Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 15:54:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 331 332 333 334 335 336 337 [338] 339 340 341 342 343 344 345 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14654528 alkalommal)
0 Felhasználó és 138 vendég van a témában
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #16850 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 20:51:58 »

ok.hát ez nem zörög.Leginkább csöpög,vagy forralja a vizet a moci. Wink
Szevasz Alf!
még eddig nem láttam volna hogy csöpögne is bárhol pedig mindig nézem az önindítón de nem is hiányzik a vizből kb. mennyi km mennek el a vízszivattyuk?
mert az az igazság hogy már meg van az új meg minden a cseréhez nem akarok ugy járni mint sokan hogy messze az othontól lerobanok




Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16851 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:51:48 »

Szevasz Alf!
még eddig nem láttam volna hogy csöpögne is bárhol pedig mindig nézem az önindítón de nem is hiányzik a vizből kb. mennyi km mennek el a vízszivattyuk?
mert az az igazság hogy már meg van az új meg minden a cseréhez nem akarok ugy járni mint sokan hogy messze az othontól lerobanok





Ez nem km függő ha tönkre megy  ennyi voolt.Nekem előző tulaj és az Én cserém között 2 év és kb 35 km zelt el.Ha van alsó motorvédőd az ferltudja fogni ha kicsit csöpög de a tartály szintjéből látod,hogy gond van.Ha egyik sincs akkor nem szállít elég vizet és ahogy ALF is írta forralja a motor a vizet.nekem egyik napról a másikra a kocsi alatt tele volt csöppökkel és a tartályból is eltünt a víz.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16852 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:54:10 »

Háj!
Valaki segítsen! Előzésnél 100-110 között 6-os előtti váltásnál hirtelen lefulladtam, és villogott az izzító logoja...
Leálltam, újrainditottam, látszólag minden OK volt. Másnap ugyan ennél a sebességnél visszaesett a fordulat, viszont le nem fulladtam, a lámpa szintén villogott...
Mit tehetek? Mi okozhatta? Köszi szépen!!
Ha megvan a hiba kód akkor többet tudsz.A jelek ugyan azok voltak nekem is és a vége szivattyú+4 csúcs csere volt.Ha szerencséd van turbó annak a javítása olcsóbb.Addig ne agyalogj semmin míg nincs kiolvasva hibakód.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16853 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:56:20 »

előzni 6-ban 100-zal?? wow1 azt én 4-esben szoktam megoldani gyorsan

Hát akinek csak 5 van nyes eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16854 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 23:13:08 »

Hát akinek csak 5 van nyes eplus2
Ha van erő akkor 5,-ben kiállhatsz 90-ről is.Nekem megy.Van nyomaték.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16855 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 23:26:48 »

Hát akinek csak 5 van nyes eplus2
lesz az még 6 is eplus2

amúgy a 6os első 5 sebességfokozata kb megegyezik az 5-össel Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16856 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 23:28:31 »

Ha van erő akkor 5,-ben kiállhatsz 90-ről is.Nekem megy.Van nyomaték.
nálam is megy, de azért határozottabb 2500-ról gyorsítani 4-ben, mint 2000-nél 5-ben, vagy 1500-ról 6 ban Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16857 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 23:46:17 »

nálam is megy, de azért határozottabb 2500-ról gyorsítani 4-ben, mint 2000-nél 5-ben, vagy 1500-ról 6 ban Wink
worship
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
teo
Vendég
« Új hozzászólás #16858 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 00:14:13 »

előzni 6-ban 100-zal?? wow1 azt én 4-esben szoktam megoldani gyorsan vigyor3

amúgy olyankor, amikor villog az izzításjelző lennie kell hibakódnak is. ki kell olvasni, és abból lehet "okoskodni", hogy mi baja lehet... Wink

Igen, 100-nál 6-ikban. Gyorsítani elég, de ugrani nem. Nyugodt előzésre alkalmas. Különben 5-be vissza.  wave
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16859 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 00:16:11 »

Igen, 100-nál 6-ikban. Gyorsítani elég, de ugrani nem. Nyugodt előzésre alkalmas. Különben 5-be vissza.  wave
az nálam nem előzés, hanem lehagyás eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
teo
Vendég
« Új hozzászólás #16860 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 00:18:42 »

az nálam nem előzés, hanem lehagyás eplus2

Nincs mindig szükség 50 kmph sebességkülönbségre Smiley
Naplózva
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #16861 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 08:29:05 »

Na megnésztem mi újság a termosztátokkal. Amaikor a hűtőfolyadék hőmérséklete elhagyta az első pöcköt, akkor megnéztem a csöveket.
Termosztátról a hűtő tetelyébe menő vastag cső meleg volt, meg a hűtő is. Az oljhűtőről a hűtőbe menő cső meg nem volt meleg.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16862 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 09:45:11 »

Sziasztok!
Multkor írtam,hogy rángatott az autó alapjáraton,
nos az megoldódott,csúcsprobléma volt.
Meg lett javítva,ki lett cserélve a szivattyú is tökéletes,
és még is 1800-2200 között berecsegnek a csúcsok,de viszont az autó
teljesen jój megy,nem rángat meg semmi,csak ez a kerregő hang.
Ez mitől lehet.
Válaszotokat előre is köszi!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16863 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 09:46:29 »

Sziasztok!
Multkor írtam,hogy rángatott az autó alapjáraton,
nos az megoldódott,csúcsprobléma volt.
Meg lett javítva,ki lett cserélve a szivattyú is tökéletes,
és még is 1800-2200 között berecsegnek a csúcsok,de viszont az autó
teljesen jój megy,nem rángat meg semmi,csak ez a kerregő hang.
Ez mitől lehet.
Válaszotokat előre is köszi!

Mennyit mentél az új csúcsokkal?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16864 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:27:47 »

Mennyit mentél az új csúcsokkal?
500 km-t.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16865 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:30:37 »

500 km-t.

Van benne kopogás érzékelő szenzor, ami állítja a befecskendezést. Még alakulhat ez...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16866 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:35:27 »

Van benne kopogás érzékelő szenzor, ami állítja a befecskendezést. Még alakulhat ez...
Csak azért aggódok, mert a héten utazok külföldre. Elmerjek indulni vele?
Lehet-e tudni, hogy ez mikor alakul ki?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #16867 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:39:54 »

Csak azért aggódok, mert a héten utazok külföldre. Elmerjek indulni vele?
Lehet-e tudni, hogy ez mikor alakul ki?


Biztosan a csúcsok "recsegnek"? Ilyenkor rángat is?
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16868 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:41:50 »

Biztosan a csúcsok "recsegnek"? Ilyenkor rángat is?
Rángatni, nem rángat, teljesen egyenletesen húz illetve jár.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16869 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:42:57 »

Rángatni, nem rángat, teljesen egyenletesen húz illetve jár.

A csúcsok inkább fémesen kopognak... Biztos az a hang az?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16870 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:44:26 »

A csúcsok inkább fémesen kopognak... Biztos az a hang az?
Recsegő hangot ad, de alapjáraton, ha gázt adok neki, akkor egyáltalán nem csinálja!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16871 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 10:51:24 »

Recsegő hangot ad, de alapjáraton, ha gázt adok neki, akkor egyáltalán nem csinálja!

Akkor az nem csúcs (szerintem). A csúcs kopogása pont terhelésre jön elő...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16872 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 12:03:23 »

Akkor az nem csúcs (szerintem). A csúcs kopogása pont terhelésre jön elő...
Ha sebességbe van az autó akkor recseg,ha alapjáraton adok gázt akkor nincs hangja.
Biztos,hogy csúcs mert utánanéztem.Az lehet,hogy nem bele való csúcsok vannak belerakva?
Csak mert olvastam már ilyet is.
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16873 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 12:22:23 »

Ha sebességbe van az autó akkor recseg,ha alapjáraton adok gázt akkor nincs hangja.
Biztos,hogy csúcs mert utánanéztem.Az lehet,hogy nem bele való csúcsok vannak belerakva?
Csak mert olvastam már ilyet is.
Bocs de lehet rosszul írtam,pont terhelésnél van hangja,
üresbe ugye nem kap terhelést vagyis akkorát.
az létezik,hogy az új csúcsok még nem tértek magukhoz teljesen,
úgymond nem tanultak be?
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16874 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 12:27:03 »

Ha az utastérben érzed, akkor inkább fűtésradiátor tömítés/lukadás körül kezd alakulni a hibád. A vízszivattyú inkább elkezd zörögni, kotyogni. Ritka az olyan, hogy nincs hangja, de ereszt ... (de ha másképp lenne, akkor javítsatok)
Nekem pl. egyik percről a másikra elkezdte forralni a vizet,
és nem is tudtam tovább menni vele mert nagyon hamar felfort medint.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16875 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 13:54:03 »

Sziasztok!
Multkor írtam,hogy rángatott az autó alapjáraton,
nos az megoldódott,csúcsprobléma volt.
Meg lett javítva,ki lett cserélve a szivattyú is tökéletes,
és még is 1800-2200 között berecsegnek a csúcsok,de viszont az autó
teljesen jój megy,nem rángat meg semmi,csak ez a kerregő hang.
Ez mitől lehet.
Válaszotokat előre is köszi!
kalibrációs kódot kaptak a porlasztók a felújítás után? A pontatlanul v. nem kalibrált porlasztók okozhatnak ilyen hibát.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16876 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 16:40:49 »

kalibrációs kódot kaptak a porlasztók a felújítás után? A pontatlanul v. nem kalibrált porlasztók okozhatnak ilyen hibát.
Kaptak igen,legalábbis úgy tudom.
Esetleg ha nem akkor mekkora probléma ez?
Amúgy próbálgatom és már ott tartok,hogy
ha eléri az üzemi hőfokot akkor nem csinálja!
Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #16877 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 17:57:32 »

Kaptak igen,legalábbis úgy tudom.
Esetleg ha nem akkor mekkora probléma ez?
Amúgy próbálgatom és már ott tartok,hogy
ha eléri az üzemi hőfokot akkor nem csinálja!
Szia
Nekem is ilyen volt mikor felujitották a csucsokat nekem is recsegett abban a tartományban de azóta mentem vele lassan 70.000km igaz nem magyar gázolajjal
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16878 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:03:11 »

Szia
Nekem is ilyen volt mikor felujitották a csucsokat nekem is recsegett abban a tartományban de azóta mentem vele lassan 70.000km igaz nem magyar gázolajjal
Köszi szépen,csak aggodok mert én is költözök ki a németekhez,és
nem szeretném ha a kiuton gond lenne.És te nem jártál utána mi lehet?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16879 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:24:38 »

Kaptak igen,legalábbis úgy tudom.
Esetleg ha nem akkor mekkora probléma ez?
Amúgy próbálgatom és már ott tartok,hogy
ha eléri az üzemi hőfokot akkor nem csinálja!
a csattogós járás elvileg tökéletlen égést jelent, ami meg a befecskendezési pontatlanság miatt van.
Nem megfelelő kalibráció esetén pontatlan (időben, mennyiségben) a befecskendezés.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16880 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:29:07 »

a csattogós járás elvileg tökéletlen égést jelent, ami meg a befecskendezési pontatlanság miatt van.
Nem megfelelő kalibráció esetén pontatlan (időben, mennyiségben) a befecskendezés.
És ha ez a gond hogy lehet orvosolni?
Ha ez így marad lehet valami baj?
Naplózva
kovacs.l
Vendég
« Új hozzászólás #16881 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 19:33:11 »

Sziasztok! Lenne tippetek a lenti kérdéssel kapcsolatosan?

 Az autó 6 éves, 160e km-rel, kb egy hónapja kezdődött a kálváriám, előtte csak gyári Ford szakszervizben volt az autó (ami persze sajnos nem jelent feltétlenül jót) semmilyen karbantartással nem spóroltam. Először kigyulladt a check engine lámpa, és a szervizben azt állapították meg, hogy részecskeszűrőt kell cserélni, és az kb. 420eFt-ba fog kerülni. Persze utánaolvastam kicsit (itt is írtam, köszi az akkori tippeket), és elvittem inkább kitisztíttatni. Utána még a computerrel kellett varázsolni szakszervizben, de jó lett a kocsi. Kis idő múlva elkezdett gázadásra rángatni majd iszonyatosan füstölni (ennyit a frissen tisztított részecskeszűrőről) megint szakszerviz, megállapították, hogy egr szelep... Nosza cseréljék ki, kell az autó nagyon, már így is sok idő esett ki nélküle. Most legutóbb azzal hoztam el, hogy kicserélték, jó lett (tényleg meg is javult, azóta nincs rángatás) de 2000 fordulat körül megjelenik egy fütyülő hang , és szerintük hamarosan turbós lesz, mert az szokott ilyet okozni... Ez újabb sokszázezres tétel lenne náluk, és emiatt már nagyon tele a hócipőm a kocsival és már a cserén is elgondolkoztam.
Nem vonom kétségbe, hogy a szerviznek igaza lehet abban, hogy a turbóval gond lesz, de előtte a részecskeszűrőnél is az volt a mondása (egy másik) szakszerviznek, hogy itt nincs más megoldás, csak a csere, ezt nem lehet javítani, tisztítani, aztán persze kiderült, hogy  lehet) de szeretném körbejárni a dolgot mielőtt megint magamra ölteném a balek öltözetet, és persze azt sem szeretném, hogy egyszercsak ott hagyjon az autó valahol az út szélén.

Előre is köszi.

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16882 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 19:37:07 »

Szevasz Alf!
még eddig nem láttam volna hogy csöpögne is bárhol pedig mindig nézem az önindítón de nem is hiányzik a vizből kb. mennyi km mennek el a vízszivattyuk?
mert az az igazság hogy már meg van az új meg minden a cseréhez nem akarok ugy járni mint sokan hogy messze az othontól lerobanok





Szia!
Nincs adat! A szervíz intervallum szerint 200e km ig nem is tesz említést a cseréről.Tehát a meghibásodáskor kell cserélni.Az önindítón figyelni az tuti,de ha alányúlsz a szivattyú alá is néha,és ne lesz nedves  nyes a kezed ,akkor semmi gond.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16883 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 19:37:45 »

Sziasztok! Lenne tippetek a lenti kérdéssel kapcsolatosan?

 Az autó 6 éves, 160e km-rel, kb egy hónapja kezdődött a kálváriám, előtte csak gyári Ford szakszervizben volt az autó (ami persze sajnos nem jelent feltétlenül jót) semmilyen karbantartással nem spóroltam. Először kigyulladt a check engine lámpa, és a szervizben azt állapították meg, hogy részecskeszűrőt kell cserélni, és az kb. 420eFt-ba fog kerülni. Persze utánaolvastam kicsit (itt is írtam, köszi az akkori tippeket), és elvittem inkább kitisztíttatni. Utána még a computerrel kellett varázsolni szakszervizben, de jó lett a kocsi. Kis idő múlva elkezdett gázadásra rángatni majd iszonyatosan füstölni (ennyit a frissen tisztított részecskeszűrőről) megint szakszerviz, megállapították, hogy egr szelep... Nosza cseréljék ki, kell az autó nagyon, már így is sok idő esett ki nélküle. Most legutóbb azzal hoztam el, hogy kicserélték, jó lett (tényleg meg is javult, azóta nincs rángatás) de 2000 fordulat körül megjelenik egy fütyülő hang , és szerintük hamarosan turbós lesz, mert az szokott ilyet okozni... Ez újabb sokszázezres tétel lenne náluk, és emiatt már nagyon tele a hócipőm a kocsival és már a cserén is elgondolkoztam.
Nem vonom kétségbe, hogy a szerviznek igaza lehet abban, hogy a turbóval gond lesz, de előtte a részecskeszűrőnél is az volt a mondása (egy másik) szakszerviznek, hogy itt nincs más megoldás, csak a csere, ezt nem lehet javítani, tisztítani, aztán persze kiderült, hogy  lehet) de szeretném körbejárni a dolgot mielőtt megint magamra ölteném a balek öltözetet, és persze azt sem szeretném, hogy egyszercsak ott hagyjon az autó valahol az út szélén.

Előre is köszi.


Beírtad már egy másik topicba is,ott már kaptál választ! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #16884 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 20:24:13 »

Sziasztok! Lenne tippetek a lenti kérdéssel kapcsolatosan?

 Most legutóbb azzal hoztam el, hogy kicserélték, jó lett (tényleg meg is javult, azóta nincs rángatás) de 2000 fordulat körül megjelenik egy fütyülő hang , és szerintük hamarosan turbós lesz, mert az szokott ilyet okozni... Ez újabb sokszázezres tétel lenne náluk, és emiatt már nagyon tele a hócipőm a kocsival és már a cserén is elgondolkoztam.

Előre is köszi.

a fütyülés lehet turbócsőrepedés is. ez nem jelent anyagi totálkárt.. érdemes a csöveket átvizsgálni, van-e rajtuk olajos folt(ott szökik a levegő)
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #16885 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 20:25:22 »

6osban azért nem megyek 100-zal,de akkor épp váltottam, mert jött a kanyar és nem akartam gyorsabban belemenni
Fő a biztonság Smiley
Naplózva
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #16886 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 20:29:00 »

Kevés az infó.semmit nem tudunk az autódról.Aláírásba tedd be az évjáratot,stb.

Leginkáb üzarendszeri hiba,vagy turbó hiba,de a hibakódolvasás teszi 1 értelművé.


2005/2 2.0 TDCi 85kW
Értem, mielőbb viszem is olvastatni, addig járhatok vele? Vagy inkább pihentessem?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16887 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 20:58:13 »


2005/2 2.0 TDCi 85kW
Értem, mielőbb viszem is olvastatni, addig járhatok vele? Vagy inkább pihentessem?

Ettől még járhatsz vele - persze azért óvatosan az előzésekkel.

Az aláírásodba tedd be az autó paramétereit... ahogy pl én tettem.
Könnyebben tudnak segíteni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16888 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 22:24:24 »

Sziasztok!
Multkor írtam,hogy rángatott az autó alapjáraton,
nos az megoldódott,csúcsprobléma volt.
Meg lett javítva,ki lett cserélve a szivattyú is tökéletes,
és még is 1800-2200 között berecsegnek a csúcsok,de viszont az autó
teljesen jój megy,nem rángat meg semmi,csak ez a kerregő hang.
Ez mitől lehet.
Válaszotokat előre is köszi!
Fellett ujítva vagy új lett bele rakva.A szivattyúval milett csinálva,hogy egyből aztmondod jó?Lett diagolva nyomás próba.???Saját tapasztalat ha ki lett cserélve a csúcsok nekem még a szivattyú semilyen hang meg majd mész vele beáll.Vagy jó egyből vagy ott még gáz van köztes megoldás nincs.Nekem berakták szivattyú kicserélve de az 1 héttel később és azóta hibátlan.Nézz utána.Próbáld meg mitfog tenni akkor ha dombnak felfelé hirtelen lepadlózod?Levált-e vagy nem tegyél egy próbát!!!Ha másik csúcsot tettek bele alvázszám alapján nézték a belevalót???
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16889 Dátum: 2012.03.27 kedd, 08:15:24 »

Fellett ujítva vagy új lett bele rakva.A szivattyúval milett csinálva,hogy egyből aztmondod jó?Lett diagolva nyomás próba.???Saját tapasztalat ha ki lett cserélve a csúcsok nekem még a szivattyú semilyen hang meg majd mész vele beáll.Vagy jó egyből vagy ott még gáz van köztes megoldás nincs.Nekem berakták szivattyú kicserélve de az 1 héttel később és azóta hibátlan.Nézz utána.Próbáld meg mitfog tenni akkor ha dombnak felfelé hirtelen lepadlózod?Levált-e vagy nem tegyél egy próbát!!!Ha másik csúcsot tettek bele alvázszám alapján nézték a belevalót???
Ugyanaz lett felújítva illetve a szivattyú is fel lett.
Már próbáltam dombon és semmi gáz.
de még egyszer mondom csak akkor csinálja ha még nem
érte el az üzemi hőfokot,ezért nem értem.
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16890 Dátum: 2012.03.27 kedd, 20:39:14 »

Fellett ujítva vagy új lett bele rakva.A szivattyúval milett csinálva,hogy egyből aztmondod jó?Lett diagolva nyomás próba.???Saját tapasztalat ha ki lett cserélve a csúcsok nekem még a szivattyú semilyen hang meg majd mész vele beáll.Vagy jó egyből vagy ott még gáz van köztes megoldás nincs.Nekem berakták szivattyú kicserélve de az 1 héttel később és azóta hibátlan.Nézz utána.Próbáld meg mitfog tenni akkor ha dombnak felfelé hirtelen lepadlózod?Levált-e vagy nem tegyél egy próbát!!!Ha másik csúcsot tettek bele alvázszám alapján nézték a belevalót???
Ma voltam pesten az MP DIESELNÉL,csináltak egy diagot és semmi baja a csúcsoknak,
vagyis az,hogy még nem tanultak be.Nem értem mert mentem már vele 800km-t.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16891 Dátum: 2012.03.27 kedd, 21:43:04 »

Ma voltam pesten az MP DIESELNÉL,csináltak egy diagot és semmi baja a csúcsoknak,
vagyis az,hogy még nem tanultak be.Nem értem mert mentem már vele 800km-t.

MP dieselel azért vannak néha gondok....kicsit morcosabban kell beszélni ilyenkor velük.... eljen
Én opelembe 4-ből 1 porlasztó 3.-dikra sikerül, nemrég egy mondeora ugyanez... szomoru1
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16892 Dátum: 2012.03.27 kedd, 22:12:56 »

Ma voltam pesten az MP DIESELNÉL,csináltak egy diagot és semmi baja a csúcsoknak,
vagyis az,hogy még nem tanultak be.Nem értem mert mentem már vele 800km-t.
Ezt Én továbbra sem venném be.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #16893 Dátum: 2012.03.27 kedd, 22:23:34 »

Ma voltam pesten az MP DIESELNÉL,csináltak egy diagot és semmi baja a csúcsoknak,
vagyis az,hogy még nem tanultak be.Nem értem mert mentem már vele 800km-t.
Azt nem mondták, hogy mennyi az iq-ja a csúcsoknak vagy az ecu-nak, mert ha sok, előbb betanulnak... hehe
Ez mekorra egy vadbaromság ez a tanulás.. vigyor3..ha normálisan kalibrálva vannak a csúcsok és ezt az értéket tudja az ecu, akkor ezzel számolja a pillanatnyi befecskendezés paramétereit... ennyi. Ez mindig változik ezernyi körülmény miatt...de mit tanul  ezt mondja már meg valaki?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16894 Dátum: 2012.03.27 kedd, 22:53:20 »

Azt nem mondták, hogy mennyi az iq-ja a csúcsoknak vagy az ecu-nak, mert ha sok, előbb betanulnak... hehe
Ez mekorra egy vadbaromság ez a tanulás.. vigyor3..ha normálisan kalibrálva vannak a csúcsok és ezt az értéket tudja az ecu, akkor ezzel számolja a pillanatnyi befecskendezés paramétereit... ennyi. Ez mindig változik ezernyi körülmény miatt...de mit tanul  ezt mondja már meg valaki?
És még ha leírod mint én saját bőrömön tapasztalva a dolgokat akkor sem hiszik el.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #16895 Dátum: 2012.03.27 kedd, 23:11:27 »

És még ha leírod mint én saját bőrömön tapasztalva a dolgokat akkor sem hiszik el.
Nem hát, mert normálisan belegondolva annak van értelme...a tanulásnak meg semmi... hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16896 Dátum: 2012.03.28 szerda, 12:47:24 »

Azt nem mondták, hogy mennyi az iq-ja a csúcsoknak vagy az ecu-nak, mert ha sok, előbb betanulnak... hehe
Ez mekorra egy vadbaromság ez a tanulás.. vigyor3..ha normálisan kalibrálva vannak a csúcsok és ezt az értéket tudja az ecu, akkor ezzel számolja a pillanatnyi befecskendezés paramétereit... ennyi. Ez mindig változik ezernyi körülmény miatt...de mit tanul  ezt mondja már meg valaki?

A rendszerben van visszacsatolás, a kopogásszenzor. Ennek az értéke alapján nézi a szgép, hogy mekkora remegés volt, és legfőképpen mikor.
Ha rossz az időzítés, a csúcs előbb, vagy utóbb fecskendez be, biz gond van. Ezért, a befecskendező jelnél van egy korrekciós szám, amit szép lassan finomít, azaz hozzáátlagol.
Igen, ha a kalibrációs kód jó, akkor úgymond ez nem kell. És bizots, hogy jó kalibrációs kód? Sokszor csak lecserélik a csúcsot, és marad a régi kód.
Írom, hogy úgymond nem kell. Miért úgymond? Mert az egész móka a motor újkori állapotához van kitalálva. Ha csúcsot cserél, abban az autóban van mondjuk 200e km.
Itt már teljesen mások a sűrítési arányok. Ha azt nézed, mikor érte el a hengerben a megfelelő nyomást, és ezt szögben fejezzük ki, akkor érthető, hogy az a szög megváltozott, amikortól be lehet fecskendezni. Ha előtte sprickol, baj van, nem úgy indul be az égés, mint az a nagy könyvben meg vagyon írva. És biz elkezd csattogni vala.
Abban gondolom egyetértünk, hogy a rossz csúcs ismérve, hogy csattogó hangja van a motornak terhelés alatt. Ez ugye azért van, mert nem jól porlaszt, nem tud jól elégni az üzemanyag, sokkal inkább berobban, és nem elnyújtott az égés.
Azt is tudjuk, ha újraprogramozzuk a csúcsokat, biz teljesen más lesz a motor, merthogy az törli ezt a korrekciós számot. Ilyenkor fogyinövekedésről szoktak beszámolni, esetleg újra csattogósabb lesz. Mindez azért, mert hiányzik a korrekciós kód. Vagy utcai nyelven mondva, a motor újratanulja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16897 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:15:18 »

A rendszerben van visszacsatolás, a kopogásszenzor. Ennek az értéke alapján nézi a szgép, hogy mekkora remegés volt, és legfőképpen mikor.
Ha rossz az időzítés, a csúcs előbb, vagy utóbb fecskendez be, biz gond van. Ezért, a befecskendező jelnél van egy korrekciós szám, amit szép lassan finomít, azaz hozzáátlagol.
Igen, ha a kalibrációs kód jó, akkor úgymond ez nem kell. És bizots, hogy jó kalibrációs kód? Sokszor csak lecserélik a csúcsot, és marad a régi kód.
Írom, hogy úgymond nem kell. Miért úgymond? Mert az egész móka a motor újkori állapotához van kitalálva. Ha csúcsot cserél, abban az autóban van mondjuk 200e km.
Itt már teljesen mások a sűrítési arányok. Ha azt nézed, mikor érte el a hengerben a megfelelő nyomást, és ezt szögben fejezzük ki, akkor érthető, hogy az a szög megváltozott, amikortól be lehet fecskendezni. Ha előtte sprickol, baj van, nem úgy indul be az égés, mint az a nagy könyvben meg vagyon írva. És biz elkezd csattogni vala.
Abban gondolom egyetértünk, hogy a rossz csúcs ismérve, hogy csattogó hangja van a motornak terhelés alatt. Ez ugye azért van, mert nem jól porlaszt, nem tud jól elégni az üzemanyag, sokkal inkább berobban, és nem elnyújtott az égés.
Azt is tudjuk, ha újraprogramozzuk a csúcsokat, biz teljesen más lesz a motor, merthogy az törli ezt a korrekciós számot. Ilyenkor fogyinövekedésről szoktak beszámolni, esetleg újra csattogósabb lesz. Mindez azért, mert hiányzik a korrekciós kód. Vagy utcai nyelven mondva, a motor újratanulja.

Ebben egyet értek veled akkor kimondhatjuk ugye tré a felújítás.Azért már nem ő az első aki így jár és azt nem mondanám,hogy nekem szerencsém volt.Én csak azzal érvelek,hogy a FORD-tól megrendelték az enyémet berakták felprogramozták és hasít minden rajta.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #16898 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:28:47 »

Ha a szög a sűrítéssel 103.3 fokot zár be és a sebesség logaritmusának a köbgyöke nagyobb mint 0 akkor igazad van.
Különben meg fogalmunk sincs.

A rendszerben van visszacsatolás, a kopogásszenzor. Ennek az értéke alapján nézi a szgép, hogy mekkora remegés volt, és legfőképpen mikor.
Ha rossz az időzítés, a csúcs előbb, vagy utóbb fecskendez be, biz gond van. Ezért, a befecskendező jelnél van egy korrekciós szám, amit szép lassan finomít, azaz hozzáátlagol.
Igen, ha a kalibrációs kód jó, akkor úgymond ez nem kell. És bizots, hogy jó kalibrációs kód? Sokszor csak lecserélik a csúcsot, és marad a régi kód.
Írom, hogy úgymond nem kell. Miért úgymond? Mert az egész móka a motor újkori állapotához van kitalálva. Ha csúcsot cserél, abban az autóban van mondjuk 200e km.
Itt már teljesen mások a sűrítési arányok. Ha azt nézed, mikor érte el a hengerben a megfelelő nyomást, és ezt szögben fejezzük ki, akkor érthető, hogy az a szög megváltozott, amikortól be lehet fecskendezni. Ha előtte sprickol, baj van, nem úgy indul be az égés, mint az a nagy könyvben meg vagyon írva. És biz elkezd csattogni vala.
Abban gondolom egyetértünk, hogy a rossz csúcs ismérve, hogy csattogó hangja van a motornak terhelés alatt. Ez ugye azért van, mert nem jól porlaszt, nem tud jól elégni az üzemanyag, sokkal inkább berobban, és nem elnyújtott az égés.
Azt is tudjuk, ha újraprogramozzuk a csúcsokat, biz teljesen más lesz a motor, merthogy az törli ezt a korrekciós számot. Ilyenkor fogyinövekedésről szoktak beszámolni, esetleg újra csattogósabb lesz. Mindez azért, mert hiányzik a korrekciós kód. Vagy utcai nyelven mondva, a motor újratanulja.

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16899 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:29:07 »

És még ha leírod mint én saját bőrömön tapasztalva a dolgokat akkor sem hiszik el.
Én se hiszek nagyon ebbe a betanulós dolgokba.Írtam amúgy,hogy a régi csúcsok lettek felújítva
és azok új kódokat kaptak.Direkt felvittem az autót hogy saját füllel hallják illetve lássák.
Azt mondta a csávó szó szerint,hogy nagyon szép hangja van az autónak,és a betanulás eltarthat500-600 km-ig
utána a finom tanulás ami 1500 km is lehet.Hiába vitatkoztam velük ennyivel elrendezték.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 331 332 333 334 335 336 337 [338] 339 340 341 342 343 344 345 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.