Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 08:14:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 892 893 894 895 896 897 898 [899] 900 901 902 903 904 905 906 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13332247 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #44900 Dátum: 2018.04.17 kedd, 11:18:05 »

Sok, ezért kapod a hibaüzenetet.

De nem.nyit a porlasztó valamiért a kábelén mit kellene mérnem? Vagy azt lehet valahogy tesztelni?
Még csatlakozott hozzá a p1211
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #44901 Dátum: 2018.04.17 kedd, 17:24:49 »

De nem.nyit a porlasztó valamiért a kábelén mit kellene mérnem? Vagy azt lehet valahogy tesztelni?
Még csatlakozott hozzá a p1211
P1211 Injektor nyomás magas / alacsony
P0251 A befecskendező szivattyú tüzelőanyag-adagolás szabályozása A

Még mindig a szabályzószelep lehet kehes... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #44902 Dátum: 2018.04.17 kedd, 18:51:56 »

P1211 Injektor nyomás magas / alacsony
P0251 A befecskendező szivattyú tüzelőanyag-adagolás szabályozása A

Még mindig a szabályzószelep lehet kehes... Roll Eyes
Azt nem lehet valahogy 100%ra kideríteni?. Fordiaggal nézem  indítózás közben felmegy a nyomás egy idő után 450barra de közben.leesik 160-180ra néhány másodperc múlva . Kannából indítózva ugyanez a szitu.illetve hiába van 20-25liter a tankba üresnek jelzi a müszerfal.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.17 kedd, 18:54:36 írta madar89 » Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44903 Dátum: 2018.04.17 kedd, 20:01:12 »

Azt nem lehet valahogy 100%ra kideríteni?. Fordiaggal nézem  indítózás közben felmegy a nyomás egy idő után 450barra de közben.leesik 160-180ra néhány másodperc múlva . Kannából indítózva ugyanez a szitu.illetve hiába van 20-25liter a tankba üresnek jelzi a müszerfal.

Régen mintha azt olvastam volna, hogy ha az üzemanyagszint elér egy kritikusan alacsony értéket, akkor leállítja a motort (talán így védve a levegősödéstől és a szivattyú szárazon futásától) annak ellenére, hogy még pár km-t lehet el tudna menni. Ha üreset jelez a műszerfal, akkor talán ez is közrejátszhat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44904 Dátum: 2018.04.17 kedd, 20:14:48 »

Régen mintha azt olvastam volna, hogy ha az üzemanyagszint elér egy kritikusan alacsony értéket, akkor leállítja a motort (talán így védve a levegősödéstől és a szivattyú szárazon futásától) annak ellenére, hogy még pár km-t lehet el tudna menni. Ha üreset jelez a műszerfal, akkor talán ez is közrejátszhat.
Igen ebben van valami igazság.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #44905 Dátum: 2018.04.17 kedd, 20:51:36 »

Régen mintha azt olvastam volna, hogy ha az üzemanyagszint elér egy kritikusan alacsony értéket, akkor leállítja a motort (talán így védve a levegősödéstől és a szivattyú szárazon futásától) annak ellenére, hogy még pár km-t lehet el tudna menni. Ha üreset jelez a műszerfal, akkor talán ez is közrejátszhat.
Azt a szintjelzőt nem lehet.valahogy megmérni? Vagy esetleg átvágni valahogy?
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44906 Dátum: 2018.04.17 kedd, 22:01:18 »

Azt a szintjelzőt nem lehet.valahogy megmérni? Vagy esetleg átvágni valahogy?

Szerintem bontósoktól kapsz olcsóért.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #44907 Dátum: 2018.04.17 kedd, 22:48:13 »

Sziasztok! Egy olyan problémám van, hogy tegnap a dugóban araszolva elég határozottan elindult a vízhőfokom a 120-as osztás felé, pont nem sokkal hogy megérkeztem volna. Akkor leállítottam, majd utána este mentem haza akkor már rendes tempóban ismét középen volt a mutató. Nem is hallottam araszolásnál hogy bekapcsolt volna a hűtőventilláttor, klímára sem. Azóta se volt gond ma reggel se az autópályán.
Gyanítom hogy nem kapcsol a ventillátor, de mégis kérdezlek titeket hogy mi tévő legyek?

Köszi előre is  Smiley


Szia!
Tavaly én is igy jártam...
A következöket csináltam:a ventillátor egymotoros változat,
-Motor kefe csere,takaritás után elindult direkt 12V-ról,de a vezérlö nem müködtette!
A vezérlöbe a két vastag vezeték a pozitiv és negativ,ott járó motornál kint kell legyen a 12V!A vékony szálon megy a vezérlése,az a vezeték lehet törött,kontaktos...esetleg a csatit átnézni,égés nyomok,kontakt?
Ha a vezérlö rosssz,szám alapján aliexpresszröl rendeltem én is,valami 6-7 e ft postával,mig itt bontva is 20-25-eft darabárat kértek volna...
Müködik mai napig is...kopp-kopp
Sok sikert!Üdv:Zsolti integet2
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44908 Dátum: 2018.04.18 szerda, 14:25:15 »

Sziasztok,

Skodámnál volt ez tapasztalat de most az FMBA-nál is előjött.
Az elmúlt legalább egy hétbe reggelente indulás után olyan szelephangot produkált, mint ami a nagykönyvben le van írva. 2-3 másodpercig.
Nyomás megvan és minden szép lesz. Skodánám azt mondja a tapasztalat, hogy hidrotőke (255ekm-van mindkét motorban. Egyenként! Smiley )

Az FMBA-nál is okozhat hidrotőke kopás ilyet, vagy itt komplexebb dologról van szó és nagyobb lehet a gond?

Köszönöm,
BM
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44909 Dátum: 2018.04.18 szerda, 14:27:01 »

Sziasztok,

Skodámnál volt ez tapasztalat de most az FMBA-nál is előjött.
Az elmúlt legalább egy hétbe reggelente indulás után olyan szelephangot produkált, mint ami a nagykönyvben le van írva. 2-3 másodpercig.
Nyomás megvan és minden szép lesz. Skodánám azt mondja a tapasztalat, hogy hidrotőke (255ekm-van mindkét motorban. Egyenként! Smiley )

Az FMBA-nál is okozhat hidrotőke kopás ilyet, vagy itt komplexebb dologról van szó és nagyobb lehet a gond?

Köszönöm,
BM

Ja és Castrol olajat használok. Milyen tapasztalataitok vannak Castrol olajjal kapcsolatban?
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #44910 Dátum: 2018.04.18 szerda, 15:59:34 »

Szerintem bontósoktól kapsz olcsóért.
Csak biztosra mennék inkább azért gondoltam a kimérésre
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44911 Dátum: 2018.04.18 szerda, 16:04:57 »

Ja és Castrol olajat használok. Milyen tapasztalataitok vannak Castrol olajjal kapcsolatban?

Ford Formula 5w30 pont elég, nincs szükség drágábbra. Bár egyesek szerint az is Castrol. Mások szerint meg nem. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44912 Dátum: 2018.04.18 szerda, 21:11:28 »

Sziasztok!

Kipufogó és hengerfej közötti lemez tömítést minden alkalommal cserélni kell, ha le van véve? Most megy vissza a 2.0 turbó, megint cseréljem a tömítést
500kmel ezelött volt kicserélve.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #44913 Dátum: 2018.04.18 szerda, 21:17:08 »

Sziasztok!

Kipufogó és hengerfej közötti lemez tömítést minden alkalommal cserélni kell, ha le van véve? Most megy vissza a 2.0 turbó, megint cseréljem a tömítést
500kmel ezelött volt kicserélve.
ha jól emlékszem az aluminiumos,nem?Egyszer el lapul,aztán már nem(tömít).
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44914 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 06:48:58 »

ha jól emlékszem az aluminiumos,nem?Egyszer el lapul,aztán már nem(tömít).

Hát valami olyasmi, akkor cserélem.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44915 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 08:39:37 »

Sziasztok!

Kipufogó és hengerfej közötti lemez tömítést minden alkalommal cserélni kell, ha le van véve? Most megy vissza a 2.0 turbó, megint cseréljem a tömítést
500kmel ezelött volt kicserélve.

Nekem kétszer is levette a turbómat Ervin, egyszer cserélte is, és minden működik annak ellenére, hogy nem lett soha cserélve.

Persze a hivatalos álláspont attól még az, hogy cserélni kell. Az a biztos megoldás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44916 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 17:28:47 »

Nekem kétszer is levette a turbómat Ervin, egyszer cserélte is, és minden működik annak ellenére, hogy nem lett soha cserélve.

Persze a hivatalos álláspont attól még az, hogy cserélni kell. Az a biztos megoldás.

AndyA

Tehát elvileg egy cserét kibírhat, úgy hogy utána nem fog kifújni?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44917 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 17:46:35 »

Tehát elvileg egy cserét kibírhat, úgy hogy utána nem fog kifújni?

Nekem egy leszedést-visszarakást és egy másik turbóra cserét is kibírt. De erre semmi garancia, hogy neked is menni fog.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44918 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 19:30:45 »

Tehát elvileg egy cserét kibírhat, úgy hogy utána nem fog kifújni?
Létezik hozzá paszta és akkor biztos a siker.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44919 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 20:56:23 »

Létezik hozzá paszta és akkor biztos a siker.
Melyikre gondolsz?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44920 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 22:34:21 »

Melyikre gondolsz?
https://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/kipufogo-javitok/-M258-504slash1
Valami ilyesmivel kentük le egy focus kipufogósor tömítését, szárazon nem volt sikeres a lehúzása. Új tömítés volt a közepénél kifújt, de a gyárival is ez volt a helyzet. A paszta megoldotta.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
pradar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #44921 Dátum: 2018.04.20 péntek, 11:14:14 »

Sziasztok!
2004 TDCi HJBB B5Y MK3 Mondeo szokásos P0251 hibakód esetén a résolajmérésen, valamint a gázolajszűrő cseréje, turbócső szakadás ellenőrzésén kívül van még más módszer amit otthon is el lehet végezni a probléma beazonosítására mielőtt belevágnám magam a lecsóba, vagy érdemes egyből szakemberhez vinni (nyilván, csak lehet hogy kisebb mértékű a probléma, legalább is ebben reménykedem)?
Forscannel nyomás paramétereket tudnék ellenőrizni, csak kellene némi referencia érték, hogy esetleg milyen nyomás alatt dobja az izzításjelzőt, vagy ehhez hasonló tippekre volna szükségem.
Terhelésnél dobja az izzításjelzőt, és olvastam hogy ez a résolajveszteség miatt történik, de volt ellenőrzés és jóknak tűnnek a porlasztók.

Laikus vagyok a témában, bárminemű információt megköszönnék előre is!
Üdv!  wave
Naplózva
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44922 Dátum: 2018.04.20 péntek, 11:48:51 »

Tisztelt fórumtársak.

Olyan jó volt vegetálni, csak nézegetni a bejegyzéseket mert nem kellett hibákról írogatnom. De ez nem volt túl hosszú időszak, ugyanis most komolyan megkutyálta magát a "bálna": már izzítás után villogni kezd az izzításjelző és marad a motorlámpa is. Az autó néha rángatva megy. Hibakódot olvastattam, EGR, DPF és turbó elektronika jött ki. Megpróbáltam kivetetni az EGR-t és a DPF-et de ennek a típusnak nem tudjak megoldani (két szakinál is jártam) és rendeltem turbó elektronikát, azt ma cserélem ha megjön. A DPF-re azt mondja az utolsó szaki, akinél 4 napja jártam, hogy az teljesen működésképtelen, az EGR-t valahogy letesztelte és arra azt mondja működik. Véleménye, hogy a turbót kell helyrehozni és akkor megoldódik a probléma. Én kicsit borúlátóbb vagyok, ugyanis ha igaz is, hogy a turbót kell egyszer javítani és az meglesz, akkor sem értem, hogy mitől fog a DPF regenerálódni. És akkor innen a kérdések: Hogyan lehet esetleg ezt regenerálni? Költséges lenne-e cserélni, esetleg használtra? Hogyan lehet az új elektronika felszerelése előtt leellenőrizni a turbó működését vagyis, hogy nem-e kell azt is tisztítani?
Megjegyzem, hogy erős gázadásnál érződött rángatás, de lehúzva a csatlakozót a turbóról teljesen megváltozott a motor működése, simán és egyenletesen válaszolt a pedálra.

Köszönettel, Károly.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44923 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:06:08 »

Tisztelt fórumtársak.

Olyan jó volt vegetálni, csak nézegetni a bejegyzéseket mert nem kellett hibákról írogatnom. De ez nem volt túl hosszú időszak, ugyanis most komolyan megkutyálta magát a "bálna": már izzítás után villogni kezd az izzításjelző és marad a motorlámpa is. Az autó néha rángatva megy. Hibakódot olvastattam, EGR, DPF és turbó elektronika jött ki. Megpróbáltam kivetetni az EGR-t és a DPF-et de ennek a típusnak nem tudjak megoldani (két szakinál is jártam) és rendeltem turbó elektronikát, azt ma cserélem ha megjön. A DPF-re azt mondja az utolsó szaki, akinél 4 napja jártam, hogy az teljesen működésképtelen, az EGR-t valahogy letesztelte és arra azt mondja működik. Véleménye, hogy a turbót kell helyrehozni és akkor megoldódik a probléma. Én kicsit borúlátóbb vagyok, ugyanis ha igaz is, hogy a turbót kell egyszer javítani és az meglesz, akkor sem értem, hogy mitől fog a DPF regenerálódni. És akkor innen a kérdések: Hogyan lehet esetleg ezt regenerálni? Költséges lenne-e cserélni, esetleg használtra? Hogyan lehet az új elektronika felszerelése előtt leellenőrizni a turbó működését vagyis, hogy nem-e kell azt is tisztítani?
Megjegyzem, hogy erős gázadásnál érződött rángatás, de lehúzva a csatlakozót a turbóról teljesen megváltozott a motor működése, simán és egyenletesen válaszolt a pedálra.

Köszönettel, Károly.

Nézd meg a geometria állítást kézzel. Könnyen és akadás nélkül kell mozogjon. Ha nem így van, ne rakd fel az új elektronikát, mert nem esélytelen, hogy megsütöd azt is. Amúgy az esetek többségében javítható, nem is nagyon bonyolult.

A DPF regenerálás Forscanből manuálisan is indítható.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44924 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:10:56 »

Nézd meg a geometria állítást kézzel. Könnyen és akadás nélkül kell mozogjon. Ha nem így van, ne rakd fel az új elektronikát, mert nem esélytelen, hogy megsütöd azt is. Amúgy az esetek többségében javítható, nem is nagyon bonyolult.

A DPF regenerálás Forscanből manuálisan is indítható.

AndyA

Itt mindig gyors és pontos a válaszadás, ezt köszönöm nektek. A geometria nem mondhatnám akadálymentes, úgy középtájékon akad elég határozottan, innen az következne, hogy azt tisztítani kell. A baj, hogy nincs a látókörömben egy szaki sem aki ezt elvégezné, ezért én kell megcsináljam. Neki merjek fogni?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44925 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:24:09 »

Nézd meg a geometria állítást kézzel. Könnyen és akadás nélkül kell mozogjon. Ha nem így van, ne rakd fel az új elektronikát, mert nem esélytelen, hogy megsütöd azt is. Amúgy az esetek többségében javítható, nem is nagyon bonyolult.

A DPF regenerálás Forscanből manuálisan is indítható.

AndyA

A szoftverek nem digitálisak?  Roll Eyes

Kényszer regenerálásnak nevezik, nem manuális regenerálásnak. hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44926 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:32:54 »

A szoftverek nem digitálisak?  Roll Eyes

Kényszer regenerálásnak nevezik, nem manuális regenerálásnak. hehe

Te indítod el, amikor akarod, a kicsi kezeddel kattogtatva az egérrel a Forscanben. Ezt magyarul manuálisnak hívják, szemben az automatikussal, ami úgy történik, hogy az autó maga csinálja, amikor úgy gondolja, kell. Ebből a szempontból az is mindegy, hogy hivatalosan mi a neve.

Attól még, hogy te nem tudsz magyarul, ez így hejes... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44927 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:42:28 »

Te indítod el, amikor akarod, a kicsi kezeddel kattogtatva az egérrel a Forscanben. Ezt magyarul manuálisnak hívják, szemben az automatikussal, ami úgy történik, hogy az autó maga csinálja, amikor úgy gondolja, kell. Ebből a szempontból az is mindegy, hogy hivatalosan mi a neve.

Attól még, hogy te nem tudsz magyarul, ez így hejes... Smiley

AndyA


Téves az okfejtésed.
Amit nem a motorvezérlő indít, az kényszer regenerálás! (Te kényszeríted rá, hogy indítson regenerációt= kényszerített folyamat.)

Ez magyarul is és más nyelven is így van. Rendszerint az angol Forced Regeneration kifejezést használják, ami ugyanaz.


http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/PDF/Emisszio-regeneralas.pdf

http://pmmonline.co.uk/technical/forced-dpf-regeneration/
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.20 péntek, 12:57:39 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44928 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:00:42 »


Téves az okfejtésed.
Amit nem a motorvezérlő indít, az kényszer regenerálás! (Te kényszeríted rá, hogy indítson regenerációt= kényszerített folyamat.)

Ez magyarul is és más nyelven is így van. Rendszerint az angol Forced Regeneration kifejezést használják, ami ugyanaz.


http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/PDF/Emisszio-regeneralas.pdf

http://pmmonline.co.uk/technical/forced-dpf-regeneration/


Mondom, hogy mindegy, mi a hivatalos neve.

Ha nem a vezérlő indítja automatikusan, hanem te a kis kacsóddal, akkor az manuális indítás. Ennyike...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44929 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:04:11 »

Mondom, hogy mindegy, mi a hivatalos neve.

Ha nem a vezérlő indítja automatikusan, hanem te a kis kacsóddal, akkor az manuális indítás. Ennyike...

AndyA


Maradj a tévedésben, de attól az még nem az. Ami nem önműködően történik az mind kényszerített folyamat!  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44930 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:15:44 »


Maradj a tévedésben, de attól az még nem az. Ami nem önműködően történik az mind kényszerített folyamat!  Cool

Akkor te otthon a villanyt is kényszerfelkapcsolni szoktad, meg a TV-dhez is kényszertávvezérlőd van? eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44931 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:26:17 »

No de akkor nekifogjak turbot tisztitani vagy ne? Meg lehet hazilag oldani? Nem vagyok szerelo de ketbalkezes sem. A lenyeg, hogy nagyon bonyolult feladat-e vagy nem. Ti mar biztos csinaltatok ilyet.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44932 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:30:01 »

No de akkor nekifogjak turbot tisztitani vagy ne? Meg lehet hazilag oldani? Nem vagyok szerelo de ketbalkezes sem. A lenyeg, hogy nagyon bonyolult feladat-e vagy nem. Ti mar biztos csinaltatok ilyet.

Merre vagy helyileg? Hátha tud valaki ajánlani kontaktot.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44933 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:30:28 »

No de akkor nekifogjak turbot tisztitani vagy ne? Meg lehet hazilag oldani? Nem vagyok szerelo de ketbalkezes sem. A lenyeg, hogy nagyon bonyolult feladat-e vagy nem. Ti mar biztos csinaltatok ilyet.

Nem sokan... Smiley Leginkább Ervinhez visszük.

Trükkös tud azért lenni. Le kell bontani egy csomó mindent, gáz van, ha nem jön ki a csavar stb. Még neki is 3 órás műtét, pedig kb. csukott szemmel megy, annyiszor csinálta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44934 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:39:06 »

Sajnos messze. Kisbacon ami 730 km Budapesttől. És itt a környéken nem sok a szerelő aki vállalja.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44935 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:45:04 »

Sajnos messze. Kisbacon ami 730 km Budapesttől. És itt a környéken nem sok a szerelő aki vállalja.

Nabazz, az tényleg nincs közel.

Debrecen környéke a legközelebbi, ahol HZsolt92 vagy ismerősi köre esetleg segíthet. Mást sajna nem tudok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #44936 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:01:58 »

Sajnos messze. Kisbacon ami 730 km Budapesttől. És itt a környéken nem sok a szerelő aki vállalja.
a fordfocus.hu-n volt egy erdélyi tag, tdci-je volt, talán tud a környéken normális szerelőt.
próbáld meg: http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=profile&mode=viewprofile&u=8813
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #44937 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:06:35 »

Kisbacon

 Cheesy Grin
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44938 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:19:57 »

Nehéz kicsit itt igazan odaadó szerelőt találni.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #44939 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:27:18 »

Cheesy Grin
szalonka. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44940 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:49:09 »

Akkor te otthon a villanyt is kényszerfelkapcsolni szoktad, meg a TV-dhez is kényszertávvezérlőd van? eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

A szóhasználat és a fogalmazás helytelen. Már már a szürkeállomány aktív hiányát jelenti az ilyen mondatszerkesztés.....  hehe
Viszont ha a fizikai részét nézzük, akkor a cselekményből származó végkifejlet egy kényszerített folyamat. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #44941 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:51:19 »

No de akkor nekifogjak turbot tisztitani vagy ne? Meg lehet hazilag oldani? Nem vagyok szerelo de ketbalkezes sem. A lenyeg, hogy nagyon bonyolult feladat-e vagy nem. Ti mar biztos csinaltatok ilyet.
ha nem szedtél még ilyet szét, akkor ne állj neki, mert amikor szatyorban elviszed olyannak, aki össze tudja rakni, de hiányzik a fele, akkor lesz drága... (nem lehet a belsejébe alkatrészt venni, csak komplett turbót)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #44942 Dátum: 2018.04.20 péntek, 14:52:21 »

Nabazz, az tényleg nincs közel.

Debrecen környéke a legközelebbi, ahol HZsolt92 vagy ismerősi köre esetleg segíthet. Mást sajna nem tudok.

AndyA
ez még tőlem is 500km Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44943 Dátum: 2018.04.20 péntek, 16:18:02 »

szalonka. vigyor3
lányom kisbékön-nek olvasta, éhes volt..

Naplózva
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #44944 Dátum: 2018.04.21 szombat, 06:33:47 »

Tegnap megjött az új elektronika. Nem tudom feltegyem vagy ne tegyem. Egyaltalan miben myilvanul meg az, hogy rossz az egesz kutyu. Mert ez ami rajta van mozgatja a kart csak kisse ugralva.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44945 Dátum: 2018.04.21 szombat, 07:55:34 »

Tegnap megjött az új elektronika. Nem tudom feltegyem vagy ne tegyem. Egyaltalan miben myilvanul meg az, hogy rossz az egesz kutyu. Mert ez ami rajta van mozgatja a kart csak kisse ugralva.

Amíg akad a geometria addig ne tedd fel. Mert műanyag fogaskerekek vannak benne és a szoruló geometria nem tesz jót neki.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44946 Dátum: 2018.04.21 szombat, 08:40:14 »

Tegnap megjött az új elektronika. Nem tudom feltegyem vagy ne tegyem. Egyaltalan miben myilvanul meg az, hogy rossz az egesz kutyu. Mert ez ami rajta van mozgatja a kart csak kisse ugralva.
Nekem nemrég történt a tisztítás. A lényege, hogy a turbóbelső ilyenből ilyen lett: https://imgur.com/a/07l3Yz1. Az első képen látható állapotnál épp a teljes szorulás előtti állapotban volt, alig lehetett mozgatni. Tisztítás után, akár ráfújásra is megmozdult. A malacfarok indításkor, terheléskor néha villogott, azóta nem (kb. egy éve). Nem csak a villogás, hanem az erőtlenség, füstölés stb, továbbá ezzel kapcsolatos hibák amiket már a megelőző hozzászólásokban leírtak
Ha ez a tisztítás nem történik meg, akkor az új elektronikád is tönkre megy.

A tisztítás folyamatát végignéztem. Nem egyszerű, nagy és precíz munkát végzett Ervin, 4-5 óra alatt fejezte be. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha van szerelőaknád, sok szerszámod és lehetőséged arra, hogy a kocsi akár több napig (vagy akár hétig) használhatatlan, mert elakadtál, akkor inkább te állj neki, mintsem egy pancsernek add oda. Odafigyelve, lassan le lehet szedni, bontani és össze is lehet rakni. Ha így használod, akkor az új elektronika is tönkre megy rajta, mindenképp tisztítani kell.

Van Szentgyörgyön egy kontaktom, aki az országos ralibajnokság egyik csapatának a vezető szerelője, megpróbálok vele kapcsolatba lépni, de nem ígérek semmit.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.21 szombat, 08:47:54 írta legyozo » Naplózva
bluebear
Vendég
« Új hozzászólás #44947 Dátum: 2018.04.21 szombat, 13:42:46 »

Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy 2004-es Mondeót, 2.0 TDCi. 260 ezer van benne, magyarországi az autó és 12 éve ugyanannál a tulajnál van. Azt mondja, mindig teljeskörű szervizt adott az autónak, különös figyelmet szentelt a szűrők időszakos cseréjének. Ezzel is magyarázza azt, hogy mióta nála van (12 év) azóta az üzemanyagellátó rendszerrel még sosem volt gondja. Szerinte teljesen költségmentes az autó, én is mindent rendben találtam rajta. Ezek alapján kell félnem porlasztócsúcs, nagynyomású pumpa, vagy bármi egyébtől ami befecskendező-rendszer? Annyi van még, hogy 1 hét állás alatt néhány csepp olaj volt a motor alatt, egyébiránt nem látni rajta mást. Szeretném megvenni, nagyon tetszik az autó, de nem örülnék neki, ha p.csúcs cserével kellene kezdeni.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44948 Dátum: 2018.04.21 szombat, 13:54:48 »

Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy 2004-es Mondeót, 2.0 TDCi. 260 ezer van benne, magyarországi az autó és 12 éve ugyanannál a tulajnál van. Azt mondja, mindig teljeskörű szervizt adott az autónak, különös figyelmet szentelt a szűrők időszakos cseréjének. Ezzel is magyarázza azt, hogy mióta nála van (12 év) azóta az üzemanyagellátó rendszerrel még sosem volt gondja. Szerinte teljesen költségmentes az autó, én is mindent rendben találtam rajta. Ezek alapján kell félnem porlasztócsúcs, nagynyomású pumpa, vagy bármi egyébtől ami befecskendező-rendszer? Annyi van még, hogy 1 hét állás alatt néhány csepp olaj volt a motor alatt, egyébiránt nem látni rajta mást. Szeretném megvenni, nagyon tetszik az autó, de nem örülnék neki, ha p.csúcs cserével kellene kezdeni.

Ezt így senki nem fogja kijelenteni, hogy nem fog tönkre menni.
Számolj vele, hogyha bekövetkezik akkor legyen rá ötleted, hogyan javítod meg. ha most veszed akkor gondolom hosszú távra tervezel. Ha tönkremegy akkor legalább utána nem lesz vele bajod.
A pár csepp olaj, attól függ, honnan és miből keletkezik.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44949 Dátum: 2018.04.21 szombat, 14:03:01 »

Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy 2004-es Mondeót, 2.0 TDCi. 260 ezer van benne, magyarországi az autó és 12 éve ugyanannál a tulajnál van. Azt mondja, mindig teljeskörű szervizt adott az autónak, különös figyelmet szentelt a szűrők időszakos cseréjének. Ezzel is magyarázza azt, hogy mióta nála van (12 év) azóta az üzemanyagellátó rendszerrel még sosem volt gondja. Szerinte teljesen költségmentes az autó, én is mindent rendben találtam rajta. Ezek alapján kell félnem porlasztócsúcs, nagynyomású pumpa, vagy bármi egyébtől ami befecskendező-rendszer? Annyi van még, hogy 1 hét állás alatt néhány csepp olaj volt a motor alatt, egyébiránt nem látni rajta mást. Szeretném megvenni, nagyon tetszik az autó, de nem örülnék neki, ha p.csúcs cserével kellene kezdeni.

260 ezernél bármikor sor kerülhet rá. Ez van...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 892 893 894 895 896 897 898 [899] 900 901 902 903 904 905 906 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.