Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:47:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 746 747 748 749 750 751 752 [753] 754 755 756 757 758 759 760 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14660486 alkalommal)
0 Felhasználó és 157 vendég van a témában
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37600 Dátum: 2015.07.31 péntek, 21:11:54 »

ertem koszi szepen akor a ford formula f 10w30 ast fogom teni ha aza leg job
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37601 Dátum: 2015.07.31 péntek, 21:14:07 »

teis eszt hasznalod a ford mondeoba?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #37602 Dátum: 2015.07.31 péntek, 21:17:17 »

teis eszt hasznalod a ford mondeoba?

Ford formula F 5W-30-at használtam.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37603 Dátum: 2015.07.31 péntek, 21:25:57 »

kosz szepen
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #37604 Dátum: 2015.08.01 szombat, 21:51:22 »

enis ara gondoltam de tul hignak gondolom es utana olvastam es aszt irtak hogy nemjo a ford olaj inkab a castrol olajat ajanlota a szerelo vagy a aral 10w40 est

Ha a gyári Ford autóba nem lenne jó a gyári Ford olaj, akkor komolyan kezdenék aggódni. Smiley
A sok-sok mérnök pedig valószínűleg komolyabb számításokat végzett, mikor leírták, hogy 5W-30 kell bele, mint az egy szem szerelőd Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #37605 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 08:59:40 »

Annyi de annyi szó esett már itt dolgokról, hogy szeretnék valakitől egy összesítő és egyértelmű választ kapni, 1 üzenetben Smiley

Van pár kérdés amit kb 15-20 oldalban van "kitárgyalva".
1, Ha valakinek az autójában villog a malacfarok egyszer...és leáll, akkor az mindig rossznak tekinthető onnantól kezdve?! Akkor mindig, minden alkalommal kellene, hogy vészüzembe tegye az autót? vagy ennek a gyakorisága, intenzitása mitől függ? Ha vészüzem lép fel, akkor az injektor hiba, vagy inkább magasnyomású hibára utaló dolog?
( tudom, hogy hibakódot kell olvasni, Komárom környékén van akinek van ilyen olvasója??!!)

2, motorolaj: tegyünk pontot a végére, a 2.0TDCI-be milyen olaj kell? Melyik az ami a legjobb a motornak, és a költséges alkatrészeknek? Milyen gyakorisággal kell olajat és szűrőt cserélni az autóban?

3, 2T téma...milyen gyakran és milyen adalékot érdemes önteni az üzemanyagba? tankolás előtt kell beleönteni-majd rátankolni, vagy tankolok-és utána ráöntöm az adalékot?! Illetve ha beleöntöm az egész adagot 30-35 literhez, az árthat a motornak?

4, van olyan a Tecsóba, hogy injektor tisztító...érdemes használni? érdemes a tankba beleönteni? Ezt az tisztítót lehet a 2T-vel együtt használni? Magyarul ebből is öntök a tankhoz, meg abból is Smiley

Köszönöm szépen a válaszotokat!
Naplózva
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #37606 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 09:20:07 »

Annyi de annyi szó esett már itt dolgokról, hogy szeretnék valakitől egy összesítő és egyértelmű választ kapni, 1 üzenetben Smiley

Van pár kérdés amit kb 15-20 oldalban van "kitárgyalva".
1, Ha valakinek az autójában villog a malacfarok egyszer...és leáll, akkor az mindig rossznak tekinthető onnantól kezdve?! Akkor mindig, minden alkalommal kellene, hogy vészüzembe tegye az autót? vagy ennek a gyakorisága, intenzitása mitől függ? Ha vészüzem lép fel, akkor az injektor hiba, vagy inkább magasnyomású hibára utaló dolog?
( tudom, hogy hibakódot kell olvasni, Komárom környékén van akinek van ilyen olvasója??!!)

2, motorolaj: tegyünk pontot a végére, a 2.0TDCI-be milyen olaj kell? Melyik az ami a legjobb a motornak, és a költséges alkatrészeknek? Milyen gyakorisággal kell olajat és szűrőt cserélni az autóban?

3, 2T téma...milyen gyakran és milyen adalékot érdemes önteni az üzemanyagba? tankolás előtt kell beleönteni-majd rátankolni, vagy tankolok-és utána ráöntöm az adalékot?! Illetve ha beleöntöm az egész adagot 30-35 literhez, az árthat a motornak?

4, van olyan a Tecsóba, hogy injektor tisztító...érdemes használni? érdemes a tankba beleönteni? Ezt az tisztítót lehet a 2T-vel együtt használni? Magyarul ebből is öntök a tankhoz, meg abból is Smiley

Köszönöm szépen a válaszotokat!

Nem véletlenül van kitárgyalva annyi oldalon keresztül Wink
1. a Malckfarok és társai nem véletlenül gyúlnak ki, ha nem is rossz, egy kiolvasást megér mi dobta a hibakódot. (TC-n volt egy cikk, egy BMW M6-os Érd felé dobott egy sárga hibát az idióta tulaj nyomta neki tovább, aztán a BMW besértődött...)
2. Legjobb olaj kicsit hitvallás kérdése, kinyitod a kézikönyvet és ami le van írva azt öntsd bele, de le lett írva 5W30 a belevaló gyári olaj.
3. Erre életben nem kapsz jó választ, aki hisz benne beleteszi, aki nem az nem. Spec sosem használtam még egy dízelem se halt bele, viszont lehet kellene és nem füstölne annyit, passz...
4. ha jó minőségű üzemanyagot használsz és jársz autópályán azért néha-néha, akkor nem szükséges...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37607 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 11:44:05 »

Annyi de annyi szó esett már itt dolgokról, hogy szeretnék valakitől egy összesítő és egyértelmű választ kapni, 1 üzenetben Smiley

Van pár kérdés amit kb 15-20 oldalban van "kitárgyalva".
1, Ha valakinek az autójában villog a malacfarok egyszer...és leáll, akkor az mindig rossznak tekinthető onnantól kezdve?! Akkor mindig, minden alkalommal kellene, hogy vészüzembe tegye az autót? vagy ennek a gyakorisága, intenzitása mitől függ? Ha vészüzem lép fel, akkor az injektor hiba, vagy inkább magasnyomású hibára utaló dolog?
( tudom, hogy hibakódot kell olvasni, Komárom környékén van akinek van ilyen olvasója??!!)

2, motorolaj: tegyünk pontot a végére, a 2.0TDCI-be milyen olaj kell? Melyik az ami a legjobb a motornak, és a költséges alkatrészeknek? Milyen gyakorisággal kell olajat és szűrőt cserélni az autóban?

3, 2T téma...milyen gyakran és milyen adalékot érdemes önteni az üzemanyagba? tankolás előtt kell beleönteni-majd rátankolni, vagy tankolok-és utána ráöntöm az adalékot?! Illetve ha beleöntöm az egész adagot 30-35 literhez, az árthat a motornak?

4, van olyan a Tecsóba, hogy injektor tisztító...érdemes használni? érdemes a tankba beleönteni? Ezt az tisztítót lehet a 2T-vel együtt használni? Magyarul ebből is öntök a tankhoz, meg abból is Smiley

Köszönöm szépen a válaszotokat!
1) igen (számítani kell rá, hogy előjön máskor is), nem, nincs (hibaoktól függ), nem biztos, hogy injektor vagy cr pumpa. Van hozzá hivatalos (ford) hibakeresési leírás, azon kell végigmenni, abból jó eséllyel kiderül. Az általános P0251-es hibakód csak annyit jelent, hogy az aktuális üzemanyag nyomás eltér (felfelé v. lefelé) az adott üzemállapothoz (terhelés,fordulatszám, motorhőmérséklet, gázpedál állás, sebességfokozat) előírttól (a gyári határértékeken túli eltérés). Tekintve a nagynyomású rendszer összetettségét, ennek mechanikai, elektronikai oka lehet.

2) 5W30, ami a leírásban lévő szabványoknak megfelel. Az 5w30-nak jó a viszkozitása a turbóhoz, olajos feszítőhöz. A gyári periódus 20eKm (TDCi, FMBA, 2004-es évjáratnál), de ha sok a hidegüzem, rövid út, városi használat, érdemes 10eKm-re (max 1 évre) levinni (üzemóra jellegű használat)
3) gyárilag nem kell a 2T, azonban többen esküsznek rá. Az enyémen nem okozott különbséget. Megbízható, nem pancsolt üzemanyagot áruló kút többet ér szerintem.
4) lehet használni, de csak CR dízelbe valót. Ha jó a rendszer, nem kell bele, ha már valami tünet van, akkor meg nem érdemes tőle csodát várni.
(kb az egész tdci topic erről szól....)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37608 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 13:07:43 »

1) igen (számítani kell rá, hogy előjön máskor is), nem, nincs (hibaoktól függ), nem biztos, hogy injektor vagy cr pumpa. Van hozzá hivatalos (ford) hibakeresési leírás, azon kell végigmenni, abból jó eséllyel kiderül. Az általános P0251-es hibakód csak annyit jelent, hogy az aktuális üzemanyag nyomás eltér (felfelé v. lefelé) az adott üzemállapothoz (terhelés,fordulatszám, motorhőmérséklet, gázpedál állás, sebességfokozat) előírttól (a gyári határértékeken túli eltérés). Tekintve a nagynyomású rendszer összetettségét, ennek mechanikai, elektronikai oka lehet.

2) 5W30, ami a leírásban lévő szabványoknak megfelel. Az 5w30-nak jó a viszkozitása a turbóhoz, olajos feszítőhöz. A gyári periódus 20eKm (TDCi, FMBA, 2004-es évjáratnál), de ha sok a hidegüzem, rövid út, városi használat, érdemes 10eKm-re (max 1 évre) levinni (üzemóra jellegű használat)
3) gyárilag nem kell a 2T, azonban többen esküsznek rá. Az enyémen nem okozott különbséget. Megbízható, nem pancsolt üzemanyagot áruló kút többet ér szerintem.
4) lehet használni, de csak CR dízelbe valót. Ha jó a rendszer, nem kell bele, ha már valami tünet van, akkor meg nem érdemes tőle csodát várni.
(kb az egész tdci topic erről szól....)

Eléggé egyértelmű válasz volt a kérdésre (kérdésekre)! worship taps eljen
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37609 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 13:45:14 »

sziasztok segitseget kernek toletek mien olajat rakjak  ford mondeo mk3 2002 kiadasu 1998 diesel 96 kw os motor es a motor mos lesz ujba gyuruzve es felujitot turbo szeritetek mejik a legjobb olaj bele?

én 75w80 alatt nem raknék bele. főleg, hogy "újba van gyűrűzve" falbav falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37610 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 14:57:41 »

75 w 80 alaj az tul vastag szerintem az nagyon vastag es nem jo a ford formula f 10w30 at fogom  hasznalni de azert kosz
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37611 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 15:00:10 »

meg ha ujba gyurozve van  akoris jo a ford formula f10w30 as???
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #37612 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 15:26:43 »

meg ha ujba gyurozve van  akoris jo a ford formula f10w30 as???
Hahóó... vigyor3 mi végig 5W-30 ról beszéltünk felejtsd már el azt a 10W-30-at ... vigyor3 worship
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37613 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 15:44:41 »

Hahóó... vigyor3 mi végig 5W-30 ról beszéltünk felejtsd már el azt a 10W-30-at ... vigyor3 worship
ááá, hagyd rá. majd amikor másodjára is beáll a motorja az okos olajválasztás miatt, akkor majd rájön, hogy fordíva ült a fotelban.  taps taps csak azt nem szoktam érteni, hogyha valaki ennyire okos és tapasztalt, akkor minek jön kérdezni? és amikor mondják neki, hogy mi kéne bele, akkor is fújja tovább a saját hülyeségét falbav falbav

a vicc, hogy a tdci-m órájában ~340ekm van, ennyit a magyarországi használt dízelek 90%-ának órája kb sose fog mutatni, és még csak nem is kopik az 5w30 olaj, pedig automata, ami 2000 alatt nem sokat használja a motort, nagy részét 3000körül tartja és padlón vígan beleforgatja 4600-4700ba is. na mind, ezt mi sose fogjuk megérteni szerintem vigyor3 vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #37614 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 16:01:31 »

 falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37615 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 16:25:39 »

ja bocs 5w 30 at akartam irni elirtam koszi a valaszt mindenkitol es az 5w 30 at fogom teni de az egyik aszt irta 75 w80 alat nem tene arra irtam hogy nem hinem hogy jo lenne a 75w80 as olaj
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #37616 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 17:59:39 »

ááá, hagyd rá. majd amikor másodjára is beáll a motorja az okos olajválasztás miatt, akkor majd rájön, hogy fordíva ült a fotelban.  taps taps csak azt nem szoktam érteni, hogyha valaki ennyire okos és tapasztalt, akkor minek jön kérdezni? és amikor mondják neki, hogy mi kéne bele, akkor is fújja tovább a saját hülyeségét falbav falbav

a vicc, hogy a tdci-m órájában ~340ekm van, ennyit a magyarországi használt dízelek 90%-ának órája kb sose fog mutatni, és még csak nem is kopik az 5w30 olaj, pedig automata, ami 2000 alatt nem sokat használja a motort, nagy részét 3000körül tartja és padlón vígan beleforgatja 4600-4700ba is. na mind, ezt mi sose fogjuk megérteni szerintem vigyor3 vigyor3

Nem csak az a lényeg, hogy mennyit mutat az óra...hanem, hogy mennyi mindent kellett cserélni már Smiley
És az, hogy nem kopik az olaj, mit jelent? Attól még tönkre mehet más..a magasnyomású, turbó, injektor.  Undecided
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37617 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 08:46:50 »

Annyi de annyi szó esett már itt dolgokról, hogy szeretnék valakitől egy összesítő és egyértelmű választ kapni, 1 üzenetben Smiley

Van pár kérdés amit kb 15-20 oldalban van "kitárgyalva".
1, Ha valakinek az autójában villog a malacfarok egyszer...és leáll, akkor az mindig rossznak tekinthető onnantól kezdve?! Akkor mindig, minden alkalommal kellene, hogy vészüzembe tegye az autót? vagy ennek a gyakorisága, intenzitása mitől függ? Ha vészüzem lép fel, akkor az injektor hiba, vagy inkább magasnyomású hibára utaló dolog?
( tudom, hogy hibakódot kell olvasni, Komárom környékén van akinek van ilyen olvasója??!!)

2, motorolaj: tegyünk pontot a végére, a 2.0TDCI-be milyen olaj kell? Melyik az ami a legjobb a motornak, és a költséges alkatrészeknek? Milyen gyakorisággal kell olajat és szűrőt cserélni az autóban?

3, 2T téma...milyen gyakran és milyen adalékot érdemes önteni az üzemanyagba? tankolás előtt kell beleönteni-majd rátankolni, vagy tankolok-és utána ráöntöm az adalékot?! Illetve ha beleöntöm az egész adagot 30-35 literhez, az árthat a motornak?

4, van olyan a Tecsóba, hogy injektor tisztító...érdemes használni? érdemes a tankba beleönteni? Ezt az tisztítót lehet a 2T-vel együtt használni? Magyarul ebből is öntök a tankhoz, meg abból is Smiley

Köszönöm szépen a válaszotokat!

1. Akármitől is lehetett, ezért kell kódot olvasni. Az viszont biztos, hogy ha baja van az autónak, akkor vissza fog jönni a villogás.

2. Ford Formula 5w30. Ennyi és nem több. Drágábbat lehet, de felesleges, olcsóbbat is, de az meg egyértelműen marhaság.

3. Hit kérdése. Dízel porlasztós ismerős szerint még nem bizonyított, hogy árt neki. vigyor3

4. Tecsósat nem. De Protec (majd megmondják, abból melyik kell) vagy pl. Liqui Moly LM1973 nem árt időnként. Egyfolytában nem kell, de 10-15-20 ezrenként egyszer-egyszer nem árt neki.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #37618 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 09:35:43 »

1. Akármitől is lehetett, ezért kell kódot olvasni. Az viszont biztos, hogy ha baja van az autónak, akkor vissza fog jönni a villogás.

2. Ford Formula 5w30. Ennyi és nem több. Drágábbat lehet, de felesleges, olcsóbbat is, de az meg egyértelműen marhaság.

3. Hit kérdése. Dízel porlasztós ismerős szerint még nem bizonyított, hogy árt neki. vigyor3

4. Tecsósat nem. De Protec (majd megmondják, abból melyik kell) vagy pl. Liqui Moly LM1973 nem árt időnként. Egyfolytában nem kell, de 10-15-20 ezrenként egyszer-egyszer nem árt neki.

AndyA

 worship
Naplózva
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37619 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 10:01:39 »

1. Akármitől is lehetett, ezért kell kódot olvasni. Az viszont biztos, hogy ha baja van az autónak, akkor vissza fog jönni a villogás.

2. Ford Formula 5w30. Ennyi és nem több. Drágábbat lehet, de felesleges, olcsóbbat is, de az meg egyértelműen marhaság.

3. Hit kérdése. Dízel porlasztós ismerős szerint még nem bizonyított, hogy árt neki. vigyor3

4. Tecsósat nem. De Protec (majd megmondják, abból melyik kell) vagy pl. Liqui Moly LM1973 nem árt időnként. Egyfolytában nem kell, de 10-15-20 ezrenként egyszer-egyszer nem árt neki.

AndyA

Tömör ,gyönyör a válasz!  Wink ezek után ha kérdés merülne fel e téren,akkor csak linkelnünk kell eme hozzászólást. smile
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37620 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 17:00:28 »

koszonom szepen aszt fogom rakni a ford formula f 5w30 ast
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37621 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 21:19:22 »

Sziasztok!

Egy újabb hibajelenségre keresem a magyarázatot.

Van olyan, hogy hideg állapotban egyenetlen az alapjárat illetve olyan érzés mintha kihagyna néha egy henger és érezni a kasztnin, hogy ráng a motor. Ha bemelegszik akkor semmi gondja nincs.

De nem mindig csinálja és nem mindig ugyanúgy. Ma figyeltem a jelenséget.
Elindítottam az autót, kiálltam a garázsból eddig semmi remegés, kihagyás. Ahogy megállok a garázs előtt, tehát az autó nem mozdul 1-2 másodperc múlva elkezdi a kihagyást. Ma kiszálltam és figyeltem, hogy füstöl-e de semmi füst nincs, tehát nem hagy ki a motor.
Elindulok, elmegyek a kapuig semmi kihagyás, közben üresben gurulok semmi kihagyás, megállok a kapunál megint elkezd kihagyni.

Azt figyeltem meg, hogy álló helyben amikor kihagy egy picit nyomok neki gázt és megszűnik a kihagyás.  Néztem diagnosztikával az alapjáratot és a hideg alapjárat nem éri el a 800-at. Olyan 780-790 es értéken ugrál. Ha gázzal felemelem 800-ra akkor a remegés megszűnik.

A kérdésem, hogy mi lehet a gond? illetve az ECU mi alapján állítja be az alapjáratot? Lehet, hogy valami jeladó vagy érzékelő nem jó? és ezért nem tudja beállítani 800-ra az alapjáratot?

Amiket néztem eddig:
-Légtömegmérő kipucolva, alsó érzékelő, ami az intercooler után van kipucolva
-generátor lekötött állapotban tesztelve
-az összes elektromos csatlakozás ami van a motoron és a közelében befújva wd40-el.
-hozamszabályzó szelep kicserélve
-gázolaj nem folyik sehol
-porlasztók elvileg jók diagnosztikával nézve
-EGR ledugózva
-gázpedál kicserélve

Ha valaki találkozott már hasonló jelenséggel legyen szíves ossza meg velem a tapasztalatot.

Egyébként az alapjáratot hogy lehet állítani? Csiptuningos ember tud rajta állítani? Vagy Viktor is meg tudja oldani?

Köszönöm a segítséget!  worship worship worship

Üdv mindenkinek: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #37622 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 21:53:15 »

Sziasztok!

Tegnap óta egy produkálja a következőt a kocsim (2004.6. - 2.0 TDCi, 130 LE): kb 1500-as fordulat fölött, egyenletes tempónál (tempómattal is!) meg-meg torpan a motor (alacsonyabb fokozatban jobban érzékelhető). Ezt kb 1.5-2 másodperces ciklussal teszi. Ha gyorsítok nem érzékelhető, motorféknél szintén nem érzékelhető. Klima kiakpcsolt állapotában is produkálja. A kocsi nem füstől, hibajel nincs a műszerfalon.

Egyszer már csinált hasonlót, de akkor motorféknél is megvotl és a lámpák is vibráltak. Generátor csere oldotta meg a problémát.

Most visoznt nincs konkrét ötletem, hogy mi okozhatja. Eddigi tipjeim:
- turbó cső lyuk -> már volt ilyen estem és akkor feket füst volt gyorsításnál és az erő is elment a motorból
- döglödő turbó?
- MAP szenzor probléma? (pl elektromos csatlakozás kontakt hibás?)
- EGR szelep (EGR nincs ledugózva, vákuum-elektromos hibrid)?

Szerintetek merre induljak el a keresgéléssel?

Köszi

schnee
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37623 Dátum: 2015.08.04 kedd, 12:33:35 »

Sziasztok!

Tegnap óta egy produkálja a következőt a kocsim (2004.6. - 2.0 TDCi, 130 LE): kb 1500-as fordulat fölött, egyenletes tempónál (tempómattal is!) meg-meg torpan a motor (alacsonyabb fokozatban jobban érzékelhető). Ezt kb 1.5-2 másodperces ciklussal teszi. Ha gyorsítok nem érzékelhető, motorféknél szintén nem érzékelhető. Klima kiakpcsolt állapotában is produkálja. A kocsi nem füstől, hibajel nincs a műszerfalon.

Egyszer már csinált hasonlót, de akkor motorféknél is megvotl és a lámpák is vibráltak. Generátor csere oldotta meg a problémát.

Most visoznt nincs konkrét ötletem, hogy mi okozhatja. Eddigi tipjeim:
- turbó cső lyuk -> már volt ilyen estem és akkor feket füst volt gyorsításnál és az erő is elment a motorból
- döglödő turbó?
- MAP szenzor probléma? (pl elektromos csatlakozás kontakt hibás?)
- EGR szelep (EGR nincs ledugózva, vákuum-elektromos hibrid)?

Szerintetek merre induljak el a keresgéléssel?

Köszi

schnee
Hibajel nincs a műszerfalon ,attól még egy hiba olvasást meg ejthetnél.Abból már többet tudnak mondani a fiuk.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37624 Dátum: 2015.08.04 kedd, 12:39:56 »

Sziasztok!

Tegnap óta egy produkálja a következőt a kocsim (2004.6. - 2.0 TDCi, 130 LE): kb 1500-as fordulat fölött, egyenletes tempónál (tempómattal is!) meg-meg torpan a motor (alacsonyabb fokozatban jobban érzékelhető). Ezt kb 1.5-2 másodperces ciklussal teszi. Ha gyorsítok nem érzékelhető, motorféknél szintén nem érzékelhető. Klima kiakpcsolt állapotában is produkálja. A kocsi nem füstől, hibajel nincs a műszerfalon.

Egyszer már csinált hasonlót, de akkor motorféknél is megvotl és a lámpák is vibráltak. Generátor csere oldotta meg a problémát.

Most visoznt nincs konkrét ötletem, hogy mi okozhatja. Eddigi tipjeim:
- turbó cső lyuk -> már volt ilyen estem és akkor feket füst volt gyorsításnál és az erő is elment a motorból
- döglödő turbó?
- MAP szenzor probléma? (pl elektromos csatlakozás kontakt hibás?)
- EGR szelep (EGR nincs ledugózva, vákuum-elektromos hibrid)?

Szerintetek merre induljak el a keresgéléssel?

Köszi

schnee
ha még nem volt sw frissítése,én azzal kezdeném.pont ezt küszöböli ki az update.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lilluska178
Vendég
« Új hozzászólás #37625 Dátum: 2015.08.04 kedd, 12:57:26 »

Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon, az interneten hallottam, hogy itt sok segítséget kaphatok a problémás kérdésekkel kapcsolatban.
Egy 2003-as 2.0 tdci 130LE automata váltós mondeonk van.
A problémánk az lenne a kocsival, hogy menet közben nagyobb gázadásnál ( az utóbbi időben már mindehogyan is előfordult nagy sebesség , kis sebesség közben, egyenletes temponál Smiley ezután elkezd kicsit rángatni az autó, majd kigyullad az izzításjelző, ezután az erőt elveszti a kocsi, majd leáll vagy nem , ahogy kedve tartja Smiley
Hónapok óta szervízről szervízre járunk, ami hibakódot kiadott mindent megcsináltattunk ( porlasztókat mind a 4-et felújíttattuk, nagynyomású szivattyút felújíttattuk,ezután tankot, csöveket kimosattuk; turbó ki lett tisztítva; cmp jeladó kicserélve; üzemanyag mennyiség szabályozó szelep kicserélve továbbá megvétel után a szokásos teendőket elvégeztük olajcsere, szűrőcsere....stb. )
És most megállt a tudomány Ford szervízben is voltunk már, ott produkálta is a problémát diagnosztika közben, amit kellett megint kicseréltük, de sajnos még ezután is fennáll a jelenség
A segítségeteket szeretném kérni, hátha van nektek még ötletetek, vagy valami kimaradt.

Köszönettel,
Ternyák Lilla
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #37626 Dátum: 2015.08.04 kedd, 13:12:55 »

Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon, az interneten hallottam, hogy itt sok segítséget kaphatok a problémás kérdésekkel kapcsolatban.
Egy 2003-as 2.0 tdci 130LE automata váltós mondeonk van.
A problémánk az lenne a kocsival, hogy menet közben nagyobb gázadásnál ( az utóbbi időben már mindehogyan is előfordult nagy sebesség , kis sebesség közben, egyenletes temponál Smiley ezután elkezd kicsit rángatni az autó, majd kigyullad az izzításjelző, ezután az erőt elveszti a kocsi, majd leáll vagy nem , ahogy kedve tartja Smiley
Hónapok óta szervízről szervízre járunk, ami hibakódot kiadott mindent megcsináltattunk ( porlasztókat mind a 4-et felújíttattuk, nagynyomású szivattyút felújíttattuk,ezután tankot, csöveket kimosattuk; turbó ki lett tisztítva; cmp jeladó kicserélve; üzemanyag mennyiség szabályozó szelep kicserélve továbbá megvétel után a szokásos teendőket elvégeztük olajcsere, szűrőcsere....stb. )
És most megállt a tudomány Ford szervízben is voltunk már, ott produkálta is a problémát diagnosztika közben, amit kellett megint kicseréltük, de sajnos még ezután is fennáll a jelenség
A segítségeteket szeretném kérni, hátha van nektek még ötletetek, vagy valami kimaradt.

Köszönettel,
Ternyák Lilla

A hűtő ventilátor tökéletesen dolgozik? A víz hőmérséklete nem ugrik meg hirtelen?- csak egy pár gondolat.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37627 Dátum: 2015.08.04 kedd, 13:13:40 »

Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon, az interneten hallottam, hogy itt sok segítséget kaphatok a problémás kérdésekkel kapcsolatban.
Egy 2003-as 2.0 tdci 130LE automata váltós mondeonk van.
A problémánk az lenne a kocsival, hogy menet közben nagyobb gázadásnál ( az utóbbi időben már mindehogyan is előfordult nagy sebesség , kis sebesség közben, egyenletes temponál Smiley ezután elkezd kicsit rángatni az autó, majd kigyullad az izzításjelző, ezután az erőt elveszti a kocsi, majd leáll vagy nem , ahogy kedve tartja Smiley
Hónapok óta szervízről szervízre járunk, ami hibakódot kiadott mindent megcsináltattunk ( porlasztókat mind a 4-et felújíttattuk, nagynyomású szivattyút felújíttattuk,ezután tankot, csöveket kimosattuk; turbó ki lett tisztítva; cmp jeladó kicserélve; üzemanyag mennyiség szabályozó szelep kicserélve továbbá megvétel után a szokásos teendőket elvégeztük olajcsere, szűrőcsere....stb. )
És most megállt a tudomány Ford szervízben is voltunk már, ott produkálta is a problémát diagnosztika közben, amit kellett megint kicseréltük, de sajnos még ezután is fennáll a jelenség
A segítségeteket szeretném kérni, hátha van nektek még ötletetek, vagy valami kimaradt.

Köszönettel,
Ternyák Lilla
Szia Lilla!-Itt biztos,hogy kapsz választ a kérdéseidre.Egy független hibakód olvasást kéne csinál(tat)ni.Arra célzok,hogy minden kódot tudjunk,főleg a fiuk a fórumon,mert vannak nálam okosabbak. vigyor3
És evvel fenn maradó lehetőség(ek) ki lesznek zárva. Elsőre arra gondolok,hogy turbó cső lyukas.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37628 Dátum: 2015.08.04 kedd, 13:59:13 »

Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon, az interneten hallottam, hogy itt sok segítséget kaphatok a problémás kérdésekkel kapcsolatban.
Egy 2003-as 2.0 tdci 130LE automata váltós mondeonk van.
A problémánk az lenne a kocsival, hogy menet közben nagyobb gázadásnál ( az utóbbi időben már mindehogyan is előfordult nagy sebesség , kis sebesség közben, egyenletes temponál Smiley ezután elkezd kicsit rángatni az autó, majd kigyullad az izzításjelző, ezután az erőt elveszti a kocsi, majd leáll vagy nem , ahogy kedve tartja Smiley
Hónapok óta szervízről szervízre járunk, ami hibakódot kiadott mindent megcsináltattunk ( porlasztókat mind a 4-et felújíttattuk, nagynyomású szivattyút felújíttattuk,ezután tankot, csöveket kimosattuk; turbó ki lett tisztítva; cmp jeladó kicserélve; üzemanyag mennyiség szabályozó szelep kicserélve továbbá megvétel után a szokásos teendőket elvégeztük olajcsere, szűrőcsere....stb. )
És most megállt a tudomány Ford szervízben is voltunk már, ott produkálta is a problémát diagnosztika közben, amit kellett megint kicseréltük, de sajnos még ezután is fennáll a jelenség
A segítségeteket szeretném kérni, hátha van nektek még ötletetek, vagy valami kimaradt.

Köszönettel,
Ternyák Lilla
ha a turbó elektromos,akkor az is okozhatja,de ha vákumos,akkor üzemanyagrendszeri probléma.villogás közben pontos diagnosztika állítható fel-általában,de miután jártatok már szervízben is vele, én megpróbálnám oda visszavinni.

De ingyendiagban talán többen tudunk segíteni,hogy most mi okozhatja.írd meg merre mozogsz,hátha van a közeledban fórumtárs.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lilluska178
Vendég
« Új hozzászólás #37629 Dátum: 2015.08.04 kedd, 15:09:46 »


Sziasztok!

Felhívtam Ford szervízt elkértem a kódokat : P0251 , P1211. Amikor náluk jártunk ezeket dobta ki menet közben miután az izzításjelző kivillant, ekkor tanácsolták, hogy cseréljük ki a tüzelőanyag elosztócső nyomásszabályozó szelepet, és a tüzelőanyag mennyiség szabályozó szelepet Smiley ( munkalapról olvasom) mivel a többit már megcsináltattuk, ami esetleg hibaforrás lehetne ( munkalapról olvasom) , ez megtörtént delphi alkatrészeket rakattunk bele, és még mindig nem jó Sad
Naplózva
lilluska178
Vendég
« Új hozzászólás #37630 Dátum: 2015.08.04 kedd, 15:11:38 »

ha a turbó elektromos,akkor az is okozhatja,de ha vákumos,akkor üzemanyagrendszeri probléma.villogás közben pontos diagnosztika állítható fel-általában,de miután jártatok már szervízben is vele, én megpróbálnám oda visszavinni.

De ingyendiagban talán többen tudunk segíteni,hogy most mi okozhatja.írd meg merre mozogsz,hátha van a közeledban fórumtárs.

Sajnos holnap már megyünk ki Ausztriába, ezért nem leszünk itthon, csak jó lenne megfejteni mi okozhatja, mert elég bosszantó, hogy ennyi pénzt ráköltöttünk , és nem oldódott meg a probléma Sad
Naplózva
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37631 Dátum: 2015.08.04 kedd, 15:14:48 »

Sziasztok!

Felhívtam Ford szervízt elkértem a kódokat : P0251 , P1211. Amikor náluk jártunk ezeket dobta ki menet közben miután az izzításjelző kivillant, ekkor tanácsolták, hogy cseréljük ki a tüzelőanyag elosztócső nyomásszabályozó szelepet, és a tüzelőanyag mennyiség szabályozó szelepet Smiley ( munkalapról olvasom) mivel a többit már megcsináltattuk, ami esetleg hibaforrás lehetne ( munkalapról olvasom) , ez megtörtént delphi alkatrészeket rakattunk bele, és még mindig nem jó Sad
Általános üzemanyag rendszer hiba (DTC P0251)
A TDCI vezérlése P0251-es hibával jelzi, ha a kívánt nyomást nem képes elıállítani
a szivattyú. Ennek többféle oka is lehet, melyrıl az esetlegesen meglévı másik
hibakód ad tájékoztatást. Sárga lámpa kigyullad, és üzemanyag-rendszeri nyomás
hibakódot dob az ecu, motor megáll, rövid várakozás után elindul. Kis odafigyeléssel
olcsó lehet orvosolni ezeket a gondokat.
Keressünk elsı körben gázolajnyomokat, illetve bízzuk szakemberre a levegısödés
feltárását.
További okok lehetnek:
- hiba az alacsony nyomású szakaszban (Go szőrı dugulás vagy levegısödés)
Általános hiba az üzemanyag-rendszeri nyomás probléma, ami lehet egyszerő szőrı
csereérettség, illetve a rosszul összerakott csatlakozások hibája, ahonnan fel tud
levegısödni a szivattyú.
- hiba a magas nyomású szakaszban
Jelentheti a szivattyú, vagy a nyomásszabályzó szelep meghibásodását, a
résolajcsöveknél, ill. a nagynyomású csöveknél lévı szivárgást. A magas nyomású
szakasz ellenırzését bízzuk szakemberre a jellemzıen 600-1200Bar-os nyomás
miatt. A hibaforrás beazonosításához üzemanyag nyomás mérés eredménye
(indításkor, alapjáraton, menet közben) ad támpontot.
- nyomásállítási probléma (DTC P1211, P2291, P2288)
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
lilluska178
Vendég
« Új hozzászólás #37632 Dátum: 2015.08.04 kedd, 15:20:18 »

A hűtő ventilátor tökéletesen dolgozik? A víz hőmérséklete nem ugrik meg hirtelen?- csak egy pár gondolat.

Azt is figyeltük, egyenletes. Ford szervízbe mondták még, hogy a műszerfal elektronikájával is összefügghet . Annyit még kifelejtettem az előbb, hogy miután leállítja az autót, utána azonnali újraindítás után tovább tudok vele haladni.
Naplózva
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37633 Dátum: 2015.08.04 kedd, 15:24:51 »

Azt is figyeltük, egyenletes. Ford szervízbe mondták még, hogy a műszerfal elektronikájával is összefügghet . Annyit még kifelejtettem az előbb, hogy miután leállítja az autót, utána azonnali újraindítás után tovább tudok vele haladni.
Akkor viszont még erre tudok gondolni,hogy CMP (DTC P0340)
A vezérmőtengely-jeladó meghibásodása azonnali motorleállást illetve be nem
indulást okoz.
Ami rossz hír, hogy ez a hiba nagy forgalomban is elıjön, ilyenkor se fék, se szervó,
illetve hol jó, hol nem, a jó hír viszont, hogy sanszos, hogy a motor újbóli
beindítására megjavul, illetve házilag is cserélhetı fillérekbıl. Kb:5000Ft
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #37634 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:09:23 »

Akkor viszont még erre tudok gondolni,hogy CMP (DTC P0340)
A vezérmőtengely-jeladó meghibásodása azonnali motorleállást illetve be nem
indulást okoz.
Ami rossz hír, hogy ez a hiba nagy forgalomban is elıjön, ilyenkor se fék, se szervó,
illetve hol jó, hol nem, a jó hír viszont, hogy sanszos, hogy a motor újbóli
beindítására megjavul, illetve házilag is cserélhetı fillérekbıl. Kb:5000Ft

Azt írta már h, ki lett cserélve a CMP jeladó. De az nem jelenti azt h, nem lehet az a hibás.
Esetleg gyártási hibás....   szomoru1
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37635 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:28:59 »

sziasztok segicseget szeretnek kerni toletek van egy ford mondeo 2002 evjarat mk3 2.0 tdci 131 lovas autom aminek most csereltem motrot mert a masik motornak ami bene volt a blokjat kiute a hajtokar allitolag azert mert az egyikk hajtokar csapagy szarament vetem egy masik ugyanijen motrot es bele tetetem 2 db turbot tonkre tet a turbo tengely tortek szet bene utana elvitem javitani az egyik turbot felis ujitotak meg minden es aszt montak a turbo javitoba hogy nyomja az olajat a motor a turbo gegenek es ot nem szabad olajat nyomjon azert ment tonkre 2 turbo es igazuk is volt begyujtotuk a motrot turbo nelkul es nyomta az olajat kopte a motor igy hat kibontatuk es aszt monta a szerelo hogy meg kel gyurumert levan ragadva a dugatyu es atol nyomta az olajat

kibontota a motrot es aszt vete eszre hogy az egyyik hajtokar csapajgy kezdi megadni magat valami nem jo a csapajgyon aszt monta kikel cserelni a csapajgyakat aszt monta a szerelo hogy szerinte a mondeoknak betegseguk eza csapajgy mert a masik motoris azert uthete ki a blokkot a hajtokar csapajgytol aszmonta kilesz cserelve es nem lesz gond aval tobet es motorralse semi baj nem lesz de megis felek hogy nehogy valami gond legyen a motoral szerintetek vane agodalomra okom vagy erdemese megtartanom eszt az autot velemenyeteket kernem vagy veletek fordulte elo ijesmi baj? aszt monta a szerelo ne adjam el az autot mer most tudom hogy rendbe van es huje lenek ha most eladnam szerintetek mit tegyek szeretem eszt az autot de mar felek hogy megin baja lesz felol

elore is koszi a valaszokat
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.04 kedd, 19:34:02 írta szabika9393 » Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #37636 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:36:54 »

sziasztok segicseget szeretnek kerni toletek van egy ford mondeo 2002 evjarat mk3 2.0 tdci 131 lovas autom aminek most csereltem motrot mert a masik motornak ami bene volt a blokjat kiute a hajtokar allitolag azert mert az egyikk hajtokar csapagy szarament vetem egy masik ugyanijen motrot es bele tetetem 2 db turbot tonkre tet a turbo tengely tortek szet bene utana elvitem javitani az egyik turbot felis ujitotak meg minden es aszt montak a turbo javitoba hogy nyomja az olajat a motor a turbo gegenek es ot nem szabad olajat nyomjon azert ment tonkre 2 turbo es igazuk is volt begyujtotuk a motrot turbo nelkul es nyomta az olajat kopte a motor igy hat kibontatuk es aszt monta a szerelo hogy meg kel gyurumert levan ragadva a dugatyu es atol nyomta az olajat

kibontota a motrot es aszt vete eszre hogy az egyyik hajtokar csapajgy kezdi megadni magat valami nem jo a csapajgyon aszt monta kikel cserelni a csapajgyakat aszt monta a szerelo hogy szerinte a mondeoknak betegseguk eza csapajgy mert a masik motoris azert uthete ki a blokkot a hajtokar csapajgytol aszmonta kilesz cserelve es nem lesz gond aval tobet es motorralse semi baj nem lesz de megis felek hogy nehogy valami gond legyen a motoral szerintetek vane agodalomra okom vagy erdemese megtartanom eszt az autot velemenyeteket kernem vagy veletek fordulte elo ijesmi baj? aszt monta a szerelo ne adjam el az autot mer most tudom hogy rendbe van es huje lenek ha most eladnam szerintetek mit tegyek szeretem eszt az autot de mar felek hogy megin baja lesz felol

elore is koszi a valaszokat

A helyedben nem aggódnék. Érdemes megtartani.
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37637 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:47:06 »

A helyedben nem aggódnék. Érdemes megtartani.
koszi mar felek tole 1 honapja vetem az autot igy motor hibason vetem az autot es az egyik turboval mentem kb 5 km metert es megata magat a masadik turboval mentem kb 60 km tert azis megata magat etol a motor problematol holnapra lesz kesz uj turbo lesz bene es felujitot motor nemtudom meg lesze gondom vele
Naplózva
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37638 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:51:04 »

sziasztok segicseget szeretnek kerni toletek van egy ford mondeo 2002 evjarat mk3 2.0 tdci 131 lovas autom aminek most csereltem motrot mert a masik motornak ami bene volt a blokjat kiute a hajtokar allitolag azert mert az egyikk hajtokar csapagy szarament vetem egy masik ugyanijen motrot es bele tetetem 2 db turbot tonkre tet a turbo tengely tortek szet bene utana elvitem javitani az egyik turbot felis ujitotak meg minden es aszt montak a turbo javitoba hogy nyomja az olajat a motor a turbo gegenek es ot nem szabad olajat nyomjon azert ment tonkre 2 turbo es igazuk is volt begyujtotuk a motrot turbo nelkul es nyomta az olajat kopte a motor igy hat kibontatuk es aszt monta a szerelo hogy meg kel gyurumert levan ragadva a dugatyu es atol nyomta az olajat

kibontota a motrot es aszt vete eszre hogy az egyyik hajtokar csapajgy kezdi megadni magat valami nem jo a csapajgyon aszt monta kikel cserelni a csapajgyakat aszt monta a szerelo hogy szerinte a mondeoknak betegseguk eza csapajgy mert a masik motoris azert uthete ki a blokkot a hajtokar csapajgytol aszmonta kilesz cserelve es nem lesz gond aval tobet es motorralse semi baj nem lesz de megis felek hogy nehogy valami gond legyen a motoral szerintetek vane agodalomra okom vagy erdemese megtartanom eszt az autot velemenyeteket kernem vagy veletek fordulte elo ijesmi baj? aszt monta a szerelo ne adjam el az autot mer most tudom hogy rendbe van es huje lenek ha most eladnam szerintetek mit tegyek szeretem eszt az autot de mar felek hogy megin baja lesz felol

elore is koszi a valaszokat
Ezek után már ne ad el.Abban igaza van a szerelődnek,hogy tudod mi lett rajta megjavítva,kicserélve.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37639 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:54:23 »

Azt írta már h, ki lett cserélve a CMP jeladó. De az nem jelenti azt h, nem lehet az a hibás.
Esetleg gyártási hibás....   szomoru1

Tudom,hogy kicserélték neki de a hiba újfent meg maradt.  szomoru1 Azért írtam azt amit írtam.Más ötletem nem maradt
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37640 Dátum: 2015.08.04 kedd, 19:58:05 »

Tudom,hogy kicserélték neki de a hiba újfent meg maradt.  szomoru1 Azért írtam azt amit írtam.Más ötletem nem maradt
ja koszonom szepen mar bele vagyok betegedve
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37641 Dátum: 2015.08.04 kedd, 20:10:55 »

ja koszonom szepen mar bele vagyok betegedve
kicserelem a dugatyu gyuruket a hajtokar csapajgyakat a hengerfejet es hengerfely pakolas lesz cserelve ja es olaj es felujitot turbo meg masvalamit kelene e cserejek a motorba?
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37642 Dátum: 2015.08.04 kedd, 20:46:09 »

kicserelem a dugatyu gyuruket a hajtokar csapajgyakat a hengerfejet es hengerfely pakolas lesz cserelve ja es olaj es felujitot turbo meg masvalamit kelene e cserejek a motorba?

Én még az olajszivattyút is kicserélném a helyedben. A turbó csak akkor mehet tönkre ilyen rövid idő alatt ha nem kap olajat.

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37643 Dátum: 2015.08.04 kedd, 20:50:07 »

Sziasztok!

Felhívtam Ford szervízt elkértem a kódokat : P0251 , P1211. Amikor náluk jártunk ezeket dobta ki menet közben miután az izzításjelző kivillant, ekkor tanácsolták, hogy cseréljük ki a tüzelőanyag elosztócső nyomásszabályozó szelepet, és a tüzelőanyag mennyiség szabályozó szelepet Smiley ( munkalapról olvasom) mivel a többit már megcsináltattuk, ami esetleg hibaforrás lehetne ( munkalapról olvasom) , ez megtörtént delphi alkatrészeket rakattunk bele, és még mindig nem jó Sad
A P1211 azért van, mert több P0251-es hibajelzés van/volt. A P0251  kóddal kell foglalkozni, ami meg azt jelenti, hogy az aktuális üzemállapothoz elvárt üzemanyag nyomás nem jött létre a rendszerben (vagy magasabb, vagy alacsonyabb). Sajnálom, hogy ilyen pénznyelővé vált a gép, gondolom a felsoroltak felülről érintik az 500eFt-ot. Tanulság, hogy a próba-szerencse javítási mód nem vezet sehova.

1) Nem látom cseréltek listáján a résolajcsöveket és a gázolajszűrőt. Mindkettő miatt lehet P0251. Érdemes lenne a hiba jelentkezésekor megállni és átnézni a motorblokk tetejét (a porlasztók környékét) gázolaj nyomokat keresve.
2) a felújítás során kaptak-e új C2I kódot a porlasztók, illetve a kódok bekerültek-e az ECU-ba?
3) Kérdés még, hogy pontosan melyik TDCi-ről van szó. A korai verzióknál (kb facelift előtti) 2db elektronikai egység felelős az üzemanyag rendszer működéséért: ECU és az ICU (alvázszám alapján eldönthető, írd be ide, megnézzük). Ezek közül az ICU a bal első sárvédő mögött van, hajlamos arra, hogy a burkolata megsérüljön, illetve a vezetékelése korrózió/egyéb mechanikai hatás miatt sérüljön (pl. az akku alatti testelés pont korróziója miatt bizonytalanná válik az ICU működése). Nemrég írta nekem egy fórumtárs, hogy kb 1 év szívás és rengeteg szervízlátogatás és pénz után végre megnézték az ICU-t és annak cseréje megoldotta a hasonlóan makacs P0251-es kód esetét (sérült volt).
4) átugrott vezérlés is okozhat ilyen hibát, végső esetben ezt is érdemes lenne mérni.

Én elsődlegesen a porlasztók és a nagynyomású szivattyún kívül keresném a hibát, mivel ezek hibás működésére egyértelmű hibakódok vannak.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37644 Dátum: 2015.08.04 kedd, 21:02:14 »

Én még az olajszivattyút is kicserélném a helyedben. A turbó csak akkor mehet tönkre ilyen rövid idő alatt ha nem kap olajat.

Üdv: Ákos
udv akos azzal nincs gond az olajozasal mertunk olajnyomast es 60 ig ment fol az ora azal nincs gond mint montam aszt monta a szerelo hogy a motor nyomja az olajat a turbo gegenek es ot nem szabadna nyomja az olajat aszt monta meglesz gyuruzve es atol csinalta az olajozast
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37645 Dátum: 2015.08.04 kedd, 21:08:46 »

A P1211 azért van, mert több P0251-es hibajelzés van/volt. A P0251  kóddal kell foglalkozni, ami meg azt jelenti, hogy az aktuális üzemállapothoz elvárt üzemanyag nyomás nem jött létre a rendszerben (vagy magasabb, vagy alacsonyabb). Sajnálom, hogy ilyen pénznyelővé vált a gép, gondolom a felsoroltak felülről érintik az 500eFt-ot. Tanulság, hogy a próba-szerencse javítási mód nem vezet sehova.

1) Nem látom cseréltek listáján a résolajcsöveket és a gázolajszűrőt. Mindkettő miatt lehet P0251. Érdemes lenne a hiba jelentkezésekor megállni és átnézni a motorblokk tetejét (a porlasztók környékét) gázolaj nyomokat keresve.
2) a felújítás során kaptak-e új C2I kódot a porlasztók, illetve a kódok bekerültek-e az ECU-ba?
3) Kérdés még, hogy pontosan melyik TDCi-ről van szó. A korai verzióknál (kb facelift előtti) 2db elektronikai egység felelős az üzemanyag rendszer működéséért: ECU és az ICU (alvázszám alapján eldönthető, írd be ide, megnézzük). Ezek közül az ICU a bal első sárvédő mögött van, hajlamos arra, hogy a burkolata megsérüljön, illetve a vezetékelése korrózió/egyéb mechanikai hatás miatt sérüljön (pl. az akku alatti testelés pont korróziója miatt bizonytalanná válik az ICU működése). Nemrég írta nekem egy fórumtárs, hogy kb 1 év szívás és rengeteg szervízlátogatás és pénz után végre megnézték az ICU-t és annak cseréje megoldotta a hasonlóan makacs P0251-es kód esetét (sérült volt).
4) átugrott vezérlés is okozhat ilyen hibát, végső esetben ezt is érdemes lenne mérni.

Én elsődlegesen a porlasztók és a nagynyomású szivattyún kívül keresném a hibát, mivel ezek hibás működésére egyértelmű hibakódok vannak.

elnezest relhist nekem irta eszt vagy valaki masnak?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37646 Dátum: 2015.08.04 kedd, 21:35:14 »

udv akos azzal nincs gond az olajozasal mertunk olajnyomast es 60 ig ment fol az ora azal nincs gond mint montam aszt monta a szerelo hogy a motor nyomja az olajat a turbo gegenek es ot nem szabadna nyomja az olajat aszt monta meglesz gyuruzve es atol csinalta az olajozast
próbálom követni. A turbó felé nyomnia kell a motornak az olajat, mert különben az történik, ami nálad: olajzás hiányában azonnali turbóhalál.
A kérdés az, hogy vissza is tud-e menni az olaj, tehát mindkét olajcsőnek jónak kell lennie. A fórum közösségében nincs túl sok hajtókar kikönyőklős eset, így ha nálad előfordul, ott vélhetően olajzási gond lesz. Nem értem, a gyűrű hogyan függ össze a turbó olajzásával.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37647 Dátum: 2015.08.04 kedd, 21:35:38 »

elnezest relhist nekem irta eszt vagy valaki masnak?
Lilluska178-nak
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
lilluska178
Vendég
« Új hozzászólás #37648 Dátum: 2015.08.04 kedd, 21:48:16 »

A P1211 azért van, mert több P0251-es hibajelzés van/volt. A P0251  kóddal kell foglalkozni, ami meg azt jelenti, hogy az aktuális üzemállapothoz elvárt üzemanyag nyomás nem jött létre a rendszerben (vagy magasabb, vagy alacsonyabb). Sajnálom, hogy ilyen pénznyelővé vált a gép, gondolom a felsoroltak felülről érintik az 500eFt-ot. Tanulság, hogy a próba-szerencse javítási mód nem vezet sehova.

1) Nem látom cseréltek listáján a résolajcsöveket és a gázolajszűrőt. Mindkettő miatt lehet P0251. Érdemes lenne a hiba jelentkezésekor megállni és átnézni a motorblokk tetejét (a porlasztók környékét) gázolaj nyomokat keresve.
2) a felújítás során kaptak-e új C2I kódot a porlasztók, illetve a kódok bekerültek-e az ECU-ba?
3) Kérdés még, hogy pontosan melyik TDCi-ről van szó. A korai verzióknál (kb facelift előtti) 2db elektronikai egység felelős az üzemanyag rendszer működéséért: ECU és az ICU (alvázszám alapján eldönthető, írd be ide, megnézzük). Ezek közül az ICU a bal első sárvédő mögött van, hajlamos arra, hogy a burkolata megsérüljön, illetve a vezetékelése korrózió/egyéb mechanikai hatás miatt sérüljön (pl. az akku alatti testelés pont korróziója miatt bizonytalanná válik az ICU működése). Nemrég írta nekem egy fórumtárs, hogy kb 1 év szívás és rengeteg szervízlátogatás és pénz után végre megnézték az ICU-t és annak cseréje megoldotta a hasonlóan makacs P0251-es kód esetét (sérült volt).
4) átugrott vezérlés is okozhat ilyen hibát, végső esetben ezt is érdemes lenne mérni.

Én elsődlegesen a porlasztók és a nagynyomású szivattyún kívül keresném a hibát, mivel ezek hibás működésére egyértelmű hibakódok vannak.


Szia!

Igen sajnos a már ráfordított pénzmennyiség miatt is szeretnénk, ha rendbe jönne a kis autónk, és köszönöm a jó ötleteket. Páromat gyorsan felhívtam és megkérdeztem a felsoroltakkal kapcsolatban.
1) Gázolajszűrők cserélve vannak, résolajcsövek rendben.
2) A porlasztók gyári műszerrel lettek felkódolva.
3) Alvázszám : wfowxxgbbw3c54698. Ha jól emlékszem ebben két elektronikai egység van, mert amikor autóvillamossági szakembernél volt, ő erről is beszélt      nekünk.

Én mint laikus , illetve azoknak a tudatában, hogy mik lettek az autón cserélve, felújítva, én is elektronikai hibára gyanakszom.
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37649 Dátum: 2015.08.04 kedd, 22:01:53 »

próbálom követni. A turbó felé nyomnia kell a motornak az olajat, mert különben az történik, ami nálad: olajzás hiányában azonnali turbóhalál.
A kérdés az, hogy vissza is tud-e menni az olaj, tehát mindkét olajcsőnek jónak kell lennie. A fórum közösségében nincs túl sok hajtókar kikönyőklős eset, így ha nálad előfordul, ott vélhetően olajzási gond lesz. Nem értem, a gyűrű hogyan függ össze a turbó olajzásával.
aszt enis tudom hogy kel olajoza a turbot es ez rendbe van mert mertunk olaj nyomast de mint irtam a motor kopi az olajat  turbo nelkul begyujtotuk az autot ratetuk a pompat es kimerte a szerelo 50 folot volt az olajnyomasa de viszont begyujtotuk az autot es motor nagyon elkezte kopni az olajat es ot nem szabadna kopje nyomja az olajat a motor aszt monta a szerelo es aszt monta dugatyu gyuruvel lesz a gond lehet beragatt
Naplózva
Oldalak: 1 ... 746 747 748 749 750 751 752 [753] 754 755 756 757 758 759 760 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.