Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.04 csütörtök, 11:19:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 743 744 745 746 747 748 749 [750] 751 752 753 754 755 756 757 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13858632 alkalommal)
0 Felhasználó és 25 vendég van a témában
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37450 Dátum: 2015.07.01 szerda, 07:26:01 »

nem valószínű.szinte biztos,hogy üzemanyagrendszeri probléma.amikor villog,akkor kell hibakódot olvasni.

Ez nem hangzik tùl jól:(  a srác azt is mondta,hogy a műszerfal is volt cserélve. Néha làtok be-be villanni valamit,de eddig azt hittem az én szemem csal és csak a hőmérséklet változott,vagy a km óra. Tegnap mivel folyamatosan néztem a műszerfalat,így rájöttem,hogy nem vagyok hülye és tényleg villanik néha valami.  csak szervizben tudják frissíteni ? Mennyiért csinálják?

Köszi
Geri
Naplózva
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37451 Dátum: 2015.07.01 szerda, 07:29:38 »

Hogy tudom ùjra előidézni a jelzőt,ha tényleg üzemanyagrendszeri a gond? 110és tempónál megtapossam a gázt vagy pörgessem?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37452 Dátum: 2015.07.01 szerda, 09:02:04 »

Ez nem hangzik tùl jól:(  a srác azt is mondta,hogy a műszerfal is volt cserélve. Néha làtok be-be villanni valamit,de eddig azt hittem az én szemem csal és csak a hőmérséklet változott,vagy a km óra. Tegnap mivel folyamatosan néztem a műszerfalat,így rájöttem,hogy nem vagyok hülye és tényleg villanik néha valami.  csak szervizben tudják frissíteni ? Mennyiért csinálják?

Köszi
Geri
az a generátor miatt van,vagy testhiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37453 Dátum: 2015.07.01 szerda, 09:03:31 »

Hogy tudom ùjra előidézni a jelzőt,ha tényleg üzemanyagrendszeri a gond? 110és tempónál megtapossam a gázt vagy pörgessem?
ha hiba van,az jönni fog mint a gyorsvonat.nem kell aggódni.
ha meg átmeneti elmezavar,akkor el is múlt magától.(levegősödés,szenny a szűrőben,stb)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37454 Dátum: 2015.07.01 szerda, 10:54:57 »

ha hiba van,az jönni fog mint a gyorsvonat.nem kell aggódni.
ha meg átmeneti elmezavar,akkor el is múlt magától.(levegősödés,szenny a szűrőben,stb)
Most értem haza a szerelőtől. Nem jött elő a villogás,pedigmindent megtettem. 60km-ért mentem vele nagy emelkedőnèl 4.be 1000 fordulatnál megtapostam a gázt. Semmi jelzés. 110nél gázadás 160ig. Semmi. Remélem csak én voltam f..sz és azért jelzett.
Köszi mindenkinek!
Naplózva
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37455 Dátum: 2015.07.01 szerda, 11:41:35 »


kösziiiiiiiiii
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37456 Dátum: 2015.07.01 szerda, 11:42:37 »

Most értem haza a szerelőtől. Nem jött elő a villogás,pedigmindent megtettem. 60km-ért mentem vele nagy emelkedőnèl 4.be 1000 fordulatnál megtapostam a gázt. Semmi jelzés. 110nél gázadás 160ig. Semmi. Remélem csak én voltam f..sz és azért jelzett.
Köszi mindenkinek!

hibakód mit mutat?
nekem volt hasonló, magas nomású vezrlő szelep csere lett belőle, de a kód is arra mutatott.
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37457 Dátum: 2015.07.01 szerda, 11:59:01 »

hibakód mit mutat?
nekem volt hasonló, magas nomású vezrlő szelep csere lett belőle, de a kód is arra mutatott.


Semmi hibakód. Minden full uüres volt. Tesztek után is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37458 Dátum: 2015.07.01 szerda, 12:15:44 »

Semmi hibakód. Minden full uüres volt. Tesztek után is.
mert a fészlift előtt csak villogó malacfaroknál van hibakód ilyen esetben.vagy ha már végleg fennáll a hiba...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37459 Dátum: 2015.07.01 szerda, 12:45:29 »

mert a fészlift előtt csak villogó malacfaroknál van hibakód ilyen esetben.vagy ha már végleg fennáll a hiba...

Tehát ha jól értem akkor ha többször előjön,akkor izguljak mert valami nem smakkor a vasba?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #37460 Dátum: 2015.07.01 szerda, 13:22:58 »

Tehát ha jól értem akkor ha többször előjön,akkor izguljak mert valami nem smakkor a vasba?
ha komoly hiba van,elég gyakran vészüzemre áll.ha nem,akkor nem kell vele foglalkozni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37461 Dátum: 2015.07.01 szerda, 14:16:54 »

ha komoly hiba van,elég gyakran vészüzemre áll.ha nem,akkor nem kell vele foglalkozni.

Értem,köszi!!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #37462 Dátum: 2015.07.01 szerda, 16:06:26 »

Értem,köszi!!

Ezt írtam én is.
Naplózva
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #37463 Dátum: 2015.07.01 szerda, 18:29:15 »

Semmi hibakód. Minden full uüres volt. Tesztek után is.

Nekem ebből porlasztó halál lett!

Mennyiszer fordult ez elő?

Mert, ha mégy csak egy-két alkalommal, akkor komplett üzemanyagrendszer pucolás, beleértve a porlasztó tisztítást is, végül pedig egy olyan GO.szűrő, amit tényleg lehet szűrőnek nevezni (Bosch/Manfilter ilyent kell belerakni, a gagyit el kell felejteni, különben drága lesz, nekem is meg kellett tanulnom... Ilyen a dízel!!!).
Naplózva
Gery0
Vendég
« Új hozzászólás #37464 Dátum: 2015.07.01 szerda, 19:44:51 »

Nekem ebből porlasztó halál lett!

Mennyiszer fordult ez elő?

Mert, ha mégy csak egy-két alkalommal, akkor komplett üzemanyagrendszer pucolás, beleértve a porlasztó tisztítást is, végül pedig egy olyan GO.szűrő, amit tényleg lehet szűrőnek nevezni (Bosch/Manfilter ilyent kell belerakni, a gagyit el kell felejteni, különben drága lesz, nekem is meg kellett tanulnom... Ilyen a dízel!!!).
i

Tegnap elöször. Azóta semmi. Pedig próbálom előhozni. Man-os a szűrő. 30e volt a 4 szűrő és az olaj(ami ford olaj) direkt nem sporoltam,mert sokat olvastam,hogy érzékeny vas. Gàzolajba milyen adalékot èrdemes rakni?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #37465 Dátum: 2015.07.01 szerda, 19:59:23 »

i

Tegnap elöször. Azóta semmi. Pedig próbálom előhozni. Man-os a szűrő. 30e volt a 4 szűrő és az olaj(ami ford olaj) direkt nem sporoltam,mert sokat olvastam,hogy érzékeny vas. Gàzolajba milyen adalékot èrdemes rakni?
egyszer csinálta az enyém vásárlás után. azóta 1 éve semmi baja. porlasztók tökéletesek
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37466 Dátum: 2015.07.01 szerda, 21:58:31 »

Nah, sajnos a pumpa a rossz...  gun
Bovebben:
Mivel csak 1,5 napom volt javitasra, igy kedden reggel 8-kor leadtam az autot. Elmentunk egyutt probakorre, prezentaltam a rangatast.
Napkozben hivott a szerelo, nevezzuk ot neven, Tibor, megpedig azt illetoen, hogy a pumpat a Filep Dizel bevizsgalta-e.
Gyors telefon a Filepeknek, kiderult, hogy ok azt nem vizsgaltak meg. (Megjegyzem, hogy a Filepek egy napig vizsgalodtak az autoval, de a pumpat nem neztek meg...) Szoval Tibort visszahivtam, pumpa erintetlen.
Ekkor megkerdezte, hogy mennyi idom van, mivel a pumpa bevizsgalasa nem 2 perc. Ki-beszereles kb 6 ora, plussz a probalas, es ha a pumpa rossz es nem a hozamszabalyzo, akkor ott leszek pumpa nelkul, vagy vissza kell raknia a rosszat, amig megint lesz idom otthagyni az autot...
Mivel ez a bevizsgalas osszesen 60E ft lenne (30E a Filepeknek, plussz kb 30 a Tibornak), igy azt talaltam ki, hogy 30-ert megveszem a hozamszabalyzot, fel ora alatt kicserelik, kozben imadkozunk, hogy az legyen a rossz.
Elszaladtama  Cromaxhoz, meg zaras elott leadtam az uj (Delphi) hozamszabalyzot a szervizben, igy masnap, azaz szerda reggel beepitesre kerult. Elmentek egy kisebb es egy nagyobb probakorre, ahol ismet elojott a hiba.  falbav
Meg valamit akart merni, de arra mar nem maradt idom, igy abban maradtunk, hogy innen folytatjuk, amint lesz tobb idom lerakni az autot.
Akkor meg megmeri azt a valamit, ami kimaradt, mert ahhoz kell gyartatnia, vagy vennie valami csatlakozot, ahol a gazolaj homersekletet tudja megmerni, vagy oda kell bekotnie, hogy valamit tudjon merni, mar nem emlekszem.
Ezt kovetoen pumpa ki, Filepeknel bevizsgalas es majd ok eldontik, hogy mi gazdasagosabb. Ezt a pumpat felujitani, vagy egy ujat venni...
Mivel a felujitas, vagy beszerzes par munkanapot igenybevehet, igy 4-5 napig is ott fog ragadni az auto...
Ez most a helyzet, a korrektseget illetoen pedig meg annyit fuznek hozza, hogy eddig egy fillert nem kert, mivel a hiba nem kerult 100%-os feltarasra.
Persze nem volt ingyen, de eleg akkor rendezni, amikor a kovetkezo korben megvan, hogy konkretan melyik resze rossz a pumpanak...
Mivel a Julius honap mar foglalt, igy Aug elejen tudjuk folytatni...
Cromaxnal nem tudtak pontosan megmondani alvazszam alapjan sem, hogy pontosan melyik pumpa valo bele a 3 kozul, amit kidobott a gep...
Ez egy picit megneheziti a beszerezest abbol illetoen, hogy lehet, inkabb mar most vennek egy uj pumpat es akkor akar 1-2 nap alatt is auto lenne belole....
Esetleg valaki tud pumpara forrast?
Hogyan lehet kitalalni, hogy melyik a belevalo?

Szia!

Látom te is küzdesz a rángatós hibajelenséggel.

Sikerült előrelépni az ügyben? vagy augusztusban lesz előrelépés?

Le tudnád írni, hogy mit néztetek eddig illetve mit cseréltetek?

Nekem is rángat 1500-nál én is már sok mindent megnéztem de még nem jöttem rá a hiba okára.

Többiektől is kérdezném, hogy ebbe az autóban van fordulatszám jeladó?, mert valamelyik fórumon olvastam, hogy egy bmw-s fickónak is hasonló rángatós tünetei voltak és a fordulatszám jeladó volt a hibás.

Még egy kérdés mindenkihez. A vezérműlánc nyúlása nem okozhat ilyen problémát?  Hogy van megoldva a láncfeszítés? egyoldalon feszít? vagy mindkét oldalon egyformán? Mert ha csak egy oldalon akkor a lánc nyúlásával elmennek a szelepvezérlési értékek.

Kellene nyitni egy rángatós topikot ahová mindenki leírná a tapasztalatait, ötleteit, mit csinált mit cserélt mit nézett esetleg megjavult-e valamitől.

Sok sikert mindenkinek!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #37467 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 07:27:38 »

Szia!

Látom te is küzdesz a rángatós hibajelenséggel.

Sikerült előrelépni az ügyben? vagy augusztusban lesz előrelépés?

Le tudnád írni, hogy mit néztetek eddig illetve mit cseréltetek?

Nekem is rángat 1500-nál én is már sok mindent megnéztem de még nem jöttem rá a hiba okára.

Többiektől is kérdezném, hogy ebbe az autóban van fordulatszám jeladó?, mert valamelyik fórumon olvastam, hogy egy bmw-s fickónak is hasonló rángatós tünetei voltak és a fordulatszám jeladó volt a hibás.

Még egy kérdés mindenkihez. A vezérműlánc nyúlása nem okozhat ilyen problémát?  Hogy van megoldva a láncfeszítés? egyoldalon feszít? vagy mindkét oldalon egyformán? Mert ha csak egy oldalon akkor a lánc nyúlásával elmennek a szelepvezérlési értékek.

Kellene nyitni egy rángatós topikot ahová mindenki leírná a tapasztalatait, ötleteit, mit csinált mit cserélt mit nézett esetleg megjavult-e valamitől.

Sok sikert mindenkinek!

Üdv: Ákos
Szia Akos,
Igazabol leirtam mar korabban, de osszeszedem ujra:
- filep dizel: 4db csucs probapadon, 3 jo volt, egy fel lett ujitva. Kapott uj go. szurot
- novothauto: Rangatas alatt elo adatok elmentese es kielemzese. Rendszernyomas merese. Az a baj, hogy a felepult rendszernyomast egyszercsak "elengedi".
Mivel tovabbi meresekre nem volt lehetoseg (kellett egy tovabbi adapter, vagy valami ilyesmi, nekem meg nem volt arra idom varni), igy proba szerencse (vallalva a rizikot, hogy nem az a baj, de hatha megis az... Smiley ) beepitettunk egy uj hozamszabalyzo szelepet (32E Ft a Cromax-nal es kb fel ora beszerelni.)
Itt tartunk most.
Augusztusban folytatjuk a tovabbi meressel, majd pumpa ki es megy a filep dizelhez probara. Ha gazdasagosan felujithato, akkor az lesz, ha nem, akkor kell egy uj pumpa...
Ha esetleg van ra lehetoseged, hogy beprobald az en hasznalt, de hibatlan hozamszabalyzomat, akkor valamikor osszehozhatjuk...
Lehet, hogy nalad csak az a baj...
Passz
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37468 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 09:11:30 »

Szia Akos,
Igazabol leirtam mar korabban, de osszeszedem ujra:
- filep dizel: 4db csucs probapadon, 3 jo volt, egy fel lett ujitva. Kapott uj go. szurot
- novothauto: Rangatas alatt elo adatok elmentese es kielemzese. Rendszernyomas merese. Az a baj, hogy a felepult rendszernyomast egyszercsak "elengedi".
Mivel tovabbi meresekre nem volt lehetoseg (kellett egy tovabbi adapter, vagy valami ilyesmi, nekem meg nem volt arra idom varni), igy proba szerencse (vallalva a rizikot, hogy nem az a baj, de hatha megis az... Smiley ) beepitettunk egy uj hozamszabalyzo szelepet (32E Ft a Cromax-nal es kb fel ora beszerelni.)
Itt tartunk most.
Augusztusban folytatjuk a tovabbi meressel, majd pumpa ki es megy a filep dizelhez probara. Ha gazdasagosan felujithato, akkor az lesz, ha nem, akkor kell egy uj pumpa...
Ha esetleg van ra lehetoseged, hogy beprobald az en hasznalt, de hibatlan hozamszabalyzomat, akkor valamikor osszehozhatjuk...
Lehet, hogy nalad csak az a baj...
Passz

Nekem is csinálta! A 1800-2000 között. 3 csúcs tisztítás, egy teljes csere. A nagynyomásúmmal is csináltak valamit. Ezek után is rángatott néha, de ez megszűnt. Nem tudja senki miért csinálta!
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #37469 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 09:39:48 »

Nekem is csinálta! A 1800-2000 között. 3 csúcs tisztítás, egy teljes csere. A nagynyomásúmmal is csináltak valamit. Ezek után is rángatott néha, de ez megszűnt. Nem tudja senki miért csinálta!
Legalabb neked mar multido... Cheesy
Mennyi ido utan szunt meg?
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37470 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 14:47:45 »

Legalabb neked mar multido... Cheesy
Mennyi ido utan szunt meg?

Szerintem pár hét.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37471 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 20:25:43 »

Sziasztok!  vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3

Megoldódott a rángatás!!!!    NEM RÁNGAT!!!!  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

El sem tudom mondani mennyire örülök. Megtaláltam az autómon a hibát.

Az EGR szelep okozta a rángatást.

Leírom a hibajelenséget hátha másnak is segít a megfejtésben.

Először is az első hibajelenség a rángatás. 1500-as fordulaton úgy rángatott mintha kihagyna egy-két henger de csak akkor ha tartottam a fordulatot. Ha gyorsítottam vagy lassítottam nem jött elő a hiba. De alatta és fölötte is picit rángatott de nem olyan intenzíven, kb 1300-tól 1800-ig.

A második hibajelenség a füstölés. Úgy füstölt mint amikor turbócső repedés van. A legkisebb hirtelen gázadásnál már láttam a füstöt a tükörben. Előzésnél mindig beterítettem köddel az egész utat.

Harmadik jelenség a csörgős fémes hang hirtelen gázadásra de csak alapjáratról.


Olvasgatom itt a fórumot és mindenféle dolgot írnak az emberek a rángatással kapcsolatban. Elhatároztam, hogy végigpróbálgatom az ingyenes megoldásokat.  tisztító adalék, map szenzor tisztítás stb.

Az EGR szelep dugózását eddig azért nem próbáltam ki mert többen írták itt a fórumon, hogy Euro4-nél hibát fog dobni a számítógép és világítani fog a check engine lámpa.

Ma hirtelen felindulásból ledugóztam az EGR szelepet. Már indulás után feltűnt, hogy más a hangja.

Az autó olyan lett mintha motorcsere lett volna benne. Teljesen megváltozott. Teljesítményre sokkal dinamikusabb, akár hogy nyomom neki, semmi füstöt nem látok a tükörben, és ami a lényeg, hogy nincs rángatás. Szépen egyenletesen megy minden sebességfokozatban. Olyan lett mint egy Doxa.
Elmúlt az a csörömpölő hangja. És nincs hibakód pedig euro4-es.

A vicc az egészben, hogy eddig azért nem dugóztam le az EGR-t mert nem akartam úgy menni vele, hogy világít a műszerfalon a hiba. De ha ezt tudom előre már rég megcsináltam volna.

A végső diagnózis: valószínűleg az EGR szelep elengedte a turbónyomást a kipufogó felé, tehát fordítva működött mint kellene. Egyébként sohasem értettem ezt az EGR dolgot. Miért kell megfojtani a motort?!  Miért etetik meg a saját sz@rát a motorral?!  Egyéb más módja is van a környezetszennyezés csökkentésének. Számomra ez érthetetlen.

De mától ennek vége. Csakis kizárólag friss tiszta levegővel működik az autóm.

Kívánom mindenkinek, hogy ilyen egyszerűen megtalálja a megoldást és ne kelljen több 100E forintokat kifizetni úgy, hogy nem is biztos a megoldás.

Örülök nagyon, hogy nekem sikerült 200Ft-ból megoldani a problémát.

További szép napot és élvezetes gondtalan autózást kívánok mindenkinek.

Üdv: Ákos   worship Wink nyes vigyor3 smile taps eljen pias Smiley Cheesy Grin laugh
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.05 vasárnap, 06:56:36 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #37472 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 21:47:15 »

Sziasztok!  vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3

Megoldódott a rángatás!!!!    NEM RÁNGAT!!!!  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

El sem tudom mondani mennyire örülök. Megtaláltam az autómon a hibát.

Az EGR szelep okozta a rángatást.

Leírom a hibajelenséget hátha másnak is segít a megfejtésben.

Először is az első hibajelenség a rángatás. 1500-as fordulaton úgy rángatott mintha kihagyna egy-két henger de csak akkor ha tartottam a fordulatot. Ha gyorsítottam vagy lassítottam nem jött elő a hiba. De alatta és fölötte is picit rángatott de nem olyan intenzíven, kb 1300-tól 1800-ig.

A második hibajelenség a füstölés. Úgy füstölt mint amikor turbócső repedés van. A legkisebb hirtelen gázadásnál már láttam a füstöt a tükörben. Előzésnél mindig beterítettem köddel az egész utat.

Harmadik jelenség a csörgős fémes hang hirtelen gázadásra de csak alapjáratról.


Olvasgatom itt a fórumot és mindenféle dolgot írnak az emberek a rángatással kapcsolatban. Elhatároztam, hogy végigpróbálgatom az ingyenes megoldásokat.  tisztító adalék, map szenzor tisztítás stb.

Az EGR szelep dugózását eddig azért nem próbáltam ki mert többen írták itt a fórumon, hogy Euro4-nél hibát fog dobni a számítógép és világítani fog a check engine lámpa.

Ma hirtelen felindulásból ledugóztam az EGR szelepet. Már indulás után feltűnt, hogy más a hangja.

Az autó olyan lett mintha motorcsere lett volna benne. Teljesen megváltozott. Teljesítményre sokkal dinamikusabb, akár hogy nyomom neki, semmi füstöt nem látok a tükörben, és ami a lényeg, hogy nincs rángatás. Szépen egyenletesen megy minden sebességfokozatban. Olyan lett mint egy Doxa.
Elmúlt az a csörömpölő hangja. És nincs hibakód pedig euro4-es.

A vicc az egészben, hogy eddig azért nem dugóztam le az EGR-t mert nem akartam úgy menni vele, hogy világít a műszerfalon a hiba. De ha ezt tudom előre már rég megcsináltam volna.

A végső diagnózis: valószínűleg az EGR szelep elengette a turbónyomást a kipufogó felé, tehát fordítva működött mint kellene. Egyébként sohasem értettem ezt az EGR dolgot. Miért kell megfojtani a motort?!  Miért etetik meg a saját sz@rát a motorral?!  Egyéb más módja is van a környezetszennyezés csökkentésének. Számomra ez érthetetlen.

De mától ennek vége. Csakis kizárólag friss tiszta levegővel működik az autóm.

Kívánom mindenkinek, hogy ilyen egyszerűen megtalálja a megoldást és ne kelljen több 100E forintokat kifizetni úgy, hogy nem is biztos a megoldás.

Örülök nagyon, hogy nekem sikerült 200Ft-ból megoldani a problémát.

További szép napot és élvezetes gondtalan autózást kívánok mindenkinek.

Üdv: Ákos   worship Wink nyes vigyor3 smile taps eljen pias Smiley Cheesy Grin laugh

A szívósor kitakarítást is csináld meg. Ha leveszed, meg fogod látni, hogy miért mondtam.  Az elektromos meg 20-200km után (használattól függően) dobálja a hibakódot.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.03 péntek, 12:38:21 írta Lacika71 » Naplózva
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #37473 Dátum: 2015.07.03 péntek, 06:50:40 »

Sziasztok!  vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3

Megoldódott a rángatás!!!!    NEM RÁNGAT!!!!  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

El sem tudom mondani mennyire örülök. Megtaláltam az autómon a hibát.

Az EGR szelep okozta a rángatást.

Leírom a hibajelenséget hátha másnak is segít a megfejtésben.

Először is az első hibajelenség a rángatás. 1500-as fordulaton úgy rángatott mintha kihagyna egy-két henger de csak akkor ha tartottam a fordulatot. Ha gyorsítottam vagy lassítottam nem jött elő a hiba. De alatta és fölötte is picit rángatott de nem olyan intenzíven, kb 1300-tól 1800-ig.

A második hibajelenség a füstölés. Úgy füstölt mint amikor turbócső repedés van. A legkisebb hirtelen gázadásnál már láttam a füstöt a tükörben. Előzésnél mindig beterítettem köddel az egész utat.

Harmadik jelenség a csörgős fémes hang hirtelen gázadásra de csak alapjáratról.


Olvasgatom itt a fórumot és mindenféle dolgot írnak az emberek a rángatással kapcsolatban. Elhatároztam, hogy végigpróbálgatom az ingyenes megoldásokat.  tisztító adalék, map szenzor tisztítás stb.

Az EGR szelep dugózását eddig azért nem próbáltam ki mert többen írták itt a fórumon, hogy Euro4-nél hibát fog dobni a számítógép és világítani fog a check engine lámpa.

Ma hirtelen felindulásból ledugóztam az EGR szelepet. Már indulás után feltűnt, hogy más a hangja.

Az autó olyan lett mintha motorcsere lett volna benne. Teljesen megváltozott. Teljesítményre sokkal dinamikusabb, akár hogy nyomom neki, semmi füstöt nem látok a tükörben, és ami a lényeg, hogy nincs rángatás. Szépen egyenletesen megy minden sebességfokozatban. Olyan lett mint egy Doxa.
Elmúlt az a csörömpölő hangja. És nincs hibakód pedig euro4-es.

A vicc az egészben, hogy eddig azért nem dugóztam le az EGR-t mert nem akartam úgy menni vele, hogy világít a műszerfalon a hiba. De ha ezt tudom előre már rég megcsináltam volna.

A végső diagnózis: valószínűleg az EGR szelep elengette a turbónyomást a kipufogó felé, tehát fordítva működött mint kellene. Egyébként sohasem értettem ezt az EGR dolgot. Miért kell megfojtani a motort?!  Miért etetik meg a saját sz@rát a motorral?!  Egyéb más módja is van a környezetszennyezés csökkentésének. Számomra ez érthetetlen.

De mától ennek vége. Csakis kizárólag friss tiszta levegővel működik az autóm.

Kívánom mindenkinek, hogy ilyen egyszerűen megtalálja a megoldást és ne kelljen több 100E forintokat kifizetni úgy, hogy nem is biztos a megoldás.

Örülök nagyon, hogy nekem sikerült 200Ft-ból megoldani a problémát.

További szép napot és élvezetes gondtalan autózást kívánok mindenkinek.

Üdv: Ákos   worship Wink nyes vigyor3 smile taps eljen pias Smiley Cheesy Grin laugh
Hali!
Tök jó hogy nem rángat. De.
Én úgy tudtam, hogy állandó fordulaton nyitva van az EGR szelep.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #37474 Dátum: 2015.07.03 péntek, 12:38:03 »

Hali!
Tök jó hogy nem rángat. De.
Én úgy tudtam, hogy állandó fordulaton nyitva van az EGR szelep.

Ha le van dugózva, akkor tök mindegy.
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37475 Dátum: 2015.07.03 péntek, 15:41:14 »

Hali!
Tök jó hogy nem rángat. De.
Én úgy tudtam, hogy állandó fordulaton nyitva van az EGR szelep.

Szia!

Mint írtam ledugóztam az EGR szelepet, úgyhogy teljesen mindegy, hogy mikor van nyitva. Egyébként nekem fogalmam sincsen, hogy mikor kellene nyitva lennie. Az is lehet, hogy az EGR hibás működése miatt történt az üzemzavar.

Egyébként ha logikusan gondolkozok akkor csak alapjáraton kellene nyitva lennie, mert ha menet közben kinyit akkor mindig el fogja engedni a nyomást ami a motor helytelen működéséhez vezet.

Akkor működne rendesen az EGR ha egy visszacsapó szelep lenne a kipufógórésznél, és így nem tudna elszökni a turbónyomás. De csak egy sima lemezdarab van ami nyit és zár.

Na mindegy, a lényeg, hogy megjavult az autóm.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és a segítséget.

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37476 Dátum: 2015.07.04 szombat, 21:06:59 »

Sziasztok!

Na 60 km után megjött a hibakód, világít a motor lámpa. Androidos telefonnal néztem a hibakódot de nem tudtam kitörölni. Torque és ForDTC progival is próbáltam de törölni egyikkel sem tudtam mert nincs is olyan gomb vagy menüpont hogy törlés.

Meg lehet oldani, hogy egyáltalán ne jelezzen hibakódot?

Hogy lehet törölni androidos telóval?

Köszönöm!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #37477 Dátum: 2015.07.04 szombat, 21:26:49 »

Sziasztok!

Na 60 km után megjött a hibakód, világít a motor lámpa. Androidos telefonnal néztem a hibakódot de nem tudtam kitörölni. Torque és ForDTC progival is próbáltam de törölni egyikkel sem tudtam mert nincs is olyan gomb vagy menüpont hogy törlés.

Meg lehet oldani, hogy egyáltalán ne jelezzen hibakódot?

Hogy lehet törölni androidos telóval?

Köszönöm!

Üdv: Ákos
Ha nincs törlési lehetőség (gomb) akkor a progival van vmi begasz.Helyileg merre vagy,hátha van vki  a közeledbe aki tud segíteni (én újpest).Ha elektromos az EGR akkor ezzel együtt kell,hogy éjjél "hiba jön és törlés". 
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.04 szombat, 21:31:04 írta Szili » Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #37478 Dátum: 2015.07.04 szombat, 21:28:05 »

Sziasztok!

Na 60 km után megjött a hibakód, világít a motor lámpa. Androidos telefonnal néztem a hibakódot de nem tudtam kitörölni. Torque és ForDTC progival is próbáltam de törölni egyikkel sem tudtam mert nincs is olyan gomb vagy menüpont hogy törlés.

Meg lehet oldani, hogy egyáltalán ne jelezzen hibakódot?

Hogy lehet törölni androidos telóval?

Köszönöm!

Üdv: Ákos

akkor hozd össze az elm327-ed egy laptoppal, és forscan programmal tudod törölni! wave

« Utoljára szerkesztve: 2015.07.04 szombat, 21:42:37 írta Cs12 » Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37479 Dátum: 2015.07.04 szombat, 21:40:06 »

Sziasztok!

Na 60 km után megjött a hibakód, világít a motor lámpa. Androidos telefonnal néztem a hibakódot de nem tudtam kitörölni. Torque és ForDTC progival is próbáltam de törölni egyikkel sem tudtam mert nincs is olyan gomb vagy menüpont hogy törlés.

Meg lehet oldani, hogy egyáltalán ne jelezzen hibakódot?

Hogy lehet törölni androidos telóval?

Köszönöm!

Üdv: Ákos

Mindkét programban van DTC törlés, Torque-ra nem emlékszem, de ForDTC-ben konkrétan ott van alul, ahol kiolvastad a kódot.
Meg lehet oldani, valaki épített egy szerkezetet, ami a MAF jelet módosítja, hogy azt lássa nyitott EGR-nél a PCM, amit akkor kéne, ha nem lenne ledugózva. Így azt hiszi a PCM, hogy minden rendben. Már nem emlékszem mennyiért hirdette.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #37480 Dátum: 2015.07.04 szombat, 21:55:24 »

Hmm. Telefonváltás miatt újra akartam telepíteni a forscant Androidra  A béta Lite már nem műkszik helyette van fizetős ennyi volt a jóból?
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #37481 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 06:44:07 »

Sziasztok!

Na 60 km után megjött a hibakód, világít a motor lámpa. Androidos telefonnal néztem a hibakódot de nem tudtam kitörölni. Torque és ForDTC progival is próbáltam de törölni egyikkel sem tudtam mert nincs is olyan gomb vagy menüpont hogy törlés.

Meg lehet oldani, hogy egyáltalán ne jelezzen hibakódot?

Hogy lehet törölni androidos telóval?

Köszönöm!

Üdv: Ákos

Fekete szigetelőszallag a visszajelzö làmpàra.   eplus2   taps
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37482 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 09:21:51 »

Fekete szigetelőszallag a visszajelzö làmpàra.   eplus2   taps

Az EGR dugóra fúrni kell egy kis átmérővel rendelkező lyukat. Az megoldja a problémát. Le van dugózva, de mégse. A rendszer így át van verve, mert van kis áramlás, de nem számottevő.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #37483 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 10:36:19 »

Sziasztok

A hiba oka nem mindig jelentkezik és persze a fordulatszámom sem van ott minden nap.
Tehát:Ha a fordulatszámom eléri a 4 ezres fordulatot akkor malacfarok és egyből le is áll a kocsi. Újraindítás és semmi baj. Még nem jutottam el diagra így nem tudom, hogy egyáltalán tárolt e hibakódot a kocsi.
Van-e esetleg valamilyen ötlet, hogy merre keressem a hibát?
Elektromos a turbóm. Volt már javítva 2x is de a múltkor vészüzembe hajított és megint turbó hibát írt a diag.
vagy CMP?

Egy másik kérdés. Meg lehet-e oldani, hogy a turbót vákumosra átszerelni?
Köszi
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #37484 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 10:52:20 »

Sziasztok

A hiba oka nem mindig jelentkezik és persze a fordulatszámom sem van ott minden nap.
Tehát:Ha a fordulatszámom eléri a 4 ezres fordulatot akkor malacfarok és egyből le is áll a kocsi. Újraindítás és semmi baj. Még nem jutottam el diagra így nem tudom, hogy egyáltalán tárolt e hibakódot a kocsi.
Van-e esetleg valamilyen ötlet, hogy merre keressem a hibát?
Elektromos a turbóm. Volt már javítva 2x is de a múltkor vészüzembe hajított és megint turbó hibát írt a diag.
vagy CMP?

Egy másik kérdés. Meg lehet-e oldani, hogy a turbót vákumosra átszerelni?
Köszi
Ez a jelenség anno nekem is volt,csak kisebb fordulaton.Akkor ha jól emlékszem goszűrő+CMP jeladó csere oldotta meg,az tuti,hogy akkor cserélték.Pontos hiba okot csak diag után lehet mondani.Pontosabban majd a szakavatott Fórumtársak worship mondanak.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37485 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 14:49:16 »

Sziasztok

A hiba oka nem mindig jelentkezik és persze a fordulatszámom sem van ott minden nap.
Tehát:Ha a fordulatszámom eléri a 4 ezres fordulatot akkor malacfarok és egyből le is áll a kocsi. Újraindítás és semmi baj. Még nem jutottam el diagra így nem tudom, hogy egyáltalán tárolt e hibakódot a kocsi.
Van-e esetleg valamilyen ötlet, hogy merre keressem a hibát?
Elektromos a turbóm. Volt már javítva 2x is de a múltkor vészüzembe hajított és megint turbó hibát írt a diag.
vagy CMP?

Egy másik kérdés. Meg lehet-e oldani, hogy a turbót vákumosra átszerelni?
Köszi
Tisztelt Fórumtárs!
Kezdem azzal, hogy a dieesel gépek nem igazán szeretik a 4 ezer körüli fordulatszámot. Igazából nem erre lettek kitalálva. Konkrétan a problémáddal kapcsolatban. A változó geós turbók alap problémája ha nem megfelelően tiszta az állítható geometria(elkormozódás, elkokszosodás mechanikus szorulás), akkor ez először mechanikus, majd megszorulva villamos problémát generálhat, majd okoz. Kérdés hogyan és mit javítottak rajta kétszer. Ha biztosat akarsz tudni a turbórol, akkor vidd el a gépet Súrra, Ervin fórumtárshoz és ő biztosan rendbe teszi neked. Nagyon sokan megtapasztalták a profi munkáját. Az átalakítással kapcsolatban, és nem tenném. A változó geós turbóhoz van írva a gyári program. Nem biztos, hogy jobb lesz a gépsárkány a program változtatása nélkül. Természetesen hibakód olvasás nélkül csak találgatunk. wave
Tisztelttel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.05 vasárnap, 17:51:32 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37486 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 17:36:21 »

Ha nincs törlési lehetőség (gomb) akkor a progival van vmi begasz.Helyileg merre vagy,hátha van vki  a közeledbe aki tud segíteni (én újpest).Ha elektromos az EGR akkor ezzel együtt kell,hogy éjjél "hiba jön és törlés". 

Köszönöm mindenkinek a választ.

Végigpróbáltam vagy 5 programot, az egyikben volt olyan funkció, hogy hibakódok törlése. (Torque).

Igazából tudni lehet, hogy mit érzékel az EGR-ben az elektromos rész? Nyomást? Összetételt?

Azért jó lenne megoldani ezt a kérdést.

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37487 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 17:54:23 »

Köszönöm mindenkinek a választ.

Végigpróbáltam vagy 5 programot, az egyikben volt olyan funkció, hogy hibakódok törlése. (Torque).

Igazából tudni lehet, hogy mit érzékel az EGR-ben az elektromos rész? Nyomást? Összetételt?

Azért jó lenne megoldani ezt a kérdést.

Üdv: Ákos

Úgy tudom áramlást érzékel. Ezért javasoltam, hogy kis lyuk a dugón ezt áthidalja.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37488 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 17:54:30 »

Mindkét programban van DTC törlés, Torque-ra nem emlékszem, de ForDTC-ben konkrétan ott van alul, ahol kiolvastad a kódot.
Meg lehet oldani, valaki épített egy szerkezetet, ami a MAF jelet módosítja, hogy azt lássa nyitott EGR-nél a PCM, amit akkor kéne, ha nem lenne ledugózva. Így azt hiszi a PCM, hogy minden rendben. Már nem emlékszem mennyiért hirdette.

Köszi a hozzászólást!

Esetleg valami támpont, hogy merre keressem a megoldást? Itt ebben a topikban hirdette? vagy az adok-veszek-ben? kb mikor?

Kösz: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37489 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 17:57:18 »

Úgy tudom áramlást érzékel. Ezért javasoltam, hogy kis lyuk a dugón ezt áthidalja.


És kb mekkora lyuk? 3-mas? 6-os?

De ha kifúrom ott megint el fog szökni a turbónyomás?  Jobb lenne inkább valahogy átverni az elektronikát.

Kösz: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37490 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 18:00:34 »

És kb mekkora lyuk? 3-mas? 6-os?

De ha kifúrom ott megint el fog szökni a turbónyomás?  Jobb lenne inkább valahogy átverni az elektronikát.

Kösz: Ákos

Ha jól emlékszem 6 fúrtunk. Valóban valamennyi kipufogógázt átenged, de elenyésző. Valamit valamiért!
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37491 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 18:01:09 »

Köszönöm mindenkinek a választ.

Végigpróbáltam vagy 5 programot, az egyikben volt olyan funkció, hogy hibakódok törlése. (Torque).

Igazából tudni lehet, hogy mit érzékel az EGR-ben az elektromos rész? Nyomást? Összetételt?

Azért jó lenne megoldani ezt a kérdést.

Üdv: Ákos
Tisztelt Fórumtárs!
Az én gépem is 115 Le 2005 kiadású, igaz csak euro III besorolású. Nekem soha nem dob hibát. A te géped mivel euro IV besorolású alkalmanként EGR hibát jelez a rendszer, amit egyébként villamosan jól működő EGR esetén könnyedén lehet törölni. Lehet, hogy az EGR villamos meghibásodása miatt nem tudod a jelzést törölni, ami független attól, hogy le van e dugózva az EGR vagy nincs. Én leszerelve az EGR-t, villamosan és mechanikusan is górcső alá venném. Kitakarítva, egy megfelelő vákuum pumpával nagyon jól leellenőrizhető az EGR villamos kapcsolása. Az EGR szelep vákuum vezérelt. Megfelelő eszközzel, törölhetőnek kell lenni a rendszernek. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.05 vasárnap, 18:05:37 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37492 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 18:23:57 »

Köszi a hozzászólást!

Esetleg valami támpont, hogy merre keressem a megoldást? Itt ebben a topikban hirdette? vagy az adok-veszek-ben? kb mikor?

Kösz: Ákos

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg689394#msg689394

Úgy tudom áramlást érzékel. Ezért javasoltam, hogy kis lyuk a dugón ezt áthidalja.


Nincs benne áramlásérzékelő, a csatlakozó a szelep működését (nyitását) ellenőrzi. A MAF jelből tudja, hogy van-e áramlás.
Naplózva
Laci1220
Vendég
« Új hozzászólás #37493 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 22:56:29 »

Sziasztok.
Uj tag vagyok,most készülök venni egy 2006.03 havi tdci kombi mondeot.
Mire kell figyelnem vásárláskor,mit nézzek át, mekkora próba körre vigyem el?
Elméletileg 210000 km van benne, vezetett szervizkönyves,osztrákoktol van azt hiszem, a héten hozták be.
Hát nem tudom,hogy ennyi lehet-e benne tényleg.
Ha beindítjuk a jobb elejéből jön egy kis cirepelő hang,nem tudom mi lehet az, de eladás előtt kijavítanak rajta mindent,úgy adják át.
El vigyem egy diagnosztikára megvétel előtt?
Nagyon vegyeset olvasok ezekről az autókról, meg elég sokba kerül minden hozzányúlás ahogy itt olvasom.
De viszont tetszik nagyon az autó,már volt egy 95-ös 1.8 benzines mondeom egy jó pár évvel ezelőtt.
Elég sokba került annak is a fentartása,de viszont nagyon kényelmes volt, és szeretem,hogy minden elektromos.

Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #37494 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 07:53:14 »

Szevasztok!
Következő a problémám:1500-as fordulattól ~1700-ig egy jellegzetes "brummogást" hallani az autóból.Üresen nem ,csak sebességi fokozatokban.Mint amikor berezonál valami.A generátoroldali szíjrendszer most lett kicserélve:szíj,feszítő,főteng.szíjtárcsa,gen.szabadonfutósítás.Nagyon idegesítő!!!Kérem szépen ha tudtok segítsetek!
Üdv.Döme
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37495 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 09:21:35 »

Szevasztok!
Következő a problémám:1500-as fordulattól ~1700-ig egy jellegzetes "brummogást" hallani az autóból.Üresen nem ,csak sebességi fokozatokban.Mint amikor berezonál valami.A generátoroldali szíjrendszer most lett kicserélve:szíj,feszítő,főteng.szíjtárcsa,gen.szabadonfutósítás.Nagyon idegesítő!!!Kérem szépen ha tudtok segítsetek!
Üdv.Döme

Nekem az okozott ilyet, hogy a cooler előtti és utáni fém turbócsöveket a segédkerethez rögzítő konzolok gumiszilentjei teljesen kipuhultak, és berezonált az egész. Fixre csavaroztam, és teljesen megszűnt ez a fajta hang.

Sziasztok.
Uj tag vagyok,most készülök venni egy 2006.03 havi tdci kombi mondeot.
Mire kell figyelnem vásárláskor,mit nézzek át, mekkora próba körre vigyem el?
Elméletileg 210000 km van benne, vezetett szervizkönyves,osztrákoktol van azt hiszem, a héten hozták be.
Hát nem tudom,hogy ennyi lehet-e benne tényleg.
Ha beindítjuk a jobb elejéből jön egy kis cirepelő hang,nem tudom mi lehet az, de eladás előtt kijavítanak rajta mindent,úgy adják át.
El vigyem egy diagnosztikára megvétel előtt?
Nagyon vegyeset olvasok ezekről az autókról, meg elég sokba kerül minden hozzányúlás ahogy itt olvasom.
De viszont tetszik nagyon az autó,már volt egy 95-ös 1.8 benzines mondeom egy jó pár évvel ezelőtt.
Elég sokba került annak is a fentartása,de viszont nagyon kényelmes volt, és szeretem,hogy minden elektromos.



Teljes átvizsgálásra vidd, lehetőleg márkaszervizbe, vagy ismerős szervizbe. Ciripelő hang pl. generátor oldali szíjrendszerben lehet valami.
Ami nagy tétel a motorban, és nézni kell: turbó, kuplung/DMF, üzemanyagrendszer.
Naplózva
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #37496 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 16:59:41 »

Sziasztok!
Műszaki vizsgára viszem a kicsikémet szombaton. EGR dugó maradjon, vagy szedjem ki a vizsga előtt?  vigyor3

 integet2
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37497 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 18:00:54 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg689394#msg689394

Nincs benne áramlásérzékelő, a csatlakozó a szelep működését (nyitását) ellenőrzi. A MAF jelből tudja, hogy van-e áramlás.

Kösz a linket.

Én azt nem értem, hogy azt írod, hogy csak a szelep mozgását érzékeli. De akkor miért jelez hibát? A szelep ugyan úgy mozog mint előtte csak amikor kinyit, nem megy be kipufogógáz.  Tehát akkor mitől van hibakód? Nem értem.

Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #37498 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 18:08:05 »

Sziasztok!
Műszaki vizsgára viszem a kicsikémet szombaton. EGR dugó maradjon, vagy szedjem ki a vizsga előtt?  vigyor3

 integet2
            Szia!
              Nem kell kivenni, csak a chek engine lámpa pont akkor ne égjen,ki kell törölni a hibakódot mielőtt oda méssz. wave
              Üdv:Jaxi
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37499 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 18:25:38 »

Kösz a linket.

Én azt nem értem, hogy azt írod, hogy csak a szelep mozgását érzékeli. De akkor miért jelez hibát? A szelep ugyan úgy mozog mint előtte csak amikor kinyit, nem megy be kipufogógáz.  Tehát akkor mitől van hibakód? Nem értem.


Tisztelt Fórumtárs!
Az EGR szelepnek van egy villamos kapcsoló része, ami vákuum vezérelt. Legelőször ezt a kapcsolót kell leellenőrizni villamosan. falbav falbav falbav Ha ez nem működik a hiba állandósul és nem törölhető. A fentebb leirt hsz-ben leírtam, én mit tennék. Egyébként az EGR szelep feladata a kipufogógáz egy részének visszavezetése a szívótorokba javítva evvel a környezetvédelmi mutatókat, és rontva a motor egészséges üzemén, a hengerbe bevezetett koksz, korom, és egyéb szennyező anyagok révén. Ezért dugózzuk le az EGR-t. Az EGR dugóra fúrt lyuk, meg fából vaskarika. Nem ez a valódi megoldás. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.06 hétfő, 18:30:54 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak: 1 ... 743 744 745 746 747 748 749 [750] 751 752 753 754 755 756 757 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.168 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.