Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 21:21:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 755 756 757 758 759 760 761 [762] 763 764 765 766 767 768 769 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14665020 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38050 Dátum: 2015.08.29 szombat, 21:09:35 »

Hinni kell valamiben az igaz. El kell menni egy ilyen alkatrészgyártó multikulti céghez melózni, első körben szuper a minőség, másodikban is. Aztán mikor már átlátja az ember és jönnek a gondok problémák gyártás közben kiderül, hogy csak  a profit számít.  Igaz viszonylag jó gépekkel gyártatnak, de kínaiii alkatrészekből.   eplus2taps 
Tisztelt Fórumtárs!
Én erre csak azt mondom, meg kell nézni közelről kézbe véve egy Mann mondeohoz való motorolaj szűrőt és egy nonam neve nincs olajszűrőt. Szerintem rögtön látszik a különbség. A kínai alkatrésszel kapcsolatban én három kategóriát különböztetek meg. Van a rendkívül olcsó, minőséget nem tartalmazó, koppintott selejtes szemét alkatrész. A második a sokkal drágább viszont minőségi alkatrész, és végül a nagyon drága űrtechnológiát tartalmazó kiemelt minőségi alkatrész. Tehát nem minden rossz ami kínai. Sajnos, a szemét árúról a selejtes alkatrész maradt meg a köztudatban. Én vallom azt, hogy van a gépsárkánynál olyan kényes terület ahol nem szabad spórolni pl: futómű, fék, üzemanyag rendszer.
Tisztelettel László!:wave:
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alphatango
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


E-mail
« Új hozzászólás #38051 Dátum: 2015.08.29 szombat, 21:41:37 »

Nekem is volt ilyen gondom, azt hittem hogy turbócső repedés de nem találtunk lukadást egyik csövön sem. Végül kiderült, hogy az egr szelep a rossz. Állandóan elengedte a turbónyomást és emiatt füstölt.

Egy próbát megér, fél óra alatt le lehet dugózni és rögtön kiderül, hogy ott van-e a hiba.

Légtömegmérőt 10 perc kitisztítani.

Gázolajszűrő volt cserélve?
Igen, sőt a hülyeségig pontosan belevaló szűrő került bele ( épp a felújítás kapcsán ) , hogy az esetleg újra keletkező spén nehogy kikezdje a csúcsokat. 2 mikron szűrésű darab van benne, azt hiszem 15e volt...
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI kombi 2005/12 facelift
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #38052 Dátum: 2015.08.29 szombat, 21:43:19 »

Igen, sőt a hülyeségig pontosan belevaló szűrő került bele ( épp a felújítás kapcsán ) , hogy az esetleg újra keletkező spén nehogy kikezdje a csúcsokat. 2 mikron szűrésű darab van benne, azt hiszem 15e volt...
az jódrága, a bosch-t legutóbb 6700ft-ért hoztam el
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alphatango
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


E-mail
« Új hozzászólás #38053 Dátum: 2015.08.29 szombat, 21:45:39 »

A ledugózással annyi a gondom, hogy hibát jelez miatta - korábban már próbálkoztam vele.
Azt viszont nem tudom, hogy ez a hibajelzés nem vált-e ki valamilyen üzemmódváltást, átkapcsolást, korlátozást, vagy bármi egyebet.
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI kombi 2005/12 facelift
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38054 Dátum: 2015.08.29 szombat, 21:46:06 »

az jódrága, a bosch-t legutóbb 6700ft-ért hoztam el

Az a kínai volt, biztos így írták rá: Bohcs!  (ejtsd: Bocs!)   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38055 Dátum: 2015.08.29 szombat, 22:09:30 »

Ha kiszűrődne, akkor sosem tenné tönkre a befecskendezőket.  vigyor3


szerk.: Utánanéztem, bár teljesen jó képet nem találtam....de mintha valóban abba a térbe jutna a visszafolyó gázolaj -amikor nem a tankba megy- , amelyik a tanktól jön.
          Ebben az esetben valóban újra a szűrő elé jut.  wave
         

Itt a spénnel az a gond, hogy a CR-szivattyú után, ahol szűrni kellene, nem lehet, mert 1600 bar nyomáson nem lehet ilyen szűrőt szerkeszteni. Így csak a visszatérő ágban lehet szűrni mielőtt újra a CR felé venné az útját a GO.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38056 Dátum: 2015.08.29 szombat, 22:11:01 »

Tisztelt Fórumtárs!
Én erre csak azt mondom, meg kell nézni közelről kézbe véve egy Mann mondeohoz való motorolaj szűrőt és egy nonam neve nincs olajszűrőt. Szerintem rögtön látszik a különbség. A kínai alkatrésszel kapcsolatban én három kategóriát különböztetek meg. Van a rendkívül olcsó, minőséget nem tartalmazó, koppintott selejtes szemét alkatrész. A második a sokkal drágább viszont minőségi alkatrész, és végül a nagyon drága űrtechnológiát tartalmazó kiemelt minőségi alkatrész. Tehát nem minden rossz ami kínai. Sajnos, a szemét árúról a selejtes alkatrész maradt meg a köztudatban. Én vallom azt, hogy van a gépsárkánynál olyan kényes terület ahol nem szabad spórolni pl: futómű, fék, üzemanyag rendszer.
Tisztelettel László!:wave:

A kínai ugyanazon a gépsoron csinál neked ugyanabból a termékből tíz különféle minőséget a fél dollár és a 20 dolláros ár között, ahogyan rendeled. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38057 Dátum: 2015.08.29 szombat, 22:11:49 »

A ledugózással annyi a gondom, hogy hibát jelez miatta - korábban már próbálkoztam vele.
Azt viszont nem tudom, hogy ez a hibajelzés nem vált-e ki valamilyen üzemmódváltást, átkapcsolást, korlátozást, vagy bármi egyebet.

Nem kell vele törődni, semmi egyebet nem okoz. Időnként törlöd, ha nagyon zavar.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38058 Dátum: 2015.08.29 szombat, 22:27:28 »

Itt a spénnel az a gond, hogy a CR-szivattyú után, ahol szűrni kellene, nem lehet, mert 1600 bar nyomáson nem lehet ilyen szűrőt szerkeszteni. Így csak a visszatérő ágban lehet szűrni mielőtt újra a CR felé venné az útját a GO.

AndyA

Én már nem akarom ezt rágni tovább, de ez így meg igen rossz megközelítés.
Meg van szűrve a gázolaj, mielőtt a HHP-be jut. Ennyi, nem több és senki nem gondol a továbbiakra.

Hidd el, tudom mi a gond az apró fém részecskékkel.  Cool (A spénnel helytelen/nem létező szó.  beka3  Szerintem plexiből kéne legyen a gázolajszűrő háza, hogy látszódjon benne a spénhehe )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #38059 Dátum: 2015.08.30 vasárnap, 12:21:02 »

Sziasztok! Rég írtam ide, általában csak olvasgatok.
Gondoltam feldobom a problémát, hátha valaki szembesült már hasonlóval.
Dobálta az izzításjelzőt a szekér, e miatt 3 porlasztót felújíttattam Érden. (A 4. nem mutatott xar állapotot) (új kódot mindháromhoz generáltak). Azóta rendben is van a padlógázas gyorsítás is, izzításjelző nélkül. De.
Azóta 2200-2500 közötti ford-on padlógázon egész autót átjáró remegésem van, alatta, fölötte, gyenge gázon semmi. Semmi füst, semmi indítási problem, fogyi 6L/100km alatt.
2 dologra gondoltam, mert a PCS felújítás után jött elő, hogy

1. esetleg valamely felújítás mégsem lett az igazi
vagy
2. a megnövekedett nyomaték miatt a motortartó bakok már lötyögnek.
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #38060 Dátum: 2015.08.30 vasárnap, 14:39:52 »

Sziasztok.

Egy teljesen friss ropogós problémában szeretném kikérni a tapasztalataitokat. Hajnalban érkeztünk meg a nyaralásunkról. /nem dicsekvés/. Zágráb túlsó felén arra lettem figyelmes, hogy a vízhőmérőm kifeküdt teljesen a hideg felér. Na, mondom biztos érintkezési hiba, vagy a műszer adta be a derkát. Ám amint gyorsítani akartam tapasztaltam, hogy az sem megy. Átvergődtem a városon, az első parkolóig. A ledöglesztéskor hallottam, hogy a hűtő ventilátor teljes fordulattal pörög még vagy 5mp-ig. Újraindítás után taps. Megtett 15-20km újra. Minden emelkedőn ima, hogy feljussak. Így jutottam el a Fehérvári letérőig. Innen a maradék 80km-t 4x leállítással sikerült megtenni. Most szegény kinn áll a ház előtt, és várja a sorsát.  /velem együtt/

Bármilyen ötletet, adná isten megoldást nagyon várunk, mert holnap már kellene is.

u.i. izzító jel nincs, és amíg mutatja a hőmérsékletet addig teljesítmény is van.

Üdv, Bandi
 
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38061 Dátum: 2015.08.30 vasárnap, 18:25:33 »

Én sem találtam korábban delphit (cromax, láng, bárdi,unix), de amikor a nagynyomású szivattyúmat újították fel, akkor delphit raktak bele.
üdv,
Andor

Olyat én még nem láttam élőben. A másik két (három) félét igen.

AndyA
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #38062 Dátum: 2015.08.30 vasárnap, 18:39:22 »

Szia,

Lehet, hogy ostoba kérdés, de van benne elég hűtővíz? Nem tudom, hogy hol a hőmérő, de ha kevés a rendszerben a folyadék, akkor nem érintkezik vele, így "hideg"nek érzékeli. Azt tudom, hogy mk1 benzines focusokban a motorvezérlő be tud avatkozni túlmelegedés ellen, első körben fordulatszám korlátozás, majd hengerlekapcsolás (felváltva, hogy egyenletesen hűljön), majd motor leállítás. Nem tudom, hogy Mondeonál van-e ilyen. Persze az általános jótanács az, hogy olvass hibakódot, hátha van valami.
Persze a hűtőventilátor a klíma miatt is beindul, szóval ez nem feltétlen tünet, sőt az is lehet, hogy a hőmérséklet jeladó hibásodott meg és ettől független dolog miatt állt be a vészüzem.

Sziasztok.

Egy teljesen friss ropogós problémában szeretném kikérni a tapasztalataitokat. Hajnalban érkeztünk meg a nyaralásunkról. /nem dicsekvés/. Zágráb túlsó felén arra lettem figyelmes, hogy a vízhőmérőm kifeküdt teljesen a hideg felér. Na, mondom biztos érintkezési hiba, vagy a műszer adta be a derkát. Ám amint gyorsítani akartam tapasztaltam, hogy az sem megy. Átvergődtem a városon, az első parkolóig. A ledöglesztéskor hallottam, hogy a hűtő ventilátor teljes fordulattal pörög még vagy 5mp-ig. Újraindítás után taps. Megtett 15-20km újra. Minden emelkedőn ima, hogy feljussak. Így jutottam el a Fehérvári letérőig. Innen a maradék 80km-t 4x leállítással sikerült megtenni. Most szegény kinn áll a ház előtt, és várja a sorsát.  /velem együtt/

Bármilyen ötletet, adná isten megoldást nagyon várunk, mert holnap már kellene is.

u.i. izzító jel nincs, és amíg mutatja a hőmérsékletet addig teljesítmény is van.

Üdv, Bandi
 
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #38063 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 08:06:40 »

Szia!

Én nem vagyok szakember és érteni sem értek hozzá, úgyhogy csak a tapasztalatom osztom meg: nekem ugyanilyen problémám volt jó pár hónappal ezelőtt.
Akkor a Kedves Fórumtársak a vízhőfok jeladó cseréjét javasolták, azóta nem jelentkezett újra a problémám. Smiley

A jelenség ugyanez volt: autópályán észrevettem, hogy a mutató teljesen kifeküdt, és nagyon lomha lett az autó. Egy megállóhelyen megálltam: motor leállít, újra elindít és minden jó egy darabig. Ppár perc múlva megint kifeküdt és kezdődött az egész elölről.

Üdv

Sziasztok.

Egy teljesen friss ropogós problémában szeretném kikérni a tapasztalataitokat. Hajnalban érkeztünk meg a nyaralásunkról. /nem dicsekvés/. Zágráb túlsó felén arra lettem figyelmes, hogy a vízhőmérőm kifeküdt teljesen a hideg felér. Na, mondom biztos érintkezési hiba, vagy a műszer adta be a derkát. Ám amint gyorsítani akartam tapasztaltam, hogy az sem megy. Átvergődtem a városon, az első parkolóig. A ledöglesztéskor hallottam, hogy a hűtő ventilátor teljes fordulattal pörög még vagy 5mp-ig. Újraindítás után taps. Megtett 15-20km újra. Minden emelkedőn ima, hogy feljussak. Így jutottam el a Fehérvári letérőig. Innen a maradék 80km-t 4x leállítással sikerült megtenni. Most szegény kinn áll a ház előtt, és várja a sorsát.  /velem együtt/

Bármilyen ötletet, adná isten megoldást nagyon várunk, mert holnap már kellene is.

u.i. izzító jel nincs, és amíg mutatja a hőmérsékletet addig teljesítmény is van.

Üdv, Bandi
  
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #38064 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 08:25:28 »

Sziasztok Fórumtársak,
Pár hete észrevettem, hogy a reggeli indítások után ( ami pöccre indul, akár izzítózás nélkül is ) az autó nem egyenletesen ketyeg. Olyasmit érzek, mintha ki-ki hagyna a motor. A fordulatszám mérő nem mozog be, de ahogy ülök az autóban úgy érzem a fenekem alatt. (erről már írtam korábban ). A m
A hétvégén egy jó 2 órás autópályázás közben ( 2500-3000 fordszámú folyamatos haladás ) belekezdtem egy előzésbe. Adtam egy kövérebb gázt, mire a malacfarok villogni kezdett és leállt a motor.
Félrehúzódtam, vártam egy pár percet, indítottam. Indult és így haladtam tovább. Már kínosan figyeltem menetközben is a motor ketyegésére. Olyan mintha már közben sem oly szépen járna a motor. Mi lehet a baj?
csak ismétlésként: az autóban 290.000 km van, még eredeti motor alkatrészekkel.
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
monyi85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #38065 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 08:44:07 »

Sziasztok Fórumtársak,
Pár hete észrevettem, hogy a reggeli indítások után ( ami pöccre indul, akár izzítózás nélkül is ) az autó nem egyenletesen ketyeg. Olyasmit érzek, mintha ki-ki hagyna a motor. A fordulatszám mérő nem mozog be, de ahogy ülök az autóban úgy érzem a fenekem alatt. (erről már írtam korábban ). A m
A hétvégén egy jó 2 órás autópályázás közben ( 2500-3000 fordszámú folyamatos haladás ) belekezdtem egy előzésbe. Adtam egy kövérebb gázt, mire a malacfarok villogni kezdett és leállt a motor.
Félrehúzódtam, vártam egy pár percet, indítottam. Indult és így haladtam tovább. Már kínosan figyeltem menetközben is a motor ketyegésére. Olyan mintha már közben sem oly szépen járna a motor. Mi lehet a baj?
csak ismétlésként: az autóban 290.000 km van, még eredeti motor alkatrészekkel.

Na én sem vagyok egy autós szaki de nálam ugyan ez volt!Először fasza volt minden majd jött egy kis malacfarok villogás aztán jött a fura hang nekem is.Aztán ez a hang már nem hogy fura volt de rohadt hangos és már szinte nekem is fájt úgy kelepelt.Végeredmény=porlasztó javítás....ez nemrég meg volt és most úgy duruzsol ahogy szerintem kell taps!Abból amit leírsz esélyes nálad is ez de hibakód olvasás legyen az első amit csinálj mindenképp.

Üdv!
Naplózva

MKIII TDCI 2006 HJBC,115LE+chip,6 seb,tempomat
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #38066 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 09:03:21 »

Sziasztok Fórumtársak,
Pár hete észrevettem, hogy a reggeli indítások után ( ami pöccre indul, akár izzítózás nélkül is ) az autó nem egyenletesen ketyeg. Olyasmit érzek, mintha ki-ki hagyna a motor. A fordulatszám mérő nem mozog be, de ahogy ülök az autóban úgy érzem a fenekem alatt. (erről már írtam korábban ). A m
A hétvégén egy jó 2 órás autópályázás közben ( 2500-3000 fordszámú folyamatos haladás ) belekezdtem egy előzésbe. Adtam egy kövérebb gázt, mire a malacfarok villogni kezdett és leállt a motor.
Félrehúzódtam, vártam egy pár percet, indítottam. Indult és így haladtam tovább. Már kínosan figyeltem menetközben is a motor ketyegésére. Olyan mintha már közben sem oly szépen járna a motor. Mi lehet a baj?
csak ismétlésként: az autóban 290.000 km van, még eredeti motor alkatrészekkel.

Hibakódot kell olvasni, amikor villog az izzításjelző.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #38067 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 09:05:29 »

Sziasztok.

Egy teljesen friss ropogós problémában szeretném kikérni a tapasztalataitokat. Hajnalban érkeztünk meg a nyaralásunkról. /nem dicsekvés/. Zágráb túlsó felén arra lettem figyelmes, hogy a vízhőmérőm kifeküdt teljesen a hideg felér. Na, mondom biztos érintkezési hiba, vagy a műszer adta be a derkát. Ám amint gyorsítani akartam tapasztaltam, hogy az sem megy. Átvergődtem a városon, az első parkolóig. A ledöglesztéskor hallottam, hogy a hűtő ventilátor teljes fordulattal pörög még vagy 5mp-ig. Újraindítás után taps. Megtett 15-20km újra. Minden emelkedőn ima, hogy feljussak. Így jutottam el a Fehérvári letérőig. Innen a maradék 80km-t 4x leállítással sikerült megtenni. Most szegény kinn áll a ház előtt, és várja a sorsát.  /velem együtt/

Bármilyen ötletet, adná isten megoldást nagyon várunk, mert holnap már kellene is.

u.i. izzító jel nincs, és amíg mutatja a hőmérsékletet addig teljesítmény is van.

Üdv, Bandi
 

Szerintem mivel nincs vízhőfok jel, ezért rakja vészüzembe a motort (csökkent teljesítmény) és pörgeti maxon a ventit (biztos ami biztos alapon).
Vízhőfok jeladót kellene megnézni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #38068 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 10:45:05 »

Na én sem vagyok egy autós szaki de nálam ugyan ez volt!Először fasza volt minden majd jött egy kis malacfarok villogás aztán jött a fura hang nekem is.Aztán ez a hang már nem hogy fura volt de rohadt hangos és már szinte nekem is fájt úgy kelepelt.Végeredmény=porlasztó javítás....ez nemrég meg volt és most úgy duruzsol ahogy szerintem kell taps!Abból amit leírsz esélyes nálad is ez de hibakód olvasás legyen az első amit csinálj mindenképp.

Üdv!
Köszi,
Hol csinálták a porlasztó felújítást?
Mennyibe került?
T
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38069 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 17:09:31 »

Sziasztok Fórumtársak,
Pár hete észrevettem, hogy a reggeli indítások után ( ami pöccre indul, akár izzítózás nélkül is ) az autó nem egyenletesen ketyeg. Olyasmit érzek, mintha ki-ki hagyna a motor. A fordulatszám mérő nem mozog be, de ahogy ülök az autóban úgy érzem a fenekem alatt. (erről már írtam korábban ). A m
A hétvégén egy jó 2 órás autópályázás közben ( 2500-3000 fordszámú folyamatos haladás ) belekezdtem egy előzésbe. Adtam egy kövérebb gázt, mire a malacfarok villogni kezdett és leállt a motor.
Félrehúzódtam, vártam egy pár percet, indítottam. Indult és így haladtam tovább. Már kínosan figyeltem menetközben is a motor ketyegésére. Olyan mintha már közben sem oly szépen járna a motor. Mi lehet a baj?
csak ismétlésként: az autóban 290.000 km van, még eredeti motor alkatrészekkel.

Szia!

Első körben hibakódolvasás kellene.

Esélyes a porlasztó probléma. De nem kell mindjárt több százezres költségben gondolkozni. Először résolajveszteséget kell mérni mert lehet, hogy csak az a baj. Ez porlasztónként 30E Ft kapcsolószelep cserével.

Egyébként oda kell figyelni a gázolajszűrő minőségére, olcsó gagyit még véletlenül sem szabad belerakni. És muszáj adalékolni a gázolajat.

Ami árt a magasnyomásúnak és a porlasztóknak:
1. víz ( kavitáció)
2. levegő (habosodás, ezáltal csökken a kenés)
3. kenőanyag hiánya  (a mostani kénszegény gázolajban nincs kenőanyag, elkopnak az alkatrészek)

Muszáj valami komplex adalékanyagot használni. Pl: k gard NF , Castrol TDA , DFT 1500 , BG2276.

Sok sikert!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38070 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 17:46:42 »

A kereskedelmi forgalomban lévő gézolajban meg van minden, aminek benne kell legyen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #38071 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 17:49:09 »

A kereskedelmi forgalomban lévő gézolajban meg van minden, aminek benne kell legyen.

pfff....ezt sem cáfolni,sem igazolni nem tudod. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38072 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 17:51:05 »

pfff....ezt sem cáfolni,sem igazolni nem tudod. nyes

Vannak valamilyen előírások, gondolom amiknek meg kell feleljen. Annak bizonyára meg is felel.
A többi hit és meggyőződés kérdése.
Ja, annyira akarom cáfolni vagy igazolni, mint amennyire még kisebb szeretnél lenni!  eplus2  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #38073 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 18:01:11 »

Vannak valamilyen előírások, gondolom amiknek meg kell feleljen. Annak bizonyára meg is felel.
A többi hit és meggyőződés kérdése.
Ja, annyira akarom cáfolni vagy igazolni, mint amennyire még kisebb szeretnél lenni!  eplus2  wave
ó,te állszent.én úgy emlékszem rendesen felcsigázott,hogy én mit öntök az üzába.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
monyi85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #38074 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 18:01:51 »

Köszi,
Hol csinálták a porlasztó felújítást?
Mennyibe került?
T

Filep Diesel-nél csinálták...az ára az borsos...225e ft.

Üdv!
Naplózva

MKIII TDCI 2006 HJBC,115LE+chip,6 seb,tempomat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38075 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 18:30:08 »

A kereskedelmi forgalomban lévő gézolajban meg van minden, aminek benne kell legyen.


Meg néha az is, aminek jobb lenne nem... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38076 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 18:37:53 »

Meg néha az is, aminek jobb lenne nem... Sad

AndyA


Én csak ennyit írok:
" #38103 Dátum: Ma - 17:49:09"   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38077 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 20:23:39 »

A kereskedelmi forgalomban lévő gézolajban meg van minden, aminek benne kell legyen.


Ez a mondat önmagában igaz, csak nem magyar országon.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38078 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 20:38:37 »

Ez a mondat önmagában igaz, csak nem magyar országon.


Ezt miért állítod ilyen biztosan?
Mivel tudod bizonyítani az ellenkezőjét?
Ez olyasmi urban legend, mint a csalnak a kúton és hasonló nép hiedelmek.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38079 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 20:42:26 »

Szisztok!

Pár napja írtam, hogy hibát dob a mondeo...nah most elmentem Érdre a Fockterhez (Bíró utca) elmeséltem neki, egyből rávágta, hogy nagy a résolaj veszteség, vigyem oda az injektorokat, ma kivettem, holnapra megvan az eredmény 2500/db a bevizsgálás, reméljük ez lesz valóban a hiba, a felujítás nála 16ezer/porlasztó. Ha nem ez akkor megyünk tovább, szedem szét a mondeot Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38080 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 20:44:59 »

CR rendszernél visszafolyásról beszélünk, nem résolajról.
Nem ugyanaz a kettő.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38081 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 20:47:50 »

idézet a mondeo wikiről:

"ha erős gyorsításoknál jelenik meg, a rossz porlasztó(k)nál lehet túl sok nyomásvesztesége a rendszernek a sok résolaj miatt. "

itt is azt írja
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38082 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:07:34 »

idézet a mondeo wikiről:

"ha erős gyorsításoknál jelenik meg, a rossz porlasztó(k)nál lehet túl sok nyomásvesztesége a rendszernek a sok résolaj miatt. "

itt is azt írja

Azta....
Ez a wiki biztosan szentírás.  wilting
Azért mert valahol ugyanazt olvasod, attól még nem biztos, hogy az a helyes!  wave

Nyomás csökkenés jelentkezik a befecskendező belső hibája miatt és megnő ezért a visszafolyó mennyiség. Nem a visszafolyó mennyiség miatt van nyomásveszteség.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38083 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:15:08 »

Neked mi a tipped, mi lehet inkább?
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38084 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:18:00 »

Neked mi a tipped, mi lehet inkább?

Mindenképpen a hiba fennállásakor kell hibatárolót olvasni gyújtás levétele nélkül. (nem szabad megállítani a motort)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38085 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:27:50 »

Ezt így csináltuk, P0251-et dobott csak
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38086 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:30:10 »

Ezt így csináltuk, P0251-et dobott csak

Akkor nézni kell a rail nyomást, szabályzó szelep nyitását....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38087 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:35:21 »

alapjáraton 100kpa volt ha jol emlékszem (de nem vagyok hozzzáértő még) üresjáratban gázadásra fokozatosan felment 130 körülre aztán 99-100 alapjáraton.
Terhelésnél felment 130 körülre majd elengedte és akkor dobta a hibát (remélem valami ilyesmire gondolsz)
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38088 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:40:00 »

alapjáraton 100kpa volt ha jol emlékszem (de nem vagyok hozzzáértő még) üresjáratban gázadásra fokozatosan felment 130 körülre aztán 99-100 alapjáraton.
Terhelésnél felment 130 körülre majd elengedte és akkor dobta a hibát (remélem valami ilyesmire gondolsz)

Ez a szívócső nyomás értéke.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38089 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:41:51 »

Akkor nézzük a másikat is majd holnap köszi eddig is.
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38090 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 21:53:36 »

Akkor nézzük a másikat is majd holnap köszi eddig is.

Milyen másikat?

Korábban leírtam, hogy hol lehet követni a nyomás ingadozást és/vagy csökkenést és ezt miként próbálja a vezérlés helyrehozni és mennyire sikerülhet neki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #38091 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 22:15:43 »

Szerintem mivel nincs vízhőfok jel, ezért rakja vészüzembe a motort (csökkent teljesítmény) és pörgeti maxon a ventit (biztos ami biztos alapon).
Vízhőfok jeladót kellene megnézni.

Nagyon szépen köszönöm Neked, és az előtted válaszolónak is. Valami csoda módján sikerült bejutnom Szűcs Attila /Komárom/ autóvillamossági szakértőhöz. Hibakód olvasása után ugyan ezt a diagnózist állította fel. Megrendelte, 4000,- kemény pengőt
mondott érte. Most, hogy meg van a bibi, már csak az a kérdés, hogy fogok hozzáférni, mivel szíjkerék mögött van megbújva. De ezt már valahogy csak megoldom.
Viszont, most, hogy tudom hol van, nem merném állítani, hogy nem a 2 héttel ezelőtti szíj cserénél bizergálta meg a szerelő. /kábelbecsípés, meghúzás, megfeszítés/ A szíjkeréktakaró műanyagot is csak letörni tudta, nem leszerelni.

Még egyszer nagyon köszi mindenkinek. worship worship worship

Üdv: Bandi
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #38092 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 22:18:47 »

Nagyon szépen köszönöm Neked, és az előtted válaszolónak is. Valami csoda módján sikerült bejutnom Szűcs Attila /Komárom/ autóvillamossági szakértőhöz. Hibakód olvasása után ugyan ezt a diagnózist állította fel. Megrendelte, 4000,- kemény pengőt
mondott érte. Most, hogy meg van a bibi, már csak az a kérdés, hogy fogok hozzáférni, mivel szíjkerék mögött van megbújva. De ezt már valahogy csak megoldom.
Viszont, most, hogy tudom hol van, nem merném állítani, hogy nem a 2 héttel ezelőtti szíj cserénél bizergálta meg a szerelő. /kábelbecsípés, meghúzás, megfeszítés/ A szíjkeréktakaró műanyagot is csak letörni tudta, nem leszerelni.

Még egyszer nagyon köszi mindenkinek. worship worship worship

Üdv: Bandi



https://www.youtube.com/watch?v=fKy4Sx9dsVo
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #38093 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 22:33:11 »


 wow1  Azannya!!!!  wow1

De gyors vagy.
 worship worship worship
Most már csak azt a kulcsot kell kitalálnom.

Üdv:  Bandi
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #38094 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 22:53:19 »

Sziasztok,

Kicsit off, bar asszem a motor technologiaja nem ter el komolyan.
Szal off 2005-ös automata 1.6 TDCi C-Max:
Erőtlen, kormol nagyon durvan... Csak varosban mentek vele mostanaban.
Meghajtottam kicsit autopalyan, de kopp gazon is csak 120--130-ig tudtam felcsiklandozni nagy nehezen.
Fustoles elmult tole, de menni nem nagyon akar. 1-esben indulaskor szenved.
Fogyija az ora szerint majdnem 9l...
Alapjaraton szepen, egyenletesen jar, indul.

Tudom nem sok az info, de esetleg otlet???
EGR, porlasztocsucs?

Thx



Sziasztok,

no volt EGR és MAF tisztítás, de sajna nem nagyon változott semmi.
Részecske szűrő problémát jósolnak... hát nem tudom...

Szerintetek? Okozhatja?

Holnap reggel megy a Debreceni Fordhoz, ott meglátjuk mit mondanak..

HZsolt, köszi a segítséget Smiley worship  worship  worship
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
monyi85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #38095 Dátum: 2015.09.01 kedd, 08:57:35 »

Szisztok!

Pár napja írtam, hogy hibát dob a mondeo...nah most elmentem Érdre a Fockterhez (Bíró utca) elmeséltem neki, egyből rávágta, hogy nagy a résolaj veszteség, vigyem oda az injektorokat, ma kivettem, holnapra megvan az eredmény 2500/db a bevizsgálás, reméljük ez lesz valóban a hiba, a felujítás nála 16ezer/porlasztó. Ha nem ez akkor megyünk tovább, szedem szét a mondeot Cheesy

Szia!

Ha ne adja isten felújítás lesz a dolog vége  akkor kérhetem, hogy számolj be az eredményről és a költségekről?Köszi worship
Naplózva

MKIII TDCI 2006 HJBC,115LE+chip,6 seb,tempomat
djmedi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



E-mail
« Új hozzászólás #38096 Dátum: 2015.09.01 kedd, 09:20:49 »

Szia!

Ha ne adja isten felújítás lesz a dolog vége  akkor kérhetem, hogy számolj be az eredményről és a költségekről?Köszi worship

Elvileg mára megvan a porlasztók eredménye, hogy jók-e, este hazaérek leírom a fejleményeket.
Naplózva

Ford Mondeo MKII 1.8 Tádé EX
Ford Mondeo MKIII 2.0 TDCI AUTOMATA Ghia Executive EX
Ford Scorpio 2.9 V6 Coswort Automata Full-Full Smiley
Ford Fiesta MKIV 1.8 D 3 door
Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCI Titanium ST Packet Sedan Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #38097 Dátum: 2015.09.01 kedd, 09:47:12 »


Sziasztok,

no volt EGR és MAF tisztítás, de sajna nem nagyon változott semmi.
Részecske szűrő problémát jósolnak... hát nem tudom...

Szerintetek? Okozhatja?

Holnap reggel megy a Debreceni Fordhoz, ott meglátjuk mit mondanak..

HZsolt, köszi a segítséget Smiley worship  worship  worship
nincs mit, nem sok mindent tudtam segíteni Sad

a mikepércsi útra viszitek? ott nyílt új ford szalon, a balmazújvárosi már nem ford
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #38098 Dátum: 2015.09.01 kedd, 15:00:41 »

nincs mit, nem sok mindent tudtam segíteni Sad

a mikepércsi útra viszitek? ott nyílt új ford szalon, a balmazújvárosi már nem ford

Sztem a Mikepércsire.

Viszont megnéztük a forgalmiban, a környezetvédelmi kódja 08-as, a neten találtak szerint az EUROIII-as motor. Abba ha jól tudom, még nem volt részecske szűrő.. Tévedek?

Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #38099 Dátum: 2015.09.01 kedd, 17:20:54 »

Sztem a Mikepércsire.

Viszont megnéztük a forgalmiban, a környezetvédelmi kódja 08-as, a neten találtak szerint az EUROIII-as motor. Abba ha jól tudom, még nem volt részecske szűrő.. Tévedek?



Egr tisztításkor volt szívócső tisztítás is?  Gázolajszűrő csere volt? ( Jó fajta )
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Oldalak: 1 ... 755 756 757 758 759 760 761 [762] 763 764 765 766 767 768 769 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.