztunk Siófokon ST220-al és Bandival
Akkor mindegyiknek jobb volt az átlaga mint az enyém, pedig szerintem mindkettő jobban tapossa neki mint én.
Mindkettőjük vasán (ST 2.2TDCI és 2.0TDCI) 18-as ST felni és ha jól emlékszem 225-ös gumi volt, nekem meg a gyári R16 205/55.
Bandi még mondta is mikor meglátta az átlagom, hogy én biztos taposom neki,
pedig nem, mert általában takarékosan próbálok vezetni.
Az vigasztal azért, h a rokonságban lévő TDCI-k is hasonlóan fogyasztanak mint az enyém.
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3939 Dátum:
2010.06.25 péntek, 14:52:06 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.06.25 péntek, 13:06:30
ja sok minden befolyásolja, pl: a nagy felni szélesebb gumival....
ezért sem értem, hogy miért eszik az enyém ennyit, mert tavaly mikor taliztunk Siófokon ST220-al és Bandival
Akkor mindegyiknek jobb volt az átlaga mint az enyém, pedig szerintem mindkettő jobban tapossa neki mint én.
Mindkettőjük vasán (ST 2.2TDCI és 2.0TDCI) 18-as ST felni és ha jól emlékszem 225-ös gumi volt, nekem meg a gyári R16 205/55.
Bandi még mondta is mikor meglátta az átlagom, hogy én biztos taposom neki,
pedig nem, mert általában takarékosan próbálok vezetni.
Az vigasztal azért, h a rokonságban lévő TDCI-k is hasonlóan fogyasztanak mint az enyém.
friss tapasztalatom szerint kb. 1 L különbség van a 120 és 140kmh között tartós haladás mellett. Bp-Bszemes távon M7-en, klíma nélkül, üresen, lefélé 5,3-ra jött ki, 140-re állított tempomattal (133kmh) visszafelé 150-es tempomat beállításnál (kb. 140kmh) 6,5 volt, 2 személy. Igaz, volt protec a tankban (fogyi növelő állítólag).
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3940 Dátum:
2010.06.25 péntek, 14:54:21 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.06.25 péntek, 14:52:06
friss tapasztalatom szerint kb. 1 L különbség van a 120 és 140kmh között tartós haladás mellett. Bp-Bszemes távon M7-en, klíma nélkül, üresen, lefélé 5,3-ra jött ki, 140-re állított tempomattal (133kmh) visszafelé 150-es tempomat beállításnál (kb. 140kmh) 6,5 volt, 2 személy. Igaz, volt protec a tankban (fogyi növelő állítólag).
kicsit off:
Akartam már kérdezni a protec hol kapható, mert eddig sehol nem kaptam.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3941 Dátum:
2010.06.25 péntek, 15:09:30 »
Idézetet írta: alf - 2010.06.25 péntek, 09:53:53
6db turbócső van,ami kilukadhat......ezt így nem lehet,hogy a biztonság kedvéért...rá kell jönni,hol fúj ki a nyomás.
Nem,nem csak service.Ha pesti vagy,keresd Relhistet nyomásmérésre!
Mentem vele többet, üzemmelegre tettem a motort.
Meghajtottam... szinte semmi füst... kigyorsításon alig valami, nem úgy, mint reggel...
Ennyit számít, ha nem üzemmeleg a motor?
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3942 Dátum:
2010.06.25 péntek, 22:28:49 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.06.25 péntek, 12:27:53
szél, eső, sokminden befolyásolja a fogyasztást.
De szerntem reális a fogyasztásod. A többiek igazi bűvészek...
Nem vagyok én sem jobb mint ti,de ha enyém sem fogyasztott még 6.5-nél többet és egy tank amit fullratankolok 90%-a város az szerintem nem rossz.Én nem vagyok mannyira takarékos mert ha kell én oda lépek városon belüll és kívül egyaránt.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3943 Dátum:
2010.06.25 péntek, 23:42:56 »
Itt egy részletes leírás a gázolaj szűréséről. Én sokat tanultam belőle.
Most ne a terméket/gyártmányt nézzétek, hanem az elveket!
http://uni-filter.hu/content/view/68/100/
Ha jól tudom, a TDCi-be használt go szűrők 4 mikronosak.
Ha sikerülne egy efféle 2 mikronos gázolajszűrőt üzembe állítanunk, talán jelentősen megnőne a pcsúcs élettartama.
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3944 Dátum:
2010.06.26 szombat, 00:00:04 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.06.25 péntek, 23:42:56
Itt egy részletes leírás a gázolaj szűréséről. Én sokat tanultam belőle.
Most ne a terméket/gyártmányt nézzétek, hanem az elveket!
http://uni-filter.hu/content/view/68/100/
Ha jól tudom, a TDCi-be használt go szűrők 4 mikronosak.
Ha sikerülne egy efféle 2 mikronos gázolajszűrőt üzembe állítanunk, talán jelentősen megnőne a pcsúcs élettartama.
Például az elvekhez tartozik hogy semmilyen gomba vagy baktérium ölő adalékot nem kell venni mert már eleve benne van.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3945 Dátum:
2010.06.26 szombat, 10:17:41 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.23 szerda, 21:32:05
Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.
Nem megerőltető. És ha az van, amit én mondok, az 80-as tempónál nem fog előjönni, mert ott nem akkora a nyomás.
Szervíz? Kimész az autópályára. Gurulsz egy padlógázas futamot. Megállsz (persze turbó visszahűt), és megnézed, hol a gázolaj.
Ha ott folyik, ahol mondtam, veszel egy asszem 19-es kulcsot (nézd meg, nem biztos), és meghúzod az, ahol ereszt.
Ennyi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3946 Dátum:
2010.06.26 szombat, 13:01:56 »
Idézetet írta: Angel - 2010.06.26 szombat, 10:17:41
veszel egy asszem 19-es kulcsot (nézd meg, nem biztos), és meghúzod az, ahol ereszt.
Ennyi.
17-est
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Latat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3947 Dátum:
2010.06.26 szombat, 13:17:26 »
Idézetet írta: Angel - 2010.06.26 szombat, 10:17:41
Nem megerőltető. És ha az van, amit én mondok, az 80-as tempónál nem fog előjönni, mert ott nem akkora a nyomás.
Szervíz? Kimész az autópályára. Gurulsz egy padlógázas futamot. Megállsz (persze turbó visszahűt), és megnézed, hol a gázolaj.
Ha ott folyik, ahol mondtam, veszel egy asszem 19-es kulcsot (nézd meg, nem biztos), és meghúzod az, ahol ereszt.
Ennyi.
Örömmel jelentem, hogy épségben hazahozott a Mondeo. 800 km-t utaztam a hibával, nem növekedett a hibajelenség, csak macerás volt. Németországban több szerelőt is megjárt és nevetséges, hogy alkatrészt csak egy hétre tudtak szerezni, így maradt a hazaút és az izgulás. A következő autóm is biztosan dieseles lesz, ha ennyire megbízható marad a Mondeo, egyértelmű a választás. Kint mondták, hogy egyedül a diesellel tudok biztonságosan utazni egy ilyen hibával. Ugyanis a diesel, mint azt több szervizes is megerősítette, nem fog begyulladni a motortér hőjétől, így nagyobb veszély nem is volt. Már csak emiatt sem veszek majd benzinest, nem akarok egyszer egy ilyen hibával porrá égni. Amikor először letakarították a motorról az üzemanyagot, utólag kicsit halálfélelmem volt, hogy mi történhetett volna. De még a szerelő is cigivel a szájában vizsgálta, gondolom ő meg nem öngyilkos-jelölt volt. Amúgy a tanácsokat megfogadtuk, 100-as tempó körül, még a turbó bekapcsolása környéként jöttünk. Vettünk egy háztartási papír törlőkendő készletet (azt a lecsavarósat) és azzal itattuk az üzemanyagot úgy 70-100 km-enként.
Szóval, ha a motor tetején a porlasztócsúcs van, akkor abban a kis bemélyedésben, ami minden henger felett van, ott gyűlt a diesel. És úgy néz ki, hogy közvetlenül a motorból jön a diesel és nem a porlasztócsúcson lévő fém üzemanyag-befolyóból, vagy a műanyag visszavezetőből (már, ha jól értettem, amit a szervizesek magyaráztak kint). Szóval, nem tudom, hogy mit kell cserélni, ha porlasztócsúcs, akkor az gáz, mert sokba lesz, ha csak tömítés (amit nagyon remélek), akkor az kibírható. Amúgy pont 199e-nél jött a gond
- ezt jól bekalibrálták a Fordnál... Most 6 éves, még soha nem mentem vele 140-nél többel, talán ezért is csak most jött ki a hiba. Dehát szerettem volna kipróbálni az Autobahn-on, mit is tud. Hát, talán nem kellett volna, bár a 160 inkább hamarabb kihozta a hibát.
11-én megy szervizbe, utána majd beírom, hogy pontosan mi is volt a hiba és mennyibe volt. Ha valaki hasonló hibával találkozik, én most már nyugodt szívvel mondhatom, hogy ha 100 alatt tud maradni (vagy 100 körül), rendszeresen megáll és leitatja az üzemanyagot eldobható papír törlőkendővel, biztosan haza tud jönni biztonsággal. Nálam ezt kb. 900 km megtétele (kint is rohangáltunk a hazaút előtt a kocsival) bizonyította. A papír pedig - ahogy egy nyomdász ismerősöm kiokosított - a nagy hőtől (pl. a motor üzemi hőmérséklete, ha leszakad belőle véletlenül egy kisebb darab és a motoron marad) nem gyullad meg, max megfeketedik. Erre jó példa az anyós hajszárító (hőlégfúvó?). És mivel a diesel csak nagy nyomáson gyullad be, a hőségtől nem, így biztonságos. (állítólag a régi olajkályhákat is művészet volt begyújtani, de ezt nem tudom...). Szóval én megúsztam, hasonló esetben első a szerviz legyen és a végső szót is szakember mondja ki! Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Naplózva
Latat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3948 Dátum:
2010.06.26 szombat, 13:19:11 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.06.26 szombat, 13:01:56
17-est
A szerelő megpróbálta jobban meghúzni, de nem tudta. Biztosan nem ott volt a hiba. (gondolom a henger felett lévő furcsa alakú fém rögzítő csavarjára gondoltál).
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3949 Dátum:
2010.06.26 szombat, 18:27:47 »
Idézetet írta: Latat - 2010.06.26 szombat, 13:17:26
Örömmel jelentem, hogy épségben hazahozott a Mondeo. 800 km-t utaztam a hibával, nem növekedett a hibajelenség, csak macerás volt. Németországban több szerelőt is megjárt és nevetséges, hogy alkatrészt csak egy hétre tudtak szerezni, így maradt a hazaút és az izgulás. A következő autóm is biztosan dieseles lesz, ha ennyire megbízható marad a Mondeo, egyértelmű a választás. Kint mondták, hogy egyedül a diesellel tudok biztonságosan utazni egy ilyen hibával. Ugyanis a diesel, mint azt több szervizes is megerősítette, nem fog begyulladni a motortér hőjétől, így nagyobb veszély nem is volt. Már csak emiatt sem veszek majd benzinest, nem akarok egyszer egy ilyen hibával porrá égni. Amikor először letakarították a motorról az üzemanyagot, utólag kicsit halálfélelmem volt, hogy mi történhetett volna. De még a szerelő is cigivel a szájában vizsgálta, gondolom ő meg nem öngyilkos-jelölt volt. Amúgy a tanácsokat megfogadtuk, 100-as tempó körül, még a turbó bekapcsolása környéként jöttünk. Vettünk egy háztartási papír törlőkendő készletet (azt a lecsavarósat) és azzal itattuk az üzemanyagot úgy 70-100 km-enként.
Szóval, ha a motor tetején a porlasztócsúcs van, akkor abban a kis bemélyedésben, ami minden henger felett van, ott gyűlt a diesel. És úgy néz ki, hogy közvetlenül a motorból jön a diesel és nem a porlasztócsúcson lévő fém üzemanyag-befolyóból, vagy a műanyag visszavezetőből (már, ha jól értettem, amit a szervizesek magyaráztak kint). Szóval, nem tudom, hogy mit kell cserélni, ha porlasztócsúcs, akkor az gáz, mert sokba lesz, ha csak tömítés (amit nagyon remélek), akkor az kibírható. Amúgy pont 199e-nél jött a gond
- ezt jól bekalibrálták a Fordnál... Most 6 éves, még soha nem mentem vele 140-nél többel, talán ezért is csak most jött ki a hiba. Dehát szerettem volna kipróbálni az Autobahn-on, mit is tud. Hát, talán nem kellett volna, bár a 160 inkább hamarabb kihozta a hibát.
11-én megy szervizbe, utána majd beírom, hogy pontosan mi is volt a hiba és mennyibe volt. Ha valaki hasonló hibával találkozik, én most már nyugodt szívvel mondhatom, hogy ha 100 alatt tud maradni (vagy 100 körül), rendszeresen megáll és leitatja az üzemanyagot eldobható papír törlőkendővel, biztosan haza tud jönni biztonsággal. Nálam ezt kb. 900 km megtétele (kint is rohangáltunk a hazaút előtt a kocsival) bizonyította. A papír pedig - ahogy egy nyomdász ismerősöm kiokosított - a nagy hőtől (pl. a motor üzemi hőmérséklete, ha leszakad belőle véletlenül egy kisebb darab és a motoron marad) nem gyullad meg, max megfeketedik. Erre jó példa az anyós hajszárító (hőlégfúvó?). És mivel a diesel csak nagy nyomáson gyullad be, a hőségtől nem, így biztonságos. (állítólag a régi olajkályhákat is művészet volt begyújtani, de ezt nem tudom...). Szóval én megúsztam, hasonló esetben első a szerviz legyen és a végső szót is szakember mondja ki! Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Örülönk,hogy nem égtél le....
Nem elrettentésnek hoztam a példát,de Scratch komának kiégett a dizil mondija.Ő biztosan szkeptikusan állt volna hozzá!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
72
73
74
75
76
77
78
[
79
]
80
81
82
83
84
85
86
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ