Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.04 csütörtök, 12:01:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 740 741 742 743 744 745 746 [747] 748 749 750 751 752 753 754 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13858858 alkalommal)
gaborp5 és 47 vendég van a témában
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37300 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 13:19:07 »

Szerintem azért kerreg, mert amíg nem épül fel a nyomás, addig a hidrotökék sem "támasztanak ki" rendesen, és a lánc sem teljesen feszes. Valószínűleg nincs teljesen jól valami a motorban (olajpumpa, vagy valahol elszökik a nyomás ilyesmi).
Tuti ilyen hidrotőke kerregés ez csak akkor erre nem valami más olaj lenne a megoldás?
Vagy cseréljem sűrűbben?
Ha meg elszökne a nyomás akkor lenne olajfogyás is, nem?
Egyébkén ennyit világít a lámpám:

https://youtu.be/_Ep8VnA3ctg
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37301 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 13:22:11 »

Tuti ilyen hidrotőke kerregés ez csak akkor erre nem valami más olaj lenne a megoldás?
Vagy cseréljem sűrűbben?
Ha meg elszökne a nyomás akkor lenne olajfogyás is, nem?
Egyébkén ennyit világít a lámpám:

https://youtu.be/_Ep8VnA3ctg


Az elszökiket nem kifelé értettem, hanem pl kopott csapágyaknál.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37302 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 13:31:03 »

Az elszökiket nem kifelé értettem, hanem pl kopott csapágyaknál.
Akkor meg én nem értettem Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


manoska
Vendég
« Új hozzászólás #37303 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 22:43:39 »

Sziasztok! 2004-es tdci-im van 2.0 -ás. Kérdezném töletek,hogy 4s7q-9k546-bd tipusú porlasztok vannak az autóban kérdésem.hogy csak ezt a tipusút lehet bele tenni vagy másik  is jó bele? Nem vagyok otthon a témában ezért kérdezem töletek!   Köszönöm ha válaszoltok Üdv
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37304 Dátum: 2015.06.05 péntek, 08:17:25 »

Sziasztok! 2004-es tdci-im van 2.0 -ás. Kérdezném töletek,hogy 4s7q-9k546-bd tipusú porlasztok vannak az autóban kérdésem.hogy csak ezt a tipusút lehet bele tenni vagy másik  is jó bele? Nem vagyok otthon a témában ezért kérdezem töletek!   Köszönöm ha válaszoltok Üdv

Ez szerintem nem a porlasztó típusa!
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
rizike
Vendég
« Új hozzászólás #37305 Dátum: 2015.06.05 péntek, 08:50:44 »

Írd be a diagtopicba,hogy a 17ben keresel segítséget.szerintem biztos lesz aki tud ott segíteni.
Köszi.Természetesen beírom megpróbálkozom vele..
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #37306 Dátum: 2015.06.06 szombat, 08:21:14 »

Sziasztok! 2004-es tdci-im van 2.0 -ás. Kérdezném töletek,hogy 4s7q-9k546-bd tipusú porlasztok vannak az autóban kérdésem.hogy csak ezt a tipusút lehet bele tenni vagy másik  is jó bele? Nem vagyok otthon a témában ezért kérdezem töletek!   Köszönöm ha válaszoltok Üdv

Olyan számot keress a porlasztón, ami úgy kezdődik, hogy EJDR.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37307 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 09:23:49 »

2.2 Tdci nem kombi mennyit eszik?  Pl 140-150 pálya, és országút 120 körül. Kösz
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #37308 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 09:48:06 »

Köszi a választ! Közben megtörtént a csere is, kb. ég és föl a kocsi alapjáraton (750f/p). Annyi kérdésem volna még, hogy mivel kis a légrés a görgő és a generátor ház között, nem kell attól tartani, hogy a hőtágulás miatt esetleg összetalálkozik a kettő?  worship

üdv,
Ákos


Mekkorát akarod, hogy hőtáguljon? Szerintem annál előbb olvad le... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #37309 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 09:52:32 »

2.2 Tdci nem kombi mennyit eszik?  Pl 140-150 pálya, és országút 120 körül. Kösz

Apume olyan 7 korul eszik, de ebben van tartós 160-180as palyazas is.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37310 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 17:39:02 »

Generátor szíjat, görgőket, feszítőt nemtudom miből mennyi van, házilag ki tudom cserélni vagy kell hozzá hatalmas szakértelem és különleges szerszámok?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Buci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #37311 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 19:38:16 »

Sziasztok!

Tulaja vagyok egy 2003 as Ford Mondeo kombinak. 2.0 TDCI  (6 sebességes manuális váltó) Olyan problémám akadt,hogy a gép egyre jobban zakatolva jár. Alapjáraton inkább hallani ,független,hogy kinyomom a kuplungot vagy sem.Néha-néha,de tényleg nagyon ritkán, elég nagyot csattan a váltó. Elsőre azt mondták,hogy kettős tömegű lendkerék és az ezzel járó dolgok.Kinyomó csapágy, stb..
Kérdésem,hogy ha ez a probléma, akkor ez csak cserével oldható meg,vagy létezik felújítás is ? Illetve mennyire lutri a használt vásárlása,a szerelő meg tudja e mondani,hogy a használt alkalmas e a beépítésre..? Illetve ha gyári alkatrész csere lenne mire kellene még figyelnem,hogy az új alkatrészekkel ne nyírja ki magát a gép rövid időn belül?
Előre is köszi a segítséget.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #37312 Dátum: 2015.06.09 kedd, 00:00:23 »

Generátor szíjat, görgőket, feszítőt nemtudom miből mennyi van, házilag ki tudom cserélni vagy kell hozzá hatalmas szakértelem és különleges szerszámok?

Sok türelem és házilag minium két ember, meg alkalmasint egy akna kell hozzá. A kettős tömegű szíjtárcsához egy légkulcsra is szükség lehet, ha szépszerével nem akar nyílni a csavarja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37313 Dátum: 2015.06.09 kedd, 14:50:04 »

Sok türelem és házilag minium két ember, meg alkalmasint egy akna kell hozzá. A kettős tömegű szíjtárcsához egy légkulcsra is szükség lehet, ha szépszerével nem akar nyílni a csavarja.

AndyA

A kettős tömegű leszerelésével fog nekem meglazulni a szíj amitől aztán tudom bontani az egész rendszert?
Generátort mindenképpen le kell szerelnem?

Aztán azt a kettőstömegű leszerelő szerszámot ami olyan mint a flexkulcs, mindenképp csináljam meg?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #37314 Dátum: 2015.06.09 kedd, 14:56:19 »

A kettős tömegű leszerelésével fog nekem meglazulni a szíj amitől aztán tudom bontani az egész rendszert?
Generátort mindenképpen le kell szerelnem?

Aztán azt a kettőstömegű leszerelő szerszámot ami olyan mint a flexkulcs, mindenképp csináljam meg?

Van aki a szíjtárcsa lelazításával (2 csavar kiszed, 1 csavar meglazít és szíjtárcsa elfordít), van aki a "flex kulcs" szerű szíjlazítóval szedi le a szíjat. Mindkét megoldás célravezető.
A generátor le kell szedni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37315 Dátum: 2015.06.09 kedd, 15:55:29 »

Van aki a szíjtárcsa lelazításával (2 csavar kiszed, 1 csavar meglazít és szíjtárcsa elfordít), van aki a "flex kulcs" szerű szíjlazítóval szedi le a szíjat. Mindkét megoldás célravezető.
A generátor le kell szedni.
Oké, köszi!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #37316 Dátum: 2015.06.09 kedd, 17:32:01 »

hello,
ma csont nelkul lemuszakizott a kocsi a ´zosztrakoknal. 2 het mulva viszem a novothautohoz, aki nyomasszabalyzora gyanakszik mint bunosre, ami a rangatast okozza.
ha esetleg ez a baj, akkor van esetleg valakinek ilyen "keszleten"?
Vagy honnan tudok jo arban azonnal szerezni?
kossszi!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #37317 Dátum: 2015.06.10 szerda, 00:01:06 »

A kettős tömegű leszerelésével fog nekem meglazulni a szíj amitől aztán tudom bontani az egész rendszert?
Generátort mindenképpen le kell szerelnem?

Aztán azt a kettőstömegű leszerelő szerszámot ami olyan mint a flexkulcs, mindenképp csináljam meg?

A kettős tömegű szíjtárcsa két csavarját kiveszed, a harmadikat meglazítod. Ehhez vagy légkulcs kell, vagy valaki aki 1. fokozatba tett váltó mellett keményen tapossa a féket, meg egy jó hosszú fél collos tekerőszár, amivel beérsz odáig.

Generátort le kell venni, mert annak a tartókonzolját is le kell venni, hogy a feszítőt ill. a hosszbordás vezetőgörgőt cserélni tudd.

Ha a generátorról leveszed a légterelőt, akkor felfelé kijön az autóból, de legalábbis fel lehet kötni valahová, hogy ne legyen útban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37318 Dátum: 2015.06.10 szerda, 11:25:32 »

A kettős tömegű szíjtárcsa két csavarját kiveszed, a harmadikat meglazítod. Ehhez vagy légkulcs kell, vagy valaki aki 1. fokozatba tett váltó mellett keményen tapossa a féket, meg egy jó hosszú fél collos tekerőszár, amivel beérsz odáig.

Generátort le kell venni, mert annak a tartókonzolját is le kell venni, hogy a feszítőt ill. a hosszbordás vezetőgörgőt cserélni tudd.

Ha a generátorról leveszed a légterelőt, akkor felfelé kijön az autóból, de legalábbis fel lehet kötni valahová, hogy ne legyen útban.

AndyA
Köszi  worship

Főtengely tárcsát nem cserélek az csak forogjon ameddig bír!
Van az a rugós feszítő, és azon felül egy vagy két guriga van még amit cserélnem kell?
Találtam egy SKF szettet minden bennevan a főtengely tárcsán kívül nagyon jó áron, csak én nemtudom hogy ez tényleg a minden amire szükségem lehet?

Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #37319 Dátum: 2015.06.10 szerda, 12:10:54 »

Köszi  worship

Főtengely tárcsát nem cserélek az csak forogjon ameddig bír!
Van az a rugós feszítő, és azon felül egy vagy két guriga van még amit cserélnem kell?
Találtam egy SKF szettet minden bennevan a főtengely tárcsán kívül nagyon jó áron, csak én nemtudom hogy ez tényleg a minden amire szükségem lehet?



Igen, ez a szett elég.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #37320 Dátum: 2015.06.12 péntek, 13:44:38 »

Helló

Azt honnan tudhatom hogy az autóm vezérmű láncos vagy szíjas e?
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #37321 Dátum: 2015.06.12 péntek, 15:19:28 »

Helló

Azt honnan tudhatom hogy az autóm vezérmű láncos vagy szíjas e?
Láncos!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #37322 Dátum: 2015.06.12 péntek, 15:32:03 »

Láncos!

Ma voltam Veszprémbe az Auto Brand-nál és ott mondta a emberke, hogy szíjas és hogy 200ezernél cserélni kell.
Még vissza is kérdeztem, hogy biztos így van ez. Erre elővesz valami kisokost és abba mutatja, hogy nem láncos az, és a vízpumpával együtt kell cserélni.
Most vagy nagyon rá akarsz szedni vagy nem igen volt a helyzet magaslatán.
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #37323 Dátum: 2015.06.12 péntek, 15:35:01 »

Ma voltam Veszprémbe az Auto Brand-nál és ott mondta a emberke, hogy szíjas és hogy 200ezernél cserélni kell.
Még vissza is kérdeztem, hogy biztos így van ez. Erre elővesz valami kisokost és abba mutatja, hogy nem láncos az, és a vízpumpával együtt kell cserélni.
Most vagy nagyon rá akarsz szedni vagy nem igen volt a helyzet magaslatán.

Vidd máshova az autót!  integet2 taps
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37324 Dátum: 2015.06.12 péntek, 15:50:59 »

Ma voltam Veszprémbe az Auto Brand-nál és ott mondta a emberke, hogy szíjas és hogy 200ezernél cserélni kell.
Még vissza is kérdeztem, hogy biztos így van ez. Erre elővesz valami kisokost és abba mutatja, hogy nem láncos az, és a vízpumpával együtt kell cserélni.
Most vagy nagyon rá akarsz szedni vagy nem igen volt a helyzet magaslatán.

Munkafelvevővel beszéltél, vagy szerelővel? Ha a munkafelvevővel, akkor csak annyi, hogy láma, és nem szabad rá hallgatni, mert nem tudja mit beszél. Ha szerelővel, akkor vidd a kocsit máshová.
Mk3-ban nem volt szíjas vezérlésű motor.
Naplózva
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #37325 Dátum: 2015.06.12 péntek, 16:00:19 »

Munkafelvevővel beszéltél, vagy szerelővel? Ha a munkafelvevővel, akkor csak annyi, hogy láma, és nem szabad rá hallgatni, mert nem tudja mit beszél. Ha szerelővel, akkor vidd a kocsit máshová.
Mk3-ban nem volt szíjas vezérlésű motor.

Igen. Munkafelvevő emberke mondta ezt.
Amúgy mi az amit 200ezernél érdemes vagy kell cserélni?
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #37326 Dátum: 2015.06.12 péntek, 16:01:15 »

Igen. Munkafelvevő emberke mondta ezt.
Amúgy mi az amit 200ezernél érdemes vagy kell cserélni?

Ami elromlott/elkopott vagy ami az időszakos cserének megfelelően kell (olajak-szűrők-stb).
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37327 Dátum: 2015.06.12 péntek, 16:17:53 »

Igen. Munkafelvevő emberke mondta ezt.
Amúgy mi az amit 200ezernél érdemes vagy kell cserélni?
ne aggodj azt mar reg kicsereltek benne. Egy 10 eves dizelben nem 200 van...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #37328 Dátum: 2015.06.12 péntek, 17:19:28 »

ne aggodj azt mar reg kicsereltek benne. Egy 10 eves dizelben nem 200 van...

 taps hehe
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
« Új hozzászólás #37329 Dátum: 2015.06.12 péntek, 21:39:29 »

Sziasztok,

A tanácsotokat kérem.
Az autó egy 2006-es 130 lovas TDCI, ma-holnap 400 e km-ben. Szűrők kb 10e. km-rel ezelőtt cserélve, porlasztócsúcsok felújitva kb 300e km-ben, EGR nincs ledugózva.
Az aggasztó jelenség, amit az utóbbi időben tapasztaltam, a következő: előzéskor, mondjuk 4-esben, 80-90-es tempónál, turbó érezhetően működik már 1800-2000-es fordulatról, aztán ha kicsit tovább tartom 2300-2400 körül, egyszer-egyszer nem történik semmi, hiába padlózom, a fordulatszám nem nő, az autó nem akar gyorsulni, megtorpan. Ha ugyanez ezt 5-ösben történik, és visszakapcsolok, fordulatszám 2400 körül, és ugyanúgy nem gyorsul semmit, csak hosszabb padlózás után, nagynehezen felkecmereg 3000-re, és onnan megint húz szépen. Mintha a turbó nem akarna reagálni. Nincs rángatás, izzitásjelző nem villog, nem kormol egyáltalán, fogyasztás is rendben, lyukas turbócsövem volt már, azt már tapasztaltam, milyen, de ez nem arról szól. Amikor nem csinálja, akkor szépen húz, a 4-es elég hosszú, és már 1800-tól kezdek tapadni az ülésbe.

Hétfőre bejelentkeztem diagnosztikára, irok h milyen hibakódokat találtak.
Addig ha bárkinek ötlete van, mire gyanakodjak, azt előre is köszönöm.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #37330 Dátum: 2015.06.12 péntek, 22:15:50 »

Sziasztok,

A tanácsotokat kérem.
Az autó egy 2006-es 130 lovas TDCI, ma-holnap 400 e km-ben. Szűrők kb 10e. km-rel ezelőtt cserélve, porlasztócsúcsok felújitva kb 300e km-ben, EGR nincs ledugózva.
Az aggasztó jelenség, amit az utóbbi időben tapasztaltam, a következő: előzéskor, mondjuk 4-esben, 80-90-es tempónál, turbó érezhetően működik már 1800-2000-es fordulatról, aztán ha kicsit tovább tartom 2300-2400 körül, egyszer-egyszer nem történik semmi, hiába padlózom, a fordulatszám nem nő, az autó nem akar gyorsulni, megtorpan. Ha ugyanez ezt 5-ösben történik, és visszakapcsolok, fordulatszám 2400 körül, és ugyanúgy nem gyorsul semmit, csak hosszabb padlózás után, nagynehezen felkecmereg 3000-re, és onnan megint húz szépen. Mintha a turbó nem akarna reagálni. Nincs rángatás, izzitásjelző nem villog, nem kormol egyáltalán, fogyasztás is rendben, lyukas turbócsövem volt már, azt már tapasztaltam, milyen, de ez nem arról szól. Amikor nem csinálja, akkor szépen húz, a 4-es elég hosszú, és már 1800-tól kezdek tapadni az ülésbe.

Hétfőre bejelentkeztem diagnosztikára, irok h milyen hibakódokat találtak.
Addig ha bárkinek ötlete van, mire gyanakodjak, azt előre is köszönöm.

Nem volt illetve nincs a környékeden valaki, aki megcsinálta volna a diagot? Általában a szervizben elkérnek néhány db ezrest ezért a műveletért.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37331 Dátum: 2015.06.13 szombat, 06:02:22 »

Sziasztok,

A tanácsotokat kérem.
Az autó egy 2006-es 130 lovas TDCI, ma-holnap 400 e km-ben. Szűrők kb 10e. km-rel ezelőtt cserélve, porlasztócsúcsok felújitva kb 300e km-ben, EGR nincs ledugózva.
Az aggasztó jelenség, amit az utóbbi időben tapasztaltam, a következő: előzéskor, mondjuk 4-esben, 80-90-es tempónál, turbó érezhetően működik már 1800-2000-es fordulatról, aztán ha kicsit tovább tartom 2300-2400 körül, egyszer-egyszer nem történik semmi, hiába padlózom, a fordulatszám nem nő, az autó nem akar gyorsulni, megtorpan. Ha ugyanez ezt 5-ösben történik, és visszakapcsolok, fordulatszám 2400 körül, és ugyanúgy nem gyorsul semmit, csak hosszabb padlózás után, nagynehezen felkecmereg 3000-re, és onnan megint húz szépen. Mintha a turbó nem akarna reagálni. Nincs rángatás, izzitásjelző nem villog, nem kormol egyáltalán, fogyasztás is rendben, lyukas turbócsövem volt már, azt már tapasztaltam, milyen, de ez nem arról szól. Amikor nem csinálja, akkor szépen húz, a 4-es elég hosszú, és már 1800-tól kezdek tapadni az ülésbe.

Hétfőre bejelentkeztem diagnosztikára, irok h milyen hibakódokat találtak.
Addig ha bárkinek ötlete van, mire gyanakodjak, azt előre is köszönöm.
1.kiégett az izzításjelző izzód...... vigyor3
2.nincs turbónyomásod.ezt kell diagolni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
atesz86
Vendég
« Új hozzászólás #37332 Dátum: 2015.06.13 szombat, 08:26:08 »

Nem volt illetve nincs a környékeden valaki, aki megcsinálta volna a diagot? Általában a szervizben elkérnek néhány db ezrest ezért a műveletért.

Sajnos nincs. Gondoltam rákérdek a fórumon, hátha valakinek ismerős a jelenet...
Naplózva
atesz86
Vendég
« Új hozzászólás #37333 Dátum: 2015.06.13 szombat, 08:29:08 »

1.kiégett az izzításjelző izzód...... vigyor3
2.nincs turbónyomásod.ezt kell diagolni.

Inditáskor világit az izzitásjelző, azzal nincs gond. Egr nem okozhatja?
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #37334 Dátum: 2015.06.13 szombat, 08:54:49 »

A porlasztók nagy átlagban meddig bírják a "kiképzést"??!!
Illetve a turbó?

Az lehetséges, hogy 400-500 ezret kibírnak az eredeti alkatrészek?!
Konkrétan ezekre a költséges dolgokra gondolok.
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37335 Dátum: 2015.06.13 szombat, 09:55:25 »

A porlasztók nagy átlagban meddig bírják a "kiképzést"??!!
Illetve a turbó?

Az lehetséges, hogy 400-500 ezret kibírnak az eredeti alkatrészek?!
Konkrétan ezekre a költséges dolgokra gondolok.

Bármi lehetséges.  Volt már újonnan vásárolt autónál 40E km után behaltak a csúcsok. De itt az ellenpélda: az enyémben 328E km van és még eredeti a porlasztócsúcs a magasnyomású szivattyú a turbó a generátor  a vízpumpa a klímakompr. és a 4 lengéscsillapító. A komplett kuplunk és lendkerék 300E km nél volt cserélve.
 Németektől hozta haverom 3 évesen, ő mindig tett a gázolajhoz kenő adalékot.
Minden a gázolaj minőségén múlik. És az sem mindegy, hogy hol használják az autót. Az enyém 70%-ban autópályán volt használva. Ha ugyanezt városban tette volna meg minimum duplája lenne benne (mármint kopásban).
Viszont a hosszbordás szíj feszítő most ment tönkre másodszor. Ja és tegnap cseréltünk rajta főtengely ékszíjtárcsát, gyári volt rajta.

Ha minden kényeztetést megadsz neki és mindent időben cserélsz és raksz a gázolajba adalékot akkor sokat kibírnak ezek az autók.

Kellemes időtöltést!

Üdv: Ákos
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.13 szombat, 10:04:22 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37336 Dátum: 2015.06.13 szombat, 10:20:35 »

Inditáskor világit az izzitásjelző, azzal nincs gond. Egr nem okozhatja?
nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37337 Dátum: 2015.06.13 szombat, 10:21:57 »

Sajnos nincs. Gondoltam rákérdek a fórumon, hátha valakinek ismerős a jelenet...

most nézem tddi.

ellenőrizzétek le az AC pumpát.valszeg nem működik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
atesz86
Vendég
« Új hozzászólás #37338 Dátum: 2015.06.13 szombat, 10:30:44 »

most nézem tddi.

ellenőrizzétek le az AC pumpát.valszeg nem működik.

Az a korábbi autó volt, most tdci-vel járok. Csak még nem módositottam az adatokat a profilomban
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #37339 Dátum: 2015.06.13 szombat, 10:52:19 »

Sajnos nincs. Gondoltam rákérdek a fórumon, hátha valakinek ismerős a jelenet...


merre laksz?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37340 Dátum: 2015.06.13 szombat, 11:22:44 »

merre laksz?
mit szeretnél tőle? eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #37341 Dátum: 2015.06.13 szombat, 11:44:20 »

Ma voltam Veszprémbe az Auto Brand-nál és ott mondta a emberke, hogy szíjas és hogy 200ezernél cserélni kell.
Még vissza is kérdeztem, hogy biztos így van ez. Erre elővesz valami kisokost és abba mutatja, hogy nem láncos az, és a vízpumpával együtt kell cserélni.
Most vagy nagyon rá akarsz szedni vagy nem igen volt a helyzet magaslatán.

Az Auto-Brandnél csak Bölecz Gáborral tárgyalj. Ő tudja, miről beszél. Azért is az övé a fele. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #37342 Dátum: 2015.06.13 szombat, 11:44:37 »

mit szeretnél tőle? eplus2 eplus2 eplus2

Segíteni hibakódolvasással, Gimli Cheesy
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26995


E-mail
« Új hozzászólás #37343 Dátum: 2015.06.13 szombat, 11:45:51 »

A porlasztók nagy átlagban meddig bírják a "kiképzést"??!!
Illetve a turbó?

Az lehetséges, hogy 400-500 ezret kibírnak az eredeti alkatrészek?!
Konkrétan ezekre a költséges dolgokra gondolok.

Üzemanyagfüggő. Angliában nem ritka a 200-250 ezer mérföldes, bontatlan gyári adagolórendszerű autó. Ha jól bántak az autóval, simán kibírhatja, végülis ez nem olyasmi, mint az öngyújtó, hogy kifogyott belőle a gáz, és eldobod... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37344 Dátum: 2015.06.13 szombat, 11:50:36 »

Segíteni hibakódolvasással, Gimli Cheesy
nemondód? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
atesz86
Vendég
« Új hozzászólás #37345 Dátum: 2015.06.13 szombat, 11:53:51 »

merre laksz?

Székelyudvarhely / Erdély.
A legközelebbi márkaszerviz pedig Csíkszeredában van.
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37346 Dátum: 2015.06.13 szombat, 12:54:12 »

Sziasztok!

Elsősolban Alf-tól kérdezném (de mindenkitől várom az építő jellegű hozzászólásokat), hogy a 6PK-s szíjhoz a szíjfeszítő rugós cucc az csak egy rugó vagy van benne hidraulikus csillapítás?

Mert van nálam most kettő használt de egyikben sem érzem, hogy lenne valami csillapítás.

Most küzdök én is a gumiperselyek kiváltásával. Én Danamid rudat találtam itthon 20-as átmérőben belefaragom azt és utána tesztelem.

Jó munkát nekem!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37347 Dátum: 2015.06.13 szombat, 13:03:09 »

Sziasztok!

Elsősolban Alf-tól kérdezném (de mindenkitől várom az építő jellegű hozzászólásokat), hogy a 6PK-s szíjhoz a szíjfeszítő rugós cucc az csak egy rugó vagy van benne hidraulikus csillapítás?

Mert van nálam most kettő használt de egyikben sem érzem, hogy lenne valami csillapítás.

Most küzdök én is a gumiperselyek kiváltásával. Én Danamid rudat találtam itthon 20-as átmérőben belefaragom azt és utána tesztelem.

Jó munkát nekem!

Üdv: Ákos
bizony hogy van benne hidraulikus csillapítás.ha nem műkszik,akkor annak annyi.azért veri szét a szilentjeit.a műanyaggal bírni fogja egy darabig,aztán az is elhal.szabadonfutóval a gyári beépítés is elég tartós.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37348 Dátum: 2015.06.13 szombat, 20:10:31 »

bizony hogy van benne hidraulikus csillapítás.ha nem műkszik,akkor annak annyi.azért veri szét a szilentjeit.a műanyaggal bírni fogja egy darabig,aztán az is elhal.szabadonfutóval a gyári beépítés is elég tartós.

Köszi a választ. Időközben én is rájöttem, hogy hidraulikus. Visszatöltöttem bele hidraulika olajat, és leragasztottam a lukat. Satuban működött, egyenlőre az autón is szépen megy. Meglátjuk mennyit bír.

Egyébként neked mennyit bír egy alupogácsás átalakítással.

Kösz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.13 szombat, 20:14:38 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #37349 Dátum: 2015.06.13 szombat, 20:26:39 »

Az mitől lehet, hogy az autó szinte mindig másképp indul el??
Néha simán beindul, néha lassabban teker, néha lassabban megy fel a fordulatszámmérő, néha úgy érzem erőlködne kicsit...néha beremeg kicsit indításkor.

Ez lehet valami probléma előjele? vagy ez ilyen. így kell szeretni?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 740 741 742 743 744 745 746 [747] 748 749 750 751 752 753 754 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.