Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 20:44:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
83
84
85
86
87
88
89
[
90
]
91
92
93
94
95
96
97
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14621396 alkalommal)
0 Felhasználó és 111 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4450 Dátum:
2010.08.15 vasárnap, 20:39:17 »
Idézetet írta: balko - 2010.08.15 vasárnap, 20:29:38
Mit szólsz ehhez:
Rárakom a felfogatást a csöre,kicsit túl nyomom és elperemeztetem,szintbe hozom,tömités a saválló lemez elé és mögé!?
akár jó is lehet...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
balko
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1065
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4451 Dátum:
2010.08.15 vasárnap, 20:42:49 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.15 vasárnap, 20:39:17
akár jó is lehet...
Ideglenes megoldásként....
De hogy is fogom szerinted véglegesen orvosolni??
csere az a csö egészben??
Vic-kel még nem tudtam beszélni,nem értem ma el!
Volt már ezzel kapcsolatban dolgod?
Naplózva
2002 TDCI ford mondeo 130le
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4452 Dátum:
2010.08.16 hétfő, 17:49:57 »
Tisztelt Fórumtársak! Szeretném veletek megosztani tapasztalataimat a Mondeo kesztyütartózárral kapcsolatban,hogy megkiméljelek benneteket egy nem várt kellemetlenségtől. A kesztyütartóajtózár egy a végtelenségig kikönnyitett igen gyenge szerkezet mely a legváratlanabb helyzetekben mondja fel a szolgálatot. Igy jártam én is, és kb 1 órás küzdelem után sikerült sérülés mentesen kinyitnom a kesztyütartó ajtaját,egy vékony spaklival aminek a végét kb 60 fokban 5 mm hosszban meghajlitottam. Jelentem a zár nem javitható (a kikönnyitések miatt) igy kénytelen voltam kemény 7700 ft megvenni. Az új zárat a leggyengébb pontjain megerősitettem amit képekkel is ilusztrálok. Anyag szügséglet: 6 mm átmérőjü aluminium függöny tartó cső, amiből 4 mm hosszu gyürüket vágtam. az eggyiket fel kell majd hasitani. Ragasztónak kétkomponensü 5 perc alatt száradót használtam. A zárat mozgató müanyagnyelvet is kitöltöttem ragasztóval. A megerősitések 10 perc alatt elvégezhetők. Remélem ezek után mindenkinek jól müködik mint nekem.
- Komplett zár
- Zárbetét
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4453 Dátum:
2010.08.16 hétfő, 20:00:45 »
Idézetet írta: balko - 2010.08.15 vasárnap, 20:42:49
Ideglenes megoldásként....
De hogy is fogom szerinted véglegesen orvosolni??
csere az a csö egészben??
Vic-kel még nem tudtam beszélni,nem értem ma el!
Volt már ezzel kapcsolatban dolgod?
A végső megoldásnak én már nem cserélgetném!
Csináltass még 1 záródugót és tedd be a kipuff felől,és csak a lezáró lapot csavarozd fel a cső két vége helyére,a csövet pedig dobd ki a francba a kukába!!!!!!!
Oda is ugyan akkora lemezt kell készíteni ,mint az egr dugó!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
eric20
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4454 Dátum:
2010.08.16 hétfő, 20:02:19 »
hali!
mit gondoltok igaz lehet hogy a 2.0 tdci-hez üzemanyag nyomás szabályzó szelep külön nincs csak a szivattyúval együtt? Jelentősen megdrágítja ha igy van... szoltak a klubtársak itt kérdezzek...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4455 Dátum:
2010.08.16 hétfő, 20:03:38 »
Idézetet írta: eric20 - 2010.08.16 hétfő, 20:02:19
hali!
mit gondoltok igaz lehet hogy a 2.0 tdci-hez üzemanyag nyomás szabályzó szelep külön nincs csak a szivattyúval együtt? Jelentősen megdrágítja ha igy van... szoltak a klubtársak itt kérdezzek...
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg514061#msg514061
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4456 Dátum:
2010.08.16 hétfő, 20:18:58 »
Idézetet írta: eric20 - 2010.08.16 hétfő, 20:02:19
hali!
mit gondoltok igaz lehet hogy a 2.0 tdci-hez üzemanyag nyomás szabályzó szelep külön nincs csak a szivattyúval együtt? Jelentősen megdrágítja ha igy van... szoltak a klubtársak itt kérdezzek...
Nem igaz,mert kilehet belőle venni.Nekem már kivették mikor a hibát keresték.Kb35000ft az ára.Mikor kiszedték,olyan vákumosan jött ki.Erősen kell húzni,kis gázolaj is kifog folyni.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
gyeni
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4457 Dátum:
2010.08.17 kedd, 20:04:48 »
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki , hogy az üzemanyag nyomástartó szelep meghibásodása esetén az autó hogyan reagál(nehezen indul vagy nem is?) Milyen tünetek vannak?
Mert ha elindul netán akkor az alapjárat gyönyörű nagyobb gázadás nélkül szépen lehet vele közlekedni , de egy hirtelen gázfröccs akár 20 km/h nál és már villog is az izzítás jelző. Ez összefüggésben lehet e a nyomástartóval?
Köszönöm előre is.
Jah és egy pici lökésre egyböl indul:
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4458 Dátum:
2010.08.17 kedd, 20:07:45 »
Idézetet írta: gyeni - 2010.08.17 kedd, 20:04:48
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki , hogy az üzemanyag nyomástartó szelep meghibásodása esetén az autó hogyan reagál(nehezen indul vagy nem is?) Milyen tünetek vannak?
Mert ha elindul netán akkor az alapjárat gyönyörű nagyobb gázadás nélkül szépen lehet vele közlekedni , de egy hirtelen gázfröccs akár 20 km/h nál és már villog is az izzítás jelző. Ez összefüggésben lehet e a nyomástartóval?
Köszönöm előre is.
Jah és egy pici lökésre egyböl indul:
inkább csúcs probléma,diagnosztizálni kellene,és a hibakódok!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4459 Dátum:
2010.08.17 kedd, 22:21:33 »
Idézetet írta: gyeni - 2010.08.17 kedd, 20:04:48
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki , hogy az üzemanyag nyomástartó szelep meghibásodása esetén az autó hogyan reagál(nehezen indul vagy nem is?) Milyen tünetek vannak?
Mert ha elindul netán akkor az alapjárat gyönyörű nagyobb gázadás nélkül szépen lehet vele közlekedni , de egy hirtelen gázfröccs akár 20 km/h nál és már villog is az izzítás jelző. Ez összefüggésben lehet e a nyomástartóval?
Köszönöm előre is.
Jah és egy pici lökésre egyböl indul:
Nem karakterisztikus hiba. Ha a porlasztók rendben vannak (visszafolyás ok, porlasztási kép ok) de még sem jó a nyomás, akkor az vagy szivattyú vagy szelep.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4460 Dátum:
2010.08.17 kedd, 22:46:19 »
Idézetet írta: gyeni - 2010.08.17 kedd, 20:04:48
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki , hogy az üzemanyag nyomástartó szelep meghibásodása esetén az autó hogyan reagál(nehezen indul vagy nem is?) Milyen tünetek vannak?
Mert ha elindul netán akkor az alapjárat gyönyörű nagyobb gázadás nélkül szépen lehet vele közlekedni , de egy hirtelen gázfröccs akár 20 km/h nál és már villog is az izzítás jelző. Ez összefüggésben lehet e a nyomástartóval?
Köszönöm előre is.
Jah és egy pici lökésre egyböl indul:
Hibakód olvasás után egy próbát megér,ha a visszafolyás jó a csúcsoknál akkor még lehet,hogy próbapadon rosszak a csúcsok.Elviheted beméretni./4000ftdb/.Csak egy ötlet mert más is a p csúcsot gondolja hibának.Viszont ha rossz azonnal csere,mert nagyobb galibát is okozhat!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Mjoey
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4461 Dátum:
2010.08.18 szerda, 12:13:01 »
Idézetet írta: Mjoey - 2010.08.15 vasárnap, 12:52:12
No a szerdán zsír új csúcsokkal és teljes üzemanyagrendszeri tisztítással elhozott autóm motorja kinyomja a go-t a csúcsoknál...nem tudom, hogy konkrétan honnan szökik az üzemanyag...de jön...érezni bent is a szagát, s nagyobb terhelésnél...mondjuk az már jó nagy, vészüzibe is dobja az autót. Volt valakinek ilyen? Mondjuk garanciális a dolog, ugyhogy viszem a jövőhéten vissza, csak kvra idegesít, hogy kifizet az ember 4 kilot, s ezt kapja...
No ahogy sejtettük...a rail elosztóhoz menő cső felfogató csavarjánál szivárgott a go...azt kellett jobban meghúzni...legalábbis eddig úgy néz ki. Ma reggel voltam a szervízben, letisztították a motort...s próbálgattuk... 3000-res fordulatról egy hirtelen nagy gázfröccsnél jóadagot kinyomott onnan...majd ráhúzás...majd megint,s semmi. Most a mai napra próba van, s ha üzemi hőmérsékletnél se jelentkezik akkor jó!
Naplózva
paky
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 272
2.0 TDCI Amb. 2011
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4462 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 16:02:11 »
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy az autómban hol találom az elektromos kiegészítő fűtést? Rámértem és ki vannak égve a fütőszálak, csere, csak épp nem találom
.
üdv,
Páky
Naplózva
Herceg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4463 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 16:11:58 »
Idézetet írta: lego - 2010.08.08 vasárnap, 21:25:33
Szia egy hete ugyanezen jelenségel találkoztam, turbócsőrepedés volt. Mivel turbót és EGR-t cseréltek és azóta van probléma valoszínű, hogy nem huztak meg egy csövet. Több mint biztos, hogy az EGR-re csatlakozó függőleges gumicső.
köszi Lego! valóban, kilukadt a turbócsövem... ez volt a baj. jelenleg le van ragasztva erős ragasztószalaggal, és keresem a megoldást. az új turbócsőre 18e (!!!) Ft-ot mondtak... hol lehet használtat/olcsóbbat nézni? tudtok segíteni?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4464 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 16:16:14 »
Idézetet írta: Herceg - 2010.08.19 csütörtök, 16:11:58
köszi Lego! valóban, kilukadt a turbócsövem... ez volt a baj. jelenleg le van ragasztva erős ragasztószalaggal, és keresem a megoldást. az új turbócsőre 18e (!!!) Ft-ot mondtak... hol lehet használtat/olcsóbbat nézni? tudtok segíteni?
már valószínű a ragasztó is kiszakadt...
Keresd Alf-ot, ill. Relhistet, továbbá kérj árajánlatot a Nagyautó-s topikban.
Használtat venni nem nagyon javasolt, mert 2 indítás után lehet az is elpukkan...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4465 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 17:41:50 »
Idézetet írta: Herceg - 2010.08.19 csütörtök, 16:11:58
köszi Lego! valóban, kilukadt a turbócsövem... ez volt a baj. jelenleg le van ragasztva erős ragasztószalaggal, és keresem a megoldást. az új turbócsőre 18e (!!!) Ft-ot mondtak... hol lehet használtat/olcsóbbat nézni? tudtok segíteni?
Melyik? A függőleges ami az egr-re megy?Vagy másik?
Asszem a cromaxnál 13ért adják.....
De ha másik kell,azt tudok neked adni,mert még van a hatból 4db sérülésmentes levetettem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4466 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 17:44:22 »
Idézetet írta: paky - 2010.08.19 csütörtök, 16:02:11
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy az autómban hol találom az elektromos kiegészítő fűtést? Rámértem és ki vannak égve a fütőszálak, csere, csak épp nem találom
.
üdv,
Páky
Bal láb ahova tapos,ott kell nézni,csak kívülről!
De komolyan!Kb pont ott van a tűzfal-alatt kívül a motortérben,ahol a bal lábad tartod a kuplung pedálon.Aláfekszel az autónak,el sem tudod téveszteni!
De hol mértél rá,ha nem tudod merre vannak?
Lehet,hogy csak a csatija esett le róla.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
paky
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 272
2.0 TDCI Amb. 2011
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4467 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 17:55:31 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.19 csütörtök, 17:44:22
Bal láb ahova tapos,ott kell nézni,csak kívülről!
De komolyan!Kb pont ott van a tűzfal-alatt kívül a motortérben,ahol a bal lábad tartod a kuplung pedálon.Aláfekszel az autónak,el sem tudod téveszteni!
De hol mértél rá,ha nem tudod merre vannak?
Lehet,hogy csak a csatija esett le róla.....
Köszi, már menek is talajgyakorlatozni a vashoz
. Kivettem mindkét relét a motortérben és ott mértem rá arra az ágakra ami a fütőszálakra megy és végtelen volt az ellenállás, szóval..jah. Remélem tényleg csak lecsúszott valami.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4468 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:01:26 »
Idézetet írta: paky - 2010.08.19 csütörtök, 17:55:31
Köszi, már menek is talajgyakorlatozni a vashoz
. Kivettem mindkét relét a motortérben és ott mértem rá arra az ágakra ami a fütőszálakra megy és végtelen volt az ellenállás, szóval..jah. Remélem tényleg csak lecsúszott valami.
Nekem azt is kispórolták a digók!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4469 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:21:19 »
Sziasztok!
A mai nap egy olyan hibával találkoztam, ami nagyon súlyos gondokra enged következtetni. Kérem a segítségeteket...
Autópályán menet közben 120-nál elkezdett villogni az izzítógyertya vissza jelzője és egyben vissza esett a motor teljesítménye. Megálltam, leállítottam, majd beindítottam, normálisan indult. Majd elindultam, egy kicsit később újra jelentkezett a hiba, majd újra mindent előről, igy mentem vele kb 200 km, de egyre kisebb sebességeket engedett menni, majd leállt és nem is indul azóta. A motordiagnosztikai lámpa világít.
Gondoltam az üzemanyagszűrőre, de ez a reményem tuti, hogy nagyon messze lesz a valóságtól...
2005.09 havi 2.0 tdci
Szerintetek?
Köszönöm!
Csaba
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.19 csütörtök, 18:23:35 írta Glasstiger
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4470 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:27:52 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 18:21:19
Sziasztok!
A mai nap egy olyan hibával találkoztam, ami nagyon súlyos gondokra enged következtetni. Kérem a segítségeteket...
Autópályán menet közben 120-nál elkezdett villogni az izzítógyertya vissza jelzője és egyben vissza esett a motor teljesítménye. Megálltam, leállítottam, majd beindítottam, normálisan indult. Majd elindultam, egy kicsit később újra jelentkezett a hiba, majd újra mindent előről, igy mentem vele kb 200 km, de egyre kisebb sebességeket engedett menni, majd leállt és nem is indul azóta. A motordiagnosztikai lámpa világít.
Gondoltam az üzemanyagszűrőre, de ez a reményem tuti, hogy nagyon messze lesz a valóságtól...
2005.09 havi 2.0 tdci
Szerintetek?
Köszönöm!
Csaba
Mindenképpen diagnosztikát kéne csináltass,mert addig csak vaktában lövöldözés.
Ha eu4-es a motorod,akkor lehetett a vészüzem a turbó elektronika miatt is,és az is,hogy már végképp nem indul.
De sajnos lehet üzemanyagrendszeri hiba is,ami sokkal költségesebb is lehet.
Diag legyen az első,és gyere vissza a hibakódokkal,mert ha pl a turbó elektronikád halt be,azt már emberi áron lehet javíttatni garanciával..
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4471 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:36:45 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.19 csütörtök, 18:27:52
Mindenképpen diagnosztikát kéne csináltass,mert addig csak vaktában lövöldözés.
Ha eu4-es a motorod,akkor lehetett a vészüzem a turbó elektronika miatt is,és az is,hogy már végképp nem indul.
De sajnos lehet üzemanyagrendszeri hiba is,ami sokkal költségesebb is lehet.
Diag legyen az első,és gyere vissza a hibakódokkal,mert ha pl a turbó elektronikád halt be,azt már emberi áron lehet javíttatni garanciával..
Köszönöm Alf!
Amint hazahozom szlovéniából, ez lesz az első. Szerintem keddre itthon lesz. Egy megkérdezett azt mondta, hogy készüljek fel, mert ez porlasztócsúcs csere meg valami magasnyomású valami és mindjárt 500eft körül emlegette a javítást. Enyhén legörbült a szám...
Naplózva
paky
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 272
2.0 TDCI Amb. 2011
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4472 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:38:28 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.19 csütörtök, 18:01:26
Nekem azt is kispórolták a digók!
hmmmm, nekem is csak egy csődarabbal van össztoldva a gumicső ott, mellette szépen ledugózva a fűtés csatija.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4473 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:41:07 »
Idézetet írta: paky - 2010.08.19 csütörtök, 18:38:28
hmmmm, nekem is csak egy csődarabbal van össztoldva a gumicső ott, mellette szépen ledugózva a fűtés csatija.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4474 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:41:30 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 18:36:45
Köszönöm Alf!
Amint hazahozom szlovéniából, ez lesz az első. Szerintem keddre itthon lesz. Egy megkérdezett azt mondta, hogy készüljek fel, mert ez porlasztócsúcs csere meg valami magasnyomású valami és mindjárt 500eft körül emlegette a javítást. Enyhén legörbült a szám...
Tréler?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4475 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 18:58:39 »
Idézetet írta: alf - 2010.08.19 csütörtök, 18:41:30
Tréler?
Igen, viszont valószínűleg nem autómentő, hanem én bérelek egy kisbuszt és egy trélert és kimegyek érte.
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4476 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 19:14:49 »
Idézetet írta: rojam - 2010.08.19 csütörtök, 19:03:20
Nem lenne olcsóbb hazahúzni?
Pesttől 550 km autópályán. Ez mellékúton szerintem még plusz 150 km. A pályán meg vadásznak a rendőrök ezekre a kis trükkökre. Ennyit húzni mind a két embernek igen kemény meló lenne. Gondoltam arra, hogy megkérek egy románt, hozza már haza, de azok meg mindig tele vannak, viszik haza az autókat (gondolom náluk nincs regadó...)
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4477 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 19:28:10 »
Idézetet írta: rojam - 2010.08.19 csütörtök, 19:18:41
A barátomat Passauból húzták haza. Vonórúddal kell húzni, akkor nem nagy ügy. Ha a zsaru megállít, akkor pont néhány kilométerrel előbb robbant le, de a következő lejárónál természetesen le fogunk menni a pályáról
Igen, a vonórúd is eszembe jutott, de egy sima autónak azért nem szerencsés egy ilyen tömeget órákon keresztül húzni. Olyan teljesítményű autót meg nem találtam amivel bátran merném húzni. Amit találtam ott egy 9 személyes tranzitot adnak 18eft-ért és ebben 400 km van benne, plusz 10ft/km, igy kb 25eft lesz a bérlése és 5600 ft a tlérer. Ettől nem találtam olcsóbb megoldást.
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4478 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 19:35:18 »
Idézetet írta: rojam - 2010.08.19 csütörtök, 19:29:40
Te döntesz!
Igen
A hibával kapcsolatban van ötleted? Vagy Te is azt mondod, mint Alf, hogy előbb hibakódolvasás, addig csak vaktában tapogatózás? Egyébként a hibakód kiolvasását szerintetek hol csináltassam?
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4479 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 20:03:42 »
Idézetet írta: rojam - 2010.08.19 csütörtök, 19:40:42
Megbízható szerelővel csináltasd, mint pld Vik. A márkaszervizekben nagyon nincs munkájuk, így szeretnek a bolhából is elefántot csinálni, a bevétel érdekében.
Oké. Megkeresem privátba. Egyébként a tagok között talált Vik-re gondolsz, ha jól értem?
Naplózva
lego
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4480 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 20:58:15 »
Idézetet írta: Herceg - 2010.08.19 csütörtök, 16:11:58
köszi Lego! valóban, kilukadt a turbócsövem... ez volt a baj. jelenleg le van ragasztva erős ragasztószalaggal, és keresem a megoldást. az új turbócsőre 18e (!!!) Ft-ot mondtak... hol lehet használtat/olcsóbbat nézni? tudtok segíteni?
Szívesen, én a szervízben vettem 14500-ért gyárit.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4481 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 21:03:50 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 18:21:19
Sziasztok!
A mai nap egy olyan hibával találkoztam, ami nagyon súlyos gondokra enged következtetni. Kérem a segítségeteket...
Autópályán menet közben 120-nál elkezdett villogni az izzítógyertya vissza jelzője és egyben vissza esett a motor teljesítménye. Megálltam, leállítottam, majd beindítottam, normálisan indult. Majd elindultam, egy kicsit később újra jelentkezett a hiba, majd újra mindent előről, igy mentem vele kb 200 km, de egyre kisebb sebességeket engedett menni, majd leállt és nem is indul azóta. A motordiagnosztikai lámpa világít.
Gondoltam az üzemanyagszűrőre, de ez a reményem tuti, hogy nagyon messze lesz a valóságtól...
2005.09 havi 2.0 tdci
Szerintetek?
Köszönöm!
Csaba
Ez EUROIV-es gép. A check engine lámpa világítása ad némi reményt arra, hogy nem porlasztós a gép. Üzemanyag rendszer hibánál általában nem világít a check engine. CMP hibánál viszont van izzító és check engine jelzés is. Ha mész érte, szerelkezz föl egy CMP jeladóval, hátha haza jön lábon is.
Füstölés, rángatás, egyenetlen járás volt?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4482 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 21:09:52 »
Ma volt kis időm és megcsináltam a szervószíj feszítőjén a görgő->csapágy átalakítást. Az Alf-féle leírást követve sima ügy,
egyedül a távtartó alátéttel volt gondom, mert csak a szerelés közben esett le, hogy a 2mm-s alátét nem a csapágy alá, hanem a feszítő tengelyére kell.
így a nagy műgonddal felhajtott 17mmes belső átmérőjű, 2mm vastag alátét kissé lötyögős lett a tengelyen, de attól még jó.
A régi görgő csapágya már eléggé a végét járta, terheletlenül pörgetve is hangos már.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4483 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 21:25:43 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.19 csütörtök, 21:03:50
Ez EUROIV-es gép. A check engine lámpa világítása ad némi reményt arra, hogy nem porlasztós a gép. Üzemanyag rendszer hibánál általában nem világít a check engine. CMP hibánál viszont van izzító és check engine jelzés is. Ha mész érte, szerelkezz föl egy CMP jeladóval, hátha haza jön lábon is.
Füstölés, rángatás, egyenetlen járás volt?
Igen volt mind a kettő. A végén úgy adta meg magát. Rángatott egy kicsit és végül leállt. CMP jeladó? Elég járatlan vagyok ezen a téren, ne haragudj. Ez valami olyan amit ki lehet rajta cserélni? Hol lehet ilyet beszerezni? Nagy meló kicserélni?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4484 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 21:35:30 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 21:25:43
Igen volt mind a kettő. A végén úgy adta meg magát. Rángatott egy kicsit és végül leállt. CMP jeladó? Elég járatlan vagyok ezen a téren, ne haragudj. Ez valami olyan amit ki lehet rajta cserélni? Hol lehet ilyet beszerezni? Nagy meló kicserélni?
CMP jeladó 5-6eFt ford alkatrészeseknél. Kicserélni 10 perc és egy 10-es (vagy 8-as) csavar fogja, a blokk elején, a szívósor alatt van.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4485 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 21:44:40 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.19 csütörtök, 21:35:30
CMP jeladó 5-6eFt ford alkatrészeseknél. Kicserélni 10 perc és egy 10-es (vagy 8-as) csavar fogja, a blokk elején, a szívósor alatt van.
Ha ez hozott ilyen remek helyzetbe akkor egyszerre kettőt fogok bele tenni
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4486 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 21:59:25 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 18:21:19
Sziasztok!
A mai nap egy olyan hibával találkoztam, ami nagyon súlyos gondokra enged következtetni. Kérem a segítségeteket...
Autópályán menet közben 120-nál elkezdett villogni az izzítógyertya vissza jelzője és egyben vissza esett a motor teljesítménye. Megálltam, leállítottam, majd beindítottam, normálisan indult. Majd elindultam, egy kicsit később újra jelentkezett a hiba, majd újra mindent előről, igy mentem vele kb 200 km, de egyre kisebb sebességeket engedett menni, majd leállt és nem is indul azóta. A motordiagnosztikai lámpa világít.
Gondoltam az üzemanyagszűrőre, de ez a reményem tuti, hogy nagyon messze lesz a valóságtól...
2005.09 havi 2.0 tdci
Szerintetek?
Köszönöm!
Csaba
Nézesd előbb meg a diagnosztikát de valószínű, hogy beállt az EGR-ed
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4487 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 22:04:48 »
Idézetet írta: stealt - 2010.08.19 csütörtök, 21:59:25
Nézesd előbb meg a diagnosztikát de valószínű, hogy beállt az EGR-ed
Ez egy újabb alkatrész, amiről nem tudom, hogy hol van és hogy ha ez a baja, mennyibe kerül. Bár most eszembe jutott valami, hogy mintha olvastam volna valamit amit tisztítani szoktak, ez az?
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4488 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 22:11:41 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 22:04:48
Ez egy újabb alkatrész, amiről nem tudom, hogy hol van és hogy ha ez a baja, mennyibe kerül. Bár most eszembe jutott valami, hogy mintha olvastam volna valamit amit tisztítani szoktak, ez az?
Az Euro IV-es motoroknál az EGR beállása okozzá ezt a mókolást hogy dobálja a chek engine lámpát és egy idő után be se indul. kb 57eFt egy egyszerű tányér ülékes öntisztulásra képtelen vacak szelep ami a kipufogó gázt vezeti vissza az égéstérbe hogy alacsonyabb hőmérsékletű legyen az égés ezzel csökkentve a NOX kibocsájtást. Felesleges vacak. Tisztitani nehéz és felesleges mert pár 10km után a korom újból teszi a dolgát. Le kell dugózni ha sikerül kitisztítani vagy cserélni és kész.
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4489 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 22:21:22 »
Idézetet írta: stealt - 2010.08.19 csütörtök, 22:11:41
Az Euro IV-es motoroknál az EGR beállása okozzá ezt a mókolást hogy dobálja a chek engine lámpát és egy idő után be se indul. kb 57eFt egy egyszerű tányér ülékes öntisztulásra képtelen vacak szelep ami a kipufogó gázt vezeti vissza az égéstérbe hogy alacsonyabb hőmérsékletű legyen az égés ezzel csökkentve a NOX kibocsájtást. Felesleges vacak. Tisztitani nehéz és felesleges mert pár 10km után a korom újból teszi a dolgát. Le kell dugózni ha sikerül kitisztítani vagy cserélni és kész.
Igen, most már eszembe jutott, hogy erről ment itt egy vita, hogy ledugózni vagy sem és füst vagy nem füst. Most már kíváncsi vagyok, hogy a sok tippelő közül ki találta el. Csodák ritkán fordulnak elő, de azért reménykedek egyben, hátha nem fog nagyon fájni ez az egész.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4490 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 22:45:21 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.19 csütörtök, 21:03:50
Ez EUROIV-es gép. A check engine lámpa világítása ad némi reményt arra, hogy nem porlasztós a gép. Üzemanyag rendszer hibánál általában nem világít a check engine. CMP hibánál viszont van izzító és check engine jelzés is. Ha mész érte, szerelkezz föl egy CMP jeladóval, hátha haza jön lábon is.
Füstölés, rángatás, egyenetlen járás volt?
Annyi pontosítás, hogy többszöri P0251-es dtc után ad P1211-es hibakódot, ami már MIL-t gyújt. A kérdés így az, hogyaz izzítóval egyszerre vagy többszöri izzítójelzés után lett-e motorkontroll lámpa (MIL) jelzés.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4491 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 22:59:00 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.19 csütörtök, 22:45:21
Annyi pontosítás, hogy többszöri P0251-es dtc után ad P1211-es hibakódot, ami már MIL-t gyújt. A kérdés így az, hogyaz izzítóval egyszerre vagy többszöri izzítójelzés után lett-e motorkontroll lámpa (MIL) jelzés.
Első pár alkalommal csak az izzító villogot. Ez azért is meglepett, mert arra gondoltam, hogy menet közben mi funkciója lenne az izzítónak, majd végül kijött a motorkontroll lámpa is.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4492 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 22:59:29 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 22:21:22
Igen, most már eszembe jutott, hogy erről ment itt egy vita, hogy ledugózni vagy sem és füst vagy nem füst. Most már kíváncsi vagyok, hogy a sok tippelő közül ki találta el. Csodák ritkán fordulnak elő, de azért reménykedek egyben, hátha nem fog nagyon fájni ez az egész.
Tudod ha tudnál hibakódot mondani akkor nem tippelgetnénk.
Azért monitoron keresztül megmondani hogy mi egy kocsi baja azért elég necces. Bár az esetek zömében még így is jobban szokott sikerülni mint a szervízeknek akik előtt pedig van fizikailag is egy autó
Naplózva
Glasstiger
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4493 Dátum:
2010.08.19 csütörtök, 23:08:00 »
Idézetet írta: stealt - 2010.08.19 csütörtök, 22:59:29
Tudod ha tudnál hibakódot mondani akkor nem tippelgetnénk.
Azért monitoron keresztül megmondani hogy mi egy kocsi baja azért elég necces. Bár az esetek zömében még így is jobban szokott sikerülni mint a szervízeknek akik előtt pedig van fizikailag is egy autó
Hidd el, ha kint lett volna netem, benneteket kérdeztelek volna meg elsőnek, mert szerintem is jobban rájöttök a megoldásra. Most pedig, hogy ne lövöldözzetek vaktába, addig zárjuk le a beszélgetést erről, amig nem tudok hibakódot. Még annyit kérdeznék, hogy érdemes a kicsi saját hibakód kiírását megnézni vagy inkább majd a szervízbe kiolvassák rendesen.
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4494 Dátum:
2010.08.20 péntek, 08:37:31 »
Idézetet írta: László - 2010.08.16 hétfő, 17:49:57
Tisztelt Fórumtársak! Szeretném veletek megosztani tapasztalataimat a Mondeo kesztyütartózárral kapcsolatban,hogy megkiméljelek benneteket egy nem várt kellemetlenségtől. A kesztyütartóajtózár egy a végtelenségig kikönnyitett igen gyenge szerkezet mely a legváratlanabb helyzetekben mondja fel a szolgálatot. Igy jártam én is, és kb 1 órás küzdelem után sikerült sérülés mentesen kinyitnom a kesztyütartó ajtaját,egy vékony spaklival aminek a végét kb 60 fokban 5 mm hosszban meghajlitottam. Jelentem a zár nem javitható (a kikönnyitések miatt) igy kénytelen voltam kemény 7700 ft megvenni. Az új zárat a leggyengébb pontjain megerősitettem amit képekkel is ilusztrálok. Anyag szügséglet: 6 mm átmérőjü aluminium függöny tartó cső, amiből 4 mm hosszu gyürüket vágtam. az eggyiket fel kell majd hasitani. Ragasztónak kétkomponensü 5 perc alatt száradót használtam. A zárat mozgató müanyagnyelvet is kitöltöttem ragasztóval. A megerősitések 10 perc alatt elvégezhetők. Remélem ezek után mindenkinek jól müködik mint nekem.
Tisztelettel László!
Nekem is széttört a zárszerkezet 1 éve. Szétszedtem, de nekem kicsit sok lett volna az ára, ezért kétkomponensű ragasztóval ragasztottam a törött részeket + a környékét a jobb tartás végett. 24 óra száradás után olyan lett, mint a beton. Azóta benne van és faxán műxik.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4495 Dátum:
2010.08.20 péntek, 08:40:21 »
Idézetet írta: gabe - 2010.08.14 szombat, 22:42:22
Szia!
Az az igazság, hogy nem sikerült valami jól, mert megint búg az a xar. Elrontottam azzal, hogy az alu pogácsa külső átmérője túl nagy lett, és nem tudott forogni a csészében, ezért a rögzítőcsavart nem lehetett teljesen meghúzni, végül menetrögzítővel került a helyére,hogy a csavaron mégis el tudjon fordulni.
Persze az is igaz, hogy maga a feszítő is elég sokat futott, szóval nem vagyok biztos benne, hogy ettől búg megint...
A következő nekifutás 23.-án lesz, akkorra viszont átdolgozom egy kicsit a "konstrukciót".
Meg végre belekerül a szabadonfutó is.
Egyébként hol lehet olyan spéci kulcsot szerezni, amivel meg lehet húzni a szabadonfutót?
Nem a megadott méterűre esztergáltad az alugogit? Az alu-t hol vetted?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.20 péntek, 09:31:24 írta Koniman
»
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Wah
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4496 Dátum:
2010.08.20 péntek, 09:03:06 »
általános topicba írtam, de a TDCI jóbban pörög, igy bemásolom ide is, hátha volt már valakinek hasonló problémája a fényszorómosval:
a vezető oldali lámpamosómnál elég erősen nyomja ki a vizet az ablakmosó feltöltése után, majd folyamatosan csöpög 2-3 napig is.
A csatlakozót ellenőriztem, a mosó müanyag házán van egy kis luk és abból jön...
csere vagy van valami tőmítés amit ki tudnák cserélni?
Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4497 Dátum:
2010.08.20 péntek, 09:11:36 »
Idézetet írta: Glasstiger - 2010.08.19 csütörtök, 23:08:00
Hidd el, ha kint lett volna netem, benneteket kérdeztelek volna meg elsőnek, mert szerintem is jobban rájöttök a megoldásra. Most pedig, hogy ne lövöldözzetek vaktába, addig zárjuk le a beszélgetést erről, amig nem tudok hibakódot. Még annyit kérdeznék, hogy érdemes a kicsi saját hibakód kiírását megnézni vagy inkább majd a szervízbe kiolvassák rendesen.
ezzel kezdtem!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4498 Dátum:
2010.08.20 péntek, 09:12:58 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.08.19 csütörtök, 21:09:52
Ma volt kis időm és megcsináltam a szervószíj feszítőjén a görgő->csapágy átalakítást. Az Alf-féle leírást követve sima ügy,
egyedül a távtartó alátéttel volt gondom, mert csak a szerelés közben esett le, hogy a 2mm-s alátét nem a csapágy alá, hanem a feszítő tengelyére kell.
így a nagy műgonddal felhajtott 17mmes belső átmérőjű, 2mm vastag alátét kissé lötyögős lett a tengelyen, de attól még jó.
A régi görgő csapágya már eléggé a végét járta, terheletlenül pörgetve is hangos már.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gyalak
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4499 Dátum:
2010.08.20 péntek, 09:58:54 »
Idézetet írta: Koniman - 2010.08.20 péntek, 08:40:21
Nem a megadott méterűre esztergáltad az alugogit? Az alu-t hol vetted?
Én anno mikor ezt csináltam nekem nem jött be az alu,hanem csapágy minőségü műanyagból csináltak bele csapágyat,sajnos fotóm nincs róla,de megnézem a telefonomban hátha lesz! Csak 1alternatíva ha nem jön be az alu.
Naplózva
Oldalak:
1
...
83
84
85
86
87
88
89
[
90
]
91
92
93
94
95
96
97
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ