László
|
|
« Új hozzászólás #44550 Dátum: 2018.03.13 kedd, 17:19:13 » |
|
A kereső hoz 1642, 1640, 1637,1635mm szíjakat. Melyikre cseréljem? A 1640 a gyári méret ugye?
Tisztelt Fórumtárs! A gyári méret 1642 mm! A 1637 szíj csak nagyon visítva megy fel és feleslegesen terheled a szíjfeszítő hidraulikus rugót, ami a nagy terhelés következtében hamarabb megadja magát(eltűnik a rugó szabályozási tartománya). Ha nem tudod, hogy mikor cseréltek szíjat akkor tegyél fel egy 1640-1642 mm szíjat. Rövidebbet én nem tennék fel. Mint írtam a mai korszerű szíjak már nem nyúlnak. Én legutóbb a gyári 1642 mm Contitech szíjat tettem fel azóta semmi gondom vele, pedig mát futott kb 50 ezer km-t. Tisztelettel László!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.13 kedd, 17:21:11 írta László »
|
Naplózva
|
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44551 Dátum: 2018.03.13 kedd, 19:12:32 » |
|
érdemes lenne levegővel megfújatni a tank felé óvatosan a csőrendszert.Ha utána indul könnyebben,akkor dugulás van a tankban.
Próbát megtettem.... Észrevételeim a következőek: Semmi buborékolás a tank irányából. A szűrő azaz a motortérből a tank irányában kapott levegőt. Egyszer csak a csőben lévő gázolaj visszacsapott ott ahol befújást végeztem. Azaz megfordult a cső végén a levegő és kinyomta a gázolajat??? Most ekkora a dugulás, vagy valami szelep (akár a gázolajpumpa) nem enged abba az irányába (visszacsapó szelep elv) Van csőkamerám. Beleraktam a tank betöltő nyílásba és látom, hogy a cső falán több (Alumínium?) fém forgács csík van megtapadva!!! Gondolom a tankoló pisztoly-ról válhatott le az idők során. Nos, ha ez a helyzet akkor jó nagy trutymó lehet lent a szivattyúnál... Még valami ötlet, vagy lökjem a Dunába? Köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44552 Dátum: 2018.03.13 kedd, 19:19:18 » |
|
Próbát megtettem.... Észrevételeim a következőek: Semmi buborékolás a tank irányából. A szűrő azaz a motortérből a tank irányában kapott levegőt. Egyszer csak a csőben lévő gázolaj visszacsapott ott ahol befújást végeztem. Azaz megfordult a cső végén a levegő és kinyomta a gázolajat??? Most ekkora a dugulás, vagy valami szelep (akár a gázolajpumpa) nem enged abba az irányába (visszacsapó szelep elv) Van csőkamerám. Beleraktam a tank betöltő nyílásba és látom, hogy a cső falán több (Alumínium?) fém forgács csík van megtapadva!!! Gondolom a tankoló pisztoly-ról válhatott le az idők során. Nos, ha ez a helyzet akkor jó nagy trutymó lehet lent a szivattyúnál... Még valami ötlet, vagy lökjem a Dunába? Köszönöm. érdemes leszedni és kitisztítani a tankot.az alján biztos összegyúlt a szmötyi.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44553 Dátum: 2018.03.13 kedd, 19:51:10 » |
|
Tisztelt Fórumtárs! A gyári méret 1642 mm! A 1637 szíj csak nagyon visítva megy fel és feleslegesen terheled a szíjfeszítő hidraulikus rugót, ami a nagy terhelés következtében hamarabb megadja magát(eltűnik a rugó szabályozási tartománya). Ha nem tudod, hogy mikor cseréltek szíjat akkor tegyél fel egy 1640-1642 mm szíjat. Rövidebbet én nem tennék fel. Mint írtam a mai korszerű szíjak már nem nyúlnak. Én legutóbb a gyári 1642 mm Contitech szíjat tettem fel azóta semmi gondom vele, pedig mát futott kb 50 ezer km-t. Tisztelettel László! Köszönöm, akkor egy 1640et rakok fel, ha azt még bírja a rendszer?!
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44554 Dátum: 2018.03.13 kedd, 19:52:42 » |
|
érdemes leszedni és kitisztítani a tankot.az alján biztos összegyúlt a szmötyi.
a szivattyú biztit éppen most akarom megnézni. Az még nem tudom, ha a bizti szakadt akkor a műszerfalon a piktogram is halott, vagy nem. Direktbe a stekker lehuzását kövezően adnék 12V tápot. Az egész dolgot végiggondolva lehetséges, hogy megdöglött a szivattyú. Ezért járhattam úgy , hogy elégnek kellett volna lennie a tankban lévő kb 60 km elegendő gázolajnak, de nem. Mivel nem volt meg már a megfelelő Nyomás a tankba, így nem tudott már több anyagot előrejuttatni. Ezért tapasztaltam, hogy elfogyott az erő is... Ja ez csak feltételezés...
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Új hozzászólás #44555 Dátum: 2018.03.13 kedd, 20:11:47 » |
|
Sziasztok valaki meg tudná mondani menyit bír ki egy cserélt kuplung lendkerékkel együtt ? illetve hogy normális e hogy az autó gázadás nélkül megy anélkül hogy a motor lefulladna és bárminemű rossz hangja lenne 5 sebességbe is ? Illetve menyire reális hogy 90 km mentem nagyrésze M 0 son és 3,9 mutat átlagfogyasztás ,Pesten belül 6,5 mutatott tartós városi forgalomba. Köszi előre is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44556 Dátum: 2018.03.13 kedd, 20:12:48 » |
|
a szivattyú biztit éppen most akarom megnézni. Az még nem tudom, ha a bizti szakadt akkor a műszerfalon a piktogram is halott, vagy nem. Direktbe a stekker lehuzását kövezően adnék 12V tápot. Az egész dolgot végiggondolva lehetséges, hogy megdöglött a szivattyú. Ezért járhattam úgy , hogy elégnek kellett volna lennie a tankban lévő kb 60 km elegendő gázolajnak, de nem. Mivel nem volt meg már a megfelelő Nyomás a tankba, így nem tudott már több anyagot előrejuttatni. Ezért tapasztaltam, hogy elfogyott az erő is... Ja ez csak feltételezés...
a tdci-ben nincs szivattyú a tankban.A nagynyomású pumpa szippantja fel a go-t a tankból.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44557 Dátum: 2018.03.13 kedd, 20:15:58 » |
|
Sziasztok valaki meg tudná mondani menyit bír ki egy cserélt kuplung lendkerékkel együtt ? illetve hogy normális e hogy az autó gázadás nélkül megy anélkül hogy a motor lefulladna és bárminemű rossz hangja lenne 5 sebességbe is ? Illetve menyire reális hogy 90 km mentem nagyrésze M 0 son és 3,9 mutat átlagfogyasztás ,Pesten belül 6,5 mutatott tartós városi forgalomba. Köszi előre is.
1. lábfüggő.mindenkinél más más 2. nem.valszeg a generátorod okozza a hibát.elkopott a bronzkefe és vagy a csúszó gyűrű.ettől emeli és tarja a fordulatot az ecu menet közben. 3.miért ne lenne reális.a tdci tud spórolni.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44558 Dátum: 2018.03.13 kedd, 20:30:43 » |
|
a tdci-ben nincs szivattyú a tankban.A nagynyomású pumpa szippantja fel a go-t a tankból.
rájöttem
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
hudi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Új hozzászólás #44559 Dátum: 2018.03.14 szerda, 08:22:08 » |
|
inkább visszalevegősödhet a go rendszer.Nem szivárog sehol? A csúcsok körül nem olajos?
Egy porlasztócsúcs körül kicsit olajos (aksi felől harmadik), esetleg próbáljak húzni rajta,az segíthet?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44560 Dátum: 2018.03.14 szerda, 08:30:41 » |
|
Egy porlasztócsúcs körül kicsit olajos (aksi felől harmadik), esetleg próbáljak húzni rajta,az segíthet?
azt kell megnézni,honnan folyik.és micsoda.A résolaj csövektől és a hollandi alól folyhat go. A csúcs tövében akár motorolaj is lehet.Megkell szagolni.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44561 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 11:32:31 » |
|
Sziasztok,
Sajnos nem jártam sikerrel. ( Lefogyott a tank, tankolás követően rángatott majd leállt. Azóta meg csak erőtlen nagyobb fordulaton azonnal leáll.)
Most leszedtem a szívósort. (EGR szelep oldalon a) olajfoltokat véltem felfedezni.Tömítésen ''tocsog'' az olaj. Bal oldalon az első 5 db szívó üreg is olajos. a következő 3 db tiszta. EGR már vagy 7 éve ledugózva... Ezen észrevétel milyen hibát jelenthet?
EGR szelep alatt lemegy egy csukló vastagságú gumicső, ezt követi egy vékonyabb fém. ezen valamilyen jeladó lehet. Ezt is meg kellene takarítanom?
A porlasztó balról a 4. töve egy kicsit szintén olajos.
Elvész valamilyen nyomás, vagy bekerül olyan oda ami nem oda való???
Indítózás után száraz fémes hang köszörülésféle hallható, és nem indul. Olyan mint egy lendkerék. Talán az önindító lehet és ez tök megszokott. És mivel a motor nem indúl be ezért van ez a hang, amit normál helyzetben nem hallok a motorzajtól...
Köszönettel várom a segítő hozászolásotokat, segítségeteket.
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44562 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 13:15:51 » |
|
Sziasztok,
Sajnos nem jártam sikerrel. ( Lefogyott a tank, tankolás követően rángatott majd leállt. Azóta meg csak erőtlen nagyobb fordulaton azonnal leáll.)
Most leszedtem a szívósort. (EGR szelep oldalon a) olajfoltokat véltem felfedezni.Tömítésen ''tocsog'' az olaj. Bal oldalon az első 5 db szívó üreg is olajos. a következő 3 db tiszta. EGR már vagy 7 éve ledugózva... Ezen észrevétel milyen hibát jelenthet?
EGR szelep alatt lemegy egy csukló vastagságú gumicső, ezt követi egy vékonyabb fém. ezen valamilyen jeladó lehet. Ezt is meg kellene takarítanom?
A porlasztó balról a 4. töve egy kicsit szintén olajos.
Elvész valamilyen nyomás, vagy bekerül olyan oda ami nem oda való???
Indítózás után száraz fémes hang köszörülésféle hallható, és nem indul. Olyan mint egy lendkerék. Talán az önindító lehet és ez tök megszokott. És mivel a motor nem indúl be ezért van ez a hang, amit normál helyzetben nem hallok a motorzajtól...
Köszönettel várom a segítő hozászolásotokat, segítségeteket.
levegősödés,és vagy szennyeződés.Ha nem boldogulsz vele,vidd el szerelőhöz.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44563 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 15:13:54 » |
|
levegősödés,és vagy szennyeződés.Ha nem boldogulsz vele,vidd el szerelőhöz.
Átnéztem amit lehetett. Talán megvan a hiba A jobb szélső porlasztó cs. üzemanyag csövet tartó spéci műanyag bilincs mozog ill. pici üzemanyag is megjelenik. Ha jól mondom a p. csúcs tetején megy be a nagynyomású levegő, az alatt van. egy közös műanyagcső, ami felfűzve mind a négy csúcshoz. Szóval itt itt lesz a gond. (szerintem) Ilyet gondolom külön is lehet beszerezni.
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
Lacika71
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #44564 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 15:23:58 » |
|
Átnéztem amit lehetett. Talán megvan a hiba A jobb szélső porlasztó cs. üzemanyag csövet tartó spéci műanyag bilincs mozog ill. pici üzemanyag is megjelenik. Ha jól mondom a p. csúcs tetején megy be a nagynyomású levegő, az alatt van. egy közös műanyagcső, ami felfűzve mind a négy csúcshoz. Szóval itt itt lesz a gond. (szerintem) Ilyet gondolom külön is lehet beszerezni. Az az ún. résolajcső. Azon folyik vissza a "fel nem haszált" gázolaj. Ha azt leveszed, akkor is jár a motor. Poharazáskor is azokat veszik le.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44565 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 15:54:34 » |
|
Az az ún. résolajcső. Azon folyik vissza a "fel nem haszált" gázolaj. Ha azt leveszed, akkor is jár a motor. Poharazáskor is azokat veszik le.
remek. akkor nem tudom a megoldást.
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44566 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 16:40:41 » |
|
Az az ún. résolajcső. Azon folyik vissza a "fel nem haszált" gázolaj. Ha azt leveszed, akkor is jár a motor. Poharazáskor is azokat veszik le.
ssszzz....biztos nem okoz gondot?
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44567 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 16:43:23 » |
|
remek. akkor nem tudom a megoldást. az lesz pedig,illetve az biztosan gond. Ahol kijön a go,ott be is szippantja a levegőt.Ergo ott folyamatosan levegősödik a rendszered.Abban egy pici Ó gyűrű van.Próbáld kihalászni, és venni helyette viton gyűrűt 20fz-ért.Persze ha a műanyag beakasztó van letörve akkor cumi.Másikat kell venni.Bontóban is óvatosan,mert mind eltörik gyakran...
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44568 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 16:44:25 » |
|
Átnéztem amit lehetett. Talán megvan a hiba A jobb szélső porlasztó cs. üzemanyag csövet tartó spéci műanyag bilincs mozog ill. pici üzemanyag is megjelenik. Ha jól mondom a p. csúcs tetején megy be a nagynyomású levegő, az alatt van. egy közös műanyagcső, ami felfűzve mind a négy csúcshoz. Szóval itt itt lesz a gond. (szerintem) Ilyet gondolom külön is lehet beszerezni. ....nagynyomású levegő? Elírás?
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
|
him007
|
|
« Új hozzászólás #44570 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 23:26:50 » |
|
Köszönöm. Bár már kellene egy sört küldenem a sok segítségért cserében
|
|
|
Naplózva
|
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44571 Dátum: 2018.03.16 péntek, 08:25:18 » |
|
Köszönöm. Bár már kellene egy sört küldenem a sok segítségért cserében dehogy.tippek.ha megtudod csinálni,az csak a te érdemed.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
AndyA
|
|
« Új hozzászólás #44572 Dátum: 2018.03.16 péntek, 08:56:17 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 - MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44573 Dátum: 2018.03.16 péntek, 09:39:16 » |
|
Küldöm, viszem, mondjátok hova!!!
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
AndyA
|
|
« Új hozzászólás #44574 Dátum: 2018.03.16 péntek, 09:40:32 » |
|
Küldöm, viszem, mondjátok hova!!! Gyere nagytalira, a többit ott megbeszéljük. De minire is jöhetsz április első péntekjén. AndyA
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 - MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44575 Dátum: 2018.03.16 péntek, 10:24:33 » |
|
Gyere nagytalira, a többit ott megbeszéljük. De minire is jöhetsz április első péntekjén. AndyA Most lehet elfogok tudni menni minire az első pénteken.
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
Thomas8607
|
|
« Új hozzászólás #44576 Dátum: 2018.03.16 péntek, 10:37:11 » |
|
A szelepfedél tetején a kartergáz kivezetésnél van egy membrán és egy rugó. Az arra szolgál, hogy amikor a turbó szív akkor lezárja a kartergázt? Vagy mit csinál pontosan? Kartergáz mennyisége mikor sok, illetve mi a nem normális, ha mondjuk leveszem az olajbeöntő kupakot járó motornál és dől a füst vagy hogyan állapítható meg?
|
|
|
Naplózva
|
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44577 Dátum: 2018.03.16 péntek, 12:00:54 » |
|
A szelepfedél tetején a kartergáz kivezetésnél van egy membrán és egy rugó. Az arra szolgál, hogy amikor a turbó szív akkor lezárja a kartergázt? Vagy mit csinál pontosan? Kartergáz mennyisége mikor sok, illetve mi a nem normális, ha mondjuk leveszem az olajbeöntő kupakot járó motornál és dől a füst vagy hogyan állapítható meg?
Nem a pcv szelepre gondolsz? Ha már dől a füst az már szerintem sok, de amúgy úgy tudom a dieselnél több kartergáz van mint benzinnél!
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
Thomas8607
|
|
« Új hozzászólás #44578 Dátum: 2018.03.16 péntek, 12:02:59 » |
|
Nem a pcv szelepre gondolsz? Ha már dől a füst az már szerintem sok, de amúgy úgy tudom a dieselnél több kartergáz van mint benzinnél!
Nem tudom hogy PCV szelepnek hívják-e, benzinesnél biztos. A működésére lennék kíváncsi dízelnél, mi az ami zár rajta. Ha meleg motornál leveszem az olajbeöntőt akkor egy pici pára, utána csak érzem hogy nyom. A kupakot rátéve, nem mozog, nem emeli meg.
|
|
|
Naplózva
|
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44579 Dátum: 2018.03.16 péntek, 12:11:53 » |
|
Nem tudom hogy PCV szelepnek hívják-e, benzinesnél biztos. A működésére lennék kíváncsi dízelnél, mi az ami zár rajta. Ha meleg motornál leveszem az olajbeöntőt akkor egy pici pára, utána csak érzem hogy nyom. A kupakot rátéve, nem mozog, nem emeli meg.
Benzinnél a motorban lévő nyomás meg vákuum mozgatja! Teljesen normális, hogy nyomás van benne
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
Steve83
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #44580 Dátum: 2018.03.16 péntek, 19:52:50 » |
|
Szasztok
Szelepszár szimeringet cserélt már valaki? Üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
AndyA
|
|
« Új hozzászólás #44581 Dátum: 2018.03.16 péntek, 20:04:33 » |
|
Szasztok
Szelepszár szimeringet cserélt már valaki? Üdv
Valaki már biztosan... AndyA
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 - MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
|
|
|
AndyA
|
|
« Új hozzászólás #44582 Dátum: 2018.03.16 péntek, 20:07:44 » |
|
Szasztok
Szelepszár szimeringet cserélt már valaki? Üdv
Ennyi az egész: A szelepfedelet kiszerelni. A szelephimba-tengelyeket kiszerelni. A csavarokat a hulladékba dobni. A kúpos szelepékeket meglazítani. Egy dugókulcsot a szeleprugóülésre helyezni, és kalapáccsal enyhén megütni. A megfelelő dugattyút a felső holtpontra (TDC) állítani. Célszerszámok segítségével a szelepéket leszerelni. A szeleprugókat leszerelni. ------------------------------- Kiszerelés A szeleprugókat kiszerelni. A szeleptömítéseket célszerszám segítségével kiszerelni. ------------------------------- Beszerelés Az alkatrészeket fordított sorrendben beszerelni. ------------------------------- Beszerelés A szeleprugókat beszerelni. Célszerszámok segítségével a szelepéket beszerelni. MEGJEGYZÉS: Új szelephimba-tengely rögzítőcsavarokat beszerelni. MEGJEGYZÉS: Az olajellátó-furatnak a szelephimba-tengelyben lefelé kell néznie. A szelephimba-tengelyeket beszerelni. A csavarokat két lépésben meghúzni: 1. lépés: 13 Nm 2. lépés: 45 fok A szelepfedelet beszerelni. AndyA
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 - MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
|
|
|
nancsa72
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
|
|
« Új hozzászólás #44583 Dátum: 2018.03.17 szombat, 15:42:52 » |
|
Sziasztok!
130 TDCI motorommal gondok vannak,gyorsításkor izzítás jelző villog,biztonsági üzemmód... Érd vagy a Régi Fóti út környékén kit tudnátok ajánlani diagnosztikára és javításra?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44584 Dátum: 2018.03.17 szombat, 16:33:55 » |
|
Sziasztok!
130 TDCI motorommal gondok vannak,gyorsításkor izzítás jelző villog,biztonsági üzemmód... Érd vagy a Régi Fóti út környékén kit tudnátok ajánlani diagnosztikára és javításra?
diagban tudok segíteni halásztelken.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44585 Dátum: 2018.03.17 szombat, 17:50:19 » |
|
diagban tudok segíteni halásztelken.
Ha tudom már régen ott lettem volna nálad!
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44586 Dátum: 2018.03.17 szombat, 20:23:58 » |
|
Ha tudom már régen ott lettem volna nálad! nem volt titok.Bármikor jöhetsz,diagban tudok segíteni.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
Lacko1984
|
|
« Új hozzászólás #44587 Dátum: 2018.03.17 szombat, 20:47:49 » |
|
nem volt titok.Bármikor jöhetsz,diagban tudok segíteni.
Köszi! Ezt a bejegyzést elmentem. Gyűjtök sörre, merthát üres kézzel nem mehetek!
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44588 Dátum: 2018.03.17 szombat, 23:19:21 » |
|
Köszi! Ezt a bejegyzést elmentem. Gyűjtök sörre, merthát üres kézzel nem mehetek!
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
Steve83
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #44589 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 19:13:16 » |
|
Ennyi az egész:
A szelepfedelet kiszerelni.
A szelephimba-tengelyeket kiszerelni.
A csavarokat a hulladékba dobni.
A kúpos szelepékeket meglazítani.
Egy dugókulcsot a szeleprugóülésre helyezni, és kalapáccsal enyhén megütni.
A megfelelő dugattyút a felső holtpontra (TDC) állítani.
Célszerszámok segítségével a szelepéket leszerelni.
A szeleprugókat leszerelni.
-------------------------------
Kiszerelés
A szeleprugókat kiszerelni.
A szeleptömítéseket célszerszám segítségével kiszerelni.
-------------------------------
Beszerelés
Az alkatrészeket fordított sorrendben beszerelni.
-------------------------------
Beszerelés
A szeleprugókat beszerelni.
Célszerszámok segítségével a szelepéket beszerelni.
MEGJEGYZÉS: Új szelephimba-tengely rögzítőcsavarokat beszerelni.
MEGJEGYZÉS: Az olajellátó-furatnak a szelephimba-tengelyben lefelé kell néznie.
A szelephimba-tengelyeket beszerelni.
A csavarokat két lépésben meghúzni: 1. lépés: 13 Nm 2. lépés: 45 fok
A szelepfedelet beszerelni.
AndyA
Akkor ezek szerint nem kell a hengerfejet le venni Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thomas8607
|
|
« Új hozzászólás #44590 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 20:45:43 » |
|
Sziasztok!
Érdekes kérdés, de ha lehúzom a MAF szenzor csatlakozóját és beindítom a kocsit akkor nem kéne hibát adnia?
|
|
|
Naplózva
|
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44591 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 21:04:50 » |
|
Sziasztok!
Érdekes kérdés, de ha lehúzom a MAF szenzor csatlakozóját és beindítom a kocsit akkor nem kéne hibát adnia?
mert olyankor a tanult értéket veszi allapul,illetve egy alapértéket.Nem létszükséglet.De hibát akkor is tárol,csak nem kapsz csekk endzsin lámpát.
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
|
|
« Új hozzászólás #44592 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 21:19:09 » |
|
Tegnap cseréltem olajat. Kb. 5,7 liter jött ki belőle, plusz ami a szűrőben ragadt. Fél nívó, az fél liter. Az alsó-felső vége között egy liter van, ha emlékeim nem csalnak.
Turbo geometria állítás is rendben?
AndyA
Ha alkalmam engedi akkor ezt megnézem. Kb hény centimétert kellene szabadon kézzel könnyen mozgathatónak lennie? (A vezérlőegységtől való függetlenítés után?) BM
|
|
|
Naplózva
|
Ami van: MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos. Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány. Szürke - mert a szín fontos Ami volt: MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos. Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
|
|
|
Thomas8607
|
|
« Új hozzászólás #44593 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 05:27:14 » |
|
mert olyankor a tanult értéket veszi allapul,illetve egy alapértéket.Nem létszükséglet.De hibát akkor is tárol,csak nem kapsz csekk endzsin lámpát.
Nem tárol hibát se az a furcsa. A gázpedált nyomva darabosan megy fel a fordulatszám, ez gondolom normális. Hengerfej hőfok érzékelőt próbáltam még ott tárolt hibát és ahogy mondtad nem világított a hibalámpa. Az egr nem ad hibát 48000e km óta ez kezd furcsa lenni illetve Egr dugó nélkül nem zár le a szelepem, dugóval pedig lezár. Valami a légmennyiséggel lesz szerintem. Vagy elképzelhető hogy tunningolták csak szarul?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.19 hétfő, 05:30:44 írta Thomas8607 »
|
Naplózva
|
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
|
|
|
AndyA
|
|
« Új hozzászólás #44594 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 07:32:25 » |
|
Ha alkalmam engedi akkor ezt megnézem. Kb hény centimétert kellene szabadon kézzel könnyen mozgathatónak lennie? (A vezérlőegységtől való függetlenítés után?)
BM
Koppanástól-koppanásig, akadás, erőltetés nélkül. AndyA
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 - MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
|
|
|
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
|
|
« Új hozzászólás #44595 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 08:57:33 » |
|
Ennyi az egész:
A szelepfedelet kiszerelni. . . . .
A szelepfedelet beszerelni.
AndyA
Jól gondolom, hogy ez nem az első volt, amit csináltál?? BM
|
|
|
Naplózva
|
Ami van: MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos. Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány. Szürke - mert a szín fontos Ami volt: MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos. Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
|
|
|
AndyA
|
|
« Új hozzászólás #44596 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 09:55:26 » |
|
Jól gondolom, hogy ez nem az első volt, amit csináltál??
BM
Röhögni fogsz. Soha nem csináltam. Sőt, nem is áll szándékomban. Viszont jó vagyok a copy&paste-ben... AndyA
|
|
|
Naplózva
|
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 - MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
|
|
|
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
|
|
« Új hozzászólás #44597 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 14:11:27 » |
|
Röhögni fogsz. Soha nem csináltam. Sőt, nem is áll szándékomban. Viszont jó vagyok a copy&paste-ben... AndyA Milyen pasta??? (Jaaa paste) BM
|
|
|
Naplózva
|
Ami van: MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos. Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány. Szürke - mert a szín fontos Ami volt: MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos. Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
|
|
|
Domeeno
|
|
« Új hozzászólás #44598 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 16:42:15 » |
|
Sziasztok! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. Adott egy 2005-s 2.2 tdci mondeo. Pár napja nagyon megdolgoztattam a turbót. Szinte 10 percen keresztül folyamatosan pörgettem, koptattam a téli gumikat mivel több szezonra nem terveztem. Kicsit élveztem az "erőt". A probléma másnap reggel kezdődőt.. Beindítás után olyan lett a hangja mint egy kanmacska vonyítása.. Nem durrant el egy cső sem, átnéztem. Azt vettem észre miután felépül a vákum és behúzza a geo-t akkor kezdi a csúnya, iszonyú hangos hangot. Tengely nem szorul, mozgása nincs oldal irányban. Mi történhetett a turbóval? Javítható, vagy vegyek egy másikat? Esetleg a geo kitakaritása segíthet? Előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
2005 Mondeo 2.2 TDCi 155LE, 6 gang, Titanium-X
|
|
|
alf®
|
|
« Új hozzászólás #44599 Dátum: 2018.03.19 hétfő, 16:58:45 » |
|
Sziasztok! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. Adott egy 2005-s 2.2 tdci mondeo. Pár napja nagyon megdolgoztattam a turbót. Szinte 10 percen keresztül folyamatosan pörgettem, koptattam a téli gumikat mivel több szezonra nem terveztem. Kicsit élveztem az "erőt". A probléma másnap reggel kezdődőt.. Beindítás után olyan lett a hangja mint egy kanmacska vonyítása.. Nem durrant el egy cső sem, átnéztem. Azt vettem észre miután felépül a vákum és behúzza a geo-t akkor kezdi a csúnya, iszonyú hangos hangot. Tengely nem szorul, mozgása nincs oldal irányban. Mi történhetett a turbóval? Javítható, vagy vegyek egy másikat? Esetleg a geo kitakaritása segíthet? Előre is köszönöm!
a turbó tengelyét ellenőrizd,nincs e letörtve a lapátrész a kipufogó felől.Tehát a katalizátort kell levenni,mert lehet, hogy beleér a lapát az öntvénybe. Ha igen,már vadászhatod is a másikat... Diaggal érdemes rámérni van-e turbónyomás,az is igazolja.Illetve az erőteljes füst.Ha kékes ne is indítsd be többet,mert lehet, hogy sosem állítod le a kulccsal,ha felszippantja a motorolajat a turbó...
|
|
|
Naplózva
|
TDCI Űrhajó Titanium Smax 18"
|
|
|
|